Starfield (PC, XBX)

Reaktoriksi C40 ja Grav driveks 50, niin sen jälkeen muu onkin makuasiaa ja kaikki on mahdollista.
Kannattaa huomioida että monia osia myy vain valmistaja omasta kaupastaan. Itse esim menen aina rakentamaan uutta alusta Sol systeemin Titanissa olevaan Homestead kylään, josta saa pelin parhaat "jalukset" (mikä on landing gear på finska?). Samasta paikasta saa myös pelin ainoan kaksikerroskomentosillan, jossa on nätit portaikot - mikäli vihaa tikkaita kuten minä ja haluaa enemmän kerroksia habeille kuin yhden.
älä toki kerro mikä sen nimi on. tässä googletellut tovin sitä.
 
älä toki kerro mikä sen nimi on. tässä googletellut tovin sitä.
Oletin hänen viittaavan kumpaan vaan C luokan 40 max tehon omaaviin reaktoreihin, joita ovat (löytyy Reactors - ship modules | Starfield | INARA) Pinch 8Z ja SF40 Sheared Flow reaktorit.

Tuo ainoa 2 kerroksinen komentosilta missä on portaat, on Cabot C3, C3X tai C4 (samanlaisia kai, stats eroja). Imo ruma sammakon naama näköinen, eikä itseä hyvin sijoitetut ladder It haittaa niin paljoa, että käyttäisin.

Laskeutumistelineista en tiedä, luulin niiden olevan eroiltaan kosmeettisia. Niitä kyllä tarvitaan joku määrä massa funktiona vaatimuksena.

(juu pari alusta rakentelin jo, nämä tulee melkein apteekki hyllyltä nimet xd)
 
Laskeutumistelineista en tiedä, luulin niiden olevan eroiltaan kosmeettisia. Niitä kyllä tarvitaan joku määrä massa funktiona vaatimuksena.

Laskeutumistelineiden "thrust"-arvo kertoo miten tehokkaita ne on:
1698156915622.png

Tuossa pelin kaikki 4-tason telineet, joista NG-20 löytyy Homesteadista ja Hope tietysti Hopetownista.
 
Kaikki kaapatut alukset nimeytyy automaagisesti uusiksi "UC Navy A Cargo" ekan kerran kun pelin käynnistää uusiksi. Rekisteröinnitkin usein resetoituu ja joutuu maksamaan sen uusiksi.

Saisivat vähän useammin patchata bugeja kun niitä kerran riittää.
 
Tikkaita ei tosiaan tartte, eikä kakskerroskomentosiltaa, vaan kaikki tarvittavat habit mahtuu helposti yhteen tasoon ja voi sovitella niitä niin, että ovet on sopivissa paikoissa ja tarpeelliset toiminnallisuudet helposti saavutettavissa. Niiden päälle voi sitten pinota "structure"-kappaleita sen verran että kosmeettiset arvot oman silmän tarpeiksi täyttyy.

just kaappasin 3-kerroksisen vihulaivan ja muokkasin siitä sisäisesti yksikerroksisen, mutta ulkoisesti se ei juuri muuttunut (mitä nyt että docking on alla ja bay edessä keskellä - käytännöllisyys kunniaan.
 
Mitäs mieltä peliä enemmän pelanneet kontrolleista ja käyttöliittymästä? Tarkoituksena oli pelata peliä lähinnä Steam Deckillä ja satunnaisesti PC:llä, mutta kaiketi alkukankeutta ollut sisäistää kontrolleja ja käyttöliittymää kummallakin laitteella. Ei ehkä niin paljon kuin Red Dead Redemption 2 aikoinaan aiheutti mutta silti niin paljon, että satunnaispelaajana pitää tavallaan opetalla kaikki aina uusiksi kun selkärankaan ne ei jostain syystä meinaa iskostua. Toki lääkehän lienee sama mikä RDR2 - pitää pelata pidempiä pelisessioita ja tiiviimmin (ja tässä tapauksessa parempi lienee aloittaa ja sisäistää peli PC:llä tehden Steam Deckillä pikemminkin kaikkea farmaamista yms.).

Spoilereita vältin, hypeen en tarttunut ja silti pelin aloitus tuntui todella vaisulta - jotenkin alitajunnassa olin kaiketi asettanut riman liian korkealle odottaen "wau-efektiä" joka imaisisi ensimetreillä täysillä peliin mukaan (vertaa Skyrimin loharihyökkäys alussa). Toisaalta ollut kiva pelata logiikalla "pohjalta ponnistaen" ja onhan peli tähän asti koko ajan mennyt mielenkiitoisemmaksi, koukuttavuus silti jäänyt vielä puuttumaan.
 
Voisin kirjottaa vaikka miten pitkän romaanin kuinka ei rakenneta avaruusalusta, tai kuinka eksyä omaan sukkulaan :zoom: Mistä ne repii noita 5000 shieldejä mitä youtubesta kattonut? ite löytänyt vaan 1500, vaikka 1600 pitäs olla kans saatavilla?
 
Voisin kirjottaa vaikka miten pitkän romaanin kuinka ei rakenneta avaruusalusta, tai kuinka eksyä omaan sukkulaan :zoom: Mistä ne repii noita 5000 shieldejä mitä youtubesta kattonut? ite löytänyt vaan 1500, vaikka 1600 pitäs olla kans saatavilla?
60% voi saada lisää shield tehoja perkeistä kanssa. Muutoin juu modeja.

e: aijaa ne voi kertautua crew taidoista? tätä en tiennytkään.
 
Voisin kirjottaa vaikka miten pitkän romaanin kuinka ei rakenneta avaruusalusta, tai kuinka eksyä omaan sukkulaan :zoom: Mistä ne repii noita 5000 shieldejä mitä youtubesta kattonut? ite löytänyt vaan 1500, vaikka 1600 pitäs olla kans saatavilla?
Laiva täyteen duunareita joilla on shield boost skill. Ja itellä se myös. Sitten se katolle kiinnittyvä rinkula 1600 shield. (1500 taitaa kiinnittyä sivusta). Aika korkealle bonusten kanssa tuo kiipeää.
Toki tubettajilla voi olla modeja myös käytössä, joilla saa sitten mitä vaan ja mihin vaan.
 
jaa n
Laiva täyteen duunareita joilla on shield boost skill. Ja itellä se myös. Sitten se katolle kiinnittyvä rinkula 1600 shield. (1500 taitaa kiinnittyä sivusta). Aika korkealle bonusten kanssa tuo kiipeää.
Toki tubettajilla voi olla modeja myös käytössä, joilla saa sitten mitä vaan ja mihin vaan.
jaa niilläkin omat skillit? Kunhan nyt tuhrasin, hetki tällä ja kunhan saadaan lvl sinne 60 paikkeilla ni viimosen päälle. Sitä en ymmärrä miksi aluksen tposella puolella päällekkäin olevissa 3x1 moduuleissa on tikkaat, mutta toisella puolella ei? Tässä siis kuva ennen kuin tajusin ettei pääse joka paikkaan xD
Ilmeisesti Beameilla ym PAR aseilla ei saa niin suuria lukuja, vaikka tehoa on? vai valkkasinko väärin xD nimestä ja väristä ei tarvii välittää.. :)
Näyttökuva 2023-10-24 212523.png
 
jaa n

jaa niilläkin omat skillit? Kunhan nyt tuhrasin, hetki tällä ja kunhan saadaan lvl sinne 60 paikkeilla ni viimosen päälle. Sitä en ymmärrä miksi aluksen tposella puolella päällekkäin olevissa 3x1 moduuleissa on tikkaat, mutta toisella puolella ei? Tässä siis kuva ennen kuin tajusin ettei pääse joka paikkaan xD
Ilmeisesti Beameilla ym PAR aseilla ei saa niin suuria lukuja, vaikka tehoa on? vai valkkasinko väärin xD nimestä ja väristä ei tarvii välittää.. :)
Näyttökuva 2023-10-24 212523.png
Kaappaamalla saa paremmat osat kuin mihin skillit yltää, kunhan on pilottiskilli kunnossa. Tän sain just napattua:
1698180942009.png
 
Mistä hitosta kaappaatte niitä? Jonku muun pelaajan vai ai:n? Kaikki vinkit tervetulleita:)
Yksinpeli, niin muita pelaajia ei ole. Näitä laskeutuu planeetoille, jolloin voi vain mennä sisään ja kaapata. Helpommin löytyy satunnaiskohtaamisista avaruudesta, jolloin voi vihulaumasta valita minkä kaappaa ja tuhoaa muut sitten eka - kuten tuo oli. Paremmat vihut kohtaa sieltä korkean levelin systeemeistä kartan oikeasta laidasta. Tuo kuvan vihu hyökkäsi mun kimppuun kavereiden kanssa jossain lvl75 systeemissä ja nitistin kaikki heikommat kaverit ennen tuon valtaamista.

Bounteista saa varmuudella kohdattua ja osa niistä on varsin korkean lvlin tyyppejä, jos itellä on enemmän leveleitä (oletan että ne skaalautuu sun leveleiden kanssa).
Ite oon nyt tällä hahmolla NG+ pelissä ja nyt aloitan uuden NG+ aina kaappaamalla eka bounteista parempaa ja parempaa alusta, kunnes sopiva löytyy. (eihän näille mitään oikeaa pelissä olevaa tarvetta ole, mutta mulle maistuu alustouhuilut hyvin tässä hiekkalaatikkopelissä).

edit: lisätään vielä, että Serpentis systeemissä tulee vihukohtaamisia lähes aina. Ihan niitä parhaita vihualuksia sieltä ei taida vastaan tulla, kun on "vain" lvl55 systeemi, mutta toiseksi parasta on helppo löytää. Tuo systeemi on myös hyvä paikka harjoitella ainakin avaruustaisteluja ja alusten kaappailuja, sekä farmata expaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä hitosta kaappaatte niitä? Jonku muun pelaajan vai ai:n? Kaikki vinkit tervetulleita:)
Laskeudu mihin tahansa plaanetalle tai kuuhun ja mene ulos, niin kohta jo kuuluu aluksen ääniä. Sitten vain vilkuilet minne päin se laskeutuu ja juokset sinne ja alukseen. Tai sitten avaruudessa taisteluista valtaa.
 
Ottaa pohjalle yhden kaapatun aluksen jossa on yksi tai kaksi osa-systeemia hyvää tasoa, ja parantelet loput. Sen jälkeen ei voi enää käyttää muita parempia kaapattuja aluksia koska ne on automaattisesti aina huonompia kuin se sun olemassa oleva. Jos jossain valmiissa aluksessa on hyvä reaktori ja vaikka grav moottori, niissä on yleensä lähes aina huonot suojat ja moottorit, ja käytännössä aina huonot tai korkeintaan keskinkertaiset aseet.

Siis se kaapattu alus otetaan pohjalle lähinnä sen takia että siinä on silloin yksi tai kaksi isompaa osajärjestelmää, johon ei tarvitse ensiksi koskea, jolloin se on hieman halvempi muokata. Ajan myötä ne kaikki täytyy toki uusia. Vaikka teknisesti alussa ja keskivaiheilla on tosiaan mahdollisuus saada kaapatussa aluksessa sellaisia komponentteja joita et vielä itse voi käyttää, koskee se lähinnä vain yhtä komponenttia, ja se ei tee aluksesta mitenkään sen enempää ylivertaista. Siis jos vaikka maksimi suoja minkä itse voit rakentaa on 1000 ja jossain aluksessa on valmiina 1300, no se ero ei ole kummoinen.



Tässä muutama taulukko jotka auttaa sitten kun perehtuu tuohon. Eka listaa about kaikki komponentit ja niiden statsit. Tuo on lähes täydellinen taulukko alusrakentelussa, juuri muuta ei tarvita. Siitä näkee kulloisella levelillä ja starship engineerg skillin tasolla että mikä on paras minkä voit rakentaa jokaisesta eri osakomponentista, ja kuinka paljon levelliä tai skilliä hieman parempi vaatisi. Tuo on erityisen hyvä siitä että se listaa ne sijainnit josta sen komponentit voi ostaa. Varhaisemmat taulukot eivät listanneet noita sijainteja. Kuten varmaankin on mainittu, suurin osa rakentelusta luonnistuu parhaiten omassa tukikohdassa sillä isommalla laskeutumisalustalla. Tuossa on vähän tuostakin selitetty parilla ekalla sivulla. Muutaman komponentin joutuu hakemaan muualta, mutta välttämättömiä nekään ei ole. Itse olen käyttänyt noita muita paikkoja vasta parin viimeisimmän iteraation kohdalla, kun alus oli jo käytännössä niin hyvä kuin tulee koskaan olemaan. Siis omassa tukikohdassa kaiken rakentelu antoi lähes yhtä hyvät jutut, ilman että mun tarvi sen jälkeen suhata ympäriinsä poimimassa muutamaa pisteosaa jotka olivat vain muualta saatavissa.



Mutta tuo ei kerro laisinkaan yhtä hyvin tärkeää ominaisuutta aseista. Kaikissa hyvissä aseissa on "lipas". Aseeseen allokoitu energia(se vasemmalla näkyvä systeemi) "lataa" asetta kunnes se on täynnä. Kaikki paskat aseet ovat sellaisia jotka tyhjenee yhdellä laukauksella. Ne toki näennäisesti latautuu nopeasti mikäli niille on ohjattu täysi max. 12 energiaa, mutta tämän takia ne ovat paskoja. Ei ole mahdollista allokoida kolmelle eri aseelle yhteensä 3x 12 energiaa. Tuo pelkästään olisi 36 energiaa, ja suojille ja moottorille ei riittäisi kuin joku 6-8, ja tämä olisi maksimi skilleillä ja yhdellä miehistönjäsenellä, jotka boostaisi reaktorin energian jonnekin 46-48 tms. mikä maksimi on. Mulla on muistaakseni 40 parhaasta reaktorista ja sitten ehkä 2 lisää noista muista, ja olen lähellä maksimia.

Tähän ominaisuuteen viitataan jossain taulukoissa battery dps ominaisuudella. Siis normaali DPS olisi se määrä damagea jonka ase tekee 12 energialla, kun battery DPS on se määrä damagea minkä ase tekee täyteen latautuneena, ottamatta huomioon latautumista. Tämä battery DPS irtoaa kunhan aseella on edes 1 energia allokoitu, mikä siis tekee noista tietyistä aseita, ja siten kaikki alukset jotka käyttää kolmea tälläistä eri asetta, todella ylivoimaisen.

Tuossa linkatussa viestissä on yksi taulukko. Itse linkattu yksittäinen viesti käyttäjältä Lumios4Pips , ei ketjun aloituspostaus. Itse olen tuosta ottanut oman kopion ja poistanut siitä noi kaikki laser ja ballistiset aseet.

Tuo taulukko ei ole ihan täydellinen. Yksi asia, se laskee damage numeroihin mukaan shield ja hull damagen. Tää on valitettavasti hölmöä, koska millään hetkellä sä et voi tehdä kumpaakin damagea. Jos vihollisella on suojat sä teet vain shield damagea, ja jos ei ole sä teet vain hull damagea.

Tuota kannattaa käyttää seuraavasti: Lajittelee sarakkeen S mukaan. Tämä kertoo partikkeli ja ohjusaseilla nimellis DPS:n, joka saavutetaan kun aseelle on ohjattu täydet 12 energiaa. Käytännössä useimmat käyttää partikkeliaseita koska niillä voi ampua kauempaa, ja nopeammin myös läheltä. Ohjukset ovat nimellisesti parempia, mutta niitä voi käyttää vasta lähempää koska ne vaatii lukituksen. Tästä valitsee parhaimman ykkösaseen jolle antaa sen 12 energiaa, siis niistä kaikista mitä itse voi käyttää levelin ja starship engineer skillin rajoitteiden puitteissa. Sitten valitsee kakkos ja kolmosaseeksi taulukon yläpäästä sellaiset aseet, joissa X sarake on korkea batterymax. Sillä nyt ei kauheasti ole väliä onko se 3000 tai 5000, enemmän parempi mutta ei kauheasti silti vaikutusta. Tavallisissa taisteluissa viholliset kuolee nopeasti joka tapauksessa. Näille aseille annetaan vain 1 energia kummallekin.

Sitten kun oppii systeemin niin voi kakkosaseeksi valita korkeamman DPS:n aseen, kun riittää energiaa suojien ja moottorin lisäksi enemmän toisellekin aseelle. Periaatteessa noilla ohjuksillakin voisi hifistellä, ongelma on vaan löytää vihollisia joiden kanssa tarvitsisi jotain parempaa kuin 3 korkean battery max arvon omaavaa partikkeliasetta.
 
Kunhan nyt tuhrasin, hetki tällä ja kunhan saadaan lvl sinne 60 paikkeilla ni viimosen päälle. Sitä en ymmärrä miksi aluksen tposella puolella päällekkäin olevissa 3x1 moduuleissa on tikkaat, mutta toisella puolella ei? Tässä siis kuva ennen kuin tajusin ettei pääse joka paikkaan xD
Ilmeisesti Beameilla ym PAR aseilla ei saa niin suuria lukuja, vaikka tehoa on? vai valkkasinko väärin xD nimestä ja väristä ei tarvii välittää.. :)
Näyttökuva 2023-10-24 212523.png

Tuo systeemi habitat modulien suhteen, että mihin tulee ovi, mihin tulee tikkaat, yms. on jossain määrin dynaaminen. Eli se peli päättää. Sen suhteen pärjää hyvin kunhan ohjaamo ja ne kaksi ulosreittiä on mahdollisimman lähellä toisiaan. Ja sitten bonuksena muutama workbench ja sänky lähelle, niin muusta aluksen sisäosista ei tarvitse välittää.


Huomasin tuossa juuri että sulla ei ole täyttä määrää aseita. Noi aseiden palkit pitäisi tässä kuvassa olla aina täynnä. Sulla on nimellisesti 6 energiaa per ase. Vai 8:n. Laita enemmän jokaista yksittäistä asetta. Yhdelle aseelle saa olla maksimissaan 12 energiaa. (Kökösti muotoiltu näin nopeasti kirjoitettuna) Se peli kertoo sen maksimin joka tapauksessa. Voit myös ottaa kuvakaappauksen siitä kohdasta mikä listaa aseiden nimet kaikki kerralla, niin voidaan katsoa tuosta taulukoista kuinka lähelle hyvää juuri kyseiset aseet on. Se missä valitaan ne key bindit, rakentelumoodissa.
 
Laskeudu mihin tahansa plaanetalle tai kuuhun ja mene ulos, niin kohta jo kuuluu aluksen ääniä. Sitten vain vilkuilet minne päin se laskeutuu ja juokset sinne ja alukseen. Tai sitten avaruudessa taisteluista valtaa.

Joo pitää perehtyä ekana miten vallataan alus avaruudessa:)

Tuo systeemi habitat modulien suhteen, että mihin tulee ovi, mihin tulee tikkaat, yms. on jossain määrin dynaaminen. Eli se peli päättää. Sen suhteen pärjää hyvin kunhan ohjaamo ja ne kaksi ulosreittiä on mahdollisimman lähellä toisiaan. Ja sitten bonuksena muutama workbench ja sänky lähelle, niin muusta aluksen sisäosista ei tarvitse välittää.


Huomasin tuossa juuri että sulla ei ole täyttä määrää aseita. Noi aseiden palkit pitäisi tässä kuvassa olla aina täynnä. Sulla on nimellisesti 6 energiaa per ase. Vai 8:n. Laita enemmän jokaista yksittäistä asetta. Yhdelle aseelle saa olla maksimissaan 12 energiaa. (Kökösti muotoiltu näin nopeasti kirjoitettuna) Se peli kertoo sen maksimin joka tapauksessa. Voit myös ottaa kuvakaappauksen siitä kohdasta mikä listaa aseiden nimet kaikki kerralla, niin voidaan katsoa tuosta taulukoista kuinka lähelle hyvää juuri kyseiset aseet on. Se missä valitaan ne key bindit, rakentelumoodissa.

Joo pitää kohta kattoa kun koneelle meen.. jollain cannoneilla ja missileillä ne ainakin saa aika ylös. 2kpl jokaista 3:a asetta?
 
Itellä tullut lähinnä mieleen mihin tässä edes tarvitsee parempaa alusta? Tehnyt nyt Ryujin tehtäviä tyylillä ota tehtävä, paina L ja tehtävän kohdalta, R set course ja yks kaks olet jo oikeassa paikassa. Neoniin pääset vielä nopeammin takaisin samalla tyylillä, kun hahmo spawnaa jo sinne hissin yläpäähän siihen Neonin keskikäytävälle. Huomasin tämän ominaisuuden pelistä noin 2h pelaamisen jälkeen ja vie kyllä kaiken seikkailun halun koko pelistä. Nyt pelannut jotain 20h eikä omalle alukselle tarvitse juosta ilmeisesti koskaan, kun voit vaan spawnata pisteestä A mihin vain planeetalle. Alus skilleihin olen laittanut lähes kaiken, mutta enhän ole käyttänyt koko alusta pelissä :rofl:
 
Itellä tullut lähinnä mieleen mihin tässä edes tarvitsee parempaa alusta? Tehnyt nyt Ryujin tehtäviä tyylillä ota tehtävä, paina L ja tehtävän kohdalta, R set course ja yks kaks olet jo oikeassa paikassa. Neoniin pääset vielä nopeammin takaisin samalla tyylillä, kun hahmo spawnaa jo sinne hissin yläpäähän siihen Neonin keskikäytävälle. Huomasin tämän ominaisuuden pelistä noin 2h pelaamisen jälkeen ja vie kyllä kaiken seikkailun halun koko pelistä. Nyt pelannut jotain 20h eikä omalle alukselle tarvitse juosta ilmeisesti koskaan, kun voit vaan spawnata pisteestä A mihin vain planeetalle. Alus skilleihin olen laittanut lähes kaiken, mutta enhän ole käyttänyt koko alusta pelissä :rofl:

Koska voi? :lol:
 
Alusten rakentelu kyllä kiinnostaa, mutta olen vasta joku 16lvl. Mantis tehtävästä sain jonkun aluksen, mutta en ole vielä rakenteluun tutustunut, kun paremmat osat varmaan vielä lukossa.
 
Joo pitää kohta kattoa kun koneelle meen.. jollain cannoneilla ja missileillä ne ainakin saa aika ylös. 2kpl jokaista 3:a asetta?

Haluat aina aseille kaikki 12 tehon slotin täyteen sitä yhtä asetta, esim 3 max teho asetta 4 kpl, 2max teho asetta 6kpl etc. Jokainen yksittäinen ase saa 100%dmg vaikka se koko 12 tehon moduuli olisi vain yhdellä teho-palikalla päällä, se 1/12 vaikuttaa Vain aseen uudelleen lataukseen.

Useita aseita on siis kahta erilaista, koko ajan uudelleen lataava ja "Auto" (eli lipas). Siis jos on lipas-ase, saa koko lippaan ammuttua normaali vauhtia pois tuhansia lämää ennen kuin tarvii ladata aka vihu kuoli jo. Missile ehkä asia erikseen, niitä tarvii ladata useammin.

Tuota leffo selosti tuossa ylempänä.
 
Haluat aina aseille kaikki 12 tehon slotin täyteen sitä yhtä asetta, esim 3 max teho asetta 4 kpl, 2max teho asetta 6kpl etc. Jokainen yksittäinen ase saa 100%dmg vaikka se koko 12 tehon moduuli olisi vain yhdellä teho-palikalla päällä, se 1/12 vaikuttaa Vain aseen uudelleen lataukseen.

Useita aseita on siis kahta erilaista, koko ajan uudelleen lataava ja "Auto" (eli lipas). Siis jos on lipas-ase, saa koko lippaan ammuttua normaali vauhtia pois tuhansia lämää ennen kuin tarvii ladata aka vihu kuoli jo. Missile ehkä asia erikseen, niitä tarvii ladata useammin.

Tuota leffo selosti tuossa ylempänä.


no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveni :) Miten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD

Näyttökuva 2023-10-25 122239.png
 
no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveni :) Miten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD

Näyttökuva 2023-10-25 122239.png

Pitää olla se targeting skill. E:llä valitset kohteen ja R muistaakseni niin tulee joku hidastus ja voit valita mitä ammut. Eilen koitin harjotella, mutta silti räjähti aina koko paska :rofl: varmaan youtubesta helpoin kattoa.
 
no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveni :) Miten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD

Näyttökuva 2023-10-25 122239.png
Docking portin voi laittaa pohjaan landing bayn taakse, niin silloin molemmat portit on samassa habissa ohjaamon takana. Voi olla kätevämpi, jos niin mieltää.

Targeting Control Systems - skill antaa sun valita mitä järjestelmää tulitat. Ite otan virrat pois turreteilta silloin kun haluan kaapata.
 
Crimson Fleet aluksissa on usein EM aseita, jotka tekee nimenomaan systeemiin vahinkoa, eikä Hull tai Shield juuri mitään, ne on tarkoitettu juuri alusten kaappaamiseen. Vaihtoehtoisesti jollain vähemmän tehokkaalla pyssyllä joka ei tee Hull vahinkoa (laserit?) voi yrittää hivuttaa Engine moduuliin vahinkoa tuhoamatta alusta.

Se Targeting Ctrl Systems taito tosiaan tarvii. Lienee mahdollista vahingossa critical-hit Enginet pois pelistä ilmankin tuota taitoa, mutta en ole varma; itse otin tuon Target taidon ensimmäisenä valintana enkä ole ilman sitä siis pelannut.
 
En oo tota kaappailua aiemmin juuri tehnyt, mutta nyt parina päivänä tykästynyt kovasti siihen leikkiin.
Seikkailin päättömästi (ja tylsästi) tähtikartan oikeassa laidassa about 30 min ja sain saaliiksi 3kpl vihujoukkojen parhaita aluksia.
1698230344755.png
 
Tässä alusten rakentamisessa on se huono puoli, että aluksia ei voi pilkkoa osiksi ja käyttää niitä osia toisten alusten rakenteluun. Esimerkiksi crimson fleetin questlinessä saa loppupuolella pari ihan kätevää palikkaa alukseen.
muistaakseni nostaa suojien määrä jollakin % määrällä ja nopeuttaa suojien regenerointia
Näitä ei tietääkseni mistään erikseen saa ostettua. Vaihtoehtona on sitten vain päivitellä tuota yhtä ja samaa alusta kun niitä osia ei muihinkaan saa siirrettyä. Tekisi myös alusten rakentelusta halvempaa jos kaapatuista aluksista voisi siirtää haluamiaan komponentteja toisiin aluksiin ja myydä sitten jäljelle jääneet osat pois.

Toinen ärsyttävä asia on se, että kaikki ruumassa olevat tavarat siirtyy aina vaihdettaessa aluksesta toiseen + kaikki se turha irtotavara mitä noissa aluksissa yleensä on. Olis mukava pystyä käyttämään isoa rahtialusta materiaalien kuskaamiseen/säilyttämiseen ja sen lisäksi jotain ketterämpää taistelualusta.
 
Tässä alusten rakentamisessa on se huono puoli, että aluksia ei voi pilkkoa osiksi ja käyttää niitä osia toisten alusten rakenteluun. Esimerkiksi crimson fleetin questlinessä saa loppupuolella pari ihan kätevää palikkaa alukseen.

Sä voit aina asennella nuo osat kaikkiin sulla oleviin aluksiin ennen kuin päätät joko jatkaa rosvona tai "rosvona". Sit voit ainakin muutella useampaa alusta.

Tommonen omien osien warehouse olis kyllä hyvä ominaisuus. Samoin toki mahdollisuus parkkeerata rahtialus jonnekin roinineen. Olis myös siistiä jos vois parkkeerata jonnekin outpostiin riviin kaikki aluksensa... mut sit olis ongelmana muistaa et mihin ruumaan vaihtokalsarit on jäänyt...
 
Unofficial Community Patch ulkona:


Tässä immersiivisempi metodi kuin cheatit, jolla vendoreille saa lisää rahaa. Tosin sopisi paremmin kakkos tason perkiksi, jotta ei tarvitsisi ottaa muita turhia perkkejä, jotta pääsee expert tasolle socialissa.

 
Joo sain tossa ekan laivan siepattua. No siinä sitten tovin pyörin siellä ihan oikeassa reunassa et saan siepattua laivan millä pääsee niiltä parilta planeetalta pois. No pois päästyäni bounty oli united colonesilta, star rangereilta, ja Crimson fleetiltä, ja contrabandia kyydissä. Vähän joutu Googlea käyttää ja sinne meni yli 100k :(
 
Joo sain tossa ekan laivan siepattua. No siinä sitten tovin pyörin siellä ihan oikeassa reunassa et saan siepattua laivan millä pääsee niiltä parilta planeetalta pois. No pois päästyäni bounty oli united colonesilta, star rangereilta, ja Crimson fleetiltä, ja contrabandia kyydissä. Vähän joutu Googlea käyttää ja sinne meni yli 100k :(
Mulla oli sama ongelma aiemmin, siis jumissa siellä lv75 systeemeissä. Tosiaan omiin tukikohtiin /outposts tai kotipaikkaan (New Jemison, ehkä muuallekin) voi aina suoraan Land-pikamatkustaa kun 1) ei ole contraband inventoryssa 2) ei ole aluksen puikoissa, jossa on contrabandia.

Eli sieltä ei tarvi "lentää" tai grav hyppiä pois.
 
Mä kaapattuani aluksen hyppään takas omaan alukseeni ja jatkan sillä matkaa. Kaapattu menee automaatilla telakalle, josta sen voi vaihtaa alle sitten vaikka Jamesonissa. Tuossa on se etu, ettei kontrabandit tuu mukana, eli saa siivouksen kaupan päälle. Joskus on nimittäin tosi vaikea löytää niitä kontrabandeja varsinkin isommasta paatista. Tuolla "telakan" kautta kierrättämisellä säästyy etsimisen vaiva.

Vahingossa on helppo ampua myös ns. hyviksien paatteja ja siten saada bountin. Sitä varten yritän muistaa f5 saven heittää aina uuteen systeemiin siirtyessäni.
 
Tuo Yansin kaappausvinkki on kyllä mieletön QoL -vinkki, ei ole tullut itselle mieleenkään kokeilla ja aina tuskaillut kuinka kankea systeemi on :lol:
 
Käsittääkseni vihun aluksen valloituksen jälkeen ainoa mitä tarvii tehdä, jotta se pysyy omana, on istua puikkoihin ja käyttää se Kotialuksena menun kautta (Tab - Ship - make HShip), sitten se gravhyppii kotiin itsekseen. Itselläni tuon tehdessä alukset irtautuvat toisistaan ja halutessani jatkaa keräilyharrastusta pääaluksella, yksinkertaisesti Board-komentoa uudestaan ennen kuin se pääalus kerkeää gravhyppimään karkuun.

Juuri tuli tuota harrastettua, kun piti saada aluksia myytäväksi ja alusteknikon rahat nolliin, että sain vahingossa :facepalm: anastetun (Mainquest pienehkö spoiler) Starborn Guardian - aluksen myytyä, kun se muutoin ei onnistu.

e: jaahas sitten piratoidessa juttuja tulikin tällaista bugia vastaan. Välillä nähnyt kun jotkin alukset erityisesti The Key ympärillä tanssivat ripaskaa tai jotain nopeatemposta balettia keskipisteensä ympäri, onkohan tässä itselle käynyt jotain sellaista, kun omat aseet noin värittävät koko taivasta o_O. Yritän tässä siis ammuskella kohdetta päin, mutta selvästi menevät ohi maalin ja sen sijaan... jonnekin muualle, tai no varmaan kaikkialle tuon kuvan perusteella :D. Onhan tässä pelissä ollut gravitaatio anomalioita, muttei ihan näin rajuja vielä tullut vastaan xd.
1698260468558.png
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni vihun aluksen valloituksen jälkeen ainoa mitä tarvii tehdä, jotta se pysyy omana, on istua puikkoihin ja käyttää se Kotialuksena menun kautta (Tab - Ship - make HShip), sitten se gravhyppii kotiin itsekseen. Itselläni tuon tehdessä alukset irtautuvat toisistaan ja halutessani jatkaa keräilyharrastusta pääaluksella, yksinkertaisesti Board-komentoa uudestaan ennen kuin se pääalus kerkeää gravhyppimään karkuun.

Juuri tuli tuota harrastettua, kun piti saada aluksia myytäväksi ja alusteknikon rahat nolliin, että sain vahingossa :facepalm: anastetun (Mainquest pienehkö spoiler) Starborn Guardian - aluksen myytyä, kun se muutoin ei onnistu.

e: jaahas sitten piratoidessa juttuja tulikin tällaista bugia vastaan. Välillä nähnyt kun jotkin alukset erityisesti The Key ympärillä tanssivat ripaskaa tai jotain nopeatemposta balettia keskipisteensä ympäri, onkohan tässä itselle käynyt jotain sellaista, kun omat aseet noin värittävät koko taivasta o_O. Yritän tässä siis ammuskella kohdetta päin, mutta selvästi menevät ohi maalin ja sen sijaan... jonnekin muualle, tai no varmaan kaikkialle tuon kuvan perusteella :D. Onhan tässä pelissä ollut gravitaatio anomalioita, muttei ihan näin rajuja vielä tullut vastaan xd.
1698260468558.png


Itelläni kans tehnyt muutaman aluksen kanssa tuota, ja ihmettelin mikä hemmetti. Onko joku asesysteemi sellainen että heijastaa muualle ne ammukset?
 
Jooei, nyt saa riittää tämän pelin paukuttaminen... :thumbsup:

Kyllähän tämä maistui vaikka aika raakilehan tämä on vielä niin monilta osin; monta kertaa kävi mielessä että ois pitänyt jättää kypsymään ja pelata backlogissa olevia valmiita pelejä läpi mutta minkäs teet kun oli masseffectien jäljiltä hirvee avaruusnälkä.

Jossain levelin 40 hujakoilla tais pääjuoni mennä läpi ja pettymys oli tietenkin suuri että tässäkö tää nyt oli joten en alottanut new game+ vaan jauhoin läpi kaiken mitä löysin, rakentelin aina paattia kun rahaa kertyi ja hieroin outposteja ja taistelin systeemin outouksia vastaan. Mietin että vedän nyt levelin sinne 60 saakka että saa viimeiset osat alukseen mutta eihän tästä voinu päästää irti joten tempasin sitten kaikki achit vielä plakkariin.

Levelin 100 achi oli tietenkin se pitkäpiimäisin, ekana ammuskelin ötököitä planeetoilla aluksen katolta sniputellen ja välillä juosten eestaas ammuskellen haulikolla ja sen hornest nestillä mutta kyllästy siihenkin joten sitten piti nöyrtyä ja tekaista adaptive frame -farmi Andraphoniin ja nukkua sielä Sarahin kanssa 12 tuntia ja craftätä framet ja siitä aina yks leveli ja uudestaan...

Ja vieläkään en aloittanut ng+ koska inhoan tehä questeja ja juonia missään pelissä uudestaan varsinkin kun ne on tuoreessa muistissa joten jääkööt noiden tekeminen talteen pahanpäivän varalle, jäi 30 skillpointsiakin talteen kun otin vaan techiä ja scienceä aluksen ja modien takia.

Very hardilla pelasin kokoajan, alussa oli tietenkin hankalaa mutta avaruustaistelut helpottu kun keskityin vaan turretteihin ja pyssyhipat muuttu modien (hornest nest) ja paraller self -kyvyn jälkeen läpihuutojutuiksi mutta tuosta saa syyttää vaan omaa laiskuutta :rolleyes:

Ja jos jotakin tekisin toisin niin niin en enää liittyis crimson fleettiin koska senjälkeen avaruudesta tuli tylsä kun nuo ei hyöki silmille.

Joten kiitos kuitenkin tunnelmallisitakin hetkistä Starfield; muistan aina oman aluksen rinnalla lentävät 2kpl asteroideja, ittensä tappamisen useammin kuin viholliset hornestnest haulikolla sun muut hilpeät bugit jotka ei aina kyllä naurattaneet.

Lopuksi vielä alus joka on tietenkin niin tylsä ku olla voi, 12 turrettia vaan puskee tulta munille, melkeen 10k rahtitilaa ja 6kpl Sal-6830 engineä pitää möhkön manööverit vielä 100:sessa että saa noi turretit hollille. Engine poweria 46 buffien jälkeen jne.

mursu.jpg
 
Just latasin kyseisen pelin, niin nyt on kyllä sanottava, että ihan ulalla tässä on. Ei mitään kokemusta noista skyrin,oblion,yms peleistä tältä "pelintekiöistä". Eli ihan nyyppänä peliin mukaan.
Ihan liikaa kerättävää tavaraa, joka paikka täynnä. Koko idea pelissä hakosessa. Avaruuteen kun menee "alku aluksella" niin kuolema lähes välitön.

Löytyykö tästä jotain rautalangasta väännettyä tutoriaalia, josta voisi imeä jotain oppeja, ettei kaikki olisi yhtä sähläämistä. Itselle tuntuu peli olevan vaikea lähestyä.
 
Just latasin kyseisen pelin, niin nyt on kyllä sanottava, että ihan ulalla tässä on. Ei mitään kokemusta noista skyrin,oblion,yms peleistä tältä "pelintekiöistä". Eli ihan nyyppänä peliin mukaan.
Ihan liikaa kerättävää tavaraa, joka paikka täynnä. Koko idea pelissä hakosessa. Avaruuteen kun menee "alku aluksella" niin kuolema lähes välitön.

Löytyykö tästä jotain rautalangasta väännettyä tutoriaalia, josta voisi imeä jotain oppeja, ettei kaikki olisi yhtä sähläämistä. Itselle tuntuu peli olevan vaikea lähestyä.
Youtubeen starfield for beginners niin näyttäisi videoita olevan. En tiedä auttavatko tosin.
 

Modit korjaa, itse en tosin tuosta kärsinyt. Ainoa ärsyttävä bugi oli kun Power from Beyond ei spawnannut temppeli POI:ta kartalle, jos olit jo surveyed ko. planeetan.
Noi kivet oli pelin paras seuralainen kun ne ei kokoajan molottanut turhia, eikä tullut naamalle kesken tehtävien vaatimaan puheenvuoroa. Eikä isolation bonusetkaan pudonnut kivien takia. Ihan parhaita kumppaneita.
Tosin niistä ei saanut 15% expa bonaria jos vähän kihnutti kyljestä.
 
Youtubeen starfield for beginners niin näyttäisi videoita olevan. En tiedä auttavatko tosin.
Katsellut noita "beginners" videoita jokusen. Jotenkin päässyt alkuun hiljalleen. Ei siinä ihan todella mielenkiintoinen peli. Alku tuntuu olevan vaikeata itselle.
Varsinkin kun jotain modeja pitäisi ladata. Toivoisin, että kun linkkaatte nexusmodeja niin vääntäkää selkokielellä mitä kyseinen modi tekee.

Ei niin, että katso muutos logi, vaan lyhyt kertomus kuinka kyseinen modi muuttaa peliä.
 
Katsellut noita "beginners" videoita jokusen. Jotenkin päässyt alkuun hiljalleen. Ei siinä ihan todella mielenkiintoinen peli. Alku tuntuu olevan vaikeata itselle.
Varsinkin kun jotain modeja pitäisi ladata. Toivoisin, että kun linkkaatte nexusmodeja niin vääntäkää selkokielellä mitä kyseinen modi tekee.

Ei niin, että katso muutos logi, vaan lyhyt kertomus kuinka kyseinen modi muuttaa peliä.

Ite aina pelaan nää Bethesdan peli ekalla kerralla ilman modeja ja tokalla kerralla sit kaikki modit päällä niin on jotain uutta. Lähinnä siis vinkkinä ettei niitä modeja ole pakko ladata. Tosin on tää kyllä aika karmea peli ilman modeja verrattuna vaikka fallout 4 tai skyrim.
 
Ite aina pelaan nää Bethesdan peli ekalla kerralla ilman modeja ja tokalla kerralla sit kaikki modit päällä niin on jotain uutta. Lähinnä siis vinkkinä ettei niitä modeja ole pakko ladata. Tosin on tää kyllä aika karmea peli ilman modeja verrattuna vaikka fallout 4 tai skyrim.
Millä tavalla, vai tarkoititko modattuna? Mielestäni paljon parempi kuin mitä Skyrim tai FO4 olivat julkkarissa, samat UI ongelmat oli niissäkin.
 
Millä tavalla, vai tarkoititko modattuna? Mielestäni paljon parempi kuin mitä Skyrim tai FO4 olivat julkkarissa, samat UI ongelmat oli niissäkin.

Mun mielestä just päin vastoin Skyrim ja FO4 tai vaikka New Vegas oli julkkarissa parempia. Tässä pelissä ei oikeen mikään houkuttele tutkimaan paikkoja samalla tavalla, kun edellä mainituissa. Ja en siis ole tätä vielä edes kokeillut modeilla. Saa nähä jaksaako tätä pelata edes niin paljon, että modeille tulee koskaan tarve.
 
Mun mielestä just päin vastoin Skyrim ja FO4 tai vaikka New Vegas oli julkkarissa parempia. Tässä pelissä ei oikeen mikään houkuttele tutkimaan paikkoja samalla tavalla, kun edellä mainituissa. Ja en siis ole tätä vielä edes kokeillut modeilla. Saa nähä jaksaako tätä pelata edes niin paljon, että modeille tulee koskaan tarve.
Samalla tavalla Skyrimin luolat ja FO4:n talot toistivat itseään, ei niissä juuri mitään ihmeellistä tutkittavaa ollut kun muutaman oli kolunnut. Jos nyt grafiikkaa ei oteta huomioon, kun se kuitenkin on aikaan verrannollinen. Niin SF:ssä on huomattavasti paremmat tehtävälinjat, oikeaa roolipelaamista, parempi gunplay (vs. FO4). Suunnilleen kaikkea on enemmän dialogista, vihollisiin. Ja selkeästi bugittomampi. Toki käsintehtyjä POI:ta on vähemmän, ja ne ovat paljon harvemmassa kun pelialue on käsittömän laaja. Mutta tämä on vain yksi osa-alue, ja CK:n myötä noita varmaan rupeaa tulemaan liukuhihnalta, jolloin procedural gen. ja pelialueen laajuus muuttuu voitoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Samalla tavalla Skyrimin luolat ja FO4:n talot toistivat itseään, ei niissä juuri mitään ihmeellistä tutkittavaa ollut kun muutaman oli kolunnut. Jos nyt grafiikkaa ei oteta huomioon, kun se kuitenkin on aikaan verrannollinen. Niin SF:ssä on huomattavasti paremmat tehtävälinjat, oikeaa roolipelaamista, parempi gunplay (vs. FO4). Suunnilleen kaikkea on enemmän dialogista, vihollisiin. Ja selkeästi bugittomampi. Toki käsintehtyjä POI:ta on vähemmän, ja ne ovat paljon harvemmassa kun pelialue on käsittömän laaja. Mutta tämä on vain yksi osa-alue, ja CK:n myötä noita varmaan rupeaa tulemaan liukuhihnalta, jolloin procedural gen. ja pelialueen laajuus muuttuu voitoksi.

Ehkä eniten itseäni häiritsee se, pelimaailma on sirpaleina pikkuisilla planeetoilla jonne pitää aina mennä cutscenejen kautta. Muutaman planeetan kolusin ja löysin vain muutamat rakennukset ja jotain maanmerkkejä. Kaikilla käymilläni planeetoilla sama meno. Kulkisin mielummin isommissa kokonaisuuksissa joissa olisi oikeasti jotain löydettävää, mutta jokainen tietysti tykkää eri jutuista.

Samalla tätä peliä tulee verrattua Star Citizeniin. Kaikesta sen rikkinäisyydestä huolimatta toivoisin tämän pelin olevan enemmän sen kaltainen.
 
Tämä oli kyllä vuoden suurin pettymys. Vastaan ei ole tullut yhtäkään edes etäisesti kiinnostavaa hahmoa, kaikki keskustelut ovat puuduttavan tylsiä, ammuskelu on tylsää, tehtävät ovat tylsää edes takaisin juoksemista jatkuvilla lyhyillä latausruuduilla, planeetoilta toiselle matkustaminen on käytännössä pikamatkustusta, tekoäly on tyhmä kuin saapas ja New Atlantis on kuin ankea pahvikaupunki. Mitään elokuvamaisuutta pelissä ei myöskään ole, jos sellaisesta tykkää. Keskustelut eri hahmojen kanssa ovat kuin samaa tylsää jauhantaa eri skineillä ja äänillä. Kokeilen uudestaan parin vuoden päästä, kun modaajat ovat tehneet pelille taikojaan.
 
Hyvä vain ettei dialogit ole pelkkää skriptattua cutsceneä, koska silloin menetettäisiin modattavuus. Kannattaa tsekata montako content-modia on esim. W3:lle. SF:n dialogit käydään läpi enginellä reaaliajassa, ja ovat siksi dynaamisempia, kuten vaikka näin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 109
Viestejä
4 502 238
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom