Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Steam PC versio ja MO2:a käytän, tiedä sitten onko eri kombinaatioilla merkitystä.
Mikä on MO2?

Itselläni alkoi peli kaatumaan ja savettamaan ikuisesti, kun save kansiossa oli noin sata tai pari savea. Ellen täysin väärin ihmetellyt, save filut sisältävät kaikki luodut hahmot ja 1 hahmo oli heti alkujaan 8MB? Ilmeisesti kahden tyypin saveni oli heti 16MB alussa.

Tallentaminen onnistuu taas, kun poistin kansiosta kaikki paitsi muutama savea.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Mikä on MO2?

Itselläni alkoi peli kaatumaan ja savettamaan ikuisesti, kun save kansiossa oli noin sata tai pari savea. Ellen täysin väärin ihmetellyt, save filut sisältävät kaikki luodut hahmot ja 1 hahmo oli heti alkujaan 8MB? Ilmeisesti kahden tyypin saveni oli heti 16MB alussa.

Tallentaminen onnistuu taas, kun poistin kansiosta kaikki paitsi muutama savea.
Mod Organizer 2.
 
Liittynyt
04.08.2023
Viestejä
21
Itsellä Steam-versio. Peli toiminut hyvin aiemmin, ng+ menossa ja ekaks memoriam alkoi tökkimää hyvin tunnetun bugin kanssa: palatessa hautausmaalta, keskustelu Sonan kanssa, tai yritys siitä sai pelin jäätymään. Jos keskustelun jättää väliin, Sarah ei enää keskustele. Olen yrittänyt kaikkia netin vihjaamia temppuja, mutta en pysty keskustelemaan Sarahin kanssa enkä enää pysty ottamaan kaveria tehtäville ja peli on alkanut kaatuilemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Itselle tuli vastaan bugi joka liittyi aluksen miehistön vaihtoon. Mainquestin joku osa forcetti crew resetin alukselle. Noh menin lodgeen jostain syystä ja huomasin siellä että Vasco ja kaikki muutkin on siellä. Laitoin miehistön takaisin ja lähdin takaisin The Eyehin niin Sarah rupeaa looppaamaan jotain keskustelun aloitusta Walterin kanssa kun olen telakoitumassa asemalle (Walter on siis lodgessa). Tuosta oli pakko ladata aikasempi save koska tuo keskustelu ei koskaan päättynyt koska toinen on kiertoradalla ja Walter ja Sarah olivat kumpikin busy.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Tuskin tilan loppumisesta tulee tuo ilmoitus, itsellä tuli ilmoitus kun noin 50kpl oli saveja ja kun suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä, taitaa olla pelin oma rajoitus tuo.
Hmm no mistä muka sitten? En ottanut kuvakaappausta siitä virheilmoituksesta mutta saven luomisen yhteydessä(ennen tai jälkeen) peli heitti sellaisen popup ilmoituksen joka piti kuitata pois, mielestäni se oli selvästi ilmoitus että levytila on "vähissä". 8 gigaa olisi tyypillinen keksitty raja, mutta mulla oli tuolloin jotain 8-9 gigaa vapaana, niin en tiedä tarkkaa rajaa. Useamman kerran katselin sitä ilmoitusta kunnes raivasin tilaa niin että sitä oli jotain 16 gigaa, ja ilmoitukset jäi siiihen.

Tuolloin mä itsekin ihmettelin sitä koska jos se perustuu tuollaiseen rajaan, se on absurdin iso, kun kuten mainitsin pelkästään yhteen gigaan mahtuu aika monta viikkoa aktiivista pelaamista. Puhumattakaan siitä että oletuksena se raja kohdistuu Windows asemaan jolloin jos Windows aseman vapaa tila menee vaikkapa alle gigaan, niin todennäköisesti moni moni muu ja tärkeämpi juttu alkaa toimimaan huonosti paljon ennen kuin joku hikinen peli ja sen savet alkaa tuottaa ongelmia.

Mulla oli tuolloin lähes 200 tallennusta(jotain 190-197 tms.), joten mietin myös sitä että onko siinä todellisuudessa saven määrät rajoitettu(200 yksittäiseen saveen joka oli siis lähellä) jonkun älyttömän konsolien tiedostorakenteen puitteiden takia, joka olisi sellaiseen siirretty PC:hen kun muutoinkin PC:ssä on esim. oletuksena poskettoman nopea hiiren "herkkyys" jota tasan 0 pelaajaa pystyisi käyttämään edes tunnin verran, ja silti se oli jätetty sellaisenaan julkaisussa oletukseksi koska KUKAAN ei ollut testannut sitä ja huomannut samantien ensimmäisen 5 sekunnin aikana että se nopeus on käyttökelvoton ihan kaikille jolla sattuu olemaan pelikoneessaan hiiri.


"suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä,"

Missä oli jäljellä? Kai tiedät mihin se peli tallentaa savet?
Koska epäilen että et, jolloin olet katsonut sitä asemaa mihin peli on asennettu, et sitä mihin peli tallentaa savet, ja luulen siis että sulla nämä ovat eri asemat.

Oletuksena peli tallentaa savet Windows asemalle, eli teknisesti \users hakemiston alla olevaan käyttäjäkohtaiseen rakenteeseen. Tämän hakemiston sijainti hyvin usein tunnetaan "C" asemana, koska useimmat asentavat Windowsin C asemalle.(Windowsinhan voi asentaa jos ei Ö tai Å asemalle, niin ainakin O asemalle, plus ainakin jälkikäteen koko User hakemiston voi melko siistillä puukotuksella heivata toiselle asemalle kuin mihin Windows on asennettu)

Starfielding savet siis pitäisi löytyä win+r -> " %userprofile%\Documents\My Games\Starfield "

Pikainen päivitys tähän loppuun, puhuin siis vain Steam versiosta. Xbox PC gamepass taitaa tallentaa ihan eri paikkaan ja ennenkaikkea eri formaatissa, hieman siitä lisää alla. Mulla ei ole sitä niin en viitsinyt googlettaa sen enempää että mihin se tallentaa ne. Tuo boldattu osuus siis koskee kaikkia muitakin joiden mielestä peli ei herjaa tilan puutteesta.



Itselläni alkoi peli kaatumaan ja savettamaan ikuisesti, kun save kansiossa oli noin sata tai pari savea. Ellen täysin väärin ihmetellyt, save filut sisältävät kaikki luodut hahmot ja 1 hahmo oli heti alkujaan 8MB? Ilmeisesti kahden tyypin saveni oli heti 16MB alussa.

Tallentaminen onnistuu taas, kun poistin kansiosta kaikki paitsi muutama savea.
En ole kokeillut tai tutkinut useampaa hahmoa, että miten peli niitä kohtelee. Luulisi silti että savet on per hahmo. Jos pelaa vaan yhtä hahmoja ja siellä on joku vanha toinen hahmo, niin olisi vähän omituista että joka kerta tallennetaan uusi versio siitä toisen hahmon tilanteesta vaikkei sitä ole pelattu. Samaten luulisi että kymmenellä hahmolla tuolla tavalla toteutettuna tilanne "eskaloituu" samantien bugiksi. Meinaan mitä yhden hahmon luomisessa kestää aikaa, pari minuuttia. Olisi todella erikoista että jokaista hahmoa tallennetaan erikseen joka saveen vaikkei niissä olisi mitään muuttunut.(kuten sanottu, tuo on niin helppoa että luultavasti varmuuden vuoksi kokeilen itse tuota myöhemmin, en nyt viitsi plus voihan olla että tuo toinen versio tallentaa jokaiseen saveen kaikki hahmot, mikä olisi hullua)

Mutta mulla ekat savet olivat noin 0.8 megaa. 8 megaa ekalle savelle kuulostaa todella oudolta siihen nähden. Onko sulla mahdollisesti xbox gamepass versio, vaikka se olisi outoa niin ehkä siinä versiossa on hieman jotain erilailla.

Edit: ei tarvi vastata. Sulla on gamepass versio. Tuossa tuli hieman googletettua ja gamepass versio on cross platform ja käyttää selvästi eri tallennusformaattia. Silti vähän hassua että se cross platform on toteutettu niin että ekat savetkin on kymmenen kertaa isompia. ( Ja jos joku miettii niin ilmeisesti niitä saveja voi hyvin muuntaa että voi vaihtaa PC:n gamepass versiosta Steamiin, savet joutuu vaan muutamaan erillisellä ohjelmalla. )


8 megaa saavutin saven 130 kohdalla, joka vei 18 päivää. Alussa mä en pelannut niin innokkaasti kuten mä yleensä uusia pelejä pelaan mutta varmaakin silti pelasin varmaankin aika aktiivisesti keskivertopelaajaan verrattuna. (tosin mä olen enemmän seikkaillut ympäriinsä kuin suorittanut noita tehtäviä)

Nyt mulla on save 215 menossa jotka ovat 15 megaa. Mä näen joitain roikkumaan jääneitä saveja siellä täällä, kuten kaksi Quicksave0xxxxyyyyzzzz4.sfs.bak jotka voisivat olla jääneet saven luomisen yhteydessä tapahtuneessa kaatumisessa. Mä en ole edes huomannut että tapahtuuko noi kaatumiset siten että sitä savea ei ehditä luomaan, vai presiis sen jälkeen. Joskus mä saatan lopettaa session siihen kaatumiseen niin en edes seuraavalla kerralla muistaisi että missä mä viimeksi olin, että oliko mulla jotain 5-10 minuuttia tallentamatonta peliä hukkunut vai ei. Kun peli ja erityisesti tallentaminen ja lataaminen pyörii niin sujuvasti, niin quicksavea tulee spammattua ja samoin erinäisissä kikkailuissa tulee spammattua quickloadia.

Tuollaisia selvästi roikkumaan jääneitä .bak loppuisia quick saveja mulla näyttää olevan kaksi, niillä näyttää olevan oikean saven koko ja muut ominaisuudet paitsi tuo pääte, ja sitten yksi Quicksave0xxxyyyzzz4.sfs.tmp joka on tyhjä. Sekä outoa kyllä yksi täysin normaalin nimen ja koon omaama quicksave, paitsi että se on reilun viikon vanha eli jollain tavalla sekin on jäänyt roikkumaan.




Vaikka siis nyt hiljattain mulla on vähän tullut kaatumisia niin tuo, ja mainitsin asiasta lähinnä sen takia että se on niin suurena kontrastina sille että ekan kuukauden aikana peli kaatui missään yhteydessä about kerran. Peli edelleen toimii mulla hyvin vakaasti. Samaten tässä ihan tällä viikolla on ainakin kerran quick saven yhteydessä peli jämähti moneksi sekunniksi. Se siis näytti ihan kuin se olisi kaatunut, mutta jotain 10-15 sekunnissa se kuitenkin tokeni ja näytti yläkulmassa se että se savekin luotiin ihan fine. Tuollaisessa yhteydessä peli voisi hyvin kaatua, jos esim. alt-tabbaa pelistä pois liian nopeasti.

En ehtinyt yhtikään noista modeista joita latasin, edes asentaa, kun tuli päivitys joka oletettavasti olisi rikkonut ne. Täytyy yrittää uudestaan myöhemmin kun tuossa myös paljastui että niiden modien mukana ei tule asennusohjetta. Ne siis olettaa että käyttäjä asentaa yhden modin kerralla ja pitää sen modin asennusohjeen auki selaimessa modin sivulla, mikä ei toiminut mun tavalla kun latasin 39 modia kerralla ja kuvittelin että niiden asennusohjeet olisi myös niiden tiedostojen mukana.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
Edit: ei tarvi vastata. Sulla on gamepass versio. Tuossa tuli hieman googletettua ja gamepass versio on cross platform ja käyttää selvästi eri tallennusformaattia. Silti vähän hassua että se cross platform on toteutettu niin että ekat savetkin on kymmenen kertaa isompia. ( Ja jos joku miettii niin ilmeisesti niitä saveja voi hyvin muuntaa että voi vaihtaa PC:n gamepass versiosta Steamiin, savet joutuu vaan muutamaan erillisellä ohjelmalla. )


8 megaa saavutin saven 130 kohdalla, joka vei 18 päivää. Alussa mä en pelannut niin innokkaasti kuten mä yleensä uusia pelejä pelaan mutta varmaakin silti pelasin varmaankin aika aktiivisesti keskivertopelaajaan verrattuna. (tosin mä olen enemmän seikkaillut ympäriinsä kuin suorittanut noita tehtäviä)

Nyt mulla on save 215 menossa jotka ovat 15 megaa. Mä näen joitain roikkumaan jääneitä saveja siellä täällä, kuten kaksi Quicksave0xxxxyyyyzzzz4.sfs.bak jotka voisivat olla jääneet saven luomisen yhteydessä tapahtuneessa kaatumisessa. Mä en ole edes huomannut että tapahtuuko noi kaatumiset siten että sitä savea ei ehditä luomaan, vai presiis sen jälkeen. Joskus mä saatan lopettaa session siihen kaatumiseen niin en edes seuraavalla kerralla muistaisi että missä mä viimeksi olin, että oliko mulla jotain 5-10 minuuttia tallentamatonta peliä hukkunut vai ei. Kun peli ja erityisesti tallentaminen ja lataaminen pyörii niin sujuvasti, niin quicksavea tulee spammattua ja samoin erinäisissä kikkailuissa tulee spammattua quickloadia.
Kyllä mulla ihan Steam versio on pelistä. Tarkistelin nyt vielä, ettei hahmoilla ole samoja saveja, tämän erehdyksellisesti luulin olevan selitys tallenteiden koolle, koska 1. tyypilläni pelasin noin 100 saven verran ja filu oli siinä 8MB kunnes dumppasin sen ja tein erilaisen 2. hahmon, jolla nyt on menossa noin 150. tai 250. save (en tiedä alkoiko laskenta alusta vai ei, olen tätä nyt tosin pidemmän aikaa pelannut ja bugien pelossa savennut usein eri questien sarjoissa, että voi olla 250.), ja kokoa alkaa ollakin jostain syystä melkein 20MB.
1697210134414.png


En käytä yhtään mitään modeja, enkä varmaan aiokaan, joten sekään ei ole syynä tallentumisen hidasteluun.

__________________________________________

e: Tarkastin zipatusta kaikkien saves backupista, jonka tein kaatuilun alkaessa, että tiedostoja oli sen 329 kpl eli 330 kohdalla alkoi tuo oma kaatuilu, ja total tiedostojen koko 2.77 GB. Jos nyt kuitenkin jollain muullakin alkaa tökkimään noilla lukemilla, niin voi olla empiiristä dataa tässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Vaikuttaa että uusin versio ja LukeFZ DLSS FG modi aiheuttaa kaatumisia taas. Päivitys ei tällä kertaa tullut ihan heti modiin.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
En saanut noita DLSS modeja toimimaan RTX kortilla-> siirryin intel/nvidiasta AMD kantaan, eikä kaduta.
Kiitos tiedosta. On tähän mennessä toiminut loistavasti 4080 kanssa.

Tässä pelissä FG on ehdoton että saa yli 100 fps jatkuvasti 1600p UW resolla, joten AMD ei edes nyt olisi vaihtoehto...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Kiitos tiedosta. On tähän mennessä toiminut loistavasti 4080 kanssa.

Tässä pelissä FG on ehdoton että saa yli 100 fps jatkuvasti 1600p UW resolla, joten AMD ei edes nyt olisi vaihtoehto...
Tuo FRS2Streamline DLSS3 modi ainakin toimii ihan hyvin edelleen. Just pelailin pari tuntia.

 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Tomii tää mulla 5900x ja 4090 combolla ilman dlss modeja 4k.lla "ihan hyvin", joissain paikoissa tökkii kyllä. kokeilin natiivina ja fsr kanssa, en huomannu kummemmin eroa, natiivina toimi. Näyttis on aika kovilla kyllä.

Meinasin noita dlss modeja kokeilla, mutta kun lueskelin että kaatuilee joskus niin jätin.
Tosin loppu jo mielenkiinto peliin, odotellaan muutama vuosi, kunnon päivitykset, kaikki dlc:t, goty versio tms, iso läjä QoL modeja, grafiikkamodeja, uusia modeleja yms, jos kiinnostus herää uudestaan, mutta epäilen.

Hyvin vähän kaatuillu, ainoat kaatumiset tullu ehkä kerran ladatesssa johonkin, mentäessä akilan apartamentiin ja heti aukaisin outpost building niin kaauu aina. pitää oottaa jonkun aikaa tai tehdä eka quicksave ja sitten alkaa laittaan.
joskus kaatuu kun fast travelaa outpostiin, mutta mulla varmaan 100 savea, poistin ja jätin noin 10 niin ei enää kaatuille, tosin en oo varma johtuko suoraan tuosta.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Jahas, viimeisin patchi rikkoi neutral LUTin mulla. Purin paketin uusiksi, varmistin INI-tiedostojen tilanteen ja tyhjensin shader cachenkin, mutta ei apua. Ja tämä on kyllä sen vakavuustason ongelma, että peli on pelikelvoton ennen kuin ratkaisu löytyy. NexusModin keskusteluista ei muita toimenpide-ehdotuksia löytynyt, eihän täällä satu olemaan ajatuksia?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.
Pikaisesti listaa katsottuna Elite Dangerous menee edelle about kaikessa ja lisää vielä absurdin mallinnuksen Linnunradasta ja ehkä parhaan VR-pelin ominaisuudet. Ja tietty karun materiaali-grindauksen ja syntetisoinnit millä saa duunattua kuteja ja muita matskuja. Ja maa-ajoneuvon.
Ei nyt äkkiseltään tule muuta mieleen vertailuksi ED:stä
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Hmm no mistä muka sitten? En ottanut kuvakaappausta siitä virheilmoituksesta mutta saven luomisen yhteydessä(ennen tai jälkeen) peli heitti sellaisen popup ilmoituksen joka piti kuitata pois, mielestäni se oli selvästi ilmoitus että levytila on "vähissä". 8 gigaa olisi tyypillinen keksitty raja, mutta mulla oli tuolloin jotain 8-9 gigaa vapaana, niin en tiedä tarkkaa rajaa. Useamman kerran katselin sitä ilmoitusta kunnes raivasin tilaa niin että sitä oli jotain 16 gigaa, ja ilmoitukset jäi siiihen.

Tuolloin mä itsekin ihmettelin sitä koska jos se perustuu tuollaiseen rajaan, se on absurdin iso, kun kuten mainitsin pelkästään yhteen gigaan mahtuu aika monta viikkoa aktiivista pelaamista. Puhumattakaan siitä että oletuksena se raja kohdistuu Windows asemaan jolloin jos Windows aseman vapaa tila menee vaikkapa alle gigaan, niin todennäköisesti moni moni muu ja tärkeämpi juttu alkaa toimimaan huonosti paljon ennen kuin joku hikinen peli ja sen savet alkaa tuottaa ongelmia.

Mulla oli tuolloin lähes 200 tallennusta(jotain 190-197 tms.), joten mietin myös sitä että onko siinä todellisuudessa saven määrät rajoitettu(200 yksittäiseen saveen joka oli siis lähellä) jonkun älyttömän konsolien tiedostorakenteen puitteiden takia, joka olisi sellaiseen siirretty PC:hen kun muutoinkin PC:ssä on esim. oletuksena poskettoman nopea hiiren "herkkyys" jota tasan 0 pelaajaa pystyisi käyttämään edes tunnin verran, ja silti se oli jätetty sellaisenaan julkaisussa oletukseksi koska KUKAAN ei ollut testannut sitä ja huomannut samantien ensimmäisen 5 sekunnin aikana että se nopeus on käyttökelvoton ihan kaikille jolla sattuu olemaan pelikoneessaan hiiri.


"suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä,"

Missä oli jäljellä? Kai tiedät mihin se peli tallentaa savet?
Koska epäilen että et, jolloin olet katsonut sitä asemaa mihin peli on asennettu, et sitä mihin peli tallentaa savet, ja luulen siis että sulla nämä ovat eri asemat.

Oletuksena peli tallentaa savet Windows asemalle, eli teknisesti \users hakemiston alla olevaan käyttäjäkohtaiseen rakenteeseen. Tämän hakemiston sijainti hyvin usein tunnetaan "C" asemana, koska useimmat asentavat Windowsin C asemalle.(Windowsinhan voi asentaa jos ei Ö tai Å asemalle, niin ainakin O asemalle, plus ainakin jälkikäteen koko User hakemiston voi melko siistillä puukotuksella heivata toiselle asemalle kuin mihin Windows on asennettu)

Starfielding savet siis pitäisi löytyä win+r -> " %userprofile%\Documents\My Games\Starfield "

Pikainen päivitys tähän loppuun, puhuin siis vain Steam versiosta. Xbox PC gamepass taitaa tallentaa ihan eri paikkaan ja ennenkaikkea eri formaatissa, hieman siitä lisää alla. Mulla ei ole sitä niin en viitsinyt googlettaa sen enempää että mihin se tallentaa ne. Tuo boldattu osuus siis koskee kaikkia muitakin joiden mielestä peli ei herjaa tilan puutteesta.





En ole kokeillut tai tutkinut useampaa hahmoa, että miten peli niitä kohtelee. Luulisi silti että savet on per hahmo. Jos pelaa vaan yhtä hahmoja ja siellä on joku vanha toinen hahmo, niin olisi vähän omituista että joka kerta tallennetaan uusi versio siitä toisen hahmon tilanteesta vaikkei sitä ole pelattu. Samaten luulisi että kymmenellä hahmolla tuolla tavalla toteutettuna tilanne "eskaloituu" samantien bugiksi. Meinaan mitä yhden hahmon luomisessa kestää aikaa, pari minuuttia. Olisi todella erikoista että jokaista hahmoa tallennetaan erikseen joka saveen vaikkei niissä olisi mitään muuttunut.(kuten sanottu, tuo on niin helppoa että luultavasti varmuuden vuoksi kokeilen itse tuota myöhemmin, en nyt viitsi plus voihan olla että tuo toinen versio tallentaa jokaiseen saveen kaikki hahmot, mikä olisi hullua)

Mutta mulla ekat savet olivat noin 0.8 megaa. 8 megaa ekalle savelle kuulostaa todella oudolta siihen nähden. Onko sulla mahdollisesti xbox gamepass versio, vaikka se olisi outoa niin ehkä siinä versiossa on hieman jotain erilailla.

Edit: ei tarvi vastata. Sulla on gamepass versio. Tuossa tuli hieman googletettua ja gamepass versio on cross platform ja käyttää selvästi eri tallennusformaattia. Silti vähän hassua että se cross platform on toteutettu niin että ekat savetkin on kymmenen kertaa isompia. ( Ja jos joku miettii niin ilmeisesti niitä saveja voi hyvin muuntaa että voi vaihtaa PC:n gamepass versiosta Steamiin, savet joutuu vaan muutamaan erillisellä ohjelmalla. )


8 megaa saavutin saven 130 kohdalla, joka vei 18 päivää. Alussa mä en pelannut niin innokkaasti kuten mä yleensä uusia pelejä pelaan mutta varmaakin silti pelasin varmaankin aika aktiivisesti keskivertopelaajaan verrattuna. (tosin mä olen enemmän seikkaillut ympäriinsä kuin suorittanut noita tehtäviä)

Nyt mulla on save 215 menossa jotka ovat 15 megaa. Mä näen joitain roikkumaan jääneitä saveja siellä täällä, kuten kaksi Quicksave0xxxxyyyyzzzz4.sfs.bak jotka voisivat olla jääneet saven luomisen yhteydessä tapahtuneessa kaatumisessa. Mä en ole edes huomannut että tapahtuuko noi kaatumiset siten että sitä savea ei ehditä luomaan, vai presiis sen jälkeen. Joskus mä saatan lopettaa session siihen kaatumiseen niin en edes seuraavalla kerralla muistaisi että missä mä viimeksi olin, että oliko mulla jotain 5-10 minuuttia tallentamatonta peliä hukkunut vai ei. Kun peli ja erityisesti tallentaminen ja lataaminen pyörii niin sujuvasti, niin quicksavea tulee spammattua ja samoin erinäisissä kikkailuissa tulee spammattua quickloadia.

Tuollaisia selvästi roikkumaan jääneitä .bak loppuisia quick saveja mulla näyttää olevan kaksi, niillä näyttää olevan oikean saven koko ja muut ominaisuudet paitsi tuo pääte, ja sitten yksi Quicksave0xxxyyyzzz4.sfs.tmp joka on tyhjä. Sekä outoa kyllä yksi täysin normaalin nimen ja koon omaama quicksave, paitsi että se on reilun viikon vanha eli jollain tavalla sekin on jäänyt roikkumaan.




Vaikka siis nyt hiljattain mulla on vähän tullut kaatumisia niin tuo, ja mainitsin asiasta lähinnä sen takia että se on niin suurena kontrastina sille että ekan kuukauden aikana peli kaatui missään yhteydessä about kerran. Peli edelleen toimii mulla hyvin vakaasti. Samaten tässä ihan tällä viikolla on ainakin kerran quick saven yhteydessä peli jämähti moneksi sekunniksi. Se siis näytti ihan kuin se olisi kaatunut, mutta jotain 10-15 sekunnissa se kuitenkin tokeni ja näytti yläkulmassa se että se savekin luotiin ihan fine. Tuollaisessa yhteydessä peli voisi hyvin kaatua, jos esim. alt-tabbaa pelistä pois liian nopeasti.

En ehtinyt yhtikään noista modeista joita latasin, edes asentaa, kun tuli päivitys joka oletettavasti olisi rikkonut ne. Täytyy yrittää uudestaan myöhemmin kun tuossa myös paljastui että niiden modien mukana ei tule asennusohjetta. Ne siis olettaa että käyttäjä asentaa yhden modin kerralla ja pitää sen modin asennusohjeen auki selaimessa modin sivulla, mikä ei toiminut mun tavalla kun latasin 39 modia kerralla ja kuvittelin että niiden asennusohjeet olisi myös niiden tiedostojen mukana.
Juu kyllä tiedän minne pelinin asennan ja minne savet menevät. On juurikin asennettu C: asemalle ja tiedän että savet menee käyttäjäkansion alle, siellä todellakin on vapaata tilaa se 70Gt. Micorosoft Store versio pelistä on muuten kyseessä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Pikaisesti listaa katsottuna Elite Dangerous menee edelle about kaikessa ja lisää vielä absurdin mallinnuksen Linnunradasta ja ehkä parhaan VR-pelin ominaisuudet. Ja tietty karun materiaali-grindauksen ja syntetisoinnit millä saa duunattua kuteja ja muita matskuja. Ja maa-ajoneuvon.
Ei nyt äkkiseltään tule muuta mieleen vertailuksi ED:stä
Eli siis ED:ssä on yli puolet noista ominaisuuksista mitä mainittiin?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Eli siis ED:ssä on yli puolet noista ominaisuuksista mitä mainittiin?
Niin mä taisin sanoa ja todennäköisesti vielä laajemmin toteutettuna. Pitää käydä listaa läpi vielä duunin jälkeen.

Olis kyllä kiva, että jengi ymmärtäis ettei SF ole mitenkään erikoinen peli. Tollanen älytön hypettäminen omassa kaikukammiossa on niin absurdia.
...ja itse en ole edes mitenkään erityisemmin ED-fani; siinäkin on läjittäin puutteita, niin paljon että pistin 600h siihen ja lopetin, kun alkoi vituttamaan sen kehityksen olematon eteneminen - ja 4 vuotta myöhemmin, se ei ole edelleenkään edennyt kuin mäkeä alas.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Jahas, viimeisin patchi rikkoi neutral LUTin mulla. Purin paketin uusiksi, varmistin INI-tiedostojen tilanteen ja tyhjensin shader cachenkin, mutta ei apua. Ja tämä on kyllä sen vakavuustason ongelma, että peli on pelikelvoton ennen kuin ratkaisu löytyy. NexusModin keskusteluista ei muita toimenpide-ehdotuksia löytynyt, eihän täällä satu olemaan ajatuksia?
Onko gamepass vai Steam versio? Itsellä hajosi tuo jo pari viikkoa sitten enkä ole saanut kirveelläkään enää toimimaan. Kaikki kikat koitettu pelin uudelleenasennusta myöten. Itsellä siis GP versio. Itsellä vähän auttoi, kun nosti gamma arvoa siitä defaultista .ini modauksella. Tuo auttaa sen verran, että se pahin varjojen tukkoisuus helpottaa.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Onko gamepass vai Steam versio? Itsellä hajosi tuo jo pari viikkoa sitten enkä ole saanut kirveelläkään enää toimimaan. Kaikki kikat koitettu pelin uudelleenasennusta myöten. Itsellä siis GP versio. Itsellä vähän auttoi, kun nosti gamma arvoa siitä defaultista .ini modauksella. Tuo auttaa sen verran, että se pahin varjojen tukkoisuus helpottaa.
Gamepass. En ole uudelleen asennusta kokeillut, mutta pakko sekin kokeilla jos ei muuta keksi. En ole muuten kauhean kriittinen ollut peliä kohtaan, mutta tämä on täysi game breaker minulle. Ainut modi joka oli tähän asti käytössä, ja ilman tätä täysin pelikelvoton.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Gamepass. En ole uudelleen asennusta kokeillut, mutta pakko sekin kokeilla jos ei muuta keksi. En ole muuten kauhean kriittinen ollut peliä kohtaan, mutta tämä on täysi game breaker minulle. Ainut modi joka oli tähän asti käytössä, ja ilman tätä täysin pelikelvoton.
Niin itsellä se uudelleen asennuskaan ei siis auttanut. Tuota gamman nostoa kannattaa koittaa. Se kuitenkin omasta mielestä parantaa tilannetta.

Ilmoittele ihmeessä, jos saat jotenkin neutral LUTs toimimaan taan. Olisi kyllä huomattavasti paremman näköinen peli se käytössä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Niin mä taisin sanoa ja todennäköisesti vielä laajemmin toteutettuna. Pitää käydä listaa läpi vielä duunin jälkeen.

Olis kyllä kiva, että jengi ymmärtäis ettei SF ole mitenkään erikoinen peli. Tollanen älytön hypettäminen omassa kaikukammiossa on niin absurdia.
...ja itse en ole edes mitenkään erityisemmin ED-fani; siinäkin on läjittäin puutteita, niin paljon että pistin 600h siihen ja lopetin, kun alkoi vituttamaan sen kehityksen olematon eteneminen - ja 4 vuotta myöhemmin, se ei ole edelleenkään edennyt kuin mäkeä alas.
Ymmärtäisi? En voi ymmärtää miten paljon muiden pelistä tykkääminen voi harmittaa noin paljon joitakin. Olen pelannut tietokonepelejä 80-luvun lopusta lähtien ja on tämä yksi kovimmista peleistä koskaan. Kevyesti paras vanilla BGS:n peli, ja ne on pelattu kaikki Daggerfallista saakka julkkareissa. 170 tuntia takana, ja vieläkin main quest kesken, ja suht orgaanisesti edetty tekemällä sitä mikä on kullakin hetkellä kiinnostanut.

Lähinnä listassa kiinnosti se miten paljon tässä on "space sim" ominaisuuksia muihin verrattuna, kun yleinen (sometus) mielipide tuntuu olevan jotain muuta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Ymmärtäisi? En voi ymmärtää miten paljon muiden pelistä tykkääminen voi harmittaa noin paljon joitakin. Olen pelannut tietokonepelejä 80-luvun lopusta lähtien ja on tämä yksi kovimmista peleistä koskaan. Kevyesti paras vanilla BGS:n peli, ja ne on pelattu kaikki Daggerfallista saakka julkkareissa. 170 tuntia takana, ja vieläkin main quest kesken, ja suht orgaanisesti edetty tekemällä sitä mikä on kullakin hetkellä kiinnostanut.

Lähinnä listassa kiinnosti se miten paljon tässä on "space sim" ominaisuuksia muihin verrattuna, kun yleinen (sometus) mielipide tuntuu olevan jotain muuta.
Ei ole kyse siitä, että mua harmittaisi se, että joku pitää jostakin, vaan se, että sitä hypetetään vääristämällä faktoja.

Ja taas kerran, vertauksena sulla on muut BGS:n pelit, jotka ei nekään ole mitenkään ihmeellisiä muihin verrattuna. Hienoa, että maistuu, mutta ei nyt lähdetä pelleilemään, että ne olis edes toimivia kokonaisuuksia ekan muutaman vuoden aikana. Puutteita on joka pelissä, mutta BGS vaan osaa munata niin upeasti kaiken, että kateeksi käy.
Ns. failing upwards -käsite eli vaikka tekee järkyttäviä virheitä joka saralla, niin menestys on taattu siitä huolimatta, koska pelaajamassaa on nykyään vaan niin paljon, varsinkin Skyrimin ja Falloutien jälkeen.
Uskomatonta, että Fallout 76 ei johtanut koko firman konkurssiin ja Toddin lähtöön. Yksi alan suurimmista kusetuksista ja kusi monen muun pelin muroihin, mm. Redfall aika pitkälti kuoli 76:n takia. Jengiä lähti kävelemään Arkanelta ja osa siirrettiin korjaamaan 76:sta.

Itse pelasin joku 20h Fallout kolmosta ja totesin, että pilalla on sitten tääkin franchise, kiitti moi. Ja Skyrim oli niin naurettavaa konsolitekele ettei vaan pystynyt pelaamaan, koska UI oli kammottava. Naurattaa, että samat mokat on tehty Starfieldissäkin.
Itse olen seurannut parin streamaajan SF-matkaa ja molemmat nauttivat täysillä, kaikki negatiiviset löydöt ohitetaan olankohautuksella BGS:n "normijuttuina", itsellä jo pelkästään hahmosuunnittelu ja ääninäyttely aiheuttaisi pelin romukoppaan heittämisen. Tästä huolimatta pelaamista on mukava seurata, koska vaikka peli ei ole mitenkään erikoinen, streamaaja luo sitä lisäsisältöä.
Elite Dangerous -streameja en pahemmin pysty enää seuraamaan, tulee niin suolainen fiilis, kun vituttaa FPS-pelimoodiin hukattu potentiaali. Selvästi Frontierilla siirrettiin jossakin vaiheessa devaajat muihin projekteihin ja pistettiin ED backburnerille, kun ei tule tarpeeksi rahaa sisään. En yllättyisi, jos lopettaisivat kehityksen parin vuoden sisällä kokonaan. Harmi sinänsä, koska pelin yhteisö on aivan loistavaa sakkia, vaikka suolaisia vanhuksia ollaankin enimmäkseen.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
Ei ole kyse siitä, että mua harmittaisi se, että joku pitää jostakin, vaan se, että sitä hypetetään vääristämällä faktoja.

Ja taas kerran, vertauksena sulla on muut BGS:n pelit, jotka ei nekään ole mitenkään ihmeellisiä muihin verrattuna. Hienoa, että maistuu, mutta ei nyt lähdetä pelleilemään, että ne olis edes toimivia kokonaisuuksia ekan muutaman vuoden aikana. Puutteita on joka pelissä, mutta BGS vaan osaa munata niin upeasti kaiken, että kateeksi käy.
Ns. failing upwards -käsite eli vaikka tekee järkyttäviä virheitä joka saralla, niin menestys on taattu siitä huolimatta, koska pelaajamassaa on nykyään vaan niin paljon, varsinkin Skyrimin ja Falloutien jälkeen.
Uskomatonta, että Fallout 76 ei johtanut koko firman konkurssiin ja Toddin lähtöön. Yksi alan suurimmista kusetuksista ja kusi monen muun pelin muroihin, mm. Redfall aika pitkälti kuoli 76:n takia. Jengiä lähti kävelemään Arkanelta ja osa siirrettiin korjaamaan 76:sta.

Itse pelasin joku 20h Fallout kolmosta ja totesin, että pilalla on sitten tääkin franchise, kiitti moi. Ja Skyrim oli niin naurettavaa konsolitekele ettei vaan pystynyt pelaamaan, koska UI oli kammottava. Naurattaa, että samat mokat on tehty Starfieldissäkin.
Itse olen seurannut parin streamaajan SF-matkaa ja molemmat nauttivat täysillä, kaikki negatiiviset löydöt ohitetaan olankohautuksella BGS:n "normijuttuina", itsellä jo pelkästään hahmosuunnittelu ja ääninäyttely aiheuttaisi pelin romukoppaan heittämisen. Tästä huolimatta pelaamista on mukava seurata, koska vaikka peli ei ole mitenkään erikoinen, streamaaja luo sitä lisäsisältöä.
Elite Dangerous -streameja en pahemmin pysty enää seuraamaan, tulee niin suolainen fiilis, kun vituttaa FPS-pelimoodiin hukattu potentiaali. Selvästi Frontierilla siirrettiin jossakin vaiheessa devaajat muihin projekteihin ja pistettiin ED backburnerille, kun ei tule tarpeeksi rahaa sisään. En yllättyisi, jos lopettaisivat kehityksen parin vuoden sisällä kokonaan. Harmi sinänsä, koska pelin yhteisö on aivan loistavaa sakkia, vaikka suolaisia vanhuksia ollaankin enimmäkseen.
sä nyt vaan esität omat mielipitees faktana...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
sä nyt vaan esität omat mielipitees faktana...
Sitten käsitit väärin, mielipiteeni on mielestäni aika helppo erottaa faktoista. Kysy, jos jokin jää epäselväksi.
Faktaa on, että BGS (varsinkin Zenimaxin aikana) kohtelee työntekijöitään huonosti, jonka vuoksi pelit tulee ulos sellaisina kuin tulee. Näistä on ollut juttuja moneen otteeseen mediassa.

Mielipiteeni on, että tällasta ei tulisi tukea. Pystyn erottamaan pelin hyvät osat huonoista ja arvostamaan niitä erikseen, olen täälläkin moneen otteeseen kehunut tiettyjä piirteitä. Ei peli kuitenkin ihan täysin turhasta hyviä arvosanojaan ole kerännyt, pakkokin olla jotain hopeareunuksia. Osalle ne vaan paisuu, koska BGS on jonkinlaisella jalustalla eikä kykene tekemään virheitä, joka taas on ihan objektiivisesti katsottuna huttua.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Tukikohdan "slotti" vapautuu poistamalla se majakka millä se tukikohta on perustettukin.

Noita tukikohtia ei ole listattu missään, ellei niihin ole rakentanut sitä työpöytää mikä luo tukikohtaan miehistötilaa. Sellaiset tukikohdat on listattu aluksen miehistölistalla mahdollisina kohteina niille miehistön jäsenille.

Tähtikartalla tähdet, ja varsinaiset planeetat/kuut joissa on tukitukikohta, niillä on oma symboli. Niiden osalta ne siis pitää löytää sieltä kartalta.

Tässä on hauska että jos on tukikohta kaksois/kolmoistähdellä, ja muulla kuin sillä tukikohtatähdellä on jokin tehtävä, niin se tehtävää osoittava symboli menee tukikohtaa osoittavan symbolin päälle. (ne menee vierekkäin vain jos se tehtävä olisi samalla tähdellä kuin se tukikohta) Eli tarvittaessa täytyy kytkeä se kaikkien tehtävien näkyminen pois.

Vasemmanpuolimmainen on tukikohdan symboli.



"Toisessa Outpostissa on isompi Landing Pad mutta ei anna laskeutua ja olen kokeillut keinot että laskeudun planeetalle ja pois 3-4 kertaa mutta ei anna edelleenkään laskeutua sille ja en tietenkään kävelemällä sitä löydä."

Tää on vähän erikoiselta kuulostava. Siis kai tiedät laskeutua oikeaan zoneen? Planeetalle muualle laskeutuessa se tukikohta ei ole siellä. Tarvittaessa jos haluat laskeutua itse tukikohdan laskeutumisalustaan, niin se pitää valita siitä tarkemmalta kartalta. Tai listalta eri kohteista. En nyt äkkiseltään löydä sopivaa kuvakaappausta ja pelin käynnistäminen aiheutti ongelmia. Yritä noilla.
Löytyihän se ratkaisu kyseiseen ongelmaan. Peliä ei ole näköjään ajateltu pelattavaksi xbox ohjaimella, sillä et saa mitenkään valittua omaa tekemääsi outpostia jossa iso landing pad mutta sama onnistuu hiirellä muutamalla napinpainalluksella Voi kiesus kun olen tän asian kanssa tapellu sen 4 päivää 23 tuntia mikä meni läpppeluuseen eka kerralla.

Edit: Vielä kyseistä ongelmaa kun tutkin niin löytyi se oikea syy. Heti kun aloin pelaamaan peliä niin vaihdoin hyppynapin y:stä a:ksi joka tekee konfliktin jota ei voi ratkaista mitenkään muuten kun muuttaa takaisin näppäin asettelu oletukseksi (tätä konfliktia en huomannut aikaisemmin).

Ihmetyttää että miksi noita nappeja saa edes muutettua jos peli ei toimi sen jälkeen oikein. Kiva juttu kun tuon ajan pelannut konfikuraatiolla jossa hyppääminen on a nappi niin vähän menee aikaa että saa tuon muutoksen menemään takaraivoon :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Missä hemmetin hubissa on niitp wirkbnechejö. Olen nyt kolme erilaista habia koittanut, mutta missään ei ole mitään workbnechejä. Kaikki workbenchit pitöiai olla joka aluksessa vakiona!

Oon koittani eri merkkisiä tech yms. habeja, mutta ei. Kaiken lisäksi se riippuu ihan paikata, mitä/minkä merkkisiä habeja sieltä edes saa. Kiva lennellä ympäri galaksin ertimässä workbench habeja. Ja tietenkään mihinkään kuvauksiin ei ole voinut kirjoittaa, onko niissä niitä workbenchejä. Nyt asennettava ummikkona aina joku, ja sitten netävä itse aluksen sisälle kattomaan, mitä tuli ostettua....
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 838
Juu tottakai, mutta että olisi samaan tyyliin Fallout 4/Skyrimin yms tasoa. Niillehän oli/on mittava modi-määrä Xbox puolellakin.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Missä hemmetin hubissa on niitp wirkbnechejö. Olen nyt kolme erilaista habia koittanut, mutta missään ei ole mitään workbnechejä. Kaikki workbenchit pitöiai olla joka aluksessa vakiona!

Oon koittani eri merkkisiä tech yms. habeja, mutta ei. Kaiken lisäksi se riippuu ihan paikata, mitä/minkä merkkisiä habeja sieltä edes saa. Kiva lennellä ympäri galaksin ertimässä workbench habeja. Ja tietenkään mihinkään kuvauksiin ei ole voinut kirjoittaa, onko niissä niitä workbenchejä. Nyt asennettava ummikkona aina joku, ja sitten netävä itse aluksen sisälle kattomaan, mitä tuli ostettua....
Workshop Hubissa. :)


guide-to-nova-glactic-2x1-hab-interiors-v0-fo9v7zpzynub1.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Itse tuossa mietin että täytyy varmaan tehdä demo "alus" (tai kaksi) johon laittaa kaikkien valmistajien habit jotta voi sitten ihmetellä eroavaisuuksia järkevämmin.

Kaikissa all in one habeissa saa skrollattua myös sivulle eri habeja kyllä siellä ne pienet neliöt on alhaalla indikoimassa että se on lista. Itselläkin meni jonkin aikaa tajuta että noita habeja on aika reilusti.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Ok. Mistähän niitä saa? En ole nähnyt omasta mielestä tommosia hubeja. Ainoastaan noita all in one ja tech/cargo tms. habeja noissa listoissa... Vai vaatiiko se jotain alus skillen avaamista, että noita avautuu?
Kyllä ne pitäisi löytyä ihan joka paikasta, selaamalla nuolinäppäimillä niitä alivalikoita.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082

UI:a voi nyt helposti customoida mieleisekseen.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.
En ota kantaa aikaisempiin viesteihin, mutta kokeile ED - Elite dangerous ja ihastut peliin jos avaruus sim kiinnostaa. Kuten sanottu, yhteisö on huikea vaikka pelaisia standalonena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 337
No niin. Enhän minä pölvästi aiemmin edes tajunnut, että niitä voi sivusuunnassa selailla myös... :btooth:
Et ole ainoa. :lol: Ei ole kaikista loogisinta tuo alusten rakentelu.

Tässä kun on koittanut noita research projekteja tehdä niin on saanut kyllä ravata eri myyjillä etsimässä kaikennäköisiä harvinaisia resursseja kun eihän niitä ole tullut juurikaan lootattua tai säilytettyä. Jossakin internetin ohjeessa luki että caelumiteä saisi muka ostettua parista eri kaupasta (turhaan koitin monta kertaa), mutta oikeasti tuota taitaa saada vain mainaamalla artifaktien luota ja ilmeisesti planeetoilla joissa on jonkin sortin painovoima-anomalia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Et ole ainoa. :lol: Ei ole kaikista loogisinta tuo alusten rakentelu.

Tässä kun on koittanut noita research projekteja tehdä niin on saanut kyllä ravata eri myyjillä etsimässä kaikennäköisiä harvinaisia resursseja kun eihän niitä ole tullut juurikaan lootattua tai säilytettyä. Jossakin internetin ohjeessa luki että caelumiteä saisi muka ostettua parista eri kaupasta (turhaan koitin monta kertaa), mutta oikeasti tuota taitaa saada vain mainaamalla artifaktien luota ja ilmeisesti planeetoilla joissa on jonkin sortin painovoima-anomalia.
Anomaly mestoissa tuota tosiaan on. Tuota tarvitsee kyllä tosi vähän taisi olla gravitic suit mod joka tuota tarvitsi. Ehkä jotkut kalliimmat outpost vermeet saattaa myös tarvita.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Saisivat vähentää isolla kädellä noiden resourcien määrää myyjillä, minkä jälkeen Outpostien rakentamisesta tulisi mielekkäämpää. Itse antaisin Mining Leaguen myydä muutamia alkuaineita, mutta muiden myyjien valikoimaa vähentäisin 90%. Jollei Bethesda tätä peliin tuo "survival" tms moodin myötä, niin modeilla sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Saisivat vähentää isolla kädellä noiden resourcien määrää myyjillä, minkä jälkeen Outpostien rakentamisesta tulisi mielekkäämpää. Itse antaisin Mining Leaguen myydä muutamia alkuaineita, mutta muiden myyjien valikoimaa vähentäisin 90%. Jollei Bethesda tätä peliin tuo "survival" tms moodin myötä, niin modeilla sitten.
Toisaalta noita harvinaisempia mineraaleja saisi löytyä ehkä sentään useammalta kuin 1 planeetalta koko asutussa systeemissä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Menihän se kertaalleen läpi, 192 tuntia näyttää pelikello kun kohtuu orgaanisesti pelasi suurimman osan tehtävistä läpi ja teki sitä mikä milloinkin kiinnosti. Selvästi laajin peli mitä on tullut pelattua. Lv69 very hardilla ilman ainuttakaan combat-perkkiä poislukien alukseen täydet piloting ja shieldit. Alussa ship combat oli todella vaikeaa, mutta kun siihen sen 100 tuntia keräsi ominaisuuksia, niin keskivaiheilta se alkoi jo olemaan helppoa. FPS oli suht sopivan vaikeaa alusta loppuun. Suosittelen very hardia, ja toivon että vaikeutta tulee runsaasti lisääkin, viimeistään modien kanssa. Sinänsä huvittavaa, että sain muutaman tunnin jälkeen tämän, ja käytin sitä läpi pelin. Jopa pelin lopputaistelu hoitui sillä kun siihen asensi Hornet's Nestin, ja ilman mitään performanssi-boosteja. Toinen suosikkiase oli Beowolf läpi pelin.

20231019134230_1.jpg

201 planeettaa surveyed ja 155 tehtävää suoritettu. Achievementeistä jäi pari jäljelle, lv100 ja kaikissa tähtisysteemeissä käyminen. Modilista kasvoi pelin aikana aika hyvin, ja näitä kaikkia pitäisin kohtuu oleellisina. Jonkin verran kävi muitakin modeja listassa, mutta eivät jääneet. Creation Kittiä odotellessa.

1.png

Pelin pääjuoni oli selvästi paras tehtävälinja, ja mielestäni paras mitä olen tällaisissa peleissä koskaan kokenut yhdessä W3:n kanssa. W3 kuitenkin perustui kirjasarjaan ja kerkesi rakentamaan hahmoja/ maailmaa sen pari peliä joten sinänsä tämäkin oli lähes täydellinen suoritus. Verkkaisuudessa mielestäni uniikki. Perustuu hyvin tieteeseen (scifiin), historia ja miten settled systemiin päästiin oli oikein hyvin rakennettu. Tippa tuli linssiin High Price to Pay kun tein sen 100 tunnin jälkeen, Unearthed oli mahtava nostalgia-/historiapläjäys ja Engtangled on yksi parhaimmista yksittäisistä tehtävistä mitä on tullut pelattua. Pääjuonessa oli monia järkeenkäyviä yllätyksiä. Ja sitten vielä Ng+ mekanismi, mikä sopii tällaiseen peliin lähes täydellisesti. Suosittelen jaksottamaan pääjuonta muiden tehtävien kanssa koko läpipeluun, ei sen kiirehtimisessä mielestäni ole mitään järkeä. Muista factioneista paras oli UC Vanguard, siten Crimson Fleet/Sysdef, Ryujin ja Freestar Rangers oli mielestäni kehnoin.

20231018230254_1.jpg

Pidin
- Roolipelivaihtoehdot
- Avaruustaistelu, FPS
- Aluksen rakentelu
- Pääjuoni, UC Vanguard, Crimson Fleet/Sysdef ja isommat sivutehtävät
- Perkkisysteemi, Persuasion, Lockpicking
- Surveying/ haahuilu eri planeetoilla
- Constellation hahmot (poislukien Coet)
- Terrormorphit ja faunan monimuotoisuus
- Visuaalisuus (poislukien New Atlantis ja muut huonosti valaistut tilat)

En pitänyt
- Activity ja muut triviaalit questit

Toivon
- Vaarallisempia planeettoja ja enemmän vaikeutta
- House Va'ruun DLC
- Outpost/ Star Yard DLC missä näitä vähän integroitaisiin peliin paremmin
- Creation Kit

NG+ vielä edessä, mutta sanotaan nyt 9/10 ja kevyesti vuoden peli, kun modit tätä kuitenkin tulevat vielä parantamaan roimasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Pelin pääjuoni oli selvästi paras tehtävälinja, ja mielestäni paras mitä olen tällaisissa peleissä koskaan kokenut yhdessä W3:n kanssa.
Jos pelin pääjuoni oli oikeasti pelin paras tehtävälinja niin luojan kiitos en alkanut itse koluamaan sivutehtäviä sen kummemmin. Pääjuoni oli kyllä niin heikolla hapella dialogin ja kirjoituksen suhteen että harvassa pelissä on nuin kuiva ja "tyhjänpäiväinen" taustatarina. Taitaa tämän perusteella itsellä jäädä suunnitelmat, että palaisin pelin pariin joskus vuoden parin päästä kun peli on "korjattu".
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
102
Kun lisää DDR5 6000 RAM:ia 32Gb -> 64 Gb (4x16Gb), niin Starfield alkaa kaatuilemaan. Kahdella kammalla 32Gb ei mitään ongelmia. Onkohan tuohon mitään lääkettä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 971
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom