Starfield (PC, XBX)

Tuohon Activiy´s alalistaan kyllä kaipais jotain modia tai muuten vaan parannusta. Kun juoksentelee jonkin questin perässä, niin kokoajan yläreuna vilkkuu, että juttele sille ja juttele tuolle. Mutku ei oikein kiinosta kesken mielenkiintoisen questin mennää sivuraiteille. Joten 10 paikan jälkeen on Activiy alalista täynnä kaikenlaitsa ja ei mitään muistikuva mistä mitäki on tullut....vois vaikka olla joku viitaus, että misspäin avaruutta tuo joku on kenen kanssa pitäis jutella....
 
Tuohon Activiy´s alalistaan kyllä kaipais jotain modia tai muuten vaan parannusta. Kun juoksentelee jonkin questin perässä, niin kokoajan yläreuna vilkkuu, että juttele sille ja juttele tuolle. Mutku ei oikein kiinosta kesken mielenkiintoisen questin mennää sivuraiteille. Joten 10 paikan jälkeen on Activiy alalista täynnä kaikenlaitsa ja ei mitään muistikuva mistä mitäki on tullut....vois vaikka olla joku viitaus, että misspäin avaruutta tuo joku on kenen kanssa pitäis jutella....
Mission lista auki ja senkun menee questin kohdalle ja painaa näppäimistöstä B tai konsolilla ohjaimesta Y.( Show on Map) Näyttää hyvin usein missä systeemissä ja planeetalla se on siellä.
Vai onko nyt joku muu homma tässä?
 
Onkos kellään tullut vastaan modia, jolla saisi tuohon materiaalien keräämiseen lisättyä numeerisen tiedon jos olet merkannut että tarvitset jotain materiaalia? Pelissä tosiaan voi merkata craftattavista /tutkittavista asioista että haluat kerätä niihn tarvittavia materiaaleja jolloin pieni suurennuslasisymboli tulee niiden viereen, mutta olisi erittäin ketävää jos tuon suurennuslasisymbolin lisäksi selviäisi aina materiaalia kerätessä kuinka paljon sitä tarvitaan.
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg

Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?

Keräilen nyt ng+ aseita. Saa parista missionista kertyneet 150t cred menemään aika helposti pelkkiin aseisiin, on sen verran hyviä. Mindtear 10 ng -> 23 ng+ näin esimerkiksi. Pystyy käytännössä ostamaan melkein yhtä hyvät aseet mitä oli ja jossain tapauksissa jopa paremmat mitä oli ennen suurta hyppyä.
 
Joo, noi paremmat aluksen osat on lukittuna skillien taa, mutta osa myös level lockattuna (olikohan lvl 60 kun viimeset aukes?) ja myöskin eri valmistajien omissa myymälöissä on spessuosia, joita ei mistään muualta saa ja myös jotkut quest linet avaa joitain osia.
Kokonaisuudessaan kyllä mukavaa puuhaa tuo alusten rakentelu, kun siihen alkuun pääsee kiinni ja saa osia avattua, mutta myös "end game" aluksen osalta hauskaa aarteenetsintää käydä noita eri ship yardeja läpi spessuosia etsien.

Periaatteellisesti äärimmäisen kuivaa, mutta just se kohta pelissä kun tietää saavansa niin pienellä paljon (vs. support perkkien levelyttämisestä), että löytyy ihan eri tavalla into optimoida oma alus huippuunsa.

Vielä kun keksisi hyvän polun boots-on-the-ground combat-treehen. 56 levelinen ng+ hahmo ja yhtäkään skilliä koko combat sheetillä.

Laser on hyvä robotteja vastaan ja jossain määrin alieneita, mutta particle beam weapons on kumpaankin ylivoimainen parannus. Laser perkki parantaaa myös Particle Beam Weaponsia. Toisaalta ole tykästänyt äänenvaimintimen omaaviin haulukoihin ja haulikoille löytyy oma perk. Ja paras particl beam weapon on täälläkin ollut pistooli, jos nyt ei kuitenkaan toimi followerin käytettävänä, joten sekin voisi olla vaihtoehtoinen etenemistapa. Ja ballistic toimii 90% aseista.
 
Tykkään noista skilleistä kovasti. Tuntuu mielekkäältä lukita skillissä eteneminen ao skillin käyttämiseen.
Tosin saadakseen kaikki "kivat" skillit haltuun, tartteekin sitten leveleitä satoja o_O
 
Jos ottaa laserin, particle beam weapon ja sitten vaikka shotgun/pistol, niin sulla on yhtäkkiä +(140-150%) ^3 lämä. Vai meneekö noin yksinkertaisesti?
Nyt on ollut hauskaa kasvihuoneilu ja elukkafarmailut. Sääli että niiden tarve ja hyöty on nykypelissä (vielä?) suhteellisen minimaalinen tai jopa kyseenalainen. Mahdollisuuksia pelissä on jatkokehittelyille moneen.

Kuinka helposti tulee rajattomat adhesivet? Se on oikeastaan ainoa, joka on aiheuttanut mulle pään vaivaa kun ostaa vaan pieniä eriä sieltä täästä.


Tykkään noista skilleistä kovasti. Tuntuu mielekkäältä lukita skillissä eteneminen ao skillin käyttämiseen.
Tosin saadakseen kaikki "kivat" skillit haltuun, tartteekin sitten leveleitä satoja o_O

Tykkään kanssa. Mun mielestä ovat ajatuksella ja hyvällä maulla tehneet toisin ehkä niiden selitteet.
 
...
Kuinka helposti tulee rajattomat adhesivet? Se on oikeastaan ainoa, joka on aiheuttanut mulle pään vaivaa kun ostaa vaan pieniä eriä sieltä täästä.
Ainakin yhdestä elukasta adhessiivia saa farmattua, joten siihen tarttee juosta ao planeetalla skannaamassa kasveja (että saa fiberin) ja se elukka täytyy skannata myös kokonaan. Lisäksi tarttee botany ja zoology skillin ekan tason.
Sitten vaan kasvihuone fiberille ja karjakasvattamoon fiberia ja vettä ->rajattomasti adhesevia.

edit: tuo elukka tartteekin vettä ja nutrienttia (ei siis kuitua)

Kun oppii miten kasveista ja elukoista saa rajattomat resurssit, niin ei tuo kovin hankalaa tai aikaa vievää ole.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.

Mulla tuo bounty tuli todennäköisesti siitä kun
piti pelastaa Barrett Matsura piraatilta ja se eskaloitui piraattien tappamiseen.
Bountyä oli reilu 30 tuhatta.

Näkikös nämä bounty määrät jostain?
 
Mission lista auki ja senkun menee questin kohdalle ja painaa näppäimistöstä B tai konsolilla ohjaimesta Y.( Show on Map) Näyttää hyvin usein missä systeemissä ja planeetalla se on siellä.
Vai onko nyt joku muu homma tässä?
Joo, mission listin Activities alavalikosta nitisen. Totta, kyllä sen noinkon näkee, mutta tarkoitin lähinnä, että miksei vois siellä jokaisen takana olla vaikka tyylin "TALK TO MATTI MEIKÄLAINEN-AKILA" tai jotain vastava. Että kun seuravan kerran oon Akilas vaikka roina myymmäs, nii näkee heti yhellä vilkaisulla, että siellä on 4 Matti Meikälaista joka haluais jutella kanssani, enkä tarvi koko lokia käyä läpi yksi kerrala että löytää juuri nuo 4. Sielläki saata olla parikymmentä sellaista TALK TO kohta. Juu, quality of life ulina, mutta olis se vaan kiva
 
Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?
Ei ole uniikki, ihan vaan randomisti tippunut Instigating Advanced Beowulf jota ite tuunannut. Noi uniikit on vähän pettymys kun usein saman aseen Advanced-taso on vaan parempi. Esimerkiksi uniikki Magshear Revenant on ihan selkeästi heikompi kuin perus Advanced Magshear, jonka voi pölliä Hopetownista vaikka heti pelin alussa.
 
Siis edes peilikuva tai mitä tahansa. Piti monta kertaa katsoa, että oonko mä tän jo tyhjentänyt kun jopa sisällä olleet factionit olivat samoja. Voisin kuvitella, että joku nollapalkkainen harjoittelijakin osaisi muokata noita keskenään edes vähän erilaisiksi, että näyttää pelaajan silmiin siltä, ettei ole täysin kopioitu. Varsinkin kun kehuivat random generoituja planeettoja ja muuta, niin olisi kuvitellut saman pätevän sisätiloihinkin. Ei olisi tarvinnut muuta kuin vaihtaa moduulien paikkoja.

Samaa mieltä että tuo toteutus on jossain määrin laiska, ja ennenkaikkea tähän sopimaton. Aikaisemmissa peleissä jos sä menit samaan paikkaan uudestaan ja uudestaan, esim F4:ssa mä farmasin jotain gunnerien miehittämää romutarhaa aina sen ohittaessa, kevyen arvokkaan lootin(pääasiassa aseet, joskus tietyt kevyet ja arvokkaat panssariosat) ja XP:n takia. Tälläisessä se on helpommin ymmärrettävissä koska se paikka vaan "resetoituu". Kukaan ei yritä teeskennellä että se on eri paikka, koska se möllöttää kartalla koko ajan samassa paikassa.

Tässä pelissä niiden olisi pitänyt toteuttaa nuo moneen kertaa kierrätettävät kohteet siten että siellä olisi satunnaisia paikkoja eri NPC:lle ja eri lootille, tehty käsin siihen paikan prototyyppiin.

Sitten jokaista yksittäistä instanssia tästä sijainnista käyttäessä, sinne arvottaisiin se lootti ja viholliset. Siis noita paikkoja olisi jonkin verran enemmän kuin mitä käytetään yhdessäkään yksittäisessä instanssissa, siten siinä olisi helpolla saatu paljon enemmän satunnaisuutta ja proseduraalisuutta tuohon.
Noitahan ei voi kukaan tehdä käsin, koska noita käytetään lähes äärätön määrä pelissä. Siis lähes jokaiset näistä paikoista mihin eri tehtävät voi pelaajaa ohjata, niiden kopiot löytyy myös mielenmäärin muista täysin satunnaisista paikoista. Se on tosi huono että tuollaisessa proseduraalisessa systeemissä käytetään noin suuria asioita sellaisenaan ilman kunnollista satunnaistettua muutosta.


Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?

Tuohan on vaan "yhden tähden" rare, eli siinä on vain yksi efekti. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Tuo on vain korkeimman tierin Beowulf ja sitten ensimmäiselle osumalle instigating efektistä tuplat. Muu osa damagesta tulee skilleistä.


Mä olen juuri tuota 7.77 kaliberia kerännyt kun se on halvin ammus niin ajattelen että joku sopiva versio tuosta aseesta olisi kiva ja tarvii ammuksia, jotain 10k mulla taitaa olla nyt. Ylipäätään keskimäärin kun käyn myymässä loottia, joutuu väkisin ostamaan ammuksia kun muuten ei sitä loottia saa dumpattua yhteen cityyn. Vaikka jotkut aseet on edelleen jotain 200-300 myydessä, niin koko ajan mulla alkaa aseet myydessä olla enemmän 500-1000.

Rahaa tulee toki muistakin kevyistä jutuista ja vaikka moni sitä dissaa, niin ihan niistä aluksistakin. Mielestäni juuri eilen joku kallein crimsonin tms. alus mikä mulla oli, vaati 23k rekisteröintiin mutta myydessä se oli likemmäs 29k. Tässä siis on bugi, jos ottaa sitä merchant tms. kauppataito skilliä niin nuo alusten kaappailun tuotto muuttuukin lopulta negatiiviseksi. Mutta noistakin aluksista suurin osa tulee sisällöstä ja niistä vihollisista. Noissa kaapatuissa aluksissa voi myös salakuljettaa juttuja ilman mitään, kun siis peli tarkastaa vain sen aluksen millä sä lennät. Niissä muissa lootatuissa voi olla ihan mitä tahansa irtotavarana, jonka sitten saa helposti imuroitua kaupungissa kun rekisteröi ja muokkaa sitä alusta. Ainoastaan captain storagen tyhjennän varmuuden vuoksi, ja vihollisten ruumiin koska ne oletettavasti despawnaa jättämättä sisältöään alukseen. Muun irtotavaran voi jättää niihin aluksiin vaan odottamaan sen koko roskan myyntiä.

Ainakin mulle kertyy rahaa poskettomasti koko ajan vaikka yritän vähän tiettyjä asioita hoardata sillä. Kunhan saisin C reaktorit avattuua niin ehkä saisin ekan kelvollisen aluksen rakennettua jossa olisi tilaa noille resursseille, niin ehkä sitten niitä voisi ostaa vähän ahkerammin.


1695673349969.png

Ei tainnut kuva mennä ekaan postiin.

Miten olit energian jakanut noille aseille, taistelussa? Tuo näyttää just yhdeltä sellaiselta kombolta mitä ehdottelin tuossa aikaisemmin.
 
Miten olit energian jakanut noille aseille, taistelussa? Tuo näyttää just yhdeltä sellaiselta kombolta mitä ehdottelin tuossa aikaisemmin.

Tuo riippunee vaikeustasosta ja tilanteesta. Jos vihut tulee yhdestä suunnasta ja saa rauhassa tulitella niitä niiden lähestyessä, niin enginelle ei paljoa tartte, eikä missaileille tuu laitettua koskaan kuin se 1 palkki. Shieldit toki aina täysille, enginelle tilanteen mukaan ja loput jaettu molemmille partikkeliaseille.
 
Tein tommosen toiseksi alukseksi kun siitä "secret base" questista sai aluksen
1695751861231.png
 

Liitteet

  • 1695751862441.png
    1695751862441.png
    1,6 MB · Luettu: 100
Jos tykkää listiä pahiksia, niin "se yksi" questline kannattaa jättää joko aloittamatta, tai tehdä suorilta kokonaan...
 
Tuoho starborn alukseen ei ilmeisesti saa armillarya pultattua?
joutunee sitten tekeen outpostiin tai tohon starter shipiin ilmeisesti.

pelaan nyt rushilla noita ng+ eteenpäin, oli pakko pudottaa vaikeusastetta, kun se starborn ship on taisteluissa ihan umpipaska ja ei jaksa aseita poimia maasta vaan vedän joko melee tai nyrkeillä, silti kestää pari tuntia vaikka ton rushii läpi.
Outpostit on ihan turhia sitten tässä, mutta jossain vaiheessa lopettelen ja teen taas pari outpostia huvin vuoksi.
5 kertaa menny läpi jo ja ei oo vielä tullu noita extreme ng+ vastaan, jossa kaikki on kuolleita, lapsia tai omia versioita itsestä
 
Tuoho starborn alukseen ei ilmeisesti saa armillarya pultattua?
joutunee sitten tekeen outpostiin tai tohon starter shipiin ilmeisesti.

pelaan nyt rushilla noita ng+ eteenpäin, oli pakko pudottaa vaikeusastetta, kun se starborn ship on taisteluissa ihan umpipaska ja ei jaksa aseita poimia maasta vaan vedän joko melee tai nyrkeillä, silti kestää pari tuntia vaikka ton rushii läpi.
Outpostit on ihan turhia sitten tässä, mutta jossain vaiheessa lopettelen ja teen taas pari outpostia huvin vuoksi.
5 kertaa menny läpi jo ja ei oo vielä tullu noita extreme ng+ vastaan, jossa kaikki on kuolleita, lapsia tai omia versioita itsestä

Teetkö temppelit myös?
 
On taas hieno glitch tullut peliin viimeisen päivityksen myötä.
1. Tee base ihan minne vaan.
2. Asenna sinne julmettu kasa avattavia loot-laatikoita "koristeeksi". Mielellään yhdeksi isoksi torniksi mikä yltää taivaaseen.
3. Quicksave
4. Load. Kaikki asentamasi laatikot ovat nyt täynä loottia.
5. Tuhoa base. Kaikki loot menee suoraan taskuun tai alukseen talteen.
6. Toista niin perkeleesti.
 
Teetkö temppelit myös?
Teen joo, vähän hidasta ja nuo on aina samoja, mutta tehdään nyt menemään. Hieman kiinnostais aloittella cp77 2.0 patsilla, mutta ei jaksa. ng+5 menossa, saa nähä mihin asti jaksaa, en pelaa muuta kuin skip MQ ja temppelit, sideguesteja sen verran että saa vähän rahaa.
Powereista slow on parhaimpia, parallel self ihan ok kans, mutta se tuntuu bugaavan joskus ja muutttuvan hostileksi???
ja personal atmoshpere, mutta tuotta ei enää paljoa tarvi kun fitness on lvl4, muita tulee käyteltyä harvoin.
sense life on hyvä, mutta ei nää robotteja

Löyty myös "bugi", jos pelaat 1st person modella, itsestäsi ei tule shadowia maahan, kumppaneista tulee joskus, joskus ei, sekin bugaa, mutta 3rd person modella shadowit piirtyy ihan oikein.
 
Teen joo, vähän hidasta ja nuo on aina samoja, mutta tehdään nyt menemään. Hieman kiinnostais aloittella cp77 2.0 patsilla, mutta ei jaksa. ng+5 menossa, saa nähä mihin asti jaksaa, en pelaa muuta kuin skip MQ ja temppelit, sideguesteja sen verran että saa vähän rahaa.
Powereista slow on parhaimpia, parallel self ihan ok kans, mutta se tuntuu bugaavan joskus ja muutttuvan hostileksi???
ja personal atmoshpere, mutta tuotta ei enää paljoa tarvi kun fitness on lvl4, muita tulee käyteltyä harvoin.
sense life on hyvä, mutta ei nää robotteja

Löyty myös "bugi", jos pelaat 1st person modella, itsestäsi ei tule shadowia maahan, kumppaneista tulee joskus, joskus ei, sekin bugaa, mutta 3rd person modella shadowit piirtyy ihan oikein.

Löytyykö minkä verran uutta dialogia tai muuta erilaista ekaan rundiin nähden (ennen ng+)?
 
Jonkun verran joo, jotkut questit voi "skipata" tai nopeutttaa, mutta ei nyt kovin paljoa. Main questit voi skipata kokonaan ja kerätä vain artifactit, tai jos haluaa ton voi pelata uudestaan, mutta se vähän bugittelee, eka patsissa siihen tuli jo korjauksia, kerran tein sen uudestaan ja toimi ihan ok. Eli siihen tulee sellanen [Starborn] alkuinen dialogi jonka voi valita, ainakin companionit tykkää siitä kun sen valitsee.

Jotkut paikat on erilaisia ja artifactit on hieman eri paikoissa, muuten tuo on aika samaa. lvl 98 vihut on ollut suurimpia mitä tullu vastaan, nuo antaa jo haastetta, samoin se lopputaistelu hard/very hardilla on aika haastavaa. ainakin jos et oo keränny aseita/parempaa armoria siihen. joutu vaihtaan siihen ja muutamaan avaruustaisteluun jotka on pakoliisia, joko normal tai easy, ei päässy muuten läpi
 
Päätelleen tuosta NG+ sen 10 kertaa läpi, että tuo on vähän pelintekijän visioissa että porukat tekee, kun skillit vaatii jo sen about 300 leveliä että alkaa olla kerättyjä :rofl:
Montakohan sataa tuntia tohon menee nykymuodossa?
Varmaan tulee lisäsisältöjä ja balanssimuutoksia, niin voi mennä mitä vaan...
 
Tulihan tuota skyrimiäkin hakattua ties monen monta tuntia ja kaikki skillitkin useampaan kertaan resetattua, vai mikäs masterointi se oli, no joka tapauksessa aloitti uudestaan skill tasolta 1. Paras lvl mihin asti jakso tais olla joku 110 tms. Peli on koneella vielä ja savekin. ja oon ton vaan kopsannut uuteen koneeseen.
 
Ite en ole saanu viimeisen patchin jälkeen neutral LUTs modia toimimaan game pass versiossa. Ei auta, vaikka oon poistanut niitä shader cache filujakin, millä jotkut ilmeisesti saaneet sen taas toimimaan.
 
Vähän kyllä harmittaa tässäkin ketjussa mainittu koluttavien tutkimusasemien jne. samanlaisuus. Ainakin osa on aivan selviä kopioita toisistaan, jopa vihulaisten osalta. Taitavat pöydillä ja kaapeissa lojua samat tavarat ja peruslootitkin.

Paradison ympärillä pörräävä alus. Huoh! Vaikka vehjes on olevinaan 200 vuotta vanhaa tekniikkaa, niin se on kuitenkin tehty samoista palikoista kuin kaikki muutkin. Pelinkehittäjien olisi pitänyt tehdä aluksen sisustus aivan erilaiseksi, kuin mitä moderneissa aluksissa on. Tietokonepäätteet, kaapit jne. eivät ole muuttuneet 200 vuoteen? Selvä!
 
Vähän kyllä harmittaa tässäkin ketjussa mainittu koluttavien tutkimusasemien jne. samanlaisuus. Ainakin osa on aivan selviä kopioita toisistaan, jopa vihulaisten osalta. Taitavat pöydillä ja kaapeissa lojua samat tavarat ja peruslootitkin.

Kaikki kaivokset ovat samanlaisia, robotics labsit, military baset yms. Pieniä variaatioita on lootin ja mestan levelin suhteen. Metsästin yhdessä vaiheessa synapse alphaa. Level 10 bionics labsista löytyi 2 kappaletta. Levelin 65 viisi. Muuten oli kyllä kaikki 100% samassa paikassa.

Noita erilaisia mestoja on about 25 erilaista ja niitä kierrätetään juonitehtävissä. Jos olet käynyt yhdessä Abandoned minessä olet käynyt kaikissa. Ei ole mitään syytä käydä uudestaan ellei sieltä saa jotain tavaraa jota tarvitset tai haluat farmata vihollisia.
 
Peli tarjoaa loputtoman grindauksen loottien ja vihujen tappamisen perässä. Missä pelissä tuo toteutetaan joka kerta uniikeilla kentillä?
Mä kun oon semmonen puusilmä etten mitään näe enkä löydä vaikka etsin, niin mielessäni mietin että montako kertaa mun tarttee koluta sama mesta läpi, että löydän sieltä kaiken lootin. Tai etten eksy. Vielä en ole kyllästynyt samojen mestojen uusintoihin koska edelleen löydän lootit vaihtelevasti ja edelleen pallo hukassa :lol:

edit:
Pelin yksi "juttu" on tarjota loputon multiversumien grindaus, eli pelata samaa peliä uudestaan ja uudestaan, kunnes kyllästyy. Nämä rinnakkaistodellisuudet on jo loren mukaan aina samanlaisia tai -kaltaisia. Pienin, tai vähän suurempien, yllätysten ja muutosten kera.
Jokaisessa multiversumissa on vielä mahdollisuus loputtomaan grindaukseen resurssien, loottien, kokemuspisteiden, tappojen perässä.
Saman toistaminen on osa peliä.

Onko noilla kaupungeista "saatavilla" huoneistoilla jotain muuta käytännöllistä käyttöä, kuin roolipelata sisustusta ja kotileikkiä?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta on tämä työmaa. Joka kuulta ja planeetalta löytyy n*x paikkaa, joita koluta. Voipi mennä muutama vuosi että alkaa tekeminen loppua... Toistaiseksi olen tahkonut main questia, mutta saa nähdä kuinka kauan..
Vajaa 80 tuntia menty, muutama main-quest tehtävä takana, ja vasta nyt aloitin ensimmäisen factionin (Ruyin). Kaikki pelimekaaniikat alkaa vasta nyt olla opeteltu, vain Outpost-rakentelu on vielä alkutekijöissään. Ei tässä tekeminen ihan hetkessä lopu, ja peli tulee olemaan modaajien unelma kunhan työkalut saadaan ulos. Tuokin, että Outposteja on liian vähän erillaisia, tullaan varmaan korjaamaan modaajien toimesta.
 
Ite en ole saanu viimeisen patchin jälkeen neutral LUTs modia toimimaan game pass versiossa. Ei auta, vaikka oon poistanut niitä shader cache filujakin, millä jotkut ilmeisesti saaneet sen taas toimimaan.

Olihan ne asennettu \My Game\Starfield\ -kansioon eikä pelin varsinaiseen asennuskansioon?
Kumpikaan pätsi ei ole vielä rikkonut omia n. 20 modia, jopa asennuskansiossa oleva batch-filu on saanut olla rauhassa.
 
On juu juurikin siellä My gamesin alla. Ja binvalidateolderfiles tms. Rivi on starfield.ini:ssä eikä siinä custom ini:ssä. Jotenkin tuntuu, että se toimi kun latasin ekan kerran pelin pätsin jälkeen, mutta kun lähti pois new atlantiksesta, niin se harmaa huntu tuli joka paikkaan.
 
Ite en ole saanu viimeisen patchin jälkeen neutral LUTs modia toimimaan game pass versiossa. Ei auta, vaikka oon poistanut niitä shader cache filujakin, millä jotkut ilmeisesti saaneet sen taas toimimaan.
Ite käytän Reduced LUT'sia, jossa voi valita efektin voimakkuuden ja se on toiminut uusimmankin patchin kanssa Vortexin kautta; Reduced LUTs - Cleaner Colors and Enhanced Contrast Jos Neutral LUT'sin näkymästä tykkää, niin tuolla saa saman kun laittaa 0% ja ainakin väittää toimivansa Game Passinkin kanssa.
Yksi mitä oon ite huomannut, on toi StarfieldCustom.ini välillä hukkaa sinne syötetyt tekstit, niin laitoin sen Read Only tilaan ja sen jälkeen on pysynyt muutokset päivitystenkin yli.
 
On juu juurikin siellä My gamesin alla. Ja binvalidateolderfiles tms. Rivi on starfield.ini:ssä eikä siinä custom ini:ssä. Jotenkin tuntuu, että se toimi kun latasin ekan kerran pelin pätsin jälkeen, mutta kun lähti pois new atlantiksesta, niin se harmaa huntu tuli joka paikkaan.

Laitoin loose file loadingin (tuo mainitsemasi parametri) asennuskansion starfield.ini:in sekä my gamesin starfieldcustom.ini:in. Kaikki modit on jälkimmäisessä kansiossa.


Yksi mitä oon ite huomannut, on toi StarfieldCustom.ini välillä hukkaa sinne syötetyt tekstit, niin laitoin sen Read Only tilaan ja sen jälkeen on pysynyt muutokset päivitystenkin yli.

Eihän tuo Vortex muuttele sitä? Itsellä tuo starfieldcustom.ini ei ole muuttunut kertaakaan, eikä sen pitäisikään. Päivitykset eivät koske my games\starfield\ -kansioon.
 
Eihän tuo Vortex muuttele sitä? Itsellä tuo starfieldcustom.ini ei ole muuttunut kertaakaan, eikä sen pitäisikään. Päivitykset eivät koske my games\starfield\ -kansioon.
Ei mitään käryä mikä sitä muutteli, mutta lukitsemalla tuon .inin loppu sekoilut. Hieman ihmetyttäisi, jos Vortex tuota muokkaisi, kun kaikissa asentamissani modeissa on ollut ohjeet sen manuaaliseen muokkaamiseen, jos siis tuohon tiedostoon on tarvinnut koskea.

Edit. Lähinnä mainitsin tuosta sen takia, että jos jollain muullakin lakkaa modit toimimasta, niin kannattaa katsoa tuo .ini, ettei sieltä puutu mitään ja mahdollisesti lukita se jos näin on päässyt käymään.
 
Jaksaisikohan joku jeesata pelin lunastamisessa.

Prossu on Ryzen 7600x itseltäni löytyy koodi . valitettavasti emo ja muisti tulee noin 2vk kuluttua...
 
Viimeksi muokattu:
ng+8 taitanee olla nyt menossa, noin 3h menee kun skippaa main questin ja hakee kaikki temppelit, vähän tylsäksi kyllä menee. Difficulty on vähän pakko laskea kun joko ei oo aseita, tai ammukset loppuu.
Starbown ship on paska taistelussa, eikä tuo armorikaan kovin kummoinen ole, myös tehokkaampaa/modattua boost packia tarvis ja tuon puvun käyttö estää ne.
periaatteessa kaikkia temppeleitä ei tarvi, mutta kun ne on random ja et saa sitä poweria mitä just käytät, eikä ne powerit niin kummoisia ole.
Ei noi ng+ toistaminen ole kovin worth it, mutta yhden kerran periaatteessa voi tehä, ikään kuin jatkona ekalle main quest playthroughille
 
ng+8 taitanee olla nyt menossa, noin 3h menee kun skippaa main questin ja hakee kaikki temppelit, vähän tylsäksi kyllä menee. Difficulty on vähän pakko laskea kun joko ei oo aseita, tai ammukset loppuu.
Starbown ship on paska taistelussa, eikä tuo armorikaan kovin kummoinen ole, myös tehokkaampaa/modattua boost packia tarvis ja tuon puvun käyttö estää ne.
periaatteessa kaikkia temppeleitä ei tarvi, mutta kun ne on random ja et saa sitä poweria mitä just käytät, eikä ne powerit niin kummoisia ole.
Ei noi ng+ toistaminen ole kovin worth it, mutta yhden kerran periaatteessa voi tehä, ikään kuin jatkona ekalle main quest playthroughille
Itse olen ng+2 tms. ja vähän samoissa ajatuksissa tavallaan vaikka en kyllä ole käyttänyt läheskään noin paljoa aikaa.

Spoiler tägissä jotain joka voisi spoilata, ei kylläkään mitään mitä tenuxin viestissä ei ole jo tavallaan.
Ihan perseestä aina se pakollinen "lentely" temppeleissä" ja jos tuota pitäisi tehdä se 240(?) kertaa niin söisi miestä :)
 
Ihan perseestä aina se pakollinen "lentely" temppeleissä" ja jos tuota pitäisi tehdä se 240(?) kertaa niin söisi miestä :)

Siihen on modi, joka laskee temppelissä sen vaaditun viidestä -> yhteen, mitä joudut lentelemään sen hiukkasparven läpi. Kannattaa se laittaa niin tulee paljon mielekkäämäksi toi homma.

Löytyy Nexusesta nimellä Short Temple Puzzles.
 
Mä olen saanut hieman edistystä mun tukikohdissa. Suurin osa näistä on Alpha Centurissa eri paikoissa. Nyt rakentelen tuonne niitä juttuja joilla tukikohdan tuotanto saadaan lähetettyä toiseen tukikohtaan, ideana kanavoida kaikki ainakin tuon järjestelmän tuotanto yhteen New Atlantiksessa(siellä kaksi) tukikohtaan. Sitten rakentaa sinne hitosti varastoja jonne se kaikki kerääntyisi. Sinne olen saanut vihdoin rakennettua sen laskeutusalustan missä pystyy rakentamaan aluksia.

Se yksi rakennelma johon voi kanavoida tuotantoa, joka on sellainen iso saksinosturijutska, se toimii oudosti. Sen kuvauksen mukaan sillä pitäisi pystyä siirtämään ne kaikki tuotanto siitä suoraan alukseen. Mutta mulla se on toiminut VAIN jos olen siinä tukikohdassa, aluksen ulkopuolella. Eli aina jos kävisi siellä keräämässä noi jutut, joutuisi silti poistumaan aluksesta kerätäkseen sinne kertyneen huotannut. Ihme rajoitus.

Myöskin sen ison laskeutumisalustan rakentamisen myötä paljastui tukku omituisia glitchejä. Mun alus siis alunperin oli siellä kaupungissa. Mä vaihdoin sillä laskeutumisalustalla alusta ajatuksena että se vaihtaisi sen sinne. No se sekä tuli sinne että ei tullut sinne, ja sitä ihmetellessä tuli koko ajan oudompia juttuja. Mä pääsin fast travellemaan siihen alukseen tiputtamalla roinaa pois.(siis alus visuaalisesti ei ollut siellä, mutta pystyin fast travellemaan siihen) Siellä aluksen sisällä oli ylimääräisiä seiniä, joiden läpi onneksi pystyi kävelemään. Ekaksi aluksesta ei pystynyt poistumaan ollenkaan normaalista luukusta, siinä ei tullut mitään promptia. Pilotin tuolin kautta pääsin ulos mutta peli heitti mut kauas siitä "aluksesta" ja tukikohdasta. Joka kerralla kun yritin roudata niitä resursseja alukseen tapahtui jotain uutta outoa. Yhdellä kerralla uin siinä aluksen ohjaamossa.

Yhdessä vaiheessa tuli myös tälläinen prompti vastaan, kun yritin poistua aluksesta. Tuo muistaakseni päätyi siihen että mun hahmoni oli liikkumattomana jossain kokonaan vihreässä maisemassa. En nähnyt sitä hahmoa edes kolmannessa persoonassa. Mä pystyin ampumaan, mutten liikkumaan, kääntymään eikä mitään muutakaan. Kartan kautta silti pääsin siitäkin pois, netistä tulee tuolla hakemalla ihan muuta vastaan. Se outpost siis ei juuri bugittanut mitenkään vaan se mun alukseni koska se oli virtuaalisesti läsnä siellä tukikohdassa, mutta visuaalisesti ei.
1695847643623.png


Ekaa kertaa näin tukikohdan hyökkäyksen livenä, sitä siis tapahtuu. Tuo oli ihan kiva, Eclipticin joku 6 tyyppiä. Mä olin rakentamassa noita juttuja pienemmille tukikohdille, kuvassa tuo juttu oikealla siis, jolla kanavoida resursseja yhteen paikkaan, ja noi hyökkäsi tyhjästä. Kivaa kevyttä loottia.
1695847968285.png

Noita olikin 9. Ja repair all mahdollisuutta ei näemmä ole siitä tukikohtamajakasta, vähän tylsää kerran F76:ssa se oli.
 
Viimeksi muokattu:
Isommilla leveleillä, 90+ vihut muuttuu tässä ihan älyttömiksi bullet sprongeiksi, pitänee joku bullet spronge modi pistää.
Muistelen että Oblivionissa tais olla samaa.
dmg skillit on jokaista noin 3, ei ihan max kaikki kuitenkaan ja silti pitä pistää 5 lipasta magshearia dungeon bosseihin ja noin 10 kranua.
Ei oo ihan balanssissa, ei mee enää very hardilla, hardillakin alkaa olla tuskaa ammusten kanssa, harmi vaan alussa toi oli toisinpäin.

Nexuksessa oli asiasta juttua, samalla kun vihujen hp moninkertaistuu isoilla leveleillä niin oma dmg ei kuitenkaan moninkertaistu, samoin dmg received on aika hurjaa.
Tähän toki auttaa powerit, mutta osa niistä bugittaa ja kemikaalit kans. En tiiä miksi tässä ei oo perkiä joka nostaa noiden chemien kestoaikaa, kuten oli FO4, niitä menee aika suuria määriä jo.
Haluais kyllä vaikeutta enemmän, mutta vähän huonosti toteutettu tuo isommilla leveleillä.
 
Paljon parjattu Ryujin-tehtävälinja takana. Vähän niinkuin Starfield, alkoi hitaasti, mutta loppu oli täyttä rautaa. Olikohan se viidenneksi viimeinen tehtävä mistä oikeasti mielenkiintoiset tehtävät alkoivat. Kulminoituen siihen vikaan kokoukseen, joka oli kyllä jotenkin huikean immersiivinen kokemus, kun kaikki permutaatiot käytiin läpi. Se viimeinen sabotaasi oli myös oikeasti hyvä tehtävä. Hörähdin ääneen kun manipuloin vartijan avaamaan ovea, ja turretti eliminoi sen ennen sitä. Alku oli aikamoista edes-/takasjuoksua, mutta mitäs siitä valittamaan kun yritettiin luoda kuva yritysportaasta.
 
Viimeksi muokattu:
Isommilla leveleillä, 90+ vihut muuttuu tässä ihan älyttömiksi bullet sprongeiksi, pitänee joku bullet spronge modi pistää.
Muistelen että Oblivionissa tais olla samaa.
dmg skillit on jokaista noin 3, ei ihan max kaikki kuitenkaan ja silti pitä pistää 5 lipasta magshearia dungeon bosseihin ja noin 10 kranua.
Ei oo ihan balanssissa, ei mee enää very hardilla, hardillakin alkaa olla tuskaa ammusten kanssa, harmi vaan alussa toi oli toisinpäin.

Nexuksessa oli asiasta juttua, samalla kun vihujen hp moninkertaistuu isoilla leveleillä niin oma dmg ei kuitenkaan moninkertaistu, samoin dmg received on aika hurjaa.
Tähän toki auttaa powerit, mutta osa niistä bugittaa ja kemikaalit kans. En tiiä miksi tässä ei oo perkiä joka nostaa noiden chemien kestoaikaa, kuten oli FO4, niitä menee aika suuria määriä jo.
Haluais kyllä vaikeutta enemmän, mutta vähän huonosti toteutettu tuo isommilla leveleillä.

Toi vaikeusasteen kipuaminen ylöspäin liittynee NG+ polkua kiipeämiseen, eikä pelkästään leveliin. Ekaa peliä ennen NG:tä, niin hyvin kaatuu 98 lvl vihut very hardilla. Samoin parvi high lvl vihuja avaruustaistelussa putoaa vielä helposti.
 
Nexuksessa oli asiasta juttua, samalla kun vihujen hp moninkertaistuu isoilla leveleillä niin oma dmg ei kuitenkaan moninkertaistu, samoin dmg received on aika hurjaa.
Tähän toki auttaa powerit, mutta osa niistä bugittaa ja kemikaalit kans. En tiiä miksi tässä ei oo perkiä joka nostaa noiden chemien kestoaikaa, kuten oli FO4, niitä menee aika suuria määriä jo.
Haluais kyllä vaikeutta enemmän, mutta vähän huonosti toteutettu tuo isommilla leveleillä.

Joo noi eri kemikaalit tuntuu vähän kikkailulta. Niiden vaikutusaika on niin olematon ettei niitä tule juuri käytettyä. Ei ne kyllä aikaisemmissakaan peleissä ole niin käyttökelpoisia olleet. Tällöin niitä tulee lähinnä myytyä. Ainoa mitä systemaattisesti olen käyttänyt on se juttu joka boostaa tutkimusta hetkeksi, ja toista joka on halpa craftata ja joka antaa jonkun majesteettisen 2% XP bonuksen. Jos ne on noin lyhytvaikutteisia niin niitä pitäisi pystyä tekemään itse kunnollisia määriä, tai pystyä ostamaan sellaisia määriä että niitä pystyy usein käyttämään ilman liikaa miettimistä.

Lähinnä pidän pientä määrää useimpaa että jos tulee erityisen paha taistelu että niitä voisi käyttää kertaluontoisesti erikseen.





Mulla on vähän ilmeisesti tullut joku saveen liittyvä ikävä bugi. Lähes joka kerta kun lataan minkä tahansa saven, se heittää mut ihan jonnekin muualle kuin missä se save oli tallennettu. Siis vaikka jossain kaupungissa kun tallentan ja lataan, se heittää mut 400 metriä sen kaupungin ulkopuolelle. Mulla myös se alus bugitti todella paljon eilen ja tänään enkä ihan tiedä liittyykö tuo siihen.

Jos aluksesta katoaa seinät niin se voi olla alku aika suurille ongelmille. Ilmeisesti sain tuon aluksen korjattua nyt muokkaamalla ja vaihtamalla sitä, mikä on vähän hankalaa kun mulla on vaan jotain 1500 rahtitilaa ja sitten irtoroinana lisää 2000 lattialla, sen irtotavaran kerääminen kestää aika vähän aikaa että alusta pystyy turvallisesti muokkaamaan.

Toivottasti tuo save bugi olisi ollut kytköksissä tuohon, en ole kauheasti tässä uskaltanut kuin kuollessa ladata saveja tuon takia.

Ei hitto menin lopuksi googlettamaan tuota, kaikilla tuntuu tuo saven latauksen ongelma alkanut samalla tapaa kuin mulla tuon aluksen kanssa, juuri eilen rakensin sen ison laskeutumisalustan tukikohtaan ja siitä nuo molemmat ongelmat lähti. Mutta toisaalta mä käytin sitä nimenomaan kutsumaan se alus sinne tukikohtaan, sieltä kaupungista missä se alunperin ole, jotta mä saan raahattua sen tukikohdan irtoroinat alukseen. Se olisi ehkä voinut toimia jos olisin vain laskeutunut sinne tukikohtaan, kun tuntuu ettei peli oikein tue hyvin tuota aluksen siirtelyä eri laskeutumisalustasta toiseen samassa "zonessa".

Mä siis olen pelannut tuon ongelman alkamisen jälkeen monta tuntia niin en todellakaan lähtisi palauttamaan sellaista missä tuota ei ollut. Kyllähän tuo toimii mutta se tosiaan vähän muuttaa suhtautumista kun pelin voi edelleen tallentaa missä vain kuin usein haluaa, mutta et todellakaan halua ladata sitä savea juurikaan, koska se randomi siirtymä keskeyttää pahasti.


Päivitys: Jee, tuo latausbugi näyttää tosiaan olleen liitoksissa jollain magiikalla tuohon alusbugiin. Kun alus korjattu niin nyt tuotakaan ei ole, ja peli toimii taas täydellisesti. Tosin kun savet alkaa olemaan 10 megaa niin niiden latautuminen on selvästi hitusen hitaampaa kuin alussa.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuinen sivutehtävä tiputti syliin taas uuden aluksen, jota heti sitten muokkaamaan. Eipä tainnut yksikään osa säilyä loppuun asti :geek:
Tuossa on ruumatilaa yli 20k ja silti riittävän mobiili (73), että selviää kaikista vihuista very hardilla.

1695961670414.png

edit: niin eikä tietenkään yksiäkään tikkaita sisätiloissa :rofl:
 
Tässä on reilu 20h takana Xbox SeXillä (eli aika alussa vielä), ja päällimmäisenä fiiliksenä on että tämä on yllättävänkin hyvä peli. Skyrimin kanssa ei vastaavaa imua tullut pelata, mutta kenties syynä onkin se että tämä on scifi-RPG.

Oikeastaan isoin ongelma on se, että pelattavaa (ja opeteltavaa) on aivan älytön määrä ja peliaika on todella rajallinen, tyyliin maks. pari tuntia illasta jos meinaa nukkuakin :D Kiinnostaisi touhuta ja koluta vaikka mitä paikkoja, mutta samaan aikaan backlogilla kolkuttelee muitakin pelejä joita haluaisin pelata. Siksipä teinkin tietoisen valinnan, että yritän saada pääquestin läpi ja kenties muutamia kivoja sivuquesteja. Muuten tätä pelaa vielä varmaan parin vuoden päästäkin :lol:

On tässä omat probleemansa mitä aiemmin on jo mainittu (kuten kankea UI valikoissa), mutta kokonaisuutena tämä on ollut positiivinen kokemus. Jossain vaiheessa ostan tämän PC:lle jotta pääsee modien kanssa pelaamaan - ja toivottavasti silleen että kerkeää pelata hieman enemmän kerrallaan!
 
Tässä on reilu 20h takana Xbox SeXillä (eli aika alussa vielä), ja päällimmäisenä fiiliksenä on että tämä on yllättävänkin hyvä peli. Skyrimin kanssa ei vastaavaa imua tullut pelata, mutta kenties syynä onkin se että tämä on scifi-RPG.

Oikeastaan isoin ongelma on se, että pelattavaa (ja opeteltavaa) on aivan älytön määrä ja peliaika on todella rajallinen, tyyliin maks. pari tuntia illasta jos meinaa nukkuakin :D Kiinnostaisi touhuta ja koluta vaikka mitä paikkoja, mutta samaan aikaan backlogilla kolkuttelee muitakin pelejä joita haluaisin pelata. Siksipä teinkin tietoisen valinnan, että yritän saada pääquestin läpi ja kenties muutamia kivoja sivuquesteja. Muuten tätä pelaa vielä varmaan parin vuoden päästäkin :lol:

On tässä omat probleemansa mitä aiemmin on jo mainittu (kuten kankea UI valikoissa), mutta kokonaisuutena tämä on ollut positiivinen kokemus. Jossain vaiheessa ostan tämän PC:lle jotta pääsee modien kanssa pelaamaan - ja toivottavasti silleen että kerkeää pelata hieman enemmän kerrallaan!
Itsellä täysin sama ongelma. Eilen käytin 3h aluksen rakenteluun ja siinäpä se peliaika olikin. :lol: Vielä tämmösenä henkilönä jolla on adhd piirteitä niin helposti hyppii tässäkin pelissä tekemisestä toiseen eikä tule suoraviivaisesti pelattua noita questlinejä läpi. Vielä haluais rakennella parempia aluksia niin vaatii sitä levuttamista ja skillien avaamista aika paljon. Tuntuu kyllä siltä että tätä peliä pelaa vielä pitkään.
 
Itsellä täysin sama ongelma. Eilen käytin 3h aluksen rakenteluun ja siinäpä se peliaika olikin. :lol: Vielä tämmösenä henkilönä jolla on adhd piirteitä niin helposti hyppii tässäkin pelissä tekemisestä toiseen eikä tule suoraviivaisesti pelattua noita questlinejä läpi. Vielä haluais rakennella parempia aluksia niin vaatii sitä levuttamista ja skillien avaamista aika paljon. Tuntuu kyllä siltä että tätä peliä pelaa vielä pitkään.
Näin se mielestäni kannattaakin tehdä, jaksottaa ja kierrättää tekemistä. Itsekkin surveyaan aina samalla sen planeetan minne tehtävät vievät. Taitaa survey muuten olla nopein tapa levuttaakkin, noin 80 tuntia takana, lv41, ja olen hiukan pääjuonta tehnyt ja Ryuin-tehtävälinjan.
 
Tässä on reilu 20h takana Xbox SeXillä (eli aika alussa vielä), ja päällimmäisenä fiiliksenä on että tämä on yllättävänkin hyvä peli. Skyrimin kanssa ei vastaavaa imua tullut pelata, mutta kenties syynä onkin se että tämä on scifi-RPG.

Oikeastaan isoin ongelma on se, että pelattavaa (ja opeteltavaa) on aivan älytön määrä ja peliaika on todella rajallinen, tyyliin maks. pari tuntia illasta jos meinaa nukkuakin :D Kiinnostaisi touhuta ja koluta vaikka mitä paikkoja, mutta samaan aikaan backlogilla kolkuttelee muitakin pelejä joita haluaisin pelata. Siksipä teinkin tietoisen valinnan, että yritän saada pääquestin läpi ja kenties muutamia kivoja sivuquesteja. Muuten tätä pelaa vielä varmaan parin vuoden päästäkin :lol:

On tässä omat probleemansa mitä aiemmin on jo mainittu (kuten kankea UI valikoissa), mutta kokonaisuutena tämä on ollut positiivinen kokemus. Jossain vaiheessa ostan tämän PC:lle jotta pääsee modien kanssa pelaamaan - ja toivottavasti silleen että kerkeää pelata hieman enemmän kerrallaan!
Oma suositus vastaavassa tilanteessa ei olisi rynniä päätarinaa läpi. Omasta mielestäni päätarina ei ole tämän pelin suola, eikä pelistä saa juurikaan irti, jos tekee vain sen ja jotain pientä lisäksi.

Suosittelisin ennemmin pelailemaan Starfieldiä pitkän kaavan kautta. Vaikka sitten pelaisi muita pelejä välissä, mutta pitäisi Starfieldiä pelinä, minkä pariin voi aina palata. En lähtisi huolehtimaan siitä, että olisi pakko saada pelattua "läpi" nopeasti, sillä Starfield ei ole sellainen peli. Et tee itsellesi palvelusta, jos pelaat tämän pikana läpi.

Toki sekin on totta, että päätarinan voi halutessaan pelata nyt nopeasti läpi ja keskittyä joskus myöhemmin pelaamaan peliä kunnolla, mutta se ei olisi oma valinta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 530
Viestejä
4 555 918
Jäsenet
74 997
Uusin jäsen
jimbauzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom