Starfield (PC, XBX)

Tänään kun pelasin niin oli planeetat muuttunu värikkäiksi biljardipalloiksi joissa oli kaikennäköstä tekstiä kuten "you should not be seeing this" :btooth: restartti auttoi muuten ei lähteny
 
Mitä katsoin videon tuosta, ilmeisesti suurin ongelma on ettei sen laitteen painoa voi säätää.

Jolloin yrittäessä oikeasti sitä käyttää taivaankappalaiden tutkimiseen, se hyppii liikaa törmätessään eri kiviin.
Joita oikeastaan aika vitusti. Muistan pelistä että niiden kivien takia piti aktiivisesti hyppiä niiden yli kun yritti siirtyä kohti jotain, tai että jos pelin jätti kävelemään jotain juttua kohti käydessä vessassa nopeasti, sitä täytyi tähdätä hyvin tarkkaan ettei se hahmo samantien törmäisi liian isoon kiveen ja jäisi jumiin. Ja tämä siis paikoissa joissa oli verrattain vähän ja pienempiä kiviä, kun taas osa paikoissa oli niin täynnä isoja kiviä ettei sitä hahmoa voinut jättää hetkeksikään kävelemään.

Luulisin että joku äkkiä modaa tuosta lentävän version.
 
Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.

Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
 
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.
 
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.

Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.
 
Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.

Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.

Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.
 
Shattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content

We've added a few new mechanics that we're really excited about. For example, there are new zero-gravity combat scenarios that really change the dynamics of how you approach fights. It adds a layer of strategy that wasn't there before. We've also introduced new ship customization options, which allow players to really tailor their vessels to their play style. And on the exploration front, there are new tools and gadgets that will help players interact with the environment in deeper, more meaningful ways.

The new sector we've created is pretty substantial. It's not as large as the entire galaxy, obviously, but it's densely packed with content. We focused on making sure that every corner of this new area feels alive and has something for players to discover. Whether it's hidden side quests, unique encounters, or just the sheer beauty of the landscapes, there's a lot to keep players engaged. It's less about sheer size and more about the depth of the experience.


Lamb also said that the expansion content is integrated seamlessly into the game, so the content will seem like a natural fit for players in the middle of a playthrough. Artistically, Starfield: Shattered Space will offer vibrant colors and more diverse landscapes, and the story will feature several twists and turns that should surprise players.

Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n. :rofl:

Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
 
Shattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content



Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n. :rofl:

Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
 
Onko tietoa milloinkahan korjaavat ne temppelit joista saa niitä erikoiskykyjä? Naurettavaa miten pilipali mekaniikaksi sekin jätettiin. Muinainen kadonnut raunio/temppeli joka odottaa tyhjillään ja jossa hypitään vähän aikaa zero G:ssä niin saa supervoiman jolla ei tee yhtään mitään. Näitä temppeleitä on sitten copy pastettu vain random generaattorilla pitkin poikin. Vieläkin pistää kiehumaan miten idioottina BGS pitää pelaajiaan. :rofl:

Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.

Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
Taattua BGS laatua. Yhden paskan mekaniikan lisää peliin niin puolet pelistä hajoaa eikä sitä koskaan korjata muuta kuin communityn toimesta modilla.
 
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
 
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
 
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
Youtube videon katsoin Dragons Dogma 2:sesta... Eihän se näytä lähellekkään yhtä hyvälle kuin SF? Siinä on vain valopelleilyä ja skriptihelvettiä, kuten käytännössä kaikissa "action"-ropeissa.
 
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa

Miten se aina yksillä...
 
Miten se aina yksillä...
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa. Tuohan on vain hiukan jatkokehitetty versio Skyrimin fysiikkaenginestä joka oli ja on helvetin buginen.

Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
 
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa.

Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
 
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä

Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
 
Fysiikkamoottorin epätarkkuus ja huonoushan on nimenomaan Bethesda pelien "käyntikortti". Yhden tavaran nostaminen saattaa vaikuttaa lähiympäristössä metrien säteellä muihin tavaroihin vaikka ei saisi. Hahmot saattaa alkaa nousemaan ilmaan ja katoavat horisonttiin koska fysiikkaengine on niin huono ja epätarkka eikä pysty käsittelemään yksinkertaisiakaan fysiikkalaskentoja.

Taitaa olla gamebryossa pohjalla ihan "vanha kunnon" havoc jota ei varmaan sitäkään ole päivitetty sitten 90-luvun.

Mutta toisaalta jos fysiikat ei toimisi nuin päin persettä niin puolet BGS pelien hauskuudesta katoaisi.
 
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä

Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
Jep, ja muutaman sekunnin googlaus paljastaa saman CPU-riippuvuuden tällaisissa tilanteissa kuin BGS-peleissä. Reddit - Dive into anything
RE Engine is great, but DD2 is pushing it in totally new ways. The issue has already been confirmed to be NPC AI/Physics, which are handled on the CPU. It's why changing graphics settings has little effect and why cities perform worse than the wilderness.

Ei ole olemassa ns. ilmaista päivällistä.
 
Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.

 
Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.


Juu, mutta lisääminen ja toimiminen ovat kaksi eri asiaa. Siitä että sinne voi lisätä miljoona objektia ei ole juuri iloa kun se itse fysiikka on koomisen huonoa.

Starfieldiä on pelattu sen verran paljon, että voin sanoa suurimman osan Skyrimin fysiikkakävyistä edelleen olevan myös Starfieldissö
 
Yllä olevassa videossa varmaan demottiin enemmänkin skriptauksen kykyä. Konsolikomennolla (eli skriptauksella) interfeissaa pelimoottorin kanssa. Mihin tahansa fysiikkaengineen voi lisätä "oikeita" objekteja. Eihän pelejä voisi tehdä jos se ei olisi mahdollista. Skriptauksella sama kyky voidaan antaa myös pelaajille jotka pelaa peliä.
 
Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.

Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.

Peli "jäätyy" tallennuksen yhteydessä, ns jäätyminen kestää noin 20 sekuntia jos peli ei kaadu...
Taidan asennella uudestaan koko roskan ilman viimeistä patchia.
 
Hieman piti testailla tuota mönkijää ja positiivisena yllätyksenä sillä voi ajaa ilmeisesti lähes minne vaan. Atlantiksessakin boostereilla ylös seuraavalĺe tasolle, löytyyhän tuosta myös ase. Auttaahan tuo planeettojen tutkimisessa jos sitä haluaa tehdä.
 
Hieman piti testailla tuota mönkijää ja positiivisena yllätyksenä sillä voi ajaa ilmeisesti lähes minne vaan. Atlantiksessakin boostereilla ylös seuraavalĺe tasolle, löytyyhän tuosta myös ase. Auttaahan tuo planeettojen tutkimisessa jos sitä haluaa tehdä.

Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
 
Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
Eipä juurikaan mutta jos haluaa ajankulukseen tutkia niin tuolla mönkijällä se käy aikalailla nopeammin kuin pelkän jetpackin kanssa.
 
En ole pitkään aikaan pelannut tätä mutta julkaisussa pelasin. Ensin tuli melkein wow-efekti kun löysin jonkun hienon tukikohdan random planeetalta. Tunnelma latistui kuitenkin täysin kun löysin ihan samanlaisen tukikohdan myös seuraavalta planeetalta jota tutkin. Se käytännössä pilasi seikkailun tunteen ja löytämisen ilon tässä, joka on yleensä ollut Bethesdan pelien vahva puoli.
 
Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.

Realistisesti ei. Niitä voi silti tutkia ja yrittää löytää pelistä jotain mitä Bethesdan aikaisemmissa peleissä on ollut. Jotain "piilotettua" ja "salaista", pientä tai suurta. Ei vaan löydä joten kenenkään ei sitä kannata erehtyä tekemään.

Nimetyissä laskeutumispaikoissa on aina jotain ja muutama paikka on sellainen jota ei normaalissa läpipeluussa käydä läpi. Suurin osa käydään ihan tehtävien kautta.

Noi nimetyt, ei tehtäviin sidotut paikat ovat ainoa oikea tutkimisen arvoinen löydettävä juttu tässä pelissä.
 
Pistin asentumaan saatuani tuon XBox sovelluksen kuntoon ja Starfield näkyi kuuluvan PC Game Pass tilaukseen. Katsotaan nyt onko tämä luetun heikohkon maineensa arvoinen vai irtoaako tästä iloakin kuten aiemmista Bethesdan peleistä. Kaikissahan niissä on monen tasoisia jopa pelaamisen pysäyttäviä ongelmia ollut mutta paljon on hupiakin irronnut ajan saatossa.
 
Tätä nyt vähän kokeiltuani niin ihan hyvät ensivaikutelmat siitä jäi. Eihän tuo teknologista hienoutta säteenseurannalla toteutettujen heijastusten ja muun sellaisten avulla tuo mutta ainakaan itselleni se pelin sisältä tulee ensimmäisenä ja ulkoasu ja hienoudet tarjoaa bonusta. Kyllä tästä jäi fiilis että tutkimista ja tekemistä riittää.

Ensimmäisellä pelisessiolla jäi ihmetyttämään kun kaikki planeetat näytti värikkäiltä karkkipalloilta joissa oli jotain tekstiä. Onneksi tuo korjaantui käynnistämällä peli uudestaan.

Bugeja ja muitakin ongelmia varmasti löytyy. Mutta onpahan tekemistä. :)
 
Korjaako tämä niitä fysiikka yms ongelmia mitä viimeksi tuli, varsinkin "autoiluun" liittyen?
 
Tätä nyt vähän kokeiltuani niin ihan hyvät ensivaikutelmat siitä jäi. Eihän tuo teknologista hienoutta säteenseurannalla toteutettujen heijastusten ja muun sellaisten avulla tuo mutta ainakaan itselleni se pelin sisältä tulee ensimmäisenä ja ulkoasu ja hienoudet tarjoaa bonusta. Kyllä tästä jäi fiilis että tutkimista ja tekemistä riittää.

Ensimmäisellä pelisessiolla jäi ihmetyttämään kun kaikki planeetat näytti värikkäiltä karkkipalloilta joissa oli jotain tekstiä. Onneksi tuo korjaantui käynnistämällä peli uudestaan.

Bugeja ja muitakin ongelmia varmasti löytyy. Mutta onpahan tekemistä. :)

Alkuun kyllä maistui itsellekin ihan kivasti. Sivutehtävät varsinkin ihan kiinnostavia. Noin 30-40h jälkeen alkoi vaan tökkiä. Isot sivutehtävälijat oli pelattu ja päätehtävä linja ei oikein kiinnostanut. Kaikki planeettojen paikat, mihin pääsee sisään, on ihan samanlaisia. Parhaat aseet löysin ekan 10h aikana, enkä sen jälkeen löytänyt yhtä tehokkaita tai parempia aseita. Aluksen virittely/modaaminen toteutettu aivan ala-arvoisen kömpelöllä ja surkealla tavalla. Hermot vaan menee, kun koittaa söhiä palikoita yhteen. Jatkuvat latausikkunat alkoi myös tosissaan välillä pännimään.
 
Pelasin julkaisun jälkeen Starfieldiä monta viikkoa, mutta lopulta peli jäi, vaikka pelattavaa olisi vielä riittänyt. Osittain tarkoituksellakin jätin homman siihen, että voisin palata pelin pariin, kun päivitykset ja modit ovat korjanneet ongelmakohtia tarpeeksi.

Ja nyt on tarkoituksena tehdä paluu Starfieldin pariin, kun Shattered Space julkaistaan. Aloitan ihan nollista, eli en todellakaan ota vanhoja tallennuksia käyttöön. Aiemmin julkaistut päivitykset ja muutamat modit vaikuttavat korjaavan ison osan niistä asioista, mitkä pelissä jäivät vuosi sitten kaihertamaan, sekä tietysti Shattered Space vaikuttaa mielenkiintoiselta lisältä tarinan suhteen.

Kuinka moni muu on tekemässä paluuta Shattered Spacen myötä?
 
Täällä hep.
Tein kaiken jotakuinkin tähdellisen ja olen odotellut DLC:tä siitä lähtien.
En heti ensimmäisenä päivänä hyppää mukaan, odotan vielä modeihin päivitykset tietenkin, koska en halua alottaa alusta.
 
Pelasin julkaisun jälkeen Starfieldiä monta viikkoa, mutta lopulta peli jäi, vaikka pelattavaa olisi vielä riittänyt. Osittain tarkoituksellakin jätin homman siihen, että voisin palata pelin pariin, kun päivitykset ja modit ovat korjanneet ongelmakohtia tarpeeksi.

Ja nyt on tarkoituksena tehdä paluu Starfieldin pariin, kun Shattered Space julkaistaan. Aloitan ihan nollista, eli en todellakaan ota vanhoja tallennuksia käyttöön. Aiemmin julkaistut päivitykset ja muutamat modit vaikuttavat korjaavan ison osan niistä asioista, mitkä pelissä jäivät vuosi sitten kaihertamaan, sekä tietysti Shattered Space vaikuttaa mielenkiintoiselta lisältä tarinan suhteen.

Kuinka moni muu on tekemässä paluuta Shattered Spacen myötä?
Mikähän forumia vaivaa?
no anyway mietin kans paluuta shattered spaceen ja tarkoitus aloittaa alusta, mutta vielä sitä ennen satisfactory loppuun, ennen en aloita.

Lopullisen päätöksen teen kuitenkin modivalikoiman perusteella, jos tuntuu että vielä pitää odotella hyviä modeja niin sitten odotellaan goty versioon asti :)
Toisaalta vois skyrim kans maistua pitkän ajan jälkeen, viimein hankin AE version siihenkin ja ei ole vielä kokeiltu, toisaalta on kova homma modata pelikuntoon se, starfieldissä voisi päästä "helpommalla"
 
Sopivasti sai FO: Londonin päätökseen ennen DLC:tä, tosin jonkin verran joutuu varmaan odottamaan ennenkuin oma modilista on päivittynyt. Ehkä joutuu jopa luopumaan jostain modeista.

 
pääseekö kartasta fast travellaan? jos sillä pääsis tuosta bugista :D en tiiä, vähään aikaan ei oo tullu kyseistä pelii pelattua. Josko taas innostuis
 
Oudon hiljaa ne on minusta on ollut lisäosista. Vasta tuo eka joka oli luvattu ennen julkaisua, on nyt lähes tullut. Pelihän on nyt yksi vuotta vanha.

Jos vertaa Fallout 4: Ilmestyi marraskuussa 2015. Alle vuodessa tuli kaikki lisäosat. Se season pack( tms.) joka sisälsi kaikki ilman tarkempaa eritttelyä, tuli myyntiin joskus ehkä helmikuussa, ainakin ennen kuin yhtäkään lisäosaa oli edes nimetty.
  • Automatron
  • March 22, 2016
  • Wasteland Workshop
  • April 12, 2016
  • Far Harbor
  • May 19, 2016
  • Contraptions Workshop
  • June 21, 2016
  • Vault-Tec Workshop
  • July 26, 2016
  • Nuka-World
  • August 30, 2016

Luulisi että se päätiimi edelleen on tän pelin parissa.
 
Oudon hiljaa ne on minusta on ollut lisäosista. Vasta tuo eka joka oli luvattu ennen julkaisua, on nyt lähes tullut. Pelihän on nyt yksi vuotta vanha.

Jos vertaa Fallout 4: Ilmestyi marraskuussa 2015. Alle vuodessa tuli kaikki lisäosat. Se season pack( tms.) joka sisälsi kaikki ilman tarkempaa eritttelyä, tuli myyntiin joskus ehkä helmikuussa, ainakin ennen kuin yhtäkään lisäosaa oli edes nimetty.
  • Automatron
  • March 22, 2016
  • Wasteland Workshop
  • April 12, 2016
  • Far Harbor
  • May 19, 2016
  • Contraptions Workshop
  • June 21, 2016
  • Vault-Tec Workshop
  • July 26, 2016
  • Nuka-World
  • August 30, 2016

Luulisi että se päätiimi edelleen on tän pelin parissa.
Suoraan sanoen toivon, että bethesda on heittänyt hanskat tiskiin tämän pelin osalta. Tästä kun ei tule koskaan sananlaista legendaa mitä esim Skyrim on. Engine on kelvoton. Peli toistaa itseään jo muutaman tunnin jälkeen. Arvotut paikat ovat todella nopeasti todella tylsiä. Aluksien rakennus kuulostaa kivalta, mutta sitä ei tarvitse oikeasti mihinkään. Siirtokunnat ovat ihan turhia. Ja pelin koko juoni on todella kehno
 
Suoraan sanoen toivon, että bethesda on heittänyt hanskat tiskiin tämän pelin osalta. Tästä kun ei tule koskaan sananlaista legendaa mitä esim Skyrim on. Engine on kelvoton. Peli toistaa itseään jo muutaman tunnin jälkeen. Arvotut paikat ovat todella nopeasti todella tylsiä. Aluksien rakennus kuulostaa kivalta, mutta sitä ei tarvitse oikeasti mihinkään. Siirtokunnat ovat ihan turhia. Ja pelin koko juoni on todella kehno
Samaa mieltä. Nyt vain pienellä liekillä muutama jamppa korjailemaan bugeja ja tekemään pelistä vain stablempaa. Kaikki muut nyt tekemään seuraavaa Elder Scrollssia että saadaan siitä edes kunnollinen. Tämä peli ei vain ole hyvä.
 
Suoraan sanoen toivon, että bethesda on heittänyt hanskat tiskiin tämän pelin osalta. Tästä kun ei tule koskaan sananlaista legendaa mitä esim Skyrim on. Engine on kelvoton. Peli toistaa itseään jo muutaman tunnin jälkeen. Arvotut paikat ovat todella nopeasti todella tylsiä. Aluksien rakennus kuulostaa kivalta, mutta sitä ei tarvitse oikeasti mihinkään. Siirtokunnat ovat ihan turhia. Ja pelin koko juoni on todella kehno
On toki selvää, että samanlaista mainetta Skyrimin kanssa Starfield ei tule saamaan, mutta todella suosittu peli Starfield on kaikesta huolimatta ollut ja myynyt ihan perkeleen paljon.

Starfieldissä on ehkä sellainen ongelma, että pitää tavallaan tietää millaista sisältöä pelin eri osa-alueet tarjoavat, että voi tehdä sitä mistä itse tykkää. Ei niitä itseään toistavia tyhjiä planeettoja tarvitse tehdä juurikaan, jos ei halua. Aluksien rakentamisessa on melko tarpeettomiakin osuuksia, kuten alusten sisätilat, mutta samaa voi kyllä sanoa monista Falloutin tai Elder Scrollsien osa-alueistakin. Yleisesti aluksilla tekee kyllä paljonkin, jos niitä haluaa oikeasti hyödyntää. Outpostit ovat kyllä varsin turhia ja pääjuoni on heikko, mutta toisaalta sivutehtävissä ja tehtäväsarjoissa on paljonkin lihaa luiden ympärillä, eli siihen pääjuoneen ei ole pakko keskittyä erityisemmin.

Shattered Spacen suosio varmaan määrittää Starfieldin tulevaisuutta aika pitkälle. Toivottavasti ainakin yksi isohko DLC olisi vielä tulossa, koska potentiaalia sille todellakin on.
 
Outpostit ovat kyllä varsin turhia ja pääjuoni on heikko, mutta toisaalta sivutehtävissä ja tehtäväsarjoissa on paljonkin lihaa luiden ympärillä, eli siihen pääjuoneen ei ole pakko keskittyä erityisemmin.

Shattered Spacen suosio varmaan määrittää Starfieldin tulevaisuutta aika pitkälle. Toivottavasti ainakin yksi isohko DLC olisi vielä tulossa, koska potentiaalia sille todellakin on.
Starfieldissä piti alunperin olla resurssien keruu yhdistettynä alusten rakenteluun/lentelyyn/kehittelyyn, mutta ei ilmeisesti kerinnyt mukaan. Tämä olisi integroinut Outpostit paljon paremmin peliin. Joko aika pula tai sitten meinattiin, että Toddin kaikki heti nyt periaate ei toteudu. Toivottavasti tämä kuitenkin tulee jossain vaiheessa peliin.


Seuraava iso DLC on jo vahvistettu, mutta ei vielä nimetty.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 991
Viestejä
4 417 995
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom