Star Citizen

Joku juo suht säännöllisesti kahvia kun sattuu pitämään siitä.

Joku toinen taas juo melkein yhtä säännöllisesi hikisensukanläpi valutettua haaleaa vettä ettei vain kukaan unohtaisi että hikisensukanläpi valutettu haaleavesi on ihan hirveää.

.
.
.

Noh . . . makunsa kullakin :kahvi:


PS
... Siis tämä on jatkunut jo murosta asti eikä kritiikin sanaa ...
Tähän liityen, kyllä minä olen sitä kritiikiäkin tänne kirjoitellut mutta olen yrinttänyt ajoitta sen sellaiseen ajankohtaan että trolleja ei ole liikeellä kun ei ole halua antaa niille oikeita kuivia ammuksia heidän käyttämien märkien suutarien tilalle.

Itseassa on ihan asiallisia syitä kritiikille joista olisin halunnut kirjoitella tänne mutta tuo trollien syöttämisen välttely on ollut syy sille että on jäänyt kirjoittelematta
(minkälisäksi se kritiikki menee CIG:lle suoraan perille paremmin jos sen kirjoittaa RSI:n foorumin Sub tai Consierge alueelle
(tänne ioBBS:n kritiikin kirjoittaminenhan olisi vain omien turhautumien hyödytöntä purkamista ilman että asia korjautuisi)).


-------------------------------------------------------------
Edit lisäys alla


Sattuipa sopivasti

Nyt kun on taas ollut porua tästä että CIG myy aluksia RL rahalla niin



SC 3.3 versiossa tämän vuoden kolmannella neljännneksellä tulee pelin sisäinen alusten osto aUEC:killa ja pelin sisäinen alusten vuokraus REC:killä.

Nämä trollien yleisimmin harrastamat huutelut on just tämäntyylisiä juttuja jotka tulee peliin sitten kun ne on valmiit ts sillä trolli huutelulla ei ole todellista pohjaa.
 
Viimeksi muokattu:
32PTU.JPG


Welcome to SC Alpha 3.2.0 Testing! - Star Citizen Spectrum

:scool:
 
Joko tässä pätsissä on se mystinen network decoupling päivitys joka korjaa pahimmat fps ongelmat moninpelissä jonka piti tulla jo vuosi sitten?
 
Joko tässä pätsissä on se mystinen network decoupling päivitys joka korjaa pahimmat fps ongelmat moninpelissä jonka piti tulla jo vuosi sitten?
Kaikki merkittävät jutut jotka auttaisi tähän selvästi on siirtyneen 3.3 versioon,
eli kun tässä 3.2 versiossa tulee lisää pelialuetta Hurstonin ja sen kuiden muodosssa merkittävästi en odota Live version pyörivän mitenkään erityisen hyvin ellei ne leikkaa pelaajamäärä per palvelin pienemmäksi kuin mitä tässä 3.1.4 versiossa on ollut.

Tuosta linkistä
Star Citizen Roadmap - RSI - v1.1.2
on helppo itse katsoa mitä kussakin versiossa on
ja mitä seuraaviin versoioihin pyritään saamaan valmiiksi
(pyritään saamaan siksi kun tuon on ihan CIG:n sisäinen tavoitesuunnitelma
joka tietenkin elää sen mukaan miten minkäkin osan kehitys tosiassa etenee).
 
Tuli tässä mieleen, onko SC.hen mitään mittaristo/telemetria/data-appsia jolla halutessaan voisi jotain tablettia tms hyödyntää? Eli kuten ajo/lentosimuissa mahdollista.
 
Tuli tässä mieleen, onko SC.hen mitään mittaristo/telemetria/data-appsia jolla halutessaan voisi jotain tablettia tms hyödyntää? Eli kuten ajo/lentosimuissa mahdollista.
Kyllä sellainen Api on suunnitelmissa mutta vasta sitten kun kaikki pelin olennaisen osat on täysin valmiina (muuten sitä Apia joutuisi rukkaamaan uusiksi jatkuvasti) joten sitä voi odotata oman veikkaukseni mukaan, aiakisintaa josku parivuodan päästä (todellisuudessa varmaankin niitä juttuja joihin panostetaan vasta pelin myyntii julkaisun jälkeen).

Mutta on jo olemassa kolmansien tahojen tekemiä systeemejä joilla saa aluksen komponetien hallintapanelin esim. Androit puhelimeen/tabletiin (en ole varma toimiiko ne tällähetkellä kun itse käytin niitä viimeksi 2.xx aikana) sellainen löytyy ihan Gloogle Play Storesta.

Silloin kun SC vielä tukeutuin alkuperäiseen Cryengine XML tiedoistoihin perustuvaan syteemien tuolalisten Appsien teko oli helpompaa mutta nykyään kaikki on siinä Dataforgessa joka on teitokantasysteemi eli siihen ei pääse niin helposti käsiksi siksi epäilen että se vanha Appsi ei enää välttämätt toimi.



...
Tuosta linkistä
Star Citizen Roadmap - RSI - v1.1.2
on helppo itse katsoa mitä kussakin versiossa on
ja mitä seuraaviin versoioihin pyritään saamaan valmiiksi
...
Tuohon edelliseen postaukseeni liityen on myös CIG:n ulkopuolisten tahojen ylläpitämä versio joka on joltakin osiltaan tarkempi
Star Citizen Weekly Roadmap Progress Tracker
(varsinkin lykkäykset näkyy paremmin koko ajalta kun CIG:n versioon ei jää jälkeä jos joku on siirretty seuraavaan päivitykseen)
 
Kaikki merkittävät jutut jotka auttaisi tähän selvästi on siirtyneen 3.3 versioon,
eli kun tässä 3.2 versiossa tulee lisää pelialuetta Hurstonin ja sen kuiden muodosssa merkittävästi en odota Live version pyörivän mitenkään erityisen hyvin ellei ne leikkaa pelaajamäärä per palvelin pienemmäksi kuin mitä tässä 3.1.4 versiossa on ollut.

Eli siis Hurston tulee 3.3 ja sekin sillä edetyksellä, että OCS toimii. Ja tähän liittyen, jos hurston tulee.Tulee myös että aluksia voi ostaa pelin sisällä.

Edit: Hurstonin piti tulla 3.2 mutta se oli tammikuussa se.
 
Eli siis Hurston tulee 3.3 ja sekin sillä edetyksellä, että OCS toimii. Ja tähän liittyen, jos hurston tulee.Tulee myös että aluksia voi ostaa pelin sisällä.

Edit: Hurstonin piti tulla 3.2 mutta se oli tammikuussa se.
Juu onnistuin sotkemaan 3.2 ja 3.3 verioiden juttuja kun olen lukenut niitä sekaisin.
 
Eihän tätä peliä kannata valmiiksi tehdäkään, kun saa enemmän fyffeä rahoittajilta näin. Aion kyllä kokeilla, jos tää joskus valmistuu. Onko kellään hajua aikovatko myydä kymppitonnien aluksia julkaisun jälkeenkin, vai onko tää "early access bonus"?
 
Suunnitelma ois julkaisun jälkeen että myyddään pelihahmo 5-10 rahalla(tällä kustannetaan servut sun muuta). Ja ehkä consepti aluksia. Pelissä tulee olemaan permadeath joten sillä joutuu ostamaan uusia hahmoja.
 
Ei joudu varsinaisesti ostamaan hahmoja vaan kamat periytyvät perintöjärjestyksessä seuraavalle luomallesi pelihahmolle, kun se edellinen on heittänyt lusikan nurkkaan riittävän monta kertaa. Jos siis tätä pidetään edelleen suuntaa-antavana dokumenttina:

Death of a Spaceman - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

188 miljoonan dollarin peliesinekauppa toki ei varmaan aivan heti ole loppumassa.
Tuo joutuuko uutta pelihahmoa ostamaan permadeathia varten ei taida olla lopullisesti päätetty edes CIG:n taholla (Chrissin, Zurovakin ja Pappyn vastaukset eivät ole yhtenevieä tämänosalta ja Erin ei ole muistaakseni antanut vastausta puoleen tai toiseen).

Käsiittääkseni CIG harkisee tällähetkellä sekäettä vaihtoehtoa niin että jos niitä permadeatheja tulee vain harvoin niin et joudu ostamaan uutta hahmoa mutta jos olet jackass joka tehtailen hengenlähtöjä liukuhihnalla joudut ostamaan niitä uusia pelihahmoslotteja.

Itse olen sitämieltä että tuollainen sekä/että systeeni jossa olisi ainakin teoreetinenriski että joudut ostamaan sen uuden pelihahmon rahalla olisi ihan kivan kun kyllä se pelaajien alitajunanssa vaikuttaisi siihen miten pelissä yleensäottaen käyttäydytään (ts typerien riskien/vesipäisyylksien harrastaminen voisi ole hiukan vähempää) ts se karsisi CS tyylisen ryntäily ammuskelu tyylin pois pelistä kun pelaajille olis paljontärkempää oma hengissäpysyminen kuin sen vastustaja tappaminen.

-------------------------------------

Sitten toiseen juttuun, mitä CIG tulee myymään pelin julkaisun jälkeen on tämä

1. Uusia pelipaketteja uusille pelaajille, pelipaketit sisältä samantyyliset starter alukset niin kuin nytkin.

2. Pelin sisäistä UEC rahaa jota voi ostaa vain rajatun määärän per kuukausi (tällhetkellä raja on 25000 UEC jos muistan oikein), se max kukausierä maksaa varmaankin jotain 5-10€ (oma veikkaus nykyisten hintojen perusteella (tuo hintahan pitää määritellä niin että ulkopuolliset Godmainerit ei pääsee tehtailemaan tuloja pelin sisäisen rahan myynnillä)) välillä eikä se riitä kovin kummoiseen (ts sillä ei voi ostaa kokonaista alusta peli sisällä).

3. Trinkettejä/nättiäroskaa josta ei ole mitään hyötyä pelissä ts alus skinejä, sisutusta hangariin/aluksiin (ts sama mitä jo myydään Hangareihin), ja koristeita pelihahmoille (vaatteita myydään jo nyt pelin sisällä), muut pelit kuten Elite Dangerous ja myös Star Citizen on osoittanut että tällaisten hyödyttömien trinkettiien myynnillä pystyy vallanhyvin ylläpitämään ja kehittämään peliä (ED:n tulot taitaa tällähetkellä olla pääosaltaan juuri näitä skinejä, laservärejä, thrustervärejä, bobleheadeja, alusten nimikilpiä (mun ED alusnimikilpi on "Morbid Curiosity"), jne).


dba-mc-jpg.58694


Itseassa mulla on kulunut noihin ED triketteihin enempi kuin mitä olen maksanut Horizonista, veikkaan että tämän tyylisiä ED pelaajia on paljon ja se selittä myös sen miksi Frontierin ei ole tarvinut julkaista Horizonin jälkeen tähänmennessä uutta maksullista lisäosaa.

Star Citizenissä on vieläenempi potentiaalia myydä tällaisia hyödyttömiä trinkettejä kun niitä voi myydä aluksen lisäksi myös pelihahmollle (joka ihan oikeasti on pelissä) ja Hangareihin, niin että olen melkoisenvarma että CIG pystyy tekemään ihan kivat tulot ilman alusten myyntiä sitten kun peli on julkaistu (pystyyhän Elite Dangerouskin siihen vaikka siinä on paljon vähempi tilaa turhanpäiväisille trinketeille).
 
Viimeksi muokattu:


Teknologiademoon on nyt lisätty mainaus teknologiademon teknologiademoksi.

SC varmaan valitaan joskus myyntiinjulkainsunsa jälkeen "Hal Of Fame Vuosituhannen Teknologiademo:ksi" jos joitain tahoja kuuntelee vakasissaan ;-)


-----------------------------------------------------------------

Tää on käytännössä 3.2 ATV

 
Viimeksi muokattu:
Onneks mainaaminen ei onnistu pädillä, niin todellakin työtä etsiä pimeässä oikeita näppäimiä.
 
0npas työlästä toi mainaaminen tossa videossa.
Se mikä on hauskaa on henkilökohtaiseen mieltymykseen liittyvää
toisille jokin monimutkainen ja rauhalliten tekeminen kuten SC tyylinen mainaus on hauskaa
toisilla on taas hauskaa yhden napin takominen mahdollisemman nopeaan tahtiin.

Itse en pyri sulkemaan pelistä pois sellaisia hauskoja joita en itse satu harrastamaan koska se kumminkin miellyttää jotain toista pelaajaa,
minä kun en vaadi peliä vain minun mieltymyksillenin.

Oma pääni räjähtäisi jos pitäisi yksin mainata jollain MISC Prospector:illa,
mutta jonkin RSI Orion tyylisen kaivosaluksen hallinta voisi olla minulle varsin mielenkiintoinen kokemus
(varsinkin kun sille Orion:ille on muitakin sivukäyttötarkoituksia kuin mainaus).

Orion_Prospector.JPG

Kuvassa isoalus on RSI Orion kaivosalus ja alla oleva on MISC Prospector mainausalus
(tuo Prospector on se alus joka on tällhetkellä pelissä ts se on se jolla kaikki mainausvideot on tehty).

RSI Orion on noin puolikilometriäpitkä kaivoskompleksi joka hoitaa koko prosessin mainauksesta metallisulaton tyyliseen jalostukseen saakka.

Jos muistan oikein niin RSI Orionin suurin weapon/utility hardpoint on tällähetkellä S9 se on tarkoitettu mainauslaserille
mutta esim. Bengalin tykkitornien laserit taitaa olla S9 kokoa
ts pitää katsoa sitten kun alus on valmiimpi
että voisiko sitä varustella poikkeavalla tavalla ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Toi on mun mielestä ihan hyvä juttu tämmösessä pelissä, että näissä aktiviteeteissä joutuu tekemäänki jotain. Ois hemmetin tylsää jos kaikki olis vaan hiiren naputtelua ja "excel-taulukoitten" seuraamista. Jossain runescapessa voi sitten seistä paikallaan jännetuppitulehdukseen asti klikkaamassa yhtä kohtaa. :rolleyes:
 
3.2 on ilmeisesti nyt kaikille avoimessa PTU mutta koska se julkaistaan Live versiona kuunvaihtuessa ei sitä ehkä kannata vaivautua lataamaan.

Tosin on yksi syy miksi sen voi haluta vilkaista, se on se että siinä on pelattavissa sellaisia aluksia joita et itse omista.


------------------------------------------------------------------------







IFCS3_0.pdf
IFCSdoc.JPG

IFCS3_0.pdf (koko doc on 21 sivua pitkä)


Vielä eilen ei kaikki alukset olleet PTU:ssa vissin valmiina kun Buckaneer oli vieläkin on/off tyylinen ohjaukseltaan mitä se on ollut 3.0:sta alkaen.



PS

gravityisa-.JPG


Gravity is a bitch and what worse she ain't your bitch.


------------------------------------------------------------------------
Edit lisäys

Pelaaja on tainut tehdä uuden ennätyksen suurimmalla pelimapilla ikinä QT lentämällä 3.2 PTU versiossa 731 miljoonan kilometrin päähän Olisarista

"
so i tried to escape the crusader system today...

so.. my QT system was all bugged. and i was jsut a few thousand meters from port o but it was lettign me quantum to it. so i tried. instead i shot off at quantum speeds backwards. i was even able to get out and walk aroudn while in quantum. but i decided to turn the ships pwoer off after a few minutes and i ended up 731 million kilometers away from port ollisar, and i had no fuel.
...
"

FarStation.JPG


"
...
And if you remember that this shows how much of an advantage we got from the switch to 64bit precision. Before if you got really far out on the old race track it would start getting wierd. But it would literally take you 15.4 years of real time to fly 171 million kilometers at 1500m\s wich is still faster than most ships at top speed.

So before you could fly far enough wIthin a few minutes and reach a point where you started to get buggy. but now i traveled for the equivolent distance of more than a decade and still only saw slighr buggyness.
...
"

Normaalilla Star Citizenin aluksen boost nopeudella lentäminen 731 miljoonan kilometrin päähän kestäisi realiajassa noin vuosisadan ts jos yrittäisit sitä elinikäsi ei ehkä riittäisi sen loppuunsaatamiseen ;-)


Sinällään todellisten peli aurinkokuntien koon kannalta tuolla ei ole merkitystä kun ne tulee olemaan selvästi pienempiä mutta onhan se aika hyvin että monipeliserveri jolla on n. 50 muutakin pelaajaa pystyy handlaaman sen että yksi pelaajista on aluksellaan 731 miljoona kilomerin päässä muista pelaajista ts se 64bit käännös ihan oikeasti toimii tarkoitetulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
2-3 päivää Star Citizen Alpha 3.2 Live:en

SC 3.2 uudet/päivitetyt alukset











Squadron 42: Around the Verse - Strengthening the Core Tech





Sq42_SneakPeekF8.png


SQ42 F8




 
Viimeksi muokattu:
Erin Robertsin haastattelun referointi




--------------------------------------------------


Reverse the Verse LIVE: Chris Explains It All (6/29 @ 12pm Pacific / 7pm UTC)

Alku kohdasssa 0:11:00
 
Viimeksi muokattu:
3.onhan se aika hyvin että monipeliserveri jolla on n. 50 muutakin pelaajaa pystyy handlaaman sen että yksi pelaajista on aluksellaan 731 miljoona kilomerin päässä muista pelaajista ts se 64bit käännös ihan oikeasti toimii tarkoitetulla tavalla.

mikä tässä on ihmeellistä? miksi serveriä kiinnostaa onko se yksi pelaaja 1km vai 731km päässä. 1km todennäköisesti paljon hankalampi koska siinä on jo interaktiota muiden pelaajien kanssa.
 
mikä tässä on ihmeellistä? miksi serveriä kiinnostaa onko se yksi pelaaja 1km vai 731km päässä. 1km todennäköisesti paljon hankalampi koska siinä on jo interaktiota muiden pelaajien kanssa.
Doh :facepalm: se miksi serveriä kiinnostaa on se että sen servein pitää tietään sen pelaajan (ja pelaajan aluksen ja sen aluksen asieden ja pelaaajn aseen jne) sijainti eli sen pitää pystyä käsittelemään luotettavasti lukuja jotka kuvaavaat niin suuria etäisyyksiä.


Se ei ollut 731 kilometrin päässä vaan 731477230 kilometrin päässä (ts n. 731 miljoonan kilomerin pääsä) yksikään toinen olemassaoleva moninpeli serveri (eikä yksinpeli) ei kykene tuohon.


Pointi on se että CIG oli tähänmeneesä tastannut pelin ja servereiden vakauden vasta 8 miljoon kilometrin etäisyyksillä mutta tuon oli melkein 100 kertaa suurempi etäisyys eli sekä pelaajan asiakaspään peli että se monipeli serveri netissä pystyivät jo handlaamaan hurjasti suuremman etäisyyden ongelmitta (pl tietenkin noi suurella etäisuudellä ilmenevän liukulukujen epätarkkuuden).

Käytännössä tuo tarkoittaa sitä että haluttaessa pelin aurinkokunnista (jos aurinkojen ja planeetojen etäisyyksien suhteet säilytetään) voitaisiin tehdä niin suuria että ne sisältäisivät myös Oortin pilven ilman että tarvisi tehdä merkittävää lisäkehitystyötä sen tukemiseksi, eli aurinkokunnat voisivat olla 100 kertaa suurempia (se vastaa n. 10+ miljoona Skyrimiä (silloin kun ei huomoida aurinkokunnan tilavutta vaan mitatan vain yhden pinnan taso)).


PS Niin kuin aikaisemmin mainitsin 3.2 versiossa tulee olemaan 50-53 pelaaja per serveri vaikka siitä puutuu vielä ne tärkeät "network bind culling" ja "object container streeming" tavoitehan on aluanlkujaankin ollut että yhdellä severillä pelaajia olisi 100-125 johon päästään kun nuo kaksi ominaisuuta tulee käyttöön (näillänäkymin 3.3 versiossa) koska tälläkinhetkellä se pelajamäärä on rajattu siihen noin 50 vain noiden puutteen vuoksi, kun tuohon lisätää "Server Meshing" (versiossa 3.4) päästään siihen että yhdessäaurinkokunassa pystyy käytännössä olemaan yhtäaikaan niin monta pelaajaan kuin siinä haluaa olla ja ne kaikki pelaajan on samassa instanssissa ja voivat olla vuorovaiuktuksessa toisiinsa ihan normaalisti (olettaen että aivan kaikki pelaajat eivät ole just samassakohdassa siinä aurinkokunnassa (koska silloin osan pitäisi olla eri instanssissa)).
 
Viimeksi muokattu:
Doh :facepalm: se miksi serveriä kiinnostaa on se että sen servein pitää tietään sen pelaajan (ja pelaajan aluksen ja sen aluksen asieden ja pelaaajn aseen jne) sijainti eli sen pitää pystyä käsittelemään luotettavasti lukuja jotka kuvaavaat niin suuria etäisyyksiä.


Se ei ollut 731 kilometrin päässä vaan 731477230 kilometrin päässä (ts n. 731 miljoonan kilomerin pääsä) yksikään toinen olemassaoleva moninpeli serveri (eikä yksinpeli) ei kykene tuohon.

höpsis. ymmärräthän että nuo numerot on vaan numeroita. ei serverillä ole oikeasti mitään miljoonia kilometrejä tyhjää avaruutta, ei edes virtuaalisesti. serverille on ihan sama onko toinen alus 100 km, 100 miljoonan km, vai 100 sentiljoonan kilometrin päässä. ainoastaan kun ne on niin lähellä että on jotain keskenäistä interaktiota niin sillä on merkitystä.
 
Jeps, palvelimen näkökulmasta pelaajien sijainnit ovat vain koordinaatit avaruudessa eli X, Y ja Z. Noista sitten voi helposti laskea etäisyyden, jos tarvitsee, mutta ihan puutaheinää muuten tuo "isojen lukujen käsittely" -osio.

Lisäksi, vaikka koko systeemi olisi vain 32-bittinen niin pystytään silti käsittelemään 64-bittisiä ja sitäkin isompia lukuja käyttämällä Bignumeja (Arbitrary-precision arithmetic - Wikipedia)
 
höpsis. ymmärräthän että nuo numerot on vaan numeroita. ei serverillä ole oikeasti mitään miljoonia kilometrejä tyhjää avaruutta, ei edes virtuaalisesti. serverille on ihan sama onko toinen alus 100 km, 100 miljoonan km, vai 100 sentiljoonan kilometrin päässä. ainoastaan kun ne on niin lähellä että on jotain keskenäistä interaktiota niin sillä on merkitystä.

Tampio ... ei tietenkään ole serverillä numeroa 731477230 kilometriä mutta sen serverin pitää pystyä käsittelemään liukulukuja jotka kuvaavat sitävastaavaa etäisyyttä muuten pelissä ei voisi olla mitään sillä etäisyydellä.

Pyydän sano suoraan jos sinulle ai ola harmaintakaan aavistutsta miten tietokoneet ja tietokoneohjelmat toimivan ... koska minulla ei todellakaan ole intoa alkaa niitä sinulle opettamaan.

Jeps, palvelimen näkökulmasta pelaajien sijainnit ovat vain koordinaatit avaruudessa eli X, Y ja Z. Noista sitten voi helposti laskea etäisyyden, jos tarvitsee, mutta ihan puutaheinää muuten tuo "isojen lukujen käsittely" -osio.

Lisäksi, vaikka koko systeemi olisi vain 32-bittinen niin pystytään silti käsittelemään 64-bittisiä ja sitäkin isompia lukuja käyttämällä Bignumeja (Arbitrary-precision arithmetic - Wikipedia)
Olehyvä lue linkaamasi Wikipedia sivu ja ymmärrä mitä se tarkoittaa tämän pelin yhteydessä.

Kun tässä pelissä pitää pystyä kuvaamaan tarkasti yhtäaikaa sekä hyvin suuria etäisyyksiä että hyvin pieniä etäisyyksiä ja siitähuoliamtta kuvaamiseen ei voi käyttää kohtuutomasti resurseja vievää tapaa.

"isäksi, vaikka koko systeemi olisi vain 32-bittinen niin pystytään silti käsittelemään 64-bittisiä ja sitäkin isompia lukuja käyttämällä Bignumeja"

Tässä pelissä pitää pystyä kuvaamaan hyvinsuurella etäisyydellä olevan kohteen paikka hyvintarkasti joten jokin 32 bittine liukuluku ei riitä koska sillä ei ole riittävää tarkuutta ja jos taas yritettäisiin käyttää siihen useampaa 32 bittistä lukua se veisi liikaa resurreja ja olisi liian hidasta.


PS Luitkos tuon

"... so.. my QT system was all bugged. and i was jsut a few thousand meters from port o but it was lettign me quantum to it. so i tried. instead i shot off at quantum speeds backwards. ..."

Kun se bugi todennäköisesti liityy taas suuren 64 bittisen liukuvunun käyttöön hyvin pienellä etäisyydellä (kun laskutoimitusksene pääsee bugin takia livahtamaan lukuja jota ovan 0 tai hyvinlähellä sitä liukuluku lasku pystyy antamaan pähkähullun tuloksen ja sen seurauksena se alus QT lensi sen 731 miljoona kilometriä taaksepäin normaalisti QT lennonaloitusta ei sallita niinlähellä kohdetta etä liukulukulaskuun voisi päätyä nollalla jako).
 
Viimeksi muokattu:
Tampio ... ei tietenkään ole serverillä numeroa 731477230 kilometriä mutta sen serverin pitää pystyä käsittelemään liukulukuja jotka kuvaavat sitävastaavaa etäisyyttä muuten pelissä ei voisi olla mitään sillä etäisyydellä.

Pyydän sano suoraan jos sinulle ai ola harmaintakaan aavistutsta miten tietokoneet ja tietokoneohjelmat toimivan ... koska minulla ei todellakaan ole intoa alkaa niitä sinulle opettamaan.


Olehyvä lue linkaamasi Wikipedia sivu ja ymmärrä mitä se tarkoittaa tämän pelin yhteydessä.

Kun tässä pelissä pitää pystyä kuvaamaan tarkasti yhtäaikaa sekä hyvin suuria etäisyyksiä että hyvin pieniä etäisyyksiä ja siitähuoliamtta kuvaamiseen ei voi käyttää kohtuutomasti resurseja vievää tapaa.

"isäksi, vaikka koko systeemi olisi vain 32-bittinen niin pystytään silti käsittelemään 64-bittisiä ja sitäkin isompia lukuja käyttämällä Bignumeja"

Tässä pelissä pitää pystyä kuvaamaan hyvinsuurella etäisyydellä olevan kohteen paikka hyvintarkasti joten jokin 32 bittine liukuluku ei riitä koska sillä ei ole riittävää tarkuutta ja jos taas yritettäisiin käyttää siihen useampaa 32 bittistä lukua se veisi liikaa resurreja ja olisi liian hidasta.

kyllä ymmärrän oikein hyvin, mutta vaikuttaa siltä että sinulla ei ole juurikaan ohjelmointi- saat sitten peliohjelmointiymmärrystä. ja lisäksi katsot asiaa fanipoikalasien läpi. toitotat pr-koneiston viestejä suu vaahdossa. tulee lähinnä mieleen applen ”ensimmäisenä maailmassa” julkistukset joissa vanha asia spinnataan uudella nimillä. :kahvi:
 
3.2 Nyt livenä!
Juu niin näimmän on
mutta PTU:kin on vielä kaikille auki
niin että jos haluaa kokeilla Origin 600i tai Huricane tms muuta alusta jota ei itsellä ole
on tämä vielä toistaiseksi auki olena PTU tilaisuus siihen.
 
kyllä ymmärrän oikein hyvin, mutta vaikuttaa siltä että sinulla ei ole juurikaan ohjelmointi- saat sitten peliohjelmointiymmärrystä. ja lisäksi katsot asiaa fanipoikalasien läpi. toitotat pr-koneiston viestejä suu vaahdossa. tulee lähinnä mieleen applen ”ensimmäisenä maailmassa” julkistukset joissa vanha asia spinnataan uudella nimillä. :kahvi:
Niin voit vedeota minun fanipoikuuteen ja siten kieltää faktat tai sitten voit itse tutustua miksi tässä pelissä tarvitaan ja halutaan se tarkkuus sillätasolla millä se on toteutettu.

Minä en ole missäänvaiheessa väittänyt että suuria etäisyyksiä ei voisi käytää ilman suurta tarkuutta jos sen palastelee osiin mutta silloin ei niiden eripalasiin pilkottujen osien välillä olevilla pelaajilla yms voisi olla suoraa vaikutusta toisiinsa.
 
Ok piti siis postata se tännekin kun en reagoinut siihen Räpellyksen puolella.

Sinällään huvitavaa kun Youtubetili jolla ei ole katsojia eikä seuraajia muita kuin parihassua
niin yllättäen heti samanapäivänä kun sille tilille postataan video se video ilmenstyy Räpellykseen,
kuinkatodennäköistä on että tuo tubetili on jonkin räpeltäjän tili.


PS Tuon tubettajan Arcadepelivideo on aika surkea vrt


Hyper Vanguard Force - Jep se on ihan oikea toimiva Arcadepeli RSI:n sivulla
 
Viimeksi muokattu:
Informaativinen ja hauska video projektin nykytilasta text-to-speechista huolimatta. Ketjun virallisen ammattiloukkaantujan vastausta odotellessa. Veikkaan, että onanoinnin kohteena ovat Chris Robertsin oma ahtopainemittari, Frankfurtin pelistudio ja se janari Alienista.
 
Ainakin tähän aikaan päivästä todella hyvin pyörii, tasaista 40fps ilman nykimisiä tai sen suurempia droppailuja. Mukava oli tehdä tehtäviä kun hommat skulas, harmi ettei Auroralla pääse mainaamaan... :D
 
Tätä kukaan jaksa kattoa mutta käytiin eilen poikain kanssa vähän pyörimässä. :)



PS. Koska SC on parhautta porukalla ja jos joku haluaa liittyä joukkoon niin sigusta Discordiin jonka kautta kommunikoidaan. (Elite Discord mutta SC:lle on oma keskustelukannu)
SC:tä pelataan porukalla säännöllisen epäsäännöllisesti, tulevaisuudessa toivottavasti paljon enemmän nyt kun peli alkaa olla pelattavassa kunnossa.
 
3.2 striimiä taas kohtapuoliin..



edit: jälkkäriä:

 
Viimeksi muokattu:
3.2 striimiä taas kohtapuoliin..


Tuohon liityen Keybindings juttua uudella CIG videolla



Yksi merkittäväero on se että 3.2 versiossa keybindien pitäisi olla linkitettynä suoraan jokaisen ohjaimen laitekoodiin
eikä siihen Win10 laiteenarpomissysteemin mihin ne aikaisemmin linkitti.
 
Olipa hieno tuo Daymar Rally video, Bored Gamer siitä onkin maininnu striimeissään.
Kisaa pitää kyllä päästä kattomaan "livenä". :)
 
Olipa hieno tuo Daymar Rally video, Bored Gamer siitä onkin maininnu striimeissään.
Kisaa pitää kyllä päästä kattomaan "livenä". :)
Miten olis osallistuminen siihen, kun minä voi tarjota Cyclonen/Dragonfly ja aluksen joka pystyy kuljettamaan ne (tai useampai niitä jos joku haluaa että minä toimin rahtarina heidän Cyclonelle tai Draconflylle).

Minulle riittäis se että pääsisi mukaan siinä tukialuksessa eli jos joku haluaa ajaa tuossa Daymar Rallyssa mun Cyvlonea/Dragonfly olisi käytettävissä, pitäis varmaan harjoitella jonkinverran etukäteen että meillä olis edes teoreetinen mahdollisuus läpäistä se kisa (sehän on yli 400 km pitkä endurance kisa ja kilpailijoita saa tukialukset tulitta turva-alueiden ulkopuolla (mun Cyclone on ihan perusamali niin se ei voi ampua edes takaisin)).

CIG pyrkii ilmeisesti siihen että kaikki Cyvclonen variaatiot ja Servermeshing olisi jo pelissä siinävaiheessa kun Daymar Rally alkaa joten siihen pystyisi osallistumaan varsin monta kilpailijaa yhtäaikaa ja ainaki osa kilpailijoisat olisi myös aseistetuja.



---------------------------------------------------------------------

Mitä on ja mitä jäi puuttumaan 3.2 versiosta video




3.2 Player Guide



The Noobifier Mega Guide 3.2 Doc



---------------------------------------------------------------------


Siten parin vanhempa videota jotka unohdin aikoinaan linkittää tänne.








---------------------------------------------------------------------

Voyager Direct Storea ei enää ole ts et voi ostaa aluksen osia (kuten aseita) RL rahalla pelin ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Star Citizen Trollien/vihaajien häikäilemättömyydellä ei ole mitään rajaa
nyt ne pilaa ihmisten maineita feikki työkertomuksilla
vain mollatakseen peliä jolle kyseinen henkilö on työskennellyt.




JP.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Muutamaa striimiä(BurkeBlack & BinaryLoop) tässä pelistä seuraillu tällä viikolla useammankin tunnin ja aina sinne striimin chattiin eksyy joku selittämään kuinka paska/huijaus tämä on ja miks kukaan ei missään nimessä saisi laittaa yhtään rahaa tähän kiini. :lol:

Nyt ittellä tosin alkanu kiinostus nousemaan vielä enempi,kun on vähän seuraillutkin mitä tuola voi nyt tehdä. Yksi kysymys tosin on herännyt,kumpi starter pack alus kannattaa ottaa?
Useempaan otteeseen nyt käyny ihmettelemässä sielä,mutta ei vaan osaa päättää. Sen sentään oon saanu päätettyä,että ostoon menee paketti missä on toi monari ja se yksin peli.
 
Nyt ittellä tosin alkanu kiinostus nousemaan vielä enempi,kun on vähän seuraillutkin mitä tuola voi nyt tehdä. Yksi kysymys tosin on herännyt,kumpi starter pack alus kannattaa ottaa?
Useempaan otteeseen nyt käyny ihmettelemässä sielä,mutta ei vaan osaa päättää. Sen sentään oon saanu päätettyä,että ostoon menee paketti missä on toi monari ja se yksin peli.

Älä ainakaan Mustangia.. (allaoleva kohtaus on olevinaan humoristinen jota ei pidä ottaa vakavasti)



:dead:

(srsly speaking, ainakin BoredGamer sanoi että Mustang on parempi vaihtoehto noista kahdesta)
 
Sen verran herkkähipiäistä tuntuu pelin fanikunta olevan, ettei se nyt ole ihmekkään, jos porukka innostuu vähän trollailemaan heidän kustannuksellaan. Joskus jopa kokonaisen foorumin voimin. Johan tässäkin topikissa pyörii pari sellaista portinvartijaa, joille ei tarvitse sanoa kovinkaan pahaa sanaa tulevasta jumalpelistä, kun johan pukkaa autistista tekstiseinää velhomaisella tarkkuudella.
 
Ketjun virallisen ammattiloukkaantujan vastausta odotellessa.

Noh, kun ÄÖ on luokkaa simpanssi niin mitä voi olettaa? Onhan se tässäkin keskustelussa huomattu kuinka jotkut mankuu samasta asiasta jo viidettä vuotta.:rofl:

Sen verran herkkähipiäistä tuntuu pelin fanikunta olevan, ettei se nyt ole ihmekkään, jos porukka innostuu vähän trollailemaan heidän kustannuksellaan. Joskus jopa kokonaisen foorumin voimin. Johan tässäkin topikissa pyörii pari sellaista portinvartijaa, joille ei tarvitse sanoa kovinkaan pahaa sanaa tulevasta jumalpelistä, kun johan pukkaa autistista tekstiseinää velhomaisella tarkkuudella.

Eiköhän tämä provosointi ala sitten riittämään. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin piikitellä ja flamettaa muita käyttäjiä, on parempi jättää kokonaan kirjoittamatta.
 
Muutamaa striimiä(BurkeBlack & BinaryLoop) tässä pelistä seuraillu tällä viikolla useammankin tunnin ja aina sinne striimin chattiin eksyy joku selittämään kuinka paska/huijaus tämä on ja miks kukaan ei missään nimessä saisi laittaa yhtään rahaa tähän kiini. :lol:

Nyt ittellä tosin alkanu kiinostus nousemaan vielä enempi,kun on vähän seuraillutkin mitä tuola voi nyt tehdä. Yksi kysymys tosin on herännyt,kumpi starter pack alus kannattaa ottaa?
Useempaan otteeseen nyt käyny ihmettelemässä sielä,mutta ei vaan osaa päättää. Sen sentään oon saanu päätettyä,että ostoon menee paketti missä on toi monari ja se yksin peli.
Startter aluksia on periateessa kolme Aurora, Mustang ja Reliant mutta käytännössä Reliant on sen verran kalliimpi että jos ei ehdottomanvarmasti halua sitä sitä ei kannata ehkä valita (voi päivittää myöhemmin).

Auroran ja Mustangin välillä on sellainen kummalisuus että vaikka kummatkin pelipaketit maksaa samanverran niin Mustangilla on päivittäessä 5€ suurempi vaihtoarvo, tästäsyystä kannattaa valita Mustang koska sen voi aina päivittää jälkikäteen ilmaiseksi Auroraksi jos haluaa
(tai Mustangin voi päivittä ilmaiseksi myös suoraan Aurora LN malliksi kun se LN sattuu olemaan juuri sen 5€ arvokkaampi kuin perus Aurora)).

Mitä eroa on sitten Auroralla ja Mustangilla, no Aurora on hiukan kestävämpi ja hitaampi kun taas Mustang on hiukan nopeampi ja ketterämpi (tämä siis kummankin aluksen vakio-osilla niitähän voi päivittää myös).

Reliant voi tulla kyseeseen jos haluaa sellaisen aloitusaluksen jossa voi olla kahden hengen miehistö kun se tukee sitä.

Jos olet oikeasti hankkimassa pelin niin kysy joltakin pelin jo omaavalta Refferal koodi niin saat 5000 UEC pelin sisäistä rahaa käyttöön (se on jo nyt käytettävissä pelissä aUEC:ina).
 
Viimeksi muokattu:
Älä ainakaan Mustangia.. (allaoleva kohtaus on olevinaan humoristinen jota ei pidä ottaa vakavasti)



:dead:

(srsly speaking, ainakin BoredGamer sanoi että Mustang on parempi vaihtoehto noista kahdesta)

Pitää muistaa että tuo on mennyttä koska 3.3 versiossa tulee uusittu Mustang

883f405bc0a040afc2c62b8b1cfe4c1d.png


tousta on poistetu nimenomaan tuo typerä tuubi jonkakautta vanhaan pitää mennä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 412
Viestejä
4 507 013
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom