Starfield (PC, XBX)

Kohta pääsee kummasstelemaan kuinka rikki modilista on, 6.07GB näyttää olevan update+DLC.
 
Jaha, ei kovin vakaa tuo laajennus. Nelisen tuntia kerkisi pelata ennenkuin peli hirtti varoittamatta kiinni

Ääninäyttely ei kyllä ole ainakaan tähän asti oikein säväyttänyt: veljekset latelevat toisilleen tappouhkauksia ja koko homma kuulostaa siltä, että molemmat lukevat repliikkinsä suoraan paperista ilman mitään yritystä
 
Viimeksi muokattu:
1.png
:cry:
 
Pitkästä aikaa tätäkin itse aloittaa pelaan, uuden hahmon tein ja aloitin alusta kun kerta tää lisärikin on ulkona :D
 
Mitähän järkeä tuosta lisusta on ollut tehdä kuin se olisi jostain Destinysta tms. Starfieldin idea kuitenkin ollut sellainen semirealistinen avaruus tms niin miksi jotain tuollaisia "hui" taika tms uskontojuttuja tuoda.
 
Mitähän järkeä tuosta lisusta on ollut tehdä kuin se olisi jostain Destinysta tms. Starfieldin idea kuitenkin ollut sellainen semirealistinen avaruus tms niin miksi jotain tuollaisia "hui" taika tms uskontojuttuja tuoda.
Taustatarina mukaan varuunit ovat uskonnollisia sekopäitä jotka palvovat jotain kosmista käärmettä. Tuohan tuli esille jo peruspelissä
 
Vähän näissä Bethesda peleissä ollut ongelmana se että parhaan kokemuksen saa vasta kun pelin kaikki lisärit on julkaistu ja kaikki bugit siloteltu modeilla.
Itse en perus pelin (game pass) perusteella ala ostamaan tätä yksittäistä lisäriä, etenkin kun arvostelujen perusteella ei kyseessä ole kovinkaan laaja sisältöpläjäys.
 
Vähän näissä Bethesda peleissä ollut ongelmana se että parhaan kokemuksen saa vasta kun pelin kaikki lisärit on julkaistu ja kaikki bugit siloteltu modeilla.
Itse en perus pelin (game pass) perusteella ala ostamaan tätä yksittäistä lisäriä, etenkin kun arvostelujen perusteella ei kyseessä ole kovinkaan laaja sisältöpläjäys.

Siis jos on Game Pass Ultimate (PC) niin pitääkö tästä DLC:stä maksaa vielä erikseen?
 
Vähän näissä Bethesda peleissä ollut ongelmana se että parhaan kokemuksen saa vasta kun pelin kaikki lisärit on julkaistu ja kaikki bugit siloteltu modeilla.
Itse en perus pelin (game pass) perusteella ala ostamaan tätä yksittäistä lisäriä, etenkin kun arvostelujen perusteella ei kyseessä ole kovinkaan laaja sisältöpläjäys.
Vaikuttaa vähän siltä että ehkä odotellaankin goty versioon asti, tms mitä tästä tulee, ei kuulosta hyvältä dlc:ltä. säästää rahat vaikka kaljaan.
 
Jos ette ole tuota Shattered Space DLC:tä ostaneet, niin suosittelen vahvasti odottamaan -50% alea.

-Tarina on kehno ja kliseinen
-Peli on epävakaa
-Ääninäyttely kehnonpuoleista
-Uudet aseet ovat hyvin pitkälle kierrätystä. Osassa "uusista aseista" saa oikein katsoa onko se uusi vai vanha uudella skinillä
-Vaikeustasoa on yritetty parantaa sillä, että mosat teleporttaavat ja niitä tulee kerralla rinnuksille kauhea nippu. Tekee pelaamisesta lähinnä ärsyttävää
-Fysiikat bugaavat edelleen
-Sivutehtävät mitä kokeilin olivat suorastaan tylsiä
-Koko uusi alue on landen peräkylän kokoinen

Tässä vaiheessa on pakko sanoa, että Starfield on niin nähty, että tuskin ostan enää uusia DLC:tä vaikka niitä sattuisi tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aloin miettimään että miksi itselle tuli ihan maksamatta(XsX) jo jos ei kuitenkaan sinänsä kuulu dlc game passiin. Tuli siksi kun aikoinaan ostin se erillisen premium-lisupaketin, game pass-version päälle siis. Siihenhän taisi nämä tulevat dlc:t kuulua.
 
Aloin miettimään että miksi itselle tuli ihan maksamatta(XsX) jo jos ei kuitenkaan sinänsä kuulu dlc game passiin. Tuli siksi kun aikoinaan ostin se erillisen premium-lisupaketin, game pass-version päälle siis. Siihenhän taisi nämä tulevat dlc:t kuulua.
Premiumiin kuuluu käsittääkseni vain tämä ensimmäinen iso DLC. Seuraavat eivät taida kuulua.
 
Premiumiin kuuluu käsittääkseni vain tämä ensimmäinen iso DLC. Seuraavat eivät taida kuulua.
Juuri näin. Hiukan huhua seuraavasta DLC:stä.



Vielä odottelen RTFP:n ja CharGenMenun päivittymisetä, ja sitten pääsee taas aloittamaan uuden läpipeluun sitten julkkarin, tällä kertaa noin 80 modilla.
 
Tää linkattu video oli toki muutoin ihan hyvä, mutta en löytänyt kohtaa jossa Todd puhuu seuraavasta DLC:stä. Tuossa on yksi pitkä kohta nimetty Starfield DLC mutta mielestäni se käsittelee tuota nyt tullutta ja ajat sitten luvattua. Yritin selailla kohdan läpi kohtuu huolella...mutta pelkkä sekin kohta on jotain 8 minuuttia enkä löytänyt siitä 30 sekunnin tiktok tiivistelmää...joten on mahdollista että juuri siinä kohdassa se mainittiin ja vain missasin sen.

 
Tää linkattu video oli toki muutoin ihan hyvä, mutta en löytänyt kohtaa jossa Todd puhuu seuraavasta DLC:stä. Tuossa on yksi pitkä kohta nimetty Starfield DLC mutta mielestäni se käsittelee tuota nyt tullutta ja ajat sitten luvattua. Yritin selailla kohdan läpi kohtuu huolella...mutta pelkkä sekin kohta on jotain 8 minuuttia enkä löytänyt siitä 30 sekunnin tiktok tiivistelmää...joten on mahdollista että juuri siinä kohdassa se mainittiin ja vain missasin sen.
32:54 juttelevat siitä, "there will be another one", jatko sitten varmaan sitten riippuu kannattavuudesta.
 
Oma hahmo jäi vissiin lopullisesti jumiin seisomaan. Toimiva talletus 5h kohdalla. Saa nähdä jaksaako jossain välissä. Pelissä hyviäkin juttuja ja muutamia hienoja paikkoja/hetkiä, mutta matkaa olisi lisärille.
 
Ilmeisesti keskinkertaista yrittivät mutta ripulia tuli DLC:stä. 30e ja 5h pelattavaa ja ääninäyttely on ylä-asteen näyttelykerhosta kaapattua. Metacritict 50/100 ja steamissa 38/100. Vastaavasti Cyberpunkkiin tuli 30e DLC niin tuli 50h lisää pelattavaa, kunnollinen uusi kaupunkialue, uusia skilli puita, aseita, autoja ja aktiviteetteja joita tehdä kaupungilla.

Mikä parasta, seuraava "yhtä iso" DLC ei kuulu premium paketin ostajille.
 
Aloitin vasta alusta pelaamaan uudelleen ja itselleni tuo lisäri ei onneksi ole pääasia, vaan lähinnä pieni ylimääräinen juttu. Pääasia on nauttia muista hyvistä päivityksistä ja muutamasta pätevästä modista pitkän tauon jälkeen.
 
Ilmeisesti keskinkertaista yrittivät mutta ripulia tuli DLC:stä. 30e ja 5h pelattavaa ja ääninäyttely on ylä-asteen näyttelykerhosta kaapattua. Metacritict 50/100 ja steamissa 38/100. Vastaavasti Cyberpunkkiin tuli 30e DLC niin tuli 50h lisää pelattavaa, kunnollinen uusi kaupunkialue, uusia skilli puita, aseita, autoja ja aktiviteetteja joita tehdä kaupungilla.

Mikä parasta, seuraava "yhtä iso" DLC ei kuulu premium paketin ostajille.
Joo eihän tämä nyt oikeen hyvältä näytä, jos piti jotain yrittää pelastaa DLC:llä niin aika pahasti kusee nyt kyllä. OT: Cyberpunkkiin liittyen toisella peluukerralla ja en ole edes vielä lisäriin päässytkään ja noin 50h takana. On se vaan aivan eri tasolla kuin Starfield. Vaikka Starfieldin myös läpi pelasin ja ihan ok peli mutta standardit on vähän menneet eteenpäin. Cyberpunk nostanut riman aika korkealle.
 
Aloittelin itekkin uudestaan nyt ton dlc ja päivitysten myötä.
Onhan tähän tullut parannuksia vrt ihan alkuun, mutta nyt kun pelattuna noin 6-7h niin samalta keskinkertaiselta jappailulta tää vaan tuntuu niin kuin alussakin. Mutta kuitenkin kyllä tätä pelaa ja tuntuu ihan bethesda peliltä.

Nyt kun päässyt eteenpäin niin taas alkaa muistaa nämä tyhmät älyttömyydet pelissä, jotka on vieläkin, mutta kestää vielä hetken ennenkuin pääsee lisärin kimppuun, lvl 12 vasta.
Ammo crafting sentään tullut peliin, silti on ammukset koko ajan loppu ja space combat tulee niin pakko ruuvata vaikeusastetta alemmas tai pelata hiton tarkasti, lähtee henki melkein oneshottina vrt maataistelut.
Keskustelut on hiton tylsiä, skippaan kaikki, ja inventory management on paskaa yhä. Ja sama kävele 2-5s latausruutu, kävele 2s, latausruutu, sekä suurin osa misc questeista on tosi huonoja fetch that item tyylisiä tms...

muutaman QoL modin pistelin, starfield UI ja easy dickpics yms, mutta aika vähän tähän on modeja tullut kun vertaa esim skyrim ja FO4.

Land vehicle tuntuu ihan jees, mutta en ole vielä ehtinyt kunnolla käyttämään, ei ole aikomus tehdä outposteja, vaan ostan tarvittavat crafting kamat, samoin en oo varma oliko tähän tullut reset skills vielä, pari skill pojoa oisin laittanut erilain.
Saa nähdä tuleeko vastaan parempia uusia aseita tai ship moduuleja, ship building tässä kuitenkin on ihan ykköstä verrattuna mihinkään muuhun peliin.
 
space combat tulee niin pakko ruuvata vaikeusastetta alemmas tai pelata hiton tarkasti, lähtee henki melkein oneshottina vrt maataistelut.
Tämä on alussa hetken aikaa totta, mutta varsin nopeasti sitä alusta saa päivitettyä riittävästi tai tehtyä uuden aluksen, jolla ne taistelut muuttuu todella paljon helpommiksi. Toki siinä täytyy panostaa rahoja alukseen jonkin verran, mutta kuitenkin.

Itsellä ainakin alussa menee lähes kaikki rahat alukseen, että siitä saa riittävän kestävän ja tulivoimaisen.
 
Aloittelin itekkin uudestaan nyt ton dlc ja päivitysten myötä.
Onhan tähän tullut parannuksia vrt ihan alkuun, mutta nyt kun pelattuna noin 6-7h niin samalta keskinkertaiselta jappailulta tää vaan tuntuu niin kuin alussakin. Mutta kuitenkin kyllä tätä pelaa ja tuntuu ihan bethesda peliltä.

Nyt kun päässyt eteenpäin niin taas alkaa muistaa nämä tyhmät älyttömyydet pelissä, jotka on vieläkin, mutta kestää vielä hetken ennenkuin pääsee lisärin kimppuun, lvl 12 vasta.
Ammo crafting sentään tullut peliin, silti on ammukset koko ajan loppu ja space combat tulee niin pakko ruuvata vaikeusastetta alemmas tai pelata hiton tarkasti, lähtee henki melkein oneshottina vrt maataistelut.
Keskustelut on hiton tylsiä, skippaan kaikki, ja inventory management on paskaa yhä. Ja sama kävele 2-5s latausruutu, kävele 2s, latausruutu, sekä suurin osa misc questeista on tosi huonoja fetch that item tyylisiä tms...

muutaman QoL modin pistelin, starfield UI ja easy dickpics yms, mutta aika vähän tähän on modeja tullut kun vertaa esim skyrim ja FO4.

Land vehicle tuntuu ihan jees, mutta en ole vielä ehtinyt kunnolla käyttämään, ei ole aikomus tehdä outposteja, vaan ostan tarvittavat crafting kamat, samoin en oo varma oliko tähän tullut reset skills vielä, pari skill pojoa oisin laittanut erilain.
Saa nähdä tuleeko vastaan parempia uusia aseita tai ship moduuleja, ship building tässä kuitenkin on ihan ykköstä verrattuna mihinkään muuhun peliin.
Vedä ase craftaus tappiin ja samoin sen asetyypin skillit jota käytät. Tappiin craftattu ase max taidoilla on aika lailla eri tehoinen kuin aloittelijakama
 
Jooh, pelasin vähän eteenpäin, nyt on starter alus, vähän modattu ja piloting skill nostin ja sain b-type reactorit käyttöön.
Samoin tuli mantis alus hommattua ja sain kids traitilla myös uuden aluksen, jostain noista alan rakentamaan uutta taistelualusta.

Rahat on tiukassa kun "säästelin", eikä ollut aikomus ottaa tuota commerce traittia, mutta oli pakko ottaa, että saa vähän starter creditiä, med packit tiukassa ja samoin ammot, ostettava kaikki kun aina käy vendorilla, mutta kyllä se tästä paranee kun leveliä tulee.

nyt vaan mietin mitä asetyyppiiä tulis käytteleen eniten, ehkä joku automaattikivääri tai heavy minigun, noista ainakin tykkään, vaikka joku sniperi kyllä säästelis ammoa, mutta en tykkää sniputella kuin pakosta aina kun aloittaa taistelua isolla aluella.

samoin en tiedä miten alustaitoja nostelis, otanko ballistics vai sen toisen, laserit tais olla vieläkin vähän turhuus starshippiin ja missilet on toki aina 3. asetyyppi. noi voi olla muuttunut vähän siitä alusta. tarkoitus tehdä all-around alus, jossa kaikki workbenchit, paljon miehistöä ja cargoa joku 10k ainakin
 
ite pumpannu ballistic:a täyteen ja aseina sain kun kävin tekeen lvl 8:na sen aloitus kestin siihen uuteen lisäriin niin sieltä droppas kivoja aseita :D olihan vaikea mutta tuli tehtyä
 
Viimeksi pelannut joskus alkuvuodesta.. Oon viimesiä tehtäviä vaille pelannut läpi.. Tekis mieli käydä katsomassa oonko vielä naimisissa molempien naisten kanssa, ja DLC kiinnostaisi sikäli kun se brunette puhui paljon Varuun historiastansa, mutta tiedä sitten onko wörtti..
 
Itse jouduin käyttämään ihan kaikkia aseita kun ammukset eivät vain riittäneet. Varsinkin kovemmilla vaikeustasoilla tuo on ongelma kun viholliset tuntuvat imevän niitä välillä tolkuttomasti. Koitin vielä speksata ukkoa ihan muuhun kuin aseisiin.

Olen tosin pelannut joskus julkaisun aikaan.
 
Itse jouduin käyttämään ihan kaikkia aseita kun ammukset eivät vain riittäneet. Varsinkin kovemmilla vaikeustasoilla tuo on ongelma kun viholliset tuntuvat imevän niitä välillä tolkuttomasti. Koitin vielä speksata ukkoa ihan muuhun kuin aseisiin.

Olen tosin pelannut joskus julkaisun aikaan.
sama täällä, tuntuu nyt kun played time lähestyyn noin 15-20h kohta, alkaa vaan meneen hiton tylsäksi tää peli. No yritetään nyt hetki, tuntuu vaan liian keskeneräiseltä vieläkin tää peli. On tässä combat ja space ship building ainakin niitä jotka tuntuu hyviltä, kaikki muu tuntuu kuin vetäis vessaa koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:
sama täällä, tuntuu nyt kun played time lähestyyn noin 5-20h kohta, alkaa vaan meneen hiton tylsäksi tää peli. No yritetään nyt hetki, tuntuu vaan liian keskeneräiseltä vieläkin tää peli. On tässä combat ja space ship building ainakin niitä jotka tuntuu hyviltä, kaikki muu tuntuu kuin vetäis vessaa koko ajan.
Suosittelen ainakin pelaamaan terrorfiend ja crimson (joku) questit läpi, nuo olivat ainakin itselle parasta antia.
 
crimson fleettiä en pelannut silloin eka pelikerrallakaan, kun pelasin läpi ja parit ng+, vois ainakin ton crimson fleet.
freestar rangers kuitenkin työn alla, jotenkin tykkään siitä, vaikka redditin perusteella ei ole hyvä, otin myös backroundiksi sen, niinkuin eka kerrallakin. Sheriffin hattua en oo vielä löytäny, en muista mistä sitä saa.
Lippalakki tuli jo, mutta on eri asia oletko lippalakkimies, vai hattumies :)

Aloinpas sittenkin pisteleen paria outpostia, vaikka ei ollut tarkoitus, redditistä luin, että nämä "alueet" on nyt laajennettu, eli se mihin laskeudut ja se peli generoi satunnaisesti alueen, esim outpostille tai random tutkimiselle.
Ei vaan millään saa järkevää määrää resurseeja yhteen baseen, vaan joku aluminium/water ainoa ja erikseen vain iron/nickel tms samalla planeetalla.

Pistin myös melkein vaikeimmat settingsit että saa enemmän xp, oliko joku 32% enemmän, vaikein combat en vielä laittanut, pitää saada vähän combat skillejä ja gearia että viitsii ne laittaa. tossa vaan perseestä kun joku pikkunuha/köhä tai dislocated legs kestää aika pitkään parantua, ehkä sen vois pistää normaaliksi. jalat aina poikki kun jet packia hyödyntää.

Peli kuitenkin vielä kaatuilee randomisti joskus eikä ole aivan vakaa, en tiedä oisko noihin jotain modeja.
 
Viimeksi muokattu:
Niin se taitaa olla 5h, jos pelaa lisärin päätehtävän läpi jollain helvetisti ylitehoisella hahmolla ja aseilla, jolloin mikään taistelu ei kestä paria sekuntia pidempään.

Monet näistä "5h kavereista" on suoraan tuon myöntänyt, että olivat vahvasti ylitehoisia lisärin sisältöön nähden ja tekivät pelkästään päätehtävän, mutta silti jaksavat kritisoida pituutta.
 
Kävin ite tekemässä tuossa sen alkutehtävän, olin lvl 8 :D olihan siinä vaikeutta ( useita kuolemia ja uudelleen latauksia ) vaan tulipahan jätettyä siihen, pääsi planeetalle niin alkoi kaatuilu.
 
Mulla nyt joku 30-35h+ takana lv40, en ole vielä aloittanut lisäriä, tehnyt main guestia melko loppuun, faction guesteja osan alkua kaikille.

Just menin juokseen red mile siinä freestar rangers questlinessä niin kaatu heti kun pääsi sinne alas, muutenkin enemmän kaatuilee kuin silloin launchin aikoihin.
Ei täs kauaa mee noissa kun speed rushaa suurinpiirtein kaikki ja dialogit skippaa vaan nopsaa e:llä, ei niitä jaksa muutenkaan kuunnella.

On tää pikkasen parantunut alusta, esim QoL ominaisuuksia tullut vähän, mutta silti vaan tuntuu niin keskeneräiseltä, ei ole kumma kun pelistä on paljon kritiikkiiä, ja ihan ansaittua. Muutoin ihan kelpo peli. Kaipais todella paljon QoL juttuja vielä, but It just works!

Joo Sarahin companion guest glitchas, joten piti ottaa aikasempi save, muuten ainakin questit pelannut ok, pari pikkuglitchia yms tullu.
 
Mulla nyt joku 30-35h+ takana lv40, en ole vielä aloittanut lisäriä, tehnyt main guestia melko loppuun, faction guesteja osan alkua kaikille.

Just menin juokseen red mile siinä freestar rangers questlinessä niin kaatu heti kun pääsi sinne alas, muutenkin enemmän kaatuilee kuin silloin launchin aikoihin.
Ei täs kauaa mee noissa kun speed rushaa suurinpiirtein kaikki ja dialogit skippaa vaan nopsaa e:llä, ei niitä jaksa muutenkaan kuunnella.

On tää pikkasen parantunut alusta, esim QoL ominaisuuksia tullut vähän, mutta silti vaan tuntuu niin keskeneräiseltä, ei ole kumma kun pelistä on paljon kritiikkiiä, ja ihan ansaittua. Muutoin ihan kelpo peli. Kaipais todella paljon QoL juttuja vielä, but It just works!

Joo Sarahin companion guest glitchas, joten piti ottaa aikasempi save, muuten ainakin questit pelannut ok, pari pikkuglitchia yms tullu.
QoL juttuja löytyy modeista aika paljon, jos niihin jaksaa tutustua. Itse en modailusta kauheasti perusta, koska en halua muuttaa pelikokemusta hirveästi, enkä varsinkaan helpottaa peliä, mutta StarUI Inventory on käytössä, koska siitä tulee valtavasti QoL:ää koko pelikokemuksen kannalta, eikä se kuitenkaan tee peliä helpommaksi millään tavalla.

Mä pelaan aina rauhassa ja kuuntelen dialogit, yritän uppoutua pelimaailmaan mahdollisimman paljon. Tämä pelikerta on edennyt aika vähän, mutta jossain 22lvl taidan olla nyt ja tunteja takana varmaan 15+.

Peli ei ole kaatunut kertaakaan, eikä ole tullut mitään merkittäviä bugeja missään vastaan. Siinä mielessä pelikokemus on ollut varsin hyvä, jos vertaa siihen, mitä vuosi sitten tuli koettua.
 
Niin se taitaa olla 5h, jos pelaa lisärin päätehtävän läpi jollain helvetisti ylitehoisella hahmolla ja aseilla, jolloin mikään taistelu ei kestä paria sekuntia pidempään.

Monet näistä "5h kavereista" on suoraan tuon myöntänyt, että olivat vahvasti ylitehoisia lisärin sisältöön nähden ja tekivät pelkästään päätehtävän, mutta silti jaksavat kritisoida pituutta.
Ja jos suoraan sanotaan, niin se 5h ylittävä aika tulee lähinnä keinotekoisesta vaikeuttamisesta isoilla mosamäärillä, kovalla lämällä ja teleporttauksella eli ihan turhasta paskasta. En myöskään kehuisi pääjuonta jonka kirjoittamiseen ei kyllä ole panostettu juuri yhtään
 
Ja jos suoraan sanotaan, niin se 5h ylittävä aika tulee lähinnä keinotekoisesta vaikeuttamisesta isoilla mosamäärillä, kovalla lämällä ja teleporttauksella eli ihan turhasta paskasta. En myöskään kehuisi pääjuonta jonka kirjoittamiseen ei kyllä ole panostettu juuri yhtään
En ole lisäriä itse vielä pelannut, niin juoneen en ota kantaa, mutta tuo "keinotekoinen vaikeuttaminen" riippuu varmaan pelaajasta, että millä tavalla sen kokee. Taistelut ovat kuitenkin iso osa tätä peliä ja monissa tilanteissa pitkät ja vaikeat taistelut kuuluvat asiaan. Joku voi ne kokea keinotekoisena, mutta joku toinen kokee ne mielenkiintoisena ja peliin oleellisesti kuuluvana haasteena. Riippuu pelaajasta, että mitä tältä peliltä hakee ja mistä pelin osa-alueista eniten nauttii.

Sen uskon, että lisärin viholliset voivat olla joltain osin ärsyttäviä, mutta edelleen riippuu pelaajasta, että miten ne taistelut lopulta kokee.

Mutta joo, palaan asiaan kun itse ehdin lisärin kimppuun. Varmaankin joskus viikonlopun aikana.
 
Saiskohan tähän peliin vähän potkua jos vaihtais prossua 5900x -> 9800x3D? näyttiksenä 4090, 4k reso ja ainakin windowsin task managerin mukaan melko jatkuvasti paukuttaa 100% GPU, mutta prossu huitelee 50%, en muista vilahtiko 70% käyttöaste, voi olla ladatessa...

Joten ainakin ton mukaan ei olis hyötyä.

Peli ei enää kaatuile kun laskin detaljeja hieman (koputan puuta), ja asensin sfse eli script extenderin, starfield engine fixes ja pari muuta sfse liittyvää dll fixiä, mutta stutteroi vielä joissain paikoissa, ei kuitenkaan kaikkialla. En meinaa saada stutterointia oikein pois ja peli on nopealla nvme:llä. (pci-e gen 3x, tuskin hyötyy jos laittais pcie-4).

uudella pelikerralla on tunteja joku 2-3d played taitaa olla, main guesti lopuillaan, faction guestit tehty, poislukien vika uc, crimsot fleet kesken, dlc en ole vieläkään aloittanut, lvl50, misc guesteja tehty pari vaan, mutta outposteja on, ja pari on rakennettu ja muutama deletoitu, save size on noin 13 megaa, onkohan tuo paisunut liian isoksi jo, voisin mennä unityyn ihan milloin vain.
Hyvin kuitenkin viihtynyt, mutta saa nähä kauanko jaksaa, misc guesteja ei ainakaan jaksa tehä, dialogit skippaan ja väliin käytelly turbo modea speed walking rushailuun, kun tylsää kävely. vehicle on aika huono.
 
Saiskohan tähän peliin vähän potkua jos vaihtais prossua 5900x -> 9800x3D? näyttiksenä 4090, 4k reso ja ainakin windowsin task managerin mukaan melko jatkuvasti paukuttaa 100% GPU, mutta prossu huitelee 50%, en muista vilahtiko 70% käyttöaste, voi olla ladatessa...

Joten ainakin ton mukaan ei olis hyötyä.
Niin kyllä se hyöty tulee lähinnä vain jos päivität näyttiksen tammikuussa tulevaan RTX 5090. Mutta luulisi tuon nyt jopa 4K resolla pyörivän tosiaan sinunkin kokoonpanolla ihan hyvillä asetuksilla 4090 kanssakin :)
 
Saiskohan tähän peliin vähän potkua jos vaihtais prossua 5900x -> 9800x3D? näyttiksenä 4090, 4k reso ja ainakin windowsin task managerin mukaan melko jatkuvasti paukuttaa 100% GPU, mutta prossu huitelee 50%, en muista vilahtiko 70% käyttöaste, voi olla ladatessa...

Joten ainakin ton mukaan ei olis hyötyä.

Peli ei enää kaatuile kun laskin detaljeja hieman (koputan puuta), ja asensin sfse eli script extenderin, starfield engine fixes ja pari muuta sfse liittyvää dll fixiä, mutta stutteroi vielä joissain paikoissa, ei kuitenkaan kaikkialla. En meinaa saada stutterointia oikein pois ja peli on nopealla nvme:llä. (pci-e gen 3x, tuskin hyötyy jos laittais pcie-4).

uudella pelikerralla on tunteja joku 2-3d played taitaa olla, main guesti lopuillaan, faction guestit tehty, poislukien vika uc, crimsot fleet kesken, dlc en ole vieläkään aloittanut, lvl50, misc guesteja tehty pari vaan, mutta outposteja on, ja pari on rakennettu ja muutama deletoitu, save size on noin 13 megaa, onkohan tuo paisunut liian isoksi jo, voisin mennä unityyn ihan milloin vain.
Hyvin kuitenkin viihtynyt, mutta saa nähä kauanko jaksaa, misc guesteja ei ainakaan jaksa tehä, dialogit skippaan ja väliin käytelly turbo modea speed walking rushailuun, kun tylsää kävely. vehicle on aika huono.
Tarkoitatko stutteroinnilla tuota parin sekunnin välin tapahtuvaa hidastumissa joissain paikoissa, kuten The Well:issä? Tuohon tosiaan auttaa Starfield Engine Fixes, mutta .ini tiedostossa pitää laittaa bEngineLoadOptimizer=1, mikä oletuksena on pois päältä (0). Itse vaihdoin 3600->5700x3D, ja tuntuu kyllä pyörivän huomattavasti sulavemmin, varsinkin BGS-peleissä x3D kakusta on hyötyä jopa 4k resolla: x3D prosessoreiden suurin hyöty peleissä

Itse pelaan 5700x3D, 7800XT, 32GB, 5120x1440, kaikki asetukset tapissa ja FSR3 66%, eikä mitään valittamista pyörimisessä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on 5800X3D ja 4080 Super. En ole huomannut oikeastaan mitään suorituskykyyn liittyviä ongelmia. Ei stutterointia, ei fps droppeja.

Toki mun reso on myös alempi kuin 4K, eli 3440x1440. Asetukset on tapissa, ei DLSS.

Starfieldiä en ole muilla prossuilla pelannut, niin en osaa sanoa tekeekö tuo 3D cache tässä merkittävää eroa vai ei, mutta hyvin on tosiaan pyörinyt.
 
Tarkoitatko stutteroinnilla tuota parin sekunnin välin tapahtuvaa hidastumissa joissain paikoissa, kuten The Well:issä? Tuohon tosiaan auttaa Starfield Engine Fixes, mutta .ini tiedostossa pitää laittaa bEngineLoadOptimizer=1, mikä oletuksena on pois päältä (0). Itse vaihdoin 3600->5700x3D, ja tuntuu kyllä pyörivän huomattavasti sulavemmin, varsinkin BGS-peleissä x3D kakusta on hyötyä jopa 4k resolla: x3D prosessoreiden suurin hyöty peleissä

Itse pelaan 5700x3D, 7800XT, 32GB, 5120x1440, kaikki asetukset tapissa ja FSR3 66%, eikä mitään valittamista pyörimisessä.
Kappas mulla ei ole tuota ini:ssä.
mihin kohtaaan bEngineLoadOptimizer=1 tulee? tai no googlaan ton.

Well nykii vähän, tein ton main guestiin liittyvät engtangled, siinä missä pompitaan 2 eri "universrumissa" joka jostain ihmeen syystä stutteroi koko ajan ja paljon.
Ja jossain muussakin paikassa stutteroi, mutta muutoin tuntuu toimivan muualla ihan sulavasti.

Pitää tutusta vähän asetusten optimointiin, tuntuu ihmen töksähtelevästi toimivan vaikka ok kokoonpano. grafiikkaasetukset high, muutama ultra ja 4k tosiaan.

Ja 4k taitaa olla raskaampi kuin mikään 1440p reso, myös nuo widescreenit, on toki mahis pelata esim 1440*2560 ja kakkosnäytöstä tuo löytyy.

Dlss päällä, quality, pelasin alussa ilman dlss, kun sitähän ei ollu, framegen off. Grafiikat on silti aika keskinkertaiset, vrt miten paljon imee tehoa. eritoten human modelit ja muutama modeli, environment ja valaistus ihan hyvät kuitenkin.

redditistä copy - paste:
In Data/SFSE/Plugins/StarfieldEngineFixes.ini search for bEngineLoadOptimizer and set it to 1. This will fix the ~2-3 sec. microstutters in all areas like New Atlantis - The Well and many other environments.
 
Viimeksi muokattu:
Joo StarfieldEngineFixes.ini:ssä tuo asetus. Itse asensin tuon juuri koska huomasin The Wellissä noin 3 sekunnin "kumilankaefektin" ja se korjasi sen. Liittyy jotenkin tuohon valtavaan NPC määrään. 5120x1440 on noin 89% 4k, tosin FoV venyminen vaikuttaa drawcall määriin positiivisesti, horisonttaalinen näkymä negatiivisesti, joten vaikea sanoa suoraan kumpi on raskaampi tässä pelissä.

BGS pelejä ei oikein suoraan voi graafiselta suorituskyvyltä verrata muihin, kun maailma on tavaroiden puolesta dynaamisempi ja fyysisempi kuin muissa ropeissa. Ja se on se mikä aiheuttaa fps droppeja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 285
Viestejä
4 550 973
Jäsenet
74 952
Uusin jäsen
Filppu32

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom