Suomen presidentinvaalit 2018 - ääniä laskettu 100%

Kuten jälkimmäisessä lauseessani totesinkin. Homot ovat vähemmistö ja näistä julkkiksia on vain osa ja näistä avoimesti homoja vain osa ja näistä kantansa julkistaa vain osa.
Odotan edelleen ttjm:n faktaa väitteilleen.

Odotan edelleen ttjm:n faktaa väitteilleen.
Olen väittänyt että luulo ei ole tiedon väärti.
Tarvitseeko tätä nyt alkaa sinulle jotenkin todistaa.

Edit:
Henkilö 1: Luulen että X
Henkilö 2: Luulosi ei vakuuta minua
Henkilö 1: Todista väitteesi!
Henkilö 2: WTF ???

Olen väittänyt että luulo ei ole tiedon väärti.
Tarvitseeko tätä nyt alkaa sinulle jotenkin todistaa.

Edit:
Henkilö 1: Luulen että X
Henkilö 2: Luulosi ei vakuuta minua
Henkilö 1: Todista väitteesi!
Henkilö 2: WTF ???

Tarkoititko, että sinua ei kiinnosta, vai yleensä ihmisiä ei kiinnosta, jos presidentillä on samaa sukupuolta oleva ulkomailta hankittu seksilelu?

Meinaatko että homot ei sitten voi äänestää heteroa, entäs biseksuaalit?
Kiinnosta vittuakaan ketä se presidentti nussii kotonaan.

Millä tavoin Haavisto eroaa nuoren postimyyntivaimon Thaimaasta tai Venäjältä hankkineesta keski-ikäisestä suomalaismiehestä? Siis muutoin, kuin Haaviston vaimolla on munat.

Millä tavoin Haavisto eroaa nuoren postimyyntivaimon Thaimaasta tai Venäjältä hankkineesta keski-ikäisestä suomalaismiehestä?

Haavisto ei ole VHM joten tämän toimet ei ole automaattisesti tuomittavaa vaan ihanaa ja fantsua. Lempi leimahti kun 20 vuotta vanhempi Haavisto tapasi 18-vuotiaan Antonion.

Vähän irstasta tuollainen on mutta mikä minä olen tuomitsemaan.

Tarkoititko, että sinua ei kiinnosta, vai yleensä ihmisiä ei kiinnosta, jos presidentillä on samaa sukupuolta oleva ulkomailta hankittu seksilelu?

Edit: Opettelen lukemaan :facepalm:

Edit2:
Tuosta viestistä nyt pitäisi ainakin minun kantani olla selvillä. Mikäli molemmille osapuolille tuo suhde sopii, niin ei se minulta ole mitenkään pois.
Jokainen saa olla mitä mieltä itse haluaa, mutta viime vaaleissa Haavisto sai kuitenkin aika paljon ääniä toisella kierroksella. Aika suurta osaa tuo ei tunnu haittaavan.

Edit3:
Niin siis se mistä totesin luulosi olevan riittämätön vakuuttamaan minua oli tämä:
Voivat, mutta luulen suurimman osan homoista äänestävän Haavistoa,vain siksi, että hän on homo.

Viimeksi muokattu:
Hohhoijaa, melko paksuksi menee tää keskustelu. Arjalaisia ja seksileluja.... Mitäs sitten seuraavaksi oleellista.

Mitä tuohon natoon tulee.

Jos Suomi liittyisi natoon, niin arvatkaapa mikä ois ensimmäinen maa minkä venäjä valtais/pommittais, jos sota Venäjän ja Naton välillä syttyis.
Jos ollaan puolueettomia, niin on edes jonkinlainen sauma, että meidät jätetään ulos aseellisesta konfliktista.

Hohhoijaa, melko paksuksi menee tää keskustelu. Arjalaisia ja seksileluja.... Mitäs sitten seuraavaksi oleellista.

On kai ihan oleellista nostella esiin presidenttiehdokkaiden moraalikäsityksiä. Millä tavoin Haavisto eroaa nuoren postimyyntivaimon kehitysmaasta hankkineesta suomalaismiehestä?

Jos Suomi liittyisi natoon, niin arvatkaapa mikä ois ensimmäinen maa minkä venäjä valtais/pommittais, jos sota Venäjän ja Naton välillä syttyis.
Jos ollaan puolueettomia, niin on edes jonkinlainen sauma, että meidät jätetään ulos aseellisesta konfliktista.

Mikä sota? Eihän Venäjä nyt varmaan tappioon johtavaa sotaa lähde sotimaan. Venäjä ei ole koskaan hyökännyt NATO-maahan, sen sijaan puolueettomiin naapurimaihin jatkuvalla syötöllä,Suomeenkin viimeksi v.1939.

On kai ihan oleellista nostella esiin presidenttiehdokkaiden moraalikäsityksiä. Millä tavoin Haavisto eroaa nuoren postimyyntivaimon kehitysmaasta hankkineesta suomalaismiehestä?
Onko väliä vaikkei eroaisi? Yksi ero saattaisi olla tosin siinä, että Haavisto puhuu Espanjaa toisinkuin postimyyntivaimon hakeva henkilö harvoin puhuu thaimaata.

Jännä, että Haaviston puoliso nähdään ongelmana jossain Saudien vierailulla, mutta ei Lauran(tai edustamansa puolueen) mielipiteet Islamista.

Onko väliä vaikkei eroaisi? Yksi ero saattaisi olla tosin siinä, että Haavisto puhuu Espanjaa toisinkuin postimyyntivaimon hakeva henkilö harvoin puhuu Thaimaata.
*tirsk*

mutta ettei menisi nollapostaukseksi niin Pekka on varmaan menestyneempi kuin keskimääräinen ostovaimon hakija ja ovat olleet suhteessa yhtäjaksoisesti ainakin 15 vuotta

Onko väliä vaikkei eroaisi? Yksi ero saattaisi olla tosin siinä, että Haavisto puhuu Espanjaa toisinkuin postimyyntivaimon hakeva henkilö harvoin puhuu thaimaata.

Jännä, että Haaviston puoliso nähdään ongelmana jossain Saudien vierailulla, mutta ei Lauran(tai edustamansa puolueen) mielipiteet Islamista.

Sen verran oikaisen, että Espanjassa puhutaan espanjaa, sekä Thaimaassa thain kieltä.

Niinistö ei hankkinut Jenni Haukiota kehitysmaasta. Mutta ilmeisesti Haaviston kannattajat hyväksyvät postimyyntivaimot kehitysmaista ja suoranaisen ihmiskaupan (ainakin moraalisessa mielessä).

*tirsk*

mutta ettei menisi nollapostaukseksi niin Pekka on varmaan menestyneempi kuin keskimääräinen ostovaimon hakija ja ovat olleet suhteessa yhtäjaksoisesti ainakin 15 vuotta

Politiikassa menestynyt.Siviilitöissä vähän heikompaa menestystä. Tittelinä taitaa olla ylioppilas.

Niinistö ei hankkinut Jenni Haukiota kehitysmaasta. Mutta ilmeisesti Haaviston kannattajat hyväksyvät postimyyntivaimot kehitysmaista ja suoranaisen ihmiskaupan (ainakin moraalisessa mielessä).
Öö.. olettaen, ettei Antonion passia ole takavarikoitu ja kaveria tuotu huumattuja köysissä maahan niin mitäs hyväksymistä tossa on?
Saako presidenttiehdokkaan vakipuoliso olla
- ulkomaalaistaustainen?
- kehitysmaasta?
- samaa sukupuolta?
- nuorempi?

Politiikassa menestynyt.Siviilitöissä vähän heikompaa menestystä.
Eikös Pekka ole käytännössä aina ollut politiikassa töissä? En tunne kaveria kovin hyvin, mutta muistaakseni ne remppaa jotain puolen millin kämppää, josta ekstrapoloin mielessäni, että eiköhän niillä milli ole omaisuutta joka on Suomessa hyvin, hatusta top kahteen prosenttiin

Eikös Pekka ole käytännössä aina ollut politiikassa töissä? En tunne kaveria kovin hyvin, mutta muistaakseni ne remppaa jotain puolen millin kämppää, josta ekstrapoloin mielessäni, että eiköhän niillä milli ole omaisuutta joka on Suomessa hyvin, hatusta top kahteen prosenttiin

Hyvin on veronmaksajien rahoja kupannut, ei siinä mitään.

Ilmeisesti osa kommentoijista ei ole äänestänyt koskaan.
Tyhmä oletus siltä. Presidenttivaalit ei ole yleisesti minua ennen niin paljon kiinnostaneet. Oikeastaan myös eduskuntavaaleista innostuin ihan toden teolla vasta edellisissä valeissa. Katsos maahanmuuttaja immigraatio niin että Suomen Valtion talous menee alaas ja eläkeittä ei makseta ehkä 30 vuoden kuluttua alkoi toden teolla vuonna 2015.
Viisaita sanoja:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Europassa on toki jotain toivoa jossain esim Unkarissa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Olen kyllä joskus äänestänyt presidenttivaaleissa ennen mutta eka kerta en itse vaalipäivänä. Esim Puolalla ja erityisesti Unkarilla on järkevää politiikkaa.

Viimeksi muokattu:
Tyhmä oletus siltä. Presidenttivaalit ei ole yleisesti minua ennen niin paljon kiinnostaneet. Oikeastaan myös eduskuntavaaleista innostuin ihan toden teolla vasta edellisissä valeissa. Katsos maahamuuttaja immigraatio niin että Suomen Valtion talous menee alaa ja eläkeittä ei makseta ehkä 30 vuoden kuluttua alkoi toden teolla vuonna 2015.

Olen kyllä joskus äänestänyt presidenttivaaleissa ennen mutta eka kerta en itse vaalipäivänä.
No yksinkertaisesti: yhtään ääntä ei julkisteta niin kauan kun kukaan saa vielä äänestää, eli sunnuntaihin kello 20.00 asti. Tämän jälkeen ennakkoäänet tulevat käytännössä heti julki. Sama homma kaikissa vaaleissa

toivottavasti meni oikein ulkomuistista/yleissivistyksellä

Tuskin yksityiselle puolelle on ollut mitään mahdollisuuksia kun ei ole mitään koulutustakaan. Politiikassa sen sijaan kun hyvävelipiirit on takana niin vain taivas on rajana.

No yksinkertaisesti: yhtään ääntä ei julkisteta niin kauan kun kukaan saa vielä äänestää, eli sunnuntaihin kello 20.00 asti. Tämän jälkeen ennakkoäänet tulevat käytännössä heti julki. Sama homma kaikissa vaaleissa

Äänestysvilkkaudesta sen sijaan on jo vähän juttua. Näyttäisi ennätyksellisen vilkasta olevan. Nukkuvat on liikkeellä.

Tuskin yksityiselle puolelle on ollut mitään mahdollisuuksia kun ei ole mitään koulutustakaan. Politiikassa sen sijaan kun hyvävelipiirit on takana niin vain taivas on rajana.
Hei pliis, täysin niche-esimerkki, mutta kelläs näistä herroista on loppututkinto: Gates, Jobs, Zuckerberg? Suomesta mutulla vaikka nää kauppaketjujen omistajat

Hei pliis, täysin niche-esimerkki, mutta kelläs näistä herroista on loppututkinto: Gates, Jobs, Zuckerberg? Suomesta mutulla vaikka nää kauppaketjujen omistajat

Vertaatatko nyt ikänsä veronmaksajien rahoilla puuhastellutta ylioppilasta Bill Gatesiin?:cigar2:

Haaviston poliittisen broileriuden puolesta puhuu myös Caruna munaus jossa vaihtoehtoina on raskaan luokan korruptio tai sitten raskaan luokan tyhmyys.

Äänestysvilkkaudesta sen sijaan on jo vähän juttua. Näyttäisi ennätyksellisen vilkasta olevan. Nukkuvat on liikkeellä.
Eikö nää ennakkoäänten määrät oo suhteessa olleet nousussa koko ajan? Siis suhteessa ite äänestysprosenttiin. Ei jaksa alkaa kattelee läpi näitä, mutta jotenki tämmönen mielikuva olis. Tuotu vähän lähemmäks ja tehty helpommaks nii yhä useampi tarttuu sit tähän optioon sen sijaan että jonottelis sit sunnuntaina.

Itse vertasit Pekka Haavistoa Bill Gatesiin, en minä.
Ja sen jälkeen itseäni Leo Messiin.

Väite oli yksinkertaistettuna "henkilö x ei voi menestyä yksityisellä puolella ilman tutkintoa", joka on täysin yksiselitteisesti väärin, nimesin kolme erittäin menestynyttä henkilöä, jotka todistivat, että vaikka tutkinto usein helpottaa voi menestyä jopa maailman parhaiten ilmankin.

toivottavasti meni oikein ulkomuistista/yleissivistyksellä
Korjataan sen verran että Sunnuntaina klo 20 äänestyspaikat sulkeutuvat. Jos vaalipaikalle asti on jo päässyt voi siellä kopissa arpoa ehdokastaan rauhassa vaikka kello olisi mitä. Asiassa ei ole aikarajaa ja ketään ei voida estää äänestämästä. Joku elämäntapatrolli voisi kokeilla tuota ja viivyttää ennakkoäänten julkistamista. Siinä sitten Ylen vaali-illassa pohtisivat että mikä hitto siellä kestää. :)

Kai sieltä jostain vaiheessa poistettaisiin mutta siinä sitten selittelemistä Etyjin vaalitarkkailijoille kun Timppa Trollilta evättiin oikeus äänestää.

Palan halusta kuulla perustelut näille täysin perättömille ja lapsenomaisille päätelmille. :facepalm:

Mitkä mahtavat olla Haaviston puolison verotettavat tulot Suomessa olon aikana olleet? Se käsitys minulla on, että on tainnut pääasiassa olla kotirouvana?

Ja sen jälkeen itseäni Leo Messiin.

Väite oli yksinkertaistettuna "henkilö x ei voi menestyä yksityisellä puolella ilman tutkintoa", joka on täysin yksiselitteisesti väärin, nimesin kolme erittäin menestynyttä henkilöä, jotka todistivat, että vaikka tutkinto usein helpottaa voi menestyä jopa maailman parhaiten ilmankin.

Onko Suomessa ollut aiemmin elämänkoululaista presidenttinä?

Palan halusta kuulla perustelut näille täysin perättömille ja lapsenomaisille päätelmille. :facepalm:

No onhan se selvää että jos Venäjän ja Naton välillä syttyisi sota, valtaisi Venäjä Suomen ensimmäisenä, jos suomi olisi Naton jäsen.

Tuommoinen skenaario on kuitenkin todella kaukana, aika epätoivoisia aikoja pitää elää, että Naton ja Venäjänä välillä sota syttyisi.
Mutta kyllä se on mielestäni vähintään yhtä kaukana, että Venäjä nykyisessä tilanteessa hyökkäisi Suomeen, ja tämän estämiseksi kannattaisi liittyä Natoon.

Heti kun Suomi liittyy Natoon, siitä tulee Venäjän vihollinen, ja Suomen ja Venäjän rajalla alkaa tapahtua huonoja asioita.

Onko Suomessa ollut aiemmin elämänkoululaista presidenttinä?
Taas aiheen vierestä, mutta ymmärtääkseni presidentiksi valittavalle on vain perustuslain mukaiset vaatimukset, käsittääkseni täysi-ikäinen, syntyperäinen suomalainen ja ns. hyvämaineinen. Näiden lisäksi epävirallisia vaatimuksia ei demokratiassa ole. Jos saa taakseen eduskuntapuolueen tai 20k kannattajakorttia pääsee ihan samalle viivalle ja Suomessa onneksi jopa väittelyihin toisin kuin esim Yhdysvalloissa. Jokainen uusi presidentti on jollain tavalla erilainen kuin kaikki edeltäjänsä

No onhan se selvää että jos Venäjän ja Naton välillä syttyisi sota, valtaisi Venäjä Suomen ensimmäisenä, jos suomi olisi Naton jäsen.

Tuommoinen skenaario on kuitenkin todella kaukana, aika epätoivoisia aikoja pitää elää, että Naton ja Venäjänä välillä sota syttyisi.
Mutta kyllä se on mielestäni vähintään yhtä kaukana, että Venäjä nykyisessä tilanteessa hyökkäisi Suomeen, ja tämän estämiseksi kannattaisi liittyä Natoon.

Heti kun Suomi liittyy Natoon, siitä tulee Venäjän vihollinen, ja Suomen ja Venäjän rajalla alkaa tapahtua huonoja asioita.
Eli tilanne ei muuttuisi lainkaan.

Korjataan sen verran että Sunnuntaina klo 20 äänestyspaikat sulkeutuvat. Jos vaalipaikalle asti on jo päässyt voi siellä kopissa arpoa ehdokastaan rauhassa vaikka kello olisi mitä. Asiassa ei ole aikarajaa ja ketään ei voida estää äänestämästä. Joku elämäntapatrolli voisi kokeilla tuota ja viivyttää ennakkoäänten julkistamista. Siinä sitten Ylen vaali-illassa pohtisivat että mikä hitto siellä kestää. :)

Kai sieltä jostain vaiheessa poistettaisiin mutta siinä sitten selittelemistä Etyjin vaalitarkkailijoille kun Timppa Trollilta evättiin oikeus äänestää.

Olen itse äänestänyt joskus muistaakseni eduskuntavaaleissa siihen aikaan kun juuri menivät äänestyspaikat kiinni. Vaalipaikalla oli vielä jossain radio auki ja kuulin kopissa ennakkoäänten tuloksen.

Vaalien lopputuloksen kannalta sillä tuskin on mitään merkitystä ehtiikö pieni osa kuulla ennakkoäänten tuloksen ennen omaa äänestämistään. Omaan äänestämiseen se ei vaikuta mitään vaikka tietäisin että 99,9 prosenttia ennakkoäänistä olisi mennyt jollekkin ehdokkaalle. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä... ja niin edelleen.

Haaviston poliittisen broileriuden puolesta puhuu myös Caruna munaus jossa vaihtoehtoina on raskaan luokan korruptio tai sitten raskaan luokan tyhmyys.

Caruna on esimerkki tapauksesta josta jatkuvasti valitetaan mutta harva osaa perustella miksi valittavat. Kyseessä oli loppuen lopuksi aikalailla normi diili, Fortumilla oli liiketoimintayksikkö jonka kate oli heidän kannalta huono. Joten ne halusi myydä sen pois. Joten sille etsittiin sijoittajataho jolle tuollainen vakaa mutta pieni katteinen liiketoiminta on hyvä. Ja yllättäen valtaosa noista sijoittajista on ulkomailla joten lopulta se myytiin ulkomaille.

Joten vaihtoehdot olivat:
1. Estää Fortumia myymästä tuota toimintaa. Itse Fortumin suorana (ja epäsuorana) osakkeenomistajana en kyllä tykkää siitä että valtio ottaisi noin aktiivisen roolin pörssiyhtiön johtamisessa. Toki sillä olisi oikeus tehdä se suurimpana osakkeenomistajana mutta ei tuo hirveästi luottamusta herätä.
2. Ostaa tuo toiminta Fortumilta ja perustaa oma valtion täysin omistama yritys. Varmaan käypä ratkaisu jos halutaan lisätä valtion omistuksia ja ainakin vasemmisto olisi ollut iloinen. Mutta yleensä ottaen suunta on ollut vähentää valtion omistuksia tälläisissä asioissa.
3. Pakottaa Fortum pilkkomaan tuo osiin ja myymään se monille eri paikallisille toimijoille. Tuo olisi vähintäänkin sopimusteknisesti erittäin vaikeaa ja sen sijaan että Fortum neuvottelee diiliin yhden tahon kanssa, neuvottelut pitäisi käydä kymmenien kanssa. Ja todennäköisesti lopputulos olisi huonompi markkinahinta.
4. Valittu tie.

Eli siis, mikä noista on se jonka sä haluaisit valita?

Caruna on esimerkki tapauksesta josta jatkuvasti valitetaan mutta harva osaa perustella miksi valittavat. Kyseessä oli loppuen lopuksi aikalailla normi diili, Fortumilla oli liiketoimintayksikkö jonka kate oli heidän kannalta huono. Joten ne halusi myydä sen pois. Joten sille etsittiin sijoittajataho jolle tuollainen vakaa mutta pieni katteinen liiketoiminta on hyvä. Ja yllättäen valtaosa noista sijoittajista on ulkomailla joten lopulta se myytiin ulkomaille.

1. Estää Fortumia myymästä tuota toimintaa. Itse Fortumin suorana (ja epäsuorana) osakkeenomistajana en kyllä tykkää siitä että valtio ottaisi noin aktiivisen roolin pörssiyhtiön johtamisessa. Toki sillä olisi oikeus tehdä se suurimpana osakkeenomistajana mutta ei tuo hirveästi luottamusta herätä.
2. Ostaa tuo toiminta Fortumilta ja perustaa oma valtion täysin omistama yritys. Varmaan käypä ratkaisu jos halutaan lisätä valtion omistuksia ja ainakin vasemmisto olisi ollut iloinen. Mutta yleensä ottaen suunta on ollut vähentää valtion omistuksia tälläisissä asioissa.
3. Pakottaa Fortum pilkkomaan tuo osiin ja myymään se monille eri paikallisille toimijoille. Tuo olisi vähintäänkin sopimusteknisesti erittäin vaikeaa ja sen sijaan että Fortum neuvottelee diiliin yhden tahon kanssa, neuvottelut pitäisi käydä kymmenien kanssa. Ja todennäköisesti lopputulos olisi huonompi markkinahinta.
4. Valittu tie.

Eli siis, mikä noista on se jonka sä haluaisit valita?

Tietenkin olisi pitänyt olla myymättä kun vakaatuottoisesta valtion monopoli-infrasta kyse. Mikä ihme perustelu valtioyhtion myyntiin on että kate on huono. Mikä niitä hintoja olisi estänyt itse korottamasta? Caruna tekee tällä hetkellä ~ 6 % voittoa joka on aivan helvetin hyvin nykypäivänä kun käytännössä riskitön kohde.

Asiasta valitetaan sen takia koska sähkön siirtohintoja nostetiin suhteettomasti ja Caruna koijaa verojen kanssa.

Caruna ei maksa käytännössä lainkaan veroja Suomeen – toimitusjohtaja: ”Normaalia suomalaista kirjanpitoa”

Tällaisia jättivoittoja sähköyhtiö on takonut – Yle: Caruna minimoi verot, nämä suomalaiset hyötyvät

Carunan pääomistaja kehuu sijoitustaan: Unelmakohde

Kyseessä oli aivan helvetin iso poliittinen munaus (Tämä on ihan presidenttihaastattelussakin todettu) jossa on Hautalaan ja Haavistoon ja ministeripaikan outoon vaihtumiseen liittyen myös epäilyksiä korruptiosta.

Viimeksi muokattu:
4. Valittu tie.

Olisihan valtio voinut käyttää isännän ääntä omistamassaan Fortumissa ja antaa poliittista ohjausta ja sillä tavoin käskyttää että siirtoverkkoliiketoiminnasta tehdään erillinen yhtiö ja myydään se pörssin kautta kaikille joita kiinnostaa merkitä sen osakkaita ja suositaan pieniä sijoittajia rajoittamalla merkintämäärää per sijoittaja jos anti ylimerkitään.

Olisi luultavasti löytynyt Suomestakin runsaasti kiinnostuneita sijoittajia jotka olisivat olleet kiinnostuneita sijoittamaan tuollaiseen monopolipisnekseen joka takaa luokkaa 5 prosentin tuotot vuodessa.

Noin olisi ne rahatkin saatu pyörimään Suomessa sen sijaan että kaikki voitot menee suoraan monopolista ulkomaiselle pääomasijoittajalle.

Vasemmistonuoret tuhoamassa Lauran vaalimainoksia.

Tuossa uutinen aiheesta:

Rikosilmoitus tekeillä: Laura Huhtasaaren vaalimainos tuhottiin jääkiekkomailalla - Huhtasaari poisti kuohuttaneen videojaon Twitter-tililtään
Rikosilmoitus tekeillä: Laura Huhtasaaren vaalimainos tuhottiin jääkiekkomailalla - Huhtasaari poisti kuohuttaneen videojaon Twitter-tililtään

Tiistai 23.1.2018 klo 17.58

Sosiaalisessa mediassa levisi tiistaina rasistisia kommentteja kirvoittanut videopätkä, jossa jääkiekkomailalla varustautunut henkilö tuhoaa perussuomalaisten presidenttiehdokkaan vaalimainosta.

• Laura Huhtasaaren vaalimainos on tärvelty netissä levinneellä videolla.
  • Huhtasaaren kampanjaryhmä on aikeissa tehdä asiasta rikosilmoituksen.
  • Videon kommenttiketjussa käytettiin rasistista kieltä.

Laura Huhtasaaren vaalimainos tuhottiin some-videossa. Arkistokuva Tampereelta. (OSSI AHOLA)

Perussuomalaisten presidenttiehdokas Laura Huhtasaari jakoi tiistaina Twitter-tilillään linkin Facebook -käyttäjän videoon, jossa tehtiin ilkivaltaa vaalimainokselle.

Jaetussa videopätkässä nuoren näköinen henkilö moukaroi ja potkii Huhtasaaren vaalimainosta. Kuvissa esiintyy myös toinen nuoren oloinen henkilö. Hän ei osallistu kyltin tuhoamiseen. Kaksikon kasvot näkyvät videolla ainakin osittain.

Video oli ilmeisesti kaapattu Facebookiin jostakin toisesta sosiaalisesta mediasta.

Facebook -päivitys keräsi tiistain aikana yli 800 jakoa, ja siihen oli kerääntynyt runsaasti kommentteja. Osallistujat käyttivät ketjussa paikoin rajua kieltä, jossa oli myös rasismin sävyjä. Kommentoijat käyttivät rasistista kieltä esimerkiksi tekijän ihonväristä. Ketjuun oli lisäksi jaettu kuva ampumataulusta.

Videon alkuperäinen kuvaaja tai sen muokkaaja oli puolestaan lisännyt videon päälle tekstin, jossa kritisoitiin Huhtasaarta.

Kuvakaappaus Huhtasaaren jakamasta Twitter-viestistä.

Huhtasaaren linkkaaman päivityksen jakaja poisti videon reilun seitsemän tunnin julkiolon jälkeen. Päivityksen jakaja toimii aktiivisessa roolissa perussuomalaisten Joensuun-jaostossa.

Videota ovat ladanneet sosiaaliseen mediaan muutkin, joten se leviää edelleen.

"Törkeä hyökkäys"

Huhtasaaren kampanjaryhmä kertoo Iltalehdelle, että tapaus on tiedossa. Perussuomalaisten poliittisen suunnittelijan Riikka Purran mukaan asiasta on tarkoitus tehdä rikosilmoitus.

- Tämä on törkeä hyökkäys vaalirauhaa vastaan, mutta emme me tästä sen järkyttyneempiä ole. Tätä on tapahtunut muutenkin, Purra sanoo.

- Katsotaan, mitä poliisi saa aikaan.

Pian videon poistamisen jälkeen myös Huhtasaaren Twitter-jako oli kadonnut. Tämä tapahtui samaan aikaan, kun presidenttiehdokkaat olivat vaalitentissä Sanomatalolla.

Purra ei ole tietoinen siitä, kuka tviitin poisti. Hän ei ole tietoinen keskustelusta, jota Facebook-päivityksessä käytiin.

- Ääripäistä toiseen siellä on varmasti menty.

Videon tapahtumapaikka ei ole toistaiseksi tiedossa.

Vaalirauha on rikkoutunut aiemminkin tänä vuonna. Uusnatsit häiriköivät vihreiden presidenttiehdokkaan Pekka Haaviston vaalikojua Porvoossa. Huhtasaaren kotitalo puolestaan joutui joulun alla ilkivallan kohteeksi Porissa, kun häirikkö rikkoi ikkunoita.

Päivitys kello 18.10: Lisätty, ettei tapahtumapaikka ole tiedossa.

SOLMU SALMINEN
solmu.salminen@iltalehti.fi

Kun nyt kuitenkin Venäjä on historiassa hyökännyt useisiin puolueettomiin naapurimaihin, eikä kertaakaan NATO-maahan, niin silti nämä ovat sinun mielestäsi yhtä todennäköisiä tulevaisuudenskenaarioita?:facepalm:

Tietenkin olisi pitänyt olla myymättä kun vakaatuottoisesta valtion infrasta kyse. Mikä ihme perustelu valtioyhtion myyntiin on että kate on huono? Caruna tekee tällä hetkellä 6 % voittoa joka on aivan helvetin hyvin nykypäivänä kun käytännössä riskitön kohde.

Koska kyseessä ei ollut mikään erillinen valtion omistama yritys vaan osa Fortumia joka on julkinen osakeyhtiö. Toki valtiolla on tuosta enemmistöosuus mutta ei se tarkoita että valtio saa tehdä mitä huvittaa ja haistattaa paskat muiden osakkeenomistajille.
Ja myynti perustui siihen että Fortum näki että tuolla rahalla saa parempia, korkeampi tuottoisia sijoituskohteita.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 572
Jäsenet
78 844
Uusin jäsen
Mg80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom