- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 096
Jäi käsitys että multiplayeria ei ole? Maailma jo sen verran laaja, että tässä voisi muihin törmätä sellasella sopivalla tahdilla.
Mielenkiintoinen kysymys. Projekti ollut sen verran pimennössä, että ehkä varmaa tietoa ei ole. Veikkaisin, että suuri osa niistä yli tuhannesta planeetasta eivät ole kovin kiinnostavia ja ovat tehty jollain geneerisellä kaavalla/systeemillä ja osa on olomuodoltaan sopimaton vierailtavaksi. Sitten juonen kannalta oleelliset tähdet (ja planeetat), joihin tarina sijoittuu on saaneet enemmän syvyyttä. Alpha Centauri näytti olevan ainakin tähti, jossa oltiin esittelyssä, joten ainakin tähtijärjestelmä kaiketi on tämä olemassaoleva. Olisihan tuossa mahdollisuus roguelike-tyylisiin planeettoihin, joissa olisi toisella läpipeluulla eri sisältö tms., mutta jotenkin ei tunnu todennäköiseltä.Niin oliko tässä nyt generoitu maailma? En projektia ole seurannut ollenkaan, nyt vasta katsoin tuon uusimman videon mikä oli edellisellä sivulla.
Näytti omaan silmään että framerate oli ainakin pääosin ihan ok mutta animoinneissa oli jotain tosi pahasti pielessä joka antoi aivoille kuvan että peli nyki tosi pahasti. Ampuminen näyttää olevan edelleen samaa paskaa mitä Fallouteissa ja jos tuohon ei tule jotain VATS tyylistä niin tuo tulee olemaan takuuvarmasti lämmintä hevonpaskaa tuo combat.Ei kyllä vieläkään vakuuta Starfield, ihan kuin tuossa esittelyssä olisi ollut frame droppeja. Vaikka ottaa huomioon striimin laadun, niin näytti grafiikat aika "vanhentuneilta". Ampuminen muut liikkeet kankeita, johtuu oletettavasti konrollerin käytöstä. Avaruus lentely ja ampuminen näytti olevan ilman mitään syvyyttä.
Skilli systeemi vaikutti hyvältä.
Muuten vaikuttaa todella lupaavalta, mutta tuon ikivanhan pelimoottorin kuppaisuus puskee kyllä pahasti läpi. Pitää se silti jossain välissä testata.
Edit: En tiedä onko aikasemmin ollut tiedossa mutta peli tulee myös Steamiin joka ainakin modi yhteisölle helpotuksen paikka.
Tämä nostaa vain softateknisesti aika isoja muureja pystöön sen suhteen mitä voidaan tehdä. Esim jonkin kokonaisen pelinenginen subsysteemin uudelleen kirjoitus (esim animaatiosysteemi) on täysin poissa pelistä, koska regressioriski koko pelin laajuisesti on niin merkittävä. Nyt puhutaan asioiden korjaamisesta kuten:Toivotaan, että ongelmat korjataan. Bethesdahan sanoi, että enää on viime käsittelyt tekemättä ja siihen on aikaa nyt se ~8kk.
Oli noi Starfieldin polygonimäärätkin nyt reippaasti Oblivionia suuremmat ja valaistus parempaa, esim. tuo Starfieldin videossa nähtyä volumetric fogia ei varmastikaan Oblivionissa ollut. Ihan hyvältä omaan silmään näytti visuaalisesti.Mitä tulee yleisesti grafiikkaan niin aika vahvasti paistaa sama Elder Scrolls Oblivion engine mutta tarkoilla texture packeillä.
Vähän veikkaan että jos tuo "1000 planeettaa" pitää paikkansa niin valtaosa on tyhjiä palloja joilla voi käydä mainaamassa ja rakentelemassa.. Ehkä yksi "dungeon" (rakennus, luola tjsp) löytyy "ei tarinalle olennaisilta" planeetoilta. Ja mistä sitä tietää mikä osuus näistä planeetoista on jotain "liian vaarallinen laskeutua" alueita, kaasujättiläisiä tai vastaavia.Niin oliko tässä nyt generoitu maailma? En projektia ole seurannut ollenkaan, nyt vasta katsoin tuon uusimman videon mikä oli edellisellä sivulla.
Toivottavasti planeetat on merkitty selvästi ja on helppo erottaa löytyykö paneelta questejä vai vain sattumanvaraisia vihollisia tms. Ei yhtään kiinnostaisi hukata aikaa noihin 'turhiin' planeettoihin.Vähän veikkaan että jos tuo "1000 planeettaa" pitää paikkansa niin valtaosa on tyhjiä palloja joilla voi käydä mainaamassa ja rakentelemassa.. Ehkä yksi "dungeon" (rakennus, luola tjsp) löytyy "ei tarinalle olennaisilta" planeetoilta. Ja mistä sitä tietää mikä osuus näistä planeetoista on jotain "liian vaarallinen laskeutua" alueita, kaasujättiläisiä tai vastaavia.
..Toki vain omaa spekulaatiota.
Kyllähän tuo melko varmasti tulee hankittua, muutenkin pääosin tykkään maailman tutkiskelusta näissä Bethesdan avoimen maailman tekeleissä.
Juu ei itseäkään tuo rakentelu yms. ihmeemmin kiinnosta. Ehkä tuon aluksen modaamiseen voi jonkun tovin käyttää.Toivottavasti planeetat on merkitty selvästi ja on helppo erottaa löytyykö paneelta questejä vai vain sattumanvaraisia vihollisia tms. Ei yhtään kiinnostaisi hukata aikaa noihin 'turhiin' planeettoihin.
Siis No Man's Daggerfallout.No Man's Fallout
1000 planeettaa geneerisellä proseduaarisella enginellä tehtynä.
Itsellä taas täysin päinvastaiset fiilikset. Vihaan yli kaiken näitä modernien pelien turboahdettuja minialueita, joissa et voi heittää kiveäkään ilman, että osut puoleen tusinaan "point of interestiin". Liika on liikaa, eikä jonkun paikan tai jutun löytäminen tunnu yhtään spessulta kun niitä tykitetään ihan jatkuvalla syötöllä. Sopiva yhdistelmä proseduraalista generointia ja sinne tänne tiputeltuna "käsintehtyjä" juttuja ja homma pysyy ainakin itselle paljon mielenkiintoisempana. Varsinkin kun monesti nuo proseduraaliset worldgenitkin onnistuu luomaan aika siistejä paikkoja ja maisemia.Itsellä lopahti innostus kyllä pahasti, kun tuotiin esille ne "tuhat planeettaa". Mieluummin pari tarkkaan räätälöityä aluetta ja sitten vaikka dlc muodossa lisää, kun rahan takia ne näitä vääntää kuitenkin.
Ei hirveästi kiinnosta tekoälyn tai skriptien vääntämien alueiden tutkiminen avaruusfalloutissa.
Toki ei mulla mitään sitä vastaan, jos jotkut sellaisesta tykkäävät.
Toivottavasti ennakkovaikutelmani osoittautuvat kuitenkin vääriksi
Oma arvaukseni on, että pelissä on kourallinen planeettoja, joihin on tarpeellista mennä, jos haluaa pelata pelin pääjuonen läpi. Niissä sitten jotain käsintehtyjä tehtäviä, NPC:itä kaupunkeja, ym.Itsellä lopahti innostus kyllä pahasti, kun tuotiin esille ne "tuhat planeettaa". Mieluummin pari tarkkaan räätälöityä aluetta ja sitten vaikka dlc muodossa lisää, kun rahan takia ne näitä vääntää kuitenkin.
Ei hirveästi kiinnosta tekoälyn tai skriptien vääntämien alueiden tutkiminen avaruusfalloutissa.
Millä tavalla tämä on mitenkään pelin ongelma? Ei ne spoilerit netistä eteen hyppää ellet hae niitä ja kun haet niin "power" pelaaja nimitys on vähä niin ja näin. Mielummin näkisin casual kun kerran et viitsi itse etsiä asioita pelissä.Pelin juju varmaan tulee olemaan secrettien etsimisessä eri planeetoilta. Tosin jos tuo ei ole jotenkin kätevästi random generoitua niin aika nopeasti netistä tulee eteen spoilerit missä on pelin parhaat kamat ja ne käydään hakemassa pois sitten heti alkuun. Power pelaaja kun on.
Mahtavaa. Saa roolipelata kaikessa rauhassa ja kuulee samalla kylän uusimmat juorutOma hahmo on ilmeisesti mykkä ja hahmot solkottavat Dragonbornille elämänsä huolet kysymättä.
Tuo gameplay osuus oli varmaan rehellisin gameplay trailer minkä olen koskaan nähnyt. FPS aivan perseestä eli jossain 25-30 välillä, animaatiot nykii, tekoäly paskaa ja grafiikat muutamia hiottuja kohtia lukuunottamatta suttuisia ja muutenkin jäi aika legacy game engine fiilis. Noista huolimatta vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja lähes varmasti tulee ostettua julkaisussa.
Edit: En tiedä onko aikasemmin ollut tiedossa mutta peli tulee myös Steamiin joka ainakin modi yhteisölle helpotuksen paikka.
Kannattaa ennemmin kysyä että kuinka montaa potentiaalista pelaajaa kiinnostaa mikä engine pelissä on jos muuten homma ns. toimii.Uusi Skyrim vois kiinnostaa mutta se on tuolla samalla moottorilla parsittu. Voiko joku oikeasti väittää että tuo on hyvä moottori, onhan siihen modi työkalut valmiina, mutta siihen se jääkin.
Kyllähän se ensi vaikutelma grafiikoiden kannalta aina karsea gamebryo pelien trailereissa, ja sitten voi ennustaa legacy bugeja joita nähty edellisissä peleissä. Ja oliko vähän huono idea tehdä 76 samalla enginellä. Ikuinen vanhan päälle kasaaminen kannustaa tekemään samanlaisia pelejä mitä aina ennenkin tehty.Kannattaa ennemmin kysyä että kuinka montaa potentiaalista pelaajaa kiinnostaa mikä engine pelissä on jos muuten homma ns. toimii.
Samaa vanhaa radiant ai/quest tuubaa mitä aiemmissa Bethesdan peleissä jo ollut. Eli hae random tavara random paikasta ja rukoile, ettei se bugita.Haastattelun tynkää.
Planeetat random generoituja pl. käsin tehdyt juoni-questit.
- Pelaajan ei tarvi grindata proceduraalisesti generoituja paikkoja vaan pelistä voi nauttia ihan pelaamalla "käsin tehtyjä paikkoja".
- Viitaisiko tämä siihen että pelissä varmasti löytyy tehtäviä kuten:"Hei tarvitsen soppaani vulkaanista kiveä. Hae kolme kiveä planeetalta X".
Starfield: Everything New We Learned in IGN's Todd Howard Interview
From Starfield's story to Fallout 5, the head of Bethesda Game Studios offered a lot of new info.nordic.ign.com
Tämä särähti vähän korvaan. Perusteletko, miksi konsolit jarruttaisivat pelikehitystä. Tuolla logiikalla hitaammat PC:t jarruttaisivat samalla tavalla. Menee kyllä aika offtopiciksi, joten pahoittelut siitä.PC:llä saa kuitenkin sorvata asetukset rautansa mukaan, mutta konsoli ankkurit on kuitenkin aina siellä taustalla kehitystä jarruttamassa.
Eikä ilman PC olisi edes koko Witcher sarjaaVoisi sanoa saman kuin mitä CDPR sanoi Wither 3 aikaan, kyllä konsolit tietyissä osissa voivat vaikuttaa kehitykseen mutta ilman konsoleita ei peleillä olisi noita megan luokan budjetteja.
The Witcher 3 -kehittäjä grafiikkaväittelystä: "Peliä ei olisi ilman konsoleita" - Pelaaja.fi
Tällä viikolla julkaistu The Witcher 3: Wild Hunt on synnyttänyt kärkevää sanailua pelaajien odotuksista ja eri alustojen grafiikkaeroista niin keskustelufoorumeilla kuin pelimediassakin. The Witcher 3:n takkuilevaa suorituskykyä ja pieniä graafisia puutteita on pyritty korjailemaan päivityksin...pelaaja.fi
Tammikuu 2021 oli myyty ilmeisesti jo 20 miljoonaa RTX korttia niin kyllä se on aika hyvä verrattuna konsoleihinEi tartte katsoa kuin steamin laitekantaa niin kyllä se jarru on pc-kanta, eli näitä 3080-4090 tason koneita on niin vähän ettei niille kukaan ala jotain sadan miljoonan peliä tekemään.