Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oli kyllä kokonaan vilahtanut ohi että konsoleillakin nyt 60fps. Nythän peli on pelattavassa kunnossa, ja lyhyen testin jälkeen, on edelleen hienon näkönen graafisesti. Mutta Bethesdalta iso virhe kun skippasivat 60fps tilan jo pelin saapuessa.
Cubemap heijastukset taisi olla 1/4 resolla 30fps moodiin verrattuna. Maastot vähän epätarkempia ja maastossa vähemmän pusikoita ja kivenmurikkaa. Reso 1600x900 FSR2 skaalattuna 4k. SeriesS:llä reso taisi olla 768x432 josta FSR2 skaalaus 1080p.Kuinka paljon tästä 60 fps moodista on karsittu grafiikkaa? Muista että 30 fps tilassakin joissakin paikoissa se dippasi selvästi alle sen 30:n.
Kuinka paljon tästä 60 fps moodista on karsittu grafiikkaa? Muista että 30 fps tilassakin joissakin paikoissa se dippasi selvästi alle sen 30:n.

Sim Setlements ja Bards College tekijöiltä tarina "DLC", kokonaan uusi faction: Starfield just got a new, official story DLC, but it's not built by Bethesda
Ja pitkästä aikaa uusi pätsi, toivottavasti kielisi Starborn DLC:n julkaisun läheisyydestä: Starfield Update 1.15.216 – May 22, 2025
Samanlaisia ne kaikki BGS:n pelit ovat olleet, ja modit korjanneet.Omenan kiillotus ei oikein auta kun se on sisältä mätä
Modi, sen takia lainausmerkeissä.Onko tuo modi vai oikea DLC? kuulostais fan made modilta enemmän ja maksullinen?
Vois tuota uutta patsia kattoa alkaako taas kiinnostamaan, mutta tuntuu että peli on jo nähty, vaikka aivan kaikkea en ole tehnyt.
Saisivat tuohon rakentamiseen panostaa myös.
Modejakaan ei ole tullut tähän niin että alkais enemmän kiinnostamaan, suurin osa lienee space ship modeja ja jonkun verran varustemodeja, ainakin mitä itellä oli.
Aloin pelaan "jälleen" valheimia ja on aivan toista luokkaa kuin nuo viimeisimmät bethesdan pökäleet, juuri sain 700h played. Tuntuu aivan surrealistisen rentouttavalta tämä rakentaminen tässä pelissä. Vaikka kunhan tänkin maailman pääsee loppuun niin tähänkin kyllästyy.
Modit tuskin suuremmin korjaavat pelimekaniikkaa ja omituisia suunnitteluratkaisuja joiden on pakko olla jostain rinnakkaisuniversumista kun ovat niin järjenvastaisia. Otetaan vaikka se avaruuspuku jolla voi painaa huoletta tyhjiössä vaikka se selvästi vuotaa (kaasuista saa myrkytyksen). Ja hommaa ei paranna yhtään engine joka olisi pitänyt kuopata 15-vuotta sitten.Samanlaisia ne kaikki BGS:n pelit ovat olleet, ja modit korjanneet.
Et ole paljoa modannut näitä? Kaikki näissä on modattu jossain vaiheessa pelimekaniikat mukaanlukien. Mikään mikä on tällä hetkellä kierrossa, Skyrim, Morrowind ja TTW (FO3+NV) ei muistuta juuri millään tavalla alkuperäistä, kaikki on vaihdettu ja paranneltu modeilla. Vuoden lopussa Oblivion muuttuu täysin Skyblivioniksi. Tuo avaruuspuku nyt on aika triviaalia muutta haluamakseen, laittaa vain että kestää myrkyt loputtomasti.Modit tuskin suuremmin korjaavat pelimekaniikkaa ja omituisia suunnitteluratkaisuja joiden on pakko olla jostain rinnakkaisuniversumista kun ovat niin järjenvastaisia. Otetaan vaikka se avaruuspuku jolla voi painaa huoletta tyhjiössä vaikka se selvästi vuotaa (kaasuista saa myrkytyksen). Ja hommaa ei paranna yhtään engine joka olisi pitänyt kuopata 15-vuotta sitten.
Jos pitäydytään faktoissa niin tuossa enginessä on yksi paskimmista fysiikkaengineistä joka koskaan on tehty. Siinä on edelleen melkein kaikki kävyt jotka olivat jo Skyrimissa.Et ole paljoa modannut näitä? Kaikki näissä on modattu jossain vaiheessa pelimekaniikat mukaanlukien. Mikään mikä on tällä hetkellä kierrossa, Skyrim, Morrowind ja TTW (FO3+NV) ei muistuta juuri millään tavalla alkuperäistä, kaikki on vaihdettu ja paranneltu modeilla. Vuoden lopussa Oblivion muuttuu täysin Skyblivioniksi. Tuo avaruuspuku nyt on aika triviaalia muutta haluamakseen, laittaa vain että kestää myrkyt loputtomasti.
Enginelle ei vain ole tällä hetkellä kilpailijaa, koska Creation Enginessä on vielä paras modattavuus, dynaamisuus ja fysiikkaengine näihin peleihin. Ennen kuin nämä tarjoaa joku muu engine, tästä on turha valittaa.
Jos pitäydytään faktoissa niin tuossa enginessä on yksi paskimmista fysiikkaengineistä joka koskaan on tehty. Siinä on edelleen melkein kaikki kävyt jotka olivat jo Skyrimissa.
heh joo tollasta se on ollu kaikissa bethesdan peleissä joihin tuotiin fysiikka morrowindin jälkeen.Et sitten vaivautunut linkkaamaan yhtään niistä videoista joissa esineet liikkuvat ja paukkuvat itsekseen kuin paikassa olisi räyhähenki kun fysiikkaengine ei osaa päättää missä asennossa niiden pitäisi olla. Ja oli muuten kieltämättä komean näköistä kun kerran losautin haulikolla yhtä bandiittia vierestä ja tyypin ruumis lensi komeassa kaaressa jonnekin horisontin toiselle puolelle. Toimiva fysiikka? Älä naurata...
Latausruudut eivät oikeasti ole tätä päivää. Otetaan vaikka Enshrouded: pikkufirman koodaama mukava early access peli omalla enginelle. Pelissä taitaa olla suunnilleen 10km x 10km temmellyskenttää. Ainoat lataukset tulevat kun käynnistät pelin tai teleporttaat pelialueella jonnekin. Muuten koko alue on saumaton. Ja siellä muuten pystyy myös pistämään niin halutessaan paskaksi lähes mitä tahansa. Melkein kaikki on hajotettavissa tuossa pelissä. Rakennussysteemi hakkaa SF:n suunnilleen 100-0 yms. Ja nyt siis on pikkufirma pienillä resursseilla. Bethesdan pitäisi oikeasti pystyä paljon parempaan kuin SF:n tapainen haalea vetoheh joo tollasta se on ollu kaikissa bethesdan peleissä joihin tuotiin fysiikka morrowindin jälkeen.
r/oblivion redditissä kans paljon tuollaisia videoita, ei ne itteä haittaa, lähinnä huvittavaa.
Muutenkin monessakin pelissä fysiikat omanlaisia ja hassuja, eikä kovinkaan realistisia.
Tuo SF engine kuten edelläkin todettu kuitenkin ainutlaatuinen, koska voi kerralla luoda niin valtavan määrä erilaisia itsestään erillisiä objekteja, joilla "lähes" kaikilla fysikka, ominaisuudet ja muutenkin valtava määrä pikkutauhkaa pelissä, samaa oli jo FO4. Ja siten periaatteesa exploring omanlaatuisensa, mutta loppujen lopuksi toteutettu huonosti SF.
Ja siten helposti modattava engine, mutta toki ite siten peli, tarina ja muu vähän huonommin toteutettu.
Pari pv sitten katoin steam SF 3800 pelaajaa , skyrimissä noin 24k, joten modaaminenkin varmaan hiljasempaa SF:ssä kun peli ei niin kiinnosta. toki game pass vie osan pelaajista.
Latausruudut eivät oikeasti ole tätä päivää. Otetaan vaikka Enshrouded: pikkufirman koodaama mukava early access peli omalla enginelle. Pelissä taitaa olla suunnilleen 10km x 10km temmellyskenttää. Ainoat lataukset tulevat kun käynnistät pelin tai teleporttaat pelialueella jonnekin. Muuten koko alue on saumaton. Ja siellä muuten pystyy myös pistämään niin halutessaan paskaksi lähes mitä tahansa. Melkein kaikki on hajotettavissa tuossa pelissä. Rakennussysteemi hakkaa SF:n suunnilleen 100-0 yms. Ja nyt siis on pikkufirma pienillä resursseilla. Bethesdan pitäisi oikeasti pystyä paljon parempaan kuin SF:n tapainen haalea veto
Noh voisit itse linkata. En tiedä mitään tuollaista, muuta kuin jos ammut boost packing paskaksi, ja/tai matalassa painovoimassa, mitkä on by design. Itseasiassa tuo aikasempi video näytti ne kaikki kolme asiaa missä CE on vielä kunkku.Et sitten vaivautunut linkkaamaan yhtään niistä videoista joissa esineet liikkuvat ja paukkuvat itsekseen kuin paikassa olisi räyhähenki kun fysiikkaengine ei osaa päättää missä asennossa niiden pitäisi olla. Ja oli muuten kieltämättä komean näköistä kun kerran losautin haulikolla yhtä bandiittia vierestä ja tyypin ruumis lensi komeassa kaaressa jonnekin horisontin toiselle puolelle. Toimiva fysiikka? Älä naurata...

Hyvin nopealla gooletuksella:Noh voisit itse linkata. En tiedä mitään tuollaista, muuta kuin jos ammut boost packing paskaksi, ja/tai matalassa painovoimassa, mitkä on by design. Itseasiassa tuo aikasempi video näytti ne kaikki kolme asiaa missä CE on vielä kunkku.
Tämä on sellainen mikä voi oikeasti jarruttaa pelin kehitystä,.
![]()
Hyvin nopealla gooletuksella:
Tuossa on ainakin useampi lentävä ruumis ja pomppivat laatikot. Noita on helppo löytää jos vaan viitsii edes hiukan kuukkelia käyttää
Sekoilevat esineet ja lentävät ruumiit ovat olleet bugeina jo ainakin Skyrimista lähtien. Se kertoo siitä, että kyseinen fysiikkaengine ei ole suuremmin edistynyt vaikka tarvetta selvästi olisiJoka ainoassa pelissä on bugeja, en nyt tiedä mitä tuo video kertoo fysiikkaenginen huonoudesta.
Ehdottomasti suurin post release parannus peliin ajoneuvon jälkeen. Planeetat ovat oikeasti erillaisempia, koska avaruuspuvun suojauksilla on oikeasti merkitystä, kylmät planeetat vaativat lämmityksen, lämpimät viilennyksen jne. Viimeksi kun pelasin niin siinä oli vielä sellainen bugi, että joissain pitkissä quest luolastoissa vaivasi maanpinnan säteily, niin siinä oli kiva lähteä kiiruhtamaan taikaisin alukseen kun suojaukset loppui. Voi olla jo korjattu. Itse olen alusta saakka toivonut enemmän extreme planeettoja ja oikeaan suuntaan ollaan menty, mutta tarvitaan vieläkin enemmän vaikeutta/monimuotoisuutta.Toinen asia jota pitäisi kokeilla, on käydä säätämässä julkaisun jälkeen paljon laajennettuja vaikeustason asetuksia mahdollisimman samanlaisiksi kuin Fallout 4:n Survival Mode tila - onko vaikutus yhtä dramaattinen kuin Fallout 4:ssa?
Kaatumisia odotellessa. Noiden planeettojen pinnat on tehty ruuduista. Jos juokset riittävän kauan ympäriinsä tiput työpöydälle kun peli kaatuu. Sama tullee tapahtumaan tuon matkustuksen kanssa. Se alla oleva engine on buginen paska jonka perusongelmat tuntuvat olevan kuolemattomiaReddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Planeettojen välinen reaaliaikainen matkustus tulossa? Tuohan on ollut Astrogate modilla jo mahdollista, mutta nativiivi implementaatio käy järkeen, koska planeetat kerran ovat samassa cellissä. Seamless Grav Jump modilla voi tähtien välisten hyppyjen latausruudut piilottaa animaatioon, jonka jäljelle jäisi enään planeettojen sisäiset latausruudut.
Kaatumisia odotellessa. Noiden planeettojen pinnat on tehty ruuduista. Jos juokset riittävän kauan ympäriinsä tiput työpöydälle kun peli kaatuu. Sama tullee tapahtumaan tuon matkustuksen kanssa. Se alla oleva engine on buginen paska jonka perusongelmat tuntuvat olevan kuolemattomia
Modet poistanut postauksen, kommentit näkyy, tätä ei oo vissiin ole kuitenkaan tulossa "huhu"? just luin itekkin ton. Ei tämä kyllä pelasta keskinkertaisen tylsää peliä, ehkä joskus jos tulis 1 hyvä dlc niin vois pelata uudestaan ja vähän korjaisivat peliä.Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Planeettojen välinen reaaliaikainen matkustus tulossa? Tuohan on ollut Astrogate modilla jo mahdollista, mutta nativiivi implementaatio käy järkeen, koska planeetat kerran ovat samassa cellissä. Seamless Grav Jump modilla voi tähtien välisten hyppyjen latausruudut piilottaa animaatioon, jonka jäljelle jäisi enään planeettojen sisäiset latausruudut.
SF päivittyi juuri pelkästään näiden scriptien osalta, ja poistivat kaikki referenssit näihin. Vahingossakohan julkaisivat? Noh jokatapauksessa hyvä nähdä että ainakin testailevat uusia ominaisuuksia. Starbornia odotellessa...Modet poistanut postauksen, kommentit näkyy, tätä ei oo vissiin ole kuitenkaan tulossa "huhu"? just luin itekkin ton. Ei tämä kyllä pelasta keskinkertaisen tylsää peliä, ehkä joskus jos tulis 1 hyvä dlc niin vois pelata uudestaan ja vähän korjaisivat peliä.
Kunnes pelintekijät toisin todistavat. Sitä ei ole tapahtunut tähän mennessä. Joka ainoassa kyseistä engineä käyttävässä pelissä tuntuu olevan samat ongelmat vuosikymmenestä toiseen, niin siinä on usko kovalla koetuksellaOn varmaan aika raskasta kun aina pitää se nega pitää vain mielessä.
Paras vanilla peli SF>Skyrim>FO4, paras modattu peli Skyrim>SF>FO4, moni pelaa SF:ä gamepassilla.SF julkaistiin vaan keskeneräisenä ja moni asia pelissä jäänyt huonosti tekemättä, kaikki maistuu AI copy pastelta, kyllähän se kertoo esim steam tilastot juuri nyt:
skyrim 22k players
FO4 16k
FO76 12k
ja tässä on ESOa ja muuta
SF 4600 pelaajaa steamissa ja modaus vähän kuollutta vrt muut BGS pelit.
Toisaalta oli se mun mielestä ihan ok peli noin 230h vierähti pelissä, tosin nyt alkoi taas himottaan pelata jälleen skyrim ja fallout4, ehkä tuo FO3 remaster jos se voisi joskus tulla vois kokeilla, FO3 on mulla pitkälti pelaamatta, kuten myös new vegas
Bethesdan ongelma on, että eivät vie asioista loppuun, ei CE ole ongelma. Joo, ei CE ole kovin kummoinen peliengie ole mutta se toimii, ihan tarpeeksi hyvin hyvään peliin, jos tekijät viitsivät viilata tarpeeksi. He vain jättävät asiat kesken ja se on huono. SF on oikein esimerkki tästä. Paska juoni, typerät NPC:t, eikä mitään omaa, oikeasti säväyttävää. Eivät vain tajunneet mitä avaruuspeli vaatii. (alieneita, kosmisia tapahtumia jne..)Kunnes pelintekijät toisin todistavat. Sitä ei ole tapahtunut tähän mennessä. Joka ainoassa kyseistä engineä käyttävässä pelissä tuntuu olevan samat ongelmat vuosikymmenestä toiseen, niin siinä on usko kovalla koetuksella
Just näin.Peli kun on jäänyt keskeneräiseksi ja tylsäksi, niin innovatiiviset modaajatkin, jotka parantaa sitä peliä kaikkoaa, onhan tähän modeja, mutta ei oo oikein hyviä vrt. esim Skyrim ja FO4.
Ehkä se vähän paranee, mutta epäilen, uusia modaajia tulee kyllä. Mutta se mitä on nyt tehty, sitä ei voi korjata, BGS tuskin osaa ja mitenkään pystyy enää esim tarinaa parantamaan ja yleensäkkin kaikkea muuta tästä.
Ei noita NPC ja followereitakaan enää voi muuttaa. eka pelikerralla yritin kuunnella sitä jabbasua kun ne aina leuan aukoo, onneksi ne suurimmaksi osaksi voi skipata. Todd yritti haukata liian isoa palaa ja Emilio joutais pois kässärihommista kyllä.
Joka tapauksessa kunhan peli on "releasattu" kaikkineen DLC niin aika varmasti lähtee uusintakierros peliin.
mahtavaa että fo3 tulee remake, ostan hetiParas vanilla peli SF>Skyrim>FO4, paras modattu peli Skyrim>SF>FO4, moni pelaa SF:ä gamepassilla.
Ei mitään FO3 remasteria tarvita, kun on jo TTW (FO3 ja NV samassa pelissä NV-enginellä). Ts. tyhmät ostaa taas kuten Oblivion Remasterin kohdalla.
Remaster ≠ Remake.mahtavaa että fo3 tulee remake, ostan heti
no hyvä että ei ole pelinseusattavia bossfightejä täytyypä otta peluuseenJust näin.
Oikeasti kun miettii SF:tä mitä siitä jää käteen? Typerää dialogia, pari ok tehtävää ja sinänsä ihan kiva ympäristö. Jotenkin pallo pudonnut pahasti tämän kehityksessä. Ei se huono peli ole ole mutta jotenkin aivan saatanan tylsä. Vaikka ne rinkulat joiden läpi mennään jahdatessa voimia, joilla ei ole oikeastaan mitään käyttöä ja sitten aina yksi starborn venaamassa siellä toisella puolella. Kun oli hyvä ase, niin vaan tähtäisi siihen nokan eteen ja päästi sarjaa ja homma selvä ennen kuin ukko edes materialisoitui. Mitä vittu"" bethsheda? Kuka modaaja tuollaista edes haluaa lähteä korjaamaan...
Skyrimissä on aina hauskaa päästää lohikäärme pappi hengiltä, tässä se on vain typerää.
Mut ei se merkkaa että CE olisi jotenkin maailman kamalin peliengine, se on aika hyvä jos asiat tehdään kunnolla. Ja modaus on iso plussa, meinaan ei paljon näy witcher 3 lontoossa tapaisia modeja. Koska ne ei vaan onnistu.
No, katsotaan ES 6, saisiko bethsedan kassit kasaan ja tekisi taas hyvän pelin. Toivon kovasti.
ai siihen tyyliin kuin tuli oblivionista, kelpaa kylläRemaster ≠ Remake.
Onko tämä nyt kokeilemisen arvoinen peli jos on tykännyt Skyrim, FO4, CP77 ja outer worlds peleistä? Vai onko täyttä kuraa vaan?
Odottanut että saavat pelin valmiiksi... No 2v kohta mennyt niin varmaan alkaa olemaan pelattava. Mietityttänyt myös kun lukenut näitä juttuja tästä pelistä että onko tää nyt mistään kotosinIhmettelen lähinnä sitä, mikset ole jo tätä pelannut.

Onko tämä nyt kokeilemisen arvoinen peli jos on tykännyt Skyrim, FO4, CP77 ja outer worlds peleistä? Vai onko täyttä kuraa vaan?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.