Haha, karma is a bitch, ignorettanut corona threadin takia kun mielipiteet ei osu yksiin niin sitten vaan kärsitään ne seuraukset kun kaverilla onkin fiksuja mielipiteitä muualla
.
Yleisesti miettien tuollakin kanavaorganisaatio mennyt selkeesti toivotaan toivotaan linjalla, mihinkään tämmöiseen ei millään tavalla ole varauduttu. Tuollaista överi isoa paattiahan voisi vaikka hinaaja saattaa aina tms... Irrotuskalusto standbyssä olisi varmaan maksanut jo itsensä 50v ajalta....
Kannattaa jättää keittiöpsykologia vähemmälle tässäkin ketjussa. Pelkästään mielipiteen vuoksi en kehtaisi koskaan estää ketään tekemästä tai sanomasta mitään, mutta jos tarpeeksi perseilee, niin en vaan jaksa tuhlata aikaa sellaisen kuuntelemiseen. Lisäksi kannattaa googlettaa karman tarkoitus. Tässähän se osui nimenomaan toiseen kirjoittajaan, joka on käyttäytynyt muualla niin, ettei tämän sanomisia huomioitu.
Enkä nyt ihan hoksannut, että mikä tuossa oli se "fiksu mielipide", kun kyse oli jostakin ohjelmasta, joka ei liity tähän keskusteluun. Ja tämä ei ollut kysymys, eli ei tarvitse vastata.
Yleisesti miettien tuollakin kanavaorganisaatio mennyt selkeesti toivotaan toivotaan linjalla, mihinkään tämmöiseen ei millään tavalla ole varauduttu. Tuollaista överi isoa paattiahan voisi vaikka hinaaja saattaa aina tms... Irrotuskalusto standbyssä olisi varmaan maksanut jo itsensä 50v ajalta....
Millaisella varustelulla mielestäsi olisi pitänyt varautua tilanteeseen, jota ei ole tapahtunut koskaan aiemmin ja joka ei ollut todennäköistä varsinkaan nykypäivänä?
Tässä tiivistelmä kaikista kanavan ongelmista sen historian aikana:
Ja mikä hyöty olisi saattaa 300m leveässä ja kokonaisuutena lähes 200km pitkässä kanavassa jollakin kämäisellä hinaajalla satoja kertoja isompaa rahtilaivaa? Mitä se hinaaja olisi saanut tuossa tilanteessa aikaiseksi, siis muuta kuin jatkuvan pullonkaulan kanavan läpimenolle?
Jos tuo nyt on noin iso ongelma niin eikös tuossa voisi toinen vastaava konttialus kolaroida vastaan tulevien suunnasta jumissa olevan laivan peräpäähän. Silloin todennäköisesti tuo keula vääntyisi irti tai ainakin laiva kääntyisi niin, että ohi mahtuisi. Useampi pökkäsy varovasti niin ettei pökkäävä laiva työnny penkkaan liikaa.
Jotenkin hupaisaa ettei paikalle ole saatu yhtä(?) kaivuria enempää hommiin.
Ihan oikeasti? Miettikää nyt vähän niitä massoja mistä siellä on kyse, mitä alusten runko voi kestää ja mitä tapahtuu jos ja kun tuollainen "kolarointipelastus" kusee ja 24000 rekkakonttia kippaa siihen kanavaan? Ja sitten samaan hengenvetoon voi arvuutella, että mikä laivayhtiö suostuisi siihen että tämä pikku töytäisy tehtäisiin heidän laivallaan (jonka keulabulbi todennäköisesti joko hajoaisi, tai puhkaisisi sen toisen aluksen rungon). Ja sitten vielä nämä miksi "sitä ei räjäytetä, kun myytinmurtajissakin vähintään 6000 kertaa pienempi rekka saatiin haihdutettua miljoonaksi kappaleeksi keskellä erämaata!?" -skenaariot. Ei hyvää päivää tätä menoa.
Ja mikä ihmeen yksi kaivuri? Onko tässä taas lähteenä se sama twitter-kuva, joka on napattu about 2h tapahtuman alusta ja joka kiertää somessa faktatietona siitä mitä paikalla tapahtuu 4 vuorokautta myöhemmin?
Edit.
Tämä setä ja muut viereisen kaupungin asukkaat voisivat tykätä kyttyrää, jos foorumin fyysikot ilmaantuisivat paikalle jonkin miljoonan kilotonnin räjähteen kanssa "ratkaisemaan ongelman" -->