- Liittynyt
- 18.11.2016
- Viestejä
- 4 654
Mistähän noiden outpostien kanssa kannattaisi lähteä liikkeelle ja mitä sinne rakentaa? Mihin noita resursseja tarvitsee ja mitä niistä tarvitsee pelissä eniten?
Lähes kaikkia tarvitaan. Ehkä ihan kaikkein eniten alumiinia ja rautaa.(ainakin itsellä on se vaihe) Mutta niillä ei pärjää juuri yhtään.(katso uudestaan eka virke) Joku 5k cargo alus ja varaston hallitseminen on melko pakollinen vaatimus. Jälkimmäinen siis tarkoittaa sitä että jotta saat pienen määrän kaikkea mahtumaan tuollaiseen tilaan, joka ei ole vielä oikeesti paljon, joudut aktiivisesti tekemään jotain niille resursseille joita tulee liikaa.
Natiivisti pelissä ei ole mitään saumaa kerätä vain tarpeellisia resursseja, koska niitä on niin paljon, ja koko systeemi ei salli oikeasti minkään resurssien korostamista. Tuo on tosi ihmeellistä koska tuo systeemi on selvästi kehitetty monimuotoisemmaksi F76:n C.A.M.P. järjestelmästä. Mutta siinä missä aikaisemmassa oli yksittäisten tärkeiden resurssien korostusta, tässä joutuu korostamaan setin. Jolloin jos yrität korostaa 5 tärkeää ja puuttuvaa resurssia joilla rakentaa 5-10 eri juttua tukikohdassa, samalla korostat 15-25 turhaa resurssia, ja täten et ole korostanut mitään koska et voi muistaa mitkä on turhia, ja mitkä tarpeellisia. Miten ihmeessä 2023 tehdään tietokonepelejä jotka vaatisi omia muistiinpanoja edes tyydyttävään pelaamiseen jos yrittää käyttää kaikkiea pelin systeemejä?
Kaikkia mitä vastaan tulee pitää keretä, ja joitain juttuja täytyy ostaa lisää. Tosi turhauttava systeemi ja varsinkin kun siinä ei ole oikein mitään järkevää päämäärää. Selvästi tehty tarkoituksella monimutkainen(hyvässä mielessä) systeemi, jossa on ja olisi paljon mielenkiintoisesta sisältöä, mutta sitten se systeemi on jätetty kesken/rammaksi tai kokonaan hylätty, joten se ei ole missään yhteydessä muuhun systeemiin pelissä. Kaikella mitä noilla tukikohdilla teet, ei ole mitään väliä muun pelin kannalta. Melko luontevaa olisi jos monimutkaisempien ja parempien aluskomponenttien rakenteluun vaadittaisiin noita eri resursseja sellaisia määriä joita voi vaan tukikohdilla tuottaa.
Pelissä myös oli selvästi aikaisemmassa kehitysvaiheessa tuo helium-3 paljon suuremmassa merkityksessä polttoaineena, nyt alus käyttää tyhjästä polttoainetta ja sillä ei ole mitään merkitystä koska yhdellä pienelläkin polttoainetankilla voi mennä osissa minne tahansa. Ai niin ja jos olet käynyt jossain aikaisemmin, pystyt suoraan pikamatkustamaan sinne joka tapauksessa yhdellä klikkauksella, joka pidemmällä aikavälillä on toki suoranainen välttämättömyys, kukaan ei jaksaisi sitä manuaalista alukseen ja ohjaimoon käppäilyä, kiertoradalle nousemista ja grav hyppimistä tähtijärjestelmästä toiseen kovinkaan pitkään.
Silti yritän noita välillä rakennella, optimoida sitä prosessia yms yms. olen saanut nyt jonkinlaisia ketjuja aikaan joissa useampi tukikohta syöttää yhtä. Seuraava pykälä olisi tehdä systeemejä joissa kaksi yhteenlinkattua tukikohtaa täydentää molemmat toisiaan, sallien kummankin tuottaa juttuja joita ne eivät yksikään eikä yhden syöttäessä toista pystyisi.
Yksi todella hieno ratkaisu noissa tukikohdissa on, että kaikki mitä rakennat, kun poistat ne tai koko tukikohdan(parempaan päivitysten takia), saat 100% käytetyistä resursseista takaisin. Yleisellä tasolla veikkaan että useimmat jotka kokeilevat noita, luovuttavat pian. Ne on niin huonosti toteuttu ja viime kädessä turhia. Kannattaa silti kokeilla että itse tietää mitä se on.
Olen ajatellut tässä nyt kun peliin on muutama akuutimpi päivitys tullut, alkaa katsella että löytyiskö modeista hieman apua, sekä noihin tukikohtiin että muutenkin. Niin monia yksinkertaisia juttuja tulee mieleen että väkisinkin jotain on tehty. En ole vaan tottunut käyttämään modeja ja itseä vähän vierastaa se että kun peliin tulee päivitys niin sen asentaminen ei riitä vaan täytyisi odottaa myös modeihin päivityksiä. Tykkään että kun haluan pelata, niin pelin voi koska tahansa vaan avata.