Starfield (PC, XBX)

joo sain sen nyt itekkin selvitettyä mut nyt taas sit ei lataa ite tallennusta.. :/ plaah... Nyt jos saan toimii ni en muuta mitään enää tuolta :cautious:
Pari viimeisintä päivitystä muutti peliä aika tavalla epävakaammaksi. Ainakin omalla kohdalla kun pelaat riittävän pitkään se hirttää poikkeuksetta kiinni jossain vaiheessa kun pitäisi ladata uusi alue eli jotain tuossa on kustu ja pahasti.
 
Starfieldiin tulossa lisää laajennusta / lisäsisältöä uusien taustatarinoiden kera?


Bethesda suunnittelee joka vuosi uutta tarinallista laajennusta Starfieldille. Työn alla on jo nyt se vuoden 2025 laajennus.

Ensin on kuitenkin saateltava ulos se tämän vuoden Shattered Space, joka kuulemma koostuu pääasiassa käsin tehdystä uudesta pelialueesta. Howard vertaa tulevaa Fallout 4:n laajennukseen Far Harbor.
 

Saumaton planeettainvälinen matkustus ja autopilotti että voi tehdä vaikka jotain sillä välin. Tämä ominaisuus pitäisi olla jo peruspelissä.
 
Se House on Varuun päivitys vois olla hyvä, mut ei ilmeisesti oo tulossa ainakaan vielä?
 
Elikkä miten tän kanssa pitäisi tehdä? Jäi Neoniin hengailemaan, enkä enää löydä sitä mistään? Ei anna edes markkeria minnekkään kun otan sen et read message? Samalla kadotin Sarahin jonnekkin ja sitäkään en löydä mistään? Alkaa käymään hermoille ku Derekin kanssa kahdestaan ollaan.

Edit: Nyt löyty Sarah taas =) kai.... on tää kyl...
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2024-06-21 192507.png
    Näyttökuva 2024-06-21 192507.png
    2,1 MB · Luettu: 245
Viimeksi muokattu:
Mitäs modeja tähän kannattaa asentaa, julkaisussa pelasin 10h mutta sitten vaan unohtui ja ajattelin nyt aloittaa uudestaan.

Lähinnä sellaisia pelaamista helpottavia ja selkeyttäviä?
 
Olin helmikuusta lähtien pelaamatta ja nyt kun jatkoin niin Jemisonissa 2 eri henkilön kans keskustelut jäätyy... Ainoa mikä auttaa alt-tab ja restart.. Ihana palata pelin parin jossa bugit senkuin pahentuneet =(

Edit. Koitinkin pelailla eri saveilla ja samaa kuraa..Aikaisemmin oli sentään oikeasti pelattava peli eli fullreinstall joskos sillä korjais noi päivitykset.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun konsolillakin on modeja niin mitkä "must have" Series X:n puolella? Unofficial patch varmaan ainakin? Onko muuten tuolla ja community patchillä pahemmin eroa.
 
Nyt kun konsolillakin on modeja niin mitkä "must have" Series X:n puolella? Unofficial patch varmaan ainakin? Onko muuten tuolla ja community patchillä pahemmin eroa.
Kuulema se community patch kannattaa asentaa. Väittävät, että sen unofficialin tekijä ei pysy neutraalina, vaan muokkaa niillä "fikseillä" peliä haluamaansa suuntaan
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kulkuneuvot ladattavissa kohta, ja Shattered Space DLC 30.9.24.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille! Latasin tuon ajoneuvopäivityksen ja näköjään starmap on ilman tekstuureja xD
Tyhjensin shaderit ja ajoin tiedostojen tarkistuksen steamissa. Sen jälkeen tekstuurit tuli takaisin.
Mitään modeja ei ole asennettu, taattua Bethesda laatua xD
Ajotuntuma on kuin Mass Effect 1:n ajokilla. Ihan hirveen kökkö, kun pistät kaasun pois, renkaat pysähtyy
kuin seinään ja ohjatessa ei ole ollenkaan 'ajamisen' tuntua. Ennemmin juoksen kuin ajan tätä hirvitystä.
Pääsin sentään ajoneuvosta pois, kaikilla ei kuulemma ole ollut yhtä hyvä tuuri ;)
Käykäähän ajamassa Akilan (Cheynne) kaduilla, aivan hirvee kaaos siviilien keskuudessa. Ajoneuvo lennähtelee
puolelta toiselle jo pelkästään siviilien juostessa kylkeen xD On ne painavia nuo siviilit?
 
Moi kaikille! Latasin tuon ajoneuvopäivityksen ja näköjään starmap on ilman tekstuureja xD
Tyhjensin shaderit ja ajoin tiedostojen tarkistuksen steamissa. Sen jälkeen tekstuurit tuli takaisin.
Mitään modeja ei ole asennettu, taattua Bethesda laatua xD
Ajotuntuma on kuin Mass Effect 1:n ajokilla. Ihan hirveen kökkö, kun pistät kaasun pois, renkaat pysähtyy
kuin seinään ja ohjatessa ei ole ollenkaan 'ajamisen' tuntua. Ennemmin juoksen kuin ajan tätä hirvitystä.
Pääsin sentään ajoneuvosta pois, kaikilla ei kuulemma ole ollut yhtä hyvä tuuri ;)
Käykäähän ajamassa Akilan (Cheynne) kaduilla, aivan hirvee kaaos siviilien keskuudessa. Ajoneuvo lennähtelee
puolelta toiselle jo pelkästään siviilien juostessa kylkeen xD On ne painavia nuo siviilit?
Kuulostaa siltä että paniikissa on tehty falloutit jossa metro/juna oli modattu NPC:n hatusta. Varmaan sama kesätyöläinen tehnyt myös nämä ajokit.
 
Eikös se ole ihan tyypillistä että Bethesdan päivityksiä ei kannata ihan ensimmäisenä olla kokeilemassa, eiköhän tuo kulkuneuvo ole parin kuukauden päästä toimiva viritelmä
 
Moi kaikille! Latasin tuon ajoneuvopäivityksen ja näköjään starmap on ilman tekstuureja xD
Tyhjensin shaderit ja ajoin tiedostojen tarkistuksen steamissa. Sen jälkeen tekstuurit tuli takaisin.
Mitään modeja ei ole asennettu, taattua Bethesda laatua xD
Ajotuntuma on kuin Mass Effect 1:n ajokilla. Ihan hirveen kökkö, kun pistät kaasun pois, renkaat pysähtyy
kuin seinään ja ohjatessa ei ole ollenkaan 'ajamisen' tuntua. Ennemmin juoksen kuin ajan tätä hirvitystä.
Pääsin sentään ajoneuvosta pois, kaikilla ei kuulemma ole ollut yhtä hyvä tuuri ;)
Käykäähän ajamassa Akilan (Cheynne) kaduilla, aivan hirvee kaaos siviilien keskuudessa. Ajoneuvo lennähtelee
puolelta toiselle jo pelkästään siviilien juostessa kylkeen xD On ne painavia nuo siviilit?
No tiedossa pitäisi olla, että pelin fysiikkaengine on ihan hanurista. Näkee hyvin jo siitä kun menee asteroidikenttään ja katsoo kun ne törmäävät toisiinsa. Ihan kuin kaksi styroksipalloa osuisi toisiinsa. Ei hajuakaan massasta

En muuten löydä mistään asetuksista sitä screen refresh targettia joka tuossa päivityksessä piti olla
 
Eikös tuo ajoneuvo odotettavasti toimi vasta kun se joku isompi päivitys tulee, oliko ensi kuussa tms.(?)
 
Tänään kun pelasin niin oli planeetat muuttunu värikkäiksi biljardipalloiksi joissa oli kaikennäköstä tekstiä kuten "you should not be seeing this" :btooth: restartti auttoi muuten ei lähteny
 
Mitä katsoin videon tuosta, ilmeisesti suurin ongelma on ettei sen laitteen painoa voi säätää.

Jolloin yrittäessä oikeasti sitä käyttää taivaankappalaiden tutkimiseen, se hyppii liikaa törmätessään eri kiviin.
Joita oikeastaan aika vitusti. Muistan pelistä että niiden kivien takia piti aktiivisesti hyppiä niiden yli kun yritti siirtyä kohti jotain, tai että jos pelin jätti kävelemään jotain juttua kohti käydessä vessassa nopeasti, sitä täytyi tähdätä hyvin tarkkaan ettei se hahmo samantien törmäisi liian isoon kiveen ja jäisi jumiin. Ja tämä siis paikoissa joissa oli verrattain vähän ja pienempiä kiviä, kun taas osa paikoissa oli niin täynnä isoja kiviä ettei sitä hahmoa voinut jättää hetkeksikään kävelemään.

Luulisin että joku äkkiä modaa tuosta lentävän version.
 
Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.

Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
 
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.
 
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.

Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.
 
Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.

Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.

Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.
 
Shattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content

We've added a few new mechanics that we're really excited about. For example, there are new zero-gravity combat scenarios that really change the dynamics of how you approach fights. It adds a layer of strategy that wasn't there before. We've also introduced new ship customization options, which allow players to really tailor their vessels to their play style. And on the exploration front, there are new tools and gadgets that will help players interact with the environment in deeper, more meaningful ways.

The new sector we've created is pretty substantial. It's not as large as the entire galaxy, obviously, but it's densely packed with content. We focused on making sure that every corner of this new area feels alive and has something for players to discover. Whether it's hidden side quests, unique encounters, or just the sheer beauty of the landscapes, there's a lot to keep players engaged. It's less about sheer size and more about the depth of the experience.


Lamb also said that the expansion content is integrated seamlessly into the game, so the content will seem like a natural fit for players in the middle of a playthrough. Artistically, Starfield: Shattered Space will offer vibrant colors and more diverse landscapes, and the story will feature several twists and turns that should surprise players.

Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n. :rofl:

Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
 
Shattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content



Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n. :rofl:

Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
 
Onko tietoa milloinkahan korjaavat ne temppelit joista saa niitä erikoiskykyjä? Naurettavaa miten pilipali mekaniikaksi sekin jätettiin. Muinainen kadonnut raunio/temppeli joka odottaa tyhjillään ja jossa hypitään vähän aikaa zero G:ssä niin saa supervoiman jolla ei tee yhtään mitään. Näitä temppeleitä on sitten copy pastettu vain random generaattorilla pitkin poikin. Vieläkin pistää kiehumaan miten idioottina BGS pitää pelaajiaan. :rofl:

Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.

Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
Taattua BGS laatua. Yhden paskan mekaniikan lisää peliin niin puolet pelistä hajoaa eikä sitä koskaan korjata muuta kuin communityn toimesta modilla.
 
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
 
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
 
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
Youtube videon katsoin Dragons Dogma 2:sesta... Eihän se näytä lähellekkään yhtä hyvälle kuin SF? Siinä on vain valopelleilyä ja skriptihelvettiä, kuten käytännössä kaikissa "action"-ropeissa.
 
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa

Miten se aina yksillä...
 
Miten se aina yksillä...
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa. Tuohan on vain hiukan jatkokehitetty versio Skyrimin fysiikkaenginestä joka oli ja on helvetin buginen.

Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
 
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa.

Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
 
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä

Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
 
Fysiikkamoottorin epätarkkuus ja huonoushan on nimenomaan Bethesda pelien "käyntikortti". Yhden tavaran nostaminen saattaa vaikuttaa lähiympäristössä metrien säteellä muihin tavaroihin vaikka ei saisi. Hahmot saattaa alkaa nousemaan ilmaan ja katoavat horisonttiin koska fysiikkaengine on niin huono ja epätarkka eikä pysty käsittelemään yksinkertaisiakaan fysiikkalaskentoja.

Taitaa olla gamebryossa pohjalla ihan "vanha kunnon" havoc jota ei varmaan sitäkään ole päivitetty sitten 90-luvun.

Mutta toisaalta jos fysiikat ei toimisi nuin päin persettä niin puolet BGS pelien hauskuudesta katoaisi.
 
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä

Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
Jep, ja muutaman sekunnin googlaus paljastaa saman CPU-riippuvuuden tällaisissa tilanteissa kuin BGS-peleissä. Reddit - Dive into anything
RE Engine is great, but DD2 is pushing it in totally new ways. The issue has already been confirmed to be NPC AI/Physics, which are handled on the CPU. It's why changing graphics settings has little effect and why cities perform worse than the wilderness.

Ei ole olemassa ns. ilmaista päivällistä.
 
Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Juu, mutta lisääminen ja toimiminen ovat kaksi eri asiaa. Siitä että sinne voi lisätä miljoona objektia ei ole juuri iloa kun se itse fysiikka on koomisen huonoa.

Starfieldiä on pelattu sen verran paljon, että voin sanoa suurimman osan Skyrimin fysiikkakävyistä edelleen olevan myös Starfieldissö
 
Yllä olevassa videossa varmaan demottiin enemmänkin skriptauksen kykyä. Konsolikomennolla (eli skriptauksella) interfeissaa pelimoottorin kanssa. Mihin tahansa fysiikkaengineen voi lisätä "oikeita" objekteja. Eihän pelejä voisi tehdä jos se ei olisi mahdollista. Skriptauksella sama kyky voidaan antaa myös pelaajille jotka pelaa peliä.
 
Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.

Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.

Peli "jäätyy" tallennuksen yhteydessä, ns jäätyminen kestää noin 20 sekuntia jos peli ei kaadu...
Taidan asennella uudestaan koko roskan ilman viimeistä patchia.
 
Hieman piti testailla tuota mönkijää ja positiivisena yllätyksenä sillä voi ajaa ilmeisesti lähes minne vaan. Atlantiksessakin boostereilla ylös seuraavalĺe tasolle, löytyyhän tuosta myös ase. Auttaahan tuo planeettojen tutkimisessa jos sitä haluaa tehdä.
 
Hieman piti testailla tuota mönkijää ja positiivisena yllätyksenä sillä voi ajaa ilmeisesti lähes minne vaan. Atlantiksessakin boostereilla ylös seuraavalĺe tasolle, löytyyhän tuosta myös ase. Auttaahan tuo planeettojen tutkimisessa jos sitä haluaa tehdä.

Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
 
Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
Eipä juurikaan mutta jos haluaa ajankulukseen tutkia niin tuolla mönkijällä se käy aikalailla nopeammin kuin pelkän jetpackin kanssa.
 
En ole pitkään aikaan pelannut tätä mutta julkaisussa pelasin. Ensin tuli melkein wow-efekti kun löysin jonkun hienon tukikohdan random planeetalta. Tunnelma latistui kuitenkin täysin kun löysin ihan samanlaisen tukikohdan myös seuraavalta planeetalta jota tutkin. Se käytännössä pilasi seikkailun tunteen ja löytämisen ilon tässä, joka on yleensä ollut Bethesdan pelien vahva puoli.
 
Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.

Realistisesti ei. Niitä voi silti tutkia ja yrittää löytää pelistä jotain mitä Bethesdan aikaisemmissa peleissä on ollut. Jotain "piilotettua" ja "salaista", pientä tai suurta. Ei vaan löydä joten kenenkään ei sitä kannata erehtyä tekemään.

Nimetyissä laskeutumispaikoissa on aina jotain ja muutama paikka on sellainen jota ei normaalissa läpipeluussa käydä läpi. Suurin osa käydään ihan tehtävien kautta.

Noi nimetyt, ei tehtäviin sidotut paikat ovat ainoa oikea tutkimisen arvoinen löydettävä juttu tässä pelissä.
 
Pistin asentumaan saatuani tuon XBox sovelluksen kuntoon ja Starfield näkyi kuuluvan PC Game Pass tilaukseen. Katsotaan nyt onko tämä luetun heikohkon maineensa arvoinen vai irtoaako tästä iloakin kuten aiemmista Bethesdan peleistä. Kaikissahan niissä on monen tasoisia jopa pelaamisen pysäyttäviä ongelmia ollut mutta paljon on hupiakin irronnut ajan saatossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 172
Viestejä
4 928 313
Jäsenet
79 310
Uusin jäsen
madakaskari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom