DLSS modi meni rikki päivityksestä, niin kyllä toi FSR on ihan kuraa neonissa, shimmeröi joka paikka...
DLSS+FG on parempi.
Näköjään. Osaako joku sanoa miten tuon päivityksen voi poistaa? GP versio itsellä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
DLSS modi meni rikki päivityksestä, niin kyllä toi FSR on ihan kuraa neonissa, shimmeröi joka paikka...
DLSS+FG on parempi.
Ehkäpä helpottaisi, jos mieltäisi sen maksullisen modin jonkinlaiseksi modiskenen ulkopuoliseksi kikkareeksi johon ei ole pakko koskea pitkällä tikullakaan. Ei ole pakko maksaa, ei ole pakko rakentaa sen päälle omia modejaan jne.Sen lisäksi, että maksullisuus ei tosiaan kuulu millään tasolla modiskeneen, niin tässä oli kasa muita perusteluita
Täh, eli ei enään tarvii DLSS modia Starfieldissä?DLSS piti tulla ainakin steamin newsien mukaan ihan natiivina nyt.
Ehkäpä helpottaisi, jos mieltäisi sen maksullisen modin jonkinlaiseksi modiskenen ulkopuoliseksi kikkareeksi johon ei ole pakko koskea pitkällä tikullakaan. Ei ole pakko maksaa, ei ole pakko rakentaa sen päälle omia modejaan jne.
DLSS piti tulla ainakin steamin newsien mukaan ihan natiivina nyt.
DLSS piti tulla ainakin steamin newsien mukaan ihan natiivina nyt.
This first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
- Brightness and Contrast controls
- HDR Calibration Menu
- FOV Slider
- Nvidia DLSS Support (PC)
- 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
- Eat button for food!
Framegeneration loistaa vissiin poissaolollaan, eli tarvii. E: vissiin ei tähän vielä mitään DLSS edes tullut.Täh, eli ei enään tarvii DLSS modia Starfieldissä?
En tiedä voiko poistaa mutta vaikka voisikin niin ei sitä varmaan pelaamaan pääsisi. Minulla oli tässä nyt tilanne että update pendasi, mutta en päässyt pelaamaan ilman updatea kun se valitti vain että update required.Näköjään. Osaako joku sanoa miten tuon päivityksen voi poistaa? GP versio itsellä.
Oon nyt ostanut ilmeisesti (pariinkin kertaan) joitain osia tohon alukseen, miten saan ne default osien tilalle, pitääkö mennä ship builderiin vai upgrade shippiin??
Kuulemma ostetut osat menny johonkin cargoon jota en löydä mistään, miten noi saa vaihdettua koneeseen satan helveten![]()
No tätähän se tietenkin on kun peli pitää modailla ensin kuntoon ja sitten tulee pätsi joka vain hajoittaa kaiken. Ei tätä kyllä enää viitsi ilman frame geniä pelata kun tottui jo ettei vituta koko ajan se nylpytys.Varmaan huomenna suomen aikaa viimeistään korjattu tuo DLSS+FG modi, kun lupaus on että "SOON".
Oon nyt ostanut ilmeisesti (pariinkin kertaan) joitain osia tohon alukseen, miten saan ne default osien tilalle, pitääkö mennä ship builderiin vai upgrade shippiin??
Kuulemma ostetut osat menny johonkin cargoon jota en löydä mistään, miten noi saa vaihdettua koneeseen satan helveten![]()
Päivitys ulkona, ei pitkin kestänyt tällä kertaa. Toki tulee toistumaan.No tätähän se tietenkin on kun peli pitää modailla ensin kuntoon ja sitten tulee pätsi joka vain hajoittaa kaiken. Ei tätä kyllä enää viitsi ilman frame geniä pelata kun tottui jo ettei vituta koko ajan se nylpytys.
Jep toimii. Tosin StarUI ei toimi. Pitääpä tutkailla.Päivitys ulkona, ei pitkin kestänyt tällä kertaa. Toki tulee toistumaan.
![]()
Starfield Frame Generation - Replacing FSR2 with DLSS-G
Replaces the built-in version of FSR2 with DLSS3 + DLSS-G to enable Frame Generation.www.nexusmods.com
No nyt tajusin miten noi shieldit ja enginet laitettiin, jotenkin näytti että edelliset vielä olis kiinni, siltä Atlantiksen Spaceportin mekaanikko-ukolta siis ostelin noi.Ship partseja ostit? Ne on aluksen korjaamiseen taistelun aikana jos ehtii tulla Hull Damagea.
Niin siis on tulossa joskus..
This first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
- Brightness and Contrast controls
- HDR Calibration Menu
- FOV Slider
- Nvidia DLSS Support (PC)
- 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
- Eat button for food!
Pystyykö tässä välttämään / skippamaan kokonaan aluksen kanssa säätämisen? Ei kiinnosta yhtään se osuus ja vaikuttaa sen verran monimutkaiselta prosessilta etten kyllä jaksaisi siihen yhtään aikaa tuhlata. Se alun taistelukin oli sellaista säätämistä itsellä, että oksat pois. Sen ole löytänyt, että muille planeetoille voi teleportata (voiko niihin edes lentää?), mutta ilmeisesti sekin käyttää jotain resursseja. Jump jotain? Haluaisin vain pelata peliä Fallout-tyylillä ilman avaruudessa haahuilua
Edit: ehkä reilu 10 tuntia sisällä ja melko alussa vasta main questia
Huvittavaa tässäkin on se että, kenellekkään tullut mieleenkään että olis voinut olla jo julkkarissa nämäkin perus asiat. Sitten jos vielä sais jonkun fiksumman kartankin mutta, se sitten ehkä varmaan jokus ens vuonna tai sitten ei... Huoh..
Jahash. Tais tullakin viimein se todellinen syy ja selitys sille minkä takia Starfield on niin kökkö launchissa. Microsoft ja DirectX pakotus. Peli oli alunperin koodattu Vulkanilla (joka on hyvä). Bethesda kuitenkin Zenimax Median tytärfirma ja id software kuuluu samaan puljuun. Taishan sitä olla uutista että idsoftware muutenkin autto kehityksessä ja sen kyllä huomaa yleisesti tuota pelistä.Vaikuttaa suht saman tyyliseltä tuo engine (pois lukien bethesdan trademark gamebryo glitchit) että olis doom (2016, eternal)-engine alla (jotka koodattu vulkanilla). Mutta sitten tuli microsoft joka kusas kaikkien muroihin ostamalla omalle alustalleen ja yllättäen alko DirectX pakotus ja lopun tiedämme.
Todennäköisesti pelin suorituskyky olis ollut huippuluokkaa jos microsoft kauppoja ei olis tapahtunut ja olisivat saaneet jatkaa vulkanille kehitystä pääalustana.
Toisaalta huhut on että microsoft lykkäsi pelin julkaisua, jonka takia tämä on bugittomin Bethesdan peli ikinä?Todennäköisesti pelin suorituskyky olis ollut huippuluokkaa jos microsoft kauppoja ei olis tapahtunut ja olisivat saaneet jatkaa vulkanille kehitystä pääalustana.
Niin tarkoitin että id:n kädenjälki näkyy laadussa vaikka tuo nyt ei suoraan doom enginelle oliskaan kirjoitettu. Yhtä kaikki edelleen Vulkanin käyttö on valovuosia parempi ratkaisu kun muuttaa kehitystä microsoftille suotuisammaksi. Ja kyllähän se on aivan varmaa että Microsoft kauppojen jälkeen vulkanin codepathia pelissä alettiin romuttamaan DirectX ystävällisempään suuntaan alkuperäisen kustannuksella.Starfieldihän ei käytä mitään doom engineä
Muutenkin vähän Moores Law video vaikuttaa vouhottamiselta vaikka jotain perää tietenkin on
Tarkoitan sitä että pelit pyörii paremmin vulkanilla ja jos uutisenkin mukaan peliä kehittiin ensialkuun Vulkan mielessä (joka hyvin todennäköistä kun otetaan huomioon mahdollinen idsoftwaren tuki ja id:n tuntemus vulkanin osalta doomeista). Käytännössä tuo DirectX porttaus tullut mukaan ja mahdollista xboxille, mutta ei prioriteettina.Toisaalta huhut on että microsoft lykkäsi pelin julkaisua, jonka takia tämä on bugittomin Bethesdan peli ikinä?
Eli olisiko ilman mikkisoftaa tullut graafisesti hyvin pyörivä, mutta täynnä bugeja...
Zenimax/Betheseda on aika paljon pienempi pulju kun Microsoft, jonka takia taloudellinen paine suurempi aikaiselle julkaisulle. No, ei voida tietää kumpi parempi.
Niin tarkoitin että id:n kädenjälki näkyy laadussa vaikka tuo nyt ei suoraan doom enginelle oliskaan kirjoitettu. Yhtä kaikki edelleen Vulkanin käyttö on valovuosia parempi ratkaisu kun muuttaa kehitystä microsoftille suotuisammaksi. Ja kyllähän se on aivan varmaa että Microsoft kauppojen jälkeen vulkanin codepathia pelissä alettiin romuttamaan DirectX ystävällisempään suuntaan alkuperäisen kustannuksella.
Hyvin mahdollista.Vulkan ei toimi kosnolipuolella kun swichillä, joten se DX12 on ollut varmasti koko ajan mukana. Se on toki mahdollista, että Mikkisofta on sanonut, että Vulkan hommat/optimoinnit on tois sijaisia, joten se on sitten ollut varmaan ihan tiimin oma päätöd ditchata se Vulkan ja keskittyä vaan DX12 polkuun. Ehkä Vulkan versio saadaan myöhemmin patchina.
En nyt tiedä mihin peleihin viittaat, mutta monesti oon törmänny peleihin joissa just toisin päin. Uusin peli jossa Digital Foundry testasi on Baldurs Gate 3. Ja kuten muut on kommentoineet, on noi iD softwaren pelit käännetty myös kaikille konsoleille ja hyvin pyörii.Tarkoitan sitä että pelit pyörii paremmin vulkanilla ja jos uutisenkin mukaan peliä kehittiin ensialkuun Vulkan mielessä (joka hyvin todennäköistä kun otetaan huomioon mahdollinen idsoftwaren tuki ja id:n tuntemus vulkanin osalta doomeista). Käytännössä tuo DirectX porttaus tullut mukaan ja mahdollista xboxille, mutta ei prioriteettina.
Eikä proprietary alusta pakotteiset API:t sen enempääPointtina nyt että ei se Vulkan ole mikään oikotie onneen.
Ei siellä ole lähteitä näitä API vaihdoksia koskien, eli ne väittämät on ihan tämän tubehepun omista lähteistä.Kyllä se sourcet sinne aluskenttään kenttään on tavannut laittaa.
Joo etiskelin kanssa tuosta videossa olleesta maininnasta viitettä tuolta kommenttikentästä. En saanu tuota yhtä X/twitter auki koska ei subscribtionia.Ei siellä ole lähteitä näitä API vaihdoksia koskien, eli ne väittämät on ihan tämän tubehepun omista lähteistä.
Jos juttu pitää kutinsa niin eihän tässä DirectX itsessään ole ongelma vaan se, että liian myöhäisessä vaiheessa on lähdetty tekemään liian isoa muutosta peliin.
Ei siellä ole lähteitä näitä API vaihdoksia koskien, eli ne väittämät on ihan tämän tubehepun omista lähteistä.
Jos juttu pitää kutinsa niin eihän tässä DirectX itsessään ole ongelma vaan se, että liian myöhäisessä vaiheessa on lähdetty tekemään liian isoa muutosta peliin.
Aika turha tuoda jotain 1650 kortteja tähän keskusteluun mukaan, kun ei ne edes täytä Starfieldin minimilaitteistovaatimuksia. Minimivaatimukset täyttävistä NVIDIA korteista yli 80% tukee DLSS.
Jahas, peli jämähtää päivityksen jälkeen alkuruutuun ja game passin versio kyseessä. Toimiiko muilla?
Eurogamer sai arvostelunsa ulos.
6/10
![]()
Starfield review - a game about exploration, without exploration
Eurogamer's review of Starfield, a game of typical Bethesda aptitude but without the magic that binds it all together.www.eurogamer.net
Ensimmäisten arvosteluiden perusteella minäkin ostin 1kk Game Pass -tilauksen ja aika nopeasti on vahvistunut käsitys, että se oli hyvä päätös. Ei tätä kyllä jaksa tässä vaiheessa. Katellaan vaikka sitten joskus vuoden päästä uudestaan.Kiitos.
Tää varmisti et saa jäädä hyllyyn. Liikaa tuntuu olevan lokerointia (eli latausruutuja vapaan kävelyn jne sijaan)
DLSS-G modi jossa Framegeni hajosi mutta korjattiin jo eilen illalla.Siis mikä dlss modi on hajonnut? Toi dlss+fg vai toi toinen (dlss / xess)?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.