Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Kun lisää DDR5 6000 RAM:ia 32Gb -> 64 Gb (4x16Gb), niin Starfield alkaa kaatuilemaan. Kahdella kammalla 32Gb ei mitään ongelmia. Onkohan tuohon mitään lääkettä?
Kuullostaa kummalta jos noin olisi pelin takia. Onko muistit samoilla spekseillä, ja oletko koittanut synteettistä muistirasitusta?
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Oon aika alussa vielä pelissä, mut siis miten tän hepun saa mukaan kun lähtee planeetalle? Jää aina alukseen istumaan. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi selkokielellä, ettei pelkästään et laita asetuksista. Oon kahlannut vaikka mitä läpi mut ei tuu mukaan ni ei tuu. Oli kiva kituttaa ja maksaa 33000 tosta et istuu aluksessa vaan :cautious:
Näyttökuva 2023-10-19 201711.png
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Oon aika alussa vielä pelissä, mut siis miten tän hepun saa mukaan kun lähtee planeetalle? Jää aina alukseen istumaan. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi selkokielellä, ettei pelkästään et laita asetuksista. Oon kahlannut vaikka mitä läpi mut ei tuu mukaan ni ei tuu. Oli kiva kituttaa ja maksaa 33000 tosta et istuu aluksessa vaan :cautious:
Puhu sille ja sano että haluat sen mukaan. Ja 33 000 crediittiä ei ole mitään tässä pelissä.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
744
Tulikohan etenemisen rikkova bugi minulla nyt vastaan.

Elkää lukeko jos ette ole pelannut läpi tai ihan viimeisissä tehtävissä.

Revelation - Defeat the Starborn Ships

Menen Masada III:lle ja siellä tulee vastaan kaksi alusta ja nopeasti vilahtaa tehtävässä "hail the ship" ja Sam sanoo, "let´s settle this for good" tms ja sitten alkaakin suoraan myllytys. En kerkeä siis tervehtimään alusta. No Samin alus teleporttaa johonkin kuikkaan kun ottaa enemmän osumaa ja toisen aluksen saan tuhottua. Tämän jälkeen ei tapahdu mitään, Samin alus ei tule takaisin eikä ole tietoa mihin pitäisi mennä. Tehtävässä lukee edelleen Defeat the Starborn Ships. Enkö vain tajua jotain vai onko tässä bugi? Ei paljoa auttanut vaikka aloitti kauempaa savesta :(

Hop keksinpäs, että pitää vaihtaa toiseen mestaan.

edit: Eipäs ollutkaan tuosta paikan vaihdosta hyötyä.. Näyttää pahasti siltä, että minun läpipeluu loppui tähän..
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 771
Kattelin äsken xbox appista että 106 tuntia pelattu ja level 39. Main story on "Final Glimpses" vaiheessa. Pitäis varmaan ettiä jostain muistilehtiö ja kirjata siihen että paljonko raaka-aineita tarttis noihin workbench hommiin, muuten tuu mistään mitään kun ei muista ikinä mitä tarttee.

Muuten tuo ei nyt oo pahasti itellä bugaillut mutta joskus joutuu renkuttamaan mission listasta tehtävää päälle/pois että pääsi aluksella oikeaan paikkaan.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Kattelin äsken xbox appista että 106 tuntia pelattu ja level 39. Main story on "Final Glimpses" vaiheessa. Pitäis varmaan ettiä jostain muistilehtiö ja kirjata siihen että paljonko raaka-aineita tarttis noihin workbench hommiin, muuten tuu mistään mitään kun ei muista ikinä mitä tarttee.

Muuten tuo ei nyt oo pahasti itellä bugaillut mutta joskus joutuu renkuttamaan mission listasta tehtävää päälle/pois että pääsi aluksella oikeaan paikkaan.
Itel tarkalleen se 30h nyt ja level 21. En oo workbench hommiin edes ruvennut vielä. Koittanu noita Bounteja hommata et sais jonku kunnon aluksen, kun noita rääpäleitä kertynyt mulle 7 kappaletta, ni aina ku alkaa räiske ni menee pasmat sekasi ja alus räjähtää. Ja Tuollasen aluksen päivittely tulee maksamaan niin perhanasti, mutta maksaa se itse aluskin. + ammukset ja medpackit maksaa helkatisti.

Puhu sille ja sano että haluat sen mukaan. Ja 33 000 crediittiä ei ole mitään tässä pelissä.
Ja kyllä se 33000 on pelin alussa aika kova pala. En sit tiiä jos jotain glitchejä ym ois kerennyt ennen päivitystä etsimään, mutta kerro mistää saa parhaiten tienattua? Bounteja kun kerää sen 10000 edestä, niin puolet siitä menee ellei ylikin medpackeihin ja ammuksiin, eli 4000-5000 jää käteen. Säästä siinä sit 280000 johonki alukseen.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 771
Itel tarkalleen se 30h nyt ja level 21. En oo workbench hommiin edes ruvennut vielä. Koittanu noita Bounteja hommata et sais jonku kunnon aluksen, kun noita rääpäleitä kertynyt mulle 7 kappaletta, ni aina ku alkaa räiske ni menee pasmat sekasi ja alus räjähtää. Ja Tuollasen aluksen päivittely tulee maksamaan niin perhanasti, mutta maksaa se itse aluskin. + ammukset ja medpackit maksaa helkatisti.
Joo totesin saman ettei niihin workbencheihin kannata ihan alussa, vasta sitten kun on ylimääräsiä skill pointseja.

Vinkkinä niin medpackkeja saa aika helposti kun käy läpi The Clinic, sekä Neonin ja New Atlantiksen sairaalat. Tai sitten istuu vaan jonkun odotushuoneessa Wait 3 vuorokautta niin tulee uudet sisällöt ostettavaksi. Sama pätee myös aseita myydessä.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Joo totesin saman ettei niihin workbencheihin kannata ihan alussa, vasta sitten kun on ylimääräsiä skill pointseja.

Vinkkinä niin medpackkeja saa aika helposti kun käy läpi The Clinic, sekä Neonin ja New Atlantiksen sairaalat. Tai sitten istuu vaan jonkun odotushuoneessa Wait 3 vuorokautta niin tulee uudet sisällöt ostettavaksi. Sama pätee myös aseita myydessä.
Joo sen tiedän ja oon odotellut, mutta raha se isoin ongelma :) kyl tää tästä pikkuhiljaa. Noita aluksiakin voi vissiin myydä, mutta perehdytään siihen myöhemmin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Syyskuun myydyin peli vaikka gamepassissa, mikä sinänsä ei yllätä ketään.

Tuostahan puuttuu koko Baldur's gate 3, mikä luultavasti on suositumpi tai vähintään vahva kakkonen. Varmaan liian uutena mutta sehän on hyvin suosittu pelkästään steam countin mukaan.



Mulla 20 pelituntia alla, ja 4 päivää pelannut ni vähän pihalla. Oon koittanut puhuu mut ei?
Onko sulla pääjuoni missä kohtaa? Tehtävän nimi ehkä helpoin tapa kuvata. Jos et voi hylätä nykyistä seuraajaa niin silloin et voi myöskään vaihtaa seuraajaa.

Ja kyllä se 33000 on pelin alussa aika kova pala. En sit tiiä jos jotain glitchejä ym ois kerennyt ennen päivitystä etsimään, mutta kerro mistää saa parhaiten tienattua? Bounteja kun kerää sen 10000 edestä, niin puolet siitä menee ellei ylikin medpackeihin ja ammuksiin, eli 4000-5000 jää käteen. Säästä siinä sit 280000 johonki alukseen.
Rahaa saa hitosti lootista. Kaikkein arvokkain, kevyin ja melko helposti saatavissa on vihollisten aseet ja satunnaiset avaruuspuvun osat.

Ja näitä sitten dumpataan ympäriinsä eri vendoreille koska yhdellä ei juuri ole tarpeeksi rahaa. Mutta ei rahan farmaamisessa ole mitään suurempaa mieltä. Ennenkaikkea sitä alkaa joka tapauksessa tulla kivasti omalla painollaan, ja et varsinaisesti tarvitse rahaa kovin alkuun juurikaan.

Ja siis uusia aluksia ei ole tarkoitus ostaa.(tai se on kallista jos niin tekee) Sitä Frontieriakin voi päivittää, mutta varmaankin parasta alussa on että katsot mantis tehtävän, siitä saa melko OK tasoisen A luokan aluksen, jota sitten kevyesti päivittämällä pärjää aika hyvin. Jos sulla on Kid stuff perk niin siitä saa vielä paremman A tason aluksen melko alussa. Ne kaikki ylimääräiset alukset kannattaa vain myydä.

Jos ei mikään muu erityisesti vetoa pelissä niin lähtisin vaan etenemään niitä isompia tehtäviä tekemällä. Poimit kaikki aseet ja avaruuspuvun eri osat, ja tietysti kaikki huumeet ja lääkkeet, niin noi aseet yms. myymällä saa aika nopeasti paljon rahaa. Joltain kauppialta kuten siltä Wellin asekauppiaalta, saa aika kivasti aseita varastettua. Mutta se vaatii vähän hiippailutaitoa ja luultavasti chameleon tyyppisiä avaruuspuvun paloja. 3:lla chameleon osalla pystyy lähes kenen tahansa edessä istuskelemaan ja varastamaan kaiken irtoroinan. Mikä siis aseiden kohdalla on aika arvokasta, ja sitten noi kaikki jutut respawnaa ties millä logiikalla säännöllisesti.




Heitetään oma kysymys, onko jossain jonkinlaista kaaviota näistä tehtävistä, miten pääjuoni vaikuttaa näihin faction juoniin, tai ehkä enemmän faction tehtävät toisiinsa? En ole noita juurikaan vielä tehnyt, ajattelin että kun ainakin crimsom fleet jotenkin risteää muita, niin että miten noi optimaalisesti pelaisi.

Siis kun Fallout 4:sta oli tälläinen näppärä kaavio jota kaikki käytti, niin jotain tuollaista? Mä olen ymmärtänyt että tässä pelissä on paljon vähemmän poissulkevia valintoja, mutta silti esim. noi CF bountyjen poismaksaminen ei kiinnosta.
1697750890802.png
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Tuostahan puuttuu koko Baldur's gate 3, mikä luultavasti on suositumpi tai vähintään vahva kakkonen. Varmaan liian uutena mutta sehän on hyvin suosittu pelkästään steam countin mukaan.





Onko sulla pääjuoni missä kohtaa? Tehtävän nimi ehkä helpoin tapa kuvata. Jos et voi hylätä nykyistä seuraajaa niin silloin et voi myöskään vaihtaa seuraajaa.



Rahaa saa hitosti lootista. Kaikkein arvokkain, kevyin ja melko helposti saatavissa on vihollisten aseet ja satunnaiset avaruuspuvun osat.

Ja näitä sitten dumpataan ympäriinsä eri vendoreille koska yhdellä ei juuri ole tarpeeksi rahaa. Mutta ei rahan farmaamisessa ole mitään suurempaa mieltä. Ennenkaikkea sitä alkaa joka tapauksessa tulla kivasti omalla painollaan, ja et varsinaisesti tarvitse rahaa kovin alkuun juurikaan.

Ja siis uusia aluksia ei ole tarkoitus ostaa.(tai se on kallista jos niin tekee) Sitä Frontieriakin voi päivittää, mutta varmaankin parasta alussa on että katsot mantis tehtävän, siitä saa melko OK tasoisen A luokan aluksen, jota sitten kevyesti päivittämällä pärjää aika hyvin. Jos sulla on Kid stuff perk niin siitä saa vielä paremman A tason aluksen melko alussa. Ne kaikki ylimääräiset alukset kannattaa vain myydä.

Jos ei mikään muu erityisesti vetoa pelissä niin lähtisin vaan etenemään niitä isompia tehtäviä tekemällä. Poimit kaikki aseet ja avaruuspuvun eri osat, ja tietysti kaikki huumeet ja lääkkeet, niin noi aseet yms. myymällä saa aika nopeasti paljon rahaa. Joltain kauppialta kuten siltä Wellin asekauppiaalta, saa aika kivasti aseita varastettua. Mutta se vaatii vähän hiippailutaitoa ja luultavasti chameleon tyyppisiä avaruuspuvun paloja. 3:lla chameleon osalla pystyy lähes kenen tahansa edessä istuskelemaan ja varastamaan kaiken irtoroinan. Mikä siis aseiden kohdalla on aika arvokasta, ja sitten noi kaikki jutut respawnaa ties millä logiikalla säännöllisesti.




Heitetään oma kysymys, onko jossain jonkinlaista kaaviota näistä tehtävistä, miten pääjuoni vaikuttaa näihin faction juoniin, tai ehkä enemmän faction tehtävät toisiinsa? En ole noita juurikaan vielä tehnyt, ajattelin että kun ainakin crimsom fleet jotenkin risteää muita, niin että miten noi optimaalisesti pelaisi.

Siis kun Fallout 4:sta oli tälläinen näppärä kaavio jota kaikki käytti, niin jotain tuollaista? Mä olen ymmärtänyt että tässä pelissä on paljon vähemmän poissulkevia valintoja, mutta silti esim. noi CF bountyjen poismaksaminen ei kiinnosta.
Toi Mantis tehtävä autto kummasti, en edes tiennyt sellaisesta:) enköhän nyt pärjää :)
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 006
Tuostahan puuttuu koko Baldur's gate 3, mikä luultavasti on suositumpi tai vähintään vahva kakkonen. Varmaan liian uutena mutta sehän on hyvin suosittu pelkästään steam countin mukaan.
Omituista kyllä ja ehdottomasti pitäis listalta löytyä. Ollut ainakin pleikalla myydyin peli elokuussa (pre-order) ja listalla on ps only pelejä muutama. Elokuunkaan listauksesta ei kyseistä peliä löydy.

Kyseinen listaus on pelkästään jenkkimarkkinoilta, joten pitää tietty huomioida että suurin osa pelaajista ei sitå siellä vielä kykene pelaamaan, kun xbox version kanssa kestää. (Eivät saaneet split screeniä toimimaan series S:llä ja MS antoi erivapauden julkaista ilman feature parityä vasta loppukesästä) xbox versio tulee kai jouluksi sentään.

Vähän kun tonki, niin selvisi että ”Baldur’s Gate is missing from Circana’s charts, because Larian Studios doesn’t share its digital sales data with analysts.” Baldur’s Gate 3 topped Starfield in player engagement on US Steam in September, but only ranked 20th on PS5 | Game World Observer

Tldr; ei ole listalla koska larian ei kertonut lukuja. Kyseinen analytiikkafirma ei halua analysoida muita keinoja käyttäen myyntilukuja vaan jättää välistä koko teoksen.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Ostaakko Narwal, vai odottaa et saa ship build rankingin ylemmäs? eli saako 400k hintaluokassa rakennettua paremman aluksen, ja jos saa, Onko ohjeita sellaiseen? Oon ihan peukola keskellä kämmentä ton shib builderin kansssa.

Abyss trekkeri vissiin ihan hyvä myös?
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Ostaakko Narwal, vai odottaa et saa ship build rankingin ylemmäs? eli saako 400k hintaluokassa rakennettua paremman aluksen, ja jos saa, Onko ohjeita sellaiseen? Oon ihan peukola keskellä kämmentä ton shib builderin kansssa.

Abyss trekkeri vissiin ihan hyvä myös?
Hinnoista en niin tiiä, kun creditsit ei pelissä oo kovin haasteellisia saamisia, mutta yhtään alusta ei "kannata" ostaa, sillä ship builderillä saat rakennettua parempaa kuin mitä missään on myynnissä. Alkuaihioksi käy mikä vaan, esim frontier. Ja voi hyvin rakennella lisää sitämukaa kun saa skillejä ja creditsejä.
Aluksien rakentelun oppii nopsaan kun vaan alkaa tekemään, vaikka ihan alussa se voikin tuntua hankalalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
796
Se alusten rakentelu on muuten hiton koukuttavaa hommaa vaikkakin melko hienosti hukattu potentiaali koska eipä siitä paljon hyötyä ole.
Olisipa vaan joku telakka missä olis kaikki osat ettei tarvisi suhata päättömänä ees taas.

Kolmannes pelistähän on pelaamista, kolmannes suhaamista ja kolmannes inventaariorunkkua.
Ja siitä huolimatta tykkään pelistä.
Varmaan vikaa päässä :hmm:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Alusrakentelu ja alustaisteluiden balanssi ylimäätään, tässä pelissä, on todella rikki. Ennen kaikkea helppoon suuntaan rikki. Saat hyvin vähäisellä vaivalla (ja rahalla) tehtyä todella todella ylivoimaisen aluksen, koska noiden aseiden balanssi on niin rikki.

Tämä kokonaan unohtaen kaksi glitciä joita yksinäänkin käyttämällä viholliset eivät käytännössä pysty joko vahingoittamaan sua lainkaan, tai ainakaan merkittävästi niin että sulla on juuri vaaraa tuhoitumisesta. Kumpikin noista glitcheistä on niin vakavia ja rikki, ettei kukaan edes käytä niitä yhdessä. Siis vaikka teknisesti niitä voi käyttää samanaikaisesti, kumpikin tekee jo yksinään susta käytännössä kuolemattoman, jolloin ei ole mitään ideaa käyttää niitä molempia samaan aikaan.

Tämä nyt ei äkkiseltään auta kauheasti, mutta juuri nyt mulla on muuta puuhaa, niin sen vaan sanon kuten Yans, noita valmiita aluksia ei missään tilanteessa kannata ostaa. Ne on poskettoman kalliita ja eivät silti riitä, vähintään aina niiden aseita joutuu muokkaamaan, useimmiten muitakin osajärjestelmiä.

Helpoiten ja halvemmalla pääsee kun ottaa yhden kaapatun aluksen pohjalle, jossa on yksi tai pari osajärjestelmää joko hyviä eli about yhtä hyviä kuin mitä itse pystyt rakentamaan, tai vielä pelin keskivaiheilla ne voivat olla jopa hieman parempia kuin mitä itse pystyt rakentamaan. Tällä tavalla säästää jonkin verran rahaa eikä tarvitse välittää juuri muusta. Ja sitten parantaa muut oleelliset systeemit, lisää rahtitilaa ja laittaa paremmat aseet.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Alusten rakentelu on muuten ainoa rahareikä minkä mä oon löytänyt tästä pelistä. Muut hankinnat on pennejä sen rinnalla. (tosin mä oon pihi ja lahjoitan vain kudin tai kaksi per vihu. Jos pelaa "spray and pray"-tyylillä, niin ehkä creditit saa kulumaan pateja hankkiessa.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Jos käyttää vain paria asetta niin ammuksiin tosiaan menee jonkin verran rahaa mutta ei läheskään sellasia määriä kuin alusten rakentamiseen ja paranteluun. Muokkasin Razorleafin B luokan reaktoriin parhailla aseilla ja shieldillä niin meni sellainen 330k. Näyttää muuten siltä että B ja C luokan moottorit ovat aina hitaampia nopeuden suhteen eikä tuolla ole tekemistä reaktorin kanssa. Jos haluaa tehdä jonkun kovan pienen aluksen niin C luokan reaktori A luokan moottoreilla säilyttää huiput ja jos vaan massaa ei ole liikaa saa mobilitynkin pidettyä ylhäällä ja tuohon voi sitten laittaa kovan dps aseet ja suurrimmat suojat.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Jos käyttää vain paria asetta niin ammuksiin tosiaan menee jonkin verran rahaa mutta ei läheskään sellasia määriä kuin alusten rakentamiseen ja paranteluun. Muokkasin Razorleafin B luokan reaktoriin parhailla aseilla ja shieldillä niin meni sellainen 330k. Näyttää muuten siltä että B ja C luokan moottorit ovat aina hitaampia nopeuden suhteen eikä tuolla ole tekemistä reaktorin kanssa. Jos haluaa tehdä jonkun kovan pienen aluksen niin C luokan reaktori A luokan moottoreilla säilyttää huiput ja jos vaan massaa ei ole liikaa saa mobilitynkin pidettyä ylhäällä ja tuohon voi sitten laittaa kovan dps aseet ja suurrimmat suojat.
Tuollaisella aluksella on hauska saalistaa vaikka käärmemiesten systeemissä. Mutta jos kevyeen taistelualukseen ryhtyy, niin seurauksena on inventaarioroinan kanssa leikkimistä enemmän kuin mitä itseäni huvittaa. All-in-one on myös toimiva systeemi, ja vaikka mobiliteetti putoaa alas, niin laittamalla rivin turrettiaseita katolle, niin voi samaa avaruusteurastelua harrastaa ihan hyvin myös - tosin ammunta menee automaagisesti ja kieppuakaan ei tartte, vaan enemmän se on ammuslavettijunan kuskaamista ja expan/lootin keräämistä.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Tuossa esim n. 24h pelatulla hahmolla käytössä oleva alus, jossa turretteja katolla. Pohjana on joku kääremporukalta kaapattu alus, jollaista en itse vielä näillä leveleillä edes pystyisi rakentamaan.

1698006530459.png


edit: ja heti tän laitettuani kaappasin C40 reaktorilla olevan vehkeen, et vaihtoon meni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Mitähän täs kannattaa tehä, rahaa se 500k mutta, ship build rankingia ei oo yhtään vielä, vaatii 9 skill pointsii et saan auki sen+ mitä sit pitää tehä et saa sen level 4selle. Et tekee sit kerralla kunnon laivan kun siihen rupee. Keppler s on muokattuna, star eagle ja razorleaf. Kitkuttelenko niillä levelit kasaan ennen ku alkaa rakentaa? Toista kertaa en ihan heti ole säästämässä tuota summaa.

Kummoista laivaa ei vissiin ilman ship building skilliä saa?

PS. Jos mietit miten sait contrabandit piilotettua laivaan, se ei ole jettison. Juu ois voinu load game ottaa mut olin niin tuohtunut :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Mitähän täs kannattaa tehä, rahaa se 500k mutta, ship build rankingia ei oo yhtään vielä, vaatii 9 skill pointsii et saan auki sen+ mitä sit pitää tehä et saa sen level 4selle. Et tekee sit kerralla kunnon laivan kun siihen rupee. Keppler s on muokattuna, star eagle ja razorleaf. Kitkuttelenko niillä levelit kasaan ennen ku alkaa rakentaa? Toista kertaa en ihan heti ole säästämässä tuota summaa.

Kummoista laivaa ei vissiin ilman ship building skilliä saa?

PS. Jos mietit miten sait contrabandit piilotettua laivaan, se ei ole jettison. Juu ois voinu load game ottaa mut olin niin tuohtunut :(
Enpä tiedä oikein minkälaista hahmoa pelaat ja millä skilleillä mutta tuossa on joku lista millä nopeiten tehdä rahaa. Niin ja contraband saa piilotettua shielded cargo moduleilla tosin tuo ei ole 100% vaan riippuu kuinka paljon sitä contrabandia on. Scan jammer toimii vissiin 100%


How To Make Money Fast In Starfield
  1. Get the Commerce skill.
  2. Loot everything and pickpocket everyone.
  3. Unlock safes and vaults.
  4. Do quick planetary scans and sell them to Vladimir.
  5. Complete bounty and survey missions.
  6. Sell stolen items and contraband.
  7. Board and take over ships so you can sell them.
Tuo 7 kohta pätee kyllä vain jos on modi joka tekee rekistöreinnistä halpaa

Tuo alku on tehty kyllä niin hitaaksi että melkein main ja sidequesteja tehden tulee parhaiten rahaa ja loottaamalla. Sitten kun on pisteitä ja saa astrophysics ainakin level3 auki tuo 4 kohta tuo massia aivan järjettömästi. Taitaa vaatia myös scanning skillin mutta aika paljon saa laittaa pisteitä että tuonne rank 3 astroon pääsee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Mitähän täs kannattaa tehä, rahaa se 500k mutta, ship build rankingia ei oo yhtään vielä, vaatii 9 skill pointsii et saan auki sen+ mitä sit pitää tehä et saa sen level 4selle. Et tekee sit kerralla kunnon laivan kun siihen rupee. Keppler s on muokattuna, star eagle ja razorleaf. Kitkuttelenko niillä levelit kasaan ennen ku alkaa rakentaa? Toista kertaa en ihan heti ole säästämässä tuota summaa.

Kummoista laivaa ei vissiin ilman ship building skilliä saa?

PS. Jos mietit miten sait contrabandit piilotettua laivaan, se ei ole jettison. Juu ois voinu load game ottaa mut olin niin tuohtunut :(
Jos nostat pilottiskillin nepaan, niin voit kaapata parempia ja parempia aluksia ja niitä sitten muokata habien ja storagen osalta sopiviksi. Ja sitä puuhastellessa sitten nostella building skilliä.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
Jos nostat pilottiskillin nepaan, niin voit kaapata parempia ja parempia aluksia ja niitä sitten muokata habien ja storagen osalta sopiviksi. Ja sitä puuhastellessa sitten nostella building skilliä.
Joo pilot Skillit sain just neloselle ja ekan c luokan vaunun varastettua :) en oo tutkinut, mutta jos muokkaamaan alkaa, ja haluaa parhaimmistoa tehä ekn aluksen, ni ei muuta jää vanhasta aluksesta ku korkeintaan joku luukku xD kattonu noita rakennus ideoita YouTubesta, ja huomannu et joillakin sitä mielikuvitusta on xD
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
StarUI:n Outpost palikka ulkona. Pikaisesti testailin niin jälleen iso parannus vanillaan.

 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Jos käyttää vain paria asetta niin ammuksiin tosiaan menee jonkin verran rahaa mutta ei läheskään sellasia määriä kuin alusten rakentamiseen ja paranteluun. Muokkasin Razorleafin B luokan reaktoriin parhailla aseilla ja shieldillä niin meni sellainen 330k. Näyttää muuten siltä että B ja C luokan moottorit ovat aina hitaampia nopeuden suhteen eikä tuolla ole tekemistä reaktorin kanssa. Jos haluaa tehdä jonkun kovan pienen aluksen niin C luokan reaktori A luokan moottoreilla säilyttää huiput ja jos vaan massaa ei ole liikaa saa mobilitynkin pidettyä ylhäällä ja tuohon voi sitten laittaa kovan dps aseet ja suurrimmat suojat.
B luokka riittää vallan mainiosti. Sieltä löytyy pelin parhaimmat ja massa-tehokkaimmat aseet, reaktori, gravdrive... niin, no ei sitä oikeastaan muuta tarvikaan. Nämä ovat siis PBO-175 Auto Helion Beam (3pwr eli 4 kpl saa ase slottiin, dps per power on 38 vs paras C luokka 32 lukuunottamatta missileitä), 104DS Mag Inertial Reactor reaktori (39pwr, paino 71, 2x2x1 koko, vertaa vaikka Pinch 8Z Reactor 40pwr, paino 129, 2x2x2 koko) ja RD-3000 Beta Grav Drive (36ly perus, paino 90).

A luokassa löytyy (hyvin suurella marginaalilla vs C) nopeimmat moottorit, koska ne ovat niin paljon kevyempiä; aluksen kokonais massa vaikuttaa boost huippunopeuteen ja kiihtyvyyteen. Esimerkiksi Star Eaglen default moottorit SA-4330 antaa 85 massalla 7620 työntöä/power (2 power moottori, ilmeisesti pelin paras tai toiseksi paras moottori), samalla kun paras C moottori SAL-6830 Engine massa on 330 ja työntö/pwr 9000. Siis työntö-per-pwr/massa ratio SA4330 = 89 ja SAL6830 = 27. Ja sitten on eräs White Dwarf 315, joka lienee bugi, mutta se on ainoa moottori, jonka huippunopeus on 180 w/s (mikäs tämä W/S on? Niin se sanoo tuossa lennellessä) ja jos käyttää AINOASTAAN niitä, saa tuon huippunopeuden. Max huippunopeus on siis aina hitaimman moottorin mukaan.

https://inara.cz/starfield/ship-modules/ tuolta sivulta näitä itse mietiskellyt, kivasti näkyy millä levelillä mikäkin avautuu ostettavaksi ja mistä myyjältä, ja on siellä joitain lisätietoja kuten noita käytettyyn energiaan verrattuja suhteita. Level 60 on muuten kohta missä kaikki on avautunut.

Itse muokkailin Star Eaglen näillä tehomasiinaksi, millä on täydet statsit ja kiitettävä määrä cargoakin (ja rahat loppui kuten näkyy :D):

1698094296056.png

Onneksi piratoimalla saa lisää rahnua xd, nopeimpia ovat niiden Piracy missiot, lentää johonkin planeetan kiertoradalle, persuade/auto-hyväksyminen/tappelu ja palaa takaisin The Key asemalle, saa jotain 4-6k+piratoitu 1-2k kahdella grav hypyllä. 28ly muuten riittää koko galaksin nykyisiin hyppyihin, eli 30 ei tarvitse.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
No nyt on piloting ja ship craft vai mikä oli ni rank 4sella molemmat. Rahaa se 750k, ja nyt armoton Kattelu millainen kannattaa rakentaa :) b vai c, cargoo riittää helposti 5000, ku kattoo joissakin yli 15000. Et pärjää taistelut, pitkät matkat, on nopea, mahtuu se Maks ryhmämäärä mitä nyt päivittämässä maksimiin. Hitto ku ois jossain pala palalta manuaali xD

Pitääkö jokainen hytti sisustaa erikseen, tuleeko tikkaat esim valmiina ym?

Nyt kaikki vinkit mitä ehdottomasti kannattaa, ja mitä ehdottomasti EI!! xD
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Jokainen Hab spawnaa jotain perus roinaa automaattisesti (ja kyseinen roina btw menee Cargoon aina muokattaessa alusta Builder editorissa, Huoh... Täytyy myydä tai Jettison kun turhaa tilaa vie). Tämän takia omien sisustusten tekeminen ei edes kannata, vaikka se Skyrim tyyliin on mahdollista (drop item ja laita paikoilleen).

Tikkaat ja ovet muodostuu automagic. Niitä voi hieman määrittää itse sen perusteella, missä järjestyksessä Habs laittaa paikoilleen (käsittääkseni se hakee rikkumattoman lyhimmän reitin Cockpit ja Lander/Docker välille joka kerralla kun jotain lisää) , mutta tämä on jokseenkin mustaa magiaa ja pska systeemi ettei niitä ladders tai ovia voi itse määrittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Tuota systeemiä voi vähän ohjailla noilla hopetechin ja Novan crossbraceilla jotka pakottaa ovet spawnaamaan niiden päihin

Tuossa on aika hyvä video joka kertoo aikalailla kaiken olennaisen alusten rakentelusta

 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
B luokka riittää vallan mainiosti. Sieltä löytyy pelin parhaimmat ja massa-tehokkaimmat aseet, reaktori, gravdrive... niin, no ei sitä oikeastaan muuta tarvikaan. Nämä ovat siis PBO-175 Auto Helion Beam (3pwr eli 4 kpl saa ase slottiin, dps per power on 38 vs paras C luokka 32 lukuunottamatta missileitä), 104DS Mag Inertial Reactor reaktori (39pwr, paino 71, 2x2x1 koko, vertaa vaikka Pinch 8Z Reactor 40pwr, paino 129, 2x2x2 koko) ja RD-3000 Beta Grav Drive (36ly perus, paino 90).

A luokassa löytyy (hyvin suurella marginaalilla vs C) nopeimmat moottorit, koska ne ovat niin paljon kevyempiä; aluksen kokonais massa vaikuttaa boost huippunopeuteen ja kiihtyvyyteen. Esimerkiksi Star Eaglen default moottorit SA-4330 antaa 85 massalla 7620 työntöä/power (2 power moottori, ilmeisesti pelin paras tai toiseksi paras moottori), samalla kun paras C moottori SAL-6830 Engine massa on 330 ja työntö/pwr 9000. Siis työntö-per-pwr/massa ratio SA4330 = 89 ja SAL6830 = 27. Ja sitten on eräs White Dwarf 315, joka lienee bugi, mutta se on ainoa moottori, jonka huippunopeus on 180 w/s (mikäs tämä W/S on? Niin se sanoo tuossa lennellessä) ja jos käyttää AINOASTAAN niitä, saa tuon huippunopeuden. Max huippunopeus on siis aina hitaimman moottorin mukaan.

https://inara.cz/starfield/ship-modules/ tuolta sivulta näitä itse mietiskellyt, kivasti näkyy millä levelillä mikäkin avautuu ostettavaksi ja mistä myyjältä, ja on siellä joitain lisätietoja kuten noita käytettyyn energiaan verrattuja suhteita. Level 60 on muuten kohta missä kaikki on avautunut.

Itse muokkailin Star Eaglen näillä tehomasiinaksi, millä on täydet statsit ja kiitettävä määrä cargoakin (ja rahat loppui kuten näkyy :D):


Onneksi piratoimalla saa lisää rahnua xd, nopeimpia ovat niiden Piracy missiot, lentää johonkin planeetan kiertoradalle, persuade/auto-hyväksyminen/tappelu ja palaa takaisin The Key asemalle, saa jotain 4-6k+piratoitu 1-2k kahdella grav hypyllä. 28ly muuten riittää koko galaksin nykyisiin hyppyihin, eli 30 ei tarvitse.
Tosin on muutakin kuin massa. Hull, health ja repair rate. Itseasiassa cargo on kuitenkin suhteessa se suurin massan määräävä tekijä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Reaktoriksi C40 ja Grav driveks 50, niin sen jälkeen muu onkin makuasiaa ja kaikki on mahdollista.
Kannattaa huomioida että monia osia myy vain valmistaja omasta kaupastaan. Itse esim menen aina rakentamaan uutta alusta Sol systeemin Titanissa olevaan Homestead kylään, josta saa pelin parhaat "jalukset" (mikä on landing gear på finska?). Samasta paikasta saa myös pelin ainoan kaksikerroskomentosillan, jossa on nätit portaikot - mikäli vihaa tikkaita kuten minä ja haluaa enemmän kerroksia habeille kuin yhden.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Ostaakko Narwal, vai odottaa et saa ship build rankingin ylemmäs? eli saako 400k hintaluokassa rakennettua paremman aluksen, ja jos saa, Onko ohjeita sellaiseen? Oon ihan peukola keskellä kämmentä ton shib builderin kansssa.

Abyss trekkeri vissiin ihan hyvä myös?
Mä ostin Narwhalin ensimmäiseksi alukseksi ja oli muuten hyvä, mutta tosi rasittava sisältä, joten innostuin tekemään sitten oman. Et sä sillä rahalla muutakaan tee, joten Narwhal on hyvä ostos. Peittoat silläkin kaikki mitä pelistä löytyy vaikeusasteesta riippumatta.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 908
B luokka riittää vallan mainiosti. Sieltä löytyy pelin parhaimmat ja massa-tehokkaimmat aseet, reaktori, gravdrive... niin, no ei sitä oikeastaan muuta tarvikaan. Nämä ovat siis PBO-175 Auto Helion Beam (3pwr eli 4 kpl saa ase slottiin, dps per power on 38 vs paras C luokka 32 lukuunottamatta missileitä), 104DS Mag Inertial Reactor reaktori (39pwr, paino 71, 2x2x1 koko, vertaa vaikka Pinch 8Z Reactor 40pwr, paino 129, 2x2x2 koko) ja RD-3000 Beta Grav Drive (36ly perus, paino 90).

A luokassa löytyy (hyvin suurella marginaalilla vs C) nopeimmat moottorit, koska ne ovat niin paljon kevyempiä; aluksen kokonais massa vaikuttaa boost huippunopeuteen ja kiihtyvyyteen. Esimerkiksi Star Eaglen default moottorit SA-4330 antaa 85 massalla 7620 työntöä/power (2 power moottori, ilmeisesti pelin paras tai toiseksi paras moottori), samalla kun paras C moottori SAL-6830 Engine massa on 330 ja työntö/pwr 9000. Siis työntö-per-pwr/massa ratio SA4330 = 89 ja SAL6830 = 27. Ja sitten on eräs White Dwarf 315, joka lienee bugi, mutta se on ainoa moottori, jonka huippunopeus on 180 w/s (mikäs tämä W/S on? Niin se sanoo tuossa lennellessä) ja jos käyttää AINOASTAAN niitä, saa tuon huippunopeuden. Max huippunopeus on siis aina hitaimman moottorin mukaan.

https://inara.cz/starfield/ship-modules/ tuolta sivulta näitä itse mietiskellyt, kivasti näkyy millä levelillä mikäkin avautuu ostettavaksi ja mistä myyjältä, ja on siellä joitain lisätietoja kuten noita käytettyyn energiaan verrattuja suhteita. Level 60 on muuten kohta missä kaikki on avautunut.

Itse muokkailin Star Eaglen näillä tehomasiinaksi, millä on täydet statsit ja kiitettävä määrä cargoakin (ja rahat loppui kuten näkyy :D):


Onneksi piratoimalla saa lisää rahnua xd, nopeimpia ovat niiden Piracy missiot, lentää johonkin planeetan kiertoradalle, persuade/auto-hyväksyminen/tappelu ja palaa takaisin The Key asemalle, saa jotain 4-6k+piratoitu 1-2k kahdella grav hypyllä. 28ly muuten riittää koko galaksin nykyisiin hyppyihin, eli 30 ei tarvitse.

Jaa että levelitki vaikuttaa osien saantiin. No voi perkule ku vasta lvl 31 :/ mut katotaa saako mitään aikaan. Pitää tallentaa ekana xD
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Jaa että levelitki vaikuttaa osien saantiin. No voi perkule ku vasta lvl 31 :/ mut katotaa saako mitään aikaan. Pitää tallentaa ekana xD
Tuo C-luokan reaktori skilli on parhaita mitä koko pelistä löytyy ja sillä varmistat, että saat kaapattua kaikista parhaimmat alukset myöhemmin pelissä. Toki B-luokallakin pärjää, mutta jokaisella lisäkapasiteettipisteellä reaktoriin on merkitystä. Yleensä perus on laittaa shieldiin maksimit ja aseille mahdollisimman paljon ja loput engineen, vaikka se engine tekee sen taistelun paljon aktiivisemmaksi (hauskemmaksi). 31 leveliä on ihan riittävä melko-parhaisiin-osiin varsinkin jos tekee faction questeja.

Aloittelija-suunnittelijan kannattanee kaapata/ostaa joku alus pohjaksi ja jatkaa siitä.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Tosin on muutakin kuin massa. Hull, health ja repair rate. Itseasiassa cargo on kuitenkin suhteessa se suurin massan määräävä tekijä.

Tuossa muuten hyvä saitti missä listattu kaikki osat vaatimuksineen: Ship modules | Starfield | INARA
Juu tuon sivun linkkasinkin, tosi jees. Itse ajattelen silleen taktisesti noita avaruustappeluita, että mikäli tappelu on niin monta vihua vastaan, että on suuri riski runko ja systeemi vaurioihin, ammuskelen kauempaa ja vain menen karkuun kunnes heikoimmat (ts vihujen nopeat A luokan alukset jotka ensimmäisenä saapuu tulenavaustasalle) on hoideltu. Näin ainakin siis 3000m kantaman Particle aseilla ja tuolla lailla Hull pisteillä tai näillä regeneraatio/repair arvoilla ei niin paljoa ole väliä itselle.

Reaktoriksi C40 ja Grav driveks 50, niin sen jälkeen muu onkin makuasiaa ja kaikki on mahdollista.
Kannattaa huomioida että monia osia myy vain valmistaja omasta kaupastaan. Itse esim menen aina rakentamaan uutta alusta Sol systeemin Titanissa olevaan Homestead kylään, josta saa pelin parhaat "jalukset" (mikä on landing gear på finska?). Samasta paikasta saa myös pelin ainoan kaksikerroskomentosillan, jossa on nätit portaikot - mikäli vihaa tikkaita kuten minä ja haluaa enemmän kerroksia habeille kuin yhden.
Laskeutumisteline?

Tuo C luokan 40 reaktori ja 50ly ovat kovin painavia, ja näkisin ainoaksi syyksi käyttää niitä mikäli priorisoi rajusti cargo tilaa (siis isosti massaa) mobiliteetti ja nopeus kustannuksella. Tai jos nimenomaan haluaa C luokan aseita, mistä löytyy parhaimmat ohjukset kyllä.

Tuolta Inara sivulta löytyi mm. Mobiliteetti laskukaava Mobility = EngineManeuveringThrust / ShipMass * 11.9 - 47.6

Tai vähän pyoristellen x12 jos sanotaan, että aluksessa on 6x SAL-6830 eli 6x8800 manuuveri tehoa, alkaa Mob tippua massan mennessä noin 4400kg yli.

Samahkolla jollain kaavalla se aluksen grav hyppy maksimi alkaa tippua massan funktiona siitä minkä grav moottori antaa, tuota kaavaa ei kyllä ole tullut vastaan itselle, täysin manuaalisesti säätänyt, että pysyy yli 28.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Onko ihmiset löytäneet hyviä overhaul/difficulty modeja tähän? Ylläoleva varsin hyvä MedievelSiegen viestikin on erittäin asiantunteva ja vastaavaa on itsekin joskus tullut pohdittua ja olen etsinyt vastausta ilman, että olisin löytänyt noin suoraa vastausta (en siis epäile paikkansapitävyyttä), mutta lähinnä saadakseni alukseni näyttämään statsien suhteen optimaaliselta mutta onko tuollakaan - loppupeleissä edes loppupeleissä - mitään väliä? Jos tajuaa minkä tyyppisiä aseita laittaa alukseen, niin onko muulla kuin storagella (ja ehkä mobilitylla) jotain merkitystä... Ja siihen päälle jos sattuu vielä automatisoimaan aseistusta, niin mobilitykin on lopulta yks hailee. Löytyykö jotain modia, joka pakottaisi theorycraftingiin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Mikä muuten on maksimi massa? Tuo mun Prometheus on parin moduulin päässä enimmäismoduulimäärässä mutta massasta ei ole tietoa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Onko ihmiset löytäneet hyviä overhaul/difficulty modeja tähän? Ylläoleva varsin hyvä MedievelSiegen viestikin on erittäin asiantunteva, mutta onko tuolla loppupeleissä mitään merkitystä? Jos tajuaa minkä tyyppisiä aseita laittaa alukseen, niin millään muulla kuin storagella ei ole merkitystä. Jos vielä automatisoi aseistusta, niin mobilitykin on ihan turha statsi. Löytyykö jotain modia, joka pakottaisi theorycraftingiin?
Ei ole vielä mitään hyviä, ja joutuu itse hiukan säätelemään että vaikeutta riittää sopivasti koko ajan. Kaikki tulee varmasti aikanaan modien kanssa, ja nyt kun xEdit on ulkona varmaan monipuolisempia modeja alkaa syntymään, vaikka vaatii sen CK:n, että modaus todella pääsee vauhtiin. Jotenkin muistelisin, että esim. Skyrimille olisi Moonpath to Elsweyr julkaistu ennen CK:ta, ja se oli kuitekin jo kunnon quest modi.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Tuo on tosiaan täysin omaa hupia säätää minmaxed juttuja, sille ei tosiaan ole mitään tarvetta :D. Jopa Very Hard avaruustappelut muuttuu helpoksi kun laittaa vaan parhaat aseet ja sillä selvä. Periaatteessa kartalla liikkumisen/qol puolesta jos on 500 fuel (1-2x grav hyppy mistä vaan, minne vaan koko galaksissa) ja 28ly max hyppy, niin muilla ei ole mitään väliä Cargo rinnalla.
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
139
Laskeutumisteline?
Kiitos. Joku aivolukkovamma kun ei sanat tuu mieleen.

Tuo C luokan 40 reaktori ja 50ly ovat kovin painavia, ja näkisin ainoaksi syyksi käyttää niitä mikäli priorisoi rajusti cargo tilaa (siis isosti massaa) mobiliteetti ja nopeus kustannuksella. Tai jos nimenomaan haluaa C luokan aseita, mistä löytyy parhaimmat ohjukset kyllä.
Parhaat aseet ja shieldit on C-luokkaa. Mobiliteetti on turhan ylistettyä kun turret aseet on keksitty ja niillä vihut vaimenee ennen kuin edes hahmottaa sen että niitä on ja missä.
Roinaa tulee mukaan niin paljon kaikkialta, että jos sitä ei voi huoletta dumpata alukseen, niin menee hermo ja kivuus.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 971
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom