Star Citizen

Niin oliko näin että 3.3 ei tuu mitään muita uusia paikkoja ku ne rekkapysäkit?
Roadmappia ku katsoo ni siellä ei ainakaan eilen ollu vielä OCS:kään 3.3 kohdalla. C
Juu se että OCS tuli 3.3 versioon ei siirrä mitään muuta näillänäkymin 3.3.5 verison roadmapista 3.3 versioon.

Mutta koska tuo OCS on se musthave juttu joka mahdolistaa kaiken muun niin nuo 3.3.5 versioonlistatut jutut voi tulla pienempinäpäivityksinä sitämukaa kuin ne valmistuu eli ei välttämttä tule yhtä 3.3.5 päivitystä sitten kun kaikki on valmiina vaan kaikki saattaa tulla peinempinä päivityksinä tipottain ts jää nähtäväksi miten ne tulee.


"Muistaakseni 3.3 piti tulla melkoisen paljon uusia paikkoja jo koluttavaksi?"

Juu ne kaikki on vain pääasissa tuolla 3.3.5 kohdassa tässä roadmapissa niin että ei ehdi Citizencon 3.3 PTU versioon.
 
Viimeksi muokattu:
Kai sitä rahaa tulee sisään muustakin kuin aluskaupasta, mikä on tuottoisaa edelleen ja tällä haavaa se pääbisnes.

Facewaren kanssa yhteistyössä myytävä RSI-web-kamera nyt esimerkiksi on diili, josta on tiedetty vasta vuoden verran. Sekin mennee kaupaksi ihan kivasti mukavaan hintaan. Yleisellä tasolla arvioituna lienee kohtuullisen vaikea arvailla millaisia muita rahoitusvirtoja liikeyrityksellä on, joten tuskin siellä pelkästään välittömän joukkorahoituksen varassa sompaillaan.
Faceware ei nyt kumminkaan ole isojen rahakassien firma kuten Intel ja se auttaa suoraan koko FOIP ominaisuuden teossa peliin joten epäilen että siellä ei ole mitää isoa rahvirtaa suuntaan Faceware>CIG vaan kysessä on enempi tegnologia yhteistyö.

Mitä tulee siihen RSI FOIP kameran niin sillä on rajallinen ostajakunta kun se on räätälöity täydellisesti sopimaan FOIP käyttöön (myös muissa peleissä) niin se ei ole parasmahdollinen Webcam ts kun joku hakee ensisiajisesti Webcamia se ei osta FOIPcamia sen sijasta ts en usko että RSI FOIP kameran myynnistä tulisi isoja tulovirtoja.

Jos Citizenconin yhteydessä ei julkaista mitään uusia isoja diilejä niin tällähetkellä Intel on ainoa jolta tulee CIG:lle ohi joukorahoituksen merkittäviä summia rahaa niin että se ei näy tuossa kuuakusikertymässä.

kyllä se perälauta sieltä lähestyy. 500 hengen tiimillä pelkät välilliset ja välittömät henkilöstökustannukset ovat vähintään 5M€/kk ja eiköhän sitä rahaa pala pelinteossa vähän muuhunkin.
Juu totta viimeiset n. 3kk kertymä on ollut selvästi alle sen mitä per kk kuluu mutta tuo sinun ehdottama 5M€/kk on kyllä selvästi yli sen mitä kk kulut voi olla
(10000€ per työntekijä per kk on nyt vaan
(jos se pitäisi paikkansa tämä peli olisi kuollut ja kuopattu jo vuosia sitten
(oikeastaan jos 10000€ per työtekijä per kk pitäisi paikkansa olisi homman pitänyt kaatua viimeistään vuoden 2015 lopussa koska nyt on 2018 ja homma on vielä pystyssä tuo luku ei voi pitää paikkaansa))).

Eli katsotaan Citizenconin jälkeen onko kuukkausikertymä korjautunut tarpeeksi korkealle tasolle pitkänajan keskiarvoja ajatellen
(kun itseänikin kiinnosta että peli tulee valmiiksi ja sehän vaatii teitenkin riittävän rahoitustason).


Muuten näihin rahoituskuvioihin liityen, CR/CIG haluaa julkaista Squadron 42 pelin ilmeisesti myös ihan oikeana onlline ja fyysisissä kaupoista ostettavana versiona tuon toteuttamiseen CIG tarvii ilmanmuuta kumppanin jolla on jo systeemit sen toteuttamiseen ts jokutaho joka haluaa tuon osan toteuttamisen tulee todennäköisesti jossainvaiheessa maksamaan siitä jonkinverran CIG:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Juu totta viimeiset n. 3kk kertymä on ollut selvästi alle sen mitä per kk kuluu mutta tuo sinun ehdottama 5M€/kk on kyllä selvästi yli sen mitä kk kulut voi olla
(10000€ per työntekijä per kk on nyt vaan
(jos se pitäisi paikkansa tämä peli olisi kuollut ja kuopattu jo vuosia sitten
(oikeastaan jos 10000€ per työtekijä per kk pitäisi paikkansa olisi homman pitänyt kaatua viimeistään vuoden 2015 lopussa koska nyt on 2018 ja homma on vielä pystyssä tuo luku ei voi pitää paikkaansa))).

silloin oli varmasti vähämmän porukkaa.

eikä tässä puhuttu pelkistä palkoista vaan firman kokonaiskuluista. ja mitä tulee henkilöstön kokonaiskustannuksiin niin 10ke/kk/helö ole mikään kovin kummonen. sama menee Suomessakin monissa teknologiafirmoissa, ja käsittääkseni CIGn studiot ovat kalliimmissa maissa.

palkka+soskulut+eläke+edut+bonukset+työterveys+vakuutukset+laitteet+tilavuokra+lisenssit+koulutukset+matkustus+poissaolot+yms.

tietenkin voi olla että CIGllä on apuluokkalaiset koodaamassa jolloin päästään ehkä vähän halvemmalla, ja selittää myös sen miksei tule valmista.
 
silloin oli varmasti vähämmän porukkaa.

...
palkka+soskulut+eläke+edut+bonukset+työterveys+vakuutukset+laitteet+tilavuokra+lisenssit+koulutukset+matkustus+poissaolot+yms.

...
tietenkin voi olla että CIGllä on apuluokkalaiset...
...
Haloo itse sanoit 10000€ per työntekijä per kuukausi eli sillä montako niitä työntekijöitä on ei ole merkitystä koska kokonaissuma muuttuu automaatisesti sen työntekijämäärän mukaan (ts en laskenut 2012-2015 lukua 500 työntekijän mukaan koska se olisi ollut älytöntä).

...
Puhuin vuodesta 2015 hyvästä syystä ja se syy ei ole tuossa listassa jonka teit (eikä se syy ole se ilmeisin "mediatapahtuma" joka oli voimakkaimmillaan tuonvuoden loppupuolella).

...
Juu jossakin voi olla niitäkin.


-------------------------------------------------------------------------------

Olin tainnut unohtaa viimekuun kuukausiraportin se on tullut ja tuo (alla) on aika kätevä tiivistelmä siitä.



Squadron 42 pelistä tulee erillinen kuukausiraportti vähän myöhemmin (veikkaan että syy on se että ei haluta spoilata Citizenconia).
 
Viimeksi muokattu:
Pelialalla palkat ei ole ihan samaa sarjaa, kuin ohjelmistokehityksessä yleensä. Joku senior/lead- tason koodari saattaa ehkä 6+k€/kk vetää, mutta kyllä ne palkat ihan normi kaverilla alkaa varmaan jostain vajaasta nelosesta - junior tasolla reilusta kolmesta.

Saksassa ja jenkeissä kai ne työllistää eniten. Sivukulut lienee aika pienet verrattuna johonkin Suomeen.
 
Pelialalla palkat ei ole ihan samaa sarjaa, kuin ohjelmistokehityksessä yleensä. Joku senior/lead- tason koodari saattaa ehkä 6+k€/kk vetää, mutta kyllä ne palkat ihan normi kaverilla alkaa varmaan jostain vajaasta nelosesta - junior tasolla reilusta kolmesta.

Saksassa ja jenkeissä kai ne työllistää eniten. Sivukulut lienee aika pienet verrattuna johonkin Suomeen.
Juu ja kun katsoo CIG:n palkkaus historiaa niin se on palkannut niitä valmiita kalliita osaajia vain sellisiin hommiin mihin ne oikesti tarvii ja muut palkkaukset on enempi nuoria/uusia joilla on kovat halut ja kykyä tehdä mutta ei vielä näyttöjä (ts halpoja mutta innokkaita).

Se että palkataan henkilöstöä jolla ei vallmiiksi ole osaamista näkyy teitenkin jonkinverran opetelemiskuluina mutta samalla ei tule palkattua porukkaa joka olisi täysin urautunut johonkin tiukkkaan yrityskultuuriin joka on vallalla isoissa pelitaloissa.

Ts minä näen tämän CIG tavan palkata henkilöstöä järkevänä ja hyväna sillä että trollit yrittää vääntää sen näyttämään huonolta ei ole merkitystä.


Toinen mistä trollit jaksaa huomautella on henkilöstön poistuma joka on osittain seurausta siitä että palkataan nuortaväkeä kun siinävaiheessa kun ne on oppineet hommat voi olla houkutus saada selvästi korkempaa palkkaa ja sehän onnistuu siirtymällä johonkin isoon pelitaloon töihin.


PS "Saksassa ja jenkeissä kai ne työllistää eniten." tuossa veikkasin metsään Englannissa on jotain 300 henkeä CIG:llä eli reilusti yli puolet ja seuraavaksi suurin on Saksa joka sekin kasvaa jatkuvasti sensijaan jenkesissä taitaa olla yhteensä alle 75 henkeä (jos muistan oikein) eikä sinne palkata lisää ellei ole ihan pakko (CIG on siirtänyt porukkaa jenkeistä Englantiin ja Saksaan periaateessa jokainen joka on halukas sen muuton tekemään saa siirron).
 
Viimeksi muokattu:
Manchesterissa on suurin (noin 200 henkeä) studio, mikä saa vielä yhteiskunnalta pelikehitystukea. Hyvitettiinkö siellä kehitysmenoista nyt neljännes. ...
Minun muistin mukaan viimeisin luku mikä mainittiin oli jo lähempänää 300 kuin 200.

Ja se ei olllut 20% pelinkehitsykulusita vaan n. 30% joka on hyvitys veroista tai/ja sosiaalimenoista (en muista kumpi) jotka olisi muutoin kerätty ts se ei ole suoraan koko pelinkehityskuluista koska veroistahan on aina kaikenlaisia muitakin muutujia eikä veroja peritän pelkistä kuluista.

Muuten epäilen että tuo Amazonin diili on myös sellainen että CIG ei suoraan saa rahaa vaan hyötyy välillisessi pienempinä kuluina, siksi sanoin että Intel olisi tänävuonna ainoa kun epäilen että se on ainoa jolta tulee ihan oikeasti merkittäväsumma rahaa.

Intel maksaa jokaikisestä myydystä Star Citizen promo Optane levystä CIG:lle n. 200€ täysin riipumatta siitä lunastetaanko sitä alusta vai ei, esim. tuo Intel 280GB Optane SSD 900P, PCIe NVMe x4, HHHL, 2500/2000 MB/s - 399,00€ maksaa 399€ eli sen hinnasta noin puolet menee Intelin kautta CIG:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Haloo itse sanoit 10000€ per työntekijä per kuukausi eli sillä montako niitä työntekijöitä on ei ole merkitystä koska kokonaissuma muuttuu automaatisesti sen työntekijämäärän mukaan (ts en laskenut 2012-2015 lukua 500 työntekijän mukaan koska se olisi ollut älytöntä).

...
Puhuin vuodesta 2015 hyvästä syystä ja se syy ei ole tuossa listassa jonka teit (eikä se syy ole se ilmeisin "mediatapahtuma" joka oli voimakkaimmillaan tuonvuoden loppupuolella).

...
Juu jossakin voi olla niitäkin.


-------------------------------------------------------------------------------

Olin tainnut unohtaa viimekuun kuukausiraportin se on tullut ja tuo (alla) on aika kätevä tiivistelmä siitä.



Squadron 42 pelistä tulee erillinen kuukausiraportti vähän myöhemmin (veikkaan että syy on se että ei haluta spoilata Citizenconia).



no täältähän ne palkat näkee. eli tuo palkan päälle voi laskea 25-40% muita kuluja, riippuen roolista ja sijainnista.

https://www.glassdoor.com/Job/jobs....ium+Games&locT=&locId=&jobType=?jl=2770355424
 
no täältähän ne palkat näkee. eli tuo palkan päälle voi laskea 25-40% muita kuluja, riippuen roolista ja sijainnista.

https://www.glassdoor.com/Job/jobs....ium+Games&locT=&locId=&jobType=?jl=2770355424
Ongelma vain on se että SC Trollit on todistettvasti harrastaneet väärennöksien tehtailua tuonne Glasdoriin joten kun on 100% varmaa että siellä on ollut trolliväärennyksiä ja kun sinne voi kukatahansa postailla ilman henkilöllisyyden varmentamista ei ole mitään varmaa keinoa erotella aitoja väärennöksistä.

Kun tilanne on tuo sitä ei voi käyttää edes suurinpiirtein luotettavana tiedonlähteenä CIG:n henkilöstön palkoista.

Varsinkin kun nuo Glasdorissa näkyvät luvut on Glasdorin omia veikkauksia työnimikeen ja jonkinlähteen alan keskiarvon perusteella sille työnimikeenlle ts kun työnimikkeet ei ole eri firmojen välillä yhtenevästi käytössä ja kun niihin nimikkeisiin sidottu luku on pelkästään Glasdorin oma veikkaus ... noilla luvuilla ei ole mitään todellista asiayhteyttä CIG:n todellisiin lukuihin.

...
Toki IcePen on tältä osin vastaavasti nauttinut CIG:n joskus vuonna keppi ja kivi syöttämää propagandaa.
Veikauksesi meni pieleen minun lukuni ei ole lähtöisin CIG:ltä vaan ne on yhdistelmä eri bäkkerien ammatiosaamista (sellaisten jotka toimii aloilla joilta löytyy vertailupohjaista faktatietoa CIG:n kulurakenteen arviointiin) ja joitain todellisia lukuja CIG:n sisältä (joita ei ole saatu CIG:n virallisia teitä).

Se on totta että tuo työ tehtiin jo joitakinvuosia sitten ja olen itse koittanut arviolta skaalata sitä ylöspäin vastaamaan CIG:n tänänhetkistä mittakaavaa siten olen puhunut siitä 3m - 3,5m $ summasta tosin tuo on ajalta ennen kun CIG työntekijämäärä nousu tähän 500 henkeen jotan nyt tuo haarukan yläpää 3,5m $ per kk vois olla se oikeampi.

Tuon lisäksi olen veikannut että CIG sivutulot ts tulot jotka ei näy siinä joukorahoitus tulossa voisiolla jotain 250000-500000 4 per kk keskimääri.

Jos katsoo sitä miten joukorahoituspuolen tulot voi kasvaa (lähinnä paljonko tulee uusia bäkkereitä ja se fakta että niiden tulomäärä ei kasva jatkuvasti samalla prosentiluvulla vaan kasvu tuppaa olemaan vaakaa henkilöä per vuosi tyylinen eli kasvu shuteessa sen hetkiseen bäkkerien kokonaismäärään hidastuu) ja miten CIG kulut on kasvaneet työntekijämäärän kasvun vuoksi CIG ei voi jatkaa samalla trendillä enää vuosia ilman että se alkaisi kattamaan osan kuluistaan myyntituloilla (ts Squadron 42 pitää saaada julkaistuksi ja myyntiin).


Eli itse olen vähän silläkannalla että CIG voi jatkaa ilman Squadron 42 pelin myyntituloja johonkin 2020 vuoden loppuun mutta ei pisemmälle (ellei ilmaannu muuta merkittävää rahanlähdettä), tuokin siten että CIG rahoitta rahakertymän ja kulujen välistä aukkoa lainalla jonka maksaa pois niillä Squadron 42 pelin myyntituloilla, minusta tuo olisi toivottavaa että CIG itse riskirahoittaisi lainalla osan pelinkehityksestä kun ei se nyt ole ihan oikein jos CIG pystyy tekemään sen täysin ilman riskiä bäkkerien rahoilla.


PS "CIG:n ... syöttämää propagandaa." yksi seika josta CIG ei ole sanonut koskaan yhtään mitään (ei edes propagandaa) on palkat ja muu CIG:n sisäinen kulurakenne, palkoista tiedetään koska yksittäiset CIG:n työntekijät on kertoneet siitä joissain yhteyksissä ja kulurakennetta on päätelty siajintien perusteella ja mikä on kulurakenna naapuristossa olevilla firmoilla ja vastaavilla samanalan firmoillla.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo Glassdoorin arvio vastaa varsin hyvin alan yleistä palkkatasoa ja ole työmarkkinaa seuraavien ammattilaisten tekemä eri lähteet ja datapointit huomioon ottaen. Pidän sitä huomattavasti luotettavampana kuin fanboy-lasien läpi katsovan selfmade ”asiantuntijan” kommentit.
 
Eiköhän tuo Glassdoorin arvio vastaa varsin hyvin alan yleistä palkkatasoa ja ole työmarkkinaa seuraavien ammattilaisten tekemä eri lähteet ja datapointit huomioon ottaen. Pidän sitä huomattavasti luotettavampana kuin fanboy-lasien läpi katsovan selfmade ”asiantuntijan” kommentit.
En väittänyt etteikö ne olisi alan keskiarvon mukaisia niile nimikeille, se että ne on alan keskiarvoja niille nimikkeille ei tarkoita että ne korreloisivat CIG:n tilanteeseen suhteessa 1:1 kun alan keksiarvo on koko alan keskiarvo ei yhden yrityjse keskiarvo (ja kaikki CIG:n työntekijät jotka on jotain palkkatasosta sanoneet on sanoneet että CIG on alle alan keskiarvon).


Tämä " ... selfmade ”asiantuntijan” kommentit. ... " pätee myös sinuun, en kritisoinut sitä etteikö jotkut oikeat asiantujntijat olisi täysin oikeassa.


Tietenkin on ymmärretävää miksi sinulle on tärkeää että CIG:n palkkakulut olisivat vähintään alan keskitasoa kun muutoi väiteesi rahojen loppumeisesta ei voi pitää paikkansa (samaa keskitasoa väitettiin myös silloin 2015 mutta eipä ne rahat loppuneet).


Ts tämän selfmade ”asiantuntijan” kommenti CIG:n alan keskiarvoa pienemmistä palkoista perustuu siihen tosiasiaan että CIG:n rahat ei ole vielä loppuneet ja erityisesti siihen että ne ei loppuneet vuoden 2015 kuluessa, eli voin olla mielestäsi selfmade asiantuntija muta minulla on pohjalla yksi kiistämätön fakta CIG:n rahat ei ole loppuneet koska CIG on vielä olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
En väittänyt etteikö ne olisi alan keskiarvon mukaisia niile nimikeille, se että ne on alan keskiarvoja niille nimikkeille ei tarkoita että ne korreloisivat CIG:n tilanteeseen suhteessa 1:1 kun alan keksiarvo on koko alan keskiarvo ei yhden yrityjse keskiarvo (ja kaikki CIG:n työntekijät jotka on jotain palkkatasosta sanoneet on sanoneet että CIG on alle alan keskiarvon).


Tämä " ... selfmade ”asiantuntijan” kommentit. ... " pätee myös sinuun, en kritisoinut sitä etteikö jotkut oikeat asiantujntijat olisi täysin oikeassa.


Tietenkin on ymmärretävää miksi sinulle on tärkeää että CIG:n palkkakulut olisivat vähintään alan keskitasoa kun muutoi väiteesi rahojen loppumeisesta ei voi pitää paikkansa (samaa keskitasoa väitettiin myös silloin 2015 mutta eipä ne rahat loppuneet).


Ts tämän selfmade ”asiantuntijan” kommenti CIG:n alan keskiarvoa pienemmistä palkoista perustuu siihen tosiasiaan että CIG:n rahat ei ole vielä loppuneet ja erityisesti siihen että ne ei loppuneet vuoden 2015 kuluessa, eli voin olla mielestäsi selfmade asiantuntija muta minulla on pohjalla yksi kiistämätön fakta CIG:n rahat ei ole loppuneet koska CIG on vielä olemassa.

En ymmärrä mitä selität liittyen 2015 ja miksi se on relevanttia. Tässä puhuttiin nykyisestä burn ratesta, ja alan kustannustasosta yleisesti.
 
En ymmärrä mitä selität liittyen 2015 ja miksi se on relevanttia. Tässä puhuttiin nykyisestä burn ratesta, ja alan kustannustasosta yleisesti.
2015 oli heikoin vuosikertymä ja sinä ja edellisenä vuonna oli suuria kulujat jotka ei liity suoraan CIG omaan työntekijämäärään (esim. SQ42 kuvaukset).

Niin että kun väitää CIG rahojen olevn lopussa pitäisi olla näyttöä siitä että kertymä on tähänmessä ollut suhteessa kuluihin huonompi kuin se oli 2015 mennessä ja tilanne ei ole huonompi se on parempi joten rahojen loppumispuheillesi ei ole pohjaa.

Eli sillä höpinälläsi alan keskiarvoisista palkoista ei ole merkitystä kun se ei sovi yhteen jo tapahtuneen todellisuuden kanssa, jos CIG:llä olisi alan keskiarvoiset palkat rahat olisiva loppuneet jo vuosia sitten eikä koko Star Citizeniä olisi enää olemassa.


Niin että vaikka olisin " ... selfmade ”asiantuntija" ... " niin minulla on aika hyvä argumetti "väitteesi ei voi pitää paikaansa koska CIG on vielä pystyssä".
 
Viimeksi muokattu:

Citizencon Live kaksi kanavaa

(se ei ole normi Twich tai Tubelive kanava tänävuonnan se on inhouse toteutus)


Citizencon Livestream - Roberts Space Industries


Alkaa 10.10. 12:30pm CDT klo 20:30 Suomenaikaa (pre show alkaa aikaisemmin)


cicon.JPG
 
Viimeksi muokattu:
2015 oli heikoin vuosikertymä ja sinä ja edellisenä vuonna oli suuria kulujat jotka ei liity suoraan CIG omaan työntekijämäärään (esim. SQ42 kuvaukset).

Niin että kun väitää CIG rahojen olevn lopussa pitäisi olla näyttöä siitä että kertymä on tähänmessä ollut suhteessa kuluihin huonompi kuin se oli 2015 mennessä ja tilanne ei ole huonompi se on parempi joten rahojen loppumispuheillesi ei ole pohjaa.

Eli sillä höpinälläsi alan keskiarvoisista palkoista ei ole merkitystä kun se ei sovi yhteen jo tapahtuneen todellisuuden kanssa, jos CIG:llä olisi alan keskiarvoiset palkat rahat olisiva loppuneet jo vuosia sitten eikä koko Star Citizeniä olisi enää olemassa.


Niin että vaikka olisin " ... selfmade ”asiantuntija" ... " niin minulla on aika hyvä argumetti "väitteesi ei voi pitää paikaansa koska CIG on vielä pystyssä".

Onhan sitä muitakin tapoja rahoittaa yritystä, etenkin lyhytaikaisesti. Ei tuo sinun 2015 spekulaatio todista mitään jos ei ole tietoa rahoituksen lähteistä. Ei mulla ole ideaa milloin rahat/rahoitus loppuu, eikä mitään väliäkään, mutta se on selvää että 500 hengen studio polttaa vähintään sen $50M vuodessa tai tn. enemmän. Tai sitten koko homma on harrastelua, miltä se kieltämättä vaikuttaakin.
 
... Ei mulla ole ideaa milloin rahat/rahoitus loppuu, eikä mitään väliäkään, ...
Ööö miksi sitten vänkäsit niiden rahiojen loppumisesta näinkinpitkään ?


Sitäpaitsi tuo

... mutta se on selvää että 500 hengen studio polttaa vähintään sen $50M vuodessa tai tn. enemmän. ...

on täysin metsässä ainakin CIG:n kohdlla ja se on helppo todistaa

Crowdfunding Development Spreadsheet Version 2.0

Kertymä ei koko CIG:n historian aikana ole ollut 100 000 per työntekijä per vuosi ehdon täytävä se on selvästi alle joten sinä et voi olla oikeassa ainakaan CIG:n kohdalla (se ei tarkoita etteikö olisi muita studiota joilla on niin kalliit kulut).

Ai niin aikaisemmin sanoint 10k per henkilö mutta nyt näimmän laskit sen luvun jo paritonnia pienemmäksi ts keskiarvo heitti yllättäen n. 20%, joten ilmeisesti lukusi eivät pohjaakkaan johonki todelliseen keskiarvoon niin kuin annoit ymmärtää vaan on hatusta tempaistu.


... Ei mulla ole ideaa milloin rahat/rahoitus loppuu, eikä mitään väliäkään, ...
Mutta tärkeää tuntuu olevan että ne loppuisi jokatapauksessa ja mielummin aikaisemmin kuin myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Portfolio: CitizenCon - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

Spectrum Dispatch
Lore

Date: October 10th 2018


Portfolio: CitizenCon


CitizenCon_FI_v1.jpg



Today is meant to remind everyone that the future of the UEE is what we make it. If we want a better universe for not only ourselves, but for the generations to come, then we must create one.”
Imperator Erin Toi, CitizenCon 2793


For over a century and a half, CitizenCon has celebrated those that strive to make the UEE a better place. This annual conference spotlights the civic-minded, celebrates their achievements, and focuses on how to make the UEE better by highlighting and discussing the vital topics of the day. In short, CitizenCon embodies the hopes and dreams of those working to improve the universe for all.

CitizenCon typically occurs every October 10th SET and is the marquee event celebrating the Empire-wide holiday, Citizen Day. While people across the UEE observe the holiday in various ways, only one city gets to host CitizenCon itself. The event rotates locations each year, and hosting it is considered both an honor and a significant undertaking, much like achieving citizenship.

2948 brings CitizenCon back to New Austin. Over the decades, Terra has hosted the event numerous times. Only Earth has hosted it more, going back to the first ever CitizenCon in 2793 at a time when the Empire was still grappling with rebuilding itself after the fall of the Messers. Imperator Toi pushed the event as a way to provide hope and optimism that the UEE so desperately needed at that time.


Citizen Day Creation

The UEE celebrated Citizen Day for centuries before holding the first CitizenCon. When the governments of Earth first introduced the modern concept of Citizenship in the 22nd century, Citizen Day followed soon after as a way to celebrate civic responsibility. It would also become the day on which new citizens were sworn in. For hundreds of years, it was seen mostly as a bank holiday in which people would get a day off work and children would be reminded of the importance of achieving citizenship.

However, this would change under the Messer regime. While Galor Messer IX is generally credited with creating the modern elaborate version of the holiday in 2734, records released under the Historical Truth Act revealed that it was actually proposed by high-level military advisors. At the time, a surge in Vanduul raids in the Tiber system had the military concerned. Their troops were suffering losses, resources were stretched thin, and they worried that redeploying forces from the Perry Line to Tiber would be perceived as weakness by the Xi’an. The military needed more pilots, starmen, and soldiers to properly address the issue, but their recruitment numbers had been dropping for decades. Thus, they proposed that Messer IX inspire the masses into service by refocusing Citizen Day as a holiday that “celebrates citizens and the sacrifices they make in creating a better UEE.”

Galor Messer IX wholeheartedly endorsed the idea and planned lavish celebrations across the UEE on 2734-10-10. Messer IX wished to rally support for massive tax hikes to pay for his biggest obsession, constructing and remodeling government buildings in the Meta-Baroque style. Meanwhile, the military used the holiday to stir up xenophobic fears and launch a successful new recruitment effort. On the surface, this Citizen Day celebration achieved its goals, though it also made an impact in ways that Messer IX or the military never intended.

While many people came to greatly enjoy the yearly celebration, for years, Citizen Day festivities were forced upon the inhabitants of Terra and other systems opposed to Messer’s fascist and militaristic regime. A move meant to remind them of who truly ruled the UEE. Yet, celebrations in those locations took a very different tone. With massive protests against the Messer regime effectively illegal, activists turned Citizen Day into a chance to gather and subvertly celebrate the true power in the UEE – the citizens. Speeches given at events in Terra reinforced the idea that it was the sacrifices of citizens that made the UEE great. They strongly implied, but never outright stated, that the Messer regime would only remain in power as long as the citizens allowed. An Advocacy investigation from 2741, which was released as part of the Historical Truth Act, found that following Citizen Day there was a ‘substantial increase in membership of subversive groups.’ The civic holiday proved itself equally good at stirring loyalties, no matter which side of the political spectrum they lay. The fact that Citizen Day actually helped empower citizens to create a better future makes it a rare remnant of the Messer regime that persists in a positive way to this day.


A Celebration of Citizens

When the Messer regime fell in 2792, Erin Toi, the UEE’s first freely elected Imperator, understood the importance Citizen Day had in the early days of Humanity’s expansion. Facing a seemingly impossible task of restoring faith in the UEE government, Imperator Toi hoped Citizen Day could now be used to rally people to a new cause, the rebuilding of a wounded Empire. To lay out her case for the potential future of the UEE, Imperator Toi held the first ever Citizen Day Conference in New York on 2793-10-10. The symbolism of having it on Earth, the former center of the Messer regime’s power, was not lost on anyone. Imperator Toi used the occasion to give a rousing, inspirational speech about how the future of the UEE was now truly in the hands of its citizens.

Most people deemed the inaugural CitizenCon, as it would come to be known, a success. Some critics called it nothing more than a bloated campaign rally in the spirit of the former regime’s antics, and pointed out that the proceedings lacked specifics on how to improve the Empire. Imperator Toi took the critiques to heart and adjusted the format for the following year. Prime hosted CitizenCon in 2794, which officially focused on ‘Solutions for the Future.’ A not-so-subtle acknowledgement that Terra was the center of anti-Messer activism and the progressive politics that lead to their ousting. The second event featured a variety of booths and speeches tailored to a specific theme. The format set the standard for CitizenCon, though as history has shown, the organizers are not afraid to make further adjustments if necessary.

CitizenCon has produced many memorable moments, from last year’s unveiling of the revolutionary Consolidated Outland Pioneer to the often mocked ‘talent competitions’ of the early 2850s. For over a century and a half, CitizenCon has both informed, entertained, and inspired. Many of today’s current political, cultural, and economic leaders can point to a past CitizenCon as a source of inspiration. It is on this day that all the people of the Empire are reminded just how important Citizenship is, and hold it up as an ideal to be strived for and earned, no matter how humble the origins or difficult the journey.

In 2948, Citizen Day is set to be observed with great enthusiasm across the Empire, with a record crowd expected to attend the CitizenCon celebration in New Austin, with even more people joining to watch Drake Interplanetary’s keynote address on Spectrum. It reflects that the true heart and soul of the Empire is its citizens, who deserve to be celebrated for making the UEE what it is today. As Imperator Toi famously said during her opening speech at CitizenCon 2793, “The UEE is a dream that’s only possible with the support of the people. It’s a reflection of the universe they want and will fight to maintain. As long as the citizens stay strong, so will the UEE.”

If the sustained success of CitizenCon is any indication, the UEE is in good hands going forward.


End Transmission
 
Ellei sitten koko sivu lähetyksineen kaadu...
Just siksi linkasin tämän



Kyseinen live edelleenlähetetään Boredgamerin kanavalla myös

Kyseisellä lähetyksellä on backup siltävaralta että varsinainen RSI sivun live lähetys kaatuu koska heillä on porukkaa tuolla Conissa ja he alkavat lähetää suoraa kännyköidensäkautta heti kun RSI:n oma live kaatuu.
 
Kuva ja ääni ei ole syncissä ja tuleeko tuo oma striimi vimeon kautta?
edit. Nyt synccaa :geek:
 
Okei CIG:n oma live säätö tiltasi täysin niin että nyt ne lähettää Tiwch:in kautta myös RSI:n sivulla.

 
Uusi Suadron 42 Trailer





Tämä taitaa olla lähinnä perinteistä mainosvideota mitä CIG on ikinä tehnyt






-------------------------------------------------------------------------------

Päivitys PTU 3.2 versiosta PTU 3.3 versioon vaikuttaisi olevan n. 11 Gt
 
Viimeksi muokattu:
Jäi mieleen star citizen presentaatiosta päällimmäisenä se, että jokainen citizen saa pelissä oman asunnon. Ei näennäisesti omaa tyyliin GTA online, vaan jokaisella ihan oma pelitilassa. Cool :eek:
 
Pelimiehen valinta on Squadron 42.

Jolla ei kuitenkaan ole julkaisupäivää tiedossa. Pelimies saattaa löytää tässä odotellessaan muuta sisältöä elämälle, kun vaimo pamahtaa toistamiseen paksuksi ja esikoinenkin, joka oli siitetty hyvän aikaa SC:n rahankeruun alkamisen jälkeen, aloittaakin jo ensimmäisen luokan peruskoulussa :cigar2:

Onko tuosta S42:sta tullut uudempaa pelikuvaa? Trailerit on aina trailereita.
 
Nii millois 3.3 olis siis ladattavissa :confused:
Jos se ei ihmeellisesti saa todella paljon bugipaikauksia ennen julkaisua kaikile avoimeksi versioksi suositteleen
(oman kokemuksen perusteella) että ette hoppuile sen kokeilemisessa.

Ruudunpäivitus on kyllä sulavaa käytännölllisesti katsoen jatkuvasti.

Mutta OCS on hirveän buginen esim. Olisarisa poistuesa ilmalukon sisällä ei yleensä ole mitään muuta näkyvää ladattuna kuin paneelit joila on oma valo ja nekin näkyyvain kun on oieassakulmassa ja lähelllä niitä (onneksi ilmalukon käynnistys paneeli on yksi niistä) ts pitää ulkomuistista muistaa se montako askelta, mihinsuuntaan ja pajonko käännytään.

Sitten on se että tähänmennessä en ole päässyt edes niin pitkäle että olisi ehtinyt kunnolla aloittaa edes yhden tehtävän enne kuin peli kaatuu työpöydälle.

Juu. Mutta ite en aio todellakaan odotella kahta viikkoa jos PTU aukeaa kaikille lähipäivinä. :drool:
Turha yrittää striimata tuota PTU:ta hei alkuvaiheessa se ei pysy pystyssä niin pitkään että ehtisit kunnola aloitta steemin.


PTU Streemejä on jo näkynyt mutta ne vaikuttaisi olevan Evocati PTU:n puolelta kun niissä on esim. Truck Stop jota en ole vielä löytänyt tästä kaikile tulevasta PTU versiosta.


Vaikka tämä 3.3 PTU on tällähetkellä hirveän buginen niin ei se ole sen huonommalla mallila kuin muutama aikaisempi PTU oli vastaavassa vaiheessa niin että täyttä 3.3 Live versiota ei välttämättä tarvi odottaa hirveän pitkään.

Jees mutta eiks niissä live versioissa ole mennyt aina se joku 2 viikkoa?

Se on vaihdellut paljon niin että suoraa aikaveikkausta (tyyliin viikoja) on turha heittää.



Joko tää kohta on valmis?
Jos tarkoitit koko Star Citizen PU/MMO/moninpeli julkaisua valmiina julkaisuversiona (ts ei Alpha, Beta, tms) niin parivuotta menee vielä.


Jos taas tarkoitit Squadron 42 yksinpeliä niin vilautettu demo oli hyvinkin lupaava niin että se joulukuussa aloitettava jatkuvasti päivittyvä julkinen Squadron 42 Roadmap julkaisuun kiinnostaa kovasti.


...
Onko tuosta S42:sta tullut uudempaa pelikuvaa? Trailerit on aina trailereita.
Paitsi että CIG tekee kaikki Traileritkin nykyään pelin sisällä peliasseteilla, ts kaikki tuossa trailerissa nähty on käytännössä melkosuoraan valmiita palasia itse Squadron 42 pelistä
(tietenkään ne ei kerro yhtäänmitään siitä paljonko peliä on mahdolisesti valmiina noiden palasten ulkopuoliselta osalta).


...
Chris Robertsin lakiteknistä varjelusta luoneesta Road to release -puheesta aisti, että MMO:n osalta "Star Citizeniä" suunnataan vuonna 2019 yhä väkevämmin projektin ammoisille alkujuurille eli early access -peliksi. Joka sinällään voi olla jo verrattain väkevä elämys loppuvuoden potentiaalisten lento- ja hiekkalaatikkouudistusten myötä.
Juu tuosta tulee vielä vääntö kun CR/CIG haluaa selvästi "julkaista" pelin paljon suppeammassa muodossa kuin alunperin PU:n kuvattii (tietyssämielessä) julkaisuversiossaan olevan.

Itse vastustan tällaista hyväksyttävän julkaisuversion uudelleen määrittelyä koska se vapauttaisi CR:n/CIG:n joukorahoituksessa ottamistaan vastuista ennenaikaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Jessus tuota SQ42-traileria.. :dead:

Ei hyvää päivää miten upeata settiä. :drool:
Olihan tuo komean näköinen ja varsin vaikuttava, varsinkin kun on ilmeisesti tehty itse pelin asseteilla. Äänimaailma ei päässyt graafisen ulkoasun tasolle. Sisällöltään traileri olikin sitten varsin hengetön, eikä siitä huokunut oikein mitään fiilistä ja oli muutenkin vain epämääräisiä kohtausten palasia. Eipä se tosin mikään release trailer ollutkaan.
 
Mitä se vaatii että saa Hammerheadin hengiltä





------------------------------------------------------------

Uusin Squadron 42 kirje

SQ42-10-18.png
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tutkailemassa Hurstonin placeholderin säätilaa. Noin puoli minuuttia tuon kuvan ottamisen jälkeen alkoi näkyä kiviä mustuuden keskellä ja sitten törmäsin johonkin näkymättömään juttuun räjähdyksen kera ~1km korkeudessa.

W8VYcDn.png
 
Ite näen, että siirtyminen vaikka lehdistötiedotteen muodossa sen server meshingin jälkeen selväsanaiseksi "early access -peliksi" olisi hyvinkin tervetullut käänne projektin MMO-puolelle, jolla puhdistaa pöytää, jotta voitaisiin keskittyä entisestään lisäämään ja syventämään perustoiminnallisuutta. Pohjan pudottaminen parhaillaan vuosien takaisilta lupauksilta ...
No ei minun meilestä ole mitenkään kohtuutonta vaatia että pelissä olisi vähintään se n. 20-25 aurinkokuntaa joka on se alkuperäinen lupaus pelinn koosta julkaisuhetkellä.

Eli olen ehdottomasti sitä vastan että pelin sallitatisiin täyttää julkaisu status ilman että alkuperäiset minimirajat julkaisulle on täytetty.

... Ottakoot tarvittaessa mainehaittaa ...
Taatusti otttaa jos julkaisu minimirajoja täyttämättä sallitaan ...
ottaa niin paljon että käy niin kuin NMS:lle kävi kun pelintekijän lupaukset julkaisupelistä on ihan muuta kuin toteutunut versio.

Mutta sulle on siis ihan Ok että Star Citizen päätyisi olemaan toinen No Man Sky ...
mulle se ei ole Ok.


Sun pitää huomioida että se CR:n julkaisupeli puhe otti kantaa vain pelin teknisiin ominaisuuksi ei pelisisältöön, eli se jätti täysin avoimeksi esim. niin idioottimaisen vaihtoehdon että kunhan tekiniset ominaisuudet täytetään niin peli jo tällä 3.3.5 sisällöllä täyttäisi ne ehdot eli pelin voisi nuo ehdot täyttäen julkaista julkaisuversiona 3.3.5 sisällöllä.

Esim. Server Meshing ei edellytä yhtä useampaa aurinkokuntaa ja sama pätee kaikkiin CR:n esittämiin teknisiin ehtoihin yksikään ei edellytä muuta kuin Stanton aurinkokunan olemassaolon eli CR puheen ehdot täyttävä julkaisupeli voisi olla vain yksi aurinkokunta eikä mitään muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tutkailemassa Hurstonin placeholderin säätilaa. Noin puoli minuuttia tuon kuvan ottamisen jälkeen alkoi näkyä kiviä mustuuden keskellä ja sitten törmäsin johonkin näkymättömään juttuun räjähdyksen kera ~1km korkeudessa.

...
Juu mikään uusi valaistus, pilvi, yms homma mitä Citizencon:issa demotiin ei ole eikä tule olemaan 3.3.-3.3.5 versioissa.

Tuo muuten pätee suurimpaan osaan Citizenconin demoista ne ei tule peliin vielä lähitulevaisuudessa.
 
Yhden nykyisen aurinkokunnan sisältö suhteessa aiempiin suunnitelmiin, jotka edelsivät ylipäätään planeettateknologian keksimistä ja peliin lisäämistä, ...
Plaa plaa plaa.

Star Citizen on alunperin avasuussimupeli avaruusaluksialla niin että kyllä sen julkaisupelin pitää sisältää sitä avarusupelaamista rittävästi täysin riipumatta siitä mitä on planeetojen/kuiden pinnalla.

Sinä menet nyt täysillä tuohon perinteiseen CR on täydelline joten sen puheet on ehdotomasti oikein joten sinun pitää perustella ne keinolla millä hyvänsä oikeiksi hypettäjä ansaan.

Alkuperäisesta avaruusimupelistä ei saa karsia mitään sillä perustelulla että peliin on tuotu jotain lisää.

Harva pystyy ennustamaan joukkorahoitusprojektien kaikkia käänteitä, niin miksipä tässäkään pitäisi fundamentalistien tarrautua pyhiin teksteihin vaikkapa nyt vuodelta 2013 sen suhteen, mitä "peli" on esimerkiksi vuosina 2020-2025, kun koko joukkorahoituskin on saanut ajatuksensa joustavuudesta, mitä se on peliprojektien alkupisteille tarjonnut.
CR on luvannut yli 100 aurinkokuntaa julkaisupeliin minä en vaadi sitä minä vaadin että siinäpitää minimissään olla se mitä on alunperin luvattu ts vain jotain n. 20 aurinkokuntaa mielestäni vaatimusta ei mitenkään voi pitää kohtuutomana kun se on n. 80% vähempi kuin mitä on viimeksi CR:n suulla luvattu.

Pelissä täytyy olla riitävä määrä aurinkokuntia julkaisuversiossa että esim. isommilla aluksilla pelaaminen olisi mielekästä sama tarvitaan myös mielekkään Explorer pelaamisen mahdollistamiseksi joten yksi tai pari aurinkokuntaa ei taatusti riitä vaikka kuikka jeesustelisit sen vaihtoehdon puolesta.

Alkuperäisesta avaruusimupelistä ei saa karsia mitään sillä perustelulla että peliin on tuotu jotain lisää.
 
Viimeksi muokattu:



PS CR yritti jo määritellä Star Citizen 3.0 version julkaisuversioksi sillä että halusi täysin luopua Alpha (tai edes Beta) määritteestä sen sijana hän yritti määritella sen Star Citizen 3.0 Live julkaisuksi eli tämä puhe jonka CR piti Citizencon 2018 lopuksi on vain uusi yritys päästä eroon joukorahoitusvelvoitteista sillä että määrittää pelin julakisuversioksi jollain verukkeella.

PPS Tärkein joukorahoitusvelvoite on se että kaiken joukorahoituksen aikana bäkkereiltä kerättävän rahan täytyy mennä pelinkehitykseen sitä ei saa mitenkään ottaa voitoina ulos firmasta tämä on se syy miksi minä haluan pitää kiinni siitä että peliä ei saa määritellä ennenaikaisesti julkaisuversioksi, jos/kun minä annan rahaa pelinkehityskeen sen rahan on mentävä siihen pelinkehitykseen.
 
Viimeksi muokattu:
PS CR yritti jo määritellä Star Citizen 3.0 version julkaisuversioksi sillä että halusi täysin luopua Alpha (tai edes Beta) määritteestä sen sijana hän yritti määritella sen Star Citizen 3.0 Live julkaisuksi eli tämä puhe jonka CR piti Citizencon 2018 lopuksi on vain uusi yritys päästä eroon joukorahoitusvelvoitteista sillä että määrittää pelin julakisuversioksi jollain verukkeella.

Alpha (saati Beta) -termin käyttäminen on kyllä todella harhaanjohtavaa. Peli ei ole lähelläkään alpha-tasoa, joka perinteisesti pelikehityksessä tarkoittaa "feature complete" -tilannetta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom