Subwooferin hankinta?

Ei ne kaikki PA-vahvistimet niin kuumana käy, että edes tuuletus olisi pakollinen. Minulla on jo vuosia ollut t-amp e-800 ajamassa 15" elementtiä täysin passiivijäähdytettynä. Ei oo toki mitään tuntikausien reivisessiota ole tullut kokeiltua, mutta leffakäytössä ja satunnaisessa musiikinkuuntelussa.
Otitko tuulettimen pois vain vai teitko muita modauksia? Tuuletin ei edes häiritsisi jos se lähtisi päälle vain kovempaa kuunnellessa.

Eikös nuo paremman luokan velodynet ole servo-ohjattuja, että luulen siinä vahvistimessa olevan sille erikseen oma piirinsä että mitenhän käy kun ”normaali” vahvistimen vaihtaa tilalle?

Meinaako servo-ohjaus että vahvistin vetää puhekelaa toiseenkin suuntaan? Spl10bve vuodelta 2002 on tarkempi malli.

Hyviä ehdotuksia tulee kyllä, pitää tutustua noihin reckhorneihin.

Eikös nuo paremman luokan velodynet ole servo-ohjattuja, että luulen siinä vahvistimessa olevan sille erikseen oma piirinsä että mitenhän käy kun ”normaali” vahvistimen vaihtaa tilalle?
Tämäpä tämä. Servo-ohjattuun Velodyneen ei todellakaan käy mikä tahansa vahvari.

Jos itse lähtisin aktiivisubwooferin vahvistinta korvaamaan niin vanha helvettiin ja ajaisin sitä jollain DSP:n omaavalla. Aktiivipömpelit on niin hitosti equtettuja että DSP ei olisi pahaksi. Saisi tarvittaessa vähän boostia matalaanpäähän (jos siltä tuntuu)

Anti-mode ja reckhorn kombo luulisi korjaavan toiston tarpeeksi tasaiseksi tai korostetuksi, mistä nyt tykkääkin. Saunarakennuksella minulla on cerwin-vegan pa-vahvistin ohjaamassa svs:n sylinterisubbaria. Liiankin järeä kombo vaikka naapuritaloon on jokunen metri matkaa. Mutta hyvin soi!

Huomaan että tässä lähtee budjetti äkkiä paukkumaan.

Lisäksi kiinnostuin Reckhornin sivuilla noihin täryyttimiin. Viihdehuoneessani ongelma on huoneen akustiikka. Juuri siinä kohdassa missä haluaisi murahdusten tuntuvan ja tärisyttävän sohvaa on matalien taajuuksien musta aukko. Ei auta subin sijoittelu, eikä määräänsä enempää subin järeyden nostokaan. Tuollaiset tärisyttäjät suoraan sohvassa ratkaisisivat tämän ongelman..

Viimeksi muokattu:
Otitko tuulettimen pois vain vai teitko muita modauksia? Tuuletin ei edes häiritsisi jos se lähtisi päälle vain kovempaa kuunnellessa.
Nyppäsin vaan piuhan irti. Kyllähän ne jotkut modaili termostaatteja noihin aikoinaan, täältä voi löytyä jotain vinkkejä, jos sille tielle päädyt

Statistiikka

Viestiketjuista
261 200
Jäsenet
74 773
Uusin jäsen
Jurska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom