Star Citizen

anteeks että kirjtan miten sattuu mut oon ihan vitun sekasi juomastata
 
Ok, no ehkä se tuki tulee vielä.

Siitä ei beta testaajien mukaan ole mitään hyötyä, koska jos yritätä lukita vihollista sillä niin olet jo kuollut.
Lähinnä kiinnostais vaan se pään kääntely. Lentopelejä pelanneena aika kuivaa touhua lentää jos ei pysty jatkuvasti katsomaan ympärilleen. Elite Dangerousissa toimii hyvin.
 
Ok, no ehkä se tuki tulee vielä.


Lähinnä kiinnostais vaan se pään kääntely. Lentopelejä pelanneena aika kuivaa touhua lentää jos ei pysty jatkuvasti katsomaan ympärilleen. Elite Dangerousissa toimii hyvin.
Tuohon Trackir ongelmaan liityy se kun Star Citizenissä on kolme eri kääntelyä pelaajahahmon kääntely, pään kääntely ja silmien kääntely itse en tiedä että mihin noista kolmesta se tällähetkellä bindaa ilmeisesti tuohon päänkääntelyyn vaikka tarkoitus ilmeisesti olisi olla silmien kääntely ja sitten on ilmeisesti sellainen ongelma että sillä Trackir:llä päätää kääntäessa kypärä ei käännyt ts kun käännät tarpeeksi näet kypärän sisään :-)
 
b58c2aeb-304c-46c7-8bda-fc1727b86aa0.jpg


Concept.jpg


Crusader Moon Concept Cellin

This week’s sneak peek is of a surface outpost on Cellin, one of Crusader’s moons. Visitors must be careful as the moon has over a hundred dormant volcanoes. This led to it being named Cellin after the youngest sibling in the children’s morality tale, “A Gift for Baba,” who is portrayed as stewing with anger.

4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg



---------------------------------------------------

Vaulttiin tulleet Buccaneer greybox kuvat vaikuttaa ihan hyviltä, niidenperusteella ohjaamosta saattaa tulla vieläkarumpi kuin mitä on Heraldissa/Caterpillarissa.

0yORtBW.jpg


En se minä ollu ... mistälie tuo kuva ilmesty ;-p
 
Viimeksi muokattu:
Uusin viikottainen sneakpeak.

Drake_Cutlass_WIP_GB1-1.jpg


Samasta kirjeestä "... we're moving up the release of the Regional Servers to 2.6.1, so players will be able to choose which server (North America, Europe, or Australia) they join to ensure the best connection possible. ..."


Sitten teidoksi näyttää siltä että punnan ja euron välinen kurssi on päivitetty niin että kikkailu punnilla ostaen ei välttämättä enää tuo edullisempaa lopputulosta kuin suoraan euroilla ostaen.
 
Pelailtiin pojan kanssa 2.61 kun sellanen oli saatavilla 3h. pojalle kikkelin jatke shotgun :D

Pääs 25ms ping pongiin star marinessa eu servereillä ja tuo poika räiski niin sano et osumatarkkuus ihan pee.. Ok 16pv tulee virallinen versio tuo ptu.

Ei ole tullut joulun jälkeen väännettyä tätä ja ainakin tuo oli star marine korjattu tuohon buildiin niin että blurrit hävinnyt ja melkein muut kikkareet samalla tasolla :)

Hmm odotellessa 16 päivää..

Positiivisena koko universe jutussa oli et tuosta 3h oli 2,5h tätä ja ei kaatunut tai tullut suurempia ongelmia missään vaiheessa.. Odotellessa 3.0! :drool:
 
Ystävänpäivän Free Fly

Valentine's Day Multi-Crew Free Fly - Roberts Space Industries

Tuo on sitten nimenomaan useamman henggen aluksille niin että porukalla kokeilemaan
(tietenkin niitä voi lentää yksinkin).

Try Star Citizen for free? It must be love! This Free Fly will give everyone access to a dedicated multi-crew ship
through Sunday, February 19, 2017.

Sunnuntaihin asti ilmainen Star Citizen-kokeilu:

Valentine's Day Multi-Crew Free Fly - Roberts Space Industries

Sisältää tosin käsittääkseni vain lentelyä multicrew-aluksessa, eli ei ole tämän hetkinen peli kokonaisuudessaan.
Minä käsitin niin että vain isompi monehengen alus on käytettävissä mutta kyllä kaiki pelinosa-alueet on auki ts esim. Star Marineen pitäis päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailtiin pojan kanssa 2.61 kun sellanen oli saatavilla 3h. pojalle kikkelin jatke shotgun :D

Pääs 25ms ping pongiin star marinessa eu servereillä ja tuo poika räiski niin sano et osumatarkkuus ihan pee.. Ok 16pv tulee virallinen versio tuo ptu.

Ei ole tullut joulun jälkeen väännettyä tätä ja ainakin tuo oli star marine korjattu tuohon buildiin niin että blurrit hävinnyt ja melkein muut kikkareet samalla tasolla :)

Hmm odotellessa 16 päivää..

Positiivisena koko universe jutussa oli et tuosta 3h oli 2,5h tätä ja ei kaatunut tai tullut suurempia ongelmia missään vaiheessa.. Odotellessa 3.0! :drool:
2.6.1 versiossa pitäisi olla korjattu mutta aikaisemmin oli sellainen vika että respanwin jälkeen Star Marinessa tähtäin oli pielessä niin että kudit lähti erisuuntaan kuin mihin tähtäin niiden väitti lähtevän.

"25ms ping" ainakin 2.6 versiossa on se ongelma että tähtäyksessä piti ottaa huomiooon Ping ennakko johon tuon Euroserverin pitäisi tuoda iso helpotus jo Pingin laskun takia myös sen pingennakontarve on ilmaisesti tarkoitus korjata (en tiedä missä vaiheessa).

Sitten osumatarkkudessa on tietenkin se että toisin kuin muissa peleissä tarkkuuteen vaikuttaa se mitä on tekemässä ts jos juokset täysiä ja räiskit et osu juurimihinkään mutta jos pysähdyt otat tähtäys asennon ja ammut niin osut, eli jos yrität pelata niin kuin mitä tahansa tusinaa muuta räiskintäpeliä huonosti menee mutta jos yrität ampua niin kuin oikealla aseella ammutaan homma toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon ystävänpäivään liityen on näimmän myös pelipaketteja ja aluksia näimmän tarjouksessa.

Merkittävin on sekä
Star Citizen että Squadron 42 pelit sisältävät paketit
nekin on tarjouksessa (normaalisti kummankin pelin sisältäviä paketteja ei ole tarjouksissa).
 
2.6.1 ilmeisesti kaikkien bäkkerien ladattavissa nyt, oliko tässä se nettikoodi korjattu vai oliko se 3.0 asia?
 
Forums 2.0 eli Spectrum

Spectrum Alpha is Live! - Roberts Space Industries

Spectrum – Frequently Asked Questions

What is Spectrum?

Spectrum is the brand-new custom-made communications platform designed specifically for Star Citizen and it’s community of players. It is a cutting-edge combination of our Forums, Live Chat and Organization System all in one place, and will ultimately serve as voice communications while playing Star Citizen.

Where can I use Spectrum?
For our initial launch of Spectrum, it will be available for use in web browsers on your computers and portable devices. The browser-based Spectrum is just the beginning of our rollout, as we intend to expand Spectrum not only into a dedicated mobile app, but the Star Citizen Launcher and the game itself, completely unifying the overall Star Citizen experience.

Will I be able to communicate with my Organizations through Spectrum?
Absolutely! The ability to communicate with your org is an integral part of Spectrum. In addition to accessing the new Star Citizen Forums and Live Chat lobbies, Spectrum also brings the addition of Organization-specific Forums and Live Chat as well. Within your private org areas, You will have the ability to create your own lobbies, forum channels, roles and permissions. Additionally, you and members of your org will have access to rich chat, and eventually voice integration within the game.

Is development done on Spectrum?
This is only the beginning. This first iteration of Spectrum has the features necessary to replace our existing Forum and Live Chat platforms, but Spectrum will continue to receive weekly update builds that not only address bugs but add new features to the platform. Spectrum will be a continuously improved and built upon addition to the Star Citizen experience, eventually bringing in new features such as voice, in-game integration, and a variety of quality-of-life improvements over time. You can help to make Spectrum better by reporting bugs through the Issue Council.

Is there voice chat in Spectrum?
At Spectrum’s initial launch, voice chat will not be included, however this is the next major features that is being worked on. We feel that once voice chat is launched, Spectrum’s integration within Star Citizen will make it the obvious choice for communicating with your friends both in and out of the game.


Communication Platform Transition

What is difference between the old forum/chat platforms and Spectrum?

Spectrum is a modern communication tool, with real-time functionalities. The Spectrum Forums have richer sorting mechanics, navigation and notifications. The Live Chat lobbies and Private Messaging are exceptionally responsive include rich embed. Currently Spectrum Alpha 0.3 includes presence endpoint, allowing you to see your status in game, and we’re developing deeper in-game integration for the future. Spectrum provides a faster, more agile and completely custom experience compared to our older forums. One of our primary intentions in developing Spectrum was to create a space for Organizations to operate within the RSI site. We have designed Spectrum to make it easier to connect with your recruits and generate custom Forums and Live Chats. Never before has it been this easy to connect with your Star Citizen community, and take that connection directly into the game.

What is going to happen to all my old posts?
The older forums have been an extremely effective in building the Star Citizen community. Chris’ goal is to move all Star Citizen communication to Spectrum, to create a single point of contact. As usership increases on Spectrum the older forums will eventually change to an archived state, where content is no longer editable but will stay accessible to you. When it is time put these forums in archive we will provide advance notice, so that your posts and chats can naturally flow to Spectrum.

When will the old forums and chat be shut down?
We have not yet determined a date to end the editing capabilities on the forums however we will provide you with notice when we do. In the meantime we encourage you to visit Spectrum and start adding to the new and improved communication platform.

--------------------------------------------------------------------------------------

Niin on myös sellainen pikkujuttu kuin että 2.6.1 on Live.

Seuraava päivitys joka tulee on 2.6.2

ExploringTheUnknown.jpg
 
Viimeksi muokattu:
2.6.1 ilmeisesti kaikkien bäkkerien ladattavissa nyt, oliko tässä se nettikoodi korjattu vai oliko se 3.0 asia?
On ja ei kun osa siitä uudesta on mukana mutta ei kaikki merkittävin on tuo että pystyt valitsemaan Euroopassa olevan serverin koska se tekee ison eron pingiin.

Esim. Megamapin ensimmäinen vajaa toteutus on mukana (tarkoittaa sitä että yksinpeliversio on yhtenäinen Hangarin, Area18 ja Crusaderin osalta jolla pitäisi olla merkitystä lataustaukojen suhteen (edellyttää että on tarpeeksi tehokas kone, tarpeeksi muistia ja SSD).

Pääosalta tuo uusi nettikoodi tulee käytöön vaiheittain kun niiden täytyy tuunata se toimimaan AWS pilven päällä (oletan että se oli alunperin kehitetty Google pilveä silmälläpitäen AWS tarjoaa ominaisuuksia joita Google ei tarjonnut) eli osia tulee käytöön sitten ne optimoidaan kun homma toimii siltä osalta jatketaan eteenpäin (tuo yksinpeli Megamap on yksi vaihe tässä prosessissa jos olen ymmärtänyt oikein).
 
Pikaisesti tuli kokeiltua tätä ensimmäistä kertaa sitten 2016. Latausajat mukavasti tippuneet lähes olemattomiin, ja Star Marine-tilassa ruudunpäivitysnopeus oli yllättävän hyvällä tasolla. Turhan nopeatempoista mättöä omaan makuuni kylläkin noin muuten. Aseissa tuntuu potkua riittävän turhankin paljon o_O
 
Saisko joltakin refferal koodia jos kerkeis vielä ostaa valentine paketin. Kumpaa suosittelette ostettavaksi Mustang vai Aurora paketin?
 
Mustangilla ainakin oli ihan suhteellisen tyydyttävä lentää, itselleni noi tykkitornit on kuitenkin must. En osaa lentää niin hyvin että osuisin fixed tykeillä mihinkään. :)
 
Voisiko @IcePen päivittää roadmappia eli mikä on tulevien julkaisujen ns. main point ja aikataulu? Olet kuitenkin parhaiten kartalla tilanteesta joten kysyn sinulta googlen sijaan.
 
Joo +1 Hammerin pyynnölle. Olisi hyvä saada joku etusivun tilannetieto että milloin tämä nyt on ihan oikeasti pelikunnossa niin lyödään tulille?

Nyt taas kun tuota Spectrum tiedotetta lukee niin ei huoh. Onko varmasti fiksuin veto remontoida forum ja chat ja tässäkin kaikki tehdä itse? Aika monta ns toimivaakin ratkaisua on jotka on keskittyneet vain voicechattiin. Nuokin resurssit kun puskisi itse pelin kehittämiseen, niin tulisi valmistakin.
 
Joo +1 Hammerin pyynnölle. Olisi hyvä saada joku etusivun tilannetieto että milloin tämä nyt on ihan oikeasti pelikunnossa niin lyödään tulille?

Nyt taas kun tuota Spectrum tiedotetta lukee niin ei huoh. Onko varmasti fiksuin veto remontoida forum ja chat ja tässäkin kaikki tehdä itse? Aika monta ns toimivaakin ratkaisua on jotka on keskittyneet vain voicechattiin. Nuokin resurssit kun puskisi itse pelin kehittämiseen, niin tulisi valmistakin.

Meinaatko että peli viivästyi nyt jotenkin merkittävästi uuden foorumin takia? Että ne kaverit jotka tuolla vääntää sitä koodia, on pistetty keskenkaiken väsäämään uutta alustaa forkalle? Tyyliin "drop everything, we need you on this now"..
En paljoa tiedä pelikehityksestä, mutta voisin lyödä vaikka vetoa että valmiin pelin vielä toistaiseksi hämärässä oleva julkaisupäivä ei takuuvarmasti kärsinyt uuden foorumin takia. ;)
 
Hehe no en toki sitä tarkoittanut. Vaan sitä että jo valmiiksi tajuttoman monimutkaiseen projektiin aletaan pultata kylkeen vielä lisää uutta kilkettä / uusitaan jo olemassaolevaa. Noh ei projekti varmaan tähän Spectrumiin kaadu.
 
Kiitos koodista. Ostin tuon mustangin, vieläkö ymmärtäisi mitä pelissä tekisi niin olisi hyvä.:lol:
Mustang on hyvä valinta vaikka sen päätyisi vaihtamaan johonkin toiseen aluksen kun sillä on hiukan parempi vaihtoarvo kui Auroralla.

Noista Mustangin bugeista pelottelijoihin liityen Aurora on tällähetkellä uudistuksen alla ja kyllä se Mustangikin saa vastaavan käsittelyn aikanaan, siitä on ollut jo ennekkotietoja (yksi ajatus on ollut se että Mustangin sisään ja ulos menosta poistettaisiin se yksi välivaihe).
 
Voisiko @IcePen päivittää roadmappia eli mikä on tulevien julkaisujen ns. main point ja aikataulu? Olet kuitenkin parhaiten kartalla tilanteesta joten kysyn sinulta googlen sijaan.
Itseassiassa pystyt millointahansa itse näkemään ajantasalla olevan tilanteen tästä

Production Schedule Report - Roberts Space Industries

Koska 2.6.1 tuli just ulos ja nyt on viikonloppu ja tuo päivitetään kerran viikossa se ei ole täysin ajantasalla mutta ensiviikolla siihen tulee näköseälle se missävaiheessa 2.6.2 version kehitys menee (tällähetkellä on nähtävissä ei niin tarkasti tilanne 3.0 versiosta eteenpäin).

Tuo on studion sisäinen tavoiteaikataulu (ts ihan normaalia että osa jutuista ei tapahdu tavoiteikkunan sisällä ja vastaavasti osa on valmiina ennen kuin ollaan edes tavoiteikkunan alussa (esim. Caterpillar valmistui reilusti etuajassa kun sen piti alunperin tulla vasta 3.0 versiossa)).

Eli tuo on sellainen aikataulu mitä yksikään pelin tai ohjelmiston kehittäjä ei ole ikinä aikaisemmin julkaissut.


Toinen mistä löytyy massiivisesti tietoa on uusiin kuukausiraporttia

Monthly Studio Report - Roberts Space Industries

(en ole lukenut kokonaan läpi vain silmäillyt)


Myös tämänviikon ATV kannattaa katsoa se on poikkeuksellisen massiivinen tietopläjäys siitä miten kaikki oikeastaan toimii sen ruudun takan (voi vaatia opiskelua että ymmärtää mistä joissankohdissa puhutaan)



ATV:n lopussa on sneak peak Prospectoriin

(yllättävän pitkällä vaikka se ei ole seuraava alus joka tule ulos seuraava on Hurricane jonkajälkeen tulee Eclipse (nuo saattaa olla myös päinvastaisessa järjestyksessä koska ATV:ssa ollut Eclipse hint on epämääräinen)).


Voisiko @IcePen päivittää roadmappia ... Olet kuitenkin parhaiten kartalla tilanteesta
Semmoinen juttu että mulla on ollut noin kuukauden aukko kun en ole ehtinyt kunnolla seuraamaan SC:tä niin että olisi hyvä että muutkin poistailisi tänne päätapahtumia.
 
Viimeksi muokattu:
Mustangilla ainakin oli ihan suhteellisen tyydyttävä lentää, itselleni noi tykkitornit on kuitenkin must. En osaa lentää niin hyvin että osuisin fixed tykeillä mihinkään. :)
Semmoin homma Mustangista että siinä on tilaa kahdelle lisäaseelle mutta ne on fixsed only joten se fixsed tähtäyskin kannataa opetella.

Fixsed tykit ja hiiri ei ole optimaalinen ratkaisu mutta siitä huolimatta teen monilla aluksilla mielummin niin (joku Freelancer on poikkeus jossa koko sen vahvuus perustuu vapaasti sunnattaviin aseisiin joten siinä hiiri + gimbal) kun taas Joystickiä käyttäessa fixsed on must.

Itse olen päätymässä sillekannalle että opettelen sekä hiirellä lennon Freelancer kaltaisisa aluksia varten (mutta silloinkin vasenkäsi on todennäköisesti joystckillä) ja puhtaan fixsed joystyck lennon pieniä aluksia varten (Vanguard + huge kiinteä lasertykki on tässä pienten alusten kategoriassa sillä pyrin vain pysymään kaukana vastustajasta (siksi kun se kääntyy kuin vuori (oletko koskaan nähnyt vuoren kääntyvän)) ja huolellisella tähtäyksellä (hiiri on liian epämääräinen tähän tosin en ole vielä kokeillu uudella tarkemmalla hiirellä) samaan ne pari osumaa jotka riittää).


PS Kun käytössä on fixsed tykki + hiiri ohjaus kannattaa opetella noita ohjaustapojen säätöä koska silloin voit tykätä enempi virtuaali joystick asetuksesta tuon fixsed hiiri asetuksen sijasta koska se virtuaali joystick antaa suoremman reaktion ohjausliikkeen ja aluksen reagoinnin välille.

PSS Mustangin vahvuus on sen liikehtimiskyky joten muutenki kaikki mahdolliset ohjauskikat kannataa opetella.
 
Viimeksi muokattu:
Kun tuli puhetta fixsed aseista niin täsä olisi LN johon olen kaapannu pari esimerkiä muista aluksissa (2.6.1 LN pystyy kantamaan yllättävän raskaita aseita).

APAR.png

Apar

M4A.png

M4A ;-P

Dominator2.png

Kyllä ne on S2 ohjuksia jotka on lainassa Freelancerista eli LN:n ei tarvi tyytyä S1 ohjuksiin ja tämä pitää paikkansa ilmeisesti kaikkien Auroramallien kanssa

(Aurorahan on ollut paha altavastaaja teistelussa tämän on ilmeisesti tarkoitus tasoittaa tilannetta kun jo yhden ohjuksen osuma merkkaa jotain toisin kuin S1 ohjuksilla jotka ei edes kunnolla raapaise isompien alusten maalipintaa).


Vanquard ja M7A.png

M7A tekee Vanquardista hauskan tosin silloin täytyy ajoittaa laukaukset ja laukaista vain silloin kun tähtäys on varmasti kohdallaan, toisin kuin vakiona rajallinen tulivoima + kömpelyys tekee taistelusta tuskastuttavaa vääntämistä.

Mutta älkää missään nimessä käyttäkö oikeaa rahaa tuon M7A:n hankkimiseen koska jos ostat oikealla rahalla UEC:ia ja sillä sitten M7A:n se on sikamaisen kallis, tuo minun käytössä oleva M7A on REC versio ja myöhemmin kun käytän Gemini ugraden voin lainata M7A:n siitä Geministä.


PS Tuosta käyttämättömästä Gemini ugradesta se on Retalitator Basesta Geminiin en ole käyttänyt sitä siksi kun on tarkoitus antaa refferal koodiani käyttäneille tilaisuus päästä kokeilemaan sitä Retaliatoria (ja myöhemmin Geminiä) ja koska tämä 2.6.1 versio vihdoinkin tarjoaa kohtuulisen helpon tavan muodostaa kimppoja alan viikonloppuinsin järjestää organisaationi jäsenille tilaisuuksia päästä käyttämään sellaisia aluksia joita heillä ei muuten ole.
 
Viimeksi muokattu:
Joo +1 Hammerin pyynnölle. Olisi hyvä saada joku etusivun tilannetieto että milloin tämä nyt on ihan oikeasti pelikunnossa niin lyödään tulille?

...
Juu tämän ketjun etusivun päivitys olisi hyvä idea tarvittais vain ketjun aloittajan sen tekemään.


...

Nyt taas kun tuota Spectrum tiedotetta lukee niin ei huoh. Onko varmasti fiksuin veto remontoida forum ja chat ja tässäkin kaikki tehdä itse? Aika monta ns toimivaakin ratkaisua on jotka on keskittyneet vain voicechattiin. Nuokin resurssit kun puskisi itse pelin kehittämiseen, niin tulisi valmistakin.
Luit tiedotteen mutta et tajunnut mistä on kyse, peli ja Spectrum eivät ole erillisia peliä ei voi olla ilman Spectrumia koska Spectrum toimii myös pelin sisällä ja Spectrum tekee pelinsisällä olennaisia juttuja joita ilman peliä ei voi olla (esim. pelin sisäinen chat korvataan Spectrun chatilla ja hyvin moni tällähetkellä mobiglasissa oleva kohta joka ei toimi tulee toimimaan Spactrumin kautta).

Spectrum ei ole mikään vanhanaikainen Foorum vaikka se toteuttaa myös Foorum 2.0 toiminnallisuuden
(foorum 2.0 ? esim.
kun sinulla on auki Spectrum foorum sivu sinun ei tarvi päivitää sitä itse nähdäksesi uudet postaukset se on realiaikainen,
Spectrum on myös täysin muokattavissa sinä päätät mitkä osat näkyy ja miten ja missä
Spectrum on myös = oman Organisaatiosi yksityinen foorum ja pelinsisä olevat ja Spectrum foorumila olevat organisaation jäsenet pystyvät keskustelemaan realiajassa (sitten kun pelin osuus on valmis) ja
Spectrum tulee tukemaan chattiominaisuksien lisäksi realiaikaista puhetta).

Eli Spectrum ei ole foorum sen on kaikenkattava kommunikaatio ratkaisu pelin sisällä ja nettisivuilla tapahtuvaan kommunikaatioon kaikilla mahdollisilla tavoilla (videon tulo on vielä ilmeisesti auki) eli mikään olemassaoleva foorun softa ei pysty siihen mihin Spectrumia käytetään.

Veikkaan että muiden foorum softien tekijät joutuu tulevaisuudessa matkimaan Spectrumia pysyäkseen kissa mukana (Spectrumin pohjana oleva softa ei ole CIG:n omistuksessaa joten sitä tullaan tarjoamaan muillekin peleille kokonaisvaltaisena kummunikaatio ratkaisuna sen tekijä on sitoutunut siihen että joukkorahoitetut/avoimet pelit/sivut on etusijalla ts isot pelitalot saa olla jonossa ja maksaa pitkän pennin jos haluaa sen käyttöönsä).
 
Viimeksi muokattu:
Löytyi tuollainen ja ajattelin että siitä voisi olla jollekkin hyötyä

jABhBPs.png
 
Voisiko @IcePen päivittää roadmappia eli mikä on tulevien julkaisujen ns. main point ja aikataulu? Olet kuitenkin parhaiten kartalla tilanteesta joten kysyn sinulta googlen sijaan.

En kyllä luottais paljonkaan kyseisen herrasmiehen sanomisiin. Vuoden alussa näytti olevan sitä mieltä, että 3.0 on viimeistään parissa kuukaudessa ulkona, mutta todellisuudessa kenelläkään ei ole mitään tietoa milloin se on tulossa. Pitäisin ihmeenä, jos saisivat sen vielä täksi vuodeksi pelattavaksi. CIG pukkaa ulos nyt näitä 2.6.x päivityksiä ja vie huomiota pois 3.0:sta, kun ihmiset ovat alkaneet ihmetteleen miksi Roberts kertoi Citizenconilla sen olevan ulkona viimeistään vuoden lopussa. Tokihan niitä Polariksia piti jollain tavalla saada myydyksi. Luultavasti julkaisevat riisutun version siinä vaiheessa, kun paine alkaa käymään liian kovaksi. Huhut kertoo, että kannattaa varautua laskeutumaan planeetoille latausruutujen kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyi tuollainen ja ajattelin että siitä voisi olla jollekkin hyötyä
Olen muutoman kerran kokeillut tuota snipu-pyssyä ja todennut että ompa tehoton, mutta että siinä on charged moodikin on jäänyt täysin pimentoon :eek:
 
En kyllä luottais paljonkaan kyseisen janarin sanomisiin. Vuoden alussa näytti olevan sitä mieltä, että 3.0 on viimeistään parissa kuukaudessa ulkona, mutta todellisuudessa kenelläkään ei ole mitään tietoa milloin se on tulossa. Pitäisin ihmeenä, jos saisivat sen vielä täksi vuodeksi pelattavaksi. CIG pukkaa ulos nyt näitä 2.6.x päivityksiä ja vie huomiota pois 3.0:sta, kun ihmiset ovat alkaneet ihmetteleen miksi Roberts kertoi Citizenconilla sen olevan ulkona viimeistään vuoden lopussa. Tokihan niitä Polariksia piti jollain tavalla saada myydyksi. Luultavasti julkaisevat riisutun version siinä vaiheessa, kun paine alkaa käymään liian kovaksi. Huhut kertoo, että kannattaa varautua laskeutumaan planeetoille latausruutujen kautta.
Jaa että nyt minä olen sitten huumehörhö (sitähän janari tarkoittaa), kiitos paljon tästä mietäylentävästä palautteesta.

Mitä tulee eri päivitysten ja Squadron 42 pelin ulostuloaikoihin minulla ei ole sen parempia lähteitä kuin muillakaan eli jos CIG väittää jonkun tulevan johonkin aikaan ei minulla ole tietoa jolla sen voisin kumota (esim. sen 3.0 julkaisuajankohdan suhteen kyllä koitin käyttää sellaisia sanamuotoja jotka ilmaisisivat sen että en oikein uskonut niin nopeaan aikatauluun).

Mitä tulee CR:n Citizencon puheiden ihmettelemiseen niin yksikään pisempäänseurannut ei ole epäselvä siitä että CR on tolkuttoman optimistinen asioiden julkaisuaikataulujen suhteen ja siksi bäkkerit on vaatineet häntä olemaan kertomatta niitä (siksi CR siinä Citizencon puheessa kakisteli että juu ei sais kerrtoa mutta kerron nyt kumminkin).

Yksi on se että ei joku 3.0 (eikä mikään muukaan versionumero) ole kiveenhakattu sen suhteen mitä se sisältää niin että jo 2.6.1 versioissa on osa siitä mitä alunperin sanottiin olevan 3.0 versiosssa ja nuo väliversiot ennen 3.0:a tuo lisää tällaisia lisäyksiä, se mitä 3.0:n on tarkoitus olla vaatii itse palvelin ja pelikoodipuolelta paljon uutta tukea ja näyttäis siltä että ne julkaisee näitä palvelin ja pelikoodi tukia sitämukaa kun ne tulee testivalmiiksi ja sitten lopuksi sillä 3.0 nimellä julkaistaan se pelissältö joka vaati tämän palvelin ja pelikoodi tuen toimiakseen.

Esim. tässä 2.6.1 versiossa on se ensimmäinen osittainen Megamap tuki (toimi yksinpeli tasolla siirtyessä Hangar-Area18-Crusader väleillä ei monen pelaajan kesken), täysi moninpeli Megamap tuki on yksi reunaehto sille että 3.0 version pelisisältö voidaan toteuttaa.


Näistä julkaisuaikatauluista

Itse olen sitämieltä että Star Citizen Alpha versoiden julkaisuaikataulut ja niiden paikkansapitäminen ei juurikaan heiluta bäkkereiden tukea pelille eikä sitä tuleeko rahaa sisään vai ei kunhan niitä uusia päivityksiä tulee kohtuu vakaalla tahdilla
(2015 oli pitkä jakso jolloin ei julkaistu ollenkaan Star Citizen Alpha päivityksiä (vaikka pelinkeitys jatkui jatkuvasti) se näkyi siinä mitätahtia rahaa tuli sisään).

Se mikä minua kiinnostaa ja jonka uskon heilutavan CIG:tä on se jos Squadron 42 ei tule ulos tänävuona tai pitkittyy huomattavasti ensivuoden puolelle
(tosin tämän pitkittymisen CIG pystyy kohtuuhelposti välttämään jos CR taipuu sille kannalle että julakisu tehdäänkin alkuperäisen suunnitelman mukaan muutama episodi kerrallaan eikä kaikki yhtenäköntänä joka tämänhetkine suunnitelma on).

Miksi olen niin kinnostunut SQ42 pelin julkaisusta no kun se on ihan normaali myytävä peli jota voi myydä normaaleissa pelinmyyntikanavissa normaalien pelejen hinnalla eli kun se on julkaistu CIG:lle alkaa tulla ihan pelinmyyntituloja aiva eritahtiin kuin mihin tätä joukkorahoitusrahaa on kertynyt eli sen SQ42 julkaisun jälken ei välltämätä tarvita mitään joukkorahoitusta Star Citizen PU pelin loppuunkehitämiseen vaan SQ42 pelin myyntitulot riittävät siihen.


"Huhut kertoo, että kannattaa varautua laskeutumaan planeetoille latausruutujen kautta."

Kaksi kysymystä liittyen tuohon

1 Onko tietoa siitä kuinka vanhoja nämä huhut on.

2 Onko mitään hajua mikä näiden huhujen lähde on
(kun yksi tunnettu lähde on DS ja hän on tunnustanut että hän on kykenemätön suunnittelemaan sellaista peliä ja perustaa tämä latausruutu väittensä siihen mutta Star Citizeniin on jo toteutettu monia asioita jotka DS väitti mahdottomiksi toteutta joten hänen kykynsä ovat ilmeisen rajalliset sen suhten mikä on mahdollista ja mikä on mahdotonta).
 
Olen muutoman kerran kokeillut tuota snipu-pyssyä ja todennut että ompa tehoton, mutta että siinä on charged moodikin on jäänyt täysin pimentoon :eek:
Tuo Snipu ja Star Citizenin mahdollistama todella pitkä katseluetäisyys on petollinen yhdistelmä kun se mahdolistaa esim. sen että Star Marinessa nouse avaruuteen ja leijailee pelikentän yläpuolelle todella korkealle niin että näkee ne kaikki tyhjiössä olevat laskeutumisalueet (joiden läpi kuljetaan ilmalukosta toiseen) yhtäaikaa yhdellä vilkaisulla.

Minä olen nimittäin tehnyt noin niin sillä snipulla psytyy ampumaan sillä laskeutumisalustalla olevaa pelaajaa joka näkyy vain parin pikselin kokoisena ilman kiikairiähtäintä ja kiikaritähtäimelläkin vain hiukan paremmin mutta ne luodit menee ainakin siihen laskeutumistasoon saakka koska kohteena olleet pelaajat on reagoineet siihen ja kaikenlisäksi olen onnistunut tappamaan yhden niin tolkuttoman kaukaa kun hän pysähtyi ihmettelemään keskelle laskeutumisalustaa että mistä ne laukaukset tulee niin sain rauhassa lasettaa sarjoja suoraan hänen päänsä yläpuolella pimeästä avaruudesta joten epäilen että ainut tapa miten hän olisi saattanut nähdä minut on se että hän olisi katsonut suoraan ylös juuri sillähetkellä kun laukaisin aseen.

Niin petollisella yhdistelmällä tarkoitan sitä että sillä snipulla pystyy Star Citizenissä tähtäämään kohteeseen tolkuttoman paljon kauempaa kuin on järkevä ampuma etäisyys (en tarkistanut etäisyysmittaria mutta epäilen että olin reilusti/paljon yli puolenkilometrin etäisyydellä kohteesta) (tuli mieleen armeijaajat ja se kuinka itkk:lla pystyi ampuman maakohteesen suht tarkasti 1,2-1,X km päähän eikä se kohde ollut ajoneuvo niin sillä aseella ei ole pakko ampua vain sarjaa myös yksittäis laukaus onnistuu (ts tositilantessa jos sillä "vastaantulijalla" ei ole käytettävissään snipua sen pystyy ampumaan kauempaa kuin se pystyy ampumaan sinut ja jos mahdolliset hyvät snipupaikat on tutkittu etukäteen niin vaikka sillä olisi käytetävisään snipu...)).

Minulla ei ole FPS pelikykyjä ja sitten on lisäksi vielä se ongelma että tulee automaatisesti aina tähdättyä suurinpiirtein torsoon eikä päähän ja kuten tuosta kaaviosta näkyy torsoon tähtäämällä tarvii monta osumaa (varsinkin kun on sarjatulipäällä eikä muista käyttää lyhyitä sarjoja niin että rekyyli nakkaa parin ensimmäisen kudin jälkeen tulevat kudit minne sattuu) ennen kun kohde on kentässä.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa että nyt minä olen sitten huumehörhö (sitähän janari tarkoittaa), kiitos paljon tästä mietäylentävästä palautteesta.

Trolls gonna troll. ;)

Huvittavaa muuten että herra Smart vaikuttaa nykyään erittäin aktiivisesti tuolla Eliten foorumeilla, yrittäen ilmeisesti saada Eliten pelaajia mukaan ristiretkeensä spämmimällä milloin mitäkin SC-vastaista propagandaa. :D
Koko SC-triidi tuolla Eliten forkalla on sellasta oksennusta etten suosittele kenellekään sitä.
 
Mitä tulee CR:n Citizencon puheiden ihmettelemiseen niin yksikään pisempäänseurannut ei ole epäselvä siitä että CR on tolkuttoman optimistinen asioiden julkaisuaikataulujen suhteen ja siksi bäkkerit on vaatineet häntä olemaan kertomatta niitä (siksi CR siinä Citizencon puheessa kakisteli että juu ei sais kerrtoa mutta kerron nyt kumminkin).

Kyllä se on ollut itse Roberts, joka päätti, ettei aseta päivämääriä julkaisuille. Mutta, kun hypeä on pakko pitää yllä koko ajan rahavirtojen vuoksi, niin kaikki on tulossa ihan nurkan takana. Kyllä ne valaat saadaan aktivoitua paremmin mukaan, kun näytetään scriptattua demoa uuden aluksen ohella ja kerrotaan, että parin kuukauden sisällä pääsettä pelaamaan tätä. Ei tällä ole mitään tekemistä optimismin kanssa. Kaikki CIG:lla tiesi, ettei 3.0 ole tulossa viime vuoden puolella. Vai miten voi heittää julkaisuajankohta niin paljolla, että kaksi kuukautta "optimistisen" päivämäärän jälkeen, AI on vasta suunnitteluasteella.

Eikä ole Derek Smart näiden huhujen taustalla. Ja enkä tiedä missäpäin Suomea janari tarkoittaa huumehörhöä. Ei ainakaan täällä.
 
Niin mites se nyt tähän ketkuun sitten. Ei toimi ei wörki ja rahat viety ette vaan tajua!!! @nilton ok! asia selvä? Onko asia selvä? Tietoisia että meitä kusetetaan ja me ehkä jopa hymyilemme asialle =)

en tiedä mitä tarkoitit janarilla.. Ja mitä murree on janari?
 
Viimeksi muokattu:

Kohdasta 3:50 eteenpäin niin eiköhän kirkastu mistä se sanonta janari alunperin tulee.

Juu on överiksi vedetty komedia versio mutta kun en sitä alkuperäisstä Scarface kohtausta jota yritin hakea löytänyt helposti.
 
Muokkasin pois kyseisen nimityksen alkuperäisestä viestistä, kun kerran murremuurin takia pahoitettiin mieliä. Ihan neutraali sana se mulle on.

Niin mites se nyt tähän ketkuun sitten. Ei toimi ei wörki ja rahat viety ette vaan tajua!!! @nilton ok! asia selvä? Onko asia selvä? Tietoisia että meitä kusetetaan ja me ehkä jopa hymyilemme asialle =)

en tiedä mitä tarkoitit janarilla.. Ja mitä murree on janari?

Mitä yrität sanoa?
 
Muokkasin pois kyseisen nimityksen alkuperäisestä viestistä, kun kerran murremuurin takia pahoitettiin mieliä. Ihan neutraali sana se mulle on.



Mitä yrität sanoa?
Okei palataan asiaan.

Sanoit siinä alkuperäisessä postauksesssa "En kyllä luottais paljonkaan kyseisen herrasmiehen sanomisiin."

Niin kyllä, jos puhe on jonkun tietyllä nimellä kutsutun version julkaisuaikataulu puheista niin ei ole mitään erityistä syytä luottaa siihen että CR:n antama päivämäärä pitäisi
(eikä sitä kuinkapahasti sen päivämäärä on pielessä oikein mitenkään pysty veikkaamaan kun se on vaihdellut parista viikosta vuosiin).

Mutta kun katsotaan koko CIG:n todellisisa tekemisiä niin pelinkehitys ihan oikeasti etenee jatkuvasti ja niitä päivityksiäkin julkaistaan jatkuvasti (vaikka ne ei ole juuri niitä mitä CR hehkuttaa) eli homma ihan oikeasti etenee ja pelit valmistuu lisää ja lisää (tuon homman oikeasta todellisesta etenemisestähän ei ole vastuussa Chris Roberts vaan Erin Roberts on se kenen hommiin se kuuluu).

Eli minä en arvion Star Citizen pelin ja Squadron 42 pelin valmistumisen todennäköisyyttä silläperusteella mihinmennessä CR sanoo/kuvittelee jonkin version valmistuvan minä arvioin niiden pelejen kehitystä/valmistumista silläperusteella mitä tosiasissa tapahtuu.


Minä olin jossakinmäärin huolissaan niin pitkään kun oli tilanne että Erin Roberts ei ollut toutantopuolella sitä tahtipuikkoa heiluttamassa vaan sitä tehtävää piti hoitaa sen EA:lta palkatun tyypin joka ei sitä kumminkaan kunnolla hoitanut, sinällään koomista kun mulle oli hirveän hyvä uutinen että Erin rupesi siihen homman niin DS piti sitä tuomiopäivän merkkinä joka takaa koko homman menemisen kiville (kun katsoo Robertsin veljesten historiaa niin ne pelit joita ne kummatkin on olleet yhdesä tekemässä niin että Erin vastasi käytännön työstä on aina olleet täydellisiä onnistumisia).
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä sinun kannaltasi, että luottoa riittää. En kyllä tiedä antaako se yrityksestä kovinkaan hyvää kuvaa, jos kerrotaan, ettei ole mitään erityistä syytä luottaa toimitusjohtajan puheisiin. Jossaki vaiheessa kuiten kannattaa alkaa huolestumaan jatkuvista viivästymisistä.

Robertshan sanoi vastikään, ettei tämän hetken varat riitä kuin Squadronin valmistumiseen ja PU:n rahoitus hoituisi siitä saaduilla tuloilla. Tämä siis, jos pelaajat löisivät rahahanat kokonaan kiinni. 100 miljoonaan paikkeilla CR mainosti, että ilman lisärahoitustakin pelit saataisiin valmiiksi. Ja mitä itse olen foorumeita lukenut, niin yhä enemmän alkaa näkymään ihmisiä, joilta alkaa loppumaan kärvivällisyys nimenomaan siksi, että CR ei pysty pitämään sanoistaan kiinni. No huomennahan tulee taas uusi konseptialus myyntiin, niin eiköhän sieltä taas irtoa valailta miljoona jos toinenkin.
 
Hyvä sinun kannaltasi, että luottoa riittää. En kyllä tiedä antaako se yrityksestä kovinkaan hyvää kuvaa, jos kerrotaan, ettei ole mitään erityistä syytä luottaa toimitusjohtajan puheisiin. Jossaki vaiheessa kuiten kannattaa alkaa huolestumaan jatkuvista viivästymisistä.

Robertshan sanoi vastikään, ettei tämän hetken varat riitä kuin Squadronin valmistumiseen ja PU:n rahoitus hoituisi siitä saaduilla tuloilla. Tämä siis, jos pelaajat löisivät rahahanat kokonaan kiinni. 100 miljoonaan paikkeilla CR mainosti, että ilman lisärahoitustakin pelit saataisiin valmiiksi. Ja mitä itse olen foorumeita lukenut, niin yhä enemmän alkaa näkymään ihmisiä, joilta alkaa loppumaan kärvivällisyys nimenomaan siksi, että CR ei pysty pitämään sanoistaan kiinni. No huomennahan tulee taas uusi konseptialus myyntiin, niin eiköhän sieltä taas irtoa valailta miljoona jos toinenkin.
Hyvä kun muistutit tuosta aluksesta melkein unohdin sen, pitää huomenna katsoa että minkälainen se on :tup:


PS Missasit tuon oman tekstisi pääpointin, se on se että Squadron 42 pelin rahoitus ja valmistuminen on turvattu (Squadron 42 pelin valmistumisesta vastaa suoraan Erin Roberts), eli Squadron 42 menee normaaliin myyntiin ja siten myy vähintään yhtähyvin kuin mikätahansa normaalipeli joten se generoi CIG:lle merkitävästi myyntituloja jotka taas turvaavat Star Citizen pelin valmistumisen (CIG:llä ei ole lainoja jotka tarvisi maksaa pois myyntituloilla), eli sinä sanoit että pelejen valmistuminen on käytännöllisesti katsoen varmaa (täysin riippumatta siitä millaisen itkupotkuraivarin lyhytpinnaiset bäkkerit saa).
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä miten onnistuit kääntämään ton mun tekstin positiiviseksi, mutta toisaalta eipä se mikään yllätys olekaan. Ja mitä tulee Squadronin myyntimenestykseen ja tuottoihin, niin on hyvä ottaa huomioon, että suurin osa kiinnostuneista jo omistaa kyseisen pelin.
 
En tiedä miten onnistuit kääntämään ton mun tekstin positiiviseksi, mutta toisaalta eipä se mikään yllätys olekaan. Ja mitä tulee Squadronin myyntimenestykseen ja tuottoihin, niin on hyvä ottaa huomioon, että suurin osa kiinnostuneista jo omistaa kyseisen pelin.
Sanoin että se SQ42 myisi niin kuin normaalipeli en väittänyt sen myyvän niin kuin hittipeli, mainitsin myös sen että kyseistä peliä ei ole rahoitetu lainarahalla eikä CIG:n takana ole pörssisijoittajia jotka vaatisi niistä myyntituloista osikoja joten varsinaisten myyntikulujen jälkeen kaikki on tuottoa toisin kuin muissa myynnissäolevissa peleissä.
 
No toivottavasti ei mene 10 sivun off-topiciksi kuten edellisellä sivustolla meni. ;) Tulee jos tulee ja jos tulee lataus ruutujen säestämänä niin mitä sit? aivan sama :) Jaksa kiinnostaa nikki joka on luotu tähän "trolliin"
 
No toivottavasti ei mene 10 sivun off-topiciksi kuten edellisellä sivustolla meni. ;) Tulee jos tulee ja jos tulee lataus ruutujen säestämänä niin mitä sit? aivan sama :) Jaksa kiinnostaa nikki joka on luotu tähän "trolliin"
Jos viittaat niltoniin trollina niin ei hän kyllä ole käyttäytynyt niin kuin varsinaiset trollit koska hän toi ainakin osittain ihan aiheelisia syitä esiin eikä perinteistä epäoleellista trollikamaa minkälisäksi hän oli ainakin osittain helposti kumottavissa eikä sen jälkeen yrittänyt hypätä johonkin aivan muuhun trollivedätykseen niin kuin perinteiset trollit ruukaatehdä jos eka vedätys ei ottanut tuultapurjeisiin, niin että jos niltonilla on vastaisuudessakin omia huolenaiheita niin tämänperusteella yritän vastata niihin parhaanimukaan asiallisesti enkä vedä trollitykkiä kotelosta esiin.

Sinällään minä en välitä vaikka keskustelu kumppani olisi trolli kunhan keskustelu pysyy asiallisena ja aiheessa (vaikka se trolli ei siitä hyötyisi sivulliset keskustelun seuraajat joilla saattaa olla vastaavia huolenaiheita hyötyy).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom