Starfield (PC, XBX)

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 019
Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D
Miten tuo alusten myynti tapahtuu, en ole vielä tajunnut sitä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Eilen aloitin joskus kympiltä illalla modaamaan Dragonfirea kun siinä oli ihan turha käytävä välissä ja jotenkin näytti epäkäytännölliseltä jos siihen tulisi osuma, vaikka peliteknisesti toki ihan sama. Jostain luin, että on "tämän pelin toyota corolla".

Varastosta mulla löytyy myös (pelin kallein?) Narwhal, mutta se on sisältä ihan kauhea sokkelo ja opin syvästi vihaamaan tikkaita (vinkkinä muille, että jetpack on hyvä siinä). Sen sijaan tuossa dragonfiressä on kaikki tarpeellinen (mm. armory, kapteenin tila, miehistön tila ja workshoppi) ja on sisältä siisti ja looginen. Kaksiosainen ohjaamo on erityisen pop. Enemmän sitä kuitenkin sisältä tulee katsottua kuin ulkoapäin tai niin ainakin itsellä. Ehdottomasti tuon edellisen aluksen jälkeen kuitenkin paras juttu on, että boarding kohdasta pääsee suoraan ohjaamoon avaamalla yhden liukuoven ja sitten muu tauhka löytyy halutessa takaa.

Lähti projekti aikalailla käsistä. Hetken aikaa sai tuumailla, että lähti editori luonnistumaan. Katsoin kelloa kun olin saanut tehtyä sen minkä pitikin, eli päivitettyä osat ja poistettua se keskikaista, niin kello olikin kaksitoista. Sitä pientä hienosäätöä vielä ja välillä jopa laskimella vertailin aseita. Levelytin samalla ship designin, vaikka loppupeleissä aika turha skill. Käytännössä sama alus oli jo silloin kun ei ollut yhtään perk pointsia siinä. Toki dragonfiressa on jo valmiina noi jäätävät moottorit. Kello oli neljä kun lopetin, en muista milloin olisi viimeksi käynyt näin, että ajantaju lähtee noin pahasti :D Tuohon on helppo kuluttaa aikaa kymmeniä tunteja jos innostuisi useampaa alusta vääntämään. Pelin se todellinen rahasyöppö (olin sentään miljonääri jossain välissä ja nyt enää murto-osa siitä.

Ei kovin paljoa voi kehua tuota shipping builderia. Välillä jopa valitti irtonaisista osista kun avasin sellaisenaan builderin ja vaihdoin yhden osan väriä.

Jotkut osat on ilmeisesti vielä level lockattuina, joten jos osuu kohdalle, niin päivittelen. Outpostin ja sen laskeutumisalustan myyntipisteeltä löytyy aika hyvin kaikki osat kaikilta valmistajilta, mutta silti sai kierrellä kauppoja kun valikoima muuttui aina pikkaisen mennessä suoraan valmistajan tehtaalle.

Jouduin vaihtamaan tuon sisääntulon kun alkuperäinen bugasi välillä (googlettamalla moni valittanut samaa). Nyt on vielä väliaikainen, mutta kello oli jo niin paljon, etten jaksanut enää. Tiedän, että paremmin istuva ja ei-bugaava löytyy hopetechista.

Takaapäin oli vaikea tehdä nättiä ja samalla tehokasta, mutta tuo on kuitenkin ihan kivan näköinen avaruudessa (näin piirrustuspöydällä näyttää levottomalta).

EDIT: Spoler tagit lisätty kaiken varalta.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
1 010
On kyllä melkein loukkaus millainen peli on menty julkaisemaan.

Maailmasta ja visuaalisesta ilmeestä näkee että taustalla on ollut ihan hyvä potentiaali. Lopputuloksena on kuitenkin erittäin kökkö skyrim/fallout 4 kokemus hiukan päälleliimatun oloisella juonella jossa ei jakseta paneutua mihinkään yksityiskohtaan vaan tarinaa ikään kuin juostaan läpi. Esim. alun mining maailmaan ja henkilöihin olisi hyvin voinut paneutua kunnolla vaikka 2-5h ajan ja sillä sitten hiljaa tienataan oikeus jatkojuoneen/maailmaan, mutta nyt kyseessä oli väkisin pakotettu intro jossa pelaajalle annetaan kaikki aivan heti kuin avaimet käteen ilman mitään efforttia. Combat systeemi on taas aivan totaalisen perseestä. Tällainen olisi ollut ehkä ok joskus 2010, mutta ei todellakaan tänä päivänä.

Tuttuun Bethesda tyylin myös käyttöliittymä on myös yksi paskimmista mitä on koskaan tehty. Pitää varmaan odotella muutama kuukausi että peli korjataan ja mod-yhteisö poistaa suurimmat sunnittelutvirheet ennen kuin tätä jaksaa pelata läpi.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Steam näemmä kellottanut 50h mitariin ja level lähentelee 30. Lähinnä liikkunut päätarinaa eteenpäin (ei mitenkään läpi, noin 5-6 missiota tehnyt), viime tunteina lähdin lentelemään korkeamman level tähtisysteemeihin ja kyllä itselleni maistuu. Aloitin Very Hard vaikeustasolla, mutta Wanted aikaansaamat avaruustaistelut olivat aivan mahdottomia vaikka Mantis-aluksen löysin todella aikaisin (heti kun palasin alukselle New Atlantiksessa ensimmäisen kerran, lähdin Sol tutkimaan) ja vaihdoin Normal tasolle.

Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta :D.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?

* Joku voisi muuten kertoa, mitä tuo tarkoittaa? Ymmärrän, että pelissä on UC, Freestar ja Vahrun, joilla ilmeisesti on noin 3kpl tähtiä per naama hallinnassaan jonkin sopimuksen mukaan, kattaako tuo Settled Systems vain nämä "virallisesti" ihmisten asuttamat paikat?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Jee:) missä on se ilmassa leijjuva nuoli joka kertoo minne pitää mennä??? Ei kyllä ymmärrä mikä tässä pelissä voi olla niin vaikeaa??? Tässä pelissä ei todellakaan tarvita mitään video opastusta vaan ihan tavallista järkeä. Jos ei jaksa yrittää ja miettiä miten homma menee niin koko setti on vähän kun cheatilla pelasi.,..
Jos on huonompi tilannemuisti tai 3d mallimtamismuisti, niin osa paikoista on hyvin sokkeloisia, jos niitä ei heti pysty muistamaan ja kuvantamaan muistiin. ja ei toi nuoli tule joka tehtävään.

Ja toi yks main story questi oli aika painajainen, en muista nimeä 2 tai 3- viimeinen kuitenkin, kun siinä on sama sokkeloinen kartta, mutta siinä pitää olla samaan aikaan nykyisyyden kanssa ja toisen universumin jossa se paikka on osin romahtanut, ainakin ite noin 2h painajaisen jälkeen oli pakko kattoa guidea, lisäksi ne terromorphit tms alienit hyökkää ja very hardilla alko loppuun ammukset, hyökkää koko ajan ja ammukset loppuu, naakkelin maahan tavaraa, muttta ne ei pysy kun warppaa toiseen kauteen.
loppujen lopuksi se luola mihin piti mennä oli vaan pimeässä jaa en ollu huomannu sitä alkuun.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Tuli vihdoin otettua tämä uusi alus käyttöön. Mulla on tuo ollut jo jotain viikon mutta kun dumppasin edellisen aluksen paranteluun 60k juuri samana päivänä kuin sain tuon, niin halusin käyttää sitä vanhaa viriteltyä jonkin aikaa vaikka se oli selvästi huonompi.(-100 heikommat suojat, 4 vähemmän energiaa)

Tämä on siis se isukin pokerista voittama alus jonka saa melko alussa, ei juuri enää tunnistettavissa siksi kuin nimeltään. Reaktori 20 A, vrt entinen 16, tai Mantis jonka juuri kävin hakemassa 18 A. En kunnolla vielä tuota päivittänyt koska :
B ja C reaktorit vaatii korkeamman lentelytaidon, tän kai kaikki on oivaltaneet. Mulla riittää taito B reaktoriin, ja C vaatii jotain 15 aluksen tuhoamista joka siis verrattain lähellä. Se mitä tuli tuossa yllätyksenä, on B ja C komponentit vaativat vähintään yhtä hyvän reaktorin! Tää tulee vastaan kun rakentelumoodissa yrittää sellaisia käyttää, voi jee. Paras B reaktori mitä voin ostaa sillä näkymällä, antaa vain 21 energiaa, joten ei huvittanut päivittää(rahaa toki ennen tämän virittämistä 600k). Toisaalta ei huvittanut iskeä heikonpia A moottoreita tai kovin kalliita aseita, joten tuo vähän kompromissi vielä. Samaten aluksessa edelleen jotain 1k resursseja irtoroinana, hyvänä puolena hetken on tilaa ruumassa. Akila City tuntuu olevan tosi huono paikka aluksen rakenteluun, mutta menin sinne seikkailemaan ja sain tarpeekseni sen vanhan ruuman ahtaudesta. Paras paikka olisi rakentaa omaan outpostiin se rakentelupaikka, koska silloin saa lähes kaikki eri osat mitä on auki, käyttöönsä. Sellainen varmaan sitten seuraavalla kerralla.

Yksi asia on tullut oivallettua aseista, edellisessä käytin aika hyvää settiä partikkeliaseita, tekee siis damagea runkoon ja suojiin ilman näpertelyä. Mutta, kaikki kolme eri asetta kannattaa käyttää. Taisteluiden alussa kun aseiden ns. lippaat on täynnä, niin helposti esim. 8x ohjuksilla(käyttäen kahta eri ohjustyyppiä) saa tehtyä todella paljon damagea, ilman että täytyy uhrata energiaa niille muille aseille kuin korkeintaan yhden pykälän per ase.(very hardilla taistelut lähes mitä tahansa 3x vihollista vastaan ovat vähän haasteellisia, ja joskus niitä voi olla ennemmänkin)

Aseiden maksimimäärä on ilmeisesti 3x 4 energian aseita, 4x 3 energian aseita, per aseen malli. Siinä tulee kryptisesti ilmoitus että energia ei riitä aseisiin, mutta se ei vihjaa että ne rajat on per asemalli. Myös moottoreissa on hyvin helpolla vastaan tuleva maksimi, en ole vielä selvittänyt mikä sen oikea rajoitus on, epäilen ettei sekään ole puhtaasti käytettyyn energiaan perustuva.

Tuossa mulla on 4x lasereita, 3x tykkejä, ja 4x ohjuksia. N. 50k meni tuohon ja tuo on todella kömpelö.
Näin se on, ens alkuun luulin että toi reaktori rajoittaa kokonaismäärällään, mutta se on 12 power / aseconfiguraatio, eli voi olla 3xpower 4 asetta, tai 4xpower 3 asetta. periaattessa 2 asetta riittää esim particles on kehuttu parhaaksi, paras range, missilet on hyviä, mutta vaatii todella hitaan lukittumisen alkuun, mutta käytän niitä silti rp tarkoituksessa :)

Massaa voi pienentää pienemmillä landig geareilla, vähentämällä "kosmetiikkaa" esim siipiä.
Pistänpä oman aluksen tästä kun peliin ehtii
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
89
Aloitetaan huonoista puolista:

Pelissä joutuu latausruutuja katsomaan yllättävän paljon ja matkustus planeetalta toiselle on sitä samaa latausruutujen tuijottelua. Ei pääse lentämään planeetalta toiselle, niin kuin No Man’s Sky:ssä.

Mielestäni Sneaking on ottanut takapakkia esim. Skyrimin vastaavasta. Ei oo niin hauskaa ja sut nähdään liian helposti.

Ruudunpäivitys ei pysy aina edes 30:ssä, ainakin joissain kaupungeissa tippuu paikoitellen selvästi.

Osa tehtävistä on kyllä aika heikkoja esim. Sabotage, mutta yleisesti ottaen ne on ihan Ok.

Esteettömyysasetukset ovat ihan olemattomia, mikä on erikoista. Siitä kyllä lähtee pisteitä pois.

HDR:ssä on jotain häikkää, koska välillä (ei aina) mustat ovat aika harmaita.

Seuraavaksi hyvät puolet ja niitä riittääkin:

Aina ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, eli peli sisältää yllätyksiä, ja yhtäkkiä oletkin ihan muualla tekemässä muita juttuja kuin alunperin oli tarkoitus.

Voit tehdä minkälaisen hahmon tahansa ja tehdä siitä vaikka Todd Howardin näköisen jos haluat, kunhan vaan taidot siihen riittää. Ite teen näissä peleissä lähes aina risupartasen kaljun ukon, tiedä sitten miksi.

Perkkejähän riittää eli voit olla vaikka hakkeri, isoja aseita käyttävä sotilas tai vaikkapa puhumalla tilanteesta kuin tilanteesta selviävä karismaattinen tyyppi. Oon introvertti Cyber Runner.

On aika paljon erilaisia avaruusaluksia ja voit jopa itse rakentaa aluksen jos haluat. Itse oon käyttäny yhen factionin kautta saatua alusta, ja se on ollu todella hyvä. Mitään avaruusaluksiin liittyviä perkkejä ei ollut käytössä.

No aseitahan pelissä riittää. Voit ihan pelkästään nyrkeillä hoitaa taistelut tai vaikka kranaatinheittimellä ja millä vaan siltä väliltä, unohtamatta laser/energia-aseita. Itse käytän äänenvaimennettuja aseita.

Outpostin rakentelussa on vaan mielikuvitus rajana. Voit vaikka kasvihuoneen rakentaa. Itse en tähän niin perehtynyt, ehkä seuraavalla kerralla.

Vapaus tehdä oikeestaan mitä vaan haluaa, tässä on mielikuvitus rajana.

Pari juttua vielä:

Peli on juonen osalta tod.näk. aika lopussa. +80h on jo peliä pelattu.

Arvosana vois olla 4/5.

Loppuun vielä tärkeään monia askarruttaneeseen kysymykseen vastaus: Fallout 4/Skyrim > Starfield.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
393
hauskinta on lähtä jahtaa rosmoa ku se juoksee planetaan pinnalla kilometrin päässä tehtävä paikasta :D kunnon catch & release meininkii. kerrattain yks elite lähti vetään kun aikani ammuskelin sitä
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Miten tuo tukikohdan rakennus jos tekee tukikohtaan vain varastolaatikkoja rojujen säilytykseen niin pysyykö tukikohta turvassa hyökkääjiltä?

Miten rojut siirtyy aluksen ja tukikohdan varastolaatikkojen välillä tarviiko siihen rakentaa jotain.
Enimmäkseen säilyy.

Esim. mulla on Kreetissa jemma salakuljetustavaroille joita en vielä ole pystynyt tuomaan minnekään Cityyn myytäväksi. Siellä ne on säilynyt laatikossa koko ajan, ja olen kerryttänyt lisää. Nyt olen löytänyt ekan paikan minne noita voisi viedä myytäväksi ilman että täytyisi läpäistä mitään UC:n tai FC:n tarkastuksia, mutta en ole vielä ehtinyt käydä hakemassa niitä pois, plus peli ei tarjoa kovin hyviä mahdollisuuksia löytää uudestaan jotain sellaista sijaintia jonka tähtisysteemin nimeä ei muista ulkoa. Mä toki voisin googlettaa että missä Red Mile sijaitsee mutta mielestäni todella dorka tapa pelata, ja ennenkaikkea pelin pitäisi tarjota jokin keino muistaa tai korostaa tuollaiset isot sijainnit erikseen.

(huom, käytän termiä "laatikko" niille pienille decoration kategorian jutuille joissa on säilytystilaa tyyliin 10 / 50 ja joihin laitetaan tavaraa manuaalisesti, kun taas niihin keräimiin linkattaviin juttuihin viittaan säiliönä. Näitä säiliöitä on ainakin neljää eri mallia, nesteelle, kiinteille jutuille, kaasuille ja rakennetuille komponenteille)

MUTTA! Mulla on myös pari tukikohtaa Jemisonin ympäristössä. Mulla on yhteensä kai 7 tukikohtaa, mulla on yksi tukikohtaslotti vielä käytettävissä ja luulen että alussa maksimi on 8. Noitahan ei näe vissiin missään pelisssä listana(WTF??) ja noi on kaikki pieniä ja mitättömiä niin mulla on vain epämääräinen käsitys niiden määrästä, mutta luulen että se on seitsemän.

Yli puolet näistä pitää sisällään yhden tai muutaman kerääjän, joitain varastoja näille ja muutamissa se "alus automaatti varaston" jonka pitäisi helpottaa tavaran siirtelyä suoraan alukseen. Mutta mulla ei vielä yhdessäkään tukikohdassa ole suoraa laskeutumisalustaa, joten useimmille niille ei pääse lähelle aluksella enkä ole päässyt tutustumaan miten se automaattijutska toimii. Silti se jutska toimii samalla melko isona varastona joten olen vaan manuaalisesti käynyt tyhjentämässä niitä aina sillä päällä ollessani. Ne kaikki jututhan on : todella painavia, ja samalla melko arvottomia. Eli se on melko hyödytöntä touhua sillä tavalla.

No kuitenkin, toinen näistä Jemisonin tukikohdista, siellä on 3 kerääjää, näille kahdelle kaksi varastoa(kolmas on eri tyyppiä jolle ei omaa varastoa), sitten se alusvarastojuttu joka siis näyttää joltain saksityyppiseltä isolta teollisuushissiltä/teollisuusnostimelta, muistaakseni tehokkain planeetta skanneri ja näille kaikille riittävästi aurinkopaneeleita ja tuulimyllyjä. Niin kerran, ja tämä on tapahtunut vain kerran ja vain tällä nimenomaisella tukikohdalla, menin sinne keräämään varastot, ja ne olivatkin tyhjät. Huomasin että kaikki energiatuotanto oli nollilla mistä syystä kerääjät eivät toimineet. Oletettavasti ne ovat olleet jo nollilla edellisen kerran kun kävin tyhjentämässä varastot, ei vain ollut huomannut asiaa.

Eli nää energiaa tuottavat jutut olivat vaurioituneet. Se peli näytti sen vähän epäselvästi. Niillä kaikilla oli condition palkki, se oli täysi eli ikäänkuin ne olisi täysin kunnossa, mutta siitä huolimatta siinä rakentelumoodissa paitsi siis näkyi että energiantuotanto on 0, ja niiden energiantuottorakennelmien kohdalla jokaisella oli prompti niiden korjaukseen. Siis joku näppäin mitä normaalisti ei näe siinä.

Mä olettaisin että jotkut eläimet olisivat käyneet niiden kimppuun? Muiden rakennusten kohdalla en tainnut edes katsoa oliko ne vaurioituneita, en ainakaan korjannut muita. En myöskään nähnyt repair all juttua tosin en käpistellyt sitä tukikohtamajakkaa(F76:ssä oli camppien kohdalla repair all optio, joka löytyi siitä camp laitteesta joka on suora edeltäjä tän pelin tukikohtamajakalle. Paljon F76:n rakentelusta on ollut tämän pelin outpost systeemin pohjalla)

Tää on erikoista erityisesti siinä mielesssä, että mulla on kuitenkin noita tukikohtia ollut ihan alusta alkaen, ekan tukikohdan perustin ennenkuin edes menin Kreetissä sinne tutkimusasemalle minne pääjuoni ohjasi. Nää kaikki muut ovat aina olleet täysin koskemattomana, kuten myös tuo Jemisonin tukikohta on mulla ollut hyvin pitkään, joten se on vähän erikoista että mitä siellä oikeastaan tapahtui, ja miksi? Muut vaihtoehdot ovat jotkut sääilmiöt rikkoivat ne energiajutut, tai jotkut piraatit. Silti se on erikoista että jos tuollaista tapahtuu, miksi se on tapahtunut vain kerran ja vain yhdessä paikassa. Onko juuri siinä jokin spawn point lähellä. Tapahtuiko se hyökkäys mahdollisesti silloin kun olin viimeksi paikalla ja en huomannut asiaa, kun vaan keräsin nopeasti varastot tyhjäksi.

Missään muualla en ole rakentanut turretteja, vaikka väkisin niillekin on oltava joku funktio kerran ne ovat olemassa. Tuonne laitoin muutaman ja on tähän asti toiminut.


Mä olettaisin kuvauksen perusteella että tuo alusvarastojutska ei toimi täysin automaattisesti, vaan se toimisi siten että laskeutuu sinne tukikohtaan, ja silloin aluksesta käsin pystyisi käpistelemään etänä sitä varastoa ihan samalla tapaa kuin etänä pystyy käpistelemään aluksen ruumaa 250 metrin päästä, siirtämään tai ottamaan tavaraa aluksen ruuman ja oman inventarion välillä. Kun taas aluksen ruumasta vendorille myymisestä ei taida olla mitään etäisyysrajaa, ja samaa mekanismia voi käyttää myös tavaran ottamiseen alukselta.(myy aluksesta vendorille, ja ostaa takaisin, niin se tavara päätyy omaan inventoryyn)

Tuossa tukikohdan jutskassa voi hyvin olla sama 250 metrin raja.




Steam näemmä kellottanut 50h mitariin ja level lähentelee 30. Lähinnä liikkunut päätarinaa eteenpäin (ei mitenkään läpi, noin 5-6 missiota tehnyt), viime tunteina lähdin lentelemään korkeamman level tähtisysteemeihin ja kyllä itselleni maistuu. Aloitin Very Hard vaikeustasolla, mutta Wanted aikaansaamat avaruustaistelut olivat aivan mahdottomia vaikka Mantis-aluksen löysin todella aikaisin (heti kun palasin alukselle New Atlantiksessa ensimmäisen kerran, lähdin Sol tutkimaan) ja vaihdoin Normal tasolle.

Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta :D.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?

* Joku voisi muuten kertoa, mitä tuo tarkoittaa? Ymmärrän, että pelissä on UC, Freestar ja Vahrun, joilla ilmeisesti on noin 3kpl tähtiä per naama hallinnassaan jonkin sopimuksen mukaan, kattaako tuo Settled Systems vain nämä "virallisesti" ihmisten asuttamat paikat?
Aika paha, mahdollisesti voit joutua palaamaan taaksepäin savella.

Aluksen vaihtaminen onnistuu joko kauppiailla jotka antavat muokata ja ostaa aluksia, näitä on kaupungeissa ja muutamissa muissa isommissa paikoissa lähellä laskeutumisalustaa. (red mile, paradiso yms. vastaavat isot ei-kaupunki paikat) Se onnistuu myös omassa tukikohdassa mikäli onnistut rakentamaan sen isomman laskeutumisalustan mikä sallii alusten muokkaamiset. Muistaakseni se vaatii kolmea melko perustason resurssia joita voi EHKÄ onnistua löytämään siitä systeemistä missä olet.

Myös, peli tuntuu haluavan käyttää suorinta reittiä, silloinkin kun se ei onnistu ja mikäli kiertotien käyttäminen onnistuisi. On ehkä mahdollista että jotain toista kautta pääset sellaiselle planeetalle missä on noi aluskauppiaat.

Myös PC:llä aina konsolilla voi pelastaa tilanteen ja siirtää itsensä jonnekin kaupunkiin. Tätä optiota käyttäessä ymmärtääkseni on jo olemassa modi joka säilyttää option kerryttää saavutuksia vaikka käyttäisi konsolia. Tarvittavat konsolikäskyt varmaan voi googlettaa, itsestäänselvästi vaan tiedän että tuollainen täytyy olla konsolilla mahdollista.

Kannattaa hyvin nopeasti selvittää pääsetkö tuosta eteenpäin vai johdutko palauttamaan aikaisemman saven.

Settled Systems kai löyhästi tarkoittaa pysyvästi asutettuja tähtijärjestelmiä, eli pääsääntöisesti UC ja Freestarin hallinnassa olevaa aluetta. Sen ulkopuolella asuu kuitenkin hieman ihmisiä jotka uskoisin muodostavat ei-tarkan rajan tuolle alueelle.


Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D
Suoraan ei tuota enempää saa. Ja jos valitsee sitä kauppias skilliä niin tuo tuotto kääntyy lopulta negatiiviseksi, minkä luulisin että joku tuleva päivitys korjaa.

Mutta noiden alusten kaappaamisen idea on silti hyvä. Siinä menee jotain pari minsaa verrattuna suoraan aluksen tuhoamiseen, ja sä saat niiltä 3-5 viholliselta aseet ja muita arvokkaita varusteita helpolla. Enemmän tiettyjen vihollisalusten kohdalla jos niillä on armory, koska siellä on lisää aseita ja kypäriä, ja monesti näillä on myös 1-2 salakuljetettavaa tavaraa mistä saa 2-4 aseen verran rahaa. Kaikki nämä yhteensä ja puhutaan ihan OK rahoista.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Se onnistuu myös omassa tukikohdassa mikäli onnistut rakentamaan sen isomman laskeutumisalustan mikä sallii alusten muokkaamiset. Muistaakseni se vaatii kolmea melko perustason resurssia joita voi EHKÄ onnistua löytämään siitä systeemistä missä olet.
Kiitos neuvosta!

Tämä saattaa avittaa, täytyykin selvittää! En ole vielä yhtäkään omaa tukikohtaa vielä perustanut tai tiedä miten niitä tehdään/toimii se systeemi. Tosiaan paikka on aika ikävä, tuli koko sessio kolmisen tuntia pelailtua ja grindailuakin hieman levuja skilleihin... Paraikaa on hieman taukoa SFstä kun Cyberpunkin 2.0 tuli ladattua. Lokaatio on tosiaan luokkaa niin oikealla koko galaksikartassa kuin voi olla, että on siinä 2-3 tähteä mihin pääsen resursseja outpost tekemiseen etsimään, ehkä tämä luonnistuu vielä palauttelematta 4 aluksen pöllimiset ja 3 levelin grindaukset :geek:.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Joko täällä on ollut boostpackin hyppyvinkki pc:lle?

Jos bindaa toisen vaihtoehtoisen näppäimen hypylle, kuten vaikkapa left altin (melkein mikä tahansa muu kuin space bar), eli siis space barin lisäksi, niin tästä näppäimestä boostpack suuntautuu eteenpäin ja eikä ylöspäin. Nopeuttaa kummasti liikkumista.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Combat systeemi on taas aivan totaalisen perseestä. Tällainen olisi ollut ehkä ok joskus 2010, mutta ei todellakaan tänä päivänä.
Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.

En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.

Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.

En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.

Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
Taistelu on Bethesdan peliksi ok, mutta ei ole irtoavia raajoja tai muutenkin hahmot reagoi aika vähän jos ampuu haulikolla metrin päästä tai miekalla huitoo. Cyberpunk on mielestäni huomattavasti parempi ampumis- ja meleeepeli. Meleetä ei kyl starfieldissä jaksa oikein, koska aseita on vähän ja kaikilla sama animaatio, eikä lyöntityylejä edes ole.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Taistelu on Bethesdan peliksi ok, mutta ei ole irtoavia raajoja tai muutenkin hahmot reagoi aika vähän jos ampuu haulikolla metrin päästä tai miekalla huitoo. Cyberpunk on mielestäni huomattavasti parempi ampumis- ja meleeepeli. Meleetä ei kyl starfieldissä jaksa oikein, koska aseita on vähän ja kaikilla sama animaatio, eikä lyöntityylejä edes ole.
Joo meleen suhteen Cyberpunk on kyllä parempi. Myös ampumisen suhteen tavallaan, mutta kuten totesin, niin en vain nauttinut Cyberpunkin taistelusta yhtä paljon. Ehkä Cyberpunkissa oli vähän turhan paljon sitä "bullet sponge" -meininkiä, mihin en ole Starfieldissä pahemmin törmännyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Joo meleen suhteen Cyberpunk on kyllä parempi. Myös ampumisen suhteen tavallaan, mutta kuten totesin, niin en vain nauttinut Cyberpunkin taistelusta yhtä paljon. Ehkä Cyberpunkissa oli vähän turhan paljon sitä "bullet sponge" -meininkiä, mihin en ole Starfieldissä pahemmin törmännyt.
Onhan noita "kahdella hp barilla" varustettuja npc:tä joka poi:ssa ainakin yksi. Terrormorphit kestävät myös lämää aika tolkuttomasti riippuen toki levelistä. 2.0 päivityksen jälkeen Cyberpunkissa tuntuu olevan vähemmän npc jotka kestäisivät pelaajan antamaa lämää hullumaisesti koska ne on rebalansoitu pelaajan leveliin ja taso alueet ovat poistuneet.

Jos menet Starfieldissä 30lvl ukolla 55lvl alueelle niin tuskin saat edes jotain trilobiittia tapettua, en ole tosin testannut koska nuo tähdet on selkeästi merkattu.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Starfieldin NPC:t (ainakin ihmiset) "tuntuvat" älykkäiltä taisteluissa: Hakevat aktiivisesti keinoja kiertää selkään / suojaa josta pystyvät ampumaan. Jos itsellä on ase jolla saat tipautettua hp:t reilusti kertalaukauksella niin luikkivat jopa karkuun jos ehtivät ja käyttävät healia jos sattuu olemaan. Kranaatteja tulee myös aktiivisesti syliin jos pääsevät heittoetäisyydelle ja niitä heillä on.
Aseet ovat myös aika hupaisia välillä, oma nykyinen suosikki: Haulikko, 8 kudin boksilipas, täysautomaatti, vaimennettu, flechette, recon laser, scope, long barrel, plus jotain muita modeja mitä en tähän hätään muista. 389 dmg / shotti / 18 rpm (firerate). Tuolla tippuu lvl 44 Terrormorph about kolmeen sekuntiin :D
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Onhan noita "kahdella hp barilla" varustettuja npc:tä joka poi:ssa ainakin yksi. Terrormorphit kestävät myös lämää aika tolkuttomasti riippuen toki levelistä. 2.0 päivityksen jälkeen Cyberpunkissa tuntuu olevan vähemmän npc jotka kestäisivät pelaajan antamaa lämää hullumaisesti koska ne on rebalansoitu pelaajan leveliin ja taso alueet ovat poistuneet.

Jos menet Starfieldissä 30lvl ukolla 55lvl alueelle niin tuskin saat edes jotain trilobiittia tapettua, en ole tosin testannut koska nuo tähdet on selkeästi merkattu.
Tarkoitin sellaisia bullet spongeja, jotka eivät käy järkeen. Terrormorph käy järkeen. Enkä sanonut, ettei sellaisia olisi ollenkaan Starfieldissä, vaan pointti oli, että Cyberpunkissa on selvästi enemmän. Tai ainakin tämä häiritsi Cyberpunkissa selvästi enemmän.

Oma hahmo on vähän yli 30lvl ja eilen tuli vastaan yksittäinen 85lvl mörkö, joka otti kuulaa ihan perkeleesti vastaan. Tokihan liian korkean tason paikoissa bullet spongea löytyy, mutta se on ihan oma asia, mikäli niitä lähtee tekemään vapaaehtoisesti.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 363
Miten tässä tajuaa/tietää onko kaapattava alus parempi kun oma eli tietää että siihen kannattaa vaihtaa? Saan skannattua E+F näppäimillä tuota kaapattavaa alusta mutta en osaa tulkita että onko se parempi kun nykyinen?

Onko tuossa edes jotain sellaista että aina/lähes aina B-luokan alus on parempi kun A-luokka ja C taas parempi kun B?
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Starfieldin NPC:t (ainakin ihmiset) "tuntuvat" älykkäiltä taisteluissa: Hakevat aktiivisesti keinoja kiertää selkään / suojaa josta pystyvät ampumaan. Jos itsellä on ase jolla saat tipautettua hp:t reilusti kertalaukauksella niin luikkivat jopa karkuun jos ehtivät ja käyttävät healia jos sattuu olemaan. Kranaatteja tulee myös aktiivisesti syliin jos pääsevät heittoetäisyydelle ja niitä heillä on.
Aseet ovat myös aika hupaisia välillä, oma nykyinen suosikki: Haulikko, 8 kudin boksilipas, täysautomaatti, vaimennettu, flechette, recon laser, scope, long barrel, plus jotain muita modeja mitä en tähän hätään muista. 389 dmg / shotti / 18 rpm (firerate). Tuolla tippuu lvl 44 Terrormorph about kolmeen sekuntiin :D
Jep, FPS tässä pelissä on mielestäni parasta mitä olen open world ropeissa nähnyt. AI, iskujen tuntu, aseiden monipuolisuus kaikki on hyvällä mallilla. Ei ihme, että on hyvin toteutettu kun Doom-äijät sitä olivat parantamassa. Ja onhan tämä nyt selvästi parempi kuin FO4:n taistelu, VATS (turn based paske) tuli aina aiemmissa korvattua bullet timella muutenkin. FO4:n verrattuna tässä painovoima tuo oman mausteen kun esim. miinatkin pystyy välillä frisbeemään kaverille.

Kevyesti paras vanilla BGS-peli, joita kaikkia vielläkin kierrätän Daggerfall mukaanlukien, ja ei ole edes lähellä. Mitä FO4:n tulee, tässä on lähes kaikki toteutettu paremmin. Tarina, tehtävät, roolipelaaminen, perkit, ääninäyttely, audiovisuaasuus, taisteleminen, rakentaminen jne. Lisäksi lisänä vielä avararuustaistelu/-rakentelu. Jos joku väittää vanilla FO4:ä, tai itseasiassa mitä tahansa vanilla BGS-peliä paremmaksi, niin väittää mitä väittää. Mielestäni.
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Miten tässä tajuaa/tietää onko kaapattava alus parempi kun oma eli tietää että siihen kannattaa vaihtaa? Saan skannattua E+F näppäimillä tuota kaapattavaa alusta mutta en osaa tulkita että onko se parempi kun nykyinen?

Onko tuossa edes jotain sellaista että aina/lähes aina B-luokan alus on parempi kun A-luokka ja C taas parempi kun B?
Senkus kaappaat vain, eihän se ole iso homma ja saat aluksen achievementtia kohti, pitää olla tallissa 10 alusta.
Saahan sen sitten myytyä jos ei ole tarvetta.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Senkus kaappaat vain, eihän se ole iso homma ja saat aluksen achievementtia kohti, pitää olla tallissa 10 alusta.
Saahan sen sitten myytyä jos ei ole tarvetta.
Jep. Soon elämässäkin vähän sama homma. Joskus pitää ottaa se harkittu riski: kaappaako vai ei. Hienoa että pelissä on juurikin mahdollisuus sössiä, tehdä paska valinta, munia koko homma:) Hitto! Tämähän se on juurikin pelin suola...Mahdollisuus? Harkittu riski, homma kusi totaalisesti. Joskus vaan pitää koeilla, yrittää, testata karmaa...ei niin kovin yleistä nyky peleissä kun porukan pitää saada kaikki, heti mulle. Nautin tästä suuresti. Itse olen jo aika monta kertaa muninut, töpännyt ja tehnyt vitun huonoja valintoja ja silti...peli elää:) Eikö se ole se juttu? Eikö tässä lähtökohtaisesti ole kysymys kokemuksesta? Mitä vitun väliä jos joku juttu ei nyt menen top, tai edes midle settiin? Hengittävä elävä maailma kyllä kesttää sen:)
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Miten tässä tajuaa/tietää onko kaapattava alus parempi kun oma eli tietää että siihen kannattaa vaihtaa? Saan skannattua E+F näppäimillä tuota kaapattavaa alusta mutta en osaa tulkita että onko se parempi kun nykyinen?

Onko tuossa edes jotain sellaista että aina/lähes aina B-luokan alus on parempi kun A-luokka ja C taas parempi kun B?
Joskus vaan pitää luottaa tunteeseen...onko se? Mitä vitun väliä...peli jatkuu.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Pakko vähän tästä itkusta grafiikan suhteen kirjoitella. Normi koneella pyörii aivan vallan mainiosti: 70-114 fsp. Riittää hyvin kaikille tavallisille heepoille. Grafiikat on jopa yllättävän ok. Välillä toki jotain ihme bugeja missä vaikka aurinko välkkyy ja säkenöi kuussa ollessa jne. Ei mitää erikoista jne. Besedan pelien np hahmojen sekoilu hyvin tyypillistä: Sarah katoaa katon kautta taivaaseen jne...robotti ratsastaa aluksen katolla osan matkaa. Mutta semmonen yleis fiilis on ihan riittävä luomaan immerssion. Ei tämä nyt mikään Unreal 5 kokemus ole mutta riittävä...Cyberpunk 2077 kun pelaa tämän jälkeen niin hitto että näyttää kyllä ihan sairaan hyvältä se:)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 363
Senkus kaappaat vain, eihän se ole iso homma ja saat aluksen achievementtia kohti, pitää olla tallissa 10 alusta.
Saahan sen sitten myytyä jos ei ole tarvetta.
Aah joo, mä kuvittelin että tossa menettäisi sen alkuperäisen aluksen mutta ei niin käykään niin eipä tuolla ole mitään merkitystä vaikka se olisikin sitten paljon huonompi.

Mulla on vaan se Wanted-perk ja alussa oli ihan perseestä sillä Frontier aluksella kun piti aina lennellä karkuun jos ne bounty hunterit tuli kun en sillä ikinä pärjännyt useaa bounty hunteria vastaan ja tuo kuitenkin sotki immersiota paljon kun piti "huijata" karkuun.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Aah joo, mä kuvittelin että tossa menettäisi sen alkuperäisen aluksen mutta ei niin käykään niin eipä tuolla ole mitään merkitystä vaikka se olisikin sitten paljon huonompi.

Mulla on vaan se Wanted-perk ja alussa oli ihan perseestä sillä Frontier aluksella kun piti aina lennellä karkuun jos ne bounty hunterit tuli kun en sillä ikinä pärjännyt useaa bounty hunteria vastaan ja tuo kuitenkin sotki immersiota paljon kun piti "huijata" karkuun.
Kaikki alukset voit itse päivittää/rakentaa uusiksi minkä takia aluksien kaappaaminen on vähän turhaa hommaa kun siitä ei saa edes paljoa rahaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Onko ng+ vaikeampi? Skaalautuuko viholliset ylemmäksi? Jos niin on, minkä levelisenä tuo alkuperäinen kampanja olisi tarkoitus suorittaa, eli minkä levelinen vaikka joku new atlantis on new game+ vai määräytyykö se oman hahmon mukaan.

En viitsi spoilerien pelossa googlettaa tuota.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Tuo on kai toteutettu näin sen vuoksi, että muuten alusten varastaminen ja myyminen olisi liian helppo tapa tehdä rahaa. Vähän tylsää joo, mutta myös ymmärrettävää. Toinen vaihtoehto olisi tehdä varastamisesta lähes mahdotonta, mutta en tiedä olisiko sekään kovin mielekästä.
Sinänsä vähän outo valinta yksinpeliin. Ihan hyvin olisi voinut tehdä juonenkäänteitä jostakin black marketista, joille vois myydä noita.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 363
Joko täällä on ollut boostpackin hyppyvinkki pc:lle?

Jos bindaa toisen vaihtoehtoisen näppäimen hypylle, kuten vaikkapa left altin (melkein mikä tahansa muu kuin space bar), eli siis space barin lisäksi, niin tästä näppäimestä boostpack suuntautuu eteenpäin ja eikä ylöspäin. Nopeuttaa kummasti liikkumista.
Kiitos! Tuo on kyllä hyvä QoL parannus, tässä jonkun video tosta PSA: Bind your alternate jump key for more horizontal thrust
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 337
Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta :D.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?
Onko ongelmana siis että gravihypyn kantomatka ei riitä sinnepäin minne haluat mennä? Oletko yrittänyt tehdä useampaa pienempää hyppyä aurinkokunnasta toiseen?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 363
Tietääkö kukaan mitään mitä "Scanning" perkin tasot käytännössä tekevät noiden "...more information about ships in space" osalta? Testasin ilman yhtään pistettä tossa Scanning perkissä ja yhdellä, ja molemmat näytti ihan samat asiat jostain lvl30 aluksesta Jemison ulkopuolella.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Onko ongelmana siis että gravihypyn kantomatka ei riitä sinnepäin minne haluat mennä? Oletko yrittänyt tehdä useampaa pienempää hyppyä aurinkokunnasta toiseen?
Oletan että tämä on hänelläkin tiedossa. Itselle tuli juuri vastaan tehtävä, missä viimeinen välimatka on 27ly ja siinä välissä ei ole mitään, eli ei voi tehdä lyhyempiä hyppyjä. Oman aluksen maksimi on 26ly, eli en pääse tuota tehtävää tällä hetkellä jatkamaan. Jos olisin tuonne jo mennyt ja tehnyt vastaavan aluksen vaihdon, niin voisin olla samalla tavalla kusessa.

@MedievalSiege Kieltämättä haastava tilanne tuo, jos se alkuperäinen alus ei ole enää käytettävissä. En tiedä onko tuohon mitään järkevää ratkaisua olemassa. Tulee mieleen vain jonkun toisen aluksen kaappaaminen siinä toivossa, että siitä löytyisi riittävä grav drive.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Oletan että tämä on hänelläkin tiedossa. Itselle tuli juuri vastaan tehtävä, missä viimeinen välimatka on 27ly ja siinä välissä ei ole mitään, eli ei voi tehdä lyhyempiä hyppyjä. Oman aluksen maksimi on 26ly, eli en pääse tuota tehtävää tällä hetkellä jatkamaan. Jos olisin tuonne jo mennyt ja tehnyt vastaavan aluksen vaihdon, niin voisin olla samalla tavalla kusessa.

@MedievalSiege Kieltämättä haastava tilanne tuo, jos se alkuperäinen alus ei ole enää käytettävissä. En tiedä onko tuohon mitään järkevää ratkaisua olemassa. Tulee mieleen vain jonkun toisen aluksen kaappaaminen siinä toivossa, että siitä löytyisi riittävä grav drive.
Et voi olla tuolla mainitsemallasi tavalla kusessa.

E: Ok, eli siis alkuperäisellä kysyjällä onkin osunut bugi vastaan ja siitä syystä on vähän jumissa. Eikä kun konsoli auki ja vaikkapa "movetoqt". Muussa tapauksessa aikaisempi save.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Et voi olla tuolla mainitsemallasi tavalla kusessa.

E: Ok, eli siis alkuperäisellä kysyjällä onkin osunut bugi vastaan ja siitä syystä on vähän jumissa. Eikä kun konsoli auki ja vaikkapa "movetoqt". Muussa tapauksessa aikaisempi save.
Onko tuo edes varsinainen bugi? Jos vaihdat toiseen alukseen, niin eikö se aiempi alus poistu paikalta ja niin sen kuuluukin toimia? Toki hölmöä sinällään, että se voi aiheuttaa tällaisia tilanteita, mutta kuitenkin.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Onko tuo edes varsinainen bugi? Jos vaihdat toiseen alukseen, niin eikö se aiempi alus poistu paikalta ja niin sen kuuluukin toimia? Toki hölmöä sinällään, että se voi aiheuttaa tällaisia tilanteita, mutta kuitenkin.
Ei pitäisi tapahtua niin että olet aluksessa ja se nousee samalla, ja jäät sinne jumiin. Bugi.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Onko ongelmana siis että gravihypyn kantomatka ei riitä sinnepäin minne haluat mennä? Oletko yrittänyt tehdä useampaa pienempää hyppyä aurinkokunnasta toiseen?
Tämä juurikin on ongelma, ja @Zeratul arvioi oikein, että olen juuri sen lyhyimmän mahdollisen hypyn jo etsinyt ja juuri sitä en pääse päässyt :D.

Ei pitäisi tapahtua niin että olet aluksessa ja se nousee samalla, ja jäät sinne jumiin. Bugi.
Olen samaa mieltä, että tämä on bugi 100%, ensinnäkään painovoima ei ollut pois mukamas avaruudessa tapahtuneessa boardauksessa ja tosiaan mitään indikaattoreita (ääniefektejä tms) noususta ei ikinä ollut kunnes komea avaruusnäkymä tuli ikkunasta vastaan.

Paikkahan on siis Archimedes ja lähin hyppy pois muualle galaksiin on rapiat 25ly Enlil systeemiin. Onneksi paikka on kovin korkea levelinen ja löysin lopulta uuden aluksen millä pääsin pois. Ongelma olisi varmaan voinut ratketa myös rakentamalla Outpost (aika hyvin rautaa ja muita resursseja noista systeemeistä löytyy) ja sen avulla valitsemaan parempi gravdrive alus takaisin.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
No niin:) Sen 60+ tuntien jälkeen pakko vetää jotain johtopäätöksiä pelistä. Tietyt vitututskäryää nostattavat asiat on pikku hiljaa tullut esille peissä: Ei todellakaan mikään kovin hiottu kokonaisuus vaan paljon pientä paskaa joka tarttuu tuulettimeen. Miksi esim. starmap aukeaa aina siihen planeetta näkymään? Välillä näppäimistön (PC pelaaja) painikkeet ei toimi tai ei ota vastaan sitä mitä pelaaja tahtoo. Yritin eräässä tehtävässä seurata jotain luotainta missä olis pitänyt painaa R:ää kun tulet luotaimen luo...peli ei vaan yhtäkkiä tajua koko R kirjainta jne...Toimintanäppäiden kaksois käskyt välillä hukassa, ei ota sitä mitä pelaaja tahtoo vaan aivan jotain muuta. Hyvä esimerkki on telakoituessa...ei järjen häviää...ihan arpomista välillä? joskus menee toisinaan sitten ei. Grafiikat on ihan jees ja tietynlainen immerrsion on läsnä mutta kun alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että jotenkin Skyrim puskee pintaan hyvässä ja pahassa. Onhan tämä aika vitun karun näköinen vs. joku Cyberpunk2077 ja ei juurikaan loista vs. ns. graaffisesti. Tykkään pelistä edelleen mutta jotenkin tuntuu että jotain päivitystä tuohon grafiikkamoottoriin olis kaivattu vs. moni muu peli. Pakko palata Elite vaaralliseen koska vaikka sisältö on ohut avaruus on aito:) Se on tärkeintä...
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Mulla kans tekee näppäimet välillä mitä lystää, esim TAB tulee välillä tahtomattaan 2 kertaa???
En tiedä johtuuko siitä, että mulla on tuo 120fps UI, vai onko tuossa joku säätö, että pitäs hidastaa erheellisetä tuplaklikkausta, tuntuu että tuo vaan lisääntyy mitä pitemmälle pelaa.

no kuitenkin nyt on NG+ pulkassa, ainoa mitä en jaksanut loppuun oli crimson fleet faction questline, ehkä joskus teen ton, ja muutamia sidequesteja. Temppelit ehkä vielä,jos jaksaa, nuo on vaan tylsää kerätä uudestaan.
Vanguard questline joka jäi ekalla pelikerralla tein nyt, oli ihan hieno, jopa parempi kuin main quest. NG+ pelin viimeiset 2-3h sain vasta paremman armorin ton mantis puvun tilalle, ihmeen tiukassa nuo legendary spacesuitit, eikä aseitakaan tullu paljoa, vaikka hard/very hard pelasin suurimmaksi osin, hard mieluiten sen takia, kun nuo lopun vihut muuttuu sellaisiksi bullet sprongeiksi, sai heittää monta lipasta vihua kohti. ehkä noita combat perkkejä ois voinu enemmän ottaa sittenkin, vain sen takia että ei tarvi aina ammuksia ostaa joka traderilta.

Huomasin myös että noita sideNPC:tä eli niitä mitä voi rekrytä ship crewiksi voi myös ottaa companioniksi mukaan, valittavat vähemmän kuin nuo constellation whinettäjät. Tosin ne bugittaa, esim hadrian ei aina tullu mukaan, redditistä löytyi kuitenkin bugikorjaus. Muitakin bugeja oli matkan varrella.
Saa nähdä jaksaako tätä enää, keskinkertainen peli.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Mulla kans tekee näppäimet välillä mitä lystää, esim TAB tulee välillä tahtomattaan 2 kertaa???
En tiedä johtuuko siitä, että mulla on tuo 120fps UI, vai onko tuossa joku säätö, että pitäs hidastaa erheellisetä tuplaklikkausta, tuntuu että tuo vaan lisääntyy mitä pitemmälle pelaa.

no kuitenkin nyt on NG+ pulkassa, ainoa mitä en jaksanut loppuun oli crimson fleet faction questline, ehkä joskus teen ton, ja muutamia sidequesteja. Temppelit ehkä vielä,jos jaksaa, nuo on vaan tylsää kerätä uudestaan.
Vanguard questline joka jäi ekalla pelikerralla tein nyt, oli ihan hieno, jopa parempi kuin main quest. NG+ pelin viimeiset 2-3h sain vasta paremman armorin ton mantis puvun tilalle, ihmeen tiukassa nuo legendary spacesuitit, eikä aseitakaan tullu paljoa, vaikka hard/very hard pelasin suurimmaksi osin, hard mieluiten sen takia, kun nuo lopun vihut muuttuu sellaisiksi bullet sprongeiksi, sai heittää monta lipasta vihua kohti. ehkä noita combat perkkejä ois voinu enemmän ottaa sittenkin, vain sen takia että ei tarvi aina ammuksia ostaa joka traderilta.

Huomasin myös että noita sideNPC:tä eli niitä mitä voi rekrytä ship crewiksi voi myös ottaa companioniksi mukaan, valittavat vähemmän kuin nuo constellation whinettäjät. Tosin ne bugittaa, esim hadrian ei aina tullu mukaan, redditistä löytyi kuitenkin bugikorjaus. Muitakin bugeja oli matkan varrella.
Saa nähdä jaksaako tätä enää, keskinkertainen peli.
Oliko ng+ yhtään vaikeampi? Itsellä kanssa edelleen Mantis päällä kypärää lukuunottamatta, mutta rehellisyyden nimissä savescummasin siihen puolen tunnin ajan huippustatsit (mietin pitkään kehtaanko, mutta oli lopulta ihan hauskaa, vähän niin kuin olisi hedelmäpeliä pelannut), vaikka toki paras mulle osunut permutaatio tuli jo ensimmäisen viiden minuutin aikana.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Kiitos! Tuo on kyllä hyvä QoL parannus, tässä jonkun video tosta PSA: Bind your alternate jump key for more horizontal thrust
Hyvä! Nimenomaan QoL-parannus. Ei tee peliä yhtään helpommaksi, mutta helpottaa elämää ja tekee liikkumisesta kaikin puolin järkevämmäksi, eli "makes sense". Toki loppupeleissä aika pieni ero toiminnallisuudessa. Todellakin oikean suuntainen muutos (kirjaimellisestikin).

Tuntuu sellaiselta pakkomodilta, mutta tällä kertaa bethesda tehnyt jo valmiiksi sen toiminnallisuuden peliin, mutta aika mahdoton keksiä itse. Usein RPG:ssä ja varsinkin tämän pelitalon peleissä on paljon sellaisia kikkoja, joita on hauska miettiä. Mutta toisaalta samalla on helppo pilata koko peli, mikäli tajuaa jonkun uber-yhdistelmän. Ainakaan allekirjoittanutta se ei haittaa, mutta vain jos ja kun sen itse hoksaa. Eri asia jos netistä joku sanoo, että käytä tätä asetta ja tätä asemodia sen kanssa tms. ja taistelusta tulee sen jälkeen täysin irrelevanttia, että voi vaan miettiä "miksi toikin piti lukea ja nyt ei voi unohtaa", ja sitten alkaa itsepetos, "mutta minähän ajattelin asiaa jo tai olisin kuitenkin keksinyt tämän itsekin".

Pitäisi olla ihan oletuksella oma rivi alternative boostpack jumpille ja bindi sille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 337
Päätin alkaa pelaamaan tuon Crimsom Fleetin tarinan loppuun kun huomasi että muiden sidequestien kanssa voi muuten tulla turhaa bountyä sinne. Luulin aluksi ettei siitä mitään seuraa jos jossakin sivutehtävässä joutuu muutaman piraatin tappamaan, mutta olinkin saanut +30k kokoisen boyntyn mikä piti sitten maksaa kun aloin tuota tarinaa jatkamaan.

Nuo eri factioneiden tarinat on kyllä olleet paljon mielenkiintoisempia kuin itse päätarina. Jotenkin siitä artifaktien keräämisestä ei saa ihan yhtä hyvää tunnelmaa kuin mitä joissakin muissa tehtävissä on ollut. Ehkä muutenkin haluan jättää sen päätarinan viimeiseksi kun tietää, että sen jälkeen joutuu aloittamaan taas alusta ja melkein puhtaalta pöydältä. Ei aivan innosta tehdä sitä tässä vaiheessa kun on "investoinut" peliin paljon aikaa ja tehnyt outposteja yms.

New Atlantiksen Loungessa on kyllä hyvä suorittaa oman tavaran modaamista ja sitä tutkimustyötä mikä niitä modeja avaa lisää. Siellä on kellarissa kaikki vaadittavat pöydät ja keskellä laatikko mihin mahtuu rajaton määrä tavaraa. Kävin muutaman raaka-aine ostosreissun tekemässä UC:n kaupasta ja nyt siellä on melkein kaikki raaka-aineet aina valmiina kun haluaa uusia aseita parannella. Pitäisi vaan seuraavat skill pointsit laittaa aseiden modaamiseen että sais ne tier 2 ja 3 moditkin avattua. Mukavoittaa kyllä pelaamista kun saa kaikkiin aseisiin tähtäimet yms ja nostaahan se myös niiden aseiden statseja sekä arvoa.

StarUI modi on kyllä ollut loistava, kun sen sai vihdoin game pass version kanssa toimimaan. Helpottaa kyllä aseiden vertailuakin kun näkee sen DPS arvon pelkän damagen sijasta.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
StarUI modi on kyllä ollut loistava, kun sen sai vihdoin game pass version kanssa toimimaan. Helpottaa kyllä aseiden vertailuakin kun näkee sen DPS arvon pelkän damagen sijasta.
Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Mulla kans tekee näppäimet välillä mitä lystää, esim TAB tulee välillä tahtomattaan 2 kertaa???
En tiedä johtuuko siitä, että mulla on tuo 120fps UI, vai onko tuossa joku säätö, että pitäs hidastaa erheellisetä tuplaklikkausta, tuntuu että tuo vaan lisääntyy mitä pitemmälle pelaa.
Veikkaan, että tuon modin syytä. Mulla ei ole mitään modeja, enkä ole havainnut mitään ongelmia näppäimien kanssa. Joka kerta tapahtuu mitä pitääkin, kun jotain näppäintä painaa. Pieni opettelu toki, että milloin peli haluaa näpäytystä ja milloin täytyy pitää hetki pohjassa nappia.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Päätin alkaa pelaamaan tuon Crimsom Fleetin tarinan loppuun kun huomasi että muiden sidequestien kanssa voi muuten tulla turhaa bountyä sinne. Luulin aluksi ettei siitä mitään seuraa jos jossakin sivutehtävässä joutuu muutaman piraatin tappamaan, mutta olinkin saanut +30k kokoisen boyntyn mikä piti sitten maksaa kun aloin tuota tarinaa jatkamaan.
Mulle ei tullut mieleenkään lopettaa Crimson Fleet tehtäväsarjaa kesken kaiken, koska tuntui siltä, ettei sen aikana "kuulu" tehdä mitään muuta. Pitkäänhän siinä meni, mutta palkintokin sen mukainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 337
Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.
Laskukaava näyttäisi olevan (dmg * fire rate/10) mitä nyt äkkiseltään noita tutkiskelin.

Starfield Screenshot 2023.09.24 - 11.06.27.83.png

Tuossa on oma screenshotti tällä hetkellä käytössä olevista aseista. 1, 2, ja 3 sloteissa olevissa aseissa on kaikissa pienet lippaat, mutta dmg on paljon isompi. Jos vain osumatarkkuus on hyvä niin kyllä niillä pienillä lippaillakin viholliset kaatuu nopeasti.

Mulle ei tullut mieleenkään lopettaa Crimson Fleet tehtäväsarjaa kesken kaiken, koska tuntui siltä, ettei sen aikana "kuulu" tehdä mitään muuta. Pitkäänhän siinä meni, mutta palkintokin sen mukainen.
Mulla tuo tehtäväsarja tuli heti pelin alussa vastaan (kun lähdin new atlantiksesta ensimmäistä kertaa) niin tuntui että haluaa kokeilla tehdä muitakin asioita kuin pelata pelkästään sitä. Pelikään ei sen kummemmin asiasta muistuttele vaikka keskeneräisiä tehtäviä olisi listassa 20 kappaletta. Mutta nyt tosiaan huomasi että ehkä ne pidemmät sarjat kannattaa tehdä kerralla. Juuri sain tuon tehtäväsarjan pelattua ja olihan se loppujen lopuksi hyvä, sisälsi monta mielenkiintoista tehtävää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 027
Viestejä
4 294 241
Jäsenet
71 783
Uusin jäsen
S1P3T1N

Hinta.fi

Ylös Bottom