Starfield (PC, XBX)

Suosittelen myös tätä:


Paljon customointia HUD elementeille, tärkeimpinä: saa sen ärsyttävän viivan pois, enemmän tietoa itemeistä ja ilmoittaa selvemmin onko varastamista.
 
Mulla tuo tehtäväsarja tuli heti pelin alussa vastaan (kun lähdin new atlantiksesta ensimmäistä kertaa) niin tuntui että haluaa kokeilla tehdä muitakin asioita kuin pelata pelkästään sitä. Pelikään ei sen kummemmin asiasta muistuttele vaikka keskeneräisiä tehtäviä olisi listassa 20 kappaletta. Mutta nyt tosiaan huomasi että ehkä ne pidemmät sarjat kannattaa tehdä kerralla. Juuri sain tuon tehtäväsarjan pelattua ja olihan se loppujen lopuksi hyvä, sisälsi monta mielenkiintoista tehtävää.
Joo niin mullakin, mutta aloitin sen vasta paljon myöhemmin. Tuo on kyllä siinä mielessä huonosti toteutettu, ettei etukäteen oikein tiedä mistä siinä on kyse ja miten pitkään se kestää.
 
Oliko ng+ yhtään vaikeampi? Itsellä kanssa edelleen Mantis päällä kypärää lukuunottamatta, mutta rehellisyyden nimissä savescummasin siihen puolen tunnin ajan huippustatsit (mietin pitkään kehtaanko, mutta oli lopulta ihan hauskaa, vähän niin kuin olisi hedelmäpeliä pelannut), vaikka toki paras mulle osunut permutaatio tuli jo ensimmäisen viiden minuutin aikana.
Vähän riippuu, pelaako normal, silloin se on helpompi, vai hard/very hard jossa on ainakin haastetta alussa, mutta kun saa parempaa tavaraa niin ei varmaan.
NG+ siis resettaa sun inventoryn, rahat, shipit ja outpostit, Edittiä: skillit ja researchit säilyy. Mutta noin 2h niin alkoi olla taas aseita ja 200k creditsiä, jolla ostaa aluksen tai varastaa, sain varmaan alle 30min ng++ alussa tosi hyvän crimson fleet kipon, jota nyt parentelen kunhan rahaa kertyy.
ainakin ens alkuun noi powerit tuntuu olevan aika kehnoja, mutta ng+ ideana on noita powereja kasvattaa, sen MQ voi skipata, mutta aion kyllä tehä vähä sideguesteja ja osan faction guesteista

Savescummia voi myös noihin dungeon bosseihin, mutta en jaksanu parin kerran enää alkaa uudestaan, nexuksessa taitaa olla jo modi jolla noita lege statteja voi muuttaa.
Noita armoreita ja aseita sais olla enemmän, FO4:ssä mulla oli varmaan 20-30 ase/armor modia, ne paransi jo huomattavasti pelikokemusta

Aloittelin siis nyt NG++, jossa tuntuu olevan jo heti alkuun isommat lvl vihut, se ilmeisesti "resettaa" sen mukaan millä levelillä aloitat new gamen, ng+ aloitin noin lvl 45, ng++ noin 75. pari poweria missasin ja jossei pitempään jaksa niin konsolilla vois huijata kaikki powerit ja joskus kun tulee kunnon modeja ja dlc niin aloittais taas ihan alusta.
 
Viimeksi muokattu:

Jees, kiitti. Aloitin pelin very hardilla ja en ole sen jälkeen koskenutkaan vaikeusasteeseen. Ainoa vaikea juttu oli se Vanguardin simulaatio :D Tehnyt kyllä kaikki mitä eteen on sattunut ja tavallaan ollut yleensä vähän ylilevelinen (nyt 56) ja aikalailla läpijuoksua jo tässä vaiheessa kun oon jo tavallisen kampanjan kunniakierroksella.

Hyvä tietää varsinkin, että inventory nollaantuu. Olisin muuten rahdannut tai tehnyt ensin järkyttävän storage aluksen, täyttänyt sen ja sitten vaihtanut sen omaan pääalukseen (saa ylipainon aluksen varastoon). Pitää miettiä jaksaako tuota enää pelata, mutta haluan ainakin alustavasti nähdä mitä uutta ng+ tulee. Ehkä joku vaikeusaste modi tms. ja joitain muitakin, kun tämän läpipeluukerran menin vanillana.

Entangled oli hiton hyvä questi! Ihan viimeisimpiä. Kvanttimekaniikkaa ja schödingerin kissoja (mun tulkinta on kyllä, että ne on aina kuolleita).
 
Entangled
save both universes
Mun mielestä ihan ok että inventory nollautu, tosin aina joutuu kerään rahaa ja rersurssit uudestaan jos modailee aseita tai pistää outposteja, muutenhan niitä ei tarvi, kemikaaleja tarvii kyllä mutta nekin aika lailla saa ostamalla.

Noi ship designit ois kiva jos ne vois tallentaa, mutta aika nopeaa tekee uuden aluksen kunhan ton systeemin oppii.
harmi vaan tuosta ship stealingista ei saa paljoa rahaa ja tossa vois olla syvyyttä enemmän, tai koko pelissäkin kyllä
 
Mun mielestä ihan ok että inventory nollautu, tosin aina joutuu kerään rahaa ja rersurssit uudestaan jos modailee aseita tai pistää outposteja, muutenhan niitä ei tarvi, kemikaaleja tarvii kyllä mutta nekin aika lailla saa ostamalla.

Noi ship designit ois kiva jos ne vois tallentaa, mutta aika nopeaa tekee uuden aluksen kunhan ton systeemin oppii.
harmi vaan tuosta ship stealingista ei saa paljoa rahaa ja tossa vois olla syvyyttä enemmän, tai koko pelissäkin kyllä

Jees, tein just noin Entangledin itsekin.

Musta kiva kanssa, että inventory nollaantuu. Hauskinta se on aina aloittaa alusta. Sama aluksen kanssa. Olin tyytyväinen millainen kulkupelistä lopulta tuli, mutta mielelläni kokeilen jotain täysin uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Parin ng+ tunnin jälkeen sanoisin, että ampuu itseään jalkaan jos rushaa sinne. Ihan siitä näkökulmasta miten on hauskin pelata. Mahdollistaa kyllä eri pelityylin, mutta parempi jättää säästöön. Toki en tiedä jaksanko enää itse pelata uudestaan millään tavalla. Ehkä sitten jos tulee lisäri, mutta en ole jotenkin ikinä pitänyt bethesdan lisäreistä.
 
Voihan. Mulla oli edellisen viestin kirjoitushetkellä juttua ja henkilökohtaista ulinaa noista alusten rakentelusta. Kuitenkin se edellinen viesti sisälsi paljon muutakin niin lähetin vain sen muun, ja jätin tänne sen alusjutun seuraaksi kerraksi. No tietysti olin unohtanut pelin ja tän ketjun pariksi päiväksi, ja se keskeneräinen viesti oli lähtenyt kävelemään.

Noh, uudestaan. Olin siis tuon vanhemman aluksen rakenteluun dumpannut 60k ja samana päivänä pelissä isukki voitti pokerissa paremman aihion 20 A reaktorilla. Käytin silti tuota jonkin verran kun siihen oli tullut upotettua rahaa ja vaikka tuo oli muutoin OK, tuli huomattua juuri että tuon aseistus oli hyvin epäoptimaalinen. Aseiden perusrajoitus on että yhtä ase "tyyppiä" kohden voi "käyttää" vain 12 energiaa. Useimmat aseet siis on 3 tai 4 energiaa ja näitä voi käyttää vastaavasti 4 tai 3 kappaletta. "tyyppi" tarkoittaa siis vain aseen nimeä, ei oikeaa tyyppiä. Esimerkiksi ohjuksia voi käyttää 12 kappaletta, kunhan käyttää kolmea eri ohjusjärjestelmää. Energian "käyttämisellä" ei ole merkitystä minkä verran allokoi niille kaikille aseille energiaa, vaan se aseen maksimienergia rajoittaa sen aseen maksimäärän, tuota 12 energian sääntöä käyttäen.

Paras, ja siten oikeastaan ainoa vaihtoehto on käyttää kaikki kolme eri asetyyppiä! Tuossa oli 4 noita partikkeliaseita, jotka tekee OK damagea ja symmetrisesti suojiin ja runkoon, ja 3k range. Sekä 4x ohjuksia. Nää ohjukset on hienoja ja helppoja yhdestä tärkeästä syystä. Aina taisteluiden alussahan kaikki aseet on täynnä, kunhan niillä on vaan yksi energia. Siis monessa aseessa on "lipas". Se käytetty energia lataa sitä asetta, ei määrittele lipasta mitenkään. Muutamat aseet on sellaisia joilla on vain yhden laukauksen "lipas", jolloin käytetty energia ratkaisee sen kuinka nopeasti se ampuu. Osin tästä syystä noi laserit ja tykit on todella huonoja. Bonuksena niillä on paljon muitakin huonoja puolia. Vähän tympeä systeemi, hyvin paljon erilaisia aseita, mutta vain muutamaa kannattaa käyttää.

Ohjuskohtaisesti, noissa taisi olla 8 ohjusta täydestä tyhjään. Noi ohjukset oli jotain 35 damage, eli pelkästään yhden pykälän energiaa nille antaen, ne pystyi tekemään jotain 1100 damagea, jossain 10-15 sekunnin ajan. Pelkästään se on aika paljon kun kyse on vain A luokan aloittelijavehkeistä.

Tästä syystä tuo alus oli huono, koska käytin vain kahta eri asetta. Eli huomattasti parempi olisi ollut lätkäistä 4x jotain toista ohjusta kanssa. Tällöin burst tyyppistä damagea liki 2k, ja sitten alut ja loput noilla partikkeliaseilla, joiden damagea ei se yksi pykälä vähemmän energiaa ei juuri vähennä. Plus ohjukset käytettynä sitten sen energian voi siirtää kokonaan niihin partikkeliaseihin.

Samaten pidempiin dogfight taisteluihin 8x partikkeliasetta ja 4x ohjusta olisi ollut parempi. Siis neljä kappaletta kahta eri partikkeliasetta, koska presiis samaa ei saa sen 12 energia rajoitteen kanssa.


Tuossa oli hyvä taulukko noista aseita, shots on siis tuo "lipas". Samaten tuota burst damagea kuvaa bat shield ja bat hull kohdat.

Myös 12 kappaletta kolmea eri partikkeliasetta on hyvin mahdollinen ja luultavasti varsin toimiva combo. Tällöin ne kaikki olisivat "pääaseita" ja niille allokoitu energia täytyisi jakaa melko tasan. Etuna osin ohjuspainotteisiin että nillä pystyisi ampumaan lähes samantien siitä 3k etäisyydestä lähtien, ohjuksilla kun kaukaa ei juuri osu manuaalisesti, eikä ne tunnu lukitsevan niin kaukaa.

Toisena etuna on että niilläkin on jonkinmoinen lipas, mikä tarkoittaa sitä että siinä dogfighting osuudessa kun jahtaa vihollisia läheltä, niin silloin kun ei pysty ampumaan, niin ne kaikki latautuu. Jos ase jolla ei voi ampua mutta joka on täysin latautunut koska se on pääase mille on annettu kaikki energia mitä suojien ja moottorin jälkeen on jäänyt, no efektiivisesti se on hukattua DPS:ää.

Kun taas jos sulla ei ole muuta kuin 12(3 energian) tai 9(4 energian) pääasetta, niin sulla on alussa paljon enemmän damagea "lippaassa" valmiina, ja sen alun kontantin jälkeen ne aseet on jatkuvasti latautumassa.

En nyt varsinkaan tuosta 12 partikkeliaseen esimerkistä tiedä selitinkö sen ymmärrettävästi, mutta siis ehdottomasti kannattaa käyttää aina kaikkia kolmea asetyyppiä, jos vaikka käyttäisi lähes samaja aseita!

Pelaan siis very hardilla ja noi avaruustaistelut monta vihollista vastaan tuppaa olemaan vähän haasteellisia. Yhtä tai paria vastaan, ei ole juuri mitään. Jos ei noissa omalla pelaamisella mitään merkityksellisiä haasteita itse näe, niin vähän turha tuohon rakenteluun käyttää juuri aikaa.

Tällä hetkellä itse ajattelin avata 15 vaaditun avaruustapon jälkeen sen skillin jolla saan käytettyä C tason reaktoreita, ja sitten vasta saisin ekaa kertaa rakennettua sellaisen aluksen joka ei heti samantien olisi seuraavana päivänä vanhentunut. Nyt siis saisin käytettyä B tason reaktoria, mutta kaapatuissa aluksissa on ollut heikkoja sellaisia, ja tuo "uusi" alus jossa 20 A reaktori josta ainakin jonkun kuvan heitin perjantaina, no sen ongelma oli samantien siis että en saa B tai C tason muita komponetteja käyttää, koska reaktorin luokituksen täytyy olla yhtä suuri tai korkein. Kokonaisuudessan tuntuu että tuo aluksen rakentelu on väärällä tavalla turhauttava.

Tuossa aiemmin joku oli sanonut että hänellä oli mennyt siihen tunteja yhden aluksen muokkailuun. Jooh mullakin jokainen isompi muokkaus vie hitosti aikaan kun alusta ei voi jättää kesken, puhutaan helposti 3 tuntia enkä edes muokkaa ulkoasua juurikaan. Sen täytyy olla validi jotta sen saa tallennettua, miksi ihmeessä jos ei aio sitä keskeneräisenä käyttää.






Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.

Siis annat ja equippaat niille juuri sen aseen mitä haluat että ne käyttää. Vai puhutko jostain modin tuomasta automatiikasta tuolle? Ei mulla tuo Sarah vaihtele asettaan, ja olen antanut sille yhden luodin jokaista panosta ettei tarvitse sitä erikseen miettiä. Kuitenkin välillä se joutuu myös kantamaan liudan lootattuja aseita.
 

Liitteet

  • 1695587382655.png
    1695587382655.png
    964,1 KB · Luettu: 72
Joo niin mullakin, mutta aloitin sen vasta paljon myöhemmin. Tuo on kyllä siinä mielessä huonosti toteutettu, ettei etukäteen oikein tiedä mistä siinä on kyse ja miten pitkään se kestää.

Itse pelasin sitä Crimson tehtävää siihen asti, kun tuli se, että piti matkustaa sinne kauemmas. En tajunnut silloin että sinne voi heti mennä välihypyillä. Pitääkin palata tuohon, kun unohtui.
 
Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.

En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.

Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
No siis näin lyhyesti:
- Tuo jäykkä vanhanaikainen pelimoottori joka sisältään kaiken liikkumisesta, ympäristön vaikutuksiin jne.
- Luotien osuminen, räjähdykset yms. pelaajaan ei juurikaan vaikuta milläänlailla muuten kuin alentamalla health-pojoja.
- Käytännössä kaikki aseet tuntuu täysin samoilta. Pelkästään model ja texture vaihtuu.
- Todella...todella huono tekoäly.
- Bulletsponge efekti. Ei jaksaisi tyhjentää 500 panosta jokaiseen random "avaruusmerirosvoon". Tämän onneksi sain jo modeilla jossain määrin korjattua.

Positiivisena puolena mainittakoot että viholliset loukkaantuvat lopussa ja jäävät ryömimään, mutta eipä tuossakaan enää nykystandardeilla ole juuri mitään ihmeellistä.
 
Bulletsponge efekti ei sinällään ole ongelma vaan se aseiden balanssi on se oikea ongelma.
Pelin suurimman damagen omaavalla snipulla (Magsniper) kun ammut päähän niin melkein kaikki tippuu yhdestä laakista vaikka ase ei olisikaan Legendary.
Sitten kun kuvioon vielä lisää rajoitettujen resurssien (panoksien saatavuuden) kanssa tasapainoilun niin aika karseitahan nuo konekiväärit on mitkä ampuvat tuhat laakia sekunnissa verrattuna kivääriin joka ampuu yhden laakin sekunnissa lähes samalla DPS:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Bulletsponge efekti ei sinällään ole ongelma vaan se aseiden balanssi on se oikea ongelma.
Pelin suurimman damagen omaavalla snipulla kun ammut päähän niin melkein kaikki tippuu yhdestä laakista vaikka ase ei olisikaan Legendary.
Sitten kun kuvioon vielä lisää rajoitettujen resurssien (panoksien saatavuuden) kanssa tasapainoilun niin aika karseitahan nuo konekiväärit on mitkä ampuvat tuhat laakia sekunnissa verrattuna kivääriin joka ampuu yhden laakin sekunnissa lähes samalla DPS:llä.
Sniperit on kyllä hankalia joka pelissä, jos siinä ei ole tehoa ei sitä jaksa käyttää. Jos taas liikaa sillä on hiiripelaajien helppo napsia kaikki kaukaa. Cyberpunkissa en viittiny käyttää snipua silun kanssa, kun peli meni ihan triviaaliksi.

Sit nää balansoidaan varmaan ohjainpelaajat edellä, sekin kannattaa muistaa.
 
Siis annat ja equippaat niille juuri sen aseen mitä haluat että ne käyttää. Vai puhutko jostain modin tuomasta automatiikasta tuolle? Ei mulla tuo Sarah vaihtele asettaan, ja olen antanut sille yhden luodin jokaista panosta ettei tarvitse sitä erikseen miettiä. Kuitenkin välillä se joutuu myös kantamaan liudan lootattuja aseita.

Siis, mutta kun antaa uusia aseita lähinnä myyntiä varten säilytykseen. Erityisesti followereille ei saa antaa Va'ruun Starshardia, joka aiheuttaa pahan äänibugin kun joku follower käyttää sitä ja on statseiltaan sellainen, että Sarah ja Andreja kummatkin vaihtaa automaattisesti siihen siitä huolimatta minkä olit niille erikseen equippannut.

Modista puhuin, mutta en enää välitä oikein vastauksesta. Pelasin siis toista sataa tuntia alkuperäistä kampanjaa ja aloitin vasta julkaisupäivänä. Iski aika paha kyllästyminen, joka nyt ei mikään ihme kun pelannut enemmän tässä ajassa kuin työkseen olisi tehnyt. Yritin kyllä ng+, mutta ei riittävästi enää imua.

Näin yleisesti kaikilta kysymyksenä, olisko jostain mahdollista haarukoida mitä questeja on jäänyt tekemättä?
 
Sniperit on kyllä hankalia joka pelissä, jos siinä ei ole tehoa ei sitä jaksa käyttää. Jos taas liikaa sillä on hiiripelaajien helppo napsia kaikki kaukaa. Cyberpunkissa en viittiny käyttää snipua silun kanssa, kun peli meni ihan triviaaliksi.

Sit nää balansoidaan varmaan ohjainpelaajat edellä, sekin kannattaa muistaa.

Tuo oli mun mielestä täydellisesti balansoitu Starfieldissä, kuten myös Stealth ottaen huomioon Bethesdan pelimoottorin ja talon ominaispiirteet.

Yleisesti sniperilla ei paljon tekemistä kun yleensä kaikki vähänkin haastavammat jutut tapahtuu sisätiloissa ja tuohon yllä mainittuun sniperiin ei saanut edes äänenvaimenninta. Pidin itse asetta aluksen varastossa, mutta harvoin otin mukaan kun yleensä olen kaikki nämä pelit pilannut juuri tuolla yhdistelmällä.
 
Päivitystä, näyttäisi ainakin kaksi modia menevän obsolete tällä. Ja SFSE vaatii myös päivityksen, toivottavasti olette muistaneet laittaa: update only on startup.

"A small update has gone out for Starfield on Xbox Series X|S, Microsoft Store, and Steam. This update addresses some issues with performance and stability as well as a few general gameplay issues. We are continuing to work on a larger update that will add features and improvements that we noted in our last update notes. Thank you so much for your continued feedback and support of Starfield and we look forward to a future with you on this journey.

Starfield 1.7.33 Update - Fixes and Improvements
General
  • Characters: Fixed an issue that could cause some characters to not be in their proper location.
  • Star Stations: Fixed an issue where Star Stations would be labeled as a player-owned ship.
  • Vendors: Addressed an issue that allowed for a vendor’s full inventory to be accessible.
Graphics
  • AMD (PC): Resolved an issue that caused star lens flares not to appear correctly AMD GPUs.
  • Graphics: Addressed an upscaling issue that could cause textures to become blurry.
  • Graphics: Resolved an issue that could cause photosensitivity issues when scrolling through the inventory menu
Performance and Stability
  • Hand Scanner: Addressed an issue where the Hand Scanner caused hitching.
  • Various stability and performance improvements to address crashing and freezes.
Ships
  • Displays: Fixed an issue that would cause displayed items to disappear when applied to in-ship mannequins.
  • Displays: Fixed an issue that would cause items stored in Razorleaf Storage Containers and Weapon Racks to disappear after commandeering another ship."
 
Tuossa eilen ihmettelin paria asiaa kun keräsin challengeja skilleihin.
Tässä pelissä tulee monta bugia ja toimimatonta tilannetta jos varastat aluksen, joko maasta tai avaruudesta. Ja varsinkin jos jätät sen rekisteröimätttä.

Yksi bugi liittyy tuohon crew command for ship skilliin, nimittäin, jos ajelet muulla kuin pelin alkuperäisaluksella, eli guesteista saatavilla aluksilla, tai ostetuilla, et saa challengea eteenpäin tuosta.
Ite varastin crimson fleet shipin ja ajattelin tässä ng+ versiossa nostaa ihan huviksi ton crew määrän 8. Ja en saanut sitä challengea etenemään.

tuosta vähän redditistä asiaa, siellä oli montakin topicia asiasta

Ja tuo crew määrä "bugittaa" ja se on huonosti joko toteutettu tai näytetty pelin infoissa
Pelissä on 3 eri asiaa jotka vaikutta crew määrään aluksella.
Skill, crew määrän lisä habseista ja cockpitistä, sekä "aktiivinen" crew, joka tulee noista aseista, engineistä ja muusta mitä aluksessa pitää olla.

Ja tuossa yllä olikin asiaa ship combatista, se on hyvin vaikeaa very hardilla, haastavaa hardillakin. paljon vaativampi kuin maataistelu, toisaalta mulla ei oo ship skillejä muuta kuin piloting ja building, nostin nyt ship shield skillejä, se ainakin auttaa aika paljon, crew nostaa myös noita aseskillejä ja sarah antaa max grav jump rangen.

Yksi hauska asia, jota en ollut ennen huomannutkaan, ja pelaan nyt ng++, jos ajat tuolla mantis aluksella(muokkasin siitä itselleni yleiskäyttöaluksen), piraatit kommentoivat siitä avaruudessa ja välillä lähtevät karkuun tai lopettavat ampumisen ja yrittävät antautua.
"oh shit its mantis, run awayyyy"
 
Yksi hauska asia, jota en ollut ennen huomannutkaan, ja pelaan nyt ng++, jos ajat tuolla mantis aluksella(muokkasin siitä itselleni yleiskäyttöaluksen), piraatit kommentoivat siitä avaruudessa ja välillä lähtevät karkuun tai lopettavat ampumisen ja yrittävät antautua.
"oh shit its mantis, run awayyyy"
Siitä tuntuu muutenkin olevan mainintaa. Juuri tein Striker-gang tehtäviä Neonissa, ja dialogivaihtoehtona oli sanoa että olen Mantis. Hörähdin kyllä ääneen tuolle. Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäinen BGS peli jossa oikeasti on roolipelaamista dialogi-/tehtäväsisäisesti. Muutenhan BGS-pelit ovat olleet roolipelaamisen aatelia, kun voit olla mitä vaan, mutta nyt se on niin kaikilta kanteilta.
 
Miten näinkin yksinkertaisia asioita pelinkehittäjät eivät ole ymmärtäneet tehdä jo ihan alkujaan:

Alusten päivittäminen/vertaaminen
Nykyisen komponentin speksien tulisi olla ostettavan komponentin vieressä näkyvissä. Nyt siellä näkyy vain ostettavan palikan tiedot, joissa tosin on nuolet ja värit ilmaisemassa muutosta ylös tai alas. Ei hyvä.

Ammusten ja raaka-aineiden ostaminen
Ostettaessa kuteja tai rakennusaineita pitäisi inventaarion näyttää kuinka paljon niitä jo on entuudestaan. VMP.
 
Ja tuossa yllä olikin asiaa ship combatista, se on hyvin vaikeaa very hardilla, haastavaa hardillakin. paljon vaativampi kuin maataistelu, toisaalta mulla ei oo ship skillejä muuta kuin piloting ja building, nostin nyt ship shield skillejä, se ainakin auttaa aika paljon, crew nostaa myös noita aseskillejä ja sarah antaa max grav jump rangen.

Pääasia, että päivittää aluksen ship builderista ja eikä upgrade näppäimestä.
Piloting
on pelin paras skilli.

Very hardilla pahimmat taistelut jotain neljää alusta ja täydennysjoukkoja vastaan pysty selvittämään kirjaimellisesti yhdellä näppäinpainalluksella. Mulla on shield perkit kyllä täysissä, mutta se oli vaan sitä simulaatiota varten.
 
Meinaatko että niiden rakentaja/rakennuttaja on ympäri avaruutta aina sama?
Siis ymmärrän jotenkin kutenkin vertauksena neukkukuutiot tms ihan täällä reaalimaailmassa maan päällä, mutta niissäkin on eroja kuka tekee ja missäpäin maailmaa.
Ja joo, eipä toi oikeasti paljoa häiritse, mutta kun sen x:n kerran loottaa läpi lähes samalla pohjakaaviolla olevan mestan jossa ei paljoa eroa lootissakaan ole, niin kyllähän se vie hieman intoa siihen että etsii seuraavan samanlaisen mestan jonka lootata jne.

Siis edes peilikuva tai mitä tahansa. Piti monta kertaa katsoa, että oonko mä tän jo tyhjentänyt kun jopa sisällä olleet factionit olivat samoja. Voisin kuvitella, että joku nollapalkkainen harjoittelijakin osaisi muokata noita keskenään edes vähän erilaisiksi, että näyttää pelaajan silmiin siltä, ettei ole täysin kopioitu. Varsinkin kun kehuivat random generoituja planeettoja ja muuta, niin olisi kuvitellut saman pätevän sisätiloihinkin. Ei olisi tarvinnut muuta kuin vaihtaa moduulien paikkoja.
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg
 
Ite kyllä tykkään konekivääreistä, esim tollanen advanced magshear, vai magstorm tekee mulla jotain 1500dps.
Miinuksena toki että joka kerta traderilla loottia myytäessä on melkein pakko ostaa myös ammuksia, tosin hyvä kun niillä on niin vähän rahaa niin voi myydä samalla enemmän.
Tollanen shotty on kans hyvä, yleensä mulla 4-6 asetta joita vaihtelen, vähemmänkin riittää.

On mulla snipukin kannossa, mutta monesti nuo vihut on jonkun laatikon takana, ja alieneita vastaan ne ei oo hyviä.
Siinä kun kannat tollasta .50 cal konekivääriä ja laitat väliin slow poweria, niin ehdit ennemmin naputtaa e nappia loottaamiseen ennenkuin vihu on ees maassa ja saat juostua + slow niin siinä ehtii monta vihua.

Olen myös tahallani ottanut vähemmän combat skillejä, tiedän jo aikasemmista bgs peleistä, mm skyrim jossa sai jotain tuhansia dmg craftaamalla ja peli oli jo rikki. otit daggerin esiin niin kaikki kuoli jo. Näissä peleissä pysyy mielenkiinto paremmin kuin harrastaa itsehillintää eikä minmaxaa peliä rikki eka tunnilla
 
Ekaa alusta rakentelin ja nyt se tuntuu valmiilta. Onkohan jossain joku saitti, jossa porukat esittelee kehitelmiään, joista voisi saada ideoita?
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg
Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.

Jos huvittaa sniikkailla ja heduttaa kaikkea, niin mikäs siinä, sehän on toimiva tapa pelata, mutta itse en aina sitä jaksaisi. Yleensä on paljon hauskempaa vetää isompaa asetta käteen ja hyökätä täysillä päälle. Ja tosiaan, sillä tavoin pystyy myös etenemään ja tappamaan vähintään yhtä nopeasti, jos kohteita on useampia, kuten yleensä on.
 
New Game Plussan aloitettua olen nyt tehnyt noita Vanguardin tehtäviä ja "Two Tales, Two Cities" tehtävässä työskennellään upseeri Noita Markkasen kanssa. Onkohan vain sattumaa vai liekkö jonkinlainen viittaus Suomeen. :D

Wizard Markkanen (Lauri Markkanen). Haluttu Suomeen viittaus ja ajattelevat Laurin olevan kuuluisin suomalainen. Noita on oletettavasti huono suomennos.
 
No siis näin lyhyesti:
- Tuo jäykkä vanhanaikainen pelimoottori joka sisältään kaiken liikkumisesta, ympäristön vaikutuksiin jne.
- Luotien osuminen, räjähdykset yms. pelaajaan ei juurikaan vaikuta milläänlailla muuten kuin alentamalla health-pojoja.
- Käytännössä kaikki aseet tuntuu täysin samoilta. Pelkästään model ja texture vaihtuu.
- Todella...todella huono tekoäly.
- Bulletsponge efekti. Ei jaksaisi tyhjentää 500 panosta jokaiseen random "avaruusmerirosvoon". Tämän onneksi sain jo modeilla jossain määrin korjattua.

Positiivisena puolena mainittakoot että viholliset loukkaantuvat lopussa ja jäävät ryömimään, mutta eipä tuossakaan enää nykystandardeilla ole juuri mitään ihmeellistä.
Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.

Jos kaikki aseet tuntuu täysin samoilta, niin tekisi mieli kysyä, että oletko pelannut koko peliä - tai jos olet, niin kuinka paljon? En allekirjoita tätä väitettä edes vähää alusta. Erilaisia ja hyvin erilaiselta tuntuvia aseita on oikein mukava määrä. Nimenomaan aseiden yksilöllisessä tuntumassa on suuria eroja moniin muihin peleihin verrattuna.

Kuten jo totesin, niin tekoäly on omaan makuun oikein hyvä. Viholliset spottaavat pelaajan varsin herkästi, hakeutuvat suojaan, käyttävät medpackeja ja lähtevät jopa karkuun ajoittain. Toki tekoäly väillä bugittelee, mutta yleensä toimii ihan ok ja on varsin hyvällä tasolla.

Omaan makuun pelin taistelu on juuri siksi hyvällä tasolla, että älyttömiä bulletspongeja ei juurikaan ole, mikäli ei hakeudu selvästi itseä korkeamman tason paikkoihin ja huonolla aseistuksella. Tästäkin tulee mieleen kyseenalaistaa, että kuinka paljon olet peliä pelannut?
 
Aseet tuntuu mulle hyvin erilaisilta. Osista en tykkää yhtään, eikä ne istu omiin kätösiin. Ja syyt on helppo myös eritellä.
Vikut kyyristelee ja yrittää myös kiertää selustaan. Käyttää med packejä, kuten edellä sanottiin. Juoksee karkuun ja yrittää uudestaan.
En pelkkiä ammuntapelejä juurikaan pelaa, niin en tiedä miten edistyksellistä niissä genreissä vihut ja aseet on, mutta tämä tuntuu oikein passelilta.
 
Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.
En tiedä yhtään vastaavaa avoimen ropen peliä, missä fysiikat on samalla tasolla? Esim jossain Witcher 3:ssa kaikki on vain sciptattua kontaktia, kun BGS:n peleissä aito fysiikka on ollut mukana Oblivionista lähtien. Juuri tuli käytyä zero g taistelu Almagestin kasinolla, ja eipä tuollaista muissa peleissä ole.

 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg
Snaippauksessa tosiaan bonarit kertyy kun skillejä sopivasti valitsee.
Näin haulikolla menee:
1695680912831.png
 
  • Tykkää
Reactions: RTR
Eilen tuli kiva bugi vastaan. Ajattelin jatkaa Crimson fleeti stooria ja menin sinne tukikohtaan. No oli jostain tullut bountya heille ja ei ollut edes mahista maksaa... No taisteluksihannse meni. Ainoa ongelma tässä on se, että siinä huoneessa on pari level 2 tason vihua, joita ei voi ampua... Ylemmän tason piraatit saa kyllä ammuttua, mutta ne 2 lvl2 jamppaa on kun aaveita ja kudit menee vaan läpi. Ne kyllä saa mua ammuttua. Ei auta savejen lataus tms.
 
Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.

Jos huvittaa sniikkailla ja heduttaa kaikkea, niin mikäs siinä, sehän on toimiva tapa pelata, mutta itse en aina sitä jaksaisi. Yleensä on paljon hauskempaa vetää isompaa asetta käteen ja hyökätä täysillä päälle. Ja tosiaan, sillä tavoin pystyy myös etenemään ja tappamaan vähintään yhtä nopeasti, jos kohteita on useampia, kuten yleensä on.
Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.
 
Nyt on ollut hauskaa kasvihuoneilu ja elukkafarmailut. Sääli että niiden tarve ja hyöty on nykypelissä (vielä?) suhteellisen minimaalinen tai jopa kyseenalainen. Mahdollisuuksia pelissä on jatkokehittelyille moneen.
 
Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.
Mikäli rahaa tulee vähemmän kuin menee tai raha on jotenkin ongelma, niin voi käyttää useampaa asetta, jotka käyttävät eri kuteja. Ei Magshear ole ainoa hyvä vaihtoehto, mikäli semiautoilu tai sniputtelu ei nappaa. Mutta mitä pidemmälle etenee, niin sitä vähemmän raha on minkäänlainen ongelma. Kaupoista saa kuteja varsin mukavasti ostettua ja ei ne hinnatkaan lopulta tunnu missään.

Tuntuu että sun asenne on pelkkää minmaxaamista, eli miten saa helpoiten kaiken tapettua minimaalisilla kuluilla. Yksi ase, 1-2 kutia per vihollinen ja tylsää sniputtelua koko pelin läpi. Kukin taaplaa tyylillään, mutta mun on vaikea nähdä mikä tuossa on niin hauskaa? Maksimaalisesti saa varmaan rahaa tehtyä, kun sitä ei tarvitse kuluttaa mihinkään, mutta mikä se pointti rahan tekemisessä on, jos sitä ei tarvitse?

Minulle ainakin parasta mitä rahalla voin tässä pelissä tehdä, on parantaa pelikokemusta. Jos kuteja ostamalla voin tehdä taistelusta nopeampaa ja hauskempaa, niin se on varsin hyvä investointi.
 
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.
 
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.

Saa mutta samalla pitänee upgradettaa engineitä tjms. ettei paino tule ongelmaksi. Voi myös vaatia jotakin perkkejä lentopuusta, en muista suoraan. Maksaa myös aika paljon noi upgradet, joten creduja on hyvä olla mukava määrä.
 
Pääsin vihdoin ng+ alkuun ja tällä kertaa aion käyttää melee aseita mahdollisimman paljon, instigating Wakizashi oikein kivasti tupla damaget, jos vihulla täydet hiparit. Tosin nyt kävi sillaisti, että menin tuonne Kryx alueelle ja turpaan tulee ennenkuin ehtii hypätä pois. Kai se vaa pitää koittaa olla nopeampi siirtää energiat aseilta grav drivelle
 
Eilen tuli kiva bugi vastaan. Ajattelin jatkaa Crimson fleeti stooria ja menin sinne tukikohtaan. No oli jostain tullut bountya heille ja ei ollut edes mahista maksaa... No taisteluksihannse meni. Ainoa ongelma tässä on se, että siinä huoneessa on pari level 2 tason vihua, joita ei voi ampua... Ylemmän tason piraatit saa kyllä ammuttua, mutta ne 2 lvl2 jamppaa on kun aaveita ja kudit menee vaan läpi. Ne kyllä saa mua ammuttua. Ei auta savejen lataus tms.
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.

Mulla tuo bounty tuli todennäköisesti siitä kun
piti pelastaa Barrett Matsura piraatilta ja se eskaloitui piraattien tappamiseen.
Bountyä oli reilu 30 tuhatta.
 
Tommonen tuli rakenneltua. Tarttee vielä vähän levutella ja ettiä parempia osia, mutta ihan tyytyväinen V1:een.
20230925203023_1.jpg

Hieno! On pitänyt itekkin väsätä joku hupialus, mikä olis Millenium Falconin näköinen, pitääpi vähän vakoilla mitä paloja olet tuossa käytellyt ;)
 
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.

Crediittejä ja skillejä tarttee että saa kunnon aluksen rakenneltua, mutta siten saa moninverroin parempaa, kuin mitä voi valmiina saada tahi ostaa. Aihioksi tosiaan käy mikä vaan alus - myös se eka.
 
Aluksen rakentelussa kunhan muistaa että tarvii niitä skillejä että saa parempaa palikkaa.
Ettei vahingossa tuhlaa puolta miljoonaa ö-luokan osiin ja totea että eihän tästä hyvä tullut.
 
Joo, noi paremmat aluksen osat on lukittuna skillien taa, mutta osa myös level lockattuna (olikohan lvl 60 kun viimeset aukes?) ja myöskin eri valmistajien omissa myymälöissä on spessuosia, joita ei mistään muualta saa ja myös jotkut quest linet avaa joitain osia.
Kokonaisuudessaan kyllä mukavaa puuhaa tuo alusten rakentelu, kun siihen alkuun pääsee kiinni ja saa osia avattua, mutta myös "end game" aluksen osalta hauskaa aarteenetsintää käydä noita eri ship yardeja läpi spessuosia etsien.
 
Saa mutta samalla pitänee upgradettaa engineitä tjms. ettei paino tule ongelmaksi. Voi myös vaatia jotakin perkkejä lentopuusta, en muista suoraan. Maksaa myös aika paljon noi upgradet, joten creduja on hyvä olla mukava määrä.
Crediittejä ja skillejä tarttee että saa kunnon aluksen rakenneltua, mutta siten saa moninverroin parempaa, kuin mitä voi valmiina saada tahi ostaa. Aihioksi tosiaan käy mikä vaan alus - myös se eka.
Kaappasinkin spacereiltä aluksen, jossa 250 yksikköä isompi ruuma. Eiköhän sillä pärjää hetkisen :happy:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 216
Viestejä
4 505 113
Jäsenet
74 340
Uusin jäsen
spacevector

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom