Star Citizen

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Pico Armor ;-P



Picossa ei vissiin ole ollenkan ammustörmäyksen tarkastusta.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
PTU 3.10 Avoin Kaikille


Star Citizen draaamaa ala Kotaku

 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Pelijournalismi on yleensä melko ripulia varsinkin kun kyseessä on SC, mutta Kotakun artikkeli on kyllä erinomainen. Toivottavasti muutkin isommat sivustot kirjoittaisivat asiasta.

Tuon Kotakun artikkelin jälkeen kummasta Zyloh (Director of Community) on alkanut vastailemaan jokaiseen valitusketjuun Spectrumissa. Ilmeisesti negatiivinen julkisuus sai CIG:n perseen alle sen verran tulta että yrittävät edes tehdä jotain kommunikoinnin parantamiseksi.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Se peli mikä SC nyt on ei vastaa millään tavalla niitä resursseja mitä CIG:llä on ollut käytössä kaikki nämä vuodet. Ainoa selitys on tuo hullun tarkan ulkoasun viilaaminen, se on toinen syy miksi nostan asiaa esille.
Ulkonäöstä puheenollen. Törmäsin tälläiseen videoon. Video

Tuo miten siiven pää piirtää viivaa lumeen on kyllä ihan järjetön yksityiskohta pelissä joka on tällä kehitysasteella. Toki on ymmärrettävää että koodaajat koodaa ja artistit tekee kivoja partikkeleita, mutta hiukan outoa että peli jossa käveleminenkin on välillä bugista on tälläisiä yksityiskohtia. Pistää mietityttämään että mikä siellä CIG:n insinööripuolella on vialla. CIG:n avointen työpaikkojen perusteella selitys voi olla niinkin yksinkertainen että CIG ei ole onnistunut palkkaamaan tarpeeksi osaavia tekijöitä. Senior paikkoja on ollut avoinna hirveä läjä niin kauan kuin projekti on ollut olemassa.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Ulkonäöstä puheenollen. Törmäsin tälläiseen videoon. Video

Tuo miten siiven pää piirtää viivaa lumeen on kyllä ihan järjetön yksityiskohta pelissä joka on tällä kehitysasteella. Toki on ymmärrettävää että koodaajat koodaa ja artistit tekee kivoja partikkeleita, mutta hiukan outoa että peli jossa käveleminenkin on välillä bugista on tälläisiä yksityiskohtia. Pistää mietityttämään että mikä siellä CIG:n insinööripuolella on vialla. CIG:n avointen työpaikkojen perusteella selitys voi olla niinkin yksinkertainen että CIG ei ole onnistunut palkkaamaan tarpeeksi osaavia tekijöitä. Senior paikkoja on ollut avoinna hirveä läjä niin kauan kuin projekti on ollut olemassa.
Kyse osittain resurssiongelmasta. Se että artistit (ja rendaajakoodarit) hieroo visuaaleja kuntoon ei ole pois niiltä jotka koodaa taustatechiä ja gameplaytä. MUTTA silloin on resurssit kohdistettu väärin jos tarve olis painottaa sitä toista puolta mikä ei oo kunnossa. Ongelma mihin CIG ei kauheesti välttämättä voi mitään, kuten mainitsit tuosta avoimista työpaikoista. Vaikea sanoa tarkalleen missä kaikkialla ongelmaa on. Mut voi todeta suoraan kuten sanoin: peli ei vastaa sitä miten paljon resursseja on ollut käytössä. Kuitenkin monimutkaisempi asia kuin mitä tuo toteamus antaa ymmärtää.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Näyttäisi siltä että nyt on CIG roasting season.

Eurogamer teki artikkelin aiheesta.

Kotaku kerkesi julkaisemaan jo toisen artikkelin.

Ilmeisesti melko suuri ranskalainen sivustokin liittyi joukkoon.

Läjä Youtubereitakin on liittynyt pippaloihin, tosin he lähinnä raportoivat muiden raporteista.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Star Citizen dev offers roadmap for development of new development roadmap Ars Technica

Mukava nähdä että lehdistökin on mukana roadmap of a roadmap meemissä.

On kyllä surkuhupaisa tapaus. Koko tämän sotkun olisi voinut välttää sillä että CIG olisi tehnyt spectrumiin postauksen kuukausi tai pari sitten. CIG:lla on tapana odotella että asiat paisuvat aivan käsittämättömiin mittasuhteisiin ennenkuin he reagoivat asiaan mitenkään. Muistuttaa vuoden 2018 financial data hässäkkää missä huhut rahojen väärinkäytöstä ja loppumisesta pääsivät laukkaamaan ihan käsittämättömille tasoille.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
"Niin viittasiko IcePen siihen että tässä oli median julma takaa-ajo taustalla, joka voidaan sellaisena sivuuttaa. Kun ei mitään selitettä kirjoittanut. "

Tämä SC drama paisui just sellaiseksi mediasopaksi kuin oletinkin sen paisuvan ja CIG voi syyttää tästä vain itseään.


Cylon kypää tulossa Star Citizeniin, itse en ole innostunut ideasta varsinkin kun se voi johtaa siihen että tulee muitakin kypärä imitaatioita (esim. Storm Trooper yms).

CylonKypärä.JPG
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
SC Leaksien mukaan SQ42:ssa olisi tapahtunut paljonkin hyvää kehitystä ja kehittäjät ovat melko turhautuneita kun CIG on täysin epäonnistunut kommunikoimaan tästä. Saa nähdä. Itse en ole vuoden 2014 jälkeen uskonut tuohon läjällinen valmista contenttia aarrearkku teoriaan.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Itse en ole vuoden 2014 jälkeen uskonut tuohon läjällinen valmista contenttia aarrearkku teoriaan.
Mitä ajattelet 600 työntekijän tehneen siellä nämä vuodet? Minun on ainakin vaikea uskoa, että sadat työntekijät pyörittelisivät peukaloitaan vuosikaudet. Kaikki viittaa erittäin vahvasti siihen, että siellä todellakin on hirvittävä kasa sisältöä, jota ei ole vielä julkaistu. Osittain SQ42:n vuoksi ja osittain muista syistä, jotka liittyvät keskeneräisyyteen (joko itse sisältö tai siihen liittyvät pelimekaniikat). Pelattavissa olevan alphan ei ole tarkoituskaan esitellä kaikkea sisältöä välittömästi, vaan suurelta osin sitä käytetään siihen mihin alphaa kuuluukin käyttää, eli testaamiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
259
Mitä ajattelet 600 työntekijän tehneen siellä nämä vuodet? Minun on ainakin vaikea uskoa, että sadat työntekijät pyörittelisivät peukaloitaan vuosikaudet. Kaikki viittaa erittäin vahvasti siihen, että siellä todellakin on hirvittävä kasa sisältöä, jota ei ole vielä julkaistu. Osittain SQ42:n vuoksi ja osittain muista syistä, jotka liittyvät keskeneräisyyteen (joko itse sisältö tai siihen liittyvät pelimekaniikat). Pelattavissa olevan alphan ei ole tarkoituskaan esitellä kaikkea sisältöä välittömästi, vaan suurelta osin sitä käytetään siihen mihin alphaa kuuluukin käyttää, eli testaamiseen.
Siellä on tehty sisältöä hiki hatussa. Sitten sitä on tehty uudelleen. Ja taas uudelleen. Ei siellä ole pyöritelty peukaloita, mutta ei siellä myöskään ole mitään valtavaa assettivarastoa niin karua kuin se onkin.

Ps. Star Citizeniä ja tätäkin ketjua vuosia jo Murosta saakka seuranneena näyttää tosiaan että Sinihiekka on tehnyt SC:n suhteen täyskäännöksen :O
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Siellä on tehty sisältöä hiki hatussa. Sitten sitä on tehty uudelleen. Ja taas uudelleen. Ei siellä ole pyöritelty peukaloita, mutta ei siellä myöskään ole mitään valtavaa assettivarastoa niin karua kuin se onkin.
Ja tämä "tieto" on peräisin mistä? On ihan totta, että siellä on tehty monia asioita uusiksi, mutta se on ihan tavallista pelinkehityksessä, eikä siinä ole mitään outoa. Vaikka asioita tehdään uusiksi, niin se ei tarkoita, että sisältöä ei samalla saataisi jatkuvasti lisää. Kaikki tieto mitä organisaation sisältä on saatu kertoo siitä, että valmiina on todella paljon sisältöä, jota ei ole vielä julkisessa alphassa nähty.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Alpha 3.10.0 Live versio on kahden (blocker) bugin päässä. Itselläni wave 1 on aina merkki siitä, että on aika suunnata katse jo seuraavan neljänneksen versioon.

This Week in Star Citizen - "We’re currently very close to releasing Alpha 3.10 to the live servers, with our current target being this week. More specifically, we’ve been battling two blockers that are being squashed right now."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
259
Ja tämä "tieto" on peräisin mistä? On ihan totta, että siellä on tehty monia asioita uusiksi, mutta se on ihan tavallista pelinkehityksessä, eikä siinä ole mitään outoa. Vaikka asioita tehdään uusiksi, niin se ei tarkoita, että sisältöä ei samalla saataisi jatkuvasti lisää. Kaikki tieto mitä organisaation sisältä on saatu kertoo siitä, että valmiina on todella paljon sisältöä, jota ei ole vielä julkisessa alphassa nähty.
Ei ole asiasta tietoa, pelkkää mutua suoraan sanottuna muodostettuna sen pohjalta mitä olen kehitystä seurannut vuosien varrella. Mikään ei viittaa siihen että siellä olisi valmiina paljoakaan muuta kuin mitä ei olisi jo jossain nähty. Poislukien nyt viimevuoden kehitys sq42:sen suhteen, siellä (toivottavasti) on pinnan alla tapahtunut paljonkin.

Toisaalta olisi mukava nähdä taustoja mihin pohjaat oman väitteesi?

Lopulta kuitenkin, kun katsoo omaa viestihistoriaani, käyn välillä täällä sohaisemassa ja katoan taas maan alle, joten en ehkä ole paras keskustelukumppani. SC kiinnostaa pelinä, mutta ennen kaikkea erikoisena peliprojektina. Vuosien varrella olen lakannut lataamasta peliin mitään todellisia odotuksia, mutta seuraan kehitystä puolittain kiinnostuneena.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Ei ole asiasta tietoa, pelkkää mutua suoraan sanottuna muodostettuna sen pohjalta mitä olen kehitystä seurannut vuosien varrella. Mikään ei viittaa siihen että siellä olisi valmiina paljoakaan muuta kuin mitä ei olisi jo jossain nähty. Poislukien nyt viimevuoden kehitys sq42:sen suhteen, siellä (toivottavasti) on pinnan alla tapahtunut paljonkin.

Toisaalta olisi mukava nähdä taustoja mihin pohjaat oman väitteesi?

Lopulta kuitenkin, kun katsoo omaa viestihistoriaani, käyn välillä täällä sohaisemassa ja katoan taas maan alle, joten en ehkä ole paras keskustelukumppani. SC kiinnostaa pelinä, mutta ennen kaikkea erikoisena peliprojektina. Vuosien varrella olen lakannut lataamasta peliin mitään todellisia odotuksia, mutta seuraan kehitystä puolittain kiinnostuneena.
No ainakin vaikuttaa siltä, että olet seurannut projektia huomattavasti vähemmän kuin minä. Olen itsekin kriittinen projektia kohtaan, sillä paljon siellä on tehty virheliikkeitä ja tehdään edelleen, mutta kaiken kuulemani, näkemäni ja lukemani perusteella olen erittäin varma siitä, että julkaisematonta sisältöä on olemassa todellakin paljon. Tähän sisältyy organisaation sisältä vuodettua tietoja ja kommenttia, erinäisiä haastatteluita ja muita CIG:n suunnalta saatuja kommentteja. Monet tahot saavat tietoa varsin läheltä CIG:ta ja niiltä tahoilta kuuluu yleensä enemmän negatiivista kuin positiivista, mutta juuri näiltä suunnilta se suurin positiivinen tieto on lähes aina ollut julkaisemattoman sisällön määrään liittyvää.

Monet kriittisimmätkin henkilöt seuraavat projektia edelleen läheisesti pääasiassa sen vuoksi, että tietävät kuinka paljon sisältöä on julkaisematta, eli sen "ison harppauksen" mahdollisuus on oikeasti olemassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
259
No ainakin vaikuttaa siltä, että olet seurannut projektia huomattavasti vähemmän kuin minä. Olen itsekin kriittinen projektia kohtaan, sillä paljon siellä on tehty virheliikkeitä ja tehdään edelleen, mutta kaiken kuulemani, näkemäni ja lukemani perusteella olen erittäin varma siitä, että julkaisematonta sisältöä on olemassa todellakin paljon. Tähän sisältyy organisaation sisältä vuodettua tietoja ja kommenttia, erinäisiä haastatteluita ja muita CIG:n suunnalta saatuja kommentteja. Monet tahot saavat tietoa varsin läheltä CIG:ta ja niiltä tahoilta kuuluu yleensä enemmän negatiivista kuin positiivista, mutta juuri näiltä suunnilta se suurin positiivinen tieto on lähes aina ollut julkaisemattoman sisällön määrään liittyvää.

Monet kriittisimmätkin henkilöt seuraavat projektia edelleen läheisesti pääasiassa sen vuoksi, että tietävät kuinka paljon sisältöä on julkaisematta, eli sen "ison harppauksen" mahdollisuus on oikeasti olemassa.
Ehkä olen sitten pudonnut totaalisesti kärryiltä, sillä en todellakaan usko että mitään ”isoa harppausta” tapahtuu SC:n suhteen. Olisin kyllä totaalisen yllättynyt positiivisesti.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Ehkä olen sitten pudonnut totaalisesti kärryiltä, sillä en todellakaan usko että mitään ”isoa harppausta” tapahtuu SC:n suhteen. Olisin kyllä totaalisen yllättynyt positiivisesti.
Mutta mistä ihmeestä teet sen päätelmän, että valmiina ei olisi juuri mitään mitä ei ole pelissä jo nähty? Mikään ei minun näkökulmastani siihen viittaa, eikä ole viitannut oikein missään vaiheessa. Tuleeko tämä päätelmä vain siitä, että olet yleisesti menettänyt uskosi koko projektin etenemiseen ja sen vuoksi et kykene näkemään mitään positiivista millään suunnalla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
259
Mutta mistä ihmeestä teet sen päätelmän, että valmiina ei olisi juuri mitään mitä ei ole pelissä jo nähty? Mikään ei minun näkökulmastani siihen viittaa, eikä ole viitannut oikein missään vaiheessa. Tuleeko tämä päätelmä vain siitä, että olet yleisesti menettänyt uskosi koko projektin etenemiseen ja sen vuoksi et kykene näkemään mitään positiivista millään suunnalla?
Suurin syy on se, että CIG ei malta olla näyttämättä työnsä tuloksia heti kun jotain näytettävää on, todistetusti jopa vuosia ennen kuin jokin asia on pelattavissa pelissä. Toinen syy on jatkuvat myöhästelyt deadlineissä, jos siellä olisi ”ylimääräisiä resursseja” pistää tulevan contentin tekemiseen, luulisi, että silloin nopeammin pelattavaksi tarkoitettujen ominaisuuksien valmiiksi saaminen olisi varmalla pohjalla ja jos meinaa poksua deadline, olisi tätä reserviä vielä lisävoimana irroitettavissa jotta aikataulussa pysytään. Mutta näin ei toimita, koska reservejä ei ole.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Suurin syy on se, että CIG ei malta olla näyttämättä työnsä tuloksia heti kun jotain näytettävää on, todistetusti jopa vuosia ennen kuin jokin asia on pelattavissa pelissä. Toinen syy on jatkuvat myöhästelyt deadlineissä, jos siellä olisi ”ylimääräisiä resursseja” pistää tulevan contentin tekemiseen, luulisi, että silloin nopeammin pelattavaksi tarkoitettujen ominaisuuksien valmiiksi saaminen olisi varmalla pohjalla ja jos meinaa poksua deadline, olisi tätä reserviä vielä lisävoimana irroitettavissa jotta aikataulussa pysytään. Mutta näin ei toimita, koska reservejä ei ole.
Uusia teknologioita on näytetty kyllä aktiivisesti etenkin aiempina vuosina, mutta sisältöä ei. Lisäksi kaikki aktiivisesti näytetyt uudet asiat ovat olleet asioita, jotka on tehty nimenomaan julkista alphaa varten.

Oletko esimerkiksi tietoinen siitä, että SQ42:n pääasiallinen tapahtumapaikka, eli Odin-systeemi on ollut käytännössä valmis jo yli parin vuoden ajan? Tämä on vahvistettu CIG:n toimesta. Kyse on systeemistä, jossa on ainakin kolme planeettaa ja paljon muuta sisältöä. Odin tulee myös moninpeliin mukaan, kun SQ42 julkaistaan.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
No ainakin vaikuttaa siltä, että olet seurannut projektia huomattavasti vähemmän kuin minä. Olen itsekin kriittinen projektia kohtaan, sillä paljon siellä on tehty virheliikkeitä ja tehdään edelleen, mutta kaiken kuulemani, näkemäni ja lukemani perusteella olen erittäin varma siitä, että julkaisematonta sisältöä on olemassa todellakin paljon. Tähän sisältyy organisaation sisältä vuodettua tietoja ja kommenttia, erinäisiä haastatteluita ja muita CIG:n suunnalta saatuja kommentteja. Monet tahot saavat tietoa varsin läheltä CIG:ta ja niiltä tahoilta kuuluu yleensä enemmän negatiivista kuin positiivista, mutta juuri näiltä suunnilta se suurin positiivinen tieto on lähes aina ollut julkaisemattoman sisällön määrään liittyvää.

Monet kriittisimmätkin henkilöt seuraavat projektia edelleen läheisesti pääasiassa sen vuoksi, että tietävät kuinka paljon sisältöä on julkaisematta, eli sen "ison harppauksen" mahdollisuus on oikeasti olemassa.
Olen myös seurannut SCtä vuodesta 2012. En uskoisi enää yhtään mitään mitä CIG sanoo.

Tässä on oiva muistutus mitä valheita CIG on kertonut vuosien varrella. Osaa näistä ei voi edes mitätöidä väittämällä että asiat muuttuvat. CIG tasan tarkkaa tietää mitä niillä on olemassa ja silti he valehtelevat päin näköä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Olen myös seurannut SCtä vuodesta 2012. En uskoisi enää yhtään mitään mitä CIG sanoo.

Tässä on oiva muistutus mitä valheita CIG on kertonut vuosien varrella. Osaa näistä ei voi edes mitätöidä väittämällä että asiat muuttuvat. CIG tasan tarkkaa tietää mitä niillä on olemassa ja silti he valehtelevat päin näköä.
Jos nyt vaikka aloitat siitä, että osoitat missä kohtaa CIG on selvästi valehdellut, vaikka on tiennyt asian olevan toisin. CIG on kyllä arvioinut asioita päin mäntyä jatkuvasti - tosin nykyään vähemmän, kun matkan varrella on opittu - mutta suoranaista valehtelua on hyvin vähän kukaan pystynyt todistamaan. Kyllähän sitä yksi jos toinenkin väittää CIG:n valehtelevan tarkoituksella, mutta mitään todisteita tästä ei ole oikeastaan koskaan esitetty.

Ymmärrän kyllä kaltaisia katkeraksi muuttuneita projektin seuraajia. Kun puhutaan aika pitkälti kaikkien aikojen suurimmasta pelistä ja peliprojektista, jonka kehitys on ollut enemmän tai vähemmän avointa, niin kyllä siinä on yhdellä jos toisellakin tavallisella tallaajalla paljon asioita, joita ei meinaa millään ymmärtää. Kuulun itsekin tähän joukkoon, tosin olen matkan varrella yrittänyt sivistää itseäni niillä asioilla, joita en ole pelien kehittämisestä aiemmin ymmärtänyt. Tämä on helpottanut yleistä näkökantaa, kun kykenee paremmin ymmärtämään miksi asiat etenevät tietyllä tavalla.

Pelinkehitys on ihan yleisellä tasolla jotain sellaista, mitä ulkopuolisen on hyvin vaikea ymmärtää. Kun sitten isketään kerralla naamalle tämän mittaluokan peliprojekti, niin suurelle yleisölle on kovin vaikeaa hahmottaa asioita ulkopuolelta. Toki suurelta osin tästä pitää syyttää CIG:a, joka ei ole kommunikoinut asioista lähimainkaan riittävällä tasolla.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Suurin syy on se, että CIG ei malta olla näyttämättä työnsä tuloksia heti kun jotain näytettävää on, todistetusti jopa vuosia ennen kuin jokin asia on pelattavissa pelissä. Toinen syy on jatkuvat myöhästelyt deadlineissä, jos siellä olisi ”ylimääräisiä resursseja” pistää tulevan contentin tekemiseen, luulisi, että silloin nopeammin pelattavaksi tarkoitettujen ominaisuuksien valmiiksi saaminen olisi varmalla pohjalla ja jos meinaa poksua deadline, olisi tätä reserviä vielä lisävoimana irroitettavissa jotta aikataulussa pysytään. Mutta näin ei toimita, koska reservejä ei ole.
Kuukausiraportit ovat paljon yksityiskohtaisempia kuin viikottaiset videojulkaisut. Niissä kerrotaan tarkemmin mitä eri tiimit ovat tehneet ja niistä käy myös ilmi, ettei edes jo valmiiksi saatuja ominaisuuksia ole aina esitelty videojulkaisuissa tai lisätty testiversioihin testattavaksi. On mahdotonta sanoa, että sisältävätkö kuukausiraportitkaan kaikkea tietoa siitä mitä eri tiimit ovat tehneet. Ilman pääsyä projektin repoihin emme voi kuin arvailla (ja sitähän monet juuri tuntuvat tekevän ja esittelevän arvailunsa faktoina).
Tuleva roadmap sisältää toivottavasti tarkemmin tietoa siitä mitä kaikkea on tekeillä.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Aika harvassa on keskustelunaiheet ja ennusteet tässä maailmassa, jos mitään edes arvatakseen on oltava käytännössä töissä firmassa, jotta senkään vertaa saattaa aihetta lähestyä kriittisesti.
Valitettavan moni "journalisti" esittää arvauksia faktoina. Toki arvauksia saa tehdä ja niistä keskustella, mutta hyvä on aina mainita että kyseessä todellakin arvailua, eikä faktaa. Jos esimerkiksi "journalisti" väittää, ettei projektissa ole vielä yhtään tähtijärjestelmää valmis, niin kyllä odotan heidän pistävän myös linkin lähteeseen.

Työskentelytavoista, aikatauluttamisesta ja pelinjohdosta on kuitenkin huomattavasti enemmän sanottavaa joukkorahoituspeliprojektin kohdalla kuin pimennossa tehdyissä peleissä, joiden vaiheista ei ole vastaavaa informaatiota kertynyt vuosilta 2012-2020. Niiden virheet sitten käydään läpi pelimedian puruissa jälkikäteen. Harva julkaisijapeli seilaa kuitenkaan samoja meriä kuin Chris Roberts vaan yleensä niissä on aika keskeistä tehdä valmista tai hyväksi testaamisen myötä koettua jo melko alkuvaiheesta saakka.
Erittäin harvoin saamme tietää mitä todellisuudessa pimennossa kehitettyjen ohjelmistojen kulisseissa todellisuudessa tapahtui. Toki aina välillä artikkeleissa viitataan nimettömiin lähteisiin ja entisten työntekijöiden tilityksiin, mutta ainakin itse suhtaudun niihin kriittisesti.
Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen, että Chris Roberts/CIG lähtivät työstämään suurprojekteja. Markkinoilla riittää tilaa kaikenlaisille ja kaikenkokoisille projekteille.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Zeratulin edustamaan katsantokannan vastaisesti on kuitenkin hyvä muistaa, että käytännössä jokainen tähän perehtynyt kriittinen on entinen Star Citizenin joukkorahoittaja.
... tai nykyinen tukija. Onneksi löytyy suuri määrä tukijoita, jotka testaavat testiversioita ja antavat rakentavaa palautetta - paljon myös kriittistä.

Aivan piruuttaan siellä ei katkeroiduttu vaan ennemminkin reaktiona moniin harhaanjohdatuksiin ja siihen ettei tarjolla ole ollut sellaista varsinaista peliä sen enempää kuin mitä ikinä ehdittiin kuvitellakaan pelin olevan. Eli heistäkin useimmat ottaisivat mielellään vastaan yhä jollain tasolla toteutettavan Star Citizenin.
Projektit ovat tosiaan vielä tekeillä, joten itse koen pettymisen tai jopa katkeroitumisen olevan vielä liian aikaista. Jos projekti epäonnistuu tai sitä aletaan yksinkertaistamaan isolla kädellä (olen 'feature creep' kannattaja) niin petyn toki kyllä itsekin. Vaikka projektin epäonnistuminen jättäisikin aivan valtavan aukon, jonka täyttäjää ei näyttäisi olevan tekeillä, niin tuskin aivan katkeroituisin kuitenkaan :)
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Projektit ovat tosiaan vielä tekeillä, joten itse koen pettymisen tai jopa katkeroitumisen olevan vielä liian aikaista. Jos projekti epäonnistuu tai sitä aletaan yksinkertaistamaan isolla kädellä (olen 'feature creep' kannattaja) niin petyn toki kyllä itsekin. Vaikka projektin epäonnistuminen jättäisikin aivan valtavan aukon, jonka täyttäjää ei näyttäisi olevan tekeillä, niin tuskin aivan katkeroituisin kuitenkaan :)
Tässä pitäs sitten osata vetää raja, että koska se projekti on ollut tekeillä liian kauan? Itse ostin 40 dollarin paketin vuonna 2013 ihan kiimassa. Nyt 7 vuotta myöhemmin ei tuo Star Citizen enää ihan istu edes siihen muottiin mikä minua kiinnostaa. Jos olisin saanut pelin aikaisemmin käsiini (2015-2016) olisin varmasti nauttinut pelistä pienemmässäkin skaalassa, nyt ei kauheasti enää kiinnosta. Projektihan voi olla kesken vaikka 50 vuotta. Jossain kohdin menee se raja milloin aikaa on kulunut liian kauan. Minulla se meni jo, jokaisella on se murtumispiste. Nyt seuraan projektia enään vain mielenkiinnosta projektiin, ei niinkään mielenkiinnosta peliin.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Tässä pitäs sitten osata vetää raja, että koska se projekti on ollut tekeillä liian kauan? Itse ostin 40 dollarin paketin vuonna 2013 ihan kiimassa. Nyt 7 vuotta myöhemmin ei tuo Star Citizen enää ihan istu edes siihen muottiin mikä minua kiinnostaa. Jos olisin saanut pelin aikaisemmin käsiini (2015-2016) olisin varmasti nauttinut pelistä pienemmässäkin skaalassa, nyt ei kauheasti enää kiinnosta. Projektihan voi olla kesken vaikka 50 vuotta. Jossain kohdin menee se raja milloin aikaa on kulunut liian kauan. Minulla se meni jo, jokaisella on se murtumispiste. Nyt seuraan projektia enään vain mielenkiinnosta projektiin, ei niinkään mielenkiinnosta peliin.
Totta kyllä ja hyvin yksilöllistä missä tuo raja kulkee. Itse pidän jo nykyisistä versioista, joten raja ei ole itselläni lähimaillakaan. Otan mieluummin 15 vuotta kehitetyn erinomaisen "feature creep"-pelin kuin viidessä vuodessa kehitetyn ihan hyvän pelin.
Ymmärrettävästi monilla rajan yli mentiin jo Kickstarter vaiheessa, kun projekti rupesi isommin kasvamaan. Monille varmastikin olisi riittänyt Wing Commander tyylinen avaruusräiskintä.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Pakko myöntää, että itse en ole itse kiinnostunut Squadron 42:sta oikeastaan lainkaan. Tulee varmasti kyllä ainakin testattua, mutta kyllä Star Citizen on kuitenkin se mihin aikani tulen käyttämään, ellei nyt projektin suunta muutu jostain syystä radikaalisti.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Pakko myöntää, että itse en ole itse kiinnostunut Squadron 42:sta oikeastaan lainkaan. Tulee varmasti kyllä ainakin testattua, mutta kyllä Star Citizen on kuitenkin se mihin aikani tulen käyttämään, ellei nyt projektin suunta muutu jostain syystä radikaalisti.
Sama täällä. Tottakai SQ42:n läpi pelaan, mutta eipä siitä yhtä läpipeluuta enemmän varmasti irti saa. Toimii lähinnä mukavana lisämausteena tuohon kokonaisuuteen, jossa PU-moninpeli on pidemmällä tähtäimellä pääosassa.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Wing Commanderit pelattuna pakko sanoa että odotan kyllä kovasti SQ42. :comp:
Sama täällä, mutta saas nähdä saavatko tahkottua ulos. Menin vielä laittaan rahatkin peruspakettiin jolla SQ42:n sai silloin alkuvaiheessa. :confused2:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Missä traileri ja roadmap? Ei näy. Liene sivut bugaavat?!
Vieläkin MIA.

Star Citizen & Squadron 42 Roadmap Update

"
A Work-In-Progress Look at our New Public Roadmap

We are very excited about what this unlocks for the community in terms of open development, but we think a picture is worth a thousand words.

In the image below, you’ll find this means we’re pulling back the curtain farther than ever before and inviting you in to explore what our teams around the globe are working on, down to a sprint level. We understand the risks associated with this level of transparency, as it’s all a process that is very rarely seen by the general public. Despite that, we are excited to give you additive functionality to review our internal sprint schedules, identify if a feature is for SC, SQ42 or both, discover what happens to content that moves around, what feature took its place, and much more. Get ready to see how the sausage is made!

...
...
"

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
124
eli ilmeisesti pystyy aluksellakin näitä kristalleja mainaamaan( tietyn matkan päästä ) mitä on sille autolle tarkoitettu ilmeisesti koska ne ei ainakaan pistoolille sano mitään. sen verran tuli paljon sitä kristallia että ei mahtunut reppuun ja kävin yks kertaan hakemaasa ja tuossa ei ole läheskään kaikki :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Missä traileri ja roadmap? Ei näy. Liene sivut bugaavat?!
Luotatko firmaan joka ei saa valmiiksi roadmappia lopullisesta roadmapista?

"By the end of this year, backers will have everything they originally pledged for, plus alot more."- Chris Roberts (2015)

"We'll Flesh out a Star System, and then towards the end of the year we'll open up so you can go visit some other Star Systems."- Chris Roberts - February (2016)

"We got up to 100 star systems, I think we have 110 now, we're not going to have them all done on the day of release. We're going to try to get a good chunk of them though."- Chris Roberts - September (2016)

This year we will finish [SQ42],” Roberts said in 2017. Then CR paused and added “probably” to his statement.

"Quality is important. If we feel like some aspects of that need more time, then we'll take the time. But we are looking to 2020 to release Squadron, in about Q3 or Q4"- Chris Roberts - December (2018)
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Squaron 42 Kuukausiraportti 2.9.2020



Star Citizen kuukausiraportti 2.9.2020

 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Kahdenviikon Free Fly menossa, 16 alusta lennnettävissä.

Ship Showdown 2950 - Free Fly - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42



''
Limited Time Free Fly Starter Packs




We hope you’re enjoying exploring Star Citizen Alpha 3.10.2 and test flying the 16 finalists from our community-driven Ship Showdown 2950 event.
As a thank you for dipping your toes into our universe, we’re offering three special Starter Packs for pledge (Aurora & Mustang are discounted!) to everyone that participated in the Free Fly. (Available until September 24, 11:59pm UTC.).


Choose between three ships perfectly suited to life in the ‘verse:
  • RSI Aurora MR (All-Rounder): The versatile Aurora is suited to a wide variety of challenges and missions. This MR variant boasts additional combat effectiveness too thanks to upgraded weaponry.
  • Consolidated Outland Mustang Alpha (Combat): This cutting-edge spacecraft lacks versatility but more than makes up for it with high maneuverability, speed, and firepower.
  • Aegis Avenger Titan (Cargo Hauler / Combat): With the extra cargo space and the Avenger’s tried and true combat abilities, the Titan is a light cargo hauler that’s more than capable of handling itself in a fight.
Be sure to use a referral code if you were referred to Star Citizen by a friend to ensure you get a bonus of 5,000 UEC. And your friend will get a free P-52 Merlin for referring you!
In addition, throughout the remainder of Ship Showdown, recruit a friend yourself and you’ll unlock a FREE P-52 Merlin. This limited time referral bonus flies away on September 24th.

And don’t forget to head over to our Welcome Hub for everything you need to know about life in the ‘verse, including a tutorial video on how to best start your journey with your new starter ship.



Looking for personal guidance from an experienced Star Citizen player to help you master the basics or sharpen your skills? Head over to Spectrum and meet our awesome Guides and explore the stars together.
Don’t miss your chance and join us among the stars today! See you in the ‘Verse!
To ensure you can view and pledge for these limited time Showdown Starter Packs, you must participate in the Free Fly by entering the Free Fly code, and then return here to view the packs.
Game Packages for New Players:

(Each package below includes both a starter ship and a Star Citizen game download.)

''
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
42
Nyt olisi mahdollisuus kysyä Chrisiltä peliin liittyviä kysymyksiä.

Christopher Roberts: Ask the Chairman

SC Alpha 3.11.0 on edennyt Evocati-vaiheeseen.
Valitettavasti veikkaan et tässä käy kuten niin monessa muussakin AMA-tyyppisissä SC paneeleissa. Eli kysymysten joukosta valitaan ne "helpot" tai riittävän sumeat kysymykset, joihin voi vastata mitä hyvänsä käsien heiluttelua ja kaikki oikeesti mielenkiintoiset ja yhteisöä oikeasti kiinnostavat vaikeammat kysymykset jäävät huomiotta. Varsinkin jos kyseessä on S42, koska siitä ei tunnu irtoavan mitään konkreettista.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Valitettavasti veikkaan et tässä käy kuten niin monessa muussakin AMA-tyyppisissä SC paneeleissa. Eli kysymysten joukosta valitaan ne "helpot" tai riittävän sumeat kysymykset, joihin voi vastata mitä hyvänsä käsien heiluttelua ja kaikki oikeesti mielenkiintoiset ja yhteisöä oikeasti kiinnostavat vaikeammat kysymykset jäävät huomiotta. Varsinkin jos kyseessä on S42, koska siitä ei tunnu irtoavan mitään konkreettista.
S42 on kieltämättä pidetty pimennossa, mutta toisaalta sen kehityskin noudattaa perinteistä mallia, eli tapahtuu suljettujen ovien takana.

"When?"-kysymyksiä ei kannata kysyä ja ehkä se on parempi että vastaavat niihin kysymyksiin, joihin heillä on jonkinlainen vastaus. Tuleva Roadmap toivottavasti vastaa monilta osin aikatauluihin liittyviin kysymyksiin.
Sinällään itselläni ei ole sen kummempaa kuumostusta saada vastauksia, mutta kyllä tuolla näyttäisi olevan jo ihan mielenkiintoisia kysymyksiä top-listalla, joten toivottavasti ainakin joihin niihin saataisiin vastaus.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Alpha 3.11.0 tulee sisältämään mielenkiintoisia muutoksia. Aikamoista meininkiä saattaa olla luvassa aluksi, mutta toivottavasti saavat ajan kanssa balanssin kohdilleen.
Esimerkiksi bounty hunting tulee mielenkiintoisemmaksi, kun missään ei voi olla enää turvassa. Vielä kun FPS-esto saadaan pois, niin: nukutus -> body dragging -> Cutlass Blue / Hawk -> vankila

Alpha 3.11 | Law System Updates
Alpha 3.11 | Rest Stop Armistice Restrictions Update
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
LATEST INCIDENTS
  • Sep 28, 2020
    Server Maintenance

    Under Maintenance
    Sep 28, 16:30 UTC
    The Live Service will be offline for a maintenance window starting on 2020-09-29 at 1430 UTC. This should not last longer than 3 hours, updates to follow below.

    [2020-09-28 Updates]
    1630 UTC - Initial Notice, Maintenance to commence tomorrow at 1430 UTC.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
LATEST INCIDENTS
  • Sep 28, 2020
    Server Maintenance

    Under Maintenance
    Sep 28, 16:30 UTC
    The Live Service will be offline for a maintenance window starting on 2020-09-29 at 1430 UTC. This should not last longer than 3 hours, updates to follow below.

    [2020-09-28 Updates]
    1630 UTC - Initial Notice, Maintenance to commence tomorrow at 1430 UTC.
Onko tämä ketjun lukijoiden kannalta oleellista tietoa? Itselle ei aihepiiri niin tuttu, joten äkkiseltään vaikuttaa lähinnä puhtaalta englanninkieliseltä copy-paste-spämmiltä? Jotain omaa kirjoitusta voisi ainakin myös viestiin sisällyttää?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Onko tämä ketjun lukijoiden kannalta oleellista tietoa? Itselle ei aihepiiri niin tuttu, joten äkkiseltään vaikuttaa lähinnä puhtaalta englanninkieliseltä copy-paste-spämmiltä? Jotain omaa kirjoitusta voisi ainakin myös viestiin sisällyttää?
Tuon kaltaiset keskeytykset pelissä on todella harvinaisia ja koska pelin käynnistysohjelma reagoi heikosti monet pelaajat turhaan yritää käynnistäää peliä katkonaikana koska peli näyttää vain latautuvannhitaasti.

--------------------------------------------------

PS versio 3.11 on PTU Wave 1 vaiheessa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Tuon kaltaiset keskeytykset pelissä on todella harvinaisia ja koska pelin käynnistysohjelma reagoi heikosti monet pelaajat turhaan yritää käynnistäää peliä katkonaikana koska peli näyttää vain latautuvannhitaasti.
Ok :thumbsup: Laita nyt kuitenkin tulevaisuudessa myös jonkinlainen suomenkielinen saate viestin oheen :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom