Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Korjasi mulla 4080 kanssa.Täällä kans 4080 toimii 99%. Tosiaan tuo 1.1.1 korjaa ilmeisesti vain 4070 GPU käyttöasteen.
Äh, alkaa olla aika lähellä itsellä että jätän tämän kesken. Kun tuo Outpost räpellys oli pettymys niin aloin tekemään faction questeja. Ei saakeli näähän on ihan sontaa. Vaihtoehdot tähänkin questiin jonka tein oli tappaa tyyppi, tai juoksennella sinisen waypointin perässä joku 30 minuuttia jutelleen ihmisille. Ei kyllä ollut ainankaan tämä questi onnistunut.
No niin... johan alkoi lyyti kirjoittaa, nythän tätä pelaa ihan mielellään.Tämä kannattaa nyt ehdottomasti ottaa kaikki 40xx kortin omistavat käyttöön.
Pelailin juuri 3h tuntia ilman ainuttakaan kaatumista. Vanhempi versio satunnaisesti kaatuili lähinnä latausruuduissa.
Ihan viihdyttävä peli kyllä. 4090 @ 5950x yhdistelmällä laitoin heti kaikki asetukset päätyyn 4k resolla ja ilman skaalauksia. FPS pyörii sisällä 80 ja ulkona 50-60. Jostain kumman syystä peli ei tunnu tahmaavan yhtää toisin kuin monen muun pelin kohdalla tuollaisella fps:llä. Näyttönä 48" 120hz oled. Eli tässä ei ilmeisesti tule fps droppeja lainkaan. Joka tapauksessa pyörii niin hyvin ettei ole mitään tarvetta säätää asetuksia enää mihinkään suuntaan tai ottaa dlss yms. modeja käyttöön.
New Atlantis ei iskenyt mitenkään silmään, että wow miten ruma. Vaikka täältä oli saanut lukea niin yritti sillä silmällä katsoa, että tän pitäisi olla ruma . En tiedä onko sitten alemmilla asetuksilla ruma... Kliinisen muovinen se kyllä on, mutta kompensaationa muut maat sitten taas ei niin voisi ajatella enemmänkin, että se on vaan noista maailmoista se fakein kuten vaikka jostain nälkäpelistä district 1. Graafisesti tämä peli ei yllä CB 2077 tasolle, mutta kontenttia on niin paljon, että ei se meikäläistä haittaa. Ja oli CB2077 alussakin aika kauheaa katsottavaa.
Motion blur off, film grain off, vsync off pelistä, 120fps framerate cap päälle modin config.json vaimikäseoli. Muuten asetukset on digital foundryn suosituksia mukaileva. Liiketoisto on kuten 120Hz OLEDista odottaa saattaa ilman BFI:tä.Te jotka olette frame generation modilla pelanneet, niin oletteko tehneet jotain hieno säätöjä tolle? Vai onko mulla jokin pielessä, kun tota kokeilin niin oli kyllä fps kohdallaan mutta liiketoisto on kyllä sellasta shittiä ettei kyllä pysty kattelemaan
Kysymys noista tavaroista, jotka pysyvästi nostavat jotain skilliä ja jotka eivät paina mitään. Pitääkö niitä rontata mukana jotta niiden vaikutus on voimassa, voi riittääkö että ne käyvät inventaariossa ja sitten heittää mäkeen?
Onko Gabe Newell laittanu oman arvostelun googlen hakuun vai mitä?
Alkaa olla samanlaiset fiilikset. En tiedä onko ollut vaan huonoa tuuria, mutta tuntuu siltä että eteen tulee vaan tylsiä fetch questeja.
Ensimmäistä kertaa eilen nostin jonkun tuommoisen lehden ja siinä kyllä tuli minun mielestä ihan selkeä ilmoitus että buffi on ikuinen tyyliin:"Permanent skill buff gained +x% nönnnnnöö".Reddit tietää kertoa, että buff jää voimaan vaikka kaman heittäisi myöhemmin menemään:
Confirmed: Magazine buffs stay even if you sell/drop them
Posted in r/Starfield by u/lunchanddinner • 422 points and 153 commentsold.reddit.com
Level 30-jotain asti tullut pelattua ja hyvin vähän bugeja tullut vastaan. Nekin mitä on tullut ovat olleet melko merkityksettömiä, jotain ilmassa leijuvaa ovea tai NPC:tä. Ei ole kaatuillut kertaakaan, mutta kerran peli jumittui lockpickiin mennessä siten että menuun pääsi lataamaan pelin savesta.Mä en edelleenkään ymmärrä mikä helvetin puolustus se on että on bethesdan peli jos se tungetaan 2023 rumimpana, bugisempana ja huonoiten optimoituna pelinä ulos.
Alusten rakentelussa itsekin petyin siihen, että nähtävästi eri tarkoituksiin tarkoitettuja aluksia (hidas rahtialus, ketterä taistelualus etc.) on turha rakennella kun tavaraa on pakko raahata mukana... Pakko mennä vain yhdellä all-in-one ratkaisulla, mikä rajoittaa kyllä luovuuttaHuomasin että verrattuna lähes muihin peleihin mitä olen aloittanut tässä 3-5 vuoden aikana, tää peli ei ole alussa ollut sellainen että sitä tulee pelattua poskettoman pitkiä sessioita. En ole juuri mitään sellaista uuden pelin intoutta joka saa valvomaan jotain 30 tuntia. Peliä kyllä viitsii pelata kun aloittaa session mutta ei ole kovin suurta intoa avata peliä. Erityisesti tuo ympäristön satunnainen tutkiminen tökkii. Vielä ei ole tullut identtisiä sijanteja vastaan jos nyt luolat skipataan, mutta jokainen POI on kaukana toisistaan ja niiden välillä ei ole mitään. Jotenkin liian hidastempoista seikkailu. Ja pääjuonet mulla ei ole koskaan missään pelissä innostanut, koska ne on vaan kompanssineula joka osoittaa suoraan minne mennä ja tehtävä itsessään kertoo suoraan mitä siellä pitää tehdä.
Aluksilla yritin kikkailla. Muutama havainto. Jos jättää rojua aluksen lattialle ja vaihtaa alusta, se roju säilyy siellä vanhassa aluksessa. Kuulemma jos ruumassa on tilaa niin se siirretään sinne, mutta kellä nyt hemmetti olisi. Toinen juttu on että jos muokkaa alusta jossa on rojua lattialla(ja ainakin jos ruumassa ei ylimääräistä tilaa), niin se roju häviää.
Yritin tehdä Frontierista ison kuivan maan rahtialuksen johon vaan dumppaan kaikki resurssit ruumaan, sitten vaihdan alusta ketterämpään ja parempaan ja käytän sitä. Ne kaikki jutut ruumassa siirtyvät vaikkei mahdu toisen aluksen ruumaan, ja aluksella voi silti lentää...paitsi sitten tietysti ekassa avaruustaistelussa tälläisellä, ja viholliset tiputti niitä aluksen korjauskittejä, joita en sitten voi poimia kun ruuma on ylipursuava. Vitsi ne on arvokkaita ja harvinaisia Eli kai pitää lisätä siihen parempaan alukseen rahtikapasiteettia ja se sitten moottoripäivitysten myötä alkaa maksamaan, ja koko frontierin pieni päivitys oli turha. Alkaa tuntumaan kokonaan melko turhalta kun en juuri ole kummoisia outposteja saanut rakennettua, ja niillä resursseilla ei kauheasti muuta käyttöä ole.
Ah ja joo, se varastamani parempi alus oli nimeltä Longsword. Kun olin vaihtanut siihen reippaasti paremman reaktorin, lisännyt hieman aseita ja moottoreita, niin sen nimi yllättäen vaihtui Ecliptic combat A01. Just.
Orgaanisia resurreja on hyvä farmata ja myydä sille constalationin yhdelle NPC:lle. Ei ne kauhean arvokkaita ole mutta menee aika sopivasti samassa kun seikkailee ympäriinsä.
Mulla en mielestäni ole ollut yhtään kaatumista. Ehkä katselen noita modeja joskus, annan vielä tilanteen kehittyä.
Tuntuu että sellainen kunnon avaruuden rekkamies tyylinen roudaus tulee sitten vasta pelin loppupuolella kun on saanut tarpeeksi leveliä ja skillejä, että voi rakentaa parempia ja suurempia aluksia, sekä kantaa enemmän tavaraa.Aluksilla yritin kikkailla. Muutama havainto. Jos jättää rojua aluksen lattialle ja vaihtaa alusta, se roju säilyy siellä vanhassa aluksessa. Kuulemma jos ruumassa on tilaa niin se siirretään sinne, mutta kellä nyt hemmetti olisi. Toinen juttu on että jos muokkaa alusta jossa on rojua lattialla(ja ainakin jos ruumassa ei ylimääräistä tilaa), niin se roju häviää.
Yritin tehdä Frontierista ison kuivan maan rahtialuksen johon vaan dumppaan kaikki resurssit ruumaan, sitten vaihdan alusta ketterämpään ja parempaan ja käytän sitä. Ne kaikki jutut ruumassa siirtyvät vaikkei mahdu toisen aluksen ruumaan, ja aluksella voi silti lentää...paitsi sitten tietysti ekassa avaruustaistelussa tälläisellä, ja viholliset tiputti niitä aluksen korjauskittejä, joita en sitten voi poimia kun ruuma on ylipursuava. Vitsi ne on arvokkaita ja harvinaisia Eli kai pitää lisätä siihen parempaan alukseen rahtikapasiteettia ja se sitten moottoripäivitysten myötä alkaa maksamaan, ja koko frontierin pieni päivitys oli turha. Alkaa tuntumaan kokonaan melko turhalta kun en juuri ole kummoisia outposteja saanut rakennettua, ja niillä resursseilla ei kauheasti muuta käyttöä ole.
Asensin Vortex mod managerin, mutta tuntuu olevan sen kanssa muualta open source -maailmasta kovin tuttua virheistä toiseen etenemistä.
Modit asentuvat Nexus Modin sivuilta mukamas ihan hienosti, mutta missään niitä tiedostoja ei kyllä näy. Pitäisi varmaan näkyä? Lisäksi mm. Undelayed Menus -niminen mod menee virheilmoituksen perusteella ristiin StarUI:n kanssa, joten yritin poistaa sitä, mutta poistovaihe herjaa kaikille modeille Vortexissa näin:
To all those awaiting a patch for StarUI Inventory or simply wondering if the two mods are compatible:
Yes, they are compatible, and no, you don't need a patch anymore.
You may be wondering how to make them compatible. It's not very complicated:
First, install Undelayed Menu, and then StarUI Inventory (overwrite Undelayed Menu files). Once that's done, you just need to edit the file "Data\Interface\StarUI Inventory.ini" and locate the line "bInstantOpenCloseAnimation" and set it to "bInstantOpenCloseAnimation = 1". Save the file, and you're done.
Hardware unboxed sanoo että R5 3600 rajoittaa 1080p resolla menon noin 55fps averageen oli näyttiksenä kuinka kova tykki tahansa. Detaili tasolla ei väliä onko ultra vai low.Tätä kyllä huvittaisi kokeilla, mutta tarvittaisiin vähän rautapäivityksiä. Kummallakohan vaihtoehdolla pääsisi parempaan pelikokemukseen?
1) Nykyiseen kokoonpanoon näyttiksen päivittäminen 4060ti:hin (ryzen 5 3600, 16gb, 1060 6gb), resoluutiona 1440p
2) Ostoon Xbox Series S ja 30fps sietäminen (sama 1440p -näyttö)
Eli jos päivitän näyttiksen, ottaako prossu vastaan niin pahasti, että 60fps jää haaveeksi?
Hardware unboxed sanoo että R5 3600 rajoittaa 1080p resolla menon noin 55fps averageen oli näyttiksenä kuinka kova tykki tahansa. Detaili tasolla ei väliä onko ultra vai low.
Ehdottomasti laittaisin koneeseen 4060ti:n mielummin kuin pelasi konsolilla 1600x900 resolla kaikki detailit low, ilman modi supporttia ja 30fps.
Ei ole lähdettä kun ei kukaan ole seriesS:lle tehnyt tuommoista tarkkaa vertailua. Se on vain oma arvio kun SeriesX:llä (Digital Foundry Alex) detailitasot on PC:n vastaavana: low, medium, medium, medium, medium, unknown, low, lower than low, medium, medium but worse, on but worse. SeriesS:llä näytti efektit vielä rujommilta niin arvelin että detailitasot on about ~low keskimäärin.Sanoisin pc, olettaen, että näyttö VRR (g-sync tms, jos mikään 'pelinäyttö' niin todennäköisesti on).
Oliko joku lähde low detaileille, ei muistaakseni ole itsellä tullut vastaan kuin medium-high arvioita?
Ei ole lähdettä kun ei kukaan ole seriesS:lle tehnyt tuommoista tarkkaa vertailua. Se on vain oma arvio kun SeriesX:llä (Digital Foundry Alex) detailitasot on PC:n vastaavana: low, medium, medium, medium, medium, unknown, low, lower than low, medium, medium but worse, on but worse. SeriesS:llä näytti efektit vielä rujommilta niin arvelin että detailitasot on about ~low keskimäärin.
Joo, samaa kamaa se on edelleen hyvässä ja pahassa. Propsit silti Bethesdalle siitä, että modien käyttäminen ylipäätään on mahdollista.Hyvä tietää ettei Bethesdan pelien modimanagerit ole muuttuneet lainkaan ~17 vuodessa.
Kiitos, pitääpä tsekata tämä tarkemmin.Undelayed ja StarUI modien yhteensopivuudesta oli ohje ensin mainitun keskustelusivulla:
To all those awaiting a patch for StarUI Inventory or simply wondering if the two mods are compatible:
Yes, they are compatible, and no, you don't need a patch anymore.
You may be wondering how to make them compatible. It's not very complicated:
First, install Undelayed Menu, and then StarUI Inventory (overwrite Undelayed Menu files). Once that's done, you just need to edit the file "Data\Interface\StarUI Inventory.ini" and locate the line "bInstantOpenCloseAnimation" and set it to "bInstantOpenCloseAnimation = 1". Save the file, and you're done.
Onhan tuo aivan selkeä gamechanger pelata DLSS:llä ja framegenillä. NVidialla on tuo techi kyllä perhanan hyvin hallussa. Kaikki FSR2 roso, shimmeröinti ja ghostaaminen poistui ja peli on smooth as butter 4k120 OLEDilla vaikka pohjalla peli pyörii average 100fps droppaillen 55fps (kaikki ultralla worst case).
Kun olisi Bethesda yhden kesätyöläisen pistänyt puoleksi päiväksi hommiin niin tuolle olisi optionssissa native tuki ja vivut.
New Atlantis ei iskenyt mitenkään silmään, että wow miten ruma. Vaikka täältä oli saanut lukea niin yritti sillä silmällä katsoa, että tän pitäisi olla ruma . En tiedä onko sitten alemmilla asetuksilla ruma... Kliinisen muovinen se kyllä on, mutta kompensaationa muut maat sitten taas ei niin voisi ajatella enemmänkin, että se on vaan noista maailmoista se fakein kuten vaikka jostain nälkäpelistä district 1. Graafisesti tämä peli ei yllä CB 2077 tasolle, mutta kontenttia on niin paljon, että ei se meikäläistä haittaa. Ja oli CB2077 alussakin aika kauheaa katsottavaa.
Tech ja noihin alus skilleihin kannattaa panostaa muutama piste niin helpottaa, piloting ja crafting ainakin otin ite.Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.
Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
Itselle nuo on selkeitä nuo virheet. Jos et tiedä mitä ne virheet on niin teen sinulle palveluksen etten kerro. On kivempi olla tietämättä. DLSS onneksi korjaa kaikki FSR:n puutteet.En oikein ymmärrä tuota FSR2 valitusta kuvanlaadun osalta. Itse pelaan 1440p ilman FSR2, mutta nopeasti kokeilin sitäkin, eikä omaan silmään kuva muuttunut juuri lainkaan. Etsittekö suurennuslasilla niitä virheitä vai onko niitä sitten joissain ympäristöissä häiriöksi asti? DLSS ei kokemusta, kun AMD:n kortti.
Päätarinassa tulee yksi tehtävä melko aikaisessa vaiheessa, jossa tuo toiseen alukseen astuminen on pakollista. Itselläkin on ollut haasteita tuossa että miten sen aluksen enginet saa tuhottua ilman että tuhoaa sen koko aluksen. Sillä on merkitystä että mitä aseita siihen käyttää ja helposti sitten menee tavallaan "yli" eli pitäisi tarkkailla sitä toisen aluksen moottorin kuntoa että milloin se alkaa olemaan lopussa. EMP aseita käyttämällä tuo helpottuu, koska ne tepsivät suojien läpi eivätkä räjäytä alusta taivaan tuuliin. Vihollisalukset jatkaa kyllä tulittamista moottoreiden tuhoamisenkin jälkeen, mutta boarding onnistuu siitä huolimatta eli se kannattaa tehdä heti kun moottorit on saanut pois pelistä.Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.
Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
Juu sinänsä olen samaa mieltä, että ei minustakaan tuo Atlantiskaan mitenkään kokonaan ole ruma. Ainoastaan ne puut siellä.
Mutta mitä tarkoitat tällä, että CP2077 oli alussa ruma... Graffathan oli se yksi osa-alue, mitkä oli alusta asti timanttia.
Esimerkiksi puut ja pensaat ovat New Atlantiksessa suurin piirtein duke nukem -tasoa. Ja pelaan siis ultralla. Oikeastaan graafinen ilme ei ole edes suurin ongelma. Kaupunki tuntuu täysin elottomalta ja muoviselta, sekä karttasuunnittelu on omasta mielestäni sekavaa ja järkyttävän huonoa. Haluat siirtyä paikasta toiseen, niin joudut jolkottelemaan kilometrin jotain typeriä ramppeja pitkin jne. Tuntuu vastenmieliseltä vierailla koko kaupungissa ja se tuntuu kuin eri peliltä muihin paikkoihin verrattuna. Onko pelissä muuten edes kunnollista karttanäkymää kaupungeista, mistä näkisi helposti eri palvelut? Nopeasti en ainakaan löytänyt moista.
Lähinnä tarkoitan CP2077 ulkotiloista erityisesti ajellessa niin kyllä mulla on jäänyt sellaset mielikuvat, että aika paskaa. En kyllä yhtään muista omia grafiikka asetuksia 1080ti tai 3080 silloin oli käytössä, että voinut sieltä roikkua osittain myös.
Toimii. Tuli eilen testattua ja ero ei nyt varsin suuri ole, mutta tekstuurit muuttuvat vähän paremmiksi kuitenkin.Skaalaimia käyttäessä ilmeisesti laatua voi vielä parantaa, pitää laittaa testiin, kai toimii myös FSR kanssa. Ohjeet linkin takana.
PSA fo with Starfield: Set a negative lod bias, don't use sharpening
Reddit - Dive into anything
reddit.com
Kyllä. Tästä oli mainita jo pari sivua sitten, mutta ihan hyvä nosto kuitenkin. Ja kuten ohjeessa todetaan, ominaisuus pitää ensin olla päällä biosissa ja siinä on pari muutakin reunaehtoa.NVIDIAn kortit saa ilmeisesti jonkinlaisen boostin, kun kytkee Starfieldiin ReBAR:n käyttöön NVIDIA inspectorilla.
Nvidia owners can get a big FPS boost in Starfield with this manual ReBAR tweak
The secret is enabling Resizable BAR yourself.www.pcgamer.com
Juu ei ollu kyllä mitään paskaa launchissa, jos oli kunnon rautaa koneessa.
Toki jollain low asetuksilla voinu näyttää vähän karulle.
Jep, kyllä 3090:lla toimi graffat ultralla hyvin ja cp2077 näytti ihan helvetin hyvältä launchissa. Mitään isoja bugejakaan ei tullut vastaan. Yhden kerran lensin moottoripyörällä taivaalle törmäyksestä ja yhden kerran crashas eli huomattavasti paremmin kuin yleensä pelilauncheissa. Sen pelin osalta rautavaatimukset ja ulkonäkö kulki käsi kädessä. Tässä nyt menee niin et peli näyttää vuosikymmenen vanhalta vaatimusten ollessa kohtuullisen isot, mutta sehän ei ole mun mielestä välttämättä tärkeintä peleissä vaan pelin sisältö.Juu ei ollu kyllä mitään paskaa launchissa, jos oli kunnon rautaa koneessa.
Toki jollain low asetuksilla voinu näyttää vähän karulle.