Olen tässä itsekin yrittänyt keskittyä juoni-tehtäviin. Muutaman artifaktin olen kerännyt, hiljattain pelastin Barretin, ja Sarahin kanssa pitäisi olla häät tiedossa. Yhtä linjaa en ole vieläkään aloittanut eli Crimson fleetin tehtävät, niissä olen edelleen siinä kohtaa missä pitäisi mennä Vanguardin emoalukseen ja siitä varmaan se CF soluttautuminen alkaisi.
Yksi merkillepantava juttu, vaikka olen lähes tähän asti vaan seikkaillut noilla eri planeetoilla/kuilla, niin vieläkin tulee välillä uusia paikkoja vastaan, siis sellaisen paikan prototyyppiä mitä en ole kertaakaan tutkinut/törmännyt. Joitain paikkoja olen varmaan käynyt läpi >10 kertaa.
Yritän vielä haaveilla siitä että jos tutkisi jokaisen taivaankappaleen 100% ennen NG+ resetointia, koska noikin resetoituu samalla ja silloin ei pysty tekemään "kaikkia". Mutta tuo on valtava urakka ja vahvasti epäilen että jää tekemättä siinä vaiheessa kun olen tuon NG+ kynnyksellä.
Olen myös huomannut nyt jotain level 77 että hieman heikommilla, mutta hauskoilla aseilla tietyt viholliset vaatii lippaan toisensa peräään, että ne kuolee. Mulla on esim. sellainen 6.2 mm (tms.) konepistooli jossa on tuplalipas ja sillä on hauskaa rynniä nopeasti eteenpäin, mutta omaa tasoa olevat ihmiset eivät meinaa millään kuolla sillä. Ja peli ei meinaa mitenkään antaa aseita joissa on kunnon legendaariset efektit. Esim. furious tulee kyllä yksinään vastaan monella eri aseella, mutta furious+joku muu hyvä, sellaisia mulla ei taida olla yhtäkään. Tuo konepistooli olisi tuplalippaalla ja furious efektilla huomattasti parempi. (toki en ole viitsinyt katsoa onko tuollainen combo mahdollinen, systeemi kuitenkin on hyvin samanlainen kuin F76 jossa noi kaksi efektiä oli samassa slotissa ja siten ei mahdollista samaan aikaan.
Samaten avaruuspukua en ole päivittänyt likemmäs kahteen kuukauteen, kun ei tule sellaista jossa on hyviä efektejä useampi kappale.
OK peli tää on mutta selvästi itsellä ei ole lähelläkään samaa intoa pelata kuin Skyrimiä tai Bethesdan Falloutit. Ja harmi että noiden seuraajat on niin pitkän ajan päässä, varmaan 4 vuotta vähintään. Tuo ympäristön tutkiminen ei ole ollenkaan niin mielenkiintoista, se on liian "suorittamista" joka menee just ja just kun on vaan rutinoitunut siihen. Juuri koskaan ei tule mitään kunnolla kiehtovaa vastaan.
Itsellä kävi eilen toisen kerran se, että kun nousi planeetalta kiertoradalle, niin alusta ei voinut ohjata ollenkaan. Piti kelata aikaisempia saveja taaksepäin jossa toimi normaalisti.
Tuo tulee ainakin silloin kun jos olet lähtenyt telakoituneena avaruusasemalta muualle pikamatkustamalla. Se alus on pelin mielestä edelleen telakoituituneena. Kerran tuli itselläkin mutta onneksi suoraan, pikamatkustin jonnekin kiertoradalle varmaan jotain piraattia jahtaamaan, niin oli helppo havaita ongelma ja ottaa uusiksi.
En tiedä saisiko sen korjattua vaihtamalla alusta edestakaisin, ainakin kannattaisi kokeilla jos on ehtinyt hiukkaakaan pelaamaan asemalta lähtemisen jälkeen.