Starfield (PC, XBX)

Teetkö temppelit myös?
Teen joo, vähän hidasta ja nuo on aina samoja, mutta tehdään nyt menemään. Hieman kiinnostais aloittella cp77 2.0 patsilla, mutta ei jaksa. ng+5 menossa, saa nähä mihin asti jaksaa, en pelaa muuta kuin skip MQ ja temppelit, sideguesteja sen verran että saa vähän rahaa.
Powereista slow on parhaimpia, parallel self ihan ok kans, mutta se tuntuu bugaavan joskus ja muutttuvan hostileksi???
ja personal atmoshpere, mutta tuotta ei enää paljoa tarvi kun fitness on lvl4, muita tulee käyteltyä harvoin.
sense life on hyvä, mutta ei nää robotteja

Löyty myös "bugi", jos pelaat 1st person modella, itsestäsi ei tule shadowia maahan, kumppaneista tulee joskus, joskus ei, sekin bugaa, mutta 3rd person modella shadowit piirtyy ihan oikein.
 
Teen joo, vähän hidasta ja nuo on aina samoja, mutta tehdään nyt menemään. Hieman kiinnostais aloittella cp77 2.0 patsilla, mutta ei jaksa. ng+5 menossa, saa nähä mihin asti jaksaa, en pelaa muuta kuin skip MQ ja temppelit, sideguesteja sen verran että saa vähän rahaa.
Powereista slow on parhaimpia, parallel self ihan ok kans, mutta se tuntuu bugaavan joskus ja muutttuvan hostileksi???
ja personal atmoshpere, mutta tuotta ei enää paljoa tarvi kun fitness on lvl4, muita tulee käyteltyä harvoin.
sense life on hyvä, mutta ei nää robotteja

Löyty myös "bugi", jos pelaat 1st person modella, itsestäsi ei tule shadowia maahan, kumppaneista tulee joskus, joskus ei, sekin bugaa, mutta 3rd person modella shadowit piirtyy ihan oikein.

Löytyykö minkä verran uutta dialogia tai muuta erilaista ekaan rundiin nähden (ennen ng+)?
 
Jonkun verran joo, jotkut questit voi "skipata" tai nopeutttaa, mutta ei nyt kovin paljoa. Main questit voi skipata kokonaan ja kerätä vain artifactit, tai jos haluaa ton voi pelata uudestaan, mutta se vähän bugittelee, eka patsissa siihen tuli jo korjauksia, kerran tein sen uudestaan ja toimi ihan ok. Eli siihen tulee sellanen [Starborn] alkuinen dialogi jonka voi valita, ainakin companionit tykkää siitä kun sen valitsee.

Jotkut paikat on erilaisia ja artifactit on hieman eri paikoissa, muuten tuo on aika samaa. lvl 98 vihut on ollut suurimpia mitä tullu vastaan, nuo antaa jo haastetta, samoin se lopputaistelu hard/very hardilla on aika haastavaa. ainakin jos et oo keränny aseita/parempaa armoria siihen. joutu vaihtaan siihen ja muutamaan avaruustaisteluun jotka on pakoliisia, joko normal tai easy, ei päässy muuten läpi
 
Päätelleen tuosta NG+ sen 10 kertaa läpi, että tuo on vähän pelintekijän visioissa että porukat tekee, kun skillit vaatii jo sen about 300 leveliä että alkaa olla kerättyjä :rofl:
Montakohan sataa tuntia tohon menee nykymuodossa?
Varmaan tulee lisäsisältöjä ja balanssimuutoksia, niin voi mennä mitä vaan...
 
Tulihan tuota skyrimiäkin hakattua ties monen monta tuntia ja kaikki skillitkin useampaan kertaan resetattua, vai mikäs masterointi se oli, no joka tapauksessa aloitti uudestaan skill tasolta 1. Paras lvl mihin asti jakso tais olla joku 110 tms. Peli on koneella vielä ja savekin. ja oon ton vaan kopsannut uuteen koneeseen.
 
Ite en ole saanu viimeisen patchin jälkeen neutral LUTs modia toimimaan game pass versiossa. Ei auta, vaikka oon poistanut niitä shader cache filujakin, millä jotkut ilmeisesti saaneet sen taas toimimaan.
 
Vähän kyllä harmittaa tässäkin ketjussa mainittu koluttavien tutkimusasemien jne. samanlaisuus. Ainakin osa on aivan selviä kopioita toisistaan, jopa vihulaisten osalta. Taitavat pöydillä ja kaapeissa lojua samat tavarat ja peruslootitkin.

Paradison ympärillä pörräävä alus. Huoh! Vaikka vehjes on olevinaan 200 vuotta vanhaa tekniikkaa, niin se on kuitenkin tehty samoista palikoista kuin kaikki muutkin. Pelinkehittäjien olisi pitänyt tehdä aluksen sisustus aivan erilaiseksi, kuin mitä moderneissa aluksissa on. Tietokonepäätteet, kaapit jne. eivät ole muuttuneet 200 vuoteen? Selvä!
 
Vähän kyllä harmittaa tässäkin ketjussa mainittu koluttavien tutkimusasemien jne. samanlaisuus. Ainakin osa on aivan selviä kopioita toisistaan, jopa vihulaisten osalta. Taitavat pöydillä ja kaapeissa lojua samat tavarat ja peruslootitkin.

Kaikki kaivokset ovat samanlaisia, robotics labsit, military baset yms. Pieniä variaatioita on lootin ja mestan levelin suhteen. Metsästin yhdessä vaiheessa synapse alphaa. Level 10 bionics labsista löytyi 2 kappaletta. Levelin 65 viisi. Muuten oli kyllä kaikki 100% samassa paikassa.

Noita erilaisia mestoja on about 25 erilaista ja niitä kierrätetään juonitehtävissä. Jos olet käynyt yhdessä Abandoned minessä olet käynyt kaikissa. Ei ole mitään syytä käydä uudestaan ellei sieltä saa jotain tavaraa jota tarvitset tai haluat farmata vihollisia.
 
Peli tarjoaa loputtoman grindauksen loottien ja vihujen tappamisen perässä. Missä pelissä tuo toteutetaan joka kerta uniikeilla kentillä?
Mä kun oon semmonen puusilmä etten mitään näe enkä löydä vaikka etsin, niin mielessäni mietin että montako kertaa mun tarttee koluta sama mesta läpi, että löydän sieltä kaiken lootin. Tai etten eksy. Vielä en ole kyllästynyt samojen mestojen uusintoihin koska edelleen löydän lootit vaihtelevasti ja edelleen pallo hukassa :lol:

edit:
Pelin yksi "juttu" on tarjota loputon multiversumien grindaus, eli pelata samaa peliä uudestaan ja uudestaan, kunnes kyllästyy. Nämä rinnakkaistodellisuudet on jo loren mukaan aina samanlaisia tai -kaltaisia. Pienin, tai vähän suurempien, yllätysten ja muutosten kera.
Jokaisessa multiversumissa on vielä mahdollisuus loputtomaan grindaukseen resurssien, loottien, kokemuspisteiden, tappojen perässä.
Saman toistaminen on osa peliä.

Onko noilla kaupungeista "saatavilla" huoneistoilla jotain muuta käytännöllistä käyttöä, kuin roolipelata sisustusta ja kotileikkiä?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta on tämä työmaa. Joka kuulta ja planeetalta löytyy n*x paikkaa, joita koluta. Voipi mennä muutama vuosi että alkaa tekeminen loppua... Toistaiseksi olen tahkonut main questia, mutta saa nähdä kuinka kauan..
Vajaa 80 tuntia menty, muutama main-quest tehtävä takana, ja vasta nyt aloitin ensimmäisen factionin (Ruyin). Kaikki pelimekaaniikat alkaa vasta nyt olla opeteltu, vain Outpost-rakentelu on vielä alkutekijöissään. Ei tässä tekeminen ihan hetkessä lopu, ja peli tulee olemaan modaajien unelma kunhan työkalut saadaan ulos. Tuokin, että Outposteja on liian vähän erillaisia, tullaan varmaan korjaamaan modaajien toimesta.
 
Ite en ole saanu viimeisen patchin jälkeen neutral LUTs modia toimimaan game pass versiossa. Ei auta, vaikka oon poistanut niitä shader cache filujakin, millä jotkut ilmeisesti saaneet sen taas toimimaan.

Olihan ne asennettu \My Game\Starfield\ -kansioon eikä pelin varsinaiseen asennuskansioon?
Kumpikaan pätsi ei ole vielä rikkonut omia n. 20 modia, jopa asennuskansiossa oleva batch-filu on saanut olla rauhassa.
 
On juu juurikin siellä My gamesin alla. Ja binvalidateolderfiles tms. Rivi on starfield.ini:ssä eikä siinä custom ini:ssä. Jotenkin tuntuu, että se toimi kun latasin ekan kerran pelin pätsin jälkeen, mutta kun lähti pois new atlantiksesta, niin se harmaa huntu tuli joka paikkaan.
 
Ite en ole saanu viimeisen patchin jälkeen neutral LUTs modia toimimaan game pass versiossa. Ei auta, vaikka oon poistanut niitä shader cache filujakin, millä jotkut ilmeisesti saaneet sen taas toimimaan.
Ite käytän Reduced LUT'sia, jossa voi valita efektin voimakkuuden ja se on toiminut uusimmankin patchin kanssa Vortexin kautta; Reduced LUTs - Cleaner Colors and Enhanced Contrast Jos Neutral LUT'sin näkymästä tykkää, niin tuolla saa saman kun laittaa 0% ja ainakin väittää toimivansa Game Passinkin kanssa.
Yksi mitä oon ite huomannut, on toi StarfieldCustom.ini välillä hukkaa sinne syötetyt tekstit, niin laitoin sen Read Only tilaan ja sen jälkeen on pysynyt muutokset päivitystenkin yli.
 
On juu juurikin siellä My gamesin alla. Ja binvalidateolderfiles tms. Rivi on starfield.ini:ssä eikä siinä custom ini:ssä. Jotenkin tuntuu, että se toimi kun latasin ekan kerran pelin pätsin jälkeen, mutta kun lähti pois new atlantiksesta, niin se harmaa huntu tuli joka paikkaan.

Laitoin loose file loadingin (tuo mainitsemasi parametri) asennuskansion starfield.ini:in sekä my gamesin starfieldcustom.ini:in. Kaikki modit on jälkimmäisessä kansiossa.


Yksi mitä oon ite huomannut, on toi StarfieldCustom.ini välillä hukkaa sinne syötetyt tekstit, niin laitoin sen Read Only tilaan ja sen jälkeen on pysynyt muutokset päivitystenkin yli.

Eihän tuo Vortex muuttele sitä? Itsellä tuo starfieldcustom.ini ei ole muuttunut kertaakaan, eikä sen pitäisikään. Päivitykset eivät koske my games\starfield\ -kansioon.
 
Eihän tuo Vortex muuttele sitä? Itsellä tuo starfieldcustom.ini ei ole muuttunut kertaakaan, eikä sen pitäisikään. Päivitykset eivät koske my games\starfield\ -kansioon.
Ei mitään käryä mikä sitä muutteli, mutta lukitsemalla tuon .inin loppu sekoilut. Hieman ihmetyttäisi, jos Vortex tuota muokkaisi, kun kaikissa asentamissani modeissa on ollut ohjeet sen manuaaliseen muokkaamiseen, jos siis tuohon tiedostoon on tarvinnut koskea.

Edit. Lähinnä mainitsin tuosta sen takia, että jos jollain muullakin lakkaa modit toimimasta, niin kannattaa katsoa tuo .ini, ettei sieltä puutu mitään ja mahdollisesti lukita se jos näin on päässyt käymään.
 
Jaksaisikohan joku jeesata pelin lunastamisessa.

Prossu on Ryzen 7600x itseltäni löytyy koodi . valitettavasti emo ja muisti tulee noin 2vk kuluttua...
 
Viimeksi muokattu:
ng+8 taitanee olla nyt menossa, noin 3h menee kun skippaa main questin ja hakee kaikki temppelit, vähän tylsäksi kyllä menee. Difficulty on vähän pakko laskea kun joko ei oo aseita, tai ammukset loppuu.
Starbown ship on paska taistelussa, eikä tuo armorikaan kovin kummoinen ole, myös tehokkaampaa/modattua boost packia tarvis ja tuon puvun käyttö estää ne.
periaatteessa kaikkia temppeleitä ei tarvi, mutta kun ne on random ja et saa sitä poweria mitä just käytät, eikä ne powerit niin kummoisia ole.
Ei noi ng+ toistaminen ole kovin worth it, mutta yhden kerran periaatteessa voi tehä, ikään kuin jatkona ekalle main quest playthroughille
 
ng+8 taitanee olla nyt menossa, noin 3h menee kun skippaa main questin ja hakee kaikki temppelit, vähän tylsäksi kyllä menee. Difficulty on vähän pakko laskea kun joko ei oo aseita, tai ammukset loppuu.
Starbown ship on paska taistelussa, eikä tuo armorikaan kovin kummoinen ole, myös tehokkaampaa/modattua boost packia tarvis ja tuon puvun käyttö estää ne.
periaatteessa kaikkia temppeleitä ei tarvi, mutta kun ne on random ja et saa sitä poweria mitä just käytät, eikä ne powerit niin kummoisia ole.
Ei noi ng+ toistaminen ole kovin worth it, mutta yhden kerran periaatteessa voi tehä, ikään kuin jatkona ekalle main quest playthroughille
Itse olen ng+2 tms. ja vähän samoissa ajatuksissa tavallaan vaikka en kyllä ole käyttänyt läheskään noin paljoa aikaa.

Spoiler tägissä jotain joka voisi spoilata, ei kylläkään mitään mitä tenuxin viestissä ei ole jo tavallaan.
Ihan perseestä aina se pakollinen "lentely" temppeleissä" ja jos tuota pitäisi tehdä se 240(?) kertaa niin söisi miestä :)
 
Ihan perseestä aina se pakollinen "lentely" temppeleissä" ja jos tuota pitäisi tehdä se 240(?) kertaa niin söisi miestä :)

Siihen on modi, joka laskee temppelissä sen vaaditun viidestä -> yhteen, mitä joudut lentelemään sen hiukkasparven läpi. Kannattaa se laittaa niin tulee paljon mielekkäämäksi toi homma.

Löytyy Nexusesta nimellä Short Temple Puzzles.
 
Mä olen saanut hieman edistystä mun tukikohdissa. Suurin osa näistä on Alpha Centurissa eri paikoissa. Nyt rakentelen tuonne niitä juttuja joilla tukikohdan tuotanto saadaan lähetettyä toiseen tukikohtaan, ideana kanavoida kaikki ainakin tuon järjestelmän tuotanto yhteen New Atlantiksessa(siellä kaksi) tukikohtaan. Sitten rakentaa sinne hitosti varastoja jonne se kaikki kerääntyisi. Sinne olen saanut vihdoin rakennettua sen laskeutusalustan missä pystyy rakentamaan aluksia.

Se yksi rakennelma johon voi kanavoida tuotantoa, joka on sellainen iso saksinosturijutska, se toimii oudosti. Sen kuvauksen mukaan sillä pitäisi pystyä siirtämään ne kaikki tuotanto siitä suoraan alukseen. Mutta mulla se on toiminut VAIN jos olen siinä tukikohdassa, aluksen ulkopuolella. Eli aina jos kävisi siellä keräämässä noi jutut, joutuisi silti poistumaan aluksesta kerätäkseen sinne kertyneen huotannut. Ihme rajoitus.

Myöskin sen ison laskeutumisalustan rakentamisen myötä paljastui tukku omituisia glitchejä. Mun alus siis alunperin oli siellä kaupungissa. Mä vaihdoin sillä laskeutumisalustalla alusta ajatuksena että se vaihtaisi sen sinne. No se sekä tuli sinne että ei tullut sinne, ja sitä ihmetellessä tuli koko ajan oudompia juttuja. Mä pääsin fast travellemaan siihen alukseen tiputtamalla roinaa pois.(siis alus visuaalisesti ei ollut siellä, mutta pystyin fast travellemaan siihen) Siellä aluksen sisällä oli ylimääräisiä seiniä, joiden läpi onneksi pystyi kävelemään. Ekaksi aluksesta ei pystynyt poistumaan ollenkaan normaalista luukusta, siinä ei tullut mitään promptia. Pilotin tuolin kautta pääsin ulos mutta peli heitti mut kauas siitä "aluksesta" ja tukikohdasta. Joka kerralla kun yritin roudata niitä resursseja alukseen tapahtui jotain uutta outoa. Yhdellä kerralla uin siinä aluksen ohjaamossa.

Yhdessä vaiheessa tuli myös tälläinen prompti vastaan, kun yritin poistua aluksesta. Tuo muistaakseni päätyi siihen että mun hahmoni oli liikkumattomana jossain kokonaan vihreässä maisemassa. En nähnyt sitä hahmoa edes kolmannessa persoonassa. Mä pystyin ampumaan, mutten liikkumaan, kääntymään eikä mitään muutakaan. Kartan kautta silti pääsin siitäkin pois, netistä tulee tuolla hakemalla ihan muuta vastaan. Se outpost siis ei juuri bugittanut mitenkään vaan se mun alukseni koska se oli virtuaalisesti läsnä siellä tukikohdassa, mutta visuaalisesti ei.
1695847643623.png


Ekaa kertaa näin tukikohdan hyökkäyksen livenä, sitä siis tapahtuu. Tuo oli ihan kiva, Eclipticin joku 6 tyyppiä. Mä olin rakentamassa noita juttuja pienemmille tukikohdille, kuvassa tuo juttu oikealla siis, jolla kanavoida resursseja yhteen paikkaan, ja noi hyökkäsi tyhjästä. Kivaa kevyttä loottia.
1695847968285.png

Noita olikin 9. Ja repair all mahdollisuutta ei näemmä ole siitä tukikohtamajakasta, vähän tylsää kerran F76:ssa se oli.
 
Viimeksi muokattu:
Aika hyvin on vaihtoehtodialogeja äänitetty.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Ja tämän jälkeen ymmärtää miksi dialogia on neljännesmiljoona lausetta. :D

 
Isommilla leveleillä, 90+ vihut muuttuu tässä ihan älyttömiksi bullet sprongeiksi, pitänee joku bullet spronge modi pistää.
Muistelen että Oblivionissa tais olla samaa.
dmg skillit on jokaista noin 3, ei ihan max kaikki kuitenkaan ja silti pitä pistää 5 lipasta magshearia dungeon bosseihin ja noin 10 kranua.
Ei oo ihan balanssissa, ei mee enää very hardilla, hardillakin alkaa olla tuskaa ammusten kanssa, harmi vaan alussa toi oli toisinpäin.

Nexuksessa oli asiasta juttua, samalla kun vihujen hp moninkertaistuu isoilla leveleillä niin oma dmg ei kuitenkaan moninkertaistu, samoin dmg received on aika hurjaa.
Tähän toki auttaa powerit, mutta osa niistä bugittaa ja kemikaalit kans. En tiiä miksi tässä ei oo perkiä joka nostaa noiden chemien kestoaikaa, kuten oli FO4, niitä menee aika suuria määriä jo.
Haluais kyllä vaikeutta enemmän, mutta vähän huonosti toteutettu tuo isommilla leveleillä.
 
Paljon parjattu Ryujin-tehtävälinja takana. Vähän niinkuin Starfield, alkoi hitaasti, mutta loppu oli täyttä rautaa. Olikohan se viidenneksi viimeinen tehtävä mistä oikeasti mielenkiintoiset tehtävät alkoivat. Kulminoituen siihen vikaan kokoukseen, joka oli kyllä jotenkin huikean immersiivinen kokemus, kun kaikki permutaatiot käytiin läpi. Se viimeinen sabotaasi oli myös oikeasti hyvä tehtävä. Hörähdin ääneen kun manipuloin vartijan avaamaan ovea, ja turretti eliminoi sen ennen sitä. Alku oli aikamoista edes-/takasjuoksua, mutta mitäs siitä valittamaan kun yritettiin luoda kuva yritysportaasta.
 
Viimeksi muokattu:
Isommilla leveleillä, 90+ vihut muuttuu tässä ihan älyttömiksi bullet sprongeiksi, pitänee joku bullet spronge modi pistää.
Muistelen että Oblivionissa tais olla samaa.
dmg skillit on jokaista noin 3, ei ihan max kaikki kuitenkaan ja silti pitä pistää 5 lipasta magshearia dungeon bosseihin ja noin 10 kranua.
Ei oo ihan balanssissa, ei mee enää very hardilla, hardillakin alkaa olla tuskaa ammusten kanssa, harmi vaan alussa toi oli toisinpäin.

Nexuksessa oli asiasta juttua, samalla kun vihujen hp moninkertaistuu isoilla leveleillä niin oma dmg ei kuitenkaan moninkertaistu, samoin dmg received on aika hurjaa.
Tähän toki auttaa powerit, mutta osa niistä bugittaa ja kemikaalit kans. En tiiä miksi tässä ei oo perkiä joka nostaa noiden chemien kestoaikaa, kuten oli FO4, niitä menee aika suuria määriä jo.
Haluais kyllä vaikeutta enemmän, mutta vähän huonosti toteutettu tuo isommilla leveleillä.

Toi vaikeusasteen kipuaminen ylöspäin liittynee NG+ polkua kiipeämiseen, eikä pelkästään leveliin. Ekaa peliä ennen NG:tä, niin hyvin kaatuu 98 lvl vihut very hardilla. Samoin parvi high lvl vihuja avaruustaistelussa putoaa vielä helposti.
 
Nexuksessa oli asiasta juttua, samalla kun vihujen hp moninkertaistuu isoilla leveleillä niin oma dmg ei kuitenkaan moninkertaistu, samoin dmg received on aika hurjaa.
Tähän toki auttaa powerit, mutta osa niistä bugittaa ja kemikaalit kans. En tiiä miksi tässä ei oo perkiä joka nostaa noiden chemien kestoaikaa, kuten oli FO4, niitä menee aika suuria määriä jo.
Haluais kyllä vaikeutta enemmän, mutta vähän huonosti toteutettu tuo isommilla leveleillä.

Joo noi eri kemikaalit tuntuu vähän kikkailulta. Niiden vaikutusaika on niin olematon ettei niitä tule juuri käytettyä. Ei ne kyllä aikaisemmissakaan peleissä ole niin käyttökelpoisia olleet. Tällöin niitä tulee lähinnä myytyä. Ainoa mitä systemaattisesti olen käyttänyt on se juttu joka boostaa tutkimusta hetkeksi, ja toista joka on halpa craftata ja joka antaa jonkun majesteettisen 2% XP bonuksen. Jos ne on noin lyhytvaikutteisia niin niitä pitäisi pystyä tekemään itse kunnollisia määriä, tai pystyä ostamaan sellaisia määriä että niitä pystyy usein käyttämään ilman liikaa miettimistä.

Lähinnä pidän pientä määrää useimpaa että jos tulee erityisen paha taistelu että niitä voisi käyttää kertaluontoisesti erikseen.





Mulla on vähän ilmeisesti tullut joku saveen liittyvä ikävä bugi. Lähes joka kerta kun lataan minkä tahansa saven, se heittää mut ihan jonnekin muualle kuin missä se save oli tallennettu. Siis vaikka jossain kaupungissa kun tallentan ja lataan, se heittää mut 400 metriä sen kaupungin ulkopuolelle. Mulla myös se alus bugitti todella paljon eilen ja tänään enkä ihan tiedä liittyykö tuo siihen.

Jos aluksesta katoaa seinät niin se voi olla alku aika suurille ongelmille. Ilmeisesti sain tuon aluksen korjattua nyt muokkaamalla ja vaihtamalla sitä, mikä on vähän hankalaa kun mulla on vaan jotain 1500 rahtitilaa ja sitten irtoroinana lisää 2000 lattialla, sen irtotavaran kerääminen kestää aika vähän aikaa että alusta pystyy turvallisesti muokkaamaan.

Toivottasti tuo save bugi olisi ollut kytköksissä tuohon, en ole kauheasti tässä uskaltanut kuin kuollessa ladata saveja tuon takia.

Ei hitto menin lopuksi googlettamaan tuota, kaikilla tuntuu tuo saven latauksen ongelma alkanut samalla tapaa kuin mulla tuon aluksen kanssa, juuri eilen rakensin sen ison laskeutumisalustan tukikohtaan ja siitä nuo molemmat ongelmat lähti. Mutta toisaalta mä käytin sitä nimenomaan kutsumaan se alus sinne tukikohtaan, sieltä kaupungista missä se alunperin ole, jotta mä saan raahattua sen tukikohdan irtoroinat alukseen. Se olisi ehkä voinut toimia jos olisin vain laskeutunut sinne tukikohtaan, kun tuntuu ettei peli oikein tue hyvin tuota aluksen siirtelyä eri laskeutumisalustasta toiseen samassa "zonessa".

Mä siis olen pelannut tuon ongelman alkamisen jälkeen monta tuntia niin en todellakaan lähtisi palauttamaan sellaista missä tuota ei ollut. Kyllähän tuo toimii mutta se tosiaan vähän muuttaa suhtautumista kun pelin voi edelleen tallentaa missä vain kuin usein haluaa, mutta et todellakaan halua ladata sitä savea juurikaan, koska se randomi siirtymä keskeyttää pahasti.


Päivitys: Jee, tuo latausbugi näyttää tosiaan olleen liitoksissa jollain magiikalla tuohon alusbugiin. Kun alus korjattu niin nyt tuotakaan ei ole, ja peli toimii taas täydellisesti. Tosin kun savet alkaa olemaan 10 megaa niin niiden latautuminen on selvästi hitusen hitaampaa kuin alussa.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuinen sivutehtävä tiputti syliin taas uuden aluksen, jota heti sitten muokkaamaan. Eipä tainnut yksikään osa säilyä loppuun asti :geek:
Tuossa on ruumatilaa yli 20k ja silti riittävän mobiili (73), että selviää kaikista vihuista very hardilla.

1695961670414.png

edit: niin eikä tietenkään yksiäkään tikkaita sisätiloissa :rofl:
 
Tässä on reilu 20h takana Xbox SeXillä (eli aika alussa vielä), ja päällimmäisenä fiiliksenä on että tämä on yllättävänkin hyvä peli. Skyrimin kanssa ei vastaavaa imua tullut pelata, mutta kenties syynä onkin se että tämä on scifi-RPG.

Oikeastaan isoin ongelma on se, että pelattavaa (ja opeteltavaa) on aivan älytön määrä ja peliaika on todella rajallinen, tyyliin maks. pari tuntia illasta jos meinaa nukkuakin :D Kiinnostaisi touhuta ja koluta vaikka mitä paikkoja, mutta samaan aikaan backlogilla kolkuttelee muitakin pelejä joita haluaisin pelata. Siksipä teinkin tietoisen valinnan, että yritän saada pääquestin läpi ja kenties muutamia kivoja sivuquesteja. Muuten tätä pelaa vielä varmaan parin vuoden päästäkin :lol:

On tässä omat probleemansa mitä aiemmin on jo mainittu (kuten kankea UI valikoissa), mutta kokonaisuutena tämä on ollut positiivinen kokemus. Jossain vaiheessa ostan tämän PC:lle jotta pääsee modien kanssa pelaamaan - ja toivottavasti silleen että kerkeää pelata hieman enemmän kerrallaan!
 
Tässä on reilu 20h takana Xbox SeXillä (eli aika alussa vielä), ja päällimmäisenä fiiliksenä on että tämä on yllättävänkin hyvä peli. Skyrimin kanssa ei vastaavaa imua tullut pelata, mutta kenties syynä onkin se että tämä on scifi-RPG.

Oikeastaan isoin ongelma on se, että pelattavaa (ja opeteltavaa) on aivan älytön määrä ja peliaika on todella rajallinen, tyyliin maks. pari tuntia illasta jos meinaa nukkuakin :D Kiinnostaisi touhuta ja koluta vaikka mitä paikkoja, mutta samaan aikaan backlogilla kolkuttelee muitakin pelejä joita haluaisin pelata. Siksipä teinkin tietoisen valinnan, että yritän saada pääquestin läpi ja kenties muutamia kivoja sivuquesteja. Muuten tätä pelaa vielä varmaan parin vuoden päästäkin :lol:

On tässä omat probleemansa mitä aiemmin on jo mainittu (kuten kankea UI valikoissa), mutta kokonaisuutena tämä on ollut positiivinen kokemus. Jossain vaiheessa ostan tämän PC:lle jotta pääsee modien kanssa pelaamaan - ja toivottavasti silleen että kerkeää pelata hieman enemmän kerrallaan!
Itsellä täysin sama ongelma. Eilen käytin 3h aluksen rakenteluun ja siinäpä se peliaika olikin. :lol: Vielä tämmösenä henkilönä jolla on adhd piirteitä niin helposti hyppii tässäkin pelissä tekemisestä toiseen eikä tule suoraviivaisesti pelattua noita questlinejä läpi. Vielä haluais rakennella parempia aluksia niin vaatii sitä levuttamista ja skillien avaamista aika paljon. Tuntuu kyllä siltä että tätä peliä pelaa vielä pitkään.
 
Itsellä täysin sama ongelma. Eilen käytin 3h aluksen rakenteluun ja siinäpä se peliaika olikin. :lol: Vielä tämmösenä henkilönä jolla on adhd piirteitä niin helposti hyppii tässäkin pelissä tekemisestä toiseen eikä tule suoraviivaisesti pelattua noita questlinejä läpi. Vielä haluais rakennella parempia aluksia niin vaatii sitä levuttamista ja skillien avaamista aika paljon. Tuntuu kyllä siltä että tätä peliä pelaa vielä pitkään.
Näin se mielestäni kannattaakin tehdä, jaksottaa ja kierrättää tekemistä. Itsekkin surveyaan aina samalla sen planeetan minne tehtävät vievät. Taitaa survey muuten olla nopein tapa levuttaakkin, noin 80 tuntia takana, lv41, ja olen hiukan pääjuonta tehnyt ja Ryuin-tehtävälinjan.
 
Tässä on reilu 20h takana Xbox SeXillä (eli aika alussa vielä), ja päällimmäisenä fiiliksenä on että tämä on yllättävänkin hyvä peli. Skyrimin kanssa ei vastaavaa imua tullut pelata, mutta kenties syynä onkin se että tämä on scifi-RPG.

Oikeastaan isoin ongelma on se, että pelattavaa (ja opeteltavaa) on aivan älytön määrä ja peliaika on todella rajallinen, tyyliin maks. pari tuntia illasta jos meinaa nukkuakin :D Kiinnostaisi touhuta ja koluta vaikka mitä paikkoja, mutta samaan aikaan backlogilla kolkuttelee muitakin pelejä joita haluaisin pelata. Siksipä teinkin tietoisen valinnan, että yritän saada pääquestin läpi ja kenties muutamia kivoja sivuquesteja. Muuten tätä pelaa vielä varmaan parin vuoden päästäkin :lol:

On tässä omat probleemansa mitä aiemmin on jo mainittu (kuten kankea UI valikoissa), mutta kokonaisuutena tämä on ollut positiivinen kokemus. Jossain vaiheessa ostan tämän PC:lle jotta pääsee modien kanssa pelaamaan - ja toivottavasti silleen että kerkeää pelata hieman enemmän kerrallaan!
Oma suositus vastaavassa tilanteessa ei olisi rynniä päätarinaa läpi. Omasta mielestäni päätarina ei ole tämän pelin suola, eikä pelistä saa juurikaan irti, jos tekee vain sen ja jotain pientä lisäksi.

Suosittelisin ennemmin pelailemaan Starfieldiä pitkän kaavan kautta. Vaikka sitten pelaisi muita pelejä välissä, mutta pitäisi Starfieldiä pelinä, minkä pariin voi aina palata. En lähtisi huolehtimaan siitä, että olisi pakko saada pelattua "läpi" nopeasti, sillä Starfield ei ole sellainen peli. Et tee itsellesi palvelusta, jos pelaat tämän pikana läpi.

Toki sekin on totta, että päätarinan voi halutessaan pelata nyt nopeasti läpi ja keskittyä joskus myöhemmin pelaamaan peliä kunnolla, mutta se ei olisi oma valinta.
 
Ensimmäinen iso bugi vastaan noin 90 tunnin jälkeen. Tein sitä Free Star Rangersin ekaa tehtävää, ja loukkaannuin eri tavoin siinä. Vaikka lääkkeet veivät status efektit pois, hälytysäänet jäivät silti huutamaan, ja jouduin pelamaan tehtävän loppuun ilman ääniä kun oli sen verran kova meteli. Noh Akillaan paluun jälkeen äänet hävisivät, ja ajattelin että se on nyt ok, ja jatkoin pelaamista. Sitten huomasin, että Boost Pack Training rupesi myös bugaamaan, ja kaikki boosti meni kerralla, vaikka se on toiminut kolmella boostilla tähän mennessä. Ajattelin siltikin vain pelata, mutta kun upgradesin alusta, poweria olikin yht'äkkiä 42, 30 sijasta. Sitten aloin etsimään fixejä googlella, mutta tuohon Boost Pack ongelmaan ei mitään löytynyt. Ja jouduin aloittamaan sen ekan tehtävän uudelleen, ja nyt taas toimii kaikki. Pari tuntia tossa paloi aikaa.
 
Pahasti pettynyt ng+.

Periaatteessa haluaisin pelata, ja idea on mahtava, mutta toteutus on vähän niin kuin korkeushyppääjä tekisi kuperkeikan siihen patjalle riman ali ja vahingossa siinä pyörähtäessä silti tiputtaisi jalallaan sen riman, vaikka ihan sama siinä vaiheessa, mutta noin niin kuin symbolisesti kuvaa kuinka laiskasti tehty ng+ ratkaisu käytännössä tässä on kun potentiaalia olisi ollut maailman ennätykseen.

Kuulun siihen koulukuntaan, joka ei ymmärrä ihmisiä, jotka pelaa näitä juttuja saadakseen pelin sisäisiä skillejä tai loottia, joten en löydä motivaatiota siitä.

Antaisin silti pelille 9/10 lopulta. Oli joka tapauksessa hauska pelata ekan kerran. Taisin sanoa jo, mutta suosittelen ottamaan kaiken mahdollisen irti ensimmäisestä pelikerrasta.
 
Yksi juttu vinkiksi kun monella tuntuu sattuneista syistä olemaan game pass versio. DS4Windowsilla saa toimimaan pleikkarin ohjaimen myös starfieldiin ilman steamia. Itse pelasin niin, että vaihdoin aina avaruudessa ohjaimeen ja leikin, että siirryn avaruusaluksen puikkoihin.
 
Pahasti pettynyt ng+.

Periaatteessa haluaisin pelata, ja idea on mahtava, mutta toteutus on vähän niin kuin korkeushyppääjä tekisi kuperkeikan siihen patjalle riman ali ja vahingossa siinä pyörähtäessä silti tiputtaisi jalallaan sen riman, vaikka ihan sama siinä vaiheessa, mutta noin niin kuin symbolisesti kuvaa kuinka laiskasti tehty ng+ ratkaisu käytännössä tässä on kun potentiaalia olisi ollut maailman ennätykseen.

Kuulun siihen koulukuntaan, joka ei ymmärrä ihmisiä, jotka pelaa näitä juttuja saadakseen pelin sisäisiä skillejä tai loottia, joten en löydä motivaatiota siitä.

Antaisin silti pelille 9/10 lopulta. Oli joka tapauksessa hauska pelata ekan kerran. Taisin sanoa jo, mutta suosittelen ottamaan kaiken mahdollisen irti ensimmäisestä pelikerrasta.
Ihan mielenkiinnosta, mitä odotit NG+:lta ja mikä sinua siinä motivoisi? NG+ on kuitenkin aina sitä, että pelataan samaa peliä alusta uudelleen läpi, eli en oikein ymmärrä mitä ihmeitä siltä pitää odottaa, että Starfieldin NG+ on pettymys?

Mikä on oma motivaatiosi näihin peleihin, jos pelin sisäiset jutut eivät sitä ole?
 
Ihan mielenkiinnosta, mitä odotit NG+:lta ja mikä sinua siinä motivoisi? NG+ on kuitenkin aina sitä, että pelataan samaa peliä alusta uudelleen läpi, eli en oikein ymmärrä mitä ihmeitä siltä pitää odottaa, että Starfieldin NG+ on pettymys?

Mikä on oma motivaatiosi näihin peleihin, jos pelin sisäiset jutut eivät sitä ole?

Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.
 
Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.
Joo ne nyt on vähän erikoisia kommentteja. Vähäisiä ne muutokset ovat, mutta silti muutoksia on enemmän kuin NG+ yleensä peleissä tarjoaa. Joka tapauksessa juonen rushaaminen ei ole järkevää, koska isoa osaa muutoksista ei edes huomaa tai osaa arvostaa, jos ei ole kokenut peliä kunnolla ennen NG+:aa.
 
Joo ne nyt on vähän erikoisia kommentteja. Vähäisiä ne muutokset ovat, mutta silti muutoksia on enemmän kuin NG+ yleensä peleissä tarjoaa. Joka tapauksessa juonen rushaaminen ei ole järkevää, koska isoa osaa muutoksista ei edes huomaa tai osaa arvostaa, jos ei ole kokenut peliä kunnolla ennen NG+:aa.
NG+ taitaa vielä olla sellainen että vasta NG++++ jälkeen alkaa niitä dramaattisempia eroja tulemaan peliin. Kaikki Constellationin jäsenet ovat sinun eri iteraatioita yms.
 
Mulle jäi fiilis niistä NG+10 kommenteista että niissä ideana olisi ollut että sitten on maksimitasolla (NG+10) missä voi saada parhaat tavarat / kyvyt jne. niin sitten siihen voisi keskittyä kunnolla. Mutta luulis kyllä just spoilaavan itselleen turhan paljon pelistä ja pilaavan immersiota jos ihan suorilta rushaa tolleesti
 
Itse olen keskittynyt outposteihin ja kaman tekemiseen harmi vaan että tähtien väliset cargo linkit kusee huolella välillä. Joskus häviää listalla joskus vaan kama ei liiku. Tuli tuo shipping magnate achievement steamissä joka näyttää olevan 1.5% pelaajista eli kovìn moni ei noiden kanssa härvää.

Helvetisti on kyllä quest bugeja ECS constant ei löydy enää mistään samoin legendaarinen va ruun alus ei ole enää missään. Temppeli questeistä 2 on bugisena ei löydy scanner anomalya planeetalta johon voisi laskeutua ja Neonista puuttuu npc että voisi alusta kustomoida (yleinen bugi)
 
Pelasin ite tuota ng+, oliko 7 vai 8 ja kyllästyin tosi paljon niihin temppeleihin juoksemiseen, vaikka konsolilla nostin running speediä.
No huijasin ja pistin konsolilla nuo maksimipowerit. armori ei oo max, mutta se starborn ship on lvl6, eli max. ja aloin pelaamaan nyt, sillain kuin tavallaan alussa, eli en skipannut main guestia, teen vähän kaikkia, ehkä osan sideguesteista jätän.
Meinasin että tässä versiossa tekisin outposteja, vaikka ne aika perseestä onkin. ostelen kuitenkin oret, enkä kaiva.

aina kun aloitat ng+ niin vihut ja jotkus guestit levelaa liikaa geareihin ja skilleihin nähden, joten pakko on pudottaa vaikeusastetta, space combatit ihan easy tai alemmas. sitten kun armoria ja parempaa asetta ja niihin modit saa niin nostaa taas. muuten menee kaikki hauskuus kun tulee vastaan bullet sprongeja vihuja, jotka oneshottaa sut. ja isommilla leveleillä, lvl80-90+ on pakko olla jo combat skilleja jos pelaa hardilla, skippasin noi alussa ihan kokonaan. samoin se reduce dmg perkki auttaa tosin paljon, mulla phys2 ja energy1.
stealth skillejä ei oo, niitä kyllä tarvis tohon ruyjin questlineen, mutta oon pelannu ne tapa kaikki tyylillä, ne vähän valittaa, mutta muuten se ei vaikuta mihinkään.

Temppeliguesteista joskus katoaa se osoitin, ite joutuin googlella kaivaan systeemin ja planeetan ja löysin sen. ja noi katovat NPC:t saa konsolikomennoilla takaisin, xbox tietysti ei.
bugaavia guesteja on, mutta tiedän jo ne, enkä tee niitä, samoin osa noista powereista bugaa, ne jää jotenkin "päälle" eikä lähe pois, esim slow power jää joskus ikuisesti päälle ja aseet ampuu vain kerran.

Kumma kylllä vaikka pelannut se 7 tms iteraatiota, osan rushin, niin niitä hulluja skenaarioita ei oo tullu, vaan aina on ollu normi, ehkä joskus savescummaan noita jaa kokeilen, se change saada ne special scenariot on vissiin 10-15%
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta, mitä odotit NG+:lta ja mikä sinua siinä motivoisi? NG+ on kuitenkin aina sitä, että pelataan samaa peliä alusta uudelleen läpi, eli en oikein ymmärrä mitä ihmeitä siltä pitää odottaa, että Starfieldin NG+ on pettymys?

Mikä on oma motivaatiosi näihin peleihin, jos pelin sisäiset jutut eivät sitä ole?

Nyt sä luet mua väärin.

Mua kiinnostaa tarina ja itse pelaamisen hauskuus ja eikä niinkään powerit, itemit ja muu tauhka, jolla helpotetaan entisestään sitä pelaamista. Ihmiset on nykyään opetettu, että pelataan lootin perässä ja hahmon kehitys on tärkeämpää kuin itse matka sinne. Mitä mä tästä saan on niin naurettava, mutta yleinen kysymys. Ihmiset metsästää ng10+ armoria ja näkevät sen eteen vaivaa, vaikka se on loppupeleissä yhdentekevä jos sä et pysty kokemaan sen kanssa mitään uutta. Ihan sama mulle, mutta jotain on mennyt väärin kun ajatellaan kuinka yleinen tuo mindset on.

Mitä mä tästä saan vastaus pitäisi olla mitä uusia juttuja mä saan kokea pelaamalla pelin monta kertaa läpi. Tai jos en sitä saa, niin minkälaisen haasteen sentään saan. En halua pelata täysin samaa peliä, mutta entistä helpompana uudestaan. Sen voin etäisesti ymmärtää, että joku haluaa pelata pelin uudestaan läpi jumalana jonain power fantasiana, mutta rehellisesti kummaksun sitäkin ajattelua.

NG+ on siinä missä muissakin tusinapeleissä, mutta näistä lähtökohdista olisi ollut niin helppo tehdä paras jatkumo ikinä. Eivät edes vaikeusastetta voineet nostaa.

Ei olisi vaatinut paljoa, että olisivat räätälöineet pelikokemuksen erilaiseksi seuraaville iteraatioille.

EDIT: Nyt luin tätä edeltävän viestin. En ymmärrä ollenkaan. Ei jotkut 95 leveliset olleet bullet spongeja very hardilla, vaikka mulla ei ollut yhtään skilliä combat puussa. Weapon modification kylläkin täysissä ja en pelannut sillä tavalla, että vedän hampaat irvessä templerushia, joten mulla oli arsenaalissa aina joku sopiva ase ja tässä on reilusti muitakin vaihtoehtoisia lähestymistapoja joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
NG+ taitaa vielä olla sellainen että vasta NG++++ jälkeen alkaa niitä dramaattisempia eroja tulemaan peliin.

Tuon viimeisen lauseen voisi varmaan pistää spoiler tagien taakse. Paljasti tulevia juonenkäänteitä jonkun verran. Minua ei erityisesti häiritse vaikka tämä yllätys jäi kokematta, mutta voin kuvitella että monta muuta voisi närästää.
 
Miten noita aluksia pitäisi oikesti vallata? Jos ampuu yhtä vaille paskaksi niin ampuu takas, ja jos ampuu nolliin niin räjähtää..
 
Tää peli kaipais kyllä noita "alieneita" enemmän, mm vanguard questlinessä tapat muutaman terromorphin ainoastaan.
Tosin toi spaceportilla questilinessä oleva noin lvl100 terromorph on aika "mielenkiintoinen" hardilla tappaa.
onneksi freeze power autto ja muutama ase kun söi vähän ammuksia, räjähtävät ammukset autto.
Ja tuo house varuun, ehkä tuo tulee jossain dlc:ssä. jos siellä onkin joku iso kärmes jossain tahtipuikkona.

Alusten valtaamisen pitää olla se target skill, ja targetoit sillä enginet ja ammut paskaks, jotain pieni dmg asetta, muuten se räjähtää helposti, muuten ei avaruudesta voi vallata mitään. maasta ilmeisesti voi.
 

Liitteet

  • weapon.jpg
    weapon.jpg
    183,8 KB · Luettu: 48
Viimeksi muokattu:
Miten noita aluksia pitäisi oikesti vallata? Jos ampuu yhtä vaille paskaksi niin ampuu takas, ja jos ampuu nolliin niin räjähtää..

Jossain questissa voi tulla vastaan tilanne, että mieluummin boardaat kuin tuhoat. Selvisin ilman EM asetta vaan save scummaamalla jotain 5 krt että enginet tuhoutui ennen koko alusta.
 
Tää peli kaipais kyllä noita "alieneita" enemmän, mm vanguard questlinessä tapat muutaman terromorphin ainoastaan.
Tosin toi spaceportilla questilinessä oleva noin lvl100 terromorph on aika "mielenkiintoinen" hardilla tappaa.
onneksi freeze power autto ja muutama ase kun söi vähän ammuksia, räjähtävät ammukset autto.
Ja tuo house varuun, ehkä tuo tulee jossain dlc:ssä. jos siellä onkin joku iso kärmes jossain tahtipuikkona.

Alusten valtaamisen pitää olla se target skill, ja targetoit sillä enginet ja ammut paskaks, jotain pieni dmg asetta, muuten se räjähtää helposti, muuten ei avaruudesta voi vallata mitään. maasta ilmeisesti voi.
Aseista ja avaruuspuvusta saa huomattavasti paremmat modaamalla kun skillit on kunnossa.

edit: kuva listty modatusta ja perusversiosta ilman modia. (tuo rare ominaisuus ainoastaan tuplaa lippaan koon)
1696016836610.png
 
Suurin damage boost tulee aseisiin niiden omista skill puista. Oblivionista lähtien vissiin ollut noin, hieman typerää ehkä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 277
Viestejä
4 924 059
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom