Starfield (PC, XBX)

Millään noilla ei ole oikeastaan väliä koska se tärkein ja Bethesdapelin elin ehto, pelimaailma on täysin kustu. Pelimoottori ei taivu mitenkään siihen visioon mikä Toddilla varmasti oli. Toisekseen about kaikki taistelut on samoja vihuja vastaan. Randomplaneetoilta löytyy jotakin öttiäisiä mutta ovat usein ihan sivuroolissa ja itse planeetat ovat melkoista copy&pastea vailla mitään mielenkiintoista sisältöä. Samoin pelin dungeondivet, tuntuu että puolet paikoista on samoja, ihan sama missäpäin galaxia heilut. Pelissähän on kuitenkin hyviä ideoita (esim. Crimson Fleet tehtävälinja oli ihan mielenkiintoinen ja pääkusti välillä) ja juttuja joita toivottavasti tuodaan sitten menestyksekkäästi TES 6:een mutta toivottavasti tajuavat pysyä lestissään, eli handcraftata maailman ja laittaa se täyteen mielenkiintoista contenttia ja tutkimisen riemua. Skyrim onnistui tuossa lähes täydellisesti, FO4:kin todella hyvin.

PS: ja se lockpicking oli ihan perseestä pitemmän päälle koska oli aivan liian hidastempoinen ja lukkoja on joka paikka täynnä. Skyrimin suoraviivainen versio oli huomattavasti parempi.

Luolat yks hauskimpia - pieni kolo planeetalla latausruudun takana missä pari malminpalaa.

Ja se kävelyn määrä, parkissa on avaruusalus joka lentää valoa nopeammin mutta kruisailu planeetan pinnalla on no-go, staminamittari sen sijaan tulee tutuksi.

Ja tosiaan vaikka lockpick skill täysi niin silti jäätävä aika joka lukon kanssa. Aika pian lopetin koska ei niistä edes löydy mitään.

Koko peli on potpourri ideoita jotka jääneet puoliväliin - basebuilding räikein esimerkki
 
Joskus tuntuu, että pelin tekijät eivät ole pelanneet omaa tekelettään ollenkaan: Juoksentelin Gagarinin maaseudulla kun vastaan tuli pari acelesta ottamassa matsia tason 6 terrormorphin (eli aivan pahuksen helppo terrormorphiksi) kanssa. Terrormorph veti kumpaakin acelesta pataan ja jouduin ampumaan sen kun se tuli päälle. Jokainen peliä pelannut tietää mikä ko. skenaariossa meni pieleen...
 
Luolat yks hauskimpia - pieni kolo planeetalla latausruudun takana missä pari malminpalaa.

Ja se kävelyn määrä, parkissa on avaruusalus joka lentää valoa nopeammin mutta kruisailu planeetan pinnalla on no-go, staminamittari sen sijaan tulee tutuksi.

Ja tosiaan vaikka lockpick skill täysi niin silti jäätävä aika joka lukon kanssa. Aika pian lopetin koska ei niistä edes löydy mitään.

Koko peli on potpourri ideoita jotka jääneet puoliväliin - basebuilding räikein esimerkki
Outposteilla ei ole mitään käyttöä, apulaisilla ei ole mitään käyttö (juoksevat suoraan ammusten eteen ja jumiintuvat sinne tänne), lock picking bugaa edelleen pahuksesti, lukituista laatikoista yms. ei löydy juuri mitään erikoista, tiirikoita katoaa tiirikoidessa ilman mitään järkevää syytä, yhdestäkään luolasta ei ole tainnut löytyä mitään hyödyllista muutamaa malminoodia lukuun ottamatta. Planeettojen kartoituksessa ei ole mitään mieltä, koska tuloksia ostavalla taholla ei ole rahaa ostaa juuri mitään. Ja mitä muuta noita on

Ja pelin pahin ongelma on, että joka ainoa kauppias on täysin persaukinen. Galaksin laajuinen organisaatio pystyy ostamaan pari esinettä ennekuin sen rahat loppuvat. Nyt ihan oikeasti...
 
Viimeksi muokattu:
bugitus.jpg


Party on! Molemmat mosat ovat oikeasti kuolleita...
 
bugitus.jpg


Party on! Molemmat mosat ovat oikeasti kuolleita...

Nää kuolinanimaatiot tuntuu olevan vaikeita joillekin - vähän OT mut just naureskelen CP2077 kun maassa makaavaa ampuu niin tyyppi ponnahtaa vieteriukkona pystyyn kuollakseen siitä suorin jaloin.:D
 
Aika kusipäisesti muuten suunniteltu tuo temppeleiden eli voimien keräily: vaikka temppelien paikat periaatteessa arvotaan joka kierroksella, niin suurin osa niistä on kuitenkin samoissa aurtinkokunnissa tai jopa samoilla planeetoilla seuraavallakin kerralla. Tästä vaan ei ole mitään iloa, koska ne eivät näy ennenkuin peli ne erikseen aktivoi joka luultavasti tapahtuu kun keräät artefakteja. Eli vaikka tietäisit joka temppelin sijainnin, niin joutuisit silti kysymään ne Vladimirilta, koska et näe mistään minkä temppelin peli aktivoi kunkin artefaktin jälkeen. Toisin sanoen kulutat maksimit aikaa kun joudut koko ajan rampaamaan satelliitilla paikkaa kysymässä.

Ja vaikka temppelin paikka on tiedossa, niin peli pysäköi aluksesi aina vähintään 500m päähän temppelistä (joskus paljon kauemmaskin) että saadaan ajanhukka "jäljitys" tehtyä takuu varmasti
 
No niin, nyt on grindattu kaikki kyvyt tasolle 10 ja saatu se maksimitason starborn avaruuspuku ja alus.

Mitä tästä jäi käteen:

Kyvyt ovat ihan ok, jopa osittain näppäriä tasolla 10, mutta eivät silti missään suhteessa siihen miten hirveä grindi niiden maksimoimiseen tarvitaan. En suosittele ng+ grindiä kykyjen takia.

Starborn avaruuspuku on ihan kivan näköinen, mutta mutta... Hei kun pääset käsiksi superior tason avaruuspukuihin, reppuihin ja kypäriin, niin tuo starborn puku vanhenee käsiin maksimitasollakin. Tavallisista superior puvuista saa koottua suojauksen puolesta ainakin 50% paremman puvun johon voi samalla saada kolminkertaisen määrän legendary statseja. Koko puku on siis ihan turhaa bling bling kamaa.

Starborn alus on kyllä nopea ja kääntyy hyvin, mutta siinä ei ole yhtään craftauspistettä sängystä puhumattakaan. Ja ominaisuuksien puolesta paremman aluksen kasaaminen itse tai nettineuvoilla ei paljoa vaadi. Koko alus on siis turhaa bling blingiä

Se muuttuva ng+ maailma on kuulema pelissä mukana, mutta ei osunut kertaakaan kohdalle sinä aikana kun tuota starbornia maksimoin eli nolla pistettä tästä puolesta.

Summa summarum: Unohtakaa koko ng+. Ihan turhaa grindausta jossa Bethesdan henkselien paukutus asiasta ei vastaa todellisuutta. Tuolla grindin määrällä sen puvun ja aluksen pitäisi olla parhainta mitä on saatavilla, mutta ei pääse lähellekään. Ja muutenkin lupaukset tuosta ng+:sta näyttävät jääneen suutariksi.
 
Tyhmä kysymys: joillain planeetoilla tulee vastaan paikallaan leijuvia säteilyhunnulla varustettuja pikkuisia valopalloja. Tietääkö joku mitä ne ovat? Skanneri ei ainakaan niihin tunnu reagoivan
 


Uusin päivitys (betassa nyt)

- Yksityiskohtaiset kartat
- Monipuolinen vaikeustason kustomointi, esim. avaruustaistelua voi säätää erikseen
- Extreme vaikeutaso
- Avaruusalusten sisustaminen, Habeja saa nyt myös tyhjänä
- Traitit ja ulkonäön voi muuttaa Unityssa
- UI-parannuksia
- Xbox Performance/Visual 60fps/30fps

Ja maakulkuneuvot tulossa, joskin ei vielä tässä päivityksessä.
 
Aika kädenlämpöinen oli tuo viimeisin patchi. Ja bonusvittuiluna, jos kauppiaille vääntää asetuksista lisää rahaa, niin se ennestäänkin kitsas xp vähenee. Katsotaan pelastaako se dlc tuota peliä, mutta en suoraan sanoen ole toiveikas
 
Core gameplay loop on muutenkin tässä pelissä mitään sanomaton. New game+ ainoa oikea ero on se että pääjuonen voi ohittaa ja npc sanovat vähän eri juttuja. Joku joka vetänyt useamman kerran läpi voi kertoa muuttuuko tuo mitenkään useammalla peli kerralla tuon jälkeen.
 
Core gameplay loop on muutenkin tässä pelissä mitään sanomaton. New game+ ainoa oikea ero on se että pääjuonen voi ohittaa ja npc sanovat vähän eri juttuja. Joku joka vetänyt useamman kerran läpi voi kertoa muuttuuko tuo mitenkään useammalla peli kerralla tuon jälkeen.
Ei. Superior panssarit hakkaavat sen starborn panssarin mennen tullen ja starborn alus on kaukana parhaimmasta. Koko NG+ on ihan turha tuossa pelissä
 
Vähän jännä että vieläkään ei ole tullut lisäosia. Plus tuo eka varmaan on se founders tms. pakettiin kuulunut. Luulen että tän pelin pariin en ainakaan vuoteen palaa.

En ole varma mutta mulle tuli sellainen vaikutelma että jos niitä outposteja perustaa ja kehittää tarpeeksi, niin se alkaa vaikuttaa selvästi FPS:ään. Jotenkin mulla oli lopussa vähän tahmaseksi muuttunut se peli enkä oikein muutakaan syytä keksi.


Tän verran sain itse aikaan, yritin noita planeettoja 100% skannailla mutta ilman mitään muita tehtäviä, ei pelkästään noita vaan enää jaksa yhtään. Viime töikseni jopa vaihdoin hahmon nimeä ja sukupuolta Enhancessa.

Tuo päivitys että NG+ saa resetoitua myös ne perkit vai traitit, on aika hyvä. Mä en niitä vanhempia haluaisi ekan läpäisyn jälkeen kun on parempiakin kuten bounty.
level 175
1716057535025.png


1716057747210.png
 
Joo kyl täs alkaa olee vähän tekemisen puute pelin suhteen....

Vähän jännä että vieläkään ei ole tullut lisäosia. Plus tuo eka varmaan on se founders tms. pakettiin kuulunut. Luulen että tän pelin pariin en ainakaan vuoteen palaa.

En ole varma mutta mulle tuli sellainen vaikutelma että jos niitä outposteja perustaa ja kehittää tarpeeksi, niin se alkaa vaikuttaa selvästi FPS:ään. Jotenkin mulla oli lopussa vähän tahmaseksi muuttunut se peli enkä oikein muutakaan syytä keksi.


Tän verran sain itse aikaan, yritin noita planeettoja 100% skannailla mutta ilman mitään muita tehtäviä, ei pelkästään noita vaan enää jaksa yhtään. Viime töikseni jopa vaihdoin hahmon nimeä ja sukupuolta Enhancessa.

Tuo päivitys että NG+ saa resetoitua myös ne perkit vai traitit, on aika hyvä. Mä en niitä vanhempia haluaisi ekan läpäisyn jälkeen kun on parempiakin kuten bounty.
level 175
1716057535025.png


1716057747210.png

Saako ne resetoitua kesken ng10:n vai pitäisikö mennä unityn läpi? Ite siis Ng10+, pelitunteja 1500, LVL 418, ja 3-4 miljoonaa o2 shottia craftattuna ku jaksais vaa myydä. 17 rahaa kappale niistä saa. pari levelii aina pääsee ku craftaa tankit tyhjiksi. ja ei jaksa vaan tahkoa ja ettii sitä legendery explosive hard targettia enää....

Ei. Superior panssarit hakkaavat sen starborn panssarin mennen tullen ja starborn alus on kaukana parhaimmasta. Koko NG+ on ihan turha tuossa pelissä

Meinaatko xD paremmaksikin saa mut noilla menny nyt ja battleuppeja tullu tarpeeksi craftattua...

Näyttökuva 2024-05-18 231630.png
Näyttökuva 2024-05-18 231802.png
Näyttökuva 2024-05-18 232351.png
Näyttökuva 2024-05-18 232405.png
Näyttökuva 2024-05-18 232432.png
Näyttökuva 2024-05-18 232448.png
 
Saako ne resetoitua kesken ng10:n vai pitäisikö mennä unityn läpi? Ite siis Ng10+, pelitunteja 1500, LVL 418, ja 3-4 miljoonaa o2 shottia craftattuna ku jaksais vaa myydä. 17 rahaa kappale niistä saa. pari levelii aina pääsee ku craftaa tankit tyhjiksi. ja ei jaksa vaan tahkoa ja ettii sitä legendery explosive hard targettia enää....

Mä ymmärtäisin että noi traitit voi resetoida ng+ runin alussa.
 
Onko kellään muulla ongelmaa pelin grafiikan korruption kanssa? Kun pelaa jonkun aikaa suunnilleen puolet ruudusta muuttuu mustan sekaiseksi mössöksi. Tallenna ja lataa, niin taas kaikki näyttää normaalilta. Olen nähnyt tuota vain Starfieldissä ja se alkoi toukokuun päivityksen yhteydessä. Efekti ei näytä perinteiseltä kortin muistit paskana tyyliseltä

Pelin tiedostot tarkistettu ja Steam ei löydä niistä vikaa. Koko peli asennettu uusiksi eikä auta

Koneessa Radeon 7900XTX uusimmilla ajureilla. Vanhempiakin ajureita kokeiltu, mutta sama efekti

EDIT: Rupesin nyt tosissaan testaamaan noita grafiikka-asetuksia ja alkaa vaikuttaa siltä, että tuo FSR3 kusee ihan satasella. Vaatii lisätestausta, mutta alustavasti vaikuttaa siltä, että korruptiota ei tule jos skaalaus on joko kokonaan pois käytöstä tai XESS käytössä. Helvetti miten buginen tämä peli edelleen on...

EDIT2: Useamman tunnin pelaamisen perusteella yksikään skaalain ei toimi kunnolla. FSR3 korruptoi grafiikan, XESS antaa mustan ruudun jonkun ajan kuluttua ja CAS sekoilee muuten. Ainoa joka tuntuu toimivan on natiivi resoluutio. Tosin silläkin tekstuurit välkkyvät välillä. On tuon pelin grafiikkapuoli kyllä uskomattoman buginen
 
Viimeksi muokattu:
oonko ainut, vai onko muilla sama ongelma että jumittaa siihen kun päävalikosta koittaa aukaista sen creations valikon? Aluksi toimi, otin sieltä muutamia käyttöön, ja nyt en enää pääsee edes kyseiseseen valikkoon että saisin tiettyjä pois?
 
oonko ainut, vai onko muilla sama ongelma että jumittaa siihen kun päävalikosta koittaa aukaista sen creations valikon? Aluksi toimi, otin sieltä muutamia käyttöön, ja nyt en enää pääsee edes kyseiseseen valikkoon että saisin tiettyjä pois?
Kyllä tuo näyttää ainakin minulla lataavan kun äsken tuota kokeilin kysymyksesi takia
 
joo sain sen nyt itekkin selvitettyä mut nyt taas sit ei lataa ite tallennusta.. :/ plaah... Nyt jos saan toimii ni en muuta mitään enää tuolta :cautious:
Pari viimeisintä päivitystä muutti peliä aika tavalla epävakaammaksi. Ainakin omalla kohdalla kun pelaat riittävän pitkään se hirttää poikkeuksetta kiinni jossain vaiheessa kun pitäisi ladata uusi alue eli jotain tuossa on kustu ja pahasti.
 
Starfieldiin tulossa lisää laajennusta / lisäsisältöä uusien taustatarinoiden kera?


Bethesda suunnittelee joka vuosi uutta tarinallista laajennusta Starfieldille. Työn alla on jo nyt se vuoden 2025 laajennus.

Ensin on kuitenkin saateltava ulos se tämän vuoden Shattered Space, joka kuulemma koostuu pääasiassa käsin tehdystä uudesta pelialueesta. Howard vertaa tulevaa Fallout 4:n laajennukseen Far Harbor.
 

Saumaton planeettainvälinen matkustus ja autopilotti että voi tehdä vaikka jotain sillä välin. Tämä ominaisuus pitäisi olla jo peruspelissä.
 
Se House on Varuun päivitys vois olla hyvä, mut ei ilmeisesti oo tulossa ainakaan vielä?
 
Elikkä miten tän kanssa pitäisi tehdä? Jäi Neoniin hengailemaan, enkä enää löydä sitä mistään? Ei anna edes markkeria minnekkään kun otan sen et read message? Samalla kadotin Sarahin jonnekkin ja sitäkään en löydä mistään? Alkaa käymään hermoille ku Derekin kanssa kahdestaan ollaan.

Edit: Nyt löyty Sarah taas =) kai.... on tää kyl...
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2024-06-21 192507.png
    Näyttökuva 2024-06-21 192507.png
    2,1 MB · Luettu: 239
Viimeksi muokattu:
Mitäs modeja tähän kannattaa asentaa, julkaisussa pelasin 10h mutta sitten vaan unohtui ja ajattelin nyt aloittaa uudestaan.

Lähinnä sellaisia pelaamista helpottavia ja selkeyttäviä?
 
Olin helmikuusta lähtien pelaamatta ja nyt kun jatkoin niin Jemisonissa 2 eri henkilön kans keskustelut jäätyy... Ainoa mikä auttaa alt-tab ja restart.. Ihana palata pelin parin jossa bugit senkuin pahentuneet =(

Edit. Koitinkin pelailla eri saveilla ja samaa kuraa..Aikaisemmin oli sentään oikeasti pelattava peli eli fullreinstall joskos sillä korjais noi päivitykset.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun konsolillakin on modeja niin mitkä "must have" Series X:n puolella? Unofficial patch varmaan ainakin? Onko muuten tuolla ja community patchillä pahemmin eroa.
 
Nyt kun konsolillakin on modeja niin mitkä "must have" Series X:n puolella? Unofficial patch varmaan ainakin? Onko muuten tuolla ja community patchillä pahemmin eroa.
Kuulema se community patch kannattaa asentaa. Väittävät, että sen unofficialin tekijä ei pysy neutraalina, vaan muokkaa niillä "fikseillä" peliä haluamaansa suuntaan
 
Moi kaikille! Latasin tuon ajoneuvopäivityksen ja näköjään starmap on ilman tekstuureja xD
Tyhjensin shaderit ja ajoin tiedostojen tarkistuksen steamissa. Sen jälkeen tekstuurit tuli takaisin.
Mitään modeja ei ole asennettu, taattua Bethesda laatua xD
Ajotuntuma on kuin Mass Effect 1:n ajokilla. Ihan hirveen kökkö, kun pistät kaasun pois, renkaat pysähtyy
kuin seinään ja ohjatessa ei ole ollenkaan 'ajamisen' tuntua. Ennemmin juoksen kuin ajan tätä hirvitystä.
Pääsin sentään ajoneuvosta pois, kaikilla ei kuulemma ole ollut yhtä hyvä tuuri ;)
Käykäähän ajamassa Akilan (Cheynne) kaduilla, aivan hirvee kaaos siviilien keskuudessa. Ajoneuvo lennähtelee
puolelta toiselle jo pelkästään siviilien juostessa kylkeen xD On ne painavia nuo siviilit?
 
Moi kaikille! Latasin tuon ajoneuvopäivityksen ja näköjään starmap on ilman tekstuureja xD
Tyhjensin shaderit ja ajoin tiedostojen tarkistuksen steamissa. Sen jälkeen tekstuurit tuli takaisin.
Mitään modeja ei ole asennettu, taattua Bethesda laatua xD
Ajotuntuma on kuin Mass Effect 1:n ajokilla. Ihan hirveen kökkö, kun pistät kaasun pois, renkaat pysähtyy
kuin seinään ja ohjatessa ei ole ollenkaan 'ajamisen' tuntua. Ennemmin juoksen kuin ajan tätä hirvitystä.
Pääsin sentään ajoneuvosta pois, kaikilla ei kuulemma ole ollut yhtä hyvä tuuri ;)
Käykäähän ajamassa Akilan (Cheynne) kaduilla, aivan hirvee kaaos siviilien keskuudessa. Ajoneuvo lennähtelee
puolelta toiselle jo pelkästään siviilien juostessa kylkeen xD On ne painavia nuo siviilit?
Kuulostaa siltä että paniikissa on tehty falloutit jossa metro/juna oli modattu NPC:n hatusta. Varmaan sama kesätyöläinen tehnyt myös nämä ajokit.
 
Eikös se ole ihan tyypillistä että Bethesdan päivityksiä ei kannata ihan ensimmäisenä olla kokeilemassa, eiköhän tuo kulkuneuvo ole parin kuukauden päästä toimiva viritelmä
 
Moi kaikille! Latasin tuon ajoneuvopäivityksen ja näköjään starmap on ilman tekstuureja xD
Tyhjensin shaderit ja ajoin tiedostojen tarkistuksen steamissa. Sen jälkeen tekstuurit tuli takaisin.
Mitään modeja ei ole asennettu, taattua Bethesda laatua xD
Ajotuntuma on kuin Mass Effect 1:n ajokilla. Ihan hirveen kökkö, kun pistät kaasun pois, renkaat pysähtyy
kuin seinään ja ohjatessa ei ole ollenkaan 'ajamisen' tuntua. Ennemmin juoksen kuin ajan tätä hirvitystä.
Pääsin sentään ajoneuvosta pois, kaikilla ei kuulemma ole ollut yhtä hyvä tuuri ;)
Käykäähän ajamassa Akilan (Cheynne) kaduilla, aivan hirvee kaaos siviilien keskuudessa. Ajoneuvo lennähtelee
puolelta toiselle jo pelkästään siviilien juostessa kylkeen xD On ne painavia nuo siviilit?
No tiedossa pitäisi olla, että pelin fysiikkaengine on ihan hanurista. Näkee hyvin jo siitä kun menee asteroidikenttään ja katsoo kun ne törmäävät toisiinsa. Ihan kuin kaksi styroksipalloa osuisi toisiinsa. Ei hajuakaan massasta

En muuten löydä mistään asetuksista sitä screen refresh targettia joka tuossa päivityksessä piti olla
 
Eikös tuo ajoneuvo odotettavasti toimi vasta kun se joku isompi päivitys tulee, oliko ensi kuussa tms.(?)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 997
Viestejä
4 465 764
Jäsenet
73 878
Uusin jäsen
VilleIkola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom