Siis edes peilikuva tai mitä tahansa. Piti monta kertaa katsoa, että oonko mä tän jo tyhjentänyt kun jopa sisällä olleet factionit olivat samoja. Voisin kuvitella, että joku nollapalkkainen harjoittelijakin osaisi muokata noita keskenään edes vähän erilaisiksi, että näyttää pelaajan silmiin siltä, ettei ole täysin kopioitu. Varsinkin kun kehuivat random generoituja planeettoja ja muuta, niin olisi kuvitellut saman pätevän sisätiloihinkin. Ei olisi tarvinnut muuta kuin vaihtaa moduulien paikkoja.
Samaa mieltä että tuo toteutus on jossain määrin laiska, ja ennenkaikkea tähän sopimaton. Aikaisemmissa peleissä jos sä menit samaan paikkaan uudestaan ja uudestaan, esim F4:ssa mä farmasin jotain gunnerien miehittämää romutarhaa aina sen ohittaessa, kevyen arvokkaan lootin(pääasiassa aseet, joskus tietyt kevyet ja arvokkaat panssariosat) ja XP:n takia. Tälläisessä se on helpommin ymmärrettävissä koska se paikka vaan "resetoituu". Kukaan ei yritä teeskennellä että se on eri paikka, koska se möllöttää kartalla koko ajan samassa paikassa.
Tässä pelissä niiden olisi pitänyt toteuttaa nuo moneen kertaa kierrätettävät kohteet siten että siellä olisi satunnaisia paikkoja eri NPC:lle ja eri lootille, tehty käsin siihen paikan prototyyppiin.
Sitten jokaista yksittäistä instanssia tästä sijainnista käyttäessä, sinne arvottaisiin se lootti ja viholliset. Siis noita paikkoja olisi jonkin verran enemmän kuin mitä käytetään yhdessäkään yksittäisessä instanssissa, siten siinä olisi helpolla saatu paljon enemmän satunnaisuutta ja proseduraalisuutta tuohon.
Noitahan ei voi kukaan tehdä käsin, koska noita käytetään lähes äärätön määrä pelissä. Siis lähes jokaiset näistä paikoista mihin eri tehtävät voi pelaajaa ohjata, niiden kopiot löytyy myös mielenmäärin muista täysin satunnaisista paikoista. Se on tosi huono että tuollaisessa proseduraalisessa systeemissä käytetään noin suuria asioita sellaisenaan ilman kunnollista satunnaistettua muutosta.
Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?
Tuohan on vaan "yhden tähden" rare, eli siinä on vain yksi efekti. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Tuo on vain korkeimman tierin Beowulf ja sitten ensimmäiselle osumalle instigating efektistä tuplat. Muu osa damagesta tulee skilleistä.
Mä olen juuri tuota 7.77 kaliberia kerännyt kun se on halvin ammus niin ajattelen että joku sopiva versio tuosta aseesta olisi kiva ja tarvii ammuksia, jotain 10k mulla taitaa olla nyt. Ylipäätään keskimäärin kun käyn myymässä loottia, joutuu väkisin ostamaan ammuksia kun muuten ei sitä loottia saa dumpattua yhteen cityyn. Vaikka jotkut aseet on edelleen jotain 200-300 myydessä, niin koko ajan mulla alkaa aseet myydessä olla enemmän 500-1000.
Rahaa tulee toki muistakin kevyistä jutuista ja vaikka moni sitä dissaa, niin ihan niistä aluksistakin. Mielestäni juuri eilen joku kallein crimsonin tms. alus mikä mulla oli, vaati 23k rekisteröintiin mutta myydessä se oli likemmäs 29k. Tässä siis on bugi, jos ottaa sitä merchant tms. kauppataito skilliä niin nuo alusten kaappailun tuotto muuttuukin lopulta negatiiviseksi. Mutta noistakin aluksista suurin osa tulee sisällöstä ja niistä vihollisista. Noissa kaapatuissa aluksissa voi myös salakuljettaa juttuja ilman mitään, kun siis peli tarkastaa vain sen aluksen millä sä lennät. Niissä muissa lootatuissa voi olla ihan mitä tahansa irtotavarana, jonka sitten saa helposti imuroitua kaupungissa kun rekisteröi ja muokkaa sitä alusta. Ainoastaan captain storagen tyhjennän varmuuden vuoksi, ja vihollisten ruumiin koska ne oletettavasti despawnaa jättämättä sisältöään alukseen. Muun irtotavaran voi jättää niihin aluksiin vaan odottamaan sen koko roskan myyntiä.
Ainakin mulle kertyy rahaa poskettomasti koko ajan vaikka yritän vähän tiettyjä asioita hoardata sillä. Kunhan saisin C reaktorit avattuua niin ehkä saisin ekan kelvollisen aluksen rakennettua jossa olisi tilaa noille resursseille, niin ehkä sitten niitä voisi ostaa vähän ahkerammin.
Ei tainnut kuva mennä ekaan postiin.
Miten olit energian jakanut noille aseille, taistelussa? Tuo näyttää just yhdeltä sellaiselta kombolta mitä ehdottelin tuossa aikaisemmin.