Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
389
Tänään kun pelasin niin oli planeetat muuttunu värikkäiksi biljardipalloiksi joissa oli kaikennäköstä tekstiä kuten "you should not be seeing this" :btooth: restartti auttoi muuten ei lähteny
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 896
Mitä katsoin videon tuosta, ilmeisesti suurin ongelma on ettei sen laitteen painoa voi säätää.

Jolloin yrittäessä oikeasti sitä käyttää taivaankappalaiden tutkimiseen, se hyppii liikaa törmätessään eri kiviin.
Joita oikeastaan aika vitusti. Muistan pelistä että niiden kivien takia piti aktiivisesti hyppiä niiden yli kun yritti siirtyä kohti jotain, tai että jos pelin jätti kävelemään jotain juttua kohti käydessä vessassa nopeasti, sitä täytyi tähdätä hyvin tarkkaan ettei se hahmo samantien törmäisi liian isoon kiveen ja jäisi jumiin. Ja tämä siis paikoissa joissa oli verrattain vähän ja pienempiä kiviä, kun taas osa paikoissa oli niin täynnä isoja kiviä ettei sitä hahmoa voinut jättää hetkeksikään kävelemään.

Luulisin että joku äkkiä modaa tuosta lentävän version.
 
Liittynyt
20.08.2019
Viestejä
117
Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.

Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 123
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.
 
Liittynyt
20.08.2019
Viestejä
117
Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.
Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 425
Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.
Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.

Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 119
Shattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content

We've added a few new mechanics that we're really excited about. For example, there are new zero-gravity combat scenarios that really change the dynamics of how you approach fights. It adds a layer of strategy that wasn't there before. We've also introduced new ship customization options, which allow players to really tailor their vessels to their play style. And on the exploration front, there are new tools and gadgets that will help players interact with the environment in deeper, more meaningful ways.

The new sector we've created is pretty substantial. It's not as large as the entire galaxy, obviously, but it's densely packed with content. We focused on making sure that every corner of this new area feels alive and has something for players to discover. Whether it's hidden side quests, unique encounters, or just the sheer beauty of the landscapes, there's a lot to keep players engaged. It's less about sheer size and more about the depth of the experience.


Lamb also said that the expansion content is integrated seamlessly into the game, so the content will seem like a natural fit for players in the middle of a playthrough. Artistically, Starfield: Shattered Space will offer vibrant colors and more diverse landscapes, and the story will feature several twists and turns that should surprise players.
Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n. :rofl:

Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 788
Shattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content



Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n. :rofl:

Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 345
Onko tietoa milloinkahan korjaavat ne temppelit joista saa niitä erikoiskykyjä? Naurettavaa miten pilipali mekaniikaksi sekin jätettiin. Muinainen kadonnut raunio/temppeli joka odottaa tyhjillään ja jossa hypitään vähän aikaa zero G:ssä niin saa supervoiman jolla ei tee yhtään mitään. Näitä temppeleitä on sitten copy pastettu vain random generaattorilla pitkin poikin. Vieläkin pistää kiehumaan miten idioottina BGS pitää pelaajiaan. :rofl:

Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.

Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
Taattua BGS laatua. Yhden paskan mekaniikan lisää peliin niin puolet pelistä hajoaa eikä sitä koskaan korjata muuta kuin communityn toimesta modilla.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 119
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 788
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 119
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
Youtube videon katsoin Dragons Dogma 2:sesta... Eihän se näytä lähellekkään yhtä hyvälle kuin SF? Siinä on vain valopelleilyä ja skriptihelvettiä, kuten käytännössä kaikissa "action"-ropeissa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 425
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin

Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
Miten se aina yksillä...
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 788
Miten se aina yksillä...
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa. Tuohan on vain hiukan jatkokehitetty versio Skyrimin fysiikkaenginestä joka oli ja on helvetin buginen.

Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 119
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa.

Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 788
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä

Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 345
Fysiikkamoottorin epätarkkuus ja huonoushan on nimenomaan Bethesda pelien "käyntikortti". Yhden tavaran nostaminen saattaa vaikuttaa lähiympäristössä metrien säteellä muihin tavaroihin vaikka ei saisi. Hahmot saattaa alkaa nousemaan ilmaan ja katoavat horisonttiin koska fysiikkaengine on niin huono ja epätarkka eikä pysty käsittelemään yksinkertaisiakaan fysiikkalaskentoja.

Taitaa olla gamebryossa pohjalla ihan "vanha kunnon" havoc jota ei varmaan sitäkään ole päivitetty sitten 90-luvun.

Mutta toisaalta jos fysiikat ei toimisi nuin päin persettä niin puolet BGS pelien hauskuudesta katoaisi.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 119
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä

Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
Jep, ja muutaman sekunnin googlaus paljastaa saman CPU-riippuvuuden tällaisissa tilanteissa kuin BGS-peleissä. Reddit - Dive into anything
RE Engine is great, but DD2 is pushing it in totally new ways. The issue has already been confirmed to be NPC AI/Physics, which are handled on the CPU. It's why changing graphics settings has little effect and why cities perform worse than the wilderness.
Ei ole olemassa ns. ilmaista päivällistä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 119
Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 052
Viestejä
4 372 252
Jäsenet
72 727
Uusin jäsen
tytti01

Hinta.fi

Ylös Bottom