Starfield (PC, XBX)

Ja 4k taitaa olla raskaampi kuin mikään 1440p reso, myös nuo widescreenit, on toki mahis pelata esim 1440*2560 ja kakkosnäytöstä tuo löytyy.
Kyllä, mutta ei sen pitäisi tässä vertailussa kauheasti vaikuttaa, jos muilla on heikompaa näyttistä vrt. sun näyttis. Tuo 5140x1440 on pikselimäärältään lähellä 4K:ta.

On ihan mahdollista, että stutterointiin tuo 3D cache auttaa. Toki ei minkään pelin pitäisi sitä vaatia.
 
Jees "hyvä" syy päivittää prossu nyt :) vaikka muutoin en oikein koe järkeväksi, menköön tää vanha setupi jollekkin käytettynä, joka pelaa 1440p.
Samalla vois laitella pci-e 4, nvme, mutta siitä tuskin hyötyä.

mutta .ini tiedostossa pitää laittaa bEngineLoadOptimizer=1, mikä oletuksena on pois päältä (0).
Tämä auttoi stutterointiin, kokoeilin pikaseen tuota entangled missionia, toki oli sfse yms muut fixit päällä nyt, ja welliä testailin yms, en huomaa enää stutterointia...
säästää päivityksen hinnan, mutta pitää miettiä silti :)

Sen verta vielä säädin, että ihan hieman laskin detaljeja ja otin dlss off, joitain shadow arvoja pienensin.

Edit: tollanen löyty redditistä kans, mutta en vielä kokeillut noita,
E2: lisätääs vielä, että peli kannattaa aika ajoin käynnistellä uudelleen, jotain muistivuotoja varmaan, niinkuin usein bgs peleissä.

Starfield Ultra ini Tweaks - RTX 4090​



No niin nyt on dlc läpi ja peruspelistä kaikki 4 factionia ja menin unityyn viimein ng+ kimppuun. Misc guesteja tein joku 15+ ei todellakaan jaksa enää noita, en ekallakaan pelikerralla tehnyt läheskään kaikkia. Sen verran alussa, että rahaa sai, kuten myös ng+ alussa tein jotta sain ammuksia tarpeeksi ja vähän alusta päivitettyä.

Shattered spacea vaivaa sama kuin peruspeliäkin, dialogi on heikkoa, sitä on liikaa ja tarina on paska.
Tuntuu ihan merkityksettömältä pelata jotain mikä lie great serpent ja ja mikä lie crusade. Lorea ei ole hyödynnetty, käsikirjoitus jaa no skippasin kaikki dialogit niin eipä tolla väliä.

Uuden paikan miljöö, oli ihan ok, tosin pieni, taistelut ei ollut mielestäni vaikeita, very hardilla pelasin ja vähä yli lvl60 kun menin unityyn. Tosin mulla oli kaikista 4 factionista parhaat armorit ja aseet. Uusia aseita en edes kokeillut, ne vaikutti vain reskineiltä vanhoihin. Samoin ekaan pelikertaan verrattuna, otin heti enemmän combat skillejä ja jätin, ship ja science skillit vähemmälle.

Peli on hieman parantunut launchista, esim asetuksia voi paremmin säätää, kantokykyä voi pienen xp penaltin kanssa ottaa enemmän ja sekä combat, että ship combat vaikeutta voi erikseen säätää, tämä on hyvä. Bugeja oli hieman, pari kertaa jäin jumiin ja muutaman kerran käytin consolia pelin nopeutukseen, jottan nuo temple poweri sai kerättyä ilman että kyllästyy ja uninstall.

Muutoin jäi kuitenkin positiivinen kuva pelistä ja DLC:stä, mutta varauksella, tääkin varmaan parempi kun kaikki dlc:t on julkaistu ja peliä parannettu. Harmi vaan moni hylkää tän pelin, eivät jaksa ja peli itsessäänkin on vähän puuduttavaa grindaamista ja tähän ei tule vastaavasti modeja kuin skyrim ja FO4.

Bgs on kyllä selkeästi julkaissut tän liian nopeasti ja vähällä testauksella, pelissä kuluu valtavasti aikaa "turhuuksiin", osan saa modattua pois, mutta tuntuu enemmän pipon alkavan kiristää päätä kuin tästä nauttisi kuten skyrimistä tai FO4. Siitä huolimatta tässä on bethesdan fiilis ja peliä kuitenkin ok pelata, kunhan omaan makuun turhia asioita skippailee, esim dialogit ja vähän nopeuttaa animaatioita(hidas airlock, tylsä digipick minigame yms). Combat muuttuu vaikeammilla ja isommilla ng+ vain bullet spronge hidasteluksi, mutta modeilla ja vaikeusasteen muutoksilla sitä voi hieman viilata.
 
Viimeksi muokattu:
40 tuntia nyt toista läpipeluuta noin 90:llä modilla, ja tämä on ollut selvä suosikki näistä: Fuel Consumption Unlocked

Lisää peliin polttoainemekaniikan, mikä tekee matkustuksesta paljon mielenkiintoisempaa. Helium-tankkien koolla on merkitys ja matkustus ei enään ole ilmaista. Itseasiassa leikattu feature pelistä, ja siksi integroituu täydellisesti siihen. Polttoainetta voi ladata Ship Technicianeilla, voi ryöstää muista aluksista, tai voi itse rakentaa Helium-keräyspisteen planeetoille, mistä polttoaine voidaan automaattisesti hyödyntää matkustukseen. Jälkimmäistä joutui käyttämään kun halusin lisätä Dagger-aluksen (Vulture's Roost) laivastoon, ja siinä oli vain 50 polttoainetta ja lähin Ship Technician oli kauempana. Joutui rakentaamaan Helium-keräyspisteen Danralle, jotta pääsi Jaffalta Cheyenneen. Ei voi kyllä käsittää, minkä takia tuo mekaniikka jätettiin pelistä pois.
 
Viimeksi muokattu:
40 tuntia nyt toista läpipeluuta noin 90:llä modilla, ja tämä on ollut selvä suosikki näistä: Fuel Consumption Unlocked

Lisää peliin polttoainemekaniikan, mikä tekee matkustuksesta paljon mielenkiintoisempaa. Helium-tankkien koolla on merkitys ja matkustus ei enään ole ilmaista. Itseasiassa leikattu feature pelistä, ja siksi integroituu täydellisesti siihen. Polttoainetta voi ladata Ship Technicianeilla, voi ryöstää muista aluksista, tai voi itse rakentaa Helium-keräyspisteen planeetoille, mistä polttoaine voidaan automaattisesti hyödyntää matkustukseen. Jälkimmäistä joutui käyttämään kun halusin lisätä Dagger-aluksen (Vulture's Roost) laivastoon, ja siinä oli vain 50 polttoainetta ja lähin Ship Technician oli kauempana. Joutui rakentaamaan Helium-keräyspisteen Danralle, jotta pääsi Jaffalta Cheyenneen. Ei voi kyllä käsittää, minkä takia tuo mekaniikka jätettiin pelistä pois.
Varmaan siksi, että mikronysvääminen ei kiinnosta suurinta osaa pelaajista ja koska planeetat ovat tyhjää täynnä, niin se merkitsisi valtavaa rakentelun määrää jota taas harva pelaaja oikeasti tekee
 
Jep, ite vähensin tuota mikronysväämistä ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Lukot aukeaa instant ja temppelitkin on nopeampia, instant menus yms ja starui. Mutta en ole mitään isompaa modia pistänyt, pari pv sitten aloin kokeileen legendary module recycler ja on hyvä lisä.
Innostuin kuitenkin jatkaan vielä, vaikka välillä tuntuu vähän tylsältä, pelasin ng+ -> oliko nyt 7 vai 8 skippamalla main guestit ja ettimällä templet ja easy difficulty niin meni nopeeta.
Nyt vähän kokeilen outposteja enemmän, mutta on tää kura systeemi, joka tapauksessa puolet tavaroista pitää ostaa.

Tähän kaipais kyllä kunnolla modeja ja mietin pistäiskö vaan tän jäähylle ja odottelis että tulis kaikki loputkin dlc:t ja parannukset.
Nää modit mitä ettiny nexuksesta ja paid modeista ei kyllä hirveästi innosta, ehkä joku vähän.

Peli myös kaatuilee yhä, vaikka yrittänyt mitä fixejä vaan.
 
Nyt vähän kokeilen outposteja enemmän, mutta on tää kura systeemi, joka tapauksessa puolet tavaroista pitää ostaa.
Mielestäni hyvä systeemi jo tässäkin vaiheessa, mutta itse lisäsinkin tarkoituksella vaatimuksen, että vendoreilta ei osteta mitään muuta kuin aluksen osia ja kaikki muu valmistetaan itse. Tämä tekee Outposteista merkityksellisiä, ja varmaan puolet ajasta onkin mennyt näiden rakenteluun ja resourcien keräilyyn. Porkkanana tässä on lopulta täydet research-puut ja sitä kautta en ajatellut ottaa tälläkään kertaa yhtään combat-perkkiä, poislukien avaruustaistelu, vaikka very hard/extreme pelaankin. Tarkoitus tällä läpipeluulla on vetää DLC läpi ja toisena juttuna ajattelin rakentaa kunnon Outpostin asumiseen, ja siihen haluan parhaat osat. Affliction ja Enviromental Damage päällä planeettojen koluminen on varsin immersiivinen kokemus, ja siihenkin valmistan lääkkeet itse. Nyt kun noista Outposteista ottaa kaiken irti, niin onhan se aivan älyttömän pitkälle kehitetty juttu jo nyt. Silti toivoisin tähän vieläkin enemmän integraatiota, vaikka että alusten osatkin voisi itse kehittää/valmistaa. Eilen sain Adhessive farmin ekaa kertaa toimintaan, lv35 ja science puussa näyttää olevan 20 perkkiä.
 
Varmaan siksi, että mikronysvääminen ei kiinnosta suurinta osaa pelaajista ja koska planeetat ovat tyhjää täynnä, niin se merkitsisi valtavaa rakentelun määrää jota taas harva pelaaja oikeasti tekee
Ei siinä mitään tarvitse rakennella, tarpeeksi isot tankit vaan alukseen. Esimerkki oli vain yhdestä tapauksesta 40 tunnin aikana, missä tämän joutui tekemään.
 
Mielestäni hyvä systeemi jo tässäkin vaiheessa, mutta itse lisäsinkin tarkoituksella vaatimuksen, että vendoreilta ei osteta mitään muuta kuin aluksen osia ja kaikki muu valmistetaan itse. Tämä tekee Outposteista merkityksellisiä, ja varmaan puolet ajasta onkin mennyt näiden rakenteluun ja resourcien keräilyyn. Porkkanana tässä on lopulta täydet research-puut ja sitä kautta en ajatellut ottaa tälläkään kertaa yhtään combat-perkkiä, poislukien avaruustaistelu, vaikka very hard/extreme pelaankin. Tarkoitus tällä läpipeluulla on vetää DLC läpi ja toisena juttuna ajattelin rakentaa kunnon Outpostin asumiseen, ja siihen haluan parhaat osat. Affliction ja Enviromental Damage päällä planeettojen koluminen on varsin immersiivinen kokemus, ja siihenkin valmistan lääkkeet itse. Nyt kun noista Outposteista ottaa kaiken irti, niin onhan se aivan älyttömän pitkälle kehitetty juttu jo nyt. Silti toivoisin tähän vieläkin enemmän integraatiota, vaikka että alusten osatkin voisi itse kehittää/valmistaa. Eilen sain Adhessive farmin ekaa kertaa toimintaan, lv35 ja science puussa näyttää olevan 20 perkkiä.
Olethan huomannut, että pystyt laskeutumaan planeetalla 2-3 biomen "väliin", kun zoomat lähimmäksi ja klikkailet karttaa niin esim mountains ja desert tms on lähellä ja hiirellä 1 kursorin liikkeellä, jompi kumpi aktivoituu. Niin kokeile laskeutua siihen ja hyvällä tuurilla saat useamman biomen resurssit, mutta vaatii vähän kävelyä. Löysin ainakin iron ja aluminium basen ja pari muuta näin, säästää noita outpost paikkoja, tosin löytyy jo modi, jolla voi nostaa outpostien määrän rajattomaksi( tai joku 60 000oikeasti) ja samoin sillä ei ole rakennuslimittiä, mutta noita kannattaa vähän kattoa, ettei riko savea.

Ite tekis mieli kokeilla sellaista, jolla sais miehistöä alukseen joku 20kpl, tuntuu että tuo pelin 8 ei riitä mihinkään. Samoin ne saisi kiinteästi istumaan sinne control centeriin tai muuhun, että ei tuki kävelyreittejä

Toinen hyvä vinkki, jos laskeudut ja et löydä mitään, pistä outpost, mutta deletoi se heti, niin se ei jää pelin saven muistiin bloattina vaan lähtee muistista pois, auttaa esim kaatuiluun ja saven paisumiseen.

kun karttaa klikkailee voi löytyä myös "coast" ja tässä on meri, ei välttämättä kuitenkaan vettä, sellainen on hienompi tehdä se asuttava base. Ja jossain aiemmassa patsissa tuli uutena myös, että nyt ei lopu landing zone niihin premade rajoihin, vaan voit ylittää sen, mutta en tiedä miten vaikuttaa saven kokoon ja pelin vakauteen, mulla tuntuu kaatuvan randomisti, joskus ei ollenkaan, joskus 1h välein.
 
Olethan huomannut, että pystyt laskeutumaan planeetalla 2-3 biomen "väliin", kun zoomat lähimmäksi ja klikkailet karttaa niin esim mountains ja desert tms on lähellä ja hiirellä 1 kursorin liikkeellä, jompi kumpi aktivoituu. Niin kokeile laskeutua siihen ja hyvällä tuurilla saat useamman biomen resurssit, mutta vaatii vähän kävelyä. Löysin ainakin iron ja aluminium basen ja pari muuta näin, säästää noita outpost paikkoja, tosin löytyy jo modi, jolla voi nostaa outpostien määrän rajattomaksi( tai joku 60 000oikeasti) ja samoin sillä ei ole rakennuslimittiä, mutta noita kannattaa vähän kattoa, ettei riko savea.

Ite tekis mieli kokeilla sellaista, jolla sais miehistöä alukseen joku 20kpl, tuntuu että tuo pelin 8 ei riitä mihinkään. Samoin ne saisi kiinteästi istumaan sinne control centeriin tai muuhun, että ei tuki kävelyreittejä

Toinen hyvä vinkki, jos laskeudut ja et löydä mitään, pistä outpost, mutta deletoi se heti, niin se ei jää pelin saven muistiin bloattina vaan lähtee muistista pois, auttaa esim kaatuiluun ja saven paisumiseen.

kun karttaa klikkailee voi löytyä myös "coast" ja tässä on meri, ei välttämättä kuitenkaan vettä, sellainen on hienompi tehdä se asuttava base. Ja jossain aiemmassa patsissa tuli uutena myös, että nyt ei lopu landing zone niihin premade rajoihin, vaan voit ylittää sen, mutta en tiedä miten vaikuttaa saven kokoon ja pelin vakauteen, mulla tuntuu kaatuvan randomisti, joskus ei ollenkaan, joskus 1h välein.
Joo tuo rajahomma on tiedossa, ja yrittänyt pari kertaa sitä hyödyntää. Taisin 5 resourcea saada yhdelle Outpostille. Outpostien rakennusperkit meni heti maksimiin kun pystyi, mutta onhan tuo 16 liian pieni määrä, varsinkin jos kaiken haluaa keräilyyn. Jaffalla suurin osa Outposteista, kun tuntuu löytyvän paljon kaikkea.

Jollain planeetoilla on jokiakin, mutta itse en ole vielä törmännyt. Tavoitteena on löytää joku missä olisi hiekkarantaa, hyvä ilmasto, ja voisi basen vielä rakentaa vuoren päälle tai rinteeseen. Saas nähdä löytyykö. Surveying on muuten paljon nopeampaa Rev-8:llä, loistava lisä peliin, joskin Immersive Driving ja No Vehicle Mouse Steering modit käytössä.

40 tunnissa kaatunut ehkä kolmesti, mutta 90 modilla syy voi löytyä näistäkin.
 
Ite pistän ton nopeutetun kävelyn vaan konsolilla jos tarpeen.
player.setav speedmult 500 ja pistää ton takasin 100, ennenkuin tallentelee.

Ite siinä vaihessa että pakko tehdä cargo linkkejä ja nuo on yksi murheenkryyni ja yks lisää crashailyyn. ellei noita ole jo korjattu.
Aloin rakentamaan noita zoology animal resursseja niin ei muistanut että ne vaatii fiberiä, ja se pitäs kuskata muualta aurinkokunnasta, vitut saa olla, ostan membranet yms mitä tarvii, ihan liikaa hommaa. Kasvit sentään kasvaa vedellä.
Löysin mukavan paikan ja pistelin sinne noita animal husbandryjä jo ja meinasin että tuosta vois tulla main base, planeetalla ei vaan ole kasveissa fiberiä

Toisaalta vois ehkä löytyä joku modi, jolla sais nuo FO4 tyyliin jo linkattua.
 
Piti noin puolen vuoden tauon aikana palata peliin pariin. Päivittelin modit (parisenkymmentä) kuntoon, hyvältä näyttää (käynnistyi normaalisti) ja lataamaan peliä. Sehän jäi latausikkunaan piiitkäksi aikaa, sammutin ja stoppasin pelin Steamissa. Uudella yrityksellä peli latautui ns. normaalisti. Nyt en saa käyntiin enää ollenkaan, ilmeisesti latausaika on niin pitkä ettei sitä jaksa odottaa. Nopealla googlettelulla ei löytynyt korjausta. Jotain hyviä vinkkeja, pelaaminen tuntui ihan kivalta pitkästä aikaa...
 
Piti noin puolen vuoden tauon aikana palata peliin pariin. Päivittelin modit (parisenkymmentä) kuntoon, hyvältä näyttää (käynnistyi normaalisti) ja lataamaan peliä. Sehän jäi latausikkunaan piiitkäksi aikaa, sammutin ja stoppasin pelin Steamissa. Uudella yrityksellä peli latautui ns. normaalisti. Nyt en saa käyntiin enää ollenkaan, ilmeisesti latausaika on niin pitkä ettei sitä jaksa odottaa. Nopealla googlettelulla ei löytynyt korjausta. Jotain hyviä vinkkeja, pelaaminen tuntui ihan kivalta pitkästä aikaa...
Kokeilitko käynnistää ilman modeja? Ensimmäisenä tulisi mieleen, että joku modi aiheuttaa tuon.

EDIT: Eihän sulla ole käytössä modia "StarSim Mining Conglomerate"? Tuo kuulemma bugittaa ja aiheuttaa loputtoman pitkiä latausaikoja.
 
Kokeilitko käynnistää ilman modeja? Ensimmäisenä tulisi mieleen, että joku modi aiheuttaa tuon.

EDIT: Eihän sulla ole käytössä modia "StarSim Mining Conglomerate"? Tuo kuulemma bugittaa ja aiheuttaa loputtoman pitkiä latausaikoja.
Kokeilin käynnistää peruspelin suoraan Steamista, samalla tavalla jämähtää latausikkunaan. Sitä ennen kokeilin joska käynnistyisi ajan kanssa, toista tuntia jauhoi ilman havaittavaa edistystä. Ennen pelikatkoa vastaavaa ongelmaa ei ollut, välissä peli on päivittynyt moneen kertaa ja modit kanssa. Eikä ole tuota StarSim moodia käytössä, se tuli vastaan monessa ketjussa.
 
Kokeilin käynnistää peruspelin suoraan Steamista, samalla tavalla jämähtää latausikkunaan. Sitä ennen kokeilin joska käynnistyisi ajan kanssa, toista tuntia jauhoi ilman havaittavaa edistystä. Ennen pelikatkoa vastaavaa ongelmaa ei ollut, välissä peli on päivittynyt moneen kertaa ja modit kanssa. Eikä ole tuota StarSim moodia käytössä, se tuli vastaan monessa ketjussa.
Poista Pipeline.cache C:/Users/ Appdata / Starfield kansiosta ja tee shaderit uudestaan, josko tuo auttais, tai reinstallia.
Tosin tuo taitaa auttaa enempi graafisiin ongelmiin, tai jos päivittelee GPU:ta ja säätää asetuksia rajusti.
C:\Users\SinunUserNamesi\AppData\Local\Starfield

Ai joo jos sulla on vanha save, ei ole mahdottomuus, että save on corruptoitunut. Se on aika tuttua bgs peleissä, parempi silloin aloittaa alusta, Skyrimiin ja FO4 ainakin on joitain save cleanereita olemassa, mutta en tiedä onko tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin käynnistää peruspelin suoraan Steamista, samalla tavalla jämähtää latausikkunaan. Sitä ennen kokeilin joska käynnistyisi ajan kanssa, toista tuntia jauhoi ilman havaittavaa edistystä. Ennen pelikatkoa vastaavaa ongelmaa ei ollut, välissä peli on päivittynyt moneen kertaa ja modit kanssa. Eikä ole tuota StarSim moodia käytössä, se tuli vastaan monessa ketjussa.
Kuten tuossa edellä todettiin, niin vanha save lienee syynä, jos sellainen on käytössä, kuten tästä tekstistäsi ymmärsin.
 
Modit lienee syy. Ainakin itsellä modaamattomana lähti ihan alkuperäinen tallennus toimimaan. Tosin ekalla kerralla planeetoissa oli tuo "you should not see this" tekstuuri. Ajoin steamin tiedostotarkistuksen ja seuraavalla latauksella kaikki vaikutti normaalilta.
 
Modit lienee syy. Ainakin itsellä modaamattomana lähti ihan alkuperäinen tallennus toimimaan. Tosin ekalla kerralla planeetoissa oli tuo "you should not see this" tekstuuri. Ajoin steamin tiedostotarkistuksen ja seuraavalla latauksella kaikki vaikutti normaalilta.
Juurihan tuossa todettiin, ettei lähtenyt pyörimään ilman modejakaan. Vaikka sun save on kunnossa, niin se ei tarkoita, että kaikkien muiden savet on.
 
Juurihan tuossa todettiin, ettei lähtenyt pyörimään ilman modejakaan. Vaikka sun save on kunnossa, niin se ei tarkoita, että kaikkien muiden savet on.
Jos modit on joskus ollut siinä tallennuksessa niin se riittää.

Lisään vielä rautalangasta että jos olet pelisi modannut ja tallentanut se riittää siihen että tallennus ei välttämättä tulevaisuudessa enää toimi.

Joskushan jopa ihan modaamattomatkin tallennukset voivat lopettaa toimimisen jos pelinkehittäjä julkaisee isomman päivityksen. Nykyään kyllä aika harvoin ja siitä yleensä ilmoitetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko Series X:llä tuoda modit mukaan olemassa olevaan saveen? Vai pitäisikö aloittaa alusta?
 
Joo ei lähde tulille, reilut 200h tuossa savessa oli... Modit poistettu ja integrity verifioitu. Kai sitä vielä voi kokeilla ladata eri tallennuksia, jos vaikka joku toimisi. Ilmeisesti tallennusten määräkin voi vaikuttaa, välillä peli on pyytänyt poistamaan noita. Ihmeellistä vaan, että pääsin jo pelaamaan kaikilla modeilla, mutta sen jälkeen peli ei ole latautunut.

On kyllä tiedossa että modien poistaminen kesken pelin ei ole hyvä juttu. Ainostaan yksi noista on .esp tiedosto (Waiting Reinvented) minkä puutteesta peli herjaa.

Fallout 4:n sain vanhalla savella käyntiin hakemalla vaan tarvittavat modit uudelleen, kun palasin peliin vuosien (8?) jälkeen. Se oli mielestäni hyvä saavutus, semminkin kun osa modeista oli muuttunut matkan varrella.
 
Itselläni ei Starfieldiä ole, mutta Skyrimissä oli usein manuaalinen tallennus korruptoitunut, mutta autosave- tallennukset toimivat.
 
Kokeilin vielä skriptiä, mikä on auttanut joillakin pitkiin latausaikoihin. Tuohan toimi laakista, eli latausaika typistyi puoleen minuuttiin. Hetken ehdin pelaamaan, mutta sitten peli kaatui tähtikarttaan. Peli ei ole kaatunut kertaakaan aikaisemmin! Seuraavalla käynnistyksellä peli jäi taas junnaamaan latausruutuun... Huono arpa osui nyt omalle kohdalle.

Modeilla ei tunnu olevan asian kanssa merkitystä. Palautin skript extenderit ja tuon .ESP modin käyttöön, toimii yhtä hyvin niiden kanssa ja ilman.
 
Starfieldmods Reddit forumilta voi kysellä kans, siellä enemmän käyttäjiä, mutta enpä usko sen kummemmin apua saavan.
Parempi vaan aloittaa alusta, sen verta monesti itekkin skyrimin ja FO4 kans joutui tekemään.
Toinen, jos olet lähellä unityä, niin voi mennä sinne, sehän pienentää savea ja siivoa sitä.

Ja jos asennat modit ja poistat sen, ja tallennat kerrankin ilman sitä, save korruptoituu tai ainakin siitä jää jälki sinne saveen, samoin updatet ja päivittämättömät modit rikkoo.

Noihin aiemmin mainittuihin, on tosiaan Save utility cleaner, script remover yms, jolla joskus esim FO4 savea sain pelastettua, kun meni joku settlement builder modi jumiin ja ei viittiny lähes 100h savea aloittaa uudestaan, mutta se ei toiminut kunnolla vaan se settlement ei enää toiminut, mutta itse peli kyllä toimi eikä enää kaatuillut. Skyrimiin mulla oli kans joku outo modi, joka tallensi liikaa tavaraa saveen ja aina kun savetti ja loadas kesti todella pitkään. Cleanerin ajoi niin save/load oli taas alle 1s.

Mulla kaatuu tää peli vieläkin ihan randomisti silloin tällöin, mikään ei tunnu auttavan, mutta aika harvoin se tapahtuu ja usein kun tuntuu alkavan tahmata, savetan ja käynnistän pelin uudelleen.

Ootko kattonu saven kokoa, itellä näyttäis nyt olevan noin 17Mb, Ng+7 tai 8 menossa, skippailin aikasemmat ng+ main guestit ja jäin nyt tähän vähän keräämään expaa ja yritän jos innostuis noita side guesteja, joita en ole koskaan ennemmin tehny.

Ekalla peli kerralla mulla tais olla kerran yli 100 savea ja alkoi kaatuilemaan oudosti, poistin niin että jäi alle 10 savea niin tuntui toimivan, samoin nytkin pidän max 10-15 savea, poistan aina vanhoja.
 
Savet ei ole kauhean isoja, jotain 17MB myöskin. Unity olisi varmaan hollilla, jos vaan pääsisi sinne asti. Ehkä vähän vielä kokeilen...
 
Mulla oli viimeiset savet vajaan 60 megaa. Mulle tuli vaikutelma että outpostit ja niiden väliset kuljetukset syövät suorituskykyä aivan hirvittävästi. Mun mielestä lopussa mun GPU usage% oli alle puolet tms. Ja mulla oli ehkä noin 10 outpostia. Max. 15 sanoisin.
 
Kokeilin vielä skriptiä, mikä on auttanut joillakin pitkiin latausaikoihin. Tuohan toimi laakista, eli latausaika typistyi puoleen minuuttiin. Hetken ehdin pelaamaan, mutta sitten peli kaatui tähtikarttaan. Peli ei ole kaatunut kertaakaan aikaisemmin! Seuraavalla käynnistyksellä peli jäi taas junnaamaan latausruutuun... Huono arpa osui nyt omalle kohdalle.

Modeilla ei tunnu olevan asian kanssa merkitystä. Palautin skript extenderit ja tuon .ESP modin käyttöön, toimii yhtä hyvin niiden kanssa ja ilman.
Modeilla on luultavasti merkitystä jos olet ne joskus poistanut ja pelannut ilman ja tallentanut samaan tallennukseen. Modien palauttaminen takaisin ei välttämättä enää auta. Riippuu täysin siitä miten pelinkehittäjä on pelinsä rakentanut.

Näissä Bethesdan peleissä on aina ollut tärkeää jopa missä järjestyksessä modit ladataan.

Eli jos modeja haluaa kokeilla se kannattaa tehdä aina erilliseen tallennukseen johon voi palata jos jotain menee rikki ja varmistaa että mitään modeja ei ole asennettuna kun tuosta varmuuskopiosta pelin lataa.
 
Eli jos modeja haluaa kokeilla se kannattaa tehdä aina erilliseen tallennukseen johon voi palata jos jotain menee rikki ja varmistaa että mitään modeja ei ole asennettuna kun tuosta varmuuskopiosta pelin lataa.
Varsinaisesta kokeilusta ei tässä kohtaa voida puhua, kun olin pelannut pelia toistasataa tuntia modeilla varustettuna. Peli lakkasi toimimasta päivitysten jälkeen, peli päivittyi toki Steamin kautta automaattisesti ja modit ennen pelaamisen aloittamista uudelleen. Kokeilin poistaa modit käytöstä vasta ongelmien alettua.

Vanhempaa, maaliskuun tallennusta voisi toki kokeilla uudestaan.
 
Sen enempää vielä perehtymättä asiaan, niin pystyykö Steamissa määrittämään mihin pelitallennukset tallennetaan?
Jostain syystä starfield huutelee säännöllisesti, tallentaessa että tila olisi loppumassa. Meneekö nuo tallennukset johonkin steamin pilveen?
 
Sen enempää vielä perehtymättä asiaan, niin pystyykö Steamissa määrittämään mihin pelitallennukset tallennetaan?
Jostain syystä starfield huutelee säännöllisesti, tallentaessa että tila olisi loppumassa. Meneekö nuo tallennukset johonkin steamin pilveen?
Meneehän ne pilveenkin mutta valittaako se nyt sitten paikallisen levytilan määrästä?
Tallennuksethan on paikallisesti: C:\Users\<käyttäjä>\Documents\My Games\Starfield\Saves
 
Sen enempää vielä perehtymättä asiaan, niin pystyykö Steamissa määrittämään mihin pelitallennukset tallennetaan?
Jostain syystä starfield huutelee säännöllisesti, tallentaessa että tila olisi loppumassa. Meneekö nuo tallennukset johonkin steamin pilveen?
Pitää poistaa vanhoja tallennuksia manuaalisesti. Eli ei viittaa varsinaiseen levytilan loppumiseen. Kai tuossa on tarkoitus, että peli tallentaa automaattisesti joka käänteessä, eikä perinteisia manuaalitallennuksia ole tarpeen käyttää.
 
Ylläri update toi uuden ajoneuvon, tehtävän ja Creation Kit lip syncin (vihdoin):
 
Viimeksi muokattu:
Meneehän ne pilveenkin mutta valittaako se nyt sitten paikallisen levytilan määrästä?
Tallennuksethan on paikallisesti: C:\Users\<käyttäjä>\Documents\My Games\Starfield\Saves
Homma ratkesi, tallennuksista meni varmuuskopiot onedriveen josta tila loppuu hyvin nopeasti, tästä johtuen starfield huuteli sitten että tallenustila loppumassa...
 
Tuntuu Deimos olevan painavempi kuin Rev8 ja siksi ajotuntuma tuntuu paremmalta matalissa painovoimissa. Tuo olikin oikeastaan ainoa moite Rev8 ajettavuudessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 131
Viestejä
4 502 958
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom