Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Joo pitää kohta kattoa kun koneelle meen.. jollain cannoneilla ja missileillä ne ainakin saa aika ylös. 2kpl jokaista 3:a asetta?
Haluat aina aseille kaikki 12 tehon slotin täyteen sitä yhtä asetta, esim 3 max teho asetta 4 kpl, 2max teho asetta 6kpl etc. Jokainen yksittäinen ase saa 100%dmg vaikka se koko 12 tehon moduuli olisi vain yhdellä teho-palikalla päällä, se 1/12 vaikuttaa Vain aseen uudelleen lataukseen.
Useita aseita on siis kahta erilaista, koko ajan uudelleen lataava ja "Auto" (eli lipas). Siis jos on lipas-ase, saa koko lippaan ammuttua normaali vauhtia pois tuhansia lämää ennen kuin tarvii ladata aka vihu kuoli jo. Missile ehkä asia erikseen, niitä tarvii ladata useammin.
Tuota leffo selosti tuossa ylempänä.
no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveniMiten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD
![]()
Docking portin voi laittaa pohjaan landing bayn taakse, niin silloin molemmat portit on samassa habissa ohjaamon takana. Voi olla kätevämpi, jos niin mieltää.no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveniMiten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD
![]()
Tässä alusten rakentamisessa on se huono puoli, että aluksia ei voi pilkkoa osiksi ja käyttää niitä osia toisten alusten rakenteluun. Esimerkiksi crimson fleetin questlinessä saa loppupuolella pari ihan kätevää palikkaa alukseen.
Mulla oli sama ongelma aiemmin, siis jumissa siellä lv75 systeemeissä. Tosiaan omiin tukikohtiin /outposts tai kotipaikkaan (New Jemison, ehkä muuallekin) voi aina suoraan Land-pikamatkustaa kun 1) ei ole contraband inventoryssa 2) ei ole aluksen puikoissa, jossa on contrabandia.Joo sain tossa ekan laivan siepattua. No siinä sitten tovin pyörin siellä ihan oikeassa reunassa et saan siepattua laivan millä pääsee niiltä parilta planeetalta pois. No pois päästyäni bounty oli united colonesilta, star rangereilta, ja Crimson fleetiltä, ja contrabandia kyydissä. Vähän joutu Googlea käyttää ja sinne meni yli 100k![]()
Käsittääkseni vihun aluksen valloituksen jälkeen ainoa mitä tarvii tehdä, jotta se pysyy omana, on istua puikkoihin ja käyttää se Kotialuksena menun kautta (Tab - Ship - make HShip), sitten se gravhyppii kotiin itsekseen. Itselläni tuon tehdessä alukset irtautuvat toisistaan ja halutessani jatkaa keräilyharrastusta pääaluksella, yksinkertaisesti Board-komentoa uudestaan ennen kuin se pääalus kerkeää gravhyppimään karkuun.
Juuri tuli tuota harrastettua, kun piti saada aluksia myytäväksi ja alusteknikon rahat nolliin, että sain vahingossaanastetun (Mainquest pienehkö spoiler) Starborn Guardian - aluksen myytyä, kun se muutoin ei onnistu.
e: jaahas sitten piratoidessa juttuja tulikin tällaista bugia vastaan. Välillä nähnyt kun jotkin alukset erityisesti The Key ympärillä tanssivat ripaskaa tai jotain nopeatemposta balettia keskipisteensä ympäri, onkohan tässä itselle käynyt jotain sellaista, kun omat aseet noin värittävät koko taivasta. Yritän tässä siis ammuskella kohdetta päin, mutta selvästi menevät ohi maalin ja sen sijaan... jonnekin muualle, tai no varmaan kaikkialle tuon kuvan perusteella
. Onhan tässä pelissä ollut gravitaatio anomalioita, muttei ihan näin rajuja vielä tullut vastaan xd.
![]()
Youtubeen starfield for beginners niin näyttäisi videoita olevan. En tiedä auttavatko tosin.Just latasin kyseisen pelin, niin nyt on kyllä sanottava, että ihan ulalla tässä on. Ei mitään kokemusta noista skyrin,oblion,yms peleistä tältä "pelintekiöistä". Eli ihan nyyppänä peliin mukaan.
Ihan liikaa kerättävää tavaraa, joka paikka täynnä. Koko idea pelissä hakosessa. Avaruuteen kun menee "alku aluksella" niin kuolema lähes välitön.
Löytyykö tästä jotain rautalangasta väännettyä tutoriaalia, josta voisi imeä jotain oppeja, ettei kaikki olisi yhtä sähläämistä. Itselle tuntuu peli olevan vaikea lähestyä.
Noi kivet oli pelin paras seuralainen kun ne ei kokoajan molottanut turhia, eikä tullut naamalle kesken tehtävien vaatimaan puheenvuoroa. Eikä isolation bonusetkaan pudonnut kivien takia. Ihan parhaita kumppaneita.![]()
Following Asteroids Fix - Stalking Objects Solution
Fixes asteroids following your shipwww.nexusmods.com
Modit korjaa, itse en tosin tuosta kärsinyt. Ainoa ärsyttävä bugi oli kun Power from Beyond ei spawnannut temppeli POI:ta kartalle, jos olit jo surveyed ko. planeetan.
Katsellut noita "beginners" videoita jokusen. Jotenkin päässyt alkuun hiljalleen. Ei siinä ihan todella mielenkiintoinen peli. Alku tuntuu olevan vaikeata itselle.Youtubeen starfield for beginners niin näyttäisi videoita olevan. En tiedä auttavatko tosin.
Katsellut noita "beginners" videoita jokusen. Jotenkin päässyt alkuun hiljalleen. Ei siinä ihan todella mielenkiintoinen peli. Alku tuntuu olevan vaikeata itselle.
Varsinkin kun jotain modeja pitäisi ladata. Toivoisin, että kun linkkaatte nexusmodeja niin vääntäkää selkokielellä mitä kyseinen modi tekee.
Ei niin, että katso muutos logi, vaan lyhyt kertomus kuinka kyseinen modi muuttaa peliä.
Millä tavalla, vai tarkoititko modattuna? Mielestäni paljon parempi kuin mitä Skyrim tai FO4 olivat julkkarissa, samat UI ongelmat oli niissäkin.Ite aina pelaan nää Bethesdan peli ekalla kerralla ilman modeja ja tokalla kerralla sit kaikki modit päällä niin on jotain uutta. Lähinnä siis vinkkinä ettei niitä modeja ole pakko ladata. Tosin on tää kyllä aika karmea peli ilman modeja verrattuna vaikka fallout 4 tai skyrim.
Millä tavalla, vai tarkoititko modattuna? Mielestäni paljon parempi kuin mitä Skyrim tai FO4 olivat julkkarissa, samat UI ongelmat oli niissäkin.
Samalla tavalla Skyrimin luolat ja FO4:n talot toistivat itseään, ei niissä juuri mitään ihmeellistä tutkittavaa ollut kun muutaman oli kolunnut. Jos nyt grafiikkaa ei oteta huomioon, kun se kuitenkin on aikaan verrannollinen. Niin SF:ssä on huomattavasti paremmat tehtävälinjat, oikeaa roolipelaamista, parempi gunplay (vs. FO4). Suunnilleen kaikkea on enemmän dialogista, vihollisiin. Ja selkeästi bugittomampi. Toki käsintehtyjä POI:ta on vähemmän, ja ne ovat paljon harvemmassa kun pelialue on käsittömän laaja. Mutta tämä on vain yksi osa-alue, ja CK:n myötä noita varmaan rupeaa tulemaan liukuhihnalta, jolloin procedural gen. ja pelialueen laajuus muuttuu voitoksi.Mun mielestä just päin vastoin Skyrim ja FO4 tai vaikka New Vegas oli julkkarissa parempia. Tässä pelissä ei oikeen mikään houkuttele tutkimaan paikkoja samalla tavalla, kun edellä mainituissa. Ja en siis ole tätä vielä edes kokeillut modeilla. Saa nähä jaksaako tätä pelata edes niin paljon, että modeille tulee koskaan tarve.
Samalla tavalla Skyrimin luolat ja FO4:n talot toistivat itseään, ei niissä juuri mitään ihmeellistä tutkittavaa ollut kun muutaman oli kolunnut. Jos nyt grafiikkaa ei oteta huomioon, kun se kuitenkin on aikaan verrannollinen. Niin SF:ssä on huomattavasti paremmat tehtävälinjat, oikeaa roolipelaamista, parempi gunplay (vs. FO4). Suunnilleen kaikkea on enemmän dialogista, vihollisiin. Ja selkeästi bugittomampi. Toki käsintehtyjä POI:ta on vähemmän, ja ne ovat paljon harvemmassa kun pelialue on käsittömän laaja. Mutta tämä on vain yksi osa-alue, ja CK:n myötä noita varmaan rupeaa tulemaan liukuhihnalta, jolloin procedural gen. ja pelialueen laajuus muuttuu voitoksi.
Olisikohan liikaa nopeutta neljällä kammalla? Kokeile pienentää nopeutta 4800:aan.
Tämä oli kyllä vuoden suurin pettymys.
Joo kaikesta samaa mieltä mutta yhden tehtävän voi tästäkin pelistä nostaa esille. Main questissa semmoinen kuin Entangled. Ihan niin kuin olisi oikein kusisessa TV-sarjassa yhden osan kirjoittanut ja ohjannut joku kunnon ihminen. Oli hauska ja hyvä tehtävä jollaisia olisi toivonut olevan kaikkien questien.tehtävät ovat tylsää
Joo kaikesta samaa mieltä mutta yhden tehtävän voi tästäkin pelistä nostaa esille. Main questissa semmoinen kuin Entangled. Ihan niin kuin olisi oikein kusisessa TV-sarjassa yhden osan kirjoittanut ja ohjannut joku kunnon ihminen. Oli hauska ja hyvä tehtävä jollaisia olisi toivonut olevan kaikkien questien.
Main quest oli semmoista tasapaksua pökälettä tuohon asti ja sitten yhtäkkiä oli kuin eri peli sen mission ajan ja sen jälkeen peli loppuun asti veriripulia.
Jos vain jaksaa niin grindaa äkkiä tuonne Entangled ja pelaa sen vaikka jos ei muuta.
Hyvä bongaus. 50h tuli pelattua ja tuo Entangled oli ainoa hyvä tehtävä, kaikki muu mitä tuli eteen, oli pelkkää ö-tierin busyworkkia. Hirveästi ei satunnaiset sivutehtävät innostaneet, kun parin yrityksen jälkeen tuli hyvin selväksi, ettei tiedossa ole mitään muuta, kuin päätöntä noutamista galaksin toiselta puolelta.
Ei vaan enää tahdo upota tuo geneerisen paskan grindaus open worldeissa. Sisältö mitä pelissä on, pitäisi olla pääosin käsintehtyä, hyvin kirjoitettua sekä ääninäyteltyä, etenkin pääjuonen ja isoimpien sivutehtävien osalta. Ei ole ainakaan mun aikani väärti, että upottaisi satoja tunteja johonkin keskinkertaiseen 0-riskin copypaste peliin, jotta löytää sieltä yhden tai kaksi "ihan hyvää" tehtävää ja dialoginpätkää tai pääsee hieman kokeilemaan jotain grindauksen taakse jemmattua mekaniikkaa. Mun mielestä Starfieldissä on aika rankasti hukassa sisällön laatu / ajankäyttö-balanssi. Sisältö on parhaimmillaankin keskinkertaista ja silti vaaditaan pelaajalta kymmeniä, ellei satoja tunteja peliaikaa.
Eroja on (varmaan) sähkön tuotannossa. Sama tuulivoimaloilla. Vai tarkoititko jotain muuta?Mitä väliä noilla solar-paneeleilla on, vai ulkonäköhommia?
Siis mitä aluksen kylkeen laitetaan? Structures valikossa muistaakseni? Näköjään sit yli 200k bounty crimson fleetillä.Eroja on (varmaan) sähkön tuotannossa. Sama tuulivoimaloilla. Vai tarkoititko jotain muuta?
Itellä tullut lähinnä mieleen mihin tässä edes tarvitsee parempaa alusta?
Mä kaapattuani aluksen hyppään takas omaan alukseeni ja jatkan sillä matkaa. Kaapattu menee automaatilla telakalle, josta sen voi vaihtaa alle sitten vaikka Jamesonissa. Tuossa on se etu, ettei kontrabandit tuu mukana, eli saa siivouksen kaupan päälle. Joskus on nimittäin tosi vaikea löytää niitä kontrabandeja varsinkin isommasta paatista. Tuolla "telakan" kautta kierrättämisellä säästyy etsimisen vaiva.
Vahingossa on helppo ampua myös ns. hyviksien paatteja ja siten saada bountin. Sitä varten yritän muistaa f5 saven heittää aina uuteen systeemiin siirtyessäni.
Mitä väliä noilla solar-paneeleilla on, vai ulkonäköhommia?
Ei juurikaan tarvitse. Kuten mainittu sopivilla aseilla mikä tahansa alus on hiton ylivoimainen.
Mutta jos rakentaa tuollaisen niin Crimson fleetin päämajaa on ihan sopivan haastava farmata. Triviaalia tuo ei ole, jos ei hyvin nopeasti&tehokkaasti ala vähentämään noiden määrää niin tuollainen lössi kyllä tekee hitosti damagea ja tulee yleensä muutaman kerran kuoltua per runi. Tuo on hirveän aikakriittistä kun tuonne hyppää, että nopeasti pitäisi alkaa tähdätä ja ampua pois lähimpiä. Kun tuonne hyppää niin osa noista on jotain 1000 metrin päässä ja alkaa samantien ampumaan, kun taas osa on jotain 2500 metrin päässä ja ne eivät vielä niin kaukaa ammu. Samaten pitäisi aloittaa heikommista koska ne kuolee paljon nopeammin.
Mä luulin alunperin että se kaapattuun alukseen jätetty salakuljetuskama siirtyisi sitten alusta muokatessa ruumaan, kuten muut irtoroinat. Ne tosiaan häviää ilmaan, taitaa hävitä jo muokkausta ennen. Yritän kyllä kaapatessa poimia ne kaikki, ne on helppo käydä dumppaamassa Red mileen. Va'ruunit on myös kivoja kaappauskohteita koska niillä ei ole salakuljetuskamaa, ja hitosti jengiä, niin paljon aseita. Oon kyllä reippaasti vähentänyt tuota kun mulla on niin paljon rahaa ettei ole sille mitään kohdetta, kun alukset ovat valmiit ja ng+ sitten pyyhkisi joka tapauksessa kaiken pois.
Siinähän lukee, ne on kaikki koristeita siinä kategoriassa. Tosin peruustusmoottoreilla on joku nimellinen funktio.
Itse käytän aluksen rungon rakenteluun 1x1 habeja mieluummin, koska ne sentään antaa hieman rungon hitpointseja. Siis monet noista koristeista on vastaavan kokoisia välipaloja mutta ne ei anna hitpointseja.
Mä en juuri ole noita oikeita tehtäviä tehnyt yhtään. Nyt kun olen hieman neonissa ollut niin sen tehtäviä tehnyt, ja hieman noita freestar tehtäviäkin kun ne meni sopivasti päällekäin. Pitäisi kai tuota päätehtävää tehdä jos sekin menee päällekäin noiden muiden kanssa.
Ja kun noita planeettoja on tullut aika hyvin tahkottua. Silti vähän huvittaisi jos skannaisi kaikki planeetat ennen ekaa ng+ jutskaa. Vähintään kaikissa systeemeissä pitäisi käydä, koska se on niin helppo objektiivi.
![]()
![]()
Itsekin arvostelisin tämän pelin korkeintaan keskinkertaisena. Pelissä on monia asioita joita on hieman mietitty ja puuhasteltu, mutta sitten jätetty kunnollinen toteutus kesken, parhaimmat esimerkit alusrakentelu tai outpostit. Tai nää nukkumisalustat selvästi näyttää että tähän tulee samantapainen survival moodi kuin F4:een tuli, mutta senkin olisin halunnut suoraan alussa, eikä odottaa että ne sen julkaisee joskus puolen vuoden päästä.
Noissa tehtävissä itseä risoo sama asia mikä koskee lähes kaikkia pelejä. Ne tehtävät on aina vain waypointteja jotka osoittaa suoraan kohteeseen, ja mitä siellä on, mitä siellä pitää tehdä, se lukee aina kuvauksessa valmiiksi. Niissä ei ole mitään mikä loisi mielenkiintoa niitä kohtaan.
Esim. F76:sta jota pelasin aktiivisesti pari vuotta, en koskaan suorittanut pelin tehtäviä täysin loppuun. Vain yhdellä hahmolla liityin enclaiveen, enkä koskaan käynyt metrinkään vertaa ydinsiiloissa. (Toki ajattelen joskus tulevaisuudessa palaavani tuon pelin pariin ja ainakin sillä yhdellä hahmolla voisi tehdä kaiken, mutta tässä pitäisi tää starfieldi tahkoa ensin ja viimeistellä Wasteland 3, joka jäi lähes lopusta kesken kun tää ehti tulla ulos)
Ei tämä peli nyt kauhea ole. Kivasti ja tosi aivottomalla rutiinilla tässä saa aikaa tapettua. Ajattelen että tähän kyllä tulee enemmän lisäosia kuin F4:een ainakin. Mutta selvästi myynnin puolesta tää ei tule olemaan samanlainen monen painoksen eepos kuten Skyrim.
Ei kukaan ole tainnut sanoakkaan että 1000 planeettaa olisi suppea. Hyviä screenshottejakin saa välillä kun oikein etsii. Tekeminen vain on tehtävien muodossa tylsää Ö-luokan viihdettä ja muka-sändboxmaisuus on jotain AI:n generoimaa mineraalideposittien metsästystä ja niiden louhinnan setuppaamista. Tuota jaksoi sen tasan 24h jolloin oli vähän "okhei..." olo.Minusta Starfield on pelinä ihan käsittämättömän laaja ja avoin maailma. Olen vasta lvl20, tutkittavaa on vaikka kuinka ja hienoja maisemia löytyy aina. Tulen pelaamaan tätä varmasti vuosia kuten kävi Fallout76:n kanssa.
Ei kukaan ole tainnut sanoakkaan että 1000 planeettaa olisi suppea. Hyviä screenshottejakin saa välillä kun oikein etsii. Tekeminen vain on tehtävien muodossa tylsää Ö-luokan viihdettä ja muka-sändboxmaisuus on jotain AI:n generoimaa mineraalideposittien metsästystä ja niiden louhinnan setuppaamista. Tuota jaksoi sen tasan 24h jolloin oli vähän "okhei..." olo.
Pakko oli yrittää kun Bethesda Game Studios on minun lemppari pelintekijä kuitenkin ja Skyrimin jälkeen on odotettu pitkään seuraavaa hyvää ropea heiltä. Starfieldiä haipattiin vuosikausia. Piti pelata vaikkakin naama irvessä lopuksi.Aika pitkään kuitenkin jaksoit pelata Starfieldiä. Arvostan suoritustasi.
Ei näistä kommenteista kannata niin välittää, postaushistoriaa kun selaa niin siellä fanitetaan Cyberpunkia. Oikeastaan jokaisen negatiivisen kommentin takaa löytyy jokin motivaatio sille.Aika pitkään kuitenkin jaksoit pelata Starfieldiä. Arvostan suoritustasi.
Starfield nyt kuitenkin on oikea "rope" Skyrimiin verrattuna.Pakko oli yrittää kun Bethesda Game Studios on minun lemppari pelintekijä kuitenkin ja Skyrimin jälkeen on odotettu pitkään seuraavaa hyvää ropea heiltä. Starfieldiä haipattiin vuosikausia. Piti pelata vaikkakin naama irvessä lopuksi.
Pakko oli yrittää kun Bethesda Game Studios on minun lemppari pelintekijä kuitenkin ja Skyrimin jälkeen on odotettu pitkään seuraavaa hyvää ropea heiltä. Starfieldiä haipattiin vuosikausia. Piti pelata vaikkakin naama irvessä lopuksi.
Tässä nyt on kolmen suora: Fallout 4, Fallout 76 ja nyt Starfield jotka eivät enää olleet lähelläkään homerunia, joten omalta osalta odotan enää varovaisesti seuraavaa Elder Scrollsia heiltä. Jos siellä tulee lähellä vuotta 2030 ne samat pahvinaamahahmot ja ikuiset loading screenit mutta "hyvänä puolena" voit kerätä pottuja ja ne pysyy siellä mihin ne laittaa niin voihan vittu....
Pitää kokeilla uudemman kerran sitten kun tulee saataville 15000/15000 Read/Write Gen5 asemat. jos peli silloinkin tekee loading screenin kun siirtyy alueelta seuraavalle niin peli on perustavanlaatuisesti rikki.Loading screeneistä pääsee päivittämällä rautaa ajan tasalle. Starfieldin loading screenit ovat vain hetki.
Pitää kokeilla uudemman kerran sitten kun tulee saataville 15000/15000 Read/Write Gen5 asemat. jos peli silloinkin tekee loading screenin kun siirtyy alueelta seuraavalle niin peli on perustavanlaatuisesti rikki.
Asennetta ja omaa valintaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.