Starfield (PC, XBX)

Jösses mitä bugeja tässä pelissä edelleen on:
-Juokse New Atlantiksessa kauppaan ja mene samantien sisään. Kun apulainen porttaa sisään se juoksee suoraan vastapäiseen seinään ja jää juoksemaan sitä vasten
-Yksi npc meni takaperin kukkapenkistä läpi kuin joku olisi vetänyt sen narusta nykäisemällä
-Pikamatkustus suoraan kohteeseen näyttää ohittavan kaikki etsintäkuulutusten tarkistukset
-Mosat tapaavat jäädä silloin tällöin jumiin. Paikallaan värisevä mosa on varsin helppo tappaa
-Lukkojen tiirikointi sekoilee armottomasti aina välillä. Menee varoittamatta ihan omituiseen tilaan josta ei pääse etenemään vaikka pitäisi. Ihan kuin koko lukon rakenne resetoituisi lennosta varoittamatta
-Kaveri kanteli kaupungissa näkymätöntä asetta
-Osaa mosista ei tunnu pystyvän loottaamaan ollenkaan
-Osa mosista kuolee pystyyn ihan kuin kävelevän mosan animointi vain loppuisi. Isoa osaa näistä ei pysty loottaamaan
-Mosat eivät lennä enää kuollessaan kiertoradalle kuten Skyrimissä, mutta kyllä ne naapurikuntaan lentävät (fysiikkaengine on edelleen täysi susi)
-The Lodgen ovi on jumiintunut jo monta kertaa. Jää hiukan raolleen ja lakkaa toimimasta kunnes tallentaa ja lataa tallennuksen
-Osaa noodeista ei pysty mainaamaan ollenkaan. Vaikka noodin nimikin näkyisi, niin laserpora ei vaan pysty siihen
-Hitboxit ovat ihan käsittämättömiä: välillä joku mosa tuntuu pystyvän ampumaan millin raosta läpi, mutta silti tikkaista ei useinkaan pysty ampumaan läpi vaikka koloja olisi vaikka muille jakaa
-Npc:t katselevat usein ihan mihin sattuu kun niiden kanssa puhuu
-Yhdessä random paikassa kun meni tehtaan ovesta sisään, niin hetkeä myöhemmin kaikki ulkona elossa olleet piraatit warppasivat kerralla ovesta sisään. Kunnon rähinä, mutta tuskin sen näin pitäisi toimia.

Pahin bugi on käsikirjoitus. Joku päästi luonnosversion kässärin läpi julkaisuversioon asti.
 
Pahin bugi on käsikirjoitus. Joku päästi luonnosversion kässärin läpi julkaisuversioon asti.
Redditissä ollut juttua tästä paljon, iso syy on se että bethesda pitää yhtä p** pääkäsikirjoittajaa yhä paikallaan, miehen teksti on aika kuraa ollut, oliko Emil Paugliaro, mies toimi myös FO4:ssa kässärinä, mutta suurimman osan teki siihen jo edesmennyt käsikirjoittaja.

Mutta samaa mieltä, ihan kohtuu hyvä peli pilattu, jotenkin niin keskinkertaisuuden konservatiivisella ja PG-safe käsikirjoituksella, toki copy-paste, AI gen luolastot yms paikat alkaa äkkiä kyllästyttään.
Olisivat vielä viilannet peliä vähän aikaa ja miettineet, toisenkin kerran, että nyt tehdään jännä AI gen peli, jossa loppumaton määrä tutkittavaa.
Tuntuu vaan että kaikki pelissä on jäänyt keskeneräiseksi ja julkaistu liian äkkiä. Mutta ei se nyt huono peli silti ollut, liian keskinkertainen ja paljon parempiakin pelejä backlogi täynnä.
Ties jos kuitenkin palaa goty aikaan, kun kaikki dlc:t on joskus julkaistu.
 
Pahin bugi on käsikirjoitus. Joku päästi luonnosversion kässärin läpi julkaisuversioon asti.
Hyvä kakkonen on luola josta ei pääse ulos kuin pikamatkustuksella (jota taas ei voi tehdä jos on liikaa kamaa mukana eli aika kusinen bugi). Oviaukko kyllä näkyy sisältä, mutta siitä ei pääse millään tempulla ulos

Aika kestäviä nuo terrormorphit muuten: tuli yksi vastaan planeetalla jonka pintalämpötila oli suunnilleen 480C ja happipitoisuus 0%
 
Omalla kohdalla Starfieldin parasta antia oli; muistin että Elite Dangerous on olemassa. Starfieldin pelaaminen jäi vajaaseen 60 tuntiin, mutta ED:n pelikelloon on kertynyt vaihdon jälkeen jo +300 tuntia.
 
Kun joku väitti, että ei ole noita bugeja nähnyt, niin tässä esimerkki bugaavasta npc:stä. Kuvassa oleva robotti on ammuttu tohjoksi vaikka ei siltä näytä:

bugi.jpg
 
Tietääkö joku miten nuo aluksen energiatasot saa lukittua? Jostain syystä tuon uuden patchin jälkeen peli säätää koko ajan ja lupaa kysymättä niitä energiatasoja vähentämällä aseistuksen tehoja ja survomalla kaiken moottoriin joka ei miellytä minua tippaakaan
 
Tietääkö joku miten nuo aluksen energiatasot saa lukittua? Jostain syystä tuon uuden patchin jälkeen peli säätää koko ajan ja lupaa kysymättä niitä energiatasoja vähentämällä aseistuksen tehoja ja survomalla kaiken moottoriin joka ei miellytä minua tippaakaan

Mulla tehnyt sitä vaikka kuinka monen päivityksen ajan. Kiva kun hyppää jonnekin mis täys rähinä päällä ja kaikki on moottoreissa, shieldissä ja gravissa. Muutama jää aseisiin :(
 
Millä levelillä kun on jo noin kovat damaget?
one inch punchilla aina kovat damaget, ja tossa alimmassa on toi 15% mukana ku just lahdannu porukkaa.. Toi 71 taas vaan ilmesty ku vaihoin siihe mut se normaalisti pysyy siin oliks se 54 vai 57... Vaikka aika korkeella levelillä oon ni ei vaikuta enää aseitten tehoon xD

edit: esim mun hard targetis on 927 muistaakseni, mut sit taas one inch punch malli ni:
Mut tolla ei tee mitää kantaman takia :/

Näyttökuva 2024-02-21 051702.png
 
Vähän asian vierestä. silloin kun call of duty julkaistiin(2003) ni sitä ykköstä ja kakkosta varmaan pelattu kymmeniä tunansia tunteja, ja äsken tän pelin statseja katoin ni ei se koira karvoistaan pääse. Näköjään takaraivossa vielä sama pelityyli xD

Näyttökuva 2024-03-22 231601.png


Näyttökuva 2024-03-22 232449.png
 

Tässä kun oli puhe tuosta Ship Commandin saamisen vaikeudesta, niin tuossa yksi immersiivinen vaihtoehto jolla saa heti alusta yhden tason.
 
Vähän asian vierestä. silloin kun call of duty julkaistiin(2003) ni sitä ykköstä ja kakkosta varmaan pelattu kymmeniä tunansia tunteja, ja äsken tän pelin statseja katoin ni ei se koira karvoistaan pääse. Näköjään takaraivossa vielä sama pelityyli xD

Näyttökuva 2024-03-22 231601.png


Näyttökuva 2024-03-22 232449.png
Ja miksi ei? Ne aseet tuntuvat tekevän kaikkein kovimman vahingon päähän osuessaan
 
Ja miksi ei? Ne aseet tuntuvat tekevän kaikkein kovimman vahingon päähän osuessaan
Pointti oli siinä et 20 vuotta sitten ku pelasin kirjaimellisesti fps pelejä verkossa ni sniperin kanssa heiluin. Sama jatkuu nytkin. En oo varmaan haulikkoa ym käyttänyt ku alle tuhenteen tappoon.
 
Pointti oli siinä et 20 vuotta sitten ku pelasin kirjaimellisesti fps pelejä verkossa ni sniperin kanssa heiluin. Sama jatkuu nytkin. En oo varmaan haulikkoa ym käyttänyt ku alle tuhenteen tappoon.
Ihan persuksesta nuo haulikot koko pelissä. Itsellä alla varuun kivääri aina kun mahdollista. Se varuun pistooli kun on pilattu kokonaan (aivan pahuksen hidas käyttää)
 
Ihan persuksesta nuo haulikot koko pelissä. Itsellä alla varuun kivääri aina kun mahdollista. Se varuun pistooli kun on pilattu kokonaan (aivan pahuksen hidas käyttää)

Itellä Beowulffi ja a-99 enimmäkseen. Sil kivääril ei oo hauska pelata ku kaikki kuolee laakista :/
 
Ihan persuksesta nuo haulikot koko pelissä. Itsellä alla varuun kivääri aina kun mahdollista. Se varuun pistooli kun on pilattu kokonaan (aivan pahuksen hidas käyttää)
Laita niihin Hornet's Nest. Lopputaistelukin meni Very Hardilla ekalla yrittämällä tuolla.
 
Laita niihin Hornet's Nest. Lopputaistelukin meni Very Hardilla ekalla yrittämällä tuolla.

Joo, ja pieniin tiloihin riehumaan sen kanssa xD

Edit: Kui helkkarin vaikee voi olla löytää Legendary explosive hard target tai tombstone?
 
Viimeksi muokattu:
on tää taas tätä ku update tuli.. 10 kertaa kaatunu varmaa sen jälkee.. sama oli viime kerralla... :/
 
on tää taas tätä ku update tuli.. 10 kertaa kaatunu varmaa sen jälkee.. sama oli viime kerralla... :/
Ei yhtään kaatumista, mutta soft lock on kyllä nähty kun piti jutella Vladimirille. Eli bugeja edelleen riittää

Miten nuo lehdet muuten toimivat? Jos jostain lehdestä on vaikka 5 lehteä joista jokainen antaa x% lisää lämää, niin riittääkö 5 kopiota samasta lehdestä vai pitääkö löytää kaikki viisi erillista? Mistään ei tunnu näkevän niitä prosentteja ja nettitiedot ovat sekavia.

EDIT: On tuossa pelissa hyviäkin kohtia. Putsasin yhtä heikolla painovoimalla varustettua paikkaa kun yksi mosa rynni rinnuksille. Kun sitä mosautti haulikolla rinnuksille metrin päästä se sananmukaisesti lensi helvettiin ja hävisi jonnekin horisontin toiselle puolelle.
 
Ei yhtään kaatumista, mutta soft lock on kyllä nähty kun piti jutella Vladimirille. Eli bugeja edelleen riittää

Miten nuo lehdet muuten toimivat? Jos jostain lehdestä on vaikka 5 lehteä joista jokainen antaa x% lisää lämää, niin riittääkö 5 kopiota samasta lehdestä vai pitääkö löytää kaikki viisi erillista? Mistään ei tunnu näkevän niitä prosentteja ja nettitiedot ovat sekavia.

EDIT: On tuossa pelissa hyviäkin kohtia. Putsasin yhtä heikolla painovoimalla varustettua paikkaa kun yksi mosa rynni rinnuksille. Kun sitä mosautti haulikolla rinnuksille metrin päästä se sananmukaisesti lensi helvettiin ja hävisi jonnekin horisontin toiselle puolelle.


En oo perillä yhtään enää lehdistä, kun niittenkin antamat lisät on muuttunut ainakin kerran ihan erilaiseksi, ja osa on sellaisia et vain yhden tehtävän aikana saatavilla. Jos silloin ei sitä hokase ottaa, niin sitä et tuu enää ikinä saamaan. Kaikki oon silti kerännyt mitä mahdollista kerätä.
 
dialogi historian puute harmittaa ja vähentää kaiken sisäistämistä.
kavereilla on hirveesti asiaa, kun itse haluisin käyttää kaveria vaikka muulina. Mutta aina ensin täytyy kuunella diipa daapa ja keskustella useampi dialogi. Tahtoisin vain ojentaa tavaroita, enkä nyt ole kiinnostunut kuuntelemaan muuta jorinaa. Aikaa palaa ja hermoja koetellaan.

ehkä bugi alkoi tehtävän sijainti kertomaan koko ajan jotain yksittäistä tehtävää. Vaikka aktiivisena on jokin muu. Eli en nyt enään näe mihin aktiivinen tehtävä minut haluaa vaan täysin oman ymmärryksen varassa, minne pitää mennä. Masentavaa alkaa katsomaan internetistä neuvoja, jos jää epäselväksi yksinkertaiset asiat.

esim tehtävä: hanki 50 x, 20 y, 40 h,30 K tuotetta no minä hankin kaikkia. No sit tulee tilanne että olen myynyt 10 kpl K rahan puutteessa. ja mistään enään näe mitä tarvitsikaan olla määrät ja tuotteet. Vain devi talon kykenemättömyyttä palauttaa tehtävä tieto takaisin, jos puute tehtävälistalla. Tosi kiva onkia määrä tietoa takaisin taas internetistä, mikä määrä mitäkin artikkelia nyt puuttuu. Ehkä siellä oikeesti vittuispäissään tehään kontenttia että, joku haluaa ostaa sulta jotain, juuri kun oot keräämässä listaa ;D

Suottaa olla minulle hyvä vaihtoehto. Aloittaa nyt uudelleen kun n40h takana. Saataisin keskittyä alussa sivu asioihin ja pääjuonta hitaammin. Tod näk asiat ja ystävät pamahtaa paikalle hitaammin. Hirveästi kaikkea tekemistä auki ja backlogi ahdistaa kaikki haluaa jutella samaa aikaan.

Pidän pelistä siksi pelaan mutta hampaita saa kiristää. Hurjasti potenttiaalia. Firmoja on, mutta niiden päänmenoksi voisi ihan hyvin tuoda DLC:tä osakemarkkinat ja näkyvää kilpailua. Ajetaan joku firma veks planeetalta/kaupungista. Tunteiden vuoristorataa ja kahakoita.
peevelin kauniit yksityiskohdat ja niin paljon turhaa kauneutta. Tätä paremmaksi ei tarvitse yksityiskohtien mennä, vaan panostaa laatuun ja sisältöön. Toivottavasti kehittäisivät peliä runsaasti ja pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.
 
Kyllä itelle ainakin maistunut ihan ok, joku 86 tuntia mennyt jo ja pääjuonesta vielä muutamat viimeiset tehtävät jäljellä. Tehtävissä on hieman vaihtelevaa laatua mutta kokonaisuudessaan itselle ainakin ihan kelpo peli. Itsellä ei myöskään ollut mitään suuria odotuksia tai vaatimuksia niin sekin helpottaa kun ei vaadi kuuta taivaalta kun lähtee pelaamaan jotain.
 
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.
Suosittelen ottamaan vaikka game pass subauksen eurolla pariksi viikoksi ja testaamaan. Itse sanoisin että tämä on hyvin pitkälle kuten edellä mainitsemasi pelit mutta uusilla textureilla. Mitään uutta ei ole keksitty vaan sitä samaa tönkköä dialogia ja fetch/kill questejahan tämä tarjoaa, mutta sci-fi maisemissa. Loottailet paikkoja jotka on hyvin pitkälle kopioita toisistaan ja koitat löytää parempaa gearia/asetta että vastaantulevat kuolee nopeampaa.
 
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.
On, viime vuoden paras julkaisu, ja parempi vanilla peli kuin noista yksikään. Tietenkin jos kokemuksena on vain DLC:llä höystetyt ja ultra-modatut ko. pelit, niin aivan siihen tasoon ei vielä ylletä, vaikka modeja alkaakin jo olemaan aikalailla ilman Creation Kittiä. Ja mulla on se tuhat tuntia pelattuna suunnilleen kaikkia BGS-pelejä Daggerfallista lähtien. Jos ei ole varma, niin kannattaa odottaa ensimmäistä expansionia Shattered Spacea, ja miten hinnat asettuvat. Sen julkaisun pitäisi kuitenkin olla jo kohtuu lähellä.
 
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.

Ota Game Pass kuukaudeksi niin tiedät ja rahaa menee vain vähän. Musta tämä ei ole hyvä peli, vaan aika huono. Jäi pahasti kesken ja huomasin, ettei ollut mitään kiinnostusta startata peliä, vaan aika kului muiden parempien parissa. Musta tässä oli todella tylsät tehtävät, geneerisen tylsät ja "hajuttomat ja värittömät" NPC:t, dialogi oli käynyt monta filtteriä läpi ja tuntui että tästä haluttiin koko perheen peli joka ei vahingossakaan pahoita kenenkään mieltä. Osa tehtävistä oli hämmentävän huonoja: 1. Juokse 100m päähän tietokoneelle, 2. paina nappia, 3. palaa rakaisin. Aikaa tähän meni ehkä minuutti. Välilataukset ja alueiden mitättömän pieni koko rikkovat immersiota (aluksi ajattelin, että tuskin tuo haittaa, mutta kyllä se lopulta vaan haittasi), moni pelin mekaniikka tuntuu päälleliimatulta, UI on heikko ja esim. hahmojen grafiikka kuin 10v takaa. Musiikeista pidin, siitä lisäpisteet.

Ehdottomasti viime vuoden toinen suuri pettymys. Toinen oli tietenkin Diablo 4. Jotkut tästä pitävät, mutta omasta mielestäni tämä on huono peli, enkä ihmettele heikkoa käyttäjäarvosanaa niin Steamissa kuin Metacriticissä.

Jään toistaiseksi odottamaan suurta avaruusroolipeliä, joka vie mennessään niin tarinan kuin toteutuksen osalta. Tämä ei sellainen ollut, vaan enemmän Bethesdan joku aiempi peli uusilla skineillä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.
Omaan makuun tämä oli pökäle. Ehkäpä paranee vuosien saatossa, mutta sitä odotellessa, ei ole pitkiin aikoihin jaksanut edes startata. Kai tämä menisi hampaat irvessä jos olisi ainoa peli maan päällä, mutta on kymmeniä parempiakin pelattavana. Samaa suosittelen mitä edellä että GamePassin kautta kannattaa kokeilla. Itseltä GP loppui joten en tämän pariin enää palaa, ellei joskus saa superalennuksella Steamiin. Nyt tämä on siellä 69.99e. ":D"
 
Mielestäni tätä oli hankala alkaa pelaamaan ja ei oikein auennut tuo maailma kauhean helposti itselle. Mutta oli se silti hieno kokemus, kun vaan jaksoi pelata eteenpäin. Onhan tuossa mekaniikkaa vaikka mille jos haluaa alkaa varustamaan aluksia ja basejaan ym. mutta se puoli jäi itselle vähän turhaksi.
 
Itsekin olin tämän pelin alussa melko hukassa, kun ei peli hirveästi neuvo siinä että mitä kannattaa tehdä ja sitä tekemistähän tässä riittää liiaksikin. Kuitenkin kun siinä 10h hujakoilla pääsee sinuiksi pelin kanssa niin siitä oikeasti alkoi nauttimaankin ja myös tarina oli mielestäni ihan hyvää tasoa. Tämä on itsellä yksi harvoja tarinapelejä joita on tullut pelattua läpi asti, eli pidempään kuin sen 10h.

Suurin heikkous tässä pelissä mielestäni on se, että on yritetty saada sisällytettyä liikaa eri asioita ilman että yhtäkään niistä asioista olisi viilattu huolella kuntoon. Kaikki on jäänyt aika keskinkertaiseksi. Paljon on hienoja ideoita, mutta toteutus on saatettu tehdä huonosti.

Eniten häiritsivät asiat joihin voi upottaa hyvin paljon aikaa, mutta niistä saatava hyöty ei ole sen ajan arvoista. Kuten esimerkiksi outpostien ja tukikohtien rakentaminen. Niillä ei ole tarinan tai läpipeluun kannalta kovin suurta merkitystä ja kun rahaa riittää niin asioita on helpompi vain ostaa kuin valmistaa. Myös skillejä ja "voimia" on suhteettoman paljon ja moni niistä tuntuu pelin kannalta turhilta. Monista asioista tässä pelissä puuttuu yksinkertaisesti merkityksellisyys.

Kuitenkin peli oli sen verran hyvä ja maisemat hienot, että todennäköisesti jossakin vaiheessa palaan sen pariin NG+:n merkeissä.
 
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.
Ihan ok, jos tarjouksesta saat, mutta ei tästä kyllä saa tekemälläkään samanlaista legendaa kuin esim Skyrimista

Ja Starfieldissä on ylivoimaisesti huonoin taskulamppu mitä on missään pelissä vastaan tullut. Kynttiläkin olisi valoteholtaan parempi
 
Viimeksi muokattu:
Taidan ottaa neuvoista onkeeni ja kokeilla tätä Game Passin kanssa. Ei viitsi maksaa täyttä hintaa, mikäli pelaaminen ei maistu.
 
Taidan ottaa neuvoista onkeeni ja kokeilla tätä Game Passin kanssa. Ei viitsi maksaa täyttä hintaa, mikäli pelaaminen ei maistu.

Suosittelen, itsekin mietin ostamista koska hehkutus ja sit kokeilin game pass ja totesin et huh, onneks en ostanut. Tuossa kyllä game pass osoittaa hyödyllisyyden kun parin euron trial ehtii hyvin testata viitsiikö panostaa vai ei.
 
Onko Starfield kenenkään mielestä aidosti hyvä peli? Kyselen koska olen tämän hankkimista puntaroinut julkaisusta asti, on aikaisemmin tullut kahlattua ja hinkattua Oblivion, Skyrim ja falloutit läpi. Mutta tästä tuntuu liikkuvan paljon negatiivisia kokemuksia.
hyvästä en tiiä mut ainakin liikaa tullut pelattua.. eikä ees kaikki vielä käyty läpi xD

Näyttökuva 2024-03-28 025204.png
 
Mulla on nyt 270h pelattuna. Ja moni asia pelissä on viallakin mutta kyllä tämän parissa kivaakin on. Tarina ja hahmot on heikkous ja aika paljon sivutehtävät ja paikat toistavat itseään. Mutta tekemistä riittää ja edelleen löytyy uusia tehtäviä ja tekemistä vaikka toinen NG+ menossa.
 
Taidan ottaa neuvoista onkeeni ja kokeilla tätä Game Passin kanssa. Ei viitsi maksaa täyttä hintaa, mikäli pelaaminen ei maistu.
Julkaisun jälkeen 14h Steamissä ja heittämällä huonoin 70 euron sijoitus mihinkään. Yksi harvoja pelejä mitä olen julkaisusta heti ostanut. Paperilla tämän piti olla juuri täyspotti itselle, mutta olikin aivan muuta. Pettymys oli aika kova. Eli kannattaa ehdottomasti ensin testata Game Passista. Tällä hetkellä maksaisin pelistä max 19 euroa.
 
Tehtävät, käsikirjoitus ja dialogi ovat tosiaan aika kehnoja ja immersio on välillä olematonta. Lisäksi peli kärsii vanhan pelimoottorin ongelmista, eli esimerkiksi jatkuvien lataustaukojen kanssa on opittava elämään. Mutta kyllä tätä avoimin mielin pelaa. Maailmassa on paljon mielenkiintoisia tutkittavia paikkoja. Lisäksi avaruusaluksen rakentaminen ja avaruustaistelut ovat ihan hauskoja. Tykkään myös craftailla paljon kaikkea.

Skill pointseja tulee edelleen turhan hitaasti, vaikka tein yhdelle Outpostille XP-farmin. Omaan tahtiin yhdellä läpipeluulla ei ole mitään toivoa saada läheskään kaikkia mieluisia skillejä auki. New game+ en ole edes harkinnut, kun ei ole tarpeeksi hyvä peli siihen. Nyt tuntuu, että monet perusmekaniikat jää lukituksi skillien taakse ja esimerkiksi Ship Commander skill on aika peruskauraa, mutta todella vaikea saada.

Lisäksi tuli huomattua se, että pahisten eli Crimson Fleetin puolelle joutuminen ei välttämättä ollut hyvä asia. Nyt päätarinassa voin vain kävellä kaikki tehtävät läpi ampumatta, kun pahikset tukikohdissaan eivät reaogi mitenkään. Vahingossa ehdin tappamaan muutaman ja muut eivät reagoineet mitenkään (immersio). En haluaisi kyllä uudestaan enää näiden viholliseksikaan, koska The Keyllä on todella hyvä paikka craftata aseita. Research Station, Weapon Workbench ja useampi kauppias aivan vierekkäin.

Pettymyshän tämä lopulta oli. Sain kuitenkin ilmaiseksi näytönohjaimen kanssa ja aivot narikassa ihan hyvää ajanvietettä. Kunhan ei takerru liikaa ongelmiin.
 
Tässä on ihan hyvä runko, mutta sisältö on pääjuonen ulkopuolella aika köykäistä. Ne muutamat isot sidequest linjat ihan jees toki. Vähän aikaa jaksaa tutkia planeettoja ja paikkoja, kunnes huomaaa, että variaation taso on lähellä nollaa. Eipät tuota kamaakaan jaksa oikein ettipä, kun ekan parin tunnin sisään löytynyrtAdvanced A-99 edelleen paras ase...

Lisäksi ei tämä pelimoottori vaan kunnolla sovellu tämmöiseen peliin, missä liikutaan avaruudessa ja planeettojen välillä ja niiden pinnalla.

Ihan ok tason peli 70/100. En tosin käsitä mihin ne kaikki devausvuodet on käytetty.
 
Juu pelasin Starfieldin (1 läpipeluu kerta ja jonkin aikaa NG+ joskus julkkarin aikoihin pikkasen päälle 100h)jälkeen taas Skyrimiä niin tuli aika nopeasti selväksi että Skyrim on edelleen aivan tolkuttoman paljon parempi peli lähes joka osa-alueella. Huvittavasti tota Skyrimiä tuli sitten hakattua SF:n jälkeen jopa enemmän tunteja.

Jos Skyrim on se 9,7/10, niin Starfield on korkeintaan se 7/10. Kyllä sitä aika pitkän aikaa jaksoi pelata mutta kaikki asiat tuntuivat jotenkin juostenkustuilta ja exploration kustu täysin, joka ironisesti on se Bethesdan paras osa-alue aina näissä peleissä.
 
Juu pelasin Starfieldin (1 läpipeluu kerta ja jonkin aikaa NG+ joskus julkkarin aikoihin pikkasen päälle 100h)jälkeen taas Skyrimiä niin tuli aika nopeasti selväksi että Skyrim on edelleen aivan tolkuttoman paljon parempi peli lähes joka osa-alueella. Huvittavasti tota Skyrimiä tuli sitten hakattua SF:n jälkeen jopa enemmän tunteja.

Jos Skyrim on se 9,7/10, niin Starfield on korkeintaan se 7/10. Kyllä sitä aika pitkän aikaa jaksoi pelata mutta kaikki asiat tuntuivat jotenkin juostenkustuilta ja exploration kustu täysin, joka ironisesti on se Bethesdan paras osa-alue aina näissä peleissä.
Mikä Skyrimistä tekee sen "the pelin"? Mietin tässä seuraavaa peliä. Onko se tuo skyrim V? 2016 julkaistu?
 
Mikä Skyrimistä tekee sen "the pelin"? Mietin tässä seuraavaa peliä. Onko se tuo skyrim V? 2016 julkaistu?
Skyrimissä on jotenkin oudosti se löytämisen ilo läsnä. Tuota on yllättävän vaikea kuvailla. Starfieldissä lähinnä tonki paikkoja naama irvessä siinä toivossa että olisi nyt jotain kivaa ja mystistä. Skyrimissä lapsekas jännitys on läsnä koko ajan niin pääquesteissa kuin sidequesteissakin.
 
Itse en taas koskaan innostunut Skyrimistä, monta kertaa kokeillut mutta ei vaan itseä nappaa.. Enemmän Fallout 3 ja varsinkin Fallout 4 toimi itselle. Niin myös tämä maistuu siksi ihan jees koska aika paljon samoja piirteitä Fallout 4 kanssa.
 
Modit, SF on suunnilleen kaikilla osa-alueilla parempi peli ilman modeja.

Mielipiteet ovat kuin persereikiä, toisella paskaisemmat. Mun mielestä taas SF ei tee juuri mitään paremmin kuin Skyrim, lukuunottamatta RPG-mekanismeja jotka ovat hieman monipuolisemmat. FO4:kin on Starfieldiä huomattavasti parempi peli.
 
Mielipiteet ovat kuin persereikiä, toisella paskaisemmat. Mun mielestä taas SF ei tee juuri mitään paremmin kuin Skyrim, lukuunottamatta RPG-mekanismeja jotka ovat hieman monipuolisemmat. FO4:kin on Starfieldiä huomattavasti parempi peli.
Mitä nyt tulee mieleen heti, tehtävät, factionit, pääjuoni, roolipelivaihtoehdot, lockpicking, persuation, perkit SF tekee vanillana paremmin, mitä nyt suoraan voi verrata. Skyrimissähän ei mitään rakentelua (hiukan) tai välinecombattia ole. Skyrimin factionit olivat täysin typeriä, Thieves Guild jonka tehtävät ovat tappelua ja Mage Guild jonka ensikosketus on koko BGS historian typerin tehtävä: anna 30 gold ja saat 1000 goldin edestä vaatteita ja olet yksi meistä, muutaman tehtävän jälkeen guildmaster... Skyrim otti älyttömästi taka-askeleita Oblivionista, jossa tehtävät ja factionit loistivat, ja jossa Mage Guildin intro tehtävä oli upea kokemus.
 
Mitä nyt tulee mieleen heti, tehtävät, factionit, pääjuoni, roolipelivaihtoehdot, lockpicking, persuation, perkit SF tekee vanillana paremmin, mitä nyt suoraan voi verrata. Skyrimissähän ei mitään rakentelua (hiukan) tai välinecombattia ole. Skyrimin factionit olivat täysin typeriä, Thieves Guild jonka tehtävät ovat tappelua ja Mage Guild jonka ensikosketus on koko BGS historian typerin tehtävä: anna 30 gold ja saat 1000 goldin edestä vaatteita ja olet yksi meistä, muutaman tehtävän jälkeen guildmaster... Skyrim otti älyttömästi taka-askeleita Oblivionista, jossa tehtävät ja factionit loistivat, ja jossa Mage Guildin intro tehtävä oli upea kokemus.

Pieni detsku mutta Starfield lockpick on kyl jotain syvintä paskuutta ikinä - samoin loppuvaiheen "supervoimat" tuntuu aivan päälleliimatuilta ja täysin hyödyttömiltä. Ainoa mitä käytin oli se O2 koska stamina Starfield aivan masokismia.

Itselle Starfield tuntui kuin Fallout 4 jota oli modattu maksimit. Jos ei välillä käytäis avaruudessa niin menis läpi FO4
 
Pieni detsku mutta Starfield lockpick on kyl jotain syvintä paskuutta ikinä - samoin loppuvaiheen "supervoimat" tuntuu aivan päälleliimatuilta ja täysin hyödyttömiltä. Ainoa mitä käytin oli se O2 koska stamina Starfield aivan masokismia.

Itselle Starfield tuntui kuin Fallout 4 jota oli modattu maksimit. Jos ei välillä käytäis avaruudessa niin menis läpi FO4
SF lockpicking skaalautuu paljon paremmin kuin Skyrimin, Skyrimissä pystyit avaamaan master lockin heti ilman mitään apuja. Toinen hyvä supervoima on se jolla näkee tulevaisuuteen, eli mitä npc vastaisi, jos valitset tietyn dialogivaihtoehdon. Tuollaista en ole missään muussa pelissä kokenut. Mutta suurin osa supervoimista on kyllä turhia, ts. vaatii enemmän vaikeustasoa mitä peli tarjoaa. Skyrimin supervoimat eli shoutit olivat myös täysin turhia, ts. glorified taikoja, poislukien Unrelenting Force mitä tuli käytettyä.
 
Mitä nyt tulee mieleen heti, tehtävät, factionit, pääjuoni, roolipelivaihtoehdot, lockpicking, persuation, perkit SF tekee vanillana paremmin, mitä nyt suoraan voi verrata. Skyrimissähän ei mitään rakentelua (hiukan) tai välinecombattia ole. Skyrimin factionit olivat täysin typeriä, Thieves Guild jonka tehtävät ovat tappelua ja Mage Guild jonka ensikosketus on koko BGS historian typerin tehtävä: anna 30 gold ja saat 1000 goldin edestä vaatteita ja olet yksi meistä, muutaman tehtävän jälkeen guildmaster... Skyrim otti älyttömästi taka-askeleita Oblivionista, jossa tehtävät ja factionit loistivat, ja jossa Mage Guildin intro tehtävä oli upea kokemus.

Millään noilla ei ole oikeastaan väliä koska se tärkein ja Bethesdapelin elin ehto, pelimaailma on täysin kustu. Pelimoottori ei taivu mitenkään siihen visioon mikä Toddilla varmasti oli. Toisekseen about kaikki taistelut on samoja vihuja vastaan. Randomplaneetoilta löytyy jotakin öttiäisiä mutta ovat usein ihan sivuroolissa ja itse planeetat ovat melkoista copy&pastea vailla mitään mielenkiintoista sisältöä. Samoin pelin dungeondivet, tuntuu että puolet paikoista on samoja, ihan sama missäpäin galaxia heilut. Pelissähän on kuitenkin hyviä ideoita (esim. Crimson Fleet tehtävälinja oli ihan mielenkiintoinen ja pääkusti välillä) ja juttuja joita toivottavasti tuodaan sitten menestyksekkäästi TES 6:een mutta toivottavasti tajuavat pysyä lestissään, eli handcraftata maailman ja laittaa se täyteen mielenkiintoista contenttia ja tutkimisen riemua. Skyrim onnistui tuossa lähes täydellisesti, FO4:kin todella hyvin.

PS: ja se lockpicking oli ihan perseestä pitemmän päälle koska oli aivan liian hidastempoinen ja lukkoja on joka paikka täynnä. Skyrimin suoraviivainen versio oli huomattavasti parempi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 026
Viestejä
4 503 589
Jäsenet
74 313
Uusin jäsen
okimotoyoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom