Adata SU650 on tuohon käyttöön ihan pätevä levy ja irtoaa Veikon Koneesta alle satasella: ADATA SU650 960GB 2.5" SSD-LEVY - Veikon Kone verkkokauppaVai onko muita fiksumpia ratkasuja tai malli/merkki ehdotuksia?
Mitä kiinnitykseen tulee niin...täysin turhaa. SSD-levyt kun eivät ole tärinöille eikä kolahduksille mitenkään allergisia ja ovat todella kevyitä niin itse olen aina pitänyt SSD-levyt pöytäkoneessa ilman mitään kiinnitystä. Onpahan helpompi irrottaa telakkakäyttöön tarvittaessa. Jos nyt väkisin haluat sen levyn jonnekin kiinnittää, niin eiköhän sieltä joku ruuviura löydy mihin sen voi toisesta reunastaan laittaa yhdellä tai kahdella ruuvilla lerpattamaan.

Olen aina vähintäänkin jesarilla teipannut johonkin noi SSD:t kiinni, jos ei "oikeaoppinen" kiinnitys ole ollut mahdollista. Tyypillisesti yhdellä ruuvilla 3.5" paikkaan vanhemmissa koteloissa. Tuossa täysin vapaassa roikotuksessa on juuri se vaara että jos liitin alkaa väsymään tai johto pikkaisen liikahtaa niin voi äkkiä mennä bitti vinoon pahemmankin kerran.