Starfield (PC, XBX)

Ihan OK toimii tuo framegen. Nyt on locked 4k120 koko ajan (DLSS Quality). Tosin yhdesti kaatui kuitenkin loading screenissä että ei ole täysin vakaa modi vielä.
 
Äh, alkaa olla aika lähellä itsellä että jätän tämän kesken. Kun tuo Outpost räpellys oli pettymys niin aloin tekemään faction questeja. Ei saakeli näähän on ihan sontaa. Vaihtoehdot tähänkin questiin jonka tein oli tappaa tyyppi, tai juoksennella sinisen waypointin perässä joku 30 minuuttia jutelleen ihmisille. Ei kyllä ollut ainankaan tämä questi onnistunut.
 
Äh, alkaa olla aika lähellä itsellä että jätän tämän kesken. Kun tuo Outpost räpellys oli pettymys niin aloin tekemään faction questeja. Ei saakeli näähän on ihan sontaa. Vaihtoehdot tähänkin questiin jonka tein oli tappaa tyyppi, tai juoksennella sinisen waypointin perässä joku 30 minuuttia jutelleen ihmisille. Ei kyllä ollut ainankaan tämä questi onnistunut.

Alkaa olla samanlaiset fiilikset. En tiedä onko ollut vaan huonoa tuuria, mutta tuntuu siltä että eteen tulee vaan tylsiä fetch questeja.
 
Vietin muutaman tunnin survey parissa(survey missionit on psk) ja tein pari outpostia, joo samat fiilikset, on aika lailla sössitty rakentaminen vrt FO4, jossa se oli ihan kivaa, joskin optionaalista ja ei pakollista, mutta falloutissa se oli kyllä aika iso osa sitä mistä pelistä tykkäsin.
random questit ja bountyt on aina samanlaisiin paikkoihin, joita ei ole kuin muutama, faction questit on vielä alussa, tein UC siihen asti, että sain sen ekan asunnon. Jos nyt rushis vaikka main questin ja ottais NG+ ja ehkä shipbuilderia vielä.
 
Hoardaajana iski taas ahdistus tässä looting simulatorissa, kun suurin osa ajasta meni inventaarion optimointiin ja kaman kiikuttamiseen myyntipisteelle. Pitkin hampain sai aina jättää "hyvää roinaa" loottaamatta, kun reppu natisi liitoksistaan.

Tässä vaiheessa joku varmaan tuomitsee pyhäinhäväistykseksi, mutta iskin konsolista vähän lisää carry weightiä ukolle, niin nyt voi keskittyä itse pelaamiseen ja haalitut roinat voi myydä kauppiaalle kun kerkiää ;)

Itse peli ollut kyllä toistaiseksi suht positiivinen kokemus ennakkoluuloihin nähden. Grafiikatkin ovat oikeastaan aika jees, jos New Atlantista ei lasketa. Tuo New Atlantis on suorastaan hävyttömän huono sekä ulkonäöltään, että oikeastaan kaikelta muultakin osin. Muovinen keinotekoisen oloinen sekava hirvitys, missä ei ole minkäänlaista oikean kaupungin tuntua.
 
Tämä kannattaa nyt ehdottomasti ottaa kaikki 40xx kortin omistavat käyttöön.
Pelailin juuri 3h tuntia ilman ainuttakaan kaatumista. Vanhempi versio satunnaisesti kaatuili lähinnä latausruuduissa.
No niin... johan alkoi lyyti kirjoittaa, nythän tätä pelaa ihan mielellään.
 
BUGI

Jos olet pelannut sidequesteja eteenpäin ja olet saanut ostettua asunnon new atlantiksesta ja sullot sinne tavaraa. Pelissä tulee main guestina "high prcies to pay" mission, jossa on paljon bugeja ja mm nuo asunnot tyhjenee kaikista tavaraoista, decorationeista ja aseista, kaikki mitä sinne on tungettu.

Olipa kiva huomata meikän asekokoelma oli kadonnut, no onneksi siellä ei montaa tavaraa ollut ja en ala lataamaan 2h aikasempaa savea sen takia, myös tehtävä oli aika surullinen, piti tehdä isoja valintoja.

Jos et ole tuota missionia vielä tehnyt, käy ensin tyhjentämässä kaikki tavarat, jos sulla on noissa asunnoissa jotain.
 
Huomasin että verrattuna lähes muihin peleihin mitä olen aloittanut tässä 3-5 vuoden aikana, tää peli ei ole alussa ollut sellainen että sitä tulee pelattua poskettoman pitkiä sessioita. En ole juuri mitään sellaista uuden pelin intoutta joka saa valvomaan jotain 30 tuntia. Peliä kyllä viitsii pelata kun aloittaa session mutta ei ole kovin suurta intoa avata peliä. Erityisesti tuo ympäristön satunnainen tutkiminen tökkii. Vielä ei ole tullut identtisiä sijanteja vastaan jos nyt luolat skipataan, mutta jokainen POI on kaukana toisistaan ja niiden välillä ei ole mitään. Jotenkin liian hidastempoista seikkailu. Ja pääjuonet mulla ei ole koskaan missään pelissä innostanut, koska ne on vaan kompanssineula joka osoittaa suoraan minne mennä ja tehtävä itsessään kertoo suoraan mitä siellä pitää tehdä.


Aluksilla yritin kikkailla. Muutama havainto. Jos jättää rojua aluksen lattialle ja vaihtaa alusta, se roju säilyy siellä vanhassa aluksessa. Kuulemma jos ruumassa on tilaa niin se siirretään sinne, mutta kellä nyt hemmetti olisi. Toinen juttu on että jos muokkaa alusta jossa on rojua lattialla(ja ainakin jos ruumassa ei ylimääräistä tilaa), niin se roju häviää.

Yritin tehdä Frontierista ison kuivan maan rahtialuksen johon vaan dumppaan kaikki resurssit ruumaan, sitten vaihdan alusta ketterämpään ja parempaan ja käytän sitä. Ne kaikki jutut ruumassa siirtyvät vaikkei mahdu toisen aluksen ruumaan, ja aluksella voi silti lentää...paitsi sitten tietysti ekassa avaruustaistelussa tälläisellä, ja viholliset tiputti niitä aluksen korjauskittejä, joita en sitten voi poimia kun ruuma on ylipursuava. Vitsi ne on arvokkaita ja harvinaisia :( Eli kai pitää lisätä siihen parempaan alukseen rahtikapasiteettia ja se sitten moottoripäivitysten myötä alkaa maksamaan, ja koko frontierin pieni päivitys oli turha. Alkaa tuntumaan kokonaan melko turhalta kun en juuri ole kummoisia outposteja saanut rakennettua, ja niillä resursseilla ei kauheasti muuta käyttöä ole.

Ah ja joo, se varastamani parempi alus oli nimeltä Longsword. Kun olin vaihtanut siihen reippaasti paremman reaktorin, lisännyt hieman aseita ja moottoreita, niin sen nimi yllättäen vaihtui Ecliptic combat A01. Just.

Orgaanisia resurreja on hyvä farmata ja myydä sille constalationin yhdelle NPC:lle. Ei ne kauhean arvokkaita ole mutta menee aika sopivasti samassa kun seikkailee ympäriinsä.

Mulla en mielestäni ole ollut yhtään kaatumista. Ehkä katselen noita modeja joskus, annan vielä tilanteen kehittyä.
 
Onhan tuo aivan selkeä gamechanger pelata DLSS:llä ja framegenillä. NVidialla on tuo techi kyllä perhanan hyvin hallussa. Kaikki FSR2 roso, shimmeröinti ja ghostaaminen poistui ja peli on smooth as butter 4k120 OLEDilla vaikka pohjalla peli pyörii average 100fps droppaillen 55fps (kaikki ultralla worst case).

Kun olisi Bethesda yhden kesätyöläisen pistänyt puoleksi päiväksi hommiin niin tuolle olisi optionssissa native tuki ja vivut.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan viihdyttävä peli kyllä. 4090 @ 5950x yhdistelmällä laitoin heti kaikki asetukset päätyyn 4k resolla ja ilman skaalauksia. FPS pyörii sisällä 80 ja ulkona 50-60. Jostain kumman syystä peli ei tunnu tahmaavan yhtää toisin kuin monen muun pelin kohdalla tuollaisella fps:llä. Näyttönä 48" 120hz oled. Eli tässä ei ilmeisesti tule fps droppeja lainkaan. Joka tapauksessa pyörii niin hyvin ettei ole mitään tarvetta säätää asetuksia enää mihinkään suuntaan tai ottaa dlss yms. modeja käyttöön.

New Atlantis ei iskenyt mitenkään silmään, että wow miten ruma. Vaikka täältä oli saanut lukea niin yritti sillä silmällä katsoa, että tän pitäisi olla ruma :D. En tiedä onko sitten alemmilla asetuksilla ruma... Kliinisen muovinen se kyllä on, mutta kompensaationa muut maat sitten taas ei niin voisi ajatella enemmänkin, että se on vaan noista maailmoista se fakein kuten vaikka jostain nälkäpelistä district 1. Graafisesti tämä peli ei yllä CB 2077 tasolle, mutta kontenttia on niin paljon, että ei se meikäläistä haittaa. Ja oli CB2077 alussakin aika kauheaa katsottavaa.

Yksittäisiä npc pelaajien seinään imeytymisiä tai näkymättömyyksiä tullut vastaan. Ei mitenkään häiritsevästi, että voisi sanoa tämän olevan bugi peli ainakaan omalla kohdalla. Eniten tässä pistää silmään/ärsyttää on varaston UI mikä taitaa olla yleinen itkun aihe. Ainut syy miksi voisi modeja joskus harkita, mutta voi tätä nyt ilmankin pelata. Toinen on npc hamojen tuijotukset. Tuntuu välillä, että ne katsoo ihan jotain muuta...

15h takana ja pari tehtävää pää missionista tehnyt ja sen jälkeen aloin tekemään sivutehtäviä. On siellä toki jotain keräilyä, mutta muuten yllättävän hyviä kyllä ja vaihtelua. Jos nyt vertaa vaikka CB2077 niin sen tehtävät oli käytännössä pelkkää toistoa... ok se oli fps peli ja tämä rpg. Imho positiiviasia viboja tulee kun ohikulkumatkalla löytää syrjäiseltä planeetalta rikollispomon huvilan jonne pomo itse on tapaettu. Loottaa sen contrabandeista ja käy myymässä laittomat tavarat... siinä vaan kesken toisen tehtävän.

Ja Bethesdanin pelejä en ole pelannut aiemmin. Kokeillut kaikkia varmaan sen tunnin pari ja siihen jäänyt. Jotta voi aika varauksetta suositella kyllä ilman, että tykkää rpg peleistä.
 
Onko Gabe Newell laittanu oman arvostelun googlen hakuun vai mitä?

Screenshot 2023-09-12 at 9.39.10.png
 
Ihan viihdyttävä peli kyllä. 4090 @ 5950x yhdistelmällä laitoin heti kaikki asetukset päätyyn 4k resolla ja ilman skaalauksia. FPS pyörii sisällä 80 ja ulkona 50-60. Jostain kumman syystä peli ei tunnu tahmaavan yhtää toisin kuin monen muun pelin kohdalla tuollaisella fps:llä. Näyttönä 48" 120hz oled. Eli tässä ei ilmeisesti tule fps droppeja lainkaan. Joka tapauksessa pyörii niin hyvin ettei ole mitään tarvetta säätää asetuksia enää mihinkään suuntaan tai ottaa dlss yms. modeja käyttöön.

New Atlantis ei iskenyt mitenkään silmään, että wow miten ruma. Vaikka täältä oli saanut lukea niin yritti sillä silmällä katsoa, että tän pitäisi olla ruma :D. En tiedä onko sitten alemmilla asetuksilla ruma... Kliinisen muovinen se kyllä on, mutta kompensaationa muut maat sitten taas ei niin voisi ajatella enemmänkin, että se on vaan noista maailmoista se fakein kuten vaikka jostain nälkäpelistä district 1. Graafisesti tämä peli ei yllä CB 2077 tasolle, mutta kontenttia on niin paljon, että ei se meikäläistä haittaa. Ja oli CB2077 alussakin aika kauheaa katsottavaa.

Juu sinänsä olen samaa mieltä, että ei minustakaan tuo Atlantiskaan mitenkään kokonaan ole ruma. Ainoastaan ne puut siellä.

Mutta mitä tarkoitat tällä, että CP2077 oli alussa ruma... Graffathan oli se yksi osa-alue, mitkä oli alusta asti timanttia.
 
Te jotka olette frame generation modilla pelanneet, niin oletteko tehneet jotain hieno säätöjä tolle? Vai onko mulla jokin pielessä, kun tota kokeilin niin oli kyllä fps kohdallaan mutta liiketoisto on kyllä sellasta shittiä ettei kyllä pysty kattelemaan :nb:
 
Te jotka olette frame generation modilla pelanneet, niin oletteko tehneet jotain hieno säätöjä tolle? Vai onko mulla jokin pielessä, kun tota kokeilin niin oli kyllä fps kohdallaan mutta liiketoisto on kyllä sellasta shittiä ettei kyllä pysty kattelemaan :nb:
Motion blur off, film grain off, vsync off pelistä, 120fps framerate cap päälle modin config.json vaimikäseoli. Muuten asetukset on digital foundryn suosituksia mukaileva. Liiketoisto on kuten 120Hz OLEDista odottaa saattaa ilman BFI:tä.

E: Kokeilin nvidia control panelista pistää starfield prosessille driver level vsyncin mutta se ei jostain syystä toimi koska game pass jotenkin ei anna lupaa monitoroida prosessia.
 
Kysymys noista tavaroista, jotka pysyvästi nostavat jotain skilliä ja jotka eivät paina mitään. Pitääkö niitä rontata mukana jotta niiden vaikutus on voimassa, voi riittääkö että ne käyvät inventaariossa ja sitten heittää mäkeen?

Reddit tietää kertoa, että buff jää voimaan vaikka kaman heittäisi myöhemmin menemään:

 
Onko Gabe Newell laittanu oman arvostelun googlen hakuun vai mitä?

Screenshot 2023-09-12 at 9.39.10.png

77% Steamissä. Google ilmeisesti pyöristää alaspäin. Näyttäisi siltä että tuo laskee Steamissä pikkuhiljaa.


Alkaa olla samanlaiset fiilikset. En tiedä onko ollut vaan huonoa tuuria, mutta tuntuu siltä että eteen tulee vaan tylsiä fetch questeja.

Itse questien tarina on ihan mielenkiintoinen mutta questien mekaaninen rakenne ihan hirveä. Ei juurikaan mitään vapautta tehdä niitä haluamallaan tavalla vaan voi valita kahdesta vaihtoehdosta. Pitää tehdä yksi faction questline loppuun ja katsoa sitten jaksaako noita edes tehdä lisää.
 
Reddit tietää kertoa, että buff jää voimaan vaikka kaman heittäisi myöhemmin menemään:

Ensimmäistä kertaa eilen nostin jonkun tuommoisen lehden ja siinä kyllä tuli minun mielestä ihan selkeä ilmoitus että buffi on ikuinen tyyliin:"Permanent skill buff gained +x% nönnnnnöö".

E: Niin oli näemmä tuossa videossakin tuo ilmoitus.

Screenshot 2023-09-12 at 10.33.22.png
 
Mä en edelleenkään ymmärrä mikä helvetin puolustus se on että on bethesdan peli jos se tungetaan 2023 rumimpana, bugisempana ja huonoiten optimoituna pelinä ulos.
Sen jälkeen kun sitä on tehty IKUISUUDEN ja siirretty monta kertaa.
Kannattaisko sinne palkata jotain väkeä ketkä osaa hommansa

PC:llä tilanne sentään on hyvä kun modaajat saa suurimmat kamaluudet korjattua mutta xboxilla on 6-12kk odotus että saa modeja… :rolleyes:
 
UI keskusteluun, onhan se ja moni muu pikkujuttu aika sössitty jos nopeasti julkaisun jälkeen yksittäinen modaaja tekee asiasta 100x paremman. Vaikea ymmärtää miten tuhottomasti
peliin on käytetty aikaa ja sitten yksittäisiä asioita jätetään puolitiehen, minkä ulkopuolinen fiksaa "sormia napauttamalla".
Mutta tämän kaltaiset oli hyvin tiedossa kun on F3 asti betsan pelejä pelannut... siksi ostin pelin ennakkoon steamista, ihan tulevaisuuden modattavuus mielessä. Olihan minulla skyrimissä ja falloutissakin noin 300 modia loppuvaiheessa käytössä kummassakin.

Yhden vinkin voisi Steam -version pelaajille antaa, minkä itse opin vasta muutama päivä sitten, steam overlayssä on näppärä muistio, jonka voi pinpointata näkymään jatkuvasti ruudulla minkä kokoisena vain, haluamallaan transparencylla.
Kätevä työkalu, kun vaikka craftatessa huomaa yksittäisiä resurssipuutoksia, niin voi laittaa itselleen muistutukseksi näkymään jatkuvasti ruudulla kunnes tulee seikkaillessa vastaan, kun pelin sisäinen trackkaus resursseille on jäykähkö. Ei tarvitse enää pelata fyysinen muistion ja kynän kanssa...
 
Tätä kyllä huvittaisi kokeilla, mutta tarvittaisiin vähän rautapäivityksiä. Kummallakohan vaihtoehdolla pääsisi parempaan pelikokemukseen?

1) Nykyiseen kokoonpanoon näyttiksen päivittäminen 4060ti:hin (ryzen 5 3600, 16gb, 1060 6gb), resoluutiona 1440p
2) Ostoon Xbox Series S ja 30fps sietäminen (sama 1440p -näyttö)

Eli jos päivitän näyttiksen, ottaako prossu vastaan niin pahasti, että 60fps jää haaveeksi?
 
Mä en edelleenkään ymmärrä mikä helvetin puolustus se on että on bethesdan peli jos se tungetaan 2023 rumimpana, bugisempana ja huonoiten optimoituna pelinä ulos.
Level 30-jotain asti tullut pelattua ja hyvin vähän bugeja tullut vastaan. Nekin mitä on tullut ovat olleet melko merkityksettömiä, jotain ilmassa leijuvaa ovea tai NPC:tä. Ei ole kaatuillut kertaakaan, mutta kerran peli jumittui lockpickiin mennessä siten että menuun pääsi lataamaan pelin savesta.

Ehkäpä olen pulla taskussa surffannut bugien ohi tai sitten tän vuoden pelit on olleet erittäin vähäbugisia. :hmm:

Itellä isoimmat valitukset osuisi huonoon UI:hin. Esim. nämä erinäiset loukkaantumiset on aika paska pelimekaniikka kun pitää tuonne kömpelöön menuun mennä etsimään oikeaa aidia siihen hätään.
 
Huomasin että verrattuna lähes muihin peleihin mitä olen aloittanut tässä 3-5 vuoden aikana, tää peli ei ole alussa ollut sellainen että sitä tulee pelattua poskettoman pitkiä sessioita. En ole juuri mitään sellaista uuden pelin intoutta joka saa valvomaan jotain 30 tuntia. Peliä kyllä viitsii pelata kun aloittaa session mutta ei ole kovin suurta intoa avata peliä. Erityisesti tuo ympäristön satunnainen tutkiminen tökkii. Vielä ei ole tullut identtisiä sijanteja vastaan jos nyt luolat skipataan, mutta jokainen POI on kaukana toisistaan ja niiden välillä ei ole mitään. Jotenkin liian hidastempoista seikkailu. Ja pääjuonet mulla ei ole koskaan missään pelissä innostanut, koska ne on vaan kompanssineula joka osoittaa suoraan minne mennä ja tehtävä itsessään kertoo suoraan mitä siellä pitää tehdä.


Aluksilla yritin kikkailla. Muutama havainto. Jos jättää rojua aluksen lattialle ja vaihtaa alusta, se roju säilyy siellä vanhassa aluksessa. Kuulemma jos ruumassa on tilaa niin se siirretään sinne, mutta kellä nyt hemmetti olisi. Toinen juttu on että jos muokkaa alusta jossa on rojua lattialla(ja ainakin jos ruumassa ei ylimääräistä tilaa), niin se roju häviää.

Yritin tehdä Frontierista ison kuivan maan rahtialuksen johon vaan dumppaan kaikki resurssit ruumaan, sitten vaihdan alusta ketterämpään ja parempaan ja käytän sitä. Ne kaikki jutut ruumassa siirtyvät vaikkei mahdu toisen aluksen ruumaan, ja aluksella voi silti lentää...paitsi sitten tietysti ekassa avaruustaistelussa tälläisellä, ja viholliset tiputti niitä aluksen korjauskittejä, joita en sitten voi poimia kun ruuma on ylipursuava. Vitsi ne on arvokkaita ja harvinaisia :( Eli kai pitää lisätä siihen parempaan alukseen rahtikapasiteettia ja se sitten moottoripäivitysten myötä alkaa maksamaan, ja koko frontierin pieni päivitys oli turha. Alkaa tuntumaan kokonaan melko turhalta kun en juuri ole kummoisia outposteja saanut rakennettua, ja niillä resursseilla ei kauheasti muuta käyttöä ole.

Ah ja joo, se varastamani parempi alus oli nimeltä Longsword. Kun olin vaihtanut siihen reippaasti paremman reaktorin, lisännyt hieman aseita ja moottoreita, niin sen nimi yllättäen vaihtui Ecliptic combat A01. Just.

Orgaanisia resurreja on hyvä farmata ja myydä sille constalationin yhdelle NPC:lle. Ei ne kauhean arvokkaita ole mutta menee aika sopivasti samassa kun seikkailee ympäriinsä.

Mulla en mielestäni ole ollut yhtään kaatumista. Ehkä katselen noita modeja joskus, annan vielä tilanteen kehittyä.
Alusten rakentelussa itsekin petyin siihen, että nähtävästi eri tarkoituksiin tarkoitettuja aluksia (hidas rahtialus, ketterä taistelualus etc.) on turha rakennella kun tavaraa on pakko raahata mukana... Pakko mennä vain yhdellä all-in-one ratkaisulla, mikä rajoittaa kyllä luovuutta
 
Aluksilla yritin kikkailla. Muutama havainto. Jos jättää rojua aluksen lattialle ja vaihtaa alusta, se roju säilyy siellä vanhassa aluksessa. Kuulemma jos ruumassa on tilaa niin se siirretään sinne, mutta kellä nyt hemmetti olisi. Toinen juttu on että jos muokkaa alusta jossa on rojua lattialla(ja ainakin jos ruumassa ei ylimääräistä tilaa), niin se roju häviää.

Yritin tehdä Frontierista ison kuivan maan rahtialuksen johon vaan dumppaan kaikki resurssit ruumaan, sitten vaihdan alusta ketterämpään ja parempaan ja käytän sitä. Ne kaikki jutut ruumassa siirtyvät vaikkei mahdu toisen aluksen ruumaan, ja aluksella voi silti lentää...paitsi sitten tietysti ekassa avaruustaistelussa tälläisellä, ja viholliset tiputti niitä aluksen korjauskittejä, joita en sitten voi poimia kun ruuma on ylipursuava. Vitsi ne on arvokkaita ja harvinaisia :( Eli kai pitää lisätä siihen parempaan alukseen rahtikapasiteettia ja se sitten moottoripäivitysten myötä alkaa maksamaan, ja koko frontierin pieni päivitys oli turha. Alkaa tuntumaan kokonaan melko turhalta kun en juuri ole kummoisia outposteja saanut rakennettua, ja niillä resursseilla ei kauheasti muuta käyttöä ole.
Tuntuu että sellainen kunnon avaruuden rekkamies tyylinen roudaus tulee sitten vasta pelin loppupuolella kun on saanut tarpeeksi leveliä ja skillejä, että voi rakentaa parempia ja suurempia aluksia, sekä kantaa enemmän tavaraa.

Itsekin olen tässä pelin alkuvaiheessa sortunut siihen, että sitä tavaraa tulee kerättyä liikaa, eikä se mahdu kunnolla reppuun tai alukseen. Nyt oon ajatellut alkaa pelaamaan tuota tarinaa enemmän eteenpäin ja keskittyä outpostien rakentamiseen ja tavaran rahtaamiseen taas myöhemmin uudestaan kun siihen on paremmat vaihtoehdot tarjolla. Kyllähän tuossa saa rakennettua melkosia monsterialuksia sitten kun on ne taidot maksimissa.

Jos tarkoitat korjauskiteillä niitä ship partseja, niin niitä myy kyllä jotkut myyjät jatkuvasti, eli ei ne ole niin harvinaisia jos tietää vaan mistä niitä löytää.
 
Asensin Vortex mod managerin, mutta tuntuu olevan sen kanssa muualta open source -maailmasta kovin tuttua virheistä toiseen etenemistä. :D

Modit asentuvat Nexus Modin sivuilta mukamas ihan hienosti, mutta missään niitä tiedostoja ei kyllä näy. Pitäisi varmaan näkyä? Lisäksi mm. Undelayed Menus -niminen mod menee virheilmoituksen perusteella ristiin StarUI:n kanssa, joten yritin poistaa sitä, mutta poistovaihe herjaa kaikille modeille Vortexissa näin:

1694443483188.png

Hyvä tietää ettei Bethesdan pelien modimanagerit ole muuttuneet lainkaan ~17 vuodessa.

