Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.
Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.
We've added a few new mechanics that we're really excited about. For example, there are new zero-gravity combat scenarios that really change the dynamics of how you approach fights. It adds a layer of strategy that wasn't there before. We've also introduced new ship customization options, which allow players to really tailor their vessels to their play style. And on the exploration front, there are new tools and gadgets that will help players interact with the environment in deeper, more meaningful ways.
The new sector we've created is pretty substantial. It's not as large as the entire galaxy, obviously, but it's densely packed with content. We focused on making sure that every corner of this new area feels alive and has something for players to discover. Whether it's hidden side quests, unique encounters, or just the sheer beauty of the landscapes, there's a lot to keep players engaged. It's less about sheer size and more about the depth of the experience.
Lamb also said that the expansion content is integrated seamlessly into the game, so the content will seem like a natural fit for players in the middle of a playthrough. Artistically, Starfield: Shattered Space will offer vibrant colors and more diverse landscapes, and the story will feature several twists and turns that should surprise players.
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajanShattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content
Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n.
Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
Taattua BGS laatua. Yhden paskan mekaniikan lisää peliin niin puolet pelistä hajoaa eikä sitä koskaan korjata muuta kuin communityn toimesta modilla.Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.
Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkinNiin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
Youtube videon katsoin Dragons Dogma 2:sesta... Eihän se näytä lähellekkään yhtä hyvälle kuin SF? Siinä on vain valopelleilyä ja skriptihelvettiä, kuten käytännössä kaikissa "action"-ropeissa.Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin
Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin
Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa. Tuohan on vain hiukan jatkokehitetty versio Skyrimin fysiikkaenginestä joka oli ja on helvetin buginen.Miten se aina yksillä...
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa.
Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiäSiltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
Jep, ja muutaman sekunnin googlaus paljastaa saman CPU-riippuvuuden tällaisissa tilanteissa kuin BGS-peleissä. Reddit - Dive into anythingIlmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä
Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
RE Engine is great, but DD2 is pushing it in totally new ways. The issue has already been confirmed to be NPC AI/Physics, which are handled on the CPU. It's why changing graphics settings has little effect and why cities perform worse than the wilderness.
Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.
Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.
Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.
Hieman piti testailla tuota mönkijää ja positiivisena yllätyksenä sillä voi ajaa ilmeisesti lähes minne vaan. Atlantiksessakin boostereilla ylös seuraavalĺe tasolle, löytyyhän tuosta myös ase. Auttaahan tuo planeettojen tutkimisessa jos sitä haluaa tehdä.
Eipä juurikaan mutta jos haluaa ajankulukseen tutkia niin tuolla mönkijällä se käy aikalailla nopeammin kuin pelkän jetpackin kanssa.Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
Tätä nyt vähän kokeiltuani niin ihan hyvät ensivaikutelmat siitä jäi. Eihän tuo teknologista hienoutta säteenseurannalla toteutettujen heijastusten ja muun sellaisten avulla tuo mutta ainakaan itselleni se pelin sisältä tulee ensimmäisenä ja ulkoasu ja hienoudet tarjoaa bonusta. Kyllä tästä jäi fiilis että tutkimista ja tekemistä riittää.
Ensimmäisellä pelisessiolla jäi ihmetyttämään kun kaikki planeetat näytti värikkäiltä karkkipalloilta joissa oli jotain tekstiä. Onneksi tuo korjaantui käynnistämällä peli uudestaan.
Bugeja ja muitakin ongelmia varmasti löytyy. Mutta onpahan tekemistä.
Ei ainakaan patch noteissa ollut mainintaa.Korjaako tämä niitä fysiikka yms ongelmia mitä viimeksi tuli, varsinkin "autoiluun" liittyen?
Koko fysiikkasysteemi pitäisi vaihtaaKorjaako tämä niitä fysiikka yms ongelmia mitä viimeksi tuli, varsinkin "autoiluun" liittyen?
Mikähän forumia vaivaa?Pelasin julkaisun jälkeen Starfieldiä monta viikkoa, mutta lopulta peli jäi, vaikka pelattavaa olisi vielä riittänyt. Osittain tarkoituksellakin jätin homman siihen, että voisin palata pelin pariin, kun päivitykset ja modit ovat korjanneet ongelmakohtia tarpeeksi.
Ja nyt on tarkoituksena tehdä paluu Starfieldin pariin, kun Shattered Space julkaistaan. Aloitan ihan nollista, eli en todellakaan ota vanhoja tallennuksia käyttöön. Aiemmin julkaistut päivitykset ja muutamat modit vaikuttavat korjaavan ison osan niistä asioista, mitkä pelissä jäivät vuosi sitten kaihertamaan, sekä tietysti Shattered Space vaikuttaa mielenkiintoiselta lisältä tarinan suhteen.
Kuinka moni muu on tekemässä paluuta Shattered Spacen myötä?
|
pääseekö kartasta fast travellaan? jos sillä pääsis tuosta bugista en tiiä, vähään aikaan ei oo tullu kyseistä pelii pelattua. Josko taas innostuis
Suoraan sanoen toivon, että bethesda on heittänyt hanskat tiskiin tämän pelin osalta. Tästä kun ei tule koskaan sananlaista legendaa mitä esim Skyrim on. Engine on kelvoton. Peli toistaa itseään jo muutaman tunnin jälkeen. Arvotut paikat ovat todella nopeasti todella tylsiä. Aluksien rakennus kuulostaa kivalta, mutta sitä ei tarvitse oikeasti mihinkään. Siirtokunnat ovat ihan turhia. Ja pelin koko juoni on todella kehnoOudon hiljaa ne on minusta on ollut lisäosista. Vasta tuo eka joka oli luvattu ennen julkaisua, on nyt lähes tullut. Pelihän on nyt yksi vuotta vanha.
Jos vertaa Fallout 4: Ilmestyi marraskuussa 2015. Alle vuodessa tuli kaikki lisäosat. Se season pack( tms.) joka sisälsi kaikki ilman tarkempaa eritttelyä, tuli myyntiin joskus ehkä helmikuussa, ainakin ennen kuin yhtäkään lisäosaa oli edes nimetty.
- Automatron
- March 22, 2016
- Wasteland Workshop
- April 12, 2016
- Far Harbor
- May 19, 2016
- Contraptions Workshop
- June 21, 2016
- Vault-Tec Workshop
- July 26, 2016
- Nuka-World
- August 30, 2016
Luulisi että se päätiimi edelleen on tän pelin parissa.
Samaa mieltä. Nyt vain pienellä liekillä muutama jamppa korjailemaan bugeja ja tekemään pelistä vain stablempaa. Kaikki muut nyt tekemään seuraavaa Elder Scrollssia että saadaan siitä edes kunnollinen. Tämä peli ei vain ole hyvä.Suoraan sanoen toivon, että bethesda on heittänyt hanskat tiskiin tämän pelin osalta. Tästä kun ei tule koskaan sananlaista legendaa mitä esim Skyrim on. Engine on kelvoton. Peli toistaa itseään jo muutaman tunnin jälkeen. Arvotut paikat ovat todella nopeasti todella tylsiä. Aluksien rakennus kuulostaa kivalta, mutta sitä ei tarvitse oikeasti mihinkään. Siirtokunnat ovat ihan turhia. Ja pelin koko juoni on todella kehno
On toki selvää, että samanlaista mainetta Skyrimin kanssa Starfield ei tule saamaan, mutta todella suosittu peli Starfield on kaikesta huolimatta ollut ja myynyt ihan perkeleen paljon.Suoraan sanoen toivon, että bethesda on heittänyt hanskat tiskiin tämän pelin osalta. Tästä kun ei tule koskaan sananlaista legendaa mitä esim Skyrim on. Engine on kelvoton. Peli toistaa itseään jo muutaman tunnin jälkeen. Arvotut paikat ovat todella nopeasti todella tylsiä. Aluksien rakennus kuulostaa kivalta, mutta sitä ei tarvitse oikeasti mihinkään. Siirtokunnat ovat ihan turhia. Ja pelin koko juoni on todella kehno
Starfieldissä piti alunperin olla resurssien keruu yhdistettynä alusten rakenteluun/lentelyyn/kehittelyyn, mutta ei ilmeisesti kerinnyt mukaan. Tämä olisi integroinut Outpostit paljon paremmin peliin. Joko aika pula tai sitten meinattiin, että Toddin kaikki heti nyt periaate ei toteudu. Toivottavasti tämä kuitenkin tulee jossain vaiheessa peliin.Outpostit ovat kyllä varsin turhia ja pääjuoni on heikko, mutta toisaalta sivutehtävissä ja tehtäväsarjoissa on paljonkin lihaa luiden ympärillä, eli siihen pääjuoneen ei ole pakko keskittyä erityisemmin.
Shattered Spacen suosio varmaan määrittää Starfieldin tulevaisuutta aika pitkälle. Toivottavasti ainakin yksi isohko DLC olisi vielä tulossa, koska potentiaalia sille todellakin on.
Oliko näin? Onko heittää joku lähde tuolle? En siis epäile, mutta olen itse missannut tämän. Todella hieno juttu!Seuraava iso DLC on jo vahvistettu, mutta ei vielä nimetty.