... mutta kesken laskeutumisen kaveri teleporttasi aluksen ulkopuolelle ja tippui laskeutumisalustan läpi tyhjyyteen ...
Käynyt myös mulle, tuo johtuu todennäköisesti siitä että laskeutumisesi kesti niin kauan että hangarin automaatinen aluksen varastointi käynnistyi ts alus katosi ympäriltäsi ja sinä putosit Lorvillen pohjan läpi.
CIG on laittanut tuo automaatisen aluksen varastoinin ajastimen aika tiukalle tämän Free Flyn ajaksi siksi kun on niin paljon pelaajia jotka haluaa laskeutua ja nousta Lorvillestä ts hangarit pitää saada vapautettua toisille pelaajille.
Lorvillessä on normaalisti 10 hangaria mutta tämän Alus Expon aikana niistä on vain 8 käytössä (se expo sali varaa niiden kahden ison hangarin resurssit) koska serverillä on tällähetkellä ilmeisesti maksimissaan 80 pelaajaa niin se meinaa sitä että yhtä hangaria kohden on n.10 potentiaalista tarvitsijaa.
... Jatkan testaamista tehtävien muodossa. Osa toimii ja osa ei, joten se on vähän arpapeliä tällä hetkellä. ...
Tehtävät oli aika hyvässä kunnossa 3.2 versiossa mutta tässä 3.3.6 versiosa osa niistä on rikki ja Hurstonissa ei ole tehtäviä vielä ollenkaan,
ts kun alat tehdä tehtäviä QT lennä ensin Crusaderiin ja vasta sen jälkeen aktivoi se tehtävä
(jos teet sen toisessa järjestyksessä niin tehtävä voi ehtiä vanhentua sinäaikana kun olet QT lennossa Hurstonin ja Crusaderin välillä).
... Seisoskelin siinä sitten pimeässä erämaassa laskeutumistelineen valossa ja huhuilin chatista apuja. Sieltähän oli tulossa apuja, mutta peli päätti mennä harmillisesti kaatumaan. ...
Tuossa tapauksessa kannataa hyödyntää sitä mahdollisutta että pelaaja voi tehdä Beacon Tehtävän ts valitset nouto tehtävä Beaconin ja kerrot määränpään ja sen hinnan minkä olet valmis maksamaan että joku hakee sinut ja vie päämäärääsi.
... Chatti lopettaa ainakin minulla toimimisen hetken pelaamisen jälkeen. Joka pelikerralla se on kussut jo varhaisessa vaiheessa hävittäen historian kokonaan. Ilmeisesti voin kirjoittaa sinne, mutta en näe muiden vastauksia. ...
Kumpaa Chat käyttöliitymää tarkoitat ruudun vasemmassa yläkulmassa olevaa vai Mobi Glass:in ruudulla olevaa kun ainakin mulla tuo Mobi Glass versio toimii nykyään luotettavasti kun taas se ruudun vasemmassa yläkulmassa oleva versio uusittiin vasta eikä uudesta ole saatu vielä kaikkia lastentauteja pois (tulevaisuudessa Chatin voi sijoitaa myös aluksen MFD paneelille jos niin haluaa tehdä).
... Aseita ja muuta roipetta näyttää olevan aika vähänlaisesti. ...
Kuvittelet noin jos et ole käynyt jokaisessa kaupassa kun kaikki aseet yms ei ole myynnissä kaikissa kaupoissa ja niitä kaupoja on sekä Lorvilessä että Olisarissa että Grinhecksissä että Levskissä (esim. yksi tiety avaruuspuku josta pidän on myynnissä vai Levskissä).
Koska Hurston on käytännössä enempi tai vähenpi pakkotyösiirtolla siellä on kaupoissa pieni avaruuspuku valikoima (Hurstonilaiset ei osta avaruuspukuja eikä niilä olisi edes varaa niihin).
... Tönköt ja muoviset NPC:t ymmärtää ...
Juu NPC:t tuntuu olevan pelikertojen välillä vähän tuurista kinni kuinka hyvin ne sattuu toimimaan sillä serverillä jolle päädyit, ärsyttävin ongelma tässä viimeisimmässä 3.3.6... päivityksessä (jep 3.3.6 on jo päivittynyt pariinkertaan) on se että NPC:t ei tällähetkellä enää väistä pelaajahahmoja (itse jouduin kerran jumiin kaupan ostopääteen ja NPC hahmon väliin kun se NPC pääti ostaa jotain kaupasta eikä noteerannut sitä että minä olin jo sillä ostopääteelleä).
... Minä kun luulin, että tässä pelissä olisi lääniä ihan helvetisti, mutta ilmeisesti tällä hetkellä pelattava alue keskittyy yhden tähden ympärille? ...
Jatkuvasti on kyllä toistettu että peli on Alpha ja siinä on tällähetkellä vasta osa yhdestä aurinkokunnasta ts Statnton systeemistä.
Tällähetkellä on yksi planeeta jonka pinnalle pääsee koska toinen planeeta on Crusader joka on kaasujättiläinen eikä sen (cloud city) leijuvat kaupungit ole vielä pelissä noiden lisäksi on Crusaderin 4 kuuta ja se Planetoidi jolla Levski on ja Hurstonin 3 kuuta, eli taivaankappaleita jollla on useita laskeutumiskohteita on nyt 9 kpl + Olisar joka kiertää Crusaderia + kaikki R&R asemat jotka löytyy Crusaderin ja Hurstonin Lagrange pisteistä (10 lagrange pistettä yhteensä jos muistan oikein muta jokaisessa ei taida olla R&R asemaa) + Kareah asema + Covelax asema + Grimhecks + ? (onko Tessan aema tällähetkellä pelissä vain ei).
Seuraavksi tuleee Arcorp kuineen.
Sitäpaitsi tuo "että tässä pelissä olisi lääniä ihan helvetisti"
pitää kirjaimellisesti paikansa jo nyt koska sitä lääniä (pinta-alaa) on jo nyt ihan helvetinpaljon enempi kuin muissa monipeleissä yhteensä, laskeppa huviksesi Hurstonin ja kaikkien kuiden pinta-alat yhteen lopputulos on ihan tolkuton neliökilometrimäärä ainut moninpeli jossa on enempi lääniä/pinta-alaa on Elite Dangerous (SC eroaa ED:stä siinä että tähänmennessä jokaikisellä taivaankappaleela on ollut useita laskeutumis kohteita jotka tarjoaa tehtäviä yms (joo joo Hurstonin ja sen kuiden tehtävät ei vielä toimi)).
"mutta voisin veikata niiden olevan toisiaan muistuttavia kiviröykkiöitä."
Tulet huomaamaan kuinka pahasti metsään tuo oletuksesei menin kun ne "kiviröykkiöt" ei muistuta edes itseään koska niillä on useita toisistaan poikeeavia biomeitaa niin että maisemat muuttuu selvästi eri paikoissa samallal "kiviröykkiöllä" kun hankuljen riittävän pitkän matkan (riitävän pitkä matka tarkoitaa yleensä vähintään kymmeniä kilometrejä pinnalla koska taivaankapaaleet ei ole peiniä).
Kun olette Hurstonissa kokeilkaa sitä ilmaista Dragonfly tai Nox speederiä vaika ihan vain Hurstonissa (lue alta), lähde ajamaan takaa vaikka "aurinkoa" Stantonia se tietenkin pääsee karkuun mutta ehdit lentää valoisassa puolituntia tai pisempään (jep Hurston planeeta oikeasti pyörii akselinsa ympäri (Dragonfly aluksen nopeus pinnlla on 40 m/s ja Hurstonin pyörii nopeampaa kuin sen) joten sillä on todellinen yö/päivä sykli ja sen Stanton auringon valoa siroaa aamulla ja illalla ihan Hurstoninn ilmakehästä ts Stantonin takaa-ajon aikana saa komeita kuvaruutukaapauksia) tuossa ajassa ehdit huomata sen kuinka biomit muuttuu.
Draconfly tai Nox speederin ilmainenn kokeilu Hurstonissa
1 vuokraa se näyttely salista (Dragonfly Drake päivänä ja Nox Alien päivänä)
2 mene metroasemalle ja valitse jokin kaupungin porteista 1-6 (jos ei ole porttia vaihtoehtoa olet väärällä metrioasemalle (voit joutua matkustamaan yhdellä metrolla että pääset alueelle jolta se oikea metroasema löytyy (katso alla 2))).
3 portilta löytyy pääte jolla spawaat sen Dragonflyn tai Noxin padille siten vain nouset (näppäin F ja tarkuutta) speederin selkään (ja ihmettelet että miten se härveli käynnistetään
tässäkin se F näppäin ja tarkuus auttaa).
Metrot on just lisätty peliin ja koska SC:ssä kaikki on todellista niin niin on myös metroradat joilla Metrot ihan oikeasti kulkeen koska tämä on eka kerta kun metrot on pelissä on vielä sellainen rajoitus että metroradoissa ei pysty olemaan haaraumia joten yhdellä metroradalla pystyy olemaan vain yksi metrojuna joka kulkee edestakaisin kahden pisteen välillä (ts tällähetkellä metro operoi samalla pelilogiikalla kuin hissi) tosin sillä yhdellä metroradalla voisi olla välipysäkkejä mutta koska Hurstonin metroasemat on kaukana toisistaan eripuolilla kaupunkia sellainen metro joka kiertäisi useamman aseman kautta muodostaisi todella pitkän linjan ja matkaaika olisi sen mukainen ja koska yhdellä linajalla pystyy olemaan tällähetkellä vain yksi juna myös seuraavan vuoron odotusaika olisi todella pitkä.
Koska kaikilla taivaankappaleilla joille voi laskeutua on useita Outposteja jotka myös tarjoaa vaihtelevaa tekemistä (paskakuskista ajokilpailuun) (esim. Yelasta on löydettävissä Druglab joka valmsitaa Widow huumetta jolla on hyvä kate myydessä (jos et jää kiinni)) ja tuon lisäksi on vielä kaikki asemat ja varsinaiset laskeutumis"kaupungit" (jo yksin Lorvillen, Grimhecksin ja Levskin sisätiloihin tutustumisessa vierähtää pari iltaa (oletko varma että tiedät missä kaikki kaupat on)) niin tällähetkellä on mielestäni ihan hyvin pelattaavaa jos tätä peliä ei pelaa aktiivisesti useita päiviä per viikko (esim. minulla SC ei ole se peli jota pääasilliseti pelaan tällähetkellä).
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Mitä tulee pelin laajentumiseen jatkossa niin kun huomioi sen nopeuden jolla Hurston + sen kuut tuli peliin ja millä nopeudella Arcorp + sen kuut on tulossa peliin niin kehitystahdon nopeutuminen näyttäisi olevan ihan lupaavalla tasolla ja sitten kun tuohon lisää sen tiedon että CIG hakee aktiivisesti lisää työntekijöitä (
101 paikkaa auki just nyt) koska ne haluaa saada monia rinnaikaista aurinkokunta työryhmiä työskentelemäänn yhtäaikaa eri aurinkokuntien kimpussa niin eiköhän tämäpeli joskus valmistu.
PS Jännää kun joidenkin mielestä CIG rahat on fataalisti lopussa mutta siitähuoliamntta CIG pyrkii kasvattaman työntekijämääräänsä n. 25%:ntilla.
-----------------------------------------------------------------------------------
Muista pyytää joltain refferal koodi ennen kuin teet RSI/peli tilin.
Free Fly
Download Star Citizen
How to Play Star Citizen
FAQ - Roberts Space Industries
Cloud Imperium Games Knowledge Base