Star Citizen

Elon Musk

Kunnon Luumu
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
Itse olen kyllästynyt Elite Dangerousiin totaalisesti, ja odottelen nyt SC innolla. On jo ostettuna, kunpa planeetat tulisivat pian testiin. :geek:



---

Poikkeuksellisesti referral-linkit ovat sallittuja tässä ketjussa. Koodien ja linkkien jakamisessa on noudatettava hyviä tapoja (reffikoodit näkyviin suoraan linkkeihin), spammaaminen kielletty ja siitä rangaistaan. - Ylläpito
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
2v sitten tuli jo ostettua ja kyllähän tämä kiinnostaa ja paljon. Paljon on alusta muuttunut ja paljon on tulematta mutta pikku hiljaa, ei tälläistä maailmaa hetkessä rakenneta.
 
ei tälläistä maailmaa hetkessä rakenneta.

Tuo on sellainen asia mitä kovin moni ei sisäistä, kun lukee ulinoita huijauksesta ja kehityksen hitaudesta. Näin ohjelmistokehityksestä jonkin verran tietävänä, en todellakaan tuomitse tässä vaiheessa. Parin vuoden sisällä odottaisin kuitenkin jo melko valmista tuotetta. Huom. ei mitään täydellistä, mutta lähes toimivaa 1.00 versiota. Tämän kehitys varmasti jatkuu vielä piiiiitkään.
 
Tuo on sellainen asia mitä kovin moni ei sisäistä, kun lukee ulinoita huijauksesta ja kehityksen hitaudesta. Näin ohjelmistokehityksestä jonkin verran tietävänä, en todellakaan tuomitse tässä vaiheessa. Parin vuoden sisällä odottaisin kuitenkin jo melko valmista tuotetta. Huom. ei mitään täydellistä, mutta lähes toimivaa 1.00 versiota. Tämän kehitys varmasti jatkuu vielä piiiiitkään.
Tuossa on vielä se että monet kuvittelee että kun joku näyttää fyysisesti valmiilta se on valmis niille ei ole mitään hajua kuinkavaltavasti se tarvii taustalla fiksua koodia että ne oikeasti myös toimii eikä vain näytä joltakin.

On erittäin yleistä että valitetaan että miksi tätä täysin valmista Hangar ready alusta ei saa vielä lentää (ja valitajalla on nimenomaan se ajatus että sitä keinotetoisesti viiviytetään tahallaan).
 
Viimeksi muokattu:
PS Minut on ennenmuinoin tunnettu gues nimimerkillä toisella foorumilla tosin se nimimerki ei ole ollut aktiivikäytössä sillä foorumilla vuosiin vaan käytän siellä toista nimimerkiä nykyään (kun alkoi tuo typo myös nimimerkissä jurppia tarpeeksi).
 
PS Minut on ennenmuinoin tunnettu gues nimimerkillä toisella foorumilla tosin se nimimerki ei ole ollut aktiivikäytössä sillä foorumilla vuosiin vaan käytän siellä toista nimimerkiä nykyään (kun alkoi tuo typo myös nimimerkissä jurppia tarpeeksi).
 
Ei varmasti tule ikinä valmistumaan tämä peli ainakaan luvantunlaisena. Taas näyttivät vain scripted setpiecejä Citizenconilla. Paras kohta tuo kun dev-konsoli aukeaa ja scriptit alkaa vähän glitchata.
 
Ei varmasti tule ikinä valmistumaan tämä peli ainakaan luvantunlaisena. Taas näyttivät vain scripted setpiecejä Citizenconilla. Paras kohta tuo kun dev-konsoli aukeaa ja scriptit alkaa vähän glitchata.
Juu ei tule valmistumaan tasan samanlaisena aivan joka yksityskohdaltaan kuin on jossainvaiheessa kaavailtu, kun johan se on muuttunut paljon siitä mitä kaavailtiin alunperin :)

PS Et ollut kovin tarkkaavainen sitä demoa katsossasi kun demon jälkeen näytettiin kuinka sitä planeetaa tehdään editorissa eli kyseessä ei ollut mikään scriptattu demo vaa ihan oikea pelin editointi aivan niin kuin siinä sanottiin eikä mikää dev-konsolin glichaus, eli sen konsolin kuuluikin näkyä kun se oli koko homman pointti että sitä mappia editoitiin sen konsolin kautta.

(Tuohon loppuun sopisi naamapalmu mutta en aio niitä harrastaa kun ex BBS:ssä on alias joka harrastaa niitä ihan tarpeeksi ja hän varmaankin ilmestyy myös tähän BBS:ään niitä harrastamaan.)
 
Viimeksi muokattu:
Kunhan joskus saisi jotain pelattavaa. En pidätä hengitystä odotellessa.
 
Jos olet bäkkeri niin vielä tämänpäivän (17.10.) on kaikki lennettävissä olevat alukset sinulle vapaasti pelattavissa.

Tarkoitin että jos joskus saisi version 1.0 niin olisi jees. Paljon muutakin pelailtavaa niin ei nää alphat oikein napostele.
 
Juu ei tule valmistumaan tasan samanlaisena aivan joka yksityskohdaltaan kuin on jossainvaiheessa kaavailtu, kun johan se on muuttunut paljon siitä mitä kaavailtiin alunperin :)

PS Et ollut kovin tarkkaavainen sitä demoa katsossasi kun demon jälkeen näytettiin kuinka sitä planeetaa tehdään editorissa eli kyseessä ei ollut mikään scriptattu demo vaa ihan oikea pelin editointi aivan niin kuin siinä sanottiin eikä mikää dev-konsolin glichaus, eli sen konsolin kuuluikin näkyä kun se oli koko homman pointti että sitä mappia editoitiin sen konsolin kautta.
Kyllä tuo ihan scriptatulle näyttää. Lisäksi missä ovat muut pelaajat? Eikö tän pitänyt olla moninpeli?

(Tuohon loppuun sopisi naamapalmu mutta en aio niitä harrastaa kun ex BBS:ssä on alias joka harrastaa niitä ihan tarpeeksi ja hän varmaankin ilmestyy myös tähän BBS:ään niitä harrastamaan.)
Mutta kuitenkin näit tarpeelliseksi mainita naamapalmusta pitkällä virkkeellä. Luumu.
 
Ei varmasti tule ikinä valmistumaan tämä peli ainakaan luvantunlaisena. Taas näyttivät vain scripted setpiecejä Citizenconilla. Paras kohta tuo kun dev-konsoli aukeaa ja scriptit alkaa vähän glitchata.

Voi hyvää päivää. Tuossa demottiin aivan uskomattoman hyvin tehtyä planeettamoottoria, saumaton siirtymä avaruudesta planeetan pinnalle ja kaikki reaaliajassa, mutta sinä sait jostain päähäsi että ei valmistu koskaan koska dev-konsoli aukesi vahingossa ja sisälsi skriptattuja tapahtumia? SC:n planeetta oli paljon komeampi kuin vaikka Elitessä ja näytti toimivan melko hyvin ajankohdan huomioon ottaen. Muutama framedrop tuli spotattua.

Siellä on joku paiskinut aivan helvetisti töitä tuon planeettamoottorin eteen, mutta kun kaltaisesi tavis katsoo, niin luulet ettei mitään ole tehty kun oli "vain scripted ja dev-konsoli uli uli".
 
Tuleehan tästä nyt ihan helvetin eeppinen peli valmistuessaan.
Tehkööt CIG peliään kaikessa rauhassa, sitä odotellessa on muutakin pelattavaa. :)
 
Voi hyvää päivää. Tuossa demottiin aivan uskomattoman hyvin tehtyä planeettamoottoria, saumaton siirtymä avaruudesta planeetan pinnalle ja kaikki reaaliajassa, mutta sinä sait jostain päähäsi että ei valmistu koskaan koska dev-konsoli aukesi vahingossa ja sisälsi skriptattuja tapahtumia? SC:n planeetta oli paljon komeampi kuin vaikka Elitessä ja näytti toimivan melko hyvin ajankohdan huomioon ottaen. Muutama framedrop tuli spotattua.

Siellä on joku paiskinut aivan helvetisti töitä tuon planeettamoottorin eteen, mutta kun kaltaisesi tavis katsoo, niin luulet ettei mitään ole tehty kun oli "vain scripted ja dev-konsoli uli uli".
Onko esim. SpaceEngine tai Outerra tuttuja? Tuossa planeettamoottorissa ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin se, että se on CryEnginellä toteutettu. Kuitenkaan demossa ei näytetty mitään muuta kuin skriptattua sisältöä yksinpelinä. Eli ollaan todella kaukana mistään mitä on luvattu.

Mitä hyötyä on isoista planeetoista, jos planeetalla on vain muutama devien käsin tekemä paikka, jossa on jotain tekemistä?

Voisin olla hieman vähemmän skeptinen tuon pelin suhteen, jos puolen vuosikymmenen kehitystyön jälkeen olisi näyttää jotain konkreettista, esim. multi-crewatut capital shipit toiminnassa, kokonainen aurinkokunta, jossa yhtä aikaa 100+ pelaajaa jne.
 
Tässä pitää vielä odotella tuota puolen vuosikymmenen kehitystyötä. Työtunnit ei ole vielä läheskään samaa esim Witcher 3 250 henkillöllä. 4 vuotta.

Planeetat pyöri 60 - 100fps ja oli pelattavan lennosta. 3.0 julkaisun ja 100+ pelaajan tiellä on "uudellenkirjoitettu" nettikoodi. FPS valmistuminen on sisältynyt draama ja lykkäyksiä Link to source

2.6 FPS kahden kuukauden sisällä? Tai 2017 alku.

citizencon-26-roadmap.jpg

citizencon-30-roadmap.jpg
 
Niin ymmärrän kyllä että osa on epäileväisiä Star Citizenin valmistumiseen, mutta Derek Smartin kaltaiset tyypit ovat jotain muuta. Kaveri on tehnyt CIG:n mustamaalaamisesta oman uskontonsa. Itse lähdin kickstarteriin mukaan ihan tietoisena siitä että pelistä voi tulla vesiperä ja mitä nyt aihetta olen seurannut niin lähti moni muukin. Oma kipinä tulee sieltä Privateerista. Kyseinen peli kun tarjosi tenavana pienessä koossa sitä, mitä Star Citizeniltä nyt vuosia myöhemmin haluan nykytekniikalla höystettynä.

Kehitystä seuranneena odotukset moninpelinsuhteen ovat edelleenkin positiiviset (hangaarissa kaksi alusta odottamassa) mutta olen tyytyväinen jo pelkästään siihen että yksinpeli lunastaisi ne annetut lupaukset. SQ42-pelidemoon lataan tällähetkellä itse ne suurimmat odotukset. Se tulee olemaan melkolailla se suunnannäyttäjä (lyömäkapula?) joko onnistumisen tai epäonnistumisen suhteen.
 
Niin ymmärrän kyllä että osa on epäileväisiä Star Citizenin valmistumiseen, mutta Derek Smartin kaltaiset tyypit ovat jotain muuta. Kaveri on tehnyt CIG:n mustamaalaamisesta oman uskontonsa. Itse lähdin kickstarteriin mukaan ihan tietoisena siitä että pelistä voi tulla vesiperä ja mitä nyt aihetta olen seurannut niin lähti moni muukin. Oma kipinä tulee sieltä Privateerista. Kyseinen peli kun tarjosi tenavana pienessä koossa sitä, mitä Star Citizeniltä nyt vuosia myöhemmin haluan nykytekniikalla höystettynä.

Kehitystä seuranneena odotukset moninpelinsuhteen ovat edelleenkin positiiviset (hangaarissa kaksi alusta odottamassa) mutta olen tyytyväinen jo pelkästään siihen että yksinpeli lunastaisi ne annetut lupaukset. SQ42-pelidemoon lataan tällähetkellä itse ne suurimmat odotukset. Se tulee olemaan melkolailla se suunnannäyttäjä (lyömäkapula?) joko onnistumisen tai epäonnistumisen suhteen.

Tottahan toki derek on ainakin lievästi pakkomielteinen asian suhteen, mutta on sillä ihan hyviäkin pointteja. Esim. tuo vähän väliä muuttuva terms of service lirpake, "kaikkien aikojen avoimin pelinkehittely" ei ehkä ole sitä mitä väitetään. Eipä siinä, seuraan sekä puolesta että vastaan uutisointia. Sais vaan pysyä edes etäisesti luvatuissa aikatauluissa tuo sc-projekti. En sentään omaa ks aikaista ostoa ole perunut, ei se niin iso raha ollut.

Toinen uskonto löytyy sitten sc backereistä, sekin lienee se äänekäs vähemmistö.
 
Jep, ei epäilystäkään etteikö tässä ole aineksia mahtipeliksi. Mutta kehitys- ja rahoitusfilosofian kannalta tämä on kyllä todellinen outolintu. Itellä ollut todella vaihtelevat fiilikset tämän suhteen ja edelleen oikeastaan enemmän skeptinen sen suhteen että lunastaako Star Citizen ja Squadron42 lopulta lupauksensa. Kehittäjien paineet on kummiskin kovat enkä (enää) epäile etteikö siellä tehtäis tosissaan töitä pelin eteen. Työsarkaa on kummiskin niin järkyttävä määrä vielä tehtävänä, että saapa nähdä. PU 3.0:aa odotellessa.
 
Itse huolestun vasta sitten kun kehityksen aloittamisesta on kulunut >10 vuotta ja jos sisältöä ei ole tarpeeksi. Nythän on kulunut vasta ~6 vuotta(?) eikä se ole vielä pitkä aika isolle pelille. Omasta mielestä näyttää vielä hyvältä vaikka petyinkin hieman kun Squadron42 ei voitukaan vielä näyttää Citizenconissa.
 
Tuo kehityksen jatkuminen seuraavat 5 vuotta vaatisi, että backerit kaivavat taskuistaan toiset sata miljoonaa Chris Robertsille. Tuollainen yhteensä 360 ihmisen dev-tiimin pyörittäminen ei ole ilmaista.
 
Tämän pelin ympärillä kohisee juurikin tuon avoimuuden takia. Nyt nekin jotka eivät tiedä pelinkehityksestä mitään näkevät, että miten se homma menee ja vähemmän yllättäen ollaan polttamassa roviolla kun joku asia viivästyy.. Tämähän on vasta ollut tekeillä 4 vuotta. Tosin jos lasketaan mukaan se 1 vuosi joka meni kickstartter demoa varten niin sitten 5. Ja lopuksi paskalaatuseen videoon jossa kuitenkin selvästi näkee miten peli on kehittynyt vuosien varrella.
 
Onko esim. SpaceEngine tai Outerra tuttuja? Tuossa planeettamoottorissa ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin se, että se on CryEnginellä toteutettu. Kuitenkaan demossa ei näytetty mitään muuta kuin skriptattua sisältöä yksinpelinä. Eli ollaan todella kaukana mistään mitä on luvattu.
Outerra, ne on rakentaneet yhtä planeettaa aika kauan ei ole mitään mahdollisuuksia että Star Citizenin n.100 aurinkokuntaa ja kaikki niissä aurinkokunnissa olevat planeetat ja kuut (varmaan jotain tuhat tms yhteensä) voitaisiin rakentaa samalla mentaliteetillla, se että joku toteutetaan prosedutraalisesti kuten Outerra ei automaatisesti tarkoita että sillätavalla voisi tuottaa tuhansia yksilöllisisä taivaankappaleita.

Mitä hyötyä on isoista planeetoista, jos planeetalla on vain muutama devien käsin tekemä paikka, jossa on jotain tekemistä?
Katsoitko sen proseduraalisen planeetan teko demo pointti on nimenomaan se että vaikka lopputulos syntyy proseduraalisesti se koko planeetan pinta-ala pystyy olemaan devin "käsin" tekemä eli se pystyy olemaan yksisöllinen ja omaamaan tunnistettavia yksilöllisiä piirteitä myös suuressa mittakaavassa eikä näytä vain geneeriseltä proseduraalisesti generoidulta planeetalta.

Kun se Dev maalasi esim. puustoa maastoon hän ei käyttänyt mitään puita tekevää työkalua vaan työkalua jolla tehtiin tietty biomi sille alueella ja se biomi hoitaa sen mitä ja miten sillä-alueella kasvaa eli kun sitä biomityyppiä kehitetään edelleen kaikki sen biomityypin omaavat alueet kaikilla planeetoilla kehityy eli vaikka planeetta oltaisiin tehty valmiiksi ja sen biomia kehitetään se ei vaadi yhtään mitään sen planeetain tehneeltä artistilata vaan hän voi jatkaa sitä uutta työtä jota jo on tekemässä.

Voisin olla hieman vähemmän skeptinen tuon pelin suhteen, jos puolen vuosikymmenen kehitystyön jälkeen olisi näyttää jotain konkreettista, esim. multi-crewatut capital shipit toiminnassa, kokonainen aurinkokunta, jossa yhtä aikaa 100+ pelaajaa jne.
Tässä näkyy se että et tajua kuinka konkreetista on se että näytetään ne työkalut jotka on saatu melkein valmiiksi ja joilla pystytään tekemään niitä planeetoja suuressa mittakaavassa nopeasti ja paljon.

Star Citizen on tähän saakkka olut siinävaiheessa jossa pääasiassa rakennetaan niitä työkaluja joilla voidaan tehdä kaikki mahdollisimman nopeasti halutulla laatutasollla.

Jos kaikki aika oltaisiin käytetty sinun haluamallasi tavalla alusten kasaamiseen käsipelillä väkertäen meillä saataisi olla muutama alus mutta ei mitään muuta (ensimmäiset alukset kasattiin käsipelillä näperrellen ja sen jälkeen tehtiin alusten tuotanolinja systeemi jonkajälkeen aluksia on syntynyt ihan eri tahtiin (esim. Bengal ei voisi olla niin lähellä valmistumista jos sitä oltaisiin näperrelty jokainen yksityiskohta erikseen käsipelillä kasaan).

Suuriosa niillä työkaluilla valmiiksi/melkein valmiiksi tehtystä on sellaista että ne nähdään ensimmäisen kerran SQ42 pelissä joten tähänmennessä niistä on näytetty tahallisesti vain lyhyitä välähdyksiä joten täytyy olla tarkkaavainen että hoksaa mitä näytettiin (esim. aivan vasta näytettiin väläys toimivalta capital shipin komentosillalta se oli vain nopea valäys joten jos ei pitänyt silmiä auki ei välttämättä tajunnut mitä just näki).

"yhtä aikaa 100+ pelaajaa" tuon toteuttamiseen tarvitaan niitä insinöörejä joita CIG:llä on vähempi kuin tarvisivat (jos katsot niiden työpaikka ilmoituksia niin niitä työpaikkoja on useita jatkuvasti auki kaikkilla studioilla) eli CIG tekee sitä niin nopeasti kuin mihin käytettävisäolevalla työvoimalla pystyy, ensimmäinen niistä komponenteista jotka tarvitaan sen mahdollistamiseen tulee käytöön 3.0 versiossa.
 
Viimeksi muokattu:
En lukenut tuota, kysyn vain niiltä jotka luki että selittikö DS mitenkään sitä että hänen aikaisemmat Star Citizen ennusteet eivät toteutuneet, DS väitti esimerkiksi että CIG:n (tosin hän puhui RSI:stä) rahat loppuivat viimevuonna miten hän selitti että on yli 300 henkeä tekemässä peliä ilman palkkaa ja miten CIG:tä ei ola nakattu ulos tiloista joiden vuokrat täytyy olla maksamatta ja mitenkä yleensäkään kukaan pystyy pelaamaan Star Citizeniä tällähetkellä koska DS:n mukaan CIG ei ole maksanut nettikapasiteetistaa n. vuoteen?

Tämä on sen normi trendi DS:n keuhkoamisessa sen sijaan että hän tunnustaisi että edelliset väitteet eivät toteutuneet hän vain keksii uusia.

DS:n mukaan myöskään multiplayer alukset kuten Freelancer, Constellation ja Starfarer eivät ole mahdollisia niin että jos kukaan teistä on joskus kuvitellut pelanneensa niillä isommalla kuin yhdenhengen miehistöllä kyseessä täytyi olla hallusinaation tai jos yleensäkään kuvittelit näkeväsi kenenkään pelanneen Starfarerilla näit harhan koska kyseinen alus ei ole mahdollinen DS:n mukaan.

Kun DS:n väitteiden paikkansapitävyys on loppupeleissä todistettavasti tällätasolla laitan yhtäpaljon luottamusta DS:n uusillekkin väitteille enkä siksi jaksa vaivautua edees lukemaan niitä (kun se olisi totaalisesti haaskattua aikaa).

Joku vois tehdä lyhyen listan uusista DS väitteistä että päästään seuraamaan kuinka nopeasti ne todistetaan aukottomasti vääriksi (koska vääriksi ne kumminkin lopulta todistetaan).
 
Niin ymmärrän kyllä että osa on epäileväisiä Star Citizenin valmistumiseen, mutta Derek Smartin kaltaiset tyypit ovat jotain muuta. Kaveri on tehnyt CIG:n mustamaalaamisesta oman uskontonsa. Itse lähdin kickstarteriin mukaan ihan tietoisena siitä että pelistä voi tulla vesiperä ja mitä nyt aihetta olen seurannut niin lähti moni muukin. Oma kipinä tulee sieltä Privateerista. Kyseinen peli kun tarjosi tenavana pienessä koossa sitä, mitä Star Citizeniltä nyt vuosia myöhemmin haluan nykytekniikalla höystettynä.

Kehitystä seuranneena odotukset moninpelinsuhteen ovat edelleenkin positiiviset (hangaarissa kaksi alusta odottamassa) mutta olen tyytyväinen jo pelkästään siihen että yksinpeli lunastaisi ne annetut lupaukset. SQ42-pelidemoon lataan tällähetkellä itse ne suurimmat odotukset. Se tulee olemaan melkolailla se suunnannäyttäjä (lyömäkapula?) joko onnistumisen tai epäonnistumisen suhteen.
Tuon ensimmäisen SQ42 capterin ulostulo ja sen viipyminen on se ase jolla CIG:tä hakataan ensivuonna joten olisi hyvä että se (tai edes eka mission) ei viivy kovinpitkälle ensivuoteen, koska on paljon potentiaalisia SQ42/SC pelaajia jotka seuraa kehitystä vain normi pelimedian kautta ja sitäkautta seuraten homma ei ole tähänkään mennessä näyttänyt erityisen vakuttavalta.

Sinällään se että tuon seurauksena SQ42/SC myynti jäisi valmistuessaan pieneksi ei kaada pelejä mutta se vaikuttaisi pelin elinaikaan pitkällätähtäimellä kun tarvitaan riittävänsuuri myynti ja käyttäjäkunta että SC pystytään pitämää pystyssä kymmeniävuosia valmistumisensa jälkeen.

Joten vaikka suurinosa bäkkereistä (minä mukaanlukien) jaksaa odotaa sitä Squadron 42 peliä niin pitkään kuin tarvii ei tilanne koko potentiaalisen pelaaja/asiakaskunnan suhteen ole sama jolla on merkitystä pitkällätähtäimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tottahan toki derek on ainakin lievästi pakkomielteinen asian suhteen, ...
Toinen uskonto löytyy sitten sc backereistä, sekin lienee se äänekäs vähemmistö.
Ero noiden välillä on vain se että nillä SC bäkkereillä ei ole kymmenien vuosien kokemusta foorum flametuksesta joten kun ne menee aukomana päätään DS:lle loputulos on yleensä surkea SC:n kannalta, kun DS:llä on yksi vahvuus jos hän häviää jonkun väitytelyn hän kykenee vaikenemaan sen kuolleeksi mutta nämä kokemattomant SC evankelistat ei kykene vaan ne jatkaa epätoivista räpiköintiän sen jälkeenkin kun taidot loppui ja hävisivät ja siten tuottavat DS:lle ja hänen kannattajilleen loputtomasti ilakoinnin aihetta.

Eli vaikka se SC evankelista olisi perusteiltaan oikeassa sillä ei ole merkitystä jos häviää sen flamesodan, siksi on mielestäni vain parempi odottaa niitä aukottomia todisteita ja näyttää ne sitten kun ne on valmiit (kuten esim. nykyiset multiplayert alukset ja se fakta että CIG ei ole konkurssissa).

Kun DS leirillä on puolellaan se etu että heidän ei tarvi välttää siitä pitävätkö faktat paikkansa tai kykenevätkö he todistamaan yhtäkään niistä kun heille merkitsee vain se voittavatko he flamesodan vai ei ja sen voittamiseen ei tarvi yhtään paikkansapitävää faktaa riitää kun saa vastapuolen näyttämään kajahtaneelta (ja se on valitettavan helppoa monen SC evankelistan kohdalla).

Hyvä esimetrki täysin paikkansapitävästä faktasta joka kumminkin on samaanaikaan kaksiteräinen lyömämiekka on tämä "kaikkien aikojen avoimin pelinkehittely" kun sehän on totta että SC:n kehitys on tähänmmessä avointa mitä on ollut mutta siitähuolimatta aivan kaikki ei ole totaalisen avointa (esim. julkisuudessa ei ole dokumenttia siitä kuinkamonta kahvikupillista Chriss Roberts on työaikanaan CIG:n tilloissa juonut CIG:n laskuun) koska sen täydellinen avaaminen olisi kokolailla mahdotonta ja jos se tehtäisiin se antaisi loputtoman arsenaalin DS:n leirille kun joka ikiseen kulukohteeseen käytetyn dollarisummat voisi revitellä tyylin tähänkin on haaskattu niin ja niin monen bäkkerin rahat (esim. kun otetaan koko CIG henkilökunnan tähänmennessä juoma kahvimäärää siitä varmasti kertyy niin iso summa että se kuulostaa suurelta jos sitä tuijottaa vain yhtenä summana eikä suhteuta sitä kokonaisuuteen (äkkiseltään hatusta tempaisten sen täytyy olla n. 100 000 euroa joka tietenkin kuulostaa paljolta ja olisi siksi hyvä ase DS:lle)).
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ei epäilystäkään etteikö tässä ole aineksia mahtipeliksi. Mutta kehitys- ja rahoitusfilosofian kannalta tämä on kyllä todellinen outolintu. Itellä ollut todella vaihtelevat fiilikset tämän suhteen ja edelleen oikeastaan enemmän skeptinen sen suhteen että lunastaako Star Citizen ja Squadron42 lopulta lupauksensa. Kehittäjien paineet on kummiskin kovat enkä (enää) epäile etteikö siellä tehtäis tosissaan töitä pelin eteen. Työsarkaa on kummiskin niin järkyttävä määrä vielä tehtävänä, että saapa nähdä. PU 3.0:aa odotellessa.
Totuus on kumminkin se että vaikka rahoitustapaa pitäisi outona se on kumminkin samaan aikaan ainoa tapa jolla tämä peli oltaisiin voitu tehdä sillätasolla kuin on tehty ja tullaan tekemään koska yksikään kaupallinen toimija ei olisi sitoutunut rahoittamaan yli 100 miljoonalla peliä jonkan tekoa aloittaessa ei ollut varmuutta edes siitä että yksikään siihen liittyvä merkittävä uusi seikka olisi edes toteutettavissa, osasta oli ideoita että ne voitaisiin teoriassa ehkä toteuttaa tiettyä menetelytapaa käyttäen mutta ei ollut olemassa mitään näyttöä että se teoria olisi käytännössä ollenkaan toteutettavissa (ainut mistä oli näyttö oli se että peliin voi tehdä Bengalin kokoisen yksikön kun sitäkään ei oltu koskaan ennen tehty).

Muuten itse olin kokolailla varma että homma menee kiville osittain ennen Crytechkin talousvaikeuksia ja sen seurauksena CIG:lle siirtynyttä henkilökuntaa koska omasta mielestäni moninpeli osuuden toteutus siinä mittakaavassa kuin oli tarkoitus ei olisi ollut mahdollinen, tälläkään hetkellä ei ole näyttöä siitä että se kokonaisuudessa pystytään toteuttamaan ensimmäinen merkittävä näyttö toteutettavuuden suhteen tulee olemaan 3.0.

Mutta ennustan että 3.0 version ekassa toteutuksessa tulee olemaan vähintään yhtä pahoja bugeja kuin ensimmäisessä multiplayer Cutlass versiossa oli eli homma tulee kosahtamaan monilla hyvin näyttävillä ja täysin ennustamattomilla tavoilla ja aikaakuluu ennen kuin päästään perille siitä mistä ne kaiki kosahdukset johtuu ja ne saadaan korjattua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo kehityksen jatkuminen seuraavat 5 vuotta vaatisi, että backerit kaivavat taskuistaan toiset sata miljoonaa Chris Robertsille. Tuollainen yhteensä 360 ihmisen dev-tiimin pyörittäminen ei ole ilmaista.
Ei muuten vaadi kun se vaatii vain sen että Sqadron 42 tulee ulos on hyvä peli ja myy sen seurauksena hyvin kun se yksin pystyy tuottamaan reilusti enempi kuin 100M, SQ42:han on täysin rahoitettu bäkkäyksillä joten jokaikinen sen myynnistä tuleva dollari on puhdasta ja voidaan suoraan sijoitta Star Citizen kehitykseen.

Tämäntakia toivon että sitä SQ42 pelin ensimmäisen pelattavan osuuden valmistumista ei joudu odottamaan kovin kaun, koska se on ratkaiseva virstanpylväs Star Citizen moninpelin lopullisessa rahoittamisessa (kun sitä rahoitusta pitää kertyä niin paljon että sitä moninpeliä pystytään pitämään pystyssä kymmeniä vuosia valmistumisensa jälkeenkin).
 
Viimeksi muokattu:
Outerra, ne on rakentaneet yhtä planeettaa aika kauan ei ole mitään mahdollisuuksia että Star Citizenin n.100 aurinkokuntaa ja kaikki niissä aurinkokunnissa olevat planeetat ja kuut (varmaan jotain tuhat tms yhteensä) voitaisiin rakentaa samalla mentaliteetillla, se että joku toteutetaan prosedutraalisesti kuten Outerra ei automaatisesti tarkoita että sillätavalla voisi tuottaa tuhansia yksilöllisisä taivaankappaleita.


Katsoitko sen proseduraalisen planeetan teko demo pointti on nimenomaan se että vaikka lopputulos syntyy proseduraalisesti se koko planeetan pinta-ala pystyy olemaan devin "käsin" tekemä eli se pystyy olemaan yksisöllinen ja omaamaan tunnistettavia yksilöllisiä piirteitä myös suuressa mittakaavassa eikä näytä vain geneeriseltä proseduraalisesti generoidulta planeetalta.

Kun se Dev maalasi esim. puustoa maastoon hän ei käyttänyt mitään puita tekevää työkalua vaan työkalua jolla tehtiin tietty biomi sille alueella ja se biomi hoitaa sen mitä ja miten sillä-alueella kasvaa eli kun sitä biomityyppiä kehitetään edelleen kaikki sen biomityypin omaavat alueet kaikilla planeetoilla kehityy eli vaikka planeetta oltaisiin tehty valmiiksi ja sen biomia kehitetään se ei vaadi yhtään mitään sen planeetain tehneeltä artistilata vaan hän voi jatkaa sitä uutta työtä jota jo on tekemässä.


Tässä näkyy se että et tajua kuinka konkreetista on se että näytetään ne työkalut jotka on saatu melkein valmiiksi ja joilla pystytään tekemään niitä planeetoja suuressa mittakaavassa nopeasti ja paljon.

Star Citizen on tähän saakkka olut siinävaiheessa jossa pääasiassa rakennetaan niitä työkaluja joilla voidaan tehdä kaikki mahdollisimman nopeasti halutulla laatutasollla.
Katsoin ja eipä tuossa ollut mitään mitä muissa työkaluissa ei olisi (maaston ja objektien maalaaminen brushilla). Kertoo kyllä aika paljon ymmärryksesi tasosta, jos tuo demo vakuutti sinut siitä, että viimeiset viisi vuotta ja 100 miljoonaa dollaria on hyvin käytetty.
Jos kaikki aika oltaisiin käytetty sinun haluamallasi tavalla alusten kasaamiseen käsipelillä väkertäen meillä saataisi olla muutama alus mutta ei mitään muuta (ensimmäiset alukset kasattiin käsipelillä näperrellen ja sen jälkeen tehtiin alusten tuotanolinja systeemi jonkajälkeen aluksia on syntynyt ihan eri tahtiin (esim. Bengal ei voisi olla niin lähellä valmistumista jos sitä oltaisiin näperrelty jokainen yksityiskohta erikseen käsipelillä kasaan).
Ilmeisesti et ymmärrä lukemaasi ollenkaan, sillä kyselin nimenomaan noiden pelin kannalta oleellisimpien järjestelmien perään. Multi-crew ei ole tarkalleen ottaen helposti toteutettavissa tuossa skaalassa (20 pelaajaa ohjaa yhtä laivaa). Henkilökohtaisesti olisi paljon vakuuttavampaa nähdä 20 pelaajaa ohjaamassa laivaa esittävässä laatikossa laivan toiminnan kannalta oleellisia funktioita yhtä aikaa kuin nähdä yksi hieno valmis capital shipin 3d malli.
Suuriosa niillä työkaluilla valmiiksi/melkein valmiiksi tehtystä on sellaista että ne nähdään ensimmäisen kerran SQ42 pelissä joten tähänmennessä niistä on näytetty tahallisesti vain lyhyitä välähdyksiä joten täytyy olla tarkkaavainen että hoksaa mitä näytettiin (esim. aivan vasta näytettiin väläys toimivalta capital shipin komentosillalta se oli vain nopea valäys joten jos ei pitänyt silmiä auki ei välttämättä tajunnut mitä just näki).
CryEnginessä on erinomaiset leffatyökalut, joten ei ole mitään syytä olettaa, että mikään noissa trailereissa näytetty asia olisi oikeasti toimivaa koodia pelissä.
"yhtä aikaa 100+ pelaajaa" tuon toteuttamiseen tarvitaan niitä insinöörejä joita CIG:llä on vähempi kuin tarvisivat (jos katsot niiden työpaikka ilmoituksia niin niitä työpaikkoja on useita jatkuvasti auki kaikkilla studioilla) eli CIG tekee sitä niin nopeasti kuin mihin käytettävisäolevalla työvoimalla pystyy, ensimmäinen niistä komponenteista jotka tarvitaan sen mahdollistamiseen tulee käytöön 3.0 versiossa.
Pelin kannalta olisi aika oleellista, että kerätystä 100+ miljoonasta iso osa käytettäisiin nimenomaan tuon verkkokoodin kehittämiseen, koska CryEnginen vakiokoodi on käyttökelvotonta paskaa.

Paljonko on muuten rahaa kiinni pelissä?
 
Ei tässä mitään kahvinkupin tarkkaa laskelmaa kaipaile, kiinnostais lähinnä tietää paljonko on menny esim. mocap-hommiin näyttelijöineen, tai mitä ne alien-kielitieteilijät velottaa hommista. Lähinnä juuri siksi että ensimmäisen kerran rahat oli kasassa siinä 21m? kohdalla, toisen kerran 60m ja nyt on lähelle 130m kerätty. Siitä huolimatta Polaris-aleen kelpasi vain uusi raha systeemin ulkopuolelta. Eiköhän niillä oikeesti ois ollu varaa ottaa vanhat backerit edes vähän huomioon ja antaa se pieni alennus myös meille. Mutta eihän tätä saisi epäillä koska "et ymmärrä pelinkehityksestä mitään", vai? No, on mulla pyyhe. Ja robotti, sitten joskus. :happy:

Muistakaa mistä lähdettiin liikkeelle ja lukekaa vaikka ks-sivu uusiksi.
 
Tämän vuoden videot näyttävät varsin hienoilta, mutta niissä on demotut taivaankappaleet ovat kovin pieniä. Onkohan tähän tulossa muutosta vai tuleeko pelin planeetat olemaan nms:n tyyliin ympärikäveltävissä.
 
Ei niiden ympäri ihan muutamassa minuutissa kävellä.

Redditistä : The tech allows for IRL scales but is being reduced for gameplay reasons. We're looking at a 1/10th scale of distance between planets. Planets are 1/4th scale in size.


 
Olen backer, olin erittäin innoissani tästä ja jonku 40eur laitoin. Nyt en enää muista alukseni nimeä/mallia, mutta haluan uskoa tähän ja olla väärässä seuraavassa kirjoituksessani :)

Alpha/backer touhu on ihan ok jos järjellisessä ajassa tulee valmista ja v1.0 ulos. Jos ei tule, mielenkiinto suuntautuu nykyään aika helposti muualle. Wreckfestin kohdalla käynyt mulla samoin, vaikka sen pitäis olla älyttömän paljon yksinkertaisempi tuote. Valmista ei vaan tunnu tulevan, myynti sakkaa ja pelaajan mielenkiinto katoaa.

Star Citizen tarvitsee kohta jotain todella eeppistä ulos, jotta jengi tunkee siihen lisää rahaa. Ehkä tuo SQ42 sitten pelastaa homman, jos se on laadukas ja suht virheetön?

Nyt SC:stä lukiessa tuntuu siltä, että yritetään toteuttaa aivan liian isoa hanketta ja kaiken pitää olla heti tarkasti oikein, mistään ei tingitä projektin johdossa.

Suu vaahdossa hehkutetaan esim. kuinka FPS moduulissa voi vaurioittaa jokaista ruumiinosaa erikseen(ulkomuistista tuo, mutta jotenkin noin). Mitäs esim. tuo auttaa ja miksei tavallinen CS/BF taso riittäisi :) aina jos tehdään ekaa kertaa jotain, niin monimutkaisuus ja yllärit on luokkaa ^2 verrattuna siihen että tehtäis vaan perushyvä ja koeteltu toteutus.

Toisena esimerkkinä se konttien lastaus aluksiin. Oikeasti jaksaako niitä kuinka moni nyplätä ja miksei nyt aluksi tule klik klik laiva täyteen versio, nypläys sitten HC moodin myötä versiossa X?

Tuntuu että kaikki mahdollinen luvataan ja laitetaan devitiimit tekemään aivan liikaa heti ekaan tuotantoversioon ja juuri niinhän koko homma on vaara kosahtaa täysin. Pitäisi karsia rajusti, jotta peli ylipäänsä saadaan ulos tarpeeksi laadukkaana ja sitten alkaa tehdä lisää toiminnallisuutta hyvän pohjan päälle. Ei ketään nykypäivänä kiinnosta paukkuva viritys, joka lagaa/bugaa urakalla jos vieressä on samaan aikaan kymmeniä laadukkaampia pelejä.

Tällainen himmeli täytyy olla aivan käsittämätön ohjelmistotuotannollinen haaste saada kasaan. Jonkinverran löytyy itseltäkin työvuosia softaprojekteista(tosin ei peleistä). Miettii vaikka Flashpoint, Arma1, 2, 3 niin vasta kolmosessa oikeasti iso pelaajamäärä netissä yhtäaikaa taitaa toimia ja eikös nekin ole tehneet kokonaan scratchistä oman moottorin.
 
Ei tässä mitään kahvinkupin tarkkaa laskelmaa kaipaile, kiinnostais lähinnä tietää paljonko on menny esim. mocap-hommiin näyttelijöineen, tai mitä ne alien-kielitieteilijät velottaa hommista. Lähinnä juuri siksi että ensimmäisen kerran rahat oli kasassa siinä 21m? kohdalla, toisen kerran 60m ja nyt on lähelle 130m kerätty. Siitä huolimatta Polaris-aleen kelpasi vain uusi raha systeemin ulkopuolelta. Eiköhän niillä oikeesti ois ollu varaa ottaa vanhat backerit edes vähän huomioon ja antaa se pieni alennus myös meille. Mutta eihän tätä saisi epäillä koska "et ymmärrä pelinkehityksestä mitään", vai? No, on mulla pyyhe. Ja robotti, sitten joskus. :happy:

Muistakaa mistä lähdettiin liikkeelle ja lukekaa vaikka ks-sivu uusiksi.
Juu sen alkuperäisen yksinpelin toteutuksen kustannuksiksi alunperin oletettiin noin 24M (sekään ei ole mikään pilkuntarkka luku joka on varmasti se mitä maksimissaan tarvitaan) mutta se olettama koski nimenomaan pelkkää ensimmäistä Squagron 42 chapteria toteutettuna sen tasoisilla grafiikoilla kuin KS keräyksen aikaisissa demoissa näytettiin, kaikki sen jälkeen tuleva ts loput SQ42 chapterit ja Start Citizen moninpeli oli tarkoitus toteuttaa sen SQ42 pelin ensimmäisen chapterin ja jatko chapterien myyntituloilla joten missäänvaiheessa ei ole ollut tarkoitus että sekä koko Sqadron 42 että Star Citizen oltaisiin voitu toteuttaa vain 24M summalla (se olisi ollut mahdotonta).

Mockap yms kuluista ei ole saatavilla mitään tarkkaa lukua eikä niille ole mitään sellaista lähdettä että niitä voisi edes kunnolla veikailla (eri lähteitä käyttäneillä veikattu loppusumma vaihtelee 1-100M välillä joten se on täysin turhaa kun osumatarkkuus on niin huono), mutta olennaista on se että nuo kaiki on tehty joten ne on todennäköisesti myös maksettu ja CIG on vielä pystyssä eli varat riitivät niihin.

Mutta sitä mitkä on CIG:n juoksevat kulut pystyy arvioimaan huomattavasti tarkemmin kun lasketaan työvoiman määrä ja otetaan huomioon mitkä on muiden vastaavalla alalla olevien firmojen juoksevat kulut (sattumoisin SC bäkkereiden joukossa on sellaisia henkilöitä jotka ovat sellaisessa asemassa että tietävät mitkä tuonkaltaiset kulut ovat heidän omassa tai työnantajan firmassa) suhteutettuna työntekijämäärään tämänkaltaiset laskemat päätyvän aina lukuun joka on 2-3M/kk välillä eli jos CIG:lle kertyy joukkorahoitusta keskimäärin vähänyli 2M kuuukaudessa homma ei voi kaatua siihen että rahat loppuisivat kesken kun sitä rahaa tulee sisään jatkuvasti suurinpiirtein samaa tahtia kuin sitä menee ulos.

Niin kauan kun homma on nollasumma peliä niin että rahaa tulee sisään suurinpiirtein yhtäpaljon kun pelejen kehittämiseen käytetään juoksevina kuluina en näe mitään välitöntä ongelmaan (koska silloin esim. DS maalaiema skenaario siitä että joku varastaisi tuota joukkorahoitus raha ei ole mahdollinen) varsinkin kun siihen yhdistetään se että on jatkuvasti näyuttöjä pelien kehityksen edistymisestä.


"Eiköhän niillä oikeesti ois ollu varaa ottaa vanhat backerit edes vähän huomioon ja antaa se pieni alennus myös meille."
Onhan sitä kaikenlaista pientä tullut vuosien kuluessa (esim. se mainitsemasi Polaris ale ei ollut suunnattu kaikille bäkkereille vaan se taisi olla OBille, Subeille, Consiers jäsenille (ts olet laittanut vähintään 1K) ja PTU piloteille suunnattu).
 
Katsoin ja eipä tuossa ollut mitään mitä muissa työkaluissa ei olisi (maaston ja objektien maalaaminen brushilla). Kertoo kyllä aika paljon ymmärryksesi tasosta, jos tuo demo vakuutti sinut siitä, että viimeiset viisi vuotta ja 100 miljoonaa dollaria on hyvin käytetty.

Ilmeisesti et ymmärrä lukemaasi ollenkaan, sillä kyselin nimenomaan noiden pelin kannalta oleellisimpien järjestelmien perään. Multi-crew ei ole tarkalleen ottaen helposti toteutettavissa tuossa skaalassa (20 pelaajaa ohjaa yhtä laivaa). Henkilökohtaisesti olisi paljon vakuuttavampaa nähdä 20 pelaajaa ohjaamassa laivaa esittävässä laatikossa laivan toiminnan kannalta oleellisia funktioita yhtä aikaa kuin nähdä yksi hieno valmis capital shipin 3d malli.

CryEnginessä on erinomaiset leffatyökalut, joten ei ole mitään syytä olettaa, että mikään noissa trailereissa näytetty asia olisi oikeasti toimivaa koodia pelissä.

Pelin kannalta olisi aika oleellista, että kerätystä 100+ miljoonasta iso osa käytettäisiin nimenomaan tuon verkkokoodin kehittämiseen, koska CryEnginen vakiokoodi on käyttökelvotonta paskaa.

Paljonko on muuten rahaa kiinni pelissä?
Kyllä homman voi tulkita myös noin että kakiki mitä on näytetty on toteutettu helpoimmalla ja nopeimmalla tavalla jolla saa aikaan kyseisen esityksen mutta josta ei ole mitään hyötyä itse pelien kehityksen kannalta.

Tuossa tulkinnassa on vain sisäänrakennettuna se olettama että jokaikinen CIG:n työntekijä joka jotenkin kommentoi julkisesti (esim. RSI foorumilla tai reditissaä) tuota esitystä ja kaikkea siihen liittyvää valahtelee suunsa ja silmänsä täyteen kun näitä valehtelijoita täytyisi olla vähintään kymmeniä ettei totuus paljastuisi pidän esittämääsi skenaariota epätodennäköisenä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän vuoden videot näyttävät varsin hienoilta, mutta niissä on demotut taivaankappaleet ovat kovin pieniä. Onkohan tähän tulossa muutosta vai tuleeko pelin planeetat olemaan nms:n tyyliin ympärikäveltävissä.
Tällähetkellä tekniikka on sillätasolla että se ei aseta planeetan koolle mitään rajaa joten planeetat voi sen puolesta olla täysikokoisia tai pienempiä mutta sitä mikä on lopullinen koko ei taideta olla vielä päätetty.

Ne varmaankin odotta että saadaan oikeasti toimivia planeetoja peliin ja niilä olevia laskeutumispaikkoja käyttöön niin että pääsevät seuraamaan pelin toimintaa ja bäkkerien paleutteita siitä että mikä on pelillisesti hyvä kompromissi planeettoje koon suhteen.

Kun jos planeetat toteutetaan täysikokoisen jo niin yksinkertainen toimenpiden kuin planeetan ympärilento avaruudessa vie varsinpitkänajan vaikka aluksen nopeus olisi kuinka suuri eli pelillisistä syistä täysikokoinen planeeta ei välttämättä ole järkevä ratkaisu vaikka se faktisesti olisi oikea ratkaisu.
 
Olen backer, olin erittäin innoissani tästä ja jonku 40eur laitoin. Nyt en enää muista alukseni nimeä/mallia, mutta haluan uskoa tähän ja olla väärässä seuraavassa kirjoituksessani :)

Alpha/backer touhu on ihan ok jos järjellisessä ajassa tulee valmista ja v1.0 ulos. Jos ei tule, mielenkiinto suuntautuu nykyään aika helposti muualle. Wreckfestin kohdalla käynyt mulla samoin, vaikka sen pitäis olla älyttömän paljon yksinkertaisempi tuote. Valmista ei vaan tunnu tulevan, myynti sakkaa ja pelaajan mielenkiinto katoaa.

Star Citizen tarvitsee kohta jotain todella eeppistä ulos, jotta jengi tunkee siihen lisää rahaa. Ehkä tuo SQ42 sitten pelastaa homman, jos se on laadukas ja suht virheetön?

Nyt SC:stä lukiessa tuntuu siltä, että yritetään toteuttaa aivan liian isoa hanketta ja kaiken pitää olla heti tarkasti oikein, mistään ei tingitä projektin johdossa.

Suu vaahdossa hehkutetaan esim. kuinka FPS moduulissa voi vaurioittaa jokaista ruumiinosaa erikseen(ulkomuistista tuo, mutta jotenkin noin). Mitäs esim. tuo auttaa ja miksei tavallinen CS/BF taso riittäisi :) aina jos tehdään ekaa kertaa jotain, niin monimutkaisuus ja yllärit on luokkaa ^2 verrattuna siihen että tehtäis vaan perushyvä ja koeteltu toteutus.

Toisena esimerkkinä se konttien lastaus aluksiin. Oikeasti jaksaako niitä kuinka moni nyplätä ja miksei nyt aluksi tule klik klik laiva täyteen versio, nypläys sitten HC moodin myötä versiossa X?

Tuntuu että kaikki mahdollinen luvataan ja laitetaan devitiimit tekemään aivan liikaa heti ekaan tuotantoversioon ja juuri niinhän koko homma on vaara kosahtaa täysin. Pitäisi karsia rajusti, jotta peli ylipäänsä saadaan ulos tarpeeksi laadukkaana ja sitten alkaa tehdä lisää toiminnallisuutta hyvän pohjan päälle. Ei ketään nykypäivänä kiinnosta paukkuva viritys, joka lagaa/bugaa urakalla jos vieressä on samaan aikaan kymmeniä laadukkaampia pelejä.

Tällainen himmeli täytyy olla aivan käsittämätön ohjelmistotuotannollinen haaste saada kasaan. Jonkinverran löytyy itseltäkin työvuosia softaprojekteista(tosin ei peleistä). Miettii vaikka Flashpoint, Arma1, 2, 3 niin vasta kolmosessa oikeasti iso pelaajamäärä netissä yhtäaikaa taitaa toimia ja eikös nekin ole tehneet kokonaan scratchistä oman moottorin.
Olet kokolailkla oikessa

"Suu vaahdossa hehkutetaan esim. kuinka FPS moduulissa voi vaurioittaa jokaista ruumiinosaa erikseen(ulkomuistista tuo, mutta jotenkin noin). Mitäs esim. tuo auttaa ja miksei tavallinen CS/BF taso riittäisi :) aina jos tehdään ekaa kertaa jotain, niin monimutkaisuus ja yllärit on luokkaa ^2 verrattuna siihen että tehtäis vaan perushyvä ja koeteltu toteutus."
Kyllä perus CS/BF taso riittäisi, montakos näitä perus CS/BF tasoisoa pelejä on tähänmennessä julkaistu, toisiko yksi selallainen lisää mitään uutta jolla olisi jotain arvoa pelaajille verratuna jo olemassaolevaan CS/BF tason peliläjään.

"Toisena esimerkkinä se konttien lastaus aluksiin. Oikeasti jaksaako niitä kuinka moni nyplätä ja miksei nyt aluksi tule klik klik laiva täyteen versio, nypläys sitten HC moodin myötä versiossa X?"
Alpha testi sen nypläys version toteutus on huomattavasti vaikeampaa kuin sen klik kilk automaation joten se nypläys vaati testausta ja kehittelyä se klik klik ei vaadi sen toteutus on melko suoraviivaista sen jälkeen kun kaikki koodipohja on valmiina tuon nypläys version toteutuksen seurauksena (sen lisäksi nypläysversiolla tulee testattua kaikki muukin rahdinkäsittelyyn liittyvä esim. se että alusten rahtitilat toimii käytännössä niin kuin niiden teoriassa kuvitellaanklin toimivan eli saadaan kaikki muutostarpeet selville ennen kuin aivan kaikki kalliit asssetit on toteutettu mahdollisesti väärin).

Nuo oli vain pari esimerkkiä, SC ja SQ42 pelejen pointi on nimenomaan tuo että tehdään jotain täysin uutta pelattavaa joka ei ole kopio jostain vanhasta jo satakertaa julkaistusta.

On täysin totta että jotkut näistä uutuksista ei välttämättä ole erityisen mielekkäitä pelillisiä ratkaisuja, kun tehdään uutta täytyy kokeilla ja joskus todetaan että se hyvältä vaikuttanut idea ei toimikkaan käytännössä, eli joistakin niistä saatetaan joutua luopuman tai niiden toimintatapaa voidaan lopulta joutua muuttamaan (tätä on jo tapahtunut).

Tämä uuden ja aikaisemmin jo sataan kertaan tekemättömän luominen on juuri se seikka miksi perinteiset pelitalot ei olisi ikinä suostuneet rahoittaman SC/SQ42 pelejä, kun ei ole valmista formaattia ei voi tehdä luotettavasti panos/tuotos laskelmaa josta näke että x ddollarin sijoituyksella saamme xx dollarin voitot.

Tämä uuden tekeminen on myös se syy miksi bäkkään tätä projektia kun tähänikään mennessä on vanhojen toisintoja tullut pelattua ihan tarpeeksi.


Ai niin unohtui, olen kanssasi samaa mieltä siitä että kiinostavuuden ylläpitämiseksi olisi hyvä että ensimmäiset oikeasti pelattavat Squadron 42 osuudet tulisi ulos mahdollisimman pian kun vaikka suurinosa bäkkereistä jaksaa odottaa niin sillä että ei bäkkereiden kiinnostus peliin säilyy on suuri merkitys SC pelin tulevaisuuden kannalta .

Koska kuulut tähän kärsivällisesti aluksensa unohtaneeseen odottaja populaatioon niin sanoisin että 3.0 (sitten kun se oikeasti toimiva) on varmaan selalinen jonka tulon jälkeen kannattaa oieasti alkaa harkita pelaamista kun silloin pitäisi olla tarpeeksi sisältöä niin että ei tarvi toistaa samankaltaista tehtävää lyhyellä aikavälillä.

Muuten jos et ole ollenkaan kirjautunut RSI:n sivuille pitkään aikaan niin se kannattais tehdä ja aktivoida twofactor kirjautuminen yms että ne hommat on kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
IcePen jep arvostan kyllä kovasti tuota kunnianhimoa kehityksessä. Liika on silti liikaa, mutta missä menee raja, se ei ole helppo viiva vetää.

Tarkoitan tiivistäen sitä, että koska pelkkä PU ja tuhannet pelaajat samaan aikaan on todella iso haaste, niin eikai kukaan siitä valittaisi vaikka FPS osuus olisi CS tasolla :) nyt on vaara että ei tule koskaan valmista, jos liian moni osa-alue sisältää tai on pakko sisältää jotain uutta ja ihmeellistä.

Pelkkä PU, lentely, kaupankäynti, perustappelut ja taistelut olisi jo todella kova juttu ja nimenomaan uutta ja ihmeellistä tällaisessa mittakaavassa.

Kiitti vinkistä kaivanpa tunnarit ja katon tuon 2FA:n kuntoon.
 
IcePen jep arvostan kyllä kovasti tuota kunnianhimoa kehityksessä. Liika on silti liikaa, mutta missä menee raja, se ei ole helppo viiva vetää.

Tarkoitan tiivistäen sitä, että koska pelkkä PU ja tuhannet pelaajat samaan aikaan on todella iso haaste, niin eikai kukaan siitä valittaisi vaikka FPS osuus olisi CS tasolla :) nyt on vaara että ei tule koskaan valmista, jos liian moni osa-alue sisältää tai on pakko sisältää jotain uutta ja ihmeellistä.
...
Kun homma mene niin että SQ42 käyttää tasan samoja graafisia, animaatio ja ääni assetteja kuin SC joten mikään sellainen ei ole hukaanheitettyä aikaa vaikka se nähtäisiin ensin SQ42 pellissä se mitä SQ42 peli ei tarvi on juuri tuon massivisen moninpelin tukemiseen tarvittava koodi ja siksi SQ42 pystytään saamaan täysinvalmiiksi ja ulos paljon helpommin ja aikaisemmin kuin SC.

Sitten on vielä se että se kaikkein ensimmäisin joukkorahoituskampanja lupasi yksinpelin joten sen yksinpelin täytyy valmistua ensin.

Eli jos SQ42 tehtäisiin CS tasolla myös SC olisi CS tasolla tai sitten aikaa haaskautuisi siihen kun tehdää kaksi totaalisen eri peliä joiden assesteja ei voi käyttää ristiin.

Mitä minäolen seurannut niin CIG:llä on tarpeeksi resurseja kummankin pelin grafiikoiden, animaatoiden ja äänien tekoon se ei ole pullonkaula (muuta kuin SC PU:n täydellisen valmistumisen osalta koska jos se haluttaisin täysin valmiiksi vuodessa jokaikisen aurinkokunan jokaikisen kohteen osalta tarvisi artistityövoiman määrä räjäyttää pilviin ja tuolloin suurinosa resurseista haaskautuisi siihen että aina sillähetkellä töissäoleva porukka opettaa seuraavaksi taloontulijoita työkalujen käytössä ja vaadittavan laadun saavuttamisessa).

Se missä tarvisi lisää työntekijöitä on ne koodinvääntäjän jotka laittaa kaiken taustalla toimimaan (esim. sen masiivisen nettimoninpelikoodin) ja CIG on tästä täysin teitoinen (niillä on aina tällesektorille paikkoja auki ongelma vain on se että osaamistason täytyy olla insinööritasolla että se on riittävä hommaan (kun tavallinen riviohjelmoija joka tekee peruskoodia ei riitä mutta niitäkin tarvitaan)).


https://cloudimperiumgames.com/jobs
Engineering (19)
Senior Tools Programmer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 Ltd in Frankfurt, Germany is looking for a Senior Tools Programmer to drive the tools and pipeline production for the First Person...

Senior Game/Animation Programmer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 Ltd in Frankfurt, Germany is looking for a talented and experienced Senior Game/Animation Programmer to work on the First Person Shooter...

Senior Engine Programmer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 Ltd in Frankfurt, Germany is looking for a Senior Engine Programmer!

Senior Game/AI Programmer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 Ltd in Frankfurt, Germany is looking for a talented and experienced Senior Game/AI Programmer to drive AI/Game Code development for the...

Senior Graphics Programmer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 Ltd. in Frankfurt, Germany is looking for a Senior Graphics Programmer. As a Senior Graphics Programmer on a high-spec PC only title...

Senior Game Programmer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 in Frankfurt, Germany is looking for a talented and experienced Senior Game Programmer to join the team.

Build Engineer
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 in Frankfurt, Germany is looking for a talented Build Engineer to join our team.

Lead Build Engineer / Manager
October 04, 2016

Frankfurt, DE

Foundry 42 in Frankfurt, Germany is looking for an experienced Lead Build Engineer to join our team.

Gameplay Engineer
September 21, 2016

Los Angeles, CA

Cloud Imperium Games is looking for a skilled and talented Gameplay Engineer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen!

Senior Gameplay Engineer
September 21, 2016

Los Angeles, CA

Cloud Imperium Games is looking for a Senior Gameplay Engineer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen!

Tools Engineer
September 21, 2016

Los Angeles, CA

Cloud Imperium Games is looking for a Tools Engineer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen!

Cloud Solutions Architect
August 31, 2016

Austin, TX

Cloud Imperium Games is looking for a Cloud Solutions Architect to join us in our Austin studio!

Senior Server Engineer
August 31, 2016

Austin, TX

Cloud Imperium is looking for a Senior Server Engineer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen!

DevOps Engineer
August 31, 2016

Austin, TX

Cloud Imperium is looking for a DevOps Engineer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen!

Graphics/VFX Programmer
August 31, 2016

Manchester, UK

As a Graphics/VFX programmer you’ll help push the cutting edge visuals of game even further by implementing the very latest rendering technology...

Gameplay Programmer
August 31, 2016

Manchester, UK

Foundry 42 Ltd is looking for a skilled and talented Gameplay Programmer to work on our exciting PC space combat sim. The Gameplay Programmer will...

Animation Programmer
August 31, 2016

Manchester, UK

Cloud Imperium is looking for an Animation Programmer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen! The Animation Programmer will...

Senior Graphics Programmer
August 31, 2016

Manchester, UK

As a senior graphics programmer on a high-spec PC only title you'll help us push the already great visuals even further by implementing the very...

Tools Programmer
August 31, 2016

Manchester, UK

Foundry 42 LTD is looking for a Tools Programmer to work on our exciting PC space combat sim, Star Citizen! The Tools Programmer will work in a...
Eli tällähetkellä on auki 19 ohjelmointipaikkaa kolmessa maassa ja voi käytännössä itse valita missä niistä haluat työskennellä koska työtehtäväsi varmasti siirretään sille studiolle minkä valitset työpaikaksesi.

PS Kaikkiaan työpaikkoja on auki 56 eli kyllä muitakin osaajia tarvitaan, mutta tuo ohjelmointipuoli on ilmanmuuta se isoin tarvittava.


PSS Sen FPS:n tasoa pääsee testaamaan suht pian kun se tulee 2.6 versiossa eli seuraavassa julkaistavassa päivityksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi Weekly Newsletter tuli ja
<--- tiiserikuva siitä
 
Näyttäisi olevan ilmaisviikko tarjolla ens viikon sunnuntaihin asti; Fall 2016 Free Fly
Sen verran kiinnostavalta vaikuttaa, että pakko testata. Olikos kellään referral koodia tarjota?
 
Näyttäisi olevan ilmaisviikko tarjolla ens viikon sunnuntaihin asti; Fall 2016 Free Fly
Sen verran kiinnostavalta vaikuttaa, että pakko testata. Olikos kellään referral koodia tarjota?
Laitan YV:llä kun ei ole vielä selvillä mitkä on pelisäännöt tälläfoorumilla niiden osalta
 
Todella mielenkiintoisen tuntuinen peli, tulee varmasti ostettua, mutta vasta julkaisun jälkeen...
 
Kannattaa odotella viimeiseen asti ja sitten peliä alotellessa kannattaa kysyä sätissä että minne mennä ja mitä tehdä. Ensitöikses menetät alukses ja sitten vielä henkes.
 
Näyttäisi olevan ilmaisviikko tarjolla ens viikon sunnuntaihin asti; Fall 2016 Free Fly
Sen verran kiinnostavalta vaikuttaa, että pakko testata. Olikos kellään referral koodia tarjota?
Jos/kun käyttää tuota Fly Free:tä hyväksi muistaka että sen käyttämiseen tarvii tehdä tili ja refferal koodeja (jotka antaa 5000UEC pelin sisäistä rahaa) voi käytää vain sen tilin luodessaan ei jälkikäteen joten pyytäkää refferel koodi joltain (esim. minulta) ennen kuin menette tekemään sen Free Fly tilin.


Todella mielenkiintoisen tuntuinen peli, tulee varmasti ostettua, mutta vasta julkaisun jälkeen...
Käytä sinäkin tuo Free Fly hyväksesi.

Jokatapauksessa RSI:n sivuille rekisteröitymällä pelistä kinnostuneen on paljon helpompi seurata sen kehittymistä ja pääsee itseklkin omaltaosaltaan vaikuttamaan sen kehityklseen.

https://robertsspaceindustries.com/

Rekisteröityminen ei maksa mitään mutta osalle Foorumin alueista ei pääse ennen kuin on täysi bäkkeri (ts on ostanut jotain esim. alle 5€ maksavaa syy tähän rajaan on mainosbottiarmeijan estäminen, kaikille avoimilla alueilla on raskas aurtomoderointi mainosbotteja vastaan).
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia IcePenille koodista. :tup:
24,6 gigaa imuroitavaa, 8/1 yhteydellä täytyy jättää kone touhuamaan työpäivän ajaksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 651
Viestejä
4 542 774
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom