...
Pääsispä aikakoneella viiden vuoden päähän katsomaan tätä ketjua. "Joo Robertti sanoi, että asiaan X on tulossa korjaus seuraavassa isossa päivityksessä. SQ42 tulee ehkä ensi vuonna, mutta just tuli myyntiin 15 uutta alusta, joten ejakuloikaa näille promokuville!"
....
Aikakoneella ei pääse myöskään laittamaan voittavaa Eurojackpottia sisään, ...
Toisalta voi kun yhdisttä tämän ja sen yhden toisen BBS:n kommentit ja seuraaa miten peli on kehittynty ja mistä on puhuttu milloinkin.
"Joo Robertti sanoi, että asiaan X on tulossa korjaus seuraavassa isossa päivityksessä.
Kun niin on sanottu se on perustunut sen hetkiseen tietoon jos se ei sitten jostain syystä toeutunut ei tarkoita sitä että se alkuperäinen kommenti olisi ollut valhe.
Jokatapuksessa kun itse olen seurannut vastaavia väitelyjä ne juttu on aina tulleet peliin (joskus vain pisemmällä viiveellä) ja mikä on näiden väittäjien reaktio no ne unohtaa vastaväitteensä kokonaan ja käyttäytyy niin kuin sitä ei olisi koskaan olutkaan ja keksivät jonkun uuden väitteen jota käyttävät siihansaakka kun sekin käytännössä todistetaan aiheetomaksi.
SQ42 tulee ehkä ensi vuonna,
Jup CR sössi pahasti niillä 2016 puheillaan kun jälkikäteen katsoen on selvää että niille ei ollut riittävän hyvää pohjaa silläkään hetkellä kun CR sen sanoi, tuon jäkeen bäkkerit on pitäneen yllä sen verran kovaa painostusta että CR onn pitänyt suunbsa supussa vastaavien julkaisuajankohta lupauksienm suhteen (esim. Citizencon 2018 "Road to release" bäkkerit piti huolen siitä tettä CR takuuvarmasti tietää mikä on rektio jos hän siinäpuheeessa menee lupaaman yhdenkään julkaisuajankohdan).
mutta just tuli myyntiin 15 uutta alusta, joten ejakuloikaa näille promokuville!"
Todista että olisin harrastanut tuota, kertonut kyllä olen uusista mutta olen pitänyt huolen että ne on olleet vain asialuontoisia tiedotuksia eikä mitään ""... ejakuloikaa ..." irvailuja.
Olen myös jättänyt kokolailla tahalla kertomatta alusten myyntihinnoista (lukuunottamatta tapaukisa jossa alus on mielestäni niin kallis että sitä ei pitäisi ostaa) ja niistä ajankohdista jolloin jokin alus on ostettavissa (ts jos luotit siihen että minä kerron milloin joku alus on ostettavissa teit virheen).
Tämä IAE Expo on poikkeus sääntöön koska se mahdolistaa sen että vanhat bäkkerit voi sulattaa ne alukset jotka heillä on tällähetkellä ja "ostaa" crediiteillä toisenlaisne aluksen tilalle.
Ainut mitä uusille pelajille olen ostomahdolisuuksista kertonut on tämän IAE:n yhteydessä olevät peruspelipaketit jotka tarjoavat jotain sellasita lisäarvoa jotan normaalisti myynnissä olevissa perus pelipaketeissa ei ole.
Joten voisitko kertoa mikä toiminnassani on ollut "... joten ejakuloikaa näille promokuville! ..." tätä, kun jos joku ..tuilee mulle aiheesta se on ok mutta jos se on vain "veden lotinaa kanisterissa" niin en siitä oikien siedä.
--------------------------------------------------------------------
Kunnon ns. learning curve on vain hyvä asia, jos peli itsessään mahdollistaa oman pelityylin etsimisen ja sen hieromisen lähelle täydellisyyttä. Silloin kun oli elämässä enemmän aikaa, niin EVE-onlinen kanssa tuo tuli tehtyä melkein kymmenen vuoden aikajaksolla. ...
Tuo on se Star Citizenin tämänhetkinen ongelma joka peliä ekaa kertaa kokeilevien kohdalla näkyy kun sitä "learning curve" systeemiä ei pysty pelissä vielä ylläpitämään koska pelin rakenne kehittyy jatkuvasti (sitä yritetiin mutta se "training mission" meni rikki heti seuraavassa päivityksessä).
Star Citizenissä on kumminkin tällähetkellä hyvin toimivan
Hint Systeemi ne hintit ilmestyy aina sopivissa tilanteissa kuvaruudun alareunaan jos vain pelaaja hoksaa niitä seurata, tuota hint systeemiä myös pidetään jatkuvasti yllä niin että se ei mene rikki.
... Stat Citizenissä voisi paperilla olla potentiaalia vähän vastaavaan. Varsinkin jos tärkeäksi osaksi peliä tulisi myös pelaajien pyörittämä talous, avaruussotilaat, piraattitoiminta, firmat, allianssit ja niiden väliset mielettömät yhteenotot. ...
Sisällytät tuohon sen olettaman että se on mahdollien vain jos pelin talous on täysin pelaajavetoinen, itse usko että tilanen ei ole se vaan että kaikki pelaajien välinen suurimittainenkin vääntö on täysin mahdollista vaikka pelin talous ei ole täysin pelaaja vetoinen.
Päivastoin se että pelin talous ei ole pelaajavetoinen pitäähuolen siitä että peli ei voi jumittua pattitilanteeseen jossa yksi pelaajaorganisaation hallitsee kaikkea tärkeään ja siten jumitta pelin etenemisen/kehittymisen kaikilta pelaajilta (EVE:ssähän on ollut tällaisia stagnaatiovaiheita jolloin pelissä ei ole tapahtunut juurimitään).
... Kuten mainitsin, niin hyvin erilaisista peleistä kyse ja oma pointti oli lähinnä tuohon opiskelukäyrään liittyvä, vaikka lähtikin hieman väärille raiteille meinneisyyden kaipuusta. Kyllä sitä jaksaa tehdä ja opiskella, jos peli muuten toimii edes auttavasti kuten pitääkin. ...
Tuohon opiskelukäyrään, vielä itse olen jättänyt tahallaan syvällisemmän kertomisen pois koska olen käytännössä todennut että ne monimutkaisemmat ominaisuudet muuttuu vielä niin paljon eri peliversioiden välillä että niiden opettelusta/opettamisesta ei ole hyötyä (sen joutuu tekemään uudelleen joka neljännes tällähetkellä joten en edes itse opettele niitä enää uudelleen vaan esim. pelaan alusten perussäädöillä ilman niiden syvällistä säätämistä).
Hyvä esimerki on tuo Buckaneer joka minulla on se on vähän kimuranti vekotin joten se pitää säätää itselleen sopivaksi että siitä saa hyödyn irti mutta en ole viitsinyt sitä tehdä enää uudelleen joten en käytännössä lennä Buckaneerila ennen kuin aluksien systeemit "pinnanalla" on paljon pisemmälle valmiita (tämä on onggelma vain näiden perus alusten ulkopuolella olevien alusten kanssa).