Star Citizen

Mikä ihmeen vedätys?
MuroBBS:n SC ketjussa oli aikapaha trollihyökkäys (useampia yhtäaikaa (ja niistä ainakin 2-3 oli ihan oikeita räbältä tulleita trollaajia)) niin epäilen että siksi tässäkin SC ketjussa moni epäilee trolliksi hiukan herkemmin kuin olisi välttämättä aiheellista.
 
1487882813-presse-papiers-1.jpg


Hurricane
 
No Citizenien keskuudessa trolli-käsitehän on kokenut melkoisen inflaation, kun jokainen joka viitsii kyseenalaistaa pelin ympärillä tapahtuvaa rinkirunkkausta, leimataan sellaiseksi. Ja mitä tulee vastauksien saamiseen omiin huolenaiheesiin, niin enköhän jatkossakin löydä ne ihan muuta kautta. En usko, että niinkin emotionaalisesti peliin kiintyneeltä ihmiseltä kuin sinä, saa objektiivista informaatiota.
 
Minusta @IcePen on hyvinkin asiallisesti raportoinut kehityksestä. Itselläkin on jäänyt vähiin projektin seuraaminen. Sähköpostit saatan skannata läpi ja jos jotain erityisen mielenkiintoista hyppää silmille ja sattuu olemaan sopiva hetki niin voin jonkun artikkelin tai videon katsoa. Siinä mielessä on ihan hyvä että täältä saa kohtuu hyvää updatea. Toki netissä kaikki tieto täytyy joka tapauksessa osata suodattaa.
 
Onko esim. SpaceEngine tai Outerra tuttuja? Tuossa planeettamoottorissa ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin se, että se on CryEnginellä toteutettu. Kuitenkaan demossa ei näytetty mitään muuta kuin skriptattua sisältöä yksinpelinä. Eli ollaan todella kaukana mistään mitä on luvattu.

Mitä hyötyä on isoista planeetoista, jos planeetalla on vain muutama devien käsin tekemä paikka, jossa on jotain tekemistä?

Voisin olla hieman vähemmän skeptinen tuon pelin suhteen, jos puolen vuosikymmenen kehitystyön jälkeen olisi näyttää jotain konkreettista, esim. multi-crewatut capital shipit toiminnassa, kokonainen aurinkokunta, jossa yhtä aikaa 100+ pelaajaa jne.
Itsellä juurikin samanlainen ajatus. Ei jaksa enää innostua tästä kun näyttää että tämä tulee aina vaan olemaan Tech demo jostain joka ei koskaan valmistu. Koko Star Cizen on alunperinkin lähtenyt väärille poluille lupailemalla kaikkea kaikille ja sehän ei tunnetusti pelimaailmassa jos oikeassakaan onnistu. Kirjoittelin jo 3-vuotta sitten että ei tästä taida tulla valmista koskaan ja silloin sai sellaisen paskamyrskyn näilä SC uskovaisilta että pari vuotta ja valmista on? Ei ole. Mutta toivon todellakin että jotain jossain vaiheessa olisi koska hieno konsepti tämä olisi jos vaan saisivat jonkilaisen räpiköityä kasaan. Nythän tämä on todellakin vain puhdasta toivoa ja unelmaa...
 
MuroBBS:n SC ketjussa oli aikapaha trollihyökkäys (useampia yhtäaikaa (ja niistä ainakin 2-3 oli ihan oikeita räbältä tulleita trollaajia)) niin epäilen että siksi tässäkin SC ketjussa moni epäilee trolliksi hiukan herkemmin kuin olisi välttämättä aiheellista.


Jep juu.. Ei hittojakaan löysennän vannetta o_O Täällä I-> viiva O> viheltää sen verta ettei näihinn sitten..(taitaa viheltää enemmänkin) siis minä...
 
@IcePen jatkaa kattavia raporttejaan aivan kuin murossakin. Itse en usko että tästä tulee ikinä valmista mutta silti lanka tulee silmäiltyä läpi säännöllisesti odottaen että joko/milloin.

Kovinta peliä ikinä odottaessa ja toivoessa mutta todennäköisesti saan odottaa maailman tappiin ja projekti jää omituiseksi kuriositeetiksi pelihistoriaan.
 
@IcePen jatkaa kattavia raporttejaan aivan kuin murossakin. Itse en usko että tästä tulee ikinä valmista mutta silti lanka tulee silmäiltyä läpi säännöllisesti odottaen että joko/milloin.

Kovinta peliä ikinä odottaessa ja toivoessa mutta todennäköisesti saan odottaa maailman tappiin ja projekti jää omituiseksi kuriositeetiksi pelihistoriaan.


Näitä icepenin raportteja jaksanut lukea koska, ne on kivoja hyviä ja tarvittaessa kriittisiä... Oma 50e on sielä ja eipä ole käynnistänyt koko peliä viikkoon ;) Eipä ole koskaan tullut ostettua peliä jota ei pelaa :nb: Onkohan mua kusetettu..
 
No Citizenien keskuudessa trolli-käsitehän on kokenut melkoisen inflaation, kun jokainen joka viitsii kyseenalaistaa pelin ympärillä tapahtuvaa rinkirunkkausta, leimataan sellaiseksi. Ja mitä tulee vastauksien saamiseen omiin huolenaiheesiin, niin enköhän jatkossakin löydä ne ihan muuta kautta. En usko, että niinkin emotionaalisesti peliin kiintyneeltä ihmiseltä kuin sinä, saa objektiivista informaatiota.
En ole yrittänyt pimitää sitä että tuo asioita esiin positiivisessa valossa mutta en mielestäni ole myöskään (ainakaan tietoisesti) pimittänyt niitä seikkoja jotka on oikeasti pielessä (ts olen antanut kuulua silloinkun jokin mielestäni oikeasti mättää).


Kysymys taitaa monesti olla lähinnä siitä että jotkin on minusta faktoja siitä miten tämän kyseisen pelin kehitys tosisasissa etenee ja nämä faktat on samaan aikaan toisille tuomiopäivänmerkki joka on osoitus siitä että peli ei koskaan valmistu ja että se on täysi kusetus ja että CR vain varastaa valtavat kasat bäkkerien rahaa (tämä kaikki siitähoulimatta vaikka CIG:llä on yli 330 työntekijä ja työntekijämäärä kasvaa jatkuvasti).


Niin kun joku tulee hakemaan vahvistusta tuomiopäivän ennustelleen ja minä en anna sitä en voi autaa sen pisemmälle kun mielestäni kyseesä nyt kumminkaan ei ole tuomiopäivä (kumpi silloin on objektiivinen ja kumpi subjektiivinen on toisten päätettävissä).


Yksi fakta on kieltämätä se että CIG on polttanut turhaan rahaa huonosti suunnitellun/toteutetun työjärjestyksen vuoksi (esim. aluksia on tehty lentokuntoisiksi saakka vaikka ei olla päätety etukäteen eri komponentien tärkeitä stantardeja kuten mitenkä paljon en vaativat tilaa aluksesta), mutta tästä faktasta on seurauksena se että bäkkereillä on lennettävissä aluksia jotka ei muutoin olisi vielä lenttävissä.

Tähän faktaan liityen ne kuvat joita olen nähnyt uudessta Aurorasta aiheuttaa pikkasen huolentynkää sen takia että se saattaa mennä osittain vielä kerran uusiksi sitten kun rahti on kunnollla mukana pelissä ja pelikehittäjät vihdoin tajuaa kuinka radikaalisti se rahtikontti Auroran pohjan alla vaikuttaa sen lennettävyyteen (rahdin osuus koko Auroran massasta on merkittävä ja se rahtikonti on täysin sivussa työnnön kekipisteestä).
 
Minusta @IcePen on hyvinkin asiallisesti raportoinut kehityksestä. Itselläkin on jäänyt vähiin projektin seuraaminen. Sähköpostit saatan skannata läpi ja jos jotain erityisen mielenkiintoista hyppää silmille ja sattuu olemaan sopiva hetki niin voin jonkun artikkelin tai videon katsoa. Siinä mielessä on ihan hyvä että täältä saa kohtuu hyvää updatea. Toki netissä kaikki tieto täytyy joka tapauksessa osata suodattaa.
Minäkin itseasissa seuraan pelin kehityksestä annettavaa tietomassaa ja saatavissa olevaa tietomassaa paljon pienemmältä osuudelta kuin tätä ketjua seuraavat yleensä kuvitelevat joten joku toinen aktiivinen seurajaa kirjoitelemaan tähän ketjuun olisi oikein terve tullut
(varsinkin kun mulla on pelin seuraamisessa asioista johtuen viikkojen (jopa kuukauden) aukkoja niin että olennaisia seikkoja voi mennä ohi).


Yksi tietoinen päätös jonka olen tehnyt on se että en aktiivisesti ilmoittele jos normaali myynnisä olevien alusten lisäksi on joitain poikkeuksellisia aluksia/paketteja myynnissä tai jos jotkin normaali alukset on jossain poikkeuksellisesa tarjouksessa, eli jos kyttäät jonkin tietyn aluksen ostotilaisuutta seuraa suoraan RSI:n sivua koska on todennäköistä että en kerro tässä ketjussa että se alus on juuri nyt saatavissa)

(eli esim. jos haluat Terrapinin keinolla millä hyvänsä sinulta on voinut mennä ohi se että Hurricanin ja Terrapinin voi ostaa LTI:n sisältävänä pakettina just nyt (sinällään hauska paketti kun toinen on hirveä tankki kilpikonnan kilvellä ja toinen on lasikanuuna ilman mitään merkittävää suojaa mutta siitä huolimatta kumpaankin voi laittaa isoja (samoja) aseita))

(toinen on vielä se että ystävänpäivä pelin aloituspaketit oli vieläkin tarjouksessa kuin viimeksi tarkistin eli sen esimmäisen pelin ja aluksen sisältävän paketin hankinta olisi ollut järkevä tehdä ystävänpäivä paketilla varsinkin jos halusi kummatkin pelit kun sellainen oli tarjouksessa ja se on erittäin harvinaista että kumatkin pelit sisältävä paketti on tarjouksessa)

No miksi en enää kerro myynnissä olevista aluksista no kun se lisäraha ei enää ole välttämätöntä pelien valmistumiseksi ja yleinenmielipide käyttää myytäviä aluksia lyömäaseena joten ei ole omien etujeni (eikä pelin edun) mukaista kertoa myytävistä aluksista.
 
Viimeksi muokattu:
Onko esim. SpaceEngine tai Outerra tuttuja? Tuossa planeettamoottorissa ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin se, että se on CryEnginellä toteutettu. Kuitenkaan demossa ei näytetty mitään muuta kuin skriptattua sisältöä yksinpelinä. Eli ollaan todella kaukana mistään mitä on luvattu.

Mitä hyötyä on isoista planeetoista, jos planeetalla on vain muutama devien käsin tekemä paikka, jossa on jotain tekemistä?

Voisin olla hieman vähemmän skeptinen tuon pelin suhteen, jos puolen vuosikymmenen kehitystyön jälkeen olisi näyttää jotain konkreettista, esim. multi-crewatut capital shipit toiminnassa, kokonainen aurinkokunta, jossa yhtä aikaa 100+ pelaajaa jne.
Tämä on vanha mutta koska toinen postaaja nosti tämän esiin käsittelen tätä kysymystä.


Space Enginen planeetat on aivan eri mittakaavassa ja vaihtelu rajallista eikä eri biomien välillä näytä olevan minkäänlaista automaagista blendausta minkälisäksi ne taitaa olla täysin proseduraalisia eikä niiden kehitystä ole edes suuniteltu niin että minkäänlainen hybridi kehitysmalli olisi mahdollinen, eli ei soveltuisi niihin tavoitteisiin jotka CIG on asettanut.

Outerra taas on tosiaankin näyttävä mutta siinä devit laittaakin kaikki panokset vain yhden planeetan mahdollisimman täydelliseksi tekemiseen, joka on aivan eri tavoite kuin CIG työkalut joilla pystyisi tekemään suurenmäärän yksillöllisen ja hyvän näköisiä planeetoja mahdollisimman pienellä työmäärällä.

Kun monet katsoessa näitä CIG:n planeettademoja missaa sen että pääasia ei ole se planeetta vaan ne työkalut joilla sen tasoissia planeetoja pystytään tekemään kymmeniä tai satoja rajallisella työmäärällä.

Itsellä juurikin samanlainen ajatus. Ei jaksa enää innostua tästä kun näyttää että tämä tulee aina vaan olemaan Tech demo jostain joka ei koskaan valmistu. Koko Star Cizen on alunperinkin lähtenyt väärille poluille lupailemalla kaikkea kaikille ja sehän ei tunnetusti pelimaailmassa jos oikeassakaan onnistu. Kirjoittelin jo 3-vuotta sitten että ei tästä taida tulla valmista koskaan ja silloin sai sellaisen paskamyrskyn näilä SC uskovaisilta että pari vuotta ja valmista on? Ei ole. Mutta toivon todellakin että jotain jossain vaiheessa olisi koska hieno konsepti tämä olisi jos vaan saisivat jonkilaisen räpiköityä kasaan. Nythän tämä on todellakin vain puhdasta toivoa ja unelmaa...
Tech demo koska sillä demottiin sitä millaiset työkalut oli saatu aikaan tämä on yleistä Star Citizenin kehityksessä kun CIG ei varsianisesti välitä siitä milloin bäkkereille näytetään jotain valmista (sitä näytetään sen verran kuin on välttämätöntä ei enempää) koska CIG rakentaa sen pohajatyön ensi ja sitten vasta kuorrutuksen päälle (sen täysin valmiin toimivan jutun), jos luet mitä CIG:n devit kirjoittelee omasta työstään niin kaikki kiitelee sitä että vaikka kyseessä on avoin kehitys ja täytyy olla bäkkereille pelattavaa niin siitähuolimatta keskitytään siihen olennaiseen eli kokonaisuuden suunnitelmalliseen rakentamiseen.

CIG on tipautellut hyvin varovasti hintejä siitä missävaiheessa se pelinkehtys on josta ei haluta varsinaisesti kertoa etukäteen mutta halutaan kumminkin että bäkkereillä on jonkinlainen käsitys sen etenemisestä (tarkoitan niitä yleensä vain muutaman sekunnin pätkiä tai yksittäisiä kuvia joita löytyy eriyhteyksissä kun tajuaa mitä just näki (esim. ulkopäin täysin toimivia isoja Vanduul aluksiua on näytety ja Bengalin täysin valmiin ja toimivan (sis. miehistön) näköinen messi on näytety (väitin toisessa postauksesa erheelisesti Polariksen messiksi) nuo kaikki on sellaisia että ne varsinaisesti pääsee näkemään vasta sitten kun Squadron 42 on julkaistu)).

CIG:n hinteistä puheenollen se on tiputellut hintejä myös tuon paleetta techin edistymisestä sen julkaistun demon jälkeen (osa on vain Sub Vaultissa ja sinne laitetaan vain sellaista materiaalia joka on jo vanhentuntu) ja se on hurjasti pisemmällä kuin se oli sen demon aikana, niin että jos toivot sen demon tasoista kokemusta valmiissa pelissä tulet varmasti pettymään kun se ei ole lähellekkään niin kehno.

Muuten nuo CIG työntejiöiden puheet on muutuneet myönteisemmiksi eikä varmaankan ole sattuma että se on tapahunut samoihin aikoihin kun pelinkehitys on päässyt siihevaiheeseen että bäkkerit ei enää pysty estämään SQ42 pelin valmistumista eli CIG:n ei enää ole pakko miellytää bäkkereitä pelejen kehityksen kustannuksellla niin kuin niiden täytyi tehdä vielä pari vuotta sitten.

Tästä pästään kolmanteen DS:n ja hänen trollihyökkäykseensä CIG:tä vastaa jos se olisi saavuttanut täydenvoimansa jo 2014 lopussa / 2015 alussa ja olisi jatkunut koko vuoden 2015 ja se olisi saanut riitävän uskottavuuden bäkkerien keskuudessa koko CIG, Star Citizen ja Squadron 42 olisi voinut kaatua (täytyy tunnustaa näin jälkikäteen että 2015 loppupuolella (ennen loppuvuoden myyntipiikiä) säännöstelin negatiivisista seikoista kertomista (hei olen bäkkeri olen laittanut rahaani näihin peleihin ja haluan nähdä ne valmiina (ts kyllä se omaetukin tiukassa paikassa ratkaisee))).

Tottapuhuen tällähetkellä se miten yleinen mielipide suhtautuu Star Citizeniin kiinnostaa minua vain siinämielessä miten se vaikuttaa Squadron 42 pelin mahdollisiin myyntimääriin (se on jokatapuaksessa hyväpeli ainoa este voi olla se että negatiivinen ilmapiiri estää sen ostamisen), koska se vaikutta taas siihen pysyykö Star Citizen moninpeli pystyssä reilustiyli 10 vain alle 10 vuotta (ts kummatkin pelit valmistuu jokatapauksessa kysymys on vain siitä kauanko rahavirta riittää Star Citizeen moninpelin kunnolliseen (ts jatkuvasti kehittyväään) pystyssäpitoon johon taas vaikuttaa Star Citizen moninpelin aktiivinen pelaajamäärä)).

@IcePen jatkaa kattavia raporttejaan aivan kuin murossakin. Itse en usko että tästä tulee ikinä valmista mutta silti lanka tulee silmäiltyä läpi säännöllisesti odottaen että joko/milloin.

Kovinta peliä ikinä odottaessa ja toivoessa mutta todennäköisesti saan odottaa maailman tappiin ja projekti jää omituiseksi kuriositeetiksi pelihistoriaan.
Voi valmistua täysin ja olla helvetin hyvä peli ja jäädä siitä huolimatta kuriositeetiksi jos yleinen negatiivinen mielipide äityy liian pahaksi ennen kuin ihmiset oikeasti pääsee pelaamaan sitä, niin että kannattaa ehkä sinuntapuksessa tutustua sitten siihen oikeasti ulkona olevaan peliin että mikä se on oikeasti eikä luottaa ennakon kehittämään yleiseenmielipiteeseen.

Kun historiassa on useita tosihyviä pelejä jotka on jääneet kuriositeeteiksi koska joko ihmiset ei tienneet niistä tai sitten ennakko tiedotus ryssittiin (esim. simu markkinoitiin toimintapelinä ja toimintapelin testaaja tietenkin haukkuu sen lyttyyn) niin että yleinen mielipide oli tuominnut pelin valmiiksi tai sitten se hätiköitiin ulos kuukausipari ennen kuin olennaiset bugikorjaukset valmistui (tämä bugisina julkaistujen pelejen määrä on vain lisääntynyt nyt kun ne voi päivittää jälkikäteen toimiviksi mikä on säääli kun ne ekat testit on se joka ratkaisee miten peli myy).

Tämä ennakkotiedotuksen ryssiminen on se ongelma jonka kanssa Star Citizen painii kun monet tubettajat ja virallisempian nettijulkaisuiden testaajat kirjoittaa pelaamisistaan niin kuin pelaisivat jotain valmista peliä (juu lopussa on mainittu että tämä on alpha mutta ei sen testin lukenut/katsonut käsitä sitä mitä se tarkoittaa eikä hänelle jo testiartikkelin/videon perusteella muodostunut ennakkokäsitys muutu siksi että lopussa lukee alpha).
 
Viimeksi muokattu:
Siis hieno foorumi mut mulla viheltää jos ei tullut selväksi :tup:
Oikaise hyvänsään aikana hyvämies olet syöksymässä Auroralla ilmakehään (damn Test pilots always as high as cuckoo clock).
 
Näitä icepenin raportteja jaksanut lukea koska, ne on kivoja hyviä ja tarvittaessa kriittisiä... Oma 50e on sielä ja eipä ole käynnistänyt koko peliä viikkoon ;) Eipä ole koskaan tullut ostettua peliä jota ei pelaa :nb: Onkohan mua kusetettu..
On yksi salaisuus se milloin itse ensikertaa tosiasissa pelasin peliä (se ei ole niin aikaisin kuin monet luulee) koska itsekkin halusin lykätä ekaa kokemusta (vaikka sisässä oli selvästi enempi kuin 50€).

Niin että jos jaksat pinnistellä vielä vuoden tästäpäivästälukien on erittäin hyvät mahdollisuudet että pääset aloitamaan pelikokemuksesi Squadron 42 pelistä (sillätavalla aloittaminen on varmasti mahtava kokemus (jota siis itse en enää voi saadaa)).


PS Kirjoitin "vielä vuoden tästäpäivästälukien" kun puhuin Squadron 42 pelistä, joten jos oivalsit oikein tajusit että itse todennäköisesti poltan päreenin jos 2018 Maaliskuunloppuun menessää ei ole ulkona Squadron 42 pelattavaa (koska jos se takaraja ylittyy yleinenmielipide kääntyy todennäköisesti niin negatiiviseksi että täydellinen jumalpelikään ei julkaisunsa jälkeen toipuisi siitä).

PPS Tuosta "ne on kivoja" olen pyrkinyt siihen niin että jos kauhea typomäärä ei haittaa (niitä jää vaikka kuinka korjaisin) toivon että ne olisi juuri mukavia lukea (vaikka aina joskus on tolkuttoman pitkiä).
 
Niin yksi juttu jota ihmiset ei ehkä tajua

Star Citizenin kehityksessä on pullonkauloja (sellaisia joihin ei ole saatavissa riittävästi ammattitaitoista työvoimaa kohtuupalkalla).

Mutta kun tuo planeetojen kehitystenknologia on valmis itse planeetojen kehitys ei ole sellainen pullonkaula koska sellaisia artisteja jotka voi helposti kouluttaa niiden työkalujen käytöön on runsaasti edullisesti saatavilla joten niiden planeetojen tekoon voidaan palkata riitävästi työvoimaa kohtuu kustannuksilla.

Sensijaan itse tuon planeettateknologian ideointi (keksintö) ja toteutus on sellainen pullokaula (CIG:llä on vain kaksi työntekijää jotka pystyvät siihen ja vaikka tarjoaisi rajattoman kasan rahaa ei maapallolta välttämättä löydy kolmatta (niin että Crytechin vararikko on Star Citizen bäkkerien voitto koska ilman Crytechin vararikkoa meillä ei olisi noita kahta työntekijää eikä koko planeetta teknologiaa (siihen on hyvä syy miksi CIG lupaili planeettateknologia vasta joskus vuosien päästä (kun sen keksiminen vaati jonkin tärähtäneen idiootin joka kaikkien muiden järkevien sen mahdottomaksi todisteluista huolimatta menee ja keksii sen (Star Citizenissä on paljon muutakin mahdotonta sisältöä joka on jo toteutettu ja toteutetaan)))).

Toinen pullonkaula on tämä palvelinpuolen kehitys niin että peli päästään päivitystenosalta kunnolla jakamaan osiin (hups täsmennys en puhu itse pelipäivitysten lataamisesta vaan niistä tietoryppäistä joita liikkuu pelatessa pelaajan ja palvelimen välillä) ja viiveet saadaan kohtuulisen pieniksi ja ne pienetkin viiveet piilotettua niin että se ei vaikuta pelikokemukseen, tämä serveripuolen kehitys on pullonkaula johon ei ole helposti saatavissa paljon työvoimaa ja vaikka sitä saisi tämä työ skaalautuu huonosti suurelle määrälle työntekijöitä (yksi positiivinen tekijä on tämä Amazonin AWS:ään siirtyminen kun se ilmeisesti siirsi merkittävän osan työmäärästä CIG:n hoidettavien töiden listalta Amazonin jo hoitamien ja jatkossakin hoidettavien töiden listalle).


Tämä uusien mahdottomien asoiden keksiminen ja toteuttamien on se alkuperäinensyy miksi minä alunperin bäkkäsin Star Citizeniä, koska peliteollisuus oli urautunut vain tekemään version 2, 3, 4, jne pelistä hiukan paremmin yrittämättä varsinaisesti kehittyä, eli heitin kasan rahaa totaalisen epävarmaan tavoitteeseen koska se oli mielestäni ainut keino saada aikaan muutos (tämä on myös se syy miksi minulla ei ollut hoppua päästä pelaamaan ensimmäistä toimivaa versiota ja miksi minulla ei ole kiirettä siitä milloin Star Citizen valmistuu, Star Citizen on jo näyttänyt pelien tekijöille (siis niille ihmisille jotka työskentelee pelialalla) että heidän ei ole pakko vain pakertaa saman pelin version n+1 parissa vaan he voivat tehdä ihan oikeasti uutta ja mielenkiintoista jos vain uskaltavat (kun CIG menettää työntekijän on hyvä mahdollisuus että sen työntekijän osti pelintekijä joka haluaa tehdä jotain uutta joten se on oikeastaan hyväuutinen koska me todennäköisesti saamme vain Star Citizen pelin lisäksi vielä jonkun tuntemattoman täysin uuden pelin (tietenkin meidän täytyy ostaa se sitten kun se on myynnissä mutta se on kumminkin edes tarjolla ostettavaksi toisinkuin oli ennen Star Citizeniä jolloin sitä ei edes ollut tarjolla))).

Jos olisit ollut mukana kehittämässä Star Citizeniä olisitko tyytyväinen jos seuraava työpaikkasi olisi vain rutiini tehdä peli n+1, Star Citizenin jälkeen mailmassa on mahdollisesti 300+ pelintekijää jotka eivät enää kykene olemaan tyytyväisiä työpaikassa jossa he kehittävät vain peliä n+1, ts minun loppullinen tavoitteeni on se että mailmaissa on tarpeeksi tyytymättömiä pelintekijöiotä :) toki pelkkä Star Citizen ei riitä sen tavoitteen saavuttamiseen mutta jos on tuuria se työntää lumipallon liikkeelle ja jos on hirveän hyvä stägä lopputuloksena on lumivyöry :D


PS Täsmennys olen täysin tietoinen siitä seikasta että vaikka Star Citizen on tähänmennessä kerännyt "Funds Raised 144,144,591 $" on se siitähuolimatta mitättömän pieni lumipallo nakattavaksi kierimään alas koko peliteollisuuden vuorelta, mutta koska vuori on korkea on olemassa teoreetinen mahdollisus että sen juurella seurauksena on lumivyöry (itse veikkaan edes pienen lumivyöryn mahdollisuuden paremmaksi kuin sen että saisin loton päävoiton (7 oikein todennäköisyys 1/18 643 560 prosentteina 0,000005363) joten tavoitteeseen päsemisen todennäköisyyden kannalta Star Citizen on mielestäni parempi sijoituskohde kuin Lotto tosin Lotto on erittäin kehno sijoituskohde).
 
Viimeksi muokattu:
Paalaan tähän vielä

En kyllä luottais paljonkaan kyseisen herrasmiehen sanomisiin. Vuoden alussa näytti olevan sitä mieltä, että 3.0 on viimeistään parissa kuukaudessa ulkona, mutta todellisuudessa kenelläkään ei ole mitään tietoa milloin se on tulossa. Pitäisin ihmeenä, jos saisivat sen vielä täksi vuodeksi pelattavaksi. CIG pukkaa ulos nyt näitä 2.6.x päivityksiä ja vie huomiota pois 3.0:sta, kun ihmiset ovat alkaneet ihmetteleen miksi Roberts kertoi Citizenconilla sen olevan ulkona viimeistään vuoden lopussa. Tokihan niitä Polariksia piti jollain tavalla saada myydyksi. Luultavasti julkaisevat riisutun version siinä vaiheessa, kun paine alkaa käymään liian kovaksi. Huhut kertoo, että kannattaa varautua laskeutumaan planeetoille latausruutujen kautta.
No Citizenien keskuudessa trolli-käsitehän on kokenut melkoisen inflaation, kun jokainen joka viitsii kyseenalaistaa pelin ympärillä tapahtuvaa rinkirunkkausta, leimataan sellaiseksi. Ja mitä tulee vastauksien saamiseen omiin huolenaiheesiin, niin enköhän jatkossakin löydä ne ihan muuta kautta. En usko, että niinkin emotionaalisesti peliin kiintyneeltä ihmiseltä kuin sinä, saa objektiivista informaatiota.
Niin no minä nyt ainakin yritin käyttäytyä asiallisesti ja yritin toimia niin että ennakkoasenteet ei vaikuttaisi mielipiteenvaihtoon mutta kun toisen osapuolen lähtökohta tästäpelistä kiiinnostuneitakohtaan on niin "kieroutunut".

Niin sitävaan että sitten kun haet tietoa tästäpelistä jostain muualta niin voisi olla hyväidea pyrkä vähän neutraalimpaan lähtötilanteeseen, eli jos olet oikeasti kiinnostunut pelistä toivon todellakin että saat kaipaamaasi lisätietoa ja sen lisäteidon saamisessa auttaa positivinen asenne ja jos ei siihenkykene niin neutraali asennekkin riittää.

Eli homma toimii vähän niin kuin raflassa jos menee heti ensitöiksi tiskille hillumaan niin ei sitä tarjoilaukaan todennäköisesti saa ;-)

Kun kyseessähän on monimpeli niin siihen tiskillähilluneesen voi törmätä pelissä.
 
Viiimeisimmästä STH:sta

Tällähetkellä alukset on "säädetty" lentämään niin kuin niissä olisi rahtia sisällä mutta se ei vastaa ilmeisesti ihan täyttä rahtikuormaa, mutta sitten kun rahti on oikeasti mukana rahtikykyisten alusten thrusterien tehoa tullaan säätämään sen mukaan kuinka suuri rahti aluksessa on tai onko se täysin tyhjä eli missääntilanteessa rahtialukset ei tule käyttäytymään niin kuin hävittäjät eikä myöskään olemaan liian kömpelöitä (eli pienemmät rahtialukset ei menetä kokonaa taistelukykyä vaikka ne olisi lastattu täysin täyteen ja rahtualus ei muutu hävittäjänsi vaikka se olisi tyhjä) mutta tämä tarkoittaa sitä että Freelancer ja Constellation olisivat tyhjänä ketterämpiä kuin mitä ne tällähetkkellä on.

Samasta STH:sta

Tykkitorneissa on tällähetkellä jokin omituisuus niiden käyttäytymisessä kun devit testaa niitä sisäisessä dev versiossa ne toimii hyvin ja on käyttökelpoisia mutta kun se sama tykkitorni testataan julkaisuversiossa se ei käyttäydy/toimi niin kuin siinä sisäisessä testiversiossa ja koska kysessä ei ole mikään ilmeinen bugin kaltainen toimintahäiriö sen selvittäminen mistä se johtuu ei ole yksinkertaista.

(olin yksi niista joka oli etukäteen laittanut kysymyksen tykkitornien toiminnasta)
 
Viimeksi muokattu:
2.6.1 versiossa on paljon valitettu että alusten aseilla ei osu mihinkään josko tämä



selittäisi myös sen eli Star Marinessa on käynyt niin että vaikka Pingit pienenin ja siten ampumine parani vähän mutta kaikki liikeviiveet kasvoi paljon eli tämä voi olla tilanne myös aluksissa ts saattaa tarvia ottaa ennakkoa sen pipin eteen että tulee otaettua huomioon liike lag.

Tuo liike lag tarvii tietenkin korjata tiulevissa päivityksissä.


Muuten lentelin tänään Catilla ja Connyllä niin että olin itse välillä tornissa niin tornit liikkuu mielestäni nyt paljon rivakammin että sen puolesta tähtääminen onnistuu mutta suojien välkyminen tekee monesti kohteen seuraamisen mahdottomaksi eli sitä pitää hilitä tulevaisuudessa.


Kokeilin muuten jotain aika pöljää menin tekeemään yksin ICC missionin Catilla niin kun pilotin käytettävissä olevat aseet (2 x S1) ei riittäneet tuhoamaan piraatialusta niin parkeerasin Catin sen beaconin lähettyville juoksi etutykkitorniin ammuin piraatit sen tykkitornin näkösektorista juoksin alatykkitorniin ja ammuin piraatit sen tornin näkösektorista ja palasin pilotin paikallae valitetavasti siinävaihessa kun lähestyin beaconia uudestaan meni aikaraja umpeen ja misioni katosi juornalista, mutta muutoin se oli siis tehtävissä yksin käyttäen Caterpillaria :)


Miten muuten onko kellään onnistuneita keikkoja Reliantilla kun joka kerta se kosahti alta heti kun piraatit sai siihen ekat osumat, tuo on sinällää ongelmallisat kun mulla se miten siinä aseet sijaitsee ja miten sillä tarvii lentään (niin kuin elitessä) aiheuttaa sen että tarvisi pystyä harjoiteleman sitä osumista mutta eihän se onnstu kun saa vähänväliä olla Olisarissa tilaamassa uutta Reliantia (niitä on kolme joten se tilausviive kosausten välissä ei ole ongelma). Muuten Mantis Reliantin siivenkärjessä näyttää vakuutavalta mutta on kelvoton käyttötilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä aika paskanlemu pyörii kyllä tämän projektin ympärillä. Luvataan juttuja ja aikataulut paukkuu. Mitään muuta ei ole näyttää kuin esirenderöityjä videoita. Täytyy sen verran yhtyä eräänkin mielipiteeseen että erittäin toxic on faniyhteisö tämän pelin ympärillä. Kuten sanottua niin jos joku kyselee vähän liikaa niin se haukutaan trollina ja flamettajana. Hauska miten ihmiset menevät virtuaalisen asian taakse ja kokevat arvostelijat ns. vihollisina.
 
Kieltämättä aika paskanlemu pyörii kyllä tämän projektin ympärillä. Luvataan juttuja ja aikataulut paukkuu. Mitään muuta ei ole näyttää kuin esirenderöityjä videoita.
Täh?
Peliähän voi jo pelata siinä kunnossa kuin se nyt on ja kehitys on ollut ennenkuulumattoman avointa. Minkä muun pelin kehityksestä olet saanut viikottain/kuukausittain Raamatun pituisia raportteja suoraan sähköpostiin, sekä voinut katsoa useita videoita viikossa suoraan kehittäjiltä? Kaikki demotkin mitä näyttivät esimerkiksi Citizenconissa oli reaaliajassa renderöityjä (ainakin ne mitä jaksoin katsoa).

Itse olen seuraillut kehitystä vain sivusilmällä silloin tällöin, ja viimeksi koskin peliin varmasti yli vuosi sitten. Siihen verrattuna on kehitys ollut mielestäni aikamoista. Pelin tekemiseen menee paljon aikaa ja viivästykset näin isoilla projekteilla ovat yleisiä, niin vain on tapana käydä etenkin jos pelistä halutaan hioa mahdollisimman hyvä. Star Citizenissäkin on vielä iso määrä bugeja, eikä kehitys varmasti ole helppoa kun peli on skaalaltaan valtava. Viivästyksien syyt on käsittääkseni vielä selitetty noissa raporteissa mitä kehitystiimiltä tulee.

Mielenkiinnolla odotan mitä saavat ulos, jos jotain saavat ulos. Rehellisesti sanottuna kyllä pelkään että tekijät lupailevat liikoja, mutta ainakin yritys on aitoa. Vaikka projekti epäonnistuisikin, on Star Citizen mielestäni ollut hyvä esimerkki miten joukkorahoitteinen pelikehitys tulisi hoitaa; avoimesti raportoiden tukijoille kehityksen tilasta ja vaiheista.

Myönnettäköön että fanit tuntuvat olevan Star Citizenin syöpäisin aspekti tällä hetkellä, kenties se on tämä mainitsemasi paskanhaju projektin ympärillä? Se on se preorderin kirous, etenkin kun ennakkotilattuna on tämmöinen Jeesuspeli joka lupaa tehdä kaiken mitä voisi toivoa. Ihmiset haluavat olla 'oikeassa' ennakkotilauksensa suhteen ja puolustavat mahdollista virhettään ragettamalla kyseenalaistajille.

Kysellä pitää saada ja vastauksiakin on tarjolla lähestulkoon kaikkeen. Toxic-yhteisön sivuuttamalla ja silloin tällöin kehitystä seuraamalla olen itse ainakin suhteellisen vakuuttunut projektin kehityksestä. :kahvi:
 
Olisi toivonut että nämä trollit olisi jäänyt Muroon, jos viestin sisältö on ettei pelissä ole muuta kuin prerenderoitua videota niin tiedetään heti ettei ko. kirjoittaja ole tutustunut peliin sekuntiakaan sitten 2013.
 
Star Citizenin "avoimuus" kääntyy arkikielessä markkinoinniksi. Ei näitä viikottaisia videoita hyvää hyvyttä tehdä, vaan perimmäinen tarkoitus on pitää hypeä ja valaiden unelmia yllä, ja sitä kautta lypsää lisää rahaa. Kaikki negatiivinen mikä voisi vahingoittaa tätä kerrotaan vasta, kun on pakko. Koko viime vuoden lopun CIG vihjaili, että joulukuun streamissa nähdään Squadronista materiaalia, mutta tunti ennen lähetyksen alkua CR pistää viestiä, että kyseinen demo on heitetty roskakoriin. Tämä sama demo, joka CIG mukaan oli ihan parista päivästä kiinni, ettei sitä olisi nähty jo Citizenconilla. Avoimeksi projektiksi citizenit ovat melko kujalla, mikä SQ 42:n ja 3.0:n tilanne on. Kymmenen eri ihmistä antaa kymmenen eri vastausta.

Jotta nyt ei pelkäksi trollailuksi mene, niin laitetaan nyt viimeisimmät tiedot mikä planeettojen (ja 3.0:n) tilanne on.
Batgirl: Should planets be giant and realistic like a flight sim or more of a rich immersive world?
Brian Chambers: It's basically still in the design phase, and will continue to be, for a long time.
Siitä voi jokainen itse tehdä päätelmät, koska planeetoille päästään laskeutumaan.
 
Kieltämättä aika paskanlemu pyörii kyllä tämän projektin ympärillä. Luvataan juttuja ja aikataulut paukkuu. Mitään muuta ei ole näyttää kuin esirenderöityjä videoita. Täytyy sen verran yhtyä eräänkin mielipiteeseen että erittäin toxic on faniyhteisö tämän pelin ympärillä. Kuten sanottua niin jos joku kyselee vähän liikaa niin se haukutaan trollina ja flamettajana. Hauska miten ihmiset menevät virtuaalisen asian taakse ja kokevat arvostelijat ns. vihollisina.
Juu on sellaisia jotka vetää herneennenään jokaisesta negatiivisia seikkoja esille tuovasta ja sitten on sellaisia jotka reagoi vain silloin jos niiden negatiiviten seikkojen esiintuoja aloitta siihen tyyliin että antaa ymmärtää selvästi yrittävänsä kaivella vain negatiivisia seikkoja eikä ole varsinaisesti hakemasssa mahdolista ratkaisua niihin seikkoihin.

Eli jos joku aloittaa siihen tyylin että on selvästi hakemassa tietoa johonkin ongelmana niin ainakin minä suhtaudun siihen rehellisenä tiedonhakuna, mutta jos alku on hetikättelyssä sen tyylinen että halutaan vain löytää todiste sille että kyseinen negatiivinen seikka pätee ja sen perusteella leimataan koko peli joksikin mitä se ei kokonaisutena ole niin en ole tukemassa tuota näkökantaa.


Esimerkiksi sinä et hyökkää suoraan tästä pelistä kiinnostuneita henkilöitä vastaan niin kuin erästoinen teki, mutta kumminkin on esimerkiksi tällainen yleistys.

"Mitään muuta ei ole näyttää kuin esirenderöityjä videoita."

Tuohan ei tietenkään pidä paikaansa kun kukatahansa voi pelata jo julkaistuja Alpha versioita Free Fly päivinä ilmaiseksi ja muina aikoina hankimalla sen pelin, joten tuo väite on ihan selvä provo.
 
Viimeksi muokattu:
...

Jotta nyt ei pelkäksi trollailuksi mene, niin laitetaan nyt viimeisimmät tiedot mikä planeettojen (ja 3.0:n) tilanne on.

Batgirl: Should planets be giant and realistic like a flight sim or more of a rich immersive world?
Brian Chambers: It's basically still in the design phase, and will continue to be, for a long time.

Siitä voi jokainen itse tehdä päätelmät, koska planeetoille päästään laskeutumaan.
Se että pelin Alpha aikana planeetojen koko vaihtelisi kun sitä testataan ei tarkoita sitä että planeetoille päästäisiin laskeutumaan vasta kun niiden koko on lyöty lopullisesti lukkoon.

Eli mielestäni tässä on taas se joka sinulla on aikaisemminkin ollut löydetään yksityiskohta ja sitten väännetään se mahdollisiminn negatiiviseksi "planeetoille ei päästä laskeutumana vuoteen" tyyliseksi väitteeksi joka ei todennäköisesti pidä paikaansa, eli minä lasken tuon provo luokkaan (koska olet selvästikkin hakenut tietoa tästä pelistä laajemmin joten luulisi että kykenet hahmottamaan sen että niille planeetoille laskeutuminen on käytössä ennen kuin planeetoilla on lopullinen koko).

Star Citizenissähän jonku suunnittelu vaihe ja jo ensimmäisen toimivan "proton" käytössäolo on monesti päällekkäin niin että jotakin ei oteta käyttöön vasta sitten kun se on suuniteltu lopulliseen kuosiinsa (esim. alukset, hangarit, pelihahmot, kaikki pelimailman objetktit (kuten Olisar sen ovet ilmalukot jne) jne) on jo käytössä ja niillä pelataa vaikka Itemport 2.0 ei ole käytössä joka yksityiskohdassa (tästä johtuu esim. se että kaikki mitä sijoita hangariin lähtee satunnaisesti vaeltamaan/leijailemaan kun poistut pelistä ja lataat sen peli seuraavan kerran (hangar ei tue Itemport 2.0:aa joten minkään Itemport 2.0 määrityksiä käyttävän esineen sijainti ei pysy tallessa)).
 
Viimeksi muokattu:
... Koko viime vuoden lopun CIG vihjaili, että joulukuun streamissa nähdään Squadronista materiaalia, mutta tunti ennen lähetyksen alkua CR pistää viestiä, että kyseinen demo on heitetty roskakoriin. ... Avoimeksi projektiksi citizenit ovat melko kujalla, mikä SQ 42:n ja 3.0:n tilanne on. ...
Tuohon miksi SQ42 demo lopulta hyllytetiin kokonaan on annettu vastaus, se johtui siitä kun vaikka ne AI/NPC hahmot reagoi pelaajan tekemisiin järkevästi ja puhui pelaajan kanssa järkevästi niin se animaatiosysteemi jonka pitäisi hoitaa sen AI/NPC pelihahmon liikuminen ja se että se katsoo pelaaja uskottavassa asennossa seisten ja että sen silmät seuraa pelaajaa ja on elävät (ts räpyttelee oikein yms) silloin kun pelaaja ja se AI/NPC keskustelee ei ollut vielä tarpeeksihyvä antaakseen kuvan ihan oikeasta älykkästä NPC hahmosat (esim. se että keskustelu NPC:n kanssa on täysin järkevää ei auta jos se NPC samalla tuijottaa jotain seinää tms), tämä on just sellainen vaatimus pelin laatutasossa ja tavoitetasosta jonkatakana bäkkerit seisoo joten jos siihen ei ole vielä päästy ei ole aika sitä SQ42 demoa antaa.


Squadron 42 kun ei tule käyttämään mitään ennakkoonpurkitettuja pätkiä edistämään peliä joten ne NPC hamojen kanssa käytävät keskustelut voi tapahtua milloin tahansa ja missä tahansa joten sen NPC:n täytyy älykäästi mukautua siihentilanteeseen ja paikkaan jossa se keskustelu käydään ja käyttäytyä tilanteen edellyttämällä tavalla.


Esimerkki mittakaava erosta, sellainen iso peli kuin Mass Effect Andromeda netissä on just ollut pätkiä siitä kun toimittajat/tubettajat on päässeet pelaamaan sitä peliä ensimmäsitä kertaa niin ne on kehuneet sitä kuinka jouhevasti purkitetut tarinan edistyspätkät on istutetut peliin (ei ole SQ42 pelissä eikä Star Citizenissä (se Miles Echard demo oli vain ensimmäin kalpea-aavistus siitä mitä se lopullinen toteutus tulee oleaan)) ne on kehuneet myös sitä kuinka aluksen sisällä ei ole lataustaukoja (aluksen sisällä Doh (ei Star Citizen eikä Squadron 42 ole niin alkukantainen)), kun mittakaavaerot on näin isoja monet "kysymykset" joita esitetään Star Citizeniin ja Squadron 42:een liityen on varsinprovosoivan kuuloisia kun lähtökohta kysymykselle on se että mitään ei edes yritetä tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon miksi SQ42 demo lopulta hyllytetiin kokonaan on annettu vastaus, se johtui siitä kun vaikka ne AI/NPC hahmot reagoi pelaajan tekemisiin järkevästi ja puhui pelaajan kanssa järkevästi niin se animaatiosysteemi jonka pitäisi hoitaa sen AI/NPC pelihahmon liikuminen ja se että se katsoo pelaaja uskottavassa asennossa seisten ja että sen silmät seuraa pelaajaa ja on elävät (ts räpyttelee oikein yms) silloin kun pelaaja ja se AI/NPC keskustelee ei ollut vielä tarpeeksihyvä antaakseen kuvan ihan oikeasta älykkästä NPC hahmosat (esim. se että keskustelu NPC:n kanssa on täysin järkevää ei auta jos se NPC samalla tuijottaa jotain seinää tms), tämä on just sellainen vaatimus pelin laatutasossa ja tavoitetasosta jonkatakana bäkkerit seisoo joten jos siihen ei ole vielä päästy ei ole aika sitä SQ42 demoa antaa.

Se miksi demo hyllytettiin ei minua oikeastaan edes kiinnosta, koska en usko CIG meriselityksiä. Pointti oli se, että se ilmoitetaan vasta viime hetkellä, vaikka koko demo oli heitetty roskakoriin jo ajat sitten. Star Citizenin kehityksen väittäminen ennennäkemättömän avoimeksi on loukkaus oikeasti avoimia projekteja, kuten Subnautica ja Stellaris, kohtaan.

Squadron 42 kun ei tule käyttämään mitään ennakkoonpurkitettuja pätkiä edistämään peliä joten ne NPC hamojen kanssa käytävät keskustelut voi tapahtua milloin tahansa ja missä tahansa joten sen NPC:n täytyy älykäästi mukautua siihentilanteeseen ja paikkaan jossa se keskustelu käydään ja käyttäytyä tilanteen edellyttämällä tavalla.

Eli Squadron 42 ei tule sisältään scriptattuja kohtauksia? Uskon, kun näen.

Esimerkki mittakaava erosta, sellainen iso peli kuin Mass Effect Andromeda netissä on just ollut pätkiä siitä kun toimittajat/tubettajat on päässeet pelaamaan sitä peliä ensimmäsitä kertaa niin ne on kehuneet sitä kuinka jouhevasti purkitetut tarinan edistyspätkät on istutetut peliin (ei ole SQ42 pelissä eikä Star Citizenissä (se Miles Echard demo oli vain ensimmäin kalpea-aavistus siitä mitä se lopullinen toteutus tulee oleaan)) ne on kehuneet myös sitä kuinka aluksen sisällä ei ole lataustaukoja (aluksen sisällä Doh (ei Star Citizen eikä Squadron 42 ole niin alkukantainen)), kun mittakaavaerot on näin isoja monet "kysymykset" joita esitetään Star Citizeniin ja Squadron 42:een liityen on varsinprovosoivan kuuloisia kun lähtökohta kysymykselle on se että mitään ei edes yritetä tehdä.

Tästä kappaleesta en valitettavasti saanut selvää.
 
Se miksi demo hyllytettiin ei minua oikeastaan edes kiinnosta, koska en usko CIG meriselityksiä. Pointti oli se, että se ilmoitetaan vasta viime hetkellä, vaikka koko demo oli heitetty roskakoriin jo ajat sitten. Star Citizenin kehityksen väittäminen ennennäkemättömän avoimeksi on loukkaus oikeasti avoimia projekteja, kuten Subnautica ja Stellaris, kohtaan.

...
Ja siitähuolimatta CIG on julkaissut kuva, teksti ja videomateriaalia viimeisen illan rutistuksessta juuri ennen SQ42 demon julkaisua että se SQ42 demo oltaisin saatu julkaisuvalmiiksi ja devit vielä keskusteli bäkkereiden kanssa tuon illan kokemuksista ja mielialoisa avoimesti, niin että siihennähden tuo kommentisi on ...
 
Se miksi demo hyllytettiin ei minua oikeastaan edes kiinnosta, koska en usko CIG meriselityksiä. Pointti oli se, että se ilmoitetaan vasta viime hetkellä, vaikka koko demo oli heitetty roskakoriin jo ajat sitten. Star Citizenin kehityksen väittäminen ennennäkemättömän avoimeksi on loukkaus oikeasti avoimia projekteja, kuten Subnautica ja Stellaris, kohtaan.
Jos muistan oikein niin jonkin 'behind the scenes' videon mukaan devit kovasti yrittivät viime hetkeen asti saada demon kuntoon ja olivat valmiita esittämään sen, mutta Chris Roberts päätti viime hetkellä jättää sen pois, sillä hän ei ollut tyytyväinen lopputulokseen. Hieman epäilyttää myös Chrisin johtaminen projektin suhteen, sillä tuntuu ettei mies ole valmis tekemään kompromisseja, vaan tavoittelee täydellisyyttä.

Star Citizenin kokoisen projektin vertaaminen Stellarikseen ja Subnauticaan on vähän omituista. Kyseessä siis alle kymmenen hengen projektit? Star Citizenin skaala in aivan eri sfääreissä niin työntekijöiden määrässä, budjetissa, pelien laajuudessa, pelimoottoreissa. Pointillani ennennäkemättömästä avoimuudesta tarkoitinkin lähinnä tämmöisiä isoja 'AAA-pelejä.' Star Citizen on kuitenkin ollut hyvä esimerkki muille kehittäjille ja tietenkin jatkuvasta mediasta on heillekin iso hyöty.
 
...
Eli Squadron 42 ei tule sisältään scriptattuja kohtauksia? Uskon, kun näen.
...
Riippuu siitä mitä tarkoitat "scriptatulla" kun jos tarkoitat sitä miten se suomeksi kääntyy eli käsikirjoitettua niin tottaikain siinä on käsikirjoitetua sisältöä (ja h...vet.. paljon onkin) mutta siinä ei ole valmiiksi purkitettuja (staattinen "filmattu" esitystapa oli animaatio tai ei) siinä ei ole, tämä staatisen automaattisen teityssätilantessa käynnistyvän sisällön jota pelaaja vain seuraa puuttuminen on se mikä on merkittävä ero mihinkään aikaisempaa peliin mitä on koskaan julkaistus, eli se on just yksi niistä CR perusideosta jonka varaan kokopelin kerronta rakenntuu.


Tämä on just yksi niitä mahdottomia juttuja joita eräs DS väittää mahdottomiksi toteutta ja valheiksi.


Tämä on myös "must have" juttu jota ilman Squadron 42 peliä ei julkaista, eli julkaisu lykkäytyy niin kauan kunnes se on toteutetu niin hyvin että se täyttää vaaditun laatutason.


Tämä on myös just sellainen ominaisus jonka tukemista joukkorahoituksella jotkun henkilöt ei nyt kertakaikkiaan vain kykene sisäistämään mahdolliseksi että joku käyttäisi omaa rahaansa tällaiseen ilman takuuta onnistumisesta (ja kumminkin yli miljoona bäkkeriä on sen tehnyt myös minä).


Minä myös jatkan oman rahani käyttöä (kuukausittain) tähän kunnes se on valmis tai todistettu aukottomasti lukuisilla kokeiluilla mahdottomaksi, jotain todella uutta ei synny ilman riskinottoa.


Eli Squadron 42 ja Star Citizen peleissä täytyy olla niin aidon ihmisen kaltainen AI/NPC kuin suinkin mahdollista (pääosa minun aluksista on sellaisisa että ne toimi kunnolla vain kun niissä on miehistöä ja osa tuosta miehistöstä tulee käytännössä aina olemaan AI/NPC hahmoja ja palikan tavalla käyttäytyvää NPC:tä olisi varmaan hankala sietää pisemmänpäälle omassa aluksessa).


PS
Tästä kappaleesta en valitettavasti saanut selvää.
Juu mun teksti ei aina ole selvää eikä varsinkaa typotonta, mutta luin tuon uudelleen niin kyllä siitä asian pitäisi selvetä jos sen haluaa selvenevän
(jos muilla on vaikeuksia ymmärtää kyseinen kappale niin yritän muotoila sen uudelleen).
 
Viimeksi muokattu:
Star Citizenin kokoisen projektin vertaaminen Stellarikseen ja Subnauticaan on vähän omituista. Kyseessä siis alle kymmenen hengen projektit?

Stellaris alle kymmenen hengen projekti? :facepalm: Googletappa Paradox Interactive.

Riippuu siitä mitä tarkoitat "scriptatulla" kun jos tarkoitat sitä miten se suomeksi kääntyy eli käsikirjoitettua niin tottaikain siinä on käsikirjoitetua sisältöä (ja h...vet.. paljon onkin) mutta siinä ei ole valmiiksi purkitettuja (staattinen "filmattu" esitystapa oli animaatio tai ei) siinä ei ole, tämä staatisen automaattisen teityssätilantessa käynnsityvän sisällön jota pelaaja vain seuraa puuttuminen on se mikä on merkittävä ero mihinkään aikaisempaa peliin mitä on koskaan julkaistus, eli se on just yksi niistä CR perusideosta jonka varaan kokopelin kerronta rakenntuu.

Tämä on just yksi niitä mahdottomia juttuja joita eräs DS väittää mahdottomiksi toteutta ja valheiksi.

Eli Squadron 42 ei tule sisältään cutsceneja? Uskon, kun näen.
 
Riippuu siitä mitä tarkoitat "scriptatulla" kun jos tarkoitat sitä miten se suomeksi kääntyy eli käsikirjoitettua niin tottaikain siinä on käsikirjoitetua sisältöä (ja h...vet.. paljon onkin) mutta siinä ei ole valmiiksi purkitettuja (staattinen "filmattu" esitystapa oli animaatio tai ei) siinä ei ole, tämä staatisen automaattisen teityssätilantessa käynnistyvän sisällön jota pelaaja vain seuraa puuttuminen on ...
Totesin tuossa aukon mahdolliselle provoilulle/trollaamiselle, niin täytän sen etukäteen.

Tottakai pelaaja voi esimerkiksi törmätä pelissä esim. messissä käynnissä olevaan tappeluun miehistönjäsenten kesken jota pelaaja seura sivusta, tätä tapahtuu normaalielämässäkin et sinä aina ola kaikessa osapuolena joten jos sitä joku provo/trolli käyttää esimerkkinä scriptatusta sisällöstä kyseessä on nimenomana provo/trolli ei muuta.
 
...
Eli Squadron 42 ei tule sisältään cutsceneja? Uskon, kun näen.
Taas täytyy kysyä mitä tarkkaanottaen tarkoitat "cutscene:llä", kun tottakai pelissä on tilanteita jotka edistää tarinaa etenpäin (siinähän on tarina) mutta ne ei ole staatisia purkitetuja sellaisia niin kuin tähänmenssä jokaikinen muu peli on käyttänyt.

Olen täysin varma että provot/trollit käyttää tarinaa edistäviä tilanteita esimerkkeinä ja väittää että ne on tavallisia purkitettuja tilanteita vaikka ne on jokaikiselle pelajalle yksilöllisiä eikä ne tapahdu prikulleen samalla tavalla jokaiselle Squadron 42 peliä pelaavalle/pelanneelle.


Eli kaikista muista peleistä pystyy tekemää tube videon moni eri sen videon kostaja niin että niiden tekemät videot on samanlaisia (lukunottamatta sekuntejen eroja leikkauksissa) mutta jos Squadron 42 toimii niin kuin on tarkoitus tällaiset monen eri SQ42 tarina videon kostajan videot ei ole samanlaisia ja ne erot on hurjastie erilaisia kuin muutama sekuntti sen videon kestossa (kesto voi sattumalta olla sama mutta sisältö ja kohtaukset ei ole samoja eikä samassa järjestyksesä vaikka (suuri-)osa kohtauksita onkin käsikirjoituksen puolesta samoja).

Eli tilanne on se kun eri elokuvaohjaajat tekisi filmin just samalla käsikirjoituksella ilman että studio vaikuttaisi mitenkään lopputulokseen lukuunottamatta sitä että kaikkien ohjaajien täytyy käyttä sama käsikirjoitusta, puvustusta (tosin puvustamaton Andersson olis kiva nähdä pelissä ;-p ) ja näyttelijöitä.

Muuten Suqadron 42 näyttelijät on haastatteluissaan paljon puhuneet siitä millaista SQ42 Mocap on johtuen tästä että lopullisen "elokuvan" toteutuksen tekee pelaaja ja he vain näyttelevät kaikki mahdolliset palaset joista pelaaja koostaa sen oman "elokuvansa", kaikki on olleet yhtämieltä siitä että työ on vaikeampaa ja täysin erilaista kuin he ovat ikinä tehneet.

Niin että jos nilton ei usko sitä mitä ollaan tekemässä niin mene katsomaan vaikka Gary Oldmanin, Gilian Anderssonin ja Mark Hamilin haastatteluja aiheesta josko uskoisit sitä mitä he kertova jo tehneensä, en ala itse metsästämään haastatteluja kun niitä löytyy myös tekijöiltä joilla ei ole mitään sidoksissa CIG:hen jos haluaa puolueetoman lähteen.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa menemään jo päiväunien puolelle nämä jutut. Edelleen uskon, kun näen.
 
Alkaa menemään jo päiväunien puolelle nämä jutut. Edelleen uskon, kun näen.
Ihan odotettua vedota johonkin päiväuniin tässävaiheessa, jos ei alunalkaenkaan hakenut oikeasti tietoa vaan halua vain vahvistuksen negatiiviselle kannalleen.

51b7c058f9eabec6384bc8b270e4c030.png
 
Stellaris alle kymmenen hengen projekti? :facepalm: Googletappa Paradox Interactive.
Paradox Development Studios*
Totta, onhan tuolla tiimissä ~80 henkeä, joista osa muissa projekteissa. Kuitenkin sivuutit viestin pointin kokonaan ja takerruit vain tuohon seikkaan, vaikka pelien ja projektien skaalat ovat edelleen aivan eri luokissa. Stellaris myös tehty tiimille tutun pelimoottorin päälle pienillä muutoksilla.

Ei taida siis olla minkäänlaiselle järkevälle keskustelulle edes yritystä.

Ja edelleen on aina hyvä ja turvallinen kanta tämä 'uskon kun näen'. Ennakkotilaus on kuitenkin aina riski enkä yleensä sitä voi suositella. Star Citizeniakaan en välttämättä suosittelisi kavereille, toisin kuin esim The Banner Saga 3, joka valmistuu aika varmasti.

En silti ymmärrä miksi pitää tulla huutelemaan muille, jos ei kerta ole tarkoitus olla vain huono trolli. Kyllähän sen pelin voi aina ostaa sitten kun ja jos se valmistuu, eikä tarvitse jännittää jos ei hermot kestä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Paradox Development Studios*
Totta, onhan tuolla tiimissä ~80 henkeä, joista osa muissa projekteissa. Kuitenkin sivuutit viestin pointin kokonaan ja takerruit vain tuohon seikkaan, vaikka pelien ja projektien skaalat ovat edelleen aivan eri luokissa. Stellaris myös tehty tiimille tutun pelimoottorin päälle pienillä muutoksilla.

Ei taida siis olla minkäänlaiselle järkevälle keskustelulle edes yritystä.

En tiedä mitä se skaala kuitenkaan vaikuttaa avoimuuteen. Fakta kuitenkin on, ettei kukaan CIG:n ulkopuolella tiedä minkälaisessa vaiheessa peli on. Eikä suoraa vastausta CR siihen edes anna. Luultavasti ei kovinkaan valmiissa kunnossa, koska mitään pelikuvaa muistuttavaa Squadronista ei ole nähty sitten Morrow Tourin, joka sekin on jo hylättynä jossain arkistossa. Ja jos CIG:lla olisi jotain mikä toisi lisätuloja, he sen näyttäisivät.

Tietenkin, jos seurailee projektia sivusilmällä silloin tälloin, niin touhu voi näyttää etenevän mallikaasti. Nämä messuilla nähdyt 3.0 demot ovat nopealla silmäyksellä ihan näyttävää katsottavaa, mutta pelin todellisen tilanteen kanssa niillä on vähän tekemistä. Käytännössä ne ovat pelikuvaksi räätälöityjä trailereita. Homestead-demoakin valmisteltiin CIG:n mukaan pari kuukautta, joka sekin päättyi lopulta glitchaavaan hiekkamatoon. Sitäkään ei muuten kannata välttämättä odotella löytyvän lopullisesta versiosta.

Screenshot_2017-02-21_at_7.26.51_PM.png

Screenshot_2017-02-21_at_7.27.20_PM.png
 
Viimeksi muokattu:
Myönnettäköön että fanit tuntuvat olevan Star Citizenin syöpäisin aspekti tällä hetkellä, kenties se on tämä mainitsemasi paskanhaju projektin ympärillä? Se on se preorderin kirous, etenkin kun ennakkotilattuna on tämmöinen Jeesuspeli joka lupaa tehdä kaiken mitä voisi toivoa. Ihmiset haluavat olla 'oikeassa' ennakkotilauksensa suhteen ja puolustavat mahdollista virhettään ragettamalla kyseenalaistajille.

Kysellä pitää saada ja vastauksiakin on tarjolla lähestulkoon kaikkeen. Toxic-yhteisön sivuuttamalla ja silloin tällöin kehitystä seuraamalla olen itse ainakin suhteellisen vakuuttunut projektin kehityksestä. :kahvi:
Juu, kyllä se varmasti tulee tuosta yhteisön syöpäisyydestä suurilta osin se paskanlemu, eli oikeassa olet. Todella ärsyttävä seurata kehitystä foorumeilla kun haimasyövän saa päähän pelkästään kommentteja lukemalla.
 
En tiedä mitä se skaala kuitenkaan vaikuttaa avoimuuteen. Fakta kuitenkin on, ettei kukaan CIG:n ulkopuolella tiedä minkälaisessa vaiheessa peli on. Eikä suoraa vastausta CR siihen edes anna. Luultavasti ei kovinkaan valmiissa kunnossa, koska mitään pelikuvaa muistuttavaa Squadronista ei ole nähty sitten Morrow Tourin, joka sekin on jo hylättynä jossain arkistossa. Ja jos CIG:lla olisi jotain mikä toisi lisätuloja, he sen näyttäisivät.

Tietenkin, jos seurailee projektia sivusilmällä silloin tälloin, niin touhu voi näyttää etenevän mallikaasti. Nämä messuilla nähdyt 3.0 demot ovat nopealla silmäyksellä ihan näyttävää katsottavaa, mutta pelin todellisen tilanteen kanssa niillä on vähän tekemistä. Käytännössä ne ovat pelikuvaksi räätälöityjä trailereita. Homestead-demoakin valmisteltiin CIG:n mukaan pari kuukautta, joka sekin päättyi lopulta glitchaavaan hiekkamatoon. Sitäkään ei muuten kannata välttämättä odotella löytyvän lopullisesta versiosta.

Screenshot_2017-02-21_at_7.26.51_PM.png

Screenshot_2017-02-21_at_7.27.20_PM.png
Mielenkiintoista aloitit ensimmäisellä postauksellasi niin kuin et tietäsi pelistä juurumitään ja kyselisit vain viattomasti lisätietoa (tosin asenne oli aika hyökäävä) ja nyt annat ymmärtää että olisit seurannut pelinkehitystä hyvinkintarkaan mutta et siitähuolimata tätäennen ollut tuonut mitään esimerkiä ja nyt kun tuot on kuvakaappaus sellaisesta lähteestä että tekeemieli kysyä teitkö tuon kuvakaappauksen omastasi (siis siitä samasta joka on minullakin kun olen Sub).

Senpuoleen itseänikään ei aivan liian Dyne kaltainen hiekkamato innostanut se oli suorastaan petymys, olin kyllä mielenkiinnolla odottanut että minkälainen tulee koska se oli ollut loressa jo aikaisemmin (ts kyllä mato tullaan näkemään sitten kun kyseinnen planeeta on pelissä pelattavissa mutta siihen on tietenkin vielä kauan koska kyseinen planeeta ei ole yksi merkittävimistä).

Senpuoleen Squadron 42 pelistä ei olla kerrottu aikaisemminkaan yhtään joten se demo olisi ollut iso poikkaus (kaikki mikä tähänmennessä on paljastettu SQ42:een liityen ei ole kertonut itse pelistä yhtään mitään kun on vain näytetty joitain assetteja peliin liittyen).

Sinällään senperusteella että mitään ei olla kerrotu sen väittäminen että koko SQ42 peliä ei edes varsnaisesti oltaisi tekemässä on todella naurettavaa kun Englannin Foundry 42 on suurin studio työntekijämäärältään ja on ollut sitä jatkuvasti ja siitähuolimatta heidän työstään on näyttyt paljon vähempi kuin minkään muun studion joten ei noin parisataa ihmistä kökötä töissä tekemättä mitään siitä mitä ne tekee ei vain olla kerrottu ja se on ihan ok kun kyseesä on yksinpeli jonka spoilaaminen vain heikentäisi pelikokemusta.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, kyllä se varmasti tulee tuosta yhteisön syöpäisyydestä suurilta osin se paskanlemu, eli oikeassa olet. Todella ärsyttävä seurata kehitystä foorumeilla kun haimasyövän saa päähän pelkästään kommentteja lukemalla.
Siihen on hyvä syy miksi en ole RSI Foorumin GC osiossa ollenkaan (muuten kun joskus tarkoituksella hakemassa jotain tiettyä aihetta josta olin kuulut).

Jos kyseisellä foorumilla erehtyy sanomaan jotain joka on vastaan foorumilla kehitettyä sepitettä jonka toteutuminen on täysin epärealistista ja toteutettaessa johtiaisi järjettömään peliskenarioon tulee hyvin äkkiä lytättyä postausmassanalle eli minkään järkevän sinne kirjoittaminen on turhaa koska yhtä järkeää kommentia vastaan tulee aina yli kymmenen täytää sepustusta.

Esimerki GC foorumin sepitevääristymästä kaikki aluksiin ja siihen miten ne tulee toimimaan liityvä on vääristynyt sen takia kun sepitteet tehdään pelissäolevien hävittäjä/pienialus pohjalta, niiden sepitteiden malli ei milläänilveellä toimi isoissa aluksissa joita peliin tulee runsaasti.


----------------------------------------------------------------------------------

Toiseen aiheeseen

Viimeinen juuritullut ATV ja edellinen ATV ovat paljon enempi asiaa sisältäviä kuin aikaisemmat ATV:t ne kannattaa katsoa.

Niissä on esim. juuri tuohon kritiikinalla olleeseen planeeta demoon liittyvää juttua
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista aloitit ensimmäisellä postauksellasi niin kuin et tietäsi pelistä juurumitään ja kyselisit vain viattomasti lisätietoa (tosin asenne oli aika hyökäävä) ja nyt annat ymmärtää että olisit seurannut pelinkehitystä hyvinkintarkaan mutta et siitähuolimata tätäennen ollut tuonut mitään esimerkiä ja nyt kun tuot on kuvakaappaus sellaisesta lähteestä että tekeemieli kysyä teitkö tuon kuvakaappauksen omastasi (siis siitä samasta joka on minullakin kun olen Sub.

Missähän vaiheessa olen esittänyt, etten tiedä pelistä peliin ja haen vain viattomasti lisätietoja? Ensimmäisessä viestittähän minä vain kommentoin, ettei kannata uskoa täällä esitettyjä arvioita tulevista julkaisuista, koska ne on luultavasti kauempana mitä tolkuttoman optimistiset commandot kertoo. Ja tuo kuvakaappaus ei ole minun. En ole subi enkä koskaan ole ollutkaan. Ajatus subscriber-ohjelmasta alphavaiheessa olevassa pelissä on itselleni melko vastenmielinen.
 
Missähän vaiheessa olen esittänyt, etten tiedä pelistä peliin ja haen vain viattomasti lisätietoja? Ensimmäisessä viestittähän minä vain kommentoin, ettei kannata uskoa täällä esitettyjä arvioita tulevista julkaisuista, koska ne on luultavasti kauempana mitä tolkuttoman optimistiset commandot kertoo. Ja tuo kuvakaappaus ei ole minun. En ole subi enkä koskaan ole ollutkaan. Ajatus subscriber-ohjelmasta alphavaiheessa olevassa pelissä on itselleni melko vastenmielinen.
Aliaksen elämänsä ensimmäin postaus tietotekniikan ioTech BBS:ssä jolla hän esitteli itsenä tässä BBS:ssä
En kyllä luottais paljonkaan kyseisen herrasmiehen sanomisiin. Vuoden alussa näytti olevan sitä mieltä, että 3.0 on viimeistään parissa kuukaudessa ulkona, mutta todellisuudessa kenelläkään ei ole mitään tietoa milloin se on tulossa. Pitäisin ihmeenä, jos saisivat sen vielä täksi vuodeksi pelattavaksi. CIG pukkaa ulos nyt näitä 2.6.x päivityksiä ja vie huomiota pois 3.0:sta, kun ihmiset ovat alkaneet ihmetteleen miksi Roberts kertoi Citizenconilla sen olevan ulkona viimeistään vuoden lopussa. Tokihan niitä Polariksia piti jollain tavalla saada myydyksi. Luultavasti julkaisevat riisutun version siinä vaiheessa, kun paine alkaa käymään liian kovaksi. Huhut kertoo, että kannattaa varautua laskeutumaan planeetoille latausruutujen kautta.
Okei myönnetään minulla on pahatapa yritää nähdä uudet tulijat positiivisesti riippumatta siitä miten he aloittavat.

Minähän olisin voinut lukea tuo yhtähyvin henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi omaa persoonani kohtaan mutta kun oletin että se nyt oli vain epäonnistunut aloitus uudella foorumilla eikä mikään henkilökohtainen toisen henkilön halventamisyritys.

... Ja tuo kuvakaappaus ei ole minun. En ole subi enkä koskaan ole ollutkaan. ...
Kiinnostuin tuosta kuvakaappauksesta siksi kun netissä on toimijoita jotka operoi juuri sillä tyylillä että ottavat Jump Point:ista asiayhteydestään irroitetuja osittisia kuvakaappauksia ja kirjoittavat niidenyhteyteen just sellaisessa valossa kuin haluavat just sen suuntaisen väittämän kuin haluavat, tämä antaa mahdollisuuden epäillä ainakin paria seikkaa ehkä olet langennut trolliarmeija lähteiden syöttämään ansaan tai saatat tietoisesti olla siinä mukana (valitsemasi avatar on tietyssämielessä vihjaileva).

... Ajatus subscriber-ohjelmasta alphavaiheessa olevassa pelissä on itselleni melko vastenmielinen.
Subsciber Star Citizenin yhteydesä ei ole mikään pelitilaus silllä on hyvin spesifi tarkoitus niin että olamalla Sub pystyy osoitamaan antamansa rahan tiettyyn käyttökohteeseen, joka sattuu olemaan se jonka puutteesta CIG:tä jatkuvasti syytät.

Ei ole sattuma että olen kehoittanut kaikkia katsomaan ne kaksi viimeisintä ATV:tä
 
Viimeksi muokattu:
Desiato@MuroBBS sanoi:
Uuden patchin myötä menivät jälleen pelistä kontrollit uusiksi. Lisäksi joillekkin on muodostunut ongelmaksi jopa kontrolli vaihtoehtojenkin runsauskin.
Ehkäpä seuraavasta listauksesta olisi apua kaaokseen.

Star Citizen - Controller Third Party control software

Citizen spotlight - Star Citizen - Controller Third Party control software - Roberts Space Industries
IcePen@MuroBBS sanoi:
Kiitti vinkistä, jos sopii kopion lainauksen toiseen BBS:ään koska se on todella hyödyllinen.

Sori Desiato tein sen ennen kuin olit varsinaisesti antanut luvan :)
 
Viimeksi muokattu:
Kovaa vänkäämistä täällä viime päivinä, annanpa siis omankin kymmensenttiseni.

Käyn pari-kolme kertaa viikossa lukemassa täältä pääasiassa juurikin IcePenin tuotokset, tuntuu olevan hyvä suomenkielinen tldr noista RSIn omista sähköposteista joita tuntuu tippuvan siihen tahtiin ettei niitä välttämättä jaksa lukea kokoajan. Pelin valmistumisen suhteen minulla nyt ei kummempia odotuksia ole, se neljäkymppiä mitä tähän on tuhlattu ei maailmaa kaada vaikkei sillä muuta saisikaan kuin joka suuntaan haarautuneen Robertsin unelman. Eeppinen ja kallis se on jokatapauksessa, ehkä peli, ehkä epäonnistuminen.

Mielipiteenäni vielä voisin sanoa että projektin vetovastuu olisi ehkä ollut parempi antaa jonkun tiukemman persoonan hyppysiin, tosin en edes tiedä minkälainen kuvio siellä CIGn johtoportaassa on..
 
...
Mielipiteenäni vielä voisin sanoa että projektin vetovastuu olisi ehkä ollut parempi antaa jonkun tiukemman persoonan hyppysiin, tosin en edes tiedä minkälainen kuvio siellä CIGn johtoportaassa on..
Olisi ollut hurjan hyvä juttu jos Erin Roberts olisi alunalkaen suostunut siihen asemaan missä hän on nyt eikän vain Englannin Fondry 42 pomoksi niin kuin hän alunperin oli.

Kun pääosa CIG ongelmista johtuu siitä että sen taiteelisen/luovan johtajan (Crhiss) lisäksi ei ollut sitä käytännön töitä johtavaa johtaja joka olisi oikeasti tehnyt hommansa (se EA:lta tullut pomo joka lähti tai potkittin pois oli).

CIG kun nyt on aloittava yritys ja ne yleensä onnistu kunnolla vain silloin jos kaikki vastuullisessa asemassa olevat on mukana yrittäjävastuulla/mentaliteetilla (ts jos käytännön johtajan tarvii antaa Chriss:ille ns mustasilmä että hommat ei karkaa käsistä niin sitten sillä käytännön johtajalla tarvii olla pokkaa tarpeeksi käyttääkseen niitä käsiään) eikä vain palkkatyöntekijöinä jotka tekee vain sen mitä palkan saadakseen täytyy tehdä (ts jees mies ei riitä).

Kun minä alunperin bäkkäsin minulla oli tiedossa tämä tilanne että se todelline vastuunsa kantava käytönnönjohtaja puuttui ja siksi olin hiukan huolissani että kuinka hyvällä pohjalla pelien valmistuminen on kustannustenkannalta (huonollakin johtamisella ne olisi joskus valmistuneet mutta kustannukset olisi olleet suuremmat).

Se että Erin on Chriss:in isoveli ja siksi sen on halpompi sanoa "stop nyt tehdään näin" ei yhtään haittaa tuon käytännön johtamisen onnistumista, minkä mielestäni se että kaikki ne pelit joita he ovat yhdessä olleet tekemässä ovat olleet onnistuneita jokasuhteessa todistaa (kun se on totta että Chriss:illä on visioita ;-P ja Erin on todella hyvä pomo).
 
Viimeksi muokattu:
Kovaa vänkäämistä täällä viime päivinä, annanpa siis omankin kymmensenttiseni.

Käyn pari-kolme kertaa viikossa lukemassa täältä pääasiassa juurikin IcePenin tuotokset, tuntuu olevan hyvä suomenkielinen tldr noista RSIn omista sähköposteista joita tuntuu tippuvan siihen tahtiin ettei niitä välttämättä jaksa lukea kokoajan. Pelin valmistumisen suhteen minulla nyt ei kummempia odotuksia ole, se neljäkymppiä mitä tähän on tuhlattu ei maailmaa kaada vaikkei sillä muuta saisikaan kuin joka suuntaan haarautuneen Robertsin unelman. Eeppinen ja kallis se on jokatapauksessa, ehkä peli, ehkä epäonnistuminen.

Mielipiteenäni vielä voisin sanoa että projektin vetovastuu olisi ehkä ollut parempi antaa jonkun tiukemman persoonan hyppysiin, tosin en edes tiedä minkälainen kuvio siellä CIGn johtoportaassa on..

Enpä olisi osannut paremmin asiaa ilmaista, aivan kuten omat ajatukseni Star Citizenistä. :)
 
... "noista RSIn omista sähköposteista" ... oops .... eh unohtui

2.6.2 tavoite julkaisupäivä täällähetkellä 17.3. (Production Schedule Report)

262-High-Level.png

Mihin minä kiinnittäisin huomiota on se että 2.6.2 versioon tulevien verkkopäivitysten on tarkoitus olla valmiit jo kymmenenpäivää ennen takarajaa joten tällähetkellä niissä ilmeneviin yllätyksiin on varaa paremmin (koska tuo verkkopuolen eteneminen toivotulla/ennustetulla tavalla on aina ollut hakusessa).

Noissa muissa osa-alueissahan ei olla aikaisemminkaan ennustettu valmistumista pahastimetsään (niin kauan kun tämä sisäinen aikataulu on ollut nähtävillä).

Eli pariviikoa ja päästään taas ehkä näkemään parantumista tuolla verkkopuolella jolla tarvitaan eniten parannuksia että se käytännön pelaaminen tällähetkellä muuttuu paremmaksi (kaikki muu on lähinnä tasapainon viilamista tämähetkisen pelaamisen kannalta (juu Star Marineen tulee uusia aseita ehkä siirrettäviä suojia jne mutta ei se nyt niin iso juttu ole)).


b58c2aeb-304c-46c7-8bda-fc1727b86aa0.jpg


Shield Generators
Glimpse the compact and glossy re-model of the ship shield generators in this week’s sneak peek.
4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg



Nuo suojageneraatorit on paljon pienempiä kuin kuvanperusteella äkkiä kuvittelisi kun ne alus wipeissä menee pienen tilaan räkkikaapin tyyliin.


Citizen spotlight - What starter to get? - Roberts Space Industries

source.png


Juu Avenger on periaatteessa täydellinen kaikkeen käyvä ratkaisu ensimmäiseksi alukseksi ... mutta kun siinä on se hitaasti käynnistyvä Gatling keulalla joka ei todellakaan tee aloittelijalle tappojen saamista helpoksi ja ne loput aseen on vain 2 x S1 joten sen Gatlingin käytön hallitseminen on välttämätöntä.

Sitten kun hommaan lisätään vielä pelaajan PC raudan rajoitteet (esim. itse olen kokeillut Avengeria 3570K + GTX 670 kokoonpanolla) niin sen osuman yrittäminen voi olla varsinturhauttavaa kun sitä liipaisinta ei voi pitää pohjassa tai ammukset loppuu mutta se liipaisin pitää kumminkin painaa pohjaan reilusti ennen kuin maali on kohdalla.

Eli minä sanon älä hanki Avengeria ennen kuin kokeilet esim. REC versiota siitä, älä varsinkaan ensimmäiseksi alukseksi jos PC rautasi ei ole sieltä paremmasta päästä.

Minkälisäksi tuosta puuttuu kokonaan esim. 315p jonka etuja ei tajua nykyisessä AC lentelyssä kun se voi hyvinkin olla aloitusaluksista se jolla pääsee pisimmälle ilman välitankkausta.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin et jos ampuu ruutiaseella niin miten se vaikuttaa liikkuvuuteen =) Newton.. Massa/per voima.. hmm.. typerämpikin miettii... Mut jos heittelis niitä kiviä pois takaa niin sais lisää vauhtia.. ,,pitää taas miettiä,,
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
263 072
Viestejä
4 561 259
Jäsenet
75 103
Uusin jäsen
Bronto Skyleif

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom