1. Live: Suomi Royale PUBG testiserverillä, tule mukaan pelaamaan muiden suomalaisten kanssa. Streami Twitchissä klo 21:30-00. Tule mukaan katselemaan: https://twitch.tv/MrSys0p
    Poista ilmoitus

Star Citizen

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Korvanappi, 16.10.2016.

  1. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    344
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Star Citizenin viikottainen Around the Verse -ohjelma ('Verse pöllittiin Fireflystä vai mistä) on käymässä läpi uudistumista lyhyempiin supercutteihin sekä ajoittaisiin pitempiin ja syvempiin katsauksiin eri mekaniikoista sun muusta, kuten Chris Roberts Reverse the Versessä viikko sitten totesi. Squadron 42:ta ei myöskään vuonna 2018 julkaista. 3.3:een on sekä Chris että Erin Robertsin osalta ladattu ihan kivasti odotuksia kahden viime viikon ajalla. Se ei pelaa, joka pelkää. Perinteisestihän CIG:n julkinen toiminta ajoittuu almanakassa elokuisen Gamescomin jäljille, joten kaipa sieltä jotain hyvää saadaan taas ulos.

    Uusin neljän minuutin ATV-jakso ei kyllä kovin hyvää lupaile, kun kiitos narsismin lähetysaikaa ei voinut suosiolla antaa jollekin hieman spontaanimmalle esiintyjälle, jonka promptterin lukua jaksaisi seuratakin. Puhuvien päiden alusmyyntipuheet jäivät tosin onnellisesti kuulematta.

    Austinin studiolta (aiemmin CIG:n päästudio ennen Manchesteria) lähetetty Wingman's Hangar oli aikanaan kohtalaisen nerokas konsepti yhteisöllisyyden kannalta vaikka meno hiipuikin jossain jakson 50 tienoilla. Kovin rautaisia pelintekijöitä Austinista ei välttämättä löytynyt, mutta viihde konseptikuvien ja alusvideoiden valtakaudella loi vankan perustan tuleville seikkailuille. Joukkorahoituksen viihteellisyyden kautta löytyneestä joukkorahoittaja Disco Landosta pitäisi mielestäni tehdä CIG:n viihdepuolen kärkituote. Chris Roberts pärjää parhaiten livenä ja Sandi joko osaa tai ei osaa näytellä, mikä jää Squadron 42:ssa nähtäväksi. Rahaa jää kuitenkin vääriin taskuihin, kun Discon show-mieslahjakkuutta ei käytetä hyväksi, kuten Wingmanin kanssa tehtiin joukkorahoituksen alkuvuosina.
     
  2. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Erin Robertsin haastattelu Venturebeatissa

    Star Citizen adds mining with its ambitious Alpha 3.2 quarterly patch

    Kaks juttua jotka on mielestäni ne tärkeimmät

    1 Server Meshing tulee ensivuonna ts ei 3.4 versiossa tänävuona niin kuin aikataulusanoo, koska tämän sanoi Erin joka on se joka on parhaiten perillä tuosta kehityksesä ja on se joka antaa realistisimmat aika-arviot itse olen taipuvainen uskomaan tuo enkä siis odota että Server Meshingistä päästäisiin nauttimaan Joulu/uudenvuoden lomien ajan.

    2 CIG:n työntekijämäärä on ylittänyt 500 henkeä, ja siitähuolimatta salaliittoteoriitikkojen mukaan CR on jotenkin pimittänyt kaikki ne rahat jotka on tulleet yli sen 6m$ luvun :)


     
  3. DarkkiFIN

    DarkkiFIN Höh,oluet loppu.. Tukijäsen

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017
    Saattaa olla Mustang parempi siis alotukseen,pääsee ongelmiin hitusen nopeammin. :D

    Juu,löyty noita striimejä seuratessa refferal koodi,niin tein tilin ja sain tuon 5000UEC.
     
  4. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu jos haluaa päästä ongelmiin niin Mustang voi olla ketterämpi sen ongelman hoitelussa pois päiväjärjestyksestä kun taas Aurora kestäisi pisempään sen ongelman kohteena oloa.

    Ois löytynyt täältäkin.

    -------------------------------------------------------

    Asiasta sadanteen, kun huvikseni aloin kokeilla niin semmoinen yllätys että tuo PTU 3.2.1 onkin auki kaikille.

    Resclaimer-Origin600i.jpg

    Sinällään ihan kiva kun en ollut ehtinyt lentää noilla aikaisemmassa PTU 3.2:ssa kun peli kippasi aina kun olin pääsemässä Olisarista pois niillä.

    Reclaimerissa oli ihan mukava ison aluksen tuntu lentäessä, valitetavasti siihen on vielä kauan kun itse pääsen lentämään isommalla aluksella normi PU:ssa (alus ei ole pelissä vielä ainakaan vuoteen oletan).

    Taas siihen valitteluun Origin 600i aluksen hitaasta kiihtymisestä yms olisikohan osasyy se että sen luksuslaatua on korostettu myös mootorien/thrusterien hilaisuudella niin sen kiihdyttelyt ja jyrkät kaarrtokset ei kuullosta läheskään yhtä radikaaleilta kuin mitä vaikka tuolla Reclaimerilla kuulostaa.


    Arcorp Area 18 Sneakpeak

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 07.07.2018
  5. Vikingalot

    Vikingalot

    Viestejä:
    71
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Varmaan palkkaavat jonku fysiikan tohtorin, että saatais pädi toimimaan.
     
  6. Vikingalot

    Vikingalot

    Viestejä:
    71
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Avaruustieteiden maisteriki vois käydä jos osais konffata pädiä.
     
  7. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aikahyvä miten systeemit toimi SC:ssä pätkä (varsinkin liityen Stealthiin)




    Quantum Linking ohje (aka whole fleet jump)

     
    Viimeksi muokattu: 08.07.2018
  8. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Jaa..pitäisköhän sitä nyt sitten taas ostaa tuo SC käyttöön näyttää kyl niin houkuttelevalta.

    Pyöriiköhän tuo 3.2 yhtään paremmin 1050 ja 8Gb läppärillä..?
     
  9. lokonen

    lokonen

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2017
    itellä 8 gt muistia. Niin suorituskyky kyllä tassoittui, mutta ei noussu 20-30 fps 980 ti. Asennettu sdd ja pagefile sdd.
     
    jugih tykkää tästä.
  10. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos edellinen verisio jota kokeilit oli 3.0 niin kyllä koska 3.0 versiossa oli musitin käyttö hanurista se pystyi varaamaan yli 15Gt keskusmuistia.

    Mutta jos vertaa 3.1.x versioon niin ei ole mitään markittävää eroa (joka johtuisi muistinkäytöstä), 3.2 kyllä pyörii paremmin kuin 3.1.x mutta ei se ero niin merkittäväole.

    Semmoinen kannattaa huomioida että vaikka peli Olisarissa pyörisi huonosti niin ei kannata hätillä severin vaihtoyritystä koska se peli jatkaa assettienlataamista taustalla yllättävänpitkään (esim. jos heität henkesi pelatessa ja heräät Olisarista niin se Olisar pyörii paljon jouhevammin).
     
    Viimeksi muokattu: 11.07.2018
    jugih tykkää tästä.
  11. lokonen

    lokonen

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2017
    itsellä tosiaan toi 8gt muistia.

    3.0 fps 0-40 välillä ja johtu varmaan servusta.Välillä parempi useimmiten huono. Välillä totali jäätyminen saatto kestäää 30 sekkaa.
    3.1 fps 20-30 välillä koko ajan mutta silti jääty välillä muutamaksi sekuntiksi.
    3.2 fps 20-30 välillä mutta ei ole ollut jäätymisiä. Tosin en ole saanu fps yli 30 vaikka vsync off.

    ite huomannu semmosen, että jos on windowsin määrritämä pagefile. Niin se kasvaa noin 5 minsan ajan ennen kun tasaantuu. Tämä siis silloin kun aloitat pelin ihan sama missä olet. esim. alkuun ottaa 6gt fyysistä ja sitten pikku hiljaa kasvattaa n. 40 gt pagefilen.

    edit: toisin sanoen se lataa lähi ympäristön fyysiseen muistiin ensin ja sitten pikku hiljaa koko mapin vitruaalimuistiin.(odottelemma ocs). Siis tämä 8gt muistia. En tiedä miten peli käyttäytyy jos muistia on enemmän. Mutta itsellä prossun treathit ei hakaa sataa ja näyttin on jossain 50-80 välissä.
     
    Viimeksi muokattu: 09.07.2018
  12. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu samansuuntaiset kokemuksen koneella jossa on vain HD

    3.0:aan en sillä käytännössä pelannut muutamaa kokeilua enempää koska se musitinkulutus oli niin kova että HD ruksutti jatkuvasti

    3. 1 > 3.2 ero on juuri se että ne tökkimiset/tipahtelut 0-2 fps lukemiin on oikeastaan jääneet pois muutamaa lukunottamatta (pelkällä HD:lla ei varmaan niistä kokonaan voikkaan päästä eroon)

    itse uskon että tätä 3.2 versiota tulee pelattua enempi kuin 3.0 ja 3.1 versioita jo sikis kun peli toimii selvästi jouhevammin.


    Vielä kun ne saa vihdoin tuon ESP:n kuntoon 3.2.1 tms versiossa niin tuo avaruustappelukin alkaa taas maistua kun osuukin johonkin pisemmillä etäisyyksillä,
    tykkään hiukan isommista aluksista (esim. Vanquard-Cutlass-Freelancer-Constellation) hiukan isommilla aseilla jolloin niiden kömpelyys pitää pystyä kompensoimaan sillä että taistelun voi aloittaa etäämmältä kuin pienemmällä fighter aluksella).


    ------------------------------------------------------------
    Edit Lisäys

    Löytyi aika hyvä 3.2 ohje

    Star Citizen Alpha 3.2 Key Bindings | Commands | Controls

    "
    Star Citizen Alpha 3.2 Key Bindings | Commands | Controls

    posted in: Alpha, Alpha 3.2, Controls |

    [​IMG]

    Useful Controls For Star Citizen Alpha 3.2


    For Star Citizen Alpha 3.2 controls and key bindings have changed slightly from 3.1 with the addition of new quantum travel, mining, scanning and other features. Alpha 3.2 also brings some new ships, enhancements and optimizations.

    All controls and key settings can be found in game by accessing your options menu (press ESC) and looking for the Key Bindings tab.

    [​IMG]

    Star Citizen Alpha 3.2 Controls & Key Bindings

    General Controls
    Mining Controls
    Scanning Controls
    On Foot Controls
    Combat Emotes
    EVA Controls
    In Flight Controls
    Afterburner Controls

    Important Keys for Alpha 3.2:
    • Addition of mining for the Misc Prospector (Press M for mining mode) - New in 3.2
    • Press B to first spool the quantum drive - this brings up QT points also - New in 3.2
    • Lean Right (R) Lean Left (Q) - New in 3.2
    • Holster Weapon Changed from C to N
    • Heal Changed from X to V - New in 3.2
    • Prone Changed from CTRL to X
    • 5 to turn on/off ship lights (like the Reclaimer's Spot Lights)
    • 2 to turn on vehicle lights (like the Cyclone)
    • No key default binding for Decoupled
    • No key binding for rear view camera
    • Press H to exit seat
    • To go prone, first crouch (CTRL) then press CAPS LOCK
    • Ship components can be overclocked via the ship's MFDs
    3.2 Patch Notes

    Star Citizen Alpha 3.2.0 - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

    Alpha 3.2 Guides

    General 3.2 Guide from Reddit -> r/starcitizen - Star Citizen Alpha 3.2 guide

    Mining Guide from Star Citizen Tools -> Mining - Star Citizen Wiki


    General Controls for Star Citizen Alpha 3.2

    Pause / Options - ESC

    Mobiglas - F1

    Cycle Camera (1st person view 3rd person view) – F4 -> Full List of Camera Controls

    Freelook Camera Mode Toggle – Z

    Contacts List - F11

    Chat - F12

    Console - ~ (TILDE)

    Activate Chat - Enter

    Chat Cursor – RIGHT ALT + / Accept Invite - [ Reject Invite - ]

    Depth of Field Increase - HOME

    Dept of Field Decrease - END

    Z Offset Positive - PAGEUP

    Z Offset Negative - PAGEDOWN


    Mining Key Bindings for Star Citizen Alpha 3.2

    Switch from Scanning to Mining laser- M

    Fire Mining Laser - Mouse Button One

    Switch From Fracture to Extraction Mining Laser and back - Mouse Button Two

    Increase Mining Laser Power – Mouse Wheel Up

    Decrease Mining Laser Power – Mouse Wheel Up


    Scanning Key Bindings for Star Citizen Alpha 3.2

    Scanning Mode Toggle - TAB

    Scanning Radar Ping - Mouse Button 1

    Scanning Increase Radar Angle - C

    Scanning Decrease Radar Angle – V


    On Foot Controls For Star Citizen Alpha 3.2

    Cycle Camera (1st person view 3rd person view) – F4 -> Full List of Camera Controls

    Interact Mode (inner though / inspect) - F (HOLD)

    Freelook Active - Z (3rd person only)

    Scoreboard - F1 (Mobiglas)

    Force Respawn - RIGHT ALT + BACKSPACE (HOLD)

    Wield Sidearm – 1 (Number 1 on the keyboard)

    Wield Primary Weapon - 2 (Number 2 on the keyboard)

    Wield Secondary Weapon - 3 (Number 3 on the keyboard)

    Select Gadget - 4 (Number 4 on the keyboard)

    Cycle Item - G

    Use Item - G (HOLD)

    Heal With Medpen - V

    Refill Oxygen - B

    Sprint - LEFT SHIFT (HOLD)

    Hold Breath (Aiming down sites) - LEFT SHIFT(HOLD)

    Change Weapon Fire Mode - C

    Turn on Suit Light / Flashlight – T

    Reload - R

    Holster Weapon - N (Prevoiusly C)

    Walk / Jog - Scroll Mousewheel

    2D UI Cursor - /

    Crouch - LEFT CTRL

    Prone - X (Previously CAPS LOCK)

    Roll Left (While Prone) - A (Double Tap)

    Roll Right (While Prone) - D (Double Tap)

    Jump - SPACEBAR

    Lean Left - Q - New in 3.2

    Lean Right - E - New in 3.2

    Melee Attack - Mouse Button 3 - New in 3.2


    COMBAT EMOTES IN Star Citizen Alpha 3.2

    “In addition to everything else that comes with Star Marine, we have also implemented some basic combat signals to the keypad of the keyboard for Star Marine. These will broadcast at a much shorter range then a chat message or emote normally would, and allow players who are not in voice chat to convey very basic strategy to each other.” - From the Patch Notes

    /left - Keypad 1

    /stop – Keypad 2

    /right – Keypad 3

    /yes – Keypad 4

    /forward – Keypad 5


    EVA Commands For Star Citizen Alpha 3.2

    Boost: SHIFT

    Strafe Up: SPACEBAR

    Strafe Down: CTRL

    Roll Left: Q

    Roll Right: E

    Strafe Left: A

    Strafe Right: D

    Yaw Left: LEFT ALT + A

    Yaw Right: RIGHT ALT + D

    Freelook: Z

    Brake: X


    In Flight Commands For Star Citizen Alpha 3.2

    Mobiglas / Scoreboard - F1

    Flight / Systems Ready Toggle - F5

    MFD Screen Up (when in free look) - W

    Hud Screen Right (when in free look) - D

    Hud Left Option (when in free look) - A

    Hud Down Option (when in free look) - S

    Exit Seat - H

    Quantum Travel Drive - B - New in 3.2

    Quantum Travel / Jump - B (HOLD) - Calibrate Destination First and Spool Drive

    Camera Mode - F4

    Camera Zoom in 3rd Person - Hold F4 and Scroll Mouse Wheel

    Freelook Toggle - Z

    Freelook: Z (HOLD)

    Scoreboard - F9

    Ship Self Destruct: BACKSPACE (Hold) (Previously RIGHT ALT + BACKSPACE (HOLD))

    Scan Mode - TAB

    Scan Active Ping -Mouse Button 1

    Throttle Up: W

    Throttle Down: S

    Strafe Left - A (Previously Q)

    Strafe Right - D (Previously E)

    Strafe Up - SPACEBAR

    Strafe Down - LEFT CTRL

    Strafe Forward - LEFT ALT + W

    Strafe Backward - LEFT ALT + S

    Roll Left - Q (Previously A)

    Roll Right - E (Previously D)

    Swap Roll / Yaw - RIGHT ALT + .

    Reticle Focus - R

    Target Nearest Hostile - T

    Cycle Hostiles - Y

    Cycle Hostiles Reverse Order: (Previously H)

    Cycle Friendlies - U

    Cycle Friendlies Reverse Order: J

    Cycle All - I

    Cycle Countermeasures: V - (Previously V)

    Launch Countermeasures: C - (Previously G)

    Gimbal Lock - No default key bind

    Boost - X

    Afterburner - HOLD SHIFT

    Space Break - CAPS LOCK

    Respawn - X (Arena Commander)

    Decoupled Mode Toggle - No Default Key Bind

    Cycle IFCS Flight Mode - No Default Key Bind (Previously Left ALT + V)

    Landing Mode Toggle - N

    Automatic Landing - N (HOLD)

    Request Landing Permission - Use the ship console [Menu -> Comms] or Mobiglas

    Match Velocity Toggle: No Default Key Bind (Previously M)

    Look Ahead - No Default Key Bind - (RIGHT ALT + M)

    Cycle Radar Range - Use the Ship's Radar

    2D UI Cursor - RIGHT ALT

    Toggle Lights - 5

    Exit Pilot Seat - H

    Cycle ESP - No Default Key Bind

    Eject - No Default Key Bind (Previously RIGHT ALT + DOUBLE TAP L)

    Rear View Camera - No Default Key Set

    Mining Mode - M


    Afterburner Controls

    There is now a single afterburner with the ability to achieve higher top velocity under certain conditions, giving us AB SCM and AB Cruise with the only distinction being two different speeds.

    You can only enter AB Cruise if your flight path is a straight, forward line. Otherwise you’re limited to AB SCM, i.e. while maneuvering/strafing.

    Once in AB Cruise you can release the afterburner key and go into an AB idle mode to maintain your current speed. Throttle setting and y-axis strafe level allows incremental speeds, but you will decelerate if you change your vector.

    If you continue to hold AB and maneuver, you drop to AB SCM speed until you return to straight-line flight. AB Idle holds your current velocity as long as you’re not maneuvering and decoupled rotation is allowed while in AB idle.

    It is possible to engage second stage afterburn. To do this please throttle up to full speed, then hit afterburn and then press boost again.

    "

    Olinkin jo pisempään etsinyt tekstipohjaisia ohjeita kun jonkin youtube ohjeen käyttö pelatessa ei oikein toimi
    mutta tällaista voi käyttää (jos peli pyörii ikkunassa) ihan hyvin
    ja on mielestäni helpompi kuin sen pelin sisäisen keybinding luntin vilkuilu.
     
    Viimeksi muokattu: 09.07.2018
    jugih tykkää tästä.
  13. Pennyw

    Pennyw

    Viestejä:
    172
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Olihan tuossa 30+ (jos ei port olisaria huomioida siela 0-20) fps kun oli ladannut ensin +15min että pääsi testaa peliä. Jota ladatessa meni hetki ja ekalla pelillä päässyt ovesta ulos vaan lobyn kautta ovetkin rupes toimii ja taas 10min latausta ;) (juu on hdlla ja vanhalla sellasella)

    Laitetaas taas seuraavaa versiotta odotellessa jäähylle.


    Ja en asenna ssd:lle tämän pelin takia. :)

    Edit,

    (tai siis onhan sielä hienoja hetkiä kun aurinko osuu ööh jupiterin renkaisiin ja onhan ihan vau efekti mut jotain muuta vaatis viel)

    eiku early alpha..
     
    Viimeksi muokattu: 10.07.2018
  14. Barambas

    Barambas

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    15.05.2017
    Tämä selvä.
     
  15. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    3.0 aikana laitoin omaan pelkän kiintolevyn omaavan koneeni virtuaalimuisitn hyvin suureksi silloin se auttoi enkä ole kokeillut muuttaa sitä sen jälkeen se ei merkittävästi nopeuta käynnistymistä mutta sen jälkeen kun kaikki on kertaalleen ladattu on toiminta huomattavasti tasaisempaa.

    Tuolla kiintolevyn omaavalla koneella Olisarin latauksessa on mulla ollut seialista ongelmaan että jos se lataus on kestänyt liian kaun niin pelihahmo on latautunut peliin hiukan sen sängyn pinnan alapuolelle (Olisar ihan oikeasti kiertää kiertoradalla sitä Crusader kaasujättiläis planeettaa tästäjohtuen pelihahmo sen latautuessa pitää synkronoidat sille Olisarin kiertoradalle) silloin kun tuo on tapahtunut on sen sängystä nousun suorittaminen ollut vähän bugista tai ei ole onnistunut ollenkaan.

    Tuosta jäähylle laittamisesta ja SSD:n asentamisesta, itse uskon että tämä peli ei koskaan voi pelkältä kiintolevyltä pelaten toimiea täysin jouhevasti joten sen SSD:n hankkiminen on pakko jossainvaiheessa jos tätä peliä haluaa ihan oikeasti pelata.


    PS Tarkoitit varmaankin Yelan asderoidivyöhykettä ja siitä miten siihen osuu valo, Yela on Crusaderin kivinen kuu ja sitä kehää kutsutaan asteroidinvyöhykkeeksi pelin kehityspuollella (eikä tuollainen rengas sillä Yelan kokoisellaa kuulla joka kiertää isoa kaasujättilaistä varmaan olisikana todellisuudessa mahdollinen kun se ei voisi ilmeisesti olla vakaa minkälisäksi siinä Yelan kehässä ei vissiin ole oikeanlainen ainejakauma (liian suuri ero isojen ja pienien kappaleiden välillä)).
     
  16. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Muutamia tubeja jotka on mielenkiintoisia sen vuoksi mitä ne käsittelee

    ----------------------



    Useat raivoisimat SC heittaajat taitaa olla entisiä yberbäkkereitä kun mitä olen niiden videoita/kirjoituksia nähnyt niin ne monesti osaa esittää valituksensa juuri sellaisista systeemistä joita CIG on käsitellyt videoissa mutta joka ei vielä toimi sillähetkellä ulkona olevasa Alpha versiossa (mutta on ajoitettu julkaistavaksi seuraavassa tai sitä seuraavassa Alpha versiossa (yhdessä tapauksessa yksi valitus koski toimimatonta systeemiä joka korjataan 3.2.1 versiossa ts viikon/parin sisällä)) ts heidän täytyy seurata SC kehitystä paljontarkempaan kuin mitä minä seuraan että osaavat ajoittaa purnauksensa niin hyvin.

    Toinen valitustapa näyttää olevan se että valitetaan jostain sellaisesta yksityiskohdasta että jos siihen valitukseen vastaisi joutuisi esittämään pitkän ja hyvin teknisen jargon jorinan johon se heittaaja voi tietenkin reagoida väittämällä vastaajaa sekopäiseksi fanboyksi kun se menee läpi sivulliselle seraajalle joka ei ymmärrä sitä pitkä jargon jorinaa, tämäkin valitustapa vaatii hyvin syvälistä SC:n tuntemusta eli sen SC heitaajan joka tekee tämänkaltaisia valituksia täytyy seurata pelinkehitystä hyvintarkasti.

    ----------------------



    Cryastro palvelujen saatavuudella harrastetaan kiristystä ... taidampa laitaa peliin työtarjouksen "saata minut Cryastroon maksan 10000 aUEC + 1000 aEUC per tuhottu vastustaja".

    Tottapuhuen minä lensin vain jääräpäisesti Avengerilla turbotapissa koskematta aseisiin sinne Cryastroon
    ja selvisin perille ennen kuin alus tuhoutui, kun se korjaus maksaa kumminkin vähempi kuin 10000 aUEC,
    Cryastrosta ulos taas pystyy tekemään QT lennon ennen kuin poistuu sen nofirezonen sisältä.

    Kun ne kiristäjäthän saa Crimestatin jos ne ampuu sinua
    tästäjohtuen merkittäväosa niistä kiristäjistä ei avaa tulea silloin kun olisi tarve toteuttaa sen sen heidän uhkaus.

    Turbotapissa Cryastroon lentäessä pitää huomioida se että Cryastron nofirezone on hyvinpieni
    eli sinun pitää tehdä viimehetken sueside jarrutus jotta onnistut pääsemään sinne ennen kuin se aluksesi kosahtaa
    (täytyy vain toivoa että on tarpeeksi thrustereita jäljellä sen sueside jarrutuksen tekoon ;-) ).

    ----------------------



    Siihen on syy miksi unmelttasin Avanger Titanin.

    ----------------------



    What the heck is ESP and why it matters, no siksi.

    ----------------------

    Nuo kaikki ylläolevat videot on kestoltaan 2-10 minuttia per video.

    Myös CIG:ltä on pari uutta videota joten vilkaiskaa sen tubesivu.
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2018 klo 03:35
  17. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Noniin! Tulipa hommattua tämä jälleen ja kirjoitanpa muutaman fiiliksen:
    Ensinnäkin verrattuna aikaisempiin, niin tämä alpha 3.2 pyörii jo ihan "kivasti" perusläppärilläkin (20-40 fps).
    Mulla siis speksit GTX 1050 2 Gt, i7-8650U, RAM 8 Gt (pagefile kasvatettu 30 Gt).

    Valitsin aloituspaketiksi Mustangin, joka lienee virhe jo pelkästään alukseen sisäänpääsyn vaikeuden vuoksi. Toinen virhe Mustangissa ja (SC:ssä) on kun joka kolmannen uloslaskeutumisen kunniaksi hahmoni sujahtaa planeetan syövereihin :D
    Kolmas error on, että mustangiin ei siis ilmeisesti saa vähääkä tavaraa kyytiin? Kävin perinteisellä "hae laatikko tuolta ja vie se tänne" -tehtävällä ja en keksinyt miten sen olisi saanu ängettyä musseen?

    Muutamasta crashayksetä ja useista planeetan sisäänsujahtamisisita huolimatta, SC on kehittynyt kyllä kivasti. Paikoin Port Olisarissa FPS oli >50!!

    Arena commaderissa FPS huiteli hyvällä tasolla lähes koko ajan >=30 FPS.

    No pitää sulattaa tuo mustangin aloituspaketti kunhan se 24 h on kulunut ja vaihtaa sitten auroraan.
     
  18. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mustangin sisäänmeno ongelmat poistuu kun se uusittu Mustang tulee 3.3 versiossa käytöön.

    Tuohon että normaalit kuriiripaketti tehtävät on mahdottomia aluksilla joihin täytyy nousta tikkaitapitkin CIG ilmeisesti harkitsee väliaikaiskorjausta niin että se pakettin maagisesti pukattaisiin sen aluksen "sisään" siinävaiheessa kun alukseen noustaan (mutta ne ei sanonut missä päivityksessä tämä mahdollisesti toteutettaisiin).

    Jos on pakko päästä tekemäänn niitä kuriitehtäviä just nyt (käyttämättä toista pelaajaa sen sinun paketin kuljettajana) halvin ratkaisu on päivitys Mustangista Avenger Titaniin (22,50€) tai sitten voi odottaa että 3.3 verisossa tulisi sen kuriiritehtävä fiksaus niille tikas aluksila tai sitten tulee pelinsisällä pelirahalla tapahtuva alusten osto/päivtys mahdollisuus.


    Muuten tuo pelinsisällä tapahtuva alusten ostomahdolisuus roikuu vain yhdestä pullonkaulasta kun itse peli kooditasolla tukee sitä jo täysin ja se toimii Dev buildeissa ainut ongelma on se että pelissä ei vielä ole UI käyttöliitymää jolla niitä aluksia voisti ostaa/myydä/päivitää, sattumoisin kun on niin että tuo UI käyttöliitymiä tekevä porukka on CIG:llä se joka on rankinten ylityöllistetty ts UI töiden backlog on todella pitkä (kun käytännössä kaikki pelissä oleva tarvii omat UI elementtinsä).
     
    jugih tykkää tästä.
  19. Tulva

    Tulva

    Viestejä:
    28
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Sen verran tarttee tarkentaa, että kyllä sen pikkukuution paskaa saa kyytiin (lähinnä väkisin) myös ihan sillä auroralla. Vaatii hiukan innovointi ja puljausa, mutta kyllä se loota sinne uppoaa parilla peliliikkeellä. Tarvitsee siis ensin avoimesta ovesta laskea laatikko oven väliin ja toiseltapuolelta sisään ja sielä laatikko keskelle pulkkaa. Aiheesta lienee videoitakin, jos nyt oikein rupes kinostaan.
     
    jugih tykkää tästä.
  20. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Okei! Pitääpä koittaa
     
  21. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    uusin: ATV Dude don't correct







    Juu tämänhetkiseen Auroraan se voi onnistua keplottelemaan mutta tämänhetkiseen Mustangiin sitä ei voi saada keploteltua.
     
  22. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Joo, on toi aurora ihan eri peli ku mustangi. Jo pelkästään et pääsee sisään hienosti ja siinä on ohjukset

    Harmillista vaan, kun en oo oikeastaan ensimmäistäkään tehtävää saanu suoritettua alusta loppuun ku SC kaatuu aina jotenkin.

    Viimeisimmässä vakuutustodistustehtävässä ukkelillani leijuessa avaruusasemalla yhtäkkiä kontrollit meni jotenkin semi-inverseks ja mun setämies jäi ennenpitkää lattian ja kaiteen väliin jumiin

    Tää epävakaus voi johtua mun mopokoneesta jolla tätä pelaan, mut onhan tää kohtalaisen turhauttavaa.
    Tiedän. Alpha.
     
  23. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu 3.2.1 versio tulee lähitulevaisuudessa (ts jotain viiko tai alle) eli tilanne on sama kuin aikaisemmissakin vuosineljännesjulkaisuussa niin että se eka 3.x versio on sisältänyt aina vielä bugeja jotka on täytynyt korjata päivtyksellä.



    Tuohon SC kaatumiseen jos vain peli on kaatunut mutta sinun clientisi on pysynyt pystyssä niin jos loggaat takaisinsisään nopeasti (alle 2 minuutia (johon olen pystynyt HD koneella)) niin peli hyvässälykyssä jatkuu juuri siitä kaatumiskohdasta niin että et menetä mitään.


    "Viimeisimmässä vakuutustodistustehtävässä ukkelillani leijuessa avaruusasemalla yhtäkkiä kontrollit meni jotenkin semi-inverseks ja mun setämies jäi ennenpitkää lattian ja kaiteen väliin jumiin"

    Oliko kyseessä esim. Grinhecksin takaovi kun siinä väliilä (kulkematta ilmalukosta) tulee alueelle jolla on painovoima käytössä tuolloin pelihahmo yrittää automaagisesti orientoitua sen painovoiman mukaiseen asentoon (niin että putoaa jaloilleen) niin jos sitä pelihahmon automaatista oriointoitumista pyrkii omialla ohjausliikeillään estämään voi onnistua jumimaan itsensä.

    Pelihahmo yritää automaagisesti sopeuttaa asentoaan myös silloin jos tunget johonkin ahtaasen rakoon johon se ei mahdu normaalissa nolapainovoima asennossa esim. jos se peli virheelisesti oletti että yrität tunkta sen kaiteen alle.

    Tuo automaaginen pelihahmon asennon muutos voi sotkea kuvioita myös jos nollapainovoimassa kierrät kulman liian läheltä sitä niin että aikomasi kurkistus kulmanlähellä sen toisellepuollele johtaa lopputulokseen jossa hahmosi näkyy sen kulmanympäri enempi kuin oli tarkoitus.


    "Tää epävakaus voi johtua mun mopokoneesta jolla tätä pelaan, mut onhan tää kohtalaisen turhauttavaa.
    Tiedän. Alpha."

    Itse olen taipuvainen sillekannelle että osa tulla vain HD koneellani pelatessa tapahtuvista kaatumista on ositain siksi että koneeni latailee jutuja liianpitkään ja siitäjohtuan kaikki asiat ei välttämätät tapahdu oikesssa järjestyksessä.

    CIG on tehnyt pelin monisäikestämisen jälkeen paljon töitä sen eteen että kaikki olisi "threadsafe" mutta epäilen että sillä on jäljellä vielä jotain joa voi mennä risti silloin kun omasakoneesa on hidasteita kuten HD.

    Mutta esim. noilla myöhemmillä 3.1.x (siis ei pelkkä 3.1) versioisa oli tulolla HD koneellakin useitaa pelisessioita jotka ei päättyneet kaatumiseen vaan siihen että itse loggasin ulos.

    Eli jos jaksat sinnitellä tuon 3.2.1 - 3.2.x version tuloonsaaka alat saada enempi ehjiä pelisessioita.

    Ai niin Auroralla on yksi etu Mustangiin nähden jonka unohdin mainita Aurorassa on sänky ts voit logata pelistä ulos Auroran sänngyssä ja peli jatkuu seuraavalla kerralla siitä Auroran sängystä sillä missä se Aurora on
    (unohtui kun tuo sängyssätä ulos loggaaminen on yksi 3.2 versioin tuomista uusista ominaisuuksista).
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2018 klo 21:37
    jugih tykkää tästä.
  24. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    On purnattu että miksi CIG haaskaa resurseja uuden foorumin tekoon vaikka on valmiita foorumsoftia olemassa

    No siksi kun ne valmiit foorumsoftat tei voi tehdä tätä

    [​IMG]

    Jup se on vihdoinkin tapahtumassa RSI Spectrum (forum) on tulossa pelin sisään Mobiglassiin (sneakpeak)
     
    Pasuri tykkää tästä.
  25. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Onko aluksien skannaamisesta mitään hyötyä? ts. voiko npc olla vaikka wanted?
    Ja ilmeisesti alukset jotka näkyy oranssi/punaisella on vihulaisstatuksella ja niitä voi alkaa suoraan ampumaan?

    Mitä jos ampuu ei-vihollista, niin tässäkin on joku crime-systeemi ja miten crime-statuksen saa nollattua?
     
  26. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    1 712
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu, saat criminal statuksen joka lisääntyy vähitellen mitä enemmän ammut viattomia. Sen voi käydä nollaamassa Kareahissa jossa on terminaali jossa se nollataan. Se on myös erittäin tunnettua ganker-seutua joten sinne pääseminen ja hengissä pysyminen voi olla oma haasteensa.. :D
     
  27. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Okei! saispa importattua corvetten elitestä :D
     
  28. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    3.2 versiossa vissiin lievä crimestat laskee kohti nollaa hitaasti eli se poistuu ajankanssa nollaamatta.

    Eli jos teet jonkun pienen mokan esim. Olisarin laskeutumisalustalla ja saat siitä lievän crimestatin niin se ilmeisesti poistuu nyt itsestää ajankanssa jos pidät huolen että ei tule uusia rikkomuksia.

    Lopullisessa pelissä on vissiin tarkoitus että ei ole vain yhtä crimstat poolia johon kaikki rikkomukset menee niin että silloin ei esim. tuon Olisarin laskeutumismokan kaltaisen virheen pitäisi kasvattaa sitä globaalia varsinaista Crimstat lukuasi.

    Jos se crimstat pääsee oikein pahaksi niin helpoin keino sitä laskea on valvoa aamuyölle (Euroserverillä) ja meneä silloin sinne Kareahiin nollaamaan sitä rekisteriä koska siihenaikaan ei ole juurikaan muita pelaajia.

    Toinen keiko on käyttää Usa tai Aussi servua siihenaikana kun niillä on pääosa pelaajista nukkumassa.


    -------------------------------------------------------------------------

    CitizenCon countdown sivu on näimmän pystyssä (erilailla toteutettu kuin aikaisempina vuosina)

    CitizenCon - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42


    3.3 veriso ajoittuu just saamaan aikaan, kun katsoo noita sneakpeakeja joita on tullut niin voi olla mahdolista että ne yrittää saada siihen 3.3 versioon sellaistakin mikä ei ole tuossa normaalissa 3.3 listassa normaali listahan puhuu Hurstonin tulosta 3.3 versioon mutta myös Arcorpista on näkyvyt valmiustasoltaan samaa luokkaa olevia sneakpeakeja joten olisi teoriassa mahdllista että en yrittäisi puristaa kummatkin tuohon 3.3 versioon.

    Sensijaan itse en usko että Squadron 42 olisi niin pitkällä että sen julkaisusta voisi sanoa mitään varmaan vielä CitizenConin aikaan
    (tosin ei se välttämät estä CR:ää hölmöilemästä taas kerran).


    -------------------------------------------------------------------------

     
    Viimeksi muokattu: 14.07.2018 klo 21:12
  29. spede

    spede

    Viestejä:
    1 242
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016


    Lievä hirnahdus pääsi tuolle, että mainaamista pääsee testaamaan vain upottamalla $180 rahaa laivaan. :rofl:
     
  30. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    1 712
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Niin, pääseehän sitä kokeilemaan sitten kun aluksen voi ostaa pelirahalla, ei mulla ainakaan ole mikään kiire sitä odotellessa. Hirnu rauhassa.
    Sitäpaitsi, kun on kavereita jotka ovat aluksen ostaneet, mainausta pääsee testaamaan millon haluaa. Ihan ilmaiseksi. Hirn.

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2018 klo 10:28
  31. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Meikäläisen fiilikset kyllä aika saman lailla. Peli on kaunis ja buginen.
    Tehtäviä olis kiva suorittaa tossa pienessä hiekkalaatikossa paremman tekemisen puutteessa, mut usein just joku rasittava bugi estää sen.

    Mut tällä kertaa en ota refundia, vaan ootan kiltisti ja juon sen viisi kaljaa vaikka vähemmän hienostobaarissa.
     
  32. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    1 712
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Star Citizen on parhautta kaveriporukalla, joten jos säännöllisen epäsäännöllinen porukkapelailu kiinnostaa niin sigun linkistä Discordiin jossa on SC:lle oma jutustelukannu.
    (Elite: Dangerous Discord pääasiassa, mutta ollaan sen verran eriskummallista porukkaa että tykätään molemmista peleistä ;) )
     
    jugih tykkää tästä.
  33. jugih

    jugih

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    01.04.2018
    Nyt toimi erittäin hienosti se Kovalex shippiningin vakuutustehtävä. Sain suoritettua sen, jonka jälkeen laskeuduin siihen viereiseen kuuhun fiilistelemään näkymiä. On se kyllä kaunis peli verrattuna ED.
    Hienon näköistä pimeällä katsoa alusta ulkoapäin kun siinä on valot päällä ja kuun pinnalla tuulee just kaikkea pölyä valokeilojen editse. Erittäin autenttista kyllä!

    Sain jopa logattua itseni ulos ja takaisin sisään. Toi on kyllä 5/5 ominaisuus, ku alkaa se ainiainen spawnaus port olisarista ottaa pikkuhiljaa pannuun.
    Olin ostanut myös primary weaponiksi smg konepistoolin, mutta ilmeisesti näihin pitää ostaa myös ammukset kylkeen? :D No pitää käydä (olisarissa?) ostoksilla.
    Ja oliko että sidearm pitää ostaa myös? Muistelin että tässä olis ollut defaultina joku hernepyssy, mut ei mulla ainakaan ollut.

    Nyt on kaiken kaikkiaan ihan kiva onnistumisen fiilis :) Ja kiitos IcePen kun vihjasit auroran sängystä!
     
  34. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No mikä oli tutkimuksesi tulos oliko se syyllinen vai syytön ...
    nimittäin jos tulos oli että se on syyllinen teit kehnoa salapolisityötä
    koska et löytänyt kaikkia johtolankoja jostajohtuen tuomio on väärä
    (ts sille aviovaimolle kuulu ne vakuutusrahat jotka tutkimuksesi eväsi).

    PS Ammuksia voi ostaa muistakinpaikosita sen takia ei tarvi mennä Olisariin.
     
  35. spede

    spede

    Viestejä:
    1 242
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No onhan se kohtuu käsittämätöntä, että "peli", missä ei ole sisältöä nimeksikään saa ison sisältöpäivityksen. Tätä sisältöä ei kuitenkaan pääse testaamaan pelin ollessa alphassa ilman, että itse tai joku kavereista tuikkaa $180 rahaa pajatsoon. :D

    Kuvastaa aika hyvin pelintekijän prioriteetteja: rahat pois kun piikki on vielä toistaiseksi auki.
     
  36. -is2-

    -is2- ╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    PTUssa voi tälläkin hetkellä testata mainaamista jokainen bäkkeri.
     
  37. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    344
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Prospectorien lainaamattomuus ei tosiaan ollut firmalta kovinkaan fair play-henkinen ratkaisu.

    Tosin "pelikään" (jos tässä nyt nykyresurssien mahdollistamasta Star Citizenistä puhutaan) ei ole enää alun Robin Hood-ajattelun tuotos ollut kiitos kerätyn rahan, jonka ansiosta planeettamainaus nyt ylipäätään ilmestyi suunnitelmiin, joten ei rahankaan demonisointi nyt aivan yksiselitteisesti kuvaa tapahtumia.
     
  38. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toisalta jos kaikilla olisi vapaapääsy Prospectoriin niin sitten valtasoa 3.2 version pelaajisa olisi pitkään sillä Prospectorilla mainaajia josta ei olisi kokonaisuutena hyötyä kun pelissä ei jakautuisi pelaajat tasaisesti tekemään mitä sattuu, ei missää avaruuspelissä valtaosa pelaajista ole mainaajia joten senlaisen skenaarion pitkäaikainen testaus (neljännesvuosi?) olisi täysin turhaa koska se ei vastaisi sitä pelaajajakaumaa joka julkaisupelissä tulee olemaan.

    Suurinosa Star Citizenin pelaajista näyttää täysi unohtavan sen että he pelaavat Alpha testi versiota ts pelinkehittäjän on tarkoitus testata peliä kokonaisuutena ei vain pelkkänä mainauspeliä.

    Ts koska pelinkehitys ei hyötyisi siitä että kaikille annnettaisiin Prospectorit käyttöön muttta hyötyy siitä että peliä rasitetaan akillla mahdolisilla tavoila niin niitä Prospectoreja ei anneta käytöön.

    Sillä onko se että ei saa käyttää Prospectoria pelaajanmielestä oukeudenmuakista vai ei ei ole hevonkukkuakaan merkitystä.


    PS Mulla ei ole Prospectoria ja vaikka mainusta olisi voinut testata PTU 3.2.1:ssä en sitä tehnyt kun sen mainauksen testaajia näyttää muutenkin olevan ihan riittävästi.
     
  39. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    344
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Vaikea uskoa, että ihan joka jätkä jaksaisi mainata vaikka nyt kolme kuukautta putkeen alpha-versiota tai että 3.2 muuttuisi kaivospeliksi, kun saat yhden kaivoshyrrän alusvalikoimaasi. Jos kaikki tehtäisiin pelinkehittämisen ehdoilla, niin minkä takia Arena Commanderia tai erityisesti Star Marinea edes ylläpidettäisiin resurssien osalta, kun näitä pelimuotoja ei tiettävästi enää aivan hiki hatussa testata.

    Louhinnassa maistuisi väelle mahdollisuus kokeilla suhteellisen vaivattomasti, mitä on saatu aikaan, kun kerta ensimmäisestä varsinaisesta ammatista gameplayn suhteen puhutaan. Ammatit olivatkin vuoden 2018 julkaisusuunnitelman avainkohtia.

    Joukkorahoitetun pelinteon osana on kuitenkin myös asiakastyytyväisyyden huomiointi, mitä vastaan CIG:n tapa aggressiivisesti myydä peliesineitä alushulluille viime vuosina ei aivan kivuttomasti asettaudu. Ei ole toki meikäläiseltä pois, että rahaa nyhdetään joka välissä halukkailta, mutta tietty kotikutoisuus ja vastavuoroisuus on jo kärsinyt, mihin olisi pieni vaikka parin viikon prospect-kampanja toiminut.
     
  40. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ne onkin olleet tekohengityksessä jo pitkään ts niitä on ylläpidety vain senverran että ne pysyy toimintakykyisiä niihin ei ole lisätty mitään.

    Kaikki ne joilta CIG on "nyhtänty" rahaa Prospectoreilla on myös päässeet pelaaman niillä Prospectoreilllaan niin että missä tässä nyt on muka ongelma.

    Prospector on sentäänn uusi alus eikä niin kuin jotkut toiset alukset jotka on myyty/ostettu 2013 alkaen mutta joiden peliin tuloon ei ole vieläkään mitään aikataulua, enkä näe sitäkäänn ongelmana että tällainen alus ei vielä ole pelattavissa kun ei tälle alukselle olisi mielekästä käyttöä nykypelissä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.07.2018 klo 23:06
  41. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    344
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Huomattavan suuri osa alun joukkorahoituksen menestyksestä kuuluu erinäisille stretch goaleille, mitä joukkorahoittajille luvattiin rahankeruun vastineeksi aina vuoteen 2014 asti. Tiettyä yhteisöllisyyttä olisi hyvä vaalia edelleenkin vaikka miten myisi miljoonilla aluksia. CIG:lla on mielestäni ollut keksimänsä jutun juoni hiipumassa parin viime vuoden aikana, mitä tulee ohjelmatuotantoon ja ylipäätään nyt vuorovaikutukseen kaikkien muiden kanssa, jotka eivät ole avaruusesineharrastajia ensisijaisesti rahan mahtia käyttäen. Tässä olisi ollut sauma kalenterivuoden kenties myönteisimpään tempaukseen. Etenkin, jos 3.3 ja suorituskykyparannukset ovat edelleen herran hallussa.

    Potentiaalisille uusille pelaajillekin on järjestetty ilmaisviikkoja lisärahan kerryttämisen toivossa, joten en nyt näkisi aivan mahdottomana, että jo rahoittaneen jengin tileille lisättäisiin nyt vaikka viikoksi, kahdeksi yksi alus, jolla voi tiettyä gameplaytä ylipäätään toteuttaa. Kun alusten vuokrausmahdollisuuskaan pelivaluutalla ei ole edistynyt.
     
  42. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    3.2 versiossa myynnissäolevat alusten aseet ja komponetit, ja mistä ne löytää.

     
  43. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Minä olen lukenut CIG käyttäytymistä niin ottaen huomioon kaikki muutokset (mm sen että ne on jättäytyneet pois kaikista Gamescom tyylisistä ja pienempistä tapahtumaista tänävuona)
    että ne ei enää tähtää ennen pelien julkaisua varsinaisesti suureen lisäbäkkerien hankintaan (niitä tulee riittävännopeaan tehtiin ilman että siihen varsianisesti pyritään)
    vaan se mihin ne pyrkii nykyisellä alusmyyntitahdilla (noin yksi uusi konsepti julkaisu per kk) on tasainen noin +/-0 tulo/meno virta ja siten mahdollisimmanhyvä kehitysrauha.

    Ts ne ei edes pyri mihinkään näyttävään jolla hankkisi uusia bäkkereitä siksi ohjelmakin mitä ne tekee on enempi tasaista pelinkehityksestä kertomista (joka ei oikein sovi uusille bäkkereille joilta puutuu taustatieto niiden ymmärtämiseen).


    Muuten eikö noita Free Fly tapauksia ole ollut tänävuonna paljon vähempi kuin aikaisempina vuosina samassa-ajassa, musta ainakin tuntuu siltä.


    Eli juu olet oikeassa CIG ei enää tee näyttävää uusien bäkkerien hankintaa joka on mielestäni hyväasia kun se tarkoittaa sitä että nyt ne keskittyy siihen oleelliseen eli pelinkehitykseen (tästäsyystä esim. Bugsmhassereita ei ole näkynyt vähäänaikaan kun sen juontaneella Devillä on tärkeämpääkin tekemistä ja siksi niissä viimeisimmissä Bugsmahereissakin oli toinen (ei niin hyvä esiintyjä) Devi juontajana).


    Eli nyt mun mielestäni Bäkkerit valittaa siitä että mitä CIG tekee tällähetkellä mutta kun se on just mitä CIG:n kuulukin tehdä tällähetkellä ainoa vaan että Bäkkereiden mielestä tämä on nyt jostain kumman syystä huonoasia :confused:


    Eli se mitä minunmielestäni CIG:n kuulukin nyt tehdä on se mitä se tekee eli julkaisee tasaiseentahtiin joka neljännes uuden Star Citizen Aplha version joka näyttää ihan konkreetisesti että pelinkehitys edistyy jatkuvasti ja kaikkii mikä häiritsee tätä pelinkehitystä täytyyminimoida, siinämäärin kuin se on mahdolista ilman että bäkkerit vetää naama liian kovaan mutruun
    (esim. se Bäkkereiden vaatimus että CR:n pitää olla jokahalvatunviikko itse ATV:ssä on idiootimainen kun sillä hepula on paljontärkeämpääkin tekemistä tämän pelin kehityksessä kuin tärähtäneiden (ts ne joille CR on jonkuntason jumalolento tms) Bäkkereiden paapominen).
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2018 klo 04:14
  44. teppo mörkö

    teppo mörkö

    Viestejä:
    361
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    SC ei siis olekaan peli vaan virtuaalisen avaruusesineiden keräilyharrastus - nyt loksahtaa moni asia kohdalleen :kahvi:
     
  45. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-)

    Viestejä:
    3 483
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    :D


    ---------------------------------------------------------------------------------------




    Eli jos olet ostanut pledkesin ennen 2013 ja et ole ostanut se jälkeen yhtään mitään lisää voit vieläkin saada täyden palautuksen (ilman mitään hyvää syytä).

    Eli nykyisten sääntöjen mukaan on kaksi rajaa 14pv rahat takaisin (tulee EU säännöistä) ja CIG oma lisäys että 30pv peruutusoikeus (ts pelata voi sen n. 30pv ja vieläkin ehtii perua).

    Noiden lisäksi CIG on tehnyt palautuksia pisemmältäkin ajalta kun sitä pyytää ja syy on hyvä ja sinä et ole ostanut mitään harmailta markkinoilta,
    yksi äänekäs isonpalautuksen vaatija on selllainen että on tehnyt ostoksensa pääasissa harmailtamarkkinoilta ja vaatii siitähuolimatta että CIG:n pitäisi antaa palautukset näistä harmaidenmarkkkinoiden ostoksista hänelle.

    CIG on suorittanut nollauksia harmaiden markkinoiden ostoksissa (kun on epäilty varkautta) ts ne on palautettu alkuperäiselle omistajalle mutta se harmailtamarkkinoilta ostanut osapuoli on jäänyt nuolemaan näppejään (menettänyt rahat ja alukset).






    Yleensäottaen mihinkään joukkorahoitukseen ei pidä laittaa enempää rahaa kuin minkä voi menettää ilman mitään seurauksia ts talous kestää.

    Mitä tulee taas kaliimpiin aluksiiin ne kaikki on käytännössä sellaisia että tarvii useamma kuin yhden ihmisen miehistön
    ja koska niitä on siitähuoliamatta myyty aikapaljon
    on myös paljon isomman aluksen omistajia jotka on pelikaverin tarpeessa
    ts pääsee pelaamaan isoila aluksiall ihan helmposti vaikka ei niitä itse omistakaan.
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2018 klo 21:40