Star Citizen

Käytiin kokeilemassa noita pikkusia.. Pelin tämän hetkisestä tilasta kertoo kyllä jotain tuo, että mun 780gtxllä melkein 50 fps kun molemmat pienokaiset kuvassa.
ships.png
 
Oli kyllä perhana homma päästä reclaimerilla hurstonista pois :sweatsmile: oliskaan mennyt ehkä sellanen about tunti.. en kyllä keksinyt muuta kuin laittaa puhelin välilyönnin päälle painoksi ja sopivassa kulmassa ylös päin 50km/h. Landing gearia ei voinut nostaa ylös koska alus olisi muuten tippunut kuin helvetin iso kivi taivaalta
 
Oli kyllä perhana homma päästä reclaimerilla hurstonista pois :sweatsmile: oliskaan mennyt ehkä sellanen about tunti.. en kyllä keksinyt muuta kuin laittaa puhelin välilyönnin päälle painoksi ja sopivassa kulmassa ylös päin 50km/h. Landing gearia ei voinut nostaa ylös koska alus olisi muuten tippunut kuin helvetin iso kivi taivaalta
Jep, isojen alusten kanssa kannattaa melkeinpä tehdä niin, että lähtee Lorvillesta jollain pienemmällä aluksella pois ja ottaa sen ison aluksen joltain avaruusasemalta käyttöön. En ole kyllä varma, että saako Reclaimeria ulos rest stopeilta, mutta Hammerheadin ainakin saa. Olisarista ainakin sitten saa minkä tahansa aluksen.

En itse vielä omista Vanguardia, mutta otin sellaisen exposta eilen testikäyttöön ja oli kyllä hemmetin nopeaa touhua lähteä sillä Hurstonin ilmakehästä pois. Taisi mennä noin kolme minuuttia, kun isoilla aluksilla voi herkästi mennä se 30-60min.
 
IAE Day 5 - Drake Interplanetary



Nuo Draken paatit on vähään niin kuin mun juttu multa löytyy oikestaan kaikki niistä peruspaateista ja Vultureenkin on CCU jemmassa.

Ainoa mitä ei ole on toi Kraken (se nyt on vaan niin kallis että en näe järkeä sitoa niin isoa rahamäärää yhteen aluksen).

Alunperin oli toi Drake landingpad alus tarkoitus hankkia (siis jos se olisi ollut sen kokoinen kuin alkuperäiset puheet oli) mutta toi Kraken kasvoi liiansuureksi ja kalliiksi, oli tarkoitus että sitä olisi voinut käytää ioBBS porukan kokoontumispaikkana mutta yli 1,5 tonttua on nyt vaan liikaa.


--------------------------------------------------------------
Edit lisäys:

Buckkaneer on vieläkin rikki joten sen lento-ominaisuudet on aika kehnot (tähtääminen mihikään on melko mahdotonta) verrattuna siihen milloin se toimi oikein, ts tällähetkellä rahojaan ei kannata sitoa Buckkaneeriin (tosin jos haluat sen tämä on ainota tilaisuus pitkäänaikaan hankkia se).
 
Viimeksi muokattu:
Spawnaa aina sinne spawn-paikkaan, missä olet viimeksi käynyt. Eli Levski, Lorville tai Olisar. Huomiona tähän, että spawn-paikka ei tunnu vaihtuvan, jos menet johonkin näistä kaverin kyydissä. En tiedä onko tämä sitten tarkoituksellista.

Ja defaulttina taitaa mennä aina Olisariin, jos ei ole käynyt vielä nykyisen patchin aikana missään.
Unohdit Grim Hecksin, eli 4 mahdollista paikkaa, Grim Hecksiin spwannaa aina jos on onnistunut keräämään korkean Crimstatin.
 
Käytiin kokeilemassa noita pikkusia.. Pelin tämän hetkisestä tilasta kertoo kyllä jotain tuo, että mun 780gtxllä melkein 50 fps kun molemmat pienokaiset kuvassa.
ships.png
Juu nykyisin tilanne on se että avaruudessa ollessa FPS on (melkein) aina riittävän hyvä (jos omat asetukset on kohtuulliset rautaan nähden).

Noita varsinaisia FPS ongelmia (tai tarkemmin sanoen liikkeen päivityksen tasaisuuden ongelmia kun se varsinainen FPS lukema voi olla hyvä vaika liike tökkii) on planeetojen pinnalla isoissa laskeutumispaikoissa.

Eli CIG laittoin tämän Free Fly eventin pääkohteen heikoimman mahdollisen FPS:n tarjoavaan paikaan (ie Lorville), no eipähän voi ainakaan syyttää siitä että FPS:sästä yritettäisiin antaa todellisuutta parempi kuva.


-----------------------------------------------------------------------

...
En itse vielä omista Vanguardia, mutta otin sellaisen exposta eilen testikäyttöön ja oli kyllä hemmetin nopeaa touhua lähteä sillä Hurstonin ilmakehästä pois. Taisi mennä noin kolme minuuttia, kun isoilla aluksilla voi herkästi mennä se 30-60min.
Jep hangarista ulos laskutelineet sisään nokka kohti zeniitiä ja lämätiskiin.

Mitä tulee noihin isoihin aluksiin niin vaikka moni niistä kykenee laskeutumaan planeetan pinnalle niin ne on tarkoitttu kumminkin operoimaan pääasiassa avaruudessa ts ei laskeuduta planeetaööa vaan sitä planeettaa kiertävälle asemalle (jota ei Hurstonila vielä ole mutta oletan että tulee).

Esim. Aegis Reclaimer ja RSI Orion voi operoida niin että ne siirtävät avaruudessa tuotteensa (purettu alus materiaali ja malmimetalli) rahtialukseen joka toimintaa sen tuotteen johonkin (esim. planeetalle) ts nuo isot aluksen on suunniteltu porulkalla pelattavaksi niin että niillä on niitä tukevia aluksia kuten se rahtialus.

Esim. Reclaimerin tai Orionin tukialukseksi mielestäni on Starfarer hyvä kun se voi toimittaa niille polttoainetta ja samalla viedä lastin mennessään, Starfarer on just sillä rajalla että sillä planeetalle laskeutuminen/nousu on vielä kohtuu vaivaton toteuttaa.


PS Nelfor jos sulla on sieltä exposta otettuna sekä Vanquard että Gemini/Starfarer niin otappa siitä Geministä tai Starfarerista sen yläpuolisesta tykkitornista ase ja laita se Vanquardin nokalle (tarvii poistaa gimbal Vanquardin nokalta) :D
 
Viimeksi muokattu:
Buginen serveri, Origin expon aikana oli huono tuuri ja vasta viides tai kuudes serveri mitä kokeilin oli toimiva. Ja jotta pakottaa vaihtamaan serveriä pitää vaihtaa region, se yrittää laittaa takasin samalle serverille missä olitkin jos pitää regionin samana.
 
Tuota on tapahtunut jos olen päätynyt servulle jonka näyttely on just vaihtunut/vaihtumassa ts yritä sammutta peli kokonaan (pelkkä menuun saakka uloskirjautumine ei välttämättä auta).
 
Viimeksi muokattu:
Tuota on tapahtunut jos olen päätynyt servulle jonka näyttely on jus tvaihtunut/vaihtumassa ts yritä sammutta peli kokonaa (pekkä menuun saakka uloskirjautumine ei välttämättä auta).
Eipä se ulos kirjautuminen tai pelin sammuttaminen vaikuta mitään, kun ongelma liittyy serveriin. Regionia vaihtamalla voi pakottaa itsensä eri serverille, mutta muutoin pitää vain luottaa tuuriin, että päätyy toimivalle serverille tai että serveri ylipäätään vaihtuu, jos regionia ei vaihda.
 
onks kukaan testaillu koskaan et kuin lähelle crusaderia pääsee? :)
Paljon vanhemman peliversion aikana kerran päädyin kohtaan 0:0:0 ts keskelle Stantonia.

Ts tarkoititko Stanton tähteä vai Crusader kaasujättiläis planeettaa.

Jokatapuksessa koska ei vielä ole todellista tekniikaa toteutta Crusaderin kaasukehään liian lähelle pääseminen on taidettu estää.

Toisalta aikoineen (0.9) kun oli vain AC ja pelissä ei pitänyt olla planeetoja niin onnistuin kumminkin laskeutumaan sen AC:n pelialueen ulkopuolella olleen planeetan pinnalle (se onnistu kun aluksen kaikki systemit oli sammutettu ja antoi sen aluksen vain ajelehtia AC:n rajan läpi ja planeetan pinnalle).

Tällähetkellä Crusaderiin pääsyssä pääongelma on se että Olisar kiertää itseassa todella kaukana Crusaderisata ja edes suora QT lento kohti Crusaderia ei päädy juuri lähemmäs joten joutuu lentämään tolkuttoman ajan normaalinopeuksilla päästäkseen edes kohtuu lähelle Crusaderia.
 
onks kukaan testaillu koskaan et kuin lähelle crusaderia pääsee? :)
Pääsee käytännössä ihan kiinni siihen, mutta ei ole suositeltavaa, koska se on pelkkä placeholder, joka näyttää äärimmäisen rumalta lähietäisyydeltä. Pelkkää valkoista paperia koko planeetta.
 
Paljon vanhemman peliversion aikana kerran päädyin kohtaan 0:0:0 ts keskelle Stantonia.

Ts tarkoititko Stanton tähteä vai Crusader kaasujättiläis planeettaa.

Jokatapuksessa koska ei vielä ole todellista tekniikaa toteutta Crusaderin kaasukehään liian lähelle pääseminen on taidettu estää.

Toisalta aikoineen (0.9) kun oli vain AC ja pelissä ei pitänyt olla planeetoja niin onnistuin kumminkin laskeutumaan sen AC:n pelialueen ulkopuolella olleen planeetan pinnalle (se onnistu kun aluksen kaikki systemit oli sammutettu ja antoi sen aluksen vain ajelehtia AC:n rajan läpi ja planeetan pinnalle).

Tällähetkellä Crusaderiin pääsyssä pääongelma on se että Olisar kiertää itseassa todella kaukana Crusaderisata ja edes suora QT lento kohti Crusaderia ei päädy juuri lähemmäs joten joutuu lentämään tolkuttoman ajan normaalinopeuksilla päästäkseen edes kohtuu lähelle Crusaderia.

sitä kaasuplaneettaa tarkoitin. itse olen varmaan ehkä jo lähemmäs tunnin lentänyt sitä kohti
 
Pääsee käytännössä ihan kiinni siihen, mutta ei ole suositeltavaa, koska se on pelkkä placeholder, joka näyttää äärimmäisen rumalta lähietäisyydeltä. Pelkkää valkoista paperia koko planeetta.

juu näyttää jo tällähetkellä sellaiselta pixelimössöltä
 
Ängg ... San’tok.yāi ... argh ...

source.jpg


Mulla on jo Khartu'Al ... must resist ... ... ...


Edit 1:
Dang ... suora Upgrade Terrapin:istä San’tok.yāi:iksi ei ole ainakaan vielä saatavilla.

Edit2:
Khartu'Al:ista ja Defender:istä Upgrade on saatavissa mutta en halua menettää kumpaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
melko lähellä kun varjokin jo näkyy :) tästä vielä metri tai 2 eteen päin niin katoaa koko pallo

upload_2018-11-28_21-5-11.png

upload_2018-11-28_21-16-9.png
 
Viimeksi muokattu:
Tulipahan pelattua: Star Citizen on bugeistaan huolimatta uskomaton lupaus jostain kauniista | Muropaketti.com

Muropaketissa oli pienimuotoinen raportaasi ilmaislentoviikosta. Sinällään oikein neutraalia kerrontaa, mutta haastaisin alun osalta hieman kehitystarinaa.

"Star Citizenin kehitys alkoi jo vuonna 2012...


...Ensimmäiset lentotestaukset pelissä ovat tapahtuneet kesäkuussa 2014. Kaikkia elementtejä yhdistänyttä MMO-maailmaa on testattu ensimmäisen kerran joulukuussa 2015. Star Citizenin kauan kestänyt kehitys ja suuret suunnitelmat ovat keränneet alusta asti mielenkiintoa, mutta myös epäuskoisuutta."

Tässä kuvauksessa lähdetään mielestäni hieman liian rytinällä jo lähtötelineistä suhteessa siihen millainen nyrkkipaja Cloud Imperium Games oli vielä alkuvuosinaan.


Vuonna 2012 joukkorahoituksen alkuun mennessä oli noin vuodesta 2011 alkaen saatu aikaan Chris Robertsin ja Crytek-studion työntekijöiden toimesta ensimmäinen joukkorahoitustraileri, jossa oli Bengal Carrier ja pari vanduul-hävittäjää. Kaikki suunnitelultaan hyvin wingcommandermaisia, olihan ensimmäinen traileri ensimmäistä kertaa esitelty Electronic Artsille mahdollisuutena rebootata Wing Commander -pelisarja yli kymmenen vuoden hiljaiselon jäljiltä. Sen trailerin taustademoa Chris Roberts esitteli 2012 loppuvaiheilla myös pelinkehittäjien konferenssissa striimille, jolloin demossa pystyi teleporttaamaan Bengalin kannelle ja hieman lentelemään aluksen ympärillä.

Sen suurempaa pelillistä jatkumoa ei tuon demon ja 2.0:n välillä esimerkiksi ollut, joten konsepteja lukuun ottamatta vuoden 2013 taitteessa ei silloisilla Los Angelesin tai Austinin studioilla ollut sen enempää osaavaa työvoimaa tai muutakaan, minkä voimin Star Citizeniä olisi taottu noilta pohjilta varsinaiseksi julkaisutuotteeksi. Manchesterin studion avaaminen Erin Robertsin entisen Lego-pelitiimin ympärille loppuvuodesta tulisi olemaan käännekohta tulevalle projektin työvoiman eurooppalaistamiselle vaikkei siinäkään vaiheessa vielä kukaan voinut aavistaa vuosina 2014-2016 tapahtuvaa studiorakenteen mullistumista, jonka hillittömällä tahdilla alusmyynnillä kerätty hillo ylipäätään mahdollisti vasta useamman kymppimiljoonan kohdalla.

"Kaikkia elementtejä yhdistävää MMO-maailmaa" ei oltu vasta kuin teknologiademottu vuoden 2015 loppupuolen striimitapahtumissa. Sen maailman ensiversion testaaminen julkisella tasolla aloitettiin vasta tämän vuoden taitteessa. Jopa Star Citizenin päämies Chris Robertsille minkäänlainen planeettateknologia ehti ennen vasta-avatun Frankfurtin studion ex-Crytek-arkkitehtien vuoden 2015 testidemoa olla vuodet 2012-2015 täyttä utopiaa, mitä se oli myös joukkorahoittajille ja alusharrastajille. Joten projektin hartaimmille seuraajille ajan rakenne on joko muuttunut tai sitten joukkorahoitetun start-up-firman vaiheista on löydettävissä vuosilukujakin havainnollistavampaa matskua. Vuosien 2015-2018 Cloud Imperium Games ja vuosien 2013-2015 Cloud Imperium Games, kun eivät aivan sama firma ole vaikka yhtymäkohtia ja pitempiä kehityskulkuja onkin löydettävissä.
Ensiksi Tekstisi ei toimi vaalealla teemalla.

Toiseksi sillä ei ole väliä onko kaikki yksityskohdat oikein vai ei,
mutta se merkkaa paljon että nyt on tehty Muroapketiin oma artikkeli johon on tehty toimitustyö itse,
kun aikaisemmin Muropaketti käytti ulkomaisesta klickbite mediasta lainattuja vähemmän rehellisiä "uutisiä" tämä parannus on merkittävä.

Toivon että tästä alkaa Muropaketin uusi nousu Muropaketin omalla toimitustyöllä.
 
...
"Pelistä on alusta asti luvattu massiivista kokonaisuutta, joka sisältää suuren vapaasti tutkittavan avaruuden ja elämää myös planeettojen pinnalla.".
Esimerkiksi tämä lainaus ajoittuu käytännössä täysin vuosien 2015 jälkeisiin visioihin, jos puhutaan massiivisista, eläviä planeettoja sisältävistä kokonaisuuksista. Chris Robertsillakin oli eräässä vaiheessa täysin jarru pohjassa, mitä tuli muuhun kuin julkaisun jälkeiseen yritykseen yrittää kehittää planeettateknologiaa, mistä yhtäkkiä kiitos uuden työvoiman ammattitaidon tulikin todellisuutta vuoden 2015 aikana.
Vaatisi toimittajalta aika syvällistä pelin ja Chriss Robertsin tuntemusta että tietäisi tehdä tuo eron.

Nimittäin unohdit täysin sen aivan ensimmiäsen Star Citizenin joukkorahoitus videon jo siinä CR maalaili mielikuvan täydestä mailmasta täydellisilä yksityiskohdilla.

Eli toimittajan pitäisi ola niin hyvin perilllä CR:n tavoista että tunnistaisi mikä on mielikuva maalailua ja mikä on taas todelista faktaa siitä mitä ollaan tekemässä.

Kun se on CR:n helmasynti että hän ei kykene puheissaan riittävänhyvin erottelemaan omia villeimpiä visioitaan siitä mitä ollaan todlelisuudessa nyt tai tulevaisuudessa tekemässä.

Asiaa ei tietenkään auta yhtään se että on olemassa bäkkereitä jotka lukee jokaisen CR ulostaman sanan gospelina ilman että käyttäisivät omia aivojaan sen suhteen että päätelisivät mikä on haavetta jostain ja mikä on todellisuutta, ts jos toimitaja koitaa saada paremman kuvan pelistä lukemalla bäkkerien kirjoituksia homma voi mennä vielä pahemmin metsään.


Sitten on vielä se ongelma että nuo CR:n haaveet ei aina ole yhtä huikeita kun se mitä on oikeasti toteutumassa niin siinä on hedelmällinen alue trolleille alkaa vääntämään asoita päälaelleen (joskus on joutunut bizarre väittelyyn jossa trolli menestyksekäästi vakuuttaa kuulijat siitä että pelissä ei ole jotain joka on sillähetkellä oikeasti pelatavissa).
 
Viimeksi muokattu:
Suurin virhe mitä ihmiset jatkuvasti tekevät Star Citizenin kehitysajasta puhuttaessa on se fakta, että vuonna 2012 henkilökuntaa oli niin olematon määrä, ettei sitä voi edes verrata nykyiseen. On aivan eri asia lähteä rakentamaan uutta pelifirmaa lähes nollista ja tehdä tämän kaltainen AAA-peli, kuin tehdä jotain vastaavaa valmiiksi hyvin rahoitetun ja henkilökuntaa pursuavan pelifirman voimin.

Ensimmäisten parin vuoden aikana (2012-2014) henkilökuntaa oli niin vähän, että siinä ajassa saatiin kehitystyötä tehtyä saman verran, kuin nykyään saadaan muutamasa kuukaudessa. Samalla tietysti rakennettiin ja laajennettiin sitä pohjalla olevaa firmaa, joka varmasti vaikeutti ja hidasti kehitystyötä entisestään.

Itse lasken, että jotakuinkin täysipainoista kehitystyötä on tehty tällä hetkellä noin 4 vuotta. Se ei ole hirvittävästi, kun vertaa muihin isoihin AAA-luokan peleihin, kuten esimerkiksi RDR2, jota kehitettiin se 8 vuotta.

Monilta ehkäpä puuttuu se kyky ajatella, että millainen vaikkapa tuo RDR2 oli sen kehityksen puolivälissä. Veikkaanpa, että monet olisivat siitä jopa järkyttyneempiä, kuin ovat Star Citizenistä tässä vaiheessa kehitystyötä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun suuri yleisö pääsee olemaan näin lähellä mukana seuraamassa tämän mittaluokan pelin kehitystä, joka aiheuttaa paljon ihmetystä ja väärinymmärryksiä.
 
Suurin virhe mitä ihmiset jatkuvasti tekevät Star Citizenin kehitysajasta puhuttaessa on se fakta, että vuonna 2012 henkilökuntaa oli niin olematon määrä, ettei sitä voi edes verrata nykyiseen. On aivan eri asia lähteä rakentamaan uutta pelifirmaa lähes nollista ja tehdä tämän kaltainen AAA-peli, kuin tehdä jotain vastaavaa valmiiksi hyvin rahoitetun ja henkilökuntaa pursuavan pelifirman voimin.
...
Aika kuvaavaa on se että CIG:llä on just nyt avoimia työpäaikoja yli kymmenkertaa enempi kuin vuonna 2012 oli työntekijöitä yhteensä.

Ts vaikka CIG työtekijämäärä on tällähetkellä yli 500 henkeä on siitähuolimatta n. 100 työpaikaa auki just nyt.

Tästä päästään yhteen mielenkinoiseen ilmiöön mikä on mielestäni tapahtunut tänävuonna,
nimittäin CIG:n työntekijämäärän kasvu ei enää näytä noudatavan joukorahoitussumman kasvua.

CIG:n työntekijämäärän kasvu vaikuttaa olevan tänä ja ensivuona selvästi noepampi kuin joukorahoitussuman kasvu.

Ts CIG näyttäis käyttävän tällähetkellä jotain muutakin merkittävää rahoituslähdettä joukorahoituksen lisäksi,
mielestäni tämä on täysin oikein koska CIG on jo nyt hyvän arvon omaava firma
on aivan oikein että tulee riskirahaa firman arvoa vastaa niin että koko pelin kehitys ei tule rahoitettua pelkästään joukorahoitus lahjoituksilla.



------------------------------------------------------------------------------------

IAE Day 7 - MISC




Tuo CIG versio oli mielstäni vähän köykäinen alusten esittely suhteen joten



MISC Reliantin puolustukseksi täytyy sanoa että se on halvin kahden pelaajan alus mitä on tarjolla niin että jos haluaa palata kaverinkanssa kahdestaan mahdollisiman pienellä rahallisella panostuksella niin Reliant tekee sen, ja kyllä Reliantilla lentäminen poikeaa kaikilla muilla aluksilla lentämisestä joten kokeiltaa (onnistuu myös IAE:n jälkeen koska mulla on se eli kysykää).
 
Viimeksi muokattu:
Jos poimii NPC:n tiputtaman aseen, niin sitäkö ei saa mitenkään omittua itselleen?
 
MISC Reliantin puolustukseksi täytyy sanoa että se on halvin kahden pelaajan alus mitä on tarjolla niin että jos haluaa palata kaverinkanssa kahdestaan mahdollisiman pienellä rahallisella panostuksella niin Reliant tekee sen, ja kyllä Reliantilla lentäminen poikeaa kaikilla muilla aluksilla lentämisestä joten kokeiltaa (onnistuu myös IAE:n jälkeen koska mulla on se eli kysykää).
Drake Herald taitaa olla toinen. Itse sain eilen moisen lahjaksi ja siinä on kaksi istuinta, toinen scannaajalle.
 
Jos poimii NPC:n tiputtaman aseen, niin sitäkö ei saa mitenkään omittua itselleen?
Aseiden persistentiys ei toimi vielä edes pelaajien välillä ts jos pudotat aseen ja toinen pelaaja poimii sen aseen se ase on sillä toisella pelaajalla vain sen pelisession ajan jonkajälkeen se katoaa kosta ei ole sitä täysin persistentiä serveriä vielä taustalla huolehtimassa näistä asioista.

Sensijaan alusten asetelineet jo joskus onnistuu säilyttämään aseen myös pelisessioiden välillä ts jos laitat omanaseesi omanaluksesi asetelineeseen niin se ase saattaa olla siinä telineessä vielä seuraavallakin pelikerralla (siis mikäli serveri on sama eikä se ole käynnistynyt välissä).


Alusten asetelineistä puhuttaessa Heraldissa on toimivat asetelineet.
Drake Herald taitaa olla toinen. Itse sain eilen moisen lahjaksi ja siinä on kaksi istuinta, toinen scannaajalle.
Juu mutta Herald on aika spesiaali alus eikän siihen liityviä pelimekaanikoja ole vielä pelissä joten sille Heraldin skannaus (yms) penkillä ei vielä ole mielekästä tekemistä (eikä siltä näe edes ulos).

Siksi en ehdottanut Heraldia edulliseksi kahdestaan pelattavaksi alukseksi (kun sille toiselle pelaajalle ei ole Heraldissa vielä mitään pelattavaa).

Sitten on vielä se että Herald ei ole mikään taistelualus sillä ei ole siihen tarvittavaa tulivoimaa eikä ketteryyttä, se on kyllä nopea suoralla linjalla mutta.

Eli tässävaiheessa Heraldia ei vielä voi suositella kahden pelattavaksi alukseksi.


PS Drake Heraldista ... vilkaiseppa mun Alias kuvaa minkä aluksen nokka siinä satuu olemaan ... jep mulla om ollut Herald siitälähtien kun se ekan kerran julkaistiin.
 
Viimeksi muokattu:
IAE Day 8 - MANUFACTURERS SPOTLIGHT








------------------------------------------------------------------

Nyt on kaikki IAE:hen liityvät Starter pelipaketit yhdellä sivulla

Game Packs - Star Citizen


Osassa noista on pieni alennus (n. 11€)
mutta yhdessäkään ei ole Squadron 42 peliä
vaan vain pelkästään Star Citizen
 
Viimeksi muokattu:
Mikä ihmeen TBD?

Varsin tylsä viimeinen expo, kun ei ole mitään ihmeellistä esiteltävää, eikä tullut mitään yllätyksiä.
To be announced - Wikipedia

Tässä taapuksessa To Be Done

Eli mulla oli editointi kesken ... kuvittelin että tuo olisi ollut hyvin tunnettu ilmaus.

Jaa miksi postasin kesken editoinin no sillä saa varmistetua että ioBBS:n WYSINWYG (What You See Is Not What You Get) editori antaa halutun lopputuloksen.

Jaa miksi tällainen editointi kesken tapaus ehti näkyä poikkeuksellisen pitkään no RSI:n oma video on jostain syystä myöhässä, ts tein ioBBS tekstin ja menin etsimään RSI:n videota mutta se ei ole vielä netissä viakka sen pitäisi olla.
 
To be announced - Wikipedia

Tässä taapuksessa To Be Done

Eli mulla oli editointi kesken ... kuvittelin että tuo olisi ollut hyvin tunnettu ilmaus.

Jaa miksi postasin kesken editoinin no sillä saa varmistetua että ioBBS:n WYSINWYG (What You See Is Not What You Get) editori antaa halutun lopputuloksen.

Jaa miksi tällainen editointi kesken tapaus ehti näkyä poikkeuksellisen pitkään no RSI:n oma video on jostain syystä myöhässä, ts tein ioBBS tekstin ja menin etsimään RSI:n videota mutta se ei ole vielä netissä viakka sen pitäisi olla.
TBD on lyhenteenä tuttu ja tarkoittaa kylläkin "To be determined".

Jokseenkin erikoista kyllä postata kesken editoinnin, kun kyse on noin lyhyestä viestistä.
 
TBD on lyhenteenä tuttu ja tarkoittaa kylläkin "To be determined".

Jokseenkin erikoista kyllä postata kesken editoinnin, kun kyse on noin lyhyestä viestistä.
Vaaditko ihan vakavissasi että minun pitäisi postata ilman usempaa editointia (kun niiden virheiden havaisteminen onnistuu yleensä vasta toisella tai kolmannella lukukerralla).
 
Vaaditko ihan vakavissasi että minun pitäisi postata ilman usempaa editointia (kun niiden virheiden havaisteminen onnistuu yleensä vasta toisella tai kolmannella lukukerralla).
En tietenkään. Virheiden korjaaminen on vain eri asia kuin viestin jättäminen kesken ennen postausta.
 
En tietenkään. Virheiden korjaaminen on vain eri asia kuin viestin jättäminen kesken ennen postausta.
Se oli noin keskeneräisenä näkyvissä muutaman minuutin.

ts reagoit todella nopeasti että ehdit tehdä tuon postauksesi.

Sitäpatisi olen aina käytänyt noita postatun version välitarkistuksia editoinnissani, ainut ero oli tälläkertaa se että sinä puutuit siihen hyvin nopeasti.

--------------------------------------------------------------------------

Takaisin asiaan

...
Varsin tylsä viimeinen expo, kun ei ole mitään ihmeellistä esiteltävää, eikä tullut mitään yllätyksiä.
Katsoppa kuinka suuri osa tuosta viimeisestä Manufacturer's Spotlight on in production vaiheessa jep yli puolet noiden valmistajien aluksista on vasta siinä vaiheessa.

Ne jättii hyvin monen valmistajan kohdalla näyttämättä selllaisia aluksia jotka tosiasiassa ovat vähintään yhtäpitkällä kuin se näytety uusi Orogon 300 versio
(esim. Freelancereiden variaatiot on jo vähintään yhtäpitkällä mutta siitähuolimatta niitä ei näytetty).

Tuossa viimeisssä Free Flyssä kannattaa ehdottomasti kokeilla noita Cyclone autoja ne on hauskoja kaahailuvehkeitä (ja pelissä on jo kisa mission).

Cyclonea kokeilllaikseen pitää Lorvillessa mennä junalla kaupungin laidalla olevalle portille (niitä on 6 mikätahansa niistä käy) tietenkin se Cyclone pitää ensin vuokrata sieltä näyttelystä.



--------------------------------------------------------------------------

Nyt on kaikki IAE:hen liityvät Starter pelipaketit yhdellä sivulla

Game Packs - Star Citizen

Osassa noista on pieni alennus (n. 11€)
mutta yhdessäkään ei ole Squadron 42 peliä
vaan vain pelkästään Star Citizen peli
kaikissa noissa on 72kk vakuutus paitsi Arrow paketti jossa on LTI
muita eroja ei ole
nuo paketin on myynnissä 4.12. saakka


PS Muistakaa kysyä joltakin se 5000UEC refferal koodi
 
Viimeksi muokattu:
Redditissä luki, että saisi 20 dollarilla lisätä Squadron 42:n noihin pelipaketteihin, jossei ole SQ42:ta jo aiemmin ostanut, minkä kauppa-alusta tarkistaa.

Olisiko se 65 dollaria sitten mahtava hinta lienee toinen juttu, kun early access-puoli on vielä alpha early accessiä ja ties missä vedossa ainakin vuoden 2019, eikä 3.3.5 version jälkeinenkään tulevaisuus varmasti pelkkää voittokulkua tule olemaan.

SQ42 taas sitten saattanee olla jo hiotumpi kokonaisuus ensi vuoden mittaan, mutta yksinpelikampanjan julkaisua en ennen vuotta 2020 odottelisi.

Onko perinteisestä joululähetyksestä näkynyt mitään tietoa? SQ42-tiekartan, kun ei luulisi ainoan tapahtuman tuolloin olevan.
Juu niin saa (sitä tarjotaan ensimmäisen pelipaketin ostajalle automaatisesti ostoksen edetessä siksi en siitä erikseen mainitse).

Se varsinainen syy miksi mainitsen SQ42 pelin puuttumisen on se että jos ei heti alkuun ottanut sitä SQ42 peliä mukaan ostokseen
niin sen Squardon 42 pelin erikseen ostaminen jäkikäteen maksaa n. 50€ ts paljon.


----------------------------------------------------------------

Nyt vihdoin tuli se CIG:n omakin video
IAE Day 8 - MANUFACTURERS SPOTLIGHT





------------------------------------------------------------------

Nyt on kaikki IAE:hen liityvät Starter pelipaketit yhdellä sivulla

Game Packs - Star Citizen

Osassa noista on pieni alennus (n. 11€)
mutta yhdessäkään ei ole Squadron 42 peliä
vaan vain pelkästään Star Citizen

Se oli myöhässä vähän yli tunnin ilmoitetusta julkaisuajasta.
 
Viimeksi muokattu:
CCU Polkka



Jos haluatte varautua jonkin aliuksen mahdolliseen hankintaan tällä CCU ketjutuksella niin multa voi kysyä apua.

Nyt (ennen 4.12.) on oikea aika tehdä se kun menee pitkään ennen kuin moni tällähetkellä CCU:tavista aluksista on seuraavan kerran CCU:tavissa.

Tällä CCU:n hankinta varauksella jonkun alluksen hankintamahdollisuuden varaus maksaa halvimillaan 0-5€, on myös monimutkaisempia kikkoja joissa melted CCU voi olla yksi komponentti (ts ilmainen varaus).


----------------------------------------------------------------------------------------

Sneak Peak
CloudImperiumGames_StarCitizen_EconomicUI.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Päivittyikö se Cutlass jossain vaiheessa sitten isommaksi? Mahdoton löytää mistään pitävää infoa onko tullut kauppaan asti ja toisaalta storen sivuilla kyllä näyttää ihan vanhan mallin kuvilta.
 
Päivittyikö se Cutlass jossain vaiheessa sitten isommaksi? Mahdoton löytää mistään pitävää infoa onko tullut kauppaan asti ja toisaalta storen sivuilla kyllä näyttää ihan vanhan mallin kuvilta.
Juu nykyinen Cutlass on isompi kuin mitä aikaisempi oli mutta se koonkasvu oli enempi hyötytilassa niin että pelkä ulkomittojen katsomien ei kerro koko totuutta.

Uusi Cutlass on ollut kaupassa ja pelissä pelattavissa hyvin pitkään.

Storen sivuilla Cutlass Black on uuden mallin (siis nykyisen) kuva mutta Red ja Blue on vanhan mallin kuvat, ts ne ei vastaa sitä mitä peliin loppujenlopuksi päätyy pelattavaksi asti (vanhan Red ja Blue on olleet hangarissa asti).


---------------------------------------------------------------------

Yle Teema- Score - elokuvamusiikin mestarit

areena.yle.fi/1-4254810
Kohdasta 01:07:00 eteenpäin


Jaa miten tämä liityy Star Citizeniiin / Squadron 42:een







---------------------------------------------------------------------


Yllätyin tämä Anniversatyn kerryttämästä Funding summasta
kun oletin että se ei yltäisi viimevuotiseen
mutta viimekuun (11) summa on 8m$
ja eilenkin kertyi n. 1m$
Pelkän AV ajan summa on tähänmennessä 8 119 000$ (ts pl 11 alkukuu)
ja AV myynti ei vielä ole täysin ohi
eli 10m$ voi teoriassa mennä rikki
joka on kyllä aika tajuton summa kun oletin että se jäisi alle 7m$.

Eli tämä yksi Anniversary tuotti kutakuinkin saman kuin alkuperäinen joukkorahoitus kampanja kokonaisuudessaan :geek:

Koko viimevuoden kertymä oli n. 35m$ tänävuonna viimekuunloppuun mennessä oli kertynyt jo n. 33m$ eli kutakuinkin tasan 3m$ per kuukausin eli rahan tulo on ollut vakaa just sillä n. tasolla mihin oletin CIG: tähtäävään, paitsi että joulukuussa on vielä se Holyday myynti joka on perinteisesti ollut vuoden suurin piikki kertymässä.
 
Viimeksi muokattu:
IAE on melkein ohi (4.2. viimeinen tilaisuus) ts
Takaisin rutiiniin

 
Nonni. Nyt on tullu viitisen päivää hierottua noin 8h per päivä tätä jonkun satunaisen norjalaisen kanssa.

Onhan tämä buginen p****a läjä mutta siitä huolimatta pelin potentiaalin näkee.

Ainankin tällä hetkellä ylivoimaisin koukku on emergentti narratiivi. Sama tekijä joka teki DayZ:sta ja monista muista open world survival peleistä sekä battle royalesta suositun. Vaikka pelissä on ihan perus pelimekaniikat vasta ja nekään eivät aina toimi kunnolla niin silti tuossa tuli kyllä koettua vaikka minkälaisia tajunnan räjäyttäviä hetkiä. Tarinoita olisi kertoa vaikka kuinka paljon näinkin jämästä pelistä.

Jos muuten haluaa Sabre Raven aluksen edullisesti niin moni kiinalainen on repinyt noita koodeja Intelin tuotteista ja myy niitä 50-90 dollarilla. Tuo alus on veroineen 240 dollaria muuten. Huom. Ei sisällä pelipakettia pelkästään aluksen. Se on single seater intredictor jossa on EMP device joka on ainankin tällä hetkellä täysin OP sillä se eka tiputtaa vastustajan shieldit nollaan ja sitten sammuttaa koko avaruusaluksen. Huvittavaa kattoa kun alukset lähtee holtittomaan kierteeseen ja ovat täysin puolustuskyvyttömiä. Tajuttoman hauska vekotin lentää ja trollata muita pelaajia.

Pitää vielä testata seuraava päivitys kun tulee uusi lentomalli. Sen jälkeen tän voi taas unohtaa ainankin vuodeksi, ehkä jopa kahdeksi.

En tiedä tuleeko 100 aurinkokunnan galaksi koskaan valmiiksi, mutta kyllä pienemmälläkin määrällä pärjää kun peli joskus on hiotumpi. Tuo kehityksen edistyminen viimeisen 2 vuoden aikana on kyllä melko tuntuvaa.

Bonuksena kuva kun piilotettiin alukset vuoren taakse ja ammuttiin aluksia railguneilla. Aiheutettiin mm. Starfarerin ja Wardenin välinen taistelu vaikka ne alunperin olivatkin ystävällisiä toisiaan kohtaan.
ScreenShot0030.jpg


Edit:

Tässä muuten pätkä The Coffee Cupista. 25v25 taistelu. FPS 10 ja serverit kesti jonkun 10 minuuttia ennenkuin kaatuivat. Kyllä tuossa on paljon vielä kehitettävää backendissäkin.

 
Nonni. Nyt on tullu viitisen päivää hierottua noin 8h per päivä tätä jonkun satunaisen norjalaisen kanssa.

Onhan tämä buginen p****a läjä mutta siitä huolimatta pelin potentiaalin näkee.

...]
Ekaks hyvää settiä ja toiseks wow 8h per päivä (mulla on mennyt kuukausia joissa on ehkä yhteensä kertynyt se 8 tuntia eli n. 2h per viikko).

Kolmanneksi siksipää juuri pelikehitys jatkuu täydellä teholla ja 3.3.7 PTU:ta pukaa ulos

Star Citizen Alpha 3.3.7 PTU.1007767 Patch Notes - Star Citizen Spectrum

Vanha 3.3.6 PTU asennus vanhoilla PTU tunnuksilla näyttäisi toimivan suoraan eli ei tarvi uusia tilin kopiointia PTU:n puolle.

 
Viimeksi muokattu:
Ekaks hyvää settiä ja toiseks wow 8h per päivä (mulla on mennyt kuukausia joissa on ehkä yhteensä kertynyt se 8 tuntia eli n. 2h per viikko).

Viime kerta kun pelasin oli joskus 4(?) vuotta sitten kun Arena Commanderista tuli ensimmäinen versio. Noh eka päivä meni ihan puhtaasti bugien kanssa tapellessa. Koitin tehdä sitä Reccon ekaa tehtävää joku neljä tuntia putkeen kun en suostunut luovuttamaan. Halusin tietää minkälaisia noi käsin tehdyt tehtävät on. Meinas lentää koko peli roskiin. En kyllä vieläkään tota saanu tehtyä. Sitten törmäsin johonkin jenkkiin joka on suoltanu useita tonneja tähän ja sillä oli vaikka mitä kivoja aluksia. Tietenkin hirveet hypelasit sillä ja sen kavereilla päässä ja kiva positiivinen pöhinä. Tuli sen kanssa lenneltyä tovi ja jutusteltua mukavia Discordissa.

Sitten vaan alko ite räveltää kaikkea tuon norjalaisen kanssa josta en edes muista miten törmättiin pelissä. Kokoajanhan tuossa sai uusia ideoita että mitä vois testata ja sittenkun meni testaamaan tapahtukin jotain ihan täysin muuta. Tietenkin jatkuvat kaatuilut ja bugit lisäs peliaikaa aika reilusti. Tosin nyt ihan viimeisinä päivinä osaa välttää jo 95% bugeista jotka aiheuttaa kaatumisen tai jumituksen niin tuota on jo oikeastaan ihan kiva pelata.

Yks idea mitä en kerenny toteuttaa on että otetaan porukalla Cutlassit, laitetaan niihin Cyclone AA kyytiin ja raahataan ne Yelaan. Sitten ootellaan että joku surullinen rikollinen tulee paikalle ja vuoren takaa ajetaan muodostelmassa Cyclonet ja yllätetään. Mutta jääpähän jotain testailtavaa ja rävellettävää julkaisuun tai seuraavaan isoon Free Fly eventtiin.

Enkä muuten edes ole vielä käynyt kattomassa minkälaisia on Hurstonin metät ja joet. Kuulema melko päheitä maisemia.
 
Viimeksi muokattu:
Viime kerta kun pelasin oli joskus 4(?) vuotta sitten kun Arena Commanderista tuli ensimmäinen versio. Noh eka päivä meni ihan puhtaasti bugien kanssa tapellessa. Koitin tehdä sitä Reccon ekaa tehtävää joku neljä tuntia putkeen kun en suostunut luovuttamaan. Halusin tietää minkälaisia noi käsin tehdyt tehtävät on. Meinas lentää koko peli roskiin. ...
Recco on toisiksi uusin (3.3.3/3.3.5) missiongiver eikä sitä ehditty saada toimivaan kuntoon ennen tätä (3.3.5/3.3.6) Anniversary hulabaloota joten se oli toisiksi huonoin vaihtoehto just nyt tarjolla olevista missiongivereistä kokeilla.

Noiden kaikkien nykyisten missiogivereiden kunnolla toimintakuntoon saanti on ilmeisesti yksi tärkeimpiä 3.4 version tavoitteita (ne pukkas ne niin tiukalla aikataululla ulos että ne ei missänvaiheessa ehtineet saada edellistä täysin kuntoon ennen kun jo seuraava piti tulla peliin).


Tietenkin jatkuvat kaatuilut ja bugit lisäs peliaikaa aika reilusti. Tosin nyt ihan viimeisinä päivinä osaa välttää jo 95% bugeista jotka aiheuttaa kaatumisen tai jumituksen niin tuota on jo oikeastaan ihan kiva pelata.
Kuten esim. se että kun R&R asemalla astut hissiin kannataa pysähtyä välittömästi pyörähtää 180 astetta ja painaa sitä hissin nappia
(R&R hississä on Gremlin joka haukaa herkästi jos otat toisen askeleen hisinsisään), tuo tietty bugi on vian R&R asemien hisseissä ei missään muissa hisseissä.

Enkä muuten edes ole vielä käynyt kattomassa minkälaisia on Hurstonin metät ja joet. Kuulema melko päheitä maisemia.
Mulla tuli yksi peli-ilta käytettyä siihen että ajoin takaa laskevaa Stantonia Hurstonon rikkibiomissa Draconfly:lä ts ihan vain iltruskon katselua sen matkan edetessä ja Stantonin päästessä jatkuvaasti pisemmälle karkuun.

Hurston planeeta kun pyörii ihan oikeasti niin se Stanton (järjestelmän aurinko) pääsee karkuun ihan oikeasti kun sitä ajaa takaa Hurstonin pinnalla Dragonflylä, musta se vain oli hieno fiilis kun tietää että kysesesä ei ole vain skyboksin tekstuurin siirtyminen tms fuulaus vaan ihan oikeasti mallinnettu aurinkokunta jonka planeetalla oikeasti tulee ilta ja se aurinko (Stantom) oikeasti laskee sillä planeetalla.

ScreenShot0376.jpg


Tuossa vaiheessa minä olin jo ehtinyt rikkibiomin ulkopuolelle ja nuo vuoret oli nuosemanssa horisontista varsin kivan näköisesti ja juu ne on oikeasti vuoria jotka on oikeasti vielä kaukana.

Ja huomatkaa kun kyseessä on oikeasti planeetta eikä kuu niin se on niin iso että sen pinnalla ei huomaa horisontin pyöreyttä.

---------------------------------------------------------


Telarian taas vauhdissa Idris nannaa

 
Viimeksi muokattu:
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. 3.4 olisi sitten evocati vaiheessa. Onko kellään tietoa, että oliko se tarkoitus julkasta tossa joulun streamin aikaan vai vuoden lopussa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom