Hienosti kyllä puhut ristiriitaisuuksia iotsesi kanssa väittämällä sekä ohjusten väistämistä että no-escape-zonea molempia fantasioiksi, kun no escape zone nimenomaan tarkoittaa tilannetta , jossa ohjusta ei voi millään (ohjausliikkeellä tms.) väistää
Kohti lujaa tulevan ohjuksen väistäminen juuri ennen osumaa äkkinäisellä ohjausliikkeelllä on mahdotonta. Ohjus pystyy suurempiin g-voimiin kuin lentokone jolloin se pystyy vastaamaan kohteen väistöliikkeeseen.
Kaukaa huonoista ampumalolosuhteista ammutun ohjuksen väistäminen/siltä pakoon lentäminen pakottamalla se tuhlaamaan energiansa kääntelyyn sen sijaan on ihan peruskauraa.
Välillä ohjuksia nimenomaan ammutaankin olosuhteista, jossa sen ohjuksen ampumisen pointti on, että pakotetaan vastustaja kääntymään (keskeyttämään hyökkäyksensä) pois jotta se ohjus ei osu; Olosuhteet, joissa ohjus osuu vain, jos vastustaja jatkaa lentämistään kohti eikä piittaa ohjuksesta yhtään.
Ohjuksen kantama ei ole mikään "se lentää vaikka 100km ja sitten putoaa". Vaan sen kantama riippuu ziljoonasta erilaisesta asiasta. Ja kun se kaukaa ammuttu ohjus pakotetaan tuhlaamaan kineettistä energiaansa kääntymiseen tai matalalla lentämiseen, sen vauhti kantama putoaa paljon pienemmäksi ja kohdekone voikin lentää sitä karkuun. Ohjukselilla on hyvin pienet siivet, mitä tarkoittaa suurta ilmanvastusta kun niistä pitää saada paljon nostetta aikaiseksi kääntymistä varten. Ja Matalalla paksussa ilmassa monenkeikrtaisella äänennopeudella lentäminen aiheuttaa myös todella suuren ilmanvastuksen.
No-escape zone ei ole mitään fantasiaa vaan se tarkoittaa ampumaolosuhteita, jossa ohjuksella on niin paljon ylimääräistä energiaa että mitkään ohjausliikkeet tai tms. mitä normaali lentokone pystyy , ei pysty saamaan ohjusta tuhlaamaan niin paljoa energiaansa, että sillä ei riittäisi energia sen kohteen kiinnisaamiseen.