Star Citizen

ei jumankekka nyt kyllä loppui tämä 3.3.5c testailu.. lorvillestä herättyä ja sängystä noustessani niin aivanko olisi ollut alla joku dragonlfy, koska liikkuminen oli aivan helvetin vaikeaa ja äänet oli just samat ko siinä dragonissa :rofl::rofl::rofl::facepalm:
 
ei jumankekka nyt kyllä loppui tämä 3.3.5c testailu.. lorvillestä herättyä ja sängystä noustessani niin aivanko olisi ollut alla joku dragonlfy, koska liikkuminen oli aivan helvetin vaikeaa ja äänet oli just samat ko siinä dragonissa :rofl::rofl::rofl::facepalm:
Idris sieltä oli ainakin jonkun "tyynyn alta" löytynyt :D, että mikä jottei vaikka muutama dragonflykin :D . Tosiaan joku NPC Idris kuulemma lentelee Hurstonissa ja oli löytynyt Lorville lattioiden sisästä ilmeisesti ekan kerran. Mutta ainakin ne kuvat ja videot mitä oon siitä nähnyt niin ei taida olla täyskokonen tai on vanha malli, koska koko ei kyllä mielestäni vastaa sitä mitä on nähty SQ42 VS:sä ja PU demossa vuos sitten (ja tosiaan se mikä on nähty niin on jonkilainen low res -versio eli sekään ei viittais siihen, että on ihan "aito").

Tossa toi video vielä:
 
Idris sieltä oli ainakin jonkun "tyynyn alta" löytynyt :D, että mikä jottei vaikka muutama dragonflykin :D . Tosiaan joku NPC Idris kuulemma lentelee Hurstonissa ja oli löytynyt Lorville lattioiden sisästä ilmeisesti ekan kerran. Mutta ainakin ne kuvat ja videot mitä oon siitä nähnyt niin ei taida olla täyskokonen tai on vanha malli, koska koko ei kyllä mielestäni vastaa sitä mitä on nähty SQ42 VS:sä ja PU demossa vuos sitten.

Tossa toi video vielä:

ihan vaan pikku bugeja :srofl:
 
Valitettavasti sen asunto Hubin sisältä ottamani kuvakaappaukset ei jostainsyystä onnistuneet (yritän uudelleen).

Asuntohubin silsällä oli riittävästi kahvimoteja mutta en onnistunut löytämään kahvinkeitintä.

Tossa kuvia yhdenlaisesta habista. Noitakin on hieman erilaisia ja arpaonnella sitten niihin pääsee aina spawnatessaan.


rBKN6zv.jpg


jUGpGny.jpg


dolOsfC.jpg



Lisää kuvia: SC Habs
 
Viimeksi muokattu:
hmm.. eiks toi oo aivan normi? :think:
Toi on se perus/yleisin mihin spawnaa. Yhteensä taitaapi olla 3 erilaista kämppää. Voi toki olla 2 vain, mutta mielestäni näin jossai kolmannenkin. Tuosta 2. tyypin kämpästä (Units B2/C3) löytyy myös "asekaapista" AR jota ei oo viel pelissä, mutta näköjään kiusoittelevat tolla modelilla (P8-AR).
 
Toi on se perus/yleisin mihin spawnaa. Yhteensä taitaapi olla 3 erilaista kämppää. Voi toki olla 2 vain, mutta mielestäni näin jossai kolmannenkin.
aaa okei. muistaakseni ite herännyt aina just tollasesta ja nyt en tiedä oliks se mun ukkeli unessa vielä kun heräsi koska näkymättömällä dragonilla pörräsin ympäri huonetta ja vähän seuraavassakin huoneessa tai siis siellä käytävällä :)
 
ScreenShot0212.jpg


G... Night Folks



PS ATV W Style ;-)




:cool: Arcorp on oikeasti Trantor eikä vain todella suuri kaupunki

Arcorp WIP.JPG


Holly Shi...
 
Viimeksi muokattu:
Tuo

"...
Nov 26 – Aegis Dynamics
...
Avenger Titan: A former police ship with a cargo hold for light freight and courier abilities.
..."

on järkevä jos etsii mahdollisimman edullista pelinaloitusalusta jolla voi tehdä kaikkia missioneita joita pelissä on tällähetkellä tarjolla.

Kyseinen alus on tarpeeksi pieni ja hyvin aseistettu ollakseen kätevä taistelija sen lisäksi siinä on kohtuuhyvä rahtitila niin että rahdista saa oikeasti tuloja ja siinä on sänky (tärkeä tapa loggautua ulos pelistä) ja kaksi sisään/ulos tuloa.

Tuon aluksen rahtitila on myös tarpeeksis suuri niin että siihen mahtuu Dragonfy (sen voi ostaa pelin sisälllä pelirahlla) mikän antaa yhden lisäulotuvuuden planeettojen pinnoila tehtäviin operaatiohin kun sen varsianisen aluksen voi jätää kauemmmaksi (turvallisempaan paikkaaan) kohteesta (itse en ole testannut Dragonfly:tä tuon rahtitilassa vaan Nox:ia koska se on pienempi ja senkään kanssa tilaa ei ole liikaa ts ei ihan ongelmaton).

Tuo on ainut alus jonka hankintaa kehoitan harkitsemaan koska se tekee pelaamisesta varsinkin heti Alpha reserttejen tapahduttua mielekkäämpää tämä siis sillä edellytyksellä että pelaa tätä Alpha peliä enempi kuin vain satunnaisina kokeiluina (jos kokeilee vain silloin tällöin ei ole järkeä päivittää alusta).
 
Viimeksi muokattu:
Eli tuosta voinee ymmärtää että aikovat saada Hurstonin ja 3.3.5:n ulos tuohon mennessä.. :think:
Siltä vaikuttais, eikä auta kun toivoa parasta. Sitä sit nähdään taas viikon päästä kun Suomen aikaan menee taas "pitkälle" lauantai-aamuun kun yrittävät saada toimivaa buildia liveen :D
 
Nyt alkanut iltaa myöten paremmin toimimaan. Onkohan ihmiset luovuttanu patchin suhteen niin alkaneet servut toimiin paremmin :D. Toki ei 3.3.5C:tä kummosempaa performancea oo parhaimmillaan tässä siltikään.
Ite kokeilin tuossa niin olihan se aivan hirveätä oksenus paska ripulia sielä lorvillessä :darra: pääsin ulos sieltä ja menin port olisariin niin ei helkkari sieläki oli max fps 50. nooh kuiteski paljon parempi ku sielä lorvilassa
 
ScreenShot0212.jpg


G... Night Folks



PS ATV W Style ;-)




:cool: Arcorp on oikeasti Trantor eikä vain todella suuri kaupunki

Arcorp WIP.JPG


Holly Shi...

Jos lorvillessä on mennyt aikaa sen tekemiseen jotain.. mitä nyt lie kuinka kauvan ne ovat sitä väsänneet niin mitenhän ne meinaa tämän arcorpin tehdä jos se on tälläinen trantor planeetta? tai ilmeisesti he ovat jo pitempää tehneet sitä
 
Oks se liian iso vai o_O


---------------------------------------------------------------



Jep kaikki Ranskaksi mutta se ei ollutkaan mun pointi
vaan tuon videon kansikuva on se pointti.



---------------------------------------------------------------

3.3.5e

Laskin tällä i5 3570K + 16Gt + HD + GTX 670 2Gt konella
tarkuuden 1600x900 LOW asetukselle
tämän 3.5.3e PTU:n kanssa
omasta mielestäni alkaa yksinkertaisesti olla niin että tämä kone ei enää riittä Hurstonin Lorevillen pyörittämiseen
FPS lukemat näyttä kyllä ihan riitäviä lukuja mutta homma tökki rajusti jatkuvasti
siksi kun muistia on käytössä niin paljon että HD on swappauksen takia jatkuvasti tukossa
ts tähän koneeseen on nyt pakko päivitää SSD että voi jatkaa tällä koneella SC:n pelaamista.



---------------------------------------------------------------

Funding Stats
Star Citizen Live Stats

Funds Raised
200,043,202

Star Citizens
2,121,997

Se tapahtui sitten ennen Anniversary salea.



---------------------------------------------------------------

Jos omistat Idris M mallin (en omista) niin ilmeisesti 3.3.5 PTU:ssa on bugi
jonka seurauksena saat spawnattua sen Revel&York hangariin ainakin joskus.

z1LiWtZ.jpg


Tottakai se hangari on liian pieni sille.

Lisää kuvia Spectrum (se on Consierge forum).
 
Viimeksi muokattu:
PTU Build 3.3.5f julkastu ja PTU avoin aalloille 1-4. Mitään erityisen hyvää en oo tosta patchistä viel kuullut, mutta en oo viel ite kerennyt kokeilee että saas nyt nähdä.

Nyt kun ite pelaillut ja kysellyt vähän useammilta patchista ja heidän kokemuksista, niin hyvin vaikuttaa toimivan. Ihmiset pelaillu tunteja ilman crasheja ja Lorvillen FPS:kin on ihan kohtuullinen(matalimmillaan n.20-25 paikkaa, parhaimmillaan yli 50. Matalimmillaankaan ei toki sellasta ärsyttävää nykimistä niin kuin Levskillä) vaikka ei nyt vieläkään missään huippulukemissa olla. Hangaarit ja mobiglasikin toimii jälleen normaalisti! Tällainen jono toki odotti juna-asemalla:
iqkUx7J.jpg


( https://i.imgur.com/iqkUx7J.jpg )
Star Citizen Alpha 3.3.5f PTU.993498 Patch Notes - Star Citizen Spectrum

"Kirje" Chrisiltä kun nyt $200milj. Saavutettu
Letter from the Chairman - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42
 
Viimeksi muokattu:
PTU Build 3.3.5f julkastu ja PTU avoin aalloille 1-4. Mitään erityisen hyvää en oo tosta patchistä viel kuullut, ...
No on tuossa se merkittävä parannus että melkein aina Hurstonin aluksen spawnaus kertoo mihin hangariin se alus spwannattiin.
 
Joko se network decopling pätsi tuli joka parantaa suorituskykyä?
3.3:ssa tuli Object Container Streaming (client-puolen) sekä Network Bind Culling jotka paransivat huomattavasti FPS:ää. OCS siis jakaa pelimaailman containereihin (eli ei tarvii olla muistissa ja prosessoitavana mitään muuta kuin se millä on sulle merkitystä<- se mitä näet, sekä seuraava mahdollinen containeri) ja NBC vähentää turhien, tarpeeksi kaukana olevien tapahtumien päivitysten määrää (eli mitä kauempana jokin asia on, sen vähemmän päivityksiä siitä serveri sulle lähettää kunnes loppujen lopuks sen ei tarvii päivittää sitä tietoa sulle ollenkaan kunnes taas olet tarpeeks lähellä, että sillä tiedolla on sulle jotain merkitystä) joka myös puolestaan parantaa sen myötä suorituskykyä.


!!PTU AUKI KAIKILLE!! Eli jos 3.3.5 haluaa kokeilemaan hieman etukäteen nii nyt siihen mahdollisuus!
 
Viimeksi muokattu:
Joko se network decopling pätsi tuli joka parantaa suorituskykyä?
Vähän vaikea tietää kun en osaa sanoa mihin tuolla viittaat.

On yksi todella vanhan johon voit viitata siinä nettikoodin ajo erotetiin eri threadiin fysiikka yms jutuista mutta se pätsi on tullut aikoja sitten (paljon ennen näitä (OCS+BC) jotka rakentuu sen päälle) joten en tajua miksi sinä siitä vielä kyselisit uudelleen ja uudelleen.
 
Onko nettikoodissa vielä jotain isompaa ongelmaa joka odottaa korjausta?
Ei toi nettikoodin puolesta todellakaan mikään ESports valmis peli ole, että jos sitä jää oottelemaan niin voi joutua vielä odottelemaan kauan aikaa. Tässä vaiheessa ihan turha CIG:n oikeastaan edes lähteä nettikoodia kiillottelemaan kun niin paljon siihen vaikuttavia tekijöitä on vielä ensimmäisessä implementaatiossa ja mm. parallel network meshing, lobby refactor ja sen myötä server meshingkin on vielä tulossa vasta. Itse kun paljon FPS-pelejä pelailen niin suosiolla pelailen muita jos totisesti haluan pelata, koska SC ei sitä pysty tällä hetkellä tarjoamaan. Star Marine sekä PU-puoli on täynnä ihmisiä, jotka hyväksikäyttää kaikki maailman netcode ja sync-ongelmat ja ajaa näin kaikki uudet pelaajat pois mm. Star Marine-pelimoodista.
 
Letter from the Chairman 200m $

Wow.JPG

Letter from the Chairman 200m $


------------------------------------------------------------------------------------

Onko nettikoodissa vielä jotain isompaa ongelmaa joka odottaa korjausta?
Tuo riippuu täysin siitä mitä tarkoitat nettikoodilla kun tuo termi joutui bäkkerien puheissa syntipukinrooliin niin että kaikkia pelin puutteita alettiin niputta termin nettikoodi alle vaika niillä ei ollut mitään tekemistä varsinaisen nettikodin kanssa.

Varsinainen nettikoodi (se mitä devit oikeastit tarkoittaa nettikoodilla) on täysin käytössä ja toimii niin kuin pitääkin ja on irroitettu omaan threadiinsa niin että samassa threadiinsa ei ole sellaista koodia joka aiheuttaisi asiankuulumattomia kytköksiä/lukkoja (esim. fysiikan tai kuvan käsittelyn suhteen (siitä nuo bäkkerien aiheetomat nettikoodi syytökset johtui)).

Varsinainen nettikoodi on nopea ja hoitaa hyvin netissä normaalisti tapahtuvat tiedonsiirtymis nopeuden poikeaman ja pakettikadot yms.

Tosin tällähetkellä 3.3.5 PTU:ssa on yhteyden menetyksiä mutta ne ei johdu nettikoodista vaan todennäköisemmin siitä että pelaajan koneessa tapahtuu jumahtamisia minkätakia se vastaa serverille liian hitaasti.


Jos nämä SC nettikodi yms asiat kiinnostaa niin on olemasssa RTV jakso jossa sen alueen Devit puhuu siitä kokonaisen tunnin.




PS Realiaikaine telemetria CIG - Public Telemetry


Jos taas hakee jotain mitä voisi niputta nettkoodisateenvarjon alle siihen tyylin kuin bäkkerit on aikaisemmin aiheetomasti tehnyt niin nuo

nettisateenvarjo.JPG


Voi laitaa siihen

Tuo OCS BSI ei mitenkään liity nettikoodiin mutta kylläkin suoraan tasaiseen FPS:ään.

Kun taas tuo PNJ on enempi serveri puolella vaikuttava mutta se vaikuttaa sitäkautta välillisesti serverin ja asiankaan väliseen liikenteesen eli sen voi niputtaa nettikoodin alle jos haluaa.

Lähde Star Citizen Roadmap - RSI - v1.1.2

------------------------------------------------------------------------------------

Ei toi nettikoodin puolesta todellakaan mikään ESports valmis peli ole, että jos sitä jää oottelemaan niin voi joutua vielä odottelemaan kauan aikaa. Tässä vaiheessa ihan turha CIG:n oikeastaan edes lähteä nettikoodia kiillottelemaan kun niin paljon siihen vaikuttavia tekijöitä on vielä ensimmäisessä implementaatiossa ja mm. parallel network meshing, lobby refactor ja sen myötä server meshingkin on vielä tulossa vasta. Itse kun paljon FPS-pelejä pelailen niin suosiolla pelailen muita jos totisesti haluan pelata, koska SC ei sitä pysty tällä hetkellä tarjoamaan. Star Marine sekä PU-puoli on täynnä ihmisiä, jotka hyväksikäyttää kaikki maailman netcode ja sync-ongelmat ja ajaa näin kaikki uudet pelaajat pois mm. Star Marine-pelimoodista.

Juu osalla ihmisitä odotuksen on menneet täysin vikapoluille tuon "Star Marine-pelimoodin" julkaisun jälkeen kun vaikka se on julkaistu niin missäänvaiheessa CIG:llä ei ole ollut eikä ole aikomusta tehdä Star Citizenistä täysiveristä FPS sätky ampu peliä ts sen tyylisen nettikoodin odottaminen on turhaa sittä ei koskaa tule tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pöllin M&V baarista Radegastin matkalle. Yritin kokeilla josko pullo pysyis kojelaudalla kun aluksen pistää säilöön ja ottaa takas niin että voisin käydä hakemassa lasinkin, mutta pirun PTU kaatui aina ennenkuin pääsin lasin kanssa takaisin.

0V51qFw.jpg
 

Free Fly Alukset


Nov 23 — Anvil Aerospace


    • Arrow: Agile fighter that packs a huge punch. A speedy glass cannon.
    • Gladiator: A ruggedly built two-person dive bomber.
    • Hornet F7C: Tough and dependable, the F7C is a multipurpose medium fighter.
    • Hornet F7C Wildfire: Special Edition of the F7C Hornet with custom livery and loadout geared for Arena Commander.
    • Hornet F7C-R – Tracker: Sacrificing a turret for an advanced radar dome, the Hornet Tracker seeks what is hidden.
    • Hornet F7C-S – Ghost: Stealthy, quiet, silent – the Ghost haunts an area by keeping a low profile.
    • Hornet F7C-M – Super Hornet: A two-seater multi-purpose medium fighter with a heavier loadout.
    • Hurricane: A heavy fighter with excessive loadout, including a turret that punches through shields and defenses.
    • Terrapin: Heavily armored ship with a sophisticated scanner, ideal for recon and exploration.
    • Valkyrie: A heavily armed multirole gunship and dropship.

Nov 24 — Roberts Space Industries


    • Aurora ES: A descendent of the X-7, this is the perfect choice for new ship owners. Versatile and intuitive.
    • Aurora LN: For the combat focused, the Aurora LN comes with bigger shields and larger weapons that pack a punch.
    • Aurora LX: The Aurora Deluxe, adding luxury and comfort for long stretches in the deep black.
    • Aurora MR: A balance of function and performance, the Aurora MR comes with cargo capacity and guns to ensure freight gets there safely.
    • Constellation Andromeda: A multicrew freighter with modular design, the RSI Andromeda is one of the most iconic ships in the verse.
    • Constellation Aquila: Exploring the stars and distant horizons, the redesigned cockpit offers max visibility with a rover and sensor suite to explore it all.
    • Constellation Phoenix: A chariot of the Gods, this converted luxury, high performance Constellation freighter is ideal for VIP transport.
    • Ursa Rover: Rugged, Durable and tough, this is the rover you need to explore a multitude of environments.


Nov 25 — Origin Jumpworks



    • 300i: Travel in style with this high-performance sleek touring ship.
    • 315p: Traverse the ‘verse with this high-performance exploration focused ship.
    • 325a: Origin’s sleek signature fighter, the 325 makes a great companion for finding your mark in style and sophistication.
    • 350r: Origin’s sleek signature racer, the 350 makes a great companion for leaving your peers in the dust.
    • 600i Explorer: The luxury yacht of Star Citizen, designed to explore in comfort and style with a vehicle bay.
    • 85X: A luxury and sporty short-range runabout for pilot and passenger.
    • M50: Origin’s premier racer, small, fast and highly agile.


Nov 26 — Aegis Dynamics



    • Avenger Stalker: A modified version of the Avenger, catering to bounty hunters with prison cells.
    • Avenger Titan: A former police ship with a cargo hold for light freight and courier abilities.
    • Avenger Titan Renegade: Special Edition of the Avenger Titan with custom livery and loadout geared for Arena Commander.
    • Avenger Warlock: A variant of the Avenger, armed with EMP generator to disable enemies.
    • Eclipse: A sleek stealth bomber, armed with heavy torpedoes.
    • Gladius: An aged but agile light fighter with mid-range armament.
    • Gladius Valiant: Special Edition of the Gladius with custom livery and loadout geared for Arena Commander.
    • Hammerhead: A multi-crew corvette bristling with manned turrets designed to counter fighters.
    • Reclaimer: A heavy deep space salvage vessel to reclaim wrecks and derelicts.
    • Retaliator Bomber: A long-range anti capital ship bomber, covered in turrets and capable of launching size 9 torpedoes.
    • Sabre: Favoring agility over durability, this ship is light, sleek and deadly.
    • Sabre Comet: Special Edition of the Sabre with custom livery and loadout geared for Arena Commander.
    • Vanguard Hoplite: Long-range Squad Dropship with a turret gunner.
    • Vanguard Warden: Long-range Heavy Fighter with a turret gunner.
PS: Sabre Raven - On pelissä lennettävisä oleva alus mutta se puuttuu tästä Free Fly listasta.


Nov 27 — Drake Interplanetary



    • Buccaneer: A light fighter that sacrifices durability and an ejection seat for raw fire power.
    • Caterpillar: A heavy multicrew commercial freighter. Lightly armed, with superior cargo capacity.
    • Caterpillar Pirate: A heavy multicrew commercial freighter. Lightly armed, with superior cargo capacity and custom pirate livery.
    • Cutlass Black: Black is Back. Drakes multicrew Cutlass is highly versatile, with combat and cargo prowess.
    • Dragonfly Black: A two-seater grav-lev bike. Easily traverses rough terrain, or closes the distance in space.
    • Dragonfly Yellowjacket: A two-seater grav-lev bike. Easily traverses rough terrain or closes the distance in space with custom yellow livery.
    • Herald: No secret is safe, Drake’s Herald captures and stores information before leaving at blistering speed.


Nov 28 — Alien Manufacturers



    • Khartu-al: Enigmatic, exotic and agile. The fragile Khartu-al excels at lateral thrust and maneuverability.
    • Nox: Sleek and fast, this gravity bike slices across rough terrain. Perfect for scouting and racing.
    • Nox Kue: Sleek and fast, this gravity bike slices across rough terrain. Perfect for scouting and racing with a bespoke Silver paintjob.
    • Vanduul Glaive: This Alien medium fighter replica drives fear with it’s ramming blades.
    • Vanduul Blade: Armed and Dangerous. This alien fighter slices through the air with it’s agility and shreds its foes.
PS: Vanduul Scythe - Puuttuu tuosta Alien Free Fly listasta vaikka se on jo pelissä lennettävissä jos haluat kokeilla Vanduul Scytheä niin ota yhteyttä niin katsotan miten tavataan pelissä niin että minä voin antaa Scythen sinulle kokeiltavaksi.


Nov 29 — Musashi Industrial and Starflight Concern



    • Freelancer: A multicrew cargo freighter, with turret and ordnance to deter those after it’s haul.
    • Prospector: A miner’s best friend, with a powerful mining laser and saddle bags to turn mineral to profit.
    • Razor: Cutting ahead of the competition, this sleek racer will give the others a run for pole position.
    • Razor EX: Stealth special edition of the Razor outfitted with signature-reducing materials and stealth components.
    • Razor LX: Special edition of the Razor features an overclocked engine, reduced maneuverability and armaments in exchange of straight-line speed.
    • Reliant Kore: A fusion of Xi’an and Human technology, this light freighter allows you to haul cargo with a friend.
    • Starfarer: Keep fleets on the move with this heavy refueler.
    • Starfarer Gemini: Keep fleets on the move with this heavy refueler, the Gemini version sacrifices capacity for armor and a missile launcher.


Nov 30 — Kruger/Argo/Tumbril/Consolidated Outland



    • Argo MPUV 1C: A small and unarmed utility runabout that transports cargo.
    • Argo MPUV 1P: A small unarmed utility runabout tuned to transport personnel.
    • Cyclone: Stir up a storm with this robust two-seater buggy that can carry a little something in the back.
    • Cyclone AA: This two-seater buggy with EMP functionality is armed with an anti-air missile launcher to deter threats from above.
    • Cyclone RN: Unveils the fog of war, the recon variant of the Cyclone is mounted with a powerful scanner array.
    • Cyclone TR: Support ground infantry with this combat variant, equipped with a mounted turret to provide cover fire for ground operations.
    • Mustang Alpha: Consolidated Outland’s premier ship for those wanting to push the limits a little more when starting out.
    • Mustang Beta: Home is where the heart is, the Beta offers comfortable living quarters for beginners roaming the frontier.
    • Mustang Delta: The Mustang Delta is armed with heavier weapons and rocket pods.
    • Mustang Gamma: Racing the competition? The additional engine loaded into the back will provide competitive the edge you need.
    • P-52 Merlin: Small, agile and comes with a sting. This snub fighter is fragile, but difficult to hit.

Jep se on 70+1 alusta joita pääsee kokeilemaan täysin ilmaiseksi.

Alleviivasin alusten perusmallit niissä tapauksissa joissa on paljon varianteja jotka ovat samankaltaisia kuin perusalus (ts jokaisen variantin testaaminen erikseen olisi toistoa) alleviivasin myös variantin jos se poikkeaa merkittävästi perusmallista.

Saa nähdä miten käytännössä CIG:n systeemit (serverit yms) kestää niin valtavan käyttäjämäärän jonka tämä Free Fly tulee taatusti aiheuttamaan.

Huomatkaa kumminkin se että eri alukset on lennettävissä eri päivinä ts vaikka Free Fly on 8 päivää kestävä niin kumminkin jokainen alus on lennettävissä vain yhtenä päivänä, ts katso minäpäivänä on lenettävissä se alus jota haluat kokeilla.

Kannattaisi varmaankin myös tehdä tili RSI:n sivulle etukäteen, ts ennen 23. päivää että vältät mahdolliset tilinteko ruuhkan aiheuttamat serveri ongelmat.

Muista tiliä tehdessäsi etukäteen kysyä joltakin (esim. minulta YV)
Refferal koodi koska siten saat käytöösi 5000 UEC pelin sisäistä rahaa
josta on hyötyä noita aluksia testatessa (poltoaine, ammukset ja aluksen korjaukset maksaa),
tuo etukäteen on tärkeä koska Refferal kodia ei voi lisätä jälkikäteen se pitää antaa tiliä tehdessä.


Lähde: Star Citizen’s ‘Free Fly’ event lets you test drive $9,000-worth of space planes
 
Viimeksi muokattu:
Vähän vaikea tietää kun en osaa sanoa mihin tuolla viittaat.

On yksi todella vanhan johon voit viitata siinä nettikoodin ajo erotetiin eri threadiin fysiikka yms jutuista mutta se pätsi on tullut aikoja sitten (paljon ennen näitä (OCS+BC) jotka rakentuu sen päälle) joten en tajua miksi sinä siitä vielä kyselisit uudelleen ja uudelleen.

Joskus vuosi vai kaksi sitten luvatiin päivitys joka parantaa suorituskykyä ja sitä käsiteltiin sillon könttänä "network decoupling" jolla käytännössä tarkoitettiin sitä että networkkiin liittyvät toiminnot eivät laske FPS eli FPS ja network performance erotetaan toisistaan. Ilmeisesti tällä hetkellä on kaksi teknologiaa jotka tekevät tuota hommaa eli Object Container Streaming ja Network Bind Culling.
 
Joskus vuosi vai kaksi sitten luvatiin päivitys joka parantaa suorituskykyä ja sitä käsiteltiin sillon könttänä "network decoupling" jolla käytännössä tarkoitettiin sitä että networkkiin liittyvät toiminnot eivät laske FPS eli FPS ja network performance erotetaan toisistaan. Ilmeisesti tällä hetkellä on kaksi teknologiaa jotka tekevät tuota hommaa eli Object Container Streaming ja Network Bind Culling.
Juu tuo ominaisuus on tullut jo aikaa sitten.

Kumpikaan OCS eikä NBC ei tee sitä mutta nuo eivät toisi merkittävää FPS hyötyä jos sitä "network thread decoupling" ei olisi olemassa pohjalla.

OCS on täysin pelaajan päässä pelaajan koneella toimiva ominaisuus, merkittävin hyöty on se että se hallitsee tarvittavan muistinmäärän ja prosessoritehon ja näyttiksen musitin määrän tarvetta niin että pelaajan kone ei tukehdu ylimääräiseen työmäärään.

NBC taas hallitsee sitä mitä tietoja serveri välitää eri pelaajien koneille ja mitä tietoja välitetään pelaajilte koneite toisien pelaajien koneille ja sitä miten tiheään näitä tietoja päivitetään pelaajilen koneille.

NBC välillisesti vaikutta OCS:n toimintaan koska se rajoittaa sitä datamäärä joka OCS:n on käsiteltävä.
 
Viimeksi muokattu:
NBC taas hallitsee sitä mitä tietoja server välitää eri pelaajien koneille ja mitä tietoja välitetään pelaajilte koneite toisien pelaajien koneille ja sitä miten tiheään näitä tietoja päivitetään pelaajilen koneille.

Eikös NBC juurikin vaikuta fps performanceen kun serveriltä ei pusketa kaikenmaailman turhaa dataa koneelle jota peli/prosessori sitten joutuu turhaan käsittelemään?
 
Mitäs sinä saat tästä hyvän mielen lisäksi?
En mitään jos tilintekijä käyttää jonkun muun refferal koodia (minähän en antanut omaani tähän ketjuun sanoin vain että sen voi pyytää halutessaan YV).

Mitä yleensä ne jotka antaa refferal koodejaan saa niin jos koodin käyttäjä ei osta pelipakettia niin ei yhtään mitään ja ostaa niin riipuen kertyneestä ostajien määrästä hangar koristeita tai jotain hiukan hyödyllisempää (minulla on tällähetkellä yksi ylimääräinen Badger tämän seurauksena ts hyöty käytännöllisesti kartsoaen nolla).

Muuten teen toisen tilin Organisatiota varten tuolle organisaatiolle lahjoitan sen Hull B aluksen jonka olen luvannut [DBA] Organisation jäsenten käytöön kyseisen aluksen olen ostanut omila rahoilani (n. 90€) ja sen käyttöarvo on taatusti organisaation jäsenile suurempi kuin mitä minulle voi refferal kodeista kertyä ja minun refferal hyödyt ei voi ikinä ylittää tuon aluksen arvoa koska lopetan oman koodini jakamisen ja sen sijasta jaan tuon organisatio tilin koodia ts kaikki refferal tilpehööri menee suoraan sen organisaation käytöön sen jäsenille.


TS Jos sinua kovasti vaivaa niin en hae mitään henkilökohtaista hyötyä Refferal kooodin jakamisella
ja käytännössä toimin niin että siitä ei pääse kertymään mitään merkittäävää hyötyä minulle
(mutta kylläkin sitä koodia käyttäneile siitä on merkittävää hyötyä koska olen itse sen varmistanut tuolla Hull B aluksella).


PS Koska Hull B alus ei ole vielä pelissä pelattavissa sen korvaavana laina-aluksena toimiin Constellation Andromeda ts [DBA] organisaation jäsenillä on käytettävissään just nyt Constellation Andromeda.

Connie_Exterior_3.jpeg


HullB-Front-Elevation.jpg

Vanha konseptikuva ts vastaa vain etäisesti sitä mikä lopulline pelissä oleva alus tulee olemaan.

Tämän hetkien konsepti pituus 40m leveys 15m korkeus 17m massa 387500 kg (massa varmasti monikertaistuu)
ja rahtikapasiteeti 384 SCU (esim. Starfarer 295 SCU).
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten. Joko se 300i -sarjan rework tuli joka luvattiin jo varmaan 4v sitten ennen Avengerin reworkkia joka tuli jo?
 
Mites muuten. Joko se 300i -sarjan rework tuli joka luvattiin jo varmaan 4v sitten ennen Avengerin reworkkia joka tuli jo?
300 sarjan (siis mutkin kuin i malli) rework piti tulla ihan just mutta se lykkäytyi pari julkaisua myöhemmäksi mutta kyllä se sieltä tulee
(nykyinen 300 sarja on koodin puolesta raskas eikä ole kunnolla yhteensopiva nykyisen Itemport 2.0 ja OCS systeemin kanssa joten se on jokatapauksessa pakko tehdä uusiksi).

Seuraavaan 3.4 versioon tulee paljon uusia ja päivitettyjä aluksia (mm Freelancer MIS jota olen odottanut jo jonkinaikaa ts vuodesta 2014),
Origin 300 sarjan alukset tulee näillänäkymin 3.5 versiossa ts heti ensivuoden esimmäisellä neljänneksellä.

Muuten 3.5 version tulee myös uudistettu Origin m50 (kuinkahan paljon se kasvaa kun tällähetkellä se on käytännössä liian pienin niille komponenteile jotka siinä muka on).

Nuo 3.4 version alukset tulee vain siinätapauksessa että ne ehtii täysin valmiiksi dedlineen mennessä, 3.4 versiolla on kova dedline jota ei lykätä vaan ennemmin pudotataan osia pois.
 
No laittakaas koodi, niin käyn katsastamassa mitä ne on saanut aikaiseksi.
EI PYYNTÖJÄ KETJUUN koska pelejen refferal koodien jako on kielletty ketjujen kautta (nimeoman siksi sanon että pyydä keneltä tahansa enkä anna koodia suoraan).

Tässä oma, saa muutkin käyttää: xxxxxxxx
Koodeja ei saa ioBBS:n ehtojen mukaan jakaa ketjuissa.
 
Viimeksi muokattu:
EI PYYNTÖJÄ KETJUUN koska pelejen refferal koodien jako on kielletty ketjujen kautta (nimeoman siksi sanon että pyydä keneltä tahansa enkä anna koodia suoraan).


Koodeja ei saa ioBBS:n ehtojen mukaan jaka ketjuissa.
Muokattu aika nopsaan jo pois, muokkaisitko myös tuosta lainauksesta pois niin ei jää näkyviin.
 
Noh onneksi IcePen siteerasi viestiä, niin sain koodini vaikka alkuperäistä viestiä on muokattu :lol:

Kiitokset.
 
... niin käyn katsastamassa mitä ne on saanut aikaiseksi.
Tuohon katsomassa käyntiin liityen

Pelin asennus on kokonaisuudessaan n. 40 Gt
(lataa useassa vaiheessa ja kertoo välissä suurempai lukuja mutta se johtuu siitä kun se ei lataa mitään kahteenkertaan ts päivyksitä altautu vain ne osat jota on oikasti uusia).

Koska tuo pelin lataus on noni suuri se kannattaa tehdä hyvissäajoin ennen tuota Free Flytä, Free Flytä varten peliin joutuu teitenkin latamaan sen 3.5.3 julkaisuverson mutta koska se lataa vain uudetosat (ts 3.3 ja 3.5.3 erotuksen) se päivitys on kohtuulisen kokoinen.


Edellisten Free Fly tapahtumien perusteella painotan sitä että tili kannattaa tehdä etukäteen ja peli kannattaa ladata etukäteen (jos voi) koska juuri sen Free Flyn aikana on valtava piiki uusien tilien tekijöissä ja pelin lataajissaa ja se on aiheuttanut toimitahäiriöita RSI:n sivuilla (ts ajoittaista/hetkellistä 404:ä kun palvelin ei ehdi vastata kaikkiin sivunlatauspyyntöihin).


Muokattu aika nopsaan jo pois, muokkaisitko myös tuosta lainauksesta pois niin ei jää näkyviin.
tehty
 
Viimeksi muokattu:
Eikös NBC juurikin vaikuta fps performanceen kun serveriltä ei pusketa kaikenmaailman turhaa dataa koneelle jota peli/prosessori sitten joutuu turhaan käsittelemään?
Ei mitenkään suoraan koska se nettikoodi puoli on erillisessä threadissa (ollut jo pitkään) ja tuo NBC on emenpi serveri puolella hyötyä tuova kun se on serveri jonka pitää hallita kaikkien pelaajien data liikenne.

NBC vaikuttaisi pelaajan näkyvään FPS:ään huomattavasti jos pelaajalla olisi ahdas nettikasita jota ei käytännössä yhdelläkään suomalaisella pelaajalla ole.

Käytännössä NBC:n hyöty on se että pelin kokoa ja yhdellä serverillä olevaa pelaajamäärää voidaan kasvattaa ilman että peli takkuaa.

OCS antoi sen verran vapaita resurseja että Hurston voitiin tuoda peliin.

Mutta Arcropia ei oikein voi tuoda peliin ilman että myös NBC on käytettävissä (Arcorp saattaa vaatia myös Server Side OCS:n).

Seuraava pelin merkittävä laajennus vaatii sitten Server Side OCS:n ja mahdollisesti myös se Server Meshing ominaisuuden.


Ilman Server Side OCS:ää serverit toimii niin että kaikkien pelin käsittelemän datan täytyy olla keskusmuistissa ts serverissä pitää olla hirveästi muistia (serverin vasteajan nopeuden takia se on todellakin keskusmuistissa eikä virtuaalimuistissa) ja siitähuolimatta se loppuisi kesken jos peliin tuotaisiin Hurstonin lisäksi vielä kolmas planeetta kuineen.

Hox se millaista dataa serveri käsittelee eroaa merkittävästi siitä mitä on pelajan koneella kun serverillä ei ole mitää grafiikkaan liityvää (luukuhnottamatta osaa siihen liityvästä fysiikasta (törmäyksien verifiointi)).


Muuten Star Citizen pyörii Amazonin AWS pilvessä Star Citizen käyttä tehokaimpia palvelimia mitä AWS tarjoaa, Amazon AWS on tähänsaakka ollut Intel only talo mutta se on yksi ensimmäisistä Epyc Rome servereiden käyttöönottajista saa nähdä vaihtuuko Star Citizen pyörimään Epyc Romejen päällä (sa antaisi hurjasti lisää esim. sitä kekskumuistia) CIG:llä on kyllä vieläkin voimassa se Intel sponsorisopimus että mitenkähän se vaikuttaa tähän.


Edit lisäys serverin keskusmuistiin liityen:

Osa ei varmaa hoksaa ajatella sitä että se Star Citizen Serveri siellä AWS:ässä on jo Virtuaalikone eli jos sillä Star Citizen Serverillä olisi Virtuaalimuistia käytössä niin se olisi tavallaan virtuaalikoneen virtuaalisen keskusmuistin virtuaalista virtuaalimuistia ts se ei ole ihan sama juttu kuin sen sun oman PC:n virtuaalimuisti.
 
Viimeksi muokattu:
Huikea paikka tuo Hurston ja Lorville, vaikken kerenny kun vähän vilkaisemaan. :nb:
Vielä kun saavat FPS:n Port Olisarin tasolle niin avot.. :drool:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom