Se juuri.Mikäs inventaariomodi tuo onkaan? StarUI? Pakko ehkä alistua ja kokeilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Se juuri.Mikäs inventaariomodi tuo onkaan? StarUI? Pakko ehkä alistua ja kokeilla.
Joo niin mullakin, mutta aloitin sen vasta paljon myöhemmin. Tuo on kyllä siinä mielessä huonosti toteutettu, ettei etukäteen oikein tiedä mistä siinä on kyse ja miten pitkään se kestää.Mulla tuo tehtäväsarja tuli heti pelin alussa vastaan (kun lähdin new atlantiksesta ensimmäistä kertaa) niin tuntui että haluaa kokeilla tehdä muitakin asioita kuin pelata pelkästään sitä. Pelikään ei sen kummemmin asiasta muistuttele vaikka keskeneräisiä tehtäviä olisi listassa 20 kappaletta. Mutta nyt tosiaan huomasi että ehkä ne pidemmät sarjat kannattaa tehdä kerralla. Juuri sain tuon tehtäväsarjan pelattua ja olihan se loppujen lopuksi hyvä, sisälsi monta mielenkiintoista tehtävää.
Vähän riippuu, pelaako normal, silloin se on helpompi, vai hard/very hard jossa on ainakin haastetta alussa, mutta kun saa parempaa tavaraa niin ei varmaan.Oliko ng+ yhtään vaikeampi? Itsellä kanssa edelleen Mantis päällä kypärää lukuunottamatta, mutta rehellisyyden nimissä savescummasin siihen puolen tunnin ajan huippustatsit (mietin pitkään kehtaanko, mutta oli lopulta ihan hauskaa, vähän niin kuin olisi hedelmäpeliä pelannut), vaikka toki paras mulle osunut permutaatio tuli jo ensimmäisen viiden minuutin aikana.
Mun mielestä ihan ok että inventory nollautu, tosin aina joutuu kerään rahaa ja rersurssit uudestaan jos modailee aseita tai pistää outposteja, muutenhan niitä ei tarvi, kemikaaleja tarvii kyllä mutta nekin aika lailla saa ostamalla.
Noi ship designit ois kiva jos ne vois tallentaa, mutta aika nopeaa tekee uuden aluksen kunhan ton systeemin oppii.
harmi vaan tuosta ship stealingista ei saa paljoa rahaa ja tossa vois olla syvyyttä enemmän, tai koko pelissäkin kyllä
Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.
Joo niin mullakin, mutta aloitin sen vasta paljon myöhemmin. Tuo on kyllä siinä mielessä huonosti toteutettu, ettei etukäteen oikein tiedä mistä siinä on kyse ja miten pitkään se kestää.
No siis näin lyhyesti:Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.
En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.
Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
Sniperit on kyllä hankalia joka pelissä, jos siinä ei ole tehoa ei sitä jaksa käyttää. Jos taas liikaa sillä on hiiripelaajien helppo napsia kaikki kaukaa. Cyberpunkissa en viittiny käyttää snipua silun kanssa, kun peli meni ihan triviaaliksi.Bulletsponge efekti ei sinällään ole ongelma vaan se aseiden balanssi on se oikea ongelma.
Pelin suurimman damagen omaavalla snipulla kun ammut päähän niin melkein kaikki tippuu yhdestä laakista vaikka ase ei olisikaan Legendary.
Sitten kun kuvioon vielä lisää rajoitettujen resurssien (panoksien saatavuuden) kanssa tasapainoilun niin aika karseitahan nuo konekiväärit on mitkä ampuvat tuhat laakia sekunnissa verrattuna kivääriin joka ampuu yhden laakin sekunnissa lähes samalla DPS:llä.
Siis annat ja equippaat niille juuri sen aseen mitä haluat että ne käyttää. Vai puhutko jostain modin tuomasta automatiikasta tuolle? Ei mulla tuo Sarah vaihtele asettaan, ja olen antanut sille yhden luodin jokaista panosta ettei tarvitse sitä erikseen miettiä. Kuitenkin välillä se joutuu myös kantamaan liudan lootattuja aseita.
Sniperit on kyllä hankalia joka pelissä, jos siinä ei ole tehoa ei sitä jaksa käyttää. Jos taas liikaa sillä on hiiripelaajien helppo napsia kaikki kaukaa. Cyberpunkissa en viittiny käyttää snipua silun kanssa, kun peli meni ihan triviaaliksi.
Sit nää balansoidaan varmaan ohjainpelaajat edellä, sekin kannattaa muistaa.
Siitä tuntuu muutenkin olevan mainintaa. Juuri tein Striker-gang tehtäviä Neonissa, ja dialogivaihtoehtona oli sanoa että olen Mantis. Hörähdin kyllä ääneen tuolle. Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäinen BGS peli jossa oikeasti on roolipelaamista dialogi-/tehtäväsisäisesti. Muutenhan BGS-pelit ovat olleet roolipelaamisen aatelia, kun voit olla mitä vaan, mutta nyt se on niin kaikilta kanteilta.Yksi hauska asia, jota en ollut ennen huomannutkaan, ja pelaan nyt ng++, jos ajat tuolla mantis aluksella(muokkasin siitä itselleni yleiskäyttöaluksen), piraatit kommentoivat siitä avaruudessa ja välillä lähtevät karkuun tai lopettavat ampumisen ja yrittävät antautua.
"oh shit its mantis, run awayyyy"
Ja tuossa yllä olikin asiaa ship combatista, se on hyvin vaikeaa very hardilla, haastavaa hardillakin. paljon vaativampi kuin maataistelu, toisaalta mulla ei oo ship skillejä muuta kuin piloting ja building, nostin nyt ship shield skillejä, se ainakin auttaa aika paljon, crew nostaa myös noita aseskillejä ja sarah antaa max grav jump rangen.
Meinaatko että niiden rakentaja/rakennuttaja on ympäri avaruutta aina sama?
Siis ymmärrän jotenkin kutenkin vertauksena neukkukuutiot tms ihan täällä reaalimaailmassa maan päällä, mutta niissäkin on eroja kuka tekee ja missäpäin maailmaa.
Ja joo, eipä toi oikeasti paljoa häiritse, mutta kun sen x:n kerran loottaa läpi lähes samalla pohjakaaviolla olevan mestan jossa ei paljoa eroa lootissakaan ole, niin kyllähän se vie hieman intoa siihen että etsii seuraavan samanlaisen mestan jonka lootata jne.
Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
Aika helkkarin pitkään taisit pelata rakentamatta aluksia, jos tämä on ensimmäinen
Aloitin tuon alusta saadun rakentelun heti alusta ja sitämukaa kun kolikoita kertyi. Kallistahan tuo on.Aika helkkarin pitkään taisit pelata rakentamatta aluksia, jos tämä on ensimmäinen
New Game Plussan aloitettua olen nyt tehnyt noita Vanguardin tehtäviä ja "Two Tales, Two Cities" tehtävässä työskennellään upseeri Noita Markkasen kanssa. Onkohan vain sattumaa vai liekkö jonkinlainen viittaus Suomeen.
Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.No siis näin lyhyesti:
- Tuo jäykkä vanhanaikainen pelimoottori joka sisältään kaiken liikkumisesta, ympäristön vaikutuksiin jne.
- Luotien osuminen, räjähdykset yms. pelaajaan ei juurikaan vaikuta milläänlailla muuten kuin alentamalla health-pojoja.
- Käytännössä kaikki aseet tuntuu täysin samoilta. Pelkästään model ja texture vaihtuu.
- Todella...todella huono tekoäly.
- Bulletsponge efekti. Ei jaksaisi tyhjentää 500 panosta jokaiseen random "avaruusmerirosvoon". Tämän onneksi sain jo modeilla jossain määrin korjattua.
Positiivisena puolena mainittakoot että viholliset loukkaantuvat lopussa ja jäävät ryömimään, mutta eipä tuossakaan enää nykystandardeilla ole juuri mitään ihmeellistä.
En tiedä yhtään vastaavaa avoimen ropen peliä, missä fysiikat on samalla tasolla? Esim jossain Witcher 3:ssa kaikki on vain sciptattua kontaktia, kun BGS:n peleissä aito fysiikka on ollut mukana Oblivionista lähtien. Juuri tuli käytyä zero g taistelu Almagestin kasinolla, ja eipä tuollaista muissa peleissä ole.Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.
Snaippauksessa tosiaan bonarit kertyy kun skillejä sopivasti valitsee.Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.
Jos huvittaa sniikkailla ja heduttaa kaikkea, niin mikäs siinä, sehän on toimiva tapa pelata, mutta itse en aina sitä jaksaisi. Yleensä on paljon hauskempaa vetää isompaa asetta käteen ja hyökätä täysillä päälle. Ja tosiaan, sillä tavoin pystyy myös etenemään ja tappamaan vähintään yhtä nopeasti, jos kohteita on useampia, kuten yleensä on.
Mikäli rahaa tulee vähemmän kuin menee tai raha on jotenkin ongelma, niin voi käyttää useampaa asetta, jotka käyttävät eri kuteja. Ei Magshear ole ainoa hyvä vaihtoehto, mikäli semiautoilu tai sniputtelu ei nappaa. Mutta mitä pidemmälle etenee, niin sitä vähemmän raha on minkäänlainen ongelma. Kaupoista saa kuteja varsin mukavasti ostettua ja ei ne hinnatkaan lopulta tunnu missään.Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.Eilen tuli kiva bugi vastaan. Ajattelin jatkaa Crimson fleeti stooria ja menin sinne tukikohtaan. No oli jostain tullut bountya heille ja ei ollut edes mahista maksaa... No taisteluksihannse meni. Ainoa ongelma tässä on se, että siinä huoneessa on pari level 2 tason vihua, joita ei voi ampua... Ylemmän tason piraatit saa kyllä ammuttua, mutta ne 2 lvl2 jamppaa on kun aaveita ja kudit menee vaan läpi. Ne kyllä saa mua ammuttua. Ei auta savejen lataus tms.
Voi poistaa tai sitten menemällä sinne Key-asemalle.Eikö tot piraatti alueen bountya voi poistaa semmosel automaatilla? Maksaahan se creduja
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.
Saa mutta samalla pitänee upgradettaa engineitä tjms. ettei paino tule ongelmaksi. Voi myös vaatia jotakin perkkejä lentopuusta, en muista suoraan. Maksaa myös aika paljon noi upgradet, joten creduja on hyvä olla mukava määrä.
Kaappasinkin spacereiltä aluksen, jossa 250 yksikköä isompi ruuma. Eiköhän sillä pärjää hetkisenCrediittejä ja skillejä tarttee että saa kunnon aluksen rakenneltua, mutta siten saa moninverroin parempaa, kuin mitä voi valmiina saada tahi ostaa. Aihioksi tosiaan käy mikä vaan alus - myös se eka.