Undelayed ja StarUI modien yhteensopivuudesta oli ohje ensin mainitun keskustelusivulla:

To all those awaiting a patch for StarUI Inventory or simply wondering if the two mods are compatible:

Yes, they are compatible
, and no, you don't need a patch anymore.
You may be wondering how to make them compatible. It's not very complicated:

First, install Undelayed Menu, and then StarUI Inventory (overwrite Undelayed Menu files). Once that's done, you just need to edit the file "Data\Interface\StarUI Inventory.ini" and locate the line "bInstantOpenCloseAnimation" and set it to "bInstantOpenCloseAnimation = 1". Save the file, and you're done.
 
Tätä kyllä huvittaisi kokeilla, mutta tarvittaisiin vähän rautapäivityksiä. Kummallakohan vaihtoehdolla pääsisi parempaan pelikokemukseen?

1) Nykyiseen kokoonpanoon näyttiksen päivittäminen 4060ti:hin (ryzen 5 3600, 16gb, 1060 6gb), resoluutiona 1440p
2) Ostoon Xbox Series S ja 30fps sietäminen (sama 1440p -näyttö)

Eli jos päivitän näyttiksen, ottaako prossu vastaan niin pahasti, että 60fps jää haaveeksi?
Hardware unboxed sanoo että R5 3600 rajoittaa 1080p resolla menon noin 55fps averageen oli näyttiksenä kuinka kova tykki tahansa. Detaili tasolla ei väliä onko ultra vai low.

Ehdottomasti laittaisin koneeseen 4060ti:n mielummin kuin pelasi konsolilla 1600x900 resolla kaikki detailit low, ilman modi supporttia ja 30fps.
 
Hardware unboxed sanoo että R5 3600 rajoittaa 1080p resolla menon noin 55fps averageen oli näyttiksenä kuinka kova tykki tahansa. Detaili tasolla ei väliä onko ultra vai low.

Ehdottomasti laittaisin koneeseen 4060ti:n mielummin kuin pelasi konsolilla 1600x900 resolla kaikki detailit low, ilman modi supporttia ja 30fps.

Sanoisin pc, olettaen, että näyttö VRR (g-sync tms, jos mikään 'pelinäyttö' niin todennäköisesti on).

Oliko joku lähde low detaileille, ei muistaakseni ole itsellä tullut vastaan kuin medium-high arvioita?
 
Sanoisin pc, olettaen, että näyttö VRR (g-sync tms, jos mikään 'pelinäyttö' niin todennäköisesti on).

Oliko joku lähde low detaileille, ei muistaakseni ole itsellä tullut vastaan kuin medium-high arvioita?
Ei ole lähdettä kun ei kukaan ole seriesS:lle tehnyt tuommoista tarkkaa vertailua. Se on vain oma arvio kun SeriesX:llä (Digital Foundry Alex) detailitasot on PC:n vastaavana: low, medium, medium, medium, medium, unknown, low, lower than low, medium, medium but worse, on but worse. SeriesS:llä näytti efektit vielä rujommilta niin arvelin että detailitasot on about ~low keskimäärin.
 
Ei ole lähdettä kun ei kukaan ole seriesS:lle tehnyt tuommoista tarkkaa vertailua. Se on vain oma arvio kun SeriesX:llä (Digital Foundry Alex) detailitasot on PC:n vastaavana: low, medium, medium, medium, medium, unknown, low, lower than low, medium, medium but worse, on but worse. SeriesS:llä näytti efektit vielä rujommilta niin arvelin että detailitasot on about ~low keskimäärin.

Ah, Eurogamerilla olikin tuo vertailu, olin missannut.

eurogamer.png
 
Voisi lisätä vielä tuohon 4060Ti eduksi sen että DLSS+FG modilla pelin average fps:n nosto tuohon 100fps paikkeille on aika helkkarin lyömätön tällä hetkellä.
 
Olikos nvidian 3000-sarjalaisille jotain ohjetta/modia dlss:n käyttämiseksi (+ tartteeko se jotain muuta vielä kaveriksi)? Tuo uudempi frame generation toimii vissiin vain 4000-sarjalaisilla?

Mulla on näyttiksenä 3070ti, jos on ehdotella suoraan jotain "tee näin, niin kaikki on paremmin" -asetuksia. :D

Hyvä tietää ettei Bethesdan pelien modimanagerit ole muuttuneet lainkaan ~17 vuodessa.
Joo, samaa kamaa se on edelleen hyvässä ja pahassa. Propsit silti Bethesdalle siitä, että modien käyttäminen ylipäätään on mahdollista.

Ja tosiaan tuohon mainittuun virheeseen löytyi jo selitys, eli Vortexin asetuksista pitää määritellä modien staging-hakemisto samalle levylle missä modattava pelikin on.

Undelayed ja StarUI modien yhteensopivuudesta oli ohje ensin mainitun keskustelusivulla:
To all those awaiting a patch for StarUI Inventory or simply wondering if the two mods are compatible:

Yes, they are compatible, and no, you don't need a patch anymore.
You may be wondering how to make them compatible. It's not very complicated:

First, install Undelayed Menu, and then StarUI Inventory (overwrite Undelayed Menu files). Once that's done, you just need to edit the file "Data\Interface\StarUI Inventory.ini" and locate the line "bInstantOpenCloseAnimation" and set it to "bInstantOpenCloseAnimation = 1". Save the file, and you're done.
Kiitos, pitääpä tsekata tämä tarkemmin.
 
Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.

Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
 



Entisen God of War devaajan suosikki yksinpeli, koskaan.

“Don’t let this childish console ‘war’ nonsense keep you away from this brilliant thing.”
 
Onhan tuo aivan selkeä gamechanger pelata DLSS:llä ja framegenillä. NVidialla on tuo techi kyllä perhanan hyvin hallussa. Kaikki FSR2 roso, shimmeröinti ja ghostaaminen poistui ja peli on smooth as butter 4k120 OLEDilla vaikka pohjalla peli pyörii average 100fps droppaillen 55fps (kaikki ultralla worst case).

Kun olisi Bethesda yhden kesätyöläisen pistänyt puoleksi päiväksi hommiin niin tuolle olisi optionssissa native tuki ja vivut.

En oikein ymmärrä tuota FSR2 valitusta kuvanlaadun osalta. Itse pelaan 1440p ilman FSR2, mutta nopeasti kokeilin sitäkin, eikä omaan silmään kuva muuttunut juuri lainkaan. Etsittekö suurennuslasilla niitä virheitä vai onko niitä sitten joissain ympäristöissä häiriöksi asti? DLSS ei kokemusta, kun AMD:n kortti.


New Atlantis ei iskenyt mitenkään silmään, että wow miten ruma. Vaikka täältä oli saanut lukea niin yritti sillä silmällä katsoa, että tän pitäisi olla ruma :D. En tiedä onko sitten alemmilla asetuksilla ruma... Kliinisen muovinen se kyllä on, mutta kompensaationa muut maat sitten taas ei niin voisi ajatella enemmänkin, että se on vaan noista maailmoista se fakein kuten vaikka jostain nälkäpelistä district 1. Graafisesti tämä peli ei yllä CB 2077 tasolle, mutta kontenttia on niin paljon, että ei se meikäläistä haittaa. Ja oli CB2077 alussakin aika kauheaa katsottavaa.

Esimerkiksi puut ja pensaat ovat New Atlantiksessa suurin piirtein duke nukem -tasoa. Ja pelaan siis ultralla. Oikeastaan graafinen ilme ei ole edes suurin ongelma. Kaupunki tuntuu täysin elottomalta ja muoviselta, sekä karttasuunnittelu on omasta mielestäni sekavaa ja järkyttävän huonoa. Haluat siirtyä paikasta toiseen, niin joudut jolkottelemaan kilometrin jotain typeriä ramppeja pitkin jne. Tuntuu vastenmieliseltä vierailla koko kaupungissa ja se tuntuu kuin eri peliltä muihin paikkoihin verrattuna. Onko pelissä muuten edes kunnollista karttanäkymää kaupungeista, mistä näkisi helposti eri palvelut? Nopeasti en ainakaan löytänyt moista.
 
Nyt 20-leveliin asti päästyä, joskin pääjuonen osalta aika maltillisesti pelanneena omia mietteitä:
Onhan tämä aika pitkälle taattua Bethesdaa niin hyvässä kuin huonossa. Maailma on ihan mielenkiintoinen, kaikenlaista pientä puuhaa ja tekemistä löytyy ja näen kyllä että tähän ihan helposti saa kohtalaisen monta tuntia upotettua.

Mutta kyllä nuo Bethesdan perinteiset ongelmat myös haittaavat. Ehkä isoimpana miinuksena se, mikä Skyrimissä ja Fallouteissakin ajan kanssa pisti nyppimään: tarinankerronta ja tehtävätyypit ovat oikeasti aika tylsiä. Pääosa tuntuu olevan Fedex-rundeja tai taistele tiesi läpi geneerisen tyrmän -kujanjuoksuja ja tarinaa edistetään lähinnä niiden välissä puhuvien päiden kanssa juttelemalla putkimaisen dialogipolun läpi. Sinänsä itse tarinat vaikuttavat olevan monesti ihan mielenkiintoisia, mutta nykyään sitä jotenkin kaipaisi paremmin rytmitettyä tarinankerrontaa. Fallouteissa sentään vähän pientä lisää toi se, että noissa muuten geneerisissä tyrmissä oli sentään sitä pienen mittakaavan ympäristöllistä tarinankerrontaa. Kai sitä on pelannut liikaa hyvin tehtyjä tarinavetoisia pelejä, kun nykyään tuo Bethesdan tapa kertoa tarinoita tuntuu tönköltä.

Toinen mikä itsellä ärsyttää huomattavasti on kyllä tuo käyttöliittymä. Selvästi tehty konsolipelaajien ehdoilla noi valikot, ja sitten hiiri+näppäimistö -kombolla käyttöliittymä on hyvinkin kankea. Onneksi tuota saa modeilla korjattua, mutta kun tämä on jatkuva piirre ollut pitkään Bethesdan peleissä, niin luulisi että olisivat voineet edes tarjota pari vaihtoehtoista käyttöliittymää noille inventaarioille ja valikoille. Se mitä on ehkä vähän hankalampi lopulta korjata on tuo inventaarion ja varsinkin rakennusmateriaalien hallinta. Ehkä vika on osaltaan omassa hamstraajaluonteessa, mutta sitä joutuu jatkuvasti säätämään noiden eri rakennusmateriaalien kanssa ja tasapainoilemaan sen suhteen mitä on outposteissa jemmassa ja mitä omassa aluksessa. Missään ei tunnu olevan tilaa riittävästi ja aina joutuu ihmettelemään, että missä se juuri sillä hetkellä kaivattu materiaali olikaan. Vaikka se realismia vähentäisikin, niin jonkinlainen konsolidaatio noiden eri varastojen välillä olisi mukava. Paljoa ei ole vielä tullut tosin noita outpost-kuvioita tehtyä, joten hankala sanoa että tuleeko tuohon ajan kanssa helpotusta.

Käyttöliittymään liittyen on myös tuo FOV:n rajaus ollut jotenkin kummallinen. Ei luulisi olevan vaikeaa toteuttaa mahdollisuutta sen kasvattamiseen, enkä oikein keksi mitään syytä miksi se on jätetty pois. Samoin kunnon kartan puute kaupungeissa ja jonkinasteisen 360-asteen tutkanäkymän puute avaruusaluksella lentäessä kummeksuttaa. Kumpikin helpottaisi elämää kummasti, eikä olettaisi noiden olevan mitenkään ison työn takana toteuttaa. Joten lähinnä herää kysymys siitä, että miksi ne on päätetty jättää pois?

Pelienginen vanhuus ja haasteet ovat myös jossain määrin itselläni pelikokemusta heikentäviä, mutta jossain määrin kyllä annan noiden osalta Bethesdalle enemmän armoa, koska enginen vaihto ei ole mikään pieni eikä lyhyt prosessi. Selkeästi hyvänä puolena nykyenginessä on se, että ilmeisesti pystyvät helposti tuottamaan sillä sisältöä peliin, koska tuo maailman koko ja kaikenlaisten sekalaisten tehtävien ja alueiden määrä on kyllä valtava. (Joskin monesti tuntuu, että sitä on vähän tuotettukin liukuhinamaisesti bulkkina). Miinuspuolena sitten ehdottomasti nuo latausruudut (ja esim. sellaiset pienet asiat kuten että omasta asunnostaan ei pysty katsomaan ikkunoista ulos, tms.). Vähentävät jonkin verran immersiota ja maailman avoimuuden tuntua.

Muuten grafiikat tuntuvat olevan ihan ok, joskin parempaa jälkeä omaan makuun on kyllä tullut viimeaikoina vastaan, erityisesti esim. Cyberpunk. Nekin ovat ihan ok, ja aika lailla samaa tasoa mihin on Bethesdan Creation Enginen peleissä tottunut. Se mikä ehkä eniten pistää itsellä silmään on hahmojen kasvot ja puheanimaatio. Nykyisin on tottunut toivomaan realistisemman näköisiä hahmoja ja Starfieldissä tuntuu että hahmojen kasvot näyttäisivät yliartikuloivan puhetta, ja se jotenkin aina häiritsee omaa silmää.

Sitten positiivisia puolia: Jollain tavalla pidän tuosta hahmojen taitojen progressiosta. Nuo haasteet tuovat kivan lisän ja ihan mielenkiintoisen soft lockin yhden taidon pikaleveloimisen estämiseen. Samoin tuo avaruusalusten kustomointi on mukavaa puuhaa, joskin sitä kaipaisi enemmän fiksumpaa tekemistä niillä aluksilla, kun itse taistelut ovat aika tylsiä. Ja Bethesdan peliksi vastaan on tullut yllättävän vähän mitään ikäviä bugeja.

Tekemistä riittää, ja nuo planeetat mille on laskeutunut ovat olleet ihan visuaalisesti kivan näköisiä.

Kaiken kaikkiaan, eiköhän tuosta ihan viihdettä saa muutamaksi kuukaudeksi. Sattumalta tuli edellisen läppärin oston yhteydessä 3kk ilmaista GamePass -aikaa, niin varmasti ainakin sen verran tulee pelailtua, mutta ainakin tällä hetkellä kallistuu siihen suuntaan että tuskin tätä Steamistä tulee ostettua - ellei sitten jostain 80% alelaarista aikanaan lisäosien kanssa.
 
Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.

Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
Tech ja noihin alus skilleihin kannattaa panostaa muutama piste niin helpottaa, piloting ja crafting ainakin otin ite.
Ostin jonkun class B aluksen ite ja vaihdoin siihen vähän kaikkia, koko alusta en ole itsekkään vielä rakentanut ja on noin kohta 70h peliä takana, main quest on aika lopuillaan myös, se myös paranee loppua kohten, joten kannattaa pelata :)
lvl 42, en ole itekkään tuota onboardia vielä kokeillu, kova kiire rushia tuo main quest nyt läpi

Vanha bethesda skill, quicksave before battle, quicksave before opening door/chest, quicksave before opening conversation....
 
Viimeksi muokattu:
En oikein ymmärrä tuota FSR2 valitusta kuvanlaadun osalta. Itse pelaan 1440p ilman FSR2, mutta nopeasti kokeilin sitäkin, eikä omaan silmään kuva muuttunut juuri lainkaan. Etsittekö suurennuslasilla niitä virheitä vai onko niitä sitten joissain ympäristöissä häiriöksi asti? DLSS ei kokemusta, kun AMD:n kortti.
Itselle nuo on selkeitä nuo virheet. Jos et tiedä mitä ne virheet on niin teen sinulle palveluksen etten kerro. On kivempi olla tietämättä. DLSS onneksi korjaa kaikki FSR:n puutteet.
 
Ei oikein taivu Starfield tarinallisesti siihen että lahtaa kaikki paikasta X. Puolen miljoonan bounty ja n. kymmentä NPC:tä joita ei voi tappaa ei voisi vähempää kiinnostaa että tapoin kaikki. Asema on täysin tyhjä poislukien nuo NPCt eikä tällä tunnu olevan mitään seuraamuksia koska tapoin myös vartijat niin kukaan ei ole heittämässä minua vankilaankaan rikoksista tai vaatimassa maksamaan sakkoja. Maailmassa jos törmää kyseisen porukan random NPC niin hekin ovat edelleen ystävällisiä.
 
Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.

Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
Päätarinassa tulee yksi tehtävä melko aikaisessa vaiheessa, jossa tuo toiseen alukseen astuminen on pakollista. Itselläkin on ollut haasteita tuossa että miten sen aluksen enginet saa tuhottua ilman että tuhoaa sen koko aluksen. Sillä on merkitystä että mitä aseita siihen käyttää ja helposti sitten menee tavallaan "yli" eli pitäisi tarkkailla sitä toisen aluksen moottorin kuntoa että milloin se alkaa olemaan lopussa. EMP aseita käyttämällä tuo helpottuu, koska ne tepsivät suojien läpi eivätkä räjäytä alusta taivaan tuuliin. Vihollisalukset jatkaa kyllä tulittamista moottoreiden tuhoamisenkin jälkeen, mutta boarding onnistuu siitä huolimatta eli se kannattaa tehdä heti kun moottorit on saanut pois pelistä.

Toinen tapa saada uusia aluksia on laskeutua tutkimaan mitä tahansa planeettaa ja odottaa että sinne laskeutuu toinen alus minkä voi varastaa. Yleensä tuo tapahtuu muutaman minuutin sisällä omasta laskeutumisesta, mutta jos sellasta ei näy niin kannattaa vaan laskeutua uuteen paikkaan. Heti kun tuollaisen laskeutumisen huomaa niin kannattaa lähteä juoksemaan sitä kohti, koska aikaikkuna aluksen kaappaamiseen on pieni. Jos aluksen lähettyvillä on piraatteja niin kannattaa unohtaa tappelut ja jatkaa suoraan aluksen sisään, koska muuten se alus saattaa lähteä karkuun ennen kuin pihalla olevat on hoideltu. Varastetun aluksen saa rekisteröityä itselleen rekisteröintimaksua vastaan joka on 80% aluksen arvosta, eli myymällä noita tienaa sen 20% alusta kohti. A luokan alukset ei kyllä ole kauhean arvokkaita, että rahaa sillä puuhalla on vaikea tehdä.
 
Juu sinänsä olen samaa mieltä, että ei minustakaan tuo Atlantiskaan mitenkään kokonaan ole ruma. Ainoastaan ne puut siellä.

Mutta mitä tarkoitat tällä, että CP2077 oli alussa ruma... Graffathan oli se yksi osa-alue, mitkä oli alusta asti timanttia.

Lähinnä tarkoitan CP2077 ulkotiloista erityisesti ajellessa niin kyllä mulla on jäänyt sellaset mielikuvat, että aika paskaa. En kyllä yhtään muista omia grafiikka asetuksia 1080ti tai 3080 silloin oli käytössä, että voinut sieltä roikkua osittain myös.

Esimerkiksi puut ja pensaat ovat New Atlantiksessa suurin piirtein duke nukem -tasoa. Ja pelaan siis ultralla. Oikeastaan graafinen ilme ei ole edes suurin ongelma. Kaupunki tuntuu täysin elottomalta ja muoviselta, sekä karttasuunnittelu on omasta mielestäni sekavaa ja järkyttävän huonoa. Haluat siirtyä paikasta toiseen, niin joudut jolkottelemaan kilometrin jotain typeriä ramppeja pitkin jne. Tuntuu vastenmieliseltä vierailla koko kaupungissa ja se tuntuu kuin eri peliltä muihin paikkoihin verrattuna. Onko pelissä muuten edes kunnollista karttanäkymää kaupungeista, mistä näkisi helposti eri palvelut? Nopeasti en ainakaan löytänyt moista.

Kun luin täältä niin odotin, että ne on sellasia 2D kuvia jotka on samannäköisiä joka kuvakulmasta. Sitten kun itse meni sinne niin fiilis oli vähän meh... Voisi olla nätimmät toki, mutta ei kyllä vaikuttanut meikäläiseen yhtään.

Kyllähän nää scifi dystostopiat missä ollaan juuri ns. siellä capitalissa on just sellasia et pitkiä ramppeja ja pitkiä portaita paljon aakeeta ja laakeeta. Sekä myös muovisia paikkoja jotta tuon puolesta ei nyt oma immersio paljon rikkoitunut. Toki en väitä, että paremmankin olisi voinut tehdä, mutta ei tää peli kuitenkaan pyöri vaan tuossa yhdessä kaupungissa niin ei omaa pelikokemusta häiritse yhtään.

Toi kartta homma on kyllä yks kans mitä kaipaillut. Missään ei ole mitään karttaa. Olis edes niin, että sen saisi ladattua jostain eikä aina automaagisesti joka jutusta olisi kartaa, mutta sitä kyllä jää kaipaamaan.
 
Reilu 20 tuntia pelattu ja kyllähän tämä parasta Bethesdaa on tähän asti. Bugeja ei paria visuaalista hassuttelua lukuunottamatta ole juuri tullut vastaan mikä on ennenkuulumatonta tämän pelitalon kohdalla. Isoimpana ehkä se, että aluksen weapon rackeihin säilötyt aseet katoavat ja pöydille/hyllyille asetellut koristeet putoilevat lattialle, tämän saisivat korjata asap.

Tarinat ja questit olleet kelpo kamaa, selvää parannusta Fallout 4:n verrattuna. Just sain achievementin 30 sivutehtävn suorittamisesta, eikä noista kovinkaan moni mitään fetch-questeja ollut. Bethesdalla toki tuppaa olemaan tuollainen "salonkikelpoinen" tyyli kirjoittaa, enemmän synkkyyttä ja vaikeita teemoja toivoisi. Mutta hyvää lorea ovat saaneet aikaiseksi joka tuo syvyyttä maailmaan. Ei pysty millään allekirjoittamaan kritiikkiä, että peli olisi jotenkin pinnallinen tai hengetön. Höpöhöpö.

Eiköhän tämän parissa viihdy vielä pitkän pitkän aikaa, on nämä Bethesdan rpg:t niin oma lukunsa pelien keskuudessa.
 
Lähinnä tarkoitan CP2077 ulkotiloista erityisesti ajellessa niin kyllä mulla on jäänyt sellaset mielikuvat, että aika paskaa. En kyllä yhtään muista omia grafiikka asetuksia 1080ti tai 3080 silloin oli käytössä, että voinut sieltä roikkua osittain myös.

Juu ei ollu kyllä mitään paskaa launchissa, jos oli kunnon rautaa koneessa.

Toki jollain low asetuksilla voinu näyttää vähän karulle.
 
Skaalaimia käyttäessä ilmeisesti laatua voi vielä parantaa, pitää laittaa testiin, kai toimii myös FSR kanssa. Ohjeet linkin takana.

PSA fo with Starfield: Set a negative lod bias, don't use sharpening

 
NVIDIAn kortit saa ilmeisesti jonkinlaisen boostin, kun kytkee Starfieldiin ReBAR:n käyttöön NVIDIA inspectorilla.

Kyllä. Tästä oli mainita jo pari sivua sitten, mutta ihan hyvä nosto kuitenkin. Ja kuten ohjeessa todetaan, ominaisuus pitää ensin olla päällä biosissa ja siinä on pari muutakin reunaehtoa.

Täällä ohjetta aiheesta myös videomuodossa:

 
Tjaa a mukavahan tätä olisi pelata mutta nyt on kyllä pakko odottaa pätsiä...
Aseita vaihdellessa tulee turhan kova stutterointi jos aseessa mitään legendary effectiä mikä sulkee kaikki ei common aseet pois käytöstä
 
Juu ei ollu kyllä mitään paskaa launchissa, jos oli kunnon rautaa koneessa.

Toki jollain low asetuksilla voinu näyttää vähän karulle.

Juu eikös CP2077 olla käytetty julkasusta asti benchmarkkina pc-peligraffoista ja edelleen, kun saanut paremmat rt kilkkeet.
 
Juu ei ollu kyllä mitään paskaa launchissa, jos oli kunnon rautaa koneessa.

Toki jollain low asetuksilla voinu näyttää vähän karulle.
Jep, kyllä 3090:lla toimi graffat ultralla hyvin ja cp2077 näytti ihan helvetin hyvältä launchissa. Mitään isoja bugejakaan ei tullut vastaan. Yhden kerran lensin moottoripyörällä taivaalle törmäyksestä ja yhden kerran crashas eli huomattavasti paremmin kuin yleensä pelilauncheissa. Sen pelin osalta rautavaatimukset ja ulkonäkö kulki käsi kädessä. Tässä nyt menee niin et peli näyttää vuosikymmenen vanhalta vaatimusten ollessa kohtuullisen isot, mutta sehän ei ole mun mielestä välttämättä tärkeintä peleissä vaan pelin sisältö.

Itse odotan tämän pelin osalta, että se tulee ale-laariin ja modit on tikissä. Varmasti tulee testattua, mutta ei toistaiseksi revikat ja videot ole mitenkään herättäneet minkäänlaisia tunteita.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 312
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom