F painamalla korostuu vain pyöreä ovenkahva ja tilanteesta riippuen vieressä teksti Open / Close door. Oven saa auki/kiinni molemmilla puolilla. Tiedän mitä oranssilla/keltaisella korostuksella tarkoitetaan, mutta tikkaiden luukun kohdalle ei tule missään vaiheessa tätä saati mitään tekstejä. Vaikka suhaa ympäri alusta ovien ollessa kiinni taikka auki, mitään muita korostuvia kohtia ei löydy. USER kansio tuhottu, mutta eipä siellä mitään omia asetuksia ollutkaan.
AC:ssa pääsee varmasti lehtämään, koska se alkaa suoraa aluksen sisältä. Mutta se nyt ei olekaan tämän ongelman ydin. Positiivisena puolena voisi kuitenkin sanoa, että ainakin hangar latautuu nykyään nopeasti ja siellä voi pitää karkit tapissa 1440p ja silti FPS on +60-80.
EDIT:
Koitin juuri pitkästä aikaa ihmetellä Crusaderia. 20 CTD:a riittii vakuuttamaan, että ei kannata enää. Alkuun user.cfg aika tapissa ja lopulta siellä ei ollut mitään muuta kuin "r_DisplayInfo = 3" ja pelin sisältä LOW ja 1080. Ihan ensimmäisellä kerralla pääsi petiin saakka ja H painamalla kaatui. Pari kertaa pääsi petiin ja kaatui siihen. Lopulta kaatui hetken lataamisen jälkeen eikä lataillut enää edes punkkaan saakka. "r_DisplayInfo = 3" näyttäisi muistin menevän punaiselle ~8000 (13000).
EDIT2:
Ja kaksi viimeistä kertaa kaatoivat koko koneen. LOW, 1080 ja windowed päästi taas petiin ja painamaan H ja siihen kaatui. Versioiden kasvaessa tämä on toiminut aina vain kehnommin. Crusaden launchissa peli sentää vielä toimi ja pääsi pihallekin. Noh jäädään odottelemaan josko alusten suunnittelulta jäisi aikaa muuhunkin...
EDIT3:
Kaippa tämä joku 3.2.2 version muistiongelma sitten on. "r_DisplayInfo = 3" näyttäisi muistin menevän punaiselle ~8000 (16000) ja siihen kaatuu. Mitään tietämätön yhdistää tuon (16000) 16 GB:n RAMia, mitä koneesta löytyy. Pagefile on kiinteä 4GB SSD:llä. Luulisi kuitenkin 16 GB + 4GB riittävän.
Minä olen käyttänyt tahallaan varsin lowspeck konetta 3570K, GTX670 2Gt, 16Gt muistia (ja tahallaan jänntänyt muita ohjelmia käyntiin niin että muistista on vapaana alle 8Gt) ja pelkkä kovalevy niin minula ei koskaan ole olut mitään vastaavai aikeuksia kuin sinulla.
Tietenkin on se että käyttisasennus ja SCasennus on oleet toistensa päälle päivityksiaä jo ajalta Win8.1 ja SC ajalta ennen 2.0 versiota eli se voi vaikutta kun mun koneessa voi ola asennettuna jotain selaista softatukea tastalla jota sinun puhtaassa asennuksesa ei ole.
Jokatapauksessa minun tiedonmukaan 3.2.2 versiossa ei pitäisi olla mitään noin vakavia muistivuotoja jäljellä (3.0 versiossa oli) kuin sinä kuvaat niin että jotain siinä sinun SC asennuksessa toimii poikkeuksellisella tavalla väärin.
Minulla ei myöskän ole helpoa pääsyä 325 versiooon Originista (vain 300i on helpon ottaa käytöön) joten en itse pöäse kokeilemana onko kysesisessä mallissa jotain selalista vikaa jotai ei tuossa peru 300 mallisa ei ole.
"F painamalla korostuu vain pyöreä ovenkahva ja tilanteesta riippuen vieressä teksti Open / Close door."
Jos muistan oikein 300 versiossa korostuu tähtäyksestä riipuen joko se koko lokinsiipiovi tai tikaiden esilletuloaukko sen lokinsiipioven alapuolela jos tähtää tuohon tikkaiden ulostuloaukoon sen kautta ei saa vaihtoehtoja alukseen astumiseksi vaan ne saa vain sen lokisiipioven kautta.
"
EDIT3:
Kaippa tämä joku 3.2.2 version muistiongelma sitten on. "r_DisplayInfo = 3" näyttäisi muistin menevän punaiselle ~8000 (16000) ja siihen kaatuu. Mitään tietämätön yhdistää tuon (16000) 16 GB:n RAMia, mitä koneesta löytyy. Pagefile on kiinteä 4GB SSD:llä. Luulisi kuitenkin 16 GB + 4GB riittävän.
"
Mulla on tuosta muistivuotavasta 3.0 versiosta alkaen ollut 16Gt muistia ja 64Gt Pagefile eli yhteensä n. 80Gt.
Minusta on erittäin todennäköistä että tuo 4Gt Pagefile ei riitä ainakan sillä 1080 tarkuudella.
Kokeile 1600:900 ja Low tarkkuutta (tuon tarkuuden alle ei juuri kannata mennä kun yksityistkohtien luettavuus menee surkeaksi) tuollatavoin näyttöpuoli varaa keskusmuistia käsitääkseni n. 2Gt tai alle kun sillä 1080 tarkuudella se vaati jotain 4Gt (3.2.2 versio toimi vielä siten että se lataa pelin latautuessa kaikki assetit musitiin jos olen ymmärtänyt oikein).
"... päästi taas petiin ja painamaan H ja siihen kaatui. ..."
Itse olen yhdistäyt tuon kaatumisongelman siihen että jos pelin latautuminen ja siten käynnistyminen on liian hidas ehtii se Olisarin asema liikua kiertoradallaan Crusaderin ympäri sen verran että pelihahmosi initialisoituu osittain sängyn pinnan alapuolelle (koordinaatit joihin hahmo synkataan eivät ole ajantasalla sen toteutuneen Olisarin aseman kanssa) ja on siten jumissa tuohon on itselläni auttanut joskus se että spammaan eteenpäinliikkumista ja/tai H näppäintä pelinkäynnsitymisen aikana.
Jos ehdin nniinujpgreidan jonki aluksesi tuoksi Origin 300i versioks tänä viikonlopun aikana ja otan kuvakaapauksia siitä mitä vaihtoehtija sillä F valikola on.
Ai niin oletko kokeillut pästä siihen Origin 325 alukseesi hangarissasi vai Olisarissa kun hangarissa on monilla aluksilla toiminta puuteitta (esim. Freelancerin sivuovi ei yleensä toimi hangarissa vaan vain se takarampi toimii suht luotettavasti).
Issuen Counsilissa on pari raporttia liityen Origin 300 sarjan ovi ongelmiin
Issue Council
Issue Council
Origin 300 sarja on SC:n vanhimpia aluksia joten siinä on paljon vahaa legacy koodia joka on vain häkätty toimimaan uusien Itemport 2.0 ominaisuuksian kanssa koko 300 sarja menee uusiksi lähitylevaisuudessa jollon sen koko koodipohja uusiutuu ajantasalle.
Tuo ei ole viimeisin versio mutta olennaista on se että esim. alukseen sisäänkulku tulee muutumaan paljon (ei enää tikaita).
Tämän hetkisen aikataulunmukaan uudet 300 versiot tulee tämän vuoden lopussa.
Koitin katsoa että olisiko tuon ongelman voinut kiertää väliaikaisesti upgreidaamala tuon 325 mallin joksikin muuksi alukseksi (sen upgreidauksen voi perua) mutta siihen ei ole kohtuu halpaa upgreidaus kohdetta (hyppy on pienimmilään Gladiukseen n. 20€ ja se on kohtuuton varsinkin kun ei ole varmuutta että peli pelaisin sinun koneessa yhtään sen paremmin).
Ai niin sun spekseissä mainitaan prosessorin ylikellotus SC on hyvinherrkkä ylikellotus epävakaudella (herkempi kuin yleiset testit) ehkä siksi kun SC käytää useita threadeja ja ne on vielä osittain aika kriiitisiä toisiinsa nähden 3.2.2 versiossa (hack joka poistuu 3.3 versiossa) ts oletko kokeillu ajaa prosessoria vakiokelloilla SC:n kanssa.