Star Citizen

Erin Robertsin haastattelu Venturebeatissa

Star Citizen adds mining with its ambitious Alpha 3.2 quarterly patch

Kaks juttua jotka on mielestäni ne tärkeimmät

1 Server Meshing tulee ensivuonna ts ei 3.4 versiossa tänävuona niin kuin aikataulusanoo, koska tämän sanoi Erin joka on se joka on parhaiten perillä tuosta kehityksesä ja on se joka antaa realistisimmat aika-arviot itse olen taipuvainen uskomaan tuo enkä siis odota että Server Meshingistä päästäisiin nauttimaan Joulu/uudenvuoden lomien ajan.

2 CIG:n työntekijämäärä on ylittänyt 500 henkeä, ja siitähuolimatta salaliittoteoriitikkojen mukaan CR on jotenkin pimittänyt kaikki ne rahat jotka on tulleet yli sen 6m$ luvun :)


 
Mitä eroa on sitten Auroralla ja Mustangilla, no Aurora on hiukan kestävämpi ja hitaampi kun taas Mustang on hiukan nopeampi ja ketterämpi (tämä siis kummankin aluksen vakio-osilla niitähän voi päivittää myös).


Jos olet oikeasti hankkimassa pelin niin kysy joltakin pelin jo omaavalta Refferal koodi niin saat 5000 UEC pelin sisäistä rahaa käyttöön (se on jo nyt käytettävissä pelissä aUEC:ina).

Saattaa olla Mustang parempi siis alotukseen,pääsee ongelmiin hitusen nopeammin. :D

Juu,löyty noita striimejä seuratessa refferal koodi,niin tein tilin ja sain tuon 5000UEC.
 
Saattaa olla Mustang parempi siis alotukseen,pääsee ongelmiin hitusen nopeammin. :D

Juu,löyty noita striimejä seuratessa refferal koodi,niin tein tilin ja sain tuon 5000UEC.
Juu jos haluaa päästä ongelmiin niin Mustang voi olla ketterämpi sen ongelman hoitelussa pois päiväjärjestyksestä kun taas Aurora kestäisi pisempään sen ongelman kohteena oloa.

Ois löytynyt täältäkin.

-------------------------------------------------------

Asiasta sadanteen, kun huvikseni aloin kokeilla niin semmoinen yllätys että tuo PTU 3.2.1 onkin auki kaikille.

Resclaimer-Origin600i.jpg


Sinällään ihan kiva kun en ollut ehtinyt lentää noilla aikaisemmassa PTU 3.2:ssa kun peli kippasi aina kun olin pääsemässä Olisarista pois niillä.

Reclaimerissa oli ihan mukava ison aluksen tuntu lentäessä, valitetavasti siihen on vielä kauan kun itse pääsen lentämään isommalla aluksella normi PU:ssa (alus ei ole pelissä vielä ainakaan vuoteen oletan).

Taas siihen valitteluun Origin 600i aluksen hitaasta kiihtymisestä yms olisikohan osasyy se että sen luksuslaatua on korostettu myös mootorien/thrusterien hilaisuudella niin sen kiihdyttelyt ja jyrkät kaarrtokset ei kuullosta läheskään yhtä radikaaleilta kuin mitä vaikka tuolla Reclaimerilla kuulostaa.


Arcorp Area 18 Sneakpeak

SneakPeek_StarCitizen_Hangars_Area18.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan palkkaavat jonku fysiikan tohtorin, että saatais pädi toimimaan.
 
Avaruustieteiden maisteriki vois käydä jos osais konffata pädiä.
 
Aikahyvä miten systeemit toimi SC:ssä pätkä (varsinkin liityen Stealthiin)




Quantum Linking ohje (aka whole fleet jump)

 
Viimeksi muokattu:
Jaa..pitäisköhän sitä nyt sitten taas ostaa tuo SC käyttöön näyttää kyl niin houkuttelevalta.

Pyöriiköhän tuo 3.2 yhtään paremmin 1050 ja 8Gb läppärillä..?
 
Jaa..pitäisköhän sitä nyt sitten taas ostaa tuo SC käyttöön näyttää kyl niin houkuttelevalta.

Pyöriiköhän tuo 3.2 yhtään paremmin 1050 ja 8Gb läppärillä..?

itellä 8 gt muistia. Niin suorituskyky kyllä tassoittui, mutta ei noussu 20-30 fps 980 ti. Asennettu sdd ja pagefile sdd.
 
Jaa..pitäisköhän sitä nyt sitten taas ostaa tuo SC käyttöön näyttää kyl niin houkuttelevalta.

Pyöriiköhän tuo 3.2 yhtään paremmin 1050 ja 8Gb läppärillä..?
Jos edellinen verisio jota kokeilit oli 3.0 niin kyllä koska 3.0 versiossa oli musitin käyttö hanurista se pystyi varaamaan yli 15Gt keskusmuistia.

Mutta jos vertaa 3.1.x versioon niin ei ole mitään markittävää eroa (joka johtuisi muistinkäytöstä), 3.2 kyllä pyörii paremmin kuin 3.1.x mutta ei se ero niin merkittäväole.

Semmoinen kannattaa huomioida että vaikka peli Olisarissa pyörisi huonosti niin ei kannata hätillä severin vaihtoyritystä koska se peli jatkaa assettienlataamista taustalla yllättävänpitkään (esim. jos heität henkesi pelatessa ja heräät Olisarista niin se Olisar pyörii paljon jouhevammin).
 
Viimeksi muokattu:
itsellä tosiaan toi 8gt muistia.

3.0 fps 0-40 välillä ja johtu varmaan servusta.Välillä parempi useimmiten huono. Välillä totali jäätyminen saatto kestäää 30 sekkaa.
3.1 fps 20-30 välillä koko ajan mutta silti jääty välillä muutamaksi sekuntiksi.
3.2 fps 20-30 välillä mutta ei ole ollut jäätymisiä. Tosin en ole saanu fps yli 30 vaikka vsync off.

Semmoinen kannattaa huomioida että vaikka peli Olisarissa pyörisi huonosti niin ei kannata hätillä severin vaihtoyritystä koska se peli jatkaa assettienlataamista taustalla yllättävänpitkään (esim. jos heität henkesi pelatessa ja heräät Olisarista niin se Olisar pyörii pajon jouhevammin).

ite huomannu semmosen, että jos on windowsin määrritämä pagefile. Niin se kasvaa noin 5 minsan ajan ennen kun tasaantuu. Tämä siis silloin kun aloitat pelin ihan sama missä olet. esim. alkuun ottaa 6gt fyysistä ja sitten pikku hiljaa kasvattaa n. 40 gt pagefilen.

edit: toisin sanoen se lataa lähi ympäristön fyysiseen muistiin ensin ja sitten pikku hiljaa koko mapin vitruaalimuistiin.(odottelemma ocs). Siis tämä 8gt muistia. En tiedä miten peli käyttäytyy jos muistia on enemmän. Mutta itsellä prossun treathit ei hakaa sataa ja näyttin on jossain 50-80 välissä.
 
Viimeksi muokattu:
...
3.1 fps 20-30 välillä koko ajan mutta silti jääty välillä muutamaksi sekuntiksi.
3.2 fps 20-30 välillä mutta ei ole ollut jäätymisiä. Tosin en ole saanu fps yli 30 vaikka vsync off.
...
Juu samansuuntaiset kokemuksen koneella jossa on vain HD

3.0:aan en sillä käytännössä pelannut muutamaa kokeilua enempää koska se musitinkulutus oli niin kova että HD ruksutti jatkuvasti

3. 1 > 3.2 ero on juuri se että ne tökkimiset/tipahtelut 0-2 fps lukemiin on oikeastaan jääneet pois muutamaa lukunottamatta (pelkällä HD:lla ei varmaan niistä kokonaan voikkaan päästä eroon)

itse uskon että tätä 3.2 versiota tulee pelattua enempi kuin 3.0 ja 3.1 versioita jo sikis kun peli toimii selvästi jouhevammin.


Vielä kun ne saa vihdoin tuon ESP:n kuntoon 3.2.1 tms versiossa niin tuo avaruustappelukin alkaa taas maistua kun osuukin johonkin pisemmillä etäisyyksillä,
tykkään hiukan isommista aluksista (esim. Vanquard-Cutlass-Freelancer-Constellation) hiukan isommilla aseilla jolloin niiden kömpelyys pitää pystyä kompensoimaan sillä että taistelun voi aloittaa etäämmältä kuin pienemmällä fighter aluksella).


------------------------------------------------------------
Edit Lisäys

Löytyi aika hyvä 3.2 ohje

Star Citizen Alpha 3.2 Key Bindings | Commands | Controls

"
Star Citizen Alpha 3.2 Key Bindings | Commands | Controls

posted in: Alpha, Alpha 3.2, Controls |

alpha-3-2-key-bindings-controls.jpg


Useful Controls For Star Citizen Alpha 3.2


For Star Citizen Alpha 3.2 controls and key bindings have changed slightly from 3.1 with the addition of new quantum travel, mining, scanning and other features. Alpha 3.2 also brings some new ships, enhancements and optimizations.

All controls and key settings can be found in game by accessing your options menu (press ESC) and looking for the Key Bindings tab.

3.2-key-bindings-controller-options.jpg


Star Citizen Alpha 3.2 Controls & Key Bindings

General Controls
Mining Controls
Scanning Controls
On Foot Controls
Combat Emotes
EVA Controls
In Flight Controls
Afterburner Controls

Important Keys for Alpha 3.2:
  • Addition of mining for the Misc Prospector (Press M for mining mode) - New in 3.2
  • Press B to first spool the quantum drive - this brings up QT points also - New in 3.2
  • Lean Right (R) Lean Left (Q) - New in 3.2
  • Holster Weapon Changed from C to N
  • Heal Changed from X to V - New in 3.2
  • Prone Changed from CTRL to X
  • 5 to turn on/off ship lights (like the Reclaimer's Spot Lights)
  • 2 to turn on vehicle lights (like the Cyclone)
  • No key default binding for Decoupled
  • No key binding for rear view camera
  • Press H to exit seat
  • To go prone, first crouch (CTRL) then press CAPS LOCK
  • Ship components can be overclocked via the ship's MFDs
3.2 Patch Notes

Star Citizen Alpha 3.2.0 - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

Alpha 3.2 Guides

General 3.2 Guide from Reddit -> r/starcitizen - Star Citizen Alpha 3.2 guide

Mining Guide from Star Citizen Tools -> Mining - Star Citizen Wiki


General Controls for Star Citizen Alpha 3.2

Pause / Options - ESC

Mobiglas - F1

Cycle Camera (1st person view 3rd person view) – F4 -> Full List of Camera Controls

Freelook Camera Mode Toggle – Z

Contacts List - F11

Chat - F12

Console - ~ (TILDE)

Activate Chat - Enter

Chat Cursor – RIGHT ALT + / Accept Invite - [ Reject Invite - ]

Depth of Field Increase - HOME

Dept of Field Decrease - END

Z Offset Positive - PAGEUP

Z Offset Negative - PAGEDOWN


Mining Key Bindings for Star Citizen Alpha 3.2

Switch from Scanning to Mining laser- M

Fire Mining Laser - Mouse Button One

Switch From Fracture to Extraction Mining Laser and back - Mouse Button Two

Increase Mining Laser Power – Mouse Wheel Up

Decrease Mining Laser Power – Mouse Wheel Up


Scanning Key Bindings for Star Citizen Alpha 3.2

Scanning Mode Toggle - TAB

Scanning Radar Ping - Mouse Button 1

Scanning Increase Radar Angle - C

Scanning Decrease Radar Angle – V


On Foot Controls For Star Citizen Alpha 3.2

Cycle Camera (1st person view 3rd person view) – F4 -> Full List of Camera Controls

Interact Mode (inner though / inspect) - F (HOLD)

Freelook Active - Z (3rd person only)

Scoreboard - F1 (Mobiglas)

Force Respawn - RIGHT ALT + BACKSPACE (HOLD)

Wield Sidearm – 1 (Number 1 on the keyboard)

Wield Primary Weapon - 2 (Number 2 on the keyboard)

Wield Secondary Weapon - 3 (Number 3 on the keyboard)

Select Gadget - 4 (Number 4 on the keyboard)

Cycle Item - G

Use Item - G (HOLD)

Heal With Medpen - V

Refill Oxygen - B

Sprint - LEFT SHIFT (HOLD)

Hold Breath (Aiming down sites) - LEFT SHIFT(HOLD)

Change Weapon Fire Mode - C

Turn on Suit Light / Flashlight – T

Reload - R

Holster Weapon - N (Prevoiusly C)

Walk / Jog - Scroll Mousewheel

2D UI Cursor - /

Crouch - LEFT CTRL

Prone - X (Previously CAPS LOCK)

Roll Left (While Prone) - A (Double Tap)

Roll Right (While Prone) - D (Double Tap)

Jump - SPACEBAR

Lean Left - Q - New in 3.2

Lean Right - E - New in 3.2

Melee Attack - Mouse Button 3 - New in 3.2


COMBAT EMOTES IN Star Citizen Alpha 3.2

“In addition to everything else that comes with Star Marine, we have also implemented some basic combat signals to the keypad of the keyboard for Star Marine. These will broadcast at a much shorter range then a chat message or emote normally would, and allow players who are not in voice chat to convey very basic strategy to each other.” - From the Patch Notes

/left - Keypad 1

/stop – Keypad 2

/right – Keypad 3

/yes – Keypad 4

/forward – Keypad 5


EVA Commands For Star Citizen Alpha 3.2

Boost: SHIFT

Strafe Up: SPACEBAR

Strafe Down: CTRL

Roll Left: Q

Roll Right: E

Strafe Left: A

Strafe Right: D

Yaw Left: LEFT ALT + A

Yaw Right: RIGHT ALT + D

Freelook: Z

Brake: X


In Flight Commands For Star Citizen Alpha 3.2

Mobiglas / Scoreboard - F1

Flight / Systems Ready Toggle - F5

MFD Screen Up (when in free look) - W

Hud Screen Right (when in free look) - D

Hud Left Option (when in free look) - A

Hud Down Option (when in free look) - S

Exit Seat - H

Quantum Travel Drive - B - New in 3.2

Quantum Travel / Jump - B (HOLD) - Calibrate Destination First and Spool Drive

Camera Mode - F4

Camera Zoom in 3rd Person - Hold F4 and Scroll Mouse Wheel

Freelook Toggle - Z

Freelook: Z (HOLD)

Scoreboard - F9

Ship Self Destruct: BACKSPACE (Hold) (Previously RIGHT ALT + BACKSPACE (HOLD))

Scan Mode - TAB

Scan Active Ping -Mouse Button 1

Throttle Up: W

Throttle Down: S

Strafe Left - A (Previously Q)

Strafe Right - D (Previously E)

Strafe Up - SPACEBAR

Strafe Down - LEFT CTRL

Strafe Forward - LEFT ALT + W

Strafe Backward - LEFT ALT + S

Roll Left - Q (Previously A)

Roll Right - E (Previously D)

Swap Roll / Yaw - RIGHT ALT + .

Reticle Focus - R

Target Nearest Hostile - T

Cycle Hostiles - Y

Cycle Hostiles Reverse Order: (Previously H)

Cycle Friendlies - U

Cycle Friendlies Reverse Order: J

Cycle All - I

Cycle Countermeasures: V - (Previously V)

Launch Countermeasures: C - (Previously G)

Gimbal Lock - No default key bind

Boost - X

Afterburner - HOLD SHIFT

Space Break - CAPS LOCK

Respawn - X (Arena Commander)

Decoupled Mode Toggle - No Default Key Bind

Cycle IFCS Flight Mode - No Default Key Bind (Previously Left ALT + V)

Landing Mode Toggle - N

Automatic Landing - N (HOLD)

Request Landing Permission - Use the ship console [Menu -> Comms] or Mobiglas

Match Velocity Toggle: No Default Key Bind (Previously M)

Look Ahead - No Default Key Bind - (RIGHT ALT + M)

Cycle Radar Range - Use the Ship's Radar

2D UI Cursor - RIGHT ALT

Toggle Lights - 5

Exit Pilot Seat - H

Cycle ESP - No Default Key Bind

Eject - No Default Key Bind (Previously RIGHT ALT + DOUBLE TAP L)

Rear View Camera - No Default Key Set

Mining Mode - M


Afterburner Controls

There is now a single afterburner with the ability to achieve higher top velocity under certain conditions, giving us AB SCM and AB Cruise with the only distinction being two different speeds.

You can only enter AB Cruise if your flight path is a straight, forward line. Otherwise you’re limited to AB SCM, i.e. while maneuvering/strafing.

Once in AB Cruise you can release the afterburner key and go into an AB idle mode to maintain your current speed. Throttle setting and y-axis strafe level allows incremental speeds, but you will decelerate if you change your vector.

If you continue to hold AB and maneuver, you drop to AB SCM speed until you return to straight-line flight. AB Idle holds your current velocity as long as you’re not maneuvering and decoupled rotation is allowed while in AB idle.

It is possible to engage second stage afterburn. To do this please throttle up to full speed, then hit afterburn and then press boost again.

"

Olinkin jo pisempään etsinyt tekstipohjaisia ohjeita kun jonkin youtube ohjeen käyttö pelatessa ei oikein toimi
mutta tällaista voi käyttää (jos peli pyörii ikkunassa) ihan hyvin
ja on mielestäni helpompi kuin sen pelin sisäisen keybinding luntin vilkuilu.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan tuossa 30+ (jos ei port olisaria huomioida siela 0-20) fps kun oli ladannut ensin +15min että pääsi testaa peliä. Jota ladatessa meni hetki ja ekalla pelillä päässyt ovesta ulos vaan lobyn kautta ovetkin rupes toimii ja taas 10min latausta ;) (juu on hdlla ja vanhalla sellasella)

Laitetaas taas seuraavaa versiotta odotellessa jäähylle.


Ja en asenna ssd:lle tämän pelin takia. :)

Edit,

(tai siis onhan sielä hienoja hetkiä kun aurinko osuu ööh jupiterin renkaisiin ja onhan ihan vau efekti mut jotain muuta vaatis viel)

eiku early alpha..
 
Viimeksi muokattu:
Olihan tuossa 30+ (jos ei port olisaria huomioida siela 0-20) fps kun oli ladannut ensin +15min että pääsi testaa peliä. Jota ladatessa meni hetki ja ekalla pelillä päässyt ovesta ulos vaan lobyn kautta ovetkin rupes toimii ja taas 10min latausta ;) (juu on hdlla ja vanhalla sellasella)

Laitetaas taas seuraavaa versiotta odotellessa jäähylle.


Ja en asenna ssd:lle tämän pelin takia. :)

Edit,

(tai siis onhan sielä hienoja hetkiä kun aurinko osuu ööh jupiterin renkaisiin ja onhan ihan vau efekti mut jotain muuta vaatis viel)

eiku early alpha..
3.0 aikana laitoin omaan pelkän kiintolevyn omaavan koneeni virtuaalimuisitn hyvin suureksi silloin se auttoi enkä ole kokeillut muuttaa sitä sen jälkeen se ei merkittävästi nopeuta käynnistymistä mutta sen jälkeen kun kaikki on kertaalleen ladattu on toiminta huomattavasti tasaisempaa.

Tuolla kiintolevyn omaavalla koneella Olisarin latauksessa on mulla ollut seialista ongelmaan että jos se lataus on kestänyt liian kaun niin pelihahmo on latautunut peliin hiukan sen sängyn pinnan alapuolelle (Olisar ihan oikeasti kiertää kiertoradalla sitä Crusader kaasujättiläis planeettaa tästäjohtuen pelihahmo sen latautuessa pitää synkronoidat sille Olisarin kiertoradalle) silloin kun tuo on tapahtunut on sen sängystä nousun suorittaminen ollut vähän bugista tai ei ole onnistunut ollenkaan.

Tuosta jäähylle laittamisesta ja SSD:n asentamisesta, itse uskon että tämä peli ei koskaan voi pelkältä kiintolevyltä pelaten toimiea täysin jouhevasti joten sen SSD:n hankkiminen on pakko jossainvaiheessa jos tätä peliä haluaa ihan oikeasti pelata.


PS Tarkoitit varmaankin Yelan asderoidivyöhykettä ja siitä miten siihen osuu valo, Yela on Crusaderin kivinen kuu ja sitä kehää kutsutaan asteroidinvyöhykkeeksi pelin kehityspuollella (eikä tuollainen rengas sillä Yelan kokoisellaa kuulla joka kiertää isoa kaasujättilaistä varmaan olisikana todellisuudessa mahdollinen kun se ei voisi ilmeisesti olla vakaa minkälisäksi siinä Yelan kehässä ei vissiin ole oikeanlainen ainejakauma (liian suuri ero isojen ja pienien kappaleiden välillä)).
 
Muutamia tubeja jotka on mielenkiintoisia sen vuoksi mitä ne käsittelee

----------------------



Useat raivoisimat SC heittaajat taitaa olla entisiä yberbäkkereitä kun mitä olen niiden videoita/kirjoituksia nähnyt niin ne monesti osaa esittää valituksensa juuri sellaisista systeemistä joita CIG on käsitellyt videoissa mutta joka ei vielä toimi sillähetkellä ulkona olevasa Alpha versiossa (mutta on ajoitettu julkaistavaksi seuraavassa tai sitä seuraavassa Alpha versiossa (yhdessä tapauksessa yksi valitus koski toimimatonta systeemiä joka korjataan 3.2.1 versiossa ts viikon/parin sisällä)) ts heidän täytyy seurata SC kehitystä paljontarkempaan kuin mitä minä seuraan että osaavat ajoittaa purnauksensa niin hyvin.

Toinen valitustapa näyttää olevan se että valitetaan jostain sellaisesta yksityiskohdasta että jos siihen valitukseen vastaisi joutuisi esittämään pitkän ja hyvin teknisen jargon jorinan johon se heittaaja voi tietenkin reagoida väittämällä vastaajaa sekopäiseksi fanboyksi kun se menee läpi sivulliselle seraajalle joka ei ymmärrä sitä pitkä jargon jorinaa, tämäkin valitustapa vaatii hyvin syvälistä SC:n tuntemusta eli sen SC heitaajan joka tekee tämänkaltaisia valituksia täytyy seurata pelinkehitystä hyvintarkasti.

----------------------



Cryastro palvelujen saatavuudella harrastetaan kiristystä ... taidampa laitaa peliin työtarjouksen "saata minut Cryastroon maksan 10000 aUEC + 1000 aEUC per tuhottu vastustaja".

Tottapuhuen minä lensin vain jääräpäisesti Avengerilla turbotapissa koskematta aseisiin sinne Cryastroon
ja selvisin perille ennen kuin alus tuhoutui, kun se korjaus maksaa kumminkin vähempi kuin 10000 aUEC,
Cryastrosta ulos taas pystyy tekemään QT lennon ennen kuin poistuu sen nofirezonen sisältä.

Kun ne kiristäjäthän saa Crimestatin jos ne ampuu sinua
tästäjohtuen merkittäväosa niistä kiristäjistä ei avaa tulea silloin kun olisi tarve toteuttaa sen sen heidän uhkaus.

Turbotapissa Cryastroon lentäessä pitää huomioida se että Cryastron nofirezone on hyvinpieni
eli sinun pitää tehdä viimehetken sueside jarrutus jotta onnistut pääsemään sinne ennen kuin se aluksesi kosahtaa
(täytyy vain toivoa että on tarpeeksi thrustereita jäljellä sen sueside jarrutuksen tekoon ;-) ).

----------------------



Siihen on syy miksi unmelttasin Avanger Titanin.

----------------------



What the heck is ESP and why it matters, no siksi.

----------------------

Nuo kaikki ylläolevat videot on kestoltaan 2-10 minuttia per video.

Myös CIG:ltä on pari uutta videota joten vilkaiskaa sen tubesivu.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin! Tulipa hommattua tämä jälleen ja kirjoitanpa muutaman fiiliksen:
Ensinnäkin verrattuna aikaisempiin, niin tämä alpha 3.2 pyörii jo ihan "kivasti" perusläppärilläkin (20-40 fps).
Mulla siis speksit GTX 1050 2 Gt, i7-8650U, RAM 8 Gt (pagefile kasvatettu 30 Gt).

Valitsin aloituspaketiksi Mustangin, joka lienee virhe jo pelkästään alukseen sisäänpääsyn vaikeuden vuoksi. Toinen virhe Mustangissa ja (SC:ssä) on kun joka kolmannen uloslaskeutumisen kunniaksi hahmoni sujahtaa planeetan syövereihin :D
Kolmas error on, että mustangiin ei siis ilmeisesti saa vähääkä tavaraa kyytiin? Kävin perinteisellä "hae laatikko tuolta ja vie se tänne" -tehtävällä ja en keksinyt miten sen olisi saanu ängettyä musseen?

Muutamasta crashayksetä ja useista planeetan sisäänsujahtamisisita huolimatta, SC on kehittynyt kyllä kivasti. Paikoin Port Olisarissa FPS oli >50!!

Arena commaderissa FPS huiteli hyvällä tasolla lähes koko ajan >=30 FPS.

No pitää sulattaa tuo mustangin aloituspaketti kunhan se 24 h on kulunut ja vaihtaa sitten auroraan.
 
Noniin! Tulipa hommattua tämä jälleen ja kirjoitanpa muutaman fiiliksen:
Ensinnäkin verrattuna aikaisempiin, niin tämä alpha 3.2 pyörii jo ihan "kivasti" perusläppärilläkin (20-40 fps).
Mulla siis speksit GTX 1050 2 Gt, i7-8650U, RAM 8 Gt (pagefile kasvatettu 30 Gt).

Valitsin aloituspaketiksi Mustangin, joka lienee virhe jo pelkästään alukseen sisäänpääsyn vaikeuden vuoksi. Toinen virhe Mustangissa ja (SC:ssä) on kun joka kolmannen uloslaskeutumisen kunniaksi hahmoni sujahtaa planeetan syövereihin :D
Kolmas error on, että mustangiin ei siis ilmeisesti saa vähääkä tavaraa kyytiin? Kävin perinteisellä "hae laatikko tuolta ja vie se tänne" -tehtävällä ja en keksinyt miten sen olisi saanu ängettyä musseen?

Muutamasta crashayksetä ja useista planeetan sisäänsujahtamisisita huolimatta, SC on kehittynyt kyllä kivasti. Paikoin Port Olisarissa FPS oli >50!!

Arena commaderissa FPS huiteli hyvällä tasolla lähes koko ajan >=30 FPS.

No pitää sulattaa tuo mustangin aloituspaketti kunhan se 24 h on kulunut ja vaihtaa sitten auroraan.
Mustangin sisäänmeno ongelmat poistuu kun se uusittu Mustang tulee 3.3 versiossa käytöön.

Tuohon että normaalit kuriiripaketti tehtävät on mahdottomia aluksilla joihin täytyy nousta tikkaitapitkin CIG ilmeisesti harkitsee väliaikaiskorjausta niin että se pakettin maagisesti pukattaisiin sen aluksen "sisään" siinävaiheessa kun alukseen noustaan (mutta ne ei sanonut missä päivityksessä tämä mahdollisesti toteutettaisiin).

Jos on pakko päästä tekemäänn niitä kuriitehtäviä just nyt (käyttämättä toista pelaajaa sen sinun paketin kuljettajana) halvin ratkaisu on päivitys Mustangista Avenger Titaniin (22,50€) tai sitten voi odottaa että 3.3 verisossa tulisi sen kuriiritehtävä fiksaus niille tikas aluksila tai sitten tulee pelinsisällä pelirahalla tapahtuva alusten osto/päivtys mahdollisuus.


Muuten tuo pelinsisällä tapahtuva alusten ostomahdolisuus roikuu vain yhdestä pullonkaulasta kun itse peli kooditasolla tukee sitä jo täysin ja se toimii Dev buildeissa ainut ongelma on se että pelissä ei vielä ole UI käyttöliitymää jolla niitä aluksia voisti ostaa/myydä/päivitää, sattumoisin kun on niin että tuo UI käyttöliitymiä tekevä porukka on CIG:llä se joka on rankinten ylityöllistetty ts UI töiden backlog on todella pitkä (kun käytännössä kaikki pelissä oleva tarvii omat UI elementtinsä).
 
Sen verran tarttee tarkentaa, että kyllä sen pikkukuution paskaa saa kyytiin (lähinnä väkisin) myös ihan sillä auroralla. Vaatii hiukan innovointi ja puljausa, mutta kyllä se loota sinne uppoaa parilla peliliikkeellä. Tarvitsee siis ensin avoimesta ovesta laskea laatikko oven väliin ja toiseltapuolelta sisään ja sielä laatikko keskelle pulkkaa. Aiheesta lienee videoitakin, jos nyt oikein rupes kinostaan.
 
Sen verran tarttee tarkentaa, että kyllä sen pikkukuution paskaa saa kyytiin (lähinnä väkisin) myös ihan sillä auroralla. Vaatii hiukan innovointi ja puljausa, mutta kyllä se loota sinne uppoaa parilla peliliikkeellä. Tarvitsee siis ensin avoimesta ovesta laskea laatikko oven väliin ja toiseltapuolelta sisään ja sielä laatikko keskelle pulkkaa. Aiheesta lienee videoitakin, jos nyt oikein rupes kinostaan.

Okei! Pitääpä koittaa
 
uusin: ATV Dude don't correct







Sen verran tarttee tarkentaa, että kyllä sen pikkukuution paskaa saa kyytiin (lähinnä väkisin) myös ihan sillä auroralla. Vaatii hiukan innovointi ja puljausa, mutta kyllä se loota sinne uppoaa parilla peliliikkeellä. Tarvitsee siis ensin avoimesta ovesta laskea laatikko oven väliin ja toiseltapuolelta sisään ja sielä laatikko keskelle pulkkaa. Aiheesta lienee videoitakin, jos nyt oikein rupes kinostaan.
Okei! Pitääpä koittaa
Juu tämänhetkiseen Auroraan se voi onnistua keplottelemaan mutta tämänhetkiseen Mustangiin sitä ei voi saada keploteltua.
 
Joo, on toi aurora ihan eri peli ku mustangi. Jo pelkästään et pääsee sisään hienosti ja siinä on ohjukset

Harmillista vaan, kun en oo oikeastaan ensimmäistäkään tehtävää saanu suoritettua alusta loppuun ku SC kaatuu aina jotenkin.

Viimeisimmässä vakuutustodistustehtävässä ukkelillani leijuessa avaruusasemalla yhtäkkiä kontrollit meni jotenkin semi-inverseks ja mun setämies jäi ennenpitkää lattian ja kaiteen väliin jumiin

Tää epävakaus voi johtua mun mopokoneesta jolla tätä pelaan, mut onhan tää kohtalaisen turhauttavaa.
Tiedän. Alpha.
 
Joo, on toi aurora ihan eri peli ku mustangi. Jo pelkästään et pääsee sisään hienosti ja siinä on ohjukset

Harmillista vaan, kun en oo oikeastaan ensimmäistäkään tehtävää saanu suoritettua alusta loppuun ku SC kaatuu aina jotenkin.

Viimeisimmässä vakuutustodistustehtävässä ukkelillani leijuessa avaruusasemalla yhtäkkiä kontrollit meni jotenkin semi-inverseks ja mun setämies jäi ennenpitkää lattian ja kaiteen väliin jumiin

Tää epävakaus voi johtua mun mopokoneesta jolla tätä pelaan, mut onhan tää kohtalaisen turhauttavaa.
Tiedän. Alpha.
Juu 3.2.1 versio tulee lähitulevaisuudessa (ts jotain viiko tai alle) eli tilanne on sama kuin aikaisemmissakin vuosineljännesjulkaisuussa niin että se eka 3.x versio on sisältänyt aina vielä bugeja jotka on täytynyt korjata päivtyksellä.



Tuohon SC kaatumiseen jos vain peli on kaatunut mutta sinun clientisi on pysynyt pystyssä niin jos loggaat takaisinsisään nopeasti (alle 2 minuutia (johon olen pystynyt HD koneella)) niin peli hyvässälykyssä jatkuu juuri siitä kaatumiskohdasta niin että et menetä mitään.


"Viimeisimmässä vakuutustodistustehtävässä ukkelillani leijuessa avaruusasemalla yhtäkkiä kontrollit meni jotenkin semi-inverseks ja mun setämies jäi ennenpitkää lattian ja kaiteen väliin jumiin"

Oliko kyseessä esim. Grinhecksin takaovi kun siinä väliilä (kulkematta ilmalukosta) tulee alueelle jolla on painovoima käytössä tuolloin pelihahmo yrittää automaagisesti orientoitua sen painovoiman mukaiseen asentoon (niin että putoaa jaloilleen) niin jos sitä pelihahmon automaatista oriointoitumista pyrkii omialla ohjausliikeillään estämään voi onnistua jumimaan itsensä.

Pelihahmo yritää automaagisesti sopeuttaa asentoaan myös silloin jos tunget johonkin ahtaasen rakoon johon se ei mahdu normaalissa nolapainovoima asennossa esim. jos se peli virheelisesti oletti että yrität tunkta sen kaiteen alle.

Tuo automaaginen pelihahmon asennon muutos voi sotkea kuvioita myös jos nollapainovoimassa kierrät kulman liian läheltä sitä niin että aikomasi kurkistus kulmanlähellä sen toisellepuollele johtaa lopputulokseen jossa hahmosi näkyy sen kulmanympäri enempi kuin oli tarkoitus.


"Tää epävakaus voi johtua mun mopokoneesta jolla tätä pelaan, mut onhan tää kohtalaisen turhauttavaa.
Tiedän. Alpha."

Itse olen taipuvainen sillekannelle että osa tulla vain HD koneellani pelatessa tapahtuvista kaatumista on ositain siksi että koneeni latailee jutuja liianpitkään ja siitäjohtuan kaikki asiat ei välttämätät tapahdu oikesssa järjestyksessä.

CIG on tehnyt pelin monisäikestämisen jälkeen paljon töitä sen eteen että kaikki olisi "threadsafe" mutta epäilen että sillä on jäljellä vielä jotain joa voi mennä risti silloin kun omasakoneesa on hidasteita kuten HD.

Mutta esim. noilla myöhemmillä 3.1.x (siis ei pelkkä 3.1) versioisa oli tulolla HD koneellakin useitaa pelisessioita jotka ei päättyneet kaatumiseen vaan siihen että itse loggasin ulos.

Eli jos jaksat sinnitellä tuon 3.2.1 - 3.2.x version tuloonsaaka alat saada enempi ehjiä pelisessioita.

Ai niin Auroralla on yksi etu Mustangiin nähden jonka unohdin mainita Aurorassa on sänky ts voit logata pelistä ulos Auroran sänngyssä ja peli jatkuu seuraavalla kerralla siitä Auroran sängystä sillä missä se Aurora on
(unohtui kun tuo sängyssätä ulos loggaaminen on yksi 3.2 versioin tuomista uusista ominaisuuksista).
 
Viimeksi muokattu:
On purnattu että miksi CIG haaskaa resurseja uuden foorumin tekoon vaikka on valmiita foorumsoftia olemassa

No siksi kun ne valmiit foorumsoftat tei voi tehdä tätä

StarCitizen_SneakPeek_Commlink.png


Jup se on vihdoinkin tapahtumassa RSI Spectrum (forum) on tulossa pelin sisään Mobiglassiin (sneakpeak)
 
Onko aluksien skannaamisesta mitään hyötyä? ts. voiko npc olla vaikka wanted?
Ja ilmeisesti alukset jotka näkyy oranssi/punaisella on vihulaisstatuksella ja niitä voi alkaa suoraan ampumaan?

Mitä jos ampuu ei-vihollista, niin tässäkin on joku crime-systeemi ja miten crime-statuksen saa nollattua?
 
Mitä jos ampuu ei-vihollista, niin tässäkin on joku crime-systeemi ja miten crime-statuksen saa nollattua?

Juu, saat criminal statuksen joka lisääntyy vähitellen mitä enemmän ammut viattomia. Sen voi käydä nollaamassa Kareahissa jossa on terminaali jossa se nollataan. Se on myös erittäin tunnettua ganker-seutua joten sinne pääseminen ja hengissä pysyminen voi olla oma haasteensa.. :D
 
Juu, saat criminal statuksen joka lisääntyy vähitellen mitä enemmän ammut viattomia. Sen voi käydä nollaamassa Kareahissa jossa on terminaali jossa se nollataan. Se on myös erittäin tunnettua ganker-seutua joten sinne pääseminen ja hengissä pysyminen voi olla oma haasteensa.. :D

Okei! saispa importattua corvetten elitestä :D
 
Juu, saat criminal statuksen joka lisääntyy vähitellen mitä enemmän ammut viattomia. Sen voi käydä nollaamassa Kareahissa jossa on terminaali jossa se nollataan. Se on myös erittäin tunnettua ganker-seutua joten sinne pääseminen ja hengissä pysyminen voi olla oma haasteensa.. :D
3.2 versiossa vissiin lievä crimestat laskee kohti nollaa hitaasti eli se poistuu ajankanssa nollaamatta.

Eli jos teet jonkun pienen mokan esim. Olisarin laskeutumisalustalla ja saat siitä lievän crimestatin niin se ilmeisesti poistuu nyt itsestää ajankanssa jos pidät huolen että ei tule uusia rikkomuksia.

Lopullisessa pelissä on vissiin tarkoitus että ei ole vain yhtä crimstat poolia johon kaikki rikkomukset menee niin että silloin ei esim. tuon Olisarin laskeutumismokan kaltaisen virheen pitäisi kasvattaa sitä globaalia varsinaista Crimstat lukuasi.

Jos se crimstat pääsee oikein pahaksi niin helpoin keino sitä laskea on valvoa aamuyölle (Euroserverillä) ja meneä silloin sinne Kareahiin nollaamaan sitä rekisteriä koska siihenaikaan ei ole juurikaan muita pelaajia.

Toinen keiko on käyttää Usa tai Aussi servua siihenaikana kun niillä on pääosa pelaajista nukkumassa.


-------------------------------------------------------------------------

CitizenCon countdown sivu on näimmän pystyssä (erilailla toteutettu kuin aikaisempina vuosina)

CitizenCon - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42


3.3 veriso ajoittuu just saamaan aikaan, kun katsoo noita sneakpeakeja joita on tullut niin voi olla mahdolista että ne yrittää saada siihen 3.3 versioon sellaistakin mikä ei ole tuossa normaalissa 3.3 listassa normaali listahan puhuu Hurstonin tulosta 3.3 versioon mutta myös Arcorpista on näkyvyt valmiustasoltaan samaa luokkaa olevia sneakpeakeja joten olisi teoriassa mahdllista että en yrittäisi puristaa kummatkin tuohon 3.3 versioon.

Sensijaan itse en usko että Squadron 42 olisi niin pitkällä että sen julkaisusta voisi sanoa mitään varmaan vielä CitizenConin aikaan
(tosin ei se välttämät estä CR:ää hölmöilemästä taas kerran).


-------------------------------------------------------------------------

 
Viimeksi muokattu:


Lievä hirnahdus pääsi tuolle, että mainaamista pääsee testaamaan vain upottamalla $180 rahaa laivaan. :rofl:
 
Lievä hirnahdus pääsi tuolle, että mainaamista pääsee testaamaan vain upottamalla $180 rahaa laivaan. :rofl:

Niin, pääseehän sitä kokeilemaan sitten kun aluksen voi ostaa pelirahalla, ei mulla ainakaan ole mikään kiire sitä odotellessa. Hirnu rauhassa.
Sitäpaitsi, kun on kavereita jotka ovat aluksen ostaneet, mainausta pääsee testaamaan millon haluaa. Ihan ilmaiseksi. Hirn.

 
Viimeksi muokattu:


Meikäläisen fiilikset kyllä aika saman lailla. Peli on kaunis ja buginen.
Tehtäviä olis kiva suorittaa tossa pienessä hiekkalaatikossa paremman tekemisen puutteessa, mut usein just joku rasittava bugi estää sen.

Mut tällä kertaa en ota refundia, vaan ootan kiltisti ja juon sen viisi kaljaa vaikka vähemmän hienostobaarissa.
 
Meikäläisen fiilikset kyllä aika saman lailla. Peli on kaunis ja buginen.
Tehtäviä olis kiva suorittaa tossa pienessä hiekkalaatikossa paremman tekemisen puutteessa, mut usein just joku rasittava bugi estää sen.

Mut tällä kertaa en ota refundia, vaan ootan kiltisti ja juon sen viisi kaljaa vaikka vähemmän hienostobaarissa.

Star Citizen on parhautta kaveriporukalla, joten jos säännöllisen epäsäännöllinen porukkapelailu kiinnostaa niin sigun linkistä Discordiin jossa on SC:lle oma jutustelukannu.
(Elite: Dangerous Discord pääasiassa, mutta ollaan sen verran eriskummallista porukkaa että tykätään molemmista peleistä ;) )
 
Nyt toimi erittäin hienosti se Kovalex shippiningin vakuutustehtävä. Sain suoritettua sen, jonka jälkeen laskeuduin siihen viereiseen kuuhun fiilistelemään näkymiä. On se kyllä kaunis peli verrattuna ED.
Hienon näköistä pimeällä katsoa alusta ulkoapäin kun siinä on valot päällä ja kuun pinnalla tuulee just kaikkea pölyä valokeilojen editse. Erittäin autenttista kyllä!

Sain jopa logattua itseni ulos ja takaisin sisään. Toi on kyllä 5/5 ominaisuus, ku alkaa se ainiainen spawnaus port olisarista ottaa pikkuhiljaa pannuun.
Olin ostanut myös primary weaponiksi smg konepistoolin, mutta ilmeisesti näihin pitää ostaa myös ammukset kylkeen? :D No pitää käydä (olisarissa?) ostoksilla.
Ja oliko että sidearm pitää ostaa myös? Muistelin että tässä olis ollut defaultina joku hernepyssy, mut ei mulla ainakaan ollut.

Nyt on kaiken kaikkiaan ihan kiva onnistumisen fiilis :) Ja kiitos IcePen kun vihjasit auroran sängystä!
 
Nyt toimi erittäin hienosti se Kovalex shippiningin vakuutustehtävä. ...
No mikä oli tutkimuksesi tulos oliko se syyllinen vai syytön ...
nimittäin jos tulos oli että se on syyllinen teit kehnoa salapolisityötä
koska et löytänyt kaikkia johtolankoja jostajohtuen tuomio on väärä
(ts sille aviovaimolle kuulu ne vakuutusrahat jotka tutkimuksesi eväsi).

PS Ammuksia voi ostaa muistakinpaikosita sen takia ei tarvi mennä Olisariin.
 
Niin, pääseehän sitä kokeilemaan sitten kun aluksen voi ostaa pelirahalla, ei mulla ainakaan ole mikään kiire sitä odotellessa. Hirnu rauhassa.

No onhan se kohtuu käsittämätöntä, että "peli", missä ei ole sisältöä nimeksikään saa ison sisältöpäivityksen. Tätä sisältöä ei kuitenkaan pääse testaamaan pelin ollessa alphassa ilman, että itse tai joku kavereista tuikkaa $180 rahaa pajatsoon. :D

Kuvastaa aika hyvin pelintekijän prioriteetteja: rahat pois kun piikki on vielä toistaiseksi auki.
 
PTUssa voi tälläkin hetkellä testata mainaamista jokainen bäkkeri.
 
Prospectorien lainaamattomuus ei tosiaan ollut firmalta kovinkaan fair play-henkinen ratkaisu.

Tosin "pelikään" (jos tässä nyt nykyresurssien mahdollistamasta Star Citizenistä puhutaan) ei ole enää alun Robin Hood-ajattelun tuotos ollut kiitos kerätyn rahan, jonka ansiosta planeettamainaus nyt ylipäätään ilmestyi suunnitelmiin, joten ei rahankaan demonisointi nyt aivan yksiselitteisesti kuvaa tapahtumia.
Toisalta jos kaikilla olisi vapaapääsy Prospectoriin niin sitten valtasoa 3.2 version pelaajisa olisi pitkään sillä Prospectorilla mainaajia josta ei olisi kokonaisuutena hyötyä kun pelissä ei jakautuisi pelaajat tasaisesti tekemään mitä sattuu, ei missää avaruuspelissä valtaosa pelaajista ole mainaajia joten senlaisen skenaarion pitkäaikainen testaus (neljännesvuosi?) olisi täysin turhaa koska se ei vastaisi sitä pelaajajakaumaa joka julkaisupelissä tulee olemaan.

Suurinosa Star Citizenin pelaajista näyttää täysi unohtavan sen että he pelaavat Alpha testi versiota ts pelinkehittäjän on tarkoitus testata peliä kokonaisuutena ei vain pelkkänä mainauspeliä.

Ts koska pelinkehitys ei hyötyisi siitä että kaikille annnettaisiin Prospectorit käyttöön muttta hyötyy siitä että peliä rasitetaan akillla mahdolisilla tavoila niin niitä Prospectoreja ei anneta käytöön.

Sillä onko se että ei saa käyttää Prospectoria pelaajanmielestä oukeudenmuakista vai ei ei ole hevonkukkuakaan merkitystä.


PS Mulla ei ole Prospectoria ja vaikka mainusta olisi voinut testata PTU 3.2.1:ssä en sitä tehnyt kun sen mainauksen testaajia näyttää muutenkin olevan ihan riittävästi.
 
Vaikea uskoa, että ihan joka jätkä jaksaisi mainata vaikka nyt kolme kuukautta putkeen alpha-versiota tai että 3.2 muuttuisi kaivospeliksi, kun saat yhden kaivoshyrrän alusvalikoimaasi. Jos kaikki tehtäisiin pelinkehittämisen ehdoilla, niin minkä takia Arena Commanderia tai erityisesti Star Marinea edes ylläpidettäisiin resurssien osalta, kun näitä pelimuotoja ei tiettävästi enää aivan hiki hatussa testata.

...
Ne onkin olleet tekohengityksessä jo pitkään ts niitä on ylläpidety vain senverran että ne pysyy toimintakykyisiä niihin ei ole lisätty mitään.

...

Joukkorahoitetun pelinteon osana on kuitenkin myös asiakastyytyväisyyden huomiointi, mitä vastaan CIG:n tapa aggressiivisesti myydä peliesineitä alushulluille viime vuosina ei aivan kivuttomasti asettaudu. Ei ole toki meikäläiseltä pois, että rahaa nyhdetään joka välissä halukkailta, mutta tietty kotikutoisuus ja vastavuoroisuus on jo kärsinyt, mihin olisi pieni vaikka parin viikon prospect-kampanja toiminut.
Kaikki ne joilta CIG on "nyhtänty" rahaa Prospectoreilla on myös päässeet pelaaman niillä Prospectoreilllaan niin että missä tässä nyt on muka ongelma.

Prospector on sentäänn uusi alus eikä niin kuin jotkut toiset alukset jotka on myyty/ostettu 2013 alkaen mutta joiden peliin tuloon ei ole vieläkään mitään aikataulua, enkä näe sitäkäänn ongelmana että tällainen alus ei vielä ole pelattavissa kun ei tälle alukselle olisi mielekästä käyttöä nykypelissä.
 
Viimeksi muokattu:
3.2 versiossa myynnissäolevat alusten aseet ja komponetit, ja mistä ne löytää.

 
... Tiettyä yhteisöllisyyttä olisi hyvä vaalia edelleenkin vaikka miten myisi miljoonilla aluksia. CIG:lla on mielestäni ollut keksimänsä jutun juoni hiipumassa parin viime vuoden aikana, mitä tulee ohjelmatuotantoon ja ylipäätään nyt vuorovaikutukseen kaikkien muiden kanssa, ... Tässä olisi ollut sauma kalenterivuoden kenties myönteisimpään tempaukseen. ...
Minä olen lukenut CIG käyttäytymistä niin ottaen huomioon kaikki muutokset (mm sen että ne on jättäytyneet pois kaikista Gamescom tyylisistä ja pienempistä tapahtumaista tänävuona)
että ne ei enää tähtää ennen pelien julkaisua varsinaisesti suureen lisäbäkkerien hankintaan (niitä tulee riittävännopeaan tehtiin ilman että siihen varsianisesti pyritään)
vaan se mihin ne pyrkii nykyisellä alusmyyntitahdilla (noin yksi uusi konsepti julkaisu per kk) on tasainen noin +/-0 tulo/meno virta ja siten mahdollisimmanhyvä kehitysrauha.

Ts ne ei edes pyri mihinkään näyttävään jolla hankkisi uusia bäkkereitä siksi ohjelmakin mitä ne tekee on enempi tasaista pelinkehityksestä kertomista (joka ei oikein sovi uusille bäkkereille joilta puutuu taustatieto niiden ymmärtämiseen).


...
Potentiaalisille uusille pelaajillekin on järjestetty ilmaisviikkoja lisärahan kerryttämisen toivossa, joten en nyt näkisi aivan mahdottomana, että jo rahoittaneen jengin tileille lisättäisiin nyt vaikka viikoksi, kahdeksi yksi alus, jolla voi tiettyä gameplaytä ylipäätään toteuttaa. Kun alusten vuokrausmahdollisuuskaan pelivaluutalla ei ole edistynyt.
Muuten eikö noita Free Fly tapauksia ole ollut tänävuonna paljon vähempi kuin aikaisempina vuosina samassa-ajassa, musta ainakin tuntuu siltä.


Eli juu olet oikeassa CIG ei enää tee näyttävää uusien bäkkerien hankintaa joka on mielestäni hyväasia kun se tarkoittaa sitä että nyt ne keskittyy siihen oleelliseen eli pelinkehitykseen (tästäsyystä esim. Bugsmhassereita ei ole näkynyt vähäänaikaan kun sen juontaneella Devillä on tärkeämpääkin tekemistä ja siksi niissä viimeisimmissä Bugsmahereissakin oli toinen (ei niin hyvä esiintyjä) Devi juontajana).


Eli nyt mun mielestäni Bäkkerit valittaa siitä että mitä CIG tekee tällähetkellä mutta kun se on just mitä CIG:n kuulukin tehdä tällähetkellä ainoa vaan että Bäkkereiden mielestä tämä on nyt jostain kumman syystä huonoasia :confused:


Eli se mitä minunmielestäni CIG:n kuulukin nyt tehdä on se mitä se tekee eli julkaisee tasaiseentahtiin joka neljännes uuden Star Citizen Aplha version joka näyttää ihan konkreetisesti että pelinkehitys edistyy jatkuvasti ja kaikkii mikä häiritsee tätä pelinkehitystä täytyyminimoida, siinämäärin kuin se on mahdolista ilman että bäkkerit vetää naama liian kovaan mutruun
(esim. se Bäkkereiden vaatimus että CR:n pitää olla jokahalvatunviikko itse ATV:ssä on idiootimainen kun sillä hepula on paljontärkeämpääkin tekemistä tämän pelin kehityksessä kuin tärähtäneiden (ts ne joille CR on jonkuntason jumalolento tms) Bäkkereiden paapominen).
 
Viimeksi muokattu:
CIG:lla on mielestäni ollut keksimänsä jutun juoni hiipumassa parin viime vuoden aikana, mitä tulee ohjelmatuotantoon ja ylipäätään nyt vuorovaikutukseen kaikkien muiden kanssa, jotka eivät ole avaruusesineharrastajia ensisijaisesti rahan mahtia käyttäen.

SC ei siis olekaan peli vaan virtuaalisen avaruusesineiden keräilyharrastus - nyt loksahtaa moni asia kohdalleen :kahvi:
 
SC ei siis olekaan peli vaan virtuaalisen avaruusesineiden keräilyharrastus - nyt loksahtaa moni asia kohdalleen :kahvi:
:D


---------------------------------------------------------------------------------------




Eli jos olet ostanut pledkesin ennen 2013 ja et ole ostanut se jälkeen yhtään mitään lisää voit vieläkin saada täyden palautuksen (ilman mitään hyvää syytä).

Eli nykyisten sääntöjen mukaan on kaksi rajaa 14pv rahat takaisin (tulee EU säännöistä) ja CIG oma lisäys että 30pv peruutusoikeus (ts pelata voi sen n. 30pv ja vieläkin ehtii perua).

Noiden lisäksi CIG on tehnyt palautuksia pisemmältäkin ajalta kun sitä pyytää ja syy on hyvä ja sinä et ole ostanut mitään harmailta markkinoilta,
yksi äänekäs isonpalautuksen vaatija on selllainen että on tehnyt ostoksensa pääasissa harmailtamarkkinoilta ja vaatii siitähuolimatta että CIG:n pitäisi antaa palautukset näistä harmaidenmarkkkinoiden ostoksista hänelle.

CIG on suorittanut nollauksia harmaiden markkinoiden ostoksissa (kun on epäilty varkautta) ts ne on palautettu alkuperäiselle omistajalle mutta se harmailtamarkkinoilta ostanut osapuoli on jäänyt nuolemaan näppejään (menettänyt rahat ja alukset).






Yleensäottaen mihinkään joukkorahoitukseen ei pidä laittaa enempää rahaa kuin minkä voi menettää ilman mitään seurauksia ts talous kestää.

Mitä tulee taas kaliimpiin aluksiiin ne kaikki on käytännössä sellaisia että tarvii useamma kuin yhden ihmisen miehistön
ja koska niitä on siitähuoliamatta myyty aikapaljon
on myös paljon isomman aluksen omistajia jotka on pelikaverin tarpeessa
ts pääsee pelaamaan isoila aluksialla ihan helmposti vaikka ei niitä itse omistakaan.


---------------------------------------------------------------------------------------


3.2.1 päivityksessa aluksenaseiden toimintatapa muutuu niin että ase jota kusutaan Cannoninksi on todellakin Cannon ts ampuu kerrran per laukaus ja ase jota kutsutaa Ripiiteriksi on todellakin ripiiter eli ampuu sarjaa laukaisinpohjassa.



Aikaisemmin asesysteemit ei ole olleet nii monipuoliset että tämä olisi ollut helppo toteuttaa mutta nyt sekä alusten asesysteemit että itse aseet on täysin Itemport 2.0 tasolla joten tömä pystytään toteuttamaan ja tämä on ilmaisesti alunperin ollutkin tarkoitus
(itse ihmettelinkin että miksi joitain aseita kutsutaan cannoneiksi vaikka ne ei toimintavaltaan ja yhden ammuksent teholtaa mitenkään vastanneet nimeään).


--------------------------------------------------------------------------------------


Star Citizenin tubekanavalla on toimimaton uusi video

ATV Rebel Yela.JPG


Mitähän se Jared taas säätää
 
Viimeksi muokattu:
PTU 3.2.1 Cutlassin Aseteline toimii



Mutta homma ei vielä ole valmis koska Mobiglassin inventario ei näytä aseen sijainiksi Cutlassia silloin kun ase on Cutlassin asetelineessä, ts epäilen että tuo aseteline ei vielä ole persistent ts aseet saatta kadota kun poistut aluksesta tai alusvarastoidaan laskeutumisalustalta.

Nykyiset aseet ei toimi alueethan tulee tulevaisuudessa katoamaan ja niiden tilalle tulee kiertäviä NPC vartioita eli sille että voi valita ottaako aseita mukaan vai jättääkö ne aluksen tulee tarvetta kun se että olet järeästi aseistettu ei vältämättä ole suotavaa NPC turvapartion mielestä.
 
SC 3.2.1 Live ulkona

Hox! Kaikilla Mustang aluksen omistajilla on tällähetkellä myös Aurora MR laina alus
koska Mustang bugaa pahasti ts hyödynnä se Aurora laina alus
(henkilökohtaisesti epäilen että ne ei vällttämättä ole innokaita haaskaaman kauheasti Dev resusseja vanhaan Mustangiin
kun se uusi tulee jo 3.3 versiossa peliin ts kaikki vanhaan Mustangiin käytettävä Dev aika menee hukaan loppujenlopuksi).


-------------------------------------------------------------------------------------------


Star Citizen 3.2.1 LIVE Released | Patch Notes & First Look



Star Citizen Alpha 3.2.1 LIVE.834470 Patch Notes - Star Citizen Spectrum


Yesterday at 20:40

Star Citizen Patch 3.2.1

Alpha Patch 3.2.1 has been released, and is now available to test! Patch should now show: LIVE-834470.


It is strongly recommended that players delete their USER folder for the Public client after patching, particularly if you start encountering any odd character graphical issues or crash on loading. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Roberts Space Industries\StarCitizen\LIVE.

Major Known Issues:
  • The Mustangs Alpha and Delta have a severe bug that causes players to drop through the surface after landing. All owners have been given a temporary Aurora MR loaner while awaiting a resolution.
  • Although there have been some updates to turret effectiveness, their function still has room for improvements which we will continue to iterate on moving forward.
Feature Updates

Universe
  • Adjusted the R97 shotgun price to be more consistent with other weapons.
  • Reduced the accuracy of AI turrets for the Cutlass, Starfarer, and Constellation.
  • Scaled insurance expedite cost to be proportionate with ship values and changed refuel/repair costs to be a portion of the ship claim expedite cost.
  • Removed EMPs from GrimHex Dumper's Depot as they are not able to be fitted on ships.
Missions
  • Reduced the mission spawn timers to increase the frequency and availability of missions.
FPS
  • Tweaked stamina consumption and regeneration.
  • Disabled radar in Star Marine until signatures and occlusion issues can be addressed.
Ships and Vehicles
  • Adjusted heat values on the Blade's weapons so the S3 plasma cannon overheats slower and the S2 is capable of overheating.
  • Enabled UI prompts when an item is underpowered and removed MFD power throttle smoothing.
  • Updated to a new algorithm for ESP.
  • Reduced light levels on the bridge of the 600i.
  • Updated UI sounds for the mining system.
  • Updated Cutlass seating position to avoid strut obstruction.
  • Overclock state is now calculated based on power variables.
  • Reduced the firing arc of the Gladius nose gun to be in line with other ships and prevent AI from firing sideways at players.
  • Updated Reclaimer manned turret dashboard UI to render to texture (RTT).
  • Ship cannons or cannon type weapons are now semi-automatic fire.
  • Manned and Remote turret controls have been updated to stabilize motion and ease aiming.
Star Marine
  • Removed watermelons from Echo 11 due their destruction causing a client crash.
Bug Fixes
  • Fixed an issue where players could get trapped while while hacking a control point in Star Marine.
  • The extraction SCU throughput should no longer remain after the rock has been fully extracted.
  • Fixed the lack of weapon sway when ADSing and fixed holding breath to have a noticeable effect.
  • Fix for the lack of friction on the lift preventing vehicle traction for the 600i.
  • Refueling should properly charge and refund you if you interrupt services.
  • The character should no longer vanish when trying on clothing and armor.
  • Weapon fire audio should no longer continue after the gun overheats and shuts down.
  • The Starfarer should have its catwalk railing back.
  • The Starfarer should no longer be stuck in auxiliary lighting after the ship is powered on.
  • Increasing the mineable threshold to prevent rocks from being highlighted as fracturable when they are extractable.
  • Explosive ammunition (rockets and Combine) should do damage again.
  • MISC and Drake ships should no longer trigger quantum fuel low audio when thrusters are overheating.
  • The Avenger's pilot seat should now properly highlight when selected in interaction mode.
  • Calibration Progress audio should no longer persist for the slave ship after the master ship finishes calibrating.
  • Overclocked components should now properly have overheat effects.
  • Grenades should no longer travel toward map origin when thrown.
  • Wearing specific kinds of helmets should no longer cause distant objects to appear blurry.
  • The Nox should no longer have opaque glass.
  • The player should no longer pass out too quickly from spamming crouch.
  • The mining arm on the Prospector should retract when attempting to quantum travel.
  • Turning on the scanning UI while attempting to calibrate should no longer result in nav points getting stuck on screen and the UIs stacking.
  • The mG UI should no longer be offset when entering the pilot seat with a primary weapon drawn.
  • Shield MFDs should now show the correct values for face redistribution.
  • Fixed placeholder text on the Condemnation distortion scattergun.
  • CryAstro should now properly restock ammunition.
  • Disabling the quantum drive during an interdiction should no longer cause the VFX to stick.
  • The countermeasure UI should now show properly after returning from scanner mode.
  • Sniper rifles should no longer replay muzzle flash VFX when coming out of ADS.
  • Players should now be able to equip more than one of the same weapon onto ship turrets.
  • After switching channels in visor/mobiGlas chat messages and notifications should no longer be duplicated.
  • AI should no longer spawn motionless into swarm modes of Arena Commander.
  • The AR marker for party members should no longer be inaccurate if that member quantum travels away.
  • The UEC/REC wallet should now update properly from account to game.
  • Switching from Commlink to another app should no longer cause the chat logs to be lost.
  • Switching between mG apps should no longer duplicate chat channels in Commlink.
  • Gladius MFDs should no longer have flickering "replaceme" textures for AMD users.
  • Reclaimer turret entry should no longer break on repeated usage.
  • 600i should no longer run out of power while flying in atmosphere.
  • The Ursa Rover should no longer run out of power while shooting.
  • The Hurricane turret should now be able to fire while the shields are recharging.
  • Fixed weapon groups on 350r so semi-auto weapons are not grouped with full auto.
  • The Freelancer should now be able to fire its weapons while recharging its shields.
  • Altered the weapon groups on the Buccaneer to avoid mixing semi-auto with auto.
  • Altered power on the Scythe/Glaive so they can fire their size 5 weapons more reliably.
  • The Reclaimer should no longer quickly overheat when in combat scenarios.
  • The Avenger should now be able to fire while the shields are recharging.
  • The Mustang series should no longer overheat quickly or get stuck in an overheat loop.
  • The default weapons of the Super Hornet should now be able to be fired without losing power.
  • The heat sink component should no longer be visible on the VMA.
  • The bridge of the Caterpillar should no longer be stuck in a low light state.
  • Star Marine control terminals should once again work normally.
  • Party member AR markers should no longer be reflected.
  • Fixed an issue where the Starfarer rear turret gunners didn't have the ability to control their radar.
  • All port slots should no longer be duplicated in the VMA.
Technical
  • Fixed 4 server crashes.
  • Fixed 2 client crashes.
  • Fixed an issue that caused shopping services to crash.
  • Fixed an occasional disconnect issue (20009/30009).
  • When disconnected from the game, the player entity should no longer get stuck inside the server.
  • Fixed a shader issue that caused client performance to dip significantly when first loading into the PU.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Kun turrettien pitäisi nyt olla oikeasti käyttökelpoisia niin sitä olisi kiva testata käytännössä, multa löytyy Catepillar ja Starfarer Gemini nin että tarvisi vain pilotin ja pari tykkkitornin miehittäjää lisää (haluan itse yhteen tykkitorniin) niin että sovitaanko joku päivä milloin kokeillaan tekeekö niillä tykkitorneilla nyt käytännössä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään lennetään?

Pari muutosta mitä tein advanced näppisasetteluun

Strafe Forward - W

Strafe Backward - S

Boost - SHIFT

Afterburner - CAPS LOCK



Throttle Up: W <-pois

Throttle Down: S <-pois


throttle min alt+s
throttle max alt+w




 
3.2.1 toimii ihan kivasti jo, ja tehtäviäkin alkaa taas näkymään.
Kuiden pinnalla suunnistus sais vaan parantua. Jotenkin äärimmäisen jäykkää suunnistaa outpostilta outpostille käymättä ilmakehän ulkopuolella. Sillein et nautiskelis vaan maisemista ja kruisailee.
Ja muutenkin karttasysteemi on tässä käytettävyydeltään ja käyttöliittymältään täys susi.

Mut tässä on kyllä erittäin paljon potentiaalia! Eilen tein ensimmäiset gänkkäilynikin outpostilla :D
 
Onko pelin optimointi parantunut yhtään? Viimeksi kun kokeilin lentelyä ja ensimmäisten tehtävien tekemistä niin taisi kaikilla olla max ~30fps koneen raudasta riippumatta. Itselleni tulee helposti pahoinvointia ensimmäisen persoonan peleistä ja alhainen FPS pahenta tätä huomattavasti.

Tekisi mieli taas pitkästä aikaa vilkaista millä mallilla projekti on, mutta mikäli gameplay on edelleen slideshowta niin jään vielä odottelemaan.
 
Mulla on niin mopo läppäri näihin hommiin, et jos edes koskaan pääsen steady 30 fps, on se jumalan lahja
 
Onko pelin optimointi parantunut yhtään? Viimeksi kun kokeilin lentelyä ja ensimmäisten tehtävien tekemistä niin taisi kaikilla olla max ~30fps koneen raudasta riippumatta. Itselleni tulee helposti pahoinvointia ensimmäisen persoonan peleistä ja alhainen FPS pahenta tätä huomattavasti.

Tekisi mieli taas pitkästä aikaa vilkaista millä mallilla projekti on, mutta mikäli gameplay on edelleen slideshowta niin jään vielä odottelemaan.

Kyllä tuo 3.2 paranti suorituskykyä jonkin verran, mutta edelleen suorituskyky on todella riippuvainen siitä mille servulle päädyt. Tyhjillä tai melkein tyhjillä servuilla fps voi huidella tasaista 40-50fps ja täydellä tai kaatumaisillaan olevalla servulla se on siellä 10-20 paikkeilla.
Seuraavassa 3.3 päivityksessä syyskuun lopulla pitäisi vihdoin tulla object container streaming ja network bind culling joiden pitäisi parantaa suorituskykyä huomattavasti.
 
roadmap hetti sittten ihan kunnolla kuperkeikkaa tosin ocs ja nbc pysy 3.3 paras muutos ehottomasti fps missions anta tosi paljon mahdollisuuksia uusille tehtävä tyypeille. Ei oo ihan kokoajan tehtävät että hae laatiiko tai ammu piraatti.
Star Citizen Roadmap - RSI - v1.1.2
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 411
Viestejä
4 507 007
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom