- Liittynyt
- 12.12.2018
- Viestejä
- 391
Tänään kun pelasin niin oli planeetat muuttunu värikkäiksi biljardipalloiksi joissa oli kaikennäköstä tekstiä kuten "you should not be seeing this" restartti auttoi muuten ei lähteny
Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.Moni sanonut etteivät pelaa ennen kuin fixi/päivitys tulee, eli moni asia taitaa olla juuri nyt rikki edellisen päivityksen jäljiltä.
Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.Kyllähän se huonompaan suuntaan meni päivityksellä, nyt mm kun tallentaa pelin F5 napilla niin koko peli meinaa kaatua.
Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n.We've added a few new mechanics that we're really excited about. For example, there are new zero-gravity combat scenarios that really change the dynamics of how you approach fights. It adds a layer of strategy that wasn't there before. We've also introduced new ship customization options, which allow players to really tailor their vessels to their play style. And on the exploration front, there are new tools and gadgets that will help players interact with the environment in deeper, more meaningful ways.
The new sector we've created is pretty substantial. It's not as large as the entire galaxy, obviously, but it's densely packed with content. We focused on making sure that every corner of this new area feels alive and has something for players to discover. Whether it's hidden side quests, unique encounters, or just the sheer beauty of the landscapes, there's a lot to keep players engaged. It's less about sheer size and more about the depth of the experience.
Lamb also said that the expansion content is integrated seamlessly into the game, so the content will seem like a natural fit for players in the middle of a playthrough. Artistically, Starfield: Shattered Space will offer vibrant colors and more diverse landscapes, and the story will feature several twists and turns that should surprise players.
Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajanShattered Space tuo taas lisää uusia pelimekaniikoita: Starfield: Shattered Space Adds New Gameplay Mechanics, Has a Lot of Densely Packed Content
Itse en ole kerinnyt julkkarin jälkeen (200h) pelaamaan, mutta hämmästyneenä seurannut miten paljon BGS on peliä parannellut. Aluksien sisustelu, kartat ja ajoneuvot tulleet vuoden sisällä peliin. Kun muistetaan miten esim. CDPR:ltä meni neljä vuotta saada kysytyin pelimekaniikka CP77:n.
Shattered Spacessa sitten paluu takaisin Unityyn, ja monta kertaa modatumpana.
Taattua BGS laatua. Yhden paskan mekaniikan lisää peliin niin puolet pelistä hajoaa eikä sitä koskaan korjata muuta kuin communityn toimesta modilla.Tuli nyt sitten uusin päivitys pyöräytettyä läpi. Ongelmiahan siitä seurasi. Eli planeettojen textuurit sekosi.
Olen poistanut shader kansion ja eheyttänyt pelin tiedostot Steamin kautta mutta silti sama ongelma.
Oisko ideoita mitä koittaa seuraavaksi?
Niin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.Olisivat saaneet keskittyä tuon optimointiin. Tuon tason grafiikoilla pitäisi saada ihan toisenlaiset ruudunpäivitysvauhdit. Tosin taitaa jäädä haaveeksi kun alla on se isoisän aikainen engine jonka rajat paukkuvat koko ajan
Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkinNiin noh mihin vertaat? Tässä on fysiikka-engine, dynaaminen ja persistentti maailma aivan eri tasolla kuin missään muussa ropessa, mitkä hidastavat peliä graafista ulkoasua parantamatta. BGS-pelit ovat siitä kohtuu uniikkeja. Ja mitä grafiikkaan tulee, niin tässä on tavarat, avaruusaluksien sisustukset, avaruusalukset, ajoneuvot yms. tekstuureiltaan suunnilleen yksityiskohtaisempia vanillana, mitä olen missään pelissä nähnyt. Ja vistat ovat paikoitellen uskomattomia eri planeetoilla.
Youtube videon katsoin Dragons Dogma 2:sesta... Eihän se näytä lähellekkään yhtä hyvälle kuin SF? Siinä on vain valopelleilyä ja skriptihelvettiä, kuten käytännössä kaikissa "action"-ropeissa.Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin
Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
Miten se aina yksillä...Pelin fysiikka engine on kyllä paskaakin paskempi. Näkee esim siitä, että asteroidit törmäilevät kuin styroxpallot. Eivätkä nuo muutkaan kyllä juuri vauhdissa näy muilla pelitaloilla. Jonkun dragons dogma 2:n maailma hakkaa tuon mennen tullen suunnilleen kaikessa ja on paljon paremman näköinenkin
Edit: jos olisin ottanut ruutukaappauksen joka kerta kun Starfieldin fysiikka engine sekoilee oikein huolella, niin kovalevytila olisi loppunut heti alkuunsa
No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa. Tuohan on vain hiukan jatkokehitetty versio Skyrimin fysiikkaenginestä joka oli ja on helvetin buginen.Miten se aina yksillä...
Siltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?No, se ei esimerkiksi tunnu käsittävän mitä massa merkitsee. Ja sekoilee armotta räsynukkefysiikojen kanssa.
Ja muuten molempia pelejä grafiikat tapissa pelanneena rankkaan sen Dragons Dogma 2:n paljon paremman näköiseksi
Ilmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiäSiltikin, ei näitä voi vertailla. Videota katsellessa en nähnyt mitään fysiikka-engineen viittaavaa, vaan kaikki liikkeet tapahtuvat skripteillä, mitkä eivät käytännössä maksa mitään. Painat nappulaa äijä heittää kymmenen volttia, joka kerta samalla tavalla. Kun SF:ssä kaikki ovat fyysisesti maailmassa, jolloin jokainen keskenäinen reaktio pitää erikseen laskea. Enkä tiedä mitään muutakaan DD2:sta, mutta enpä usko että maailmaa on yhtä helppo muokata/lisäillä kuin BGS-peleissä?
Jep, ja muutaman sekunnin googlaus paljastaa saman CPU-riippuvuuden tällaisissa tilanteissa kuin BGS-peleissä. Reddit - Dive into anythingIlmeisesti se videon tekijä ei sitten keskittynyt kuin tappeluun, koska esim laatikkopinoja voi potkia / hajottaa ja jäljelle jäävät laatikot käyttäytyvät järkevän oloisesti eivätkä jää vipattamaan kuten bsg:n peleissä on ollut tapana. Ja goblini menee asianmukaisesti linttaan kun mäkeä alas rullaava kivi menee sen päältä. Sitä fysiikkaa on myös hyödynnetty esim. yhdessä tehtävässä jossa pitää pomppia keinulautojen päällä ja sinun painosi vaikuttaa siihen keinumiseen. Kyllä siinä fysiikkaa on, mutta siihen ei kiinnitä juuri huomiota kun se ei näytä tekevän mitään ilmiselviä typeryyksiä
Ja vaikka sitä ei mainosteta, niin isoa osaa esineistä voi kantaa ympäriinsä jos siltä tuntuu
Ei ole olemassa ns. ilmaista päivällistä.RE Engine is great, but DD2 is pushing it in totally new ways. The issue has already been confirmed to be NPC AI/Physics, which are handled on the CPU. It's why changing graphics settings has little effect and why cities perform worse than the wilderness.
Juu, mutta lisääminen ja toimiminen ovat kaksi eri asiaa. Siitä että sinne voi lisätä miljoona objektia ei ole juuri iloa kun se itse fysiikka on koomisen huonoa.Tässä hyvä esimerkki SF fysiikka-enginen dynaamisista kyvyistä, ja miten helppoa maailmaan on lisätä "oikeita" objektejä.
Peli "jäätyy" tallennuksen yhteydessä, ns jäätyminen kestää noin 20 sekuntia jos peli ei kaadu...Miten se vain meinaa kaatua? Se joko kaatuu tai ei kaadu.
Itse odottelen DLC:tä ja sen jälkeiset päivitykset modeihin, ja sitten vastan jatkan tämän parissa.
Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.Hieman piti testailla tuota mönkijää ja positiivisena yllätyksenä sillä voi ajaa ilmeisesti lähes minne vaan. Atlantiksessakin boostereilla ylös seuraavalĺe tasolle, löytyyhän tuosta myös ase. Auttaahan tuo planeettojen tutkimisessa jos sitä haluaa tehdä.
Eipä juurikaan mutta jos haluaa ajankulukseen tutkia niin tuolla mönkijällä se käy aikalailla nopeammin kuin pelkän jetpackin kanssa.Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
Realistisesti ei. Niitä voi silti tutkia ja yrittää löytää pelistä jotain mitä Bethesdan aikaisemmissa peleissä on ollut. Jotain "piilotettua" ja "salaista", pientä tai suurta. Ei vaan löydä joten kenenkään ei sitä kannata erehtyä tekemään.Onko niissä planeetoissa ees mitään tutkittavaa? Johonkin outpostiin tarvii jotain mineraalia, mutta käsittääkseni täysin generoituja kaikki planeetat.
Alkuun kyllä maistui itsellekin ihan kivasti. Sivutehtävät varsinkin ihan kiinnostavia. Noin 30-40h jälkeen alkoi vaan tökkiä. Isot sivutehtävälijat oli pelattu ja päätehtävä linja ei oikein kiinnostanut. Kaikki planeettojen paikat, mihin pääsee sisään, on ihan samanlaisia. Parhaat aseet löysin ekan 10h aikana, enkä sen jälkeen löytänyt yhtä tehokkaita tai parempia aseita. Aluksen virittely/modaaminen toteutettu aivan ala-arvoisen kömpelöllä ja surkealla tavalla. Hermot vaan menee, kun koittaa söhiä palikoita yhteen. Jatkuvat latausikkunat alkoi myös tosissaan välillä pännimään.Tätä nyt vähän kokeiltuani niin ihan hyvät ensivaikutelmat siitä jäi. Eihän tuo teknologista hienoutta säteenseurannalla toteutettujen heijastusten ja muun sellaisten avulla tuo mutta ainakaan itselleni se pelin sisältä tulee ensimmäisenä ja ulkoasu ja hienoudet tarjoaa bonusta. Kyllä tästä jäi fiilis että tutkimista ja tekemistä riittää.
Ensimmäisellä pelisessiolla jäi ihmetyttämään kun kaikki planeetat näytti värikkäiltä karkkipalloilta joissa oli jotain tekstiä. Onneksi tuo korjaantui käynnistämällä peli uudestaan.
Bugeja ja muitakin ongelmia varmasti löytyy. Mutta onpahan tekemistä.
Ei ainakaan patch noteissa ollut mainintaa.Korjaako tämä niitä fysiikka yms ongelmia mitä viimeksi tuli, varsinkin "autoiluun" liittyen?
Koko fysiikkasysteemi pitäisi vaihtaaKorjaako tämä niitä fysiikka yms ongelmia mitä viimeksi tuli, varsinkin "autoiluun" liittyen?