Star Citizen

Kesäkuussa 2013 tuli hommattua Arbiter - LTI (325a) paketti ja nyt on odoteltu pelin valmistumista silloin tällöin uutisia seuraillen. ...
2.6 versiossa tulee se Origin X85 sen jälkeen todennäköisesti taiteilija siirtyy fiksaamaan Origin 300 sarjan alukset nykyiselle tekniikalle ja päivittää niiden muotokielen vastaamaan tuon X85:n yhteydessä luotua origin lookia (itse epäilen että niiden on pakko tehdä 300 sarjaan isompiakin muutoksia kun nykyisellään luvattua rahtikapasiteetia ei voi toteutta sillä oikeasti fyysisellä lastilla johon on päädytty sen jälkeen kun tuo Arbiter tuli ulos).

2.6 laittaa alusten lentosysteemit paljolti uusiksi kun tastelunopeudet tippuu ja erillinen cruise nopeus poistuu (tasitelu nopeudesta pääsee cruisea vastaavaan nopeuteen "turbolla" 2.6 versiossa) eli lentämisessä on uudelleen opeteltavaa.

2.6 Space Marinesta puuttuu paljolti ne yksityiskohdat jotka tekee Star Citizenin FPS tastelusta erilaisen eli väsyminen/vammautuminen/parannus ei ole täysimääräisessti valmiit eikä panssaroinin täysin mallinnuskaan taida olla valmis siksi siinä on vain se simppeli healruiske eikä mitään muuta, sinnällään valitettavaa kun hyvin moni tulee tuon ensimmäisen Star Marine toteutuksen perusteella luomaan pysyvän mielipiteen siitä mitä Star Citizenin FPS on.

Mutta tosiaankin jos olet niitä jotka odottaa että on jotain oikeasti sellaista jota voisi kutsua jossainmäärin valmiiksi taitaan 3.0 olla ensimmäinen versio joka saattaa sinua tyydyttää, mutta 2.6 versiossa kannattaa tutustua siihen uuteen alusten lentotapaan ja Star Marineen.


Muille jotka tykkäää jo nykyään lentelystä ja FPS:ssätä tuo 2.6 tuo paljon lisää uusia aseita yms joten se puoli monipuolistuu (ne harkitsee vielä että vetääkö ne vanhat aseet kokonaan pois vai ei).
 
Viimeksi muokattu:
Ne muuti tube streemin näimmän yksityiseksi niin tässä on Twitch:in tallennettu versio siitä.

https://www.twitch.tv/starcitizen/v/107852817?t=01m42s

Ne onnistui mokailemaan äänikanavien ja leikkausten kanssa tälläkertaa aika lahjakkaasti, niin että jos vaikuttaa siltä että äänet häipyy välisä se johtuu vain siitä että on väärä mikrofoni käytössä ja siksi ääni kuulu todella heikosti ja pahilla häiriöillä höystetynä.


Edit lisäys toisesta aiheesta ---------------------------------------------------

Star Citizen Alpha 2.6.0 PTU

Period: July 28th 2016 - December 17th 2016

PTU 2.6 aukesi näimmän minulla olen Sub ja olen osallistunut pariin PTU:hun joten kaikkien joita 2.6 PTU kiinostaa kannatta tarkistaa tilannetta tässä viikonajan että milloin se aukeaa juuri sinulle.

PS Dec 17. päättyminen on tietenkin virhe.


PTU ensivaikutelmia ------------------------------------------------------------

Spectrum :tup: (jaa mikä se on no uusi Foorum yms käyttöliitymä)

q6bQ0vS.jpg


jatkoa -----------------------------------------------------------------------------

Jösses että on Caterpillar iso (sinisellä ympäröity kärpäsenkakka on Greycat buggy joka on Caterpillarin ohjaamon vieressä).

fgoBcbH.png


Kokovertailu Starfarer Gemini (sinisellä ympäröity Greycat buggy on suurinpiirtein samassa kohdassa kuin Caterpillari kuvassa ja pelihahmo on myös suurinpiirtein samassa kohdassa).

VCEv5tn.png


Niin kuin näkyy Caterpillar on huomattavasti pisempi mutta Farer on korkeampi ja leveämpi.

9fEIS0n.png


Buggy vieläkin suurinpiirtein samassa kohdassa mutta pelihahmo hiukan erissä kohdassa ja kuvakulma eri että kaikki alukset näkyy.

Alukset on (ei välttämättä tässä järjestyksessä) Aurorat LN, LX, CL, MR ja ES noiden lisäksi on Avenger Titan.

IUND5ic.png


Nyt MISC Freelancer, Esperia (Vanduul) Glaive, Drake Cutlass Black (vanha malli) ja Drake Herald (jep PTU:ssa saattaa olla muutamia bugeja ;-) )

Glaive on vain PTU:n vuoksi se ei ole oma, sama pätee moniin muihinkin aluksiin.


jatkoa seuraa
 
Viimeksi muokattu:
Pelihän on jo aika vanha, onko tällä paljon uudelleenpeliarvoa?
Tämähän taitaa jo pyöriä vähän vanhemmalla kalustolla?

Koitin arvosteluja kaivella, mutta kovin on ristiriitaista palautetta netin syövereissä.

Hakusessa avaruus-pumpum-peli jossa pientä simulaattorimaista otetta ja pyörii vuoden vanhalla i7:n rotjakkeella.
 
Ei taida "end of 2016" julkasu tapahtua koko paketille? Alkaa päivät loppumaan kesken.
 
Muistelin, että tätä puuhailtiin jo joskus 2011.

Tähänhän on porukka laittanut rahojaan kiinni kuin Wincapitaan, eikö tämä peli ole vieläkään julkaistu?
 
PTU 2.6.0.k versio tuli just ulos ja samassa yhteydessä PTU:n pääsyä laajennettiin niin että tarkistakaa sähköpostinne josko olisi tullu PTU kutsu.
 
Ei taida "end of 2016" julkasu tapahtua koko paketille? Alkaa päivät loppumaan kesken.
Kokopaketista kun puhut niin sen voi tulkiata usammalla tavala kun kysessä on kaks peiliä

Squadron 42 yksinpeli ja
Star Citizen massiivinen moninpeli

SQ42:ta lupailtiin viimevuonna tällevuodelle mutta sen julkaisu on siirtynyt ensivuodelle.

Mutta Star Citizeniä ei oltu luvattu tällevuodella vaan oli puhuttu vuodesta 2017 ja silloinkin oli takaportti että kysessä ei ole täysversio vielä 2017 lopussa.

Joten 2016 "koko paketille" väitteelle ei ole oikein perusteita kun ei sitä oltu luvattu.

Muistelin, että tätä puuhailtiin jo joskus 2011.

Tähänhän on porukka laittanut rahojaan kiinni kuin Wincapitaan, eikö tämä peli ole vieläkään julkaistu?
2011 ei ole ollut mitään julkisuudessa.

Wincapitaan vertaaminen on varsinköykäinen heitto kun tässä ei ole kyseessä missäänmielessä sijoitus ja kellekkään tähän rahojaan laittaneelle ei ole luvattu mitään voittoja mistään.


Minä autan mielelläni jos herroila on aito kiinnostus peliin (peleihin) eikä vain trolliläpätys päällä.
 
Pelihän on jo aika vanha, onko tällä paljon uudelleenpeliarvoa?
Tämähän taitaa jo pyöriä vähän vanhemmalla kalustolla?


Koitin arvosteluja kaivella, mutta kovin on ristiriitaista palautetta netin syövereissä.

Hakusessa avaruus-pumpum-peli jossa pientä simulaattorimaista otetta ja pyörii vuoden vanhalla i7:n rotjakkeella.
Prossa tarvii olla aito 4 ydin (2+HT ei riitä) kelloja jotain 2,5Ghz++.

Näytönohjain vähintään GTX 750 Ti tasoa tai parempi että pystyy pelaamaan kohtuullisesti.

Muistia minimi 8Gt (jotku on saaneet jollain vanhemmalla buildilla kikkailtua alle 8Gt määrälläkin mutta lopulisessa pelissä tarvi vähintään sen 8Gt).

Tämäpeli todella hyötyy SSD asemasta (joten jos sitä ei ole ja pelin aikoo oikeasti ostaa ja alkaa pelaamaan siihen SSD asemaan kannatta butjetoida).

(hitaammallakin näyttiksellä pystyy saaman otettua tyypit free fly tilaisuudessa että kiinniostaako tämä peli yhtään mutta prossutehoisat ei voi hirveästi tinkiä)


Koitin arvosteluja kaivella, mutta kovin on ristiriitaista palautetta netin syövereissä.
Jos Star Citizen juttuja/arvosteluja etsii normaaleista julkaisukanavista jotka toimii isoilta pelitaloilta saatavan sponssi/mainos tulon varasssa Star Citizenistä saa varsin kielteisen kuvan kun se on helppo kohde kun CIG ei maksa penniäkään mainostukseen eikä sponssaukseen (se on toisinpäin muut tahot maksaa CIG:lle siitä että pääsevät esiintymään pelin yhteydessä (näin on tehnyt esim: AMD ja Intel)) joten pelejen mainistulojen varassa toimivat nettisivut voi rauhassa maalata siitä juuri sellaisen kuvan kuin haluaa kun eivät menetä todellisten asiakaidensa tuomia tuloja niin tehdessään.

Eli jos haluat saada pelistä edes jollaintasolla oikean kuvan joudut etsimään tietolähteiksi ihan oikeita ihmisiä.


Sinällään noiden kaupallisten nettisivujen toiminta on varsin huvittavaa kun sama sivu julkaisee peräjälkeen SC:n taivaisiin kehuvia ja maanrakoon lintaavia juttuja aina sen mukaan kumpien olettavat silläkertaa tuovan enempi klikkejä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se joskus tulee =D

Itselläni 2 peltipurkkia odottaa pelin valmistumista.

LX ja 315p
 
PTU-42 Starcitizen. Ei voi sanoa kuin, vanhan legendan, että nintendolla pelattaisiin jo.

Kiitoksia selivtyksestä.
 
Oisin halunnut päästä testaaman tätä ase komboa

x08AD5H.jpg

(ainiin yks oleellinen lisäys peli oli sen omilla minimi "lowest" laatuasetuksilla kun tuon kuvakaappauksen otin (ts Star Citizeniä ei saa näyttämään tuon paskemmalta ellei itse puukota asetuksia))

uusimmassa PTU 2.6.0.L versiossa mutta tähänmennessä peli on aina kaatunut siihenmennessä kun aluksella on pääsyt lentämään.

Muuten oli episodi PTU Olisarin ilmalukon kanssa kun olin ilmalukon sisällä ja avasi oven niin joka kerta aukeava ovi vaihtui mutta aina se johti takaisin sisään Olisariin ei ulos laskeutumisalustoille ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Aattelitko mennä ptu:hun testaamaan marinee...?
En ole marine vielä testannut kuin lyhyesti kerran (en oikein perustaa puhteesta FPS tappelusta vain FPS tappelun vuoksi).

Muuten tällähetkellä on ulkona PTU 2.6.0.L, miksi luetelen näitä PTU versioita no siksi kun haluan että ihmiset sisäistää sen että PTU versioon pääsy ei tarkoita nopeaa helppoa uutta pelattavaa vaan se tarkoitaa käytännössä sitä että PTU peli on päivitettävä vähintään kerran (tai useammasti) vuorokaudessa että se pysyy ensinkään pelikuntoisena.


Noista päivityksistä vielä minulla on 100M kaapeliyhteys ja vartavasten hankittu kunnolinen reititin niin että pystyn käyttämään Star Citizen PTU päivityksiä maksiminopeudella ja se P2P siirtotapa päällä niin että päivitykset tulee minulla 1-30 minuutissa (riipuen onko sen täysi PTU peli vai ei) ja siitähuolimatta tuon päivityksen aikana nettiyhteyteni pelaa niin hyvin että esim: 1080/60 nettivideon katsomisessa ei ole mitään ongelmaa, eli tähän PTU testaamisen kannattaa ruveta vain jos sinun nettiyhteys on selleinen että päivitysen latailu ei ole ongelma.

Vielä täsmennys nettiyhteyden nopeus ei ole ainoa muutuja vaan sen reitityksen hoitava laitekin on merkittävä tekijä (ja vaikka varsinaisen reitityksen minulla hoitaa erilinen laite niin siitä huolimatta täytyy huolehtia siitä että kaapelimodeemi ei käy liian kuumana).

c6J0Aez.jpg

Mulla on vain 100M kaapeli liitymä mutta siitä huolimatta testitulos on tuo 109.45Mbs :D

(normaalistihan kaapelomodeemi yhteydet ei pääse lähellekkään teoreetista maksimiaan mutta minulla se pääsee)
 
Viimeksi muokattu:
PTU-42 Starcitizen. Ei voi sanoa kuin, vanhan legendan, että nintendolla pelattaisiin jo.

Kiitoksia selivtyksestä.
Muuten ei ole olemassa sellaista kuin "PTU-42", 42 viittaa Squadron 42 yksinpeliin se yksinpeli ei tule koskaan alpha/beta testattavaksi vaan se julkaistaan suoraan täysversiona (ei spoilereita kellekkään).
 
Enpäs ole PTU-kutsua saanu sitten 2.1:n. Liekö tuo johtuunee siitä etten ole oikein noihin jaksanu osallistua?
 
Enpäs ole PTU-kutsua saanu sitten 2.1:n. Liekö tuo johtuunee siitä etten ole oikein noihin jaksanu osallistua?
Juu minä olen pelannut kahdessa PTU:ssa ennen tätä ja olen Sub nuo yhdessä takasi sen että pääsin/jouduin PTU:hun.

Jos sinulla on vain yksi (tai kaksi) PTU kertaa historiassa niin sen kutsun saaminen kestää pisempään ja jos peli valmistuu helpommin julkaisukelpoiseksi ei sitä kutsua välttämättä ehdi tulla ollenkaan (nykyään on n. miljoona potentiaalista PTU pelaajaa niin kaikien kutsuminen PTU:hun ei ole missään mielessä järkevää).

Mutta jos haluaa seuraavaan PTU:hun osallistumis mahdolisuuksiaan parantaa niin paras (ilmainen) tapa on osallistua täysillä pelin bugi testaukseen ja bugien toisintamiseen Issue Counsilissa (teen sitä), siis tuo bugien toisintaminen vanhoissakin bugeissa on tärkeää ja arvostetaan yhtä ylös, olennaista on että ne Issue Counsiliin tekemäsi raportit on mahdolisimman selkeitä ja kattavia (sillä on iso merkitys PTU valinnassa).

Jos taas on laiska mutta haluaa siitähuolimatta päästä PTU:hun voi yrittää Sub tilauksen aloitusta ennen kuin seuraava PTU alkaa (tähän on jo myöhässä), mutta on tärkeää huomioida se että Sub tilaus ei oikeuta PTU pääsyyn CIG teke tapauskohtaisesti sen valinna pääsetetäänkö Subit PTU:hun ja jos päästetään niin missävaiheessa.
 
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Star Marinen FPS:stä?
Minä voisin pelata sitä ja kirjoittaa siitä täällä mutta ei siitä olisi juurikaan hyötyä kun en harrasta muita FPS shooter tyylisiä pelejä niin ei ole vertailupohjaa joten jos joku sen tyylinen pelaaja haluaisi vertaileviakommenteja en pystyisi niitä kunnolla antamaan kun se vertailupohja puutuu.
 
Näyttäis siltä että Star Citizenissä voi ampuam isotkin asteroidit rikki



Kunhan on tarpeeksi iso ase
 
Uusin Weekly Newsletter

65d6c268-d4f8-458c-bef3-f89b2709e2c1.png


Star Citizen Newsletter - Alpha 2.6 with Star Marine!

December 23rd, 2016

Greetings Citizen.

I am happy to announce we have just released Alpha 2.6 of Star Citizen to all backers!

With Alpha 2.6 you can now enjoy: Star Marine, featuring a host of new FPS features; big improvements to Arena Commander; further improvements to characters and their animations; new locations and missions to try; 47 flyable ships, including 8 new ships (Herald, Hoplite, Caterpillar, 85X, Wildfire, Renegade, Valiant and Comet)!

IGN1.jpg


I hope you will spend many hours enjoying all the content we’ve put into this build and meeting new friends and enemies in our expanding universe! To find out more about what it took on the development side to get the patch ready for release make sure to check out the retrospective included in the final Alpha 2.6 schedule report.

363525c9-4a6c-48d9-af8e-5a68b3ddbba1.png


There is one other big announcement we would like to make with the release of 2.6. We are now basing Star Citizen and our custom technology development on Amazon’s Lumberyard Engine. Since the beginning of the project, we’ve had to make a huge number of changes to the CryENGINE code and tech to enable us to deliver Star Citizen. While the original CryENGINE had great strengths in many areas like rendering and cinematics the needs of our game were well beyond what came ‘out of the box’. So we have, over time, changed significant parts of the engine for our technology, such that only a baseline of the original engine truly remains. In the future we will continue to make significant changes to AI, Animation and Network code and systems.

When Amazon announced Lumberyard back in February 2016, we were immediately interested. While based on the same baseline technology as Star Citizen, Lumberyard is specifically designed for online games, utilizing the power of Amazon’s AWS Cloud Services and their Twitch streaming platform. Amazon’s focus aligns perfectly to ours as we’ve been making significant engineering investments into next generation online networking and cloud based servers. Making the transition to Lumberyard and AWS has been very easy and has not delayed any of our work, as broadly, the technology switch was a ‘like-for-like’ change, which is now complete.

As an added benefit Amazon AWS data centers are spread around the world from North America to South America, Europe to China to Asia Pacific, which will allow us to better support the many backers across the globe as we scale up Star Citizen.

Finally, Amazon has made Lumberyard freely available for anyone building their own game. That means that technically-inclined members of the community can have a better view 'under the hood' of our game than ever before. It's also a great path for anyone interested in game development professionally; I fully anticipate that in the coming year we will be hiring programmers who have taught themselves using Amazon's Lumberyard resources!

As we move forwards, we are confident you will see great benefits from our partnership. Amazon will bring new features to Lumberyard to assist in creating online persistent games, adding great support for their products like Twitch (which we use extensively) and of course investing heavily in engine research and development for years to come. We could not find a more stable and reliable engine partner than Amazon, so with this partnership we are sure we have secured the future development and continuing technical innovation for Star Citizen.

With that I would like encourage everyone to download and play Alpha 2.6. It is a lot of fun and I look forward to seeing you in the ‘verse!

Happy Holidays!

-- Chris Roberts



...
...
...

Kirje jatkuu mutta

Star Citizen Alpha 2.6 on julkaistu niin että lataamaan ...


PS Tuo Amazon AWS Cloud:iin siirtyminen ei meidän suomalaisten kannalta ehkä ole etu kun Googlella on palvelin suomessa mutta Amazonilla ei.



Lisäys ---------------------------------------------------------------

Tuosta kirjeestä

"


IGN Free Fly

Earlier this week, Chris Roberts talked with IGN about Star Marine and unveiled a trailer completely cut from footage captured during play sessions. We also provided IGN readers a 48-hour free fly code that comes with access to a Sabre. Check out the story on IGN for complete details
"

Eli kaikki te jotka ette vielä omista peliä hakekaa tuo koodi ja kokeilkaa/pelatkaa ilmaiseksi (48h) että näette suurinpiirein missä kehitys tällähetkellä menee (sehän ei tietenkään vastaa vielä lopullista peliä).

Ai niin ennen kuin teette sen free fly tilin RSI sivulla pyytäkää joltakin (esim. minulta YV)
Refferel koodi niin saatte 5000 UEC pelin sisäistä pelirahaa käytöön
tuo koodi täytyy käyttää tiliä tehdessä sitä ei voi käyttää jälkikäteen

(mun koodin käyttöön liityy muitakin etuja).




Lisäys 2 -------------------------------------------------------------

https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

Uusi Scedule Raportti huonoin uutinen on Mega Map ei ehtinyt valmiiksin joten se ei ole 2.6 julkaisuversiossa ts. se uusi nettikoodikaan ei ole siinä koska se liittyy tuohon Mega Map kokonaisuuteen.


Juu eiköhän tämä ollut tässä joten nähdään Joulun jälkeen tai viimeistään ensivuonna.
 
Viimeksi muokattu:
What is Star Citizen?



Get to know Star Citizen, a game unlike any other. In this informative video, Game Director Chris Roberts walks you through his ambitious and groundbreaking vision. You'll learn about the many game...


--------------------------------------------------------------------------------------------

Star Citizen Alpha 2.6 Gameplay Trailer



Our universe keeps getting bigger with the release of Star Citizen's Alpha 2.6 patch featuring more ships, more content, and more to explore. Plus, two new ways to play - Pirate Swarm where pilots ...


--------------------------------------------------------------------------------------------

Star Citizen: Star Marine Trailer



Are you ready? Star Marine features heart-pounding FPS action that seamlessly transitions to Zero-G. Experience the excitement of fighting for space station domination with this trailer cut from fo...
 
Siis vaihtoivat koko pelimoottorin tässä vaiheessa? No.. mikäpäs siinä :cigar:
 
Eka reaktio oli kanssa että ei helvetti, mutta kun Robertsin postin luki niin oikeastaanhan tuo vaikuttaa ihan hyvältä asialta varsinkin kun crytek kyntää syvällä tällä hetkellä.

Vähän semmoset kutinat siinä kyllä tuli että Amazon pisti niin kovan tarjouksen pöytään noista palvelimistaan että siitä ei voinut kieltäytyä. Palvelinmaksut kuitenkin tulee olemaan merkittävä menoerä varsinkin julkaisun jälkeen kun ei ole kuukausimaksua.

Amazon sen sijaan sai ison mannekiinin moottorilleen.

Toivotaan nyt vaan että se oikeasti istuu siihen niin helposti kun antavat ymmärtää.
 
Totta, jos pohjautuu samaan moottoriin niin vaihto voi käydäkin järkeen varsinkin tulevaisuutta ajatellen. Kukapa tietää totuutta kuin CR ja kaverit...
 
Totta, jos pohjautuu samaan moottoriin niin vaihto voi käydäkin järkeen varsinkin tulevaisuutta ajatellen. Kukapa tietää totuutta kuin CR ja kaverit...
Lumbertyard = Cryengine mootori + pilvi

Lumbertyard on täysi Cryengine mootorin ja kaiken lähdekoodin täysi lisenssi totaalisilla oikeuksilla tehdä sillä pilvipalvelun päällä toimivia pelejä ja lisensoida sitä eteenpäin kelle tahansa joka tekee pilvipalvelun päällä toimiavia pelejä.

Koska Star Citizen on aluperin suunniteltu perustumaan pilvipalvelimiin ainut mitä tarvi tehdä oli siirtää ne pilvipalvelimet Googlen pilvestä Amazonin pilveen ja se on tehty 2.6 päivityksen yhteydessä niin että 2.5 versio toimi Googlen palvelimilla ja 2.6 toimii Amazonin palvelimilla (muuten Star Citizenin kehitys aloitettiin Amazonin pilven päällä palvelimien osalta ja vain pelipalvelimet tehtiin Googlen pilven päälle).

Lumberyard lisessi AWS:ltä hankittuna on ilmainen ja tämä koskee kaikkia omien Star Citizen modi palvelimien pyörittäjiä sitten tulevaisuudessa.

Lumberyardin pohjana on hiukan uudempi Cryengine kuin Star Citizenin joten kun Star Citizen siirtyy siihen mistään ei tarvi luopua mutta kaikista Crytechille olevista lisensisitoomuksesta päästään eroon joka on erittäin hyvä asia kun Crytech menee erittäisuurella todennäköisyydellä konkursiin ja sen konkursipesän hallinnoiman Crytech lisensin ja mootorin kehitys voi jouitua epäselvään tilaan vuosiksi eli tämä muutos on erittäin toivottu ja hyvä Star Citizenin kannalta koska sillä vältetään kaikki Crytech firman konkursin aiheuttamat sotkut.


Eli tämä Lumberyardiin siirtyminen on iso taloudellinen etu kaikille jotka haaveilee oman Star Citizen palvelimensa pyörittämisestä koska se muuttui kertaluokkaa helpommaksi ja halvemmaksi yhdellä iskulla.


Yksi mikä on kysymysmerkki minkälaisia tulee olemaan tämän ensimmäisen Squadron 42 pelin jälkeen julkaistavat SQ42 sarjan yksinpelit kun tämän ensimmäisen kattaa tietenkin se alkuperäinen Crytech lisensi mutta tuon Lumberyard lisensin pätevyys on sidottu siihen että se peli hyödyntää niitä pilvipalvelimia joten sen päälle jos/kun tehdään seuraava SQ42 sarjan peli se ei voi olla täysin offline omalla koneellasi toimiva koska se silloin rikkoisi tuon lisensin ehtoja.


Eli tämänhetkinen julkaistu Star Citizen Alpha 2.6 on Lumberyard engine lisensiin perustuva mutta todellisuudesa ainut mitä muuttui on se että ne pilvessä olevat pelipalvelimet pyörii nyt Google pilven sijasta Amazonin pilvessä itse siihen sinun koneellasi pyörivään peliin ei ole tarvinut tehdä mitään kummenpia muutoksia koska Lumberyard = Cryengine = Lumberyard.



PS Kun noista Evocatin NDA:n rikkovista vuodoista oli polemiikkia niin kyllä ne melkoisen ison salaisuuden piti kun eivät tuota muutosta Amazonin palvelimille paljastaneet (kun luulisi että sitä on bugin metsästyksen yhteydessä jossainvaiheessa seurattu myös nettiliikenteen logeja joten reitityksen Amazoniin Googlen sijasata luulisi paljastuneen).
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa helvetin hyvältä toi Star Marine, vaikka fps-räiminnöissä olenkin ihan paska. :D
Lentelypuolella olen edelleen aivan kujalla kontrollien kanssa, ei ole oikein kerenny tutustumaan ja nyt vaihtui vielä HOTAS joten vielä enemmän opeteltavaa. Jossain vaiheessa pitäs vissii totakin puolta opetella, kun vaan kerkiäis... :(
 
Aika PR-vetoista hehkuttaa enginen vaihdosta Lumberyardiin kun alla on kuitenkin pitkälle kustomoitu forkki CryEnginestä muutenkin (fysiikka/nettikoodi/jne). Lumberyardissa on tullut jonkun verran uutta, esim. pelilogiikan suhteen löytyy perinteinen entity component system ja jotenkin epäilen ettei CGI ala porttaamaan olemassaolevaa koodia siihen tai ovat tehneet oman versionsa valmiiksi.

Kuinka paljon pystyvät enää järkevästi pitämään yllä yhteistä koodia CryEngine/Lumberyardin kanssa on ihan hyvä kysymys. Jos CIG:llä löytyisi jotain kontributoitavaa jota voisi hyödyntää Lumberyardissa kaikki toki voittaisivat ja Lumberyardin potentiaali kasvaisi selvästi.

Crytekistä CIG tuskin on oikeasti riippunut aikoihin, eivät ole mergeilleet CEVistä kamaa sisään kuitenkaan ja tiimissä on vanhoja Crytekiläisiä kuitenkin.
 
Tullu yhden illan aikana opittua SC:stä enemmän kuin koko 2 vuoden aikana mitä mulla on peli ollu. :D
Bugeistaan huolimatta aivan helkkarin hauskaa kavereiden kanssa touhuta kaikkea hölmöä, toi Crusaderin paska fps vaan vähän latistaa fiilistä, pahimmillaan fps:t droppas jopa kymmeneen jolloin peli alkoi olemaan oikeasti epämukavaa pelattavaa.
Mutta silloin kun fps pysyi siinä 20-25 tuntumassa, oli kyllä kiva lennellä multicrewinä, pelailla Star Marinea ja touhuta kaikkea mitä tässä nyt touhuta pystyy.
Potentiaali tässä on kyllä ihan sanoinkuvaamattoman huikea, parin vuoden päästä ollaan kyllä jännän äärellä.. :)
 
Fps peleissä ollu yleensä tatti ottassa, mut star marine oli kyllä positiivinen yllätys. Huono minä tälläisiä arvostelee mutta tykkään lähestymistavasta. Vähän Henkka77 kanssa samoilla linjoilla kun, pojan kanssa pelailtiin Crusaderia niin helkatin kivaa oli ottaen huomioon kuinka keskeneräinen onkaan.

Melkein marine potkii bäfää ainakin lempparin puolesta :=)

Niin juu. Mullanuo 30-50 välissä fps pyörii ja koneen laitoin uusiksi nyt jouluksi. Ja todellakin oli vanhalla koneella ongelmia. 12 fps....
 
Viimeksi muokattu:
Aika PR-vetoista hehkuttaa enginen vaihdosta Lumberyardiin kun alla on kuitenkin pitkälle kustomoitu forkki CryEnginestä muutenkin (fysiikka/nettikoodi/jne). Lumberyardissa on tullut jonkun verran uutta, esim. pelilogiikan suhteen löytyy perinteinen entity component system ja jotenkin epäilen ettei CGI ala porttaamaan olemassaolevaa koodia siihen tai ovat tehneet oman versionsa valmiiksi.

Kuinka paljon pystyvät enää järkevästi pitämään yllä yhteistä koodia CryEngine/Lumberyardin kanssa on ihan hyvä kysymys. Jos CIG:llä löytyisi jotain kontributoitavaa jota voisi hyödyntää Lumberyardissa kaikki toki voittaisivat ja Lumberyardin potentiaali kasvaisi selvästi.

Crytekistä CIG tuskin on oikeasti riippunut aikoihin, eivät ole mergeilleet CEVistä kamaa sisään kuitenkaan ja tiimissä on vanhoja Crytekiläisiä kuitenkin.
Juu eiköhän kysymys ollut lähinnä siitä että varmistivat sen että ei tule tulevaisuudessa vääntöä siitä kelle Cryengine/Lumberyard lisensistä pitäisi tulevaisuudessa maksaa ja että saa yleensäkään sen lisensin (tuon Cryenginen omistus voi päätyä mihintahansa konkurssin yhteydessä sen voisi ostaa esim. joku iso pelitalo ja käyttää sitä vipuna CIG:tä ostaessa/vihamielisesti vallatessa tms).
 
On toi multicrew vaan kyllä hienoa tässä, tänään pitää kokeilla useamman kaverin kanssa.
Kun toi Crusaderin fps vaan olis parempi, mutta ennen 3.0:aa ei taida olla luvassa helpotusta, @IcePen?

Entäs toi party-systeemi, pitäskö sen toimia tällä hetkellä? Eilen ei päästy kaverin kanssa samaan instanssiin vaikka oltiin partyssa.
Havaittiin että paras tapa päästä samaan peliin on että toinen menee peliin ja toinen joinaa hissin kautta samaan peliin. Toki jos se kyseinen instanssi on täynnä niin sama rumba alusta.
 
Viimeksi muokattu:
On toi multicrew vaan kyllä hienoa tässä, tänään pitää kokeilla useamman kaverin kanssa.
Kun toi Crusaderin fps vaan olis parempi, mutta ennen 3.0:aa ei taida olla luvassa helpotusta, @IcePen?

Entäs toi party-systeemi, pitäskö sen toimia tällä hetkellä? Eilen ei päästy kaverin kanssa samaan instanssiin vaikka oltiin partyssa.
Havaittiin että paras tapa päästä samaan peliin on että toinen menee peliin ja toinen joinaa hissin kautta samaan peliin. Toki jos se kyseinen instanssi on täynnä niin sama rumba alusta.
Itselläkin on toi party systeemi vielä vähän hakusessa mutta sen pitäis olla 2.6 versiossa kumminkin paremmin toteutettu kuin aikaisemmin.

Mitä tulee FPS:n kehittymiseseen niin minä en voi sitä kunnolla arvioida kun on vieläkäytössä GTX670 joten se FPS ei alunperinkään ole kummoinen täysin riipumatta siitä miten nettiyhteys siihen vaikuttaa mutta 2.6 julkaisuta sanottiin että siinä ei nyt kumminkaan ole mukana se uusi nettikoodi mikä piti tulla (epäilen että osasyy on tuo Googlen pelipalvelimista Amazonin pelipalvelimiin vaihto kun systeemin on kumminkin vähän erit ja tuollaine palvelimien vaihto työllistää juuri niitä nettipuolen koodaajia joitten piti hoitaa se uusi nettikoodi käyttöön).

Itse toivon (ei tietoa) että se uusi nettikoodi tulisi jonakin 2.6.x päivityksenä eikä jäisi odottamaan 3.0 versiota.
 
Viimeksi muokattu:
Et vissiin seuraa twitch chatia pelatessa kun kyselin että olisit joinannut.

Omissa kontakteissa sinä näyit jatkuvasti offline tilassa.

Muuteen peli ei pyörinyt ihan ilman ongelmiatta kun toisella koneella oli twitch sreem auki ja toiselle koneella pelasin itse.

En kyllä ole seurannu, ei tossa pelin tiimellyksessä välillä edes muista koko striimiä.. :lol:
Niin olisit joinannu peliin mukaan? Hitto etten sitten huomannu.. :(
Toi kontaktilista vissiin bugaa aika mukavasti, itelläkin näkyy välillä frendit offlinessä vaikka ne seisois pelissä vieressä.

Mutta, oli kyllä helvetin eeppistä shittiä kavereiden kanssa..

Grim Hexistä lähdettiin kaverin kanssa ja tuumattiin että katotaa mite meidän käy Port Olisarissa. Sinne kun päästiin niin kaverin Freelancer alkoi ottaa osumaa välittömästi kun kytät suutahti parin kriminaalin ilmestymisestä seudulle.
Eikun aluksesta ulos ja rakettirepulla kohti asemaa.
Asemalla oli just joku sälli lähdössä omalla Freelancerillaan, kun pujahdettiin takaovesta sisään. Kaveri lähtee lentoon ja välittömästi kytät ampuu tyypin Freelancerin tuhannen päreiksi.
Siinä saatto olla tyyppi vähän ihmeissään että mitähän vittua tapahtu, ei varmasti tienny että sikaosastolla oli kaksi kriminaalia kyydissä joiden takia alusta tulitettiin. :D
Aivan loistavaa settiä!

34 minuutin kohdilta eteenpäin jos joku missasi..

https://www.twitch.tv/dudefromfinland/v/110422372
 
Viimeksi muokattu:
Cat ja Greycat

ScreenShot0012.jpg


ScreenShot0020.jpg


Catin lastaamisessa Cattiin oli myös joitain ongelmia

giphy.gif


Niin että jos Greycatin vienti hangarin ulkopuolelle joskus sallitaan niin Caterpillarilla on oma "rover" :)

PS Tossa Greycatissa on Agate Gray skin sopii harvinaisen hyvin Caterpillarin sisävärin kanssa yhteen.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä ole seurannu, ei tossa pelin tiimellyksessä välillä edes muista koko striimiä.. :lol:
Niin olisit joinannu peliin mukaan? Hitto etten sitten huomannu.. :(
Toi kontaktilista vissiin bugaa aika mukavasti, itelläkin näkyy välillä frendit offlinessä vaikka ne seisois pelissä vieressä.

Mutta, oli kyllä helvetin eeppistä shittiä kavereiden kanssa..

Grim Hexistä lähdettiin kaverin kanssa ja tuumattiin että katotaa mite meidän käy Port Olisarissa. Sinne kun päästiin niin kaverin Freelancer alkoi ottaa osumaa välittömästi kun kytät suutahti parin kriminaalin ilmestymisestä seudulle.
Eikun aluksesta ulos ja rakettirepulla kohti asemaa.
Asemalla oli just joku sälli lähdössä omalla Freelancerillaan, kun pujahdettiin takaovesta sisään. Kaveri lähtee lentoon ja välittömästi kytät ampuu tyypin Freelancerin tuhannen päreiksi.
Siinä saatto olla tyyppi vähän ihmeissään että mitähän vittua tapahtu, ei varmasti tienny että sikaosastolla oli kaksi kriminaalia kyydissä joiden takia alusta tulitettiin. :D
Aivan loistavaa settiä!

34 minuutin kohdilta eteenpäin jos joku missasi..

https://www.twitch.tv/dudefromfinland/v/110422372
Tuossa

"Asemalla oli just joku sälli lähdössä omalla Freelancerillaan ..."

kohtaa aloin katsoa ja latasin oman pelin ja aloin yrittää joinaamista mutta jatkuvasti nälkyi offline ja tuurilllakaan en sattunut samaa instansiin vaikka seurasin teitä samoihin paikoihin striimin perusteella aina välillä käydessä ulkona pelistä niin että päätyisin useampaan eri instansiin.
 
Tyhmä kysymys mutta miksi teillä oli kriminaalistatus tai mistä se oli saatu?
Minä sain sen kun "onnistuin" törmäilemään Olisarin lähetyvillä Caterpillariin Super Hornetilla usemmin kuin kerran (ts en ampunut laukaustakaan).

Niillä on todella isot nopeuserot silloin kun kauempaa painaa Hornetilla lähemmäs hidasta Cattia niin etäisyyksien hahmottaminen ja nopeuserojen hahmottaminen tökki pahemman kerran, mulla on Cat niin halusin kokeilla että millaista sitä on lähestyä jollain hävittäjällä että jos vaikka saisin vinkiä miten siihen voisi Catilla reagoida (saatan kokeilla Catilla puolustuskeinona jarrujen lyömistä pohjaan kun joku hävittäjä ajaa takaa koska ei sillä oikein muutakaan voi tehdä).

Eli epäilen että pienempien alusten Afterburner nopeudella isoihinaluksiin jotka liikkuu SCM nopeudella törmäyksiä tullaan näkemään enempikin.


Jos muuten vaan haluaa criminaalistatuksen tuhoamatta tai ampumatta syytöntä pelaajaa niin itse tein sen kerran niin että menin ilman missionia comlinkille ja naputtelin sitä päälle ja poispäältä joku kymmmenisen kertaan ja kun menin ulos niin oli kaks täppää kriminaali statusta tullut.

Niin muuten nyt Alphan aikana criminaalistatuksesta eroonpääsy on niin helppoa että sitä criminaalina olemista on hyvä leikkiä kun sillä ei ole vakavampia pysyviä seurauksia niin kuin sitten julkaisuversiossa on.
 
Viimeksi muokattu:
Tyhmä kysymys mutta miksi teillä oli kriminaalistatus tai mistä se oli saatu?

Edellisenä päivänä käytiin jollain kommunikaatiopoijulla, jossa pitää ensin leijua sinne poijun sisään ja kytkeä se pois päältä että piraatit hyökkää eikä kytät tule hätiin.
Siinä vähän aikaa tapeltiin kunnes kaveri sinkosi turretista pihalle kun sitä ammuttiin ja huomattiin ettei siitä tule mitään paskan fps:n takia joten kaveri kytki poijun takas päälle samalla kun ite tappelin piraatteja vastaan.
Sitten sinne tulikin kytät ja taisin vahingossa sohia niitä koska kun delattiin niin herättiin molemmat Grim Hexistä.
Rikosrekisterin putsaus onkin sitten oma juttunsa, sitä varten tuolla on eräs asema jossa on tietokonepääte joka pitää "hakkeroida" että rekisteri putsautuu.
Ongelmana on se että tuolla pyörii aika paljon muitakin pelaajia ja asemalla ei ole no-fire zonea, joten pyssyttelyksi menee melkein joka kerta kun tonne menee ja jos pääset hengestäs niin eikun uudestaan tonne asemalle yrittämään sitä hakkerointia.
Eilen siellä just oli yks tyyppi kämppimässä nurkassa ja kun menit koneelle niin sait luodin selkääs. :D

Niin muuten nyt Alphan aikana criminaalistatuksesta eroonpääsy on niin helppoa että sitä criminaalina olemista on hyvä leikkiä kun sillä ei ole vakavampia pysyviä seurauksia niin kuin sitten julkaisuversiossa on.

Juu, nyt on tosiaan hyvä kikkailla, mutta kun peli sitten joskus julkaistaan niin sikailut jää toki pois. :)
 
Tuli täs just ostettua Origin 85X - LTI redditin trade sivuilta.. 53e paypalil ja kauppa kävi nopeeta ko olin jo RSI Flairin aktivoinu ja paypal oli reilas. Nyt vaan katteleen mihin sitä aluksen päivittelis.
 
Tuli tuosta kriminaalina olosta mieleen, että minkälaista crime&punishment systeemiä tähän on kaavailtu sitten lopulliseen versioon?
Kunhan ei pelkästään Elite-tyyliin että olet vain wanted systeemeissä joissa rötöstelet, koska se ei todellakaan toimi. Griiffaajat griiffaa Elitessä, koska siitä ei oikeasti ole mitään seuraamuksia.
Toivon mukaan tähän keksitään jotain oikeasti toimivaa..
 
Tuli täs just ostettua Origin 85X - LTI redditin trade sivuilta.. 53e paypalil ja kauppa kävi nopeeta ko olin jo RSI Flairin aktivoinu ja paypal oli reilas. Nyt vaan katteleen mihin sitä aluksen päivittelis.
Uusia aluksia julkaistaan (joissa on LTI silloin konsepti myynnissä) melkotiheään ja myös ensivuonnna joten ei ole mitään tarvetta maksaa ylimääräistä harmailla markkinoilla vaikka haluaisi LTI:n (joka ei sivumennen sanoen ole lähellekkään sen arvoinen kuin suurinosa bäkkereistä kuvittelee).

Onneksi tuossa 85X:ssä on sinällään järkeä kun siinä on QD kyky joten sitä pystyy käyttämään nykyisessä Crusaderissa ihan hyvin (siinä ei ole Jump kykyjä eikä sitä tulekkaan olemaan joten sillä ei tule pääsemään toisiin aurinkokuntiin).


Muuten kun tuolla Reddidtissä nyt näytetään myyvän Pirate Caterpillareja niin kuin ne olisivat jotenkin erityisiä niin älkää menkö siihen halpaan sen Pirate Cat on vain normaali Cat johon on laitettu Pirate skin niitä skinejä on ollut ja on tälläkinhetkellä myynnissä (tosin ne toimii juuri nyt vain Aurorassa ja Greycatissa) RSI:n sivulla ja ne Pirate Cat skinit tulee myyntiin Caterpillarille jossainvaiheessa (joko RL rahalla tai pelin sisällä pelin sisäisellä rahalla) joten ei ole mitään järkeä ostaa sitä skiniä harmailta markkinoilta oikealla rahalla kovaan hintaan, varsinkin kun saat sen jo nyt ilmaiseksi kunhan pelaat Pirate Swarmia tarpeeksi paljon/hyvin.


PS Pitää koittaa miten 85X toimii laseraseilla siinähän on vakiona luotiaseet (ja luodit loppuu jossainvaiheessa), olen tähänmennessä kokeillut sitä vain lyhyesti ja tykkäsin todella siitä näkymästä ulos ja hud oli myös ihan mielenkiintoinen ja se on mukavan ketterä, 85X vs M50 silloin kun pitää tapella niin M50 on nyt vähän kummallisessa raossa kun 85X pystyy jopa parempaan tulikykyyn kuin M50 ja M50:n pari pikku ohjusta ei ole kummoinenkaan apu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuosta kriminaalina olosta mieleen, että minkälaista crime&punishment systeemiä tähän on kaavailtu sitten lopulliseen versioon?
Kunhan ei pelkästään Elite-tyyliin että olet vain wanted systeemeissä joissa rötöstelet, koska se ei todellakaan toimi. Griiffaajat griiffaa Elitessä, koska siitä ei oikeasti ole mitään seuraamuksia.
Toivon mukaan tähän keksitään jotain oikeasti toimivaa..
Oikeasti kunnolla rikolliset tulee olemana käytännössä jatkuvasti bounty niskassa joten löytyy pelaajia jotka metsästää niitä aktiivisesti (SC:ssä on jo tällähetkellä vissiin satoja organisaatioita jotka keskittyy juuri bountyhunting tehtäviin ja niillä on heittää kerralla useita pelaajia metsästämään yhtä kohdetta) ja kun on se permadeath niin jatkuvasti bounty niskassa eläen on isompi riski että kuolee sen verran tiheään että se permadeath iskee ja uudet pelihahmot tulee maksamaan jotain eli senkaltaisella pelityylillä on ihan RL taloudellisisa seurauksia.

Sitten kun tuohon lasketeen vielä se että pelissä pitäisi pystyä tietaanaan/hankkimaan ne alukset, aseet, yms joita menettää kun ne bountyhuntereit on kimpussa (kriminaali ei voi asua UEE turvallisessa avaruudessa ja mikäään muu kuin perus HUL vakuutus ei ole voimassa sen ulkopuolella ja jos käytössä on varastettu alus siinä ei ole mitään vakuutusta).

Sitten on se että pelissä on maine systeemi ja myös pelin NPC hahmot reagoi peliohahmon maineeseen niin että ne voi kieltäytyä palvelemasta liian huonomainesta pelaajaa.

Eli peliin on jo tähänmennessä leivottu sisään monia kriteerejä joilla seurausten vakavuutta voidaan viritellä sopivan vastemielisiksi niin että vain täysin kajahtaneimmat griiffaajat joudutaan hoitelemaan banneilla tms ei pelillisillä keinoilla.

Niin se permadath toimii myös keinona muuttaa tapojaan griiffauksesta pois kun se uusi pelihahmo ei peri sen kuollaan hahmon täyttä statusta joten uudellehahmollla voi alkaa pelaamaan asiallisesti ja se ei ole liian hankalaa (eli griifaamisen lopettaminen on mahdollista ihan ilman tekemättä kokonaan uutta pelitiliä).

Sittenhän Elitessä ja Star Citizenissä on se ero että SC on täysin palvelimen kautta pyörivä peli kun Elitessä pelaajat on yhteyksissä toisiinsa P2P systeemillä ja palvelin on vain sivuosassa joten SC:ssä jo lähtökohtaisesti pystytään helpommin tekemään valvontasysteemejä sen suhteen että mitä kukin pelaaja tekee (niitä valvontasysteemejä ei vielä ole kuin ihan perustasollla).


Tähän muuteen liittyy se PVE<>PVP liukukytkin idea josta CIG on ilmeisesti siirtymässä pois ja osaltaan epäilen juuri Eliten tapahtumien seuraamisen olevan syy tähän Elitessähän on vähän se ongelma että kaikki normaalit pelaajat jotka ei ole ensisijaisesti metsästämässä toisia pelaajia herkästi valitsee private tilan josta seuraa se että siellä julkisella puolella on suhteelisesti enempi niitä toisia pelaajia metsästäviä kuin pitäisi olla tämä ei ole hyvä tilanne kun jos se suurijoukko normaaleja pelaajia pysyisi siellä julkisella puollella se massa tekisi toisia pelaajia metsästävien pelaajien elämän hankalammaksi eli jos on olemassa puhtaan PVE ympäristön valintamahdollisuus se ei korjaa ongelmaa vaan pahentaa sitä, ts puhtaan PVE valinnan teko on lääke joka tappaa potilaan ei paranna sitä.

Star Citizenissähän on pyrkimyksenä se että NPC/AI saataisiin kehitettyä niin ihmisenkaltaiseksi toiminnaltaan että kun kohtaat avaruudessa toisen aluksen että helposti pysty pääteleemään onko sen puikoissa ihminen vain NPC tästä seuraa se etu että niitä griiffaajia pystyttäisii eristämään normaalipelaajista sillä että niille syötetään keskimääräistä enempi NPC vastustajia josta tietenkin seuraa se että kun griiffajaa tappaelee NPC:tä vastaan ei hän samaanaikaan voi olla jonkin toisen pelaajan kimpussa.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom