Starfield (PC, XBX)

Pääjuonesta ja lopusta spoileria:

Viime päivinä vähän miettinyt että miksi en tykännyt Starfieldin pääjuonesta ja lopusta kauheasti. Aika iso syy on yksinkertaisesti siinä että tutkiminen ja mysteeri oli toteutettu heikonlaisesti vaikka koko pääjuonen ja Constellationin idea oli se. Mutta suurin syy oli itseasiassa loppu ja miten tuo NG+ sykli alkaa. Se mielestäni heikentää koko pääjuonta ja on ns huono loppu. Jätä kaikki taakse, millään ei ollut merkitystä. Tuntuu myös että pääjuoni jää vähän kesken, toivon että DLC jatkaa sitä ja saataisiin enemmän vastauksia. Jos erilaisia loppuja olisi ollut enemmän, niin sekin olisi ollut kiva asia. Esimerkiksi pystyisit vaikka tuhoamaan Unityn ja jäämään omaan Universumiin. Toki sinne voi jäädä nytkin kun jättää vain menemättä Unityyn mutta se tuntuu hieman laimealta vaikka olikin omalle hahmolle paras loppu.

Ajattelin että tätä varmaan tulee pelattua vuosikausia Skyrimin tapaan, mutta mulla on itseasiassa muuttunut vähän mielipide mitä pidemmän aikaa olen ollut pelaamatta. Nyt tuntuu ettei välttämättä jaksa asentaa edes tarina DLC julkaisussa, mutta oma mielipide kyllä muuttuu niin herkästi että eiköhän nähdä sitten Shattered Space:n julkaisussa.
 
Voisiko joku kertoa miten löydän tekemäni Outpostit? Tiedän kyllä suunnilleen minne ne on tehty ja yhden löysinkin ja poistin kaiken siitä mutta ei vapauta sitä uudelleen käyttöön rakennettavaksi. Toisessa Outpostissa on isompi Landing Pad mutta ei anna laskeutua ja olen kokeillut keinot että laskeudun planeetalle ja pois 3-4 kertaa mutta ei anna edelleenkään laskeutua sille ja en tietenkään kävelemällä sitä löydä. Yrittänyt siis laskeutumista avaruudesta ja myös planeetan pinnalta, mikään ei auta :mad:

Eipä tällaisiin ongelmiin olisi tuntunut pelituntien olevan kuitenkin 4 päivää jälkeen törmäävän :rofl:

Tukikohdan "slotti" vapautuu poistamalla se majakka millä se tukikohta on perustettukin.

Noita tukikohtia ei ole listattu missään, ellei niihin ole rakentanut sitä työpöytää mikä luo tukikohtaan miehistötilaa. Sellaiset tukikohdat on listattu aluksen miehistölistalla mahdollisina kohteina niille miehistön jäsenille.

Tähtikartalla tähdet, ja varsinaiset planeetat/kuut joissa on tukitukikohta, niillä on oma symboli. Niiden osalta ne siis pitää löytää sieltä kartalta.

Tässä on hauska että jos on tukikohta kaksois/kolmoistähdellä, ja muulla kuin sillä tukikohtatähdellä on jokin tehtävä, niin se tehtävää osoittava symboli menee tukikohtaa osoittavan symbolin päälle. (ne menee vierekkäin vain jos se tehtävä olisi samalla tähdellä kuin se tukikohta) Eli tarvittaessa täytyy kytkeä se kaikkien tehtävien näkyminen pois.

Vasemmanpuolimmainen on tukikohdan symboli.
1696698508819.png



"Toisessa Outpostissa on isompi Landing Pad mutta ei anna laskeutua ja olen kokeillut keinot että laskeudun planeetalle ja pois 3-4 kertaa mutta ei anna edelleenkään laskeutua sille ja en tietenkään kävelemällä sitä löydä."

Tää on vähän erikoiselta kuulostava. Siis kai tiedät laskeutua oikeaan zoneen? Planeetalle muualle laskeutuessa se tukikohta ei ole siellä. Tarvittaessa jos haluat laskeutua itse tukikohdan laskeutumisalustaan, niin se pitää valita siitä tarkemmalta kartalta. Tai listalta eri kohteista. En nyt äkkiseltään löydä sopivaa kuvakaappausta ja pelin käynnistäminen aiheutti ongelmia. Yritä noilla.
 
i9-9900K-64GB DDR4 3600, Asus RTX 3080 Strix OC. Kannattaisiko päivittää näyttökortti RX 7900XTX:ään, jotta saisi Starfieldiin lisää vauhtia 4K pelaamiseen?
 
i9-9900K-64GB DDR4 3600, Asus RTX 3080 Strix OC. Kannattaisiko päivittää näyttökortti RX 7900XTX:ään, jotta saisi Starfieldiin lisää vauhtia 4K pelaamiseen?
Ei.

Jos sinulla on rahaa tuhlattavaksi niin 4090 on ainoa järkevä päivitys mielestäni, siis että huomaat eron kunnolla. Tietenkin tuo CPU on myös vanhahko niin ehkä helpompaa ostaa kokonaan uusi tietokone (edelleen jos rahaa on tuhlattavaksi)
 
Itse päivitin 10GB 3080:n 4090:aan ja siitä tuli tosiaan mukavasti lisäpotkua 4K:hon. Kun itse pähkäilin mihin päivittää, tulin samaan tulokseen kuin @zxcv tuossa yllä. Itsellä tosin prossu on 5800X, joka omasta mielestäni on aika lailla alarajoilla sen suhteen minkä kanssa tuota 4090:aa kannattaa parittaa (pelistä riippuen toki), mutta tässä vaiheessa päätin odotella seuraavaa sukupolvea CPU puolella ennen sen (ja emon+muistien) vaihtamista.
 
Itse päivitin 10GB 3080:n 4090:aan ja siitä tuli tosiaan mukavasti lisäpotkua 4K:hon. Kun itse pähkäilin mihin päivittää, tulin samaan tulokseen kuin @zxcv tuossa yllä. Itsellä tosin prossu on 5800X, joka omasta mielestäni on aika lailla alarajoilla sen suhteen minkä kanssa tuota 4090:aa kannattaa parittaa (pelistä riippuen toki), mutta tässä vaiheessa päätin odotella seuraavaa sukupolvea CPU puolella ennen sen (ja emon+muistien) vaihtamista.
Samoin tein ite loppukesästä, ainoa järkevin tossa on tosian 4090, kallistahan toi, mutta suurin osa peleistä toimii paremmin nvidialla, samoin AI rakentely yms hilpakkeet toimii paremmin kuin AMD korteilla. Toisaalta bgs pelit ei niin suuresti hyödy näyttiksestä vaan enemmän nopeasta prossusta ja muisteista.

Prossu mulla 5900x jonka päivitän varmaan kun tulee uus sukupolvi amd/intel ja mietin kumpi tällä kertaa, uskoisin että ihan käypä vielä 2-3v
 
i9-9900K-64GB DDR4 3600, Asus RTX 3080 Strix OC. Kannattaisiko päivittää näyttökortti RX 7900XTX:ään, jotta saisi Starfieldiin lisää vauhtia 4K pelaamiseen?
Hyvin toisi ainakin potkua lisää. En tiedä mitä aineita muut täällä vetelee, mutta 4090:n ei Starfieldiin kannata ainakaan päivittää.

25 fps 3080 OC
52 fps 7900 XTX +600€
54 fps 4090 +1300€

Ultra-4k-p.jpg
 
Hyvin toisi ainakin potkua lisää. En tiedä mitä aineita muut täällä vetelee, mutta 4090:n ei Starfieldiin kannata ainakaan päivittää.

25 fps 3080 OC
52 fps 7900 XTX +600€
54 fps 4090 +1300€

Ultra-4k-p.jpg
Pelaan vain yhtä peliä kerrallaan sen neljä vuotta, viimeksi se oli FO76. Jos toi RX7900XTX auttaa noinkin paljon niin Jimmstä kortti tilaukseen. Sapphire Radeon on kaiketi hyvä merkki?
 
Pelaan vain yhtä peliä kerrallaan sen neljä vuotta, viimeksi se oli FO76. Jos toi RX7900XTX auttaa noinkin paljon niin Jimmstä kortti tilaukseen. Sapphire Radeon on kaiketi hyvä merkki?
Pulse? Itsellä taisi olla 5700 XT Pulse, ja se ainakin oli hyvä kortti. 7900 XT Pulse ainakin saanut kehuja hiljaisuudesta referenssiin verrattuna.
 
Sitten olisi vielä yksi kysymys emolevyn päivityksestä. Olisiko tämä bundle hyvä päivittää nykyaikaan? Siirtyisin pitkästä aikaa takaisin AMD kantaan.

1696757904806.png
 
Sitten olisi vielä yksi kysymys emolevyn päivityksestä. Olisiko tämä bundle hyvä päivittää nykyaikaan? Siirtyisin pitkästä aikaa takaisin AMD kantaan.

1696757904806.png
Varmasti aika parasta mitä rahalla saa. Mutta nuo pienemmät AMD prossut varmasti riittää myös, esim 7800X3D, ihan miten vaan omasta mielestä varaa laittaa, mutta näistä varmaan parasta keskustella mikä prossu/gpu minulle palstalla. Mutta kannattaa pistää 1-2 nopeaa nvme SSD:tä tohon vielä lisäksi niin riittää vuosiksi.
Samsungin levyt on hyviä.

Mutta starfieldissä HW testien perusteella intelin isoimmat prossut voittaa AMD vastaavat, mutta se on aika pieni prosentti, jolla ei varmaan paljoa väliä.
Ite ehkä pistäisin mieluiten Asuksen emolevyn, makuasia...

Edit: Ehkä tuosta sun koneesta päivittäisin itse ainakin vain emolevy/CPU ja miettisin GPU asiaa myöhemmin
 
Täss pelis on niin paljon viittauksia muihin scifijuttuihin, että on sääli, ettei Astral loungessa voi tanssia shepard shufflea :lol: . Olis sopinut ku nenä päähän ja ollut hauska kunnianosoitus hienolle pelisarjalle.
 
Varmasti aika parasta mitä rahalla saa. Mutta nuo pienemmät AMD prossut varmasti riittää myös, esim 7800X3D, ihan miten vaan omasta mielestä varaa laittaa, mutta näistä varmaan parasta keskustella mikä prossu/gpu minulle palstalla. Mutta kannattaa pistää 1-2 nopeaa nvme SSD:tä tohon vielä lisäksi niin riittää vuosiksi.
Samsungin levyt on hyviä.

Mutta starfieldissä HW testien perusteella intelin isoimmat prossut voittaa AMD vastaavat, mutta se on aika pieni prosentti, jolla ei varmaan paljoa väliä.
Ite ehkä pistäisin mieluiten Asuksen emolevyn, makuasia...

Edit: Ehkä tuosta sun koneesta päivittäisin itse ainakin vain emolevy/CPU ja miettisin GPU asiaa myöhemmin
Tilaukseen meni toi bundle. 1000W virtalähde on ennestään joten eiköhän noilla pärjää taas jonkin aikaa.
 
Eli intel 13900K paras, intelit yleensäkin parempia CPU tässä (ja muutenkin kaikissa bethesdan creation enginellä tehdyissä peleissä).
Single thread performance ja muistin nopeus tärkeimmät. toki 4k pelatessa vaikuttaa jo GPU.
Linkissä on ihan ok youtube video, jossa ei ollu paljon mainoksia, eikä turhuuksia.
So take away notes so far:
1.)Intel does better in the game
2.)Decent speed RAM is important,but less important than in Fallout 4 so far
3.)Even 4 cores can run the game with reasonable averages,but with poor minimum FPS
4.)8 cores are required if you want to have good average and minimum FPS. Six cores might suffice.
5.)X3D CPUs are better than the normal Zen counterparts,but not as much as they were in Fallout 4

The CPU benchmarks won't be a worst case scenario. Once people start building more outposts,expect even worse performance!
 
Viimeksi muokattu:
toki 4k pelatessa vaikuttaa jo GPU.
Taitaa olla jopa se määrittävä tekijä. 4090:lla fps alle 60, joka onnistuu aika paljon mopommillakin prossuilla kuin tolla 13900k:lla. Bonuksena amd:n alustalle saanee uutta prossua jos moiselle on myöhemmin tarvetta, siinä missä 13900k:ta ei saa korvattua nopeammalla vaihtamatta myös vähintään emolevyä.
 
Eli intel 13900K paras, intelit yleensäkin parempia CPU tässä (ja muutenkin kaikissa bethesdan creation enginellä tehdyissä peleissä).
Single thread performance ja muistin nopeus tärkeimmät. toki 4k pelatessa vaikuttaa jo GPU.
Linkissä on ihan ok youtube video, jossa ei ollu paljon mainoksia, eikä turhuuksia.
So take away notes so far:
1.)Intel does better in the game
2.)Decent speed RAM is important,but less important than in Fallout 4 so far
3.)Even 4 cores can run the game with reasonable averages,but with poor minimum FPS
4.)8 cores are required if you want to have good average and minimum FPS. Six cores might suffice.
5.)X3D CPUs are better than the normal Zen counterparts,but not as much as they were in Fallout 4

The CPU benchmarks won't be a worst case scenario. Once people start building more outposts,expect even worse performance!
1696783925074.png
 
Nyt oon muutaman tunnin hakannu peliä ja on se tunnelmallinen. Pyörii omalla koneella max asetuksilla 1440p ilman FSR roinaa aivan mahtavasti.
Ilmeisesti vaatii vielä ikuisuuden että oppii lähes kaiken.
 
Dodih, nyt on peli pelattu läpi. Kaikki isot kustilinjat piraatteja lukuunottamatta pelattu läpi. Piti jotain säästää seuraavia NG+ läpipeluita varten.
Nyt sitten voikin jäädä odottelemaan modiskenen kehittymistä ja ottaa taukoa pelistä. ~140 tuntia lasissa niin alkaa tulemaan jo ähky, etenkin kun kävi hakemassa kaikki temppelit.
 
Onkos tuo 48 max poweri mitä alukseen saa? Käytännössä sillä saa täydet kaksi asetta, moottorit ja kilvet.

40 Pinch 8Z
5 Aneutronic Fusion
1 Vasco/Andromeda Kepler (Reactor +1)
1 Sam Coe (Engine +1)
1 Omari Hassan (Shield +1)
 
Voisitko hieman laajentaa sinun ajatuksen kulkua tuon osalta?

Sori myöhäinen vastaus, luovutin starfieldin suhteen ja jatkoin Lies of P:n pariin.

Ng+ on sellainen, joka on todennäköisesti ollut alusta asti pelin piirtopöydällä, mutta turhan vähän aikaa lopulta saanut tekijätiimiltä. Varsinkin kun on sillä tavalla upea konsepti, että sen tiimoilta olisivat saaneet aidosti sellaisen pelin, joka kestää aikaa enemmän kuin yksikään yksinpeli ikinä aikaisemmin.

Ei olisi niin paljon vaivaa (tai oikeasti olisi, mutta suhteessa käytettyihin resursseihin), että olisivat tehneet jokaisesta pelikerrasta täysin uniikin kokemuksen. Nyt jo viitteitä esim. planeettojen generoimisessa, mutta questin antajat ja muut hahmot sen sijaan... Eniten mua vitutti se Vanguardin questi, jonka toki ymmärrän minkä takia ovat halunneet säilyttää sellaisenaan, mutta kun todistetusti tiedän lopputuleman, niin minkä takia en voi kertoa sitä?

Olisin Todd, eli todellakin, laittanut useita hahmoja kaikkia sanomaan jotkut linet ja muuttanut niitä pikkaisen, että voisin saada sellaisen maailman, ettei ole ikinä täysin kopio edellisestä.
 
Starfield 1.7.36 Update - Fixes and Improvements

General
  • FOV: Sliders are now available in Settings that allow players using first person or third person to adjust their FOV.
Performance and Stability
  • [PC ONLY] Improved stability for Intel Arc GPUs.
  • Various additional stability and performance improvements.
Quest
  • Echoes of the Past: Addressed an issue where tunneling creatures could pick a location that would prevent progression.
Eipä pääse testaamaan ennekuin Script Extender (modit) päivittyy.
 

Pelissä on paljon roguelike elementtejä, mutta kukaan ei ole ikinä tehnyt samalla skaalalla edes sinne päin noin suurta roolipeliä. Mä arvaan sillä varmuudella, että tiedän sen olleen studion sisäinen myyntipuhe pelille (ja kuuntelin Todd Howardin vierailun Lex Friedmanin podcastissa), mutta eivät onnistuneet tuomaan sitä sellaisenaan edes lähellekään. Kukaan arvioija ei osaa arvioida miten peli kestää aikaa tai miltä se tuntuu 150h+ jälkeen, joten on turha panostaa sellaisiin asioihin, joilla ei ole pelin myynnin kannalta merkitystä varsinkin jos se löytyy emoyhtiön käskystä julkaisusta alkaen ja aina sen jälkeen game passista.

Siinä ajassa mitä joku harjoittelija tekee jonkun paikan, jossa on kaksi kahden rivin tekstiä, niin olisivat voineet luoda kokonaan erilaisen maailman puhumattakaan tekoälyn tuomasta potentiaalista, mutta sitä ei selvästikään haluttu vielä käyttää tähän, jota on tehty kakskyt vuotta.
 
Ja mä siis tykkään Starfieldistä. Kaikkialla, kuten täälläkin, on ihan liikaa sellaista asennetta, ettei jotain tykkäämänsä voi kritisoida tai toisin päin kehua jotain josta ei pidä, vaikka elämässä kaikki menee aina niin. Annan pelille kiitettävän, mutta Bethesdan megaluokan peli, josta olen ensimmäisen kerran kuullut yläasteella on sellainen, että sille on täysin oma rimansa ja vaikka se ei yllä sille tasolle, niin voi se silti olla loistava peli.
 
Luovutin noin 70 tunnin jälkeen kun Phantom Liberty julkaistiin. Voin antaa anteeksi pienet kauneusvirheet ja ehkä jopa vanhahtavan pelimoottorin, mutta valtaosa pelistä on kuin huonon tekoälyn kirjoittama. Muutamia typeriä "kohokohtia" oli mm. Crimson Fleetin liittymkoe, kun pelaaja käsketään tappamaan entinen jäsen. Kukaan ei tulee mukaan valvomaan että se tulee tehtyä, kontaktihenkilö uskoo pelaajan sanaa että "kyllä mä se ihan oikeasti tapoin", ja seuraavaksi kehotetaankin jo menemään suoraan tämän galaksin kovimman rikollisliigan päämajaan.

Toinen mikä jäi vaivaaman mieltä (eikä hyvässä mielessä) oli pikkuinen side questin tynkä Cydoniassa. Joku pikkumuksu kutsuu ventovieraita setiä juttelemaan alkkismutsin kanssa ja tää setä jättää mutsille tukun käteistä lähtiessään... ja se oli siinä. Jos tuo oli olevinaan jotain yhteiskunnallista kommentointia tjsp, niin pointti taisi jäädä leikkauspöydälle.

Jätän lopuksi vertailuvideon miten eri tavalla hyvin samankaltainen kohtaus voidaan tehdä. Ei silti harmita että tuli kokeiltua Starfieldiä. Sopiva kalibrointi, että osaa taas arvostaa laatua.
 
Uusi patsi julkaistu, kaikki pahimmat ongelmat korjattu, eiköhän tämäkin nouse taas legendojen joukkoon...
 

Liitteet

  • joopajoo.jpg
    joopajoo.jpg
    599,1 KB · Luettu: 234
Oikeasti ei ole siis käytännössä mikään muuttunut. Tuossa Starfield Updates 1.7.36 – October 09, 2023
Tarkoitin enemmän sarkasmia postauksellani :)
Paljon saa bethesda tehdä töitä, että tästä tulee hyvää, kuitenkin alkaa suurin osa "hyvästä" on taas modaajien työtä.

Sellainen outous, että säädin 1st person fov 90, mutta tuossa sliderissä on 3 kohtaa 90? eli varmaan 90, 90,3 ja 90,6? outoa, en huomannut pikaiseltaan isompaa eroa, en konsolilla vielä tarkistanut, katon myöhemmin
 
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.

- You can switch between the arcade and newtonian flight models. The latter feels very similar to Independence War, except for the speed limit. Once there's a mod to remove the arcade flight model and up the speed limit (iirc in IWar it was 2km/s?), it will truly be great
- Ships have FTL like power allocation to subsystems, which you have to manage
- There's stealth, where you power down your systems to avoid detection
- There's crew, and their perks give you bonuses on the ship
- The ships are made out of parts and take individual damage, which then damages subsystems. Ship subsystems only repair out of combat.
- You can build your own ships, and it's extensive and rewarding
- You can flee combat, as long as your grav drive is working
- There's no sound in space - you only hear your own ship
- There's a bunch of weapon types, including turrets, and they're good at different things
- On very hard difficulty you need clever ship design to survive
- You can destroy enemy ships' engines and board them and take them over
- There's a bunch of random encounters, both hostile and friendly
- You can be a pirate
- You can land on planets
- You can walk around your ship while in orbit
- Planets have "areas" where you fly to and is most busy, kind of like IWar's Lagrange points. In fact I don't know they didn't call them Lagrange points.
- Technically you can fly around the star systems freely, but due to the speed limit and vast distances, it will have to wait for mods
- The graphics, especially the ship interior aesthetics and ship-mounted weapons, are outstanding

I can't think of a game that offers even half of what's in Starfield, and that's just the space sim part.
 
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.
Todd oli haastattelussa suoraan sanonut että avaruustaisteluissa he tarkoituksella tekivät AI:sta tyhmän kuin saappaan koska taistelut olisivat muuten pelkkää peitsiottelua. Ymmärrettävää kun se esimerkiksi Elitessä (Elite Dangerous) on vähän sellaista välillä. Samalla tosin katoaa täysin tarve opetella oikeasti lentämään (mm. Newtonian flight model käyttö).

Luulisi että modeilla saisi palautettua sen Iin sille AI:lle kun se kerta kerran siellä on ollut ennen sen poistamista.
 
Hauskasti jos tässä tekee aluksen jonka massakeskipisteessä ei ole mitään (alus koostuu vaikka kuution särmistä, tai on U:n muotoinen edestä katsottuna), niin viholliset ei käytännössä juuri koskaan osu alukseesi vaikka olisit täysin paikallaan.

Viholliset kun ei ammu kohti sun alusta, vaan sun aluksen koordinaattipistettä jonka pelimoottori ”ai”lle kertoo. Sit jos koordinaattipisteessä ei oo mitään, niin ampuvat ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Missäs välissä toi amd ei aurinkoa on korjattu?
Ihmettelin, että mistä tuli planeetalla sellainen vau efekti, kunnes hokasin että sehän on se matala aurinko.
 
Missäs välissä toi amd ei aurinkoa on korjattu?
Ihmettelin, että mistä tuli planeetalla sellainen vau efekti, kunnes hokasin että sehän on se matala aurinko.

1.7.33 pätsissä. Julkaistu 25.9.

AMD (PC): Resolved an issue that caused star lens flares not to appear correctly AMD GPUs.
 
Jos tässä olisi space combat samanlaista kuin Everspace 2 very hard ja infinity vaikeus 1000 niin aika lailla tulis haloota pelaajilta, ihan sopiva mulle tuo nyt tuo vaikeus.
Ainoa että very hardilla pelaat niin jos et ole valmiina grav jumpin jälkeen 1s niin tuhoudut, jos et heti ala liikkumaan ja ampumaan. C-class aluksiin saa vähän enemmän survivabilityä ja B-class aluksiin kans, mutta nopea A-class reactor fighter, on aika hyödytön missään ja siihen tarvis hitosti cargo spaceakin että menee hitaaksi. Pieni kikka C-class aluksiin, että habeja lisäämällä saa hull health pointseja lisää, ei nyt paljoa, mutta jonkun verran, aika paljon pystyy laittamaan, mutta tuo alus alkaa kaatuilemaan ja bugaamaan jos sen tekee liian suureksi.

Mutta vois tossa jotain olla vielä, ei mitään progamer esports tyylistä vaan casualismi edellä.
 
Aika helposti pystyy rakentamaan aluksen joka laittaa turpaan melkein mitä vaan. Omassa on 2x 60dmg particle beam ja 4x 20dmg alpha beam turretteja ja hard/very hard vaiķeustaso. Pari kertaa hyppäsin Crimson fleetin tuki kohtaan ja tuhosin kaikki alukset ennen kuin aloitin edes questiä. Ei tuosta mitään hyötyä ole mutta jotkut star born alukset ja muut randot eivät juuri vaikeuksia tuota pelkät turretit niittaa jo tuollaisen niin nopeasti.
 
Tuossa muuten infoa redditistä miten NG+ vaikuttaa peliin ja vaikeustasoon.
Ilmeisesti nuo luvut pitää paikkaansa mitä itekkin todennut, se ng+ lisää hidden vaikeutta nostamalla enemy dmg received +100% ja laskemalla dmg to enemy -50% ja cappaa ng+10.
Ihmetellytkin miten hiton kova burst dmg tulee aina ja saa heittää magstormia sen 10 lipasta per isompi xenomorph, toki ei enää kun combat skillit alkaa olla 3-4 kaikkia. Alussa ei tarvi combat skillejä lainkaan, mutta jos innostuu pitemmälle, niin parempi vaan nekin nostella.


E: itse asiassa toi on ihan hyvä systeemi, jotenkin tuntuu, että peli alkaa vasta kun on muutama ng+ alla, kestää vaan pitkään päästä tonne. Harmi vaan kun itse peruspeli on sieluton jos pitemmälle pelaa, eikä tuonne asti moni pelaaja jaksa.
Olen ite ng+8 menossa ja rakennellut outposteja yms, mitä en eka pelikerralla tehnyt
 
Viimeksi muokattu:
Skilleillä on myös hurja vaikutus peliin ja pelityyliin. Jos haluaa olla mestari monessa, kuten moni varmaan haluaisi, saapi sitten levuttaa hahmoaan kanssa pitkän kaavan mukaan. Mulla about 140+ lvl jälkeen alkoi vasta tulemaan fiilis, ettei oo enää tarvis rynnätä jotain tiettyä taitoa kohti ja kaikki mua kiinnostavat oli jo hallussa.
Alussa tuo on jopa ongelmallista, kun levelit tulee hitaahkosti versus miten paljon skillejä on.
 
Tu.lipa pelattua tuo mainquest läpi ja aika harvoin tulee kyllä tuollaista random paskaa vastaan. En ymmärrä miten Bethesda ei mainquesteja osaa tehdä kunnolla.


Tuntuu ihan kuin jotain olisi vaan leikattu pois tai ei ole keksitty mitään järkevää vaan multiverse spörölööö. Selitystä noille temppeleille ei ole lainkaan vai jätetäänkö se lisäriin? Mitään kunnon story arcia ei ole vaan kerää artifaktit ja sitten starborn ei mitään koheesiota tai edes semi järkevää selitystä millekään. Täysin käsittämätön ratkaisu ja minä kun luulin että Fallout4 mainquestin loppu oli paska :D
 
Tu.lipa pelattua tuo mainquest läpi ja aika harvoin tulee kyllä tuollaista random paskaa vastaan. En ymmärrä miten Bethesda ei mainquesteja osaa tehdä kunnolla.


Tuntuu ihan kuin jotain olisi vaan leikattu pois tai ei ole keksitty mitään järkevää vaan multiverse spörölööö. Selitystä noille temppeleille ei ole lainkaan vai jätetäänkö se lisäriin? Mitään kunnon story arcia ei ole vaan kerää artifaktit ja sitten starborn ei mitään koheesiota tai edes semi järkevää selitystä millekään. Täysin käsittämätön ratkaisu ja minä kun luulin että Fallout4 mainquestin loppu oli paska :D

Eihän sitä nyt kaikkea kannata ekassa pelissä paljastaa. Tilannetta kehitellään jatko-osassa ja loppuhuipennuksessa pannukakku lässähtää tai innostaa.. sitten siinä kolmannessa osassa.
 
Eilen taistelin varmaan 2 tuntia "Confront Delgado":n kanssa eikä onnistunut millään. Siihen auttoi sitten ilmeisesti se että tiputin stolen-merkityt lootit pois.

Aika paljon muuten bugeilta säästynyt. Yksi ärsyttävä homma on se että noiden mahdollisten bugien takia tulee hakattua F5 / save aika usein niin tuo alkaa ilmottelemaan Savejen loppumisesta melko herkästi vaikka tilaa kyllä olisi.
 
Joo peli pitää rajana jotain 8-9 gigaa vapaata tilaa. Voi jee, mulla savet on tällä hetkellä 14 megaa. Gigaankin mahtuisi 60-70 kun ottaa huomioon että ne kasvaa koko ajan.

Mulla on vähän viime aikoina alkanut peli kaatuilla. Ei vielä huolestuttavasti mutta ekan kuukauden aikana tasan kerran, nyt on jotain 2-4 kertaa tän viikon aikana.
 
Joo peli pitää rajana jotain 8-9 gigaa vapaata tilaa. Voi jee, mulla savet on tällä hetkellä 14 megaa. Gigaankin mahtuisi 60-70 kun ottaa huomioon että ne kasvaa koko ajan.

Mulla on vähän viime aikoina alkanut peli kaatuilla. Ei vielä huolestuttavasti mutta ekan kuukauden aikana tasan kerran, nyt on jotain 2-4 kertaa tän viikon aikana.
Mulla auttoi vanhojen savejen poisto, jätin alle 10 savea, niin ei tuntunu kaatuilevan enää, eniten kaatui kun fast travel outposteihin ja jos meni omiin huoneisiin (nuo kaupunkien apartmentit) ja alkoi rakentamaan, piti tehdä quicksave eka, tai odottaa jonkun aikaa, ilmeisesti peli lataa taustalla vielä jotain vaikka loading screen olisi loppunut. googletin tuosta asiaa, mutta mulla loppu jo mielenkiinto peliin ja siirryin muihin peleihin.

P.S. skyrim save kansio aikanaan tais olla noin 3-5gigaa, FO4 savet reippasti yli 5, vai oliko jo 10gigaa, tässä on kuiteski backuppina vanhoja

Tuossa vähän Todd selittelee bugeja ja vaikeuksia mitä jäi peliin :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen viettänyt noin 50 tuntia tämän pelin parissa, ja kokemukseni on ollut pääosin positiivinen. Peli tarjoaa runsaasti tekemistä ja tutkittavaa, joten suosittelen sitä lämpimästi myös muille. Mitä enemmän aikaa pelissä viettää, sitä selvemmin kuitenkin huomaa, että pelin erilaiset järjestelmät eivät ole vielä täysin hiottuja. Peli kätkee sisäänsä valtavan potentiaalin, joten modaajien avustuksella siitä tulee varmasti loistava kokonaisuus vuoden tai kahden kuluttua. Tulen siis varmasti palaamaan pelin pariin myöhemmin.

Pelissä on esiintynyt vain vähän bugeja ja kaatumisia 50 tunnin pelaamisen aikana, joten olen ilmeisesti selvinnyt melko vähällä ongelmien suhteen.

Yksi bugeista on kyllä sen verran immersiota häiritsevä, että mainitsen hieman lisää siitä: Alussa varastin pienen aluksen ja käytin sitä pohjana uuden aluksen rakentamiseen, sijoittaen siihen noin 500 000 krediittiä ja useita tunteja työtä. Valitettavasti lopputulos oli, että aina laskeuduttuani mihin tahansa paikkaan, aluksen nimi palaa alkuperäiseksi ja se nousee takaisin taivaalle alkuperäisen Va'Ruun-miehistönsä kanssa. Eli pystyn vielä käyttämään alusta, kunhan voin pikasiirtyä paikasta toiseen. Tämä bugi johtaa ilmeisesti myöhemmin joihinkin pahempiin bugeihin, joten taidan vain myydä tuon aluksen pois tai vastaavaa.

Ei siis kannata muokata varastettuja aluksia isolla rahalla, tai tämä saattaa olla lopputulos.
 
Joo peli pitää rajana jotain 8-9 gigaa vapaata tilaa. Voi jee, mulla savet on tällä hetkellä 14 megaa. Gigaankin mahtuisi 60-70 kun ottaa huomioon että ne kasvaa koko ajan.

Mulla on vähän viime aikoina alkanut peli kaatuilla. Ei vielä huolestuttavasti mutta ekan kuukauden aikana tasan kerran, nyt on jotain 2-4 kertaa tän viikon aikana.
Tuskin tilan loppumisesta tulee tuo ilmoitus, itsellä tuli ilmoitus kun noin 50kpl oli saveja ja kun suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä, taitaa olla pelin oma rajoitus tuo.
 
Tuskin tilan loppumisesta tulee tuo ilmoitus, itsellä tuli ilmoitus kun noin 50kpl oli saveja ja kun suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä, taitaa olla pelin oma rajoitus tuo.
Ei mulla ole tullut mitään ilmoitusta sadoillakaan saveilla. Lv61 ja tällä hetkellä savet vie 27 megaa kappale.
 
Steam PC versio ja MO2:a käytän, tiedä sitten onko eri kombinaatioilla merkitystä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 126
Viestejä
4 502 829
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom