Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Joo, tuota tulee harrastettua vähän, mutta kun mä tykkään hiippailla, niin ei mene pateja, eikä med packejä. Molempia vaan kasaantuu, vaikkei osta, kun lahjoitan pateja keskimäärin alle 2 per vihu.
Jotenkin pitäisi oppia jättämään lootit keräämättä, mutta taidan olla goblinien sukua ja jos se kiiltää, niin se tulee mukaan...
Suosittelen vahvasti välillä käyttämään jotain kuteja kuluttavaa asetta - ne on oikeasti helkkarin hauskoja. Joku magshear/magstorm tulille ja ostat kuteja siihen kaikkialta. On muuten pirun vaikea ostaa niin paljon kuteja, että eivät silti pääsisi loppumaan, jos kyseistä asetta käyttää vähänkin enemmän.

Tämä lähinnä siis vinkkinä siksi, että olisi joku viihdettä tuova keino kuluttaa rahoja vendorilla. Veikkaan että se hiippailukin maistuu paremmalta, kun ei jokaista taistelua hoida ihan samalla tyylillä, vaan on vähän vaihtelua.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Suosittelen vahvasti välillä käyttämään jotain kuteja kuluttavaa asetta - ne on oikeasti helkkarin hauskoja. Joku magshear/magstorm tulille ja ostat kuteja siihen kaikkialta. On muuten pirun vaikea ostaa niin paljon kuteja, että eivät silti pääsisi loppumaan, jos kyseistä asetta käyttää vähänkin enemmän.

Tämä lähinnä siis vinkkinä siksi, että olisi joku viihdettä tuova keino kuluttaa rahoja vendorilla. Veikkaan että se hiippailukin maistuu paremmalta, kun ei jokaista taistelua hoida ihan samalla tyylillä, vaan on vähän vaihtelua.
Juu, magshear on mukana ja otan sen esiin kun hiippailu joko menee mönkään, tai alkaa kyllästyttämään. Tempon vaihto virkistää. Silti siihenkin patit kerääntyy kun niitä saa hyvin kerättyä vihuilta.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
744
Jeesus jotta ahistaa nuo tehtävien sekavat kuvaukset ja tehtävälokin kankeus.
En vittu tee kohta yhtään mitään kenellekään kun perkeleesti tekemistä ja kaikki tehtävät sekaisin sinne tänne.
Tämä tehtävienhallinta pitäisi keksiä ihan kokonaan uudestaan niin, että jokainen saisi hallita tekemistään miten itse haluaa.

Pitäs saada targetprocessi tähänkin käyttöön niin pysyisi tehtäviensä tasalla... Ei helvetti tästä tule mitään.

Töissäkään ei ole näin pahasti tehtävät sekaisin....

:rofl:
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Jeesus jotta ahistaa nuo tehtävien sekavat kuvaukset ja tehtävälokin kankeus.
En vittu tee kohta yhtään mitään kenellekään kun perkeleesti tekemistä ja kaikki tehtävät sekaisin sinne tänne.
Tämä tehtävienhallinta pitäisi keksiä ihan kokonaan uudestaan niin, että jokainen saisi hallita tekemistään miten itse haluaa.

Pitäs saada targetprocessi tähänkin käyttöön niin pysyisi tehtäviensä tasalla... Ei helvetti tästä tule mitään.

Töissäkään ei ole näin pahasti tehtävät sekaisin....

:rofl:
Lisäksi ainakin pari tehtävää ei näy normaalisti misc/faction yms listalla, vaan bugittaa ja näkyy ainoastaan tuolla ALL listalla.

Mukavia joku starstation guesti haeppa mulle kaljakeissi new atlantiksesta ja palaa takaisin, palkintona 50xp, 100 credits, ja muutama latausruutu.

Aseista täs mietin, että joku magstorm eli se heavy joka imee 160 patia ja negotiator on sellaset, että clearaa hard/very hardilla lvl100 contentin aika helposti, huomioiden, että näihin on skill perkkejä laitettu ja tarvii survival perkkejä kans. Stealth hiippari sittten erikseen, mutta mun makuun se ei sovi tässä pelissä.
Lisäksi vois olla +dmg robots ja aliens aseet, tai lisää dmg robots skill, ainakin vanguard factionissa saa lopussa todellä hyvän aseen noita alieneita vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Juu, magshear on mukana ja otan sen esiin kun hiippailu joko menee mönkään, tai alkaa kyllästyttämään. Tempon vaihto virkistää. Silti siihenkin patit kerääntyy kun niitä saa hyvin kerättyä vihuilta.
Tarpeeksi kovia vihuja kun on vastassa, niin magshearilla saa kuluttaa kuteja ihan olan takaa. Väitän ettei millään voi löytyä tarpeeksi kuteja, jos tarpeeksi kovaa contenttia tekee. Lisäksi magstorm on vielä parempi vaihtoehto, koska kuteja menee vieläkin enemmän ja lipas on selvästi isompi.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Hyvin riittää kutit kun hiippailee ja laittaa yli 7k vahinkoa otsaan per kuti. Yleensä 2 riittää lvl 98 very hardilla. Alemman levelin hyypiöt meneekin sitten laakista. Magshearia tarttee niin harvoin että kudit vaan tukkii taskut.
edit, mutta joo magshearilla saa pitkää sarjaa laittaa very hard 98 vihuille ja menee paljon pateja. Mut se tosiaan ei ole mun mielestä kivaa juosta putket hehkussa vihusta toiseen. Mieluummin kujertelen heatleachien kanssa ja kyttään josko näkyisi vereviä otsalohkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Kyllä tää outpostien rakentaminen on yhtä p****
Kesti tuntikausia että löytyi jostain adhesive paikkaa, sitten taas olikin membranet loppu, niitä pitäs ettiä ja lubricant yms 10 muuta.
Paljon helpompi vaan ostaa nuokin. Nuo kuitenkin pyyhkiytyy tyhjäksi jos taas innostuu yhen ng+ vetään.
XP tulee kyllä kivasti noista isoimmista alueista, 75 system taitaa olla max. tapat vaan niitä eläimiä mitä löytyy, tulee monta sataa jos löytyy ison levelin boss xenomorph.
oon lvl102 ja isoin human on ollu 104 ja oisko 110 ollu alienit. samoin väliin löytyy pirate outposteja, niistä kyllä kannattaa isoimman valuen aseet imuroida.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Aloin pelaamaan toista hahmoa. Jätän yhden hahmon ilman NG:tä ekaan universumiin ja hiljakseen pelaan sen lähelle 100%. Toisella hahmolla sitten valikoidusti mutta NG++++++++ edeten.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Hyvin riittää kutit kun hiippailee ja laittaa yli 7k vahinkoa otsaan per kuti. Yleensä 2 riittää lvl 98 very hardilla. Alemman levelin hyypiöt meneekin sitten laakista. Magshearia tarttee niin harvoin että kudit vaan tukkii taskut.
edit, mutta joo magshearilla saa pitkää sarjaa laittaa very hard 98 vihuille ja menee paljon pateja. Mut se tosiaan ei ole mun mielestä kivaa juosta putket hehkussa vihusta toiseen. Mieluummin kujertelen heatleachien kanssa ja kyttään josko näkyisi vereviä otsalohkoja.
Missasit sitten kokonaan sen pointin, miksi magshearista puhuttiin. Tässähän juuri puhuttiin siitä, että ei aina halua laittaa jokaista vihua maahan parilla kudilla.

Mun mielestä "putket hehkussa" juokseminen tai hiiviskely ei kumpikaan ole yksinään hauskaa, vaan sekoitus molempia ja jotain siltä väliltä on hauskinta. Tylsistyisin todella nopeasti, jos vetäisin jokaisen taistelun samalla kaavalla ja samalla aseella. Olen saanut saman tason hymyä omalle naamalle sniperilla tai semi-autolla sniputtelusta, magstormilla hulluttelusta vihollislauman kanssa, haulikolla oneshottaamisesta lähietäisyydeltä, kuin myös bridgerillä hassuttelusta ahtaissa tiloissa. Oleellista on, että tulee sitä vaihtelua ja erilaisia kokemuksia eri taisteluiden aikana.

Itselle aika tyypillistä on harventaa laajalle alueelle levittyneitä vihollisia ensin kauempaa sniikkailemalla, jonka jälkeen hoidan loput pikavauhtia magstormilla ja virne naamalla on taattu.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Monenlaisia pelityylejä ja monenlaisia pelaajia. Monenlaisia pelejä. Kukin tavallaan.
Mulle tulee suurin virne naamalle siitä kun siivoan koko massiivisen vihubasen niin, ettei kukaan siellä edes huomannut että jotain oli tapahtumassa ja kaikki kaatui. Tuo on usein varsin haastavaa ja siinä onnistuminen on aikasen kivaa.
Juoksen sitten naamalle putket savuten, kun edellinen epäonnistuu ja mua turhauttaa. Piilotan mun epäonnistumisen vihujen kiukkuisten huutojen alle o_O
Enkä mä sun pointtia missannut. Sä missasit sen, että me tykätään erilaisesta pelityylistä ja asetetaan erilaisia tavoitteita ;). Tärkeintä että molemmilla on se suu virnessä, eih?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Enkä mä sun pointtia missannut. Sä missasit sen, että me tykätään erilaisesta pelityylistä ja asetetaan erilaisia tavoitteita ;). Tärkeintä että molemmilla on se suu virnessä, eih?
En siis ehdottanut magshearia tai magstormia siksi, että niillä pärjäisi paremmin tai niitä oikeasti tarvitsisi välttämättä johonkin. Se oli vain ehdotus saada vaihtelua pelaamiseen ja keino hyödyntää kerättyä loottia vendoreilla, kun kerran tykkäät loottailla ja löytyy sitä myytävää.

Siksi tuntui oudolta, että sun vastaus oli luokkaa "hyvin riittää kudit kun käyttää sniperia/semiautoa". Se kun ei liittynyt asiaan millään tavalla, kun nimenomaan tarkoituksella ehdotin pelaamaan välillä sellaisella tyylillä, missä ne kudit eivät riitä ja niitä saa kulumaan kunnolla, sekä samalla saa vaihtelua pelityyliin.

Itsellä on vain tapana keksiä keinot hyödyntää omaa intoa loottailuun ja rahan tekemiseen yms. Jos sillä rahalla tai lootilla ei tee mitään, niin jossain kohtaa se alkaa tympiä ja koko pelistä voi mennä maku. Ymmärrän toki, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla, mutta toisaalta tämä olikin vain yksi ehdotus. Ehkä keksit jonkun oman keinon kuluttaa rahoja vendoreille?
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
En siis ehdottanut magshearia tai magstormia siksi, että niillä pärjäisi paremmin tai niitä oikeasti tarvitsisi välttämättä johonkin. Se oli vain ehdotus saada vaihtelua pelaamiseen ja keino hyödyntää kerättyä loottia vendoreilla, kun kerran tykkäät loottailla ja löytyy sitä myytävää.

Siksi tuntui oudolta, että sun vastaus oli luokkaa "hyvin riittää kudit kun käyttää sniperia/semiautoa". Se kun ei liittynyt asiaan millään tavalla, kun nimenomaan tarkoituksella ehdotin pelaamaan välillä sellaisella tyylillä, missä ne kudit eivät riitä ja niitä saa kulumaan kunnolla, sekä samalla saa vaihtelua pelityyliin.

Itsellä on vain tapana keksiä keinot hyödyntää omaa intoa loottailuun ja rahan tekemiseen yms. Jos sillä rahalla tai lootilla ei tee mitään, niin jossain kohtaa se alkaa tympiä ja koko pelistä voi mennä maku. Ymmärrän toki, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla, mutta toisaalta tämä olikin vain yksi ehdotus. Ehkä keksit jonkun oman keinon kuluttaa rahoja vendoreille?
Niin kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sulle kertoa, niin ehdottamasi tapa voi olla hyvä sinulla ja monelle muulle, mutta tuo pelitapa ei ole minulle kiinnostava. Crediteistä ei tässä pelissä ole pulaa ja panoksiakin on niin monella kauppiaalla myytävänä, että kiertämällä universumin kaikki kauppiaat, saat varmasti riittävästi mihin vain pelityyliin.
Hyvä jos ole löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
491
Hyvä jos olet löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.
Aiemmista viesteistä voi selkeästi päätellä, että sinä pelaat vaan peliä väärin :geek:
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Niin kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sulle kertoa, niin ehdottamasi tapa voi olla hyvä sinulla ja monelle muulle, mutta tuo pelitapa ei ole minulle kiinnostava. Crediteistä ei tässä pelissä ole pulaa ja panoksiakin on niin monella kauppiaalla myytävänä, että kiertämällä universumin kaikki kauppiaat, saat varmasti riittävästi mihin vain pelityyliin.
Hyvä jos ole löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.
Pahoittelen, että yritin auttaa. Ymmärsin että olisit halunnut päästä myytävästä tavarasta eroon tai löytää loottaamallesi tavaralle jotain hyötykäyttöä, mutta ilmeisesti et tarkoittanut sitä mitä aiemmin sanoit.

Muutenkin tuntuu että missaat pointtini joka välissä. Nytkin puhut siitä, että panokset saa riittämään ostamalla niitä kaupoista. Todellakin saa, siitähän olen tässä jatkuvasti puhunut. Kun mainitsin etteivät panokset riitä, niin tarkoitin, että loottaamalla löydetyt panokset eivät tiettyjen aseiden kanssa riitä, eli panoksia kuluu enemmän kuin löytyy.

Mulle on tullut hyvin selväksi miten haluat tätä peliä pelata, eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Tuntuu vain, että et lue viestejäni kunnolla, jonka takia pointti hukkuu ja vastauksesi eivät liity siihen mitä olen yrittänyt sanoa. Mutta tämä tästä. Pääasia toki on, että pelaaminen maistuu.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Törmäsin pelissä itseeni ja yritin iskeä... ei onnistunut. Ihme tyyppi ku ei kelpaa...
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Paikoin menee kokonaan kaikki grafiikat aivan tummaksi/mustaksi viime aikoina ja palautuu normaaliksi vasta pelin uudelleen käynnistyksellä, onko muilla ollut tällaista ongelmaa? GPU pienillä alivolteilla itselläni.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
High Price To Pay meni heittämällä BGS:n parhaaksi tehtäväksi. Tuli aika puskista vaikka hiukan tietoa tosta oli. Muutenkin tuntuu main quest olevan BGS:n parasta sitten Morrowindin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 281
Paikoin menee kokonaan kaikki grafiikat aivan tummaksi/mustaksi viime aikoina ja palautuu normaaliksi vasta pelin uudelleen käynnistyksellä, onko muilla ollut tällaista ongelmaa? GPU pienillä alivolteilla itselläni.
Tapahtunut viimeaikoina muuten samaa, mutta palautuu valikossa käymällä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Tier 6 simulaatio meni Very Hardilla parin yrityksen jälkeen, toki hakkeroinnilla ja piloting skill 4:llä. Kohtalaisen pieni marginaali oli, kaksi vikaa alusta tykitin paikaltaan kun moottorit olivat rikki.

20231002214400_1.jpg
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Outposteissa jotain häikkää mulla, esim jos teen tollasen solid containerin ja heitän sinne vaikka käsin ironia, niin se ei tuu täyteen vaan näyttää jotain 72/112??? ja sen jälkeen herjaa että container is max, ja ei tasan pitäs olla??

muutenkin nuo outpost linkit tuntuu bugittavan.
Tuon huomasin kun yhdessä outpostissa oli vanadium, tantalum ja iron extractorit ja olin aika ajoin käynyt aluksen cargon täyttämässä ironilla. ja noita kahta muuta tarvii todella vähän ja yhtäkkiä siellä ei sitten ironia ollutkaan vaan varastot täyttynyt noilla kahella muulla.
tein manuaalisti esim vanadium extractorille oman containerinsa sitten. on mulla kyllä mahdollisuus tehdä isompikin container, mutta riittänyt nuo pienet.

En nyt äkkisteltään löytänyt muuta googlella kuin paljon parjausta, että outpost system on paska, no se kyllä on, mutta yritän ees vähän tehä noitakin. Helposti myös hukkaa noita outposteja, ellei tee selkeää nimeä ja heti siihen crew station.

Oisin halunut tollasen farmin, sinne elukoita ja kasveja tehdä, mutta varmaan parempi odotella outposteihin ja rakentamiseen dlc:tä.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 187
Outposteissa jotain häikkää mulla, esim jos teen tollasen solid containerin ja heitän sinne vaikka käsin ironia, niin se ei tuu täyteen vaan näyttää jotain 72/112??? ja sen jälkeen herjaa että container is max, ja ei tasan pitäs olla??
Tuntuu vähän kaikki storaget häröttävän.. Vähän väliä herjaa että ei mahu joku 0.5 painava tavara, vaikka olis tilaa 20 yksikköä..
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Mulla on aika vähän ollut outpostien kanssa ongelmia, paitsi ne alusten modausalustat bugittaa kunnolla ja usein. Samoin cargo linkit. Jos vaan tuottaa resurssia kasveilla/elukoilla/mainaamalla, niin tuntuu toimivan ihan hyvin. Crew post mulla on vaan yhdessä ja tällä hetkellä toiminnassa on 21 outpostia. Mitään nimeämisiäkään en oo tehnyt. Mitään ei ole kadonnut.
Tosin vihut hyökätessään rikkoo mainareita ja generaattoreita, että jos jotain resurssia ei generoidu, niin vika on ollut rikotuissa laitteissa.
Bugeja pelissä on kyllä paljon, vaikka pelin uudelleen käynnistys on niihin yleensä (tai aina) auttanut.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Eniten tohon kaipais jotain favoriters listaa jolla vois fast travelia sinne, ei noita 20 outpostia muista mitä missäkin oli.
en oo pistäny sinne cargo linkkejä, kokeilin paria mutta samalla kun uusia tein ja vanhoja poistin niin en tehny uusia, olen sullonut tavarat ship cargoon ja lisään sitä tarpeen mukaan, joku 3000-6000 välillä on riittänyt, kun tuntu olevan hankala systeemi, miksei tässä vois olla jotain F04 tapaista supply link chain systeemiä.
oon nimenny ne esim serpentis, kun nimi on lyhyt niin esim "Serp I AlumIronCU" tai vastaavaksi. en tiiä onko tohon vielä mitään modia.
vähän opin lisää noista linkeistä kuitenkin edellisen viestin jälkeen, ei ihme että tavarat sekasin joka paikassa, noi voi laittaa erikseen joka metallille yms.

No kuitenkin tuo outpost systeemi on vähän huono, siihen tulee aivan varmasti DLC:tä, modderit parantaa sitten vielä. Oon kuitenkin pari hienoa paikkaa löytänyt johon vois jonkinlaisen home outpostin tehdä, vielä ei ole löytynyt rantaa/järveä tai vastaavaa vesipaikkaaa, mutta kun luen redditistä niin kyllä niitä pitäs olla, ne on vaan hankalampi löytää.

Ja olen pitänyt oma alusta kotipaikkana, tuollainen lista löyty jos haluaa vähän optimoida aluksen habseja:
Nämä habsit tais löytyä siitä ship landingbuilderista outpostista, nuo 2x2 ja erikoishabsit löytyy vain valmistajan paikoista tai kaupungeista.
Tollanen modi löytyy jolla pitäs kuitenkin pystyä nuo unlockaamaan joka paikkaan, en ole kyllä tuota kokeillut, mutta vähentää fast tarvelia ja loading screenejä-
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Mä pidän kaikki omissa laatikoissaan, enkä miksaa mitään muualla kuin aluksen ruumassa. Pikamatkustuslinkit outposteille olis kova juttu, samoin kuin erilaiset resurssien hallinan näkymät että mitä on missäkin ja miten paljon. Näitä saa varmaan odotella tovi.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
393
Miettinytkin että oiskohan noi ilmataistelut helpompia kun tikulla pelais.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Hard target tekee myös hyvin vahinkoa. Tuossa 8755 yhdellä laukauksella. Very hard lvl 86 putoaa kerralla. Normaali Adv. Hard target.

1696367179344.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Starttailin sunnuntaina ja edennyt nyt tooodella hitaasti paikkoja ja mekaniikkoja ihmetellen ja pikku side questeja tehden. Hitaudesta kertonee se, että kellossa 16h ja pyörin vasta Marsissa main questin viemänä levelillä 8 (diplomat, vanhemmat, adoring fan ja wanted). Tällä kokemuksella en ihmettele yhtään sitä negatiivista palautetta mitä peli on saanut, varsinkin jos genre tai julkaisija ei nappaa tai odotukset oli liian korkealla. Monet mekaniikat jätetty puolitiehen ja QOL tutuu olleen sivuseikka. Negat jää aina päällimmäisenä mieleen, joten suurin osa pointeista sitä, mutta tästä huolimatta pelailu ollut ihan jees ja kiinnostaa kovasti jatkaa eteenpäin.

  • MO2 2.5 beta 11:sta kautta asentelin muutamat QOL modit: StarUI inventory ja HUD, "undelayed menus", NaturaLUT Enhanced, Enhanced lifebar, achievement enaber ja muutin FOVin 85:een.
  • Vaikka modeja asennettu, niin on tuo inventaarion ja valikoiden kanssa säätö välillä edelleen aika tuskastuttavaa. Konsolien rajoitteet UI:ssa näkyy liian selvästi. Sama oli jo Oblivionissa.
  • Questeja ja activityjä tulee, ainakin alussa, ovista ja ikkunoista. Ihan vaan kirjoja nostamalla tai baarissa huhuja kuulemalla ilmaantuu kaikenlaista tehtäväksi. Nytkin varmaan parikymmentä jonossa. Quest lokia kun katselee, niin ne sorttailut on vähän heikot. Tehtyjä questeja ei tunnu saavan piilotettua, eikä tuolla taida olla mitään valintaa, millä saisi näkymään edes vain tietyn aurinkokunnan questit, jotta voisi tsekata onko siellä missä nyt on mitään kesken. Kartalla on kyllä niitä markketeita, mutta niitäkin vähän vaihtelevasti. Pitänee etsiä modia tähän.
  • Peli on ulkoisesti monin paikoin melko heikko ja karu esitys. Varsinkin Jemison, kaupunki sekä ympäröivä maasto. Esim. toimistohuoneiden kliinisyydestä ja yksinkertaisuudesta tuli mieleen Deus EX Human revolution vuodelta 2011. Toki sitten paikasta riippuen on ihan komeitakin maastoja. NPC:t silti aika puisia.
  • Kartan puute alkoi ärsyttää yhä enemmän ja enemmän. On toki immersiivistä lueskella infotaulusta miltä alueelta löytyy sairaala tai kauppa, mutta ei se kyllä mitenkään pelikokemusta paranna. Itsellä ainakin paloi aikaa paikojen uudelleen etsimiseen ihan liikaa tuolla Jamisonissa. Ja kulunee turhaa vastaisuudessakin jos peliin ei päivitetä tai modata karttaa.
  • 5900x ja RTX3080 kombolla jonkun tuubi videon suositus asetuksilla peli pyörii silti usein alle 60 FPS, eikä ole kovin sulava
  • Pelaan Very Hardilla ja vähän tässä miettiny onko siinä mitään järkeä. Parempaa loottia ei juuri tipu ja vihut imee kuulaa niin paljon että se syö jo immersiota. Jemisonin maaston level 1 kukkaheinäsirkatkin tappoivat, vaikka päällä oli varastettua UC pukua ja oma level jossain 7 kieppeillä. Enginen vuoksi tuo FPS touhukaan ei ole sieltä jouhevimmasta päästä, mutta kyllä sen kanssa pärjää. Kai se pitää koittaa hakea heti joku Mantis setti ja alus ja kaivella jostain korkeamman DPS:n aseet, mikä sitten vähän tasaa tuota spongeilua.
  • Ne vähät avaruustaistelut mitä on tässä ollut, ovat olleet vastakkain lentelyä. Startti aluksella menee jotkut level 5:t, mutta pari level 12 alusta sulatti oman kipon heti. Joystickin käyttöä pitää tsekata, jaksaako säätää siinäkin 3rd party softien kanssa.
  • Pelissä on ilmeisesti aika paljon asioita mitä ei juurikaan kerrota, mm. se että jetpackille kannattaa bindata 2. toiminto vaikka L ALTiin, jotta silla voi boostailla eteenpäin, Aika paljon juttuja selvinnyt ihan vain videoiden ja netin perusteella.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Näköjään makuasioita nuo, sanoi Musti jne...
Mulla hahmo lvl 131 ja tunteja paaaaljon... Yhtään modia en ole asentanut ja alussa kaipasin vain STFU modia että olisi seuralaiset edes joskus hiljaa. Sittemmin seikkaillut soolona, niin ei enää sekään haittaa.
En taida edelliseen kommenttilistaan olla yhteenkään kohtaan samaa mieltä.
Pelissä on paljon puutteita ja parannettavaa. Bugeja ihan hirveästi tulee vastaan. Silti hyvä peli ja odotan paranevan ajan kanssa.
Jos vihut ei kuole tarpeeksi vähillä ampumisilla, niin laskemalla vaikeusastetta asia helpottuu. Sen takia vaikeusasteita on.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
393
very hardilla mennään, mutta tosiaan joskus saa ammuskella :D liekkö johtuu lvl erosta. justiin ostin shieldbreaker aluksen ja tuunailin vähän, nyt taittuu taistelutkin paremmin ( shieldii melkein 2500 niin kestää ottaa hittii ). tosiaan 30lvl tällä hetkellä kun tein uuden hahmon, keskittyen soldier spekkiin, vaan pakosta piti sitten ottaa enemmän noita lentoskillejä että saa tilaa tavaroille ja parempaa kalustoa.
 

Professori Kaaos

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
647
Ensimmäinen oikea ärsytyksen aihe tuli vastaan.
Sitä Neon kaupungin johtajaa (joku Bayu se oli) ei voi laittaa kylmäksi. Ja mitään hyvää syytä en keksi että miksi peli ei salli sen tappamista. Ärsyttävä omahyväinen kusipää, joka riistää kaikilta.

Tosa mietin että mikä on, kun aluksen varasto täynnä vaikka tyhjennän säännöllisesti resursseja yhden outpostin säilöön. Sittenpä huomasin, että on noita ship part korjaus paketteja kertynyt melkoinen kasa (83kpl =830kg). Aseet ja varusteet dumppaan vendoreille.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Pelissä ei voi kylmätä ketään, jolla on vielä rooli pelissä. Plot armor on vankka :cautious:
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Tämä juurikin on ongelma, ja @Zeratul arvioi oikein, että olen juuri sen lyhyimmän mahdollisen hypyn jo etsinyt ja juuri sitä en pääse päässyt :D.


Olen samaa mieltä, että tämä on bugi 100%, ensinnäkään painovoima ei ollut pois mukamas avaruudessa tapahtuneessa boardauksessa ja tosiaan mitään indikaattoreita (ääniefektejä tms) noususta ei ikinä ollut kunnes komea avaruusnäkymä tuli ikkunasta vastaan.

Paikkahan on siis Archimedes ja lähin hyppy pois muualle galaksiin on rapiat 25ly Enlil systeemiin. Onneksi paikka on kovin korkea levelinen ja löysin lopulta uuden aluksen millä pääsin pois. Ongelma olisi varmaan voinut ratketa myös rakentamalla Outpost (aika hyvin rautaa ja muita resursseja noista systeemeistä löytyy) ja sen avulla valitsemaan parempi gravdrive alus takaisin.
Raportoidaan tästä sen verran, että varmistelua ettei omassa inventaariossa ole contraband, pääsee omiin kotibaseihin/outpost pikamatkustamaan kun ei ole aluksen sisällä. Mm. Konstellaation Lodgeen pääsin näin, kun yhtäkään oupost ei ole eikä tule itselleni.

Lähdin uudella characterilla uudestaan pienelle piraatti seikkailulle ja tietty pääsin samalla tavalla jumiin, niin tuli tähän googlailtua apuja.

On muuten hyva työ Alt vaihtoehtoinen jetback boost, kiitos tästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Nonii, 50 tuntia siinä meni mutta nyt on taputettu. Juu, lässähti loppua kohten ihan kunnola, pääjuoni ja kaikki hahmot melko tylsiä. Parhaiten tuli tuo esin ku tehtävälistassa luki, että juttele kavereiten kanssa eikä oiken kiinostanut kenenkä kanssa jutella. Ja sanotaan, että viimoiset noin 6 päätehtäva meni juosten kusten ku alko odottaa loppua. Kiinostus vaan hävis kokonaan. Sivujuonet oli parasta, UC, Freestar, Crimson ja se Ruyin vai mikäsenytoli. Ku nuo oli pelattu, nii ei oikein mitään muuta hyvä jäänyt. Laivanrakentelu on hauska, mutta lähellä loppua ei sillä oo enää oikein mitään merkitystä. NG+ tekin yhen läpi ja loput katoin tuubista 15min video. Ei tä mikä Skyrim tai Fallout oo. Saa nähä mikä tulevaisuus tuo, ehkä modid ja lisäsisältö sun muut pätsit antaa enemmän arvoa, mutta sellaisenaan jällenpeluunarvo on iso pyöreä nolla ainakin mun kohalla. Eniten harmitti surkeat hahmot ja dialoogi. Mass Effect ja Witcher fanina mielenkiintoiset hahmot ja hyvö dialoogi on tosi iso osa roolipeliä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
402
Nonii, 50 tuntia siinä meni mutta nyt on taputettu. Juu, lässähti loppua kohten ihan kunnola, pääjuoni ja kaikki hahmot melko tylsiä. Parhaiten tuli tuo esin ku tehtävälistassa luki, että juttele kavereiten kanssa eikä oiken kiinostanut kenenkä kanssa jutella. Ja sanotaan, että viimoiset noin 6 päätehtäva meni juosten kusten ku alko odottaa loppua. Kiinostus vaan hävis kokonaan. Sivujuonet oli parasta, UC, Freestar, Crimson ja se Ruyin vai mikäsenytoli. Ku nuo oli pelattu, nii ei oikein mitään muuta hyvä jäänyt. Laivanrakentelu on hauska, mutta lähellä loppua ei sillä oo enää oikein mitään merkitystä. NG+ tekin yhen läpi ja loput katoin tuubista 15min video. Ei tä mikä Skyrim tai Fallout oo. Saa nähä mikä tulevaisuus tuo, ehkä modid ja lisäsisältö sun muut pätsit antaa enemmän arvoa, mutta sellaisenaan jällenpeluunarvo on iso pyöreä nolla ainakin mun kohalla. Eniten harmitti surkeat hahmot ja dialoogi. Mass Effect ja Witcher fanina mielenkiintoiset hahmot ja hyvö dialoogi on tosi iso osa roolipeliä.
Aikalailla samat ajatukset. Olisin toivonut tästä pitkäikäisempää peliä, mutta ng+:n jälkeen ei mitään kiinnostusta palata pelin ääreen. Dialogin surkeus/muovinaaman katsominen on sillä tasolla että luin vain tekstit ja skippasin ääninäyttelyn. Vaikka näennäisesti pelialue on laaja vaikkakin lohkottu niin missään ei ole mitään kiinnostavaa tutkittavaa tai tehtävää noiden questlinejen jälkeen eikä niillä ole uudelleenpeluuarvoa. Skyrimissä ja Falloutissa tuli hyvä läsnäolon fiilis kyseisiin maailmoihin, mutta tässä en päässyt pelin sisään oikein ollenkaan. Tässä tuntui ettei millään ollut mitään merkitystä, outpostien tai aluksen rakentelulla, kodin leikkimisellä tai edes kumppaneilla. Jotenkin tuo pelimoottorin vanhanaikaisuus näkyy tässä todella pahasti pelattavuudessa, hahmoissa ja oikeastaan kaikessa. Olen valmis uhraamaan tuon pelimoottorin ainoan hyvän puolen eli tavarasimulaation vai miksikä sitä nyt kutsuisi jos pelin saisi muuten nykyaikaisemmaksi. Tämän johdosta seuraavan Elder scrollsin odotukset laskivat aikailailla kun korjattavana olisi koko pelimoottori nykypäivän standardeille. Kerran läpäistynä ok, mutta mitään muisteltavaa tästä ei jää.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
missään ei ole mitään kiinnostavaa tutkittavaa tai tehtävää noiden questlinejen jälkeen eikä niillä ole uudelleenpeluuarvoa
Tästähän mainitsin itse jo ilman pelin pelaamista. Tämän tyylisissä peleissä täytyy olla hyvä immersio palkitsevasta tutkimisesta ihan tutkimisen ilosta. Jos maisemat ovat geneeristä huttua niin into lopahtaa nopeasti kun pelikokemus suuntautuu sitten enimmäkseen a->b juoksun välille.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
No tyypillinen bethesda peli, FO4 pelasin releasessa noin 1h kunnes lähti koneelta asennus pois, sittemmin noin 4-5v myöhemmin laitoin goty version ja siihen kaikki modit mitä keksi ja matkan varrella lisää niin tuli sille varrelle pituutta monta sataa tuntia noin 2-3 kertaa läpi, vieläkin on pelikertta menossa jos jaksaa, ja hieman eri modeja kuin aikaisemmin. Esim weapon modeja monta kymmentä, tosin osa suht turhia ja settlement building modeja kans. tosin eka kerralla oli aika mopo konekkin eikä jaksanu pyörittää.
Ehkä tää SF toimii joskus 7v päästä kun kaikilla ryzen joku ryzen 15900 ja nvidia 8090.

F04:sta tähän kaipais parempaa outpost rakentamista, tunnelmallisempia companioneja, ja ylipäätään jotain tämän tyhjyyden tilalle. Mutta se taitaa olla turhaa enää. Parempaa immersiota ja vähän täydempää pelimaailmaa, mutta on tässä SF:ssä ne hyvät puolensakin.

Lisättääs vielä että dialogia on liikaa, se on umpitylsää ja en ole koskaan missään pelissä skipannut sitä näin paljon, eli käytännössä kaikki puheet, näkee tekstit ja ruudulta nuolen mitä seurata. Lisäksi tuo dialogi tulee hitaasti. Sentään tekeminen, varsinkin jos on taistelutehtävä on ihan ok ja vanguard guestline oli oikeasti hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
600
Starfieldistä puuttuu se seikkailun hauskuus joka Fallouteissa ja Skyrimissä on. Eipä hirveästi innosta etsiä sitä kymmenettä identtistä mestaa jossa viholliset ja loottikin on samassa paikassa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
135 tuntia pelikellossa, ja vielä puolet main questistä, Crimson/Sysdef ja Vanguard tekemättä. Hyvin lähentelee parhaita pelejä koskaan, sitten 90 luvun jälkeen mitä on tullut pelailtua. Vanilla BGS peliksi erikoinen koska se on oikeasti hyvä jo julkkarissa. Dialogista sen verran, että tuntuu olevan tehty aikuisempaan makuun, ts. kiroilua ei ole juurikaan. Muutenkin pelin main quest tuntuu olevan hyvinkin realistinen tuntuinen tämänkailtaisiin peleihin.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
No nyt tuli ärsyttävä bugi eteen, oma dream home katosi kokonaan planeetan kartalta. Mulla oli kaikki contraband sinne säilöttynä odottamassa, että saan aikaiseksi hankkia suojatun cargon.

Noh ei tuo mitään, pääjuoni alkoi viedä mennessään ja ajattelin kohtapuolin taputella pelin läpi. Jatkan ng+ joko nyt tai sitten kun lisäsisältöä julkaistaan. 83 tuntia takana ja lvl45 vasta.

Pääjuoni alkoi nihkeästi, mutta kyllä se lentoon lähtee ja pesee kyllä Elder Scrollsien ja Bethesdan Falloutien tarinat kirkkaasti.

Kieltämättä vähän harmittaa minuakin plot armorit hahmoilla. Obsidian teki Fallout New Vegasin siten, että kaikki pystyi laittamaan kylmäksi ja silti pelata pelin läpi. Ei sillä, että noin tahtoisin pelata, mutta olisihan se mukava optio. Muutama NPC ansaitsisi kuulan kalloon.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Alusta saakka ollut käytössä Rare Coachman missä 4 kudin lipas, ja voi pojat kun siihen laittaa räjähtelevät pelletit (Hornet's Nest) niin muuttuu se uskomattomaksi xp-jyräksi savanneilla. Lähitaistelussa tosin aika käyttökelvoton.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 257
Osassa dialogia on varmasti käytetty ainakin AI treenattua text to speechiä sillä hahmot sanovat pelaajan nimen enkä erottanut että se olisi kuulostanut yhtään erilaiselta kuin ääninäyttelijän ääni.
Myös Fallout 4:ssä Codsworthille oli nauhoitettu "yleisimpiä" nimiä aikamoinen lista, eiköhän se ole tässäkin tehty perinteiseen tyyliin.


Tekeekö mikään muu pelimoottori samaa kuin creation engine tavaroiden trackkaamisessa? Nimittäin tuo on immersion kannalta aika iso asia. En tosin ole koittanut vielä pystyykö outpostien maastoa miinottamaan. FO4 tuo ei onnistunut koska miinat eivät pysyneet samoilla paikoillaan vaan joku engine rajoitus sai ne siirtymään aina hieman, jopa joskus ilmaan. Tuo tapahtui siis latausten välillä.
Tää on huvittavaa, että tätä pidetään jotenkin syynä siihen, että suorituskyky sakkaa tai pelimoottori heittää volttia.

Jos ohjelmoinnista perillä niin tietää, että tuo ei ole mikään syy. Laskekaa vaikka Minecraftin pelimaailman palikat, siinä on jokunen "trackattava" itemi. Ja yksi harrastelija osasi tehdä oikeinkin toimivana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Myös Fallout 4:ssä Codsworthille oli nauhoitettu "yleisimpiä" nimiä aikamoinen lista, eiköhän se ole tässäkin tehty perinteiseen tyyliin.




Tää on huvittavaa, että tätä pidetään jotenkin syynä siihen, että suorituskyky sakkaa tai pelimoottori heittää volttia.

Jos ohjelmoinnista perillä niin tietää, että tuo ei ole mikään syy. Laskekaa vaikka Minecraftin pelimaailman palikat, siinä on jokunen "trackattava" itemi. Ja yksi harrastelija osasi tehdä oikeinkin toimivana.
Itse lähinnä mietin onko korvaavaa pelimoottoria. En todellakaan tarkoittanut että paska suorituskyky johtuisi tuosta.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 006
Eipä ole haastajaa näkynyt.
Mitä tällä tarkoitat? Ei taida creation haastaa yhtäkään toista pelimoottoria oikein missään ominaisuudessa.

Edit: esim. jo ikivanha UE4 tukee 2,16 miljoonan pysyvän objektin hallintaa per savefilu. Ekstensioilla enemmän. Tuolla saat vajaa 24 päivää pelata yhtäjaksoisesti siten että joka sekunti siirrät jotain objektia tai luot uuden sellaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 126
Viestejä
4 300 036
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom