Starfield (PC, XBX)

Gamepass. En ole uudelleen asennusta kokeillut, mutta pakko sekin kokeilla jos ei muuta keksi. En ole muuten kauhean kriittinen ollut peliä kohtaan, mutta tämä on täysi game breaker minulle. Ainut modi joka oli tähän asti käytössä, ja ilman tätä täysin pelikelvoton.

Niin itsellä se uudelleen asennuskaan ei siis auttanut. Tuota gamman nostoa kannattaa koittaa. Se kuitenkin omasta mielestä parantaa tilannetta.

Ilmoittele ihmeessä, jos saat jotenkin neutral LUTs toimimaan taan. Olisi kyllä huomattavasti paremman näköinen peli se käytössä.

Niin mä taisin sanoa ja todennäköisesti vielä laajemmin toteutettuna. Pitää käydä listaa läpi vielä duunin jälkeen.

Olis kyllä kiva, että jengi ymmärtäis ettei SF ole mitenkään erikoinen peli. Tollanen älytön hypettäminen omassa kaikukammiossa on niin absurdia.
...ja itse en ole edes mitenkään erityisemmin ED-fani; siinäkin on läjittäin puutteita, niin paljon että pistin 600h siihen ja lopetin, kun alkoi vituttamaan sen kehityksen olematon eteneminen - ja 4 vuotta myöhemmin, se ei ole edelleenkään edennyt kuin mäkeä alas.
Ymmärtäisi? En voi ymmärtää miten paljon muiden pelistä tykkääminen voi harmittaa noin paljon joitakin. Olen pelannut tietokonepelejä 80-luvun lopusta lähtien ja on tämä yksi kovimmista peleistä koskaan. Kevyesti paras vanilla BGS:n peli, ja ne on pelattu kaikki Daggerfallista saakka julkkareissa. 170 tuntia takana, ja vieläkin main quest kesken, ja suht orgaanisesti edetty tekemällä sitä mikä on kullakin hetkellä kiinnostanut.

Lähinnä listassa kiinnosti se miten paljon tässä on "space sim" ominaisuuksia muihin verrattuna, kun yleinen (sometus) mielipide tuntuu olevan jotain muuta.

Ymmärtäisi? En voi ymmärtää miten paljon muiden pelistä tykkääminen voi harmittaa noin paljon joitakin. Olen pelannut tietokonepelejä 80-luvun lopusta lähtien ja on tämä yksi kovimmista peleistä koskaan. Kevyesti paras vanilla BGS:n peli, ja ne on pelattu kaikki Daggerfallista saakka julkkareissa. 170 tuntia takana, ja vieläkin main quest kesken, ja suht orgaanisesti edetty tekemällä sitä mikä on kullakin hetkellä kiinnostanut.

Lähinnä listassa kiinnosti se miten paljon tässä on "space sim" ominaisuuksia muihin verrattuna, kun yleinen (sometus) mielipide tuntuu olevan jotain muuta.

Ei ole kyse siitä, että mua harmittaisi se, että joku pitää jostakin, vaan se, että sitä hypetetään vääristämällä faktoja.

Ja taas kerran, vertauksena sulla on muut BGS:n pelit, jotka ei nekään ole mitenkään ihmeellisiä muihin verrattuna. Hienoa, että maistuu, mutta ei nyt lähdetä pelleilemään, että ne olis edes toimivia kokonaisuuksia ekan muutaman vuoden aikana. Puutteita on joka pelissä, mutta BGS vaan osaa munata niin upeasti kaiken, että kateeksi käy.
Ns. failing upwards -käsite eli vaikka tekee järkyttäviä virheitä joka saralla, niin menestys on taattu siitä huolimatta, koska pelaajamassaa on nykyään vaan niin paljon, varsinkin Skyrimin ja Falloutien jälkeen.
Uskomatonta, että Fallout 76 ei johtanut koko firman konkurssiin ja Toddin lähtöön. Yksi alan suurimmista kusetuksista ja kusi monen muun pelin muroihin, mm. Redfall aika pitkälti kuoli 76:n takia. Jengiä lähti kävelemään Arkanelta ja osa siirrettiin korjaamaan 76:sta.

Itse pelasin joku 20h Fallout kolmosta ja totesin, että pilalla on sitten tääkin franchise, kiitti moi. Ja Skyrim oli niin naurettavaa konsolitekele ettei vaan pystynyt pelaamaan, koska UI oli kammottava. Naurattaa, että samat mokat on tehty Starfieldissäkin.
Itse olen seurannut parin streamaajan SF-matkaa ja molemmat nauttivat täysillä, kaikki negatiiviset löydöt ohitetaan olankohautuksella BGS:n "normijuttuina", itsellä jo pelkästään hahmosuunnittelu ja ääninäyttely aiheuttaisi pelin romukoppaan heittämisen. Tästä huolimatta pelaamista on mukava seurata, koska vaikka peli ei ole mitenkään erikoinen, streamaaja luo sitä lisäsisältöä.
Elite Dangerous -streameja en pahemmin pysty enää seuraamaan, tulee niin suolainen fiilis, kun vituttaa FPS-pelimoodiin hukattu potentiaali. Selvästi Frontierilla siirrettiin jossakin vaiheessa devaajat muihin projekteihin ja pistettiin ED backburnerille, kun ei tule tarpeeksi rahaa sisään. En yllättyisi, jos lopettaisivat kehityksen parin vuoden sisällä kokonaan. Harmi sinänsä, koska pelin yhteisö on aivan loistavaa sakkia, vaikka suolaisia vanhuksia ollaankin enimmäkseen.

Ei ole kyse siitä, että mua harmittaisi se, että joku pitää jostakin, vaan se, että sitä hypetetään vääristämällä faktoja.

Ja taas kerran, vertauksena sulla on muut BGS:n pelit, jotka ei nekään ole mitenkään ihmeellisiä muihin verrattuna. Hienoa, että maistuu, mutta ei nyt lähdetä pelleilemään, että ne olis edes toimivia kokonaisuuksia ekan muutaman vuoden aikana. Puutteita on joka pelissä, mutta BGS vaan osaa munata niin upeasti kaiken, että kateeksi käy.
Ns. failing upwards -käsite eli vaikka tekee järkyttäviä virheitä joka saralla, niin menestys on taattu siitä huolimatta, koska pelaajamassaa on nykyään vaan niin paljon, varsinkin Skyrimin ja Falloutien jälkeen.
Uskomatonta, että Fallout 76 ei johtanut koko firman konkurssiin ja Toddin lähtöön. Yksi alan suurimmista kusetuksista ja kusi monen muun pelin muroihin, mm. Redfall aika pitkälti kuoli 76:n takia. Jengiä lähti kävelemään Arkanelta ja osa siirrettiin korjaamaan 76:sta.

Itse pelasin joku 20h Fallout kolmosta ja totesin, että pilalla on sitten tääkin franchise, kiitti moi. Ja Skyrim oli niin naurettavaa konsolitekele ettei vaan pystynyt pelaamaan, koska UI oli kammottava. Naurattaa, että samat mokat on tehty Starfieldissäkin.
Itse olen seurannut parin streamaajan SF-matkaa ja molemmat nauttivat täysillä, kaikki negatiiviset löydöt ohitetaan olankohautuksella BGS:n "normijuttuina", itsellä jo pelkästään hahmosuunnittelu ja ääninäyttely aiheuttaisi pelin romukoppaan heittämisen. Tästä huolimatta pelaamista on mukava seurata, koska vaikka peli ei ole mitenkään erikoinen, streamaaja luo sitä lisäsisältöä.
Elite Dangerous -streameja en pahemmin pysty enää seuraamaan, tulee niin suolainen fiilis, kun vituttaa FPS-pelimoodiin hukattu potentiaali. Selvästi Frontierilla siirrettiin jossakin vaiheessa devaajat muihin projekteihin ja pistettiin ED backburnerille, kun ei tule tarpeeksi rahaa sisään. En yllättyisi, jos lopettaisivat kehityksen parin vuoden sisällä kokonaan. Harmi sinänsä, koska pelin yhteisö on aivan loistavaa sakkia, vaikka suolaisia vanhuksia ollaankin enimmäkseen.
sä nyt vaan esität omat mielipitees faktana...

sä nyt vaan esität omat mielipitees faktana...

Sitten käsitit väärin, mielipiteeni on mielestäni aika helppo erottaa faktoista. Kysy, jos jokin jää epäselväksi.
Faktaa on, että BGS (varsinkin Zenimaxin aikana) kohtelee työntekijöitään huonosti, jonka vuoksi pelit tulee ulos sellaisina kuin tulee. Näistä on ollut juttuja moneen otteeseen mediassa.

Mielipiteeni on, että tällasta ei tulisi tukea. Pystyn erottamaan pelin hyvät osat huonoista ja arvostamaan niitä erikseen, olen täälläkin moneen otteeseen kehunut tiettyjä piirteitä. Ei peli kuitenkin ihan täysin turhasta hyviä arvosanojaan ole kerännyt, pakkokin olla jotain hopeareunuksia. Osalle ne vaan paisuu, koska BGS on jonkinlaisella jalustalla eikä kykene tekemään virheitä, joka taas on ihan objektiivisesti katsottuna huttua.

Tukikohdan "slotti" vapautuu poistamalla se majakka millä se tukikohta on perustettukin.

Noita tukikohtia ei ole listattu missään, ellei niihin ole rakentanut sitä työpöytää mikä luo tukikohtaan miehistötilaa. Sellaiset tukikohdat on listattu aluksen miehistölistalla mahdollisina kohteina niille miehistön jäsenille.

Tähtikartalla tähdet, ja varsinaiset planeetat/kuut joissa on tukitukikohta, niillä on oma symboli. Niiden osalta ne siis pitää löytää sieltä kartalta.

Tässä on hauska että jos on tukikohta kaksois/kolmoistähdellä, ja muulla kuin sillä tukikohtatähdellä on jokin tehtävä, niin se tehtävää osoittava symboli menee tukikohtaa osoittavan symbolin päälle. (ne menee vierekkäin vain jos se tehtävä olisi samalla tähdellä kuin se tukikohta) Eli tarvittaessa täytyy kytkeä se kaikkien tehtävien näkyminen pois.

Vasemmanpuolimmainen on tukikohdan symboli.
1696698508819.png

"Toisessa Outpostissa on isompi Landing Pad mutta ei anna laskeutua ja olen kokeillut keinot että laskeudun planeetalle ja pois 3-4 kertaa mutta ei anna edelleenkään laskeutua sille ja en tietenkään kävelemällä sitä löydä."

Tää on vähän erikoiselta kuulostava. Siis kai tiedät laskeutua oikeaan zoneen? Planeetalle muualle laskeutuessa se tukikohta ei ole siellä. Tarvittaessa jos haluat laskeutua itse tukikohdan laskeutumisalustaan, niin se pitää valita siitä tarkemmalta kartalta. Tai listalta eri kohteista. En nyt äkkiseltään löydä sopivaa kuvakaappausta ja pelin käynnistäminen aiheutti ongelmia. Yritä noilla.

Löytyihän se ratkaisu kyseiseen ongelmaan. Peliä ei ole näköjään ajateltu pelattavaksi xbox ohjaimella, sillä et saa mitenkään valittua omaa tekemääsi outpostia jossa iso landing pad mutta sama onnistuu hiirellä muutamalla napinpainalluksella Voi kiesus kun olen tän asian kanssa tapellu sen 4 päivää 23 tuntia mikä meni läpppeluuseen eka kerralla.

Edit: Vielä kyseistä ongelmaa kun tutkin niin löytyi se oikea syy. Heti kun aloin pelaamaan peliä niin vaihdoin hyppynapin y:stä a:ksi joka tekee konfliktin jota ei voi ratkaista mitenkään muuten kun muuttaa takaisin näppäin asettelu oletukseksi (tätä konfliktia en huomannut aikaisemmin).

Ihmetyttää että miksi noita nappeja saa edes muutettua jos peli ei toimi sen jälkeen oikein. Kiva juttu kun tuon ajan pelannut konfikuraatiolla jossa hyppääminen on a nappi niin vähän menee aikaa että saa tuon muutoksen menemään takaraivoon :rofl:

Viimeksi muokattu:
Missä hemmetin hubissa on niitp wirkbnechejö. Olen nyt kolme erilaista habia koittanut, mutta missään ei ole mitään workbnechejä. Kaikki workbenchit pitöiai olla joka aluksessa vakiona!

Oon koittani eri merkkisiä tech yms. habeja, mutta ei. Kaiken lisäksi se riippuu ihan paikata, mitä/minkä merkkisiä habeja sieltä edes saa. Kiva lennellä ympäri galaksin ertimässä workbench habeja. Ja tietenkään mihinkään kuvauksiin ei ole voinut kirjoittaa, onko niissä niitä workbenchejä. Nyt asennettava ummikkona aina joku, ja sitten netävä itse aluksen sisälle kattomaan, mitä tuli ostettua....

Juu tottakai, mutta että olisi samaan tyyliin Fallout 4/Skyrimin yms tasoa. Niillehän oli/on mittava modi-määrä Xbox puolellakin.

Missä hemmetin hubissa on niitp wirkbnechejö. Olen nyt kolme erilaista habia koittanut, mutta missään ei ole mitään workbnechejä. Kaikki workbenchit pitöiai olla joka aluksessa vakiona!

Oon koittani eri merkkisiä tech yms. habeja, mutta ei. Kaiken lisäksi se riippuu ihan paikata, mitä/minkä merkkisiä habeja sieltä edes saa. Kiva lennellä ympäri galaksin ertimässä workbench habeja. Ja tietenkään mihinkään kuvauksiin ei ole voinut kirjoittaa, onko niissä niitä workbenchejä. Nyt asennettava ummikkona aina joku, ja sitten netävä itse aluksen sisälle kattomaan, mitä tuli ostettua....
Workshop Hubissa. :)

guide-to-nova-glactic-2x1-hab-interiors-v0-fo9v7zpzynub1.png

Itse tuossa mietin että täytyy varmaan tehdä demo "alus" (tai kaksi) johon laittaa kaikkien valmistajien habit jotta voi sitten ihmetellä eroavaisuuksia järkevämmin.

Kaikissa all in one habeissa saa skrollattua myös sivulle eri habeja kyllä siellä ne pienet neliöt on alhaalla indikoimassa että se on lista. Itselläkin meni jonkin aikaa tajuta että noita habeja on aika reilusti.

Ok. Mistähän niitä saa? En ole nähnyt omasta mielestä tommosia hubeja. Ainoastaan noita all in one ja tech/cargo tms. habeja noissa listoissa... Vai vaatiiko se jotain alus skillen avaamista, että noita avautuu?
Kyllä ne pitäisi löytyä ihan joka paikasta, selaamalla nuolinäppäimillä niitä alivalikoita.

UI:a voi nyt helposti customoida mieleisekseen.

Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.
En ota kantaa aikaisempiin viesteihin, mutta kokeile ED - Elite dangerous ja ihastut peliin jos avaruus sim kiinnostaa. Kuten sanottu, yhteisö on huikea vaikka pelaisia standalonena.

No niin. Enhän minä pölvästi aiemmin edes tajunnut, että niitä voi sivusuunnassa selailla myös... :btooth:
Et ole ainoa. :lol: Ei ole kaikista loogisinta tuo alusten rakentelu.

Tässä kun on koittanut noita research projekteja tehdä niin on saanut kyllä ravata eri myyjillä etsimässä kaikennäköisiä harvinaisia resursseja kun eihän niitä ole tullut juurikaan lootattua tai säilytettyä. Jossakin internetin ohjeessa luki että caelumiteä saisi muka ostettua parista eri kaupasta (turhaan koitin monta kertaa), mutta oikeasti tuota taitaa saada vain mainaamalla artifaktien luota ja ilmeisesti planeetoilla joissa on jonkin sortin painovoima-anomalia.

Et ole ainoa. :lol: Ei ole kaikista loogisinta tuo alusten rakentelu.

Tässä kun on koittanut noita research projekteja tehdä niin on saanut kyllä ravata eri myyjillä etsimässä kaikennäköisiä harvinaisia resursseja kun eihän niitä ole tullut juurikaan lootattua tai säilytettyä. Jossakin internetin ohjeessa luki että caelumiteä saisi muka ostettua parista eri kaupasta (turhaan koitin monta kertaa), mutta oikeasti tuota taitaa saada vain mainaamalla artifaktien luota ja ilmeisesti planeetoilla joissa on jonkin sortin painovoima-anomalia.

Anomaly mestoissa tuota tosiaan on. Tuota tarvitsee kyllä tosi vähän taisi olla gravitic suit mod joka tuota tarvitsi. Ehkä jotkut kalliimmat outpost vermeet saattaa myös tarvita.

Saisivat vähentää isolla kädellä noiden resourcien määrää myyjillä, minkä jälkeen Outpostien rakentamisesta tulisi mielekkäämpää. Itse antaisin Mining Leaguen myydä muutamia alkuaineita, mutta muiden myyjien valikoimaa vähentäisin 90%. Jollei Bethesda tätä peliin tuo "survival" tms moodin myötä, niin modeilla sitten.

Saisivat vähentää isolla kädellä noiden resourcien määrää myyjillä, minkä jälkeen Outpostien rakentamisesta tulisi mielekkäämpää. Itse antaisin Mining Leaguen myydä muutamia alkuaineita, mutta muiden myyjien valikoimaa vähentäisin 90%. Jollei Bethesda tätä peliin tuo "survival" tms moodin myötä, niin modeilla sitten.

Toisaalta noita harvinaisempia mineraaleja saisi löytyä ehkä sentään useammalta kuin 1 planeetalta koko asutussa systeemissä.

Menihän se kertaalleen läpi, 192 tuntia näyttää pelikello kun kohtuu orgaanisesti pelasi suurimman osan tehtävistä läpi ja teki sitä mikä milloinkin kiinnosti. Selvästi laajin peli mitä on tullut pelattua. Lv69 very hardilla ilman ainuttakaan combat-perkkiä poislukien alukseen täydet piloting ja shieldit. Alussa ship combat oli todella vaikeaa, mutta kun siihen sen 100 tuntia keräsi ominaisuuksia, niin keskivaiheilta se alkoi jo olemaan helppoa. FPS oli suht sopivan vaikeaa alusta loppuun. Suosittelen very hardia, ja toivon että vaikeutta tulee runsaasti lisääkin, viimeistään modien kanssa. Sinänsä huvittavaa, että sain muutaman tunnin jälkeen tämän, ja käytin sitä läpi pelin. Jopa pelin lopputaistelu hoitui sillä kun siihen asensi Hornet's Nestin, ja ilman mitään performanssi-boosteja. Toinen suosikkiase oli Beowolf läpi pelin.

20231019134230_1.jpg

201 planeettaa surveyed ja 155 tehtävää suoritettu. Achievementeistä jäi pari jäljelle, lv100 ja kaikissa tähtisysteemeissä käyminen. Modilista kasvoi pelin aikana aika hyvin, ja näitä kaikkia pitäisin kohtuu oleellisina. Jonkin verran kävi muitakin modeja listassa, mutta eivät jääneet. Creation Kittiä odotellessa.

1.png

Pelin pääjuoni oli selvästi paras tehtävälinja, ja mielestäni paras mitä olen tällaisissa peleissä koskaan kokenut yhdessä W3:n kanssa. W3 kuitenkin perustui kirjasarjaan ja kerkesi rakentamaan hahmoja/ maailmaa sen pari peliä joten sinänsä tämäkin oli lähes täydellinen suoritus. Verkkaisuudessa mielestäni uniikki. Perustuu hyvin tieteeseen (scifiin), historia ja miten settled systemiin päästiin oli oikein hyvin rakennettu. Tippa tuli linssiin High Price to Pay kun tein sen 100 tunnin jälkeen, Unearthed oli mahtava nostalgia-/historiapläjäys ja Engtangled on yksi parhaimmista yksittäisistä tehtävistä mitä on tullut pelattua. Pääjuonessa oli monia järkeenkäyviä yllätyksiä. Ja sitten vielä Ng+ mekanismi, mikä sopii tällaiseen peliin lähes täydellisesti. Suosittelen jaksottamaan pääjuonta muiden tehtävien kanssa koko läpipeluun, ei sen kiirehtimisessä mielestäni ole mitään järkeä. Muista factioneista paras oli UC Vanguard, siten Crimson Fleet/Sysdef, Ryujin ja Freestar Rangers oli mielestäni kehnoin.

20231018230254_1.jpg

Pidin
- Roolipelivaihtoehdot
- Avaruustaistelu, FPS
- Aluksen rakentelu
- Pääjuoni, UC Vanguard, Crimson Fleet/Sysdef ja isommat sivutehtävät
- Perkkisysteemi, Persuasion, Lockpicking
- Surveying/ haahuilu eri planeetoilla
- Constellation hahmot (poislukien Coet)
- Terrormorphit ja faunan monimuotoisuus
- Visuaalisuus (poislukien New Atlantis ja muut huonosti valaistut tilat)

En pitänyt
- Activity ja muut triviaalit questit

Toivon
- Vaarallisempia planeettoja ja enemmän vaikeutta
- House Va'ruun DLC
- Outpost/ Star Yard DLC missä näitä vähän integroitaisiin peliin paremmin
- Creation Kit

NG+ vielä edessä, mutta sanotaan nyt 9/10 ja kevyesti vuoden peli, kun modit tätä kuitenkin tulevat vielä parantamaan roimasti.

Viimeksi muokattu:
Pelin pääjuoni oli selvästi paras tehtävälinja, ja mielestäni paras mitä olen tällaisissa peleissä koskaan kokenut yhdessä W3:n kanssa.
Jos pelin pääjuoni oli oikeasti pelin paras tehtävälinja niin luojan kiitos en alkanut itse koluamaan sivutehtäviä sen kummemmin. Pääjuoni oli kyllä niin heikolla hapella dialogin ja kirjoituksen suhteen että harvassa pelissä on nuin kuiva ja "tyhjänpäiväinen" taustatarina. Taitaa tämän perusteella itsellä jäädä suunnitelmat, että palaisin pelin pariin joskus vuoden parin päästä kun peli on "korjattu".

Kun lisää DDR5 6000 RAM:ia 32Gb -> 64 Gb (4x16Gb), niin Starfield alkaa kaatuilemaan. Kahdella kammalla 32Gb ei mitään ongelmia. Onkohan tuohon mitään lääkettä?

Kun lisää DDR5 6000 RAM:ia 32Gb -> 64 Gb (4x16Gb), niin Starfield alkaa kaatuilemaan. Kahdella kammalla 32Gb ei mitään ongelmia. Onkohan tuohon mitään lääkettä?
Kuullostaa kummalta jos noin olisi pelin takia. Onko muistit samoilla spekseillä, ja oletko koittanut synteettistä muistirasitusta?

Oon aika alussa vielä pelissä, mut siis miten tän hepun saa mukaan kun lähtee planeetalle? Jää aina alukseen istumaan. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi selkokielellä, ettei pelkästään et laita asetuksista. Oon kahlannut vaikka mitä läpi mut ei tuu mukaan ni ei tuu. Oli kiva kituttaa ja maksaa 33000 tosta et istuu aluksessa vaan :cautious:
Näyttökuva 2023-10-19 201711.png

Oon aika alussa vielä pelissä, mut siis miten tän hepun saa mukaan kun lähtee planeetalle? Jää aina alukseen istumaan. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi selkokielellä, ettei pelkästään et laita asetuksista. Oon kahlannut vaikka mitä läpi mut ei tuu mukaan ni ei tuu. Oli kiva kituttaa ja maksaa 33000 tosta et istuu aluksessa vaan :cautious:
Näyttökuva 2023-10-19 201711.png

Puhu sille ja sano että haluat sen mukaan. Ja 33 000 crediittiä ei ole mitään tässä pelissä.

Tulikohan etenemisen rikkova bugi minulla nyt vastaan.

Elkää lukeko jos ette ole pelannut läpi tai ihan viimeisissä tehtävissä.

Revelation - Defeat the Starborn Ships

Menen Masada III:lle ja siellä tulee vastaan kaksi alusta ja nopeasti vilahtaa tehtävässä "hail the ship" ja Sam sanoo, "let´s settle this for good" tms ja sitten alkaakin suoraan myllytys. En kerkeä siis tervehtimään alusta. No Samin alus teleporttaa johonkin kuikkaan kun ottaa enemmän osumaa ja toisen aluksen saan tuhottua. Tämän jälkeen ei tapahdu mitään, Samin alus ei tule takaisin eikä ole tietoa mihin pitäisi mennä. Tehtävässä lukee edelleen Defeat the Starborn Ships. Enkö vain tajua jotain vai onko tässä bugi? Ei paljoa auttanut vaikka aloitti kauempaa savesta :(

Hop keksinpäs, että pitää vaihtaa toiseen mestaan.

edit: Eipäs ollutkaan tuosta paikan vaihdosta hyötyä.. Näyttää pahasti siltä, että minun läpipeluu loppui tähän..

Viimeksi muokattu:
Kattelin äsken xbox appista että 106 tuntia pelattu ja level 39. Main story on "Final Glimpses" vaiheessa. Pitäis varmaan ettiä jostain muistilehtiö ja kirjata siihen että paljonko raaka-aineita tarttis noihin workbench hommiin, muuten tuu mistään mitään kun ei muista ikinä mitä tarttee.

Muuten tuo ei nyt oo pahasti itellä bugaillut mutta joskus joutuu renkuttamaan mission listasta tehtävää päälle/pois että pääsi aluksella oikeaan paikkaan.

Kattelin äsken xbox appista että 106 tuntia pelattu ja level 39. Main story on "Final Glimpses" vaiheessa. Pitäis varmaan ettiä jostain muistilehtiö ja kirjata siihen että paljonko raaka-aineita tarttis noihin workbench hommiin, muuten tuu mistään mitään kun ei muista ikinä mitä tarttee.

Muuten tuo ei nyt oo pahasti itellä bugaillut mutta joskus joutuu renkuttamaan mission listasta tehtävää päälle/pois että pääsi aluksella oikeaan paikkaan.

Itel tarkalleen se 30h nyt ja level 21. En oo workbench hommiin edes ruvennut vielä. Koittanu noita Bounteja hommata et sais jonku kunnon aluksen, kun noita rääpäleitä kertynyt mulle 7 kappaletta, ni aina ku alkaa räiske ni menee pasmat sekasi ja alus räjähtää. Ja Tuollasen aluksen päivittely tulee maksamaan niin perhanasti, mutta maksaa se itse aluskin. + ammukset ja medpackit maksaa helkatisti.

Puhu sille ja sano että haluat sen mukaan. Ja 33 000 crediittiä ei ole mitään tässä pelissä.

Ja kyllä se 33000 on pelin alussa aika kova pala. En sit tiiä jos jotain glitchejä ym ois kerennyt ennen päivitystä etsimään, mutta kerro mistää saa parhaiten tienattua? Bounteja kun kerää sen 10000 edestä, niin puolet siitä menee ellei ylikin medpackeihin ja ammuksiin, eli 4000-5000 jää käteen. Säästä siinä sit 280000 johonki alukseen.

Itel tarkalleen se 30h nyt ja level 21. En oo workbench hommiin edes ruvennut vielä. Koittanu noita Bounteja hommata et sais jonku kunnon aluksen, kun noita rääpäleitä kertynyt mulle 7 kappaletta, ni aina ku alkaa räiske ni menee pasmat sekasi ja alus räjähtää. Ja Tuollasen aluksen päivittely tulee maksamaan niin perhanasti, mutta maksaa se itse aluskin. + ammukset ja medpackit maksaa helkatisti.

Joo totesin saman ettei niihin workbencheihin kannata ihan alussa, vasta sitten kun on ylimääräsiä skill pointseja.

Vinkkinä niin medpackkeja saa aika helposti kun käy läpi The Clinic, sekä Neonin ja New Atlantiksen sairaalat. Tai sitten istuu vaan jonkun odotushuoneessa Wait 3 vuorokautta niin tulee uudet sisällöt ostettavaksi. Sama pätee myös aseita myydessä.

Joo totesin saman ettei niihin workbencheihin kannata ihan alussa, vasta sitten kun on ylimääräsiä skill pointseja.

Vinkkinä niin medpackkeja saa aika helposti kun käy läpi The Clinic, sekä Neonin ja New Atlantiksen sairaalat. Tai sitten istuu vaan jonkun odotushuoneessa Wait 3 vuorokautta niin tulee uudet sisällöt ostettavaksi. Sama pätee myös aseita myydessä.

Joo sen tiedän ja oon odotellut, mutta raha se isoin ongelma :) kyl tää tästä pikkuhiljaa. Noita aluksiakin voi vissiin myydä, mutta perehdytään siihen myöhemmin.

Syyskuun myydyin peli vaikka gamepassissa, mikä sinänsä ei yllätä ketään.

Tuostahan puuttuu koko Baldur's gate 3, mikä luultavasti on suositumpi tai vähintään vahva kakkonen. Varmaan liian uutena mutta sehän on hyvin suosittu pelkästään steam countin mukaan.

Mulla 20 pelituntia alla, ja 4 päivää pelannut ni vähän pihalla. Oon koittanut puhuu mut ei?

Onko sulla pääjuoni missä kohtaa? Tehtävän nimi ehkä helpoin tapa kuvata. Jos et voi hylätä nykyistä seuraajaa niin silloin et voi myöskään vaihtaa seuraajaa.

Ja kyllä se 33000 on pelin alussa aika kova pala. En sit tiiä jos jotain glitchejä ym ois kerennyt ennen päivitystä etsimään, mutta kerro mistää saa parhaiten tienattua? Bounteja kun kerää sen 10000 edestä, niin puolet siitä menee ellei ylikin medpackeihin ja ammuksiin, eli 4000-5000 jää käteen. Säästä siinä sit 280000 johonki alukseen.

Rahaa saa hitosti lootista. Kaikkein arvokkain, kevyin ja melko helposti saatavissa on vihollisten aseet ja satunnaiset avaruuspuvun osat.

Ja näitä sitten dumpataan ympäriinsä eri vendoreille koska yhdellä ei juuri ole tarpeeksi rahaa. Mutta ei rahan farmaamisessa ole mitään suurempaa mieltä. Ennenkaikkea sitä alkaa joka tapauksessa tulla kivasti omalla painollaan, ja et varsinaisesti tarvitse rahaa kovin alkuun juurikaan.

Ja siis uusia aluksia ei ole tarkoitus ostaa.(tai se on kallista jos niin tekee) Sitä Frontieriakin voi päivittää, mutta varmaankin parasta alussa on että katsot mantis tehtävän, siitä saa melko OK tasoisen A luokan aluksen, jota sitten kevyesti päivittämällä pärjää aika hyvin. Jos sulla on Kid stuff perk niin siitä saa vielä paremman A tason aluksen melko alussa. Ne kaikki ylimääräiset alukset kannattaa vain myydä.

Jos ei mikään muu erityisesti vetoa pelissä niin lähtisin vaan etenemään niitä isompia tehtäviä tekemällä. Poimit kaikki aseet ja avaruuspuvun eri osat, ja tietysti kaikki huumeet ja lääkkeet, niin noi aseet yms. myymällä saa aika nopeasti paljon rahaa. Joltain kauppialta kuten siltä Wellin asekauppiaalta, saa aika kivasti aseita varastettua. Mutta se vaatii vähän hiippailutaitoa ja luultavasti chameleon tyyppisiä avaruuspuvun paloja. 3:lla chameleon osalla pystyy lähes kenen tahansa edessä istuskelemaan ja varastamaan kaiken irtoroinan. Mikä siis aseiden kohdalla on aika arvokasta, ja sitten noi kaikki jutut respawnaa ties millä logiikalla säännöllisesti.

Heitetään oma kysymys, onko jossain jonkinlaista kaaviota näistä tehtävistä, miten pääjuoni vaikuttaa näihin faction juoniin, tai ehkä enemmän faction tehtävät toisiinsa? En ole noita juurikaan vielä tehnyt, ajattelin että kun ainakin crimsom fleet jotenkin risteää muita, niin että miten noi optimaalisesti pelaisi.

Siis kun Fallout 4:sta oli tälläinen näppärä kaavio jota kaikki käytti, niin jotain tuollaista? Mä olen ymmärtänyt että tässä pelissä on paljon vähemmän poissulkevia valintoja, mutta silti esim. noi CF bountyjen poismaksaminen ei kiinnosta.
1697750890802.png

Tuostahan puuttuu koko Baldur's gate 3, mikä luultavasti on suositumpi tai vähintään vahva kakkonen. Varmaan liian uutena mutta sehän on hyvin suosittu pelkästään steam countin mukaan.

Onko sulla pääjuoni missä kohtaa? Tehtävän nimi ehkä helpoin tapa kuvata. Jos et voi hylätä nykyistä seuraajaa niin silloin et voi myöskään vaihtaa seuraajaa.

Rahaa saa hitosti lootista. Kaikkein arvokkain, kevyin ja melko helposti saatavissa on vihollisten aseet ja satunnaiset avaruuspuvun osat.

Ja näitä sitten dumpataan ympäriinsä eri vendoreille koska yhdellä ei juuri ole tarpeeksi rahaa. Mutta ei rahan farmaamisessa ole mitään suurempaa mieltä. Ennenkaikkea sitä alkaa joka tapauksessa tulla kivasti omalla painollaan, ja et varsinaisesti tarvitse rahaa kovin alkuun juurikaan.

Ja siis uusia aluksia ei ole tarkoitus ostaa.(tai se on kallista jos niin tekee) Sitä Frontieriakin voi päivittää, mutta varmaankin parasta alussa on että katsot mantis tehtävän, siitä saa melko OK tasoisen A luokan aluksen, jota sitten kevyesti päivittämällä pärjää aika hyvin. Jos sulla on Kid stuff perk niin siitä saa vielä paremman A tason aluksen melko alussa. Ne kaikki ylimääräiset alukset kannattaa vain myydä.

Jos ei mikään muu erityisesti vetoa pelissä niin lähtisin vaan etenemään niitä isompia tehtäviä tekemällä. Poimit kaikki aseet ja avaruuspuvun eri osat, ja tietysti kaikki huumeet ja lääkkeet, niin noi aseet yms. myymällä saa aika nopeasti paljon rahaa. Joltain kauppialta kuten siltä Wellin asekauppiaalta, saa aika kivasti aseita varastettua. Mutta se vaatii vähän hiippailutaitoa ja luultavasti chameleon tyyppisiä avaruuspuvun paloja. 3:lla chameleon osalla pystyy lähes kenen tahansa edessä istuskelemaan ja varastamaan kaiken irtoroinan. Mikä siis aseiden kohdalla on aika arvokasta, ja sitten noi kaikki jutut respawnaa ties millä logiikalla säännöllisesti.

Heitetään oma kysymys, onko jossain jonkinlaista kaaviota näistä tehtävistä, miten pääjuoni vaikuttaa näihin faction juoniin, tai ehkä enemmän faction tehtävät toisiinsa? En ole noita juurikaan vielä tehnyt, ajattelin että kun ainakin crimsom fleet jotenkin risteää muita, niin että miten noi optimaalisesti pelaisi.

Siis kun Fallout 4:sta oli tälläinen näppärä kaavio jota kaikki käytti, niin jotain tuollaista? Mä olen ymmärtänyt että tässä pelissä on paljon vähemmän poissulkevia valintoja, mutta silti esim. noi CF bountyjen poismaksaminen ei kiinnosta.
1697750890802.png

Toi Mantis tehtävä autto kummasti, en edes tiennyt sellaisesta:) enköhän nyt pärjää :)

Omituista kyllä ja ehdottomasti pitäis listalta löytyä. Ollut ainakin pleikalla myydyin peli elokuussa (pre-order) ja listalla on ps only pelejä muutama. Elokuunkaan listauksesta ei kyseistä peliä löydy.

Kyseinen listaus on pelkästään jenkkimarkkinoilta, joten pitää tietty huomioida että suurin osa pelaajista ei sitå siellä vielä kykene pelaamaan, kun xbox version kanssa kestää. (Eivät saaneet split screeniä toimimaan series S:llä ja MS antoi erivapauden julkaista ilman feature parityä vasta loppukesästä) xbox versio tulee kai jouluksi sentään.

Vähän kun tonki, niin selvisi että ”Baldur’s Gate is missing from Circana’s charts, because Larian Studios doesn’t share its digital sales data with analysts.” Baldur’s Gate 3 topped Starfield in player engagement on US Steam in September, but only ranked 20th on PS5 | Game World Observer

Tldr; ei ole listalla koska larian ei kertonut lukuja. Kyseinen analytiikkafirma ei halua analysoida muita keinoja käyttäen myyntilukuja vaan jättää välistä koko teoksen.

Ostaakko Narwal, vai odottaa et saa ship build rankingin ylemmäs? eli saako 400k hintaluokassa rakennettua paremman aluksen, ja jos saa, Onko ohjeita sellaiseen? Oon ihan peukola keskellä kämmentä ton shib builderin kansssa.

Abyss trekkeri vissiin ihan hyvä myös?

Statistiikka

Viestiketjuista
287 313
Jäsenet
79 356
Uusin jäsen
Cantoona

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom