Subwooferin hankinta?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Nuo Polkit taitaa mennä vähän siihen "lisäbasso"-kategoriaan speksiensä suhteen. Mutta varmastiin tuovat lisää sinne alarekisteriin jos on esim käytössä jotkin kompaktit jalustakaiuttimet.
 

Ize

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
13
Just kattelin vaihtoehtoja n. 500€:n kategoriasta näin BlackFridayn ja CyberMondayn innoittamana. Valkoisena tarttis olla (hellasärön minimointia). Ja ei, en ala kalvoilla leikkimään, takuu laitteessa pitää säilyä. Antimode ei mahdu budjettiin, mutta tila on aika helppo avoin ja kyseessä puutalo. Pääpaino musiikin kuuntelussa vaikka järjestelmä surround onkin.
Vahvistin Marantz NR1510, kaiuttimet Monitor Audion Radius R90:t eli Audyssey ei ole XT32 ja kyseessä pienet surround -kaiuttimet.
  1. 2x Polk HTS 10
    • Lisäbasso? Joten hylkyyn meni.
  2. 1x Polk HTS 12
    • Onko tämäkin lisäbasso -kategorian laite?
  3. SVS SB-1000
    • Budjetin venytystä
    • Saanut ristiriitaisia kommentteja?
    • Suljettu, helpottaa sijoittelua?
  4. Wharfedale SW-12
    • Wharfeista ei oikeastaan mitään kommenttia, ilmeisesti niin huonoja ettei näitä kukaan ole juuri kokeillut?
  5. Elac Sub 12EQ 3030
    • Sisältäisi paremman huonekorjausmahdollisuuden
    • Budjetin venytystä
    • Ei ole valkoisena, ja muutenkin kasarin näköinen (vaikka itse olenkin kasarinuori eikä ulkonäkö haittaa, niin vaikutusta on hellasäröön)
    • Ei ilmeisesti sovellu pienille kaiuttimille (AV Plus)???
  6. KLIPSCH - R-120SW
    • Tuntuu saavan hehkutusta
    • Musta, kuvien perusteella kasari puusyykuviointi
  7. Elac SUB 2030
    • 10" mutta 350W eli 50W enemmän kuin SB-1000:ssa
    • Pienimmästä päästä hellasärö
    • Suljettu, helpottaa sijoittelua?
Ei oo heleppoo, kun on noita rajoitteita. Jäikö jotain olleellista huomaamatta vaihtoehtojen tai yo. pohdintojen suhteen.
 
Liittynyt
04.05.2018
Viestejä
105
XTZ 10.17 Edge tai 12.17 valkoisena. Ei yhtä siroja kuin suljetut, mutta valkoinen väri pitäisi helpottaa säröä. Taitaa olla aletkin vielä käynnissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ize

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 754
jotain olleellista huomaamatta vaihtoehtojen tai yo. pohdintojen suhteen.
B&W ASW610 valkoisena ASW608 on 8" versio edellisestä. Suljettuja nämä.

Dali E-9 tai E-12 valkoisena kelpais ehkä myös vaimokkeelle. Refkeksi.
 

Ize

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
13
XTZ 10.17 Edge tai 12.17 valkoisena. Ei yhtä siroja kuin suljetut, mutta valkoinen väri pitäisi helpottaa säröä. Taitaa olla aletkin vielä käynnissä.
Interesting, pitääpä perehtyä tähän tarkemmin. Kiitz.

P.S. Jospas tämän saisi integroitumaan noiden pienien R90 -kaiuttimien kanssa. Se oikeastaan ainoa arveluttava asia, mutta jospas halppis Audysseykin siitä selviytyisi. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:

Ize

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
13
B&W ASW610 valkoisena ASW608 on 8" versio edellisestä. Suljettuja nämä.

Dali E-9 tai E-12 valkoisena kelpais ehkä myös vaimokkeelle. Refkeksi.
Pitääpä näitäkin kurkata, kiitoksia. Hiukan vain on allergianoireita näitä valmistajia kohtaan, mutta ehkä diagnosointi on väärä allergian aiheuttajalle.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 754
Pitääpä näitäkin kurkata, kiitoksia. Hiukan vain on allergianoireita näitä valmistajia kohtaan, mutta ehkä diagnosointi on väärä allergian aiheuttajalle.
Itellä on tuo ASW610 ja sanoisin, että musiikin kuuntelussa se toimii hyvin. Ei ehkä se paras leffoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ize
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864

Monopricen 10" varmaa kovinta mitä tuohon 500€ rahaan saa ominaisuuksiltaan, pitäisi jopa mennä 16hz, ei toki saatavilla kuin mustana.
 
  • Tykkää
Reactions: Ize
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
61
Ainakin omassa kotiteatterissa tuo Polk hts-10 toimii hyvin. Ennen oli edessä pelkät Wharfedale 10.4 tornit ja nyt subin kanssa eron huomaa todella selvästi. Leffoissa ihan eri tavalla potkua matalissa äänissä.
En toki mikään ammattilainen ole ja tämä on ensimmäinen subi omassa käytössä.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
234
Ei kannata Polk HTS:ssää (12") hankkia, aika tuhnu on kyllä soundi. Leffoihin antaa vähän mutta musiikilla on parempi pelkillä kauittimilla.

Kannattaa säästää ja ostaa parempi kerralla, stereona jos mahdollista.
 
Liittynyt
04.05.2018
Viestejä
105
Eihän subwoofer voi periaatteessa olla koskaan liian laadukas tai suorituskykyinen (tarvittaessa amisviiksien lepatuskertoimen ollessa 100). Kunnollinen alabasso kun on varustettu äänentason säätimellä, ja sitä saa sekä pitääkin käyttää.
Ja kuitenkin ne elämän realiteetit (budjetti, tila, puolison mielipiteet jne.) aika tehokkaasti rajoittaa hankittavan subin laatua ja suorituskykyä. Säätöpotikka ei noihin asioihin auta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Ja kuitenkin ne elämän realiteetit (budjetti, tila, puolison mielipiteet jne.) aika tehokkaasti rajoittaa hankittavan subin laatua ja suorituskykyä. Säätöpotikka ei noihin asioihin auta.
Minusta nuo "elämän realiteetit" ovat vähän sellainen asia, että ne saavat liian suuren painoarvon juuri subbarin ja kaiuttimien kohdalla.

Budjetti on noista se suurin haaste, mutta sen voi ratkaista ajan kanssa. Jos budjetti on nyt 100€, niin ei kannata ostaa mitään. Kannattaa mieluummin säästää ja ostaa sitten, kun budjetti sallii kerralla hyvän ostamisen. Ilman subbaria voi elää, vaikka se kauheaa kärsimystä onkin.

Tila on minusta hassu rajoite. On myös paljon laadukkaita ja kohtuullisen kokoisia subbareita (SVS SB-sarja esimerkkinä). Jos tuollaiselle 30x30x30cm laatikolle ei löydy kotoa tilaa, niin vika on yleensä osittain omien korvien välissä. Jos subbarin haluaa, niin kyllä sellaisia löytyy, jonka saa halutessaan kotiin mahtumaan. Jos ei mielestään saa minnekään, niin haluaako edes tosissaan hankkia koko laitetta? Lähes kaikilta meiltä löytyy sohva, sohvapöytä, tv-taso tms. esine joka vie moninkertaisesti enemmän tilaa. Kyllä sitä tilaa löytyy, ja joskus sitä tehdään, asioille joita oikeasti halutaan. Kaikki harrastukset ja lelut vievät tilaa.

Hellasärö on taas sellainen kategoria, että jos se on este, niin ehkä se subbarin hankkiminen on ongelmista pienimpiä. Hellasäröä ei täällä juurikaan missään vaiheessa tullut kun asiat puhuttiin ja suunniteltiin yhdessä enkä vaan yhtäkkiä tuonut pyykkikoneen kokoista subbaria olohuoneeseen. Avainasemassa on se, että kun laitteet tulevat yleensä yhteiseen tilaan (olohuone), niin ne eivät näytä ja tunnu vain "sen toisen romuilta".

Mutta se on totta, että referenssitasolle ei päästä kotona ilman selkeää käsitystä siitä, että huone tehdään äänen ehdoilla. Onneksi juuri kukaan ei sellaista suorituskykyä kaipaa kotonaan.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Minusta nuo "elämän realiteetit" ovat vähän sellainen asia, että ne saavat liian suuren painoarvon juuri subbarin ja kaiuttimien kohdalla.
Elämän realiteetit ovat mitä tärkeimmät. Minusta "referenssitaso" on sellainen asia, jolle annetaan liikaa painoarvoa. Itse en ainakaan halua olohuoneeseeni valtavaa subia (jotka ovat kaikki tässäkin threadissa poikkeuksetta aivan helvetin rumia tai parhaimmillaan ainoastaan käsittämättömän rumia), enkä edes tarkoita hellasäröä. Eikä tilastakaan ole puutetta, eikä itseasiassa rahastakaan. Halusta panostaa turhaan, siitä on kyllä puutetta.

Sitä paitsi, mikäli oikeasti haluaa jotain parempaa, niin olohuone ei ole sen paikka. Jos ei ole muuta tilaa, niin ei kannata ostaa mitään, vaan säästää kunnes on saanut rakennettua sen toisen tilan. Ilman subbaria ja äänentoistoa voi elää. Eikä hellasärökään iske, kun rakentaa itselleen toisen rakennuksen pelkästään tuota ongelmaa varten. Tai heittää hellasärön menemään, koska onhan nyt vaimon käsitys sisustuksesta kuitenkin aina neuvoteltavissa ja vain se merkitsee ihmissuhteissa. Meiltä kaikilta löytyy kuitenkin vähintään yksi talo, niin miksei yksi lisääkin. Budjetti hoituu ajan kanssa ja tilaa löytyy kun sitä tehdään.

Itse koin tästä kauheasta "ei tää kelpaa" mihinkään, että trance kuulostaa paremmalta kuin ilman ja Jurassic Parkin T-Rex kohtauskin parani reippaasti (jos nyt jokin elokuva piti valita). Siispä kokemukseni parani reippaasti ja se oli niiden eurojen arvoinen. En usko että kokemukseni paranisi paljon enemmän jos pistäisin tuhansia siihen subbariin. Lähinnä joutuisin ehkä uskottelemaan itselleni vain sen olevan silloin niin paljon parempi. Tosin, ruma tuo on ja liian iso. Ehkä siihen voisi laittaa kukkaruukun päälle tai koristella lasten piirustuksilla.

Paljon suurempi ongelma on, että katson leffani kun lapset nukkuvat. Joten en voi käyttää subbaria, enkä kaiuttimia silloin. Mutta aika ratkaisee tämänkin, kyllä ne lopulta muuttavat pois. Mutta tämä on onneksi vain sellainen "realiteetti" joille ei kannata antaa painoarvoa. Onneksi rakennan jo sitä toistakin tilaa toiseen rakennukseen, koska harrasteet vaativat tilaa (tosin harraste ei mitenkään liity hifiin).

Mutta kuvia ei kannata silti ottaa kameralla joka maksaa alle 4k€, tai linssillä jossa ei ole täydellistä kuvanlaatua ja se maksaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Eiköhän jokainen itse tiedosta ja määrittele realiteettinsä ja priorisoi asiansa / tarpeensa. Täällä emäntä auttoi tapped horn kotelon rakentamisessa (muutti mm. US -sisämitat -> mm) joita tulikin 4 kpl tehtyä (yhteensä 3200 litraa) ja olivat olohuoneessa (tykin ja 130" valkokankaan kanssa). Aivan turha myös yleistää että jokaisella kellä on vaimo / avokki on myös hellasäröä (tässä asiassa). Tai että tarvii jonkun maagisen oman tilansa. Yhdessä voi onneksi harrastaa näitä(kin) touhuja, tarvii vaan löytää se sopiva akka. Kyllä niitäkin on.

Itse näkisin suurempana kompastuskivenä subwooferin hankinnassa budjetin. Rahalla saa about minkätahansa näköisen ja muotoisen kotelon kun sen teetättää, jos itse ei osaa.. sen voi vaikka piilottaa sohvan sisään.. Vain mielikuvitus on rajana. Tietty jos subwooferin tiedostettu olemassa olo jo aiheuttaa hellasäröä, vaikkei koko laitosta ole edes näkyvillä niin sitten se on voi voi. Tällöin kannattaa tyytyä siihen mitä emäntä sallii ja sitten vaikka valehdella tänne kuinka päädyttiin kompromissiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Elämän realiteetit ovat mitä tärkeimmät. Minusta "referenssitaso" on sellainen asia, jolle annetaan liikaa painoarvoa. Itse en ainakaan halua olohuoneeseeni valtavaa subia (jotka ovat kaikki tässäkin threadissa poikkeuksetta aivan helvetin rumia tai parhaimmillaan ainoastaan käsittämättömän rumia), enkä edes tarkoita hellasäröä. Eikä tilastakaan ole puutetta, eikä itseasiassa rahastakaan. Halusta panostaa turhaan, siitä on kyllä puutetta.
Kukin määritelköön itse rajan sille, mitä toistolta tavoittelee ja paljonko sen eteen on valmis tekemään kompromisseja. Sinä olet tehnyt eri kompromissit kuin minä ja se on ihan ok. Minun pointti koski lähinnä näitä "en voi ostaa subbaria ollenkaan koska X"-tapauksia. Pointtini oli, että kyllä se sopiva löytyy ja eivät nuo tyypilliset esteet oikeasti ole täysin ehdottomia, jos laitteen oikeasti haluaa. @latexii nosti vielä hyvin esiin DIY-vaihtoehdon, jolla koko ruman subbarin saa vaikka täysin piiloon ja sen viemän lattiapinta-alan voi minimoida.

Sitä paitsi, mikäli oikeasti haluaa jotain parempaa, niin olohuone ei ole sen paikka. Jos ei ole muuta tilaa, niin ei kannata ostaa mitään, vaan säästää kunnes on saanut rakennettua sen toisen tilan. Ilman subbaria ja äänentoistoa voi elää. Eikä hellasärökään iske, kun rakentaa itselleen toisen rakennuksen pelkästään tuota ongelmaa varten. Tai heittää hellasärön menemään, koska onhan nyt vaimon käsitys sisustuksesta kuitenkin aina neuvoteltavissa ja vain se merkitsee ihmissuhteissa. Meiltä kaikilta löytyy kuitenkin vähintään yksi talo, niin miksei yksi lisääkin. Budjetti hoituu ajan kanssa ja tilaa löytyy kun sitä tehdään.
En nyt ehkä oikein ymmärrä pointtiasi. En itse ole mitenkään ehdoton subbarin pakollisuuden suhteen kaikille. En myöskään vaahtoa pakollisista teatterihuoneista. Pointti oli vain se, että nuo mainitut esteet kielivät myös omasta suhtautumisesta hankintaa kohtaan. Jos sen hankinnan esteenä on esimerkiksi se, että sitä olohuoneen nurkassa olevaa lamppua ei voi siirtää 30cm sivumpaan, niin ehkä silloin on parempi että ei hanki mitään.

En myöskään kannata mitään "nainen vaikene"-tyyppistä suhtautumista vaan aivan päinvastoin, kannatan sitä että tällaisistakin asioista tehdään yhteistä puuhaa tai edes keskustellaan. Jos taas tällaisista asioista ei voi edes keskustella, niin tuskin se subbarin hankinta on suhteen suurin ongelmakohta...

Itse koin tästä kauheasta "ei tää kelpaa" mihinkään, että trance kuulostaa paremmalta kuin ilman ja Jurassic Parkin T-Rex kohtauskin parani reippaasti (jos nyt jokin elokuva piti valita). Siispä kokemukseni parani reippaasti ja se oli niiden eurojen arvoinen. En usko että kokemukseni paranisi paljon enemmän jos pistäisin tuhansia siihen subbariin. Lähinnä joutuisin ehkä uskottelemaan itselleni vain sen olevan silloin niin paljon parempi. Tosin, ruma tuo on ja liian iso. Ehkä siihen voisi laittaa kukkaruukun päälle tai koristella lasten piirustuksilla.

Paljon suurempi ongelma on, että katson leffani kun lapset nukkuvat. Joten en voi käyttää subbaria, enkä kaiuttimia silloin. Mutta aika ratkaisee tämänkin, kyllä ne lopulta muuttavat pois. Mutta tämä on onneksi vain sellainen "realiteetti" joille ei kannata antaa painoarvoa. Onneksi rakennan jo sitä toistakin tilaa toiseen rakennukseen, koska harrasteet vaativat tilaa (tosin harraste ei mitenkään liity hifiin).

Mutta kuvia ei kannata silti ottaa kameralla joka maksaa alle 4k€, tai linssillä jossa ei ole täydellistä kuvanlaatua ja se maksaa.
Menikö nyt hei vähän liiaksi ihon alle? Kyllä minäkin teen kompromissin, että en luukuta iltaisin, kun naapurissa asuu pieniä lapsia. En myöskään luukuta jos se kotona häiritsee jotain muuta. Ei se kuitenkaan tarkoita, että laitteet ovat turhat tai niitä ei ikinä käytetä. Samat kompromissit joudun tekemään monessa muussakin asiassa. Tuo rahasta puhuminen vähän ärsyttää allekirjoittanutta, kun olen tässäkin ketjussa aiemmin suositellut, olemaan ostamatta mitään, jos oma talous on tiukalla. Jos oma talous taas sen sallii, että pari kuukautta säästämällä saa itselleen sopivan subbarin, niin tottakai kannattaa säästää siihen mieluummin kuin ostaa sellainen, joka vain on halpa. Pointti ei millään tapaa ollut, että tietty euromäärä on pakko käyttää vaan se, että ostaa sopivan, eikä pelkästään hintalappua tuijottaen.

Ikävä, että hankinta meni sinulla noin vaikeaksi ja aihe harmittaa, mutta tuntuu että ymmärsit minun pointtini ihan väärin. En ole minkään sortin "subbarielitisti", kunhan vaan halusin laittaa näitä tyypillisiä esteitä hieman mittasuhteisiin. Luin oman viestini jopa ajatuksella läpi ja aika herkästä sait sellaisen kuvan, että olisin jotain tuollaista. Jos oma maailma on niin ahdas, että siihen ei puinen laatikko olohuoneeseen mahdu, niin ei sitä ole pakko hankkia. Elämän realiteetit vaan saavat aivan suhteetoman suuren roolin juuri tällaisten "miesten lelujen" kohdalla ja vika on yleensä mainitussa mies-oletetussa.

Miksi edes vastasin...
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Menikö nyt hei vähän liiaksi ihon alle?
Et siis ymmärtänyt. En ollut kritisoimassa sitä että asut kerrostalossa (vaikka en ymmärrä miksi kukaan haluaisi), vaan että viestisi kritisoi useamman kysyjän realiteetteja ja niiden tärkeyttä. Loppujen lopuksi nykypäivän halpatavarat ovat teknisesti lähellä / ylivertaisia siihen mitä vanhat ovat, mutta tässäkin aiheessa "brändi" tai "ego" (kutsu miksi haluat) puskee edelleen päätään.

Halvalla voi saada hyvää (tai tarpeeksi hyvää, joka on parhaan pahin vihollinen), vaikka se ei jonkun "harrastajan" kapeaan elämänkatsomukseen kelpaakaan. Tällöin ihmisten ojentaminen ja "ohjeiden" antaminen kannattaa jättää pois, jos ei oikeasti halua nähdä sitä. Johtunee se sitten elitismistä, ostokrapulasta tai mistä ikinä.

Minulle hankinta ei ollut ongelma, mutta kiitos kysymästä. Ruma se silti on, enkä koe hellasäröäkään ongelmaksi (ne kuuluu parisuhteeseen).
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Et siis ymmärtänyt. En ollut kritisoimassa sitä että asut kerrostalossa (vaikka en ymmärrä miksi kukaan haluaisi), vaan että viestisi kritisoi useamman kysyjän realiteetteja ja niiden tärkeyttä. Loppujen lopuksi nykypäivän halpatavarat ovat teknisesti lähellä / ylivertaisia siihen mitä vanhat ovat, mutta tässäkin aiheessa "brändi" tai "ego" (kutsu miksi haluat) puskee edelleen päätään.

Halvalla voi saada hyvää (tai tarpeeksi hyvää, joka on parhaan pahin vihollinen), vaikka se ei jonkun "harrastajan" kapeaan elämänkatsomukseen kelpaakaan. Tällöin ihmisten ojentaminen ja "ohjeiden" antaminen kannattaa jättää pois, jos ei oikeasti halua nähdä sitä. Johtunee se sitten elitismistä, ostokrapulasta tai mistä ikinä.

Minulle hankinta ei ollut ongelma, mutta kiitos kysymästä. Ruma se silti on, enkä koe hellasäröäkään ongelmaksi (ne kuuluu parisuhteeseen).
No kiitos kun selvensit.

Minä nimenomaan liputan sen puolesta että ei tuijoteta hintaa vaan sitä vastinetta rahalle. Subbareissa pätee sama fatka kuin kaikissa muissakin tuotteissa eli paras vastine ei ole siellä halvimmissa tai kalleimmissa vaan yleensä jossain siellä välillä. Tuo hintataso on onneksi tullut viime vuosina alaspäin. Hölmöä riidellä asioista, joista on samaa mieltä?

Itsehän olen kaiken ironian kukkuraksi juuri DIY-harrastelija siksi, koska haluan halvimmalla mahdollisella summalla mahdollisimman paljon. Minä nimenomaan halveksin kauheiden summien maksamista, kun tiedän miten paljon halvemmalla voi vastaavaa tehdä itse. Jos minua siis syyttää elitistiksi tämän suhteen, on vähän hakoteillä. En kuitenkaan tätä tuputa vaihtoehtona kaikille, koska tiedän miten paljon työkalut maksavat jos niitä ei ole saatavilla ja miten ärsyttävää rakentelu on ilman kunnollisia tiloja. Viime rakenteluistakin alkaa olla aikaa juuri tilojen puutteen vuoksi. Ja ei, puuverstasta en saa edes minä kotiini mahtumaan vaikka tahtotila olisi miten kova. Voi tätä ironian määrää.

Ketjunhan aihe on subwooferin hankinta eli mielestäni tämä on ihan oikea paikka ohjeistaa hankintaan liittyvissä asioissa. Keskustellut hankintaan liittyvät asiat ovat täällä tapetilla jatkuvasti, mutta eikö niistä saa puhua? Sinänsä huvittavaa, että ei tuolla omien työasemien esittelyketjuissa puhuta käytännössä lainkaan hellasäröstä. Jos kokonainen työasema ei ole yleensä ongelma, niin miksi se puulaatikko on? Tämän vuoksi avasin hieman keskustelua tähän suuntaan. Muitakin esimerkkejä toki löytyy.

Jos nyt siis tarkkoja ollaan, niin ymmärsit itse myös minun pointtini väärin. Minä en kritisoi kenenkään omien päätösten arvojärjestystä vaan pyrin tuomaan kontekstiin niitä asioita joita koetaan ongelmaksi. Jos puulaatikko olohuoneessa tuntuu asettavan kauheaa painetta parisuhteelle, lompakolle ja asumisen mukavuudelle, niin voi olla, että subbari ei ole se syyllinen kaikkeen.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Sinänsä huvittavaa, että ei tuolla omien työasemien esittelyketjuissa puhuta käytännössä lainkaan hellasäröstä. Jos kokonainen työasema ei ole yleensä ongelma, niin miksi se puulaatikko on?
Tähän en osaa vastata, en ainakaan omaani haluaisi keskelle olohuonetta. Olisikohan kuitenkin yleensä työasemat erillisessä huoneessa (tai makkarissa tai vastaavassa jossa häiritsee vähemmän).

Ketjunhan aihe on subwooferin hankinta eli mielestäni tämä on ihan oikea paikka ohjeistaa hankintaan liittyvissä asioissa.
On toki, mutta ideologia ei saa olla se "jos et hanki sitä täydellistä subbaria, niin älä osta mitään", koska se ei ihan varmasti ole kenellekään toimiva vinkki. Ei varmasti se 20€ subbari parhaita ole, vaikka melkein uskaltaisin sanoa että osa niistäkin voi tuoda kuuntelukokemukseen paljon - jos kaiuttimet eivät itsessään pääse alas (on monia joilla on kuitenkin pienet kaiuttimet hyllyssä tai vastaavaa). Jos tilanne on se, että pienet kaiuttimet tarvitsevat jotain (vaikka sitten 40-80Hz alueen), niin ero voi olla aika merkittävä pienellä satsauksella - mielestäni tällöin sellaisen suositteleminen voi olla ihan aiheellistakin.

Näin en usko objektiivisesti että voisi katsoa jossain menevän se täydellinen raja minkä alla ei kannata satsata, vaan hyvä ymmärtää myös mihin ympäristöön se tulee. Käsittääkseni osa on tyytyväisiä näihin PC-kaiuttimiinkin, heille pieni halpa subi voi olla the juttu. Se 20€ subbari voi tuoda suuren eron, jolloin sehän on hyvä investointi. Silloin en ymmärrä kritisointia että venytä budjettia, kun seuraavaksi on sitten kaiuttimet liian huonot, sitten vahvistin, sitten jo telkkari ja sen jälkeen huoneen äänenvaimennus.. en usko tällöin neuvon olevan kyseiselle henkilölle parhaaksi.

Jos nyt siis tarkkoja ollaan, niin ymmärsit itse myös minun pointtini väärin.
Huhuja olen kuullut näinkin joskus käyneen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Tähän en osaa vastata, en ainakaan omaani haluaisi keskelle olohuonetta. Olisikohan kuitenkin yleensä työasemat erillisessä huoneessa (tai makkarissa tai vastaavassa jossa häiritsee vähemmän).
Noh, noh, kukas nyt on elitisti. Ei kaikilla ole yksiötä isompaa asuntoa, jolloin työasema on väkisin yheisessä tilassa ;). Ilman sarkasmia olen samaa mieltä, tuo varmaan on se pääasiallinen syy.

On toki, mutta ideologia ei saa olla se "jos et hanki sitä täydellistä subbaria, niin älä osta mitään", koska se ei ihan varmasti ole kenellekään toimiva vinkki. Ei varmasti se 20€ subbari parhaita ole, vaikka melkein uskaltaisin sanoa että osa niistäkin voi tuoda kuuntelukokemukseen paljon - jos kaiuttimet eivät itsessään pääse alas (on monia joilla on kuitenkin pienet kaiuttimet hyllyssä tai vastaavaa). Jos tilanne on se, että pienet kaiuttimet tarvitsevat jotain (vaikka sitten 40-80Hz alueen), niin ero voi olla aika merkittävä pienellä satsauksella - mielestäni tällöin sellaisen suositteleminen voi olla ihan aiheellistakin.
Ainakaan oma ideologiani tuo ei onneksi ole.

Tuollaiset 20€ subbarit saattavat joissain tilanteissa kyllä tuoda jotain kokemukseen, mutta jos kaverini tulisi minulta kysymään, että "Mitä 20€ subbaria suosittelet?" niin kysyisin varmaan ensimmäisenä, että haluaisiko hän käydä vähän tutustumassa eri vaihtoehtoihin ensin? Minun mielestäni oikeasti hyviä subbareita alkaa saamaan kaupasta jollain 200-300€ nykyään ja käytettynä vastaavia irtoaa jo satasen nurkilla. Jos siis minulta kysytään niin tuo on sellainen optimaalinen sisäänostohinta näihin leikkeihin. Jos 100€ tuntuu liian isolta rahalta omaan harrastukseen, niin kannattaa kysyä itseltään:

1. Salliiko nykyinen rahatilanne oikeasti tällaista hankintaa juuri nyt
2. Kuinka paljon haluan sijoittaa harrastukseeni

Jos taas kyse on silkasta halukkuudesta sijoittaa harrastukseen vain vähän rahaa, niin siitä vaan kokeilemaan, kunhan ei liikoja odota. Yleensä kannattaa käydä ainakin kuuntelemassa eri vaihtoehtoja ennenkuin asettaa tiukan budjetin.

Tällaisessa tapauksessa itse aika nihkeästi suosittelen niitä 20€ laitteita kuitenkaan. Joskus harvoin tuollakin hintaa voi saada jotain kohtuullista, mutta riski huonon subbarin ostamiselle on suuri. Huonot subbarit taas kuulostavat niin karseilta, että ne laitetaan pois päältä. ~100€ hyvä käytetty subbari on taas objektiivisesti sen verran hyvä, että jos sen toistosta ei tykkää, niin tuskin ne subbarit ovat se "oma juttu". 20€ subbarilla tuollaista järkevää käsitystä voi olla vaikea muodostaa, vaikka on sekin mahdollista joissain tilanteissa.

Mutta mielipideasioitahan nämä loppuviimein ovat millaista haluaa kellekin suositella. Itse olen alarajan piirtänyt tuohon ~100€ kohdalle, sinä alemmas. Itse aloitin opiskeluaikoina tuollaisella 100€ subbarilla ja olin ihan tyytyväinen parin vuoden ajan.

Näin en usko objektiivisesti että voisi katsoa jossain menevän se täydellinen raja minkä alla ei kannata satsata, vaan hyvä ymmärtää myös mihin ympäristöön se tulee. Käsittääkseni osa on tyytyväisiä näihin PC-kaiuttimiinkin, heille pieni halpa subi voi olla the juttu. Se 20€ subbari voi tuoda suuren eron, jolloin sehän on hyvä investointi. Silloin en ymmärrä kritisointia että venytä budjettia, kun seuraavaksi on sitten kaiuttimet liian huonot, sitten vahvistin, sitten jo telkkari ja sen jälkeen huoneen äänenvaimennus.. en usko tällöin neuvon olevan kyseiselle henkilölle parhaaksi.
Tässä ketjussa valtaosa taitaa yleensä etsiä telkkarin kaveriksi subbaria, joten puhun itse yleensä siitä perspektiivistä. Tietokoneen kanssa kuunnellaan lähikentässä, jolloin äänenpainekapasiteetin tarpeet ovat automaattisesti pienemmät ja myös huoneen vaikutus toistoon on vähäisempi. Tietokoneen kanssa saattaa todennäköisemmin pärjätä tuollaisella 20€ subbarilla kuin olohuoneessa. Siitä olen ihan samaa mieltä, että kysyjän tarpeet edellä kannattaa mennä, mutta kannattaa myös muistaa että joskus kysyjä on ostamassa ensimmäistä subbaria. Tällöin kokemusta ja käsitystä ostettavista vaihtoehdoista on vähän ja hyvät vinkit ovat arvokkaita. Aika harva enemmän äänentoiston kanssa leikkinyt ikinä suosittelee noin halpoja laitteita, koska ne ovat niin usein huonoja vaihtoehtoja hinnastaan huolimatta. Tämä ei mielestäni ole elitismiä (vaikka voi sitä siksikin kutsua) vaan sitä, että harrastamisen kautta ollaan opittu, että kaikki laitteet eivät ole hyviä. Harrastajat myöskään harvoin suosittelevat mitään 10000€ hyper-hifi-extra-makee subbareita, kun tietävät, että 90% sen suorituskyvystä saadaan pudottamalla yksi nolla hinnasta pois.

Itse en ajattele asiaa niin, että yhden hyvän tuotteen osto johtaa automaattisesti seuraavaan ostokseen. Itse ajattelen asiaa vähän lokeroiden eli, jos joku kysyy neuvoa subbarin ostoon, neuvon siinä. Saatan toki mainita joitain asioita, jotka kannattaa huomioida tilanteessa, mutta lähtökohtaisesti neuvon vain subbarin hankintaan. Jos kyseinen henkilö sitten haluaa paremmat kaiuttimet, hän voi kysellä suosituksia/mielipiteitä asianmukaisessa ketjussa. Mittari tässä kannattaa olla se, että mihin käyttäjä on tyytyväinen. Jos käyttäjä haluaa hyvän subbarin Logitechin PC-kaiuttimien kaveriksi, niin neuvon mikä on mielestäni hyvä subbari. Jos käyttäjä ei kysy vinkkiä kaiuttimien suhteen, niin ei tuputeta sitten niitä, kerta on niihin tyytyväinen. Subbareiden kanssa mainostan kyllä usein huonekorjausta, vaikka se menisi budjetin yli, koska sen vaikutus on niin tolkuttoman suuri kun siirrytään pois lähikenttäkuuntelusta.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
201
Hintakeskustelu on aina hauskaa :) noin käytännössä minustakin alle satasen audiolaite on hukkaan heitettyä rahaa. Vähän yli satasen maksoin käytetystä Audio Pro subista, joka on nyt telkkarissa kiinni -- lisää ihan mukavasti elokuvailoa, musiikkilaitteistossa en tätä käyttäisi. Minusta musiikille 300 euron käytetty subi voi olla riittävä, uudesta subista pitäis varmaan 500-600 maksaa. En ole kultakorva... mutta tykkään kun trance kolisee kunnolla.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
790
Vieläkin aika ajoin harmittaa, etten ostanut Verkkiksen Outletista SVS SB-4000 hintaan 800€ (norm. 2550€). Olin juuri ostanut Klipsch R-115SW 400€.
Olisikohan tuo ollut paljonkin parempi ääneltään verrattuna Klipschiin? Tuo alennus % oli ainakin ihan mieletön, mutta silti 2 x Klipschin hintainen....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Onkohan Klipschin R112SW:n vahvistinyksiköllä mitään hintaa? Se siis on kärähtänyt, ilmeisesti vaatisi jokusen konkan vaihtaa ja kuulemma joku näitä on ehjännytkin - ainakin netistä kun googlaili.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Vieläkin aika ajoin harmittaa, etten ostanut Verkkiksen Outletista SVS SB-4000 hintaan 800€ (norm. 2550€). Olin juuri ostanut Klipsch R-115SW 400€.
Olisikohan tuo ollut paljonkin parempi ääneltään verrattuna Klipschiin? Tuo alennus % oli ainakin ihan mieletön, mutta silti 2 x Klipschin hintainen....
Niinkuin lähtöhinnasta voit päätellä, niin ihan eri tason subbareita. Ite laittaisin kyllä sen 400 lisää.
 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
XTZ 12.17 Edge kotiutettu ja yhden päivän sisäänajettu. Iskin referenssiasetuksilla suoraan vanhan subin paikalle ilman Audysseyn uudelleenkalibrointeja, phasea vähän vääntelin kokeilumielessä ja gainia ruuvailin sopivaksi, ja kyllähän tämä kirkkaasti jo vanhan päihittää näinkin.

Mitä mieltä raati on, hyödynkö mitään uudesta subwoofer crawlista uuden laitteen kanssa, kun huone on kuitenkin sama kuin ennen? Audysseyn uudelleenajamisesta ajattelisin sen verran olevan hyötyä, että saa viiveet uuden laitteen mukaiseksi ja uuden käyrän pyöriteltäväksi äpissä?
 

Ize

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
13
Väliaikaraporttia. XTZ 10.17 integrointi on kärsinyt vapaa-ajanongelmista (suomeksi: vapaa-ajan puutteesta). Kertaalleen on wanna-be-Audyssey kalibrointi ajettu ja kohtuulliselta kuulostaa lopputulos. Ihan tyytyväinen en vielä ole, subbarin säädöt REF ja vasen portti auki, ja jotenkin oletin että olisi voinut alemmaksikin toisto mennä. Mutta pitää tutkailla vielä.

P.S. Ehkä suljen molemmat portit ja säädän tehoja vähän ylöspäin ja uusiksi kalibrointi.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
41
Koitin asiaa tutkia jo vähän, mutta kysytään nyt täältä suoraan!
Pieni päivitys projekti menossa ja heilunut jalusta-/lattiakaiuttimen välillä.

Niin kysymys olisi vaikuttaako subbarin käyttö kuinka paljon kerrostalossa pelkästään musiikin kuunteluun näin päiväsaikaan "normaalilla" volyymilla? (Lähinnä, että häiritseekö naapureita)

Tähän tietysti vaikuttaa moni asia, kuten talon materiaali, kuka naapurina ja sun muut. Mutta onko tälle jotain yleistä mielipidettä?
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
144
Koitin asiaa tutkia jo vähän, mutta kysytään nyt täältä suoraan!
Pieni päivitys projekti menossa ja heilunut jalusta-/lattiakaiuttimen välillä.

Niin kysymys olisi vaikuttaako subbarin käyttö kuinka paljon kerrostalossa pelkästään musiikin kuunteluun näin päiväsaikaan "normaalilla" volyymilla? (Lähinnä, että häiritseekö naapureita)

Tähän tietysti vaikuttaa moni asia, kuten talon materiaali, kuka naapurina ja sun muut. Mutta onko tälle jotain yleistä mielipidettä?
Kyllä se ihan on kiinni siitä että kuinka kovalla luukuttaa. Sisko sai vanhassa kämpässään valituksia yläkerran naapurilta vaikka kuunteli vain 2000-luvun alkupuolen Creativen 2.1 setillä hitusen kovempaa. Itsellä ei ole ollut ongelmia omassa kämpässä (SB13 ultra vuodesta 2015), vaikka pari kertaa olen kyllä miettinyt että miten mahtaa naapureihin kuulua kun joskus on ehkä tullut hitusen liian kovalla ja pitkään huudatettua. Tuntuu että parvekkeella ulkona bassot voimistuu eniten... ehkäpä ne sitten vaimenee vastaavasti sinne naapureihin.

Muuten asiaan liittyen, olen jo pitkään ajatellut päivittää SB13 -> SB16, mutta nyt ennen BF diilejä Mareks ja Audiokauppa nostivat hintaa 500e:llä. 3349e tuommosesta alkaa mennä jo yli. :wtf:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Muuten asiaan liittyen, olen jo pitkään ajatellut päivittää SB13 -> SB16, mutta nyt ennen BF diilejä Mareks ja Audiokauppa nostivat hintaa 500e:llä. 3349e tuommosesta alkaa mennä jo yli. :wtf:
Ihan vaan vaihtoehtona ehdottaisin seuraavaa:

Jos toisen subbarin saat sijoiteltua järkevästi, niin koittaisin itse etsiä toisen vastaavan SB13 subbarin. Tuo olisi paljon selvempi hyppy äänenlaadussa eteenpäin, kuin kartiokoon kasvattaminen SB16:n suuntaan.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
41
Kyllä se ihan on kiinni siitä että kuinka kovalla luukuttaa. Sisko sai vanhassa kämpässään valituksia yläkerran naapurilta vaikka kuunteli vain 2000-luvun alkupuolen Creativen 2.1 setillä hitusen kovempaa. Itsellä ei ole ollut ongelmia omassa kämpässä (SB13 ultra vuodesta 2015), vaikka pari kertaa olen kyllä miettinyt että miten mahtaa naapureihin kuulua kun joskus on ehkä tullut hitusen liian kovalla ja pitkään huudatettua. Tuntuu että parvekkeella ulkona bassot voimistuu eniten... ehkäpä ne sitten vaimenee vastaavasti sinne naapureihin.
Jeps, no täytyy pitää mielessä :tup:
Hieman kaartanut tätä subbari ideaa tämän takia, mutta kaipa sitä uskaltaa, jos vähän hiljasemmalla pitää.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Pitäs kaverille hommata uus subi rikkoutuneen svs 10 tilalle.

Budjetti karkeesti n. 1800€ max.

Musa 50 / Leffat 50

Tässä ehotelmia:
1kpl Arendal Sound 1723 1V

1kpl klipsch spl-150

1kpl Monoprice Monolith 15, (ollut jotain ongelmia noissa ja tilattavuus epävarma)

2 kpl arendal 1S ?

2kpl jotain muuta?

Itselläni on ollut 7v Klipsch 15 jonka olen todennut kohtuu hyväksi hintaisekseen mutta mietin että tuo Arendal 1723 1V olisi jo ehkä parempi investointi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Pitäs kaverille hommata uus subi rikkoutuneen svs 10 tilalle.

Budjetti karkeesti n. 1800€ max.

Musa 50 / Leffat 50

Tässä ehotelmia:
1kpl Arendal Sound 1723 1V

1kpl klipsch spl-150

1kpl Monoprice Monolith 15, (ollut jotain ongelmia noissa ja tilattavuus epävarma)

2 kpl arendal 1S ?

2kpl jotain muuta?

Itselläni on ollut 7v Klipsch 15 jonka olen todennut kohtuu hyväksi hintaisekseen mutta mietin että tuo Arendal 1723 1V olisi jo ehkä parempi investointi?
Löytyykö vahvarista Audyssey XT32 + SubEQ HT -kombo ? .. eli mikä kotiteatterivaffi hällä on ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Muutaman vuoden vanha SR marantz XT32 korjaimella.
Ok. Jos vahvari tosiaan tukee (niinkuin oletan tukevan, löytyy kahdet lähdöt jne.) kahta subwooferia niin ehdottomasti 2 kpl. Klipsch , Arendal.. tarjouksesta SVS etc. Noita aika vaikea laittaa paremmuus järjestykseen. Itse varmaan ottaisi Klipsch. Tai jos DIY kelpaa niin sano kaverilles että tulee tänne niin lyön hänen kyytiin 2 kpl 18" -tuumaisia järeän päätevahvistimen kera.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Mitä eroa tuolla Spl-150 ja R-115sw malleilla on? Muutaku pari sataa euroa ja pinnoite?
En tiedä onko niissä mitään eroa sen kummemmin kuin että spl kotelon ulkonäköä muokattu ja puhuvat tuolla että spl mallissa olisi päivitetympi pääte josta nämä ns. rikkimenemiset olisi korjattu, tiedä häntä. Mutta että jos olisin nyt vasta klipschiä ostamassa laittaisin päivitetyn spl mallin.

Mulla on tuo R-115sw ollu kohta 7v, leffa ja musa käytössä. Tuli aikanaan svs pb2000 tilalle ja en katunu sitä vaihtoa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Ok. Jos vahvari tosiaan tukee (niinkuin oletan tukevan, löytyy kahdet lähdöt jne.) kahta subwooferia niin ehdottomasti 2 kpl. Klipsch , Arendal.. tarjouksesta SVS etc. Noita aika vaikea laittaa paremmuus järjestykseen. Itse varmaan ottaisi Klipsch. Tai jos DIY kelpaa niin sano kaverilles että tulee tänne niin lyön hänen kyytiin 2 kpl 18" -tuumaisia järeän päätevahvistimen kera.
2x 12" vois olla ok, vasteet ja sointi parempaa mutta miten alimmat? Että meneekö samalla voimalla alas kun 1x15..

esim. 2x Arendal 1961 1S vs 1xKlipsch spl150 vs. 1x Arendal 1723 1V

Tai nostas hitusen budjettia ja 2x 1961 1V
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
2x 12" vois olla ok, vasteet ja sointi parempaa mutta miten alimmat? Että meneekö samalla voimalla alas kun 1x15..

esim. 2x Arendal 1961 1S vs 1xKlipsch spl150 vs. 1x Arendal 1723 1V

Tai nostas hitusen budjettia ja 2x 1961 1V
Jos valittavissa on kaksi kappaletta hyvää subbaria tai yksi vähän parempi, niin valitsen itse kaksi hyvää. Tuskin jäät kaipaamaan niitä muutamaa alinta hertziä, mutta bassoalueen tasaisemmasta soinnista on helppo nauttia, kun ei tarvitse istua pää millilleen oikeassa kohtaa. Yhdellä subbarilla päästään hyvään toistoon hyvin pienellä alueella.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Jos valittavissa on kaksi kappaletta hyvää subbaria tai yksi vähän parempi, niin valitsen itse kaksi hyvää. Tuskin jäät kaipaamaan niitä muutamaa alinta hertziä, mutta bassoalueen tasaisemmasta soinnista on helppo nauttia, kun ei tarvitse istua pää millilleen oikeassa kohtaa. Yhdellä subbarilla päästään hyvään toistoon hyvin pienellä alueella.
Aivan. Itsellänikään ei ole ollu tosiaan koskaan 2 subia setissä niin kiinnostais myös se että kuinka paljon paremmin homma toimisi 2 subilla vrt 1.

2x 1961 1S
2x 1961 1V

Näistä vois olla aineksia kaverille toimivaan settiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Aivan. Itsellänikään ei ole ollu tosiaan koskaan 2 subia setissä niin kiinnostais myös se että kuinka paljon paremmin homma toimisi 2 subilla vrt 1.

2x 1961 1S
2x 1961 1V

Näistä vois olla aineksia kaverille toimivaan settiin.
Tuo ois varmaan ihan toimiva kombo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
En tiedä onko niissä mitään eroa sen kummemmin kuin että spl kotelon ulkonäköä muokattu ja puhuvat tuolla että spl mallissa olisi päivitetympi pääte josta nämä ns. rikkimenemiset olisi korjattu, tiedä häntä. Mutta että jos olisin nyt vasta klipschiä ostamassa laittaisin päivitetyn spl mallin.

Mulla on tuo R-115sw ollu kohta 7v, leffa ja musa käytössä. Tuli aikanaan svs pb2000 tilalle ja en katunu sitä vaihtoa.
Juttelin pari viikkoa sitten Suomen maahantuojan kanssa ja SPL-versiossa tosiaan on komponentit ilmeisesti ainakin ladottu jotenkin järkevämmällä tavalle levylle ettei "lämpöleikkausta" ainakaan pitäisi päästä samalla tavalla tapahtumaan kuin aiemman version kanssa joillekin on käynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
68
Juttelin pari viikkoa sitten Suomen maahantuojan kanssa ja SPL-versiossa tosiaan on komponentit ilmeisesti ainakin ladottu jotenkin järkevämmällä tavalle levylle ettei "lämpöleikkausta" ainakaan pitäisi päästä samalla tavalla tapahtumaan kuin aiemman version kanssa joillekin on käynyt.
Mielenkiinnolla odotan kuinka nopiaa leipoo itellä ku on tulossa R-115sw malli kun katsoo että verkkiksen huolto % on yli 10. Mutta tietoinen riski. Onhan siinä 24kk takuu, mutta tuollasen paketin lähettely tuo vaivaa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Aivan. Itsellänikään ei ole ollu tosiaan koskaan 2 subia setissä niin kiinnostais myös se että kuinka paljon paremmin homma toimisi 2 subilla vrt 1.

2x 1961 1S
2x 1961 1V

Näistä vois olla aineksia kaverille toimivaan settiin.
tai 2 x XTZ 12.17 EDGE.. Olis aika paljon edukkaampikin vaihtoehto
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
tai 2 x XTZ 12.17 EDGE.. Olis aika paljon edukkaampikin vaihtoehto
Lähinnä tässä tuplasubi hommassa jää mietityttämään se säätö että ne saa kohdalleen. Vaikka olis xt32+sub eq ht niin siltikin osalla jää vaiheet ja soinnit pieleen tuplien kanssa. Saattaa vaatia enemmän perehtymistä ja säätämistä.

Kuppi saattaa alkaa kallistumaan nyt 1723 1V malliin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Lähinnä tässä tuplasubi hommassa jää mietityttämään se säätö että ne saa kohdalleen. Vaikka olis xt32+sub eq ht niin siltikin osalla jää vaiheet ja soinnit pieleen tuplien kanssa. Saattaa vaatia enemmän perehtymistä ja säätämistä.

Kuppi saattaa alkaa kallistumaan nyt 1723 1V malliin
Minun mielestäni teet kärpäsestä härkäsen. Yhtälailla se yksikin subwoofer pitää säätää kohdalleen ja vaihe on kyllä todella helppo säätää jos edes jonkinlainen potikka siellä subwooferin persiissä on. Itsellä tuli hirveä monttu yhdellä subwooferilla mutta toinen tavallaan paikkasi sen. Tälläistä tilannetta et korjaa vaikka kuinka veivaat ja equtat (joista jälkimmäinen vaatisi helvetisti enempi osaamista kun vaiheensäätö)
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Minun mielestäni teet kärpäsestä härkäsen. Yhtälailla se yksikin subwoofer pitää säätää kohdalleen ja vaihe on kyllä todella helppo säätää jos edes jonkinlainen potikka siellä subwooferin persiissä on. Itsellä tuli hirveä monttu yhdellä subwooferilla mutta toinen tavallaan paikkasi sen. Tälläistä tilannetta et korjaa vaikka kuinka veivaat ja equtat (joista jälkimmäinen vaatisi helvetisti enempi osaamista kun vaiheensäätö)
Täytyy sumplailla. Ja mittoa vähän tarkemmin tiloja mihin subi/subit olis tulossa. Leffojakin menee nihin ne on menossa joten refleksi/alas täytyy mennä, laatikot on sillon tosiaan isohkoja. 2subilla alkaa olemaan tilakin vähän kortilla.. saa nähä mihin sitä nyt päädytään.

Joka tapauksessa jos tulee 2kpl niin molemmat joutuu laittamaan kuuntelu paikan eteen.

Av forumilla oli joillain jotain ongelmia xt32+sub eq htn kanssa saada sovitettua 2kpl samoja subeja.

Tuossa 1723 1vssäkin riittäis varmaan reserviä yksistäänkin jo mutta kaikki ne kehuu tuplia paremmaksi. Tälläkin forumilla oli jollakin ollu ongelmia 2 sub settien kanssa.. 1kpl klipsch 15 oli korjannu heti asian.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
OT ja moderointi saa poistaa jos ei mene sääntöjen mukaan mutta Vantaalta löytyisi ylimääräisenä 2kpl SVS PC2000 ja käyttämätön Sledge STA-500D varavahvistin, yhteishintaan 800e noudettuna.
Laitan näistä paremmalla ajalla myynti-ilmoituksen foorumille mutta tiedoksi jos kiinnostaa. YV:llä tavoittaa.

 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 665
Viestejä
4 188 111
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom