Star Citizen

Kuinka todennäköistä on se, että tämä peli koskaan valmistuu?

Tulee jotenkin mieleen Freelancerin pelikehitys, jonka aikana luvattiin aivan kaikki mahdollinen ajettavista autoista kolmannen persoonan räiskintään. Peliä ei saatu valmiiksi ennen kuin Chris Roberts heivattiin Digital Anvilista pellolle. Derek Smartilta löytyy hyviä huomioita molempien pelien kehityksen kulusta:

http://dereksmart.com/2016/12/star-citizen-irreconcilable-differences/
 
sain jonkun koodin tohon edellisen radeonin mukana..
Niin sait koodin Alphaan et julkaistuun peliin jonka kyllä pitäisi siihen koodiin liityvissä tiedoissa käydä ilmi.

Niin muuteen jos se on käyttökelpoinen koodi niin siitä maksetaan harmailla markkinoilla 25-28€ koska se on ainoa tapa saada se AMD Mustang varianti.

Jos olisit käyttänyt sen koodin niin olisit pelannut tätä peliä jo yli vuoden, mutta jos hyvä peli ilmaiseksi ei kelpaa niin mikäs siinä.


PS Itse en virnistelisi jos olisin omaa tyhmyyttäni antanut tuon koodin vanhentua.
 
Laitetaas tännekin..

Meillä on tosiaan Elite-porukan kanssa oma organisaatio myös SC:ssä, joten jos porukkapelailut kiinnostaa niin saapi joinata.
Tällä hetkellä nyt ei muuta tarkoitusta ole kuin pelailla porukalla silloin tällöin ja touhuta kaikkea mitä pelissä nyt tällä hetkellä touhuta voi, eikä agenda varmaan muuksi muutu kunhan peli joskus julkaistaan.

https://robertsspaceindustries.com/orgs/MURSQU

Yhteydenpito hoituu Discordilla, joka on perustettu Elite-touhuja varten, mutta tuolla on yksi kannu omistettu SC-chattailylle ja voicessahan nyt toki saa jutella mistä vaan.

https://viljoviitanen.nfshost.com/muro-elite.html

Illemmalla meinattii käydä kokeilemassa Star Marinea pienellä porukalla, joten saa liittyä mukaan. :)
 
Eiköhän tämä tule hankittua, kunhan pelattavaa tulee lisää. :drool:
Juu tänävuonna tulee Squadron 42 (pakko tulla) ja SC Alpha 3.0 pitäis tulla alkuvuoden puolella (koko Stanton aurinkokunta ja sen kaikki planeetat) niin sitä pelattavaa pitäisi tänävuonna tulla hurjasti enempi kuin tähänmeneessä yhteensä, niin että kannattaa ehkä varautua siihen hankintaan tänävuonna.
 
Joo, varsinkin kun Mustangiin änkee kaksi idioottia samaan aikaan.
Juu se oli hulvatonta katsottavaa.

Muuten jos kyseessä on Mustang Beta (siinä on se campper osasto takana) niin silloin se onnistuu kohtuullisesti mutta millään muulla Mustang mallilla sitä ei kannata edes yrittää (niissä on vain yksi suora reitti ohjaamon ja ulko-oven välillä eikä missään mahdu ohittaman toista pelaajahahmoa).
 
Juu se oli hulvatonta katsottavaa.

Muuten jos kyseessä on Mustang Beta (siinä on se campper osasto takana) niin silloin se onnistuu kohtuullisesti mutta millään muulla Mustang mallilla sitä ei kannata edes yrittää (niissä on vain yksi suora reitti ohjaamon ja ulko-oven välillä eikä missään mahdu ohittaman toista pelaajahahmoa).
Noiha ei oo mitään paikallisia 2 ovisia kylärasseja jossa kuski menee viimeseks autoon, vaan pilotti menee ensimmäisenä ja sitten kyyditettävät. Muuten tuli täs mieleen että tais olla ihan eka versio areenassa missä kyyditettävät pysy kyydissä, mut sittemmin on kyllä keskitytty enemmän muihin asioihin luulen.
 
Noiha ei oo mitään paikallisia 2 ovisia kylärasseja jossa kuski menee viimeseks autoon, vaan pilotti menee ensimmäisenä ja sitten kyyditettävät. Muuten tuli täs mieleen että tais olla ihan eka versio areenassa missä kyyditettävät pysy kyydissä, mut sittemmin on kyllä keskitytty enemmän muihin asioihin luulen.
Ajattelinkin lähinnä sen kannalta että muissa malleissa käy juuri niin että jää jumiin kahden "use" toiminto valinnan väliin niin että kumpaakaan ei saa valittua eli ei pääse sisemmälle alukseen eikä siitä ulos (tuo "use" systeemin on kehityksen alla ja se on uuden ja vanhan systeemin välisessä vaiheessa monen 2.6 version toiminnon osalta
(sen huomaa siitä kun joissainyhteyksissä tulee tekstivalinta joka selittää mikä toiminto on käytettävissä ja joissakin tulee se ihan stantardi Cryengine use ja joissakin tulee välimuoto jolloin use näkyy uudella tyylillä mutta se ei selitä sen kummemmin mitä olet käyttämässä (tällähetkellä tuo vielä toimii epäluotettavasti niin että joskus tulee se uusi versio ja joskus vanha versio esim. mulle näin on käynyt Olisarissa kun yrittää käynnistää aluksen valinnan (käytännössä silloin kun se on tarjonnut sen vanhimman tyylisen use valinnan se ei ole toiminut vaan sitä use sai yrittää klikkailla mailmantappiin pääsemättä valitsemaan alusta))))
.

Se on sitten pelaajan oma moka jos ei pakannut tarpeeksi mukaan ilmastointiteipiä kun sitä tarvii parisataarullaa että useampi kuin yksi pelaaja pysyy Mustang mallin matkassa tällähetkellä ;-)

Mitä ... Olisarissa ei ole ilmastointiteippi kauppaa ???
 
Viimeksi muokattu:
Tosta usesta oli jo juttua tuol avocadossa että se on epätarkka ja heiluu ku mummon pylly tornaadossa. mut kaippa ne sitä säätää pikkuhiljaa. Muuten ihan hyvä vaikka en ole tyytyväinen gamepädin toimintaan star marinessa.
 
Avocadossa kun valitin gamepadistä niin sanovat että pelaa kb&m kombolla. eli tyypillistä jonnesekoilua. Keksin sit tarinan että olin haavottunu sodassa käteen ja en voi käyttää wasadia koska puuttuu sormia :D sit olivat hiljaa...
 
Tosta usesta oli jo juttua tuol avocadossa että se on epätarkka ja heiluu ku mummon pylly tornaadossa. mut kaippa ne sitä säätää pikkuhiljaa. Muuten ihan hyvä vaikka en ole tyytyväinen gamepädin toimintaan star marinessa.
Tuohon use ongelmaan pitäisi mielestäni tehdä sellainen osaratkaisu että tehtäisiin vaihtoehtoinen käänteinen logiikka niin että jos pelaaja on lähellä yhtä ainoaa use käyttörajapintaa ja sillä usella on vain yksi mahdollinen vaihtoehto niin jos pelaaja painaa F näpäintä (ts yrittää käytää usea) niin se ohjelmointi logiikka automaatisesti käyttäisi sitä lähinnä pelaajahahmoa oleva komponentia jonka hallinta perustuu siihen useen.

Tämä olisi mahdollinen esim. Olisarin alusten kutsu konsolin edessä (vain yksi mahdolinen use toiminto lähellä) ja toinnen olisi hangarista poistumis hississä sen näppäimistön aktivointi use.

Tuo käänteinen logiikka ei ole tietenkään mahdollinen jokapaikassa esim. alusten sisällä on lähekkäin monia eri use rajapintoja ja toinen on se jos on monivalinta use eli esim. kaupoissa tavaroita sovittaessa/ostaessa sitä ei voi käyttää koska on kaksi vaihtoehtoa tuotteen katsominen/sovittamine ja sen tuotteen suoraosto sovittamatta.

Olisin itse ehdottanut tuota RSI:n sivuilla mutta sen vääntäminen englanniksi ei ole minulle niin helppoa.
 
Täytyy kyllä sanoa että tuon lukeminen suomeksikaan ei ole ihan niin helppoa.. o_O
Juu en osannut selittää sitä kunnolla, yksinkertaisuudessan tarkoitin sitä että pelaajan ei tarvisi metsästää sitä use sanaa näkymään siihen näytölleen pelaaja vain painai sitä use (F) näppäintä kun on lähellä kohdetta jota pystyy käytämään usella ja sitten peli itse khayttäisi sitä usea joka sen logiikan mukaan on lähimpänä pelihahmoa (ts päästäisiin hyvin moenssa tapauksessa eroon siitä edes takaisi liikumisesta kun yritetää saada se ruudulla bvälähtelevä use näkymään niinettä sitä voisi klikata).


-------------------------------------
PS kannattaa katsoa s-postilaatikko

Sneak_peak.jpg
 
ööö ok :confused2:

Kovasti kyllä tätäkin peliä tekisi mieli kokeilla. Tämäntyylisiin peleihin kun ei vielä ole kerennyt tutustumaan, mutta kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen projekti.
 
Millaisia pingejä jengillä Star Marinessa?
Itellä saunalahden 4g-mokkulalla pingi siinä vähä päälle 150.
Pystyy kyllä pelaan, mutta melkoisen lagisen näköistä on..
 
Tollasta 139 sauniksen 4g mokkulalla. Tökkii tökkii.
Laittapaaka huviksenne Star Citizen pyörimään ikkunaan ja toisen ikkunann näkymään paljonko palvelimelta tulee tavaraa koneellenne ja paljonko koneeltanne lähtee.

Sitä tavaraa tulee nimittäin aika paljon, viimeksi kuin kokeilin niin n.0,5M/s se taitaa olla merkittävästi enempi kuin musssa nettipeleissä.

Mokkuloilla on monesti niin että siihen lähtösuuntaan on vapaata kaistaa reilusti ja se toimii vaakaasti mutta tulosuuntaan vapaata kaista on vähempi ja siten viiveet vaihtelee enempi ts tökkii.

Se uusi nettikoodi josta on puhuttu paljon vaikuttaa juuri tuohon tulevan datan määrään radikaalisti sitten kun se vihdoin ja viimein tulee käyttöön (piti olla 2.6 versiossa mutta imeisesti Amazonin pavelimiin vaihto lykkäsi sen seuravaan päivitykseen (ts tulee joko 2.6.x tai 3.0 versiossa)).

Mulla on 100M Kaapelimodeemi yhteys niin toi tökkiminen vaihtelee joskus pelaa valla hyvin ilman tökkimistä ja toisellakertaa tökkii niin maan ... mistä sitten johtuu (sattuuko joku Aussi saman instansiin tms (Amazonin SC pelit pyörii kaikki tällähetkellä vain usan palvelimilta joten joku ison lagin omaava pelaaja samassa instanssia voi vaikutta yllättävän paljon ja Australia on se paikka josta on pisin viive (tämä on mun oma teoria)).

Mutta tottapuhen pitkällätähtäimellä jos Star Citizniä aikoo enempikin pelata niin kiinteä nettiyhteys 4G LTE yhteyden sijasta olisi oikea valinta koska Star Citizeniä kehitetään olettamalla pienemmästä keskinkertaisesta viiveestä kuin mihin 4G yhteydet pystyy (varsinki kun puhutaan huonoimmista tilanteista 4G yhteyksissä) (tietenkin todelliset 5G yhteydet sitten joskus pienettää langattoman netin viiveen tarpeeksi pieneksi).


-------------------------------------------------------------------------------------

ööö ok :confused2:

Kovasti kyllä tätäkin peliä tekisi mieli kokeilla. Tämäntyylisiin peleihin kun ei vielä ole kerennyt tutustumaan, mutta kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen projekti.
Star Citizenin tyylistä, peli on pelaajan osaaamiseen perustuva joka suhteesssa joten vatii harjoittlua eli kokeilu/satunnais pelaaminen tyyllillä pelaten hommaan ei pääse riittävästi sisään.

Nyt Alpha vaiheessa se on vielä haasteelisempaa kun ei ole helppoja kunnolisia peliohjaita joka tilanteseen vaan joutuu itse etsimään/opettelemaan varsinkin kun sellaiset perusasiatkin kuin oletus näppäinkartta elää vielä niin että jokaisen päivityksen yhteydessä tarvii tarkistaa että mikä on muutunut tai/ja mitä on tullut lisää.

Eli jos homma kiinnostaa niin eikun mukaan vaan mutta varaudu siihen että opettelua on edessä
(eikä sen uuden löytämisen/oppimisen ole tarkoitus loppua missäänvaiheessa).


-------------------------------------------------------------------------------------

PS Ostin just Cittarin tarjouksesta Rapoon langattoman näppäimistön niin normaalien typojen lisäksi riesaksi näyttää tulleen näppäinpainallukset jotka ei rekisteröidy ollenkaan :tdown::sori:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla vieläkin odottelee 40 euron alus jossain päin bittiavaruutta. Saakohan ne tätä koskaan valmiiksi?
 
Katso kohdasta 10:30 eteenpäin ;-P



Mulla vieläkin odottelee 40 euron alus jossain päin bittiavaruutta. Saakohan ne tätä koskaan valmiiksi?
Saa ... ja kumpaa peliä tarkoitit kun se alkupräinen joukkorahoitus Kickstarter ja sen aikainan RSI:n oma joukkorahoitus oli vain Squadron 42 peliin tähtäävä se Squadron 42 peli tulee tänävuonna, varsinaisen Star Citizen PU pelin tavoite julkaisuaika on ensivuonna (tosin jo tänävuonna se Star Citizen PU ehtii laajentua varsin merkittäviin mittoihin (sekä paikkojen, ammattien että tehtävien osalta) mutta Alpha/Beta wipet ei varmaankaan ehdi loppua vielä tänävunna).

Itse veikkailen että Star Citizenin pelaaminen kannattaa aloitaa viimeistään siinävaiheessa kun 3.0 on ulkona ja pahimmat bukit siitä korjattu (tällähetkellä on ulkona 2.6.0 seurava iso päivitys on se 3.0 eli jotain kk tai kaks niin se 3.0 on ulkona).

Jos tuo ylläoleva video meni yli hilseen niin kannattaa tutustua Star Citizenin isoimpaan sisäpiirivitsiin että selviä mistä on kyse (homma alkoi siitä kun pelaajat teki Alphassa jotain jonka ei pelintekijöiden tiedon mukaan pitänyt olla edes teoriassa mahdollista).
 
Viimeksi muokattu:
Mistäs tätä peliä pääsee pelaamaan ja paljonko makseaa?
Jos pidät kiirettä niin vielä ehdit hankia joululoma tarjousversion

Package - Aurora MR SC Starter - Holiday Warbond Edition (1636 kappaleta jäljellä) hinta 39,49 Hox sisältää vain Star Citizen pelin ei Squadron 42 peliä.


Package - Mustang Alpha SC Starter - Holiday Warbond Edition (1750 kappaleta jäljellä) hinta 39,49 € Hox sisältää vain Star Citizen pelin ei Squadron 42 peliä.

Nuo jäljelläolevat määrät on Klo 10:30 11.1.2027 hetkeltä.

Normaalisti vastaavat paketit maksaa n. 51 €

Kummatkin pelit sisältävä paketti maksaa n. 68 €
(Aurora + Star Citizen + Squadron 42 tai Mustang + Star Citizen + Squadron 42)

PS Mustang Alpha aluksella taitaa olla hiukan parempi vaihtoarvo jos sitä päivittää paremmaksi rahalla ennen pelin julkaisua eli jos ei osaa pättää niin se voi puoltaa Mustangia jos ei taas ole yhtään haajua mitä pelissä tulee tekemään niin Aurora on hiukan monipuolisempi käytettävyydeltään heti suoraan paketista (sopii esim. rahdin kuljetukseen paremmin kuin vakio tai edes päivitetty Mustang mutta Mustang on heti paketista otettuna parempi taisstelussa ja siinä on enempi päivitysvaraa taisteluvarustuksen suhteen).


Pelaamaaan pääsemisestä

Tarvit 4 ytimisen tietokoneen vähintään n. 2,5Ghz (mutta suosittelen vähintään 3+Ghz i5 (mielummin i7) tai vastaava AMD (Ryzen tulee tarpeeseen ;-) )), vähintään 8Gt keskusmuistia, kiintolevy (mutta mielumin SSD tämä peli hyötyy siitä paljon) peli vähintään 30Gt asennettuna (asennuksen/päivityksen aikana voi tarvia selvästi enempi) (tämänhetkinenversio julkaisuversio ehkä 100Gt) ja näytönohjain tasoa vähintään GTX 750Ti tai parempi (näyttiksen muisti tais olla vähintään 2Gt vai oliko se 1Gt).

Noiden lisäksi nettiyhteys olisi hyvä olla kiinteä ja vähintään pari megaa suuntaansa (4G yhteydelläkin ihmiset pelailee mutta valittaa tökkimisestä), pelin asennusteidostojen ja päivitysten latauksen yhteydessä nopeayhteys kuten 100M on hyvinkin mielekäs koska esim. minun 100M kaapelinetti yhteydellä asennustiedostojen lataus vie noin 40 minuuttia ja sen aikana ei voi tehdä netillä ihan mitä tahansa joten jos yhteys on vain 10M asennnustiedostn lataus voi viedä 6-10 tuntia.

Eli peli on halpa, mutta se tietokone (noilla kerrotuilla minimeillä (i5-3570K@4+Ghz & GTX670 OC 2Gt) peli pyörii Low asetuksilla 1600x900 tarkuudella pelattavasti siis ei hyvin ja tuon alle jos lasket tarkkuutta alkaa tulla ongelmia siinä että yksityiskohdat (kuten teksti ja muut HUD yksityiskohdat) puuroutuu) ja nettiyhteys ei ole niinkään halpoja.

Se tosin täytyy sanoa niiden Low asetusten näyttävyydestä että ne vastaa monen muun pelin High asetuksia, tuolla (i5-3570K@4+Ghz & GTX670 OC 2Gt) koneella pystyy ottamaan tyypit siitä miltä peli näyttää High asetuksila kun raskaimmat jutut on pois päältä mutta monimpeliin kuten Olisariin meno on mahdotonta (peli muuttuu töks töks pysäytyskuvasarjaksi Olisarissa viimeistään silloin kun menet siihen saliin jossa alusten tilaus laskeutumispaikoile tehdään eikä se herääminen omassa pikkukopperossa ja siihen saliin kävelykään ole mitenkään sulavaa (auttaa paljon kun ohjamisen tekee ulkomuistista niin ei tarvi nähdä mitä seuraavaksi ruudulle piirtyy siiten joskus tulevaisuudessa ;-) ).

Niin kun olen tuolla koneella moninpelissä 1600x900 Low asetuksilla laittanut FPS mittarin näkyville niin se on luokkaa +/-20FPS (silloin tais olla CPU 4,4Ghz ja GPU sen mitä siitä sai irti (volttilukittu näyttis) ja peli oli PTU versio eli vähempi peaajia eli parempi FPS (mutta virtalähde laukesi (Antec High Current Gamer ei sitten vissiin olekkaan niin kovin High Current) ja nyt just on väliaikais virtalähde käytössä :p )).
 
Viimeksi muokattu:
Pyörisköhän i 6700 GTX 1080 kokoonpanolla :D koska sellanen iteltä löytyy.
Juu hyvin.

Itsellä on vesille rakenteilla i7-4790K + tuleva näyttis, sillä olisi tarkoitus pärjäiilä n. vuosi (tai no siinävaiheessa kun Squadron 42 tulee ulos voi olla houkutus hankkia Zen ja Vega liian kova kun ne ehtii sopivasti myyntiin ennen SQ42 julkaisua tänävuonna (Intel on tällähetkellä Star Citizenin sponsori joten CIG ei välttämättä hehkuta Zeniä niin paljon kuin olisi aihetta kun siinä on ne 8 ydintä joilla on merkitystä tämän pelin yhteydessä (näkemänin testin mukaan sen hetkinen SC versio hyötyi kunnolla 6:een todelliseen CPU ytimeen asti (niin että 6 todellista ydintä ilman ht:tä oli parempi kuin 4+ht) ja siitä testistä on jo kulunut jonkin aikaa))).

Niin muuten jos sen pelin hankiessasi ja pelitilin RSI:n sivulla tehdessäsi käytät jonkun toisen pelajan Refferal koodia saat pelin sisäsitä rahaa 5000 UEC käyttöösi (se on 5 kertaa enempi kuin pelipaketin mukana tulee), mutta se Refferal koodi on käytettävä sitä tiliä tehdesssä sitä ei voi käyttää jälkikäteen (saat Refferal koodin halutessasi esim. minulta YV:llä ellei sinulla ole jotain kaveria jonka koodia haluat käyttää).


PS Aurorapaketti 1627 jäljellä just nyt, oma veikkauksenin on että kummatkin lomatarjouspaketit on loppuunmyyty ensi maanantaihin mennessä (veikkaus perustuu siihen mikä on normaali myynti viikonloppuisin (RSI:n sivulta löytyy tilasto josta näkyy kunkinpäivän uusien pelitilien ja uusien alusten määrä josta voi päätellä montakoa täysin uutta pelipaketia sinäpäivänä on todennäköisesti myyty)).
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillaampa jotain uutta (en ole kysynyt keltään tähän mitään lupaa niin että älkää hirtttäkö pliis).

Subeilla on normaalsiti se kysely live Sub ohjelma säännöllisesti mutta seuraava on poikkeuksellien.

Greetings Subscribers!

Welcome to 2947! We're gearing up for a new episode of the Subscriber's Town Hall and we're going to be doing things a little differently this month. In order to accommodate studio and guest schedules, we'll be filming this episode and airing it on a different date instead of doing our standard live broadcast. That means all questions answered during this episode will come from this forum thread in lieu of accepting questions during the livestream.

This month we'll be focusing on the Persistent Universe with very special guests Tony Zurovec, Todd Papy, Erin Roberts and Chris Roberts. If you have a PU-related question for any of our guests, post it in this thread by January 15th! This special edition of the Subscriber's Town Hall will air on Tuesday, January 17th.
HOX! Laajenna koko quote ja lue se kokonaan ennen kuin jatkat.

Koska minä en normaalisti oikeinkirjoituksella juhli ja Englanniksi tilanne on vieläkin kehnompi niin tehdään seuraavaa.

Kirjoita tähän ioBBS ketjuun lyhyt PU asiassa pysyvä Englannin kielinen kysymys ja osoita se jollekkin noista "Tony Zurovec, Todd Papy, Erin Roberts and Chris Roberts" niin valitsen tehdyistä kysymyksistä yhden ja kopioin sen tuohon Sub ketjuun (valintaperuste on ihan se minkä sen sillähetkellä haluan olevan ts se voi olla kaikkea väliltä minuakin kiinnostava kysymys tai hatusta vedetty arpa).

Mitä tämä tarkoittaa, no sitä että nyt juuri sinulla on (ainakin teoreetinen) mahdollisuus saada vastaus valintasimukaan suoraan joko Tony Zurovecilta, Todd Papylta, Erin Robertsilta tai Chris Robertsilta :geek:

HOX! Koska tuon Sub ketjun takaraja on 15.1. laitan tämän ioBBS ketjun kysymysten takarajaksi 13.1. että ehdin varmasti hoitaa se yhden kysymyksen tuohon Sub ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Noi alehinnat eivät sitten sisällä ALVtä eli se tulee vielä tohon päälle jolloin koko paketin hinnaksi muodostuu se normaali 67e.

EDIT: Eikun olikin jo mainittu.. :facepalm:
 
Noi alehinnat eivät sitten sisällä ALVtä eli se tulee vielä tohon päälle jolloin koko paketin hinnaksi muodostuu se normaali 67e.

EDIT: Eikun olikin jo mainittu.. :facepalm:
Muutama juttu meni pieleen

1. Eurohinnnat silloin kun ne katsoo kirjautuneena ja on oma maa asetetuna ts Suomi sisältää aina Suomen alvin (maa asetuksen voi tehdä vaikka ei olisi kirjautuneena jolloin näke Suomihinnat).

2. 67€ what, ei ole lähellekkään kyseisten paketien normaali hinta vaan reilusti yli kun tuo hinta sisältää kummatkin pelit kun nuo tarjouspaketit sisältää vain toisen pelin.

Minä kyllä normaalisti typottelen ansiokaasti mutta koitan pitää huolta että niitä typoja ei karkaa hintoihin ;-)
 
Miks te rupeette mulle homoilee? mähän nimenomaan odotin amdtä.
 
TOG In Space

Tuo tarina Fan Fiction alueella oli pitkään se mihin ensimmäisenä menin kun latasin RSI:n Foorumin.

Empähän tajunnut että siitä paisui ajankuluessa 416 sivua pitkä eepos.
 
Jaa, mulla oli very high asetuksissa.. Pää tuli kipeäksi kun pelas.. blurria kun kääns päätään. no nyt ei enää mene viivoiksi ja hyvä niin.

@IcePen 19ms elisanpoksiin ja 140ms amatsoonille. Yritin kattoo noita, mut mut noista langattomista Tittelintuuren värkeistä minä ymmärrä mittään. 100mb sauniksen toosasta välillä imen 150mb ja pusken 30-50 ulos ja.. Tänne ole edes mitään järkevää kiinteätä saatavilla. adsl 10/1 herran vuonna 2017.

Edit: noi lainaukset jäi tuolta (=D
 
Ei niillä graffa-asetuksilla ole mitään vaikutusta tällä hetkellä, ainakaan tehokkaammilla koneilla.
Mitä ite olen niitä renkannu niin fps pysyy samana oli graffat low:lla tai high:lla.
 
Ei niillä graffa-asetuksilla ole mitään vaikutusta tällä hetkellä, ainakaan tehokkaammilla koneilla.
Mitä ite olen niitä renkannu niin fps pysyy samana oli graffat low:lla tai high:lla.

Juu ookoo. Blurrit jäi pois.. En kyllä osunut kehenkään yhtään sen paremmin.. Myönnän.. mut nosti fps:ää ... mmh.. pelattavuus parani, kuoleminen ei ;)
 
Ei niillä graffa-asetuksilla ole mitään vaikutusta tällä hetkellä, ainakaan tehokkaammilla koneilla.
Mitä ite olen niitä renkannu niin fps pysyy samana oli graffat low:lla tai high:lla.
Siihen on syy miksi kerroin mikä rauta oli käytössä ja miten sillä nimenomaisellla raudalla peli pelaa, on ollut paljon kyselyjä vastaavan tehoisesta näyttiksestä yhdistettynä vielä tehottomampaa CPU:hun kuin mulla oli tuossa testissä.


----------------------------------------------------------
Tämän viikon kirjeestä

Last Chance for Discounted Starter Packs
Ready to get started with Star Citizen, or to introduce a friend to the 'verse? A very limited number of discount Aurora and Mustang starter packages remain. Lock on to your target quick: come Monday, they'll be gone!
 
Viimeksi muokattu:
3570k@4.6ghz GTX670 2gb näyttiksen päivitys RX480 8gb.
Star marine muuttui pelattavaksi noin 60fps high asetuksilla 1920x1080 redacted user.cfg
PU edelleen samaa 25-30fps nannaa CPU 100% käytöllä ja GPU 60% käyttöasteella.
8 gigaa näyttismuistia aika turha sijoitus tähän peliin, muistin käyttö ollut maksimissa noin 3,8 gigaa.
 
3570k@4.6ghz GTX670 2gb näyttiksen päivitys RX480 8gb.
Star marine muuttui pelattavaksi noin 60fps high asetuksilla 1920x1080 redacted user.cfg
PU edelleen samaa 25-30fps nannaa CPU 100% käytöllä ja GPU 60% käyttöasteella.
8 gigaa näyttismuistia aika turha sijoitus tähän peliin, muistin käyttö ollut maksimissa noin 3,8 gigaa.
Juu kun ne siirtyi kokolilla siihen PBR systeemiin jossa kaikki materiaalit tehdään ohjalmallisesti shadereilla ei enää tarvita paljon isoja tekstuureja käytössä (siis nykyisessä Alpha PU:ssa josta puutuu paljon juttuja) eli näyttismuistin tarve on muuttunut näyttiksen laskentatehon tarpeeksi.
 
En mie tiiä mistään mitään. Testailin eri puolilla area 18 ja Crusaderia niin Areassa 50-60 fps ja Crusaderissa 20-60 (aikalailla 40) fps. Crusaderissa tuli fps droppia aikalailla hetkittäin mikä tarkoitti 1-60 ja sittenhän kaikki hyyty =)

Alffa on alpha ja beetta on karoteeni ja joskus on 1.0 ehkä sitten 3.0:n jälkeen puhumatta 4.0 ja siitä seuraavista versioista on aina avokaadoakin tarjolla.

Mikäs viikkaria vituttaa? Jääkynä kiusinu? pissiny muroihin =)

En enää seuraa kuin tätä.. Muro pissi mun muroihini.. tai johonkin =)
 
Viimeksi muokattu:
En mie tiiä mistään mitään. Testailin eri puolilla area 18 ja Crusaderia niin Areassa 50-60 fps ja Crusaderissa 20-60 (aikalailla 40) fps. Crusaderissa tuli fps droppia aikalailla hetkittäin mikä tarkoitti 1-60 ja sittenhän kaikki hyyty =)

Alffa on alpha ja beetta on karoteeni ja joskus on 1.0 ehkä sitten 3.0:n jälkeen puhumatta 4.0 ja siitä seuraavista versioista on aina avokaadoakin tarjolla.

Mikäs viikkaria vituttaa? Jääkynä kiusinu? pissiny muroihin =)

En enää seuraa kuin tätä.. Muro pissi mun muroihini.. tai johonkin =)
Areena ja Star Marine on pieniä rajallisia kenttiä ja kaikki pelajat on sillä samalla rajallisella kentällä sama pätee Area 18:sta sekin on pienialue jolla kaikki pysyy tästä seuraa että ei ole valtavaa erilaisen tiedonmäärää josta peljaajien koneet saisi ne päivitystiedot palvelimelta.

Crusader on aivan eri juttu kun se sisältää sekä Crusaderin että Grimhexin että kaikki muut mission pisteet joita sillä alueella on ja kaikeni sen tila missä pelaajat voi liikkua, tämänhetkinen nettikoodi antaa kaikesta tuosta päivitykset kaikille pelaajien koneille (karkea esimerkki heräsit just Olisarissa omasta punkastasi niin palvelin lähettää koneelllesi tiedon siitä mitä joku pelaaja tekee Grinhexin baarissa).

Tuo Crusaderin pikkuhiljaa paheneva hyytyminen johtuu siitä kun se pelipalvelin käynnistyy kaikki pelajat herää jo Olisarissa tai Grinhexsissä jolloiin kaikille pelaajille lähetetään vain itse Olisarin ja Grimhexin tiedot mutta kun peli etenee ja pelaajat hajaantuu pitkin Crusaderia kaikille pelaajilla alkaa tulla enempi ja enempi tietoa eripaikosta.

Uusi nettikoodin pyrkii nimenomaan muuttamaan tämän, niin että kun heräät siellä Olisarissa sinun koneellesi tulisi tietoa vain siitä mitä tapahtuu Olisarissa eikä ollenkaan siiitä mitä tapahtuu jossain muualla.

Tuo saaatavan teidon rajaaminen ei ole niin yksinkertaista kuin luulisi kun on kumminkin aina poikkeussyitä miksi juuri sinun koneelle pitää tulla tietoa jostakin aivan muualta olevasta kohteesta (esim. jos otat puplic enemy missionin tarvii aluksessi sensoreille tulla tietoa siitä missä puplic enemy on vaikka se ei olisi juuri silläalueella kuin just sillähetkellä olet koska sen aluksesi sensoreiden näyttöä ohjaavan ohjelmakoodin pitää päättää milloin sen puplic enemy on sensorejesi kantaman sissäpuolella ja sehän ei voi sitä tehdä jos sillä ei ole tietoa siitä missä puplic enemy on).


En väitä että hommat hoidettaisiin käytännössä juuri noin yritin vain selostaa mistä on suurinpiirtein kyse.
 
No niin nyt on sitten varmistunut se uusi nettikoodi tulee 2.6.1 päivityksenä, kyseinnen päivitys ei ole enää kaukana siihen tulee myös muutamia muita juttuja jotka ei ehtineen 2.6 versioon (vissiin lähinnä käytettävyys valikot, kontrollit, alusten Hud, yms).


PS Sub Vault ... uusi Cutlass on järjettömän iso.
 
Viimeksi muokattu:
Areena ja Star Marine on pieniä rajallisia kenttiä ja kaikki pelajat on sillä samalla rajallisella kentällä sama pätee Area 18:sta sekin on pienialue jolla kaikki pysyy tästä seuraa että ei ole valtavaa erilaisen tiedonmäärää josta peljaajien koneet saisi ne päivitystiedot palvelimelta.

Crusader on aivan eri juttu kun se sisältää sekä Crusaderin että Grimhexin että kaikki muut mission pisteet joita sillä alueella on ja kaikeni sen tila missä pelaajat voi liikkua, tämänhetkinen nettikoodi antaa kaikesta tuosta päivitykset kaikille pelaajien koneille (karkea esimerkki heräsit just Olisarissa omasta punkastasi niin palvelin lähettää koneelllesi tiedon siitä mitä joku pelaaja tekee Grinhexin baarissa).

Tuo Crusaderin pikkuhiljaa paheneva hyytyminen johtuu siitä kun se pelipalvelin käynnistyy kaikki pelajat herää jo Olisarissa tai Grinhexsissä jolloiin kaikille pelaajille lähetetään vain itse Olisarin ja Grimhexin tiedot mutta kun peli etenee ja pelaajat hajaantuu pitkin Crusaderia kaikille pelaajilla alkaa tulla enempi ja enempi tietoa eripaikosta.

Uusi nettikoodin pyrkii nimenomaan muuttamaan tämän, niin että kun heräät siellä Olisarissa sinun koneellesi tulisi tietoa vain siitä mitä tapahtuu Olisarissa eikä ollenkaan siiitä mitä tapahtuu jossain muualla.

Tuo saaatavan teidon rajaaminen ei ole niin yksinkertaista kuin luulisi kun on kumminkin aina poikkeussyitä miksi juuri sinun koneelle pitää tulla tietoa jostakin aivan muualta olevasta kohteesta (esim. jos otat puplic enemy missionin tarvii aluksessi sensoreille tulla tietoa siitä missä puplic enemy on vaikka se ei olisi juuri silläalueella kuin just sillähetkellä olet koska sen aluksesi sensoreiden näyttöä ohjaavan ohjelmakoodin pitää päättää milloin sen puplic enemy on sensorejesi kantaman sissäpuolella ja sehän ei voi sitä tehdä jos sillä ei ole tietoa siitä missä puplic enemy on).


En väitä että hommat hoidettaisiin käytännössä juuri noin yritin vain selostaa mistä on suurinpiirtein kyse.

Kiitoksia harvinaisen yksityiskohtaisesta selvennyksesta. Talla vajaalla lontoolla, kun yrittaa noita rsi;n sivuja tulkita niin pihalla välillä kuin lumiukko....:facepalm:


..Vaikka pihalla olen normaalisti muutenkin kaikesta nykyään.. ;)
 
Star Citizen Newsletter - 2.6.1 Schedule
January 20th, 2017


Greetings Citizen.
Today, we’re releasing an updated production schedule outlining our goals for the 2.6.1 patch. The features in this patch will not only improve the game’s performance and deliver some of the features that were originally planned for 2.6 like the in-game leader boards, message ordering and our new serialized variable system, but also address some of the balance issues now that 2.6 has been in your hands for almost a month.

We are also planning on one more small incremental patch, 2.6.2 that will include the MegaMap feature, which allows Players to seamlessly connect to different multiplayer matches or jump into a single player game mode without having to load a level every time. As well as introduce multi region game servers. This was one of our stretch goals and with the move to Amazon's AWS we are now able to move forward with it which I know will make people in Europe and Australasia happy as 200ms+ pings aren't fun!

On the project management side, department heads from all four studios were in LA this week to continue high level meetings on a number of topics, including the 2.6.2, 3.0 production schedules, which we'll provide more specifics on 3.0 as soon as they are set. It’s easy to rough in a schedule for what we want to accomplish, but fleshing out the details and getting revised bids from all our leads around the world takes time and an immense amount of coordination.

This week, we premiered a tweaked version of Around the Verse. While we've still maintained most of our features like the Studio Update and Behind the Scenes Featurettes, we've broken out the community section to be its own show and afford it the time to really cover the exciting things happening in the community. Our main goal with ATV going forward is to focus on upcoming game features and content, rather than retrospective ones (this week's ATV was an exception due to the short turnaround after returning from holiday). The plan is to dive a little deeper than we did last year, pulling interviews from all the studios to help show the challenges and advances of development.

Meanwhile, the roll out of new Community shows is already underway. Last Friday, we premiered Happy Hour which featured a livestream of Star Marine alongside insider information from Design Director Todd Papy and Senior Producer Alexander Marshal. Today's show focused on Pirate Swarm with Sean Tracy as a guest.

Finally, if you’ve received a PTU invite to join the testing of Spectrum, I highly encourage you to do so. We're hoping to roll it out with the release of 2.6.1, so the more people putting it through its paces now the better. We’re excited by the initial feedback, and can’t wait until Spectrum is the main hub for the community and devs to discuss and share their experiences with the game.

-- Chris Roberts
 
Toimiiko trackir vielä?
En tunne tämänhetkisä tilanenntta muta tuolla konrrolipuolella on viimeaikoina tapahtunut enemmänkin muutoksia joten eiköhän ne samalla rakenna sitä uusiksi niin että yhteensopivuus ihan stantardi ohjaimista poikkeaviinkin toteutuksiin paranee.

Sinällään se Trackir on toiminut jatkuvasti joystick emulaation kautta kysymys käyttäjillä on ollut lähinnä siitä että ne ei ole voineet käyttää sitä niin kuin olisivat halunneet eikä CIG ole tainnut vieläkään lopullisesti päättää mitä sille sallitaan jokatapauksessa ne on vastaan sitä että Trackir tyyliset systeemit antaisi mahdollisuuden katsoa/tähdätä sellaiseen suuntaan johon se muutenkaan ei olisi mahdollista.

Itselläni on EDtracker joka toimii juuri joystick modulaation kauta joten olen vähän samassa veneessä sen suhteen että mitä sillä sallitaan tehdä (tosin tossa mun ED:ssä on pikkasen drift vikaa niin että sa alkaa aina jonkunajan kuluttua vetää vasemmallealas).

... We are also planning on one more small incremental patch, 2.6.2 that will include the MegaMap feature, ...
Tuosta kirjeestä, tuo pätkä sen mitä olen ymmärtänyt niin "MegaMap feature" ja uusi nettikoodi ovat vähintäänkin toisistaan riippuvaisia ellei sitten se uusi nettikoodi ole nimenomaan osa tuota MegaMap feature pakettia niin että itse tulkitsen tuon niin että uusi tulossaoleva nettikoodi päivitys tulee kokonaisuudessaan käytöön vasta tuossa 2.6.2 versiossa mikä ei välttämättä tarkoita sitä että se olisi siirtynyt yhtään kauemmaksi ajallisesti kun näyttää siltä että 2.6.1 on muuttunut nopeasti tehtäväksi bugi ja käytettävyys päivitykseksi muutamilla lisäherkuilla.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom