- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 981
3.2.1 oli lähinnä bugikorjauksia joten ei vaikuta merkittävästi tuohon.Onko pelin optimointi parantunut yhtään? Viimeksi kun kokeilin lentelyä ja ensimmäisten tehtävien tekemistä niin taisi kaikilla olla max ~30fps koneen raudasta riippumatta. Itselleni tulee helposti pahoinvointia ensimmäisen persoonan peleistä ja alhainen FPS pahenta tätä huomattavasti.
Tekisi mieli taas pitkästä aikaa vilkaista millä mallilla projekti on, mutta mikäli gameplay on edelleen slideshowta niin jään vielä odottelemaan.
Mutta nämä alla on tulossa 3.3 versiooon (tämänhetkisen aikataulumukaan) ja ne vaikuttaa merkittvästi tuohonkin kysymääsi yksityiskohtaan.
Niin kuin näkyy suuriosa noista on jo varsinpitkällä se tosin johtuu siitä että suurinosa niistä oli tarkoitus tulla jo 3.2 versiossa mutta kuten näkyy ne ei ehtineet valmiiksi siihenmennessä, mutta jos tämänhetkisestä valmuisasteesa voi mitään veikata niin suurinosa taita melkosuurella todennäköisyydelllä ehtiä valmiiksi 3.3 versioon.
Kuvat olen kaapannut tästä Star Citizen Roadmap - RSI - v1.1.2 ts nyt voi hyvin verrata näihin kuviin tilannetta tuolla siivulla ja nähdä miten se etenee tästähetkestä eteenpäin.
Myös planeetoiden/kuiden pintojen kohteiden on ilmeisesti tarkoitus tullla sekä Mobiglass että alusten karttoihin.3.2.1 toimii ihan kivasti jo, ja tehtäviäkin alkaa taas näkymään.
Kuiden pinnalla suunnistus sais vaan parantua. Jotenkin äärimmäisen jäykkää suunnistaa outpostilta outpostille käymättä ilmakehän ulkopuolella. Sillein et nautiskelis vaan maisemista ja kruisailee.
Ja muutenkin karttasysteemi on tässä käytettävyydeltään ja käyttöliittymältään täys susi.
Mut tässä on kyllä erittäin paljon potentiaalia! Eilen tein ensimmäiset gänkkäilynikin outpostilla
Itse tulee aina automaatisesti yritettyä Mobiglassin kautta kun on tarkoitus nähdä jokin kohden planeetalla/kuulla jote se että se ei vielä toimi jurpii suuresti.
Myös sekä aluksien että Mobiglassin zoomaus/pyöritys toiminnot ei toimi mielestäni mitenkään järkevästi varsinkin pyöritykset ei koskaan toimi niin kuin kuvittelen niiden toimivan niin että karta kierähtää aina johonkin muuhunsuuntaan kuin yritän pyörittää
(siinä on joki tekoälyttömyys systeemi joka päätää mitä muka hlauan tehdä (varmaan päässy jokin firma joka tekee toiseen scifi mailman juoma-automaateja, ovia, yms tehtailemaan tuon kartan pyörityksen/zoomauksen se kun on niin halvatun avulias)).
Myös se on ongelma että joskus kun on tarkoitus vain zoomata/käännellä kartaa niin ne hiirenliikeet välityy myös taustalla aluksen ohjausliikeiksi joka ei todellakaan ole toivottava "ominaisuus".
3.2(.1) versioon tuli paljon uutta noihin myynti/ostokioskeihin (sekä erilisiin kioskeihin ja vastaaviin käyttöliitymiin Mobiglassissa) joten UI käyttöliitymiä tekevällä Dev porukalla on ollut täysityö niiden teossa joten tämä karttapuoli ei ole ollut 3.2 version painopiste alue.
PS "Sillein et nautiskelis vaan maisemista ja kruisailee." tuon voi tehdä kun ilmakehässä ollessa B näppäimen painaminen antaa kohteet kuunpinnalla (jos muistin oikein) eli siten voi suunnistaa ja polttoaine ei lopu kesken kun ei lennä liiankovaa ts pitää nopeuden senverran pienenä että fuelskoopit kerää melkein yhtäpaljon kuin alus kulutta (ts ei ainakan boostilla).
Jos hyvinkäy niin tuonlisäksi voi palkata NPC aluksen saatoalukseksi itselleen eli pystyy läpäisemään vähän vaikemapia tehtäviä ilman että olisi kaveria linjoila samaan aikaan.tai no se tehtä muuttuu ammu piraatti, hae laatikko ja ammu lentävä piraatti.
FPS saato NPC:tä ei voi todennäköisesti palkata kun se vaatisi että olisi FPS NPC reititys kokonaisuudessaan valmis, kun taas tuo kohdettapuolustavat FPS NPC:t vaihtoehto tarvii toimivan FPS NPC reitityksen vain niihin kohteisiin joita se FPS NPC puolustaa.
Viimeksi muokattu: