Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 093
Ensimmäinen iso bugi vastaan noin 90 tunnin jälkeen. Tein sitä Free Star Rangersin ekaa tehtävää, ja loukkaannuin eri tavoin siinä. Vaikka lääkkeet veivät status efektit pois, hälytysäänet jäivät silti huutamaan, ja jouduin pelamaan tehtävän loppuun ilman ääniä kun oli sen verran kova meteli. Noh Akillaan paluun jälkeen äänet hävisivät, ja ajattelin että se on nyt ok, ja jatkoin pelaamista. Sitten huomasin, että Boost Pack Training rupesi myös bugaamaan, ja kaikki boosti meni kerralla, vaikka se on toiminut kolmella boostilla tähän mennessä. Ajattelin siltikin vain pelata, mutta kun upgradesin alusta, poweria olikin yht'äkkiä 42, 30 sijasta. Sitten aloin etsimään fixejä googlella, mutta tuohon Boost Pack ongelmaan ei mitään löytynyt. Ja jouduin aloittamaan sen ekan tehtävän uudelleen, ja nyt taas toimii kaikki. Pari tuntia tossa paloi aikaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
712
Pahasti pettynyt ng+.

Periaatteessa haluaisin pelata, ja idea on mahtava, mutta toteutus on vähän niin kuin korkeushyppääjä tekisi kuperkeikan siihen patjalle riman ali ja vahingossa siinä pyörähtäessä silti tiputtaisi jalallaan sen riman, vaikka ihan sama siinä vaiheessa, mutta noin niin kuin symbolisesti kuvaa kuinka laiskasti tehty ng+ ratkaisu käytännössä tässä on kun potentiaalia olisi ollut maailman ennätykseen.

Kuulun siihen koulukuntaan, joka ei ymmärrä ihmisiä, jotka pelaa näitä juttuja saadakseen pelin sisäisiä skillejä tai loottia, joten en löydä motivaatiota siitä.

Antaisin silti pelille 9/10 lopulta. Oli joka tapauksessa hauska pelata ekan kerran. Taisin sanoa jo, mutta suosittelen ottamaan kaiken mahdollisen irti ensimmäisestä pelikerrasta.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
712
Yksi juttu vinkiksi kun monella tuntuu sattuneista syistä olemaan game pass versio. DS4Windowsilla saa toimimaan pleikkarin ohjaimen myös starfieldiin ilman steamia. Itse pelasin niin, että vaihdoin aina avaruudessa ohjaimeen ja leikin, että siirryn avaruusaluksen puikkoihin.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Pahasti pettynyt ng+.

Periaatteessa haluaisin pelata, ja idea on mahtava, mutta toteutus on vähän niin kuin korkeushyppääjä tekisi kuperkeikan siihen patjalle riman ali ja vahingossa siinä pyörähtäessä silti tiputtaisi jalallaan sen riman, vaikka ihan sama siinä vaiheessa, mutta noin niin kuin symbolisesti kuvaa kuinka laiskasti tehty ng+ ratkaisu käytännössä tässä on kun potentiaalia olisi ollut maailman ennätykseen.

Kuulun siihen koulukuntaan, joka ei ymmärrä ihmisiä, jotka pelaa näitä juttuja saadakseen pelin sisäisiä skillejä tai loottia, joten en löydä motivaatiota siitä.

Antaisin silti pelille 9/10 lopulta. Oli joka tapauksessa hauska pelata ekan kerran. Taisin sanoa jo, mutta suosittelen ottamaan kaiken mahdollisen irti ensimmäisestä pelikerrasta.
Ihan mielenkiinnosta, mitä odotit NG+:lta ja mikä sinua siinä motivoisi? NG+ on kuitenkin aina sitä, että pelataan samaa peliä alusta uudelleen läpi, eli en oikein ymmärrä mitä ihmeitä siltä pitää odottaa, että Starfieldin NG+ on pettymys?

Mikä on oma motivaatiosi näihin peleihin, jos pelin sisäiset jutut eivät sitä ole?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 942
Ihan mielenkiinnosta, mitä odotit NG+:lta ja mikä sinua siinä motivoisi? NG+ on kuitenkin aina sitä, että pelataan samaa peliä alusta uudelleen läpi, eli en oikein ymmärrä mitä ihmeitä siltä pitää odottaa, että Starfieldin NG+ on pettymys?

Mikä on oma motivaatiosi näihin peleihin, jos pelin sisäiset jutut eivät sitä ole?
Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.
Joo ne nyt on vähän erikoisia kommentteja. Vähäisiä ne muutokset ovat, mutta silti muutoksia on enemmän kuin NG+ yleensä peleissä tarjoaa. Joka tapauksessa juonen rushaaminen ei ole järkevää, koska isoa osaa muutoksista ei edes huomaa tai osaa arvostaa, jos ei ole kokenut peliä kunnolla ennen NG+:aa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 744
Joo ne nyt on vähän erikoisia kommentteja. Vähäisiä ne muutokset ovat, mutta silti muutoksia on enemmän kuin NG+ yleensä peleissä tarjoaa. Joka tapauksessa juonen rushaaminen ei ole järkevää, koska isoa osaa muutoksista ei edes huomaa tai osaa arvostaa, jos ei ole kokenut peliä kunnolla ennen NG+:aa.
NG+ taitaa vielä olla sellainen että vasta NG++++ jälkeen alkaa niitä dramaattisempia eroja tulemaan peliin. Kaikki Constellationin jäsenet ovat sinun eri iteraatioita yms.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 375
Mulle jäi fiilis niistä NG+10 kommenteista että niissä ideana olisi ollut että sitten on maksimitasolla (NG+10) missä voi saada parhaat tavarat / kyvyt jne. niin sitten siihen voisi keskittyä kunnolla. Mutta luulis kyllä just spoilaavan itselleen turhan paljon pelistä ja pilaavan immersiota jos ihan suorilta rushaa tolleesti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Itse olen keskittynyt outposteihin ja kaman tekemiseen harmi vaan että tähtien väliset cargo linkit kusee huolella välillä. Joskus häviää listalla joskus vaan kama ei liiku. Tuli tuo shipping magnate achievement steamissä joka näyttää olevan 1.5% pelaajista eli kovìn moni ei noiden kanssa härvää.

Helvetisti on kyllä quest bugeja ECS constant ei löydy enää mistään samoin legendaarinen va ruun alus ei ole enää missään. Temppeli questeistä 2 on bugisena ei löydy scanner anomalya planeetalta johon voisi laskeutua ja Neonista puuttuu npc että voisi alusta kustomoida (yleinen bugi)
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Pelasin ite tuota ng+, oliko 7 vai 8 ja kyllästyin tosi paljon niihin temppeleihin juoksemiseen, vaikka konsolilla nostin running speediä.
No huijasin ja pistin konsolilla nuo maksimipowerit. armori ei oo max, mutta se starborn ship on lvl6, eli max. ja aloin pelaamaan nyt, sillain kuin tavallaan alussa, eli en skipannut main guestia, teen vähän kaikkia, ehkä osan sideguesteista jätän.
Meinasin että tässä versiossa tekisin outposteja, vaikka ne aika perseestä onkin. ostelen kuitenkin oret, enkä kaiva.

aina kun aloitat ng+ niin vihut ja jotkus guestit levelaa liikaa geareihin ja skilleihin nähden, joten pakko on pudottaa vaikeusastetta, space combatit ihan easy tai alemmas. sitten kun armoria ja parempaa asetta ja niihin modit saa niin nostaa taas. muuten menee kaikki hauskuus kun tulee vastaan bullet sprongeja vihuja, jotka oneshottaa sut. ja isommilla leveleillä, lvl80-90+ on pakko olla jo combat skilleja jos pelaa hardilla, skippasin noi alussa ihan kokonaan. samoin se reduce dmg perkki auttaa tosin paljon, mulla phys2 ja energy1.
stealth skillejä ei oo, niitä kyllä tarvis tohon ruyjin questlineen, mutta oon pelannu ne tapa kaikki tyylillä, ne vähän valittaa, mutta muuten se ei vaikuta mihinkään.

Temppeliguesteista joskus katoaa se osoitin, ite joutuin googlella kaivaan systeemin ja planeetan ja löysin sen. ja noi katovat NPC:t saa konsolikomennoilla takaisin, xbox tietysti ei.
bugaavia guesteja on, mutta tiedän jo ne, enkä tee niitä, samoin osa noista powereista bugaa, ne jää jotenkin "päälle" eikä lähe pois, esim slow power jää joskus ikuisesti päälle ja aseet ampuu vain kerran.

Kumma kylllä vaikka pelannut se 7 tms iteraatiota, osan rushin, niin niitä hulluja skenaarioita ei oo tullu, vaan aina on ollu normi, ehkä joskus savescummaan noita jaa kokeilen, se change saada ne special scenariot on vissiin 10-15%
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
712
Ihan mielenkiinnosta, mitä odotit NG+:lta ja mikä sinua siinä motivoisi? NG+ on kuitenkin aina sitä, että pelataan samaa peliä alusta uudelleen läpi, eli en oikein ymmärrä mitä ihmeitä siltä pitää odottaa, että Starfieldin NG+ on pettymys?

Mikä on oma motivaatiosi näihin peleihin, jos pelin sisäiset jutut eivät sitä ole?
Nyt sä luet mua väärin.

Mua kiinnostaa tarina ja itse pelaamisen hauskuus ja eikä niinkään powerit, itemit ja muu tauhka, jolla helpotetaan entisestään sitä pelaamista. Ihmiset on nykyään opetettu, että pelataan lootin perässä ja hahmon kehitys on tärkeämpää kuin itse matka sinne. Mitä mä tästä saan on niin naurettava, mutta yleinen kysymys. Ihmiset metsästää ng10+ armoria ja näkevät sen eteen vaivaa, vaikka se on loppupeleissä yhdentekevä jos sä et pysty kokemaan sen kanssa mitään uutta. Ihan sama mulle, mutta jotain on mennyt väärin kun ajatellaan kuinka yleinen tuo mindset on.

Mitä mä tästä saan vastaus pitäisi olla mitä uusia juttuja mä saan kokea pelaamalla pelin monta kertaa läpi. Tai jos en sitä saa, niin minkälaisen haasteen sentään saan. En halua pelata täysin samaa peliä, mutta entistä helpompana uudestaan. Sen voin etäisesti ymmärtää, että joku haluaa pelata pelin uudestaan läpi jumalana jonain power fantasiana, mutta rehellisesti kummaksun sitäkin ajattelua.

NG+ on siinä missä muissakin tusinapeleissä, mutta näistä lähtökohdista olisi ollut niin helppo tehdä paras jatkumo ikinä. Eivät edes vaikeusastetta voineet nostaa.

Ei olisi vaatinut paljoa, että olisivat räätälöineet pelikokemuksen erilaiseksi seuraaville iteraatioille.

EDIT: Nyt luin tätä edeltävän viestin. En ymmärrä ollenkaan. Ei jotkut 95 leveliset olleet bullet spongeja very hardilla, vaikka mulla ei ollut yhtään skilliä combat puussa. Weapon modification kylläkin täysissä ja en pelannut sillä tavalla, että vedän hampaat irvessä templerushia, joten mulla oli arsenaalissa aina joku sopiva ase ja tässä on reilusti muitakin vaihtoehtoisia lähestymistapoja joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
779
NG+ taitaa vielä olla sellainen että vasta NG++++ jälkeen alkaa niitä dramaattisempia eroja tulemaan peliin.
Tuon viimeisen lauseen voisi varmaan pistää spoiler tagien taakse. Paljasti tulevia juonenkäänteitä jonkun verran. Minua ei erityisesti häiritse vaikka tämä yllätys jäi kokematta, mutta voin kuvitella että monta muuta voisi närästää.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 870
Miten noita aluksia pitäisi oikesti vallata? Jos ampuu yhtä vaille paskaksi niin ampuu takas, ja jos ampuu nolliin niin räjähtää..
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Tää peli kaipais kyllä noita "alieneita" enemmän, mm vanguard questlinessä tapat muutaman terromorphin ainoastaan.
Tosin toi spaceportilla questilinessä oleva noin lvl100 terromorph on aika "mielenkiintoinen" hardilla tappaa.
onneksi freeze power autto ja muutama ase kun söi vähän ammuksia, räjähtävät ammukset autto.
Ja tuo house varuun, ehkä tuo tulee jossain dlc:ssä. jos siellä onkin joku iso kärmes jossain tahtipuikkona.

Alusten valtaamisen pitää olla se target skill, ja targetoit sillä enginet ja ammut paskaks, jotain pieni dmg asetta, muuten se räjähtää helposti, muuten ei avaruudesta voi vallata mitään. maasta ilmeisesti voi.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Miten noita aluksia pitäisi oikesti vallata? Jos ampuu yhtä vaille paskaksi niin ampuu takas, ja jos ampuu nolliin niin räjähtää..
Jossain questissa voi tulla vastaan tilanne, että mieluummin boardaat kuin tuhoat. Selvisin ilman EM asetta vaan save scummaamalla jotain 5 krt että enginet tuhoutui ennen koko alusta.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Tää peli kaipais kyllä noita "alieneita" enemmän, mm vanguard questlinessä tapat muutaman terromorphin ainoastaan.
Tosin toi spaceportilla questilinessä oleva noin lvl100 terromorph on aika "mielenkiintoinen" hardilla tappaa.
onneksi freeze power autto ja muutama ase kun söi vähän ammuksia, räjähtävät ammukset autto.
Ja tuo house varuun, ehkä tuo tulee jossain dlc:ssä. jos siellä onkin joku iso kärmes jossain tahtipuikkona.

Alusten valtaamisen pitää olla se target skill, ja targetoit sillä enginet ja ammut paskaks, jotain pieni dmg asetta, muuten se räjähtää helposti, muuten ei avaruudesta voi vallata mitään. maasta ilmeisesti voi.
Aseista ja avaruuspuvusta saa huomattavasti paremmat modaamalla kun skillit on kunnossa.

edit: kuva listty modatusta ja perusversiosta ilman modia. (tuo rare ominaisuus ainoastaan tuplaa lippaan koon)
1696016836610.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Suurin damage boost tulee aseisiin niiden omista skill puista. Oblivionista lähtien vissiin ollut noin, hieman typerää ehkä.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Bullet spronge on enemmän asiaa vaikkapa redditissä tai muissa forumeissa, mutta lyhyesti:
lvl 1 sulla on ase joka tekee 10dps, lvl 1 vihu jolla on 50hp, en tiedä miten armor vaikuttaa, mutta sanotaan, että 10 armor, joka mitigoi osan damagea.
lvl 10, sun uber pimp ase tekee 50dps, vihulla on 500hp, armor 100
lvl 100 sun god tier uber mega ase tekee 300dps, vihulla on 5000hp, armor 1000, hankalampi saada enempää koska itemit on rajoitettuja, ainoastaan voit vaikuttaa enää combat skilleillä.
en tiedä miten vaikuttaa ng+ nostaako lisää vaikeutta vai onko tuo vaan lvl perusteinen, mutta elite lvl 100 humanit näillä on jäätävä määrä armoria ja hp, robotit on soakkeja, terromorphit yms alienit on kyllä suht helppoja, mutta syö ammuksia hitosti.
Ja aloitat NG+ aina käytönnässa alasti.

noin suurinpiirtein, eli jos sun dmg nousee tuplat ja pelaat tolla aseella ja skilleillä 30 leveliä eteenpäni, nousee vihujen hp ja armor 3-5x samaan aikaan, eli noin on tehty ikuiset ajat bethesdan peleissä, helpoin tapa lisätä haastetta ja vaikeutta, siksi lopun vihuista tulee bullet sprongeja, ellet samaan aikaan nosta reilusti combat skillejä yms.
Tähän auttaa tietysti kun ite säädät vaikeusastetta, ja toki jos et rp tyyliin halua combat skillejä, vaan science yms rakennusskillejä.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Sain outpostit sen verran valmiiksi että nyt taita olla kaikki pelin resurssit tuotannossa. Olis vaan jotain johon niitä tarttee :lol:
Viimeisiä paloja hieroessa kävi 3 krt niin, että Starborn alus laskeutui ihan viereen. Niitä useinkin laskeutuu lähelle, mutta nuo tuli melkein syliin. Juoksin tietysti pyssy tanassa tarjoamaan tervetuliasluotisuihkua, mutta näistä ei tullut ketään ulos. Eikä ovi ollut "innaccessible". Nyt mulla on kolme Guardian shippiä, kaksi niistä lvl VI. Enkä oo mennyt vielä NG+:aan. Onkohan tuo bugi vaiko ominaisuus? Muille käynyt niin?
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
itellä tulee pelattua pumppuhaulikolla jossa sirpale kudit niin tulee hyvin bliidii ja dmg :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Hyvä noin. Voi keskittyä vain siihen pelityyliin mistä itse pitää.
No jaa en tiedä. Itsellä on lähes joka pikaslottiin ase ja taitaa 1 skill point olla haulikossa vähemmän yllättäen siinä on paras dps tosin se on täysin modattu lege coachman joka pystyy ampumaan 4x lataamatta. Pidemmille kantamille sitten scope energia-ase ja joku microgun joka sulattaa alienit. Käytän noita vähän sekaisin varuun pistoolista lähtien riippuen miten panoksia on.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 130
No jaa en tiedä. Itsellä on lähes joka pikaslottiin ase ja taitaa 1 skill point olla haulikossa vähemmän yllättäen siinä on paras dps tosin se on täysin modattu lege coachman joka pystyy ampumaan 4x lataamatta. Pidemmille kantamille sitten scope energia-ase ja joku microgun joka sulattaa alienit. Käytän noita vähän sekaisin varuun pistoolista lähtien riippuen miten panoksia on.
Mulla on aseslotit täynnä ja pari vielä lisäaasetta repussa joita välillä käytän:D. Ei jaksa samaa asetta koko ajan, vaikka osa on selkeesti optimaalisempia dps suhteen.

Hardilla ja ilman sponge modia tällä hetkellä, vähän helpohkoa pääosin level 24 ja ainoastaan 2 kpl ballistic tasoja aseisiin.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 093
Freestar Ranger läpi ja oli se ihan ok, jotenkin kyllä pidin Ryujinista enemmän. Noh saipas ainakin aluksen, jolla vihdoin pystyy kuskaamaan tavaraa. Lv44 ja vajaa sata tuntia menty Mantisilla, ja tehtävä listassa on roikkunut alusta saakka kuskaa 5000 lyijyä Starlund-Eklundille tehtävä. :D
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Freestar Ranger läpi ja oli se ihan ok, jotenkin kyllä pidin Ryujinista enemmän. Noh saipas ainakin aluksen, jolla vihdoin pystyy kuskaamaan tavaraa. Lv44 ja vajaa sata tuntia menty Mantisilla, ja tehtävä listassa on roikkunut alusta saakka kuskaa 5000 lyijyä Starlund-Eklundille tehtävä. :D
Sellainen huomio noihin staryardeille toimitettaviin resursseihin, että ymmärtääkseni ne resurssit täytyy itse hankkia, joten tuollaisten määrien hankkiminen ilman omaa tuotantoa voi olla lähes mahdottomuus - tai ainakin pirun rasittavaa, eikä kovinkaan tuottavaa. Eli tuohon hommaan tarvitsee paitsi paljon cargotilaa, niin myös outposteja, millä voi tuottaa ne tarvittavat resurssit.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 093
Sellainen huomio noihin staryardeille toimitettaviin resursseihin, että ymmärtääkseni ne resurssit täytyy itse hankkia, joten tuollaisten määrien hankkiminen ilman omaa tuotantoa voi olla lähes mahdottomuus - tai ainakin pirun rasittavaa, eikä kovinkaan tuottavaa. Eli tuohon hommaan tarvitsee paitsi paljon cargotilaa, niin myös outposteja, millä voi tuottaa ne tarvittavat resurssit.
Hyvä tietää, ajattelinkin nyt perehtyä Outposteihin. Tuon tehtävän läpäisyä voisi pitääkkin jonkilaisena saavutuksena sille.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Sellanen huomio kans sniper rifleistä, ihmettelin aikani magsniperin kehnoa damagea, eli se hard target on "oikea sniper" ja magsniper oliko .65 mi vai mikä.
No siinä on CHARGE, eli sitä fire nappula pitää painaa sekunti niin saa max dmg, lataamatta se on noin 25% max dmg.
ja tuo crit% skill combat treestä on todellinen game changer..

Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Sellanen huomio kans sniper rifleistä, ihmettelin aikani magsniperin kehnoa damagea, eli se hard target on "oikea sniper" ja magsniper oliko .65 mi vai mikä.
No siinä on CHARGE, eli sitä fire nappula pitää painaa sekunti niin saa max dmg, lataamatta se on noin 25% max dmg.
ja tuo crit% skill combat treestä on todellinen game changer..

Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin :)
Pelin paras sniper on mun käteen Breach. Suosittelen. Siinä on vähän parempi dmg modattuna kuin hard targetissa, mutta on haulikko, joten noista kahdesta parempi on se, johon sun skillit on paremmat.
Magsniperiin ei saa vaimenninta, ni hiippailuun se on huono, mutta pitkällä kantomatkalla ja long scopella, sillä voi olla hyvä alottaa siivous jo kauempaa.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin :)
Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Ite tykkään negotiatorista, mutta mulla ei oo siihen explosives ja heavy skillejä. nostelen vielä outpost ja craft skill max ennenkuin investoin niihin. XP tulee vaan niin hitaasti.
Low-G space ja noi bounty paikat jossa ne vihut on levittäytyneet laajalle ja ulos, siihen max skill boost pack, death from above.

Suurin haaste onkin sen jälkeen etsiä ruumiit ja arvokkaat lootit, ja käydä trader kierrokset kaupungeissa...
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Onneksi en ole Bethesdan ns. orja. Obilivion koukutti aikoinaan ja myös morrowind, Skyrimmiä en jaksanut hirveän pitkälle pelata, Fallout 3:sen pelasin läpi ja olin innoisani 4:sesta mutta sen innostus jäi kesken aika alussa. Tämä taasen on koukuttanut ihan eri tavalla, en keksi muuta valitettavaa kun että olet suorittamassa tehtävää ja et pääse esim new atlantikseen laskeutumaan, muuten peli vie kyllä mennessään, graafisesti kaiken muunkin suhteen :) 10/10 peli mulle.

PS: Nyt takana 3 päivää ja 20 tuntia ja level 28, nautin pelistä täysin tutkimalla ja ihastelemalla.
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 408
Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.
Koska peli on myös konsoleille niin siksi outpostien määrä rajoitettu noin alas. Tuohonkin on modi joka korjaa asian.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Koska peli on myös konsoleille niin siksi outpostien määrä rajoitettu noin alas. Tuohonkin on modi joka korjaa asian.
Hiekkalaatikkopelin reunojen, sääntöjen ja rajojen poisto, tai "korjaus" tekisi mulle koko pelaamisesta tarkoituksettoman. Pelikokemuksen "juttu" on mulle reunaehtoihin sopeuminen ja sen keksiminen, että mitenkä menestyksekkäästi niiden puitteissa pelaa.
Jos modaan/exploittaan/cheattaan tms peliin "paina tästä ja voita"-napin, niin miksi pelaisin?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Mulla on nyt noin 7 outpostia tehty ja alkanut peli kaatuilemaan, aika usein kun fast travelaa tonne outpostiin, vähän vittumainen.
Enemmänkin oli, mutta poistellu vanhoja, outpost skill vasta 1.

Ja noita outposteja ei voi vissiin indexoida mitenkään? tai jotain listaa, vähän arpomista mitä missäkin tuotettiin, ton nimen voi vaihtaa, mutta se on aika lyhyt. Aina väliin löytyy parempi paikka enemmillä resursseilla niin vanhoja poistaa ja uutta tilalle.
cargo linkkien kans vähän aikaa pelleilin, mutta oon vaan nakannut kaikki alukseen ja hakenut lisää outposteista, jos joku on loppnunu, mutta vähän tympeää kun ei ole mitään favorites tai jotain listaa jossa näkis omat outpostit.
Scanning on aika op skill kans kun näkee tarkemmin ne resurssit, ilman sitä joutuu juokseen planeetalla enemmän.

Vai onko tässä joku jota en ole huomannu? tai modia? Josta näkis listan outposteista?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 043
Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.
Aika päinvastaista kuulee niiltä, jotka teki ton ja hiffas ettei siinä ole mitään järkeä, kun vois vaan nauttia pelistä omilla ehdoilla (Cohh Carnage ja ItmeJP esim. maininneet moista)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 744
Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.
En oikein ymmärrä että mihin noin montaa outpostia tarvitset, parempi tehdä outposteja missä on useampaa materiaalia kerralla. Etsii vain paikan missä planeetan eri biomit kohtaavat niin siellä on aina useita materiaaleja saatavilla.
Omalla xp grindi outpostilla on esimerkiksi alumiini/rauta/helium/beryllium kaikki samassa paikassa.

Pro tip: ennen kuin asennat outpostin niin näet käyttöliittymästä mitä materiaaleja jää outpostin rajojen sisälle. Älä asenna outpostia loppuun vaan lähde asennus-vaihde päällä juoksemaan biomien rajaa pitkin kunnes käyttölittymä sanoo että rajojen sisälle jää 2-4 eri materiaalia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
En oikein ymmärrä että mihin noin montaa outpostia tarvitset, parempi tehdä outposteja missä on useampaa materiaalia kerralla. Etsii vain paikan missä planeetan eri biomit kohtaavat niin siellä on aina useita materiaaleja saatavilla.
Omalla xp grindi outpostilla on esimerkiksi alumiini/rauta/helium/beryllium kaikki samassa paikassa.

Pro tip: ennen kuin asennat outpostin niin näet käyttöliittymästä mitä materiaaleja jää outpostin rajojen sisälle. Älä asenna outpostia loppuun vaan lähde asennus-vaihde päällä juoksemaan biomien rajaa pitkin kunnes käyttölittymä sanoo että rajojen sisälle jää 2-4 eri materiaalia.
Materiaaleja on aikalailla. Kasvi- ja eläinkunnat mukaan. Niitä on monta kymmentä erilaista. Vaikuttaisi siltä ettet vielä ole kasvi- ja eläintieteitä puuhastellut.
Esim yhdestä outpostista otan nämä: Antimicrobial, Tetrafluorides, Nutrient, Ionic Liquids,
Ornamental material, Fluorine, Fiber, Sealant
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
24 outposts all resources


Ja ei ole listaa outposteista, tuosta ship crewistä näkee minne voi rekrytyn npc lähettää jos on crew station, mutta varsinaisesti mitään informatiivista listaa ei ole pelissä
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
24 outposts all resources


Ja ei ole listaa outposteista, tuosta ship crewistä näkee minne voi rekrytyn npc lähettää jos on crew station, mutta varsinaisesti mitään informatiivista listaa ei ole pelissä
Hyvä lista. Menee vaan aikalailla grindaamiseksi jos listan mukaan kopio.
Mä kaivoin ihan suosiolla excelin esiin ja listasin manuaalisesti jahka ensin olin pelin tähtikartalla sohinut etsiessäni jotain tiettyä resurssia ja missähän outpostissa se olisikaan ollut. Varmaan tuohon tulee nopeastikin modi.
BGS vois tuoda vaikka DLC:n jonka myötä olisi jokin tarvekin tehdä tuotantoa ja outposteja.
Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...
Hyvä keino hyödyntää myytävää kamaa on ostaa tavaraa kyseiseltä vendorilta niin paljon kuin sieltä jotain tarpeellista löytyy. Siinä saa tavallaan ilmaiseksi kaiken ostamansa, kun voi niiden hinnan verran myydä tavaraa pois.

Ainakin itse saan herkästi 40-50k credittiä myyjälle, kun ostan panoksia ja med packeja sen mitä myyjältä löytyy. En siis toki kaikkia panoksia, vaan niitä mitä itse käytän paljon. Jos ei osta mitään, niin myyminen on aika nihkeää touhua ja ei ole välttämättä edes kovin järkevää poimia mukaan tai tuottaa mitään myytävää. Kun on jotain ostettavaa, niin on myös mielekkäämpää keräillä myytävää kamaa mukaan.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Hyvä keino hyödyntää myytävää kamaa on ostaa tavaraa kyseiseltä vendorilta niin paljon kuin sieltä jotain tarpeellista löytyy. Siinä saa tavallaan ilmaiseksi kaiken ostamansa, kun voi niiden hinnan verran myydä tavaraa pois.

Ainakin itse saan herkästi 40-50k credittiä myyjälle, kun ostan panoksia ja med packeja sen mitä myyjältä löytyy. En siis toki kaikkia panoksia, vaan niitä mitä itse käytän paljon. Jos ei osta mitään, niin myyminen on aika nihkeää touhua ja ei ole välttämättä edes kovin järkevää poimia mukaan tai tuottaa mitään myytävää. Kun on jotain ostettavaa, niin on myös mielekkäämpää keräillä myytävää kamaa mukaan.
Joo, tuota tulee harrastettua vähän, mutta kun mä tykkään hiippailla, niin ei mene pateja, eikä med packejä. Molempia vaan kasaantuu, vaikkei osta, kun lahjoitan pateja keskimäärin alle 2 per vihu.
Jotenkin pitäisi oppia jättämään lootit keräämättä, mutta taidan olla goblinien sukua ja jos se kiiltää, niin se tulee mukaan...
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Hyvä lista. Menee vaan aikalailla grindaamiseksi jos listan mukaan kopio.
Mä kaivoin ihan suosiolla excelin esiin ja listasin manuaalisesti jahka ensin olin pelin tähtikartalla sohinut etsiessäni jotain tiettyä resurssia ja missähän outpostissa se olisikaan ollut. Varmaan tuohon tulee nopeastikin modi.
BGS vois tuoda vaikka DLC:n jonka myötä olisi jokin tarvekin tehdä tuotantoa ja outposteja.
Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...
Toivottavasti, se mitä nyt lukenu BGS suunnitelmista peliin, tää on suunniteltu "vuosiksi" pelattavaksi.
Starstation building/outpost DLC on suht varma joka tulee.
todennäköisesti joku freighter juttu myös, jos tuota tuotantoa hyödynnetään, ainakin ois kiva saada ammuksia tehtyä ite, ja med packeja yms tärkeimpiä.
planeetat, surveying ja ship combatit oli alunperin paljon vaikeampia, mutta niitä helpotettiin.

ite tein pikaseen notepadiin listan jutuista ja se on tossa toisessa monitorissa esillä jos tarvii, mutta pelissä vois olla joku codex tai vastaava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Peli ehdottomasti kaipaisi tutkittujen planeettojen indexiä josta näkisi suoraan mitä missäkin on. Koitin jopa katsella sitä survey dataslatea mutta ei siinäkään oikeasti mitään ole.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 375
Spoilerissa NG+ alkuvaihtoehtoihin liittyvää

Tuli vastaan NG+:n puolella (4. taisi olla mutta randomilla nuo anyways tulee ymmärtääkseni) Evil Andreja aloitus () missä se on tapannut kaikki muut ja sit haluaa tappaa myös sut heti alussa. Ihmettelin kun laskeuduin New Atlantakseen ja siinä ei voinut tallentaa ja sitten kun pääsin Lodgeen niin tuon keskustelun jälkeen kun alkoi taistelu niin ei pystynyt myös inventaariota avaamaan. Toki tuli sit turpaan aika nopsaa kun "force powerit" oli ainoat tavat nyrkkien lisäksi miten sotia.

Onkohan tuo bugi vai "ominaisuus" ettei tallennus ja inventaario toimi? Tuntuu olevan tosi ristiriitaisia kommentteja ihmisillä netissä, konsolikomennoilla saa kyllä inventaarion ja tallennuksen toimimaan mutta itselleni tuli enemmän fiilis että tossa maailmassa on tarkoitus vaan kuolla heti alussa. Se lataa kuoleman jälkeen kuiteskin autosaven sieltä edeltävän maailman lopusta ja seuraavalla kerralla todennäköisesti tulee taas se normi-versio Lodgesta.


Ja The Valentine random encounter oli kyllä pitkästä aikaa paras tuollainen mikä on tullut vastaan. Tuli googlailtua ja laulaja on ilmeisesti Nathan Evans ja hänen Wellerman on myös loistava.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 056
Viestejä
4 326 415
Jäsenet
72 143
Uusin jäsen
Johnny1985

Hinta.fi

Ylös Bottom