Star Citizen

Kuunnelka taustalla olevia jousia (tämä versio on Star Marinesta mutta sama on muissakin Star Citizen musiikeissa taustalla)



Nyt kuunnelkaa alussa taustalla olevia jousia



Tuo versio on hitaampi eikä yhtämoinimutkainen.

Tämänkaltaisia ääni ja kuva lainoja on ollut aikaisemmin
(se on yleisesti käytetty kikka markkinoinnissa
(esimerkiksi Pauligin Juhlamokka tunnusmusiikia käytetään taustalla
paljon useammassa paikassa kuin luulisit (jotka ei mitenkään liity Pauligiin eikä kahviin)).

Eli kyseesä on normaalikikka.

Se mikä tästä tekee merkittävää on se että käyttäjänä on iso kilpailija kuten

Warner Bros.
Middle-earth: Shadow of War (2017)

Eli Star Citizen on jo niin iso juttu että isot kilpailevat viihdejätit katsoo parhaaksi lainata sitä omaan markkinointiinsa.


-------------------------------------------------------------------

Mikä on Star Citizenin paras Arena Commander hävitäjä

vastaus on

Gemini :)



Iso Ase on Iso Ase ja Iso Suoja on Iso Suoja :-p

Tietenkin kun vastassa on toisia ihmisiä tilanne ei ole sama.
 
Viimeksi muokattu:
Happy Hour Museum: Pre-Christory - An ORIGIN Story

 
Kuunnelka taustalla olevia jousia (tämä versio on Star Marinesta mutta sama on muissakin Star Citizen musiikeissa taustalla)



Nyt kuunnelkaa alussa taustalla olevia jousia



Tuo versio on hitaampi eikä yhtämoinimutkainen.

Tämänkaltaisia ääni ja kuva lainoja on ollut aikaisemmin
(se on yleisesti käytetty kikka markkinoinnissa
(esimerkiksi Pauligin Juhlamokka tunnusmusiikia käytetään taustalla
paljon useammassa paikassa kuin luulisit (jotka ei mitenkään liity Pauligiin eikä kahviin)).

Eli kyseesä on normaalikikka.

Se mikä tästä tekee merkittävää on se että käyttäjänä on iso kilpailija kuten

Warner Bros.
Middle-earth: Shadow of War (2017)

Eli Star Citizen on jo niin iso juttu että isot kilpailevat viihdejätit katsoo parhaaksi lainata sitä omaan markkinointiinsa.

Saman tyyppinenhän tuo jousikierto on, mutta väittäisin, että suorasta lainaamisesta ei ole kyse. Täysin upouutta musiikkia on lähes mahdotonta tehdä, kaikki teemat, melodiat, skaalat riffit, yms. on jo jossain muodossa käytetty moneen kertaan. Lisäksi trendit vaikuttavat elokuvamusiikissakin, tällä hetkellä kun halutaan tehdä "isosti" eeppistä, kuulostaa musiikki just tuolta. Itseä on oikein ruvennut ärsyttämään varsinkin trailereissa käytetty "töräytys", joka on viimevuosina vallannut trailerit. Eli tämä:


(Ps. Unohdin mainita, että jopa Elitestä löytyy tuo töräys, Discovery scannerin käytöstä kuuluu saman kaltainen ääni. Liekö Hans Zimmer tai joku muu elokuvamusiikin iso tuottaja ensin luonut tuon äänen... Vaiko sittenkin Eliten kieltämättä mestarillinen äänitiimi... ☺)

Tässä töräytys käytössä, tosin ei kovin korostuneesti ja kohtalaisen hyvän kuuloinen kummiskin, taitaa olla ekoja töräyttelytrailereita. Tuossakin muuten jousilla vähän samantyyppinen kierto kuin nuissa ylemmissä videoissa:


Mitä tulee Paulig-teemaan, sehän on Lasse Mårtensonin sävellys ja alunperin osa Myrskyluodon Maijaa saman nimisestä TV-sarjasta. Toki hieman varioituna. Sekin aika universaalin kuuloinen tunnelmaltaan, hyvin vastaavia melodioita tulee vastaan paljon, mutta tässä kohtaa olisin todella yllättynyt jos juuri sama melodia kuuluisi jossain muualla kuin Paulig-mainoksessa tai Myrskyluodon Maijassa.
 
Viimeksi muokattu:
Eve Online on niin iso juttu, että Star Citizen katsoo parhaakseen lainata sitä omaan markkinointiinsa.

Concept.jpg
immensea-5.jpg


CIG tykkää muutenkin käyttää kopiosuojattua materiaalia pelinsä tekemiseen.

6wFRfUT.gif
 
Viimeksi muokattu:
Ylempänä taidetaan puhuta Inception-töräytyksestä. Tuon äänen käyttö törähti joka traileriin 2010 inception trailerin jälkeen. Sitä paitsi kaikkihan nykyään copy pasteaa suoraan Hans Zimmerin tuotantoa omiin biiseihin. Ne on niin hyvää kamaa niin sama kai se on kopioida Star Citizeniinkin. Ei siinä mitään väärää ole, kaikki sitä tekee.

 
Ja mulle tulee mielee ilman tarkempaa päivitystä Blade runner =)

E: siis musiikista... Töräytyksillä voitte vetää norsun nenillä sitä valkosta... :dead:


EE: en ehtinyt noi pitkälle..

Mikä on Star Citizenin paras Arena Commander hävitäjä

vastaus on

Gemini :)

Eih...

Edvard!!
 
Viimeksi muokattu:
Saman tyyppinenhän tuo jousikierto on, mutta väittäisin, että suorasta lainaamisesta ei ole kyse. Täysin upouutta musiikkia on lähes mahdotonta tehdä, kaikki teemat, melodiat, skaalat riffit, yms. on jo jossain muodossa käytetty moneen kertaan. Lisäksi trendit vaikuttavat elokuvamusiikissakin, tällä hetkellä kun halutaan tehdä "isosti" eeppistä, kuulostaa musiikki just tuolta. Itseä on oikein ruvennut ärsyttämään varsinkin trailereissa käytetty "töräytys", joka on viimevuosina vallannut trailerit. Eli tämä:


(Ps. Unohdin mainita, että jopa Elitestä löytyy tuo töräys, Discovery scannerin käytöstä kuuluu saman kaltainen ääni. Liekö Hans Zimmer tai joku muu elokuvamusiikin iso tuottaja ensin luonut tuon äänen... Vaiko sittenkin Eliten kieltämättä mestarillinen äänitiimi... ☺)

Tässä töräytys käytössä, tosin ei kovin korostuneesti ja kohtalaisen hyvän kuuloinen kummiskin, taitaa olla ekoja töräyttelytrailereita. Tuossakin muuten jousilla vähän samantyyppinen kierto kuin nuissa ylemmissä videoissa:


Mitä tulee Paulig-teemaan, sehän on Lasse Mårtensonin sävellys ja alunperin osa Myrskyluodon Maijaa saman nimisestä TV-sarjasta. Toki hieman varioituna. Sekin aika universaalin kuuloinen tunnelmaltaan, hyvin vastaavia melodioita tulee vastaan paljon, mutta tässä kohtaa olisin todella yllättynyt jos juuri sama melodia kuuluisi jossain muualla kuin Paulig-mainoksessa tai Myrskyluodon Maijassa.

Juu en väittänytkään että olisi lainannut juuri samaa, mutta mainonnassa on yleistä käyttää musiikipätkiä jotka aiheuttaa mieleyhtymän johonkin muuhun ja jos sellaista pätkää käytetään todella hyvin ei sen kuulia suoranaisesti hoksaa että mistä se pätkä on tuttu se vain luo tutuuden vaikutelman joka tulee yhdistetyksi siihen uuteen mainonnankohteeseen.
 
Eve Online on niin iso juttu, että Star Citizen katsoo parhaakseen lainata sitä omaan markkinointiinsa.

Concept.jpg
immensea-5.jpg


CIG tykkää muutenkin käyttää kopiosuojattua materiaalia pelinsä tekemiseen.

6wFRfUT.gif
Olet täysin oieassa SC:llä ei ole mitään tarvetta lainata EVE:ltä mitään ellei sitten olla tahalllan halutu antata tunnusta netin pitkäikäisimmälle scifi moninpelille (joka siin on ihan D3 toiminta grafiikaan perustuva eikä tekstipohjainen niin kuin muut vanhat on).

Muuten en löytänyt tuon nebulakuvan alkuperöistä lähdettä niin että onko se alkuperäinen lähde joki oikea nebulakuva (esim. Huble Heritagessa on niitä tolkuttomasti) vain onko sen tehnyt joku taiteilija EVE:n tilauksesta.


Tuo kopiosuijattu kuva on mitäilmeisimmin todella iso suurennos jostain todella pienestä kohteesta onko mitään tietoa mikä se alkuperäinen kuva/video on josta tuo on, kuva on kauhean epätarkka mutta ainakan tuo aseentukki ei vaikuta sellaselta että se olisi itse pelistä (se että CIG olisi käyttänut kopoisuojattua kuvaa ei autömaatisesti tarkoita että sitä oltaisiin käytety ilman käyttöoikeutta).
 
4K Kuvakaappauksia Star Citizenistä (ei omia lähde Sub jäsen on Den Forumilla)

Imgur

7nXsJNG.jpg


fCjYMo8.jpg


E6StUfA.jpg


source.jpg


source.jpg
 
Muuten en löytänyt tuon nebulakuvan alkuperöistä lähdettä niin että onko se alkuperäinen lähde joki oikea nebulakuva (esim. Huble Heritagessa on niitä tolkuttomasti) vain onko sen tehnyt joku taiteilija EVE:n tilauksesta.

En tiedä alkuperäisistä lähteistä, mutta Evestä jokatapauksessa kyseinen tekstuuri löytyy.

maxresdefault.jpg



Tuolta voi lueskella lisätietoja.


Tuo kopiosuijattu kuva on mitäilmeisimmin todella iso suurennos jostain todella pienestä kohteesta onko mitään tietoa mikä se alkuperäinen kuva/video on josta tuo on, kuva on kauhean epätarkka mutta ainakan tuo aseentukki ei vaikuta sellaselta että se olisi itse pelistä (se että CIG olisi käyttänut kopoisuojattua kuvaa ei autömaatisesti tarkoita että sitä oltaisiin käytety ilman käyttöoikeutta).



Oli oikeudet käyttää kuvaa tai ei, melko amatöörimaista toimintaa joka tapauksessa.
 
Tuolla redditin ketjussa on ihan hyvä selityskin. Eli artistien 'laiskuutta', eikä pitäisi päätyä lopulliseen julkaisuun.

So... I suppose if anyone wants an explanation - this is why it's perhaps not such a good idea to use Google Images to find source images for Photobashing.

Really, this sort of problem is extremely common for concept art, no matter if it's an indie company, a AAA developer, or a VFX studio - look at any photo-heavy piece and you can guarantee that nearly all the photos used are probably copyrighted images the artist found on Google, simply because it's the easiest and cheapest way of doing so, and most concept art is traditionally only really an internal thing.

Unfortunately, the only real alternative is either browsing though the usually quite crap public domain images on Flickr, or getting your company to pay for stock photos (Good luck with that.)

ja

No concept artist is going to bother spending hours meticulously painting the individual parts of an object when the company wants the concept along with a bunch of variations completed in a few hours so that they can evaluate the idea before production starts. That's simply not the purpose of concept art.

Concept art is just a tool, a sketch used to depict an idea to be used in the actual production, it's not really supposed to be used as media itself, even if marketing usually thinks differently.

Unfortunately, the separation between "Clean and production-ready art for marketing" and "a sketch the artist made in a few hours to further an idea" tends to be rather non-existent in most studios.
 
Enpä ole kuvitellutkaan kyseisen nebulan päätyvän lopulliseen peliin. Kertoo se kuitenkin jotain CIG:n laadunvalvonnasta, että kilpailevien pelien grafiikoita päästetään livahtamaan omiin konseptikuviin, joita on tarkoitus esitellä myös julkisesti. Saattaisi citizenitki olla melko varpaillaan, jos Mass Effectin tai Eliten konseptikuvista löytyisi Star Citizen lainauksia. Tosin uskoisin, että näissä tapauksissa olisi taustalla sen verran ammattitaitosempaa osaamista, että peittäisivät jälkensä vähän paremmin kuin CIG.

WUkgHqn.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Enpä ole kuvitellutkaan kyseisen nebulan päätyvän lopulliseen peliin. Kertoo se kuitenkin jotain CIG:n laadunvalvonnasta, että kilpailevien pelien grafiikoita päästetään livahtamaan omiin konseptikuviin, joita on tarkoitus esitellä myös julkisesti. Saattaisi citizenitki olla melko varpaillaan, jos Mass Effectin tai Eliten konseptikuvista löytyisi Star Citizen lainauksia. Tosin uskoisin, että näissä tapauksissa olisi taustalla sen verran ammattitaitosempaa osaamista, että peittäisivät jälkensä vähän paremmin kuin CIG.

WUkgHqn.jpg
No tuossa on kyllä tehty laiskasti. :D Ei ole niinkään harvinaista että maalaillaan 'lainattujen' tekstuurien päälle, mutta aika moka jättää toisen pelin logo näkyviin...
Vaikea sanoa onko näissä vika ollut artistien vai markkinointi-tiimin huolimattomuudessa, vaiko molemmissa. :kahvi:
 
Tuolla redditin ketjussa on ihan hyvä selityskin. Eli artistien 'laiskuutta', eikä pitäisi päätyä lopulliseen julkaisuun.



ja
Star Citizenin tapauksessa on toki se ero että ne konseptikuvat näytetään julkisesti kaikille eikä vain firmansisällä niin kuin muut pelitalot tekee, eli artistin pitäisi periaateessa toimia täysin toisin tehdessään konseptikuvaa Star Citizeniin kun miten hän toimii kun tekee sitä konseptikuvaa mihintahansa muuhun peliin.

Esim. tuo EVE nebulakuva sille oli avoin kuvapankilähde josta se on ilmeisesti poistettu kun se linkki johtaa vain artistin galleriaan nebulakuvista ei siihen yksitäiseen kuvaan johon linkki viittaa eli on mahdollisuuksien rajoissa että sen Star Citizen konseptikuvan tekijä käytti tuota lähdettä ja luuli että käyttöoikeuteen ei liity mitään epäselvyyksiä, jokatapauksessa EVE:stä tunnetun nebulan käytöön ei ole mitään järkisyytä (mitä nyt se että kyseisen konseptikuvan tehnyt artisti tunnusti olevansa EVE fani eikä tajunnut että tuon kaltaisen EVE lainan käyttö voisi aiheutta isommankin sopan ts se oli se syy miksi sitä käytettiin syy vain ei ole järkevä) kun täysin vastaavia nebula kuvia on paljon tarjolla niin että ne ei liity mihinkääntoiseen peliin.


Kyseinen EVE nebulaa käyttänyt artisti on voinut myös luulla että teki hauskan easter eggin konseptikuvaansa täysin tajuamatta että se on täydellinen ase mailman foorumeissa ja somessa toimivalle Star Citizen trolliarmeijalle, nykyään kun nyt on vaan valitettavasti niin että mitätahansa Star Citizeniin liittyvää käytetään lyömäaseena jos suinkinvain on keksittävissä keino miten sitä voisi käyttää lyömäaseena.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä ole kuvitellutkaan kyseisen nebulan päätyvän lopulliseen peliin. Kertoo se kuitenkin jotain CIG:n laadunvalvonnasta, että kilpailevien pelien grafiikoita päästetään livahtamaan omiin konseptikuviin, joita on tarkoitus esitellä myös julkisesti. Saattaisi citizenitki olla melko varpaillaan, jos Mass Effectin tai Eliten konseptikuvista löytyisi Star Citizen lainauksia. Tosin uskoisin, että näissä tapauksissa olisi taustalla sen verran ammattitaitosempaa osaamista, että peittäisivät jälkensä vähän paremmin kuin CIG.

...
Ok Star Citizeniin konseptikuvia tehneet ei ole olleen niin huolellisia taustojen lähdemateriaaleissa kuin olisi pitänyt olla, miten tästä päästään siihen että koko peli on kusetusta eikä sitä koskaan julkaista ainakan lähellekkään sellaisena kuin on annettu ymmärtää.
 
Hmm ... vielä kun oppisi muistamaan sen yksityiskohdan että vastaa painike on alhaalla oikealla ja muokkaa painike on alhaalla vasemmalla.
 
(mitä nyt se että kyseisen konseptikuvan tehnyt artisti tunnusti olevansa EVE fani eikä tajunnut että tuon kaltaisen EVE lainan käyttö voisi aiheutta isommankin sopan ts se oli se syy miksi sitä käytettiin syy vain ei ole järkevä)

Vielä kun saisi lähdettä tälle tunnustukselle.
 
Vielä kun saisi lähdettä tälle tunnustukselle.
Juuri tuon takia emmin että kerronko sitä ollenkaan kun ei ole sitä lähdettä ulkomuistista esittää (ei ole ollut tarvetta kerätä lähteitä mahdollisia trolliaseita vastaan aikaisemmin).

Siksi lisäsin sen tuohon kappaleeseen jälkikäteen editoimalla ja vain sulkeisiin kun ei ole sitä lähdettä tallennetuna johonkin arsenaaliin valmiiksi enkä ulkomuistista muista että mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään.

Kun olen trollejen kanssa keskustellessani oppinut yhden asian, heillä tuntuu olevan aina valmiiksi takataskussa lisää sopivan raflaavaa materiaalia jos erehtyy väittelyyn heidän kanssaan.

En väitä että sinä olisit trolli (et käyttäydy ensinkään niin kuin tyypillinen trolli) mutta pelkään pahoin että olet päätynyt hyvin negatiiviseen kuvaasi Star Citizenistä tyypillisen trollien levittämän materiaalin perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
No ihan miten vain. Omiin korviini vaan ei ole kantaunut mitään, missä CIG tai kyseinen artisti olisi kommentoinut tätä konseptikuvaa. Eikä ole CIG:n tapaista muutenkaan kommentoida näitä "kohuja". Valailla tuntuu vain aina löytyvän selitykset valmiina, kun vähäkin negatiivista pelistä mainitaan. Siksi vähän epäilyttää, että koko tunnustuskin on tuulesta temmattu. Olen kyllä mielelläni väärässä tässä asiassa.

Ja kyllä ihan itse tätä friikkisirkusta seuraamalla olen mielipiteeseeni päätynyt. Ei tarvitse olla Derek Smart, että näkee minkälaista paskaa tämä projekti huokuu.
 
...
Ja kyllä ihan itse tätä friikkisirkusta seuraamalla olen mielipiteeseeni päätynyt. Ei tarvitse olla Derek Smart, että näkee minkälaista paskaa tämä projekti huokuu.
Juu kuten sanoin en pidä sinua trollina.

Internetille nyt vain on ominaista että sieltä löytää todisteen milletahansa muodostumassa olevalle omalle kannalle jostakin aiheesta, joten jos olet alkanut epäillä että "Star Citizen on friikisirkus" ja alkanut etsiä sille kannalle vahvistusta löydät sen vahvistuksen netistä.

Star Citizenin tilanteessa näkemystä on vielä omian vahvistamaan se että tasapainoiset kannat ei pääse esiin kun on kaksi totaalisen vastakkaista kuppikuntaa toisenmukaan Star Citizen on täydellinen ja toisenmukaan se on täys kusetus.

Ja jos yrittää keskustella Star Citizenistä siitälähtökohdasta että siitä nyt kumminkin lopulta voisi valmistua hyvä peli tulee vängällä leimatuksi tuohon yltiöoptimistiseen Star Citzen on täydellinen koulukuntaan vaikka itse esittäisi sille vastakkaisia esimerkkejä.
 
Visio on toki hieno ja mietin itsekin vuosia sitten kickstartteriin osallistumista, kun pelin julkaisun piti olla vuonna 2014. Uskooko kukaan enää oikeasti että peli julkaistaan luvatun tasoisena MMO:na joskus? Haittaako peliin sijoittaneita, että rahoilla tuotetaan ilmeisesti erillistä peliä (squadron 42) josta pitää maksaa lisää? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Visio on toki hieno ja mietin itsekin vuosia sitten kickstartteriin osallistumista, kun pelin julkaisun piti olla vuonna 2014. Uskooko kukaan enää oikeasti että peli julkaistaan luvatun tasoisena MMO:na joskus? Haittaako peliin sijoittaneita, että rahoilla tuotetaan ilmeisesti erillistä peliä (squadron 42) josta pitää maksaa lisää? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

mjoo.

squadron 42 episodi 1 -> parin vuoden jälkeen episodi 2 :p

3.0 iso päivitys tuossa myös grindaus peli elementtiä.
 
Visio on toki hieno ja mietin itsekin vuosia sitten kickstartteriin osallistumista, kun pelin julkaisun piti olla vuonna 2014. Uskooko kukaan enää oikeasti että peli julkaistaan luvatun tasoisena MMO:na joskus? Haittaako peliin sijoittaneita, että rahoilla tuotetaan ilmeisesti erillistä peliä (squadron 42) josta pitää maksaa lisää? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Olet ymmärtänyt aikamonia asioita väärin alkaen sitä mitä sillä ensimmäisellä (myös Kickstarter) joukkorahoitus vaiheella oltiin rahoittamassa kun sillä rahoitetiin nimenomaan ensisijaisesti Squadron 42 pelin kehitystä koska oletus oli että joukkorahoitus riittää vian siihen Squadron 42 peliin Star Citizen pelin teko oli sitten sen varassa jos tuota Squadron 42 peliä oltaisiin saatu myytyä (valmiina julkaistuna) niin paljon että ne myyntitulot olisi riittäneet sen Star Citizen pelin tekoon.

Tämä on yleinen harhakäsitys bäkkereiden keskuudessa että Squadron 42 olisi joku myöhempi lisäys peliin ja se varsinainen joukkorahoitettu peli olisi Star Citizen kun tilanne on aina ollut tasan päinvastoin Star Citizen joukkorahoitettuna mahdollistui vasta jälkikäteen kun sitä joukkorahoitusta kertyi niin paljon.

Tuo alkuperäinen (jo silloin tolkuttoman optimistinen) 2014 julkaisuaika koski niemenomaan vain Squadron 42 pelin ensimmäisen episodin ensimmäistä pelattavissa olevaa jaksoa (oli tarkoitus julkaista usessa ossa).

Eli tällähetkellä ne ensimmäisen aallon joukkorahoittajat (myös Kickstarter) on saamassa paljon enempi kuin mitä olivat rahoittamassa, eli he saavat sen MMO:n vaikka eivät suoranaisesti rahoittaneet sitä alunperin.

"Uskooko kukaan enää oikeasti että peli julkaistaan luvatun tasoisena MMO:na joskus?" luvatun tasoisena on helppo sanoa mutta miten se määritellään kun on CIG:n taholta kerrottu mitä on tarkoitus tullla julkaisuvaiheessa ja on kerrottu myös pitkäntähtäimen tavoitteita (siis sellaisia jotka mahdollisesti toteutettaisiin julkaisun jälkeen jos se olisi ollenkaan mahdollista) ongelma tässä on se että suuriosa bäkkereistä lukee kaikki pitkäntähtäimen haaveetkin selaisiksi jotka on pelissä sen jukaisuhetkellä.

"Uskooko kukaan enää oikeasti että peli julkaistaan luvatun tasoisena MMO:na joskus?" minä uskon että erittäin hyvä Star Citizen MMO julkaistaan aiemmin kuin joskus mutta se ei myöskään tule täyttämään kaikkia bäkkereiden (hyvinmonesti täysin perusteettomia) odotuksia, ts varmasti tulee bäkkereitä jotka saa lapsellisia itkupotkuraivareita kun juuri se hänen kuvittelemansa yksityiskohta ei olekkaan pelissä.

"Haittaako peliin sijoittaneita, että rahoilla tuotetaan ilmeisesti erillistä peliä (squadron 42)" tämä on totaalinen valhe kun Squadron 42 on nimenomaan se peli jota joukkorahoituksella alunperin sanotiin ja luvattiin rahoitettavan, Star Citizen on se peli jota joukkorahoituksella ei alunperin oltu ollenkaan rahoittamassa.

"(squadron 42) josta pitää maksaa lisää?" todista tuo väite näytä yksikään bäkkerin joka on rahoittanu peliä pelipaketilla jonka sisältönä sanottiin olevan sekä yksin- että monin-peli ja joka ei siitähuolimatta olisi saamassa tätä yksinpeliä selaista bäkkeriä ei ole jokaikinen bäkkeri saa tasan sen mihin on rahojaan pistänyt (en puhu pelin yksityiskohdista vaan yleensä yksin ja monin pelistä).

Jokaikinen pelipakettin ennen sitä kun Squaron 42 pelille tehtiin oma osansa RSI:n sivulla ja se sai oman erillisen pelipakettinsa sisältää kummatkin pelit ja on aina sisältänyt kumatkin pelit ja tulee aina sisältämään kumatkin pelit.

Jos ihminen on täysi idiootti ja ostaa vain Squadron 42 pelin sisältävän paketin (vaikka ostotapahtuman yhteydessä moneen kertaan varoitetaan että olet ostamssa pelkää Squadron 42 peliä) hän ansaitseen juuri sen mitä osti se että ihmiset on idiootteja eikä lue sitä mitä nenänedessä seisoon ei voi olla CIG:n syy.



Että rahoilla tuotetaan ilmeisesti erillistä peliä (squadron 42) josta pitää maksaa lisää?
Tuo on yleisin valheellinen Trolliväite mitä Star Citizeniin liityen esitetään.
Kumpikin sen esittämä väite sekä erillistä että pitää maksaa lisää on valhe, pelit ei koskaan ole olleet erillisiä ainut ero on vain se että Squadron 42 on se osa jota oltiin alunperin rahoitamassa joukkorahoituksella.


Edit. Yksi lisäys koska joku wannabee trolli siihen kumminkin puuttuisi
"pelit ei koskaan ole olleet erillisiä"
tarkoittaa sitä että ne käyttää täysin toistensa assetteja eli kaikki alukset ja paikat yms joita kehitetään toiseen peliin on myös käytettävissä/käytössä siinä tosessakin pelissä joten rahoitusta ei mene hukkaan päällekkäisellä kehityksellä.


PS "Uskooko kukaan enää oikeasti että peli julkaistaan luvatun tasoisena MMO:na joskus?"
Kaikki pelinkehityksestä kerrottu (monisa eri lähteissä ja eri tavoilla) ja kaikki se mitä jo nyt voit pelata osittaa että kaikkia MMO:hon tarvittavia osa-alueita kehitetään jatkuvasti niin nopeasti kuin pystyntään ja kun mikään ei viittaa siihen että rahankertyminen olisi loppumassaa lahivuosina se MMO vähänpakolla valmistuu jossainvaiheesa joten sen väitteen esitäminen että MMO:ta ei olisi tulossa on trolli tai todella heikoilla tietämyspohjalla esitetty perätön aivopieru.
 
Viimeksi muokattu:
...

Squadron 42 on ollut suunnitelmissa (sai aiemmin pelipaketeissakin yhdessä Star Citizenin kanssa) likipitäen aina ja se on todennäköisesti lähitulevaisuuden (vuodet 2017-2018) merkittävin julkaisu Star Citizeniin liittyen. Mass Effect 2 oli ihan kiva ja näin, mutta ensimmäinen ajatus avaruusaluksen sisätiloissa kävellessä oli, että pääseekö tästä aluksesta etenemään uloskin. Eipä tietenkään, mutta Mass Effect: Andromedan mainoskampanjan osalta on huvittanut, kun jo ikkunoista ulos katsomista pidetään kovana juttuna ja näyttelijä Natalie Dormer on laitettu suosiolla äänihommiin, kun performance capture ei kuulu Biowaren asialistalle. Ihmettelen, jossei Squadron 42 pysty vastaamaan kysyntään.
Squadron 42 on se peli jota ensimmäisellä joukkorahoituksella rahoitettiin ainoa ero on että silloin sillä ei ollut omaa nimeä puhuttiin vain yksinpelikampanjasta kun taas koko pelimailmalla oli nimi Star Citizen, tietenkin ihmiset jotka ei vaivautuneet lukemaan mitä rahoittivat eivätkä vaivautuneet ymmärtämään mitä rahoitivat fiksaantuivat pelkkään Star Citizen nimeen.


Mass Effect: Andromedan liittyen yksi huvittava juttu, sitä pelaamaan päässyt jo kaikki muut Mass Ettect pelit pelannut peliarvostelia oli tubevideossaan hyvin tohkeissan kun sen aluksensisällä liikuessa ei ollut lataustaukoja, Star Citizen näkökulmasta se että aluksen sisällä voisi missäänolosuhteessa olla minkäänlaista lataustaukoa on täysin mahdoton ajatus.

Minuakin kummastutti se että Mass Ettect 2 ei käytä päääosanesittäjien osalta motioncapturea kun se olisi ollut kumminkin vähempi työtä vaativa kun kaiken värkkäämien käsin (tietenkin ne voi kulisseissa käyttää jotain halpaa näytteliää motioncaptureen ja ympätä sen capturen pääosanesittäjän äänen kanssa yhteen (vaikuttaisi että myös Squadron 42 käyttää tätä osin paikkaaman pieniä puutteita joita pääosanesittäjien motioncapture kirjastosta puuttuu esim. aseen koteloon/vyölle laitto ja siitä valmiustilaan otto ei vältämättä ole suoraan motioncapture Gilianilta tai Carryltä)).


Se on totta että Chriss Robertsin pakottava tarve heitellä lähitulevaisuudessa olevia päivämääriä vaikka ei ole mitään suurta varmuutta siitä että ne päivämäärät olisi pitäviä ei ole hyvä juttu ja se on kaikenlisäklsi alkanut haitata sitä tavoitetta mihin päivämäärien julksiulla normaalisti pyritään kun tällähetkellä on todellharvassat tahot jotka ottaisi Chrissin kertoman päivämääärän minkääntasoisella vakavuudella, eli jos Chriss julkaisee tänään tiedotteen että Squadron 42 peli julkaistan huomenna klo 12:00 on täysin mahdollista että merkittävä osa medioista jättää tämän pelin todellisen julkaisun uutisoimatta kun olettaa että se on vain uusin Chriss:in paikansapitämätön päivämäärä.
 
Viimeksi muokattu:
:sdarra:

uusimmat uutiset.

Tick rate 30. Pelaaja määrän suurentaminen.

3.0 sisältää mainauksen.

 
:sdarra:

uusimmat uutiset.

Tick rate 30. Pelaaja määrän suurentaminen.

3.0 sisältää mainauksen.


Tuntui BoredGamer olleen aika tohkeissan tuosta studio vieraisustaan kun laittoi sen piikiin paljon juttuja jotka on tulleet tietoon jo muistalähteistä joten sinällän ei pongannut tuosta videosta mitään radikaalisti uutta jota ei olisi jo aikaisemmin ollut tiedossa.

Olennaisempaa tässä on se että jup kun olet bäkkeri voit sopia vierailuajan siihen CIG:n studioon jossan haluat käydä paikanpälläkatsomassa että onko se pelinteko täyttä kusetusta niin kuin jotkut väittää vai ei.


Tuosta että se mitä 3.0 tule sisältämään on kasvanut selvästi siitä mitä sen alunperin oli tarkoitus sisältää on ollut juttua jo monissa CIG:n lähteissä (esim. sitä mainausta ei alunperin pitänyt olla 3.0 versiossa).
 
Uusin ATV ... tai siis se mitä on lopputekstien jälkeen.



------------------------------------------------------------------------------------------

Aurora on ollut päivitettävänä
...
niin mitenkäs kävi

iXtURU4.jpg


Vinki laske kuvassa olevat portaat ja päätele siitä Auroran lattiantaso ja vertaa sitä tällähetkellä pelissä olevan Auroran lattiantasoon ja koita arvata minkä kokoinen uusi Aurora on.

Ei minulla ole suoranaista tietoa mitoista mutta tuon päättelyn perusteella uusi Aurora on kasvanut ihan merkittävästi.

Niin tuo on Wip kuvasta (esim. huomaa siitä että RSI:n logo on peilikuvana).


------------------------------------------------------------------------------------------

0b72988d-2a56-4143-b0f9-2fa9141fa667.jpg


Star Citizen Newsletter - Return of the Chairman
March 17th, 2017

Greetings Citizen.

This week, I’m visiting the studio in Manchester to help with Squadron 42 and do reviews on all aspects of Star Citizen. I’m impressed with the developments thus far and look forward to sharing them with all of you. Next week, I’ll follow up this UK visit with a trip to the Frankfurt studio.

It seems I’m not the only person at CIG with a travel-heavy schedule. The Community Team has traversed the convention and festival circuit from GDC in San Francisco, to PAX East in Boston, and South By Southwest in Austin. Tomorrow at South By Southwest, Tyler Witkin, John Erskine, Marissa Meissner, and Eric Green will give audiences a behind-the-scenes look at how we are building one of gaming’s most passionate communities. They’ll discuss in detail the Evocati, the Issue Council, Spectrum and RSI’s weekly video programming among many other topics. For more info on “The Star Citizen Community: A Crowdfunded Success Story,” check out the South By Southwest schedule here.

With the release of Star Marine and the updates to Arena Commander, it’s easy to forget that there will be a lot of other ways to make a living in the Star Citizen universe that don’t involve a loaded weapon. That’s why Tony and I sat down for a special 10 for the Chairman to talk about professions in 3.0, specifically mining and cargo. Even though we’re still actively developing the system, it's been great to focus on an element of the game outside of combat, which will help breathe life into the universe. You can find a link to the episode in the newsletter. Lastly, to all our Irish fans out there, have a Happy Saint Patrick’s Day!

-- Chris Roberts

4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg


Monthly Report

We’ve revamped the Monthly Report by putting each studio’s update into one place! See what the Los Angeles, Frankfurt, UK, and Austin offices have been up to here.

>>>> Uutta! Sisältää myös kuukausiraporttia varten tehtyjä videopätkiä

4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg




>>>> 2.6.2 on pikkasen jäljessä aikataulusta


b58c2aeb-304c-46c7-8bda-fc1727b86aa0.jpg


SneakPeek_Yela.jpg


Yela Afternoon

Take a rare glimpse at the afternoon sun over Yela. Water vapors from cryovolcanoes fall back onto the moon’s surface, coating it in a snow-like substance.

>>>> Tahtoo 3.0:n ja laskeutua Yelan pinnalle.

4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mitään kikkaa saada SC käyttämään näyttistä 100%, hölmöä kun jonkun 50% rasittaa näyttistä ja sitten fps jojottaa. Toki netistä lukenut syyn, että paska nettikoodi vetää prossun jojoon ja näyttis ei pääse rasittumaan.
 
Mitään kikkaa saada SC käyttämään näyttistä 100%, hölmöä kun jonkun 50% rasittaa näyttistä ja sitten fps jojottaa. Toki netistä lukenut syyn, että paska nettikoodi vetää prossun jojoon ja näyttis ei pääse rasittumaan.
Ei ole kikkaa. Se on se nettikoodi vielä joka estää. Sitten kun 3.0 tulee, niin sitten pitäisi tulla todella huomattavaa parannusta. 2.6.2 patchissä saattaa jotain pientä tulla.
 
Ei ole kikkaa. Se on se nettikoodi vielä joka estää. Sitten kun 3.0 tulee, niin sitten pitäisi tulla todella huomattavaa parannusta. 2.6.2 patchissä saattaa jotain pientä tulla.
Tuo viikkokirje josta edellinen postukseni on, yksi osa siitä on

Production Schedule Report

Jos sitä linkkiä seuraa näkee missävaiheessa 2.6.2 version valmistuminen on.

262-High-Level-2.png

Alkuperäinen 2.6.2 tavoite valmistumispäivä oli 17.3. nyt se on siis lykkäytynyt 23.3. saakka (sekään ei taida toteutua koska 2.6.2 ei ole vielä PTU:ssa).

Niin muuten sen Nettikoodin piti alkuperäisen tavoittaan mukaan olla valmis pariviikkoa ennen 2.6.2 valmistumista mutta arvatkaapas mitä

Näyttäis olevan just se Nettikoodi käyttäliitymän ohella se syy miksi 2.6.2 on lipsunut alkuperäisestä taoitepäivästään :)

Niin tuossa 2.6.2 versiossakaan ei ole mikään lopulline valmis Nettikoodin toteutus mutta jos hyvinkäy siinä on sen pahimman pullonkaulan poistava ominaisuus jo käytössä (ts kaikille pelaajille ei päivity aivan kaikken serverillä tapahtuvan tieto).


------------------------------------------------------------------------------
Network

Serialized Variable – DELAY

  • There have been improvements in some areas of the Serialized Variable work, but other parts are not performing as well as we would like. The network team are continuing to work through these issues
  • ETA is 21st March (was 17th March)
Multiplayer Mega Map
  • The last round of testing the Multiplayer Mega Map raised some quite serious and unforeseen issues that needed to be fixed before releasing to the Evocati. These fixes were more complex than originally expected which has caused the completion of this to slip even further.
  • ETA is Today (was 8th March)

UI

Bug Fixing/Front End Polish
  • The UI team have identified further bug fixes to the Main Menus and some more general gameplay bugs that they are aiming to fix
  • ETA is 22nd March
Support for non 16:9 Resolutions
  • Work is COMPLETE
Arena Commander Ship Customizer Fixes
  • Work is COMPLETE
Arena Commander/Star Marine Lobby Fixes
  • Work is COMPLETE
 
Viimeksi muokattu:
Lisää tuosta 3.0 versiosta siitä milloin se tulee ja mitä se sisältää

----------------------------------------------------------------------------

3.x and Beyond - Milestones Overview


3.0 – The Stanton System


Basic Profession functions
  • Trading – Be able to buy/sell commodities via kiosks and NPCs among the various landing zones.
  • Cargo Transport – Pick up hauling jobs between landing zones. Automatic cargo load/unload, manual cargo transport.
  • Piracy and Smuggling – Establish secure/non-secure areas. AI Security response to attacks. Add the ability to retrieve floating cargo from destroyed ships. Create buy/sell system for illicit cargo.
  • Mercenary – Create Service Beacon System (for Combat Assist Contracts). Create AI distress scenarios.
  • Bounty Hunter – Accept missions to terminate wanted players and NPCs.
New Ships
  • RSI Ursa Rover – This rugged all-terrain vehicle is perfect for exploring vast planets.
  • Drake Dragonfly – This fast open-cockpit ship has been seen flying both in atmosphere and in space.
  • Drake Caterpillar – This large, modular cargo ship has a mixed reputation, to some it’s a spacious affordable hauler, to others, it’s up to no good.
  • RSI Constellation Aquila – The exploration variant of the classic RSI Constellation.

Stanton System Roll-Out

Travel around the various planets and stations within the Stanton System. Although technically a UEE system, all of these planets were sold to MegaCorps to help fund the government.

  • Debut of Planetary Tech
  • Expanding the Stanton System
    • ArcCorp
    • Hurston
    • Microtech
    • Crusader
    • Delamar
    • New Space Stations, moons and Asteroid belts

3.1 – Mining & Refining


Basic Profession functions

  • Mining – Retrieve solid and gaseous commodities from planet surfaces, manual cargo transport, refining materials.
  • Refining and Processing – Process raw ore into purified commodities. Most shops will only deal in one or the other form. Initial implementation might be to have dedicated shops handle the refining.
  • Quantum Interdiction – Be able to interdict Player ships from Quantum travel.
  • Refueling – Add Refuel Contracts to Service Beacon. AI tankers and fuel requests (as well as player fuel requests)
  • Escort – Protect one or more ships from harm. Add Escort contracts to Service Beacon. Implement Quantum Linking (multiple ships jumping together)
Additional Solar System Locations
New Ships

  • Drake Cutlass Red & Blue – Variants of the popular Drake fighter.
  • MISC Hull C – This medium sized cargo ship is one of the most common hauling ships in the Empire.
  • MISC Prospector – A small mining vessel for solo operators.
  • Origin 85x – The luxury away-vessel first seen in the 890 Jump brochure.
----------------------------------------------------------------------------

Se mihin haluan kiinnitää humiota on tuon kaivostoiminta jonka piti tulla vasta versiossa 3.1 eli 3.0 ja 3.1 on ainakin ositain yhdistyneet eli on mahdollista että enempikin tuon 3.1 version juttuja tulee jo 3.0 versiossa ja voi olla myös mahdollista että jotain mitä alunperin piti olla 3.0 versiossa jää vastaavasti odottamaan sitä seuraavaa 3.1? versiota.

Aluksethan tuppaa osittain tulemaan peliin tyyliin sittten kun se on valmis siksi meillä jo on Drake Caterpillar ja Origin 85x pelissä vaikka ne alunperin oli tähdätty 3.0 ja 3.1 veriohn.
 
Mitään kikkaa saada SC käyttämään näyttistä 100%, hölmöä kun jonkun 50% rasittaa näyttistä ja sitten fps jojottaa. Toki netistä lukenut syyn, että paska nettikoodi vetää prossun jojoon ja näyttis ei pääse rasittumaan.
Tuohon ei ole kikkaa saada käyttämään enempi näyttistä

Mutta on kikka saada Star Citizen näyttämään vieläkin paremmalta kuin mitä se näyttää hyödyntämällä suurempi osa siitä käyttämättömästä näyttiksen tehosta lisäkarkin näyttämiseen.

Kyseinen tapa ei ole CIG:n tukema vaan vaatii että itse virittelet peliäsi siltäosin netistä löytyvillä ohjeilla.

Custom USER.cfg Guide – Star Citizen Alpha 2.6 | [REDACTED]
 
Ensinnä katso uusin ATV se oli taas infopläjäys.


Toiseksi yks juttu jota ei mainttu ATV:ssä liittyen 2.6.2 versioon



Itselläni on se EDtracker josta on tarkoitus tulla keino käyttää gimball aseita koska muutoin on tarkoitus lentää tikulla mikä rajoittaa mahdollisuuksia esim. Freelancerilla paljon koska Freelancer ilman gimball kykyä on aika onneton.
 
milloin tämän pitäisi olla valmis?

Star Citizen valmistuu, kun CIG:n on pakko julkaista peli. Toisin sanoen niin kauan, kun commandot ostelevat avaruuspikseleitä ja tätä myötä rahoittavat Robertsin mocap-harrastusta, ei CIG:lla ei ole mitään kiirettä eikä tarvetta puskea peliä ulos. Moninpeliä ei ainakaan kannata odotella tämän vuosikymmenen puolella.
 
eli käykö tässä niin siinä vaiheessa kun olisi "valmista" niin ketään ei enää kiinnosta. maailma meni jo.
 
Star Citizen valmistuu, kun CIG:n on pakko julkaista peli. Toisin sanoen niin kauan, kun commandot ostelevat avaruuspikseleitä ja tätä myötä rahoittavat Robertsin mocap-harrastusta, ei CIG:lla ei ole mitään kiirettä eikä tarvetta puskea peliä ulos. Moninpeliä ei ainakaan kannata odotella tämän vuosikymmenen puolella.
Tartuit juuri sellaisen postauksen mihin sinun olettaisikin tarttuvan ja annoit juurisenkaltaisen vastauksen kuin sinun olettaisikin antavan, pisteitä ennustettavuudesta :tup:
 
eli käykö tässä niin siinä vaiheessa kun olisi "valmista" niin ketään ei enää kiinnosta. maailma meni jo.
Hyvin monen (yli satatuhatta?) mielestä Star Citizen Alpha on jo nyt hyvin mielenkiintoista pelattavaa.

Squadron 42 yksinpeli tulee ulos vaikka nillittäjät kuinka haluaa muuta väittää, se on omiaan nostamaan kiinostavuutta sellaissa pelaajissa jotka ei ole ensisijaisesti moninpeleistä kiinnostuneita.

Eli tuo mailma meni jo voi pitää pelimedian osalta paikkansa siihen saakka kun Squadron 42 julkaistaan mutta ei se vaikuta varsinaisesti Star Citizen pelistä kiinnostuneisiin niiden kiinnostus ei ole muuttunut mihinkään vaikka pelimedian kiinnostus aiheesta vaihtelee (sen mukaan onko uutta lokaa nakattavissa vai ei).

Star Citizenissähän on se että kun se on kokonaan joukkoahoitettu sillä onko muut kuin siitä kiinnostuneet kiinnostuneet siitä ei ole juurikanan merkitystä koska peli valmistuu ja tulee elämään ilman onko ulkopuoliset kinnostuneet siitä vai ei.

Eli kyllä ulkopuolisten kiinnostus Star Citizeniin vaihtelee, onko se vakavaa ei, tarvisiko siitä olla erityisesti huolestunut ei.

Nouseeko Star Citizenin kiinnostavuus rajusti sitten kun se lopulta julkaistaan myyntiversiona , no taatusti.


PS Tuo PortaDiFerron käyttämä "Sitten kun se on valmis" on Star Citizen insider juttu joka ei avaudu ulkopuoliselle jos ei tiedä historiaa, pääpointti on kumminkin se että bäkkerit ei odota perinteistä kaupallista bugipesä julkaisua vaan ne haluaa pelin "sitten kun se on valmis" ja CIG kehittää peliä juuri siitä lähtökohdasta että ne rakentaa pitkäikäistä alustaa Star Citizen MMO pelille joka kestää kymmeniä vuosia vanhentumatta ja on helppo ylläpitää ja laajentaa.

Tottapuhuen olen enempi huolestunut Elite Dangerousin tilanteesta kun se on ollut ulkona pitkään ja siihen on tullut uusia päivityksiä jotka on laajentaneet sitä merkittävästi mutta siitähuolimatta se ei näytä houkuttavan uusia pelaajia tarpeeksi (ja vanhatkin pelaajat näyttää enenevässämäärin bunkeroituvan yksinpeli puolelle) mikä ei ole hyvä juttu koska se on hyvä peli ja sillä on rikas historia joten toivon että se pysyisi elossa viekä kymmeniä eikä vain muutamia vuosia.
 
Viimeksi muokattu:
"Sitten kun se on valmis" on Star Citizen insider juttu joka ei avaudu ulkopuoliselle

Ihan ehkä eniten käytetty fraasi minkä tahansa Early Access-pelin kohdalla.. Että ei se nyt ihan mikään SC-insider juttu kuitenkaan ole.
 
Hyvin monen (yli satatuhatta?) mielestä Star Citizen Alpha on jo nyt hyvin mielenkiintoista pelattavaa.

Eikö normaalilla kaupallisella pelillä pitäisi olla moninkertaisesti tämä määrä. Paljonko nämä tuovat uutta rahaa sisään? Ja montako vuotta kerätyt rahat tätä menoa riittää? Millä varmistetaan että kerätyt rahat menevät oikeasti kehitykseen, eikä joku vedä välistä?
 
Eikö normaalilla kaupallisella pelillä pitäisi olla moninkertaisesti tämä määrä. Paljonko nämä tuovat uutta rahaa sisään? Ja montako vuotta kerätyt rahat tätä menoa riittää? Millä varmistetaan että kerätyt rahat menevät oikeasti kehitykseen, eikä joku vedä välistä?
Tuo yli satatuhatta viittaa aktiivisiin pelaajiin jotka pelaa jatkuvasti se on pienimäärää kaikista bäkereistä
(merkittävä osa ei pelaa aktiivisesti vaan odottaa valmista julkaisuversiota).

Bäkkeritä on just nyt 1 769 591 (määrä kasvaa jatkuvasti).

Kertynyt rahoitus on just nyt 145 399 255 $ (se on kasvanut tämänvuodenaikana n. 2,5 miljoonaa $ per kuukausi (eikä ole mitään merkkiä siitä että tahti ainakaan hidastuisi) ts 150 miljoonaa $ menee rikki 2-3 kuukauden sisällä).

Joten pelistä kiinnostuneiden määrästä ja kertyvästä rahamäärästä on täysinturhaa huolestua
(sama kuin kaatosateessa seisova huolestuisi siitä että joskos sitä ei sadakkaan tarpeeksi).


Sitten on vielä tämä "Eikö normaalilla kaupallisella pelillä"
Star Citizen ei ole normaali kaupallinen peli
(kaikki jotka yrittää ennustaa pelejen ja pelitalojen menestystä repii hiuksiaan Star Citizenin kohdalla kun se ei noudata mitään tunnettua kaavaa).
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ehkä eniten käytetty fraasi minkä tahansa Early Access-pelin kohdalla.. Että ei se nyt ihan mikään SC-insider juttu kuitenkaan ole.
Paitsi että Star Citizenin kohdalla se pitää paikkansa, bäkkerit ei revi pelihousujaan siksi että jotakin täytyy odottaa ne repii pelihousut sitten jos se julkaistaan osittain keskeneräisenä (ts jos Star Citizen moninpeli tarvisi vuoden lisää kehitysaikaa valmistuakseen bäkkerit olisi ok sen kanssa).

Esim. 2.6.2 version julkaisu on just nyt tasan viikon (7pv) myöhässä, näetkö missään bäkkeriä pitämässä elämää siitä että se on viikon myöhässä no et näe pääsääntöisesti bäkkerit ei edes vaivaudu mainitsemaan tämänkaltaisesta yhtään mitään koska sillä ei nyt vain ole merkitystä.

Tuosta tulikin mieleenin 2.6.2 on ensimmäisessä PTU vaiheessa just nyt (en muistanut mainita siitä aikaisemmin kun se siirtyi PTU vaiheeseen).

-----------------------------------------------------------------------------
Edit 2.6.2 PTU laajeni justiinsa
Invitation to Play Star Citizen Alpha 2.6.2 on PTU!

Hi everyone!

We've published 2.6.2b to PTU tonight and it's now available to our Evocati, PTU 1st and 2nd Wave testers, Subscribers, and Concierge Members!

...
...

PS Latautuu ihan mukavaa vauhtia arvoitu valmistumisaika vaihtelee 30-60 minuutin välillä tätäkirjoittaessani (200M kaapeliyhteys).
 
Viimeksi muokattu:
1,7 miljoonaa on Robertsspaceindustriesiin tunnuksen rekisteröityneiden lukumäärä. Rahaa peliin laittaneita on vähemmän (noin puoli miljoonaa tai jotakin...), mutta sosioekonomisesti se ryhmä ei kokoonnu persaukisten kerholla.
...
Juu olet oikeassa muistin väärin Funding sivulla oleva luku on tosiaankin rekisteröityneiden määrä ei ostaneiden määrä joka on
1 235 608 miljoonaa henkilöä jotka ovat bäkänneet/ostaneet jotain (ts ei välttämättä ole koko peli vaan voi olla mitätahansa halvempaakin), eli se veikkaamasi puolimiljoonaa on yli puolimiljoonaa pielessä ;-)


"mutta sosioekonomisesti se ryhmä ei kokoonnu persaukisten kerholla."

Tuokin on aika asenteellinen kun tilastot kertoo että yli puolet niistä on sellaisia että ovat ostaneen vain sen peruspaketin joka sisältää pelin ja aloitusaluksen (ts ovat käyttäneet rahaa n. 40-50 € ei sen enempä), eli Star Citizen bäkkerit on melko tavallista porukka vaikka trollit haluaa muuta väittää.


--------------------------------------------

Edit. PTU 2.6.2 versioon liityen se hyppäsi suoraan "Evocati" vaiheesta
"PTU 1st and 2nd Wave testers, Subscribers, and Concierge Members" vaiheeseen
ts suoraan yli "PTU 1st Wave testers" vaiheen
eli olettaisin että bugeja on normaalia vähempi ja se siten tulisi täyteen julkaisuversioonkin nopeampaa kuin moni aikaisempi on tullut.

--------------------------------------------

Edit2.

0b72988d-2a56-4143-b0f9-2fa9141fa667.jpg

Star Citizen Newsletter - Your Mega Map to the Stars
March 24th, 2017

Greetings Citizen.

After a successful trip to the UK studio, I’m now at the Frankfurt offices working with the team and, while I’d love to share what they’ve been working on, I don’t want to take away from their studio update on next week’s ATV. I think you’ll be just as excited by all their progress as I am.

As you may already know, the 2.6.2 update was released to the Evocati and the first two waves of the PTU this week. The feedback we’ve received from all the dedicated backers has been immensely helpful. It’s brought to light some networking issues that we’re continuing to sort out, so thanks for submitting bugs to the Live Spectrum Feedback Channel. Gathering and replicating these bugs is essential so the CIG team can fix issues and get 2.6.2 into the hands of everyone as soon as possible. One item that we snuck into this patch is an eagerly awaited addition to Drake Interplanetary: the Buccaneer. We kept this bit a surprise up until the Evocati release, since we weren’t sure how well the untested ship would fly. Thankfully, the feedback on the latest addition to the Drake lineup has been promising.

Lastly, I’m set to talk at the GamesBeat Summit on May 2. Though we’re still fleshing out all the details, the theme for this year’s summit is “How Games, Sci-fi and Tech Create Real-World Magic.” Rich Hilleman from Amazon Game Studios will be joining me at the event in Berkeley, CA. I’ll keep you posted about as the event draws closer, but in the meantime, you can check out their line up here.

-- Chris Roberts

...
...

b58c2aeb-304c-46c7-8bda-fc1727b86aa0.jpg


Research Lab Instruments
Today’s sneak peek features research lab instruments from Rayari, Inc

---------------------------------------------------------
PS Sub Vaulttiin just tulleet Truck Stop Concept kuvat on mielestäni todella lupaavia se vie avaruusasemien ulkonäköä pois ISS/painovoima pyörivällä renkaalla imitaatioista jolta Olisar vielä osittain näytää ja samalla on omanlaisiaan eikä esimerkiksi muistuta Elite Dangerousin asemia mikä on hyvä kyllä versellä pitää olla oma muotokieli ilman minkään kopiointia.

PS Myös ED on mielestäni onnistunut hyvin uusimpien asemiensa kanssa joita on viimeaikoina näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Lukemalla ainoastaan täältä on !anteeksi! hankala uskoa, ettei näin laajalla kehityksellä olisi useampia projekteja minkä kautta voitaisiin todeta oikeasti todellisia etenemisiä. Nyt vielä tuntuu että näin laajaa hommaa hoidetaan hyvin heppoisesti ilman kunnollista etenemistä.

Se mitä olen nähnyt peliä twitchistä muiden pelaamana on oikeastaan aika todella hirveää jälkeä saada tätä peliä mihinkään järkevään toivottuun tulokseen. Kaunista gfx ja hirveää lagia. Todella todella vaikea kuvitella että joku nettikoodi nyt yllättäen korjaisi asioita, jos kaikki tähän mennessä on jo tehty päin vittuja? Jos joku on koskaan miettinyt teknisesti 3d multiplayer peliä niin tietää että ei sitä multiplayerkoodia jälkeenpäin helpolla tehdä uudestaan?( Kuka korjaa kaiken nyt taas? ) Helvetin syvälle mennään ja ainoastaan viilaaminen on jo työlästä...
Korjaus oli joku pienellä alueella kohtalaisen heikosti toimiva fps peli? (myöhässä oleva proof of concept?)

Peli:
Paperilla mahtava idea. Teknisesti voidaan huudella vaikka mitä. Tehdään siitä kaikesta tekniikasta peli joka toimii käyttäen kaikkea yhtenäisesti niin alkaa tulla vaikeuksia vaikka rahaa olisi loputon määrä käyttää (ehkä?).

Olisi hyvä olla sivusto:
- Selkeät ongelmat listattuna teknisinä haasteina ja mitä ollaan jo mietitty ratkaisuksi
- Tulevat tekniset toteutukset kuvattuina ja askeleet siihen toteutukseen
- Aikataulu näille.
- Vaihtoehdot sille jota ei saada toimimaan aikataulussa.

Voi olla että nämä jo löytyy?

Toivotaan parasta kaikille ja saadaan paras peli ikinä. Tätä minä ainakin toivon...




t. nakki
 
Hei!

...

Olisi hyvä olla sivusto:
- Selkeät ongelmat listattuna teknisinä haasteina ja mitä ollaan jo mietitty ratkaisuksi
- Tulevat tekniset toteutukset kuvattuina ja askeleet siihen toteutukseen
- Aikataulu näille.
- Vaihtoehdot sille jota ei saada toimimaan aikataulussa.

Voi olla että nämä jo löytyy?

Toivotaan parasta kaikille ja saadaan paras peli ikinä. Tätä minä ainakin toivon...


t. nakki
Kumman haluat

Kuukausiraportit

vai viikoittaisen (perjantaisin päivittyvän)

Production Schedule Report

vai haluaisitko sittenkin suoraan sähköpostiisi tulevan viikoittaisen raportin (esim. alla)

Star Citizen Newsletter - Your Mega Map to the Stars
March 24th, 2017

Greetings Citizen.
After a successful trip to the UK studio, I’m now at the Frankfurt offices working with the team and, while I’d love to share what they’ve been working on, I don’t want to take away from their studio update on next week’s ATV. I think you’ll be just as excited by all their progress as I am.

As you may already know, the 2.6.2 update was released to the Evocati and the first two waves of the PTU this week. The feedback we’ve received from all the dedicated backers has been immensely helpful. It’s brought to light some networking issues that we’re continuing to sort out, so thanks for submitting bugs to the Live Spectrum Feedback Channel. Gathering and replicating these bugs is essential so the CIG team can fix issues and get 2.6.2 into the hands of everyone as soon as possible. One item that we snuck into this patch is an eagerly awaited addition to Drake Interplanetary: the Buccaneer. We kept this bit a surprise up until the Evocati release, since we weren’t sure how well the untested ship would fly. Thankfully, the feedback on the latest addition to the Drake lineup has been promising.

Lastly, I’m set to talk at the GamesBeat Summit on May 2. Though we’re still fleshing out all the details, the theme for this year’s summit is “How Games, Sci-fi and Tech Create Real-World Magic.” Rich Hilleman from Amazon Game Studios will be joining me at the event in Berkeley, CA. I’ll keep you posted about as the event draws closer, but in the meantime, you can check out their line up here.

-- Chris Roberts

6278d068-140f-47f1-bfe2-4feb29b9f32a.jpg


Around the Verse
Sandi Gardiner and Forrest Stephan share how Mega Maps improves playability in Star Citizen, while Eric Kieron Davis stops by with the Los Angeles studio update. Watch it all here.
4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg


Updated Subscriber Perks
Sandi Gardiner and Alexis Lesnick released a video announcing the updated 2017 subscriber perks. See what’s new for subscribers here.
4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg


2.6.2 Schedule Update
Take a look at the most recent 2.6.2 Production Schedule here.


Citizens of the Stars
Mr. Hasgaha is in the Citizen Spotlight sharing how he takes Star Citizen screenshots and videos that appeals to Star Citizen fans both old and new! VP of Publishing and Austin Studio Director John Erskine takes on the Quantum Questions challenge. See if he dethrones the champion and watch for this week’s Top 5 and MVP here.

Loremaker’s Guide to the Galaxy
Senior Writer William Weissbaum heads to the Corel System, which is the main trade lane between the UEE and the Banu. See why the city of New Junction is considered a hotspot for smuggling and crime in this week's episode.

Happy Hour Friday
After teasing the image of the basketball half court in last week’s Around the Verse, Technical Designer Calix Reneau joins Jared Huckaby, Tyler Nolin, and Tyler Witkin and tries to create a game mechanic that might make it possible to shoot hoops in Star Citizen. Don’t miss this live demonstration of visual scripting and mechanic prototyping here.

48d8a985-6c0f-4b7a-8e20-5e74216b5a2f.jpg


LIVE Version : Alpha 2.6.1
PTU Version : 2.6.2
PTU Test Groups : Evocati + Wave 1,2 + Subscibers + Concierge


d80b0a67-4713-4cda-9c92-f25fe3c63b98.jpg


Big Bennys Flair
Interested in becoming a subscriber? Join by April 17, because all new and active subscribers will receive a Big Bennys vending machine. Decorate your hangar with this fun piece of flair!
527b5be2-0490-4803-9031-398271dcd4d2.jpg


Vault Update - Truck Stop
Swing by the Subscribers Vault to have a look at concept art for the upcoming Truck Stop modular stations that will start populating the Persistent Universe. Soon, you’ll be able to pick up jobs, offload your cargo, or just take a break from the drift at this new station type.

Town Hall
On the next Town Hall, Turbulent’s Benoit Beausejour and Benjamin Fardel will answer subscriber questions about Spectrum, the launcher, and more! Send in and vote on questions now. Then catch the next episode on Tuesday, March 28, at 12PM Pacific.


fe68cefe-957a-45c7-8156-4a4edfac2302.jpg


SC4 Tournament
Chiefgully has organized a 2v2 competition that will be broadcasted live here.
Posted by
Chief Gully
CHIEFGULLY


Black Sheep Cockpit
BSA_Stormservant created a custom Black Sheep Alliance themed cockpit for playing Star Citizen.
Posted by
Stormservant
BSA_STORMSERVANT


First Squadron | Star Citizen Cinematic Short
Utilizing the new camera controls in Alpha 2.6, GlasseSC has made an incredible Star Citizen cinematic short that is definitely worth checking out.
Posted by
Glassepls
GLASSESC




Copyright © 2017 Roberts Space Industries Corp / Roberts Space Industries International Ltd, All rights reserved.

You're receiving this email as a supporter of the Star Citizen game project.

Our mailing address is:

Roberts Space Industries Corp
12322 Exposition Blvd
Los Angeles, CA 90064

Roberts Space Industries International, Ltd
Freedom House, Church Street
Wilmslow Cheshire, England SK9 1AX
(PS tuosta on poistettu jonkinverran materiaalia kun 21 kuvaa raja ylittyi)

Voit tietenkin kysyä myös suoraan Dev:iltä RSI:n foorumillakin.

Eikä sovi unohtaa ATV ohjelmia niissä käsitellään kaikki studiot viikoittain ylimalkaisemmin ja yksi studio vuorollaan tarkemmin.


Muuten jos nuot
- Selkeät ongelmat listattuna teknisinä haasteina ja mitä ollaan jo mietitty ratkaisuksi
- Tulevat tekniset toteutukset kuvattuina ja askeleet siihen toteutukseen
Toteutetteisiin kaikesta Star Citizen moninpeliin ja Squadron 42 yksinpeliin liityvästä sillä tarkuudella että keskiverto bäkkeri ymmärtäisi mitä on lukemassa siihen työhön tarvittaisii varmaan kymmenisen työntekijää (jatkuvasti) ja siitä listasta tulisi usean kirjan paksuinen pumaska (jota tietenkin täytyisi päivittää jatkuvasti), kun ne kummatkaan pelit nyt ei ole pieniä niin täytyy yrittää löytää jonkinlainen tasapaino ihan kaiken kertomisen ja järkevän työ/teksti määrään välillä (missämäärin esim. Amazon AWS:än tekemä työ Lumberyard nettipuoleen liittyen pitäisi käsitellä).

Eli on helppo listata

- Selkeät ongelmat listattuna teknisinä haasteina ja mitä ollaan jo mietitty ratkaisuksi
- Tulevat tekniset toteutukset kuvattuina ja askeleet siihen toteutukseen

Mutta sen toteuttaminen tarvittavassa mittakaavassa ei ole mikään triviaalijuttu niin kuin tuollaisen helpon listan persuteella voisi luulla.

Esim. Tuota sinun vähän vähettelemää Nettikoodi asiaa on käsitelty jo tunteja eri videossa joita CIG on julkaissut ja siitähuolimatta siitä on ehditty kertoa vasta pintaraapaisu kun se nyt ei vain ole niin yksinkertainen juttu että sen voisi kertoa selittämättä ensim mistä on kysymys että kuulija/näkijä edes osittain ymmärtäisi mistä videosssa kerrotiin, sitten on tietenkin se että kun sen Nettikoodin tekijöitä on rajallinen määrä niin kuinka suuri aika heidän rajallisesta työajastaan uhrataan niiden videoden yms tekoon.

Muuten noihin

- Aikataulu näille.
- Vaihtoehdot sille jota ei saada toimimaan aikataulussa.

ei Star Citizenin kohdalla vastaus ole koskaan se mikä se muissa pelissä on
eli ongelmaa ei lakaista matonalle "aikataulupuutteen vuoksi" vaan sitä aikataulua kasvatetaan kunnes ongelma on ratkaistu (esimerkiksi Star Citizen alusten sisäkkäiset fysiikkamootorit on senlaauinen uusikeksintö että sitä ei oltaisi edes yritetty keksiä muissa peleissä vaan oltaisin tyydytty siihen vanhaan että aluksessa liikuminen aluksen liikuessa ei nyt vain onnistu tarvittavan suuruisessa pelikentässä tarvittavalla tarkkuudella (ts Star Citizenissä päätetään ensin mitä halutaan tehdä (täysin riipumatta siitä onko mitään senkaltaisat ikinä missään toteutettu) ja sitten keksitään että miten sen pystyy toteuttamaan)).


"Lukemalla ainoastaan täältä on !anteeksi! hankala uskoa, ettei näin laajalla kehityksellä olisi useampia projekteja minkä kautta voitaisiin todeta oikeasti todellisia etenemisiä. Nyt vielä tuntuu että näin laajaa hommaa hoidetaan hyvin heppoisesti ilman kunnollista etenemistä."

Voisi ehkä autaa jos yrittäisi seurata niitä alkuperäisiä lähteitä eikä vain sitä mitä tässä BBS ketjussa saatutaan käsittelemään.

Esim. siinävaiheessa kun nuo kuukausiraportit alkoi ilmestyä käsittelin niitä BBS:ssä (silloin ei ollut vielä tämä BBS) mutta koska ne on olleet jo pitkään rutiinisti kuukausittain julkaistavia en jankuta niistä jatkuvasti (nehän löytyy sieltä RSI:n sivulta jos ne haluaa nähdä).

Myöskään viikkokirjeestä en mainitse muuta kuin jotain joka sattuu olemaan minua kiinnostavaa ja saatan laitaa sen sneakpeak kuvan näkyville kun se liittyy yleensä sellaiseen jonka peliin tuloa ei tarvi odottaa kovin kauan (suurinosa viimeaikoina on ollut sellaisia että ne tulee 3.x versioissa).



PS Sori jos mulla hiukan hitsasi mutta nämä "mistään en ole mitään tietoa yrittänyt löytää mutta tulempa valittamaan tänne siitä huolimatta että kun mistään ei kerrota yhtään mitään" tyypit nyt vain pikkasen tympii.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom