- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 1 523
Sori... jo kirjoittaessa arvasin sohaisseeni aihetta, mistä olisi pitäny kirjoittaa vain tuonne konsoli - PC väittely ketjuun. Mitään PCMR agendaa minulla ei ole ja kaikki todellakin käyttäkööt sitä mikä itselle parhaiten sopii. Useat pelit ovat kuitenkin selkeästi kärsineet siitä, että niitä on kehitetty ensisijaisesti konsoleille (raudan rajoitteet, toimivuus, optimointi, grafiikat, valikot, kontrollit), eikä PC:lle.Tämä särähti vähän korvaan. Perusteletko, miksi konsolit jarruttaisivat pelikehitystä. Tuolla logiikalla hitaammat PC:t jarruttaisivat samalla tavalla. Menee kyllä aika offtopiciksi, joten pahoittelut siitä.
Muutenkin aikamoista PCMR-settiä...
Konsoli kehitetään useaksi vuodeksi ja sen rauta pysyy samana vuosikausia. Parempaa rauta et saa edes rahalla, ennen kuin uusi sukupolvi tai puolivälin pro malli jukaistaan -> pelit täytyy kehittää näissä rajoissa.
Konsoleilla grafiikka-asetukset ovat olleet lukittuja, joten peli on saattanut olla komea mutta vain 30 FPS. Vasta viime vuosina käyttäjä on itse voinut vaukuttaa asetuksiin omien mieltymysten mukaan: karumpi ja 60/120FPS tai enemmän karkkia ja 30FPS. Näin siis yksinkertaistettuna esimerkkinä.
PC:n voit uusia ja vaihtaa komponentteja milloin vain haluat. Vain omat resurssit (ja viime vuosina saatavuus) ovat esteenä -> rauta ei rajoita pelien kehitystä.
PC:lle on usein todella laajat mahdollisuudet grafiikka-asetusten muuttamiseen, joten vanhemmat ja hitaammat setupit pyörittävät pelejä rajoittamatta sitä mitä tehokkaammilla kokoonpanoilla voi tehdä -> heikommat kokoonpanot eivät rajoita pelien kehitystä
Koska PC on modulaarinen, se tulee aina olemaan tehokkaampi (olettaen toki että se sisältää tehokkaita osia) kuin konsolit ja täten ei RAUDAN puolesta ole se laite, mikä jarruttaa pelien kehitystä. Konsolit toki auttavat suuresti pelien kehitystä sillä, että niitä on paljon ja pelejä kannattaa ylipäätään tehdä. Mutta vuosien vieriessä ne aiheuttavat rajoitteita RAUTANSA puolesta. Myös yksinoikeudet ovat mielestäni yksi perkele joista pitäisi päästä eroon. Onneksi Sony tullut hivenen järkiinsä ja on julkaissut jälkikäteen esim. HZD:n ja Death Strandingin PC:lle.
Konsoleilla grafiikka-asetukset ovat olleet lukittuja, joten peli on saattanut olla komea mutta vain 30 FPS. Vasta viime vuosina käyttäjä on itse voinut vaukuttaa asetuksiin omien mieltymysten mukaan: karumpi ja 60/120FPS tai enemmän karkkia ja 30FPS. Näin siis yksinkertaistettuna esimerkkinä.
PC:n voit uusia ja vaihtaa komponentteja milloin vain haluat. Vain omat resurssit (ja viime vuosina saatavuus) ovat esteenä -> rauta ei rajoita pelien kehitystä.
PC:lle on usein todella laajat mahdollisuudet grafiikka-asetusten muuttamiseen, joten vanhemmat ja hitaammat setupit pyörittävät pelejä rajoittamatta sitä mitä tehokkaammilla kokoonpanoilla voi tehdä -> heikommat kokoonpanot eivät rajoita pelien kehitystä
Koska PC on modulaarinen, se tulee aina olemaan tehokkaampi (olettaen toki että se sisältää tehokkaita osia) kuin konsolit ja täten ei RAUDAN puolesta ole se laite, mikä jarruttaa pelien kehitystä. Konsolit toki auttavat suuresti pelien kehitystä sillä, että niitä on paljon ja pelejä kannattaa ylipäätään tehdä. Mutta vuosien vieriessä ne aiheuttavat rajoitteita RAUTANSA puolesta. Myös yksinoikeudet ovat mielestäni yksi perkele joista pitäisi päästä eroon. Onneksi Sony tullut hivenen järkiinsä ja on julkaissut jälkikäteen esim. HZD:n ja Death Strandingin PC:lle.