Starfield (PC, XBX)

Meinaatko että niiden rakentaja/rakennuttaja on ympäri avaruutta aina sama?
Siis ymmärrän jotenkin kutenkin vertauksena neukkukuutiot tms ihan täällä reaalimaailmassa maan päällä, mutta niissäkin on eroja kuka tekee ja missäpäin maailmaa.
Ja joo, eipä toi oikeasti paljoa häiritse, mutta kun sen x:n kerran loottaa läpi lähes samalla pohjakaaviolla olevan mestan jossa ei paljoa eroa lootissakaan ole, niin kyllähän se vie hieman intoa siihen että etsii seuraavan samanlaisen mestan jonka lootata jne.

Siis edes peilikuva tai mitä tahansa. Piti monta kertaa katsoa, että oonko mä tän jo tyhjentänyt kun jopa sisällä olleet factionit olivat samoja. Voisin kuvitella, että joku nollapalkkainen harjoittelijakin osaisi muokata noita keskenään edes vähän erilaisiksi, että näyttää pelaajan silmiin siltä, ettei ole täysin kopioitu. Varsinkin kun kehuivat random generoituja planeettoja ja muuta, niin olisi kuvitellut saman pätevän sisätiloihinkin. Ei olisi tarvinnut muuta kuin vaihtaa moduulien paikkoja.
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg
 
Ite kyllä tykkään konekivääreistä, esim tollanen advanced magshear, vai magstorm tekee mulla jotain 1500dps.
Miinuksena toki että joka kerta traderilla loottia myytäessä on melkein pakko ostaa myös ammuksia, tosin hyvä kun niillä on niin vähän rahaa niin voi myydä samalla enemmän.
Tollanen shotty on kans hyvä, yleensä mulla 4-6 asetta joita vaihtelen, vähemmänkin riittää.

On mulla snipukin kannossa, mutta monesti nuo vihut on jonkun laatikon takana, ja alieneita vastaan ne ei oo hyviä.
Siinä kun kannat tollasta .50 cal konekivääriä ja laitat väliin slow poweria, niin ehdit ennemmin naputtaa e nappia loottaamiseen ennenkuin vihu on ees maassa ja saat juostua + slow niin siinä ehtii monta vihua.

Olen myös tahallani ottanut vähemmän combat skillejä, tiedän jo aikasemmista bgs peleistä, mm skyrim jossa sai jotain tuhansia dmg craftaamalla ja peli oli jo rikki. otit daggerin esiin niin kaikki kuoli jo. Näissä peleissä pysyy mielenkiinto paremmin kuin harrastaa itsehillintää eikä minmaxaa peliä rikki eka tunnilla
 
Ekaa alusta rakentelin ja nyt se tuntuu valmiilta. Onkohan jossain joku saitti, jossa porukat esittelee kehitelmiään, joista voisi saada ideoita?
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg
Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.

Jos huvittaa sniikkailla ja heduttaa kaikkea, niin mikäs siinä, sehän on toimiva tapa pelata, mutta itse en aina sitä jaksaisi. Yleensä on paljon hauskempaa vetää isompaa asetta käteen ja hyökätä täysillä päälle. Ja tosiaan, sillä tavoin pystyy myös etenemään ja tappamaan vähintään yhtä nopeasti, jos kohteita on useampia, kuten yleensä on.
 
New Game Plussan aloitettua olen nyt tehnyt noita Vanguardin tehtäviä ja "Two Tales, Two Cities" tehtävässä työskennellään upseeri Noita Markkasen kanssa. Onkohan vain sattumaa vai liekkö jonkinlainen viittaus Suomeen. :D

Wizard Markkanen (Lauri Markkanen). Haluttu Suomeen viittaus ja ajattelevat Laurin olevan kuuluisin suomalainen. Noita on oletettavasti huono suomennos.
 
No siis näin lyhyesti:
- Tuo jäykkä vanhanaikainen pelimoottori joka sisältään kaiken liikkumisesta, ympäristön vaikutuksiin jne.
- Luotien osuminen, räjähdykset yms. pelaajaan ei juurikaan vaikuta milläänlailla muuten kuin alentamalla health-pojoja.
- Käytännössä kaikki aseet tuntuu täysin samoilta. Pelkästään model ja texture vaihtuu.
- Todella...todella huono tekoäly.
- Bulletsponge efekti. Ei jaksaisi tyhjentää 500 panosta jokaiseen random "avaruusmerirosvoon". Tämän onneksi sain jo modeilla jossain määrin korjattua.

Positiivisena puolena mainittakoot että viholliset loukkaantuvat lopussa ja jäävät ryömimään, mutta eipä tuossakaan enää nykystandardeilla ole juuri mitään ihmeellistä.
Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.

Jos kaikki aseet tuntuu täysin samoilta, niin tekisi mieli kysyä, että oletko pelannut koko peliä - tai jos olet, niin kuinka paljon? En allekirjoita tätä väitettä edes vähää alusta. Erilaisia ja hyvin erilaiselta tuntuvia aseita on oikein mukava määrä. Nimenomaan aseiden yksilöllisessä tuntumassa on suuria eroja moniin muihin peleihin verrattuna.

Kuten jo totesin, niin tekoäly on omaan makuun oikein hyvä. Viholliset spottaavat pelaajan varsin herkästi, hakeutuvat suojaan, käyttävät medpackeja ja lähtevät jopa karkuun ajoittain. Toki tekoäly väillä bugittelee, mutta yleensä toimii ihan ok ja on varsin hyvällä tasolla.

Omaan makuun pelin taistelu on juuri siksi hyvällä tasolla, että älyttömiä bulletspongeja ei juurikaan ole, mikäli ei hakeudu selvästi itseä korkeamman tason paikkoihin ja huonolla aseistuksella. Tästäkin tulee mieleen kyseenalaistaa, että kuinka paljon olet peliä pelannut?
 
Aseet tuntuu mulle hyvin erilaisilta. Osista en tykkää yhtään, eikä ne istu omiin kätösiin. Ja syyt on helppo myös eritellä.
Vikut kyyristelee ja yrittää myös kiertää selustaan. Käyttää med packejä, kuten edellä sanottiin. Juoksee karkuun ja yrittää uudestaan.
En pelkkiä ammuntapelejä juurikaan pelaa, niin en tiedä miten edistyksellistä niissä genreissä vihut ja aseet on, mutta tämä tuntuu oikein passelilta.
 
Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.
En tiedä yhtään vastaavaa avoimen ropen peliä, missä fysiikat on samalla tasolla? Esim jossain Witcher 3:ssa kaikki on vain sciptattua kontaktia, kun BGS:n peleissä aito fysiikka on ollut mukana Oblivionista lähtien. Juuri tuli käytyä zero g taistelu Almagestin kasinolla, ja eipä tuollaista muissa peleissä ole.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg
Snaippauksessa tosiaan bonarit kertyy kun skillejä sopivasti valitsee.
Näin haulikolla menee:
1695680912831.png
 
  • Tykkää
Reactions: RTR
Eilen tuli kiva bugi vastaan. Ajattelin jatkaa Crimson fleeti stooria ja menin sinne tukikohtaan. No oli jostain tullut bountya heille ja ei ollut edes mahista maksaa... No taisteluksihannse meni. Ainoa ongelma tässä on se, että siinä huoneessa on pari level 2 tason vihua, joita ei voi ampua... Ylemmän tason piraatit saa kyllä ammuttua, mutta ne 2 lvl2 jamppaa on kun aaveita ja kudit menee vaan läpi. Ne kyllä saa mua ammuttua. Ei auta savejen lataus tms.
 
Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.

Jos huvittaa sniikkailla ja heduttaa kaikkea, niin mikäs siinä, sehän on toimiva tapa pelata, mutta itse en aina sitä jaksaisi. Yleensä on paljon hauskempaa vetää isompaa asetta käteen ja hyökätä täysillä päälle. Ja tosiaan, sillä tavoin pystyy myös etenemään ja tappamaan vähintään yhtä nopeasti, jos kohteita on useampia, kuten yleensä on.
Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.
 
Nyt on ollut hauskaa kasvihuoneilu ja elukkafarmailut. Sääli että niiden tarve ja hyöty on nykypelissä (vielä?) suhteellisen minimaalinen tai jopa kyseenalainen. Mahdollisuuksia pelissä on jatkokehittelyille moneen.
 
Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.
Mikäli rahaa tulee vähemmän kuin menee tai raha on jotenkin ongelma, niin voi käyttää useampaa asetta, jotka käyttävät eri kuteja. Ei Magshear ole ainoa hyvä vaihtoehto, mikäli semiautoilu tai sniputtelu ei nappaa. Mutta mitä pidemmälle etenee, niin sitä vähemmän raha on minkäänlainen ongelma. Kaupoista saa kuteja varsin mukavasti ostettua ja ei ne hinnatkaan lopulta tunnu missään.

Tuntuu että sun asenne on pelkkää minmaxaamista, eli miten saa helpoiten kaiken tapettua minimaalisilla kuluilla. Yksi ase, 1-2 kutia per vihollinen ja tylsää sniputtelua koko pelin läpi. Kukin taaplaa tyylillään, mutta mun on vaikea nähdä mikä tuossa on niin hauskaa? Maksimaalisesti saa varmaan rahaa tehtyä, kun sitä ei tarvitse kuluttaa mihinkään, mutta mikä se pointti rahan tekemisessä on, jos sitä ei tarvitse?

Minulle ainakin parasta mitä rahalla voin tässä pelissä tehdä, on parantaa pelikokemusta. Jos kuteja ostamalla voin tehdä taistelusta nopeampaa ja hauskempaa, niin se on varsin hyvä investointi.
 
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.
 
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.

Saa mutta samalla pitänee upgradettaa engineitä tjms. ettei paino tule ongelmaksi. Voi myös vaatia jotakin perkkejä lentopuusta, en muista suoraan. Maksaa myös aika paljon noi upgradet, joten creduja on hyvä olla mukava määrä.
 
Pääsin vihdoin ng+ alkuun ja tällä kertaa aion käyttää melee aseita mahdollisimman paljon, instigating Wakizashi oikein kivasti tupla damaget, jos vihulla täydet hiparit. Tosin nyt kävi sillaisti, että menin tuonne Kryx alueelle ja turpaan tulee ennenkuin ehtii hypätä pois. Kai se vaa pitää koittaa olla nopeampi siirtää energiat aseilta grav drivelle
 
Eilen tuli kiva bugi vastaan. Ajattelin jatkaa Crimson fleeti stooria ja menin sinne tukikohtaan. No oli jostain tullut bountya heille ja ei ollut edes mahista maksaa... No taisteluksihannse meni. Ainoa ongelma tässä on se, että siinä huoneessa on pari level 2 tason vihua, joita ei voi ampua... Ylemmän tason piraatit saa kyllä ammuttua, mutta ne 2 lvl2 jamppaa on kun aaveita ja kudit menee vaan läpi. Ne kyllä saa mua ammuttua. Ei auta savejen lataus tms.
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.

Mulla tuo bounty tuli todennäköisesti siitä kun
piti pelastaa Barrett Matsura piraatilta ja se eskaloitui piraattien tappamiseen.
Bountyä oli reilu 30 tuhatta.
 
Tommonen tuli rakenneltua. Tarttee vielä vähän levutella ja ettiä parempia osia, mutta ihan tyytyväinen V1:een.
20230925203023_1.jpg

Hieno! On pitänyt itekkin väsätä joku hupialus, mikä olis Millenium Falconin näköinen, pitääpi vähän vakoilla mitä paloja olet tuossa käytellyt ;)
 
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.

Crediittejä ja skillejä tarttee että saa kunnon aluksen rakenneltua, mutta siten saa moninverroin parempaa, kuin mitä voi valmiina saada tahi ostaa. Aihioksi tosiaan käy mikä vaan alus - myös se eka.
 
Aluksen rakentelussa kunhan muistaa että tarvii niitä skillejä että saa parempaa palikkaa.
Ettei vahingossa tuhlaa puolta miljoonaa ö-luokan osiin ja totea että eihän tästä hyvä tullut.
 
Joo, noi paremmat aluksen osat on lukittuna skillien taa, mutta osa myös level lockattuna (olikohan lvl 60 kun viimeset aukes?) ja myöskin eri valmistajien omissa myymälöissä on spessuosia, joita ei mistään muualta saa ja myös jotkut quest linet avaa joitain osia.
Kokonaisuudessaan kyllä mukavaa puuhaa tuo alusten rakentelu, kun siihen alkuun pääsee kiinni ja saa osia avattua, mutta myös "end game" aluksen osalta hauskaa aarteenetsintää käydä noita eri ship yardeja läpi spessuosia etsien.
 
Saa mutta samalla pitänee upgradettaa engineitä tjms. ettei paino tule ongelmaksi. Voi myös vaatia jotakin perkkejä lentopuusta, en muista suoraan. Maksaa myös aika paljon noi upgradet, joten creduja on hyvä olla mukava määrä.
Crediittejä ja skillejä tarttee että saa kunnon aluksen rakenneltua, mutta siten saa moninverroin parempaa, kuin mitä voi valmiina saada tahi ostaa. Aihioksi tosiaan käy mikä vaan alus - myös se eka.
Kaappasinkin spacereiltä aluksen, jossa 250 yksikköä isompi ruuma. Eiköhän sillä pärjää hetkisen :happy:
 
Tuohon Activiy´s alalistaan kyllä kaipais jotain modia tai muuten vaan parannusta. Kun juoksentelee jonkin questin perässä, niin kokoajan yläreuna vilkkuu, että juttele sille ja juttele tuolle. Mutku ei oikein kiinosta kesken mielenkiintoisen questin mennää sivuraiteille. Joten 10 paikan jälkeen on Activiy alalista täynnä kaikenlaitsa ja ei mitään muistikuva mistä mitäki on tullut....vois vaikka olla joku viitaus, että misspäin avaruutta tuo joku on kenen kanssa pitäis jutella....
 
Tuohon Activiy´s alalistaan kyllä kaipais jotain modia tai muuten vaan parannusta. Kun juoksentelee jonkin questin perässä, niin kokoajan yläreuna vilkkuu, että juttele sille ja juttele tuolle. Mutku ei oikein kiinosta kesken mielenkiintoisen questin mennää sivuraiteille. Joten 10 paikan jälkeen on Activiy alalista täynnä kaikenlaitsa ja ei mitään muistikuva mistä mitäki on tullut....vois vaikka olla joku viitaus, että misspäin avaruutta tuo joku on kenen kanssa pitäis jutella....
Mission lista auki ja senkun menee questin kohdalle ja painaa näppäimistöstä B tai konsolilla ohjaimesta Y.( Show on Map) Näyttää hyvin usein missä systeemissä ja planeetalla se on siellä.
Vai onko nyt joku muu homma tässä?
 
Onkos kellään tullut vastaan modia, jolla saisi tuohon materiaalien keräämiseen lisättyä numeerisen tiedon jos olet merkannut että tarvitset jotain materiaalia? Pelissä tosiaan voi merkata craftattavista /tutkittavista asioista että haluat kerätä niihn tarvittavia materiaaleja jolloin pieni suurennuslasisymboli tulee niiden viereen, mutta olisi erittäin ketävää jos tuon suurennuslasisymbolin lisäksi selviäisi aina materiaalia kerätessä kuinka paljon sitä tarvitaan.
 
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
starfield2.png
Starfield_2023.09.25-21.03_-_frame_at_0m25s.jpg

Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?

Keräilen nyt ng+ aseita. Saa parista missionista kertyneet 150t cred menemään aika helposti pelkkiin aseisiin, on sen verran hyviä. Mindtear 10 ng -> 23 ng+ näin esimerkiksi. Pystyy käytännössä ostamaan melkein yhtä hyvät aseet mitä oli ja jossain tapauksissa jopa paremmat mitä oli ennen suurta hyppyä.
 
Joo, noi paremmat aluksen osat on lukittuna skillien taa, mutta osa myös level lockattuna (olikohan lvl 60 kun viimeset aukes?) ja myöskin eri valmistajien omissa myymälöissä on spessuosia, joita ei mistään muualta saa ja myös jotkut quest linet avaa joitain osia.
Kokonaisuudessaan kyllä mukavaa puuhaa tuo alusten rakentelu, kun siihen alkuun pääsee kiinni ja saa osia avattua, mutta myös "end game" aluksen osalta hauskaa aarteenetsintää käydä noita eri ship yardeja läpi spessuosia etsien.

Periaatteellisesti äärimmäisen kuivaa, mutta just se kohta pelissä kun tietää saavansa niin pienellä paljon (vs. support perkkien levelyttämisestä), että löytyy ihan eri tavalla into optimoida oma alus huippuunsa.

Vielä kun keksisi hyvän polun boots-on-the-ground combat-treehen. 56 levelinen ng+ hahmo ja yhtäkään skilliä koko combat sheetillä.

Laser on hyvä robotteja vastaan ja jossain määrin alieneita, mutta particle beam weapons on kumpaankin ylivoimainen parannus. Laser perkki parantaaa myös Particle Beam Weaponsia. Toisaalta ole tykästänyt äänenvaimintimen omaaviin haulukoihin ja haulikoille löytyy oma perk. Ja paras particl beam weapon on täälläkin ollut pistooli, jos nyt ei kuitenkaan toimi followerin käytettävänä, joten sekin voisi olla vaihtoehtoinen etenemistapa. Ja ballistic toimii 90% aseista.
 
Tykkään noista skilleistä kovasti. Tuntuu mielekkäältä lukita skillissä eteneminen ao skillin käyttämiseen.
Tosin saadakseen kaikki "kivat" skillit haltuun, tartteekin sitten leveleitä satoja o_O
 
Jos ottaa laserin, particle beam weapon ja sitten vaikka shotgun/pistol, niin sulla on yhtäkkiä +(140-150%) ^3 lämä. Vai meneekö noin yksinkertaisesti?
Nyt on ollut hauskaa kasvihuoneilu ja elukkafarmailut. Sääli että niiden tarve ja hyöty on nykypelissä (vielä?) suhteellisen minimaalinen tai jopa kyseenalainen. Mahdollisuuksia pelissä on jatkokehittelyille moneen.

Kuinka helposti tulee rajattomat adhesivet? Se on oikeastaan ainoa, joka on aiheuttanut mulle pään vaivaa kun ostaa vaan pieniä eriä sieltä täästä.


Tykkään noista skilleistä kovasti. Tuntuu mielekkäältä lukita skillissä eteneminen ao skillin käyttämiseen.
Tosin saadakseen kaikki "kivat" skillit haltuun, tartteekin sitten leveleitä satoja o_O

Tykkään kanssa. Mun mielestä ovat ajatuksella ja hyvällä maulla tehneet toisin ehkä niiden selitteet.
 
...
Kuinka helposti tulee rajattomat adhesivet? Se on oikeastaan ainoa, joka on aiheuttanut mulle pään vaivaa kun ostaa vaan pieniä eriä sieltä täästä.
Ainakin yhdestä elukasta adhessiivia saa farmattua, joten siihen tarttee juosta ao planeetalla skannaamassa kasveja (että saa fiberin) ja se elukka täytyy skannata myös kokonaan. Lisäksi tarttee botany ja zoology skillin ekan tason.
Sitten vaan kasvihuone fiberille ja karjakasvattamoon fiberia ja vettä ->rajattomasti adhesevia.

edit: tuo elukka tartteekin vettä ja nutrienttia (ei siis kuitua)

Kun oppii miten kasveista ja elukoista saa rajattomat resurssit, niin ei tuo kovin hankalaa tai aikaa vievää ole.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.

Mulla tuo bounty tuli todennäköisesti siitä kun
piti pelastaa Barrett Matsura piraatilta ja se eskaloitui piraattien tappamiseen.
Bountyä oli reilu 30 tuhatta.

Näkikös nämä bounty määrät jostain?
 
Mission lista auki ja senkun menee questin kohdalle ja painaa näppäimistöstä B tai konsolilla ohjaimesta Y.( Show on Map) Näyttää hyvin usein missä systeemissä ja planeetalla se on siellä.
Vai onko nyt joku muu homma tässä?
Joo, mission listin Activities alavalikosta nitisen. Totta, kyllä sen noinkon näkee, mutta tarkoitin lähinnä, että miksei vois siellä jokaisen takana olla vaikka tyylin "TALK TO MATTI MEIKÄLAINEN-AKILA" tai jotain vastava. Että kun seuravan kerran oon Akilas vaikka roina myymmäs, nii näkee heti yhellä vilkaisulla, että siellä on 4 Matti Meikälaista joka haluais jutella kanssani, enkä tarvi koko lokia käyä läpi yksi kerrala että löytää juuri nuo 4. Sielläki saata olla parikymmentä sellaista TALK TO kohta. Juu, quality of life ulina, mutta olis se vaan kiva
 
Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?
Ei ole uniikki, ihan vaan randomisti tippunut Instigating Advanced Beowulf jota ite tuunannut. Noi uniikit on vähän pettymys kun usein saman aseen Advanced-taso on vaan parempi. Esimerkiksi uniikki Magshear Revenant on ihan selkeästi heikompi kuin perus Advanced Magshear, jonka voi pölliä Hopetownista vaikka heti pelin alussa.
 
Siis edes peilikuva tai mitä tahansa. Piti monta kertaa katsoa, että oonko mä tän jo tyhjentänyt kun jopa sisällä olleet factionit olivat samoja. Voisin kuvitella, että joku nollapalkkainen harjoittelijakin osaisi muokata noita keskenään edes vähän erilaisiksi, että näyttää pelaajan silmiin siltä, ettei ole täysin kopioitu. Varsinkin kun kehuivat random generoituja planeettoja ja muuta, niin olisi kuvitellut saman pätevän sisätiloihinkin. Ei olisi tarvinnut muuta kuin vaihtaa moduulien paikkoja.

Samaa mieltä että tuo toteutus on jossain määrin laiska, ja ennenkaikkea tähän sopimaton. Aikaisemmissa peleissä jos sä menit samaan paikkaan uudestaan ja uudestaan, esim F4:ssa mä farmasin jotain gunnerien miehittämää romutarhaa aina sen ohittaessa, kevyen arvokkaan lootin(pääasiassa aseet, joskus tietyt kevyet ja arvokkaat panssariosat) ja XP:n takia. Tälläisessä se on helpommin ymmärrettävissä koska se paikka vaan "resetoituu". Kukaan ei yritä teeskennellä että se on eri paikka, koska se möllöttää kartalla koko ajan samassa paikassa.

Tässä pelissä niiden olisi pitänyt toteuttaa nuo moneen kertaa kierrätettävät kohteet siten että siellä olisi satunnaisia paikkoja eri NPC:lle ja eri lootille, tehty käsin siihen paikan prototyyppiin.

Sitten jokaista yksittäistä instanssia tästä sijainnista käyttäessä, sinne arvottaisiin se lootti ja viholliset. Siis noita paikkoja olisi jonkin verran enemmän kuin mitä käytetään yhdessäkään yksittäisessä instanssissa, siten siinä olisi helpolla saatu paljon enemmän satunnaisuutta ja proseduraalisuutta tuohon.
Noitahan ei voi kukaan tehdä käsin, koska noita käytetään lähes äärätön määrä pelissä. Siis lähes jokaiset näistä paikoista mihin eri tehtävät voi pelaajaa ohjata, niiden kopiot löytyy myös mielenmäärin muista täysin satunnaisista paikoista. Se on tosi huono että tuollaisessa proseduraalisessa systeemissä käytetään noin suuria asioita sellaisenaan ilman kunnollista satunnaistettua muutosta.


Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?

Tuohan on vaan "yhden tähden" rare, eli siinä on vain yksi efekti. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Tuo on vain korkeimman tierin Beowulf ja sitten ensimmäiselle osumalle instigating efektistä tuplat. Muu osa damagesta tulee skilleistä.


Mä olen juuri tuota 7.77 kaliberia kerännyt kun se on halvin ammus niin ajattelen että joku sopiva versio tuosta aseesta olisi kiva ja tarvii ammuksia, jotain 10k mulla taitaa olla nyt. Ylipäätään keskimäärin kun käyn myymässä loottia, joutuu väkisin ostamaan ammuksia kun muuten ei sitä loottia saa dumpattua yhteen cityyn. Vaikka jotkut aseet on edelleen jotain 200-300 myydessä, niin koko ajan mulla alkaa aseet myydessä olla enemmän 500-1000.

Rahaa tulee toki muistakin kevyistä jutuista ja vaikka moni sitä dissaa, niin ihan niistä aluksistakin. Mielestäni juuri eilen joku kallein crimsonin tms. alus mikä mulla oli, vaati 23k rekisteröintiin mutta myydessä se oli likemmäs 29k. Tässä siis on bugi, jos ottaa sitä merchant tms. kauppataito skilliä niin nuo alusten kaappailun tuotto muuttuukin lopulta negatiiviseksi. Mutta noistakin aluksista suurin osa tulee sisällöstä ja niistä vihollisista. Noissa kaapatuissa aluksissa voi myös salakuljettaa juttuja ilman mitään, kun siis peli tarkastaa vain sen aluksen millä sä lennät. Niissä muissa lootatuissa voi olla ihan mitä tahansa irtotavarana, jonka sitten saa helposti imuroitua kaupungissa kun rekisteröi ja muokkaa sitä alusta. Ainoastaan captain storagen tyhjennän varmuuden vuoksi, ja vihollisten ruumiin koska ne oletettavasti despawnaa jättämättä sisältöään alukseen. Muun irtotavaran voi jättää niihin aluksiin vaan odottamaan sen koko roskan myyntiä.

Ainakin mulle kertyy rahaa poskettomasti koko ajan vaikka yritän vähän tiettyjä asioita hoardata sillä. Kunhan saisin C reaktorit avattuua niin ehkä saisin ekan kelvollisen aluksen rakennettua jossa olisi tilaa noille resursseille, niin ehkä sitten niitä voisi ostaa vähän ahkerammin.


1695673349969.png

Ei tainnut kuva mennä ekaan postiin.

Miten olit energian jakanut noille aseille, taistelussa? Tuo näyttää just yhdeltä sellaiselta kombolta mitä ehdottelin tuossa aikaisemmin.
 
Miten olit energian jakanut noille aseille, taistelussa? Tuo näyttää just yhdeltä sellaiselta kombolta mitä ehdottelin tuossa aikaisemmin.

Tuo riippunee vaikeustasosta ja tilanteesta. Jos vihut tulee yhdestä suunnasta ja saa rauhassa tulitella niitä niiden lähestyessä, niin enginelle ei paljoa tartte, eikä missaileille tuu laitettua koskaan kuin se 1 palkki. Shieldit toki aina täysille, enginelle tilanteen mukaan ja loput jaettu molemmille partikkeliaseille.
 
Tein tommosen toiseksi alukseksi kun siitä "secret base" questista sai aluksen
1695751861231.png
 

Liitteet

  • 1695751862441.png
    1695751862441.png
    1,6 MB · Luettu: 104
Jos tykkää listiä pahiksia, niin "se yksi" questline kannattaa jättää joko aloittamatta, tai tehdä suorilta kokonaan...
 
Tuoho starborn alukseen ei ilmeisesti saa armillarya pultattua?
joutunee sitten tekeen outpostiin tai tohon starter shipiin ilmeisesti.

pelaan nyt rushilla noita ng+ eteenpäin, oli pakko pudottaa vaikeusastetta, kun se starborn ship on taisteluissa ihan umpipaska ja ei jaksa aseita poimia maasta vaan vedän joko melee tai nyrkeillä, silti kestää pari tuntia vaikka ton rushii läpi.
Outpostit on ihan turhia sitten tässä, mutta jossain vaiheessa lopettelen ja teen taas pari outpostia huvin vuoksi.
5 kertaa menny läpi jo ja ei oo vielä tullu noita extreme ng+ vastaan, jossa kaikki on kuolleita, lapsia tai omia versioita itsestä
 
Tuoho starborn alukseen ei ilmeisesti saa armillarya pultattua?
joutunee sitten tekeen outpostiin tai tohon starter shipiin ilmeisesti.

pelaan nyt rushilla noita ng+ eteenpäin, oli pakko pudottaa vaikeusastetta, kun se starborn ship on taisteluissa ihan umpipaska ja ei jaksa aseita poimia maasta vaan vedän joko melee tai nyrkeillä, silti kestää pari tuntia vaikka ton rushii läpi.
Outpostit on ihan turhia sitten tässä, mutta jossain vaiheessa lopettelen ja teen taas pari outpostia huvin vuoksi.
5 kertaa menny läpi jo ja ei oo vielä tullu noita extreme ng+ vastaan, jossa kaikki on kuolleita, lapsia tai omia versioita itsestä

Teetkö temppelit myös?
 
On taas hieno glitch tullut peliin viimeisen päivityksen myötä.
1. Tee base ihan minne vaan.
2. Asenna sinne julmettu kasa avattavia loot-laatikoita "koristeeksi". Mielellään yhdeksi isoksi torniksi mikä yltää taivaaseen.
3. Quicksave
4. Load. Kaikki asentamasi laatikot ovat nyt täynä loottia.
5. Tuhoa base. Kaikki loot menee suoraan taskuun tai alukseen talteen.
6. Toista niin perkeleesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 394
Viestejä
4 929 176
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom