Miten tuo tukikohdan rakennus jos tekee tukikohtaan vain varastolaatikkoja rojujen säilytykseen niin pysyykö tukikohta turvassa hyökkääjiltä?
Miten rojut siirtyy aluksen ja tukikohdan varastolaatikkojen välillä tarviiko siihen rakentaa jotain.
Enimmäkseen säilyy.
Esim. mulla on Kreetissa jemma salakuljetustavaroille joita en vielä ole pystynyt tuomaan minnekään Cityyn myytäväksi. Siellä ne on säilynyt laatikossa koko ajan, ja olen kerryttänyt lisää. Nyt olen löytänyt ekan paikan minne noita voisi viedä myytäväksi ilman että täytyisi läpäistä mitään UC:n tai FC:n tarkastuksia, mutta en ole vielä ehtinyt käydä hakemassa niitä pois, plus peli ei tarjoa kovin hyviä mahdollisuuksia löytää uudestaan jotain sellaista sijaintia jonka tähtisysteemin nimeä ei muista ulkoa. Mä toki voisin googlettaa että missä Red Mile sijaitsee mutta mielestäni todella dorka tapa pelata, ja ennenkaikkea pelin pitäisi tarjota jokin keino muistaa tai korostaa tuollaiset isot sijainnit erikseen.
(huom, käytän termiä "laatikko" niille pienille decoration kategorian jutuille joissa on säilytystilaa tyyliin 10 / 50 ja joihin laitetaan tavaraa manuaalisesti, kun taas niihin keräimiin linkattaviin juttuihin viittaan säiliönä. Näitä säiliöitä on ainakin neljää eri mallia, nesteelle, kiinteille jutuille, kaasuille ja rakennetuille komponenteille)
MUTTA! Mulla on myös pari tukikohtaa Jemisonin ympäristössä. Mulla on yhteensä kai 7 tukikohtaa, mulla on yksi tukikohtaslotti vielä käytettävissä ja luulen että alussa maksimi on 8. Noitahan ei näe vissiin missään pelisssä listana(WTF??) ja noi on kaikki pieniä ja mitättömiä niin mulla on vain epämääräinen käsitys niiden määrästä, mutta luulen että se on seitsemän.
Yli puolet näistä pitää sisällään yhden tai muutaman kerääjän, joitain varastoja näille ja muutamissa se "alus automaatti varaston" jonka pitäisi helpottaa tavaran siirtelyä suoraan alukseen. Mutta mulla ei vielä yhdessäkään tukikohdassa ole suoraa laskeutumisalustaa, joten useimmille niille ei pääse lähelle aluksella enkä ole päässyt tutustumaan miten se automaattijutska toimii. Silti se jutska toimii samalla melko isona varastona joten olen vaan manuaalisesti käynyt tyhjentämässä niitä aina sillä päällä ollessani. Ne kaikki jututhan on : todella painavia, ja samalla melko arvottomia. Eli se on melko hyödytöntä touhua sillä tavalla.
No kuitenkin,
toinen näistä Jemisonin tukikohdista, siellä on 3 kerääjää, näille kahdelle kaksi varastoa(kolmas on eri tyyppiä jolle ei omaa varastoa), sitten se alusvarastojuttu joka siis näyttää joltain saksityyppiseltä isolta teollisuushissiltä/teollisuusnostimelta, muistaakseni tehokkain planeetta skanneri ja näille kaikille riittävästi aurinkopaneeleita ja tuulimyllyjä. Niin kerran, ja tämä on tapahtunut vain kerran ja vain tällä nimenomaisella tukikohdalla, menin sinne keräämään varastot, ja ne olivatkin tyhjät. Huomasin että kaikki energiatuotanto oli nollilla mistä syystä kerääjät eivät toimineet. Oletettavasti ne ovat olleet jo nollilla edellisen kerran kun kävin tyhjentämässä varastot, ei vain ollut huomannut asiaa.
Eli nää energiaa tuottavat jutut olivat vaurioituneet. Se peli näytti sen vähän epäselvästi. Niillä kaikilla oli condition palkki, se oli täysi eli ikäänkuin ne olisi täysin kunnossa, mutta siitä huolimatta siinä rakentelumoodissa paitsi siis näkyi että energiantuotanto on 0, ja niiden energiantuottorakennelmien kohdalla jokaisella oli prompti niiden korjaukseen. Siis joku näppäin mitä normaalisti ei näe siinä.
Mä olettaisin että jotkut eläimet olisivat käyneet niiden kimppuun? Muiden rakennusten kohdalla en tainnut edes katsoa oliko ne vaurioituneita, en ainakaan korjannut muita. En myöskään nähnyt repair all juttua tosin en käpistellyt sitä tukikohtamajakkaa(F76:ssä oli camppien kohdalla repair all optio, joka löytyi siitä camp laitteesta joka on suora edeltäjä tän pelin tukikohtamajakalle. Paljon F76:n rakentelusta on ollut tämän pelin outpost systeemin pohjalla)
Tää on erikoista erityisesti siinä mielesssä, että mulla on kuitenkin noita tukikohtia ollut ihan alusta alkaen, ekan tukikohdan perustin ennenkuin edes menin Kreetissä sinne tutkimusasemalle minne pääjuoni ohjasi. Nää kaikki muut ovat aina olleet täysin koskemattomana, kuten myös tuo Jemisonin tukikohta on mulla ollut hyvin pitkään, joten se on vähän erikoista että mitä siellä oikeastaan tapahtui, ja miksi? Muut vaihtoehdot ovat jotkut sääilmiöt rikkoivat ne energiajutut, tai jotkut piraatit. Silti se on erikoista että jos tuollaista tapahtuu, miksi se on tapahtunut vain kerran ja vain yhdessä paikassa. Onko juuri siinä jokin spawn point lähellä. Tapahtuiko se hyökkäys mahdollisesti silloin kun olin viimeksi paikalla ja en huomannut asiaa, kun vaan keräsin nopeasti varastot tyhjäksi.
Missään muualla en ole rakentanut turretteja, vaikka väkisin niillekin on oltava joku funktio kerran ne ovat olemassa. Tuonne laitoin muutaman ja on tähän asti toiminut.
Mä olettaisin kuvauksen perusteella että tuo alusvarastojutska ei toimi täysin automaattisesti, vaan se toimisi siten että laskeutuu sinne tukikohtaan, ja silloin aluksesta käsin pystyisi käpistelemään etänä sitä varastoa ihan samalla tapaa kuin etänä pystyy käpistelemään aluksen ruumaa 250 metrin päästä, siirtämään tai ottamaan tavaraa aluksen ruuman ja oman inventarion välillä. Kun taas aluksen ruumasta vendorille myymisestä ei taida olla mitään etäisyysrajaa, ja samaa mekanismia voi käyttää myös tavaran ottamiseen alukselta.(myy aluksesta vendorille, ja ostaa takaisin, niin se tavara päätyy omaan inventoryyn)
Tuossa tukikohdan jutskassa voi hyvin olla sama 250 metrin raja.
Steam näemmä kellottanut 50h mitariin ja level lähentelee 30. Lähinnä liikkunut päätarinaa eteenpäin (ei mitenkään läpi, noin 5-6 missiota tehnyt), viime tunteina lähdin lentelemään korkeamman level tähtisysteemeihin ja kyllä itselleni maistuu. Aloitin Very Hard vaikeustasolla, mutta Wanted aikaansaamat avaruustaistelut olivat aivan mahdottomia vaikka Mantis-aluksen löysin todella aikaisin (heti kun palasin alukselle New Atlantiksessa ensimmäisen kerran, lähdin Sol tutkimaan) ja vaihdoin Normal tasolle.
Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta
.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?
* Joku voisi muuten kertoa, mitä tuo tarkoittaa? Ymmärrän, että pelissä on UC, Freestar ja Vahrun, joilla ilmeisesti on noin 3kpl tähtiä per naama hallinnassaan jonkin sopimuksen mukaan, kattaako tuo Settled Systems vain nämä "virallisesti" ihmisten asuttamat paikat?
Aika paha, mahdollisesti voit joutua palaamaan taaksepäin savella.
Aluksen vaihtaminen onnistuu joko kauppiailla jotka antavat muokata ja ostaa aluksia, näitä on kaupungeissa ja muutamissa muissa isommissa paikoissa lähellä laskeutumisalustaa. (red mile, paradiso yms. vastaavat isot ei-kaupunki paikat) Se onnistuu myös omassa tukikohdassa mikäli onnistut rakentamaan sen isomman laskeutumisalustan mikä sallii alusten muokkaamiset. Muistaakseni se vaatii kolmea melko perustason resurssia joita voi EHKÄ onnistua löytämään siitä systeemistä missä olet.
Myös, peli tuntuu haluavan käyttää suorinta reittiä, silloinkin kun se ei onnistu ja mikäli kiertotien käyttäminen onnistuisi. On ehkä mahdollista että jotain toista kautta pääset sellaiselle planeetalle missä on noi aluskauppiaat.
Myös PC:llä aina konsolilla voi pelastaa tilanteen ja siirtää itsensä jonnekin kaupunkiin. Tätä optiota käyttäessä ymmärtääkseni on jo olemassa modi joka säilyttää option kerryttää saavutuksia vaikka käyttäisi konsolia. Tarvittavat konsolikäskyt varmaan voi googlettaa, itsestäänselvästi vaan tiedän että tuollainen täytyy olla konsolilla mahdollista.
Kannattaa hyvin nopeasti selvittää pääsetkö tuosta eteenpäin vai johdutko palauttamaan aikaisemman saven.
Settled Systems kai löyhästi tarkoittaa pysyvästi asutettuja tähtijärjestelmiä, eli pääsääntöisesti UC ja Freestarin hallinnassa olevaa aluetta. Sen ulkopuolella asuu kuitenkin hieman ihmisiä jotka uskoisin muodostavat ei-tarkan rajan tuolle alueelle.
Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin
Suoraan ei tuota enempää saa. Ja jos valitsee sitä kauppias skilliä niin tuo tuotto kääntyy lopulta negatiiviseksi, minkä luulisin että joku tuleva päivitys korjaa.
Mutta noiden alusten kaappaamisen idea on silti hyvä. Siinä menee jotain pari minsaa verrattuna suoraan aluksen tuhoamiseen, ja sä saat niiltä 3-5 viholliselta aseet ja muita arvokkaita varusteita helpolla. Enemmän tiettyjen vihollisalusten kohdalla jos niillä on armory, koska siellä on lisää aseita ja kypäriä, ja monesti näillä on myös 1-2 salakuljetettavaa tavaraa mistä saa 2-4 aseen verran rahaa. Kaikki nämä yhteensä ja puhutaan ihan OK rahoista.