Star Citizen

Juuh elikkäs. Olisarilla, avaruudessa ja Delamarilla pyöri about tasaisesti 30-35 fps ja välillä jopa 40 fps ilman kummempia droppeja, eli selkeesti paremmin kuin aiemmalla 3.2 versiolla.

Levskillä sitten meno oli jotain 10 fps luokkaa, eli melko tuskaista. Mutta selkee parannus kyllä aiempaan noin niinku yleisilmeellä. Ja mukavana bonarina tuossa PTUssa on että voi testailla noita (helvetin kalliita) aluksia, kuten uutta Hammerheadia.

EU-servulla olin.

Tämä läppärillä ja 2Gb GTX1050, 8 Gb RAM
Asetukset medium ja 1080p
 
Viimeksi muokattu:
Juuh elikkäs. Olisarilla, avaruudessa ja Delamarilla pyöri about tasaisesti 30-35 fps ja välillä jopa 40 fps ilman kummempia droppeja, eli selkeesti paremmin kuin aiemmalla 3.2 versiolla.

Levskillä sitten meno oli jotain 10 fps luokkaa, eli melko tuskaista. Mutta selkee parannus kyllä aiempaan noin niinku yleisilmeellä. Ja mukavana bonarina tuossa PTUssa on että voi testailla noita (helvetin kalliita) aluksia, kuten uutta Hammerheadia.

EU-servulla olin.

Tämä läppärillä ja 2Gb GTX1050, 8 Gb RAM
Asetukset medium ja 1080p
Siinä millaisia grafikka asetuksia pystyy käyttämään on todella iso ero kun aikaisemmin GTX 670 2Gt mallilla joutui yleensä käyttämään 1600x900 Low asetusta että oli edes auttaavasti pelattavissa niin nyt on pystynyt käyttämään 1980x1080 High asetusta ja siitähuolimatta on päässyt ihan pelattavaan nopeuteen.

Tosin 1080 Very High asetuksella oli paljon "replace me" punaista tekstuuria/pallukoita paikossa joista oli jäänyt jotain lataamatta niin että korkailla asetuksiaa hyvä toimivuus voi tällähetkellä osin johtua siitä että jää assetteja paljon lataamatta.
 
...
Enkä nyt tämän firman omistajaportaan profiilista saa mitenkään erityisen koijarimaista kuvaa. ...
Minusta se mitä käytännössä tosiasiassa tekee ratkaisee paljon enempi kuin se mikä jokin "profiili" on, ts jos ne luopuu joukkorahoitusstatuksesta ennen kuin ovat hoitaneet ne vastuut jotka ovat sitoutuneet hoitaman rahat saadessaan se on väärin ja lähentelee petollista.


... Robertsit ovat Manchesterin yliopiston professorin poikia, joiden elämän tarkoitus tuskin on ...
Toisalta minä tunnen yhden Tuomarin Pojan joka on Ura (talous) Rikollinen niin että mitä tuo Profesorin Poika höpötys muka tarkoittaa.


Täysin mistäään taustasta, profiilista ja menneistä toimista riipumatta, jos teet yhden tarkoitushakuisen, tahallisen ja suunnitelmallisen rikollisieksi/petolliseksi tulkittavan teon menetät kaikki oikeudet vedota menneisiin tekemisiisi koska se vimeinen tekos oli täysin harkittua ja tahallinen.
 
Kysy siltä tuomarilta kuuluuko pohjoisamerikkalaisiin joukkorahoituskuvioihin kovin olennaisena osana esimerkiksi 20 aurinkokunnan takuu? Jos joukkorahoitat "peliä" vuonna 2012 ja sinulle annetaan vastineeksi "peli" vuonna 2018, niin lain varjelus ulottui korkeintaan siihen ja niillä pledge-sopimuksilla on nykyään joukkorahoittajille ihan yhtä paljon arvoa tai käyttöä kuin satunnaisilla horinoilla vuosimallia 2012-2017, millä peliä on markkinoitu. Tuskin CIG nyt ihan sattumaltakaan tämän vuoden alussa 3.0:n myötä lopetti rahojen palauttamisen kuin seinään, sulkien lisäksi kaiken kommunikaation pyytäjien suuntaan sillä rintamalla.

Kickstarter -pelejä ei ole tiettävästi tarvinnut varsinaisesti toimittaa, kun esimerkiksi Limit Theory lopetti puuhastelun kuudentena vuotenaan. Vaikea on nähdä CIG:n myötäsyntyisen oikeuskokemuksen perusteella, että firma olisi joukkorahoituksessaan tarjonnut älyttömän laajoja turvatakuita, jotka kattaisivat aina 20 aurinkokuntaa tai mitä nyt ikinä kukaan keksiikään, eikä vaan "peliä", jota satojen muiden projektien lailla joukkorahoitettiin. "Peliä", joka viimeisimmän tiedon perusteella saatiin vuosien 2018-2020 välillä.

Kertaalleenhan CIG-herrojen elokuvatuotantoyhtiö hävisi miljoonaoikeusjutun Kevin Costnerille. Tuskin siellä nyt niin uunoja ollaan, että vuonna 2012 C. Roberts ja O. Freyermuth olisivat ryhtyneet oikeudessa vastuulliseen asemaan muutoin kuin aivan minimivaatimusten täyttämisen osalta.

Media ja suuri yleisö saattaa olla yhä uhkana vaikka "peli" on jo ulkona, mutta sekin on hyvin tuuliviirimäinen alusta. Näkyvyyttä ja mainospaikkoja pelilehdistössä voi kuitenkin aina ostaa, kuten CIG on jo pienessä mittakaavassa tehnyt muutaman julkaisun jutun suhteen. Citizenconin hypen aikaan on lisäksi luettu jo huomattavasti leppeämpää Redditin /Gamesiä.
Taas sinä jatkat selittelyä siitä milläperusteella CR on täydellinen eikä tee mitään väärin sen sijasta että ottaisit itse kantaa siihen mitä odotit oikeasti saavasi sen lupauksen perusteella johon CR/CIG sitoutui vastaanottaessan sinun rahasi.

Kun sillä mikä on CR:n/CIG:n oikeudellinen vastuu ei ole todellisuudessa merkitystä vain sillä on merkitysmikä on hänen/heidän vastuu bäkkereilleen ja se on käytännössä "miehen sana johon pitää voida luottaa" tyylinen vastuu ei mikään yritystenvälinen oikeudessa pilkunviilaus minimivastuu.



Vaikka minua monesti syytetään fanipojaksi niin en minä kumminkan ole mikään selkärangaton perässäjuokseva palvoja jolle mikätahansa almu riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Keynotesta tullut nyt SC tube kanavalle parempi version (ts ei live rippi).




PS
...
Pelintekemisen realiteeteistä tai haasteista ei siinä vaiheessa ollut tietoa sen enempää kuin osaavan työvoiman merkityksestä näissä hankkeissa,
...
CIG ja CR (erityisesti Citzencon 2018 loppupuheessa) todisti että ei ole mitään realiteetia/haastetta ratkaisematta joka estäisi sen alkuperäisen joukorahotuslupauksen pelin toteuttamisen siinä alkuperäisessä luvatussa mittakaavassa julkaisuun mennessä joten jos CR/CIG jättää sen tekemättä se on teko ilman mitään syytä muuta kuin että he päätivät tahalaan syödä sanansa.

... Näillä näkymin voit tämän peli- ja peliesinefirman haastaa oikeuteen, mutta toinen asia lienee, että kannattaako... sen verran selvä peli taitaisi IcePen v. Cloud Imperium Games olla.
Taas jatkat oikeudellisesta vastuusta jaaritelua vaikka en puhunut siitä vaan sanansa pitämisestä suoraselkäisellä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota 3.3 ei siis 3.22 launcher löydä/päivitä siihen? Tai ainakaan itsellä ei tuo mitään halua päivittää. Täytyy sanoa että ehkä on la-illan peruskooma ja ajatus ei kulje mutta en kyllä oikein mitään ymmärtänyt niistä ohjeista siellä.
 
Tuota 3.3 ei siis 3.22 launcher löydä/päivitä siihen? Tai ainakaan itsellä ei tuo mitään halua päivittää. Täytyy sanoa että ehkä on la-illan peruskooma ja ajatus ei kulje mutta en kyllä oikein mitään ymmärtänyt niistä ohjeista siellä.
RSI sivuilta account ja sieltä move to ptu. Salasana ja toimintaohjeet tulee spostiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota 3.3 ei siis 3.22 launcher löydä/päivitä siihen? Tai ainakaan itsellä ei tuo mitään halua päivittää. Täytyy sanoa että ehkä on la-illan peruskooma ja ajatus ei kulje mutta en kyllä oikein mitään ymmärtänyt niistä ohjeista siellä.

PTU:lle on oma launcher, ohjeet on tuolla ylempänä..
 
PPS Tärkein joukorahoitusvelvoite on se että kaiken joukorahoituksen aikana bäkkereiltä kerättävän rahan täytyy mennä pelinkehitykseen sitä ei saa mitenkään ottaa voitoina ulos firmasta tämä on se syy miksi minä haluan pitää kiinni siitä että peliä ei saa määritellä ennenaikaisesti julkaisuversioksi, jos/kun minä annan rahaa pelinkehityskeen sen rahan on mentävä siihen pelinkehitykseen.

tulospalkkiona palkan osana ulos. johdon tulospalkkiot tietenkin 1000x verrattuna rivikoodariin. hyvä että sinullekin alkaa tämä kuvio pikkuhiljaa valkenemaan. :kahvi:
 
Eilen illalla oli iso liuta aluksia lennettäväksi, tänään näkyi vain ne omat kaksi?
 
Eilen illalla oli iso liuta aluksia lennettäväksi, tänään näkyi vain ne omat kaksi?
PTU:ssa vai Live versiossa.

Aikaisemminkin on tainnut tapahtua sitä että kaikki alukset ei ole olleet auki enää siinävaiheessa kun PTU laajenee kakikille avoimeksi (muuten esim. tällähetkellä jokaservulla lentelisi yhtäaikaa melkein 50 Hammerheadia joka ei välttämättä ole hyvä juttu sen PTU testaamisen kannalta).
 
tulospalkkiona palkan osana ulos. johdon tulospalkkiot tietenkin 1000x verrattuna rivikoodariin. hyvä että sinullekin alkaa tämä kuvio pikkuhiljaa valkenemaan. :kahvi:
Miten niin "alkaa pikkuhiljaa..." minähän olen jalkuvasti alusta-alkaen sanonut samaa että peliä ei saa antaa muutta julkaistustatukselle ennen kuin se on kehitetty sille tasolle joka joukorahituksen alussa luvattiin, niin kauan kun se ei ole ulkona julkaisuversiona joukorahoituksen ehdot pätee tuon tuloutuksen suhteen.
 
PTU:ssa vai Live versiossa.

Aikaisemminkin on tainnut tapahtua sitä että kaikki alukset ei ole olleet auki enää siinävaiheessa kun PTU laajenee kakikille avoimeksi (muuten esim. tällähetkellä jokaservulla lentelisi yhtäaikaa melkein 50 Hammerheadia joka ei välttämättä ole hyvä juttu sen PTU testaamisen kannalta).
PTU
 
PTU:lle on oma launcher, ohjeet on tuolla ylempänä..
Tuon Laucherin kehitys taisi jäädä vähän vaiheeseen kun se yksi pudotusvaliko antaa ymmärtää että Live/PTU valinta tehtäisiin siitä mutta sitä ominaisutta ei kumminkaan koskaan otettu käytöön, vaan käytössä on kaksi identtisen näköistä Launcheria joista kummastakin pudotusvalikosta valitaan se Live ts edes PTU Laucherissa ei ole PTU vaihtoehtoa.


PS Olisin mielelläni eilen pelannut sitä PTU versiota mutta yksikään pelin käynnistys ei pysynyt pystyssä edes siihensaakka että olisi Olisarissa ehtinyt spawnata aluksen, toisalta toissapäivänä onnistui tuntien pelisessio ihan hyvin vain parilla kaatumisella höystetynä ts tuon PTU:n vakaus on paljolti tuurista kiinni vielä tällähetkellä.
 
Tämä Boredgamerin Citizencon 2018 Soittolista on varsin täydellinen (sisältää myös sen secondary streemin videot).

Tuossa secondary streemissä on paljon hyviä aiheita käsiteltynä joten kannattaa katsoa ainakin ne jotka sinua kiinnostaa eniten.

Ilmeisesti CIG ei tuo omalle tube kanavalleen ollenkaan tuon secondaty streemin videoita.
 
Sanon rehellisesti että olen kyllä aidosti yllättynyt kun ilmeisesti clienttipuolen OCS oikeasti on saatu peliin mukaan ja se jopa kuulostaa toimivan. Citizenconin pelikuva oli paikoittain vaikuttavan näköistä ja vaikka siinäkin oli omat hämäräperäisyytensä, kuten miksi missään ei näkynyt muita lentäviä aluksia (Robertsin heitto ”aikatauluista” oli selkeästi harhaanjohtamista) vaikutti paketti kyllä jälleen sellaiselta, että ”kyllä minä haluaisin tuollaista peliä pelata”. Uusi lentomallikin näyttää lupaavalta.


Ptu latautumassa ja tiedän astuvani kaatuilevan bugikasan keskelle, mutta minkäs teet, täytyyhän tuota päästä kokeilemaan.


Sinihiekan kanssa olen samoilla linjoilla, että selkeästi CIG on jo hyvän aikaa valmistellut pelin ”julkaisemista” minimiominaisuuksilla, jotta peli yleensäkään ikinä saadaan ”virallisesti” valmiiksi. Vaikka kyse liene olosuhteiden pakosta, minusta se osoittaa vihdoinkin myös tervettä järkeä ja suhteellisuudentajua, vaikka sen voi kääntää myös lupausten pettämiseksi. Ja onko se sittenkin liian vähän, liian myöhään? Mutta kuten aiemminkin olen sanonut, paskamyrsky varmasti nousee, kävi miten kävi. Isolle osalle meistä liene kuitenkin riittää, että käsiin saadaan jonkinlainen ominaisuuksiltaan valmiiksi luokiteltava ja toimiva ydin jota päivitetään.


Tuolla aiemmin viitattiin NMS:ään, ja vaikka peli julkaistiin huonossa kunnossa ja julkaisua edeltävä mediapanostus sisälsi vähintäänkin kyseenalaista toimintaa Hello Gamesilta ja Murrayltä, he todellakin ottivat opikseen ja kuluneen kahdenvuoden aikana ovat korjanneet pelinsä ja isolta osin maineensa. Jää nähtäväksi, onko CIG:llä vielä paukkuja samaan.
 
Sanon rehellisesti että olen kyllä aidosti yllättynyt kun ilmeisesti clienttipuolen OCS oikeasti on saatu peliin mukaan ja se jopa kuulostaa toimivan. ...
Juu se tuli yllättävän nopeasti ja toimii yllättävän hyvin varsinkin kun huomioi että se ei ole vielä täysin valmis ja myös se Network Bindculling taitaa vielä puutua kokonaan PTU:sta eli se tuo vielä oman jouhevuusparannuksensa.

Tietenkin tuon OCS:n todellinen riitävyys nähdään sitten kun se Hurston planeetta ja kaikki sen pinnallaoleva (esim. koko Lorville) on pelissä niin että pääsee näkemään kuinka jouhevasti todellisuudessa sen koko Hurstonin lataus tapahtuu taustalla siinävaiheessa kun QT lentää kohti sitä Hurstonia ja alkaa laskeutua sen pinnalle (mahdolisimman nopeasti heti QT:sta poistumisen jälkeen).

... kuten miksi missään ei näkynyt muita lentäviä aluksia ...
Pelissä ei tähänmennessä ole ollut muuta kuin avaruudessa dogfigting lentäviä NPC aluksia niin että kyllä se selitys planeetaan ilmakehässä järkevästi lentävien NPC alusten puuteesta on ihan järkeenkäypä eikä tarvi olla mikään salaliito, varsinkin kun huomioi sen että koko Hurston tehtävä demo pysyi nippanappa pystyssä niin että lisä epävakaus törmäilevillä NPC:illä olisi todennäköisesti tehnyt demo tehtävän läpipeluu kelvottomaksi (kaatuihan se tehtävä nytkin tuon demonaikana kahdesti (vai oliko se kolmesti)).

... Sinihiekan kanssa olen samoilla linjoilla, että selkeästi CIG on jo hyvän aikaa valmistellut pelin ”julkaisemista” minimiominaisuuksilla, jotta peli yleensäkään ikinä saadaan ”virallisesti” valmiiksi. Vaikka kyse liene olosuhteiden pakosta, ...
Pelin pystyy saamaan helposti valmiiksi täytten sen alkuperäisen joukkorahoituksen lupauksen ja se onnistuu ihan kohtuu lyhyessä ajasssa (tämän 3.3 PTU:n perusteella), ainoa mikä pitäisi tehdä olisi se että ne aurinkokunnat kehittäisi ensisijaisesti sen alkuperäisen suunnitelman mukaan ts planeetoilla ei ole laskeutumispaikkoja kuin muutamailla rajatuilla alueella (ja planeetan pinnan monimuotoisuus olisi myös rajoittunut niiden ulkopuolella).

Mutta jos pelin kehittämistä jatketaan tyylillä jokaisen aurinkokunnan planeetat ja kuut täysin valmiiksi ennen kuin peliä aletaan laajentaa seuraavalla aurinkokunnalla menee vielä vuosia ennen kuin pelissä on riittävä määrä aurinkokuntia.

Ts jos CIG jatkaa tällä Sinihiekan hyväksymällä tavalla se julkaisee minimipelin joka sisältää jotain 2-4 aurinkokuntaa se ton aatusti NMS tason floppi jos ne sen tekee (peli jossa on todella isoja aluksia pelaajilla ja ne kaikki alukset on ahdettu operoimaan vain muutamassa aurinkokunnassa ei nyt vain toimi (se on sama kuin super konttialukset ja super tankkerit liikennöisi Suomen, Ruotsin ja Viron välillä ja samalla vesialueella olisi myös useita lentotukialuksia)).



Muuten ensivuonna 2019 on on kaksi Citizenconin kaltaista tapahtumaa toinen on Citizencon suurinpiirtein samaan aikaan kuin tänä vuonna oli ja toinen on Joulukuussa 2019 eikä sen aihettta ole julkaistu mutta se ei oikein voi olla Star Citizen MMO pelin julkaisu (ei ehdi niin valmiiksi) joten käytännössä sen on pakohko olla jokin Squadron 42 peliin liityvä julkaisu (oma villi veikaukseni koska Intel yhteistyö jatkuu ne julakaisee sen että Squadron 42 peli tulee paketoituna Intel pelinäytönohjaimen kanssa vuoden 2020 aikana (ts Intel maksaisi jokaisesta myydystä näytönohjaimesta CIG:lle n. 70€)).
 
Viimeksi muokattu:
Muuten ensivuonna 2019 on on kaksi Citizenconin kaltaista tapahtumaa toinen on Citizencon suurinpiirtein samaan aikaan kuin tänä vuonna oli ja toinen on Joulukuussa 2019 eikä sen aihettta ole julkaistu mutta se ei oikein voi olla Star Citizen MMO pelin julkaisu (ei ehdi niin valmiiksi) joten käytännössä sen on pakohko olla jokin Squadron 42 peliin liityvä julkaisu (oma villi veikaukseni koska Intel yhteistyö jatkuu ne julakaisee sen että Squadron 42 peli tulee paketoituna Intel pelinäytönohjaimen kanssa vuoden 2020 aikana (ts Intel maksaisi jokaisesta myydystä näytönohjaimesta CIG:lle n. 70€)).

Mitähän näytönohjaimia se Intel tekee, että peliä voisi siihen paketoida?
 
Mitähän näytönohjaimia se Intel tekee, että peliä voisi siihen paketoida?
No Intel o n sanonut tekevänsä jotain näytönbohainta ja sen julkaisu on todennäköisesti aikaisintaaan 2020 ja koska CIG:n ja Intelin väinen yhteistyö jatkuu vieläkin on tuollaisen villin veikakuksen heitolle ihan riittävästi pohjaa.
 
Onko tieto mistä lähteestä? Ja onko joulukuun tapahtuma lyöty lukkoon jo nyt?


Ts lähde on 14:40 Sandy, eikä sen varmaan ollut tarkoitus tuota kertoa vaan se oli lipsahdus.

Itse en usko että se voisi olla vielä täysi julkaisu mutta se voisi hyvinkin olla tuon tulevan 2020 Intel GPU+SQ42 pakketin ennakko.

Kun Intelillä ei ole ennestään hyvää näkyvyyttä pelinäytönohjain markkinoilla on melkoisen varmaa että intel halaua paketoidan pelinäytönohjaimensa mukaan jonkun hyvin näkyvyyttä tuovan pelin ja Squadron 42 olisi taatusti sellainen peli jonka avulla Intel pelinäytönohjain saisi hyvin media näkyvyyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi, ettei lausunto tarttunut salaa kameralle, kun nämä fanitapaamiset tuntuvat tuottavan aikalailla vastuu siirtyy kuulijalle-materiaalia.
...
Batgirl oli vapaaehtoine työntekijä tuossa Conissa ja sehän sanoi että saaatoi illan loppuvaiheessa Sandya vessaan ts Sandy ei välltämät ollut enää varsianisesti edustuskunossa siinävaiheessa joten ei kameroita siksi itsekin sanoin että Sandyn ei varmaankaan ollut tarkoitus kertoa mitään siitä 2019 Joulukuut Tapahtumasta vielä tässävaiheessa (hipraka + kusihätä + fani joka hidastaa vessanpääsyä kyselyllä = lipsahdus puheessa jostain mitä ei olisi pitänyt kertoa ;-) ).


PS
... Etenkin, kun Joe antoi Tony Zurovecin välillä puhuakin. ...
tuosta pitäisi antaa jonkinsortin palkinto ... meinaan kun onnistuu haastattelemaan Zurovecia niin että Zurovec ei pajata jatkuvasti kuin papupata :)
 
YouTube-tähti AngryJoe oli myös Citizenconissa laittamassa kehittäjiä koville

Vielä vois pikkusen enemmän yrittää puhua haastateltavan juttujen päälle ja rakastaa omaa egoaan.. :facepalm:

Asiaakin..

Kävinpä ostamassa uuden webcamin vanhan tilalle että pääsee testaamaan FOIPia, Microsoft Life Cam HD 3000.
Ongelmana on kalibroinnissa 7-8fps joka epäilemättä tekee FOIPista suht paskalaatusen ja tuon Robbazin videon katottuani ihmettelen millä joku saa noin sulavaa tuosta. :confused:
Kameran pitäs olla ihan ok, 720p ja 30fps, mutta kalibrointi antaa tosiaan todella alhaisen fps:n.
Jopa Windows 10:n oma kameraohjelma antaa todella alhaista fps:ää, maksimissaan 15 luokkaa.
Mikähän tossa nyt mättää? Koneen tiedot tuolla spekseissä.
 
Viimeksi muokattu:
Mistään en tiedä, mutta onko riittävästi valoa?

Miesluolassa valoa..? :vihellys:
Pitää kokeilla tänään valon kanssa, mutta jos tuo ei muuten toimi niin olkoot. En tykkää pelata valojen kanssa enkä ala tuon featuren takia valoja pitämään päällä.
 
Itsellä ei väliä vaikka takana olisi O luokan tähti tai täydellinen pimeys. 15 fps on ja pysyy. Kolmeenkymppiin olis kiva päästä. Kyseessä logitechin C270.
 
Miesluolassa valoa..? :vihellys:
Pitää kokeilla tänään valon kanssa, mutta jos tuo ei muuten toimi niin olkoot. En tykkää pelata valojen kanssa enkä ala tuon featuren takia valoja pitämään päällä.
Hyvin monet webcamit kasvattavat hämärässä automaatisesti valotusaikaa paljon ts se ruudunpäivitysnopeus tipahtaa valotusajan kasvun vuoksi.

Itse etsin webcamia niin niissä Logitec malleissa joita suositeltiin oli kaksi ongelmaan 60FPS nopeus toimi vain 720p tilasssa (1080 vain 30FPS) ja toinen riesa oli pakotettu hämärätila joka tipautti kuvan todellisen tarkuuden jopa ale 720p ts hämärässä kuva oli niin pehmeä että tunnistus ei voisi enää toimia.

Sitten on vielä se että ne kaikki oli laajakuva objektiivilla jolloin yhdistelmä olisi tosi huono kun 730p 60FPS/tai hämärä ja laajakuva eli kasvot jää pieneksi kuvassa joka heikentään tunnistusta entisestään.

Kun ihmettelit miten joillakin tunnistus toimii hyvin niin ne kaikki on tainneet laittaa valaisimen webkameran viereen osoittamaan omia kasvojaan ts pelatessa joutuu tuijottamaan lampua jota minä en kyllä tule tekemään, ts täytyy löytää webbikamera joka toimii myös hämärämmässä ilman mitään valotusajan pisennyksiä tai kuvan tarkuuden romautuksia.


Funtsin että pitää vielä kokeilla tuo varsinainen digipokkari kamera kun siinä on oikea fyysinen zoom objekti niin sen saataisi saada niin kapelalle kuva-alalle että kasvot täyttäis melkein koko kuva-alan minkälisäksi sen pistetarkkuus on aivan muuta kuin webbikameroiden, en vain muista millä FPS lukemalla se pystyi ottamaan liikuvaa kuvaa ja pystyikö sitä käyttämään webbikamerana.
 
Pikku ylläri Hurston planeeta itseasiaassa on PTU 3.3. versiossa ja sinne voi päästä kikkailemalla mutta laskeutumisyritykset päätyy aluksen räjähdykseen jossain 400-500m korkeudella pinnasta.





...
Facewaren propagandaa. Tuotteella lienee mukava hinta, jos sen ensi vuoden alussa tai milloin nyt ikinä saavat ulos.
Juu kun ei ole kilpailijoita yksikään normi webikamera ei näytä pystyvän 60FPS nopeuteen hämärässä.

Vaikka katsoo reilusti yli 200€ webbikameroita niin nekään ei pysty tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillin GTX 670 2Gt kortilla asetusta 2560x1440 Low se yllättäen toimi ihan pelattavasti, tosin tarkempia tekstuureja latautuu viiveellä esim. Olisarissa mutta jossakin outpostissa ei ole mitään ongelmaa.

Uusia PTU versioita on tullut viimepäivinä kovaan tahtiin niin että bugin metsästy vaikuttaisi etenevän hyvällä vauhdilla.
 
Joko PTU rupeaa olemaan niin vakaa, että sitä voisi odotella liven puolelle lähiaikoina?

Ainakin spectrumin patchnotejen mukaan näyttäisi ettei game-breakeraita olisi enää ämpärillistä.
 
Joko PTU rupeaa olemaan niin vakaa, että sitä voisi odotella liven puolelle lähiaikoina?

Ainakin spectrumin patchnotejen mukaan näyttäisi ettei game-breakeraita olisi enää ämpärillistä.
Tuon veikkaaminen missävaiheessa CIG pukkaa pelin Liveen on vähän vaikeaa kun se on vaihdellut kuinka bugisena ne on pelin pukanneet Liveen.

Mutta itse veikkaisen että CIG haluaa pelin Liveen ennen kuunvaihdetta että neljännesvuosi julkaisu ei heittäisi yli kuukakudella aikataulusta.

Veikaan myös että se onnsituu niin että pelissä ei olisi kuun loppuunmennessä enää liika bugeja Liven kannalta.

Toisalta aikaisemmin on käynnyt niin että olen kuvitellu että Live versioon kuluu vielä pariviikkoa mutta se on tulutkin päivän sisällä.

 
Viimeksi muokattu:
Vielä vois pikkusen enemmän yrittää puhua haastateltavan juttujen päälle ja rakastaa omaa egoaan.. :facepalm:

...
Nyt kun katsoin tuota haastattelua niin tuo AngryJoe tuntuu olevan melkopahasti pihalla sekä siitä minlälainen peli on kyseessä (sotkee esim. SC ja SQ42 pelit täysin toisiinsa) ja siitä missävaiheessa pelinkehitys on ja mitä on pelattavissa (puhui välissä niin kuin ei olisi oikeastaan mitään pelattavissa "vain erilisiä moduleja").

Yleensä kun tuon tyyliisä haastatteluja tehdään se haastattelija tapaa hiukan perehtyä aiheeseen että kykenee kysymään relevanteja kysymyksiä, tämän AngryJoe näytää laiminlyöneen täysin.

Minkälisäksi ne kysymytset jotka AngryJoe oli selvästikkin etukäteen valmistellut oli täysin trolli lähtöisiä eli hän oli mennyt täysin trolli vedätys ansaan (ts katsonut jostain foorum lähteesä pinnalla olevia tivauksia kysymyksiksi) jotka eivät pidä paikaansa, Cheimbers oli ymmärrettävästi niin diplomaatinen kuin voi vastatesaan täyteen jaskaan.

Sinällään jännää kun AngryJoe mainosti olevansa pitkäaikainen bäkkeri mutta siitähuoliamtta ei olut vaivautunut tekemään haastattelua verten edes vältävää perustyötä että pystyisi kuysymään järkeviä kysymyksiä trolli tivauksen sijasta ts koko haastattelu oli vain siksi että AngryJoe saa itselleen lisää näkyvyyttä mahdolisimman pienellä vaivannäöllä myös tämän pelin seuraajien piirissä, en yhtään ihmettele sitä että Cheimbers oli tuskastuneen näköine haastattelun ajan.


SC-33_20181011_225621_Terrified_f.png
 
Viimeksi muokattu:
SC PTU kehitystahti alkaa olla jo pikasen ylivaihteella kun päivityksiä alkaa olla useampi vuorokaudessa niin että niiden välissä ei edes ehdi kunnolla testata pelata.

UUSIMMASSA PTU:SSA ON ALUKSET MYYNNISSÄ PELIN SISÄLLÄ.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
T: kesäpoika.
 
Viimeisimmissä PTU päivityksissä alkaa näkyä vähän selalisia oireita että CIG valmistautuu julkaisuversion ulospukkaukseen (vaikka PTU on vielä varsin buginen)
koska pelaajamäärää per severi on ilmeisesti kasvatettau paljon (tämä on aikaisemmin tapahtunut julkaisuversioon siirryttäessä)
jonkaseurauksena FPS lukemat on laskeneet aiankin minula merkittävästi,
peli vieläkin toimii selvästi paremmin kuin 3.2.2 mutta se ei ole enää sellaista korkeiden FPS:n juhlaa niin kuin se aikaisemmin oli
vaan nyt on asialliseti riittävät FPS:sät (pitää huomioida että se on keskimääräinen 30FPS lukema johon CIG tähtää julkaisuversiossaa ei joku 60FPS).
 
Pääsee ehkä ensikesänä pelaamaan ku saa uuden koneen... =(
Tämä kone jolla pelaan sisältä i5 3570K + GTX 670 2Gt + 16Gt 1600Mhz muistit + HD (ei SSD:tä) niin että sulla täytyy olla todella rupu kone jos ei pysty pelaamaan 3.3 versiota.

Esim. just tänään sain SC:ssä 1080 Low tarkuudella suht. vakaata vähän yli 30FPS tasoa (ts ei enää sitä 50-60FPS tasoa mutta kumminkin ihan hyvää +30FPS) ts kun sanoin että FPS on laskenut tarkoitin suhteessa siihen mitä se aikaisemmi oli tässä 3.3 PTU:ssa en suhteessa nykyiseen 3.2.2 versioon.


Sinällään tällä 3.3 PTU versiolla pystyy tällä koneella käytämään varsin korkeita grafiikka asetuksia niin että siitähuoliamtta FPS säilyy hyvänä esim. kun kokeilin 2560x1440 Low se toimi ok myös 1080 High toimi ok ainoa mitä nuo korkeat asetuksen aiheutaa on se että koska näyttiksessä on vain se 2Gt muistia niin tarkempien tekstuurien yms latautumiset tapahtuu viiveellä eli kestää jonkunaikana ennen kuin osa tekstuureista näkyy täydellä tarkuudella ja osa voi jäädä kokonaan latautumatta tai kadota kun jokin muu latautuu, ts jos käytää liian vaatiavia grafiikka asetuksia se ei estä pelaamista mutta se aiheutta grafiikan esityksessä muistin vähyydestä johtuvia virheitä.


Semmoinen huomio myös tästä 3.3 versiosta että aikaisemmin 3.2.2 versiossa käyttämäni 1600x900 Low asetus on käytännlssä turha tässä 3.3 versiossa koska se ei tuo mitenkään erityisen hyviä FPS:iä (prosessori/kiintolevy, yms tässä koneeesa nousee pullonkaulaksi) eli tällähetkellä jos koneessa on SC:n pelaamiseen riittävä näytönohjain se myös riittä ihan riitävään FPS:ään 1080 Low+ asetuksella 3.3 versiossa.


PS SC näytää tässä 3.3 versiossa kokonaisuudessaan varaavan tuolla 1080 Low tarkuudella (se vaikuttaa) muistia himpun vajaa 12Gt joten jos/kun ei ole SSD asemaan on tuo 16Gt muistia on vähän niin kuin pakollinen minimi
(silloin kun HD:lla pelatessa pakotan vapaan musitinmäärän liian pieneksi niin että peli alkaa aktiivisesti käyttämään HD:ta swappina peli on käytännössä liian epämiellyttävä pelattava ts minimi rautavaatimus on käytännössä joko 16Gt muistia + HD tai 8Gt muistia + SSD).

mG.JPG
:scross:
 
Viimeksi muokattu:
4690k,8gb,GTX580 3x SSD=) Downgreidannu vähän. Sain töitä ni on varaa pian ostaa käteisellä uus koneen sisältö
 
4690k,8gb,GTX580 3x SSD=) Downgreidannu vähän. Sain töitä ni on varaa pian ostaa käteisellä uus koneen sisältö
Muuten riittäis mutta 580:ssa on vain 1,5 Gt ja minimi taitaa ola tuon 2 Gt mikä löytyy mun 670 kortista.

Muuten jos viitsit vaivautua niin voistiko kokeila toimiiko ensinkään tuolla 1,5Gt GPU:lla 3.3 PTU vai ei kun vaika minimiksi sanotaan 2Gt niin se ei välttämättä ole todellisuudessa ehdoton minimi, esim. omissa kokeiluissani peli toimii tuolla mun kortilla vaika asetuksi laittaa 1440 High tarkuuden kuvassa vain alkaa olla puutuvia yksityiskohtia kun kaikki kerralla tarvittavat tekstuurit ei taida mahtua GPU:n musitiin.
 
Viimekuun kertymmä on sitten loppujenlopuksi
4,694,742 $

Citizenconin yhteydessä jatkui sama trendi joka on on ollut vallalla kokovuoden eli CIG ei tunnu enää puskeva alusten myyntejä kun tarjouksessa ei ollut aluspaketteja eikä starter paketteja niin kuin aikaisempina vuosina on ollut tapana ja Valkyrie joka julakistiin conissa kaikkien ostattavaksi on erikoiskäytöön oleva alus joten se houkuttelee vain hyvin rajallista ostajakuntaa ja se kallein alus joka tulo conissa ostettavaksi julkaistiin vähän piilotellen niin että missään ei suoraan voinut ostaa sitä conin aikana vaan sen ostomahdollisuuden sain jonotuslistan kautta.


PS

Mulla on wave 4 tuossa Kraken jonossa joten jos lötyyy porukkaa joka haluaa ostaa sen organisaation yhteiseen käytöön laitan pottiin oman osani
(yksin en sitä osta koska siinä on järkeä vain yhdessä organisaationa pelaten).

Organisation aluksena Ktraken toimiin pelaajien login/out paikkana peliin mutta siinä on yksi iso mutta kun pelaaja lokkaa itsensä ulos Krakenilla hänen aluksensa jää fyysisesti Krakenin hangariin (tämä ei ole kovin iso ongelma) tai Krakeni kannelle (tämä on ongelma koska Krakenin suojat eivät kata sen kannella olevia aluksia joten ne ovat vaarassa jos niiden omat suojat ei ole käynnissä 24/7).
 
Viimeksi muokattu:
Uusimmissa PTU versiosa on aiheuttanut parranpärinää QT lennon uusi ominaisuus nimittään QT mootori ylikuumuu jonkatakian QT lento täytyy aina välissä keskeyttää ja odottaa sen QT mootorin jäähtymistä ennen kuin voi tehdä uuden QT "hypyn".

Mielestäni tämä yhtäjaksoisen QT lennon rajoittaminen lämpökuorman perusteella on paljon järkevämpää kuin se aikaisempi tapa että QT polttoaine tankit oli tolkuttoman pieniä (miksi ihmeessä alsuten valmistajat asentaisi aluksiin liian pieniä polttoainetankkeja siinä ei ole mitään järkeä) varsinkin kun tämä tuo aivan uuden merkityksen aluksen tehon ja jäähdytyksen säädölle (QT hypyn maksimointi vaatii alukseen erisäädöt kuin normaalilento).


PTU 3.3.X versiossa on uusia tavaran kuljetus missioneja ;-)

 
Viimeksi muokattu:
Viimeisimmissä PTU päivityksissä alkaa näkyä vähän selalisia oireita että CIG valmistautuu julkaisuversion ulospukkaukseen (vaikka PTU on vielä varsin buginen)
koska pelaajamäärää per severi on ilmeisesti kasvatettau paljon (tämä on aikaisemmin tapahtunut julkaisuversioon siirryttäessä)
jonkaseurauksena FPS lukemat on laskeneet aiankin minula merkittävästi,
peli vieläkin toimii selvästi paremmin kuin 3.2.2 mutta se ei ole enää sellaista korkeiden FPS:n juhlaa niin kuin se aikaisemmin oli
vaan nyt on asialliseti riittävät FPS:sät (pitää huomioida että se on keskimääräinen 30FPS lukema johon CIG tähtää julkaisuversiossaa ei joku 60FPS).
Ei tuo 30fps nykyään riitä pelaajille mitenkään päin. Oletko aivan varma tuosta tavoitteesta?
 
Ei tuo 30fps nykyään riitä pelaajille mitenkään päin. Oletko aivan varma tuosta tavoitteesta?
Ei tuo 30fps ole mikään tavoite. Tarkasti tästä ei ole yleisellä tasolla CIG puhunut, mutta käsittääkseni tarkoituksena on, että mahdollisimman iso osa pelaajista pääsisi vähintään siihen keskimääräiseen 60+fps. Tällä hetkellä suorituskyvyn parantaminen on niin isosti esillä roadmapissa, että sen eteen tulee tapahtumaan seuraavan vuoden sisällä todennäköisesti varsin paljon.
 
Ei tuo 30fps nykyään riitä pelaajille mitenkään päin. Oletko aivan varma tuosta tavoitteesta?
En taaskaan ollut näimmän täysin pilkun tarka ... en puhunut pelin julkaisuversiosta.

Tällähetkellähän peli on vielä kesken, siitä puutuu esim. todelliset keinot vaikuttaa realiajassa pelaajan kokemaan FPS:ään, ts esim. se Server Meshing puuttuu joten CIG ei voi mitenkään realiajassa muuttaa sitä kuinkapaljon pelaajia sattuu olemaan samalla palvelimella.

Ts tuon 30 FPS on se minimi FPS joka on tavoitteena pelin tämänhetkisellä ulkona olevalla Alpha versiolla jossa siihen FPS:ään ei voi vaikuttaa sen jälkeen kun Serveri on käynnistynyt ja kaikki pelaajat ovat kirjautuneet Serverille.

Otahuomioon että CIG:n pitää pystyä löytämään ne pullonkaulat joita tarvii parantaa ja niitähän ei löytyisi jos Serverin kuormitus laskettaisiin niin alas että 60 FPS olisi taatu jokaikiselle pelaajalle.


Mitä tulee tuon min. 30 FPS toteutumiseen tulevassa 3.3 versiossa niin oman kokemuksenimukan se tulee toteutumaan kunha pelaajan rauta on tarpeeksi tehokas että se riittää siihen yli 30 FPS pelinopeuteen, meinaan tällä mun i3570, GTX670 ja HD nuhapumpullakin FPS on vakaa (tosin ei aivan 30+ tasoa) lukuunottamatta joitain lataus/spwan piikejä joita vielä joskus ilmenee niissäkin on sellainen juttu että vaikka homma tökkää se ei ole ruudunpäivitysnopeus joka tökkää (hei se on OCS:n eka versio joten se ei ole vielä täydellinen).


PS Aikaisempien/tällähetkellä ulkona olevien SC versioiden ongelmahan ei ole ollut se että FPS ei oleisi vakaasti 60 FPS vaan se että se on romahtanut välissä alle 10 FPS tai 5 FPS ts pitäää ottaa huomioon se lähtökohta josta on parannettu tuohon 30+ FPS asti.
 
Viimeksi muokattu:
En taaskaan ollut näimmän täysin pilkun tarka ... en puhunut pelin julkaisuversiosta.

Tällähetkellähän peli on vielä kesken, siitä puutuu esim. todelliset keinot vaikuttaa realiajassa pelaajan kokemaan FPS:ään, ts esim. se Server Meshing puuttuu joten CIG ei voi mitenkään realiajassa muuttaa sitä kuinkapaljon pelaajia sattuu olemaan samalla palvelimella.

Ts tuon 30 FPS on se minimi FPS joka on tavoitteena pelin tämänhetkisellä ulkona olevalla Alpha versiolla jossa siihen FPS:ään ei voi vaikuttaa sen jälkeen kun Serveri on käynnistynyt ja kaikki pelaajat ovat kirjautuneet Serverille.

Otahuomioon että CIG:n pitää pystyä löytämään ne pullonkaulat joita tarvii parantaa ja niitähän ei löytyisi jos Serverin kuormitus laskettaisiin niin alas että 60 FPS olisi taatu jokaikiselle pelaajalle.
Ei tuo 30fps ole edellenkään mitenkään erityinen tavoite. Tavoite on vain saada peli pyörimään niin hyvin kuin mahdollista. Ei tuollaisia tarkkoja lukuja edes ole järkeä ottaa tavoitteeksi, kun peliä pelataan niin erilaisilla kalustoilla.

Servereiden suorituskykyä toki pyritään parantamaan, kuten myös clientin. Tätä tehdään monin eri tavoin, joista tällä hetkellä oleellisimpina tietysti client-side OCS ja myöhemmin mukaan tuleva server-side OCS.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo 30fps ole edellenkään mitenkään erityinen tavoite. ...
Laitapa huviksesi tätä PTU versiota pelatessasi se pelin sisäinen GPU/FPS diagnostiikka päälle/näkyviin ja katso milloin sen väri muuttuu keltaisest punaiseksi.

Jep CIG:n tavoite on se että pelin FPS ei tipu alle 30 FPS missään tilanteessa.


... joista tällä hetkellä oleellisimpina tietysti client-side OCS ja myöhemmin mukaan tuleva server-side OCS.
Muuten ihmiset on ymmärtäneet aika pahasti väärin sen miksi Serveri OCS tarvitaan ja mikä sen tavoite on, kun sillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä FPS luvun kanssa.

Serverinpuolella OCS tarvitaan muistin hallinnann vuoksi kun Serverin tarvii tällähetkellä varastoida kaikki käsiteltävä data keskusmuistiin eikä edes AWS:n servereissä ole rajatonta määrää keskusmuistia, eli Seversipuollella OCS tarvitaan käsiteltävien datasettien joustavaan hallintaan.


Ilman Serveri puolen OCS:ää ei peliin oikeastaan voi tuoda tulevan Hurston laajennuksen lisäksi merkittävästi lisää ilman että serveri tukehtuu käsiteltävään datamäärään, tämä tulee vaikuttamaan tuleviin Roadmappeihin koska ne täytyy säätää sopimaan siihentahtiin missä Server Meshing ja/tai Server OCS tulee koska Server Meshingillä voi kiertää Server OCS:n puutumista (jos sen Server Meshingin voi saada toimimaan ilman OCS:ää).

Kun katsot tämänhetkisen tilanteen Roadmapista niin Arcorpin jälkeen ei 3.6 versioon saakka näy yhtään lisää planeetoja eikä niitä ilmesty siihen ennen kuin Sercer OCS tai Server Meshing on käsittelyssa ja todettu mihinmenessä sen vois saada toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Laitaapa huviksesi tätä PTU versiota pelatessasi se pelin sisäinen GPU/FPS diagnostiikka päälle/näkyviin ja katso milloin sen väri muuttuu keltaisest punaiseksi.

Jep CIG:n tavoite on se että pelin FPS ei tipu alle 30 FPS missään tilanteessa.

Muuten ihmiset on ymmärtäneet aika pahasti väärin sen miksi Serveri OCS tarvitaan ja mikä sen tavoite on, kun sillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä FPS luvun kanssa.

Serverinpuolella OCS tarvitaan muistin hallinnann vuoksi kun Serverin tarvii tällähetkellä varastoida kaikki käsiteltävä data keskusmuistiin eikä edes AWS:n servereissä ole rajatonta määrää keskusmuistia, eli Seversipuollella OCS tarvitaan käsiteltävien datasettien joustavaan hallintaan.

Ilman Serveri puolen OCS:ää ei peliin oikeastaan voi tuoda tulevan Hurston laajennuksen lisäksi merkittävästi lisää ilman että serveri tukehtuu käsiteltävään datamäärään, tämä tulee vaikuttamaan tuleviin Roadmappeihin koska ne täytyy säätää sopimaan siihentahtiin missä Server Meshing ja/tai Server OCS tulee koska Server Meshingillä voi kiertää Server OCS:n puutumista (jos sen Server Meshingin voi saada toimimaan ilman OCS:ää).
Niin, tuo on kyllä tyhmä tapa päätellä mitään "tavoitetta". 30fps on usein rajana sille, että luku näytetään punaisena, jos sen alle mennään. Tällä ei ole mitään tekemistä tavoitteen kanssa, vaan käyttäjäkokemuksen kanssa. Kun mennään 30fps:n alle, niin pelikokemus muuttuu ratkaisevasti huonommaksi.

Kun serveri kyykkää, niin se vaikuttaa pelaajan kokemaan suorituskykyyn. Ei varsinaisesti tietenkään clientin suorituskykyyn, mutta kun serveri kyykkää, niin se aiheuttaa lagia ja lagipiikkejä, jotka lopulta pudottavat myös fps-lukemia, vaikka se johtuukin serverin ongelmista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom